[3D] Post je stuff maar weer - part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ff een gi test... ben niet helemaal tevreden over de paal...

die zou een soort blauwe verf moeten zijn. nu lijkt ie meer van blauw aluminium...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fragneck/renders/BuitenProject6.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
FragNeck schreef op 19 oktober 2002 @ 20:28:
Ff een gi test... ben niet helemaal tevreden over de paal...

die zou een soort blauwe verf moeten zijn. nu lijkt ie meer van blauw aluminium...

[afbeelding]
En boven die trap, moet daar een deur komen ofzo? opening?
of een schilderij met daarachter een kluis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:21:
Laat me toe effe nog een vraagje te stellen ... ik ben bezig met een tutorial voor 3ds max 5 en heb opeens een probleempje ...
Dit is het stuk van de tutorial die problemen geeft:

Click the Left viewport to activate it.
Choose Views > Viewport Background.
In the Viewport Background dialog, click Files, and choose tut_knight_reference.jpg.
In the Aspect Ratio group, choose Match Bitmap.
To the right of the Aspect Ratio group, make sure Lock Zoom/Pan is checked. Click OK.
The knight picture appears in the Left viewport, but it's zoomed in a bit too far.
Use Zoom to zoom out of the Left viewport until the knight picture is completely visible.
Because Lock Zoom/Pan is checked, the picture zooms when you zoom the viewport.

Nu, als ik dit opvolg, verschijnt er helemaal niets in mijn left viewport ... ook al geprobeerd in andere viewports ... er verschijnt niets ...
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Ja, dat had ik ook. Check mijn topic:
[rml][ 3DS Max 5] Viewport background vraagje[/rml]

edit:
Ik zie dat je al gereageerd heb in mijn topic :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

kan iemand me ff helpen? Heb de Vox rls van max, en plots vraag hij weer achter nieuwe authorization code, heeft iemand fix ervoor? :)

thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Infernis schreef op 20 oktober 2002 @ 00:25:
kan iemand me ff helpen? Heb de Vox rls van max, en plots vraag hij weer achter nieuwe authorization code, heeft iemand fix ervoor? :)

wat denk je zelf....

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Infernis schreef op 20 oktober 2002 @ 00:25:

Even terug gaan naar de winkel en vraag over die
authorization code :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

rofl, alsof diegene die hier hun werkjes posten het legaal hebben :p yea right

minimum 90% :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

daar gaat het niet om, je kent de faq. het mag niet. thats it. SIM-PEL
wat je prive doet moet je natuurlijk zelf weten.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Na op dit forum gehoord te hebben over Blender, heb ik mijn eerste schreden op het 3d pad gezet.
Mijn resultaat na ongeveer een dag werken (na eerst twee weken geoefend te hebben met tutorials)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mre/pics/ufoinvasionsmall.gif

Planeet sterren en ufo's zijn gedaan met Blender, de (grote) tekst is gedaan met Xara en de zonneflare en kleine tekst is gedaan met PSP.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op 20 oktober 2002 @ 02:16:
Na op dit forum gehoord te hebben over Blender, heb ik mijn eerste schreden op het 3d pad gezet.
Mijn resultaat na ongeveer een dag werken (na eerst twee weken geoefend te hebben met tutorials)

[afbeelding]

Planeet sterren en ufo's zijn gedaan met Blender, de (grote) tekst is gedaan met Xara en de zonneflare en kleine tekst is gedaan met PSP.
erm.. die Sunflare komt van achter.. maar de ufo's zijn belicht van voore :? das een beetje slordig.. kan je zo oplossen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

In de eerste instantie had mijn post de regels " ik weet dat de flare en belichting niet kloppen. Evenals de flare en de richting die de ufo's vliegen(als ze naar de aarde zouden vliegen dan moeten ze de zon tegemoet vliegen)".
Maar ik dacht 'ach laat ik dat maar weg laten, want ze zullen wel begrijpen dat ik pas TWEE WEKEN ervaring heb, en al lang blij ben dat ik wat kan tonen'. Maar NEE HOOR, die lol wordt mij niet gegunt. ;)

Maar even serieus. Het ging mij meer om een aantal dingetjes in een aardig plaatje te combineren. En iets aparts te hebben voor op mijn desktop op mijn werk.

Ik moet inderdaad eens kijken wat het effect is als ik de lichtbron verzet naar de plek achter de planeet.
De orginele gedachte met de ufo is overigens iets heel anders (de uitgewerkte variant heeft een laser en poten en moet nog een binnenkant (hopelijk een marsmannetje als ik wat beter ben) en een loopplank krijgen).
vervolgens moet de ufo verwerkt gaan worden in een grotere scene met correcte belichting en dergelijke.

edit:
Ik heb de zon nu achter de planeet gezet, maar de witte 'highlite' plek blijft aan de voorkant van de ufo zitten :? . ik heb zelfs de textures van de engine uitgezet, maar dat helpt niets.

[ Voor 0% gewijzigd door MrE op 20-10-2002 02:58 . Reden: en een aardbeienmilkshake ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op 20 oktober 2002 @ 02:52:
In de eerste instantie had mijn post de regels " ik weet dat de flare en belichting niet kloppen. Evenals de flare en de richting die de ufo's vliegen(als ze naar de aarde zouden vliegen dan moeten ze de zon tegemoet vliegen)".
Maar ik dacht 'ach laat ik dat maar weg laten, want ze zullen wel begrijpen dat ik pas TWEE WEKEN ervaring heb, en al lang blij ben dat ik wat kan tonen'. Maar NEE HOOR, die lol wordt mij niet gegunt. ;)

Maar even serieus. Het ging mij meer om een aantal dingetjes in een aardig plaatje te combineren. En iets aparts te hebben voor op mijn desktop op mijn werk.

Ik moet inderdaad eens kijken wat het effect is als ik de lichtbron verzet naar de plek achter de planeet.
De orginele gedachte met de ufo is overigens iets heel anders (de uitgewerkte variant heeft een laser en poten en moet nog een binnenkant (hopelijk een marsmannetje als ik wat beter ben) en een loopplank krijgen).
vervolgens moet de ufo verwerkt gaan worden in een grotere scene met correcte belichting en dergelijke.

edit:
Ik heb de zon nu achter de planeet gezet, maar de witte 'highlite' plek blijft aan de voorkant van de ufo zitten :? . ik heb zelfs de textures van de engine uitgezet, maar dat helpt niets.
sorry dat ik de indruk wekte dat ik et niet mooi/goed vind ofsow.. :) ik wou dat ik dat kon na 2 weken.. ennuh.. ik probeerde aleen maar te helpen jouw werk te verbetteren.. dus ik had et niet zo bedoelt :):) (hij staat op men desktop) ;)

hmmz.. das heel raar dat probleem.. ik ken bender verder niet maar lijkt me toch dat die highlicht naar de achterkant moet.. (of ben ik zo dom dat ik niet eens snap hoe licht valt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op 20 oktober 2002 @ 02:16:

[afbeelding]

Ik ben zelf ook een tijdje bezig met Blender, en het bevalt mij prima. Als je naar mijn postings kijkt, dan zie je er een post staan over naar rechts roteren binnen Blender. Daar heb ik wat links in gezet die erg behulpzaam zijn (met name een beginners tutorial van ene H@DJ (gezien zijn spelling ook een Nederlander) is erg goed om mee te beginnen).
Misschien dat je zo tot de oplossing komt van je belichtingsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
* Zorg post bijna nooit in W&G

Maar ik ben sinds gisteren begonnen met 3dsmax :) Na een paar tutorials ben ik nu zelf bezig met een magnetron, het is nog heel kaal maar ik werk voor mijn gevoel (als ik naar anderen kijk...) nog onwijs langzaam...

ach ik moet toch ergens beginnen :)

Zohier mijn eerste wipje

Afbeeldingslocatie: http://www.care4ict.net/paul/3dmax/magnetron1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Leuke magnetron :) plak er wat leuke texs op en hijs fijn, trouwens ik heb me pinguin beetje veranderd, graag wat kritiek erop, hij moet er beetje skattig uit komen te zien :P
(btw onderlichaam is nog niet goed getextured idd)
Afbeeldingslocatie: http://80.61.77.217/webcam/1tux.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 20-10-2002 18:25 . Reden: w00ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
textures en alles moeten nog, moeten alleen nog meer knopjes bij :) en een grote draaiknop!

Als ik alle knoppen erop heb plaats ik wil weer een wipje

Over je pinguin, ik zou zwarte rand van z`n buik wat boller maken, dit lijkt een beetje op een stropdas (erg strak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

hehe wat bedoel je nou, dat het een stropdas moet lijken, ofdat het een stropdas is en dat ie wat boller moet (help me out here :P) want het is een stropdas :P

(ik maak zo wel die buik wit dan zie je hoe hij hoort te zijn)

[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 20-10-2002 18:29 . Reden: ik post te snel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Allochtoon schreef op 20 oktober 2002 @ 18:28:
hehe wat bedoel je nou, dat het een stropdas moet lijken, ofdat het een stropdas is en dat ie wat boller moet (help me out here :P) want het is een stropdas :P

(ik maak zo wel die buik wit dan zie je hoe hij hoort te zijn)
Misschien een meshsmooth op de buik, voor wat meer polys... hij lijkt een beetje vierkant.

Voor de rest wel cute ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allochtoon schreef op 20 oktober 2002 @ 18:23:
Leuke magnetron :) plak er wat leuke texs op en hijs fijn, trouwens ik heb me pinguin beetje veranderd, graag wat kritiek erop, hij moet er beetje skattig uit komen te zien :P
(btw onderlichaam is nog niet goed getextured idd)
[afbeelding]
Als je een lieve pinguin wilt maken zou ik niet zulke puntige vleugels nemen en zeker geen puntige snavel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
skattig? ..... dan doe je 't verkeerd :)

skattig =

1) grote ogen.
2) grotere vleugels, en ze moeten rond zijn.
3) z'n stropdas is plat en lang, maak 'm korter en dikker, model 'm 't liefst, textures maken moeilijk schattig (waarom weet ik ook niet :)).
4) z'n snavel is puntig en lang, maak 'm ook kort en rond.
5) misschien is 't schattig z'n kop en z'n lijf 1 geheel te maken :), dan krijg je meer een soort grappige bol met oogjes en vleugeltjes.

't zijn maar suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

LiToKi schreef op 20 oktober 2002 @ 19:32:
skattig? ..... dan doe je 't verkeerd :)

skattig =

1) grote ogen.
2) grotere vleugels, en ze moeten rond zijn.
3) z'n stropdas is plat en lang, maak 'm korter en dikker, model 'm 't liefst, textures maken moeilijk schattig (waarom weet ik ook niet :)).
4) z'n snavel is puntig en lang, maak 'm ook kort en rond.
5) misschien is 't schattig z'n kop en z'n lijf 1 geheel te maken :), dan krijg je meer een soort grappige bol met oogjes en vleugeltjes.
jij hebt dat vaker gedaan .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
een paar voorbeeldjes :

Afbeeldingslocatie: http://nakula.rvs.uni-bielefeld.de/made/ragam-pinguin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rninet.de/darkstar/images/pinguin-fernglas.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
ik bedoelde dat het nu op een stropdas leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

okee, keb veel gehad aan jullie opmerkingen! Dit is er van gekomen (hoofd en vleugels nog niet mee tevree)

Afbeeldingslocatie: http://80.61.77.217/webcam/2tux.jpg

offtopic:
nee hij heeft geen pijpsmoeltje

[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 20-10-2002 20:48 . Reden: ghe ghe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Zijn er hier trouwens mensen die Maya gebruiken? Ik heb zelf de Personal Learning Edition gedownload (www.aliaswavefront.com). Helemaal gratis en met wat tutorials erbij. Ik vind het een stuk toegankelijker dan bijvoorbeeld Blender. Nadeel is dat je van die letters door je renders heen krijgt, maar dat vind ik niet gek als ze een programma van $1400 gratis aanbieden.

Ik ben zelf net twee dagen aan het klooien, maar ik krijg mijn renders nog niet mooi. Gewoon een kwestie van oefenen, dus ik post binnenkort wel iets.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Eindelijk weer es een beetje gewerkt aan mn draak, uiteraard nog wip.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/Draak10d.jpg
Hij houdt hier een cone vast die nog een toren wordt :)

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Allochtoon schreef op 20 oktober 2002 @ 20:47:
okee, keb veel gehad aan jullie opmerkingen! Dit is er van gekomen (hoofd en vleugels nog niet mee tevree)

[afbeelding]

offtopic:
nee hij heeft geen pijpsmoeltje
- hij mag op dieet :+
- hoofd mag wel wat glimmen ofzo... Net als de onderkant van zijn body (of neem een iets lichtere tint)
- andere kleur koffer (misschien geel met rode hartjes ofzo :P . Iig iets lichtere kleur)

Voor de rest ziet het er wel skattig uit :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 20 oktober 2002 @ 22:07:
[afbeelding]
damn dit is echt super NIJS! :X maaruh "STEL" dat je hem kan animeren.. dat zou echt super strak zijn.. dan moet je er een kleine movie van maken.. ik zag laatst namelijk een filmpje van een duidse 3d school ofsow.. die hadden ook een filmpje met draken gemaakt was echt vet.. 2 vechtende draken lijkt me cool..

suc6 :) en ik ben weer jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gemaakt wildeaap _/-\o_

misschien een idee voor de volgende contest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
neeeeeee geen draken contest.....

maaruh leuke draak hoor wildeaap :)

opmerkingen; z'n vleugels zijn nog een beetje plat en komen wat horizontaal uit z'n lijf zetten. verder helemaal ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Haai
Ik post `m ondanks dat ie niet af is.
En waarom, omdat ik `m ook niet verder ga afmaken.
Te veel werk
Als iemand intresse heeft kan ie dit project bestand zo krijgen.
Maarja toch wel tevreden al met al :)
ps incl. keuken achterin :)

En eerlijk is eerlijk, als je er in rond zou kunnen kijken, dan zou je zien dat er veel, erg veel detail in zit.
Mja ;(

Klik voor joekelversie (die je moet zien ;))

Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/Lego/img/thumbnails/klmboeing747.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

tering wat een blokjes :o , ik krijg wel een beetje het gevoel dat ie wat kort is.
oja en een vleugel mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GLADIOOL! ik geef je 3 dagen om "ICQ" te nemen.. http://www.icq.com heb je over 3 dagen nog geen icq dan pleeg ik een terroristiche aanslag (ofsow) op je huis! JA?!?!?!?! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 20 oktober 2002 @ 22:07:
[afbeelding]
hmm , is al een tijdje geleden dat je hier mee kwam aanzetten (goed dat ie er weer is , laatste keer was het alleen hoofd en vleugels (met veel gezeik over laatste)).Naizzzzz.alleen even dit.Hij lijkt me wat uhm , hoe zeg je dat ,.......nietig (NOFI).Er ontbreekt iets dat mij dat gene geeft van "wow , (intimiderende) enge draak"of iets in die richting.kan alleen even niet uit vinden wat.Aan de vleugels en het hoofd ligt het in ieder geval niet

volgens mij mist hij een hele dikke lange staart.Das het probleem en daardoor lijkt hij korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Neem gewoon Trillian ofzo, veel beter :)

Maarre WildeAap. Die vleugel is ook een reden da`k ermee stop. Want er zit (nog) geen mirror optie in dus zou ik die vleugel (waar heel veel werk inzit) nog een keer moeten maken.
En issie kort? Volgens mij valt dat wel mee? Maar zou kunnen :)
En renderen duurde 10 min ofzo. Op een P4 2.0 Ghz

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 20 oktober 2002 @ 23:00:

Maarre WildeAap. Die vleugel is ook een reden da`k ermee stop. Want er zit (nog) geen mirror optie in dus zou ik die vleugel (waar heel veel werk inzit) nog een keer moeten maken.
de vleugel is exact goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:57:
GLADIOOL! ik geef je 3 dagen om "ICQ" te nemen.. http://www.icq.com heb je over 3 dagen nog geen icq dan pleeg ik een terroristiche aanslag (ofsow) op je huis! JA?!?!?!?! 8)
heeft ie dat niet dan :X

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 20 oktober 2002 @ 23:00:

lijkt me stug dat er geen mirror optie is.. okal weet ik niet met welk progie je werkt.. maar als het er idd niet op zit dan moeten die makers echt ff op vakantie ofsow |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:00:
[...]

hmm , is al een tijdje geleden dat je hier mee kwam aanzetten (goed dat ie er weer is , laatste keer was het alleen hoofd en vleugels (met veel gezeik over laatste)).Naizzzzz.alleen even dit.Hij lijkt me wat uhm , hoe zeg je dat ,.......nietig (NOFI).Er ontbreekt iets dat mij dat gene geeft van "wow , (intimiderende) enge draak"of iets in die richting.kan alleen even niet uit vinden wat.Aan de vleugels en het hoofd ligt het in ieder geval niet

volgens mij mist hij een hele dikke lange staart.Das het probleem en daardoor lijkt hij korter
Met omgeving, staart, rook uit neus enz enz lijkt ie me een stuk lijper.
ow staart zei je zelf al zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:02:
[...]
de vleugel is exact goed hoor ;)
Dank je wel :) Maar dat issie ook ja :)
Alleen erg k*t dat er geen mirror inzit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
MLCad, geen mirror optie te bekennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:04:
[...]

lijkt me stug dat er geen mirror optie is.. okal weet ik niet met welk progie je werkt.. maar als het er idd niet op zit dan moeten die makers echt ff op vakantie ofsow |:(
MLCad
Speciaal voor lego
Heb al een mail gestuurd, zoiets is gewoon onmisbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/Lego/img/thumbnails/klmboeing747map.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Wat is dat voor lelijke zwarte rand om je vliegtuig? :P

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Condens
Was erg lastig het er zo mooi omheen te krijgen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lego kan niet vliegen, is veels te zwaar man! :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 20 oktober 2002 @ 23:27:
Condens
Was erg lastig het er zo mooi omheen te krijgen..... :P
IDD LOMPE LUL! :X

OW

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Als je maar hard genoeg gooit vliegt alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

XLerator schreef op 20 oktober 2002 @ 23:04:
[...]

wat voor soort bestand genereert die lego-cad zooi? je zou 'ns kunnen proberen om in de pov-ray code te duiken en dan een zooi spul te groeperen en te spiegelen. is niet zo lastig, wel even uitmikken -waar- je 'm neer moet zetten.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Nee dat is niet te doen
Dan moet je handmatig de blokjes positioneren en het zijn er schat ik rond de 600 voor de vleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 22:47
Xlerator, heb jij niks te doen ofzo?!?!?! Of ben je zo iemand die eerst alle stenen van zijn huis telt, dan niks meer weet en maar op de PC met lego gaat spelen? ;)
NOFI!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
In deze vakantie had ik idd niet veel te doen
Was erg lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

1) je zou een leuk scriptje ervoor kunnen schrijven.
2) je zou een "scale x = -1" erop uit kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

nou, met povray kun je dingetjes 'transformeren' - m.a.w. schalen in x, y, z richting. schalen met een negatieve factor is hetzelfde als spiegelen als ik 't niet mis heb, en je vleugel is niets anders dan een hele zooi objecten. groepeer ze, en schaal ze met een negatieve factor (-1, blijven ze even groot) in de richting waar de vleugel in wijst. x hoogstwaarschijnlijk.

probeer 't maar eens met een eenvoudige sphere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Ooohzo,
Maar dan moet de middellijn van het vliegtuig wel precies op de x y as (0) liggen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yoozer schreef op 21 oktober 2002 @ 00:48:

probeer 't maar eens met een eenvoudige sphere.
Als er IETS spiegelsymetrisch is 8)7 .....

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

XLerator schreef op 21 oktober 2002 @ 00:52:
Ooohzo,
Maar dan moet de middellijn van het vliegtuig wel precies op de x y as (0) liggen dus?
ja, of je moet je nieuwe groep precies met "translate" commando's op de plaats krijgen.

wat spiegelsymmetrie betreft, het werkt bij een kegel! die komen normaal altijd met de brede zijde boven bij moray, en even schalen met -1 doet 't truukje.

trouwens, voor de geinteresseerden:

http://www.povray.org (renderer)
http://www.stmuc.com/moray (modeller)

beiden downloaden & installeren - dan heb je een gratis en leuk renderprogramma. radiosity wordt ondersteund, en ik zit met smart te wachten op v 3.5. moray 3.3 slikt ook .udo files - en rhino3d exporteert naar .udo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Foutje!
MLCad kan wel mirroren
Ik had even een mailtje gestuurd en het kan wel, dat heet dan sub-modeling.
Dus het kan wel :) JES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
LiToKi schreef op 19 oktober 2002 @ 15:14:
[...]

hmm misschien ff wat ondersteunende plaatjes :)

je selecteert;
[afbeelding]

je drukt op ring en krijgt;
[afbeelding]

dan druk je op connect en je krijgt;
[afbeelding]

de nieuwe edge kan je weer selecteren met een loop;
je selecteert;
[afbeelding]

je drukt op loop en krijgt;
[afbeelding]

misschien is 't nut van de acties niet helemaal duidelijk, maar ze zijn een verademing :) je zal toch maar alles moeten cutten en 1 voor 1 telkens een edgeje moeten selecteren ;(
Ik zit net ff te kijken, maar waar staan die opties van ring, connect en loop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

XLerator schreef op 20 oktober 2002 @ 23:04:
[...]

Ik bedoelde dat het vliegtuig wat kort uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Yoozer schreef op 20 oktober 2002 @ 23:37:
[...]

wat voor soort bestand genereert die lego-cad zooi? je zou 'ns kunnen proberen om in de pov-ray code te duiken en dan een zooi spul te groeperen en te spiegelen. is niet zo lastig, wel even uitmikken -waar- je 'm neer moet zetten.
Je kunt ook in leoCad exporteren naar OBJ object en dit importeren in 3DSMAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragneck, die texture die je voor je machine gebruikt heb is werkelijk walgelijk mooi. Dat hele ding ziet er ineens heel goed uit. Hoe heb je dat opgebouwt? een shiney blauw/grijze texture met daarop een matte roest texture??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:39:
Fragneck, die texture die je voor je machine gebruikt heb is werkelijk walgelijk mooi. Dat hele ding ziet er ineens heel goed uit. Hoe heb je dat opgebouwt? een shiney blauw/grijze texture met daarop een matte roest texture??
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fragneck/renders/apparaat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

OK me dwaze pen gwin is nu geanimeerd, GO CRITIZIZE ;)
(divx codec) BTW weet iemand hoe ik die stropdas levendiger kan maken want pathdeform sukt nogal qua animatie...

http://80.61.77.217/webcam/pinguin.avi 800kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goedemiddag allemaal, zie hier mijn eerste post, meteen maar met wat ge-3ds erbij ;)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/soumokil/hajo/headtest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Allochtoon -> Ik ben wel een beetje zeeziek van die camera-bewegingen.

Misschien werkt de flex modifier wel voor die stropdas

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Pardon..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
FragNeck schreef op 21 oktober 2002 @ 12:32:
[...]

Je kunt ook in leoCad exporteren naar OBJ object en dit importeren in 3DSMAX.
lol.. en dan vervolgens zelf met de hand elk blokje weer een kleurtje geven? :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
zelf gemaakt? ziet er :9~ uit
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 16:28:
Een goedemiddag allemaal, zie hier mijn eerste post, meteen maar met wat ge-3ds erbij ;)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach let maar niet op hem , hijs altijd zo volgens mij:p

[afbeelding]
en de tekst voor op die plak , wat dacht je van : "Ik ben goed....." (:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
OxiMoron schreef op 21 oktober 2002 @ 17:21:
[...]

lol.. en dan vervolgens zelf met de hand elk blokje weer een kleurtje geven? :P
ja, je meot wel zelf materials maken...

maar je kunt wel mooie GI renders maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
grrrrrr ik zit al een uur te kloten op een stomme knop voor me magnetron :X :X

Ik wil een soort knop maken die op ieder gas fornuis zit, je kent ze wel, zo`n knop waarmee je de stand van het vuur regelt. Zo`n knop wil ik ook op me magnetron maken alleen ik krijg het maar niet voor elkaar :(

Weer een wipje van me magnetron:
Afbeeldingslocatie: http://www.care4ict.net/paul/3dmax/magnetron3.jpg
Een vorige versie staat 2 pagina`s terug, de knop moet onder het laatste groengrijze display komen.... iemand wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zorg schreef op 21 oktober 2002 @ 19:26:
grrrrrr ik zit al een uur te kloten op een stomme knop voor me magnetron :X :X

Ik wil een soort knop maken die op ieder gas fornuis zit, je kent ze wel, zo`n knop waarmee je de stand van het vuur regelt. Zo`n knop wil ik ook op me magnetron maken alleen ik krijg het maar niet voor elkaar :(

Weer een wipje van me magnetron:
[afbeelding]
Een vorige versie staat 2 pagina`s terug, de knop moet onder het laatste groengrijze display komen.... iemand wat tips?
hmm... volgens mij heb je tot nu toe alleen maar standaard objecten gebruikt ?

jij wilt zoiets? :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fragneck/renders/Got_1.jpg

En de wire :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fragneck/Got_1_wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

of zoeen :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/knop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
als je de 3ds wilt hebben... : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DiMension schreef op 20 oktober 2002 @ 21:48:
Zijn er hier trouwens mensen die Maya gebruiken? Ik heb zelf de Personal Learning Edition gedownload (www.aliaswavefront.com). Helemaal gratis en met wat tutorials erbij. Ik vind het een stuk toegankelijker dan bijvoorbeeld Blender. Nadeel is dat je van die letters door je renders heen krijgt, maar dat vind ik niet gek als ze een programma van $1400 gratis aanbieden.

Ik ben zelf net twee dagen aan het klooien, maar ik krijg mijn renders nog niet mooi. Gewoon een kwestie van oefenen, dus ik post binnenkort wel iets.
Yupz, ik gebruik maya... alleen bak er nog geen fluit van...
Zit een beetje allemaal torturials te volgen, die ik trouwenz zeer goed en duidelijk gemaakt vind van hun!!
Maar er zit vooruitgang in, over een maandje post ik wel een wipje, nou schaam ik me nog voor m'n creaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
thnx fragnek en wildeaap :) die van fragnek is precies degene die ik bedoelde (maar toch bedankt voor de moeite wildeaap!)

Wildeaap: heb je mischien ook wat tips over hoe je het gedaan hebt? ik bedoel het is precies wat ik bedoel alleen weet ik nog steeds niet hoe ik het moet maken :P

Fragnek: ik gebruik indd de standaard objecten en probeer die zodanig aan te passen, dit omdat ik nog maar 2 daagjes met 3dmax werk en ik nog niet echt verder ben gekomen dan de standaard objecten :) Plus dat ik een paar mesh filmpjes had gezien en dacht dat iedereen die gewoon standaard objecten gebruikte en deze zo bewerkte tot andere objecten (of zit ik nou fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm WIPJE

Afbeeldingslocatie: http://www.counter-strike.nl/i/p/412.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow er zit zeker mooi model werk in :) echt mooi gedaan man!

maar.. er is een maar.. en dat is.. de belichting.. ziet er "saai" uit... kan er niet de goede woorden voor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de tekst voor op die plak , wat dacht je van : "Ik ben goed....." ()
kdacht eigelijk zelf inmiddels aan "Op jacht naar complimentjes
21 oktober 2002" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis ook een WIPje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zorg schreef op 21 oktober 2002 @ 20:09:
thnx fragnek en wildeaap :) die van fragnek is precies degene die ik bedoelde (maar toch bedankt voor de moeite wildeaap!)

Wildeaap: heb je mischien ook wat tips over hoe je het gedaan hebt? ik bedoel het is precies wat ik bedoel alleen weet ik nog steeds niet hoe ik het moet maken :P

Fragnek: ik gebruik indd de standaard objecten en probeer die zodanig aan te passen, dit omdat ik nog maar 2 daagjes met 3dmax werk en ik nog niet echt verder ben gekomen dan de standaard objecten :) Plus dat ik een paar mesh filmpjes had gezien en dacht dat iedereen die gewoon standaard objecten gebruikte en deze zo bewerkte tot andere objecten (of zit ik nou fout?)
graag gedaan.

Ja, dat is een optie...

Met EDIT MESH kun je puntje voor puntje je object bewerken.
Kijk voor meer info in tutorials bijvoorbeeld op www.3dcafe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Edit mesh heb ik ook overal op toegepast, vooral vertex en polygon. Ik heb al een 10tal tutorials gedaan waaronder ook een paar mesh tutorials :)

Zou je mischien nog kwijt kunnen welk object je gebruikt hebt voor jouwn knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zorg schreef op 21 oktober 2002 @ 20:35:
Edit mesh heb ik ook overal op toegepast, vooral vertex en polygon. Ik heb al een 10tal tutorials gedaan waaronder ook een paar mesh tutorials :)

Zou je mischien nog kwijt kunnen welk object je gebruikt hebt voor jouwn knop?
ik geloof oiltank... dat cylinder geval met een cone erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had toesteming gevraagd om dat te posten via icq :P:P

damn ik ben al 2 weken bezig met "iets" maar khad van te voren besloten geen wips te posten.. anders gaaat de lol ervanaf als ie helemaal af is..

maar maar.. ik ga over 2 dagen ofsow als ik wat verder ben tog een wipje posten.. 1tje maar..

zoals je op men site (http://www.ramle.cc) kan zien hebik tot nu toe aleen nog maar rommel gemaakt.. bij "finished work" staat dus ook nog niets.. wat ik nu aan het maken ben komt daar dus bij..

en nu weetik wat je denkt..: mjah.. lekker boeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben weer eens een keer met 3dmax r3 aan de slag gegaan
nu heb ik dittus gemaakt. en ik heb unne simpele vraag. (denkik)

Als ik die Glow wil laten versterken en dan weer laten verzwaken
dus dat je een beetje een pulse idee krijgt, moet ik dan MaxScript
gebruiken ??

Want het lukt me niet echt om dat te animeren..

Afbeeldingslocatie: http://www.cmcontrol.com/muhneer/visie_sphere.jpg

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

wat is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

het logo van innercity, natuurlijk :). maar dan -bijna- goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodancehits.com/innercity.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whey hijs leuk hoor :) maar toch anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ej Hajo :) Welcome :)
Nice werk van je, alweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:16:

Want het lukt me niet echt om dat te animeren..
Greetz
Self-illumination in de material-editor keyframen. Isse simpel :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
weet iemand waar ik een nederlandse userguide kan vinden voor 3dsmax 5? Vind dat 3d gedoe errug mooi, en heb sinds vanmiddag dit programmas dus. En ik heb zelf al wel zitten klooien (schiet niet echt op) , de help in het engels is wel te volgens maar in het nederlands zou het wel wat makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

teapot met vari illumination, kleur en glossiness

Avi renderen gaat sneller dan dit posten :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 20:54:
[...]

ik had toesteming gevraagd om dat te posten via icq :P:P
[..]
En dat mocht zomaar??!!
Ik zal de desbetreffende mod er 's op aanspreken. :( >:)
Wie was het?

Enneh, voortaan wil ik graag vantevoren weten of ik beledigd ga worden ja of nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 21 oktober 2002 @ 22:18:
het logo van innercity, natuurlijk :). maar dan -bijna- goed.

[afbeelding]
Wow,

Wist niet eens dat het logo van innercity er zo uitzag :(

Das best jammer maar lijkt maar een beetje sterker nog !
Logo van innercity lijkt op mijn objectje. :7

DIt object wordt voor een site, het wordt zeg maar het telkens
terugkerende dingetje. kan openschuiven en kan vanalles uitkomen.

dus..

wel door ons zelf bedacht, dus niet van innercity ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 21 oktober 2002 @ 23:02:
[...]

Self-illumination in de material-editor keyframen. Isse simpel :P
Bedankt..

Maar ik heb Glow gebruikt.. :(
Denk dat ik dan wel aan de MaxScript moet.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

offtopic:
je mag niet greetzen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:13:
[...]

Bedankt..

Maar ik heb Glow gebruikt.. :(
Denk dat ik dan wel aan de MaxScript moet.

Greetz
F1

Search

[typ in] GLOW ANIMATE

veel plezier :P

de betaler vervuilt

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.