Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

maar zoals je kunt zien zijn er boven en rechts naast de rode bal lelijke lichtvlekken te zien, hoe krijg ik deze weg?
[ Voor 0% gewijzigd door Sander0105 op 15-10-2002 00:49 . Reden: plaatje ]
tja...
Verwijderd
erm.. dat zijn toch causticsSander0105 schreef op 15 oktober 2002 @ 00:42:
ik heb een probleempje met Mental ray en Maya, ik heb deze scene gemaakt:
[afbeelding]
maar zoals je kunt zien zijn er boven en rechts naast de rode bal lelijke lichtvlekken te zien, hoe krijg ik deze weg?
Wat houden controllers in deze context in?LiToKi schreef op 13 oktober 2002 @ 19:54:
jeps, comet-cartoons.com heeft een superhandige lip-sync tutorial, en er is niks makkelijkers om snel te animeren dan lip-sync. Als je er eenmaal de handigheid in gekregen hebt.
Vervelend is alleen het maken van een stuk of 14 morpher targets voor een rij standaard klanken. En dan nog een stuk of wat voor uitdrukkingen; oog dicht (2), lachen links, lachen rechts, fronzen, sip kijken, verbaasd enz. enz. enz. Daar wordt je een beetje waus van. Verder is 't niet zo moeilijk als 't lijkt.
Op voorwaarde dat;
- je net als in films gaat werken met controllers voor de mondhoeken en wenkbrauwen enzo, dan ben je wel ff bezig.
- je gaat werken met ease-in en ease-out voor de morphers. dat schiet niet op.
Voor dit soort animaties is MAX 5 een absolute zegen, want MAX 4 kon alleen lineair interpoleren bij morphing en MAX 5 kan eindelijk de ease-in en ease-out instellen, een zeer belangrijke verbetering.
Probleem van het maken van morph-animaties, is dat je er zoveel nodig hebt. Die 14 mondhoudingen zijn wel te doen, maar voor alle 14 mondhoudingen moet je ook nog elke gezichtsuitdrukking maken. Idioot veel werk dus. Dit kan veel sneller door een deel van die gezichtsuitdrukkingen te doen met FFD-box-space warps, bijvoorbeeld een aparte space warp voor het fronsen van het voorhoofd en samenknijpen van de ogen. Die FFD-box-space warp kun je dan weer met morphing animeren los van de mond.
Of is hier tegenwoordig al weer een veel handigere methode voor die ik heb gemist?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
je kunt verschillende morphertargets door elkaar heen laten lopen. Dus je maakt een kop met een glimlach, een kop die een "aaa" uitspreekt en mengt de percentages van morphen, je hebt nu een kop die lachend "aaa" zegt.
Dus je kunt ook een kop laten fronzen, 1 oog laten dichtdoen, lachen en "aa" laten zeggen met 4 morphers die je afzonderlijk kunt animeren, zonder dat je absurd veel aparte koppen hoeft te maken. Bijvoorbeeld
controllers houden je FFD-boxen in, wat dus imho veel werk lijkt als je telkens als tie lacht je keys moet kopiëren, of opnieuw een lachje moet FFD-en.
edit; oh en dan zijn er nog gekken die 't proberen met bones.....
die heb ik uit staan dus dat zou et niet moeten zijn
tja...
Verwijderd
hmmz.. dat zou ik et niet weten..Sander0105 schreef op 15 oktober 2002 @ 11:17:
[...]
die heb ik uit staan dus dat zou et niet moeten zijn
Hier even een testrendertje.

Coffee anyone ?
Verwijderd
niceBioWEB schreef op 15 oktober 2002 @ 14:13:
Tsja, begin het nu ook een beetje door te krijgen...
Hier even een testrendertje.
[afbeelding]
Coffee anyone ?
Ikzelf heb het een beetje gehad met die keuken.. dus ik ga ff wat nieuws maken
Verwijderd
hoe zijn jullie zo ver gekomen, tutorials?? boeken?
ik zou het wel fijn vinden als jullie een paar handige links in deze topic opnoemen, want dan kan ik als 3dmax n00b ook wat moois maken
begin maar eens met Help -> TutorialsVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:20:
OMG er zitten hier vet mooie dingen tussen, ik heb net 3dmax geinstalleerd maar ik snap er nog geen hout van.
hoe zijn jullie zo ver gekomen, tutorials?? boeken?
ik zou het wel fijn vinden als jullie een paar handige links in deze topic opnoemen, want dan kan ik als 3dmax n00b ook wat moois maken
Verwijderd
http://www.oronto46.freeserve.co.uk/tutorials.html
http://www.the3dstudio.com/tutorials.asp
de onderste is het beste aangezien daar alle tutourial links werken

Check, brazil 1.0 rendertje
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
stel je zet 2 boxjes recht tegover elkaar.. met reflect op 100% (spiegel dus) dan blijven de 2 boxen elkaar weerspiegelen.. en het houd noooit op... dus zou in prensiepe je pc crashen ofsow?
nee, tot 1 pixel lijkt me...Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 21:43:
zomaar een vraag..
stel je zet 2 boxjes recht tegover elkaar.. met reflect op 100% (spiegel dus) dan blijven de 2 boxen elkaar weerspiegelen.. en het houd noooit op... dus zou in prensiepe je pc crashen ofsow?
Maar zoals bijna altijd als je in een spiegel kijkt, heb je een hoek, dus daar valt automatisch je andere spiegel in weg...
Verwijderd
jij bent snelFragNeck schreef op 15 oktober 2002 @ 21:45:
[...]
nee, tot 1 pixel lijkt me...
Maar zoals bijna altijd als je in een spiegel kijkt, heb je een hoek, dus daar valt automatisch je andere spiegel in weg...

Pfff, deze duurde maarliefst 20 minuten...
Verwijderd
Na meer dan een jaar niet meer bezig geweest nu weer een simpele creatie:

Na zo'n lange tijd moet je het bijna opnieuw leren
Met die weighed controllers, bedoel je daarmee nou gewoon die percentages per target in de morph-animatie?LiToKi schreef op 15 oktober 2002 @ 10:55:
sinds max4 al bestaat er zoiets als "weighted morphing".
je kunt verschillende morphertargets door elkaar heen laten lopen. Dus je maakt een kop met een glimlach, een kop die een "aaa" uitspreekt en mengt de percentages van morphen, je hebt nu een kop die lachend "aaa" zegt.
Dus je kunt ook een kop laten fronzen, 1 oog laten dichtdoen, lachen en "aa" laten zeggen met 4 morphers die je afzonderlijk kunt animeren, zonder dat je absurd veel aparte koppen hoeft te maken. Bijvoorbeeld
controllers houden je FFD-boxen in, wat dus imho veel werk lijkt als je telkens als tie lacht je keys moet kopiëren, of opnieuw een lachje moet FFD-en.
edit; oh en dan zijn er nog gekken die 't proberen met bones.....
En is het niet zo dat een dichte, lachende mond, gecombineerd met een open mond, een half open en half lachende mond oplevert, waardoor je alle bewegingen in de targets zwaar moet overdrijven om in de eindversie een normaal effect te krijgen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Hoe doe je dat zo met dat licht?FragNeck schreef op 15 oktober 2002 @ 21:50:
[afbeelding]
Pfff, deze duurde maarliefst 20 minuten...
Die ramen zijn self-illuminating planes of boxes ofzo? maar hoe krijg je die zo dat ze zo veel licht geven om de hele ruimte met licht te vullen?
Weighted controllers? Nergens gezegd hoorOogst schreef op 16 oktober 2002 @ 16:44:
[...]
Met die weighed controllers, bedoel je daarmee nou gewoon die percentages per target in de morph-animatie?
En is het niet zo dat een dichte, lachende mond, gecombineerd met een open mond, een half open en half lachende mond oplevert, waardoor je alle bewegingen in de targets zwaar moet overdrijven om in de eindversie een normaal effect te krijgen?
En nee, dat hoeft niet. Ga maar na; voor lachen neem je een dichte mond en beweeg je de mondhoeken wat omhoog, en voor een open mond beweeg je ze ver naar beneden, vooral de binnenste vertices; resultaat; open mond + lach.
ik heb last van het volgende: als ik blender start, krijg ik een grijs scherm te zien. te weten het volgende:
(plaatje klikbaar)
zoals je ziet, zie ik dus geen knoppen, die verschijnen alleen als ik mijn muis er overheen beweeg...
iemand een idee hoe dit te voorkomen is??
voor de rest is alles

low-poly roboscan 918 en MAC 300 voor in de zaal.
MAC 300: 370 faces.
ROBOSCAN 918: 132 faces.
voor in de zaal
de betaler vervuilt
teveel zooi, te weinig tijd
model + renders is in minder dan een uur gemaakt. Afwerken komt pas als het in de zaal komt te hangen. Eerst het ontwerp afmaken, dan pas aankleden.Yoozer schreef op 17 oktober 2002 @ 11:55:
GA!S, ik zou 'ns naar "gizmo's" gaan kijken. die zorgen ervoor dat je lichtbundel er niet over de hele lengte zo strak uitziet (licht zie je ook niet, en in de clubs eigenlijk alleen omdat er gerookt word. omdat niet de hele zaal ligt te paffen is de bundel ook niet 'massief'.) - dus realistischer.

dit is meer de bedoeling.
de betaler vervuilt
euhm, nee. Ben student bouwkundeOxiMoron schreef op 17 oktober 2002 @ 11:51:
nice.. zit je in de licht en geluid business?
maar euh, * GA!S hobbiet er af en toe bij als lichttechnicus bij een poppodium
de betaler vervuilt
kewl..GA!S schreef op 17 oktober 2002 @ 12:02:
[...]
euhm, nee. Ben student bouwkunde
maar euh, * GA!S hobbiet er af en toe bij als lichttechnicus bij een poppodium
heb ooit eens 2 weken lang gewerkt bij een bedrijf in geluid en licht..
was me een groot project.. was de ene dag opbouwen, de volgende dag spelen (was een band) daarna meteen afbreken en op een nieuwe locatie opbouwen om de volgende dag weer te spelen, afbreken, opbouwen etc.
lichten is cool, gisteren een uurtje mogen klooien met een nieuwe lichttafel en een hoop nieuw licht (waaronder 8 MAC 300's en 6 RoboScans zoals hierboven).OxiMoron schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]
kewl..
heb ooit eens 2 weken lang gewerkt bij een bedrijf in geluid en licht..
was me een groot project.. was de ene dag opbouwen, de volgende dag spelen (was een band) daarna meteen afbreken en op een nieuwe locatie opbouwen om de volgende dag weer te spelen, afbreken, opbouwen etc.
/offtopic
de betaler vervuilt
Dat is goed, als ik een verloren uurtje heb zal ik wel eens een animatie maken.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:30:
GA!S maak er es een snimatie van :):)
de betaler vervuilt
Check :

lijkt er al stukken meer opGA!S schreef op 17 oktober 2002 @ 12:00:
[...]
model + renders is in minder dan een uur gemaakt. Afwerken komt pas als het in de zaal komt te hangen. Eerst het ontwerp afmaken, dan pas aankleden.
[afbeelding]
dit is meer de bedoeling.
teveel zooi, te weinig tijd
Die zit er al in, inclusief lamp bumpmap, alleen staan die maps op mijn workstation en zijn de renders op mijn laptop gemaaktYoozer schreef op 17 oktober 2002 @ 18:09:
[...]
lijkt er al stukken meer op. ik zou trouwens ook een self-illuminating dingetje in de lamp zelf zetten - zo lijken ze een beetje leeg.
de betaler vervuilt
arrayRunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:12:
Hey, Fragneck. Hoe maak je die potnagels. Ik kan me niet voorstellen dat je ze allemaal handmatig heb geplaatst. Is er een makkelijke manier?
de betaler vervuilt
Verwijderd
hey, dat texture van die stalen cubus heb ik ook op je steam chopper gezienFragNeck schreef op 17 oktober 2002 @ 17:56:
Zeker wel stoer ja, dat SimBiont...
Check :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik doe het effe iets anders dan array.RunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:12:
Hey, Fragneck. Hoe maak je die potnagels. Ik kan me niet voorstellen dat je ze allemaal handmatig heb geplaatst. Is er een makkelijke manier?
Ik maak er eerst 1 helemaal goed. die zet ik in een hoek.
dan houd ik SHIFT ingedrukt en MOVE ik m'n object 1 stukje verder over de X-as, waar de volgende moet komen. dan komt er een venstertje, wat vraagt wat ik wil.
Ik wil een INSTANCE, dus een kopie, maar dan volgens dezelfde instellingen. (maw, als ik de eerste verander, dan veranderen ze allemaal.)
en ik zeg bij dit venster, dat ik er bijvoorbeeld 15 wil.
Dan krijg ik 15 van dezelfde popnagels, op een mooi rijtje.
Dit rijtje pas ik aan, zodat het mooi zit.
Vervolgens kopieer ik op dezelfde manier de hele rits, en doe ik dit 1 keer.
deze zet ik beneden neer. nu heb ik 2 rijen.
Ik selecteer nog eens een heel rits, en ik draai deze 90 graden, en zet hem links.
deze 'instance' ik nog eens, en pleur hem rechts.
nu heb ik aan een zijde 4 rijen popnagels.
deze kan ik weer 'instancen' naar de volgende kant van de kubus....
Ja, ik had de tip van deze tool van gladiool. zie pagina 8 van de contest 2.0 geloof ik.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 21:14:
[...]
hey, dat texture van die stalen cubus heb ik ook op je steam chopper gezien
Heeft m toch nog 1.5 uur werkt gekost ofzo
Wat ik me nu eigenlijk nog afvraag
Hoe kan ik in POV-Ray zorgen dat hij het vanaf een andere hoek rendered?
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
er staat in de readme van POV ray (of op de site) precies hoe dat moet.Spikey schreef op 17 oktober 2002 @ 21:21:
Heb vandaag ongeveer heel het topic doorgelezen en dat lego proggie leek me wel leutig vandaar het volgende (simpele) huisje...
Heeft m toch nog 1.5 uur werkt gekost ofzo
[afbeelding]
Wat ik me nu eigenlijk nog afvraag
Hoe kan ik in POV-Ray zorgen dat hij het vanaf een andere hoek rendered?
ik geloof dat je wel een stukje moet proggen...
dan zet je er een zooi met de hand neer...RunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:31:
Is er geen andere manier voor die potnagels. Een object een x aantal keren herhalen langs een pad of zo. Het object waar ik ze omheen wilde hebben was ovaal, dus dan gaat jouw manier niet op
er zal wel een manier zijn... maar ik weet hem niet.
Ja, dit kan wel volgens mij... ik heb ook zoiets gedaan, je maakt één vorm (dus één zo'n popnagel) vervolgens maak je een path (een lijn, bijvoorbeeld een cirkel, of gewoon een vrije lijn).RunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:31:
Is er geen andere manier voor die potnagels. Een object een x aantal keren herhalen langs een pad of zo. Het object waar ik ze omheen wilde hebben was ovaal, dus dan gaat jouw manier niet op
Dan kun je kiezen om dat object een aantal keren langs die lijn te kopieren. Ik heb het gedaan met de spacing tool (3dsmax 4.3). Die zit onder de ARRAY knop (bovenaan in beeld vlak naast de XY knop).
Hoe het ook alweer precies ging, dat weet ik niet meer, maar hiermee zou het moeten lukken volgens mij.
The Flying Dutchman
Scatter was het volgens mij, ik zal morgen even kijken of ik het kan vindenRunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:31:
Scatter is een heel goeie manier hiervoor indeed
Divx 5 filmpje
en in close-up
quick and dirty, een heel snelle copy paste, instance en keyframe animatie.
de betaler vervuilt
* GA!S likes!gladiool schreef op 18 oktober 2002 @ 00:39:
hey gais, als dat max is, ga eens naar http://www.afterworks.com en download de gratis scatterVL, dat is een volumetric light plugin, die kan hetzelfde als die van max, maar dan sneller.
* GA!S downs!
de betaler vervuilt
Ziet er goed uitGA!S schreef op 18 oktober 2002 @ 00:13:
Op verzoek van appel:
Divx 5 filmpje
en in close-up
quick and dirty, een heel snelle copy paste, instance en keyframe animatie.
Tjooo! Je ruled weer
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
1 dingetje.. blij al die hoofden die je maakt zit er een NAAT in het midden.. is het zon grote moeite om dat weg te werken?
maar verder vind ik het echt super vet
Hier de wire van de wip :

en een test rendertje :

naaDVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:28:
[...]
1 dingetje.. blij al die hoofden die je maakt zit er een NAAT in het midden.. is het zon grote moeite om dat weg te werken?
maar verder vind ik het echt super vet
en nee da's geen grote moeite, vervelend is alleen dat ik 'm daarna weer moet opsplitsen om weer verder te gaan
De grote vleugels zouden beginnen op het (nu) voorste gedeelte tot ongeveer de helft. Heppie ff een ideetje, anders lijkt ie ook zo raar

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
http://80.61.77.217/max/bijtje.avi
[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 19-10-2002 12:36 . Reden: tags ]
he LiToKi, ff over hoe jij modelled. zijn dat meshes of patches of nog weer wat anders? je begint heel grof neem ik aan maar hoe breng je dan meer detail aan. nieuwe vertexen tekenen of een meshsmooth en dan aan de controle puntjes trekken...
Je modellen zien er altijd erg netjes uit. En aangezien ik nog steeds wat meer detail in m'n dinootje probeer te krijgen vraag ik me af wat nu de beste/snelste/makkelijkste manier is
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Ist niet hoor!! Is echt kicke
Ga!s, bedankt voor die duidelijke pic!!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
waar ik erg veel van opgestoken heb zijn de videootjes van de site van MeshTools;mpegernie schreef op 19 oktober 2002 @ 13:58:
[...]
he LiToKi, ff over hoe jij modelled. zijn dat meshes of patches of nog weer wat anders? je begint heel grof neem ik aan maar hoe breng je dan meer detail aan. nieuwe vertexen tekenen of een meshsmooth en dan aan de controle puntjes trekken...
Je modellen zien er altijd erg netjes uit. En aangezien ik nog steeds wat meer detail in m'n dinootje probeer te krijgen vraag ik me af wat nu de beste/snelste/makkelijkste manier is
http://www.3dluvr.com/ly/meshtools1.avi
http://www.3dluvr.com/ic-art/html/images/sds_modelling.avi
Je zal ze vertraagd moeten afspelen aangezien ze erg moeilijk te volgen zijn, ze zijn namelijk nogal versneld.
Het is een plugin voor uitbreiding voor max3 en 4 voor meshmodelling, in max5 zit 't standaard (bij extrude, bevel enzovoort krijg je nu ring, loop, connect, grow, shrink en nog wat andere)
Maar in een notendop, je begint met een box met weinig segmenten en maakt "loops" en "rings". In feite moet je een gezicht zien in lijnen en dan vooral cirkels. Een oog bestaat uit veel circels, de mond ook, rond de neus naar de kin toe is een cirkel.
Als je 't eenmaal door hebt (komt niet op een weekje/maandje) kan je in feite elke kop maken, aangezien de basis van elk gezicht hetzelfde is. Bekijk die videootjes maar, wordt er een stuk meer duidelijk
edit: erm... ik mag die filmpjes niet downen ofzo? hij doet niets...
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Bedankt Litoki voor je hulp!
hmm misschien ff wat ondersteunende plaatjesmpegernie schreef op 19 oktober 2002 @ 15:07:
woei!!! daar komen me toch een paar termen voorbij ...:P ring loop?... ik ga ff wat videootjes kijken. thnx man! en succes met het moddelen.
je selecteert;

je drukt op ring en krijgt;

dan druk je op connect en je krijgt;

de nieuwe edge kan je weer selecteren met een loop;
je selecteert;

je drukt op loop en krijgt;

misschien is 't nut van de acties niet helemaal duidelijk, maar ze zijn een verademing

Toen ik dit zag kreeg weer zo'n zin om een diablo na te maken dat ik het nie kon laten om er ook weer aan te beginnen.Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 04:16:
Ik ben zelf (na mijn inzending voor de 3d contest v2) begonnen met iets wat ik waarschijnlijk nooit zo mooi krijg als ik wilIk wil een McLaren F1 sport editie maken in 3d max. Hier is alvast het resultaat van een uurtje of... (gok gok) 5 werk. Het primaire skelletje is er dus al een beetje.
[afbeelding]
Dus hier een wip:

Is nog best lastig zo'n auto nabouwen.
Schitterend om te zien, nog steeds (ik had hem een hele tijd geleden al eens gezien).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Dit is het stuk van de tutorial die problemen geeft:
Click the Left viewport to activate it.
Choose Views > Viewport Background.
In the Viewport Background dialog, click Files, and choose tut_knight_reference.jpg.
In the Aspect Ratio group, choose Match Bitmap.
To the right of the Aspect Ratio group, make sure Lock Zoom/Pan is checked. Click OK.
The knight picture appears in the Left viewport, but it's zoomed in a bit too far.
Use Zoom to zoom out of the Left viewport until the knight picture is completely visible.
Because Lock Zoom/Pan is checked, the picture zooms when you zoom the viewport.
Nu, als ik dit opvolg, verschijnt er helemaal niets in mijn left viewport ... ook al geprobeerd in andere viewports ... er verschijnt niets ...
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
welke techniek gebruiken jullie nu om die diablo te maken? loft ofzo? ik weet het echt niet:S
en zijn er een paar goede tut's te vinden?
spix: Auto's zijn bijna altijd gemaakt met patches, soms met NURBS.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

owh en spix ik heb het een beetje van deze tutorial af gekeken:
http://www.3dm-mc.com/tutorials/car/index.php
ej, relaxte tut!!!the_Emperor schreef op 19 oktober 2002 @ 16:48:
weer een wipje:
[afbeelding]
owh en spix ik heb het een beetje van deze tutorial af gekeken:
http://www.3dm-mc.com/tutorials/car/index.php
thx!
Die 2e doet het bij mij ook niet, maar dit is de eerste:mpegernie schreef op 19 oktober 2002 @ 15:37:
aha, als ik oogst zo lees dan ben ik daarmee ook al redelijk goed bezig. maar over die filmpjes, ik krijg ze niet te pakken, ook niet als ik netjes via de frontpage naar artist ga etc. ligt dat aan mij?
http://www.3dluvr.com/5WgF1035039246p/ly/meshtools1.avi
edit: nu wel
http://www.3dluvr.com/5Ub.../images/sds_modelling.avi

volgens mij heeft ie een te dikke kop, en een te magere pensAllochtoon schreef op 19 oktober 2002 @ 17:00:
hmmz me pinguin werkt niet echt mee wat klopt er niet aan[afbeelding]
Verwijderd
Heel simpel :Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 17:14:
Mijn 3ds max draait op direct3d ... is dit beter op opengl misschien ? Zoja ... hoe verander je dit zonder te moeten herinstalleren ?
Start Max, ga naar Customize, Preferences
Tabblad RENDERING
onderaan bij Display drivers kun je de zooi instellen, je moet wel MAX opnieuw opstarten voor de nieuwe instellingen.
(max 5 that is)
how the hell did you figure that out?!? maar thnx. ik ga ze ff kijkenTim Schuhmacher schreef op 19 oktober 2002 @ 16:56:
[...]
Die 2e doet het bij mij ook niet, maar dit is de eerste:
http://www.3dluvr.com/5WgF1035039246p/ly/meshtools1.avi
edit: nu wel
http://www.3dluvr.com/5Ub.../images/sds_modelling.avi
En heeft ie net een grote enge spin gezien ofzo?
Nee echt erg mooi man!!
Zie jij een tong?bAm schreef op 19 oktober 2002 @ 19:19:
alleen zen tong nog n kleurtje maar echt super vet !
Dit topic is gesloten.