[3D] Post je stuff maar weer - part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Zoals op de site is vermeld, kostte mijn Forum Trajani me ongeveer 150 uur om te maken (geen tijd bijgehouden, is een lompe schatting).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.oostendorp2/keukentje.jpg
ook fftjes bezig geweest, ga nu lkkr beginnen met de materials, kep ff geen zin meer om te bouwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ziet er lekker massief uit :) Is die dikke rand om de wastafel niet een beetje onrealistisch? Dat heb ik in 't echt nog nooit gezien geloof ik :? (ik kan me vergissen natuurlijk, ik heb net een half krat bier op 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

GerbenW schreef op 05 oktober 2002 @ 04:19:
(ik kan me vergissen natuurlijk, ik heb net een half krat bier op 8)7)
ach jij ook al :).. nog aan de belies en boswandeling gezeten daana..

ik heb trouwens een tekening van mjin kamer in het 3d...

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
nou dit wordt mijn eerste post in het Post je stuff maar weer topic. Ben nog redelijk newbie in Max. Heb de 3d Max 4 Bible en ben daar druk mee bezig, heb al wat tutorials gedaan.

Dit plaatje is gewoon een radiosity/volumelight/raytrace testje. Rendertijd: 33 seconden:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/RadVolLight.jpg

Wel redelijk vind ik, gewoon even snel in elkaar geflanst. Een Direct Light van buiten, 2 Omni-Lights binnen op 0,2. Radiosity op 80%. Volume Light met wat noise en een simpele raytrace-bol met totale reflectie.
Ben zelf wel blij met het resultaat :) alhoewel het vrij basic is, maarja iedereen moet ergens beginnen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

armageddon_2k1 schreef op 05 oktober 2002 @ 11:47:
nou dit wordt mijn eerste post in het Post je stuff maar weer topic. Ben nog redelijk newbie in Max. Heb de 3d Max 4 Bible en ben daar druk mee bezig, heb al wat tutorials gedaan.

Dit plaatje is gewoon een radiosity/volumelight/raytrace testje. Rendertijd: 33 seconden:
[afbeelding]

Wel redelijk vind ik, gewoon even snel in elkaar geflanst. Een Direct Light van buiten, 2 Omni-Lights binnen op 0,2. Radiosity op 80%. Volume Light met wat noise en een simpele raytrace-bol met totale reflectie.
Ben zelf wel blij met het resultaat :) alhoewel het vrij basic is, maarja iedereen moet ergens beginnen.
Yep ziet er netjes uit hoor! :) In de bol zie ik een wit vlekje tegen het plafond, waarschijnlijk doordat de omni wat dicht bij het plafond staat, kan dat kloppen? Het zijn maar details, maar als je je prentjes mooi wilt maken moet je daar juist op letter vinnik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Goed gezien, dat zijn inderdaad de Omni Lights! Ik zal het zo snel mogelijk veranderen, maar ik moet nu weg -> werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

alientje schreef op 04 oktober 2002 @ 09:50:
Hier nog 's een postje van mij:
[afbeelding]
Tís me eindelijk gelukt om wat caustics uit brazil te toveren ([ik zie NIETS] uurs rendertje :) )
durf het bijna niet te vragen..
heb je hier ook een high res van? (en misschien ook grotere resolutie)?

Hij is echt super mooi! Gewoon de echtheid.
Ik ben namenlijk van plan om zo'n bouwsel eens of foto papier te laten zetten bij van die internet diensten. Eens kijken hoe gaaf dat wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Nu we toch lekker met GI bezig zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.alkemade2.myweb.nl/room.jpg

Gemaakt met Softimage en MentalRay 3.0. Gerenderd in ongeveer 30 seconden

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49

bonzz.netninja

Niente baffi

goh, dit is leuk. Zie hier tank beta1.0

Afbeeldingslocatie: http://www.netninja.nl/erik/lego/tank.jpg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
bonzz.netninja schreef op 05 oktober 2002 @ 15:07:
goh, dit is leuk. Zie hier tank beta1.0

[afbeelding]
nice :D

btw.. je hoeft geen screenshot te maken hoor.. dat plaatje is gewoon een BMP in dezelfde directory als je pov-ray bestand :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

o, da's wel een goede tip, danku!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coole keuken :) ik ben bezig met een italiaanse keuken die half in de muur zit gebouwd.. zeer coole keuken.. het is een van een Italiaanse ontwerpen die werkt voor SCAVOLINI een bedrijf dat zeer mooi keukens maak..

Er moet nog een berg aan gebeuren en kasten erbij.. verder moet ik nog een hoop detal doen en de materials.. de belichting wil ik ook nog beter doen.. met andere woorden WIP ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/keuken.jpg

ga nou niet van die onzin lullen van: hey.. waar is de wasbak :P

Ik hoop dat er een aantal mensen hier zitten die deze keuken herkennen/hebben :)

edit: ff het echte orgineel:

Afbeeldingslocatie: http://www.scavolini.com/2000/jpggrand/astra_3.jpg

kweet het dat taveltje in het midden moet bij mij nog anders worrden

Toen ik dit plaatje zocht op internet net.. (ik had aleen maar plaatje uit een magazine hier) hebik een hoop ondect dat anders moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien ff een belachelijke vraag tussen door hoor... Als ik wil weten wat de rendertijd van een plaatje was start ik de render altijd ff opnieuw (eerst wel ff saven :P) en kijk dan in het venster bij Last Frame Time. Eigenlijk een beetje een rare manier misschien, hoe vragen jullie die op? Er is vast wel een handigere manier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz.. boeit me niet zo veel :P wel een goede vraag btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 22:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Leuke keuken Appel, ben ik ook nog steeds mee bezig (ondertussen tig andere dingen gemaakt.) Is nog steeds mijn 'grootste project'.
3pics van mijn keuken:
keuken 1 || keuken 2 || keuken spoelbak closeup

Ik heb een hele tijd geleden een hdri-render van mijn lotr-ring gemaakt. Vanmiddag heb een vuur-plugin "Burning2" gekloot. Is een geweldige plugin, is gelijk ge-animeerd. Dus ik heb die ring in de fik gezet (gebeurt ook in de film dacht ik :?)

Is wel gaaf geworden :) (na 3.5uur renderen :{)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ring-klaar-hdri01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ring-klaar-hdri02.jpg

Nogmaals: gemaakt met Cinema4D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff denke.. dit is puur mijn mening..

Radius van de ring groter.. belichting iets minder.. shadows donkerder.. (als ze er uberhaubt al zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

belichting en schaduwen komt door vluchtig hdri-rendertje, zitten dus geen lichten in de scene. Het ging ook alleen maar om het vuur-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
handige_harrie schreef op 05 oktober 2002 @ 17:08:
belichting en schaduwen komt door vluchtig hdri-rendertje, zitten dus geen lichten in de scene. Het ging ook alleen maar om het vuur-effect.
zonder licht zou je dus eigenlijk een zwart plaatje moeten krijgen..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maaruh verder vindik em wel zeer goed gelukt hoor :) doe ik je niet na.. kzou zoiezo niet weten hoe ik die text zo mooi krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AARGH! ik krijg het niet voorelkaar om echt mooi glas te krijgen..

magikmooiglas@ramle.cc kan iemand zon material mailen? :) (en ja de mail werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:04:
AARGH! ik krijg het niet voorelkaar om echt mooi glas te krijgen..

magikmooiglas@ramle.cc kan iemand zon material mailen? :) (en ja de mail werkt)
offtopic:
Lol..

zoiets heb ik ook anything@oximoron.f2o.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey appel.........die keuken wil ik ook wel namaken:-D!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan we nou allemaal mijn werk rippe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:25:
gaan we nou allemaal mijn werk rippe? :P
nee hoor.. ik maak jou wel na.. zit geloof ik een appel tutorial bij 3ds max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Dit is mijn eerste grote project :)
Dit is gemaakt met 3Dmax.

Zelf vind ik hem wel gaaf worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~anbee001/hal.jpg
Grote Versie (1600*1200)

Vraagje:

Hoe maak ik de kamer "stoffig", zodat de lichtstralen zichtbaar worden?

Update:

Een nieuwe pic
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~anbee001/hal2.jpg
Grote Versie (1600*1200)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Chopper_Rob schreef op 05 oktober 2002 @ 18:59:
Dit is mijn eerste grote project :)
Dit is gemaakt met 3Dmax.

Zelf vind ik hem wel gaaf worden.

[afbeelding]
Grote Versie (1600*1200)

Vraagje:

Hoe maak ik de kamer "stoffig", zodat de lichtstralen zichtbaar worden?
nice

ik denk dat je dat met Fog moet doen :)
(http://www.3dcafe.com/asp...mplelaser/simplelaser.asp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

OxiMoron schreef op 05 oktober 2002 @ 17:09:
zonder licht zou je dus eigenlijk een zwart plaatje moeten krijgen..
Zou je zeggen ja...maar...Mijn plaatje maakt gebruik van hdri, dat betekent dat de scene verlicht wordt door een plaatje. (maak een grote sphere om je hele scene en geef deze een material met een hdr-image in de self-illumation-channel). Hiermee kun je erg realistische plaatjes krijgen.

Aan Chopper-Rob: jij wilt -denk ik- volumetric lighting. Check de help of google daar maar eens over. Volumetric lighting betekent dat je lichtstralen kunt zien.
Je mag je scene wel ietsjes lichter maken, want de helft is niet te zien, en das zonde.
Voor de rest: keep up the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die de brighness wat lager hebben zien dus echt haleen wat velkken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
handige_harrie schreef op 05 oktober 2002 @ 19:39:
[...]
Zou je zeggen ja...maar...Mijn plaatje maakt gebruik van hdri, dat betekent dat de scene verlicht wordt door een plaatje. (maak een grote sphere om je hele scene en geef deze een material met een hdr-image in de self-illumation-channel). Hiermee kun je erg realistische plaatjes krijgen.

Aan Chopper-Rob: jij wilt -denk ik- volumetric lighting. Check de help of google daar maar eens over. Volumetric lighting betekent dat je lichtstralen kunt zien.
Je mag je scene wel ietsjes lichter maken, want de helft is niet te zien, en das zonde.
Voor de rest: keep up the good work :)
Oke dat zal ik eens proberen, maar ik heb het expres zo donker, er is verder toch niks te zien :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Maar niemand weet het dus van de rendertijd? :'( Ik krijg 't trouwens niet voorelkaar om caustics te krijgen met Brazil... Indirect Illumination staat aangevinkt maar ik krijg gewoon een zwarte schaduw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

GerbenW schreef op 05 oktober 2002 @ 22:32:
Maar niemand weet het dus van de rendertijd? :'( Ik krijg 't trouwens niet voorelkaar om caustics te krijgen met Brazil... Indirect Illumination staat aangevinkt maar ik krijg gewoon een zwarte schaduw :(
als je de public beta hebt, dan krijg je geen caustics, omdat het er niet in zit.
indirect illumination heeft volgens mij betrekking op radiosity/global illumination.

Ik werk niet met 3dmax en dus ook niet met brazil dus ik kan het fout hebben, maar als ik hier goed gelezen heb, dan is dit 'the case'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Euh ja ik heb de public beta maar onder het indirect illumination-menu staat wel een vinkje bij 'Allow Caustics'! Dat staat er toch niet voor de sier bij?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Uit de FAQ van splutterfish:
I've turned on caustics, but they aren't working - what should I do?
In the Public Test version of Brazil, caustics doesn't work using pointlights (spotlight, direct, or omni). Use a self-illuminated object (with a high output value) as your lightsource. Quickshade must be off. In the full release version of Brazil r/s you can do (really fast) caustics using point lights by using caustic photon maps.
het kan dus wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
GerbenW schreef op 05 oktober 2002 @ 16:21:
Misschien ff een belachelijke vraag tussen door hoor... Als ik wil weten wat de rendertijd van een plaatje was start ik de render altijd ff opnieuw (eerst wel ff saven :P) en kijk dan in het venster bij Last Frame Time. Eigenlijk een beetje een rare manier misschien, hoe vragen jullie die op? Er is vast wel een handigere manier! :)
Meestal staat in MAX na het renderen de tijd onderin beeld, in het berichtenvakje, maar dit valt weg als er een nieuwe bericht is, dus het staat er niet altijd meer, meetal wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik bekijk dit topic altijd met open mond en jah natuurlijk d8 ik van dat wil ik ook kunnen. Dus ben druk bezig, maar het wil voor geen meter. Dit is mijn 2e WIP, de 1e was van dat vliegtuigje tutorial.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.h.m.hieltjes/eerste.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Tommilio schreef op 06 oktober 2002 @ 16:43:
Ik bekijk dit topic altijd met open mond en jah natuurlijk d8 ik van dat wil ik ook kunnen. Dus ben druk bezig, maar het wil voor geen meter. Dit is mijn 2e WIP, de 1e was van dat vliegtuigje tutorial.

[afbeelding]
Practice makes perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Tjah dat hoop ik dan maar, want het ziet er niet uit...., maar het probleem is alle tutorials en andere die bij het programma zitten zijn allemaal engels en damn veel snap ik er niet van en als je iets wilt maken is het best moeilijk. Maar als je bv een mens of auto wilt maken gebruiken jullie altijd achtergrondplaatjes om het als het waren over te trekken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericston
  • Laatst online: 23-06 23:17
Dat is inderdaad de beste manier. Tenzij je een uitzonderlijk goed gevoel voor verhoudingen hebt of gewoon een fantasiemens/auto wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Hehe ja dat heb ik al helemaal niet, wou water bij het plaatje doen maar als ik space warps/reactor/water gebruik en dan wat neerzet. En ik render het dan zie ik dus geen water :S

En wat is de beste plek om tutorials te vinden die echt zijn voor n00bs zoals ik, want ik vind genoeg tutorials maar voor heel veel heb je al redelijk wat kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik ga nu even promotie maken voor een neef van me...
Hij is nog aardig beginner en begint het nu aardig goed onder de knie te krijgen en ik vind het allemaal wel gaaf :)
Maar goed kijk even op http://helix.glow.nl
Er is een gastenboek (voor als je echt iets te zeggen hebt ofzo)

En de site heb ik voor hem in elkaar gezet (past dus wel in webdesign en graphics) maar de site gaat over zijn 3d creaties dus...

kijk even rond als je zin hebt.. ;)

[edit]
Volgens mij zou deze post een beetje verkeerd over kunnen komen bij de mods, maar het gaat er bij mij niet om de site of iets dergelijks.. maar mn neef doet er weinig aan terwijl ik denk dat ie goed 3D spul maakt...
Maar om zijn plaatjes nou hier te posten terwijl ze op een site staan leek me wat onnodig..

mijn excuses...
[\edit]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 24-10 17:04
hij's fan van robots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://svi.cs.hro.nl/~cazzz/face.jpg
Hij is rond de 1000 pollys en ik ben van plan om hem in een game(ut2003 ofzo) te proppen.
Dan maak ik er ook wel een lijsf en skin bij. Verblijd mij nu met een ongezoute mening.
Het liefst heb ik ook nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

hehe inderdaad...
Hij is nu bezig met een geheel model die kan lopen enzo... :)
Is niet erg robot meer...
ik zal us proberen of ik een plaatje ervan kan posten..
komtie ie bij deze post...
;)

PS.. van alle 3D Stuff hiero vind ik de jouwe nog steeds de mooiste..
Vooral het model van de hond (Odie) van Garfield...
Die is super!! (heppie daar een 1280x1024 plaatje van :P)

Kheb em geupload :)
Kvind em wel kewl...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.deklein/body.jpg

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

ik heb ook nog een ouwe 3d lego model gevonden die ik heb gemaakt.
Ik wou ff uitvogelen hoe dat programma werkte en toen heb ik dit maar gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.vdveen/GoT/Legoship1.jpg

Ik heb het programma gemaakt met blockcad 2.1. (heeel lang geleden :P)

ps. Ik wil mlcad ook wel installeren maar daarvoor heb je weer bestanden nodig die je van www.ldraw.org moet downloaden maar die site werkt niet :?, iemand anders een andere link voor de bestanden (LDraw/LEdit package and the part definitions + instructions to create a PARTS.LST file?)?

block cad url: http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
RAZORDUDE schreef op 06 oktober 2002 @ 19:17:
ik heb ook nog een ouwe 3d lego model gevonden die ik heb gemaakt.
Ik wou ff uitvogelen hoe dat programma werkte en toen heb ik dit maar gemaakt:
[afbeelding]

Ik heb het programma gemaakt met blockcad 2.1. (heeel lang geleden :P)

ps. Ik wil mlcad ook wel installeren maar daarvoor heb je weer bestanden nodig die je van www.ldraw.org moet downloaden maar die site werkt niet :?, iemand anders een andere link voor de bestanden (LDraw/LEdit package and the part definitions + instructions to create a PARTS.LST file?)?
Stel je proxy eens in.. zonder proxy kan ik de site ook niet bereiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

proxy instellen? hoe doe je dat? (zal wel heel simpel zijn..)[/daar heb ik geen verstand van :Pmodus off]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zijn weer lekken werk aan het posten zie ik :) mooi houwe zo :)

ik dan ook nog maar ff een wip van men keuken.. er is nog niet veel aan verandert.. dat komt omdat ik met suurland een probleempje aan het oplossen ben... zodra ik een raytrace material laad in men mat editor sluit max5 meteen af.. zonder error.. dat moet ik dus ff fixen voordat ik verder ga..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/keuken01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
raytrace? wat gebruik je nu dan, finalrender neem ik aan? Al eens een herinstal geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met mij eerste hoofd in Maya 4.5
Maya heeft echt super goede modeling tools.
Met name SmoothProxy.

Afbeeldingslocatie: http://benny.evolvefolio.com/10_oktober/head_v02_pose1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
appel: je vind het vast niet erg als ik je usericon ff leech toch?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martin.kollaard/3ds/fles-glas.jpg

Ik vind glas wel gaan maar hoe krijg ik nou een mooie fles? en als ik glas doorzichtig maak is hij ook lelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Martink schreef op 06 oktober 2002 @ 22:14:
[afbeelding]

Ik vind glas wel gaan maar hoe krijg ik nou een mooie fles? en als ik glas doorzichtig maak is hij ook lelijk :(
doe eens een raytrace in de reflection/refraction slot. en speel even met de instellingen. op 3dcafe zijn goede glas tutorials te vinden. gewoon een beetje klooien met de instellingen, en dan kom je zelf tot verrassende resultaten!

nu is de refractie nog niet echt 1337 te noemen, maar hoe meer er te reflecteren valt, hoe beter het resultaat word. Succes!

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 06 oktober 2002 @ 20:28:
raytrace? wat gebruik je nu dan, finalrender neem ik aan? Al eens een herinstal geprobeerd?
yep ik ga binnekort ff me scenes dir opruimen dan backupen en dan me hele pc formatten.. :)

en mijn icon is al masaal geleeched :) (ik was de eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 20:13:
we zijn weer lekken werk aan het posten zie ik :) mooi houwe zo :)

ik dan ook nog maar ff een wip van men keuken.. er is nog niet veel aan verandert.. dat komt omdat ik met suurland een probleempje aan het oplossen ben... zodra ik een raytrace material laad in men mat editor sluit max5 meteen af.. zonder error.. dat moet ik dus ff fixen voordat ik verder ga..

[afbeelding]
Mooi plaatje, heb je die gerenderd met de standaard max renderer? Zo ja, hoe krijg je dat effect met die textures? Zo nee, welke renderer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50

Tim Schuhmacher

abasios

Martink: Moet je bij jouw fles bij Lathe niet 'flip normals' aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha Suprime... das een "Final Render" render..

www.finalrender.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tweede poging in Cinema 4D..

speakers zijn nog niet compleet (bevestigings boutjes e.d.)
en de belichting is nog niet goed, maar voor een eerste poging niet
verkeerd vind ik :)
Afbeeldingslocatie: http://www.trozz.nl/speakerz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 19-10 10:09
jooo, die speakers zijn echt vet gemaakt! petje af hoor

ik ben trouwens sinds gister een beetje aan't spelen met Maya PLE, tis echt wel moeilijk zeg pfffff :)
gelukkig zit er een goeie guide bij en is er op internet genoeg te vinden, ik heb iig wel het idee dat ik met dat programma genoeg kan, tis niet echt gelimiteerd ofzo zo te zien

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
mijn lens flare effect gaat door een box heen, hoe kan ik dat veranderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
leuk die boxen!!! bepaald merk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ReCreator schreef op 06 oktober 2002 @ 17:50:
[...]

hehe inderdaad...
Hij is nu bezig met een geheel model die kan lopen enzo... :)
Is niet erg robot meer...
ik zal us proberen of ik een plaatje ervan kan posten..
komtie ie bij deze post...
;)

PS.. van alle 3D Stuff hiero vind ik de jouwe nog steeds de mooiste..
Vooral het model van de hond (Odie) van Garfield...
Die is super!! (heppie daar een 1280x1024 plaatje van :P)

Kheb em geupload :)
Kvind em wel kewl...
[afbeelding]
Nope, heb ik niet, kan ook niet :( hij's namelijk ten eerste gerenderd met Brazil Public Test en die gaat niet hoger dan 1024x768 (incl. lelijke balken) en ten tweede ben ik met een crash alle max4 scenes kwijtgeraakt (wijze les voor alle eigenwijze GoTters; BACKUPPEN!!!!);

render heb ik nog wel;
http://3dimages.50megs.com/odiegarfield4.jpg Garfield knip je er maar af :) die is niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik ben ook weer ff bezig geweest. een simpele animatie als testje. maar het is dan ook m'n eerste animatie (de vliegende camera's en simpele objecten niet meegerekend natuurlijk ;) ) :
http://mpegernie.tripod.com/dino/index.html

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpegernie schreef op 07 oktober 2002 @ 13:23:
ik ben ook weer ff bezig geweest. een simpele animatie als testje. maar het is dan ook m'n eerste animatie (de vliegende camera's en simpele objecten niet meegerekend natuurlijk ;) ) :
DAMN NICE!!! OMG

damn zeg vet gedaan.. zijn dat skills? of is dat makkelijker dan je denkt in 3dsmax? of is het helemaal gen 3dsmax?

Ik sta verstelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
lol, je animatie is 100 keer beter dan je model, leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://www.netninja.nl/erik/lego/tank2.jpg

een nieuwe tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:01:
[...]
DAMN NICE!!! OMG

damn zeg vet gedaan.. zijn dat skills? of is dat makkelijker dan je denkt in 3dsmax? of is het helemaal gen 3dsmax?

Ik sta verstelt!
dankje. :)

het is 3ds MAX. het moddelen ben ik al een paar weken zo nu en dan, als ik zin heb mee bezig. ik had al wat informatie over botten, ik setups etc. opgezocht. gisteren aan de hand van de Character IK, botten en animatie tutorials deze animatie gemaakt (voornamelijk in de trackview).

en het model is nog brak. daar ben ik nog mee bezig maar ik wilde nu wel es ff wat resultaat zien. texturing ben ik ook nog mee bezig. dit is alleen op de animatie en bone/IK/skin-setup gericht

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik ben lekker bezig met de Bible aan het lezen, maar je leert Max wel helemaal kennen, maar niet echt veel technieken voor materials enz en modelling had ook wel wat uitgebreider gemogen. De bible is eigenlijk gewoon een opsomming van alle functies. Niet dat dat erg is, maar ik wil veel meer praktijk dingen.

Ik vond dus dit boek (het is wel voor Max 3) en ik heb 5, ik hoop alleen dat dat weinig uitmaakt.

Ik wil gewoon goed materials leren en modelling. Is dit een goed boek of hebben jullie een andere (geen Fundamentals of In Depth :)).

P.s. Ik geloof dat Oogst laatst zei dat je voor dit soort dingen geen nieuwe topic moet openen, zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
armageddon_2k1 schreef op 07 oktober 2002 @ 14:46:
Ik ben lekker bezig met de Bible aan het lezen, maar je leert Max wel helemaal kennen, maar niet echt veel technieken voor materials enz en modelling had ook wel wat uitgebreider gemogen. De bible is eigenlijk gewoon een opsomming van alle functies. Niet dat dat erg is, maar ik wil veel meer praktijk dingen.

Ik vond dus dit boek (het is wel voor Max 3) en ik heb 5, ik hoop alleen dat dat weinig uitmaakt.

Ik wil gewoon goed materials leren en modelling. Is dit een goed boek of hebben jullie een andere (geen Fundamentals of In Depth :)).

P.s. Ik geloof dat Oogst laatst zei dat je voor dit soort dingen geen nieuwe topic moet openen, zodoende.
Naar mijn idee zit er een erg groot verschil tussen 3 en 4..
4 en 5 valt nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
OxiMoron schreef op 07 oktober 2002 @ 14:49:
[...]

Naar mijn idee zit er een erg groot verschil tussen 3 en 4..
4 en 5 valt nog wel mee.
mee eens, verschil tussen 4 en 5 zijn er amper, hier en daar een knopje veranderd. uitgebreidere renderer en nog wat kleine opties.

met 3 heb ik niet veel gewerkt (ben net een ruim jaar bezig met max), maar ik was flink de weg kwijt toen ik er een keer mee moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
LiToKi schreef op 07 oktober 2002 @ 14:53:
[...]

mee eens, verschil tussen 4 en 5 zijn er amper, hier en daar een knopje veranderd. uitgebreidere renderer en nog wat kleine opties.

met 3 heb ik niet veel gewerkt (ben net een ruim jaar bezig met max), maar ik was flink de weg kwijt toen ik er een keer mee moest werken.
Heb ook niet echt met 3 gewerkt...

had zelf 4 toen moest ik voor school het 1 en ander maken en op school hadden we dus alleen 3..

vervolgens heb ik dus alles thuis zitten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Kennen jullie dan misschien een ander boek die diep ingaat op materialen, texturing en modelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
[quote]armageddon_2k1 schreef op 07 oktober 2002 @ 14:46:

hmm laat ik nou net dat boek vorige week hebben besteld.... is t dan wel waT??

zijn er betere boeken voor meer praktijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ooh de Bible is zeker goed, vooral als je Max helemaal wilt kennen. Het heeft alleen geen geavanceerde voorbeelden. Je leert heel efficient werken en je leert werkelijk alles. Maar om wat te bereiken zijn er goede combinaties van technieken nodig en die staan daar niet echt in. Het legt wel een supergoede basis. Gewoon kopen dus....iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 23:28:
Mijn tweede poging in Cinema 4D..

speakers zijn nog niet compleet (bevestigings boutjes e.d.)
en de belichting is nog niet goed, maar voor een eerste poging niet
verkeerd vind ik :)
[afbeelding]

Woei, ik ben afgelopen weekend begonnen met het leren werken met rhinoceros. Ik heb hiervoor nog nooit met een 3D pakket gewerkt (alleen ff met solidworks, maar dat was letterlijk uit het diktaat overklikken. Leer je niet echt wat van)

Ik wil dat kunnen om luidsprekers eerst te kunnen bewonderen in 3D, voordat ik ze ga bouwen.
De bouwtekeningen blijf ik in vellum maken, omdat ik daar nu eenmaal lekker mee kan werken. Maar een mooie 3D pic wanneer het ontwerp in een wat verder gevorderd stadium is, is natuurlijk wel erg cool.

Ik ben zaterdag op de middag begonnen met de tutorials en dit is wat ik zondagavond kon maken in rhino:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Lampje/miscimg/614974/box1.jpg

En gladiool heeft hem ook in een ander pakket gerenderd, ik weet nog niet welk:
Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/lampje_boxen_01.jpg

Ik loop zelf nu al tegen de grenzen van rhino qua renderen aan (die MDF texture is echt lelijk zo! Download deze pic maar eens, dan zie je wat ik bedoel).
Maar ik weet nog niet welk pakket dan goed geschikt zou kunnen zijn. Ik wil namelijk ook "richting" aan een texture kunnen geven. (denk aan een texture met een houtnerf. Die wil ik op een bepaalde manier laten lopen, want dat doe je met het echte hout ook, anders is het lelijk).

En ik zou ook graag de surface een andere texture willen geven dan het materiaal zelf. Denk aan een "verflaagje". Maar als er dan een opening zit, dan moet je daar natuurlijk wel weer MDF zien.

Iemand tips voor renderers en hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep ook es speakers gemaakt van cambridge soundworks..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/speakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
kan 't lettertype een paar puntjes groter nog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/3p.jpg

wordt een animatie die ik ga gebruiken voor me Q3 film :p

moet nog goede textures maken/vinden en details adden en foutjes verbeteren en evt fatsoenlijke handen maken, maar daar ben ik niet goed in :(

weet iemand een werkende .md3 ( q3 models ) importer die werkt onder 3d max 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 20:04
zou iemand em ergens kunnen mirroren, want hij heeft zijn bandwidth exeeded :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op 07 oktober 2002 @ 16:25:
[...]

zou iemand em ergens kunnen mirroren, want hij heeft zijn bandwidth exeeded :P
http://www.blueflame.cc/dino.avi

btw ik heb ff een overzicht gemaakt van men werkjes

http://www.ramle.cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
4Real schreef op 07 oktober 2002 @ 11:52:
mijn lens flare effect gaat door een box heen, hoe kan ik dat veranderen :?
iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
... lens flare zit in de lens.. anders had het wel anders geheten.. het gaat dus altijd overal overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
OxiMoron schreef op 07 oktober 2002 @ 16:46:
[...]

... lens flare zit in de lens.. anders had het wel anders geheten.. het gaat dus altijd overal overheen
das crap,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Thanx!!!
en wat een supermooi fimpje!!
damn :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxiMoron schreef op 07 oktober 2002 @ 16:46:
[...]

je haalt de woorden uit me mond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

dankje :) :thumbsup:

(ik moet zeggen dat ik geen probs met de bandbreedte heb? was daar een melding van of wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk het wel... weetik ook niet veel van..

kep 3 van die cc adressen gratis gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

3ds? je kunt meen ik ook iets van behind geometry aanzetten zodat je de ster bijvoorbeeld over je plaatje heen legt terwijl je bijvoorbeeld de glow achter-de geometry- houdt. Kijk de user reference er eens op na want er is vast iets voor te vinden. Z-Index misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
mpegernie schreef op 07 oktober 2002 @ 17:06:
[...]

3ds? je kunt meen ik ook iets van behind geometry aanzetten zodat je de ster bijvoorbeeld over je plaatje heen legt terwijl je bijvoorbeeld de glow achter-de geometry- houdt. Kijk de user reference er eens op na want er is vast iets voor te vinden. Z-Index misschien?
1 vinkje aanzetten (glow behind) stom :o maar dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speakers zijn trouwens geen bepaald merk,
gewoon een bedenkseltje, er zijn wel speakers
die erop lijken, ik meen dat die van B&W zijn, noutulus geloof ik...
Ik zou het niet erg vinden om ze
thuis te hebben staan als ze ook nog goed zouden klinken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elitehax0r.tmfweb.nl/nurbmodels/beast.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.elitehax0r.tmfweb.nl/nurbmodels/predpers.JPG

mijn eerste shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow,
de tweede versie van mijn speaker probeerseltje :)
heb er frontjes voor ontworpen, wat betere belichting
en een plasma-achtig schilderij.

weet alleen niet waarom er nog van die aliassing is aan
de onderkant van de plasma, kan iemand mij dat vertellen ?

groetjez

Afbeeldingslocatie: http://www.trozz.nl/speakerz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/3p3.jpg

update ;)

heeft iemand een leuk idee voor de texture van de "huid"

beetje inspiratieloos atm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahahah! echt heel leuk...zeer mooi geanimeerd :)
nu nog een mooi model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:47:
[afbeelding]

update ;)

Maak hem vies ofzo?
en wat lijntjes eroverheen (alsof hij uit platen bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien wat later als de rest maar... was ook best wel wat werk :)
Klik voor 1280*1024
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/Vrachtwagen.jpg

Oh ja, die wielen...sorry, maar de goeie zijn er niet ;(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb nu iets gemaakt met MLCAD, en nu wil ik dat dus in 3ds Max krijgen... Hoe doen jullie dat? Die 3dWin4 zou dat moeten kunnen, maar die krijg ik niet werkend (dll errors)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
axis schreef op 07 oktober 2002 @ 23:40:
Ik heb nu iets gemaakt met MLCAD, en nu wil ik dat dus in 3ds Max krijgen... Hoe doen jullie dat? Die 3dWin4 zou dat moeten kunnen, maar die krijg ik niet werkend (dll errors)
Tja.. als je het in 3dmax wilt krijgen dan raak je alle kleuren kwijt, die moet je dus dan zelf weer met de hand toevoegen.

De meeste renders die je hier ziet zijn allemaal gedaan met Pov-ray.

hiervoor kun je de l3p converter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:47:
[afbeelding]

update ;)

super sample em op ze minst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Tim Schuhmacher schreef op 06 oktober 2002 @ 22:28:
Martink: Moet je bij jouw fles bij Lathe niet 'flip normals' aanvinken?
Heb ik ook gedaan hoor ehh geloof ik,
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martin.kollaard/3ds/fles-glas2.jpg deze is al wat mooier :P
mist alleen nog een hobbeltje aan bovenkant :+

en hoe vul ik zo een fles nou? met een cylinder? of is er ook iets vloerbaars :P
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.