heuveltje schreef op 29 september 2002 @ 16:48:
[...]
omdat ie dat zelf zegt
Het zij de echte Symbols als uit de film en helemaal zoals ie in de film is ga ik hem maken
[...]
ik denk dat 90% van al het werk toch wel namaak is van een bestaand iets
gewoon omdat het creeren van iets in max al een doel opzich is
pas als je weet dat je alles kunt maken, gaat de lol er wat vanaf.....
just my 2 cts
Het ging er mij dus om een discussie uit te lokken over waarom je MAX (of andere 3d-paketten) gebruikt.
Ik vind het namaken van dingen die er al zijn dus
niet een doel op zich. Die dingen zijn er namelijk al, en als ik die wil zien, dan kijk ik er wel naar. Ik vind het juist leuk om met MAX mijn fantasie te verbeelden, dingen te maken die er nog niet zijn. Of, wat ook leuk is, dingen die er nog niet of niet meer zijn na te maken, om te laten zien hoe het er uit zag of er uit gaat zien. Maar dingen die er gewoon al zijn namaken, ik zie er het nut en vooral ook de lol niet van in.
Iets anders is het als je wat je hebt nagemaakt verandert, een andere sfeer meegeeft, dat soort dingen. Een toetsenbord namaken vind ik niet leuk, maar het vervolgens buigen en vervormen tot het een mannetje is kan weer hel erg leuk zijn. Dat is ook de reden dat portrettekenen heel leuk kan zijn: het ziet er toch compleet anders uit dan een foto.
Als oefening is natuurlijk iets anders, maar daar heb ik het nu niet over.
-----------------
Scipionyx schreef op 29 september 2002 @ 16:55:
Oogst heb je nog modellen nodig voor het Treinproject?
Zoja, misschien is dat dan te combineren met een evt. volgend workshop..
"[3D] Workshop: Low-Poly Modellen" ofzo?
EDIT: Ik bedoel dus low-poly modellen voor in het landschap
Ik heb al een keer of tien mensen in de topic opgeroepen om dingen voor het landschap te maken en kreeg maar amper iets binnen. Blijkbaar is er dus geen interesse in.