Emule opensource donkey

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een 1 op 3 ratio TOT 10k, daarna is er geen ratio meer. Dat is met edonkey en overnet ook zo, dus DAT argument gaat iig niet op. Over evt hacks en zo wat je zegt kan ik nix zeggen iig, daar weet ik nix vanaf.

edit: snel ff wat posten eh Ortep? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:42:
En dat blijkt wel als je hoort dat men hier met 100 a 200 K zit te downloaden met een upload van 10 K. Klinkt dat als een gemiddelde 1 op 3 ratio in jouw oren, zoals in de donkey?

Dacht het niet. Zo ja, even de calculator erbij pakken indien mogelijk...
Je moet echt eens wat gaan lezen voor je wat roept. Ook bij eDonkey is de download helemaal vrij boven de 10 upload. Daar is het dus ook mogelijk om 10 up en 300 down te hebben.

Dus pak maar geen calculator maar de manual.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 04 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

Eehh..zou je zelf niet eens wat lezen voor je gaat roepen? Het ratio systeem van eMule is zelfs nog krapper dan dat van eDonkey. Bij eMule krijg je met een upload van 8 maximaal 24 down. Bij eDonkey krijg je bij een up van 8 een down van 32. Daarbij heeft eMule ook nog een systeem om mensen die werkelijk wat uploaden te belonen.
Dus als je het netwerk wil beschermen moet je zo snel mogelijk van eDonkey af.
Vertel eens wat nieuws. Ik ken de principes en ratio's die eMule nastreeft.

Het gaat echter om de praktijk, waarbij blijkt dat jouw gegevens voor geen meter kloppen. Ik trek hier ook met eMule en een Chello verbinding 150K uit het netwerk met een 12 K upload. Absurd. Daarmee zou ik meedoen aan het verneuken van het hele netwerk. Of je beperkt je download op een faire manier of je kickt eMule er weer vanaf, dat zijn de opties zoals ik het zie...

Komt dus nog bij dat er al een hoop grappenmakers zijn die via het open source menen maar helemaal de ratio's aan hun laars te lappen, wat dus nog makkelijk is dan bij de donkey.

Ik weet ook dat er genoeg niet klopt aan de donkey maar zoals het er nu uitziet gaat eMule nog veel meer schade opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 04 oktober 2002 @ 00:48:
[...]

Je moet echt eens wat gaan lezen voor je wat roept. Ook bij eDonkey is de download helemaal vrij boven de 10 upload. Daar is het dus ook mogelijk om 10 up en 300 down te hebben.

Dus pak maar geen calculator maar de manual.
Wat een onzin. Zeker nooit met edonkey gewerkt?

Ga je zelf eerst eens verdiepen in hoe de edonkey werkt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Inmiddels heb ik versie 0.20a kunnen laten werken!. Ik heb dit gedaan door versie 0.20a over versie 19.c Delta HF V.4 heen te kopieëren. Et voila hij is nu lekker bezig! Misschien een tip voor de andere..

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 04-10-2002 00:59 . Reden: hollands op de late uren valt niet mee :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:53:
[...]
Vertel eens wat nieuws. Ik ken de principes en ratio's die eMule nastreeft.
Blijkbaar vertel ik je zat nieuws. Want je weet bv niet eens wat de ratio's zijn van eDonkey.

1-4 up heeft een verhouding van 1:3 dus 3-12 down
5-9 up heeft een verhouding van 1:4 dus 20-36 down
10- up is onbeperkt downloaden

Bij eMule is het:
1-9 up heeft een verhouding van 1:3 dus 3-27 down
10- op is onbeperkt downloaden

Dat is dus ook de praktijk van eMule. Iemand die 9 up instelt kan niet meer dan 27 downloaden, en dat is MINDER dan met eDonkey.

Boven de 10 zijn ze alletwee gelijk. Bovendie werkt ook het credit systeem nog mee om beter te delen.
Als je de hele thread gelezen had voor je was gaan roepen dan had je kunnen zien dat er niemand roept dat hij een upload van 2 heeft en een download van 300..

Wat eMule wel doet is sources vinden. En dat doet hij veel beter dan eDonkey. Dant die is daar ronduit beroerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:42:
[...]
Nope.

Er zitten blijkbaar nog zoveel bugs in dat de ratio totaal open is (vaak boven een bepaalde upload). Komt nog bij dat het open source is en dat waarschijnlijk de hacks hiervoor de spuigaten gaan uitlopen. En dat blijkt wel als je hoort dat men hier met 100 a 200 K zit te downloaden met een upload van 10 K. Klinkt dat als een gemiddelde 1 op 3 ratio in jouw oren, zoals in de donkey?

Dacht het niet. Zo ja, even de calculator erbij pakken indien mogelijk...
wat valt er nou aan te hacken... Het systeem is dat als je meer hebt geupload, je ook voorrang krijgt... Dan kun je je upload wel gaan beperken met een hack, maar de peer aan de andere kant zal je dan dus niet "belonen"... Hoe wil je daar een hack voor gaan schrijven?
Stel dat jij een bestand hebt wat ik wil hebben, en ik een bestand voor jou. En jij hebt een gehackte versie, waardoor je minder hoeft te uploaden. Dan krijg je van mijn client dus minder voorrang, omdat ik minder binnen krijg van jou. Het enige wat ik als hack zou kunnen verzinnen is dat je trash gaat uploaden. Maar daar zie ik de zin niet van in omdat je toch nog bandbreedte gebruikt...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:54:
[...]
Wat een onzin. Zeker nooit met edonkey gewerkt?

Ga je zelf eerst eens verdiepen in hoe de edonkey werkt in de praktijk.
Dat doe ik al vanaf het begin hoor. En bovendien lees ik wel eens wat. De gebruiksaanwijzijg bijvoorbeeld Je moet maar eens voor de grap de getallen 1...10 invullen in 'upload' bij de settings. En dan iedere keer 0 in de download. Even op OK klikken en dan eens kijken wat er bij download staat. Dan zie je keurig wat ik je daarnet beschreef. Het kost natuurlijk wel enige moeite om het te testen. Maar dat heb je er vast wel voor over. Je weet immers alles zo goed. Dan weet je het hierna nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 04 oktober 2002 @ 01:00:

Blijkbaar vertel ik je zat nieuws. Want je weet bv niet eens wat de ratio's zijn van eDonkey.
Nope, je vertelt me helemaal nada nieuws, in tegendeel zelfs, je bevestigd maar weer even dat je inderdaad niet zo goed weet waarover je praat. Je loopt maar wat achter wat theoretische cijfers aan die totaal niet in de praktijk gehaald worden. En dan heb ik het uiteraard over het "onbeperkte edonkey-download verhaal" boven de 10K/s upload. Alles wat daaronder zit qua upload wijst zich al in de "opties" zelf aan met een gekoppelde download, zoals je zegt, maar zo laag ga ik niet eens zitten uploaden.

Een beetje geinformeerd en ervaren donkey user weet dat het netwerk heel lang rond de 30K DL zat, gekoppeld aan 10K of meer upload, met pieken naar 60K download. Nogmaals, "zat", want het dondert aardig naar beneden de laatste weken. Je kan me zeggen wat je wil met die cijfertjes maar het donkey netwerk is gewoon al tijden aardig dichtgetimmerd. Dat onbeperkt DL'en is gewoon onzin. Of je moet zo simpel cq. vuil ingesteld zijn om met de bot's en hacks daar vol overheen te gaan om de zaak volledig te flessen. Zet anders maar eens even je taskmanager aan voor een dag en log de incoming en outcoming bytes voor de grap eens. Dan weet je genoeg over wat een standaard, originele donkey je levert aan traffic.
Het "probleem" is juist dat powersharers die uploads van 200 K of meer kunnen geven ook maar rond die 30K-60K download blijven hangen. Die zitten dus juist vaak op een 3/1 of 4/1 ratio's i.p.v. andersom (en dat zijn de mensen die de asymetrische kabelaars en adsl'ers compenseren). Probleem tussen haakjes, want die upload-overhead is hard nodig, verdwijnt dat dan zou dat wel eens de doodsteek kunnen zijn voor het netwerk (het is niet voor niks dat donkey progger Swamp dit nog niet heeft geregeld). De donkey community is zo groot geworden door de asymtrische kabelaars en adsl'ers waarvan het grootste gedeelte op 1/3 UL/DL ratio's bezig is (pakweg 10K up en 30K down). Als nu ook die echte snelle verbindingen op 1/3 ratio's gaan functioneren, zeg 200 K upload en 600 K download (i.p.v. 200 K upload en 50 K down zoals nu gemiddeld voor hen) dan blijft er waarschijnlijk niks over van de donkey en zijn balans. Dat zijn nu eenmaal de users die moeten "geven" op 3/1-4/1 ratio's om de grote meerderheid te bedienen en te compenseren. Zo werkt het totnutoe althans grofweg, totale netwerkupload is nu eenmaal totale downloadcapaciteit van het netwerk. Vele zijn hier als een kind zo blij met 100K emule-downloads en menen zoals het een echte twieker betaamd weer iets bewerkstelligd te hebben, zonder dus rekening te houden met de gevolgen. Een groot gedeelte van die snelle powersharers vertrekt al naar Overnet en dus lijkt de hele donkey-netwerkbalans er langzaam uit te gaan en de meerderheid merkt dat nu reeds. Daar komt emule dus nu nog bij. Vluchten naar een gehackte donkey of emule is korte termijn denken en het netwerk nog verder mollen en uithollen. Emule kan het donkeynetwerk wel overnemen maar als iedereen dus met 1/5 tot aan 1/10 of meer ratio's aan de gang gaat voorspel ik een erg kort leven voor deze nieuweling en het hele netwerk. Waar de f*ck moet die upload vandaan komen denk je? Leuk, die instelling om snelheden te maximaliseren maar hou wel even de fair-use-policy term in gedachten en denk even na. Als er ergens een vijver vol met vis zit en er duiken 20 man met bootjes op om dat ding binnen no-time leeg te vissen ben je dus nog verder van huis. Tweak-slimmerds.

Onbeperkte donkey-downloads van 150K/s of meer via de legale weg zonder tierlantijnen is in ieder geval grote kolder.

En Emule blijkt zo buggy en hackgevoelig te zijn dat niks van die theoretisch mooie ratio-cijfers klopt. Nogmaals, ik heb het getest en met 10K/s UL, 150K/s download en het schaamrood op de kaken heb ik hem voorlopig verbannen. Let wel, dit was met de eerdere versies. De laatste versie heb ik niet geprobeerd dus ik weet niet of ze dat inmiddels aangepast hebben maar omdat alles zo open en bloot ligt met opensource en vorige versies unlimited downloads hebben is het gewoon een leech-proggy dat waarschijnlijk nog wel een tijdje zal voortwoekeren als een donkey met geintegreerde hacks en bots. Niet voor niks dat sinds de emule uit is en goed op gang komt qua populariteit (ik meen tegenwoordig al 10.000 downloads per dag) het Edonkey netwerk er belabberd bij staat qua speeds. Emule zuigt het verder leeg. Dat in combinatie met steeds meer weglopende powerusers richting Overnet die 50K download te weinig vinden (ik weet niet hoeveel films die mensen wel niet willen zien per dag maar het slaat eigenlijk nergens op, 50K/s is ruim 4 Gig per dag, belachelijk veel) maakt mij nou niet bepaald vrolijk over de toekomst van het hele donkey netwerk.

Dat er genoeg goeds in eMule zit is me bekend (queue priority via netwerktraffic-registratie en credits werkt wel goed, maar staat los van ratio's) en dat had ik al beaamd, neemt niet weg dat het verrot is zoals men nu ratio-loos aan het alpha-testen is (was?) en dat dat simpelweg ten koste gaat van het donkey-netwerk. Voor de stabiliteit heb ik echt geen Emule nodig want over dat gezeur dat de edonkey constant crasht kan ik niet meepraten. Bijna nooit last van...

:7

Edit: aanpassingen, toevoegingen en typos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op 04 oktober 2002 @ 00:57:
Inmiddels heb ik versie 0.20a kunnen laten werken!. Ik heb dit gedaan door versie 0.20a over versie 19.c Delta HF V.4 heen te kopieëren. Et voila hij is nu lekker bezig! Misschien een tip voor de andere..
ik test dus versie 0.20a maar dat is echt waardeloos invergelijking met versie 19.c Delta HF V.4. De laatst genoemde versie zuigt letterlijk me hele verbinding plat!!
In minder dan een minuut al ruim 500 resources gevonden en vliegt met een noodgang op naar mijn maximale download snelheid (55kb/s). In ieder geval voor mij de beste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 01:17:
[...]
Een beetje geinformeerd en ervaren donkey user weet dat het netwerk heel lang rond de 30K DL zat, gekoppeld aan 10K of meer upload, met pieken naar 60K download. Nogmaals, "zat", want het dondert aardig naar beneden de laatste weken. Je kan me zeggen wat je wil met die cijfertjes maar het donkey netwerk is gewoon al tijden aardig dichtgetimmerd qua downloads, ook boven de 10K UL. Dat onbeperkt DL'en is gewoon onzin. Of je moet zo simpel cq. vuil ingesteld zijn om met de bot's en hacks daar vol overheen te gaan om de zaak volledig te flessen. Zet anders maar eens even je taskmanager aan voor een dag en log de incoming en outcoming bytes voor de grap eens. Dan weet je genoeg over wat een standaard, originele donkey je levert aan traffic.
Het klopt dus gewoon niet wat je zegt he!

Ik heb "vroeger" toen eDonkey nog goed werkte, het heel veel gebruikt. Had mn max up altijd op 10 kb staan, omdat ik gewoon niet meer aan kon. En zat ik met downloaden, zeker als ik veel tegelijk downloadde, rond de 100 tot 130 k down, helemaal geen 30 met pieken naar 60 dus!!

Bovendien, echt niet iedereen zit hier te downloaden met 200k constant ofzo, ja, ik heb er ook wel pieken naar, maar het gemiddelde ligt zo rond de 60k bij mij denk ik.

En als ik eMule een dag aan heb staan, opload ik zo rond de 800 meg, en download ik rond de 1,5 gig. 2x zo veel gedownload als geupload dan, dat is toch niet zo'n grote ramp?

Waar MAAK je je druk om man :(

Bovendien haal jij alleen maar pieken van 60k down, omdat de eDonkey client gewoon BRAK is, en weinig sources vind...

Overigens ben ik het WEL met je eens dat ik mensen met upload/download hacks en bot's gigantisch lame vind...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 04 oktober 2002 @ 07:04:
[...]

Het klopt dus gewoon niet wat je zegt he!

Ik heb "vroeger" toen eDonkey nog goed werkte, het heel veel gebruikt. Had mn max up altijd op 10 kb staan, omdat ik gewoon niet meer aan kon. En zat ik met downloaden, zeker als ik veel tegelijk downloadde, rond de 100 tot 130 k down, helemaal geen 30 met pieken naar 60 dus!!
Ja vroeger, wie heeft het daar nu over? Tijdens de gouden tijden van versie 57 ofzo ja. We leven in het nu en de situatie is exact zoals ik het beschrijf. De snelheid is geleidelijk van 90K een jaartje terug naar 60K 3/4 jaartje terug tot aan 30K zo'n half jaartje of paar maanden terug gegaan.
Bovendien, echt niet iedereen zit hier te downloaden met 200k constant ofzo, ja, ik heb er ook wel pieken naar, maar het gemiddelde ligt zo rond de 60k bij mij denk ik.
Als je met 10K upload is dat al veel te veel. Een ratio van 1/6 is al greedy. Mijn ervaring was trouwens wel 100K gemiddeld en met mij velen.
En als ik eMule een dag aan heb staan, opload ik zo rond de 800 meg, en download ik rond de 1,5 gig. 2x zo veel gedownload als geupload dan, dat is toch niet zo'n grote ramp?
Nogmaals, dat is niet mijn ervaring en wat ik hoor van velen. Als dat de verhouding is dan is het inderdaad geen ramp, ik zat echter aan 5 GB download en 650 MB upload. Absurd.
Waar MAAK je je druk om man
Om leechers natuurlijk, wat denk jij.
Bovendien haal jij alleen maar pieken van 60k down, omdat de eDonkey client gewoon BRAK is, en weinig sources vind...
Waarom denk je dat de donkey nu brakker dan brak is. Dat probleem had ik 2-3 maanden terug niet. Neus maar eens even rond op de forums en zie hoeveel er gefoeterd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 07:19:
[...]
Waarom denk je dat de donkey nu brakker dan brak is. Dat probleem had ik 2-3 maanden terug niet. Neus maar eens even rond op de forums en zie hoeveel er gefoeterd wordt...
Waarom denk je dat er 2-3 maanden geleden is begonnen met het maken van bots, lite-bots en andere clients?

Juist ja, omdat eDonkey gewoon niet goed meer liep. Heel veel problemen met het connecten naar servers, weinig sources ed.

En ga nou niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben, want ik heb ook veel op de eDonkey forums gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 04 oktober 2002 @ 07:25:
[...]

Waarom denk je dat er 2-3 maanden geleden is begonnen met het maken van bots, lite-bots en andere clients?

Juist ja, omdat eDonkey gewoon niet goed meer liep. Heel veel problemen met het connecten naar servers, weinig sources ed.

En ga nou niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben, want ik heb ook veel op de eDonkey forums gelezen...
Ach, alleen al het feit dat Emule prioriteit geeft aan andere emulers die willen downloaden van je maakt het hele source,- en queue probleem (veel te lang wachten) van de donkey dat nu heerst aardig duidelijk. Men zit wel op hetzelfde netwerk en profiteerd ervan maar edonkeyers worden dus programma-technisch al min of meer gediscrimineerd.
Ik zeg nergens dat de donkey het ultieme prog is dat feilloos werkt. Er zitten genoeg dingen in die voor verbetering vatbaar zijn. Ik zeg alleen wel dat het altijd een zekere faire ratio in ere heeft gehouden die geleidelijk door allerlei omstandigheden naar beneden is bijgesteld tot aan de 1/3 ratio. Waar nu ook niks meer van over lijkt te zijn.

Wat ik ook duidelijk zeg en weet (en zelfs gelezen heb van de emule makers zelf) is dat de emuleversies waar ik mee gewerkt heb ratio-problemen hebben. Noem het maar rustig leech-trubbels. Wellicht expres gedaan om gebruikers voor zich te winnen. En het is maar zeer de vraag of dat voor een minderheid van de gebruikers geldt (zoals in de donkey met hacks) of juist meer richting de meerderheid van de gebruikers toepasbaar is. Jij mag dan wel goed zitten qua Ul/Dl, er zijn er genoeg waar het behoorlijk de perken te buiten gaat.

De Emule is dus mijns inziens een grote oorzaak van de donkey-traagheid van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 07:41:
[...]
Ach, alleen al het feit dat Emule prioriteit geeft aan andere emulers die willen downloaden van je maakt het hele source,- en queue probleem (veel te lang wachten) van de donkey dat nu heerst aardig duidelijk. Men zit wel op hetzelfde netwerk en profiteerd ervan maar edonkeyers worden dus programma-technisch al min of meer gediscrimineerd.
Ik zeg nergens dat de donkey het ultieme prog is dat feilloos werkt. Er zitten genoeg dingen in die voor verbetering vatbaar zijn. Ik zeg alleen wel dat het altijd een zekere faire ratio in ere heeft gehouden die geleidelijk door allerlei omstandigheden naar beneden is bijgesteld tot aan de 1/3 ratio. Waar nu ook niks meer van over lijkt te zijn.

Wat ik ook duidelijk zeg en weet (en zelfs gelezen heb van de emule makers zelf) is dat de emuleversies waar ik mee gewerkt heb ratio-problemen hebben. Noem het maar rustig leech-trubbels. Wellicht expres gedaan om gebruikers voor zich te winnen. En het is maar zeer de vraag of dat voor een minderheid van de gebruikers geldt (zoals in de donkey met hacks) of juist meer richting de meerderheid van de gebruikers toepasbaar is. Jij mag dan wel goed zitten qua Ul/Dl, er zijn er genoeg waar het behoorlijk de perken te buiten gaat.

De Emule is dus mijns inziens een grote oorzaak van de donkey-traagheid van nu.
Ik blijf het gewoon niet met je eens (dat mag toch?! ;) ) dat je zegt dat de eDonkey ratio is bijgesteld tot 1/3. Het is volgens mij zijn eigen traagheid, dat die ratio 1/3 word... Ik heb edonkey laatst nog even geprobeerd (toen v59) en daar heb ik niets van die 1/3 ratio gemerkt hoor...

Ik had toevallig een goeie serverlist, en eDonkey deed het redelijk, met een sharereactor release rond de 50 k gedownload...

Het is dus NIET zo dat eMule een ander ratiosysteem heeft, boven de 10 kb kan je bij ZOWEL edonkey als emule ongelimiteerd downloaden. Bovendien proggen de eMulers gezamenlijk met de eDonkeyers, wat misschien al wel aantoont dat eMule heus geen ander rating stysteem gebruikt, anders hadden de eDonkeyers wel geprotesteerd...toch?!

edit:
K moet nu naar school, kan pas om 5 uur weer reageren... dus maak me niet te hard af he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 04 oktober 2002 @ 07:53:

Ik blijf het gewoon niet met je eens (dat mag toch?! ;) )
Zekerz. Ik ben de beroerdste niet. :)
dat je zegt dat de eDonkey ratio is bijgesteld tot 1/3. Het is volgens mij zijn eigen traagheid, dat die ratio 1/3 word... Ik heb edonkey laatst nog even geprobeerd (toen v59) en daar heb ik niets van die 1/3 ratio gemerkt hoor...
Nou, de term "eigen traagheid" valt natuurlijk op allerlei manieren uit te leggen. Dat hangt samen met vele factoren die het beinvloeden. Zo zijn er veel meer asymetrische breedbanders bijgekomen die de totale snelheid omlaag halen. De bot en hack hebben ook niet al te veel goeds gedaan. Ik bedoel dus niet dat de coders dit technisch constant bijgesteld hebben (al weet ik wel zeker dat de eerste donkeyversies met downloads van 90K-130K teveel van het goede waren en naderhand daarop ingespeeld is met strengere beperkingen) in ratio's maar dat ook andere factoren meespelen zoals hierboven genoemd.
Ik had toevallig een goeie serverlist, en eDonkey deed het redelijk, met een sharereactor release rond de 50 k gedownload...
Wil ik best geloven maar ik weet niet wanneer dat dat was. Wellicht dat je het nu nog eens probeert. Volgens mij zijn er niet eens veel servers meer waar 59 nog geaccepteerd wordt en daarbij denk ik dus dat je nu niet meer die snelheid haalt. Althans niet constant waarbij 1/5 uit de bus komt.
Het is dus NIET zo dat eMule een ander ratiosysteem heeft, boven de 10 kb kan je bij ZOWEL edonkey als emule ongelimiteerd downloaden.
Nee hoor. Niet bij de donkey. :) Laat hem een dag aanstaan bij een 10K upload en ik weet bijna zeker dat je rond de 1/3 zit. Pieken tot aan 60K zijn normaal ja. Af en toe zelfs naar 100K. Maar totalitair gezien zal je toch aan die 1/3 uitkomen ( ik zelfs meer rond de 1/2). Daarentegen heeft Emule (althans de oudere versies, v20 weet ik niet) wel echt een flink hogere piek en hoger gemiddelde. Iedereen rekend zich rijk daarmee maar het gaat gewoon van de donkey-gebruikers af.
Bovendien proggen de eMulers gezamenlijk met de eDonkeyers, wat misschien al wel aantoont dat eMule heus geen ander rating stysteem gebruikt, anders hadden de eDonkeyers wel geprotesteerd...toch?!
Hmm, volgens mij hebben die ook niet bepaald enthousiast gereageerd en al helemaal niet meegedaan, waar heb je dat vandaan? Swamp verdient niet alleen geld aan het advertentie systeem van edonkey waar ie zijn coders mee moet betalen (en wat ie bij emule misloopt), hij heeft ook nooit toestemming gegeven voor een open source edonkey zover ik weet. Ik zou niet weten waarom hij in zou stemmen met eMule. Hij is niet voor niks met Overnet aan de gang, wat vooral ontstaan is om juridisch safe te zitten voor alle anti-piracy razzia's door een serverless netwerk principe. Maar hij kan gewoon niks aan de eMule doen juridisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:24

OMX2000

By any means necessary...

Ja het lijkt er voor mijn gevoel op dat de laatste 2 maanden het netwerkt trager is geworden. Maar of ik daar nu mee aan geholpen heb, omdat ik ook edonkey + endonkeybot lite heb gebruikt, en dus soms downloadde met 150 kb/s betwijfel ik echt.
Maar wil iemand mij nou eens uitleggen over die hacks... wat valt er nu te hacken aan een creditssysteem wat aan de serverkant bijgehouden wordt?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 04 oktober 2002 @ 08:23:
Ja het lijkt er voor mijn gevoel op dat de laatste 2 maanden het netwerkt trager is geworden. Maar of ik daar nu mee aan geholpen heb, omdat ik ook edonkey + endonkeybot lite heb gebruikt, en dus soms downloadde met 150 kb/s betwijfel ik echt.
Maar wil iemand mij nou eens uitleggen over die hacks... wat valt er nu te hacken aan een creditssysteem wat aan de serverkant bijgehouden wordt?
Het creditssysteem wat nu in de Emule zit staat los van de Ul/Dl ratio. Dat heeft meer betrekking op de queue-priority waarbij je bij een andere emule-user eerder vooraan staat om van hem te downloaden (ervanuitgaande dat die iets heeft wat jij wil). Als je dus een Emule-user hebt die veel KB's aan upload krijgt van jou dan registreert hij dat en dan krijg je van hem hogere prioriteiten dan van iemand die je niks gegeven hebt en mag je eerder van hem dloaden.

De ratio blijft daar los van staan. Dat is gewoon grofweg het totale aantal KB's wat je geeft en neemt.

En als ik jou zo hoor met 150K/s en de bot-lite met een upload van neem ik aan zo'n 10K/s dan is dat inderdaad behoorlijk leecherig waarbij je de community schaadt. In je eentje doe je niet veel kwaad, maar vele met jou en het begint aardig aan te tikken. Blijkbaar zijn er vele die zoals jou denken want het gaat niet bepaald goed. Vind je het zelf niet een beetje hebzuchtig? Het gaat om het principe. Je snapt wel dat als ik zou kunnen zien dat jij een dergelijke ratio erop na houdt en ik de mogelijkheid had om je te blocken dat ik dat zou doen. :)

edit

Ik ben er zelf ook weg van nu. Alles wat ik nog te zeggen heb: hou het fair en probeer een 1/3 ratio aan te houden als je nog lang wil genieten van p2p. Sommige gedragen zich als een stel gieren die alles willen hebben binnen no-time, ook als dat ten koste gaat van het netwerk. Wat is er mis met wat geduld in combi met 'geven en nemen' binnen normale proporties. Maar ik wed dat dat teveel gevraagd is als de verleiding groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 07:41:
[...]
Niet waar dus, de eMule geeft queue prioriteit aan iedereen die naar je upload. EDonkey gebruiker krijgen dus ook credits. Die profiteren dus van de eMule gebruikers zonder er iets voor terug te doen. Want een eMule gebruiker krijgt nooit credits van een eDonkey gebruiker. Het is net andersom als dat je zegt.
eMule blokt trouwens ook 'agressieve' users. die hun zooi gepatcht hebben om vaker te vragen. Het wordt dus voor dat soor lui niet meer aantrekkelijk om dat te doen omdat voor hen de sources snel afnemen. Ze laten dus meer over voor de rest
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 08:10:
Nee hoor. Niet bij de donkey. :) Laat hem een dag aanstaan bij een 10K upload en ik weet bijna zeker dat je rond de 1/3 zit. Pieken tot aan 60K zijn normaal ja. Af en toe zelfs naar 100K.
Ik gebruikte de donkey vanaf 'de gouden dagen' zoals jij dat noemt en ik zag dat effect niet. Boven de 10 is onbeperkt ik drukte met regelmaat mijn hele lijn dicht. En ook hier claimt niemand dat hij 24 uur lang 300 down heeft met 10 up. Hooguit dat hij nu eindelijk wel eens iets kan vinden en kan downloaden.

De Donkey storte in elkaar door de bot en doordat de servers het niet meer aankonden. Bovendien is eMule al een hele tijd te pachten waardoor je de upload op 0.01 kon zetten en de download onbeperkt. Hoezo 'nette' eDonkey gebruikers die maar moeten lijden onder de eMule? Je kon geen connectie meer krijgen en je kon geen sources meer vinden. Mensen liepen bij bosjes weg omdat de client het niet echt lekker deed en het netwerk overbelast raakte. Serverbeheerders stopten er mee omdat iedereen trucken ging uithalen om aan sources te komen. Dat je gebruikers weglopen is het allerslechtste wat een netwerk kan overkomen. Dan heb je geen sources meer.

De servers draaien inmiddels ook niet meer op de originele software. Daar is ook al een 'andere' versie voor. Vroeger was je verbaasd als je een server zag met 1000 gebruikers. Nu zie je ze rustig met 20000 tot 30000 gebruikers. En dat is niet te danken aan het briljante werk van Swamp. Die had een goed idee maar werkte het niet verder uit. Ook dat is door anderen gedaan. Moeten we die servers er ook maar uitgooien omdat ze niet standaard zijn?

Mensen met de Mule gebruiken geen bot. Ze hoppen niet van server naar server. Waarom zouden ze? Iedereen leunde zo lang hij kon op de 'extended' search knop. Want anders vond je niets. Maar je belaste wel alle servers er mee. eMule heeft een 'global' serach maar die zoekt netjes server na server af ipv allemaal tegelijk. En stopt als hij er honderd hits heeft. De server beheerders 'blokken' bot users (file-finder) maar geen eMule users. Hoe zou dat komen? Misschien omdat de eMule geen problemen veroorzaakt maar ze juist oplost?

Je zegt hier zelf al dat de donkey boven de 10 up geen begrenzing heeft. En dat het vaak toch niet onbeperkt is komt niet omdat er toch stiekum een begrenzing in zit. Maar omdat er niet voldoende sources zijn etc. Ze zijn er wel, maar de Donkey kon ze gewoon niet vinden. Ik rijd nooit te hard met mijn auto agent. (Mijn motor mist 2 cylinders)

Vergeet trouwens niet het volgende effect: Als ik snel kan downloaden, dan kan een ander OOK van mij. Zeker bij zeldzame of heel nieuwe files is het een enorm voordeel. Als iemand hem snel vindt en dan ook krijgt, kan een ander hem ook van die source downloaden. En de upload uitschakelen is onmogelijk. Zodra ik download kan een ander het van mij krijgen. Ja ik weet het je kan de hele source doorwerken en dan de begrenzing er uit halen. Vervolgens hercompileren en zonder begrenzin werken. Dat is dus in de Donkey al sinds versie 0.57 mogelijk.

Ik zou inderdaad heel snel iets 'offline' kunnen halen als het binnen is. Maar dan moet ik er wel naast zitten anders weet ik niet wanneer dat gebeurt. En weet je....'s nachts slaap ik. en overdag werk ik. Dus files die binnenkomen blijven nog een hele tijd online staan. En dat geld voor 95% van de mensen.

Als ik naar mijn statistics over een paar dagen kijk ben ik aanzienlijk meer aan het uploaden dan aan het downloaden.

Dus ik weet werkelijk niet waar je je zo boos over maakt. eMule is de redding van het netwerk. Niet de ondergang. Als je het niet meer kan aanzien: Ga KaZaa gebruiken. Dan kan tenminste iedereen zijn upload op nul zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 08:10:
[...]
Hmm, volgens mij hebben die ook niet bepaald enthousiast gereageerd en al helemaal niet meegedaan, waar heb je dat vandaan? Swamp verdient niet alleen geld aan het advertentie systeem van edonkey waar ie zijn coders mee moet betalen, hij heeft ook nooit toestemming geveven voor een open source edonkey zover ik weet. Hij is niet voor niks met Overnet aan de gang, wat vooral gedaan is om juridisch safe te zitten voor alle anti-piracy razzia's door een serverless netwerk. Hij kan gewoon niks aan de Emule doen juridisch gezien.
Euhm... sorry, mijn fout :o

Het is inderdaad overnet waar de edonkey proggers aan meedoen, niet emule, heb ze ff door elkaar gemixd....

Enneh, ik denk dat het allemaal wel meevalt met leechers enzo...

De snelheden die mensen hier in dit topic posten (en ik zelf ook) zijn vaak natuurlijk momentopnamen. Ik zit heus niet uren achter elkaar met 200k te downloaden ofzow, en weet 100% zeker dat niemand anders hier dat ook doet :)

Ik denk dat ik gemiddeld, zeker omdat ik best veel upload, niet boven de 1/4 uitkom per dag. Om het ff zeker te weten (begin nu wel nieuwsgierig te worden) zal ik eens bijhouden wat ik per dag download/upload, en de ratio dan ff posten...

Overigens denk ik dat jij en ik een beetje op een andere lijn zaten te denken. Ik had het steeds over de theoretische ratio van beide programma's, en jij had het over de realistische ratio, die bij mij ook wel lager ligt.

En dan nog 1 ding, er zijn in nl best wel een hoop mensen op universiteiten die de donkey ook aan hebben staan, en die kunnen zo ineens 12Mb uppen ofzow, je hebt er maar een paar van nodig om een hele hoop "kleine" users hun hoge snelheid te geven hoor. Stel een uni. gastje upload 10Mb, daar kan je dus 100 users mee tevreden stellen die 100kb downloaden :)

En ja, ik zit nu op school, kon het alleen niet laten om ff in dit draadje te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik snap geen ene drol van de discusie die hier is los gebarsten. EN JA, ik heb um helemaal lopen doorlezen. Het welbesproken ratio systeem in emule is nog niet helemaal klaar. In de versies 0.18 en 0.19a twijfelden ze (ze zijn de verschillende progers van emule)nog aan een 1op4 of een 1op3 instellingen, zie de emule forums maar. Dus de sugestie dat leechers in de hand werkt is dus flauwe kul. Ze zijn er gewoon mee bezig. Sinds mensenheugenis is bij edonkey bekend dat je vanaf de 10kb/s upload vrij bent van het ratio-systeem. Waarom dan al het gezeik als emule die zelfde instellingen heeft. Onder die 10kb/s uploaden draagt niks bij aan het netwerk en al helemaal niet aan grote files. Een iso downloaden met 5 of minder kb/s is gewoon waanzin. Het enige probleem dat we hebben zijn de kazaa noobs die net pas edonkey hebben ontdekt. Die zijn gewend om niks te sharen en zoeken dus nu ook allerei middelen om van het ratio-systeem af te komen. Dat is nog te schuld van de bot of emule, omdat deze 2 het netwerk respecteren. Beide veranderen niets aan het ratio-systeem alleen ze gaan efficienter om met het edonkey-netwerk. Ergens op pagina 18 heeft ook zo'n noob gereageerd omdat z'n hele upload werd gebruikt en dus maar een hack gebruikt. Dit zijn de boosdoeners en daartegen moet gestreden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op 04 oktober 2002 @ 11:44:
Ik snap geen ene drol van de discusie die hier is los gebarsten. EN JA, ik heb um helemaal lopen doorlezen. Het welbesproken ratio systeem in emule is nog niet helemaal klaar. In de versies 0.18 en 0.19a twijfelden ze (ze zijn de verschillende progers van emule)nog aan een 1op4 of een 1op3 instellingen, zie de emule forums maar. Dus de sugestie dat leechers in de hand werkt is dus flauwe kul. Ze zijn er gewoon mee bezig. Sinds mensenheugenis is bij edonkey bekend dat je vanaf de 10kb/s upload vrij bent van het ratio-systeem. Waarom dan al het gezeik als emule die zelfde instellingen heeft. Onder die 10kb/s uploaden draagt niks bij aan het netwerk en al helemaal niet aan grote files. Een iso downloaden met 5 of minder kb/s is gewoon waanzin. Het enige probleem dat we hebben zijn de kazaa noobs die net pas edonkey hebben ontdekt. Die zijn gewend om niks te sharen en zoeken dus nu ook allerei middelen om van het ratio-systeem af te komen. Dat is nog te schuld van de bot of emule, omdat deze 2 het netwerk respecteren. Beide veranderen niets aan het ratio-systeem alleen ze gaan efficienter om met het edonkey-netwerk. Ergens op pagina 18 heeft ook zo'n noob gereageerd omdat z'n hele upload werd gebruikt en dus maar een hack gebruikt. Dit zijn de boosdoeners en daartegen moet gestreden worden.
Ten eerste ben ik geen noob en ten tweede moet ik dat hier wel omdat ze anders hier gaan zeuren in het netwerk bij mij. En daar komt nog bij dat als iedreen weg is 's avonds ofso dan gaat bij mij altijd de upload naar 10/12 ofso. Zolang ik maar geen andere mensen in de weg zit...... :)

Dus eerst beter lezen....

Maar ik ben net een beetje bezig met Emule. En nou had ik ongeveer 10 downloads al halverwege met ED, en nou gaf ik Emule dus dezelfde shared map als ik ED altijd gaf, maar als ik nu emule opstart is mijn PC zogoed als onbruikbaar zoveel recources als ie gebruikt. Is dat normaal of hoor je gewoon een uur ofso te wachten voordat ie het allemaal heeft geimporteerd :?

edit:

Ik upload nu met 5 kb en het Inet is al aanzienlijk trager....dus oorzaak is Chello..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Miki schreef op 04 oktober 2002 @ 11:44:
Ik snap geen ene drol van de discusie die hier is los gebarsten.
Het is ook onzin. Er is maar een gebruiker dit vind dat het leechen is. Ale anderen niet. Die proberen te laten zien dat eMule juist gunstiger is.
Onder die 10kb/s uploaden draagt niks bij aan het netwerk en al helemaal niet aan grote files.
Dat valt wel mee, ik krijg graag van 50 mensen 1 KB. Dat is juist de kracht van het systeem.

De traagheid en de weinige sources van eDonkey zijn veroorzaakt OverNet, Dat kwam een paar maanden geleden in de lucht maar werkt nog steeds niet echt goed. Maar niet door eMule dat pas een paar weken werkt. Hele hordes mensen sprongen toen over naar Overnet al was het maar om te testen. En was misschien de meerderheid, maar het waren wel de power users.
Swamp zelf draait het netwerk de nek om door noch het een, noch het andere systeem af te maken. Je hakt dan effectief heel de zooi in tweeen en dat heeft een onevenredig groot effect op het netwerk. Je bent bv tevreden met 10 sources. Maar je vindt nu 7 trage sources op eDonkey/eMule en 4 iets snellere op Overnet. Samen misschien meer, maar ieder voor zich onvoldoende. Hoera....het gaat nergens meer goed. Dus lopen mensen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
het importeren duurt idd een tijdje bij mij 10 min voor, mwa zo een 3 a 4 gig aan files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die discussie is inderdaad echt compleet onzinnig; het lijkt wel of Michelos dronken heeft zitten posten ofzo...
compleet onzinnige dingen uitkramen en dan toch zeggen dat je zo'n edonkey kenner bent :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

Zo'n discussie blijf je altijd houden... als je als gebruiker van eMule of eDonkey of Overnet nou gewoon shared en iedereen doet dat. Dan is er toch gewoon geen probleem. Er zijn altijd individuen die menen dat het alleen in hun voordeel moet zijn en dat hou je niet tegen (zal wel menselijk zijn). Voor zover my 2 cents in deze nutteloze discussie.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm ik ga toch terug van .20a naar een eerdere versie. Ik vind hem toch 'traag' aanvoelen somehow.

* IceStorm pakt de versie van Ornis maar weer eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
zo heb vandaag in 9 uur 1.6 gig gedownload en 0.5 gig geupload.

vind dit een prima dag score ben zeer tevreden

emul1 0.19c ofzo met chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icestorm, ik kan de laatste DeltaHF versie aanbevelen, heeft de toevoegingen van Ornis + hij slaat sources op als je afsluit en laad ze als je opstart.

Hij heeft ook nog de addon van herbert om communities, rare en small files in je queue omhoog te pushen. Heb ik uit gezet aangezien dit de share-ideologie mijns inziens teveel aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Jep laatste versie van DeltaHF is inderdaad erg goed. Werkt echt als een trein bij mij (zit constant op mijn maximale download snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ja ik ben toch overgestapt naar DeltaHF .19c-v.4 // Herbert .19c-v.2 (idiote naam ;)).

Bevalt idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste poging dan. Met slap gelul over "dronken posts" kan ik trouwens niks. Kom met tegenargumenten of hou gewoon je mond.

Hoofdstelling: Edonkey gebruikt gemiddeld een 1/3 ratio die nu meer richting 1/2 terugzakt (over een langere, gemiddelde periode berekend). Onbeperkte downloads boven 10K upload is een fabeltje. Bij Emule is dat niet het geval. Er wordt daar door heel veel mensen met hogere ratio's van 1/5-1/10 genetwerkt. Ik probeer het nog een keer hieronder te verduidelijken.
Ortep schreef op 04 oktober 2002 @ 09:13:

Niet waar dus, de eMule geeft queue prioriteit aan iedereen die naar je upload. EDonkey gebruiker krijgen dus ook credits. Die profiteren dus van de eMule gebruikers zonder er iets voor terug te doen. Want een eMule gebruiker krijgt nooit credits van een eDonkey gebruiker. Het is net andersom als dat je zegt.
Je verdraaid mijn woorden of trekt er je eigen conclusies aan. Wat jij hierboven zegt spreek ik helemaal nergens tegen. Het gaat mij hierom: het effect van een eMule-user die van jou heeft gedownload (ook als eMuler) en jou vervolgens uitnodigd om iets van hem te nemen. Dan krijg je dus technisch gezien "het onderling bevoordelen en het ronselen van ruilhandel". Zonder dat de edonkey gebruikers uitgesloten worden, kan het zijn dat er in dit soort gevallen eerst prioriteit gegeven wordt aan eMulers voor "ruilhandel". En zo te zien gebeurt dat ook want mijn upload queue in eMule bevinden zich steeds een paar eMulers ondanks dat die veel geringer in aantal aanwezig zijn in het netwerk. De upload blocks worden in eMule verdeelt in 3K (i.p.v. veel kleinere blokken in donkey) dus als ik 2 Emulers erin heb krijgen die alweer 6K van mijn 12K upload. Tikt aan.

Neemt niet weg dat het in principe een goed idee is, die credits, alleen dan zou het helemaal over het geheel doorgevoerd moeten worden. Nu zijn edonkers in het nadeel en ronselt het eMule systeem onderling met andere eMulers hun uitwisselingen zonder dat de donkey structureel uitgesloten wordt. Technisch gezien is het wel voortrekken. Als iedereen eMule zou gebruiken zou er niks aan de hand zijn, dat is niet het geval.
Ik gebruikte de donkey vanaf 'de gouden dagen' zoals jij dat noemt en ik zag dat effect niet. Boven de 10 is onbeperkt ik drukte met regelmaat mijn hele lijn dicht. En ook hier claimt niemand dat hij 24 uur lang 300 down heeft met 10 up.
Dat is 1 op 30, zou wel heel gortig zijn en dat zeg ik ook nergens. Doch, 1/5 tot aan 1/10 is ook al veel te veel. En dat komt zeker voor naar mijn ervaringen en dat hoor en lees je genoeg.
De Donkey storte in elkaar door de bot en doordat de servers het niet meer aankonden. Bovendien is eMule al een hele tijd te pachten waardoor je de upload op 0.01 kon zetten en de download onbeperkt. Hoezo 'nette' eDonkey gebruikers die maar moeten lijden onder de eMule? Je kon geen connectie meer krijgen en je kon geen sources meer vinden. Mensen liepen bij bosjes weg omdat de client het niet echt lekker deed en het netwerk overbelast raakte. Serverbeheerders stopten er mee omdat iedereen trucken ging uithalen om aan sources te komen. Dat je gebruikers weglopen is het allerslechtste wat een netwerk kan overkomen. Dan heb je geen sources meer.
Dat is maar gedeeltelijk het donkey-probleem beschrijven en omschrijven. Het is juist vaak het grootste probleem om uit de queues te komen en te gaan downloaden van je sources. Ik, en met mij velen, heb vaak ontzettend veel sources maar pakweg 97% doet helemaal niks (vooral bij de populairdere files). Dat heeft dus meer niks met source-tekorten te maken maar gewoon met dat er totaal gezien te weinig geupload (of teveel gedownload) wordt en dat stremt logischerwijs de totale netwerktraffic. Al die aanwezige sources krijgen veel meer aanvragen en dus moet men het spul over meer mensen verdelen. Als dat niet kan zit je veel langer in de queue. Dat komt enerzijds ook omdat een percentage users overloopt naar ON (minder upload ter beschikking die naar ON gaat) en m.i. komt het dus ook door eMule. Ik weet toch zeker wat ik zelf gezien heb hier? Als ik in de donkey zo'n 5 populaire files tegelijk download dan stroomt dat gemiddeld gezien op een 1/3 ratio binnen (tegenwoordig dus zelfs meer richting 1/2). eMule zat hier hoger dan 1/7. Dat is gewoon teveel en daarmee pik je andersmans download feitelijk in. Alles boven 1/3 is eigenlijk teveel. Een prog dat dat toelaat doet mee aan het afbreken van het p2p-principe rondom de donkey.
De servers draaien inmiddels ook niet meer op de originele software. Daar is ook al een 'andere' versie voor. Vroeger was je verbaasd als je een server zag met 1000 gebruikers. Nu zie je ze rustig met 20000 tot 30000 gebruikers. En dat is niet te danken aan het briljante werk van Swamp. Die had een goed idee maar werkte het niet verder uit. Ook dat is door anderen gedaan. Moeten we die servers er ook maar uitgooien omdat ze niet standaard zijn?
Neuh, quote mij anders even waar ik dergelijke dingen zeg. Daar gaat het me helemaal niet om. Ik heb niks tegen verbeteringen, officieel of onofficieel, dat interesseert me niet. Ik heb alles tegen leechers (=iemand die veel meer neemt dan geeft, voor de volledigheid) die het netwerk steeds meer platleggen. En progs die dat mogelijk maken. eMule maakt dat vooralsnog mogelijk en de vraag is of een open source prog, ook al gaan ze standaard een 1/3 ratio inbouwen in toekomstige versies, daar ooit verbetering in brengt. Ik denk dat de verleiding van hogere snelheden te hoog is en je genoeg "aangepaste versies" van eMule zult gaan zien die een en ander gaan omzeilen. Maar goed, jij denkt dat er geen sprake is van een andere ratio en dus komen we er niet uit. Wellicht dat je eens een kijkje kunt nemen op andere fora om te zien wat te Ul/Dl cijfers van de Emule0gebruikers zijn? Of maak er hier een poll van ofzo?
Mensen met de Mule gebruiken geen bot. Ze hoppen niet van server naar server. Waarom zouden ze? Iedereen leunde zo lang hij kon op de 'extended' search knop. Want anders vond je niets. Maar je belaste wel alle servers er mee. eMule heeft een 'global' serach maar die zoekt netjes server na server af ipv allemaal tegelijk. En stopt als hij er honderd hits heeft. De server beheerders 'blokken' bot users (file-finder) maar geen eMule users. Hoe zou dat komen? Misschien omdat de eMule geen problemen veroorzaakt maar ze juist oplost?
Van bot-users is gewoon allang bekend dat ze een probleem vormen. eMule is er nog niet zo heel lang maar zodra duidelijk wordt wat de gevolgen zijn van dit proggy, en als dat dus inderdaad niet al te positief is, zal men daar ook wel wat aan gaan doen. Er zitten veel veel goeie dingen in die allang in de donkey hadden moeten zitten maar dat ongelimiteerd downloaden is puin.
Je zegt hier zelf al dat de donkey boven de 10 up geen begrenzing heeft.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wel begrenst is. Je ziet heel vaak het zaakje opveren naar 60K met genoeg sources alleen weet het prog zelf altijd keurig de zaak terug te koppelen naar gemiddelden van 1/3, op een enkele uitzondering na. En dat kan heel goed via het regelen van sources zijn, iets wat de bot omzeilt en dus haal je daar wel veel te hoge snelheden mee.
En dat het vaak toch niet onbeperkt is komt niet omdat er toch stiekum een begrenzing in zit. Maar omdat er niet voldoende sources zijn etc. Ze zijn er wel, maar de Donkey kon ze gewoon niet vinden. Ik rijd nooit te hard met mijn auto agent. (Mijn motor mist 2 cylinders)
Je bekijkt het te eenzijdig vind ik. De sources zijn helemaal niet het enige en grootste probleem (wel bij rare files). Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd. Er zijn genoeg voorbeelden van files waarvan het stikt van de sources maar nog steeds geen vaart erin te brengen is qua download. Je snapt toch wel dat er niet meer totaal gedownload kan worden dan er totaal geupload wordt als netwerk zijnde? Daar ligt de grootste oorzaak van de snelheidsproblemen. De uploadsnelheid mag dan wel gelijk zijn gebleven bij eMulers (dat mag ik althans hopen) er wordt alleen blijkbaar meer gedownload door hen. Verder zijn we uploadcapaciteit kwijtgeraakt aan ON. En het is duidelijk dat dit allemaal bijelkaar opgeteld ten koste gaat van edonkey. Men zou een universeel, steengoed proggy moeten maken, het fragmenteert veel te veel in p2p-land.
Vergeet trouwens niet het volgende effect: Als ik snel kan downloaden, dan kan een ander OOK van mij. Zeker bij zeldzame of heel nieuwe files is het een enorm voordeel. Als iemand hem snel vindt en dan ook krijgt, kan een ander hem ook van die source downloaden. En de upload uitschakelen is onmogelijk. Zodra ik download kan een ander het van mij krijgen. Ja ik weet het je kan de hele source doorwerken en dan de begrenzing er uit halen. Vervolgens hercompileren en zonder begrenzin werken. Dat is dus in de Donkey al sinds versie 0.57 mogelijk.
Klopt, iemand die snel download heeft sneller zijn files en segmenten daarvan, zolang zijn upload hetzelfde klein blijft heb je er echter niks aan qua snellere verspreiding. En zijn snellere download moet toch weer door iemand anders geleverd worden. Er zijn grenzen aan dit soort van p2p en sommige knappe koppen hebben daar leuke formules voor geschreven om een kijk erop te krijgen wat nodig is om een p2p netwerk goed draaiende te houden. Als men het aantal connecties en het soort ( aantal 56K's, ADSL en kabel asymetrisch, symetrisch, T1's, T3's, 100mbit, OC3's etc) in kaart kan brengen kan men een inschatting maken welke ratio reeel is. Een 1/3 ratio was goed te doen voor de edonkey. Het grote aantal asymetrische verbindingen moet gecompenseert worden. Datgene wat jij teveel download moet iemand anders leveren. 1/1 zou 100% fair zijn, is echter niet nodig omdat een klein percentage gebruikers heel erg weelderig in de uploadcapaciteit zitten (iemand die een 24/7 servertje op 16K ter beschikking stelt is ook winst) en dus de speling wat breder maakt voor een 1/3 ratio. Maar dan moeten sommige wel meer blijven geven dan nemen. Zonder dat is alleen 1/1 mogelijk. Zelden komt men boven de 50-60K in de donkey, hoe groot je upload ook is (zonder hacks). Hoe meer asymetrie er bij komt hoe minder er overblijft van die speling. Zomaar even de snelheden verdubbelen in eMule is naief. Wie moet dat leveren? De kabouters?
Als ik naar mijn statistics over een paar dagen kijk ben ik aanzienlijk meer aan het uploaden dan aan het downloaden.
Heb jij soms versie 20?
Dus ik weet werkelijk niet waar je je zo boos over maakt. eMule is de redding van het netwerk. Niet de ondergang. Als je het niet meer kan aanzien: Ga KaZaa gebruiken. Dan kan tenminste iedereen zijn upload op nul zetten.
Nou wordt ie mooi. Diegene die anti-leech is moet plaatsmaken voor leechers. Dat mensen die zich niet houden aan p2p regels van geven en nemen maar naar dat proggy vertrekken, zonder daarbij naar jou te wijzen. Jij steekt vooral je hoofd in het zand vind ik door het negeren van hogere ratio's en niet te snappen dat dat niet bij de donkey zo is. Volgens mij zal eMule nooit overwegend eerlijke users opleveren door het hele open source gedoe. Hopelijk heb ik het mis maar zoals het er nu uitziet sterft de donkey en wordt het eMule tegen Overnet. Totdat ze daar ook compatible mee worden. Ik ben erg skeptisch over dit alles en vind dat de voordelen van eMule niet opwegen tegen de nadelen en vrees dat het kwaad al geschiedt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
hoe lang heb je over die post gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 04 oktober 2002 @ 21:44:
hoe lang heb je over die post gedaan :+
Veel te lang.

Ik ga een pilske pakken in de stad. Ik heb een droge keel van het typen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
Kwam net iets raars tegen: Ik zat zelf tussen mijn eigen sources. En dat zelfs 2 keer. [screenshot]
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zo zeg, waar men zich druk over kan maken ;)

Illumination --> Ja heb ik wel eens gehad, hoewel 2x wel netjes is ;). Maakt voor de rest niet uit, hij geeft toch al aan dat je zelf geen chunks hebt die nog nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
ik wil nie opscheppen maar zit met die deltaHF al een half uur boven de 70kb te downloaden.

dit is echt lang geleden dat ik zo hard ging, ik denk dat die vanacht de 100 wel haal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
owja, ik zat net op een laag id opeens :S op 6400 ongeveer, maar hij downloade dus wel gewoon op 80 kb en weet ik veel hoeveel sources, het enige wat opviel was de upload die niet boven de 1 uitkwam, dus ik ff opnieuw opstarten en de alles weer ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Misschien een domme opmerking, maar Michelos waar haal je in godsnaam de term leecher vandaan binnen het donkey netwerk en principe?

Dat kan ik namelijk helemaal niet volgen....

Leecher = Persoon die alleen maar download en niet shared in FXP termen, iemand die alleen maar pubs leeghaalt en er geen maakt. Binnen edonkey zou je dit kunnen omschrijven als iemand die een hack gebruikt zodat hij minder uploadspeed hoeft te gebruiken en toch maximaal kan downloaden.

Maar zonder die hack is het onmogelijk/niet eens eerlijk om iemand leecher te noemen.
Dan komt daar nog eens het feit bij dat mensen die Emule gebruiken leechers zouden zijn?
Hoe kom je erbij....

Het hele principe van edonkey zit hem in het feit dat jij upload en dat je dan opschuift in de queue zodat je kan downloaden. Ieder bestand heeft een aantal sources en hoe meer sources hoe meer kans op hogere snelheden.
Dus jij zegt dat iemand met emule een leecher is, omdat emule gewoon een stuk sneller en veel meer sources vindt dan de donkey? Kom nou toch, das niet reeel.

Emule vindt gewoon veel meer sources, zo heb je veel meer kans dat je van 15 mensen met een 10kb/s gelimiteerde upload kan downloaden en dan zit je al snel aan de 150kb/s, das zelfs weinig, want dit is dan bijv. op files met 500+ sources.
De donkey is alleen maar groter geworden, mede door wegvallen van morpheus, slecht worden gnutella netwerk en sites als bijv. sr (die iedereen onderhand wel kent).
Dit betekent meer users, meer sources per file en dus in theorie snellere downloads en juist die uitbreiding is niet doorgevoerd in de client, waardoor deze dus veel te weinig sources kan vinden en dus ook VEEEL minder kans heeft om bij meerdere mensen te kunnen downloaden.
Hoe oneerlijk het ratio/upload queue systeem ook zou mogen zijn, je kunt gebruikers van emule geen leechers noemen, want zo'n zelfde uploadqueue systeem draait bij hun client, dus zij uploaden ook VEEL meer, bijna iedere gebruiker shared, dus geen leecher en als iemand 150kb/s haalt, good for him, das dan gewoon zijn geluk, klaar. En dat maakt het netwerk niks trager, want het is p2p, het netwerk wordt gebruikt om te searchen en aantal andere zaken te doen, voor de rest niks.

Dat is ook de enige reden waarom emule/edonkey zo'n donders goed programma is/zijn, er zal altijd geshared moeten worden wil je zelf spul binnen krijgen en dat is de kracht van edonkey, de afwezigheid van de echte leechers zoals die op kazaa en de fxp scene wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens 20b is nu (publiekelijk) verkrijgbaar.. go get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Smul :9 :)

Doet het nog goed bij mij tot nu toe... heeft al mn oude downloads gepakt, en is aan het down en uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mmm... mn id is alleen wel een stuk lager?? nu maar 9 cijfers ipv 10 :(

ff kijken of een restart helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 17-09 00:55

PoweRoy

funky!

gng net totaal met 3 bestandjes _/-\o_ 400 kb/s _/-\o_ i love this program

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mwa, na 1 nachtje DeltaHF versie 4 denk ik dat ik .20b even laat voor wat ie is ;).

Is de GUI anders? En zo ja --> iemand een screenie :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Vergeleken met 19b die ik eerst draaide nauwelijks verschil in de gui...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/emulescr.JPG

Op deze shot is de downloadspeed wat matig trouwens, maar die is nu weer tot de 80k gestegen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:16:
Hoofdstelling: Edonkey gebruikt gemiddeld een 1/3 ratio die nu meer richting 1/2 terugzakt (over een langere, gemiddelde periode berekend). Onbeperkte downloads boven 10K upload is een fabeltje.
Zucht...WEL onbeperkte downloads by eDonkey. Dat het in de praktijk minder goed gaat komt omdat de donkey niet goed werkt. NIET omdat het begrensd is
het in principe een goed idee is, die credits, alleen dan zou het helemaal over het geheel doorgevoerd moeten worden. Nu zijn edonkers in het nadeel en ronselt het eMule systeem onderling met andere eMulers hun uitwisselingen zonder dat de donkey structureel uitgesloten wordt. Technisch gezien is het wel voortrekken. Als iedereen eMule zou gebruiken zou er niks aan de hand zijn, dat is niet het geval.
eDonkey gebruikers komen gratis en voor niets verder in de eMule queue als ze uploaden. EMule gebruikers komen niet vooruit in de eDonkey queue. Wie is er nu in het voordeel?
Als ik in de donkey zo'n 5 populaire files tegelijk download dan stroomt dat gemiddeld gezien op een 1/3 ratio binnen (tegenwoordig dus zelfs meer richting 1/2). eMule zat hier hoger dan 1/7. Dat is gewoon teveel en daarmee pik je andersmans download feitelijk in. Alles boven 1/3 is eigenlijk teveel. Een prog dat dat toelaat doet mee aan het afbreken van het p2p-principe rondom de donkey.
zoals al een keer of tien gezegd is: eDonkey laat dat ook toe. Het verschil is dat eMule meer sources vindt en dus een hogere download haalt. En nogmaals, het werkt twee kanten op. Ik kan meer sources vinden. Maar mensen die mijn files zoeken kunnen ze ook makkelijker vinden.

Bij eDonkey is het me met grote regelmaat overkomen dat ik een file zocht, wist wie hem had, wist op welke server hij zat, ik logde er op aan en NOG kon ik de source niet vinden. Het is natuurlijk wel een prima systeem om leechers tegen te houden. Er gewoon voor zorgen dat je weinig tot niets vindt.
Klopt, iemand die snel download heeft sneller zijn files en segmenten daarvan, zolang zijn upload hetzelfde klein blijft heb je er echter niks aan qua snellere verspreiding. En zijn snellere download moet toch weer door iemand anders geleverd worden.
Waar jij je op verkijkt is dat de download niet alleen bepaald wordt door de snelheid, maar ook door de 'duur' Als ik FileA wil downen en ik doe daar, met 10 up en 10 down, 10 uur over. Dan start ik dat 's avonds en dan ga ik slapen. Langzaam maar zeker kunnen mensen het bij mij weg halen. Maar het duurt 10 uur voor ze alles bij me kunnen vinden. Als ik het met de volgens jouw oneerlijke ratio van 10 up en 50 down doe dan start ik hem nog steeds 's avonds en ik ben na 2 uur klaar. Vanaf dat moment down ik niet meer, maar iedereen kan nu de hele file bij mij vinden en met 10 uploaden. De volgende ochtend zou ik hem offline kunnen halen. Maar dan nog heeft hij 6 uur lang totaal beschikbaar gestaan voor iedereen.
1/1 zou 100% fair zijn, is echter niet nodig omdat een klein percentage gebruikers heel erg weelderig in de uploadcapaciteit zitten (iemand die een 24/7 servertje op 16K ter beschikking stelt is ook winst)
Juist, dat is precies wat ik al een tijdje zeg. Niemand trekt 100% van de tijd een verhouding van 10:50.
Zomaar even de snelheden verdubbelen in eMule is naief. Wie moet dat leveren? De kabouters?
Nee, bij eDonkey was mijn upload ook zelden vol. Mensen konden me niet vinden. Nu zit hij wel bijna de hele tijd vol. Het zijn dus niet de kabouters, maar een eficienter gebruik van het netwerk. Beter zoeken zonder het net over te belasten, een paar procent data compressie, iets handiger gekozen 'chunks'. Het belonen van mensen die uploaden. Het is nu aantrekkelijk geworden om je upload zo hoog mogelijk te zetten. Je komt er immers verder mee. En het is NIET te hacken. Want jouw upload cijfers worden bij MIJ bewaard.
Heb jij soms versie 20?
Op dit moment 20b. Maar ook bij eDonkey zag ik het verschijnsel door gewoon mijn netwerk statistics op te vragen. Ik laad over een week gezien veel meer up dan down. (Ter info: Ik heb 20b nu net een paar uur lopen en mijn U/D ratio is 1.65:1 Hoezo leechen?)
Hopelijk heb ik het mis maar zoals het er nu uitziet sterft de donkey en wordt het eMule tegen Overnet.
Overnet heeft eDonkey min of meer de nek omgedraaid zonder er iets voor terg te brengen. Door gebaseerd op een goed iedee een slecht product te leveren waar wel mensen mee werken, maar wat niet voldoende gebruikers heeft om goed te draaien. Ik kon er zelden iets vinden waar ik wat aan had. Te weinig sources. Maar het zijn wel de power users die van eDonkey af gekomen zijn waar er daardoor NOG minder sources waren.
Swamp heeft briljante ideeen, maar hij is fenomenaal in het niet uitwerken en laten doodbloeden er van. Hij heeft effectief eDonkey in twee stukken gehakt die het geen van twee meer erg goed deden. En aan alletwee wordt al maanden niets verbeterd.

eMule heeft weer hordes nieuwe mensen naar het netwerk getrokken. Dat maakt het alleen maar aantrekkelijker om het te gebruiken. En dat is een enorm voordeel. En wat je opmerking over open source beteft: Ja het is mogelijk om een 'leech' client te maken. Maar in de praktijk valt dat mee. De meeste mensen weten niet hoe dat moet. Zelfs bij KaZaa kan je nog downloaden. En daar kan je met gemak je opload op '0' zetten. Toch doen blijkbaar niet veel mensen dat. Laat staan als ze in de source moeten duiken en moeten gaan hercompileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Laatst online: 15-09 11:32

Theeboon

theebonen bestaan!

Hoe moet ik nou m'n XP firewall instellen om Emule te gebruiken? :?

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon uitschakelen en een fatsoenlijke firewall installeren zoals Norton Firewall of Zonealarm Pro? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Theeboon schreef op 05 oktober 2002 @ 15:37:
Hoe moet ik nou m'n XP firewall instellen om Emule te gebruiken? :?
Gewoon XP firewall uitzetten, is echt brak, en naar www.zonelabs.com gaan, daar zonealarm of zonealarm pro downloaden/kopen/back-uppen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01
Nou, versie 20B draaid stabiel, maar hij vindt niet zoveel sources als de andere clients ( like 19c) Wel gebruikt hij veel mider recourses , dus dat is een voordeel.

Ik ben een server tegengekomen met de " test " . De draait een script die er voor zorgt dat emule crashed, hou deze in de gaten en kick hem uit je serverlist!!!!

Ik snap aan de ene kant wel waarom deze script komen, ik heb in een van de aangepaste versies een optie gezien waarin staat dat je de emule users voorrang ka ngeven met sharen, dit is een optie die iedereen uit moet zetten, anders verneuk je dit programma. Dan geef je de donkey server eigenaren een excuse om dit scriptje op elke server te zetten, en voordat we het weten is het onmogelijk om op vele servers te komen met emule.

Over het sharen gesproken, ik share meer naar donkey users dan naar emule users, en mijn ratio is echt gedeeld door 3 ( nou ja bijna dan )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 04 oktober 2002 @ 18:35:
Hmm ik ga toch terug van .20a naar een eerdere versie. Ik vind hem toch 'traag' aanvoelen somehow.

* IceStorm pakt de versie van Ornis maar weer eens ;)
en waar is die versie van ornis te krijgen dan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Blue_White_Army schreef op 05 oktober 2002 @ 16:14:
Ik snap aan de ene kant wel waarom deze script komen, ik heb in een van de aangepaste versies een optie gezien waarin staat dat je de emule users voorrang ka ngeven met sharen, dit is een optie die iedereen uit moet zetten, anders verneuk je dit programma.
Bedoel je de 'community' setting? Die is bedoeld om mensen met dezelfde interesse elkaar sneller te laten vinden.
Zo was van oorsprong ook het eDonkey netwerk opgezet:
Een UT server waar alle UT liefhebbers op aanloggen
Een SF server waar alle StarTrek mensen op aanloggen
Een HipHop server voor....
Een DivX server voor...
Nu ja je ziet wel wat de bedoeling is. Dat heeft als voordeel dat je sneller de voor jou belangrijke sources vindt. Je begint immers te zoeken bij servers waar mensen zitten met jouw smaak. Dat zorgt er ook voor dat dat je minder onnodig netwerk verkeer hebt. Dat idee is hopeloos in het honderd gelopen omdat niemand de moeite nam om te lezen en iedereen als een bos vlooien over de servers heen en weer sprong. Er zijn maar twee echte specialistische servers. De SciFi server en de Anime server. Maar die draaien dan ook als een trein. Soms maar 400 gebruikers. Maar die hebben dan ook allemaal precies wat je zoekt.
Ze proberen via de comunity setting weer zoiets in eMule terug te brengen. Mensen met dezelfde voorkeuren vinden elkaar sneller en vallen anderen niet lastig. In principe zou een ontlasting van het netwerk moeten zijn.
Of het werkt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Blue_White_Army schreef op 05 oktober 2002 @ 16:14:
Nou, versie 20B draaid stabiel, maar hij vindt niet zoveel sources als de andere clients ( like 19c) Wel gebruikt hij veel mider recourses , dus dat is een voordeel.

Ik ben een server tegengekomen met de " test " . De draait een script die er voor zorgt dat emule crashed, hou deze in de gaten en kick hem uit je serverlist!!!!

Ik snap aan de ene kant wel waarom deze script komen, ik heb in een van de aangepaste versies een optie gezien waarin staat dat je de emule users voorrang ka ngeven met sharen, dit is een optie die iedereen uit moet zetten, anders verneuk je dit programma. Dan geef je de donkey server eigenaren een excuse om dit scriptje op elke server te zetten, en voordat we het weten is het onmogelijk om op vele servers te komen met emule.

Over het sharen gesproken, ik share meer naar donkey users dan naar emule users, en mijn ratio is echt gedeeld door 3 ( nou ja bijna dan )
Versie 0.20b is inderdaad een stabieler dan versie 0.20a. Ook zit de vaart er weerin met deze versie. Ben dus zeer tevreden met deze versie _/-\o_

Ps. een handige tip: download een server.met bestand via een download proggel en plaats dat bestandje in je emule map. Vink de auto updatelist uit en zet de autoconnect, updateserverlist van client en server aan. Volgende keer dat je emule opstart staan alle servers al in je pc. Servers worden ververst door een client of een server. Na 3 keer niet te conecten word een dode server automatisch verwijderd.

Hier kun je een server.met van downloaden met een download proggel http://home.planet.nl/~lesme009/server.met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
20b stinkt, mijn downloads van 20a worden raar weergegeven, hij doet niets, er staat geen progressbar ofwat dan ook, alleen een lijst met namen; die wordt heel traag weergegeven en mijn systeem is ineens erg langzaam. Ook na 10 minuten wachten en een paar keer restarten nog steeds geen indicatie dat hij downloadt of whatsoever.

Poep

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Preferences.dat deleten en ff alles opnieuw instellen did the trick.
Nou eens kijken of hij fatsoenlijk downloadt ;)

Nou

niet dus?

Hij vindt - werd al eerder gemeld - overdreeeven weinig sources. Hoe kan dit nou weer

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Dit is opzich wel handig, wat ik alleen erg jammer vindt is dat je zo heel veel niet actieve servers hebt en een search daardoor onnodig lang is als je ze allemaal af zou willen.

Ben het trouwens wel met michelos eens dat het emule netwerk door efficientere filetransfers ook voor meer download (en ook wel wat meer upload, maar niet in zelfde proporties) verkeer zorgt dan bv de edonkey. Dat hiermee het hele netwerk naar beneden wordt gehaald vindt ik echter wel een hele sterke reactie om nu al mee te komen.

(dus @michelos:)
sowieso is er sinds de begindagen van de donkey een hoop gebeurd waardoor het steeds moeilijker wordt om goede downloads te vinden. Nu is door emule dat evenwicht weer een beetje teruggebracht en is er meteen het door jou genoemde probleem ontstaan van een scheve up/down verhouding. Dat dat echter niet voor een totale ondergang zorgt, wordt alleen al bewezen door het feit dat programma's als kazaa (waar mensen hun upload zonder consequenties op 0 kunnen zetten) nog bestaat.

Er bestaat namelijk ook nog een soort zelfregulerend vermogen - ok, de wachtrijen worden ondanks dit nog steeds wat langer, maar liever even wachten voor een download, dan helemaal geen download kunnen vinden. Dat zelfregulerend vermogen bestaat bijvoorbeeld doordat downloaders die ontevreden zijn over de kwaliteiten, een ander netwerk cq mogelijkheid zoeken om hun zooi alsnog binnen te krijgen. Ook (dit noemde je al eerder) zullen mensen die snel downloaden vaak een gedeelte van de dag hun 10k upload aan laten staan om de waarden zich te laten stabiliseren. Maar weinig van de edonkey powershares zullen nu nog vertrekken. sr en een groot stabiel netwerk houden ze voornamelijk hier. Als je er even over gaat nadenken kom je vast wel op nog een paar vormen van zelfregulerend vermogen van een netwerk.
[/@michelos]

Ik vind het in dit topic echter wel wat misselijk dat sommige argumenten zo afgescheept worden. Je kunt moeilijk ontkennen dat een programma dat bijna elk aspect van edonkey verbeterd zorgt voor een groter totaal download verkeer. Het upload verkeer zal in bepaalde mate meegaan, maar de totale verhouding trekt wel wat scheef. Dit zal zich vooral vertalen in lange wachttijden, die je met SR releases niet zo snel ziet, maar die bij andere files toch iets meer problemen geeft. Als ik in mijn dumeter history kijk zie ik dan ook zowel in de donkey als in de emule periode een up/download die ongeveer gelijk is.

edit:
is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat ook de mule niet altijd alle sources kan vinden op hetzelfde netwerk? een server search geeft nog wel eens bestanden, die wel in je lijst staan, maar 0 sources hebben (het hash blijkt dan ook hetzelfde bij een download click)

[ Voor 0% gewijzigd door SilentStorm op 05-10-2002 22:29 . Reden: toevoeging ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 17-09 09:16
YESS!!! Dikke 0wnage me downloadsnelheid is weer terug met de nieuwste versie (.20b) _/-\o_ _/-\o_

gebruikte al die tijd de .19c ornis versie, alle andere (de .20a, de green en de delta, en hubert, en al die rare namen) waren toch net wat minder vergeleken met deze.
Maar met deze versie is t bij mij weer helemaal goed gekomen, ik kan nu ook profiteren van de functies in de nieuwere versie.

* Turismo is a Happy puppy :> _/-\o_

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ziet er rot nu toe stabiel uit, duurt alleen wel twee uur voor de snelheid bopven de 10k/sec uit komt maar goed.

Eens zien offie morgen nog draait, of dat hij net als 20a elke nacht en middag - of in elk geval als ik hem langer dan een x aantal uren laat draaien - crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Dr schijnt ergens een scriptje rond te hangen dat je client 'prevent from crashing' check een post of 100-200 eerder in dit topic. Gaat bij mij nu ook vet snel met 20b. Nadat ik de laatste 3 dagen amper meer downloads had gaat ie nu met uitschieters naar 180 k/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
De 0.20b versie draait hier lekker, het duurt vergeleken met eerdere emule versies wel lang voor ie op gang komt. Maar als dat eenmaal is gebeurt gaat ie hard ook :) En deze versie zorgt ook nog eens voor de upload capaciteit volledig benut. Vooral edonkey, maar ook eerdere versies van emule hadden er nog wel eens een handje van om de aangeboden upload snelheid na een tijdje niet meer volledig te gebruiken bij mij. Al met al de beste versie tot nu toe wat mij betreft.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mmm... wat klopt hier niet :? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/huh1.jpg

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
die 0.20b komt zeker traag op gang, ik zal het ff aanzien hoe die over een uurtje is anders ga ik weer naar 0.19c delta hf terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

@zoefff ff herstarten..

check :)

edit: nw stats zeggen eig niet zoveel.. hou t er maar op dat k in 17 uur ong 3 gig netwerkverkeer heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mwoah, bedankt voor de tip, misschien een ander keer bij een grotere file, deze 98 bytes heb ik maar gewoon opnieuw gedownd hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

:) idd iets sneller..nja voor volgende keer :) .part file opzoeken en naam wijzigen was nog een derde optie.. ik ga straks dat ding maar ff uitzetten voor de fup van mn isp enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm, ik ben toch overgestapt op .20b. Die versie van Herbert onthoud sources en das bij mij een nadeel want dan raakt mijn Motorola Surfboard over de zeik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ed2kutils.de.vu/

Gebruik zelf ED2Kutil om mn servers te updaten

erg handig progie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
10/06/02 14:34:22: Server 217.229.2.122 (217.229.2.122:4661) appears to be dead.
10/06/02 14:34:22: Connecting to Server 217.224.210.163 (217.224.210.163:4661)...
10/06/02 14:34:23: Donkey Control Server (80.135.88.211:4661) appears to be dead.
10/06/02 14:34:23: Connecting to Server 217.228.124.104 (217.228.124.104:4661)...
10/06/02 14:34:23: DSL Stralsund goes www.do... (217.186.140.104:2000) appears to be dead.
vreemd.... gisteren deed hij het nog perfect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

The System schreef op 06 oktober 2002 @ 14:36:
vreemd.... gisteren deed hij het nog perfect :(
Wat doet hij niet goed dan? Je kan een aantal servers niet bereiken. Dat is normaal hoor. Als ze het druk hebben geven ze te laat antwoord en dan lijkt hij 'dood' Dat is alleen maar een voordeel. Je wilt geen connectie met een trage server. Ook al heeft hij 30000 users en een miljoen files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 13:57:
Gebruik zelf ED2Kutil om mn servers te updaten

erg handig progie
Waar heb je dat voor nodig dan? Zodar ej maar één enkele werkende server hebt om op het net te komen gaat eMule zelf de serverlijst bijwerken. Er komen vanzelf nieuwe bij en 'dode' worden er uitgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Laatst online: 29-08 17:58
Met voorgaande versies ging het downloaden niet zo snel bij mij en na een uurtje was ik vaak me connectie met chello kwijt. Maar de nieuwe versie (20b) doet het bij mij fantastisch!! Download van meer bronnen dan de edonkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier draait het toch nog steeds wat minder snel als 1.9c en worden er minder sources gevonden, maar ja het zijn ook andere bestanden dus dat is wel verklaarbaarOnverklaarbaar vond ik dat de eerste 20 uur de upload niet tot zijn max werd getrokken, nu wel en ook als ik emule opnieuw start gaat de upload meteen naar max toe
snelste tot nu toe was ca 60KB/s terwijl ik met 1.9C een 5-10 min oplopend tot 375KB/s heb gehad(op een file) maar ook gemidelden van 150-200 alles bij elkaar
Ik zie hier weer meer rood, doet me eDonkey denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Het geheugen probleem is eindelijk verholpen. Eerst kon ik na 2 uur emule niks meer doen, nu werkt alles min of meer nog gewoon na 2 uur.

De snelheid is hetzelfde als bij de andere emules voor mij

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm het werkt wel netjes hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 06:46:
hmm het werkt wel netjes hoor :D
zeker een goede nacht gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

De hele nacht v20b laten kabbelen....
176mb geupped.... 0mb gedowned....
Michelos blij ;) ik niet :(

Toch vreemd, komt helemaal niets meer binnen, terwijl ik eerder nog geen problemen kende....zal maar s teruggrijpen naar 20 a....

edit:
bestaande downloads gecanceled en opnieuw aangezet....nu weer ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

20a heeft het bij mij nooit gedaan. Die liep steeds in 2 minuten vast. 20b staat rustig te werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zo, ik heb het hele topic doorlopen en ben sinds gisteren ook begonnen met eMule 20b :)

Ik heb een Basic ADSL verbinding en heb me upload op 10kb staan, die constant wordt benut ;) Mijn downloadsnelheid valt me nog een beetje tegen, maar dat kan goed liggen aan een aantal instellingen die ik gisteren nog niet had gemaakt. Ik download gemiddled met 15k/sec met uitschieters naar 25k/sec. Dat is voor ADSL niet echt heel slecht maar heb wel het idee dat het beter kan. Ik had mijn aantal sources op 500 staan en heb deze nu verhoogd naar 2500 :P Als ik nu op apply klik worden deze wijzigingen dan meteen van kracht of kan ik eMule beter even opnieuw opstarten ? Ik ben namelijk bang dat ik m'n downloads anders kwijt ben.

Iets anders gek: Ik werk via een LAN en had gisteren oranje pijltjes maar deze zijn nu ineens groen geworden ? Ik heb de poorten 4661 en 4662 en 4665 geforward naar me eMule PC terwijl eMule bezig was. Heeft eMule dit nu ineens in de gaten gekregen ? Ik heb ook een hoog ID (10 cijfers) terwijl ik gister nog een laag ID had. Dit heeft eMule dus 'on the fly" aangepast ? :P

Ik zou best graag even opniuew eMule willen opstarten maar 'kwil me downloads nie kwijtraken ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 15:51
20a werkt hier dus voor geen meter en 20b disconnect steeds. 19c werkt nogsteeds het best, ook al is die ook niet al te super...
5000 sources en je bent nog met 7k/s bezig (lijn van max 650k/s)
komt waarschijnlijk omdat ik via een terminal sessie bezich ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

kazuka schreef op 07 oktober 2002 @ 19:33:
Zo, ik heb het hele topic doorlopen en ben sinds gisteren ook begonnen met eMule 20b :)

Ik heb een Basic ADSL verbinding en heb me upload op 10kb staan, die constant wordt benut ;) Mijn downloadsnelheid valt me nog een beetje tegen, maar dat kan goed liggen aan een aantal instellingen die ik gisteren nog niet had gemaakt. Ik download gemiddled met 15k/sec met uitschieters naar 25k/sec. Dat is voor ADSL niet echt heel slecht maar heb wel het idee dat het beter kan. Ik had mijn aantal sources op 500 staan en heb deze nu verhoogd naar 2500 :P Als ik nu op apply klik worden deze wijzigingen dan meteen van kracht of kan ik eMule beter even opnieuw opstarten ? Ik ben namelijk bang dat ik m'n downloads anders kwijt ben.
In principe moet een druk op apply voldoende zijn!
Iets anders gek: Ik werk via een LAN en had gisteren oranje pijltjes maar deze zijn nu ineens groen geworden ? Ik heb de poorten 4661 en 4662 en 4665 geforward naar me eMule PC terwijl eMule bezig was. Heeft eMule dit nu ineens in de gaten gekregen ? Ik heb ook een hoog ID (10 cijfers) terwijl ik gister nog een laag ID had. Dit heeft eMule dus 'on the fly" aangepast ? :P
Blijkbaar kan ie dat on the fly? Het is in ieder geval goed, dus niet meer aan zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zoefff schreef op 07 oktober 2002 @ 19:50:
Blijkbaar kan ie dat on the fly? Het is in ieder geval goed, dus niet meer aan zitten :P

Emule logt om de zoveel tijd (5 uur?) opnieuw in uit zichzelf, daar zal het aan liggen (je krijgt immers dan een nieuw ID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

IceStorm schreef op 07 oktober 2002 @ 20:02:

[...]

Emule logt om de zoveel tijd (5 uur?) opnieuw in uit zichzelf, daar zal het aan liggen (je krijgt immers dan een nieuw ID).
Je hebt gelijk IceStrom. Ik heb eens in de logs gekeken bij het server tabblad en daar staat inderdaad dat ik een uur geleden verbonden ben met een nieuwe server :) Handig dat eMule dit voor je regeld.

Trouwens, de huidige downloads waar ik nu mee bezig ben, deze heb ik gevonden via de search (logisch opzich :P) maar ik heb geen gebruik gemaakt van global search. Als ik nu eMule opniuew opstart en ik zoek dezelfde file die ik nu al download met een global search, zou ik dan meer resultaat hebben en zou het downloaden dan sneller gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

kazuka schreef op 07 oktober 2002 @ 19:33:[...]
Ik zou best graag even opniuew eMule willen opstarten maar 'kwil me downloads nie kwijtraken ! :D
Je kunt rustig even afsluiten en opnieuw starten hoor,
die downloads verdwijnen nie zomaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

kazuka schreef op 07 oktober 2002 @ 20:11:
Trouwens, de huidige downloads waar ik nu mee bezig ben, deze heb ik gevonden via de search (logisch opzich :P) maar ik heb geen gebruik gemaakt van global search. Als ik nu eMule opniuew opstart en ik zoek dezelfde file die ik nu al download met een global search, zou ik dan meer resultaat hebben en zou het downloaden dan sneller gaan ?

Nee zo werkt het niet. Een file die je vind met de search staat iig bij iemand in zijn shared dir die geconnect is naar dezelfde server. Als je die file gaat downloaden probeert eMule overal sources vandaan te halen (en doet dus eigenlijk hetzelfde als een global search :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

hij bedoelt denk ik zn sources..
@kazuka, elke keer dat je naar een server connect krijg je een nieuw id. Applyen wordt in principe direct uitgevoerd. Het aantal sources is namelijk een limiter. In de source moet ergens staan van 'als aantal connecties is lager dan ~, maak nieuwe connectie' iig dat zou ik doen... global search doen heeft niet zo veel nut, dat is alleen als je zelf bestanden zoekt. de mule doet dit zelf ook voor het zoeken van sources (vreemd genoeg vindt ie soms sources op de zelfde server niet altijd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SilentStorm schreef op 07 oktober 2002 @ 21:35:
de mule doet dit zelf ook voor het zoeken van sources (vreemd genoeg vindt ie soms sources op de zelfde server niet altijd..)
Ja dat is heel vreemd. eDonkey was daar nog veel slechter in. Dan kon je soms eindeloos proberen om een zeldzame file te vinden waarvan je wist waar hij stond. eMule onthoudt tenminste nog waar hij hem de vorige keer zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apply voert inderdaad de meeste wijzigingen direct door..
alleen als je de incoming en temp folders instelt, of je clientport verandert moet je 'm even opnieuw aanzwengelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ligt het aan mij of vind 20B minder sources :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

IceStorm schreef op 07 oktober 2002 @ 20:02:

[...]

Meer dan 5 uur iig, ben nu "connected to server since 6.20 h" :)

Zal ns opletten wanneer ie gaat reconnecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Blue_White_Army schreef op 08 oktober 2002 @ 07:45:
Ligt het aan mij of vind 20B minder sources :?
Op de 1 of andere manier heb ik dat gevoel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Nou ik heb 'm vannach en vanmiddag ook laten draaien :|
Upload:Download ratio is iets van 2:1 en m'n gemiddelde download snelheid lag op 8kb/s
Ik download NOLF2...genoeg sources.

Ik zal wel iets verkeerd doen :?
BTW. met Emule lopend gaat m'n FXPdownload van 30kb/s naar 10kb/s doe ik emule weer uit dan gaat ie weer naar 30kb/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 24-08 17:50
Misschien is deze vraag al geweest maar wat betekent het als achter een user in mijn download lijst staat: Asked for another file ?

Ik heb trouwens ook het idee dat wanneer Emule v0.19c versie DeltaHF 4c een paar uur draait alles trager gaat. Als ik dan Emule herstart gaat het vaak weer verder. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zoefff schreef op 08 oktober 2002 @ 17:21:
Meer dan 5 uur iig, ben nu "connected to server since 6.20 h" :)
Zal ns opletten wanneer ie gaat reconnecten...

Ik ben al 1 dag en 6 uur ingelogt (vanmiddag ;)) dus ik weet niet niet. Ik heb het ergens gelezen iig.

Misschien probeert ie het gewoon als je ID laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

IceStorm schreef op 08 oktober 2002 @ 19:40:

[...]

Ik ben al 1 dag en 6 uur ingelogt (vanmiddag ;)) dus ik weet niet niet. Ik heb het ergens gelezen iig.

Misschien probeert ie het gewoon als je ID laag is?
Ik denk het? Ben nu iig al 9 uur ingelogd....mowah... wat boeit het :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn kennelijk servers die je automatisch een lage ID toewijzen, wat lastig is als je automatische updates van servers in schakelt.
Op http://ocbmaurice.dyns.net/ staat een lijst met servers die iedereen lage ID's geven om de boel te verzieken. Zelf heb ik de automatische serverlist update optie daarom dus uit staan. Zijn er meer die dit probleem kennen en daar een andere oplossing voor hebben?
Dit bedoelde ik eigenlijk (wat te vinden is op de site van ocbmaurice):
* new * view bad servers that falsely assign low IDs to all users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt dat verhaal over opnieuw inloggen na 5 uur uit de lucht vallen..

waarschijnlijk werd de verbinding gewoon vanuit de server verbroken en stond 'reconnect on loss' aangevinkt :)

my 2 cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Unicron schreef op 08 oktober 2002 @ 19:27:
Misschien is deze vraag al geweest maar wat betekent het als achter een user in mijn download lijst staat: Asked for another file ?
Dat betekent precies dat wat er staat. Je hebt aan hem meer dan één file gevraagd. En je kan maar één keer in de queue staan. Dus eMule weet dat de user een file voor je heeft. Maar hij is bezig met de file die hij het eerste vroeg. Die tweede vraagt hij (nog) niet
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:07:
Er zijn kennelijk servers die je automatisch een lage ID toewijzen, wat lastig is als je automatische updates van servers in schakelt.
Nee, zo werkt het niet. Je krijgt geen ID 'toegewezen'. Als je een fixed IP adres hebt zal je zien dat je altijd dezelfde ID krijgt. Het is een soort omrekening van je IP adres. Het aanvragen voor een connectie gaat met UDP pakketjes. Die dingen kunnen zoek raken. Als gevolg daarvan kan je een lage ID krijgen. Dat kan dus ook de 'schuld' van de server zijn. Als die overbelast is of een rotte vebinding heeft dan gaat het ook mis. Vandaar dat sommige servers vaak een laag ID veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Hoe komt t dan dat ik met bepaalde eMule versies ID's krijg met 6xxxxxxxxx (10 cijfers) en andere versies, waaronder 20b, 9xxxxxxxx (9 cijfers)?
Ja ik heb een fixed IP.

twitter.com/curly_sanders

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.