Emule opensource donkey

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op 01 oktober 2002 @ 17:40:
200 kbs?? dat haal ik met ut2003 niet eens. 1500 sources en gaat met ongeveer 20 kbs
AHA :)

dus het ligt niet aan mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

5000 connections is vrij hoog, dan zit je je zelf in de weg :).

Overigens gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat eMule rond 15:30 vanmiddag op zijn/haar bek is gegaan (wazige foutmelding maar leek op geheugenfout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HD waar ED op hashed is wel 10 graden warmer als de andere in mij comp >:)

Wel een HD intensief programma vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
als ik de nieuwe mule erop zet dan pakt de oude downloads niet :( iemand anders met dit probleem?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 17:52:

[quote]

Hoe hoog moet ik m dan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw Icestorm kan er geen deel 2 komen van dit onderwerp met dit bovenaan in het topic?

lijkt me wel zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens last van onder XP met 5000 connections hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:38:
ik mis btw wat in de faq..

je moest toc ook die url naar je server.met in die adresses.dat zetten met kladblok?
Dat hoefde dus niet meer volgens mij, ik heb wel in de FAQ gezet waar je een server.met kan downloaden, maar de nieuwe eMule update je server.met automatisch, dus is het niet meer nodig om hem steeds opnieuw van internet te halen (wat je dus doet als je die url in je adresses.dat zet)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:55:

Ik vind 2500 genoeg :).
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:57:
btw Icestorm kan er geen deel 2 komen van dit onderwerp met dit bovenaan in het topic?
Er kan nog wat aan getuned worden, als dit topic groot zat is komt die faq als beginpost :).
Het verschilt heel erg per persoon/verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:55:
[quote]IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 17:52:
500/750/1000 denk ik ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
xonide schreef op 01 oktober 2002 @ 17:53:
als ik de nieuwe mule erop zet dan pakt de oude downloads niet :( iemand anders met dit probleem?
kijk eens naar je temp en download folder! die waren bij mij niet meer goed na de update! ff opnieuw emule starten hierna.

de instellingen van gesharede folders kunnen ook verdwenen zijn.
daar zit volgens mij een bug in:

als je bv sub folders in een folder hebt pakt ie ze niet allemaal tegelijk.

ik vindt trouwens dat je je gesharede folders moet kunnen instellen op een aparte pagina, zoals het nu is is veel te klein :(

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat komt er ook, als de FAQ een beetje compleet en correct is :)
Ik ook niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ook het vermelden waard :
http://www.emule-project.net/en/viewtopic.php?t=1857
Geen downloads zien ligt aan het op 0 staan van de kolommen. Ze zijn er wel ! Klik op linksboven en schuif....

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
gek :? op een of andere manier pakt ie ze nog niet..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robhop/emule.jpg

en zo staat tie nu al een kwartier..

leuk progie hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:10:
[afbeelding]

en zo staat tie nu al een kwartier..

leuk progie hoor :(
Bassie en adriaan :D :D

Ja euh...dat word natuurlijk niet zoveel geshared he....

En ik moet eerlijk zeggen dat eMule bij mij (na een restart) ook altijd wel een zetje nodig heeft hoor...

Pas na een uurtje ofzo gaat ie lekker werken...maar daarna doet ie het ook wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja, je staat op de queue... dat rode streepje voorspelt nix goed trouwens, je moet nu wachten tot er nog tenminste 1 user bijkomt, want met deze users gaat het nu niet (of 1 van deze moet het missende deel nog binnenhalen)

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 01-10-2002 18:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 17:59:

[...]

Ik vind 2500 genoeg :).
[...]
2500 sources?? Als je populaire files download is dat erg weinig hoor..
Had vanmorgen iets 2080 sources voor m'n UT2k3 cd1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vragen:

1. Wat doet dat maximum connections dan eigenlijk? Bij Kazaa is dit duidelijk, maar bij emule (of edonkey) zie ik het nut niet van xxxx connecties.
2. Mijn ID is nu eindelijk 3122260542, is dit hoog?
3. Ik heb een connectie van 512/128, wat kan ik dan het beste invullen bij 'Download Capacity' & 'Upload Capacity'? In de FAQ staat dat het dan 64/16 moet worden, maar ik zie dat veel mensen toch andere waardes intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
@Hazes
Dat lijkt me nou ook niet bepaald een goed-verspreide file. (Niet van Sharereactor neem ik aan?) Als je echt veel sources wil vinden moet je releases van bijv. Sharereactor downloaden.

[ Voor 0% gewijzigd door Illumination op 01-10-2002 18:18 . Reden: Te laat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik tip nu .bin in druk op search..

en die blauwe zoekstreep is na 5 minuten nog niet vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:18:
ok ik tip nu .bin in druk op search..

en die blauwe zoekstreep is na 5 minuten nog niet vol?
search global staat aan? dan zoekt ie op alle servers!
en dat kan wel ff duren hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woehoe!!

er komt beweging in

/me is aan het downloaden met maar liefst 0,7 KB PER SEC!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:02:
woehoe!!

er komt beweging in

* IceStorm is aan het downloaden met maar liefst 0,7 KB PER SEC!!

Rustig aan, Bassie en Adriaan is niet echt iets met veel sources ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
tis een begin. nu lekker lang aanlaten :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 01 oktober 2002 @ 19:04:

[...]

Rustig aan, Bassie en Adriaan is niet echt iets met veel sources ;)
nou noem eens iets met veel sources dan.. voor mij part icq je het me..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

UT2k3 :) Of 'iets' van sharereactor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:16:
Paar vragen:

1. Wat doet dat maximum connections dan eigenlijk? Bij Kazaa is dit duidelijk, maar bij emule (of edonkey) zie ik het nut niet van xxxx connecties.
2. Mijn ID is nu eindelijk 3122260542, is dit hoog?
3. Ik heb een connectie van 512/128, wat kan ik dan het beste invullen bij 'Download Capacity' & 'Upload Capacity'? In de FAQ staat dat het dan 64/16 moet worden, maar ik zie dat veel mensen toch andere waardes intypen.
Als ik jou was zou ik de FAQ nog eens goed doorlezen (de FAQ in dit topic welteverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Dit is het eerste topic wat ik open wat zoveel replyes krijgt :)

Emule is een heerlijk programma, maar we moeten niet vergeten dat het nog steeds beta is. Iedereen die het gebruikt moet weten dat er bugs in ( kunnen ) zitten. Als je dit in je achterhoofd houdt dan weet je wat je eraan hebt.

Ikzelf ben zeer tevreden over versie 19C, gebruik nu 20a rod v1, gisteren knalde de eerste rod release eruit, kijk wel wat deze doet.

De potentie van dit progje is zeer hoog, als je nu in je queue kijkt, zie al dat circa 50% van de donkeynetwerkgebruikers op emule zit, dit gaat de goede kant op :)

Maar aub mensen, voordat je begint te klagen over crashes, het is nog steeds BETA

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:26

Halfkakkende

Vandring

Ik krijg wel het idee dat de snelheid omlaag gaat.

Ik download nu ut2k3 cd1 en hij vindt na 2 uur 'maar' 638 sources en download maar met 7 KB/sec, terwijl ik wel gewoon de volle 12 kb's upload. zit ik nou gewoon op een foute server of doe ik iets heul fout?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FAQ heb ik al doorgelezen, maar die gaat niet echt diep op deze zaken in. In de FAQ staat bijvoorbeeld:

Dit is het maximaal aantal connecties dat je kan aannemen/maken.

Dit kan toch niet waar zijn? Als je hem dus op 5000 zet, dan kun je 5000 downloads tegelijkertijd starten, en dan kunnen 5000 mensen tegelijkertijd vanaf jouw PC uploaden. Dit trekt iedere internetverbinding dicht, dus het lijkt me sterk. Geeft ook al aan dat het connecties leggen niet geheel duidelijk is (i.i.g. niet bij mij).

Hoe hoger dit ID is, hoe beter.

Maar waarom? Dit is mij niet duidelijk. Vind je dan meer servers? Download je sneller? Wat heb je aan een hoog ID?

Dit gaat zo door tot max upload = 10, als je dat instelt, is je max download = ongelimiteerd (vul een 0 in)

Kun je misschien in de FAQ zetten wat de ideale instellingen zijn voor 256/64, 512/128, 768/128 & 1024/256? Ik begrijp niet waarom de een dit invult, en de ander dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 19:38:
De FAQ heb ik al doorgelezen, maar die gaat niet echt diep op deze zaken in. In de FAQ staat bijvoorbeeld:

Dit is het maximaal aantal connecties dat je kan aannemen/maken.

Dit kan toch niet waar zijn? Als je hem dus op 5000 zet, dan kun je 5000 downloads tegelijkertijd starten, en dan kunnen 5000 mensen tegelijkertijd vanaf jouw PC uploaden. Dit trekt iedere internetverbinding dicht, dus het lijkt me sterk. Geeft ook al aan dat het connecties leggen niet geheel duidelijk is (i.i.g. niet bij mij).
Als je max connections op 5000 staat, is het dus theoretisch mogelijk dat je 5000 sources voor 1 file vind. De kans dat je dan een slot toegewezen krijg is dan veel groter dan als je maar 500 sources vind, toch?

Nou is het niet altijd zo dat je zo extreem veel sources vind, maar als je veel verschillende downloads hebt, is het wel handig om je max connections hoog te hebben.
Hoe hoger dit ID is, hoe beter.

Maar waarom? Dit is mij niet duidelijk. Vind je dan meer servers? Download je sneller? Wat heb je aan een hoog ID?
Hoe hoger je ID is, hoe sneller je een download slot word toegewezen. Dat is dus beter :)

Maar een aantal posts terug zei je een id te hebben van 10 cijfers volgens mij, dus dat is wel ok...
Dit gaat zo door tot max upload = 10, als je dat instelt, is je max download = ongelimiteerd (vul een 0 in)

Kun je misschien in de FAQ zetten wat de ideale instellingen zijn voor 256/64, 512/128, 768/128 & 1024/256? Ik begrijp niet waarom de een dit invult, en de ander dat.
Dat hangt dus helemaal af per connectie.
Wat ik in de faq heb gezet, is alleen de ratio die in eMule is geprogrammeerd.

Ikzelf heb een goeie connectie, dus kan het me permiteren om max up op 10 te zetten zonder dat mn download speed minder word. Maar ik weet dus niet wat voor verbinding jij hebt, en hoeveel kb je kan uploaden, voordat je download inzakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je max connections op 5000 staat, is het dus theoretisch mogelijk dat je 5000 sources voor 1 file vind. De kans dat je dan een slot toegewezen krijg is dan veel groter dan als je maar 500 sources vind, toch?
Je hebt het nu over sources, en ik over connections. 'Max Source Per File' is me duidelijk, maar wat doet 'Max. Connections'?
Hoe hoger je ID is, hoe sneller je een download slot word toegewezen. Dat is dus beter
Ok, is dat duidelijk.

Dat laatste is me nog steeds niet helemaal duidelijk 8)7. Dus de verhouding is 1:3 (upload:download)? En als je dus een connectie hebt van 512/128 (64/12) dan kun je de upload dus op 10 zetten? En heb je een connectie van 256/128 (32/6) dan kun je de upload ook op 10 zetten, alleen gaat je download daar dan van omlaag omdat de 1:3 verhouding dan niet meer klopt?

:? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:02:
[...]
Je hebt het nu over sources, en ik over connections. 'Max Source Per File' is me duidelijk, maar wat doet 'Max. Connections'?
Als je 1 source hebt, dan heb je daar 1 connection voor nodig...

Dus 5000 sources = 5000 connections :)
Dat laatste is me nog steeds niet helemaal duidelijk 8)7. Dus de verhouding is 1:3 (upload:download)? En als je dus een connectie hebt van 512/128 (64/12) dan kun je de upload dus op 10 zetten? En heb je een connectie van 256/128 (32/6) dan kun je de upload ook op 10 zetten, alleen gaat je download daar dan van omlaag omdat de 1:3 verhouding dan niet meer klopt?

:? 8)7 :?
Ik ga het nu proberen nogmaals heel duidelijk uit te leggen....

In eMule zit een ratiosysteem ingebouwd, wat probeert om leechers tegen te gaan.
Het werkt met een ratio 1:3, wat wil zeggen dat up = 1, down = 3; up = 2, down = 6; up = 3, down = 9; enz.
Dit ratiosysteem gaat TOT up = 10, dan schakelt het uit, wat dus betekend dat je down = 0 (ongelimiteerd)

Dit heeft dus NIETS met je internetverbinding te maken!!!!

Het volgende heeft WEL met je internetverbinding te maken:

De meeste verbindingen zitten zo in elkaar, dat je minder kan uploaden dan downloaden. Als je bv een verbinding 512/128 (128/16) hebt, kan je dus veel minder uploaden dan downloaden.
Vaak is het zelfs zo, dat als je tegelijkertijd upload als download, dat je download inzakt als je upload boven een bepaald aantal kb komt.

Bij mij is het dus zo dat als ik meer dan 14 kb upload, ik maar 40 kb down ofzo haal, terwijl als ik 10 kb upload, makkelijk 200 kb down haal :)

Je moet dus even uitzoeken wat bij jou verbinding het "breekpunt" is, en aan de hand daarvan je max. upload in eMule instellen.

Duidelijk? Mooizo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeff bedankt voor de moeite die je doet om het iedereen uit te leggen... ik geloof dat ik het geduld er niet altijd voor heb....

Kunnen we voortaan tenminste lekker schelden als iemand naar de bekende weg vraagt >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:01:
Zoeff bedankt voor de moeite die je doet om het iedereen uit te leggen... ik geloof dat ik het geduld er niet altijd voor heb....

Kunnen we voortaan tenminste lekker schelden als iemand naar de bekende weg vraagt >:) :P
Jij snapt het >:)

RTFF!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Heb trouwens wel iets heel irritants ontdekt aan eMule...

Mn D schijf is op dit moment beetje vol, met als gevolg dat eMule gaat zeuren dat er insufficient disk space is voor een aantal filetjes.

Opzich niet zo irritant, ware het niet dat hij bij iedere melding een PIEP geeft door mn pc speaker :( :(

Ik lag net dus al lekker in mn bedje (vroeg op morgen), begint dat kreng ineens te PIEEEIEIEEEPEN!!! AHRG :(

Inmiddels heb ik het stroomkabeltje van mn pcspeaker er maar uit gerukt....maar wel irritant hoor, welke eik*l heeft dit verzonnen....

Sorry, ik denk dat ik een beetje gefrustreerd ben omdat ik wakker werd....moest het ff kwijt hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 1 source hebt, dan heb je daar 1 connection voor nodig...

Dus 5000 sources = 5000 connections
Dit is niet waar, daar ben ik zeker van. Eén source staat niet gelijk aan één connectie. Beeld je de volgende situatie in:

Je bent 1 bestand aan het downloaden, en je hebt voor dat bestand 53 sources gevonden.

In bovenstaande situatie heb je 1 connectie i.p.v. 53 zoals jij beweert. Zou sowieso niet kunnen, omdat de optie 'Max Source Per File' dan nutteloos zou zijn.
Dit ratiosysteem gaat TOT up = 10, dan schakelt het uit, wat dus betekend dat je down = 0 (ongelimiteerd)
Ik begrijp dan niet waarom sommige mensen het upload getal op > 10 instellen. Daar heb je als gebruiker absoluut geen baat bij (of je moet andere mensen graag een plezier doen).
Bij mij is het dus zo dat als ik meer dan 14 kb upload, ik maar 40 kb down ofzo haal, terwijl als ik 10 kb upload, makkelijk 200 kb down haal
Waarom zou er verschil zitten tussen 14KB upload & 10KB upload? Het 'ratiosysteem' schakelt toch bij de 10 uit zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich niet zo irritant, ware het niet dat hij bij iedere melding een PIEP geeft door mn pc speaker
En als je 'Beep on errors' nou eens uitzet in je preferences? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:32:
[...]
Ik begrijp dan niet waarom sommige mensen het upload getal op > 10 instellen. Daar heb je als gebruiker absoluut geen baat bij (of je moet andere mensen graag een plezier doen).
Sommige mensen doen dat dus inderdaad om anderen een plezier te doen. Jij vind het toch ook fijn als je snel kan downloaden van iemand? Waarom zou jij dan niet die 2 extra kb uploaden als je er toch geen last van hebt...
[...]
Waarom zou er verschil zitten tussen 14KB upload & 10KB upload? Het 'ratiosysteem' schakelt toch bij de 10 uit zoals jij zegt.
[/quote]

Zoals ik al zei, dat verschil tussen 14kb en 10kb heeft GEEN HOL te maken met het ratiosysteem. Het is gewoon mn internetverbinding, als ik met kazaa/emule/edonkey/imesh/napster/blubster/internetexplorer/netscape/noem maar op meer dan 14 kb upload, dan zakt mn download gewoon in. Heeft NIETS te maken met eMule....sjeeeee.... :O

En JA ik ben sjagerijnig, kijk maar 2 posts hierboven..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:35:
[...]
En als je 'Beep on errors' nou eens uitzet in je preferences? ;)
Die optie zit nog niet bij v0.19c, die ik draai helaas...och, stekkertje eruit trekken werkte ook perfect hoor :)

En nu ga ik weer mn bed in trouwens... tot morgen :z :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, dat verschil tussen 14kb en 10kb heeft GEEN HOL te maken met het ratiosysteem.
Rustig, rustig, rustig. Waarom zeg je dan dit:

Het heeft dus WEL met het ratiosysteem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

nog zoiets: wat voor extra's bieden een eMule2eMule connection? iig het creditsysteem en de encryptie. Ook de mogelijkheid tot het zien van je queue rank. any more?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens ik vind eMule maar nix het werkt gewoon niet. :?
Ik heb twee verschillende connecties 1x kabel en 1x fast adsl maar in beide gevallen krijg ik geen bevredigende download stream het hoogste wat ik tot nog toe gehaald heb is 9Kb en dat vind ik echt droevig. :'( Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd en ik heb zo'n beetje alle berichten doorgelezen hier op het forum en toegepast maar het werkt gewoon niet. Ik heb zelfs een vergelijk gemaakt met hetzelfde file-id en met edonkey had ik het na 8 uur binnen >:) en met Emule nog geen 10%. :Z Volgens mij moet er nog een hoop gesleuteld worden aan het progje. En daar komt bij dat niet alleen eMule crasht zelfs heel win2k prof crasht door eMule. En nog een andere vervelende bijkomstigheid is dat als het progje crasht of zelfs als je het afsluit en daarna weer opstart in sommige gevallen je file-id's ook zijn verdwenen, kan je dus weer helemaal opnieuw beginnen.
Geef mij nog maar gewoon de ouderwetse eDonkey. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoefff schreef op 01 oktober 2002 @ 19:52:
Hoe hoger je ID is, hoe sneller je een download slot word toegewezen. Dat is dus beter :)
Niet helemaal. Je ID is eigenlijk je IP adres. Dat heeft eDonkey/eMule nodig om aan een source jouw PC kenbaar te maken. Als het 'laag' is, dan is het hem niet gelukt om je IP adres door te geven. Dat probeert hij met UDP paketten en die raken wel eens zoek. Dat heeft tot gevolg dat het systeem nog wel in staat is om je PC bekend te maken aan sources die op dezelfde server zitten als jij, maar niet meer als ze op een andere server zitten. De server waar je 'op' zit weet nl waar jij zit. Maar hij kan het dan niet doorgeven naar de volgende server die het weer door moet geven. Je krijgt dus heel weinig actieve sources.

Vergelijk het maar met MSN achter een router/firewall met NAT. Daar kom je wel doorheen, maar filetransfer gaat vaak mis.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 09:23:
Nou jongens ik vind eMule maar nix het werkt gewoon niet. :?
Het werkt voor _jou_ niet. Dat is wat anders dan zeggen dat het helemaal niet werkt. Voor heel veel anderen werkt het wel. Jij doet blijkbaar iets anders dan de mensen waarbij het prima werkt. Vooral omdat je zelfs W2K kan laten crashen. Dat wijst op een ander probleem.
Bovendien maakt het voor de snelheid van downloaden helemaal niets uit welke client je gebruikt. Dat is volkomen afhankelijk van de sources als je ze eenmaal gevonden hebt. EMule is krachtig doordat hij de sources snelelr vindt en ook onthoudt voor een volgende sessie zodat je niet steeds opnieuw hoeft te beginnen. Dat jij wel verschil ziet kan hooguit te maken hebben met het wel of niet aanwezig zijn van 1 of 2 'snelle' sources tijdens je test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Nou ik ben weer terug naar 19c! 20a kon geen sources vinden van nieuwe links vanaf SR. Die kon hij daarna ook niet in 19c vinden... opnieuw toevoegen in 19c werkte wel!
Flink bugje dus IMHO!

Verder knalde 20a er vannacht al vrij vroeg uit, wat 19c gewoon niet doet, die draait gewoon lekker door! :z

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:34
enig probleem waar ik me aan erger bij emule is dat niet bijgehuoden wordt hoeveel je in het verleden geupload hebt. Nu start ik hem op en gaat het traag, na een uurtje of wat gaat het stuk sneller, als ik dan afsluit, en weer opstart, dan gaat ie eerst weer een uur traag ;(

voor de rest werkt 20A nu top! :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 02 oktober 2002 @ 10:33:
[...]

Het werkt voor _jou_ niet. Dat is wat anders dan zeggen dat het helemaal niet werkt. Voor heel veel anderen werkt het wel. Jij doet blijkbaar iets anders dan de mensen waarbij het prima werkt. Vooral omdat je zelfs W2K kan laten crashen. Dat wijst op een ander probleem.
Bovendien maakt het voor de snelheid van downloaden helemaal niets uit welke client je gebruikt. Dat is volkomen afhankelijk van de sources als je ze eenmaal gevonden hebt. EMule is krachtig doordat hij de sources snelelr vindt en ook onthoudt voor een volgende sessie zodat je niet steeds opnieuw hoeft te beginnen. Dat jij wel verschil ziet kan hooguit te maken hebben met het wel of niet aanwezig zijn van 1 of 2 'snelle' sources tijdens je test.
Ik denk dat het aan versie 20a ligt. als ik zo dit forum doorlees ben ik niet de enige die problemen heb met eMule lees het bericht van Dope-E maar dat hij na jouw post geplaatst heeft en zo zijn er meer. Ook het crashen komt vaker voor met deze versie kijk maar naar de posten van Blue_White_Army en zo waren er nog een paar. Heel eerlijk gezegd was win2k niet echt gecrasht, het was n.m. niet nodig om win2k opnieuw op te starten. Maar de meesten zullen denken en/of niet precies weten wat ze moeten doen en zullen rebooten.
Wat de sources betreft, eMule (±300) had er meer gevonden dan eDonkey (±50). het downen starte bij eDonkey meteen en ook met een redelijke snelheid, terwijl eMule na 2,5 uur nog geen byte-je had binnengehaald. het testen is op hetzelfde tijdstip gebeurt en ook op dezelfde servers inglogd, maar het resultaat van eMule was droevig.
Sorry maar het is nog lang niet te verglijken met eDonkey. Het zal straks wanneer alle problemen opgelost zijn best wel eens beter kunnen zijn dan eDonkey, maar op dit moment dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 11:52:
Wat de sources betreft, eMule (±300) had er meer gevonden dan eDonkey (±50). het downen starte bij eDonkey meteen en ook met een redelijke snelheid, terwijl eMule na 2,5 uur nog geen byte-je had binnengehaald. het testen is op hetzelfde tijdstip gebeurt en ook op dezelfde servers inglogd, maar het resultaat van eMule was droevig.
Het draait om wat de sources aan jou geven. En NIET welke client je gebruikt. Die heeft er nl niets meer mee te maken zodra de verbinding is gelegd. De queue is bij eMule langer. Bij eDonkey is het maximum maar 50. Daarna kom je gewoon niet in de rij. Het is dus heel goed mogelijk om bij 300 mensen op plaats 2000 in de rij te staan en niets te krijgen. En je gaat 30 seconden later het net op en je vindt toevallig een source die net online komt en nog niemand in zijn queue heeft. Als hij een T1 pijp heeft liggen heb je in een record tijd alles binnen. Dan kan je dus met één source meer binnen halen dan met de 300 waar je op staat te wachten.
Ik ben het met je eens dat versie 0.20 wat vage dingen heeft. Dat heeft Merkur ook al geschreven op zijn site. Maar 0.19 werkt bijna overal goed. Je kan ook niet kijken naar de mensen die op zijn site zeggen dat het niet werkt. Want dat zijn de mensen die klagen. Mensen waarbij het goed werkt komen niet om de 10 minuten vertellen dat het nog werkt.
Dat is hetzelfde als in een ziekenhuis gaan rondlopen en dan uitspraken doen over de gezondheid van de gemiddelde Nederlander.
Je moet voor de grap eens kijken naar welke clients je sources gebruiken. Het is nu al tussen de 25-50% eMule. Dat zou nooit zo kunnen zijn als het bij de meeste mensen fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het met je eens dat bij degene waar het goed gaat niet elke keer zullen melden dat het goed gaat.
ik wil versie 19c nog wel eens uitproberen kijken of die beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoJ
  • Laatst online: 11-09 06:48
Ik heb hier veel gelezen, maar ben dit nog niet tegengekomen:

Bij mijn log-venster in het server-gedeelte komt elke per seconde ongeveer 10x deze melding te staan:

{datum}{tijd} Failed to save creditfile

Die meldingen stapelen zich dus in rap tempo maar op.....

Voor de rest lijkt emule gewoon normaal te werken

Iemand een idee waar dit door komt????

PS kheb versie 20a

edit:

PS.2. Het ziet er zo uit (lukte me eerst niet om te koppien):
[code]
10/02/02 14:30:04: Failed to save creditfile
10/02/02 14:30:05: Failed to save creditfile
10/02/02 14:30:05: ERROR while saving partfile: Failed to open part.met file(3.part.met => {FILENAAM})
10/02/02 14:30:06: Failed to save creditfile
[/code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00
- iets te vroeg versturen gedrukt - :9

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 02-10-2002 15:04 . Reden: zie boven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Okay, voor degene die nu pas binnen gekomen zijn en geen zin hebben om al deze 27 paginas door te nemen. Emule werkt perfect en stabiel. Dit geld zeker vooral voor versie 0.19c + de Delta HF V4 update. Versie 0.20a wil hier en daar nog wel eens koppig zijn en niet naar behoren werken. Bij de 1 werkt ie goed bij de ander 1 en al ellende. Nog maals download snelheden van meer dan 50 kb/s is geen uitzondering. Het vinden van resources kan binnen 5 minuten al ver over de 1000 zijn!. Onder voor behoud natuurlijk van zeer populaire bestanden wel te verstaan. Daarnaast is emule nog in een beta fase wat betekent dat het nog niet is geheel bug-vrij is.

Als je toch problemen neem dan alle 27 pagina's door, want ik ben zat om alle die stomme posten door te lezen over mensen die te lui zijn om eens wat uit te zoeken! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op 02 oktober 2002 @ 15:03:
Okay, voor degene die nu pas binnen gekomen zijn en geen zin hebben om al deze 27 paginas door te nemen. Emule werkt perfect en stabiel. Dit geld zeker vooral voor versie 0.19c + de Delta HF V4 update. Versie 0.20a wil hier en daar nog wel eens koppig zijn en niet naar behoren werken. Bij de 1 werkt ie goed bij de ander 1 en al ellende. Nog maals download snelheden van meer dan 50 kb/s is geen uitzondering. Het vinden van resources kan binnen 5 minuten al ver over de 1000 zijn!. Onder voor behoud natuurlijk van zeer populaire bestanden wel te verstaan. Daarnaast is emule nog in een beta fase wat betekent dat het nog niet is geheel bug-vrij is.

Als je toch problemen hebt, neem dan alle 27 pagina's door, want ik ben zat om alle die stomme posten door te lezen over mensen die te lui zijn om eens wat uit te zoeken! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Yoshida schreef op 02 oktober 2002 @ 14:04:

Bij mijn log-venster in het server-gedeelte komt elke per seconde ongeveer 10x deze melding te staan:

PS kheb versie 20a

edit:

[code]
10/02/02 14:30:05: ERROR while saving partfile: Failed to open part.met file(3.part.met => {FILENAAM})
[/code]
Je creditfile.... is dat niet clients.met of known.met??

Misschien probeern die ff te deleten.... :? (is maar een wilde gok hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
Dope-E schreef op 02 oktober 2002 @ 10:47:
Nou ik ben weer terug naar 19c! 20a kon geen sources vinden van nieuwe links vanaf SR. Die kon hij daarna ook niet in 19c vinden... opnieuw toevoegen in 19c werkte wel!
Flink bugje dus IMHO!

Verder knalde 20a er vannacht al vrij vroeg uit, wat 19c gewoon niet doet, die draait gewoon lekker door! :z
Ik heb hier zo'n beetje dezelfde problemen.
Alleen sluit het programma niet zo maar af, als ik het een tijdje aan laat staan. Het werkt dan nog gewoon maar als ik het open crasht ie. Misschien door teveel geheugen-gebruik, misschien een bug. Het beeld is ook helemaal raar dan.
Kzal ff kijken of ik een screenshot kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Miki schreef op 02 oktober 2002 @ 15:03:

Als je toch problemen neem dan alle 27 pagina's door, want ik ben zat om alle die stomme posten door te lezen over mensen die te lui zijn om eens wat uit te zoeken! :O
Je vergeet er bij te zeggen dat als je een SR release 's-avonds aanzet, die 's-morgens klaar is met Emule. _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Blue_White_Army schreef op 02 oktober 2002 @ 18:04:
[...]

Je vergeet er bij te zeggen dat als je een SR release 's-avonds aanzet, die 's-morgens klaar is met Emule. _/-\o_ :9~
hahaha, ja helemaal gelijk heb je. Maar nogmaals het is erg frustrerend voor de mensen die er vanaf post no. 1 erbij zijn en op de voet het hebben gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Miki schreef op 02 oktober 2002 @ 18:23:
[...]

hahaha, ja helemaal gelijk heb je. Maar nogmaals het is erg frustrerend voor de mensen die er vanaf post no. 1 erbij zijn en op de voet het hebben gevolgd.
Ben topicopener ;)

Ik heb het al 100.000x gezien dat mensen niet lezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:32:
[...]
als je je upload hoger zet dan 10 slipt je verbinding dicht, daardoor kun je niet meer downloaden en zakt je download snelheid in. om te kunnen downloaden moet je kunnen verzenden, als je dus geen bandbreedte naar buiten over hebt (meestal heb je 16 - nog overhead) kun je dus haast niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op 02 oktober 2002 @ 18:23:
[...]

Die mensen krijgen van mij dan ook geen antwoord meer :z zelfs niet dat het antwoord al in het topic staat >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens mij word versie 0.20a al onderhanden genomen nu. Versie 0.03a voor 0.20a is uit. Zie deze link voor wat meer info:

http://www.emule-project....=0&postorder=asc&start=15

In iedergeval weer iets leuks om uit te testen B) (ferry hoogendijk look btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

FAQ updated, dit ff toegevoegd :)
Nog een nieuwe download:

eMuled, gemaakt door een enthousiaste tweaker :P, wat je eMule in de gaten houdt. Zodra deze crasht, wordt ie door dit script opnieuw opgestart :)

Meer info & downloads @ http://members.home.nl/emule/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Toch wat vaags hierzo. Maandag heb ik de 20a versie van emule maar eens gedownload en geinstalleerd. Na een uur ofzo had deze nog geen 100 sources gevonden voor zoiets 'hots' als UT2k3, ID is gewoon hoog dus qua connecties geen probleem zou je zeggen. Vanavond heb ik versie 19 opnieuw geinstalleerd waarmee ik hetzelfde resultaat had, welke voorheen WEL op hoge snelheden kon downloaden. Nu net versie 18b erop gezet en deze vind binnen een kwartier 100'en resource's en begint nu lekker op gang te komen met downloaden. Iemand meer ervaring met dit fenomeen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
20a crasht bij mij zonu en dan, had ik met 19a en 19c helemaal geen last van :(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Yoshida schreef op 02 oktober 2002 @ 14:04:

PS kheb versie 20a

edit:

[code]
[/code]
Je hebt dus een probleem bij het wegschrijven van bestanden via de mule. Waarschijnlijk dus je hd vol of geen schrijfrechten

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waar ik servers vandaan haal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:13:
Staat in de FAQ op pagina 12 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:13:
Zie ook dit draadje [rml][ Inet] eMule0.19a wil niet connecten[/rml]

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens ik heb even een .met filetje online gegooid waarin alle .met's zijn samengevoegd. Dus die van EDutils, File Finder etc etc ( totaal 6 .met's ). Ik zal hem
af en toe ook updaten. Hier staan dus zogoed als alle servers in.

Adres: http://tweak.to/Edonkey2000

Je kunt hem downen maar ook gewoon als update link invullen bij je prog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 00:34:
maar ook gewoon als update link invullen bij je prog.

Dat werkt niet, dan krijg je een leuke melding; "Invalid versiontag in server.met (0x3C)!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 01:06:
[...]

Dat werkt niet, dan krijg je een leuke melding; "Invalid versiontag in server.met (0x3C)!" :)
hmm jammer...

Ik gebruik eDonkey, en daar werkt iig wel mee en hij werkt ook met Edonkey Bot :)

Nou dan maar downloaden dus voor de emule users, of iemand moet weten hoe dat komt dat ie die error geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hmmzz ik krijg deze foutmelding:

ERROR: Your port 2662 is not reachable. You have a LOWID! Please correct your network config!

Ik zit achter router, maar heb wel al TCP:4661 en 4662 open, UDP:4665.
Btw ik heb versie 0.20a.

En bij mijn downloads list staat al een paar uur "waiting" terwijl het een SR release is, waar al 3000 keer op is geclickt volgens SR...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

heb je niet je XP firewall nog aan op je NIC ?
B.t.w. ben nog nooit hoger als 10Kbps gekomen, sukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

McFlipp schreef op 03 oktober 2002 @ 12:46:
Hmmzz ik krijg deze foutmelding:

ERROR: Your port 2662 is not reachable. You have a LOWID! Please correct your network config!
Doe eens disconnect en dan weer connect...Misschien ligt het aan de server, dat het een laag ID uitdeelt.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

KillerAce_NL schreef op 03 oktober 2002 @ 12:52:

B.t.w. ben nog nooit hoger als 10Kbps gekomen, sukt..
Dat heb ik ook :( ik share meer dan ik download en dan heb ik hem een hele dag aan staan :|(
En ik heb een hoge ID

Download Cap 100 Download 0 of 64 maakt niet uit

upload cap 10 upload limit 10

MAx connections 50000 max source per file 20000

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou voor mij blijft eMule, om nog ff terug te komen op mijn posten van gisteren, toch echt behelpen.
Ik heb nu beide versies uitgeprobeerd (19c en 20a) maar de download speed blijft onder pijl.
De hoogste snelheid die ik tot nog toe gehaald heb is 9,8Kb, terwijl als ik edonkey gebruik gemiddeld op 30Kb tot 50Kb zit en in combinatie met eDonkeyBot snelheden van 100Kb en hoger geen uitzondering zijn.
Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat mijn userid in versie 19c gelijk op 37865XXXXX zit (dus een id met 10 cijfers) en met versie 20a kom ik niet hoger dan een zielige 52319XXXX. Beetje vreemd als je bedenkt dat het om dezelfde pc gaat met dezelfde connectie en zelfde instellingen.
Ik moet zeggen dat de opties die in 20a zitten leuk en soms ook handig zijn, maar deze versie is zoals ik gisteren al zei niet stabiel. (maar daar wordt nu aan gewerkt als ik het goed begrepen heb) Versie 19c daarentegen is een stuk stabieler en haalt naar wat ik gemerkt heb hogere snelheden, maar voor mij nog niet bevredigend genoeg.
Dat betekent dat ik het nog ff hou op eDonkey2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Halfkakkende schreef op 03 oktober 2002 @ 13:21:
[...]

Doe eens disconnect en dan weer connect...Misschien ligt het aan de server, dat het een laag ID uitdeelt.
Ik krijg nu niet meer LOWID, maar dit is mijn id nu:
448550101

Is dat niet wat laag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 15-09 20:16
Nee das hoog hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 03 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

Ik krijg nu niet meer LOWID, maar dit is mijn id nu:
448550101

Is dat niet wat laag??
ja dat is aan de lage kant je moet minstens een id hebben met tien cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Dat is niet laag...Dan zijn als het goed is je pijltjes rechtsonder groen (bij het wereldbolletje) en dan kan je gewoon connecten met iedereen.

Als je een low ID hebt, kan je niet connecten met iemand die ook een low ID heeft.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

uhm.... ER was al een tijdje geleden een post over. Maar is er geen programmaatje wat die ratio een beetje omhoog kan gooien (niet zo sociaal om hem helemaal eruit te gooien). Bij mij slipt de verbinding al helemaal dicht bij meer dan 6-kb/s upload. Dus een ratio van 1:10 zou wel erg fijn zijn. Ik heb trouwens @home en die is verder vrij snel (al vind ik die upload beperking nog steeds erg a-relaxed, maar ja tis duur voor ze).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

volgens mij bestaat dat niet. Als je kan proggelen kan je misschien zelf proberen eMule aan te passen ofzo. Persoonlijk vind ik dat een beetje :r ;)

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfkakkende schreef op 03 oktober 2002 @ 14:50:
Dat is niet laag...Dan zijn als het goed is je pijltjes rechtsonder groen (bij het wereldbolletje) en dan kan je gewoon connecten met iedereen.

Als je een low ID hebt, kan je niet connecten met iemand die ook een low ID heeft.
Als je verder terug gaat in dit forum zul zien dat ook daar gezegd wordt dat een id met 9 cijfers laag is. Het connecten zal geen probleem zijn, maar je kan niet van alle sources ook daadwerkelijk downloaden ook al kan je ze zien.

Dit heb ik ook op dit forum gelezen. Het is wat werk om al die 28 pagina's te lezen, maar je komt wel veel te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmmz het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/Image1.gif
sorry voor de grote pic, maar anders was het niet te lezen
ff getumbnailed, klik er ff op zodat je kan lezen wat emule allemaal te vertelle heeft :)

Is dit veelbelovend of zal dat waiting blijven staan, zoals het daar al een paar uur doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Mja ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kna ik (in princiepe) met iedereen verbinden, Maar ik weet niet zeker of ik nou een 9 of 10 cijferig id heb.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je id kun je terug vinden onder servers en dan in het onderste windowtje waar je kan zien wanneer je probeert te connecten met de server. Mischien moet ff wat naar boven scrollen maar er staat ergens Newclientid=XXXXXXXXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

I know, maar ik ben niet thuis :D :P vandaar

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen pcanywhere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

nee wil ik nog ooit eens gaan doen, maar ik vergeet het telkens :/

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

McFlipp schreef op 03 oktober 2002 @ 15:01:
Hmmmz het ziet er nu zo uit:[afbeelding]
sorry voor de grote pic, maar anders was het niet te lezen
ff getumbnailed, klik er ff op zodat je kan lezen wat emule allemaal te vertelle heeft :)
Is dit veelbelovend of zal dat waiting blijven staan, zoals het daar al een paar uur doet??

Net nieuwe releases willen nog wel eens klote spreaden ;). Keer opnieuw connecten wil daar wel eens bij helpen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 08:03
Weet iemand hoe get zit met die priority in het Transfers "tabblad" wat voor functie hebben die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 13:12

PoweRoy

funky!

kan je kiezen welke files meeste moeten worden geupload die hebben dan voorang
wel zo handig bij progjes die bijna niet zijn te krijgen LEES NIEUWE :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag naar aanleiding van de FAQ:
Op router gewoon je poorten 4661 en 4661 TCP forwarden naar het (interne) IP van je emule-machine.

Port 4665 UDP moet je naar 192.168.0.0 (let op laatste is een nul) forwarden wanneer je die IP-range gebruikt...
UDP is Multicast en wordt dan auto geforward naar alle IP's in de range
Waarom moet poort 4665 UDP naar 192.168.0.0??

Ik heb 4661, 4662 en 4665 via mijn BSD router (192.168.0.1) geforward naar mijn interne adres: 192.168.0.2

Verlies ik zo snelheid? het werkt namelijk wel, maar niet echt super snel (record = 12KB/sec) dat kan natuurlijk ook toeval zijn,, :)

Ben hier niet zo'n specialist in, dus als iemand dit punt nog wat zou kunnen toelichten: graag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:09:
Vraag naar aanleiding van de FAQ:

[...]

Waarom moet poort 4665 UDP naar 192.168.0.0??

Ik heb 4661, 4662 en 4665 via mijn BSD router (192.168.0.1) geforward naar mijn interne adres: 192.168.0.2

Verlies ik zo snelheid? het werkt namelijk wel, maar niet echt super snel (record = 12KB/sec) dat kan natuurlijk ook toeval zijn,, :)

Ben hier niet zo'n specialist in, dus als iemand dit punt nog wat zou kunnen toelichten: graag! :D
Dat weet ik zelf ook niet eigenlijk, heb het gekopieerd van BonziBuddy, dus je zal ff op hem moeten wachten voor een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lamers hier weer. Als ik hier al zie dat sommige met 10 K upload en 120 K of zelfs nog meer download liggen te zuigen dan zijn die figuren gewoon niet goed bij hun hoofd. Leechers noemen we dat, van het smerige soort. |:(

Emule maakt het donkey network traag en kapot. Wanneer krijgen al die greedy nitwits eens door dat de totale upload capaciteit van het netwerk de totale download capaciteit is. Er zitten een hoop dikke OC3 en 100 Mbit users bij die de asymetrische ongelijkheid van de gemiddelde ADSL en bv. Chello verbinding compenseert maar als ik jullie verhouding van zo'n 1 op 10 zie dan kan ik alleen maar zeggen: achterlijk. Download van 30K-50K bij een upload van 10K is nog redelijk binnen te perken en dat is zo ongeveer de speling die de snelle powersharers en uploaders permiteren. Ga je daar dik overeen dan spoor je in principe niet want dat gaat echt ten koste van een ander.

Natuurlijk zijn er ook genoeg users die de hele dag uploaden en dan af en toe highspeed downloaden met die snelheden. En dus totalitair gezien genoeg geven zonder te veel te nemen. Maar diegene die gemiddeld met 1 op 10 ratio's vanuit het netwerk zitten te zuigen moeten zich rot schamen en die figuren zouden eigenlijk meteen verbannen moeten worden naar een eiland...

Lees eerst eens wat emule doet met het netwerk voordat je gaat braggen met je downloadspeeds en je sources. Er zit een hoop goeds in dat proggy, vooral het registreren van de je transfer account en het queue systeem, maar zoals het er nu bijstaat is het absoluut geen zegen door het totaal losgeslagen ratio systeem.

Dit is ook de reden dat er steeds meer users van de donkey weggaan, samen met Overnet. Uiteraard hebben jullie daar geen boodschap aan, als de files maar binnenkomen...

Bekrompen, naieve egoistische instelling. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:27:
eMule gebruikt dezelfde ratio als edonkey en overnet dus dit slaat nergens op. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:37:
[...]

eMule gebruikt dezelfde ratio als edonkey en overnet dus dit slaat nergens op. B)
Nope.

Er zitten blijkbaar nog zoveel bugs in dat de ratio totaal open is (vaak boven een bepaalde upload). Komt nog bij dat het open source is en dat waarschijnlijk de hacks hiervoor de spuigaten gaan uitlopen. En dat blijkt wel als je hoort dat men hier met 100 a 200 K zit te downloaden met een upload van 10 K. Klinkt dat als een gemiddelde 1 op 3 ratio in jouw oren, zoals in de donkey?

Dacht het niet. Zo ja, even de calculator erbij pakken indien mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:27:
Maar diegene die gemiddeld met 1 op 10 ratio's vanuit het netwerk zitten te zuigen moeten zich rot schamen en die figuren zouden eigenlijk meteen verbannen moeten worden naar een eiland...

Lees eerst eens wat emule doet met het netwerk voordat je gaat braggen met je downloadspeeds en je sources.

Eehh..zou je zelf niet eens wat lezen voor je gaat roepen? Het ratio systeem van eMule is zelfs nog krapper dan dat van eDonkey. Bij eMule krijg je met een upload van 8 maximaal 24 down. Bij eDonkey krijg je bij een up van 8 een down van 32. Daarbij heeft eMule ook nog een systeem om mensen die werkelijk wat uploaden te belonen.
Dus als je het netwerk wil beschermen moet je zo snel mogelijk van eDonkey af.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.