a tnx, ze verwezen me de hele tijd naar een grote kist
Hehe, ik had de recyclebare soulgem nog niet. Meteen effe opgehaald.streafer schreef op 02 januari 2003 @ 16:54:
duh ....
dat is de azura .... dat is een relaxte recyclebare soulgem
maar dat betekend dat je de azura shrine hebt opgelost ..
die ring die jij moet krijgen is in een grot in west .. ongeveer ( als ik me goed herinder.. )
Maar de ring zit dus een stuk verder hier vandaan.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik zou eerst even naar de Urshilaku camp gaan. Als je daar naar toe gaat krijg je de aanwijzingen die je moet hebben om bij de ring te komen....
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Heb trouwens in Balmora net een aardig schildje op de kop getikt. Gewoon eerlijk gekocht. 15000 drakes kostte ie, maar dan heb je ook wat. 120 armor. Niet verkeerd toch?
Ram gewoon een paar Golden Saints neer, als je geluk hebt, hebben ze een Deadric towershield bij zich. 266 of 300 defense.
ligt aan je luck skill 
mijn golden saints hebben vaak glass zwaardje bij ... ( vind ik ook niet erg
)
mijn golden saints hebben vaak glass zwaardje bij ... ( vind ik ook niet erg
Verwijderd
Je kan ook een verzameling van Daedric headgear beginnen. Ik heb al 2 Deadric face of terror en nog een Deadric face of wisdom(oid). Ik vraag me af hoeveel er van die faces zijn. Zien er wel vet uit. Ik heb trouwens nog een vraagje voor de plug-in fanaten. Ik heb een plug-in gedownload (een hele grote) waarin je een extra guild hebt die zich ergens in Caldera bevind. Ik heb reden te vermoeden dat hij zich ergens in de lucht bevind, maar met mijn mooie icarian flight scrolls kan ik hem hellaas niet vinden. Heeft iemand deze plug-in en kan die iemand me vertellen hoe je bij die guild komt?Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:57:
ik heb al een hele verzameling glass dus ben ik op zoek naar wat anders
Verwijderd
deadric headgear wat is dat noch nooit van gehoord
heb je tribunal misschien??
Heb vandaag een deadric towershield gevonden en een deadric dai katana
die dia katana heb ik nu dubbel
Heb vandaag een deadric towershield gevonden en een deadric dai katana
headgear is helmet?Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 20:45:
deadric headgear wat is dat noch nooit van gehoord
Heb vandaag een deadric towershield gevonden en een deadric dai katanadie dia katana heb ik nu dubbel
Verwijderd
tja, het is idd een soort helmet, maar het heet niet deadric helmet (ook niet headgear). Het heet iets van een Deadric face of [*iets*]. Je hebt ook zo'n summon spreuk, daarmee kan je een deadric face summonen(een helmet dus). Ook zo'n gast in ghostgate heeft er een. Er zijn iig 2 verschillende, waarschijnlijk nog meer. Ik spaar ze iig.
De volgende Daedric helmets zijn er:Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 20:49:
[...]
tja, het is idd een soort helmet, maar het heet niet deadric helmet (ook niet headgear). Het heet iets van een Deadric face of [*iets*]. Je hebt ook zo'n summon spreuk, daarmee kan je een deadric face summonen(een helmet dus). Ook zo'n gast in ghostgate heeft er een. Er zijn iig 2 verschillende, waarschijnlijk nog meer. Ik spaar ze iig.
* Face of Inspiration
* Face of God
* Face of Terror
Verwijderd
NG schreef op 04 januari 2003 @ 20:51:
[...]
De volgende Daedric helmets zijn er:
* Face of Inspiration
* Face of God
* Face of Terror
Die daedric face of god moet ik nog ff zoeken. Waar is die?
Face of God:Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 22:35:
[...]
Juist
![]()
Die daedric face of god moet ik nog ff zoeken. Waar is die?
Marvani Ancestral Tomb, Tukushapal, Sepulcher - At the Lizard's Head in the Telvanni Waistworks section of Vivec, talk to Ennbjof with a bottle of Matze in your inventory, and he'll give you the key to the tomb. It's located on a small island south of the daedric shrine Zaintiraris, which is just south of Molag Mar. The entrance to the tomb is on the southern end of the island. Proceed down the tomb, into Tukushapal, and then into Sepulcher. Once you enter Sepulcher, levitate up and to the right, following the hum of the crystals.
bron: http://www.bullhonkie.com/morrowind/
Verwijderd
Woei ik heb hem. Ziet er mooi uit! Bedankt!NG schreef op 04 January 2003 @ 23:50:
[...]
Face of God:
Marvani Ancestral Tomb, Tukushapal, Sepulcher - At the Lizard's Head in the Telvanni Waistworks section of Vivec, talk to Ennbjof with a bottle of Matze in your inventory, and he'll give you the key to the tomb. It's located on a small island south of the daedric shrine Zaintiraris, which is just south of Molag Mar. The entrance to the tomb is on the southern end of the island. Proceed down the tomb, into Tukushapal, and then into Sepulcher. Once you enter Sepulcher, levitate up and to the right, following the hum of the crystals.
bron: http://www.bullhonkie.com/morrowind/
Wat doet sanctuary eigenlijk? Ik snap dat het een soort danger-sence is maar daar wordt ik ook nie veel wijzer van
Ik heb nu voor m'n dief the lady gekozen (25 extra agility) maar misschien dat ik aan the thief als birthsign meer heb?
Ik heb nu voor m'n dief the lady gekozen (25 extra agility) maar misschien dat ik aan the thief als birthsign meer heb?
Verwijderd
met sanctuary ben je moeilijker te raken
maw als je sanctuary uitspreekt raken ze u bijna niet
maw als je sanctuary uitspreekt raken ze u bijna niet
Aha, ok dus met the thief heb je dat dus constant, nou dan hou ik het wel bij the lady
Verwijderd
Ik moet even een goede plek zoeken om mijn screens te uppen. Ahk post ik ze morgen of vanavond.
Verwijderd
Hmm, ik zoek dan toch liever een andere... Ik wil morrowind graag in z'n volle glorie laten zien
ik ben nu bij de tweede missie van de dieven gilde dat je die key moet stelen maar hoe moet je die stelen dan??
Verwijderd
Ik hae die vent gewoon neergehamerd. Maar dan krijg je geen beloning -_-. Hij heeft als het klopt een bediende (of wat dan ook) die ook een sleutel heeft, ik geloof ergens in een plaatselijke pub. Als je even doorvraagt krijg je wel wat hints.Len-men schreef op 06 januari 2003 @ 19:51:
ik ben nu bij de tweede missie van de dieven gilde dat je die key moet stelen maar hoe moet je die stelen dan??
Moet je die kerel die voor em werkt omkopen, die zit in de counsil clubLen-men schreef op 06 januari 2003 @ 19:51:
Verwijderd
afmaken spaart je geldManie Riets schreef op 06 januari 2003 @ 21:44:
[...]
Moet je die kerel die voor em werkt omkopen, die zit in de counsil club
'K zit nu in Vivec een aantal opdrachten van de main quest uit te voeren. Een irritante onoverzichtelijke stad vind ik. Heb net eens rondgekeken in dat zwevende rotsblok en dat werd door de wachters niet gewaardeerd. Dat kon mijn battlemage echter weer niet waarderen.
Vervolgens kon ik me dus behoorlijk behangen met indoril armor waardoor m'n armourlevel omhoog ging naar 120 ofzo. Nou ja, uiteindelijk ben ik maar weer teruggegaan naar een eerdere save omdat ik me gewoon niet prettig voelde onder al die gedode guards.
Het is inderdaad zo dat vanaf level 20 je tegenstanders vrij gemakkelijk gaan worden.
Verder heb ik ergens opgevangen dat er onder de waterlijn bij het Palace ergens een deur moest zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden. En in het puzzle canal schenen allerlei kostbaarheden verborgen te zijn, maar ook die zijn werkelijk nergens te vinden. Iemand enig idee?
Vandaag op aanraden van Khajit in de guild of mages eerst maar eens naar een eilandje in de buurt van Bal Fell waar een mooi artifacts verborgen zou zijn.
Het is inderdaad zo dat vanaf level 20 je tegenstanders vrij gemakkelijk gaan worden.
Verder heb ik ergens opgevangen dat er onder de waterlijn bij het Palace ergens een deur moest zitten, maar ik kan hem echt nergens vinden. En in het puzzle canal schenen allerlei kostbaarheden verborgen te zijn, maar ook die zijn werkelijk nergens te vinden. Iemand enig idee?
Vandaag op aanraden van Khajit in de guild of mages eerst maar eens naar een eilandje in de buurt van Bal Fell waar een mooi artifacts verborgen zou zijn.
Verwijderd
die vliegende rotsblok mag je nu eenmaal niet in dat is de gevangenis van vivec je zult er later wel eens iemand uit moeten gaan halen maar dan zonder de guards te raken so runaway or levitate
Verwijderd
Er zijn niet echt kostbaarheden te vinden in het puzzel canal. Wel zit er een shrine verstopt(als je de temple wilt joinen moet je alle shrines langs, lees a monks(?) path voor meer info). Als je elke ingang van het puzzel canal langsgaat zal je tussen de twee grachten die je in elk deel hebt op ten duur een deur tegenkomen. Daar moet je in.Bar_en_boos schreef op 07 January 2003 @ 09:47:
In het puzzle canal zit ergens een raadsel die je moet opvolgen...Bar_en_boos schreef op 07 January 2003 @ 09:47:
En in het puzzle canal schenen allerlei kostbaarheden verborgen te zijn, maar ook die zijn werkelijk nergens te vinden. Iemand enig idee?
.
.
.
.
.
.
*** SPOILER ***
Was iets van onder water blijven totdat je geen zuurstof meer hebt, en dan ook nog eens onder water blijven totdat je rode healthbar naar 0 is gedaald... dan ben je dood. En dan wordt je op wonderbaarlijke wijze weer tot leven gewekt... en zie daar... een deur. Maar ik zou wel even saven voor de zekerheid voordat je dit truukje ergens probeert uit te halen.
Zo beter?
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 07-01-2003 12:00 . Reden: spoiler er bij gezet ]
Verwijderd
owjapelgrims path

Da's flauw om te verklapen. Is net zo leuk daar zelf achter te komen.CJ schreef op 07 januari 2003 @ 10:41:
[...]
In het puzzle canal zit ergens een raadsel die je moet opvolgen...
.
.
.
.
.
.
*** SPOILER ***
Was iets van onder water blijven totdat je geen zuurstof meer hebt, en dan ook nog eens onder water blijven totdat je rode healthbar naar 0 is gedaald... dan ben je dood. En dan wordt je op wonderbaarlijke wijze weer tot leven gewekt... en zie daar... een deur. Maar ik zou wel even saven voor de zekerheid voordat je dit truukje ergens probeert uit te halen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 12:13 ]
Yeah....right. Daar kom je dus wel erg moeilijk achter. Net als het verkrijgen van dat zwaard Eltonbrand ofzo. Je moet voldoen aan een aantal specifieke voorwaarden zoals het hebben van het Bluebrand zwaard en precies 37234 (oid) drakes. Alleen in theorie mogelijk.Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:18:
[...]
Da's flauw om te verklapen. Is net zo leuk daar zelf achter te komen.
Verwijderd
zo moeilijk kom je daar niet achter(puzzel canal). Er worden duidelijke hints gegeven in het boek, en door anderen. En wat betreft die Eltonbrand dat heeft helemaal niks met quests te maken, is eigenlijk meer een soort cheat.Bar_en_boos schreef op 07 januari 2003 @ 11:27:
[...]
Yeah....right. Daar kom je dus wel erg moeilijk achter. Net als het verkrijgen van dat zwaard Eltonbrand ofzo. Je moet voldoen aan een aantal specifieke voorwaarden zoals het hebben van het Bluebrand zwaard en precies 37234 (oid) drakes. Alleen in theorie mogelijk.
Verwijderd
Aanraders:
-Pa La (vooral deel II, te vinden bij die ene mage in Tel Vos in zijn slaapkamer. Dit boek is erg bizar, met een zwaar coole twist op het eind.
-Feifolken(deel I, II en III), kweet niet of ik het zo goed spel. Nog een soort van vervolg op de Feifolken serie is The Final Lesson. Deze series gaan zeg maar over een leraar die verhalen verteld aan zijn leerlingen (deze verhalen krijg je te lezen)
-Hypothetical Treachey, ook te vinden in de slaapkamer van die mage in Tel Vos, dit is waarschijnlijk het grappigste boek dat er te vinden is.
Als het klopt raisen al deze boeken ook nog eens je skills, dus de moeite doen ze op te zoeken is het waard!
Oops. Solly.Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 11:18:
[...]
Da's flauw om te verklapen. Is net zo leuk daar zelf achter te komen.
Verwijderd
Ik ook wel ffCJ schreef op 07 januari 2003 @ 11:59:
[...]
Oops. Solly.Ik zal er wel even *** spoiler *** bij zetten.
euh met die water dat je je zelf moet verzuipen was wel heel erg logish ...
ik bedoel je loopt naar shrine en die geeft z'n overduidelijk raadseltje ...
btw zijn de enemy's te makkelijk .. uitspelen en tribunal installen ...
die zijn zwaar lastiger .!
ik bedoel je loopt naar shrine en die geeft z'n overduidelijk raadseltje ...
btw zijn de enemy's te makkelijk .. uitspelen en tribunal installen ...
die zijn zwaar lastiger .!
Verwijderd
ja voor mij zijn de enemy's echt te gemakkelijk bv een golden saint 2à3 klappen en hij moet het loodje al leggen
geen enkel gevecht is nog een uitdaging daarom speel ik nu even de main quest uit om te zien of dagoth ur wel iets beter is. Ik ben nog maar level 45 en heb 100 voor longblade light armor en marksman en 92 atletics 72 blok
Die is inderdaad heel erg grappig!
Verwijderd
Daarmee slacht je dagoth ur met ZEER VEEL GEMAK af. Je hoeft in feite alleen maar op hem af te lopen en hem een paar meppen te verkopen. 500hp heeft die gast maximaal(vivec is dus sterkerVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 22:30:
ja voor mij zijn de enemy's echt te gemakkelijk bv een golden saint 2à3 klappen en hij moet het loodje al leggen![]()
geen enkel gevecht is nog een uitdaging daarom speel ik nu even de main quest uit om te zien of dagoth ur wel iets beter is. Ik ben nog maar level 45 en heb 100 voor longblade light armor en marksman en 92 atletics 72 blok
je zou Tribunal eens moeten kopenVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 22:30:
ja voor mij zijn de enemy's echt te gemakkelijk bv een golden saint 2à3 klappen en hij moet het loodje al leggen![]()
vooral de eindbaas is echt super sterk
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Verwijderd
WOEI ik heb hem net gekocht! 30 euro! EN dan ook nog een extra map erbij!(mijnes was al gescheurd na zoveel gebruiken) Ik maak ff een nieuwe char (samurai poppetje ofzow, ik noem em Kenshinjoostve schreef op 08 januari 2003 @ 09:47:
[...]
je zou Tribunal eens moeten kopen
vooral de eindbaas is echt super sterk
Verwijderd
Ik denk dat je met een lvl 1 tot 10 char het best wel kan vergeten in Mournhold. _Denk_ ik hoor, want zoals ik al eerder zei heeft mn lv 60 char het ook niet altijd even gemakkelijk.
Zeker niet met die verrekte Brotherhood of Darts oid. iig die ventjes die met die pokkedarts gooien. Ben ze nu 1 keer tegengekomen, en na 2 pijltjes was het einde Marval...
Zeker niet met die verrekte Brotherhood of Darts oid. iig die ventjes die met die pokkedarts gooien. Ben ze nu 1 keer tegengekomen, en na 2 pijltjes was het einde Marval...
idd je moet niet gelijk aan tribunal beginnen
je kan beter eerst ff de mainquest doen van morrowind en wat subquests tot je echt sterk bent
want tegen Analexia win je dan echt niet
trouwens er staat nog een super sterk ventje in mournhold
ergens achter het museum moet je hem vinden
als je de mainquest van mournhold volgd moet je vanzelf tegen hem vechten
wat ik me af vraag kan ik ook tegen Vivec vechten ??
ik kan hem wel bezoeken maar ik vind het niet leuk om hem af te maken zonder quest
is er een quest waarbij je vivec moet doden?
je kan beter eerst ff de mainquest doen van morrowind en wat subquests tot je echt sterk bent
ik kan hem wel bezoeken maar ik vind het niet leuk om hem af te maken zonder quest
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Verwijderd
Ik ken genoeg lame truukjes om rond level 20 (letterlijk) onverwoestbaar te zijn. Zover is het nu iig nog niet. Ben level 3, heb 2k gold en ben wat aan het rotzooien met de spy guild. En ik heb al een Deadric Katana, mijn favo weapon(niet het sterkste, ik weet, maar wel de coolstejoostve schreef op 08 January 2003 @ 15:48:
idd je moet niet gelijk aan tribunal beginnen
vanavond andere hd erin bouwen ... met morrowind en tribunal .. eindelijk op deze pc ..
wohooo
binnenkort zet ik ook wel wat plaatjes online ... ( altijd leuk toch? )
Verwijderd
Als ze niet lelijk en geresized zijn, ja woeistreafer schreef op 08 januari 2003 @ 17:35:
vanavond andere hd erin bouwen ... met morrowind en tribunal .. eindelijk op deze pc ..wohooo
binnenkort zet ik ook wel wat plaatjes online ... ( altijd leuk toch? )
Verwijderd
Het is zo makkelijk om als level 0 al een deadric wapen te krijgen(zelfs zonder vechten), je moet alleen weten hoe
Voor de sfeer post ik ook maar eens een screenshot van m'n high elf, level 25, warlock in de Guild of mages, rank in de Telvanni weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Oh ja, ik draag nog veloth's robe, maar daaronder bevindt zich enig deadric en dragonbone armour. Die robe staat wel zo mooi.
http://www.theforumisdown...1102/screenshot Suran.JPG
Oh ja, ik draag nog veloth's robe, maar daaronder bevindt zich enig deadric en dragonbone armour. Die robe staat wel zo mooi.
http://www.theforumisdown...1102/screenshot Suran.JPG
[ Voor 53% gewijzigd door Bar_en_boos op 08-01-2003 20:21 ]
Verwijderd
niet url, maar img moet je gebruiken, en ook ff resizen waarschijnlijk, indien het een groot plaatje is

Dit moet je dan typen:
[img=600,500]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/screenshot%20Suran.JPG[/img]
Clickable weet ik ff niet meer
edit: spaties moet je dus vervangen door %20, mocht je dat niet weten
Dit moet je dan typen:
[img=600,500]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/screenshot%20Suran.JPG[/img]
Clickable weet ik ff niet meer
edit: spaties moet je dus vervangen door %20, mocht je dat niet weten
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 21:36 ]
Verwijderd
Ik weet hoeVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 18:33:
Het is zo makkelijk om als level 0 al een deadric wapen te krijgen(zelfs zonder vechten), je moet alleen weten hoe
edit: level 6 en nog maar 3 crashes woei.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 21:22 ]
Verwijderd
ik ben nog maar 1 keer gecrashed, met mijn xbox wel te verstaanVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:22:
[...]
Ik weet hoe. Maar je moet wel level 50 sloten open kunnen maken. Die haunted mansion zit op slot -_-.
edit: level 6 en nog maar 3 crashes woei.
Verwijderd
Dat baart mij eigenlijk wel zorgen. Dit spel zou zonder meer best game ever zijn als er niet een aantal zeer ernstige bugs in zouden zitten.Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 21:51:
[...]
ik ben nog maar 1 keer gecrashed, met mijn xbox wel te verstaanzelfs op een console is het niet 100% stabiel....
Verwijderd
Tjs, ik ook, al is het alleen maar even spelen met TES. Zonder is het trouwens ook goed mogelijk, maar zo wil ik het niet spelen iig... Een beetje spanning erin houden vind ik wel zo leuk...Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 17:34:
[...]
Ik ken genoeg lame truukjes om rond level 20 (letterlijk) onverwoestbaar te zijn
Verwijderd
Neej geen tes(ik neem aan dat je cs bedoelt, de construction set, maar het kan heel simpel als je wat geld hebt en wat ce soul gems. Dus zonder de cs.Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 01:37:
[...]
Tjs, ik ook, al is het alleen maar even spelen met TES. Zonder is het trouwens ook goed mogelijk, maar zo wil ik het niet spelen iig... Een beetje spanning erin houden vind ik wel zo leuk...
Verwijderd
woei
edit: Ik herken wel de ebony closed helmet en het ebony shield.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 09:04 ]
Verwijderd
ernstige bugs???Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 23:49:
[...]
Dat baart mij eigenlijk wel zorgen. Dit spel zou zonder meer best game ever zijn als er niet een aantal zeer ernstige bugs in zouden zitten.
Verwijderd
Bijvoorbeeld dat het spel zo vaak (te vaak) crasht, en de uitermate zwakke AI (niet echt een bug, misschien moet ik het wat anders formuleren...)
En die zeer ernstige bugs van je liggen in 90% van de gevallen aan de machine van de gebruiker zelf...Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:49:
[...]
Dat baart mij eigenlijk wel zorgen. Dit spel zou zonder meer best game ever zijn als er niet een aantal zeer ernstige bugs in zouden zitten.
Ik heb zelf ook meer dan zat problemen gehad met Morrowind. Na flink wat tweaken en tunen en opschonen loopt het nu al een flinke tijd zo stabiel als een huis ! Ik heb in 2 maanden intensief spelen maar 1 crash naar me desktop gehad, terwijl ik gemiddeld toch zo'n 3 uur minimaal onafgebroken speel als ik speel...
Me systeem is flink overclocked, waar Morrowind ook nogal gevoelig voor scheen te zijn, maar zoals ik al zei, al minimaal 2 maanden geen last van beestjes...
Voor de X-Box is er geen excuus, DAT zou stabiel moeten lopen...
* KneoK heeft overigens z'n X-BOX ook al eens weten te laten crashen maar dan met Halo...
Dus ook in dat geval twijfel ik meer aan de X-BOX dan aan gebreken in Morrowind...
[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 09-01-2003 10:46 ]
Verwijderd
Mijn pc'tje is nit overclocked, hoort geheel stabiel te zijn. (maar kom, je speelt maar 3 uur per dag, erg veel kans geef je het niet) Er zijn desktop crashes en lock-ups, momenteel heb ik veel last van de laatsteBioWEB schreef op 09 januari 2003 @ 10:24:
[...]
En die zeer ernstige bugs van je liggen in 90% van de gevallen aan de machine van de gebruiker zelf...
Ik heb zelf ook meer dan zat problemen gehad met Morrowind. Na flink wat tweaken en tunen en opschonen loopt het nu al een flinke tijd zo stabiel als een huis ! Ik heb in 2 maanden intensief spelen maar 1 crash naar me desktop gehad, terwijl ik gemiddeld toch zo'n 3 uur minimaal onafgebroken speel als ik speel...
Me systeem is flink overclocked, waar Morrowind ook nogal gevoelig voor scheen te zijn, maar zoals ik al zei, al minimaal 2 maanden geen last van beestjes...
Voor de X-Box is er geen excuus, DAT zou stabiel moeten lopen...
[me=75020] heeft overigens z'n X-BOX ook al eens weten te laten crashen maar dan met Halo... Dus ook in dat geval twijfel ik meer aan de X-BOX dan aan gebreken in Morrowind...
Ik speel niet "maar" 3 uur per dag... Wat ik zei is dat als ik speel dat het MINIMAAL 3 uur is... Als ik een zaterdag niets te doen heb zit ik makkelijk 7 a 8 uur met hetzelfde spel voor me neus en ook dan nog steeds zo stabiel als maar kan...
Misschien een iets andere benadering dan, maar misschien wel een logische (bedacht het ook net): Misschien is Morrowind ZO veeleisend dat het op de meeste systemen niet stabiel draait omdat de mensen met een "standaard" systeempje toch de meeste eye-candy wel aan zetten... Dan vraagt Morrowind iets teveel van je systeem en crasht...
Nu wil ik niet opscheppen maar mijn systeem is snel.
Ik zou zo'n theorie in ieder geval sneller aannemen dan dat het spel gewoon niet goed in elkaar is gezet... En misschien ook wel op de x-box van toepassing... Het spel vraagt iets meer dan de x-box kan leveren en voila...
Wat je tegenwoordig ook VEEL tegenkomt is hardware dat gewoon niet meer zo compatible is als toen men nog "gewoon" op een 486 zat te werken...
Wilde je een nieuwe videokaart ? Dan kocht je er een in plaats van eerst het hele internet af te speuren om te kijken of je nieuwe videokaartje wel bij je moederbordje geplaatst wil worden...
De meeste spellen hebben hier weinig last van maar misschien dat Morrowind gewoon (mede omdat het gewoon het uiterste van je pc'tje vraagt) juist daar de fout mee in gaat... En om de makers van Morrowind daar nu de schuld van te geven...
Misschien een iets andere benadering dan, maar misschien wel een logische (bedacht het ook net): Misschien is Morrowind ZO veeleisend dat het op de meeste systemen niet stabiel draait omdat de mensen met een "standaard" systeempje toch de meeste eye-candy wel aan zetten... Dan vraagt Morrowind iets teveel van je systeem en crasht...
Ik zou zo'n theorie in ieder geval sneller aannemen dan dat het spel gewoon niet goed in elkaar is gezet... En misschien ook wel op de x-box van toepassing... Het spel vraagt iets meer dan de x-box kan leveren en voila...
Wat je tegenwoordig ook VEEL tegenkomt is hardware dat gewoon niet meer zo compatible is als toen men nog "gewoon" op een 486 zat te werken...
Wilde je een nieuwe videokaart ? Dan kocht je er een in plaats van eerst het hele internet af te speuren om te kijken of je nieuwe videokaartje wel bij je moederbordje geplaatst wil worden...
De meeste spellen hebben hier weinig last van maar misschien dat Morrowind gewoon (mede omdat het gewoon het uiterste van je pc'tje vraagt) juist daar de fout mee in gaat... En om de makers van Morrowind daar nu de schuld van te geven...
[ Voor 40% gewijzigd door KneoK op 09-01-2003 10:43 ]
Als je een spel koopt dan doe je dat om het spelletje te spelen (duh!).
Je koopt dit spelletje niet om vervolgens je hele systeem te gaan tweaken zodanig dat het spelletje eens stabiel kan draaien. De gemiddelde koper zal niet eens weten wat een "tweak" inhoudt. Sommige mensen kunnen nou eenmaal niks anders dan dubbelklikken, betekent dat soms dat het dan hun eigen schuld is dat ze dit spel niet stabiel kunnen draaien?
Als een softwaremaker een product levert dat op 80% van de systemen soms tot regelmatig crasht, dan is dit voor de volle 100% te wijten aan de makers van het spel.
Dat het mogelijk is om stabiel te draaien bewijs je zelf, maar helaas heeft de gemiddelde computergebruiker niet dezelfde capaciteiten op computergebied. Is het dan hun eigen schuld dat hun duur gekochte spelletje vaak crasht? Ik dacht het toch niet hoor!
Edit:
Nog iets extra:
Ik heb zelfs de volgende melding gezien bij het pakken van een object van een plank, de melding was iets van:
Invalid pointer in (0000:EEFF)
Morrowind will now crash, thank you
Michael
[OK]
Dit is duidelijk een geval van een tekst om een fout te debuggen tijdens de ontwikkeling van het spel, maar blijkbaar is het spel uitgebracht voordat de makers ermee klaar waren, anders hadden ze deze "developer message" er wel uitgehaald.
Ik spreek uit ervaring, ik ben zelf parttime programmeur, en dit soort truukjes komen vaker voor.
Je koopt dit spelletje niet om vervolgens je hele systeem te gaan tweaken zodanig dat het spelletje eens stabiel kan draaien. De gemiddelde koper zal niet eens weten wat een "tweak" inhoudt. Sommige mensen kunnen nou eenmaal niks anders dan dubbelklikken, betekent dat soms dat het dan hun eigen schuld is dat ze dit spel niet stabiel kunnen draaien?
Als een softwaremaker een product levert dat op 80% van de systemen soms tot regelmatig crasht, dan is dit voor de volle 100% te wijten aan de makers van het spel.
Dat het mogelijk is om stabiel te draaien bewijs je zelf, maar helaas heeft de gemiddelde computergebruiker niet dezelfde capaciteiten op computergebied. Is het dan hun eigen schuld dat hun duur gekochte spelletje vaak crasht? Ik dacht het toch niet hoor!
Edit:
Nog iets extra:
Dit is dus fout bedacht... Als je systeem het niet aankan zal je framerate gewoon ongelooflijk laag worden, of je krijgt het spel gewoon niet gestart. De zwaarte van je systeem heeft er niks mee te maken als je gewoon al een tijd aan het spelen bent en het spel crasht ineens. Over het algemeen heeft dat te maken met een opgetreden fout, die vervolgens niet juist is afgehandeld in een errorhandler. Fout van de makers dusBioWEB schreef op 09 januari 2003 @ 10:39:
Ik heb zelfs de volgende melding gezien bij het pakken van een object van een plank, de melding was iets van:
Invalid pointer in (0000:EEFF)
Morrowind will now crash, thank you
Michael
[OK]
Dit is duidelijk een geval van een tekst om een fout te debuggen tijdens de ontwikkeling van het spel, maar blijkbaar is het spel uitgebracht voordat de makers ermee klaar waren, anders hadden ze deze "developer message" er wel uitgehaald.
Ik spreek uit ervaring, ik ben zelf parttime programmeur, en dit soort truukjes komen vaker voor.
[ Voor 49% gewijzigd door Twee Dee op 09-01-2003 12:19 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Geen tribunal en geen plugin. Die robe is gewoon Veloth's robe, die me 10 healthpoints per cast kan geven. Beetje onnodig, want ik heb daarvoor nu wel sterkere spells, maar hij staat niet slecht al zeg ik het zelf. En voor 30 drakes oid kan je dat niet laten liggen.Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 09:00:
[...]
woei. Waar komt dat armor/kleding eigenlijk vandaan? Tribunal of Plug-in?
edit: Ik herken wel de ebony closed helmet en het ebony shield.
Dragonbone cuirass en verschillende deadric onderdelen weten de meesten wel te vinden. Sarano Ebony helmet heb ik ergens in het begin in een tomb gevonden. Het enchanted ebony shield heb ik recent gewoon bij een monk eerlijk gekocht in de Temple in Balmora. Ik wist niet dat een doodnormale NPC dit betere spul verkocht.
Over dat vastlopen. Dat gebeurd bij mij ook regelmatig. Soms eens per kwartier, dan weer eens per 2 uur. De patches hielpen niet.
Trouwens, weet iemand hoe je in-game kunt zien of je een US- of een Europese versie van morrowind hebt?
Als de patch het niet doet betekent het dat je een illegale versie hebt...
Als de startexecutable (morrowind.exe) gekraakt is dan zal deze nooit gepatched worden.
Als je hem gekocht had, had je zeker geweten dat je de europese versie had gehad
Als de startexecutable (morrowind.exe) gekraakt is dan zal deze nooit gepatched worden.
Als je hem gekocht had, had je zeker geweten dat je de europese versie had gehad
Ik zei ook "in 90% van de gevallen". Het is tegenwoordig niet meer dan normaal dat er in een spel een aantal bugs zitten, helaas. "Ach, komt wel in een patchje ofzo...".
Jij zegt verminderde FPS bij zware activiteit... Ja, bij veel spellen klopt dit. Maar hoe weet je zo zeker dat het hier ook van toepassing is ?
Degene waar ik op reageerde zei dat het vooral gebeurde bij magic. Magic == eyecandy, want al die leuke oplichtende particles moeten ergens vandaan komen...
De mensen die "amper kunnen dubbelklikken" zullen waarschijnlijk ook niet aan de geavanceerde instellingen van het spel komen waardoor het eyecandy gehalte veel minder blijft... En wie zegt dat het spel dan ook niet stabiel loopt ?
Het was overigens slechts een (voor mij aannemelijke) theorie hoor. Voor het zelfde geld zijn het gewoon een stelletje prutsers
Maar het is tegewoordig ZO makkelijk om maar te zeggen dat de makers van een spel alle schuld dragen, ondeskundig zijn, niet kunnen coden en ga zo maar door...
Misschien was ik met mijn 90% iets te positief (of negatief misschien...) maar laten we zeggen dat 50% van alle gevallen zeker met de gebruiker zelf te maken heeft.
Waarom mag een spelmaker er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat als het op een mooi schoon (uiteraard snel) systeempje goed draait dat het dan bij het gros van de gebruikers draait ? Beta drivertje hier, incompatible stukje hardware daar, "o cool, pre-release candidate van DirectX, proberen !!!"...
En inderdaad bewijs ik dat het spel ook stabiel kan draaien maar ik heb niets over het tweaken van mijn eigen systeem gezegd... Vanaf het begin dat ik dit systeempje in mekaar heb gezet speelde ik Morrowind. Dat was dus in het begin met een kale Windows installatie met DX8.0 en CAT2.4 drivertjes voor de radeon...
Nu zijn we een aantal maanden verder en heb ik alleen maar zitten kutten en kloten prutsen en klooien, nog niet gedefragmenteerd, geen enkele Windows Update gedaan, flink zitten overclocken, terugclocken, DX8.2 en CAT2.5, DX9 en CAT3.0 gebruikt... Het maakt niet uit, het spel slaat nooit vast...
Windows Tweaks ? Nog nooit gedaan (overigens maar wel eens gaan doen, komt de 17k+ misschientoch nog
Oh, en ik doelde ook meer op de tweakers die problemen hebben met het spel, waarbij ik er wel van mag uitgaan dat die mensen ook wat meer klooien met hun systeempje dan de gemiddelde gebruiker...
Je hebt ook wel een beetje gelijk hoor, ik wilde alleen maar aangeven dat er in dit spel toch hier en daar wel wat losse eindjes zitten ogenschijnlijk en dat het helemaal niet oneerlijk is om het mede op de spelmakers af te schuiven (ik heb al een aantal keer eerder gelezen/gehoord dat dit spel eigenlijk nog niet uitontwikkeld was toen het uitgebracht werd).
We zijn het in ieder geval met elkaar eens dat dit spel een hoop getweak ook echt waard is
We zijn het in ieder geval met elkaar eens dat dit spel een hoop getweak ook echt waard is
Most definately !!! En mede de makers de schuld geven vind ik een mooie afsluiter van deze minidiscussie ?Twee Dee schreef op 09 January 2003 @ 13:49:
Je hebt ook wel een beetje gelijk hoor, ik wilde alleen maar aangeven dat er in dit spel toch hier en daar wel wat losse eindjes zitten ogenschijnlijk en dat het helemaal niet oneerlijk is om het mede op de spelmakers af te schuiven (ik heb al een aantal keer eerder gelezen/gehoord dat dit spel eigenlijk nog niet uitontwikkeld was toen het uitgebracht werd).
Zo was het wel bedoeld ja!BioWEB schreef op 09 januari 2003 @ 14:13:
[...]
Most definately !!! En mede de makers de schuld geven vind ik een mooie afsluiter van deze minidiscussie ?
Ik heb een level 47 Breton Battlemage die nog aan het wachten is op de tweede fase van zijn Telvanni Huisje. Op dit moment heb ik voor de Temple van Balmora een flinke vuilnis(??)belt gemaakt van Glass, Deadric, Ebony en uniques etc.
Nu ik eraan denk, ik ben blij dat MW geen milieuactivisten heeft, want ik heb ook Gnisis en Vivec al aardig "vervuild" om maar tijdelijk mijn spul op te slaan!
Verwijderd
ik was daarnet even in de tempel van gnisis aant wandelen en toen ik tegen die paar daar in het midden van de dome duwde schoof er een luik naar beneden met daar het masker van vivec en tot mijn grote verontwaardiging kon ik het niet stelen
khad dat wel schoon zien staan in mijn huiske het had nochthans een value van 50000 of was het 500000 ik weet het niet meer maar kwou het zo graag meehebben.
wanneer komt er nog eens een patch uit ?? heb er nog geen enkele gezien sinds ik het spel gekocht heb een paar maand geleden.
wanneer komt er nog eens een patch uit ?? heb er nog geen enkele gezien sinds ik het spel gekocht heb een paar maand geleden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:24 ]
Verwijderd
Ik ben nu level 31 (niet slecht in 2 dagen, heb wel wat getrained), heb heel veel geld (het gebruikelijke niveau dus al), heb mijn Katana al geenchant met 40-53 hp absorb(hij heet nu de sakabato), heb ebony en glass compleet in mijn huisje liggen (inclusief de glass en ebony (tower) shields). Morgen Tribunal!
Verwijderd
en hoe doe je dat in 2 dagen

kben nu ook ongeveer 2 dagen intensief bezig geweest, maar ben pas lvl 5
Ben bang dat ik een al veel gestelde vraag stel maar moet je als je met tribunal begint ook met een nieuw character beginnen?
Verwijderd
Heb mijn eigen class gemaakt, als je Kenshin kent, daar heb ik mijn skills een beetje op aangepast (Speed als mijn atribute, toen ik begon had ik 85 speedVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 20:03:
en hoe doe je dat in 2 dagen![]()
![]()
Verwijderd
Als je een efficiente pijnlijke dood wil sterven ja. Zo niet, ga eerst tot level 20.Manie Riets schreef op 09 januari 2003 @ 20:16:
Ben bang dat ik een al veel gestelde vraag stel maar moet je als je met tribunal begint ook met een nieuw character beginnen?
Verwijderd
unarmored is alleen aan het begin makkelijk
later in het spel is light het beste (lekker licht en veel delen om te enchanten)
later in het spel is light het beste (lekker licht en veel delen om te enchanten)
Verwijderd
Unarmored is lichter, je ontwijkt zo'n 80% van alle slagen en je armor waarde is hoog zat. En je heb talloze kledingstukken die je kan enchanten. Het enige stukje armor dat ik heb is een glass tower shield, en een blocking skill van 79.Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:35:
unarmored is alleen aan het begin makkelijk
Verwijderd
Dat valt wel mee. Ik dump zo wel ff wat screens.Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 20:39:
pics! met armor ziet het er natuurlijk wel een stuk beter uit
edit: $@$@%%$!!!!! de jpg's kosten net zoveel mb'tjes als de bmp's, ik krijg de filesize niet onder de 1.5 mb. Als ik voor "opslaan als" ga kan ik ook niet uit het "jpg"-format kiezen. Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 21:00 ]
Verwijderd
Voor de laatste formateer beurt werkte het altijd... En ik heb geen plaatsvervangende programma's.Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:21:
Dan heb je pech moet je een ander progamma gebruiken (paint shop pro ofzo)
Verwijderd
Die heb ik allemaal al... Ik kijk morgen wel ff of ik iets kan vinden (desnoods dat abobe photo dinges)Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:28:
misschien een update ofzo
Uh, je kan desnoods ook powerpoint gebruiken om een bmp om te vormen naar jpg. Met de optie dia exporteren geloof ik.
Dit topic is gesloten.