Het Fuji digicam topic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook domme vraag hier :) ik was aan het spelen met de S602 derstrax en wat me enorm opviel (en stoorde) was dat als ik bv inzoomde op iets was het beeld op de lcd enorm wazig, drukte ik af dan werd het beeld op de lcd ineens scherp... bij mijn 2800 is het altijd zoals ik afdruk... is dit normaal?

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Geen idee... bij mijn 2800 is dit ook altijd zoals ik afdruk.
Een erg goede camera trouwens die 2800, ik heb 'm nu twee maanden en ben er erg tevreden mee. Was heel erg aan het twijfelen tussen de 2600 en de 2800 (tja... geld...), maar ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Woei, mijn s602 Zoom is onderweg!!!
hello
your pkg has been sent today by FEDEX
YOUR ORDER # ******
THANKS
'k Hoop hem nog voor de kerst te hebben, maar dat zal wel "net" niet lukken :( Komt allemaal door mijn nerdie gedachten dat ze met "mail me" email bedoelden en in werkelijkheid bedoelden ze post...

[ Voor 46% gewijzigd door Grrrrrene op 19-12-2002 02:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Gefeliciteerd Grrrrrene,

mischien heb je mazzel dat ie er voor de kerst is, ik hoop het voor je. Maarja. Het is wachten nog wel eventjes waard hoor, trust me ;)

Arrived anxious, left bored

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 23:55:
Ook domme vraag hier :) ik was aan het spelen met de S602 derstrax en wat me enorm opviel (en stoorde) was dat als ik bv inzoomde op iets was het beeld op de lcd enorm wazig, drukte ik af dan werd het beeld op de lcd ineens scherp... bij mijn 2800 is het altijd zoals ik afdruk... is dit normaal?
Zoals ik al zei toen ik je sprak (ik plaats het hiet even voor de rest van de tweakers) denk ik dat het komt omdat de 602 veel verder kan zoomen. Als ik ong. 3x zoom met mijn 602 dan is het beeld ook nog wel scherp maar op 6x moet ik hem (meestal) nog even laten scherpstellen. Dit kan je heel gemakkelijk doen door gewoon even de "afdruk" knop half in te drukken. Of natuurlijk manual he :)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Weet iemand of er een *.PDF file is van/over de gebruiksaanwijzing van de S602Z
Het lijkt me makkelijk om dit in mijn PDA te zetten. Ik heb nu alleen de Engelse Owner's manual.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

heb ook al achter een pdf file gezocht, en spijtig genoeg niet gevonden.
(wat niet wil zeggen dat het niet bestaat he,
een nederlandstalige manual zou voor sommige dingen ook wel leuk zijn
maar ja...
Morgen mail ik hierover naar fuji, zodra ik iets weet post ik het hier

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Montana schreef op 19 December 2002 @ 22:48:
Weet iemand of er een *.PDF file is van/over de gebruiksaanwijzing van de S602Z
Het lijkt me makkelijk om dit in mijn PDA te zetten. Ik heb nu alleen de Engelse Owner's manual.
Dezelfde Engelse manual is (hoe kan het ook anders :> ) te vinden bij fuji: hier dus :)

Als je van een ander Fuji model nog een handleiding zoekt, is de Finse afdeling van Fujifilm erg behulpzaam

[ Voor 17% gewijzigd door Tele op 19-12-2002 23:03 ]

• Montana
  • Nu online

Montana

De Engelse heb ik nu binnen, als iemand NL versie weet te vinden zoals Cordobasdi vraagt

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 12:55

aKra

Intentionally left blank.

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/verdwaalde-text.gif

Foutje, bedankt? :+

(Engelse manual, met Nederlandse waarschuwing |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Montana schreef op 19 December 2002 @ 23:05:
De Engelse heb ik nu binnen, als iemand NL versie weet te vinden zoals Cordobasdi vraagt
Als je het boekje kwijt bent kan je bij de winkel 'n nieuwe vragen, al 2 x moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

(Ik heb zins gisteren een S 602 Zoom en daarmee lekker aan het experimenteren.
Daarover heb ik een vraagje: bij het opslaan van de foto’s en het daarna overbrengen naar de PC begint de telling van de opgeslagen foto’s steeds weer opnieuw als mijn microdrive leeg is. Kan je het ook instellen dat de telling door gaat ? ( in de camera)))

Ik heb hiervoor inmiddels voor mij een goede oplossing gevonden. Namelijk ThumbsPlus 5, iets als ACDsee maar net iets anders. Daarin zit een "auto rename" in en daarmee kan je onbeperkt doornummeren wat je ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

edit
ahhhh, je bedoelde een quote Montana, gebruik dan liever [.quote] [/quote] zonder de "." 8)7

[ Voor 113% gewijzigd door T.T. op 22-12-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Montana schreef op 22 december 2002 @ 15:59:
Daarover heb ik een vraagje: bij het opslaan van de foto’s en het daarna overbrengen naar de PC begint de telling van de opgeslagen foto’s steeds weer opnieuw als mijn microdrive leeg is. Kan je het ook instellen dat de telling door gaat ? ( in de camera)))

Ik heb hiervoor inmiddels voor mij een goede oplossing gevonden. Namelijk ThumbsPlus 5, iets als ACDsee maar net iets anders. Daarin zit een "auto rename" in en daarmee kan je onbeperkt doornummeren wat je ook wilt.
PuCK schreef op 15 December 2002 @ 22:20:
Je kan het laatste bestand laten staan (of een leeg bestand met dezelfde naam: DSCF102.JPG of vanwaar je de teling wil laten beginnen) en dan gaat is gewoon door (dus naar 103)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Nee Puck, dat heeft hij al gelezen. Montana kan echter geen quote maken, waardoor het lijkt alsof hij het weer vraagt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ah ok. Mischien dan trouwens iemand hier nog een oplossing voor: :?
PuCK schreef op 18 December 2002 @ 21:58:
Mischien een stom vraagje hoor, maar hoe kan ik met de S602 in manual zwart-wit foto's maken? Ik kan hem dus wel op SP zetten maar dan is alles dus auto.

Of moet ik het dan dus zwart-wit maken in de nabewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

kik! sorry, dit was een leuk topic :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Montana schreef op 22 December 2002 @ 15:59:

Het zou inderdaad fijn zijn dat hij gewoon blijft doortellen al haal je hem leeg, misschien firmware gaan vragen @ Fuji?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op 19 December 2002 @ 23:05:
ik heb nu eindelijk de nederlandse manual weten te bemachtigen,
echter geen pdf maar die maak ik anders zelf wel als er
genoeg geïnteresseerden zijn,

for free natuurlijk he :)

mensen die interesse hebben mogen mij mailen,
dan create ik wel een pdf-je

let me know

spyro (at) pandora.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

Ik mail wel een verzoekje. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen die een verzoekje mailt ontvangt de manual zodra ik hem klaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Ik krijg vandaag of morgen mijn Fuji S602Z eindelijk :D

Wat me opviel was dat er een gigantisch prijsverschil zit tussen de conventionele winkel en de internetwinkels. Toch typisch.

Iemand nog tips&trucs, en evt sites met tips en leuke effecten voor dc's?

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Montana schreef op 22 december 2002 @ 15:59:

Ik neem aan dat je dat op een S602z ook kunt instellen , op alledrie de fuji camera's die ik ondertussen versleten heb kon dat altijd.
Zit meestal ergens in een setup menu , de frame nummering op "continuous"
zetten , dan nummert de camera altijd door, handig als je meer dan een geheugenkaart hebt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dat zit dus niet op de S602Zoom, vandaar dat het hier ook gevraagd word. Dit komt dus waarschijnlijk omdat je zowel SM als CF tegelijk kan gebruiken in de camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op 06 januari 2003 @ 11:54:
[...]

Ik neem aan dat je dat op een S602z ook kunt instellen , op alledrie de fuji camera's die ik ondertussen versleten heb kon dat altijd.
Zit meestal ergens in een setup menu , de frame nummering op "continuous"
zetten , dan nummert de camera altijd door, handig als je meer dan een geheugenkaart hebt.
Zoals dit eerder is besproken in dit topic: Dit is op de S602 niét mogelijk, itt de 4900, 6900, enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
PuCK schreef op 06 januari 2003 @ 12:22:
Dat zit dus niet op de S602Zoom, vandaar dat het hier ook gevraagd word. Dit komt dus waarschijnlijk omdat je zowel SM als CF tegelijk kan gebruiken in de camera...
Je kan het niet tergelijkertijd gebruiken. Het is of de SM of de CF. Dit moet je dus selecteren in het menu

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Alpha-sphere schreef op 06 januari 2003 @ 14:08:
[...]

Je kan het niet tergelijkertijd gebruiken. Het is of de SM of de CF. Dit moet je dus selecteren in het menu
Je maar ik bedoelde dus dat je ze beide kan gebruiken. Natuurlijk moet je aangeven als je wilt wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

PuCK schreef op 22 december 2002 @ 17:56:
Ah ok. Mischien dan trouwens iemand hier nog een oplossing voor: :?

[...]
Ik weet het! Ik weet het! Bedacht het me net ineens, om zwart wit foto's met de 602 te maken:

- Zet de camera in SP
- Draai paar keer aan knopje tot hij op B&W staat en tada! Hij neemt standaard zwart/wit foto's!

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke topic dit,

helaas had ik niet genoeg geld (over) voor een 602, dus heb ik vandaag de s304 besteld. De 60s pro's etc vs de 304 heb ik onderhand wel gezien dus je hoeft de moeite niet te nemen.

Ik heb wel een vraag en ik denk dat ie hier wel in het topic past. Ik ben dus voor de s304 op zoek naar wat leuke lenzen. Het liefst een extra zoom lens erop. (nu 6x zoom).

Dus eventjes op die sites gekeken:

- Raynox
- Tiffen
- Soligor
- Fuji
- Hama

maar ik heb echt geen idee welke en wat te bestellen. Er is zoveel keus.. Ik wil dus beginnen met een lens die alles nog dichterbij haalt dan de 6x optische die er nu dus op zit. Uiteraard zo goedkoop mogelijk en het moet al dan met of zonder coverterring goed passen op de s304.

Nu zie ik regelmatig de term 1.5x telezoom voorbij komen op die sites en vraag me dan af wat het is. Krijg ik dan 7.5x optische zoom? Of is het 6*1.5 of..... :? ik heb echt geen flauw idee.

Kan iemand mij misschien een goede lens adviseren? Het hoeft niet de creme de la creme te zijn.
Ik zie in de pricewatch geen shops staan die ze verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:26 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Tijd geleden dat dit topic omhoog is geschopt :D

Heb ik ook even een vraagje, iemand enig idee waar ik de Metz 32 Z-1 flitser kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gekeken en die http://www.diga4u.nl/pages/detail.php?artikelnummer=tlfx9 gevonden. Maar dat moet toch ook wel goedkoper kunnen (ander merk/shop etc).

Die raynox is zelfs nog een stuk duurder :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Die Metz 32 Z-1 flitser lijkt wel nergens meer te krijgen :(

Iemand dan een idee welke flitser geschikt is voor de Fuji S602 ? Alle flitsers die ik weet via het forum van dpreview zijn nergens meer te krijgen :?

[ Voor 57% gewijzigd door Puck op 06-03-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er al plannen zijn voor een vervanger van de s602Z? ik las dat ze een 6mp superCCD hadden ontwikkeld, zal toch niet lang meer duren dat er dan een 6mp s602z variant komt hoop ik? met een fokkin' AF ASSIST LAMP :P want die mis ik een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Je moet kijken hoeveel volt de flitser teruggeeft aan de camera.. die moet bij de fuji niet te hoog zijn..

Op internet zijn daar wel lijstjes van te krijgen... Misschien kun je bij cityfoto (eindhoven hiero) eens proberen; daar zag ik nog een paar Metz flitsers liggen..

[edit]
Of een Metz 32MZ-3.. heeft wel wat meer functionaliteit dan die jij wilt (zoals TTL) maar misschien zijn die beter verkrijgbaar..

[edit2]
Op die AF-Assist lamp zit ik ook te wachten... en dat ze maar eens die ISO-voet voor de flitser aanpassen zodat ie TTL ondersteund.. nu moet ik eerst gaan omrekenen voor de juiste afstand en diafragma..

[ Voor 42% gewijzigd door Krypt op 06-03-2003 16:49 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

Ik volg al een poosje diverse site's mbt Fuji 602 en alles wat er bij komt. Dus ook dit topic.
Maar ook de Duitse Fuji Forum. Misschien moet je dat ook eens doen. Heel vaak komen ook dit soort vragen daar voor. En 9 van de 10 gevallen zijn de gebruikers erg negatief over het aanbod / merken van de lenzen.

http://www.finepix.de/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Krypt schreef op 06 March 2003 @ 16:41:
Je moet kijken hoeveel volt de flitser teruggeeft aan de camera.. die moet bij de fuji niet te hoog zijn..

Op internet zijn daar wel lijstjes van te krijgen... Misschien kun je bij cityfoto (eindhoven hiero) eens proberen; daar zag ik nog een paar Metz flitsers liggen..

[edit]
Of een Metz 32MZ-3.. heeft wel wat meer functionaliteit dan die jij wilt (zoals TTL) maar misschien zijn die beter verkrijgbaar..

[edit2]
Op die AF-Assist lamp zit ik ook te wachten... en dat ze maar eens die ISO-voet voor de flitser aanpassen zodat ie TTL ondersteund.. nu moet ik eerst gaan omrekenen voor de juiste afstand en diafragma..
Die Metz 32 MZ-3 kan alleen via een convertor op de camera volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
Je moet voor je S602Z een flitser hebben die je manueel kan instellen, anders gaat het niet echt goed werken. De S602Z heeft namelijk maar 1 contactpuntje op de hotshoe (dus TTL e.d. gaat niet werken). Check even deze site: http://www.marius.org/fuji602faq.php#8.

Ik heb zelf een Canon Speedlite 299T flitser. Redelijk oud dingetje maar werkt nog altijd prima en geeft gewoon zeer goeie resultaten. D.m.v. het kiezen van de F-waarde achterop de flitser kan ik in combinatie met de in te stellen ISO-waarde (ook op de flitser zelf) kiezen hoe hard er geflitst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dus welke flitser(s) kan je mij aanbevelen? (die FAQ had ik al gelezen maar als die flitsers nergens meer te krijgen zijn :/)

[ Voor 49% gewijzigd door Puck op 06-03-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:30
In principe kan ELKE flitser op de Fuji S602Z, als de flitsspanning te hoog is dan moet er een z.g. synch shoe tussen. Dit is een soort flitsschoentje die de spanning terugbrengt naar een veilige waarde voor de camera.
Zie: http://www.saundersphoto.com/html/wein.htm -> accessoires -> Safe Sync Cat. No. 990-550
Ik zoek zelf ook zo'n ding, zodat ik mijn Metz CT45 weer kan gebruiken. Weet iemand waar deze dingen verkocht worden?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even offtopic..

waarom heb ik in zo'n groot verzamel topic werkelijk nog nooit een antwoord gehad :?
dit is geen flame of iets in die richting, maar het valt me altijd op dat wanneer ik de faq lees en zo'n verzameltopic zie denk ik al.. nee toch..

Anyway ik weet dat mijn vraag van noob niveau is hierboven. Maar zou iemand toch misschien ff kunnen helpen? ( de vraag van 13:23 vandaag )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Er zijn al een aantal dingen voor je aangeboden hoor funksngrooves. Er zijn alleen niet veel mensen die onwijs ervaring hebben met lenzen enzo denk ik hier. Kijk eens op het dpreview forum, in het fuji gedeelte. (is alleen op dit moment down volgens mij).

Hoe zit dat met die bepaalde SCA301 dingen? Ik snap er niks van? Is dat een converter ofzo? Ik heb een een tabel om te kijken welke Metz Flitsers er op mijn S602 kunnen, maar er staat bij SCA301. Kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?

En Krypt, jij hebt een 6900. Werkt de 32MZ-3 daar goed op dan? Zonder converter ofzoiets? Maar TTL werkt dus niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 06-03-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
PuCK schreef op 06 maart 2003 @ 19:27:
Dus welke flitser(s) kan je mij aanbevelen? (die FAQ had ik al gelezen maar als die flitsers nergens meer te krijgen zijn :/)

Tsja, die van mij werkt dus goed (Canon Speedlite 299T) en verder alle flitsers die manueel in te stellen zijn. Ik ga je ze niet allemaal opnoemen natuurlijk :P Hou ook ff die lijst met flitsvoltages in de gaten als je er eentje op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Zullen er ook ooit software updates komen op de S602's ? Aangezien een vriend van mij hem nu ook heeft, en hij heeft veel meer opties, en als wij de camera's naastelkaar zetten, en een foto van hetzelfde laten maken precies zelfde settings komt die van hem er VEEL mooier uit... :/

Any1? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nope, don't think so...

Hier zijn al vele malen topics geweest op het dpreview forum. De camera is al best oud en er is nog niks gehoord over een firmware update. However, op het dpreview forum heeft iemand zijn handen kunnen leggen op de orginele firmware en een manier om die te uploaden naar de camera, ze zijn geloof ik bezig dat ding te ontcijferen en te modden :P

Hoe kan het nou dat die vriend veel meer opties heeft :? Heeft die mischien de S602 Pro? Dat vind ik wel erg raar. Noem eens een paar van die funties die hij wel heeft en jij niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 07-03-2003 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:04
Hmmm, ik heb alle recente berichten een beetje door zitten lezen, maar ik heb nog niets gevonden wat ik zoek:

Wat heb ik nodig
Ik ga 3,5 maand naar China, daar wil ik gewoon een hoop foto's maken. En dus wil ik een digitale camera kopen. Mijn wensen zijn NU minstens 2,1 Mi en lange batterij-tijd, de prijs moet echt niet hoog zijn (maximaal 250 Euro!). Ik hoef geen superdeluxe camera, ik moet gewoon standaard foto's maken. Ik zit nu te denken aan een Fuji Finepix A202.... Goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schreeuw niet zo :P ik weet niet wat een a40 tegenwoordig nog kost (canon) maar die schijnt ook wel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt er nou een true 6mp s602z met AF assist laahaaamp :)

edit:
shit vergeten edit te gebruiken :|

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 09:54:

edit:
Fuji S2 Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Ik heb vanmiddag een filtertje van Raynox besteld voor mijn S602Z dat ik hopelijk maandag mag ontvangen :) Zit een pola, uv, adapterring en een lens dop in.
Binnenkort ook maar es een zonnekap kopen, ook wel handig :)

Kan ik weer ff vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmblz :P van onder de 1000 euro als t ff kan :D
edit:
oh jee, ik heb onder de account van mijn huisgenoot gepost, boppie hier

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op 06 maart 2003 @ 19:35:
In principe kan ELKE flitser op de Fuji S602Z, als de flitsspanning te hoog is dan moet er een z.g. synch shoe tussen. Dit is een soort flitsschoentje die de spanning terugbrengt naar een veilige waarde voor de camera.
Zie: http://www.saundersphoto.com/html/wein.htm -> accessoires -> Safe Sync Cat. No. 990-550
Ik zoek zelf ook zo'n ding, zodat ik mijn Metz CT45 weer kan gebruiken. Weet iemand waar deze dingen verkocht worden?
Op de vraag of mijn Vivastart 2800 (35 volt gemeten) kan worden aangesloten op de FinePix kreeg ik het volgende antwoord van Fuji:

"Het voltage wat de FinePix S602Zoom mag en kan hebben voor een flitser is ongeveer 300Volt. Wanneer uw flitser voldoet aan onderstaande eisen kunt u een flitser welke 35Volt leverd gebruiken op de FinePix S602Zoom".

In principe kunt u iedere flitser gebruiken als het maar beschikt over de volgende 3 kenmerken:
* Middencontact
* handmatig instelbaar diafragma , de zogenaamde "A" stand.
* handmatig instelbare filmgevoeligheid
Camera's worden op de "M" stand gezet met het, op de flitser, ingestelde diafragma. Verder een sluitertijd van bijv. een 1/60 of 1/125. Vervolgens via het menu de camera zetten op " external flash".

P.s. flitsers met alleen een "TTL" stand hebben geen nut daar ze dan alleen maar hun volle vermogen afgeven. Staaf- en studioflitsers kunnen ook gebruikt worden mbv een flitscontactblokje van "Hama". Dit blokje gaat op de camera en heeft aan de zijkant een flitskabel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Laatst online: 14-09 18:08
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 09:54:

edit:
Euh ik heb dat ook gehoort en ik vraag me dat ook af... zou iemand... iemand mijn een hintje kunnen geven :)

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 13:23:
Nu zie ik regelmatig de term 1.5x telezoom voorbij komen op die sites en vraag me dan af wat het is. Krijg ik dan 7.5x optische zoom? Of is het 6*1.5 of..... :? ik heb echt geen flauw idee.

Kan iemand mij misschien een goede lens adviseren? Het hoeft niet de creme de la creme te zijn.
Ik zie in de pricewatch geen shops staan die ze verkopen.
Eindelijk dan maar eens een antwoord :).

De tele-converter geeft een extra vergroting. Als je een 1.5x-converter hebt, krijg je dus een totale optische zoom van 6*1.5 = 9x en een totale (incl. digitale zoom) van tot 6*4.4*1.5 = 39.6x (:9~) (dit laatste ligt aan de ingestelde resolutie; zie pag. 26 van de handleiding (NL)).

Voor de lens: Olympus B300 schijnt zeer goed te zijn, geeft een vergroting van 1.7x, maar is niet meer nieuw te verkrijgen en is tweedehands rond de 250 euro (?).

Raynox heb ik ook naar gekeken; zeer interessante prijscategorie, maar kwaliteit is stuk minder, maar wel acceptabel. Zal zo even kijken waar ik ook weer een vergelijking heb gepost die ik ergens vond.

Maar er loopt nu sinds kort een topic over een zeer interessante lens, met een vergrotingsfactor van maar liefst 7.5x; dit betekent dus 6*7.5 = 45x optische vergroting! Deze lens is nog niet in productie genomen, maar is binnen enkele weken leverbaar, en resultaten komen nog op de site terecht. Houd daarom het genoemde topic in de gaten!

Maar als iemand anders ook nog tips/adviezen heeft, maakt-ie er meer mensen blij mee dan alleen funksngrooves :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

45x optische zoom ik wil het niet eens hebben, ik moet dan mijn statief superstabiel zetten en met de zelfontspanner werken.

1.55x tot 1.7x zoom is nog redelijk te doen met een vast punt of een statief.

Vergeet niet dat een grotere telelens ook veel van je lichtsterkte te niet doet, dus dan moet je met een lagere sluitertijd werken en daardoor weer met een statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 08:51

Zak

Even een vraagje over de A203.

In het boekje worden alleen geheugenkaartjes tot en met 128 mb genoemd. Komt dit omdat op het moment van schrijven 256mb kaartjes niet beschikbaar waren of werken deze gewoonweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Zak schreef op 04 April 2003 @ 15:03:
Even een vraagje over de A203.

In het boekje worden alleen geheugenkaartjes tot en met 128 mb genoemd. Komt dit omdat op het moment van schrijven 256mb kaartjes niet beschikbaar waren of werken deze gewoonweg niet?
Beetje moeilijk te beantwoorden vraag. De a203 maakt als ik me niet vergis gebruik van smc (max. 128mb op het moment). De controller zit dus op de camera. Wellicht kan fuji je daar meer over vertellen. Mail ze eens zou ik zeggen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak

Zak

MaDLiVe schreef op 04 april 2003 @ 15:08:
[...]

Beetje moeilijk te beantwoorden vraag. De a203 maakt als ik me niet vergis gebruik van smc (max. 128mb op het moment). De controller zit dus op de camera. Wellicht kan fuji je daar meer over vertellen. Mail ze eens zou ik zeggen.
De A203 maakt gebruik van XD cards. Of de controller daarbij in de camera zit of in de kaart weet ik niet. Afgaande op het formaat van het kaartje denk ik in de camera.
256mb XD-cards zijn wel al leverbaar iig. Niet dat ik er binnenkort een ga kopen want momenteel ben ik vrij blut maar stel ik loop eens tegen een mooie aanbieding aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als er nog iemand is die een PDF heeft met de nederlandse gebruiksaanwijzing van de S602 dan houdt ik mij van harte aanbevolen :)
Niet dat ik geen engels kan, maar het leest toch net iets fijner in je moerstaal he :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hmmm, zijn wel meer mensen naar opzoek, volgens mij is het al heel moeilijk om de engelse in PDF te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 09 april 2003 @ 23:26:
Als er nog iemand is die een PDF heeft met de nederlandse gebruiksaanwijzing van de S602 dan houdt ik mij van harte aanbevolen :)
Niet dat ik geen engels kan, maar het leest toch net iets fijner in je moerstaal he :P
Brrr. al die verkrachte termen. :/

Wat mis je dan kwa uitleg in de engelse of snap of begrijp je nog niet ? (of zou je em uitwillen lenen aan iemand die geen engels kan lezen ? )

Als het je gaat om de camera hanteringen heb ik wel een andere aanrader voor je.
ISBN: 90-5764-101-1.

Tis een boek (duuh) niet duur, kwam ik tegen bij de slegte en kon ik niet voor 6 euro's laten liggen. Zowel analoge als digitale fotografie staat er in uitgelegt. (digitale iets gedateerd wellicht)
Plus een boel belichtingsvoorbeelden en fotografie tips. Leuk om te lezen en om je camera mogelijkheden te plaatsen zowel voor beginnende als gevorderde camfreak. :P

Plaatje: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=90339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Das ook zeker interessant, want in de handleiding staat uiteraard wel _wat_ je allemaal kan instellen, maar niet wat de _gevolgen_ zijn voor de foto's :)
Een fotoboek lijkt me dan ook zeker handig, en of het nou gaat over analoog of digitaal, dat maakt me niet uit. De basis is toch hetzelfde.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 09 April 2003 @ 23:26:
Aangezien ik deze vraag al wel vaker voorbij heb zien komen, zal ik proberen deze morgen te scannen.
Ik heb nml gelukkig wel de nederlandse handleiding :)
Mocht het morgen niet lukken, dan wordt het na het weekend, maar ik hou je wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Oscar the Grouch schreef op 10 april 2003 @ 09:19:
Das ook zeker interessant, want in de handleiding staat uiteraard wel _wat_ je allemaal kan instellen, maar niet wat de _gevolgen_ zijn voor de foto's :)
In de Fuji-handleiding die ik bij mijn S602Z kreeg staan bij veel instellingen wel voorbeelden van het effect op de uiteindelijke opname. Natuurlijk: het is simpel en summier, maar enig idee krijg je er wel van.
Een fotoboek lijkt me dan ook zeker handig, en of het nou gaat over analoog of digitaal, dat maakt me niet uit. De basis is toch hetzelfde.
Ik zou altijd voor analoog gaan: daar wordt meer verteld over het fotograferen zelf. 'Digitale boeken' gaan voornamelijk over de nabewerking. Ook interessant, maar meestal al (zeker voor de gemiddelde tweaker) vanzelfspreken of iig wat vanzelfsprekender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:50:
[...]

Aangezien ik deze vraag al wel vaker voorbij heb zien komen, zal ik proberen deze morgen te scannen.
Ik heb nml gelukkig wel de nederlandse handleiding :)
Mocht het morgen niet lukken, dan wordt het na het weekend, maar ik hou je wel op de hoogte.
Om je wat werk te besparen (scannen is nl nogal wat werk...) hier vast pag. 2 t/m 41 van het boekje: 5.5 MB!.

Meer tijd heb ik helaas niet, maar denk dat dit alvast een aardig begin is!

Link weggehaald; zie sjroorda in "Het Fuji digicam topic"

[ Voor 12% gewijzigd door sjroorda op 19-04-2003 17:19 . Reden: tijdelijke link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens aan :)
En of dat scheelt, das al bijna het halve boekje! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

sjroorda schreef op 10 April 2003 @ 14:04:
[...]

In de Fuji-handleiding die ik bij mijn S602Z kreeg staan bij veel instellingen wel voorbeelden van het effect op de uiteindelijke opname. Natuurlijk: het is simpel en summier, maar enig idee krijg je er wel van.
Eens, but joe get the point :)
Ik zou altijd voor analoog gaan: daar wordt meer verteld over het fotograferen zelf. 'Digitale boeken' gaan voornamelijk over de nabewerking. Ook interessant, maar meestal al (zeker voor de gemiddelde tweaker) vanzelfspreken of iig wat vanzelfsprekender.
Ook eens.
Vanmiddag was ik in een enge bijna PC-loze omgeving die 'Bieb' schijnt te heten :P
Daar heb ik eens even wat leuke boeken over fotografie opgezocht, gevonden en meegenomen :)

Enne :* voor dat 5.5Mb linkje hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*boot* :P

zodra iemand ook maar enige informatie heeft betreft een opvolger van de s602z houdt ik me aanbevolen :) Be toch wel erg benieuwd wat ze er bij fuji mee gaan doen. Ik lach ze uit als de low light AF weer zo "slecht" is

ik denk dat het ongeveer als volgt iets zal zijn:

6mp
af assist lamp
6x zoom f2.8 (zelfde lens als voorganger?)
draaibaar display? (twijfelachting)
(optional) remote

dat zou ik wel ideaal vinden, natuurlijk zijn er nog wel meer dingen , zoals een zoom ring, gezien bij de sony f717, dat werkte echt prettig.

de lens mogen ze natuurlijk ook nog wel sneller maken maar 2.8 over het hele zoombereik is weinig klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
ff nog een vraagje tussendoor

Ik breng maandag m'n S602Z terug naar de winkel omdat er een stofje in m'n lens zit, en de winkel stuurt em terug naar fuji

Weet iemand hoelang ik em dan kwijt zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 12 April 2003 @ 20:14:
ff nog een vraagje tussendoor

Ik breng maandag m'n S602Z terug naar de winkel omdat er een stofje in m'n lens zit, en de winkel stuurt em terug naar fuji

Weet iemand hoelang ik em dan kwijt zal zijn?
Post es zo'n plaatje van die cam met stof erin.

Kon je het merken aan de opnamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

yup mijne gaat ook binnenkort weer terug
denk over paar weekjes
ik loop al 7 maanden met stof erin... het is alleen een nadel met tegenlicht fotografie... maar verder merk je er niks van maar het hoort gewoon niet...
en mijn camera gaat vaak van zelif uit als ik hem aan zet ofzo :S en soms ook gewoon na 10 sec terwijl er niks met die batterij mankeert... soms wel irritant als je iets moois ziet en snel je camera aan zet en dattie direcht weer uit gaat :/

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firecow schreef op 12 April 2003 @ 21:12:
yup mijne gaat ook binnenkort weer terug
denk over paar weekjes
ik loop al 7 maanden met stof erin... het is alleen een nadel met tegenlicht fotografie... maar verder merk je er niks van maar het hoort gewoon niet...
en mijn camera gaat vaak van zelif uit als ik hem aan zet ofzo :S en soms ook gewoon na 10 sec terwijl er niks met die batterij mankeert... soms wel irritant als je iets moois ziet en snel je camera aan zet en dattie direcht weer uit gaat :/
Mmmhm soms had ik dat wel es maar dat kwam door een slecht geformateerd SM kaartje en/of bijna lege accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 19:36:
*boot* :P

zodra iemand ook maar enige informatie heeft betreft een opvolger van de s602z houdt ik me aanbevolen :) Be toch wel erg benieuwd wat ze er bij fuji mee gaan doen. Ik lach ze uit als de low light AF weer zo "slecht" is

ik denk dat het ongeveer als volgt iets zal zijn:

6mp
af assist lamp
6x zoom f2.8 (zelfde lens als voorganger?)
draaibaar display? (twijfelachting)
(optional) remote

dat zou ik wel ideaal vinden, natuurlijk zijn er nog wel meer dingen , zoals een zoom ring, gezien bij de sony f717, dat werkte echt prettig.

de lens mogen ze natuurlijk ook nog wel sneller maken maar 2.8 over het hele zoombereik is weinig klagen...
mwa dit lijkt me wel cool
6 mp > 12 mp outpoet
8 x zoom 1.8/2.8 ofzo
draaibaar display is wel realx idd...
Fast AF !! niet die trage shit
Time laps etc kabeltje kunnen aansluiten en foto's laten nemen etc
mwa de rest is eigenlijk wel relax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 21:06:
[...]

Post es zo'n plaatje van die cam met stof erin.

Kon je het merken aan de opnamen ?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3170/full.jpg

Ik loop er ook al een tijdje mee, maar nooit zin gehad om dat ding te missen

Maar nu heb ik over 2 maanden een bruiloft waar ik heel de dag foto's moet maken, en dan moet ie gewoon in orde zijn, dus ik hoop dat ik em dan terug heb, anders heb ik een prob

[ Voor 35% gewijzigd door Foxke op 12-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

duurt trouwens ongeveer3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Firecow schreef op 12 April 2003 @ 22:12:
duurt trouwens ongeveer3 weken
Ok, daar valt mee te leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had precies hetzelfde probleem en ik ben en 5 weken kwijt geweest, ze hebben op het moment dan ook een wachtrij van 5 weken, heb em net terug, hijs wel goed gefixed trouwens, en kostenloos, ja ik weet et, is garantie maar je weet het nooit...

ze hebben bij mij de lens en de ccd schoongemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 12 April 2003 @ 22:02:
[...]

[afbeelding]

Ik loop er ook al een tijdje mee, maar nooit zin gehad om dat ding te missen

Maar nu heb ik over 2 maanden een bruiloft waar ik heel de dag foto's moet maken, en dan moet ie gewoon in orde zijn, dus ik hoop dat ik em dan terug heb, anders heb ik een prob
Owwja, uuuh die kende ik al. :X

Heb je je icon veranderd of is het topic al weer zo lang geleden ?

Het probleem deed zich nier voor wanneer je de lens in de tele stand had staan. Ik zal er es op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 00:07:
[...]

Owwja, uuuh die kende ik al. :X

Heb je je icon veranderd of is het topic al weer zo lang geleden ?

Het probleem deed zich nier voor wanneer je de lens in de tele stand had staan. Ik zal er es op letten.
Ongeveer een maand geleden, en icon niet verandert :)
En als ik vol inzoomde, had ik er geen last van nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Wat zou ik nog mogen vragen voor een Fuji 602 van een half jaartje oud ??
Eventueel met 128MB SM & Metz32 Flits.

Is niets mis mee, alleen de echtgenote kan er niet mee overweg in slechtere lichtomstandigheden... , ik zelf probeer mijn plan te trekken, maar ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat niet altijd bevredigend is 8)7

Voor de rest zeer tevreden van het toestel, al honderden foto's mee genomen en laten afdrukken alleen die g#dv#rd#md# AF Assist lamp die ontbreekt ... :(
Ik wil het toestel helemaal niet afbreken, maar dit vind ik toch een heel ERG minpunt voor een camera van deze categorie.

Iemand een goed alternatief (met assist-lamp >:) ) ?? Of eentje die goed werkt binnenshuis, in slechtere lichtomstandigheden ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
GeFke schreef op 16 april 2003 @ 17:10:
Wat zou ik nog mogen vragen voor een Fuji 602 van een half jaartje oud ??
Eventueel met 128MB SM & Metz32 Flits.
600,- a 650,- incl. die accessoires.
Iemand een goed alternatief (met assist-lamp >:) ) ?? Of eentje die goed werkt binnenshuis, in slechtere lichtomstandigheden ... ?
Canon D30 (kost ~1100,- 2ehands), dat is een digitale spiegelreflex. Mooie camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus nu een maand de trotse bezitter van een 2600z van fuji.
Nu had ik mij er een beetje in verdiept voor ik een cam ging kopen en
ik had bedacht dat er in ieder geval auto iso op moest zitten.
In de winkel waar ze de Fuji hadden staan voor weinig zeiden ze dat
auto iso wel op elke cam zat tegenwoordig.
Thuis gekomen met mijn nieuwe cam ,mooi geen auto iso.
Nu vind ik dat de foto's schitterend zijn , maar de camera vind het al snel donker.
Had dit met auto iso beter geweest of valt dat ook wel mee eigenlijk?
Heeft er iemand ervaring hiermee ?
Of kan ik nog een instelling maken in de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hij heeft auto iso, tenminste, dat moet wel want je kunt er zelf niets aan instellen :)
Alleen geen groot bereik, iets van 160-200 las ik ooit eens, dan houdt het op

Maar het is inderdaad een hele goede camera voor het geld alleen binnenshuis zonder flits fotograferen is een drama, binnen met flits en buiten overdag is het een perfecte camera, heb hem nu bijna anderhalf jaar en nog altijd tevreden.

Heb alleen wel een S602 gekocht voor het fijnere werk, maar voor in de kroeg en op vakantie etc heb ik mjn trouwe 2600z :)

[ Voor 53% gewijzigd door Captain Pervert op 19-04-2003 00:06 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 18:34:
Ik ben dus nu een maand de trotse bezitter van een 2600z van fuji.
Nu had ik mij er een beetje in verdiept voor ik een cam ging kopen en
ik had bedacht dat er in ieder geval auto iso op moest zitten.
In de winkel waar ze de Fuji hadden staan voor weinig zeiden ze dat
auto iso wel op elke cam zat tegenwoordig.
Thuis gekomen met mijn nieuwe cam ,mooi geen auto iso.
Nu vind ik dat de foto's schitterend zijn , maar de camera vind het al snel donker.
Had dit met auto iso beter geweest of valt dat ook wel mee eigenlijk?
Heeft er iemand ervaring hiermee ?
Of kan ik nog een instelling maken in de camera?
de 2600z (en de 2800z) staan standaard op ISO100 .. meer of minder is ook niet mogelijk .. dat in combi met een max sluiter van 0,5sec kan problemen geven in donkere ruimtes (maar daar staan deze cams ook om bekend :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Voor de geinteresseerden:

Op http://www.siemenroorda.nl/manual.zip staat de Nederlandse handleiding van de Fuji S602Zoom. Dit is een scan van het boekje en opgeslagen als full-image-PDF, omdat tekstherkenning niet lekker gaat vanwege het grote aantal symbolen door de tekst heen. Daarom is het bestand 13.6 Mb groot, dus je weet waar je aan begint :).

De scans zijn ook niet van denderende kwaliteit, maar de tekst en zo is 'goed' (goed genoeg) leesbaar.

Ik heb ook bij deze de vorige versie (pag. 1-42) van het Internet afgehaald.

[ Voor 2% gewijzigd door sjroorda op 11-06-2003 12:58 . Reden: gezipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die barrel distortion; kromme lantaarnpalen en scheve flatgebouwen in groothoekstand

Jullie hoor ik er niet over :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik heb een fuji a 303 me eerste digicam alleen ik heb er weinig verstand van maar weet iemand mischien hoe ik het beste een foto kan nemen van me aquarium ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Zonder flits (wil niet achter glas he :P) en goed belichten, bijv. een bureaulamp er van boven in laten schijnen. En als je een beetje aquarium hebt heb je er al sfeerverlichting ingebouwd dus dat zou geen probleem moeten opleveren :) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Captain Pervert schreef op 22 april 2003 @ 02:10:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die barrel distortion; kromme lantaarnpalen en scheve flatgebouwen in groothoekstand

Jullie hoor ik er niet over :?
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Maarja, wat verwacht je met zo'n lens. Met Andromedia Lensdoc (plugin voor photosohop) kan je enigzins weer wat dingen rechtbuigen, dus in principe geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Bedankt voor de tip, ik ga die plugin even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak

Zak

Ik heb dus gemaild met Fuji
Aan de hand van uw vraag en de gegevens is ons antwoord als volgt;

U kunt in de camera een xD-picture kaart gebruiken van 256Mb. Wanneer er aan het eind van het jaar een 512Mb kaart leverbaar is kunt u deze ook gebruiken in de FinePix A203.
Mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 13:04

Basszje

Reisvaap!]

Vraagje of eigenlijk probleem :(

Ik gebruik al een jaar oid tot tevredenheid de FinePix 2600z . Ik heb paar dagen geleden dan eindelijk maar eens een andere smartmedia kaart ( 128 mb ) gekocht ipv standaard 16.

Vage is nu dat zodra ik de camera aanzet hij ( met absoluut volle nieuwe batterijen, meerdere geprobeerd ) gelijk weer uitvliegt. Als ik mazzel heb nog met een 'battery' melding, maar niet altijd.

Kan dit nou liggen aan die nieuwe smartmedia kaart of is er iets anders aan de hand :? . Kan overigens even niet met de oude kaart testen ( door omstandigheden ) , maar dit ga ik nog wel proberen.

Overigens is het Dane-Elec geheugen wat volgens mij prima zou moeten werken :? . Het is dus ook geen B-merk oid

Meer mensen hier ook last van gehad :?

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 28-04-2003 00:30 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Mijn camera S602 gaat voor dat probleem ook morgen terug naar de winkel helaas :( 3-4 weken zonder cam :/

1.stof in de lens
2.vaage streep in elke foto denk een haar op het ccd ofzo
3.cam valt soms uit als ik hem aanzet :?

maja hopen dat ik hem snel terug krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 13:04

Basszje

Reisvaap!]

Minder idd :{

Ik zat met af te vragen of er toevallig ergens een site is waar veel voorkomende problemen met Fuji apparaten staat :? . Net zoals elk merk zullen ze wel een aantal dingetjes hebben die vaker voorkomen lijkt me? . Kan met google alleen niet echt wat vinden .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Firecow schreef op 28 April 2003 @ 00:57:
Mijn camera S602 gaat voor dat probleem ook morgen terug naar de winkel helaas :( 3-4 weken zonder cam :/

1.stof in de lens
2.vaage streep in elke foto denk een haar op het ccd ofzo
3.cam valt soms uit als ik hem aanzet :?

maja hopen dat ik hem snel terug krijg :(
'k ben de mijne nu ook 2 weken kwijt, en ik mis em echt ;(
Hopelijk nog een week, maar dat verwacht ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn FinePix S602. Ik heb gelijk na de aanschaf van het (overigens prima) apparaat een Compact Flash kaart van 512MB (Apacer) erbij gekocht. Na een fotogenieke vakantie in Frankrijk ben ik aan het experimenteren geslagen en wat blijkt? Alleen met de 16MB CF kaart die er bij zat (SanDisk) kan ik direct foto's van PC naar de camera terugcopiëren en deze op de camera zelf afspelen. Als ik dat probeer met de 512MB CF kaart, krijg ik de melding "card not initialised". Ook na formatteren van de kaart, waarbij ik exact dezelfde handelingen uitvoer als bij de 16MB, krijg ik weer die idiote melding. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand wat ik eraan kan doen, behalve hard naar de winkel rennen voor een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:27:
Ik heb een probleempje met mijn FinePix S602. Ik heb gelijk na de aanschaf van het (overigens prima) apparaat een Compact Flash kaart van 512MB (Apacer) erbij gekocht. Na een fotogenieke vakantie in Frankrijk ben ik aan het experimenteren geslagen en wat blijkt? Alleen met de 16MB CF kaart die er bij zat (SanDisk) kan ik direct foto's van PC naar de camera terugcopiëren en deze op de camera zelf afspelen. Als ik dat probeer met de 512MB CF kaart, krijg ik de melding "card not initialised". Ook na formatteren van de kaart, waarbij ik exact dezelfde handelingen uitvoer als bij de 16MB, krijg ik weer die idiote melding. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand wat ik eraan kan doen, behalve hard naar de winkel rennen voor een ander merk?
Zitten die terug gezette bestanden dan ook in de \DCIM\100_FUJI\ map ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die heb ik in dezelfde map teruggezet. Bijdeweg: de naam van die map 100_FUJI maakt nix uit. Je kan het elke naam geven die je wilt, al heb je een werkend kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Olympus heeft een nieuwe Tele-Converter geintroduceerd die wel interressant kan zijn voor de 4900/6900/S602 gebruikers.

TCON-17 details
Optical Construction: 5 elements - 3 groups
Length: 75 mm (2.9 inches)
Width: 80 mm (3.1 inches)
Thread: 55 mm
Weight: 260 grams (9.2 ounces)

Afbeeldingslocatie: http://www.b-300.com/tcon17.jpg

De TCON-17 lijkt een vernieuwde en verbeterde versie van de bekende B300 te zijn. Er wordt gezegd dat deze lens nog minder last heeft van chromatische abberatie.

Hier is een vergelijking tussen deze twee lenzen te vinden. Ook de WCON-07 is nieuw, dit is een groothoeklens.

OLYMPUS WCON-07, 0.7X

Optical Construction:
4 elements - 4 groups
Length: 47 mm (1.85 inches)
Width: 99 mm (3.9 inches)
Thread: 55 mm
Front Filter Size: None
Weight: 225 grams (7.9 ounces)

Afbeeldingslocatie: http://www.b-300.com/tcon07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je daar nog meer voor nodig behalve een adapterring om die voorzetlenzen erop te zetten?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste