Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hy All,

Ik ben dus van plan om voor mijn Minolta Dimage S404 een telelens te gaan kopen bij :

www.ckcpower.com

De telelens is een CrystalVue Optics SharpShooter 8x32, waarvan hier een review te lezen is:

http://www.steves-digicams.com/sharpshooter.html

Maar ik ben erachter gekomen dat dit niet gaat passen, daar de lens met een step-down ring van 37mm naar 28mm komt. Mijn Minolta heeft echter een standaardlens-doorsnede van 35.5 mm. Ik heb hier hoop ik al wat op gevonden in de vorm van een step-up ring van 35.5 mm naar 37mm die hier te bezichtegen is:

http://www.cameragear.com/detail.asp?product_id=AR15

Nu zijn mijn vragen aan jullie:

- Is deze lens een investering waard (de CrystalVue)
- Is de lens en evt. de step-down ring ergen in Nederland te koop ?
- Werkt mijn oplossing zoals ik hem bovenstaand beschrijf?

Dat zou ik erg graag willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze geven daar een voorbeeld met een Nikon camera. 28mm lens, en dan krijg je geen vignetting. Maar de DiMAGE S404 heefte en 35,5mm lens. Ik denk dat je dan wel vignetting krijgt.

Verder ben ik ook geinteresseerd om een telelens op mijn Minolta S404 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timyo, step up/ down rings zijn ook wel te koop bij www.fotokonijnenberg.nl , althans, daar had ik 1tje vandaan gehaald.
Het klinkt misschien flauw, maar ik zou liever extra naar het onderwerp toelopen dan een kwaliteitvermindering krijgen door zo'n 'sharpshooter' Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit niet zo'n feest is (teleconverters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:35:
Timyo, step up/ down rings zijn ook wel te koop bij www.fotokonijnenberg.nl , althans, daar had ik 1tje vandaan gehaald.
Het klinkt misschien flauw, maar ik zou liever extra naar het onderwerp toelopen dan een kwaliteitvermindering krijgen door zo'n 'sharpshooter' Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit niet zo'n feest is (teleconverters).
JE kan niet altijd naar het onderwerp toelopen. Ik doe dat ook bij voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:35:
Ja natuurlijk doe ik dat ook liever, maar als ik in de biesbos vogels aan het fotograferen ben, loop ik niet zo snel naar de vogel toen, dan is ze al weg namelijk ;)

Ik heb trouwens een mailtje terug gehad van Tom (CKC Power):
Hi Tim,

No - it will vignette too much. I am trying new things for this camera now and hope to have more news about them within 2-4 weeks.

Thanks

Tom
CKC Power
Het zal dus nog niet echt goedgaan, opzich vreemd want op deze site:
http://www.steves-digicams.com/sharpshooter.html

Zit de lens op een HP Photosmart 912, en de plaatje die hiermee zijn geschoten zien er zeker goed uit :) Daar wordt ook een step-down ring gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind dit net op een andere site, tis een berichtje over een andere lens....
Wednesday, December 27, 2000

--------------------------------------------------------------------------------

Extend the range of your digicam zoom!
By Michael Tomkins, The Imaging Resource
(Wednesday, December 27, 2000 - 18:31 EST)

Looking to extend the capabilities of numerous digital cameras such as the Nikon 800,880 and 900 series cameras, Canon A50/S10/S20/S100 Elph cameras and Kodak 260/265/290/DC4800 cameras? A new lens from the folks at CKC Power could be the answer... CKC is now selling an 8x tele lens, the CrystalVue Optics SharpShooter 8x32 lens, which works with the cameras above, possibly along with other cameras, which looks to offer pretty good quality! A 6x35 lens is promised soon, which should work with cameras from Olympus, Epson, Sony, Casio, and more... Could be an interesting late Christmas present, or a great accessory for the camera you got under the Christmas tree this year!
Btw, Ares408. Als wij nou een keer samen een setje bestellen voor onze S404's. Dat zou wellicht best wat geld kunnen schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, ben helemaal hyped door de nieuwe telelens die CKC op dit moment aan het ontwikkelen / bijna klaar is.

Het gaat om de CrystalVue LX Telescope lens, een nieuwe lens voor camera's met bredere lenzen dan 28mm. Dit zorgt ervoor dat bij bijvoorbeeld een Minolta S404 met een diameter van 35.5 mm geen vignetting optreed. Immers, de lens is 49 mm breed en de randen zullen dus nooit op de foto te zien zijn.

Hier even wat pics van de site van CKCpower:

De lens zelf (prachtig design):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/CVLX2mdb.jpg

Canon G1/G2 op 3* zoom (standaard bij camera):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/G1baskt3x.jpg

Canon G1/G2 met lens gemonteerd (CrystalVue LX):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/G1basktCV.jpg

Zoals ook op de pagina van de lens wordt vermeld:
http://www.ckcpower.com/newlens2.htm

De foto's die gepost zijn en hier dus ook boven staan, zijn gemaakt met het prototype. Ze zijn dus nog niet representatief voor de kwaliteit van de final modellen !!

Dat belooft nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:59:
Vind dit net op een andere site, tis een berichtje over een andere lens....

[...]

Btw, Ares408. Als wij nou een keer samen een setje bestellen voor onze S404's. Dat zou wellicht best wat geld kunnen schelen...
Ben wel geinsteresseerd. Moet ik wel weer helemaal naar Ede :( Moet ik maar proberen om mijn vader te laten rijden.

Misschien zijn nog meer mensen geinsteresseerd.
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 11:33:
Wow, ben helemaal hyped door de nieuwe telelens die CKC op dit moment aan het ontwikkelen / bijna klaar is.

Het gaat om de CrystalVue LX Telescope lens, een nieuwe lens voor camera's met bredere lenzen dan 28mm. Dit zorgt ervoor dat bij bijvoorbeeld een Minolta S404 met een diameter van 35.5 mm geen vignetting optreed. Immers, de lens is 49 mm breed en de randen zullen dus nooit op de foto te zien zijn.

Hier even wat pics van de site van CKCpower:

De lens zelf (prachtig design):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/CVLX2mdb.jpg
Vraag me af of het focussen geen probleem wordt. HEb het namelijk wel een met een verrekijker geprobeert. Maar daar kreeg ik geen scherpe foto's mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Ares408 op 09-03-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op 09 March 2003 @ 11:50:
[...]

Ben wel geinsteresseerd. Moet ik wel weer helemaal naar Ede :( Moet ik maar proberen om mijn vader te laten rijden.

[...]

Vraag me af of het focussen geen probleem wordt. HEb het namelijk wel een met een verrekijker geprobeert. Maar daar kreeg ik geen scherpe foto's mee.
Ach joh, kom ik hem wel gewoon ff bij je brengen hoor, heb vaak een auto ter beschikking en anders gaat dat ook wel lukken met m'n OV.

Over dat scherpstellen, weleens met manual focus geprobeerd ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even wat proefjes gedaan met een verrekijkertje (12mm lens), en ik moet zeggen dat ik best scherpe resultaten kreeg. De Autofocus werkte ook naar behoren, ik denk dus dat deze LX lens helemaal goed moet gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Ares408 schreef op 09 maart 2003 @ 11:50:

Nou vooruit, sign me up :Y) Ben wel benieuwd naar zo'n ding!
Gelukkig woon ik al in Ede :z
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 13:16:
Ik heb net even wat proefjes gedaan met een verrekijkertje (12mm lens), en ik moet zeggen dat ik best scherpe resultaten kreeg. De Autofocus werkte ook naar behoren, ik denk dus dat deze LX lens helemaal goed moet gaan werken :)
Timyo, post ff wat pics wat je net hebt geschoten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 13:16:
Mag je toch een uitleggen hoe je dat hebt gedaan. Ik krijg het namelijk met geen mogenlijkheid scherp. AF en MF geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 09 March 2003 @ 13:23:
[...]
Nou vooruit, sign me up :Y) Ben wel benieuwd naar zo'n ding!
Gelukkig woon ik al in Ede :z

[...]
Timyo, post ff wat pics wat je net hebt geschoten.
Ok, goed zo.... Nog iemand, en wel uit Ede :)

btw, hij gaat ongeveer 180 euro kosten >:)

Pics:

Gewone foto, sorry beetje donker:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/dak.jpg

Foto met lelijk kleine verrekijker erop :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/dak2.jpg
De 2e foto moest ik tot 10% verkleinen om hier een beetje goed in GoT te kunnen passen. Nu ga ik mooiere maken. tot zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:35:
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehehehe, cancellen maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:35:
[...]

Ok, goed zo.... Nog iemand, en wel uit Ede :)

Pics:

Gewone foto, sorry beetje donker:
[afbeelding]

Foto met lelijk kleine verrekijker erop :) :
[afbeelding]
De 2e foto moest ik tot 10% verkleinen om hier een beetje goed in GoT te kunnen passen. Nu ga ik mooiere maken. tot zo
Zelfs dat krijg ik niet. Zie helemaal niks, alleen maar een waas.

Ben bang dat ik dat ook ga krijgen met die lens, want het werkt volgens hetzelfde princiepe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe je toch echt iets fout, ik heb namelijk precies dezelfde camera. Ik heb hier de verrekijker nog niet eens vastgemaakt aan de camera maar houd em er gewoon voor !!

Het beeld is dus vet schokkerig op de lcd, maar dit krijg ik er gewoon uit !!
Die lens zit totaal vast aan je fototoestel, is erg stabiel en speciaal gemaakt voor deze fototoestellen, dat moet gewoon goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Zal het ff met een andere verrekijker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ben benieuwd, ik heb geen andere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nee, maar ik wil wel zeker weten dat het goed gaat werken.

offtopic:
Timyo, kun je vanaf daar zien of de kinderboerderij open is? Of weet je het toevallig uit je hoofd? Aangezien je daar regelmatig werkt .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

180 euro voor die CrystalVue LX Telescope lens ?
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een s404 en zit beetje rond te zoeken naar een goeie lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Heb het nou met iets anders als lens geprobeerd. Een 70-150mm zoom lens van mijn SLR, daar zit dus een focus ring op. Maar ik krijg het weer niet scherp. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
graaf schreef op 09 March 2003 @ 14:03:
180 euro voor die CrystalVue LX Telescope lens ?
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een s404 en zit beetje rond te zoeken naar een goeie lens.
Ja, de "guys" van www.ckcpower.com verwachten dat ie ongeveer 180 dollar gaat kosten, reken er nog wat verzendkosten bij en je komt ong. op 180 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op 09 March 2003 @ 14:16:
Heb het nou met iets anders als lens geprobeerd. Een 70-150mm zoom lens van mijn SLR, daar zit dus een focus ring op. Maar ik krijg het weer niet scherp. :(
Hmm. keb net een andere verrekijker geleend van een kennis, ik ga aan de slag :)

LET OP:

Ik ga nu een paar posts achter elkaar geven om jullie op de hoogte te houden, dit door de mails die ik ontvangen heb / ga ontvangen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ff snel wat geschoten:

Zonder:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/teken1.jpg

Met verrekijker:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/GoT/teken2.jpg

Tis nog niet optimaal, maar beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 09 March 2003 @ 13:59:
[...]
Nee, maar ik wil wel zeker weten dat het goed gaat werken.

offtopic:
Timyo, kun je vanaf daar zien of de kinderboerderij open is? Of weet je het toevallig uit je hoofd? Aangezien je daar regelmatig werkt .... :P
Ik neem aan dat jij ook een S404 hebt ??? Als je naar de foto's bovenstaand kijkt (het vogelhuisje) dan zie je dat deze met een Canon G2 zijn gemaakt.
Ik heb net even de technical specs van de G2 opgezocht, en goed bekeken. Het is me duidelijk geworden dat de lens een 35mm doorsnede heeft, kortom 0.5 mm minder doorsnede dan de Minolta S404.

Als je ziet hoe de afbeeldingen uit de G2 komen (en dit zijn nog prototype pics :) ), heb ik niet zoveel twijfels bij de werking van de lens op "onze" camera.... Het enige waar ik aan zit te denken is de bevestiging middels een opzet-adapter van 35.5 naar 49 mm (ik weet dat ze verkrijgbaar zijn, 5 dollar ongeveer).

Ik ben echter op dit moment aan het mailen met Tom van ckcpower en ik zal hem vragen hoe wij het beste de lens kunnen bevestigen op onze minolta.... Hij zal de lens daar ook nog op testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reply van Tom (ckcpower):
Hi Tim,

First of all, thanks for the real fast reply on my mail last night…
>My pleasure.
Now maybe it is better for me to take a look at other lenses like the CrystalVue LX ??!!

Seems a very very good lens to me, and because of the big diameter of the lens.

>Yes - it is.

Also I would really be pleased to test the lens for the Minolta Dimage S404, if you are still seeking for people to compete in your testing program.

>OK - but I do have one of these here also so I will be testing it shortly.

Or do you think it’s better to go for the 8*32 lens ?...

>No - this surely will vignette a good deal.

Thanks

Tom
CKC Power

Regards,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Tom is echt goed bezig, lees dit maar eens :)
Hi Tim,

Ok, so I’ll just wait with patience for the LX to be available….
>OK

By the way, I am planning to maybe buy 4 at one time, is it possible that we could arrange a small discount or ?....

>Sure

One thing left to ask, should I buy an adapter-ring myself or will it be available at your shop / will it be delivered in the package ?

>The T-ring will be included - we will have the other barrel adapters available also.

Thanks

Tom
CKC Power

Thanks,

Tim.
Dus..... discount ;)

en net nog deze mail gehad:
Hi Tim,

Just to let you know - I just did a test with the S404 and the LX lens
and they look to work excellent with each other. I will try to start posting shots
in about a week.

Thanks again,

Tom
CKC Power
YEAH !!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf

Graaf

blup

YupYup !

Klinkt goed...
Krijg al beetje jeuk in m'n spaarpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
graaf schreef op 09 maart 2003 @ 22:42:
YupYup !

Klinkt goed...
Krijg al beetje jeuk in m'n spaarpot
Ja goed, he !!
Heb nog een mail van Tom gehad, ongeveer over een week zet ie nieuwe foto's (incl Minolta S404 + LX) op de website :)

Ben benieuwd, zo nu dromen van dat perfecte tele-shot :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Vraagje over deze lens: ik heb een Fuji S602Z, en daarvan kan je geen lenzen verwisselen, maar alleen 'voorzetlenzen' gebruiken. Is de lens waarover dit topic gaat zo'n voorzetlens, of kan ik dit wel vergeten? Anders ben ik zeker wel geinteresseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Voorzetlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
OK, dan ga ik verder vragen:

Mijn Fuji heeft een originele adapterring van 55-55 mm, en ik begreep dat deze lens 49 mm is. In hoeverre is het 'schadelijk' voor de kwaliteit om hier een dergelijke versmalling te hebben? Ik neem aan dat hierdoor vignettering gaat optreden, maar in welke mate (beetje maakt niet veel uit, tele doe je toch vnl voor het midden van de foto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de diameter van jouw lens 55mm dan ?? Maargoed, als ie 55 mm is, zal er wel wat vignetting optreden waarschijnlijk. Ik kan het even voor je navragen bij de maker van deze lens zelf als je dat op prijs stelt ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
De diameter van de lens zelf weet ik niet, ik heb het nu over de schroefdraad om een voorzetlens op te zetten. De lens zelf heeft een veel kleinere diameter; zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.siemenroorda.nl/photos/frontview-001.jpg

De 55 mm-doorsnede is van de 'grote' ring (ribbelrandje en de woorden 'SUPER-EBC FUJINON LENS ...'). De lens zelf is dus duidelijk kleiner.

Op deze 55 mm-ring zet je een adapterring van enkele centimeters hoog, zodat de uitschuiflens geheel daarin valt. Daar bovenop zet je vervolgens de voorzetlenzen en/of filters (vergeef me als dit basiskennis is die iedereen al weet :)).

Maar als je het zou willen navragen, heel graag natuurlijk! Thx iig alvast voor alle moeite :).

[ Voor 8% gewijzigd door sjroorda op 11-03-2003 14:40 . Reden: Ander plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar dat plaatje werkt niet echt, kan je misschien veranderen ??
En probeer even de diameter op te meten met een geodriehoek..... Kan ik gericht vragen stellen aan Tom

Update: Ik heb hem erover gemaild, hij zal alleen nog niet wakker zijn, later meer dus....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Vond het al vreemd dat ik hem net wel in mijn browser zag, dacht nl ook dat DPreview geen direct-linking ondersteunde, maar kennelijk was dat een cache-probleem of zo... nu doet-ie het iig wel (weer).

Ik hoopte dus dat een precieze afmeting niet nodig zou zijn, want ik kon geen geo vinden... even van iemand geleend, dus nu heb ik de maten wel: buitendiameter 'schuifring' is +/- 46 mm, lens zelf (glas) +/- 33 mm. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeps, dat gaat lukken jongen....
De diameter van de lens zelf van de CrystalVue is nl 49 mm.
Je zal dus nooit vignetting krijgen, nu nog zien of ie erop past, maar dat moet denk ik geen probleem zijn. Ik heb hem in ieder geval gemaild, en zal je zo snel mogelijk vertellen of het kan ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Dank je! Ik heb al eerder zitten kijken naar dergelijke lenzen, en dan kwam ik toch gauw bij Raynox uit, omdat dat, buiten Olympus B300 (stuk duurder!), de enige leek die ervoor geschikt was. Maar deze lens is wel heel erg gaaf! Zowel qua tele-factor (7.5!) als qua prijs. De plaatjes op de site zien er ook veelbelovend uit, maar da's uiteraard niet iets om je blind op te staren. Ben benieuwd naar 'echte' plaatjes, geschoten door reviewers of zo! Zal ook binnenkort wel ergens te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord terug van Tom:
Hi Tim -

Not sure - it is one camera we plan to test soon.
I may even pick one up to test.

Thanks

Tom
----- Original Message -----
From: T.P. van Ee
To: 'Tom - CKC Power'
Sent: March 11, 2003 8:37 AM
Subject: RE: CrystalVue Sharpshooter 8x32

Hy,

Will the LX be working on a FujiFilm S602 Z ???

Thanks,

Tim
En van een andere mail (over sample pics van de Minolta):
Hi Tim,

Got a bunch of people very enthusiastic about the lens, so we are planning to buy some more lenses maybe…

It’s really warming up here now, but maybe you can send me (doesn’t have to be a high res-pic) a shot with the LX + Minolta S404 :?

>I will try to get some tomorrow as it is supposed to be 50 degrees.

Would be really cool, should proof the capacity with the Minolta for a lot of people !!

>I know what you mean !!

Thanks

Tom

Thanks in advance,

Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf

Graaf

blup

Cool.
Ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 11 maart 2003 @ 15:37:
Dank je! Ik heb al eerder zitten kijken naar dergelijke lenzen, en dan kwam ik toch gauw bij Raynox uit, omdat dat, buiten Olympus B300 (stuk duurder!), de enige leek die ervoor geschikt was. Maar deze lens is wel heel erg gaaf! Zowel qua tele-factor (7.5!) als qua prijs. De plaatjes op de site zien er ook veelbelovend uit, maar da's uiteraard niet iets om je blind op te staren. Ben benieuwd naar 'echte' plaatjes, geschoten door reviewers of zo! Zal ook binnenkort wel ergens te vinden zijn?
Daimn, wat heb jij een vet fotoboek,
zelf gemaakt ?...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:49:
[...]

Daimn, wat heb jij een vet fotoboek,
zelf gemaakt ?...
offtopic:
Dank je :). Is inderdaad zelf gemaakt; wilde een beetje zicht houden op mijn foto-collectie en ben toen maar aan het bouwen geslagen, ook beetje uitdaging voor mezelf. Zitten momenteel meer features in dan ik gebruik, maar ik wil ook een beetje op de toekomst voorbereid zijn als ik net die ene foto uit de zoveel-1000 wil hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Van de website van ckcpower:
UPDATE 3/18/03

It looks like we will have the lens shipping about March 30. Price looks to be in the $180 range. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. I will also have new pictures of the lens up when things begin to warm up. We may have a program for testing these lenses. We will send a lens to a customer for testing. If it works and you want to keep it - there will be a discount. If not we will take it back. This will give us a good answer as to how many cameras this lens will work with.

Here it is. email to testing@ckcpower.com - and enter the following in the subject field:

LENS TEST FOR "your camera model goes here"

Models we do not need tested - All Nikon Coolpix 900-990-4500 cameras, All Canon - except Pro70, Minolta S304/404 so far as we have these and tested them.

That's it - I will reply to you soon after. Please enter where you are located as well - Thanks !
Dus wie wil er nog een gratis lens? Zal wel alleen 'preferred customers' van binnen de USA zijn. Maar er zit dus wel schot in! Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 10:22:
Van de website van ckcpower:
Dus wie wil er nog een gratis lens? Zal wel alleen 'preferred customers' van binnen de USA zijn. Maar er zit dus wel schot in! Ben benieuwd...
Heb je al een mail gestuurd dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Nee, dat niet. Vind mezelf niet de juiste persoon om iets op die manier te testen (net wat te weinig ervaring mee met dat soort add-ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 10:50:
Nee, dat niet. Vind mezelf niet de juiste persoon om iets op die manier te testen (net wat te weinig ervaring mee met dat soort add-ons).
Ja ik ook, maar ik denk dat je gewoon een aantal opgelegde dingen moet gaan testen. Moet niet te moeilijk zijn toch? Ik ga me in ieder geval aanmelden. Ik ben ook een n00b wat betreft fotograferen, ik zie wel wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Heb jij even pech:
Models we do not need tested ... Minolta S304/404 ...
>:)
Tja, 'k zal het maar doen, wie niet waagt, die niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 11:28:
Heb jij even pech:

[...]

>:)
Tja, 'k zal het maar doen, wie niet waagt, die niet wint :)
|:(

Maar aan de andere kant. Mijn cam is al 100% qualified, dus geen verrassingen achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Mail sent, ben benieuwd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 20 March 2003 @ 11:59:
[...]
|:(

Maar aan de andere kant. Mijn cam is al 100% qualified, dus geen verrassingen achteraf ;)
Yeps ik vroeg het em ook al 2 weken geleden maar toen zei hij al dat het niet hoefte. Maargoed, ik heb hem gisteren even gemaild waar de nieuwe foto's bleven, dit is wat hij mij terugstuurde:
Everything will be on the site when it is updated.

Thanks

Tom
CKC Power
----- Original Message -----
From: T.P. van Ee
To: 'Tom - CKC Power'
Sent: March 18, 2003 4:52 AM
Subject: RE: CrystalVue Sharpshooter 8x32

Hey Tom,

Do you have some updates for the website of pictures made with the LX lens ??....

Greatings,

Tim
Met andere woorden, ik moet niet zeiken en gewoon wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 08:31:
Met andere woorden, ik moet niet zeiken en gewoon wachten :*)
Inderdaad :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Da's nou jammer:
Thanks for the offer Siemen,

I have someone for this model already.

Please check the site in about 2-3 weeks as I will start
posting compatibility there.

Thanks again,

Tom
CKC Power
Maar over een week of 3 staan er resultaten op de site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 21 maart 2003 @ 17:17:
Da's nou jammer:

[...]

Maar over een week of 3 staan er resultaten op de site :D
Ja, ik hoop het voor je :)
Ik ben iig al verzekerd van een goede werking & pasvorm

Nu straks nog even een lekkere totaalprijs ervan maken.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf

Graaf

blup

Heeft ie al foto's van de tests met de Minolta Dimage S404 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die gozer is geopereerd aan zijn blinde darm zoals je bovenaan zijn website kan zien:
Due to emergency appendix surgery - we will be closed until at least Monday. Thanks - sorry for the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf

Graaf

blup

Oei,

dat zal het hele project wel vertragen waarsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Juist: update van eergisteren (zal wel gisteren in onze tijd zijn, maar toen niet gekeken):
It looks like we will have the lens now arriving to use around April 19.
... [zelfde tekst als eerder] ...
I have taken the test link down now as we have had an overwhelming interest - and I think we have almost all cameras covered. Thanks very much to everyone that has responded!
En gezien de tests lijkt me dit een interessant topic worden voor meerdere camera-bezitters i.p.v. enkel de Minolta; ik doe een gooi naar een titlechange in SM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

sjroorda schreef op 27 March 2003 @ 11:02:
Juist: update van eergisteren (zal wel gisteren in onze tijd zijn, maar toen niet gekeken):
En gezien de tests lijkt me dit een interessant topic worden voor meerdere camera-bezitters i.p.v. enkel de Minolta; ik doe een gooi naar een titlechange in SM...
Als ze inderdaad voor elke cam uitkomen (en zo ziet het er naar uit) wel ja! Maybe een dikke IA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Mag officieel niet meer :) :

De inkoopacties: aangepaste regels

Maar volgens mij was de TS daar al in het begin een beetje mee bezig! Maar uiteraard ben ik voor...

[ Voor 9% gewijzigd door sjroorda op 27-03-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hmm, too bad. Komt wel goed. Doen we het gewoon op ons eigen houtje. Woon zelf 100 meter van de TS vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Mwah... denk dat als je toestemming vraagt, zoals in mijn bovengenoemde topic staat, er weinig problemen zullen zijn: het is overduidelijk dat een inkoopactie hier zeer voordelig is en ook dat de mensen die eraan mee zullen willen doen de 'goede' deelnemers zijn (niet op laatste moment terugtrekken en zo). Lijkt me aan de TS (omdat hij ook het beste contact heeft met CKCPower en gewoon de meeste informatie) om tzt eens hierover contact op te nemen. Denk dat binnen een maand toch wel de meeste (test)resultaten beschikbaar zijn.

[edit]
Toch niet toegestaan... [rml][ MED] Inkoopacties <------- *Kaj.*[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door sjroorda op 27-03-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die inkoopactie hoeft dan helemaal niet via tweakers te lopen.....

Niet dat ik voor 50 mensen die lens wil gaan kopen hoor, maar onder de 10 moet wel gaan lukken denk ik. Met een beetje hulp van die andere tweaker Smarron :P

offtopic:
Ik zit nu op de uni, dus ga niet te veel replien, keb zo practicum namelijk...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er erg interessant uit! Ik houd me aanbevolen voor het moment dat de lenzen gekocht gaan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 22:51:
Dit ziet er erg interessant uit! Ik houd me aanbevolen voor het moment dat de lenzen gekocht gaan worden!
Ok is goed, hoop dat hij snel bestelbaar is, zodat we de mooie lente en zomer met die lens op de foto kunnen gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Even de titel naar wat algemeners gemod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. schreef op 29 March 2003 @ 10:27:
Even de titel naar wat algemeners gemod
Thanks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
... en toen was het stil ??

Niemand interesse meer in de lenzen opeens???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Natuurlijk wel, maar er is t/m de 19e gewoon geen nieuws te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, en bovendien heeft Tom nog steeds complicaties van zijn operatie...... Tja, ik wacht nu gewoon op de plaatjes die ermee geschoten zijn :)

Daarna wordt het bestellen die hap (voor mij tenminste)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

* mrknowitall is ook zeer geinstresseerd, alleen even dit afwachten :
It looks like this lens will work extremely well with the new Nikon Coolpix 2000 and Coolpix 4500. We have to see about the 5700.
Ook een handig ding :
Afbeeldingslocatie: http://www.ckcpower.com/images/5700.gif

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrknowitall schreef op 06 april 2003 @ 13:56:
* mrknowitall is ook zeer geinstresseerd, alleen even dit afwachten :

[...]

Ook een handig ding :
[afbeelding]
Ja ik ben ook benieuwd, nog maar even afwachten dan maar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
En wederom uitstel (gelukkig nog geen afstel :+):
UPDATE 4/14/03

It looks like we will have the lens now arriving around April 25. Price looks to be in the $180 range. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. I will also have new pictures of the lens up when things begin to warm up. We may have a program for testing these lenses. We will send a lens to a customer for testing. If it works and you want to keep it - there will be a discount. If not we will take it back. This will give us a good answer as to how many cameras this lens will work with.

I have taken the test link down now as we have had an overwhelming interest - and I think we have almost all cameras covered. Thanks very much to everyone that has responded!
Verder gaat het al wat beter met het uitzieken n.a.v. zijn operatie :) : de zaken komen langzaam maar zeker weer op gang, telefoontjes worden weer gedeeltelijk beantwoord en bestellingen worden ook daadwerkelijk de deur uit gedaan.

Ach ja, zolang er elke twee weken een week uitstel komt, wil dat zeggen dat het toch eens zo ver is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 14 April 2003 @ 15:10:
En wederom uitstel (gelukkig nog geen afstel :+):

[...]

Verder gaat het al wat beter met het uitzieken n.a.v. zijn operatie :) : de zaken komen langzaam maar zeker weer op gang, telefoontjes worden weer gedeeltelijk beantwoord en bestellingen worden ook daadwerkelijk de deur uit gedaan.

Ach ja, zolang er elke twee weken een week uitstel komt, wil dat zeggen dat het toch eens zo ver is!
Ja precies, ik kan het me ook wel voorstellen als je een éénmans bedrijf runt hoor.... Het is niet leuk voor ons maargoed, nog even wachten maar he >:)

Het is niet zo dat ik elke dag met smart uitkijk naar de lens, dat zal wel veranderen zodra hij bestelbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Kick

Heeft iemand toevallig al die lens in bezit/ besteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Azrael schreef op 06 mei 2003 @ 00:28:
Kick

Heeft iemand toevallig al die lens in bezit/ besteld :?
Nope. Komt wel goed. Volgens mij was er nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, Tom (CKCPower dude) heeft de final-modellen al, maar ze kunnen nog geen bestellingen aannemen zolang ze nog niet weten op welke camera de lens allemaal past.....

Dat is opzich wel logisch, ik zou dat ook eerst willen weten, nog even wachten dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Niet helemaal: ze hebben 1 production lens binnen, en daarmee gaan ze inderdaad een aantal testfoto's maken, op zoveel mogelijk verschillende camera's. Binnen enkele dagen verwacht hij reactie.

De lens is trouwens wel 10 dollar duurder geworden; zou dat zijn vanwege de dure euro en de grote vraag uit Nederland? :)

Bron: www.ckcpower.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
De euro dollar is op het moment juist helemaal niet duur, dus dat zal het niet zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 06-05-2003 11:28 . Reden: andersom :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Azrael schreef op 06 May 2003 @ 11:18:
De euro is op het moment juist helemaal niet duur, dus dat zal het niet zijn :)
offtopic:
Je koopt nu een dollar voor minder dan 90 cent; dus de dollar is erg goedkoop, en de euro is (voor Amerikanen) erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ja maar dan zijn producten uit Amerika voor ons dus juist goedkoop ;) (hm ik zei het dus verkeerd om :P)
O wacht, nu snap ik wat je bedoelt :o
Jij denkt dat ze m duurder zouden maken omdat ie voor ons toch "goedkoper" is vanwege de dollar/ euro koers :) Hmm, lijkt me erg onwaarschijnlijk; het grootste deel van hun klanten zal toch gewoon uit de VS komen.

Hmz, volgens mij heeft die nieuwe lens die ze maken helemaal geen voordelen als je m op een Powershot S30 zet.

[ Voor 39% gewijzigd door Azrael op 06-05-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Want? Het is gewoon een converter, hoor! Soort vergrootglas zeg maar. De lens van de camera krijgt het beeld vergroot binnen, dus zou volgens mij op elke camera moeten werken waar je deze lens op kan zetten.
Ik wacht rustig de testpics af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit lijkt me ook wel wat. Ik heb nu een Fuji 6900. Met zo'n teleconverter erop ga ik maar eens ruimte maken voor mijn statief! De prijs is zelfs erg laag te noemen, dus het is meer voor de gevallen 'anders heb ik de foto toch ook niet...' in verband met de lenzenkwaliteit.

Ik ben ook benieuwd/angstig voor het verlies aan licht door zo'n tunnel.

[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 06-05-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Je hebt zeker lichtverlies, en daarom, je zegt het zelf al, heb je een statief nodig om met de lange sluitertijden i.c.m. tele trillingsvrij te kunnen fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
sjroorda schreef op 06 May 2003 @ 11:29:
Want? Het is gewoon een converter, hoor! Soort vergrootglas zeg maar. De lens van de camera krijgt het beeld vergroot binnen, dus zou volgens mij op elke camera moeten werken waar je deze lens op kan zetten.
Ik wacht rustig de testpics af ;).
Yup, maar die 8x32 die ze hebben werkt dus al gewoon met een S30, volgens mij maken ze die nieuwe alleen maar voor camera's met een grotere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Beweging zal meerdendeel komen door de vergroting, het lichtverlies kan dit nog veel meer verergeren. Als je in bosrijk gebied fotografeerd zal je wel eens in de problemen kunnen komen dat je object geen 5s bij 800iso blijft zitten. Statief of geen statief.

[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 06-05-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Azrael schreef op 06 May 2003 @ 11:32:
[...]

Yup, maar die 8x32 die ze hebben werkt dus al gewoon met een S30, volgens mij maken ze die nieuwe alleen maar voor camera's met een grotere lens.
Dit antwoord kreeg ik van Tom toen ik vroeg of de LX iets voor m'n S45 was:

> No - I recommend the CrystalVue 8x32 as it is smaller and will do the
> same job as the LX. The LX is only for larger lens cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
superduper schreef op 06 May 2003 @ 11:33:
Beweging zal meerdendeel komen door de vergroting, het lichtverlies kan dit nog veel meer verergeren. Als je in bosrijk gebied fotografeerd zal je wel eens in de problemen kunnen komen dat je object geen 5s bij 800iso blijft zitten. Statief of geen statief.
Precies.... dat is een beetje het probleem wat ik met zo'n lens heb. Hoe vaak ga je die lens nou gebruiken??? Iets bewegends fotograferen gaat gewoon niet met ~24x zoom! Daarbij komt dat je met een korte sluitertijd alleen kunt fotograferen met prachtig weer, maar dan zie je weer niks op je LCD.. en dat heb je weer nodig om het ding te kunnen focussen. En die ~200 euro die het gaat kosten om het ding hier te krijgen is nogal veel geld.

Ik begin steeds meer interesse te krijgen in een 2x teleconverter voor m'n S45, dan krijg je dus 6x optical zoom. Daarmee kun je tenminste nog foto's maken zonder statief.

(en ondertussen maar wachten tot een DSLR betaalbaar gaat worden :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
UPDATE 5/6/03

It looks like we will have the lens now arriving around the end of next week. Price looks to be $189. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. We will start the lens testing soon after these arrive so we know exactly what cameras these will work with. We cannot sell these before we know what cameras they will work well with.

Wel meer pics van de lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Wow, wat een ding! Een ding moet je ze nageven: hij wordt erg compleet geleverd! Zelfs met de mogelijkheid filters op de lens te zetten; zo kan ik mijn macro-filters zelf op deze lens kwijt :P.

De foto die nu op de site staat is trouwens nog met het prototype gemaakt, dus niet representatief. Het wachten is op de 'echte' foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
UPDATE 5/12/03

So far preliminary tests show that this works well with the Canon G1/G2/G3, Minolta 303/404, All Olympus 2000 - 5050 C series cameras, Oly 2100, Oly E100. Many more cameras will start to be tested this week like the Fuji S70/S75/S85/S602, Fuji 3800, Sony F707/717, Minolta 7hi, Oly E10,E20N Canon Pro 70, various Casio cameras, HP850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Ik wacht eerst op de plaatjes, ook al zeggen ze 'works well'. Deze week willen ze beginnen met het erop zetten van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ben daar ook benieuwd naar :)

Ik hoop voor jou dat de S602 geen problemen oplevert met de lens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Heb even het topic door zitten lezen, en op dit moment staat op de site nog niets over ondersteuning voor de Nikon 5700 bijv.

Maar mocht het er komen, dan zou ik dus eerst een adapterring oid moeten kopen, zodat vervolgens ik zo'n Sharpshooterlens er op kan draaien?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Gewoon even een mailtje sturen naar ckcpower; ze geven aan dat ze er voor elke camera een adapterring (indien nodig) bijleveren. Da's wel een stuk service trouwens! Hoop dat ze 'm met korting ook zonder kunnen leveren (zegt de altijd zuinige Hollander :+), want een adapterring heb ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

sjroorda schreef op 29 May 2003 @ 08:19:
Gewoon even een mailtje sturen naar ckcpower; ze geven aan dat ze er voor elke camera een adapterring (indien nodig) bijleveren. Da's wel een stuk service trouwens! Hoop dat ze 'm met korting ook zonder kunnen leveren (zegt de altijd zuinige Hollander :+), want een adapterring heb ik al!
Ik heb ze gemaild, maar als dit leverbaar is en werkt voor mijn nikon5700 valt er dan niet een inkoopactie oid op te zetten via laupro oid?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Dat was het idee aan het begin van het topic al :). Maar afgezien van het feit dat dat hier niet mag, ook het peilen van de animo niet, heb ik gehoord dat het belastingtechnisch wel eens voordeliger kan zijn alles 1 voor 1 te laten versturen: dan heb je namelijk kans dat het door de douane glipt en je er geen belasting over hoeft te betalen. Een grote zending schijnt altijd wel te worden opgemerkt. Wellicht kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

sjroorda schreef op 29 May 2003 @ 09:29:
Dat was het idee aan het begin van het topic al :). Maar afgezien van het feit dat dat hier niet mag, ook het peilen van de animo niet, heb ik gehoord dat het belastingtechnisch wel eens voordeliger kan zijn alles 1 voor 1 te laten versturen: dan heb je namelijk kans dat het door de douane glipt en je er geen belasting over hoeft te betalen. Een grote zending schijnt altijd wel te worden opgemerkt. Wellicht kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Ja dat is een manier natuurlijk, maar goed, als het toch een voor een wordt verstuurd kunnen we de discussie hier ook wel houden en niet op het laupro forum oid. Ik wacht iig gewoon even af wat er nog wordt gereplied in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Eerst maar eens afwachten wanneer de lens daadwerkelijk klaar is en verkocht gaat worden, en wat de prijs zal zijn, en dan maar eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Dacht dat ie al klaar was? Kon m iig al bestellen voor rond de 149 dollar...?

Pagina: 1 2 Laatste