Vraagje over deze lens: ik heb een Fuji S602Z, en daarvan kan je geen lenzen verwisselen, maar alleen 'voorzetlenzen' gebruiken. Is de lens waarover dit topic gaat zo'n voorzetlens, of kan ik dit wel vergeten? Anders ben ik zeker wel geinteresseerd...
Voorzetlens.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
OK, dan ga ik verder vragen:
Mijn Fuji heeft een originele adapterring van 55-55 mm, en ik begreep dat deze lens 49 mm is. In hoeverre is het 'schadelijk' voor de kwaliteit om hier een dergelijke versmalling te hebben? Ik neem aan dat hierdoor vignettering gaat optreden, maar in welke mate (beetje maakt niet veel uit, tele doe je toch vnl voor het midden van de foto)?
Mijn Fuji heeft een originele adapterring van 55-55 mm, en ik begreep dat deze lens 49 mm is. In hoeverre is het 'schadelijk' voor de kwaliteit om hier een dergelijke versmalling te hebben? Ik neem aan dat hierdoor vignettering gaat optreden, maar in welke mate (beetje maakt niet veel uit, tele doe je toch vnl voor het midden van de foto)?
Is de diameter van jouw lens 55mm dan ?? Maargoed, als ie 55 mm is, zal er wel wat vignetting optreden waarschijnlijk. Ik kan het even voor je navragen bij de maker van deze lens zelf als je dat op prijs stelt ?...
De diameter van de lens zelf weet ik niet, ik heb het nu over de schroefdraad om een voorzetlens op te zetten. De lens zelf heeft een veel kleinere diameter; zie plaatje:

De 55 mm-doorsnede is van de 'grote' ring (ribbelrandje en de woorden 'SUPER-EBC FUJINON LENS ...'). De lens zelf is dus duidelijk kleiner.
Op deze 55 mm-ring zet je een adapterring van enkele centimeters hoog, zodat de uitschuiflens geheel daarin valt. Daar bovenop zet je vervolgens de voorzetlenzen en/of filters (vergeef me als dit basiskennis is die iedereen al weet
).
Maar als je het zou willen navragen, heel graag natuurlijk! Thx iig alvast voor alle moeite
.

De 55 mm-doorsnede is van de 'grote' ring (ribbelrandje en de woorden 'SUPER-EBC FUJINON LENS ...'). De lens zelf is dus duidelijk kleiner.
Op deze 55 mm-ring zet je een adapterring van enkele centimeters hoog, zodat de uitschuiflens geheel daarin valt. Daar bovenop zet je vervolgens de voorzetlenzen en/of filters (vergeef me als dit basiskennis is die iedereen al weet
Maar als je het zou willen navragen, heel graag natuurlijk! Thx iig alvast voor alle moeite
[ Voor 8% gewijzigd door sjroorda op 11-03-2003 14:40 . Reden: Ander plaatje ]
ok, maar dat plaatje werkt niet echt, kan je misschien veranderen ??
En probeer even de diameter op te meten met een geodriehoek..... Kan ik gericht vragen stellen aan Tom
Update: Ik heb hem erover gemaild, hij zal alleen nog niet wakker zijn, later meer dus....
En probeer even de diameter op te meten met een geodriehoek..... Kan ik gericht vragen stellen aan Tom
Update: Ik heb hem erover gemaild, hij zal alleen nog niet wakker zijn, later meer dus....
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 14:39 ]
Vond het al vreemd dat ik hem net wel in mijn browser zag, dacht nl ook dat DPreview geen direct-linking ondersteunde, maar kennelijk was dat een cache-probleem of zo... nu doet-ie het iig wel (weer).
Ik hoopte dus dat een precieze afmeting niet nodig zou zijn, want ik kon geen geo vinden... even van iemand geleend, dus nu heb ik de maten wel: buitendiameter 'schuifring' is +/- 46 mm, lens zelf (glas) +/- 33 mm. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!?
Ik hoopte dus dat een precieze afmeting niet nodig zou zijn, want ik kon geen geo vinden... even van iemand geleend, dus nu heb ik de maten wel: buitendiameter 'schuifring' is +/- 46 mm, lens zelf (glas) +/- 33 mm. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!?
Jeps, dat gaat lukken jongen....
De diameter van de lens zelf van de CrystalVue is nl 49 mm.
Je zal dus nooit vignetting krijgen, nu nog zien of ie erop past, maar dat moet denk ik geen probleem zijn. Ik heb hem in ieder geval gemaild, en zal je zo snel mogelijk vertellen of het kan ja of nee.
De diameter van de lens zelf van de CrystalVue is nl 49 mm.
Je zal dus nooit vignetting krijgen, nu nog zien of ie erop past, maar dat moet denk ik geen probleem zijn. Ik heb hem in ieder geval gemaild, en zal je zo snel mogelijk vertellen of het kan ja of nee.
Dank je! Ik heb al eerder zitten kijken naar dergelijke lenzen, en dan kwam ik toch gauw bij Raynox uit, omdat dat, buiten Olympus B300 (stuk duurder!), de enige leek die ervoor geschikt was. Maar deze lens is wel heel erg gaaf! Zowel qua tele-factor (7.5!) als qua prijs. De plaatjes op de site zien er ook veelbelovend uit, maar da's uiteraard niet iets om je blind op te staren. Ben benieuwd naar 'echte' plaatjes, geschoten door reviewers of zo! Zal ook binnenkort wel ergens te vinden zijn?
Ik heb antwoord terug van Tom:
En van een andere mail (over sample pics van de Minolta):Hi Tim -
Not sure - it is one camera we plan to test soon.
I may even pick one up to test.
Thanks
Tom
----- Original Message -----
From: T.P. van Ee
To: 'Tom - CKC Power'
Sent: March 11, 2003 8:37 AM
Subject: RE: CrystalVue Sharpshooter 8x32
Hy,
Will the LX be working on a FujiFilm S602 Z ???
Thanks,
Tim
Hi Tim,
Got a bunch of people very enthusiastic about the lens, so we are planning to buy some more lenses maybe…
It’s really warming up here now, but maybe you can send me (doesn’t have to be a high res-pic) a shot with the LX + Minolta S404
>I will try to get some tomorrow as it is supposed to be 50 degrees.
Would be really cool, should proof the capacity with the Minolta for a lot of people !!
>I know what you mean !!
Thanks
Tom
Thanks in advance,
Tim.
Cool.
Ben benieuwd wat er uit komt rollen.
Ben benieuwd wat er uit komt rollen.
Daimn, wat heb jij een vet fotoboek,sjroorda schreef op 11 maart 2003 @ 15:37:
Dank je! Ik heb al eerder zitten kijken naar dergelijke lenzen, en dan kwam ik toch gauw bij Raynox uit, omdat dat, buiten Olympus B300 (stuk duurder!), de enige leek die ervoor geschikt was. Maar deze lens is wel heel erg gaaf! Zowel qua tele-factor (7.5!) als qua prijs. De plaatjes op de site zien er ook veelbelovend uit, maar da's uiteraard niet iets om je blind op te staren. Ben benieuwd naar 'echte' plaatjes, geschoten door reviewers of zo! Zal ook binnenkort wel ergens te vinden zijn?
zelf gemaakt ?...
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 15:50 ]
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:49:
[...]
Daimn, wat heb jij een vet fotoboek,
zelf gemaakt ?...
offtopic:
Dank je
. Is inderdaad zelf gemaakt; wilde een beetje zicht houden op mijn foto-collectie en ben toen maar aan het bouwen geslagen, ook beetje uitdaging voor mezelf. Zitten momenteel meer features in dan ik gebruik, maar ik wil ook een beetje op de toekomst voorbereid zijn als ik net die ene foto uit de zoveel-1000 wil hebben
.
Dank je
Van de website van ckcpower:
Dus wie wil er nog een gratis lens? Zal wel alleen 'preferred customers' van binnen de USA zijn. Maar er zit dus wel schot in! Ben benieuwd...UPDATE 3/18/03
It looks like we will have the lens shipping about March 30. Price looks to be in the $180 range. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. I will also have new pictures of the lens up when things begin to warm up. We may have a program for testing these lenses. We will send a lens to a customer for testing. If it works and you want to keep it - there will be a discount. If not we will take it back. This will give us a good answer as to how many cameras this lens will work with.
Here it is. email to testing@ckcpower.com - and enter the following in the subject field:
LENS TEST FOR "your camera model goes here"
Models we do not need tested - All Nikon Coolpix 900-990-4500 cameras, All Canon - except Pro70, Minolta S304/404 so far as we have these and tested them.
That's it - I will reply to you soon after. Please enter where you are located as well - Thanks !
Heb je al een mail gestuurd dan ?sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 10:22:
Van de website van ckcpower:
Dus wie wil er nog een gratis lens? Zal wel alleen 'preferred customers' van binnen de USA zijn. Maar er zit dus wel schot in! Ben benieuwd...
Nee, dat niet. Vind mezelf niet de juiste persoon om iets op die manier te testen (net wat te weinig ervaring mee met dat soort add-ons).
Ja ik ook, maar ik denk dat je gewoon een aantal opgelegde dingen moet gaan testen. Moet niet te moeilijk zijn toch? Ik ga me in ieder geval aanmelden. Ik ben ook een n00b wat betreft fotograferen, ik zie wel wat het wordt.sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 10:50:
Nee, dat niet. Vind mezelf niet de juiste persoon om iets op die manier te testen (net wat te weinig ervaring mee met dat soort add-ons).
Heb jij even pech:
Tja, 'k zal het maar doen, wie niet waagt, die niet wint
Models we do not need tested ... Minolta S304/404 ...
sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 11:28:
Heb jij even pech:
[...]

Maar aan de andere kant. Mijn cam is al 100% qualified, dus geen verrassingen achteraf
Yeps ik vroeg het em ook al 2 weken geleden maar toen zei hij al dat het niet hoefte. Maargoed, ik heb hem gisteren even gemaild waar de nieuwe foto's bleven, dit is wat hij mij terugstuurde:Smarron schreef op 20 March 2003 @ 11:59:
[...]
![]()
Maar aan de andere kant. Mijn cam is al 100% qualified, dus geen verrassingen achteraf
Met andere woorden, ik moet niet zeiken en gewoon wachtenEverything will be on the site when it is updated.
Thanks
Tom
CKC Power
----- Original Message -----
From: T.P. van Ee
To: 'Tom - CKC Power'
Sent: March 18, 2003 4:52 AM
Subject: RE: CrystalVue Sharpshooter 8x32
Hey Tom,
Do you have some updates for the website of pictures made with the LX lens ??....
Greatings,
Tim
InderdaadVerwijderd schreef op 21 March 2003 @ 08:31:
Met andere woorden, ik moet niet zeiken en gewoon wachten
Da's nou jammer:
Maar over een week of 3 staan er resultaten op de siteThanks for the offer Siemen,
I have someone for this model already.
Please check the site in about 2-3 weeks as I will start
posting compatibility there.
Thanks again,
Tom
CKC Power
Ja, ik hoop het voor jesjroorda schreef op 21 maart 2003 @ 17:17:
Da's nou jammer:
[...]
Maar over een week of 3 staan er resultaten op de site
Ik ben iig al verzekerd van een goede werking & pasvorm
Nu straks nog even een lekkere totaalprijs ervan maken....
Heeft ie al foto's van de tests met de Minolta Dimage S404 ?
Nee, die gozer is geopereerd aan zijn blinde darm zoals je bovenaan zijn website kan zien:
Due to emergency appendix surgery - we will be closed until at least Monday. Thanks - sorry for the problem
Oei,
dat zal het hele project wel vertragen waarsch.
dat zal het hele project wel vertragen waarsch.
Juist: update van eergisteren (zal wel gisteren in onze tijd zijn, maar toen niet gekeken):
En gezien de tests lijkt me dit een interessant topic worden voor meerdere camera-bezitters i.p.v. enkel de Minolta; ik doe een gooi naar een titlechange in SM...It looks like we will have the lens now arriving to use around April 19.
... [zelfde tekst als eerder] ...
I have taken the test link down now as we have had an overwhelming interest - and I think we have almost all cameras covered. Thanks very much to everyone that has responded!
Als ze inderdaad voor elke cam uitkomen (en zo ziet het er naar uit) wel ja! Maybe een dikke IA ?sjroorda schreef op 27 March 2003 @ 11:02:
Juist: update van eergisteren (zal wel gisteren in onze tijd zijn, maar toen niet gekeken):
En gezien de tests lijkt me dit een interessant topic worden voor meerdere camera-bezitters i.p.v. enkel de Minolta; ik doe een gooi naar een titlechange in SM...
Mag officieel niet meer
:
De inkoopacties: aangepaste regels
Maar volgens mij was de TS daar al in het begin een beetje mee bezig! Maar uiteraard ben ik voor...
De inkoopacties: aangepaste regels
Maar volgens mij was de TS daar al in het begin een beetje mee bezig! Maar uiteraard ben ik voor...
[ Voor 9% gewijzigd door sjroorda op 27-03-2003 13:00 ]
Hmm, too bad. Komt wel goed. Doen we het gewoon op ons eigen houtje. Woon zelf 100 meter van de TS vandaan.
Mwah... denk dat als je toestemming vraagt, zoals in mijn bovengenoemde topic staat, er weinig problemen zullen zijn: het is overduidelijk dat een inkoopactie hier zeer voordelig is en ook dat de mensen die eraan mee zullen willen doen de 'goede' deelnemers zijn (niet op laatste moment terugtrekken en zo). Lijkt me aan de TS (omdat hij ook het beste contact heeft met CKCPower en gewoon de meeste informatie) om tzt eens hierover contact op te nemen. Denk dat binnen een maand toch wel de meeste (test)resultaten beschikbaar zijn.
[edit]
Toch niet toegestaan... [rml][ MED] Inkoopacties <------- *Kaj.*[/rml]
[edit]
Toch niet toegestaan... [rml][ MED] Inkoopacties <------- *Kaj.*[/rml]
[ Voor 10% gewijzigd door sjroorda op 27-03-2003 13:22 ]
Jep, die inkoopactie hoeft dan helemaal niet via tweakers te lopen.....
Niet dat ik voor 50 mensen die lens wil gaan kopen hoor, maar onder de 10 moet wel gaan lukken denk ik. Met een beetje hulp van die andere tweaker Smarron
Niet dat ik voor 50 mensen die lens wil gaan kopen hoor, maar onder de 10 moet wel gaan lukken denk ik. Met een beetje hulp van die andere tweaker Smarron
offtopic:
Ik zit nu op de uni, dus ga niet te veel replien, keb zo practicum namelijk...
Ik zit nu op de uni, dus ga niet te veel replien, keb zo practicum namelijk...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:19 ]
Verwijderd
Dit ziet er erg interessant uit! Ik houd me aanbevolen voor het moment dat de lenzen gekocht gaan worden!
Ok is goed, hoop dat hij snel bestelbaar is, zodat we de mooie lente en zomer met die lens op de foto kunnen gaan zettenVerwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 22:51:
Dit ziet er erg interessant uit! Ik houd me aanbevolen voor het moment dat de lenzen gekocht gaan worden!
Even de titel naar wat algemeners gemod
ThanksKaj. schreef op 29 March 2003 @ 10:27:
Even de titel naar wat algemeners gemod
... en toen was het stil ??
Niemand interesse meer in de lenzen opeens???
Niemand interesse meer in de lenzen opeens???
Precies, en bovendien heeft Tom nog steeds complicaties van zijn operatie...... Tja, ik wacht nu gewoon op de plaatjes die ermee geschoten zijn 
Daarna wordt het bestellen die hap (voor mij tenminste)...
Daarna wordt het bestellen die hap (voor mij tenminste)...
* mrknowitall is ook zeer geinstresseerd, alleen even dit afwachten :
Ook een handig ding :It looks like this lens will work extremely well with the new Nikon Coolpix 2000 and Coolpix 4500. We have to see about the 5700.

One of the animals has left its cage today.
Ja ik ben ook benieuwd, nog maar even afwachten dan maar ....mrknowitall schreef op 06 april 2003 @ 13:56:
* mrknowitall is ook zeer geinstresseerd, alleen even dit afwachten :
[...]
Ook een handig ding :
[afbeelding]
En wederom uitstel (gelukkig nog geen afstel
):
: de zaken komen langzaam maar zeker weer op gang, telefoontjes worden weer gedeeltelijk beantwoord en bestellingen worden ook daadwerkelijk de deur uit gedaan.
Ach ja, zolang er elke twee weken een week uitstel komt, wil dat zeggen dat het toch eens zo ver is!
Verder gaat het al wat beter met het uitzieken n.a.v. zijn operatieUPDATE 4/14/03
It looks like we will have the lens now arriving around April 25. Price looks to be in the $180 range. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. I will also have new pictures of the lens up when things begin to warm up. We may have a program for testing these lenses. We will send a lens to a customer for testing. If it works and you want to keep it - there will be a discount. If not we will take it back. This will give us a good answer as to how many cameras this lens will work with.
I have taken the test link down now as we have had an overwhelming interest - and I think we have almost all cameras covered. Thanks very much to everyone that has responded!
Ach ja, zolang er elke twee weken een week uitstel komt, wil dat zeggen dat het toch eens zo ver is!
Ja precies, ik kan het me ook wel voorstellen als je een éénmans bedrijf runt hoor.... Het is niet leuk voor ons maargoed, nog even wachten maar hesjroorda schreef op 14 April 2003 @ 15:10:
En wederom uitstel (gelukkig nog geen afstel):
[...]
Verder gaat het al wat beter met het uitzieken n.a.v. zijn operatie: de zaken komen langzaam maar zeker weer op gang, telefoontjes worden weer gedeeltelijk beantwoord en bestellingen worden ook daadwerkelijk de deur uit gedaan.
Het is niet zo dat ik elke dag met smart uitkijk naar de lens, dat zal wel veranderen zodra hij bestelbaar is
Kick
Heeft iemand toevallig al die lens in bezit/ besteld
Heeft iemand toevallig al die lens in bezit/ besteld
Nope. Komt wel goed. Volgens mij was er nog iets mee.
Ja klopt, Tom (CKCPower dude) heeft de final-modellen al, maar ze kunnen nog geen bestellingen aannemen zolang ze nog niet weten op welke camera de lens allemaal past.....
Dat is opzich wel logisch, ik zou dat ook eerst willen weten, nog even wachten dus
Dat is opzich wel logisch, ik zou dat ook eerst willen weten, nog even wachten dus
Niet helemaal: ze hebben 1 production lens binnen, en daarmee gaan ze inderdaad een aantal testfoto's maken, op zoveel mogelijk verschillende camera's. Binnen enkele dagen verwacht hij reactie.
De lens is trouwens wel 10 dollar duurder geworden; zou dat zijn vanwege de dure euro en de grote vraag uit Nederland?
Bron: www.ckcpower.com
De lens is trouwens wel 10 dollar duurder geworden; zou dat zijn vanwege de dure euro en de grote vraag uit Nederland?
Bron: www.ckcpower.com
De euro dollar is op het moment juist helemaal niet duur, dus dat zal het niet zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 06-05-2003 11:28 . Reden: andersom :+ ]
Azrael schreef op 06 May 2003 @ 11:18:
De euro is op het moment juist helemaal niet duur, dus dat zal het niet zijn
offtopic:
Je koopt nu een dollar voor minder dan 90 cent; dus de dollar is erg goedkoop, en de euro is (voor Amerikanen) erg duur.
Je koopt nu een dollar voor minder dan 90 cent; dus de dollar is erg goedkoop, en de euro is (voor Amerikanen) erg duur.
Ja maar dan zijn producten uit Amerika voor ons dus juist goedkoop
(hm ik zei het dus verkeerd om
)
O wacht, nu snap ik wat je bedoelt
Jij denkt dat ze m duurder zouden maken omdat ie voor ons toch "goedkoper" is vanwege de dollar/ euro koers
Hmm, lijkt me erg onwaarschijnlijk; het grootste deel van hun klanten zal toch gewoon uit de VS komen.
Hmz, volgens mij heeft die nieuwe lens die ze maken helemaal geen voordelen als je m op een Powershot S30 zet.
O wacht, nu snap ik wat je bedoelt
Jij denkt dat ze m duurder zouden maken omdat ie voor ons toch "goedkoper" is vanwege de dollar/ euro koers
Hmz, volgens mij heeft die nieuwe lens die ze maken helemaal geen voordelen als je m op een Powershot S30 zet.
[ Voor 39% gewijzigd door Azrael op 06-05-2003 11:30 ]
Want? Het is gewoon een converter, hoor! Soort vergrootglas zeg maar. De lens van de camera krijgt het beeld vergroot binnen, dus zou volgens mij op elke camera moeten werken waar je deze lens op kan zetten.
Ik wacht rustig de testpics af
.
Ik wacht rustig de testpics af
Dit lijkt me ook wel wat. Ik heb nu een Fuji 6900. Met zo'n teleconverter erop ga ik maar eens ruimte maken voor mijn statief! De prijs is zelfs erg laag te noemen, dus het is meer voor de gevallen 'anders heb ik de foto toch ook niet...' in verband met de lenzenkwaliteit.
Ik ben ook benieuwd/angstig voor het verlies aan licht door zo'n tunnel.
Ik ben ook benieuwd/angstig voor het verlies aan licht door zo'n tunnel.
[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 06-05-2003 11:31 ]
Je hebt zeker lichtverlies, en daarom, je zegt het zelf al, heb je een statief nodig om met de lange sluitertijden i.c.m. tele trillingsvrij te kunnen fotograferen.
Yup, maar die 8x32 die ze hebben werkt dus al gewoon met een S30, volgens mij maken ze die nieuwe alleen maar voor camera's met een grotere lens.sjroorda schreef op 06 May 2003 @ 11:29:
Want? Het is gewoon een converter, hoor! Soort vergrootglas zeg maar. De lens van de camera krijgt het beeld vergroot binnen, dus zou volgens mij op elke camera moeten werken waar je deze lens op kan zetten.
Ik wacht rustig de testpics af.
Beweging zal meerdendeel komen door de vergroting, het lichtverlies kan dit nog veel meer verergeren. Als je in bosrijk gebied fotografeerd zal je wel eens in de problemen kunnen komen dat je object geen 5s bij 800iso blijft zitten. Statief of geen statief.
[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 06-05-2003 11:33 ]
Dit antwoord kreeg ik van Tom toen ik vroeg of de LX iets voor m'n S45 was:Azrael schreef op 06 May 2003 @ 11:32:
[...]
Yup, maar die 8x32 die ze hebben werkt dus al gewoon met een S30, volgens mij maken ze die nieuwe alleen maar voor camera's met een grotere lens.
> No - I recommend the CrystalVue 8x32 as it is smaller and will do the
> same job as the LX. The LX is only for larger lens cameras.
Precies.... dat is een beetje het probleem wat ik met zo'n lens heb. Hoe vaak ga je die lens nou gebruiken??? Iets bewegends fotograferen gaat gewoon niet met ~24x zoom! Daarbij komt dat je met een korte sluitertijd alleen kunt fotograferen met prachtig weer, maar dan zie je weer niks op je LCD.. en dat heb je weer nodig om het ding te kunnen focussen. En die ~200 euro die het gaat kosten om het ding hier te krijgen is nogal veel geld.superduper schreef op 06 May 2003 @ 11:33:
Beweging zal meerdendeel komen door de vergroting, het lichtverlies kan dit nog veel meer verergeren. Als je in bosrijk gebied fotografeerd zal je wel eens in de problemen kunnen komen dat je object geen 5s bij 800iso blijft zitten. Statief of geen statief.
Ik begin steeds meer interesse te krijgen in een 2x teleconverter voor m'n S45, dan krijg je dus 6x optical zoom. Daarmee kun je tenminste nog foto's maken zonder statief.
(en ondertussen maar wachten tot een DSLR betaalbaar gaat worden

UPDATE 5/6/03
It looks like we will have the lens now arriving around the end of next week. Price looks to be $189. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. We will start the lens testing soon after these arrive so we know exactly what cameras these will work with. We cannot sell these before we know what cameras they will work well with.
Wel meer pics van de lens!
It looks like we will have the lens now arriving around the end of next week. Price looks to be $189. Once this is finalized we will put a buy now link here and take pre-orders. We will start the lens testing soon after these arrive so we know exactly what cameras these will work with. We cannot sell these before we know what cameras they will work well with.
Wel meer pics van de lens!
Wow, wat een ding! Een ding moet je ze nageven: hij wordt erg compleet geleverd! Zelfs met de mogelijkheid filters op de lens te zetten; zo kan ik mijn macro-filters zelf op deze lens kwijt
.
De foto die nu op de site staat is trouwens nog met het prototype gemaakt, dus niet representatief. Het wachten is op de 'echte' foto's!
De foto die nu op de site staat is trouwens nog met het prototype gemaakt, dus niet representatief. Het wachten is op de 'echte' foto's!
UPDATE 5/12/03
So far preliminary tests show that this works well with the Canon G1/G2/G3, Minolta 303/404, All Olympus 2000 - 5050 C series cameras, Oly 2100, Oly E100. Many more cameras will start to be tested this week like the Fuji S70/S75/S85/S602, Fuji 3800, Sony F707/717, Minolta 7hi, Oly E10,E20N Canon Pro 70, various Casio cameras, HP850.
So far preliminary tests show that this works well with the Canon G1/G2/G3, Minolta 303/404, All Olympus 2000 - 5050 C series cameras, Oly 2100, Oly E100. Many more cameras will start to be tested this week like the Fuji S70/S75/S85/S602, Fuji 3800, Sony F707/717, Minolta 7hi, Oly E10,E20N Canon Pro 70, various Casio cameras, HP850.
Ik wacht eerst op de plaatjes, ook al zeggen ze 'works well'. Deze week willen ze beginnen met het erop zetten van foto's.
Jep, ben daar ook benieuwd naar 
Ik hoop voor jou dat de S602 geen problemen oplevert met de lens ...
Ik hoop voor jou dat de S602 geen problemen oplevert met de lens ...
Heb even het topic door zitten lezen, en op dit moment staat op de site nog niets over ondersteuning voor de Nikon 5700 bijv.
Maar mocht het er komen, dan zou ik dus eerst een adapterring oid moeten kopen, zodat vervolgens ik zo'n Sharpshooterlens er op kan draaien?
Maar mocht het er komen, dan zou ik dus eerst een adapterring oid moeten kopen, zodat vervolgens ik zo'n Sharpshooterlens er op kan draaien?
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Gewoon even een mailtje sturen naar ckcpower; ze geven aan dat ze er voor elke camera een adapterring (indien nodig) bijleveren. Da's wel een stuk service trouwens! Hoop dat ze 'm met korting ook zonder kunnen leveren (zegt de altijd zuinige Hollander
), want een adapterring heb ik al!
Ik heb ze gemaild, maar als dit leverbaar is en werkt voor mijn nikon5700 valt er dan niet een inkoopactie oid op te zetten via laupro oid?sjroorda schreef op 29 May 2003 @ 08:19:
Gewoon even een mailtje sturen naar ckcpower; ze geven aan dat ze er voor elke camera een adapterring (indien nodig) bijleveren. Da's wel een stuk service trouwens! Hoop dat ze 'm met korting ook zonder kunnen leveren (zegt de altijd zuinige Hollander), want een adapterring heb ik al!
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Dat was het idee aan het begin van het topic al
. Maar afgezien van het feit dat dat hier niet mag, ook het peilen van de animo niet, heb ik gehoord dat het belastingtechnisch wel eens voordeliger kan zijn alles 1 voor 1 te laten versturen: dan heb je namelijk kans dat het door de douane glipt en je er geen belasting over hoeft te betalen. Een grote zending schijnt altijd wel te worden opgemerkt. Wellicht kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Ja dat is een manier natuurlijk, maar goed, als het toch een voor een wordt verstuurd kunnen we de discussie hier ook wel houden en niet op het laupro forum oid. Ik wacht iig gewoon even af wat er nog wordt gereplied in dit topic.sjroorda schreef op 29 May 2003 @ 09:29:
Dat was het idee aan het begin van het topic al. Maar afgezien van het feit dat dat hier niet mag, ook het peilen van de animo niet, heb ik gehoord dat het belastingtechnisch wel eens voordeliger kan zijn alles 1 voor 1 te laten versturen: dan heb je namelijk kans dat het door de douane glipt en je er geen belasting over hoeft te betalen. Een grote zending schijnt altijd wel te worden opgemerkt. Wellicht kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Eerst maar eens afwachten wanneer de lens daadwerkelijk klaar is en verkocht gaat worden, en wat de prijs zal zijn, en dan maar eens kijken...
Dacht dat ie al klaar was? Kon m iig al bestellen voor rond de 149 dollar...?
Nee, dit is een beetje verwarrend, zag ik gisteren ook: dit is de 'oude' lens, de nieuwe heeft het predicaat 'LX', en is voor large lens camera's. Kijk maar in de omschrijving bovenaan de pagina: de nieuwe lens moet een diameter hebben van 55 mm, deze heeft er een van 37 (zo uit mijn hoofd). Wat de reden hiervoor is weet ik niet, vind het een beetje kopersbedrog eerlijk gezegd... heb het idee dat ze op een of andere manier willen verbloemen dat de nieuwe lens nog langer op zich laat wachten of zo (zou eerst eind maart uitkomen, maar door ziekte is dat uitgesteld, en het blijft maar uitstellen...).
[ Voor 4% gewijzigd door sjroorda op 29-05-2003 10:25 ]
Aha...ok, dat verduidelijkt de zaak al een beetje. Die oude heeft idd 37 mm. Misschien een grotere diameter, meer lichtinval
Nee, grotere diameter van de lens zorgt ervoor dat er geen vignettering optreedt bij camera's met een grote lens ( == dat je de randen van de lens in de hoeken van je foto ziet; vergelijk het maar met het kijken door een buis).
mooi 55 mm dus hij past op de fuji s602
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Het heeft mij te lang geduurd. Nu heb ik mijn centjes maar verkwist aan een DVD-burner waar ik voorlopig ook heel blij mee ben!

Kreeg daarnet een mailtje van Tom van CKC Power:
Lijkt er dus op dat voorlopig er nog geen Nikon 5700 ondersteuning isHi Nestor,
No - I'm sorry it will not work. We are still trying many
things so I hope to know more soon.
Thanks
Tom
CKC Power
Hehe, eindelijk eens echte testfoto's met de nieuwe lens; vooralsnog alleen nog met de Olympus 5050, maar wederom een toezegging binnen enkele dagen meer resultaten te hebben. Dus over een weekje of wat kunnen we meer foto's zien
.
Zien er wel veelbelovend uit! Ook de sluitertijden zijn nog best ok (bijvoorbeeld, volgens eigen zeggen, een emmer in de schaduw tijdens bewolkte dag op 100 meter: 1/20 sec. sluitertijd op ik geloof f/3.5). Wachten wachten wachten... Hopen dat het beloond wordt!
Zien er wel veelbelovend uit! Ook de sluitertijden zijn nog best ok (bijvoorbeeld, volgens eigen zeggen, een emmer in de schaduw tijdens bewolkte dag op 100 meter: 1/20 sec. sluitertijd op ik geloof f/3.5). Wachten wachten wachten... Hopen dat het beloond wordt!
Verwijderd
Hmm Ben benieuwd wat erop moment nog allemaal voor de Canon S-30 beschikbaar is.
Ik weet niet of er hier op moment nog mensen zijn die deze camera in combinatie met iets van Tom gebruiken? Iedergeval had een mailtje gestuurd voor de lens adapter en de lens.
Dus hoop dat er iets leuks tussen zal komen
Mocht er nog mensen zijn die zoiets hebben van hey. Dat heb ik bijmezelf ook al gedaan?
Ervaringen welkom. maar goed daar is dit topic ook weer niet voor bedoeld.
Just a HinT
Ik weet niet of er hier op moment nog mensen zijn die deze camera in combinatie met iets van Tom gebruiken? Iedergeval had een mailtje gestuurd voor de lens adapter en de lens.
Dus hoop dat er iets leuks tussen zal komen
Mocht er nog mensen zijn die zoiets hebben van hey. Dat heb ik bijmezelf ook al gedaan?
Ervaringen welkom. maar goed daar is dit topic ook weer niet voor bedoeld.
Just a HinT
Mwah... ik heb de foto's gezien genomen met een S602 (link), maar het valt me echt verschrikkelijk tegen. Hoop (en denk) dat het aan de fotograaf ligt, gezien de andere testfoto's... Ik wacht nog even af!
koop gewoon een c-750 van olympus en je bent klaar met al dat lenzen gestuntel 
http://www.consumax.nl/ca...rs_id=26&products_id=1023
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Je bent natuurlijk nooit klaar, eigenschap van een tweaker;). Verder is het bereik van een sharpshooter een paar keer groter (zoom camera x bereik sharpshooter).salutem schreef op 10 June 2003 @ 14:21:
koop gewoon een c-750 van olympus en je bent klaar met al dat lenzen gestuntel
Fotos vallen inderdaad vies tegen, ik denk dat je met een verrekijker betere resultaten haalt
ook dat en verder heb je voor die c-750 ook nog es extra een 2x zoom adapter
+ behoorlijke digizoom die je wel een paar stapjes kan gebruiken.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Misschien wel idd, dit is het iig niet waard om geld aan uit te geven.mrknowitall schreef op 10 June 2003 @ 14:31:
Fotos vallen inderdaad vies tegen, ik denk dat je met een verrekijker betere resultaten haalt.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik heb zon Raynox 1850, nu kan een Olymus wel iets beter zijn, maar echt scherpe pics krijg je er nooit uit (ik heb ook gespeeld met een oude 1,9 Olympus).salutem schreef op 10 June 2003 @ 14:33:
ook dat en verder heb je voor die c-750 ook nog es extra een 2x zoom adapter+ behoorlijke digizoom die je wel een paar stapjes kan gebruiken.
Ik ben maar naar DSLR overgestapt om het bereik te vergroten.
Het is ook een stuk goedkoper dan echt digiscoping, maar das een beetje duurder. Deze resultaten zijn met normale zooom en spline nog te kloppenOscar the Grouch schreef op 10 juni 2003 @ 14:35:
[...]
Misschien wel idd, dit is het iig niet waard om geld aan uit te geven.
Verwijderd
Iemand ooit een keertje op mijn repley willen reageren? of is dit topic opeens dood gebloeid?
@johannusm
ik heb een jaar (? tijd terug) geleden kenko 8x32 en adapter voor mijn S20 bij ckcpower gekocht. Kwaliteit van de adapter is perfect. De lens is ook zijn geld waard.
Nadelen zijn zoals te verwachten dat je via LCD de kenko moet scherpstellen wat met veel zon tegen kan vallen. Alternatief is om de lens van de camera te halen en zo scherp te stellen. Daarnaast kun ik bij gebruik van de kenko minder uitzoomen met de zoomlens op de camera zelf. Dit omdat wanneer ik daarmee volledig uitzoom er vignetting a.g.v. de kenko zichtbaar is. Ik schat dat driekwart van zoombereik beschikbaar is zonder dat ik de kenko randen zie.
Voordeel is dat je dus wel veel zoom hebt en kwaliteit echt zo is als op ckcpower op voorbeelden te zien is.
ik heb een jaar (? tijd terug) geleden kenko 8x32 en adapter voor mijn S20 bij ckcpower gekocht. Kwaliteit van de adapter is perfect. De lens is ook zijn geld waard.
Nadelen zijn zoals te verwachten dat je via LCD de kenko moet scherpstellen wat met veel zon tegen kan vallen. Alternatief is om de lens van de camera te halen en zo scherp te stellen. Daarnaast kun ik bij gebruik van de kenko minder uitzoomen met de zoomlens op de camera zelf. Dit omdat wanneer ik daarmee volledig uitzoom er vignetting a.g.v. de kenko zichtbaar is. Ik schat dat driekwart van zoombereik beschikbaar is zonder dat ik de kenko randen zie.
Voordeel is dat je dus wel veel zoom hebt en kwaliteit echt zo is als op ckcpower op voorbeelden te zien is.
Verwijderd
Heej, allen
Zijn jullie nog steeds bezig om die LX lens te regelen?
Zo ja, dan ben ik nog wel geintresseerd.. ze zijn nu inmiddels alweer op vooraad bij ckc.
Eraz.
Zijn jullie nog steeds bezig om die LX lens te regelen?
Zo ja, dan ben ik nog wel geintresseerd.. ze zijn nu inmiddels alweer op vooraad bij ckc.
Eraz.
Voorlopig niet meer. Het duurde mij veel te lang voordat ze leverbaar waren voor de Minolta Dimage S404 en nu heb ik het geld aan een wat nuttigere vakantie besteed
Verwijderd
Zo lens besteld, ben benieuwd wanneer die binnen is... Tom zou hem A.s. Dinsdag de 29e opsturen. meestal met ups 2 a 3 werkdagen, dat is tenminste mijn ervaring aangezien ik redelijk veel bestel in het buitenland. Ik houd jullie op de hoogte!
Verwijderd
Zo lens is binnen, net al mee gespeeld. Dit is one hell of a lens zeg ik jullie...
Ik ben vanmiddag snel even wat sample foto's aan het maken geweest..
Deze eerste resultaten kunnen jullie vinden op de site van CKC daar ik plek van Tom heb gekregen voor wat samples te plaatsen. Deze zal ik eerdaags even naar hem mailen.. je kan ze vinden onder de naam Bjorn Pasteuning.
Ik heb deze LX ook gebruikt in combinatie met mijn TCON-17 teleconverter die je direct op de lx kan schroeven.. dan is het bereik fenomenaal.. hele maal tegek..
Oh ja.. voor de eventuele specs van mijn equip...
Ik gebruik een Olympus C5050 + TCON-17 + CRYSTALVUE LX.. en nog een berg met filters..
Ik houd jullie op de hoogte!
Adios
Bjorn
Ik ben vanmiddag snel even wat sample foto's aan het maken geweest..
Deze eerste resultaten kunnen jullie vinden op de site van CKC daar ik plek van Tom heb gekregen voor wat samples te plaatsen. Deze zal ik eerdaags even naar hem mailen.. je kan ze vinden onder de naam Bjorn Pasteuning.
Ik heb deze LX ook gebruikt in combinatie met mijn TCON-17 teleconverter die je direct op de lx kan schroeven.. dan is het bereik fenomenaal.. hele maal tegek..
Oh ja.. voor de eventuele specs van mijn equip...
Ik gebruik een Olympus C5050 + TCON-17 + CRYSTALVUE LX.. en nog een berg met filters..
Ik houd jullie op de hoogte!
Adios
Bjorn
* Tjeerd is erg benieuwd iig.
Verwijderd
Ik heb ff snel een site gefixed...
Hier is de link..
http://members.lycos.nl/erazotropa01
Ook op CKC kan je deze pics bekijken strax..
Grtz..
Bjorn
Hier is de link..
Grtz..
Bjorn
Deep in the night..Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 22:33:
Ik heb ff snel een site gefixed...
Hier is de link..
Grtz..
Bjorn
A voyeur is born..
Een flink probleem met verrekijkers is de sterk verminderde lichtintensiteit en korreligheid.
Kan je daarom wat foto's maken tijdens bewolkt weer en de origineel erbij geven?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
WTF is dat irritante geluid op die site. Get some decent webspace.

You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
Gaat het nou om het geluid?! of om de resultaten?tweakerbee schreef op 13 August 2003 @ 01:19:
WTF is dat irritante geluid op die site. Get some decent webspace.
Ik ben het ff kwijt..
Je komt ze overal tegen.. jammer..
Ziet er netjes uit, ben benieuwd of het ook nog voor de Canon A70 gaat werken (icm adapterring
)
Heb iig al gemaild of met de vraag of de Canon A70 gaat werken op deze telelens.
Verder, als ik het goed heb heeft deze telelens een vaste brandpuntsafstand en kan op zichzelf niet in/uitzoomen? Je kunt dus alleen met je eigen cam in/uitzoomen?
En ik zou idd ook wat meer pics willen zien als het wat bewolkter is en pics die overdag met de zon zijn genomen bijv.
Heb iig al gemaild of met de vraag of de Canon A70 gaat werken op deze telelens.
Verder, als ik het goed heb heeft deze telelens een vaste brandpuntsafstand en kan op zichzelf niet in/uitzoomen? Je kunt dus alleen met je eigen cam in/uitzoomen?
En ik zou idd ook wat meer pics willen zien als het wat bewolkter is en pics die overdag met de zon zijn genomen bijv.
Verwijderd
Ik weet niet of je draad hebt op die camera?, dan kan je je gewoon een stepup of stepdown ring gebruiken, en als je lens uit je camera komt, dan een adapter er tussen zetten.. zit er geen draad op je camera dan moet je zon beugel gebruiken waar dan een draad in zit.Nestor schreef op 13 August 2003 @ 18:27:
Ziet er netjes uit, ben benieuwd of het ook nog voor de Canon A70 gaat werken (icm adapterring)
Ja deze lens heeft een vast brandpunt afstand, je kan dus alleen met je camera zoomen. De ring die er opzit is puur voor de focus...Heb iig al gemaild of met de vraag of de Canon A70 gaat werken op deze telelens.
Ik ga van het weekend nog meer shots maken... aangezien het weer wisselvallig is.. komt dat mooi uit..En ik zou idd ook wat meer pics willen zien als het wat bewolkter is en pics die overdag met de zon zijn genomen bijv.
Grtz. Bjorn
P.s. deze lens is zowieso heel intressant als verrekijker.. je kan met diverse verkrijgbare adapteringen, ik durf bijna te zeggen.. dat alle cameras er gewoon mee werken... Ik heb hier bijv nog een mini kleuren ccd cam liggen die ik aan ga passen met een adapter ring.. en voila een televideo systeem
coole tele
lekker lang die lens
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Btw.... bij deze lens adviseer ik echt een super stevig statief.... vooral met max ingezoomde beelden...
Het statief wat je op de foto's ziet is echt net aan...
Het pootje wat er bij geleverd wordt is leuk om de LX als verrekijker te gebruiken.. of voor je camera om macro's te maken..
Maar te zwak om deze hele uitrusting erop te zetten..
Gr.. Bjorn
Het statief wat je op de foto's ziet is echt net aan...
Het pootje wat er bij geleverd wordt is leuk om de LX als verrekijker te gebruiken.. of voor je camera om macro's te maken..
Maar te zwak om deze hele uitrusting erop te zetten..
Gr.. Bjorn