Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Nee, dit is een beetje verwarrend, zag ik gisteren ook: dit is de 'oude' lens, de nieuwe heeft het predicaat 'LX', en is voor large lens camera's. Kijk maar in de omschrijving bovenaan de pagina: de nieuwe lens moet een diameter hebben van 55 mm, deze heeft er een van 37 (zo uit mijn hoofd). Wat de reden hiervoor is weet ik niet, vind het een beetje kopersbedrog eerlijk gezegd... heb het idee dat ze op een of andere manier willen verbloemen dat de nieuwe lens nog langer op zich laat wachten of zo (zou eerst eind maart uitkomen, maar door ziekte is dat uitgesteld, en het blijft maar uitstellen...).

[ Voor 4% gewijzigd door sjroorda op 29-05-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Aha...ok, dat verduidelijkt de zaak al een beetje. Die oude heeft idd 37 mm. Misschien een grotere diameter, meer lichtinval :?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Nee, grotere diameter van de lens zorgt ervoor dat er geen vignettering optreedt bij camera's met een grote lens ( == dat je de randen van de lens in de hoeken van je foto ziet; vergelijk het maar met het kijken door een buis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

mooi 55 mm dus hij past op de fuji s602 :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Het heeft mij te lang geduurd. Nu heb ik mijn centjes maar verkwist aan een DVD-burner waar ik voorlopig ook heel blij mee ben! :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Kreeg daarnet een mailtje van Tom van CKC Power:
Hi Nestor,

No - I'm sorry it will not work. We are still trying many
things so I hope to know more soon.

Thanks
Tom
CKC Power
Lijkt er dus op dat voorlopig er nog geen Nikon 5700 ondersteuning is :(

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Hehe, eindelijk eens echte testfoto's met de nieuwe lens; vooralsnog alleen nog met de Olympus 5050, maar wederom een toezegging binnen enkele dagen meer resultaten te hebben. Dus over een weekje of wat kunnen we meer foto's zien :+.

Zien er wel veelbelovend uit! Ook de sluitertijden zijn nog best ok (bijvoorbeeld, volgens eigen zeggen, een emmer in de schaduw tijdens bewolkte dag op 100 meter: 1/20 sec. sluitertijd op ik geloof f/3.5). Wachten wachten wachten... Hopen dat het beloond wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm Ben benieuwd wat erop moment nog allemaal voor de Canon S-30 beschikbaar is.
Ik weet niet of er hier op moment nog mensen zijn die deze camera in combinatie met iets van Tom gebruiken? Iedergeval had een mailtje gestuurd voor de lens adapter en de lens.
Dus hoop dat er iets leuks tussen zal komen :)

Mocht er nog mensen zijn die zoiets hebben van hey. Dat heb ik bijmezelf ook al gedaan?
Ervaringen welkom. maar goed daar is dit topic ook weer niet voor bedoeld.
Just a HinT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Mwah... ik heb de foto's gezien genomen met een S602 (link), maar het valt me echt verschrikkelijk tegen. Hoop (en denk) dat het aan de fotograaf ligt, gezien de andere testfoto's... Ik wacht nog even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
koop gewoon een c-750 van olympus en je bent klaar met al dat lenzen gestuntel :P

http://www.consumax.nl/ca...rs_id=26&products_id=1023

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

salutem schreef op 10 June 2003 @ 14:21:
koop gewoon een c-750 van olympus en je bent klaar met al dat lenzen gestuntel :P

http://www.consumax.nl/ca...rs_id=26&products_id=1023
Je bent natuurlijk nooit klaar, eigenschap van een tweaker;). Verder is het bereik van een sharpshooter een paar keer groter (zoom camera x bereik sharpshooter).

Fotos vallen inderdaad vies tegen, ik denk dat je met een verrekijker betere resultaten haalt ;).

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
ook dat en verder heb je voor die c-750 ook nog es extra een 2x zoom adapter :P + behoorlijke digizoom die je wel een paar stapjes kan gebruiken.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

mrknowitall schreef op 10 June 2003 @ 14:31:
Fotos vallen inderdaad vies tegen, ik denk dat je met een verrekijker betere resultaten haalt ;).
Misschien wel idd, dit is het iig niet waard om geld aan uit te geven.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

salutem schreef op 10 June 2003 @ 14:33:
ook dat en verder heb je voor die c-750 ook nog es extra een 2x zoom adapter :P + behoorlijke digizoom die je wel een paar stapjes kan gebruiken.
Ik heb zon Raynox 1850, nu kan een Olymus wel iets beter zijn, maar echt scherpe pics krijg je er nooit uit (ik heb ook gespeeld met een oude 1,9 Olympus).
Ik ben maar naar DSLR overgestapt om het bereik te vergroten.
Oscar the Grouch schreef op 10 juni 2003 @ 14:35:
[...]

Misschien wel idd, dit is het iig niet waard om geld aan uit te geven.
Het is ook een stuk goedkoper dan echt digiscoping, maar das een beetje duurder. Deze resultaten zijn met normale zooom en spline nog te kloppen ;).

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit een keertje op mijn repley willen reageren? of is dit topic opeens dood gebloeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
@johannusm
ik heb een jaar (? tijd terug) geleden kenko 8x32 en adapter voor mijn S20 bij ckcpower gekocht. Kwaliteit van de adapter is perfect. De lens is ook zijn geld waard.

Nadelen zijn zoals te verwachten dat je via LCD de kenko moet scherpstellen wat met veel zon tegen kan vallen. Alternatief is om de lens van de camera te halen en zo scherp te stellen. Daarnaast kun ik bij gebruik van de kenko minder uitzoomen met de zoomlens op de camera zelf. Dit omdat wanneer ik daarmee volledig uitzoom er vignetting a.g.v. de kenko zichtbaar is. Ik schat dat driekwart van zoombereik beschikbaar is zonder dat ik de kenko randen zie.

Voordeel is dat je dus wel veel zoom hebt en kwaliteit echt zo is als op ckcpower op voorbeelden te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee dat verlicht al heel wat :) bedankt voor je reactie Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, allen

Zijn jullie nog steeds bezig om die LX lens te regelen?

Zo ja, dan ben ik nog wel geintresseerd.. ze zijn nu inmiddels alweer op vooraad bij ckc.

Eraz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Voorlopig niet meer. Het duurde mij veel te lang voordat ze leverbaar waren voor de Minolta Dimage S404 en nu heb ik het geld aan een wat nuttigere vakantie besteed :Y)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lens besteld, ben benieuwd wanneer die binnen is... Tom zou hem A.s. Dinsdag de 29e opsturen. meestal met ups 2 a 3 werkdagen, dat is tenminste mijn ervaring aangezien ik redelijk veel bestel in het buitenland. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lens is binnen, net al mee gespeeld. Dit is one hell of a lens zeg ik jullie...

Ik ben vanmiddag snel even wat sample foto's aan het maken geweest..

Deze eerste resultaten kunnen jullie vinden op de site van CKC daar ik plek van Tom heb gekregen voor wat samples te plaatsen. Deze zal ik eerdaags even naar hem mailen.. je kan ze vinden onder de naam Bjorn Pasteuning.

Ik heb deze LX ook gebruikt in combinatie met mijn TCON-17 teleconverter die je direct op de lx kan schroeven.. dan is het bereik fenomenaal.. hele maal tegek..

Oh ja.. voor de eventuele specs van mijn equip...

Ik gebruik een Olympus C5050 + TCON-17 + CRYSTALVUE LX.. en nog een berg met filters..

Ik houd jullie op de hoogte!

Adios

Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

* Tjeerd is erg benieuwd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff snel een site gefixed...

Hier is de link..

http://members.lycos.nl/erazotropa01

Ook op CKC kan je deze pics bekijken strax..

Grtz..

Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 22:33:
Ik heb ff snel een site gefixed...

Hier is de link..

http://members.lycos.nl/erazotropa01

Ook op CKC kan je deze pics bekijken strax..

Grtz..

Bjorn
Deep in the night..
A voyeur is born.. ;)

Een flink probleem met verrekijkers is de sterk verminderde lichtintensiteit en korreligheid.
Kan je daarom wat foto's maken tijdens bewolkt weer en de origineel erbij geven?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

WTF is dat irritante geluid op die site. Get some decent webspace. :X

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerbee schreef op 13 August 2003 @ 01:19:
WTF is dat irritante geluid op die site. Get some decent webspace. :X
Gaat het nou om het geluid?! of om de resultaten?

Ik ben het ff kwijt.. :S

Je komt ze overal tegen.. jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Ziet er netjes uit, ben benieuwd of het ook nog voor de Canon A70 gaat werken (icm adapterring :?)

Heb iig al gemaild of met de vraag of de Canon A70 gaat werken op deze telelens.

Verder, als ik het goed heb heeft deze telelens een vaste brandpuntsafstand en kan op zichzelf niet in/uitzoomen? Je kunt dus alleen met je eigen cam in/uitzoomen?

En ik zou idd ook wat meer pics willen zien als het wat bewolkter is en pics die overdag met de zon zijn genomen bijv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nestor schreef op 13 August 2003 @ 18:27:
Ziet er netjes uit, ben benieuwd of het ook nog voor de Canon A70 gaat werken (icm adapterring :?)
Ik weet niet of je draad hebt op die camera?, dan kan je je gewoon een stepup of stepdown ring gebruiken, en als je lens uit je camera komt, dan een adapter er tussen zetten.. zit er geen draad op je camera dan moet je zon beugel gebruiken waar dan een draad in zit.
Heb iig al gemaild of met de vraag of de Canon A70 gaat werken op deze telelens.

Verder, als ik het goed heb heeft deze telelens een vaste brandpuntsafstand en kan op zichzelf niet in/uitzoomen? Je kunt dus alleen met je eigen cam in/uitzoomen?
Ja deze lens heeft een vast brandpunt afstand, je kan dus alleen met je camera zoomen. De ring die er opzit is puur voor de focus...
En ik zou idd ook wat meer pics willen zien als het wat bewolkter is en pics die overdag met de zon zijn genomen bijv. :)
Ik ga van het weekend nog meer shots maken... aangezien het weer wisselvallig is.. komt dat mooi uit..

Grtz. Bjorn

P.s. deze lens is zowieso heel intressant als verrekijker.. je kan met diverse verkrijgbare adapteringen, ik durf bijna te zeggen.. dat alle cameras er gewoon mee werken... Ik heb hier bijv nog een mini kleuren ccd cam liggen die ik aan ga passen met een adapter ring.. en voila een televideo systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

coole tele :D :D :) lekker lang die lens :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw.... bij deze lens adviseer ik echt een super stevig statief.... vooral met max ingezoomde beelden...

Het statief wat je op de foto's ziet is echt net aan...

Het pootje wat er bij geleverd wordt is leuk om de LX als verrekijker te gebruiken.. of voor je camera om macro's te maken..
Maar te zwak om deze hele uitrusting erop te zetten..

Gr.. Bjorn
Pagina: 1 2 Laatste