Het Fuji digicam topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Firecow schreef op 28 oktober 2002 @ 23:44:
wat kost tie Rainox DCR-1850Pro lens ?
Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji 12 162.00
maar op het forum van dpreview zijn ze er weer niet erg over te spreken (wel qua prijs/prestatie, maar de B300 blijft een stuk scherper) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Een stukje terug staat een foto (van de raceauto) die met de Fuji converter is gemaakt: Door Redje - Sunday 06 October 2002 14:28
Ik realiseerde me even niet dat het hier om die Fuji-lens gaat.Ziet er goed uit, bovendien vergroot die lens 2x.
Redje geeft al aan dat de kwaliteit goed is,ik interpreteer zijn bevindingen althans zo.
Ik vermoed dat de fuji een goed alternatief is voor de Raynox. Andersom kan je het natuurlijk ook zien.
maar op het forum van dpreview zijn ze er weer niet erg over te spreken (wel qua prijs/ prestatie, maar de B300 blijft een stuk scherper)
Ik heb me de kritiek,voor de aankoop, ter harte genomen maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat voor kwaliteit je tevreden stelt en (dus) voor welk doel je een telelens (of wat voor converter ook) wilt gebruiken.
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit. Omdat ik niet zo'n vaste hand heb is een statief (ik gebruik zo'n draadje) onontbeerlijk anders worden de foto's beslist onscherp.
Met een statief behaal je de mooiste resultaten die weinig te wensen overlaat. Bovendien heb je dan "iets meer in handen", het toestel is wat zwaarder en dat vind ik prettig. Ook is het toestel mooi in balans.

Om die B300 te bemachtigen moet je fotobeursen aflopen of in het buitenland (o.a.Engeland) rondkijken. Die B300 wordt niet meer gemaakt en ik weet ook niet of Olympus een alternatief heeft. Weet iemand dat..??

Maar laten we wel zijn; betere foto's krijg je alleen met een Finepix S2Pro, Canon EOS-1Ds Kodak DCS 14N. Ja, camera's waar je lenzen op kunt zetten waar je vijf 6900's of S602 voor koopt en niets meer te wensen hebt. Het moet wel leuk blijven.

Hier een site waar je mooi de B300 en de Raynox kunt vergelijken. Ook voor degenen die op zoek zijn naar macro- en wideconverters;
http://kazutoku.cside21.com/G1andG2/report1_eng.htm#filter

Het is maar de vraag of die B300 echt zoveel beter is. De B300 vergroot 1.7x de DCR-1850 1.85x.
Zo moeten ze ook worden vergeleken maar dat zie je nergens.
Ik zal echter niet ontkennen dat wanneer ik die B300 tegenkom zonder twijfel aanschaf...!!!
Ongelooflijk, wat een verschil! Ik dacht altijd dat die harde schaduwen onlosmakelijk met het gebruik van de flits verbonden waren, maar nu zie ik die foto met externe flits en die is echt een stuk mooier!
Ik gaf al aan dat een externe flitser een meerwaarde biedt. Zeker bij portretten..!! Die popupflitser slaat een foto vaak dood, foto's worden vlak en kil met als gevolg dat je naderhand fors moet retoucheren.
Met die mecablitz 34 kan je ook in grotere ruimtes goed uit de voeten.
Hier een recensie; http://www.letsgodigital....ls/metz/mecablitz-34.html
Een goede flitser waarmee je de sfeer van het moment behoudt.

Iemand ervaring met bijv. de Raynox groothoek converter of alternatief..??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

edit:
Met een statief behaal je de mooiste resultaten die weinig te wensen overlaat. Bovendien heb je dan "iets meer in handen", het toestel is wat zwaarder en dat vind ik prettig. Ook is het toestel mooi in balans.

dat "iets meer in handen" is natuurlijk gerelateerd aan de lens en niet aan het statief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

offtopic:
Je kan ook gewoon op dit Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gificoontje drukken en dan editen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Kan mij iemand het verschil uitleggen tussen de Metz 32 z2 & Z1 8)7
Ik dacht dat de z1 zonder koppelstuk was & de z2 met een koppelstuk type SCA-...
Kopen jullie de z2 met een koppelstuk zodat die ook op een analoog toestel past ?? Of zit ik helemaal fout...

Zijn er onder jullie ook gebruikers van Manfrotto statieven ?
Ik kan een koopje doen voor een statief type 190 met 141RC Basic head with quick release plate voor ± 110 euro. Doen of laten liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Voor zover ik weet zijn de verschillen tussen de Z1, Z2 en Z3:

Verschillen Z2 to.v. van Z1:
De Z2 heeft TTL ondersteuning (via de camera). Maaaar dat werkt niet i.c.m. met de Fuji 602 dus dat heb je niet nodig.

Z3 t.o.v. Z2:
De Z3 heeft een AF assist lamp maar ook dit werkt niet met de 602 :(.

Ik heb zelf de Z2 omdat ze de Z1 niet meer hadden en ik dat ding op korte termijn nodig had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
miekol schreef op 01 november 2002 @ 00:12:
Voor zover ik weet zijn de verschillen tussen de Z1, Z2 en Z3:
De Z2 en Z3 hebben icm met de fuji's dus geen meerwaarde tov de Z1, vandaar ook dat ik de Z1 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Goh.. er wordt toch vaak gekozen voor de Metz 32 :)
En ik moet zeggen dat het geen slechte keus is, ik heb die van mij al ongeveer een jaar.. wel de 32MZ-3 omdat ik de flitser ook gebruik voor mijn Dynax 505i.. handig, ander schoentje en klaar..

Dat tasje van de vorige pagina heb ik ook, vind het alleen jammer dat ie een beetje klein is.. ik neem namelijk altijd mijn flitser en lader mee, en dat past dus helaas niet in dat tasje.

Denk dat ik ook maar eens voor de s602 ga kijken.. op zich wel tevreden met mijn 6900z maar vind de 602 toch wel wat beter :)

Maaruh.. op de s602 zit voorop die AF-assist.. werkt dat nou beter cq sneller als de AF van de 6900z die behoorlijk traag is en in het donker al niet echt zo denderend kan focussen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Goh.. er wordt toch vaak gekozen voor de Metz 32
Zijn er mensen die (praktijk)ervaring hebben met de omnibounce..?? Zo ja; Hoe zijn de resultaten..??
Denk dat ik ook maar eens voor de s602 ga kijken.. op zich wel tevreden met mijn 6900z maar vind de 602 toch wel wat beter

Maaruh.. op de s602 zit voorop die AF-assist.. werkt dat nou beter cq sneller als de AF van de 6900z die behoorlijk traag is en in het donker al niet echt zo denderend kan focussen..
Ik heb ook over een s602 zitten denken. Toch denk ik dat het verstandiger is om op een eventuele opvolger te wachten, althans het wachten op echt fundamentele verbeteringen.

Als ik de oude recensie van de 6900 naast de s602 leg zie ik bij de testfoto's enorme verschillen. Onnodig te vertellen dat ze natuurlijk niet onder de zelfde omstandig-
heden zijn gemaakt maar toch..!! Om die reden zou ik bijna m'n 6900z verpatsen om die s602 te scoren.

Bestaat er ergens een test of recensie die beide toestellen naast elkaar legt..??
Ik geloof namelijk niet dat je met een s602 een zoveel betere/mooiere foto maakt (ook al doen de foto's op bijv dpreview anders vermoeden) maar wel dat ie net wat makkelijker werkt.

In het donker focussen doet de 6900 inderdaad niet zo best en met die Raynox telelens is het bijna rampzalig. Traag vind ik het opslaan van een kiek in de hoogste kwaliteit (tiff). Volgens mij is ie wel een seconde of 8 zoet. In elk geval lijkt 't wel een eeuwigheid en kan je snel achter elkaar schieten mooi vergeten.
Vandaar dat ik meestal 6Megapixel opnamen maak in Fine kwaliteit. De "vertraging" vind ik nog acceptabel.

Helaas gaat er geen microdrive in de 6900 en ben je gebonden aan 128MB Smartmedia.
Zeker bij "tiff" opnamen ontkom ik er niet aan om m'n labtop mee te zeulen. Die labtop gaat sowieso altijd mee. Met een microdrive hoeft dat niet meer. Stel je toch voor als dan je "tasje" met labtop en camera wordt gejat.. :(
Het leed is met een microdrive dan nog enigzins te overzien.

Er zijn van die externe opslagapparaten. Hoe noemen ze die dingen....opslagtank van bijv. Mindstor of de E film picture pad..!!
Deze apparaten zijn duur, hoewel relatief zelfs goedkoper dan een microdrive en je hebt 5, 10 of 20 GB opslagcapaciteit. 20 gieg is wat overdreven, 5 zullen meer dan genoeg zijn en is nog betaalbaar.

Wat ook niet in de 6900 (en ook s602) zal gaan is de mogelijk reeds verkrijgbare XD Picture Card van Fuji met een potentiele capaciteit van maar liefst 8GB. De eerste kaartjes zullen 16,32,64,128 en 256MB groot zijn. Vanaf 2003, dus al over twee maandjes, kunnen we 512MB,1 en 2GB verwachten. De afmetingen zijn ongeveer de helft van een Smartmedia en de schrijf- en leessnelheden moeten flink hoger liggen.
Dit zal een kaart zijn voor de volgende generatie fuji's.

Als ik dit zo overweeg ben ik toch wel overtuigd dat het verstandig is om me niet tot een s602 te laten verleiden, waar tenslotte ook haken en ogen aan zitten ondanks dat er veel verbeteringen zijn tov de 6900.
Mijn wensen zijn,dacht ik, niet onredelijk; De camera mag best zuiniger omgaan met een batterijlading of de levensduur van de batterij/accu moet langer. De opslagcapaciteit mag/moet groter. De schrijfsnelheid, zeker met Tiff kwaliteit, mag/moet hoger. AF moet beter en sneller. Misschien TTL ondersteuning.
Misschien dat de toekomstige generatie fuji's hier aan tegemoet komt. Ik verwacht begin of halverwege volgend jaar een opvolger van de s602. De s602 kwam tenslotte een jaar na de 6900 op de markt.
Voor de rest ben ik een zeer tevreden 6900 gebruiker zonder een seconde spijt.
De investeringen die ik gedaan heb, zeker in de vorm van die flitser, zullen op een toekomstige fuji ook gebruikt kunnen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb altijd mijn omnibounce erop zitten.. je moet wel wat spelen met de diafragma instelling op je flitser want de kans is groot dat je foto te donker wordt...

Dus als je Cam op ISO200 F2.8 staat dan moet je met je omnibounce de fliter op 5.6 zetten anders wordt ie echt te donker.

Het echte nadeel vind ik dat de Fuji geen TTL heeft naar de flitser toe; met TTL zal de flitser mee-zoomen met de camera. Je kunt dit ook wel handmatig doen maar aangezien het een digitale camera is kun je de zoom niet uitlezen en maar gokken welke instelling je nodig hebt bij je flitser.. en als je cam wel aangeeft hoeveel je gezoomed hebt dan moet je gaan omrekenen hoeveel dat in 35mm verhouding is... standaard heb ik de flitser op 35mm staan... geeft meestal wel goeie prentjes...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Krypt schreef op 01 november 2002 @ 15:15:
Ik heb altijd mijn omnibounce erop zitten.. je moet wel wat spelen met de diafragma instelling op je flitser want de kans is groot dat je foto te donker wordt...

Dus als je Cam op ISO200 F2.8 staat dan moet je met je omnibounce de fliter op 5.6 zetten anders wordt ie echt te donker.

Het echte nadeel vind ik dat de Fuji geen TTL heeft naar de flitser toe; met TTL zal de flitser mee-zoomen met de camera. Je kunt dit ook wel handmatig doen maar aangezien het een digitale camera is kun je de zoom niet uitlezen en maar gokken welke instelling je nodig hebt bij je flitser.. en als je cam wel aangeeft hoeveel je gezoomed hebt dan moet je gaan omrekenen hoeveel dat in 35mm verhouding is... standaard heb ik de flitser op 35mm staan... geeft meestal wel goeie prentjes...
Als je de Fuji aan zet staat ie op 50mm en als je dan uitzoomt heb je 35 mm. Die weet je dan zo ie zo al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb de F601 om lekker makkelijk vakantiefoto's mee te schieten...
Heb alleen vaak dat ik wat wazige foto's heb door de beweging als ie op auto staat.. dan zet ik natuurlijk gewoon de sluitertijd korter

(wat is eigenlijk een goede sluitertijd voor overdag)

Voor foto's die ik 's-avonds wil nemen kan dat natuurlijk niet... daarom wil ik een statief ervoor kopen.. iemand tips wat voor een ik kan aanschaffen?? En wat zijn ongeveer de prijzen van die dingen??

Edit: Wil ook graag weten wat een makkelijke lengte is... een kleine of een grote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

weet iemand eigk of er zo'n slangetje op de s602 kan ?
dat je erop drukt dat hij een fotomaaakt ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf niet weten waar ik die in zou moeten frotten dan :( Maar als iemand mij het tegendeel kan bewijzen, graag :Y) Maar voor als nog gebruik ik dus maar de zelfontspanner (2 sec) icm mijn nieuwe statief (zaterdag gekocht, dus nog weinig mee gespeeld) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Zoals beloofd
*trommel geroffel*

Fotos met de Fuji 602 + Metz Z 32 combi.
Op de bruiloft van me nicht :Y)

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6

Ik vond ze zelf wel aardig geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja netjes mierkol, mooie tinten in de huid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:57:
ja netjes mierkol, mooie tinten in de huid
Inderdaad een externe flitser geeft veel mooiere resultaten, kga van de week er ook iets meer mee experimenteren.

offtopic:
Ik dacht ff dat jij iemand anders was maar dat kwam omdat er iemand is met het zelfde icoon als van jouw.
Dit is het Profile van diegene.
Ik ga niet roepen wie de icoondief is maar heb wel een vermoeden aan jou om er wat van te zeggen cq. het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 15:59:
[...]

Inderdaad een externe flitser geeft veel mooiere resultaten, kga van de week er ook iets meer mee experimenteren.

offtopic:
Ik dacht ff dat jij iemand anders was maar dat kwam omdat er iemand is met het zelfde icoon als van jouw.
Dit is het Profile van diegene.
Ik ga niet roepen wie de icoondief is maar heb wel een vermoeden aan jou om er wat van te zeggen cq. het op te lossen.
d8 ff dat je ut over mij had omdat de image in die profile link niet werkte, nam aan dat het over mij ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog wat vraagjes over externe flitsers...
Waar hebben jullie die Metz 32 z1 gekocht? Ik zie namelijk bij de meeste winkels alleen de 2 en 3.. daarnaast, zijn er nog alternatieven voor de Metz, en meest belangrijk, waar dien ik op te letten bij het googlen naar een flitser voor de S602z?

offtopic:
Boppie en die andere flip HADDEN allebei een kruisje als icon, so what? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Boppie en die andere flip hebben allebei een kruisje als icon, so what?
nee hoor, Boppie heeft zwarte achtergrond + witte bloem.

Ik zou geen Raynox nemen, maar een Fuji TLFX-9 (ofzo) telelens, die is een stuk scherper dan die Raynox lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 21:14:
Waar hebben jullie die Metz 32 z1 gekocht? ... waar dien ik op te letten bij het googlen naar een flitser voor de S602z?
Die Z1 heb ik bij konijnenberg gekocht, net zoals de rest van de spullen :)

Voor meer info over flitsers: zie mijn beginpost van dit topic, daar staan de drie meest gebruikte types bij de fuji's. Uit veel reacties op dpreview is op te maken dat iedereen hier behoorlijk tevreden mee is. Ikzelf ben ook erg tevreden met de Metz, hiervoor maakte ik gebruik van een geleende Sunpak, maar met de Metz hoef ik bv. veel minder snel de witbalans aan te passen, de automatische stand werkt in principe ook best goed icm deze flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat stom van me, ik geef toe, niet verder gekeken dan m'n neus lang is :+ Goede openingspost was dat inderdaad. Nou goed, ik zal het wel melden als er eventueel nog andere leuke alternatieven opduiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

T.T schreef op Wednesday 13 November 2002 @ 21:32
Ik zou geen Raynox nemen, maar een Fuji TLFX-9 (ofzo) telelens, die is een stuk scherper dan die Raynox lenzen.
Dat zou ik niet zo snel durven zeggen. Het mooiste zou zijn als je ze allemaal eens zou kunnen/mogen uitproberen.
Wie heeft er nog meer een Raynox tele- of wide converter? En wat zijn de ervaringen?
Tele schreef op Wednesday 13 November 2002 @ 21:42
Die Z1 heb ik bij konijnenberg gekocht, net zoals de rest van de spullen
Heb bij foto van der Breggen een gebruikte Z1 voor €30 gescoord.
Eigenlijk heb ik die niet nodig omdat ik al een mecablitz 34 heb maar ik wil graag experimenteren met een Omnibounce en bovendien kost ie weinig. Ik ken die winkel verder niet. Emails handelen ze niet supersnel af maar wel correct met voldoende info.

Nu we het toch over fotozaken hebben, interessante aanvulling misschien voor deze toppic en zeker zo belangrijk als voor je computerspulletjes!
Hafo in Den Haag heeft veel kennis en licht goed voor alleen wacht ik al een half jaar op een telefoontje ivm info omtrent wat accessoires. Ook na zelf een paar keer gebeld te hebben.
Van Puffelen ook zo. Het is een heel klein zaakje met een website die anders doet vermoeden.
Bij Konijnenberg had ik mijn Raynox besteld. Die zijn pas snel met leveren.
Dan heb je nog van die dozenschuivers als de Mediamarkt. Niet eens zo goedkoop en ze weten niets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die dozenschuiver heb ik wel mijn S602Z gekocht terwijl die overal was uitverkocht, en heb nog leuk kunnen pielen over de prijs ook. Mediamarkt in Rotterdam wel te verstaan, daar lopen 1 of 2 gozers die er dus _wel_ verstand van hebben, keurig. Van de week was ik weer even daar, en zag dat ze de Fuji wide-convertor hadden liggen op voorraad, vond ik wel interessant :Y)

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

TonD - Wednesday 13 November 2002 23:42
Bij die dozenschuiver heb ik wel mijn S602Z gekocht terwijl die overal was uitverkocht, en heb nog leuk kunnen pielen over de prijs ook. Mediamarkt in Rotterdam wel te verstaan, daar lopen 1 of 2 gozers die er dus _wel_ verstand van hebben, keurig. Van de week was ik weer even daar, en zag dat ze de Fuji wide-convertor hadden liggen op voorraad, vond ik wel interessant
Wat kostte die converter daar..?? Hebben ze hier nog nooit van gehoord. Misschien kunnen ze die hier bestellen.
Tja...ik heb het over Mediamarkt Den Haag en die is er nog maar net, misschien vandaar. Ben daar in september geweest en toen hadden ze alleen spullen voor Sony's en voor analoge camera's. Er lag meer van dat point&Shoot spul en videocamera's.
Ik hoop voor de argeloze nieuwkomers dat men onderhand wel goed wordt voorgelicht want destijds was het een beetje genant.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik weet het niet meer precies, maar ongeveer 189,- geloof ik. Mediamarkt in Rotterdam zit er idd alweer best een tijdje, misschien dat ze de tijd hebben gehad om wat betere werknemers aan te nemen, er is dus nog hoop voor Den Haag :) (en anders is het nog maar 15 min met de trein ;))

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Dan is ie bij Konijnenberg goedkoper (Ook met rembourskosten inbegrepen). De DCR-5000 kost €159 en de DCR-6600 €142 bovendien hoef ik dan alleen maar moeite te doen om de voordeur open te maken :7
Welke heb jij en wat zijn je ervaringen (scherpte,bereik,vertekening)..??

Heb die Metz Z1 binnengekregen. Mooi ding. Is horizontaal en vertikaal draaibaar zodat je ook indirect kunt flitsen. De mecablitz 34 stelt het meeste automatisch in, de Z1 moet je volledig handmatig instellen. Dat is een kwestie van oefenen want er zaten alleen nieuwe batterijen in en geen handleiding. Metz heeft die ook niet (meer) online. Of iemand moet er een kunnen mailen of zo.

iRacing Profiel

• T.T.

T.T.

Sowieso

Dat zou ik niet zo snel durven zeggen. Het mooiste zou zijn als je ze allemaal eens zou kunnen/mogen uitproberen.
Wie heeft er nog meer een Raynox tele- of wide converter? En wat zijn de ervaringen?
Ik heb zelf getwijfeld over die Raynox (vooral de 1850pro, 1800 is echt slecht), maar na enig zoekwerk kun je toch wel veel tests vinden van de Raynox. Vooral aan de randen minder scherp en ook enige chromatische afwijkingen

Verwijderd

mowa schreef op 14 november 2002 @ 13:36:
Dan is ie bij Konijnenberg goedkoper (Ook met rembourskosten inbegrepen). De DCR-5000 kost €159 en de DCR-6600 €142 bovendien hoef ik dan alleen maar moeite te doen om de voordeur open te maken :7
Ik heb het echter wel over de officiele Fuji wide convertor he, en niet over Raynox, volgens mij is er een communicatiestoornisje opgetreden :D

IIG wist ik niet dat Konijnenburg zoveel Raynox spul had, dus toch nog ergens goed voor, eens even kijken wat ze allemaal voor moois hebben :Y)

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ja, je hebt gelijk...ik had het inderdaad over de Raynox terwijl jij de hele tijd die Fuji bedoelde.
Is om het even want die hadden ze ook niet bij de Mediamarkt. Maar er schoot me vanavond te binnen dat ik ooit bij foto Nebo om info heb gevraagd voor die teleconverter van Fuji.
Ze hadden 'm niet op voorraad maar moesten 'm bestellen en ik meen dat de prijs ook €189 was. De wide converter weet ik niet maar zal ook in die orde van grootte zijn.

Blijft wel de vraag wat jouw ervaringen zijn wat betreft scherpte, bereik en vertekening en ook; hoe vaak gebruik je 'm en zijn er evt aandachtspunten met bijv focussen??

Die Metz Z1 gebruikt trouwens gewone AA batterijen. Daar ben ik blij mee want dan kan ik gewoon oplaadbare gebruiken. Hij wordt er wel zwaarder door maar dat vind ik eigenlijk wel prettig, die 34 weegt een stuk minder waar weer wel dure lithium batterijen, bij elkaar €18, in moeten.
Een handleiding voor de Z1 heb ik niet meer nodig want ik heb 'm al onder de knie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mowa, ik ben bang dat ik je alweer niet blij kan maken :| Toen ik zei dat ik die convertor had zien liggen, en wel interessant vond, had ik geen geld :D dus ik heb m nog niet, om verdere vergissingen te voorkomen ik heb: wel een S602, met als enige accesoire tot nu toe een Giottos (ofzo) statiefje, simpel maar genoeg voor mij als (beginnende-)amateur. Dus (nog) geen converters en/of flitsers..

ben binnenkort echter wel jarig, dus daarna praten we wel weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

OK..ik hoor het wel wanneer je blij bent gemaakt of jezelf maakt met die converter en evt andere accessoires.
Enne...zijn we niet allemaal goedbedoelende amateurs. Als prof zou ik wel een S2Pro hebben. Er zullen weinig verjaardagen zijn waar die wordt geschonken.

Ik heb niet eens een statief, tot nu toe heb ik die ook niet echt nodig gehad. Voorlopig voldoet een touwtje prima. Scheelt ook weer 2 of 3 stops.
Ik heb zelf getwijfeld over die Raynox (vooral de 1850pro, 1800 is echt slecht), maar na enig zoekwerk kun je toch wel veel tests vinden van de Raynox. Vooral aan de randen minder scherp en ook enige chromatische afwijkingen
Heb je een converter..?? Wat voor 1? Wat zijn je ervaringen?
Ik bedoelde overigens met name het uitproberen van converters van verschillende merken. Over die Olympus B300 en Fuji TL-FX9 1.5x tele hebben we ergens in het begin wat kunnen lezen.
Voor mijn Raynox ben ik ook op dergelijke verhalen afgegaan en zo moet het meestal maar het zou natuurlijk het mooiste zijn als je al die dingen uit kunt proberen en dan de beste kiezen. Op deze manier heb ik destijds immers ook de 6900 gekozen.

Hier kunnen liefhebbers met een simulator de bediening van 5 nieuwe finepix modellen uitproberen. Is in Duits en Engels.
http://www.finepix.de/5.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Heb je een converter..?? Wat voor 1? Wat zijn je ervaringen?
Ik bedoelde overigens met name het uitproberen van converters van verschillende merken. Over die Olympus B300 en Fuji TL-FX9 1.5x tele hebben we ergens in het begin wat kunnen lezen.
Nee, ik heb (nog) geen converter. Die Raynox vond ik te slecht in de verschillende vergelijkingen op internet (daar werd hij vergeleken met B-300 en Fuji TLFX-9). Ik ga nu voor de B-300 of Fuji's eigen lens waarschijnlijk (als ik die ergens goedkoop kan krijgen).

189 is overigens absurd duur voor Fuji's lens. Eynstein heeft hem voor 130 ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ze zijn idd goedkoper, maar hij (de WIDE != TELE) kost er: Wl-fx9 Groothoeklens Fuji S304/S602 €164.45 incl. BTW

en de tele idd iets van 130, teleconvertors zijn ook altijd goedkoper dan wide hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ook interessant de prijzen van Eynstein. €130 voor een wide converter vind ik aanvaardbaar. Net fff bekeken. Ik moet die site in de smiezen houden voor het geval dat >:)

Die B-300 is onderhand een collectors item geworden.
Misschien weet iemand een alternatief.

Die Z1 is trouwens qua afmetingen en gewicht ongeveer even groot als de hele camera. Beetje wanstaltig, wel stoer, zeker met die teleconverter er op. Met die 34CS-2 met de flitsbeugel er nog op, als slave, heb je ongeveer een ufo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

mowa schreef op 15 november 2002 @ 17:08:
Ook interessant de prijzen van Eynstein. €130 voor een wide converter vind ik aanvaardbaar. Net fff bekeken. Ik moet die site in de smiezen houden voor het geval dat >:)

Die B-300 is onderhand een collectors item geworden.
Misschien weet iemand een alternatief.

Die Z1 is trouwens qua afmetingen en gewicht ongeveer even groot als de hele camera. Beetje wanstaltig, wel stoer, zeker met die teleconverter er op. Met die 34CS-2 met de flitsbeugel er nog op, als slave, heb je ongeveer een ufo.
Nou ik heb mij B-300 vrolijk bij de Combi in Apeldoorn gekocht hoor :) Volgende dag hadden ze hem :) Prijs weet ik eigenljik al niet meer hehe (staat wel ergens in topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
mowa schreef op 15 november 2002 @ 17:08:

Die Z1 is trouwens qua afmetingen en gewicht ongeveer even groot als de hele camera. Beetje wanstaltig, wel stoer, zeker met die teleconverter er op.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/flitser.jpg

Fotootje van de 32Z1, toen ik hem net had. Ondertussen zit er ook een convertorring + filter op de 6900 :)

Ik vind dit eigenlijk nog wel meevallen, heb al veel gekkers gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Nou ik heb mij B-300 vrolijk bij de Combi in Apeldoorn gekocht hoor Volgende dag hadden ze hem Prijs weet ik eigenljik al niet meer hehe (staat wel ergens in topic).
Ik heb niet teruggezocht maar hoe lang geleden was "de volgdende dag"?
Toevallig gaat 'n vriend van me van het weekeinde die kant op, ik ben daar toevallig getogen, en kan ie eens een kijkje nemen.
Ik vind dit eigenlijk nog wel meevallen, heb al veel gekkers gezien
Hoewel stoer, zoals ik zei, vind ik mooi wat anders.Dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb ze ook wel gekker gezien.
Een vriend van me kocht gisteren bij de Macro een Minolta DiMAGE 7i. Het blijkt een kerstcadeau voor zijn vrouw. Jammer want die wilde ik van het weekeinde graag eens aan de tand voelen.De Minolta welteverstaan O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Wel geinig, je kan een aantal Finepix camera's simuleren op de Duitse fuji site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:41

aKra

Intentionally left blank.

Ik voel me eigenlijk toch 'n beetje afgezet, heb ik wel de goede keuze gemaakt met 'n F602z? Want ik hoor allemaal mensen die veel goedkoper 'n Canon kopen met 4Mpixel(s), aangezien de F602z feitelijk maar 3Mpixel(s) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Zo lang is 't toch nog niet geleden dat ik dat zei..??
Door mowa - Friday 15 November 2002 09:48
Hier kunnen liefhebbers met een simulator de bediening van 5 nieuwe finepix modellen uitproberen. Is in Duits en Engels.
http://www.finepix.de/5.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 18 November 2002 @ 11:52:
Ik voel me eigenlijk toch 'n beetje afgezet, heb ik wel de goede keuze gemaakt met 'n F602z? Want ik hoor allemaal mensen die veel goedkoper 'n Canon kopen met 4Mpixel(s), aangezien de F602z feitelijk maar 3Mpixel(s) is.
F602z bestaat mijnsinziens niet hoor! :? Maargoed, er van uitgaande dat je S602z bedoelt, ben ik het niet helemaal met je eens. Ik snap wat je bedoelt, maar het is gewoon niet zo :D Ik bedoel, heeft die Canon 6x optische zoom? Nee! Afgevallen voor mij, enne, minder geld? Das nieuw voor mij, mijn S602z was toch echt goedkoper dat een G2 (toen, nu G3 denk ik alweer?) en om nog maar wat te noemen..heeft de Canon ondersteuning voor CF _en_ SM? Heeft de Canon net zulke fantasiche look-and-feel? Even geen tijd om alle specs door te nemen, maar kan vast nog even door gaan... :z

Oja, (nofi) maar jij denkt zeker ook dat een P4 1.8 sneller is dan mijn XP1800+ :P (1800 vs 1533 mhz) ?

Wat ik hiermee wil zeggen, er is (veeeeeeeeel) meer dan megapixels, en wij hebben nu gewoon de beste 3 megapixel camera op de markt, das toch ook wat waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

aKra schreef op 18 November 2002 @ 11:52:
Een G3 is niet veel goedkoper, als enigzins vergelijkbaar model. Een S40 is weer wel goedkoper maar is meer een point&shoot camera.
T'is maar waar je voor kiest.

Vergeet niet dat de s602/6900z gebruik maken van interpolatie.
Heb van het weekeinde een Minolta dimage 7i gecheckt.
Die heeft een 5Mp ccd. De resultaten waren beslist niet beter dan die van de Fuji. Voor mijn gevoel zijn de onderlinge verschillen te verwaarlozen.

De prijs kan dan een afweging zijn maar ook vormgeving en vooral eventuele toeters en bellen.
Ik vind de Minolta niet mooi om te zien, ik kan 'm me in het zwart voorstellen maar die zijn er niet.
Meestal zijn de afweging rationeler; Levensduur batterij, geheugen, uitbreidbaarheid etc.

Je moet zo'n ding ook in je handen hebben gehad om 'm te voelen en of "ie bij je past"

Kijk anders rond voor een 6900z die zijn nu stukken goedkoper. De s602 is in menig opzicht een verbeterde 6900 maar de kwaliteit van de foto's is dezelfde.

Met de 6900 kreeg ik pas echt plezier in het foto's maken. Zet 'm op automatisch en je maakt schitterende foto's. Als je de verschillende menu's een beetje door hebt maak je indrukwekkend mooie foto's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
mowa schreef op 18 November 2002 @ 11:58:
Zo lang is 't toch nog niet geleden dat ik dat zei..??
Nu je het zegt O-) , lezen is ook een vak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Vandaag is de Finepix S602 Pro Zoom aangekondigd.

http://www.dpreview.com/n...01fujifilms602prozoom.asp

Het heeft dezelfde specificaties als de s602 maar heeft wat extra toeters en bellen.

Er wordt gesproken over concurrentie met name met de Minolta Dimage 7Hi. Of die vergelijking zinvol is betwijfel ik.
De 7Hi heeft ook wat meer functies dan de 7i waarvan de belangrijkste; de werking is sneller, geintegreerde microdrive en Adobe RGB kleurprofielen.
Kwaliteit blijft dezelfde maar voor een beduidend hogere prijs. Oftewel; te duur voor iemand die z'n eerste camera aanschaft of iemand die wil upgraden, aan de andere kant te weinig extra kwaliteit voor de gevorderde amateur die meer wil of pro.

Als de prijs van de s602 pro ook fors hoger wordt betwijfel ik of ie veel kopers vindt hoewel de s602 beduidend minder duur is dan de dimage 7i en hi.
Afwachten hoe hoog de prijs wordt.

Volgens mij zijn het tekenen dat de s602 lijn eindigt en dat er een geheel nieuw model op komst is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje een loze update, als ze nou het aantal megapixels hadden vergroot en een autofocus assist lamp hadden toegevoegd had ik ze een schouderklopje gegeven

die 340mb microdrive en NimH kun je er zelf ook bijkopen... en dat die andere kleur nou zoveel uitmaakt.... hmmm

jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Volledig mee eens, en het shaken van de camera los je op met 2 sec zelfontspanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mowa schreef op 18 November 2002 @ 12:18:
[...]

Een G3 is niet veel goedkoper, als enigzins vergelijkbaar model. Een S40 is weer wel goedkoper maar is meer een point&shoot camera.
T'is maar waar je voor kiest.

Vergeet niet dat de s602/6900z gebruik maken van interpolatie.
Heb van het weekeinde een Minolta dimage 7i gecheckt.
Die heeft een 5Mp ccd. De resultaten waren beslist niet beter dan die van de Fuji. Voor mijn gevoel zijn de onderlinge verschillen te verwaarlozen.

De prijs kan dan een afweging zijn maar ook vormgeving en vooral eventuele toeters en bellen.
Ik vind de Minolta niet mooi om te zien, ik kan 'm me in het zwart voorstellen maar die zijn er niet.
Meestal zijn de afweging rationeler; Levensduur batterij, geheugen, uitbreidbaarheid etc.

Je moet zo'n ding ook in je handen hebben gehad om 'm te voelen en of "ie bij je past"

Kijk anders rond voor een 6900z die zijn nu stukken goedkoper. De s602 is in menig opzicht een verbeterde 6900 maar de kwaliteit van de foto's is dezelfde.

Met de 6900 kreeg ik pas echt plezier in het foto's maken. Zet 'm op automatisch en je maakt schitterende foto's. Als je de verschillende menu's een beetje door hebt maak je indrukwekkend mooie foto's.
een G3 is niet veel goedkoper? een G3 is duurder! toch?

pricewatch:

f601z 525
s602z 736
g3 871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:55:
en dat die andere kleur nou zoveel uitmaakt.... hmmm

jammer
Toch best mooi dat "all-black" Ik krijg deze week net me S602Z binnen (als het goed is) maar dan schrik je toch wel even als ze dan hiermee aankomen :D Gelukkig heb ik niet echt behoefte aan die pro

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat er niet black is aan mijn S602z :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

De prijs stond er trouwens bij. Heb ik over het hoofd gezien.
The FinePix S602 Pro Zoom will be available from Jessops and other specialist photographic retailers from mid November 2002 at a Suggested Retail Price of £849.99 (including VAT). The original FinePix S602 Zoom will continue to be available.
Dan hebben we het over ruim €1300.
Voor een s602z met 340Mb microdrive ben je zo'n €925 kwijt..! Tja...!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:52:
Kan iemand mij vertellen wat er niet black is aan mijn S602z :?
De achterkant is iets lichter grijs :? Maar volgens mij heb ik ook wel eens helemaal zwarte gezien ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja is idd iets lichter ja, btje donkergrijs/antraciet ofzo, maarre...overall gezien vind ik het gewoon een zwart toestel hoor...kijk als er nou wit/zilver in zat werd he een ander verhaal :) En even over die prijs, is idd erg hoog, en het einge wat ik zou missen tov de pro versie is het touwtje voor release, maarja, 2 sec selftimer werkt ook goed. En als ik een microdrive zou willen neem ik wel die van 1 gig natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 17:41

aKra

€ 749 voor S602z met Acculader + Batterijen.
€ 299 voor 1Gb IBM Microdrive

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WOOHOO!!

Vanmiddag komt eindelijk me Fuji S602 Zoom binnen :9 De rest van de mikmak heb ik al (geheugen, tas, oplader, batterijen en ook bijna een statief) dus verwacht straks veel foto's van mij >:) Me website is ook bijna klaar, waar een hele gallery met al mijn toekomstige foto's komt te draaien ;)

moest het gewoon even kwijt

* Puck heeft er zin in :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

suc6 PuCK en gefeliciteerd.... en vooral welkom bij de club van blijde S602z Bezitters ;)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
Heeft er iemand al last van hotpixels/kapotte pixels in zijn EVF?
Er zitten bij mijn een aantal lichtgroen/blauwe plekken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Woei

* Foxke heeft vandaag de Fuji Finepix S602Z op de kop kunnen tikken :)
Nu nog mee om leren gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gefeliciteerd, kheb em ook net 4 dagen maar echt een prachtding!!

BTW: me foto's komen allemaal op www.acidarts.net (staat nu nog niet veel op hoor, alleen de foto's waar ik echt tevreden mee ben komen erop namelijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

-- dubbelpost :D --

[ Voor 102% gewijzigd door Puck op 26-11-2002 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Weet iemand waar je zo'n kapje voor je lens kan kopen die je voor je lens kan zetten en er dan op laat zitten? Deze kan je dan open klappen, en het kapje blijft gewoon zitten. Heb hier een keer een plaatje van gezien :? Lijkt me een stuk handiger dan het lensdopje die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik ben van plan om de S602 te kopen maar is het aangeraden om te wachten op de S602 Pro of :? wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexieke, hou ze naast elkaar en vergelijk het prijsverschil, mijnsinziens is die pro niet de meerprijs waard, aangezien de camera zelf er niet/nauwelijks op vooruit is gegaan, hij is alleen helemaal zwart ipv grijs, heeft een zilvere shootknop en heeft accesoires bij het pakket inzitten die je ook gewoon los kan kopen voor minder. Verder heeft die pro nog iets wat ik niet begrijp, misschien is dat de moeite waard maar dat kan ik dus niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik weet het dus niet, de "verbeteringen" die gemeld waren op dpreview zeggen me niet echt veel, ik ben ook nog maar beginneling... dus ik weet het eigenlijk niet... waar kan je vinden wat er extra is aan de Pro buiten op dpreview. Want op de site van Fujifilm Nederland staat de camera nog niet (of heb ik er over gekeken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt dat je nog maar een beginneling bent, en die extra feature waar ze het over hebben had geloof ik iets met studiowerk te maken, niet zo interessant voor een beginneling denk ik dus, maar als je meer weet hoor ik het ook graag. Ik heb zelf de s602z en ben er heel tevreden mee. het enige wat ik er aan veranderd zou willen zien in een opvolger is een AF assist lampje, een of twee megapixels meer en als het mogelijk is een nog lichtgevoeligere lens. (F nog kleiner dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 21:31:
Mja ik weet het dus niet, de "verbeteringen" die gemeld waren op dpreview zeggen me niet echt veel, ik ben ook nog maar beginneling... dus ik weet het eigenlijk niet... waar kan je vinden wat er extra is aan de Pro buiten op dpreview. Want op de site van Fujifilm Nederland staat de camera nog niet (of heb ik er over gekeken)...
Het staat er anders wel duidelijk hoor. :+

Maar om ff samen te vatten:
• Sluiter is nu ook met een "kabeltje" te bedienen.
• Externe flitsers zijn aan te sturen. (studio externe flitsers ed.)
• Levering met batterijen én microdrive (340 mb).
• Volledig zwarte behuizing.

Nu duidelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm
niet interresant voor mij, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sluiter met een kabeltje bedienen :? heeft dat veel nut? Soort afstandbediening :-)
Externe flitsers voor in een studio, k heb geen studio dus :-)
Levering met batterijen (dank u :-)) en microdrive (das wel heel tof)
Volledig zwarte behuizing (maakt nie echt uit)

dus ik weet nog niet wat de meerprijs is effectief, heb er wel eentje gelezen in de review maar weet niet of die hetzelfde is in de winkel... dus... vandaar dat ik met vragen zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Gebruikt er iemand wide-angle lenzen op zijn Fuji 602 (de WL-FX9 bijvoorbeeld)?
Ik zat eerste te twijfelen over een telelens, maar 6x zoom is meestal wel genoeg. Bovendien maak je toch vaak foto's van kleinere ruimtes en dan zou een wide-angle lens wel leuk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 27-11-2002 00:02 ]

Verwijderd

Ik ben al sinds ik mijn S602 heb van plan om ooit een wideangle te gaan kopen, maar de centjes zijn een btje ver te zoeken momenteel...er was een Raynox (6600Pro ofzo iets!) was iig een 0.66x wide, en dat vond ikwel een erg flexe 'verhouding' tussen wideangle en vervorming zegmaar...want 0.5x of iets in de ie orde van grote wordt al snel fish-eye achtig :( Maar als jij nog andere leuke weet, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Normaal als ik het dockingstation van de F601Z aanzet kwam er gelijk een wizard om de foto's over te zetten, sinds kort doet hij dit niet meer en moet het handmatig
heb alles al opnieuw geinstalleerd maar geen succes
usb driver bij apparaatbeheer ook al uninstalled en reinstalled
apparaat doet het verder wel: wordt herkend als een verwisselbare schijf, ik meen mij te herinneren dat dat eerder Finepix was
hoe dit weer aan te zetten?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic hebben ze me verteld dat de S602 cams last hebben van paarse randen... is dit juist? Heeft hier iemand enige ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromatische Abberatie...ja dat is waar ja, heeft (bijna) elke digicam, maar ik heb zelf uit ervaring niet echt het idee dat het erg gesteld is met de CA van de 602, ookal had ik laatst wel een rare blauwe rand tussen boomblaadjes, iets wat berucht is trouwens... Het komt dus voor, en ja zoals elke camera heeft ook de S602 z'n (kleine, vind ik) nadeeltjes...:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ging dit weekend kijken naar een groothoek lens voor op me S602 :P die man zij dat ik maat 55 nodig had. hij pakte er van canon een groothoek lens erbij. de prijs was 225,= euro :| nu is mijn vraag hebben jullie nog goedkopere gezien?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 02 december 2002 @ 21:28:
ik ging dit weekend kijken naar een groothoek lens voor op me S602 :P die man zij dat ik maat 55 nodig had. hij pakte er van canon een groothoek lens erbij. de prijs was 225,= euro :| nu is mijn vraag hebben jullie nog goedkopere gezien?
Heb je de specs van die lens ??

Je moet ze wel vergelijken op specs vs. prijs en het prijsverschil moet meer zijn dan alleen het merknaampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 02 December 2002 @ 21:28:
Deze wil ik waarschijnlijk gaan kopen:

Raynox DCR-6600 Pro (0,66x wide) € 137,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

mowa zou je eens wat pics kunnen laten zien hier op het forum van je 1850 lens ?
ff een paar met 6 x zoom en 6 x met die lens erop...
ff als het kan bijv op een paaltje richten van andere halve meter afstand zodat je diepte in je foto krijgt...wil namenlijk weten of je met die lens dus meer mm nog minder diepte in die foto krijgt...
hopenlijk snap je me :)
BVD :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die 1850 schijnt wel goed te zijn, de 1800 is weer slechter. Las ik ergens hier in een topic, ik heb geen flauw idee meer waar.

Ik wil bij mijn s602z (die ik volgende week ergens bestel/koop) ook graag extra lenzen, 6x zoom is leuk als begin, maar 35mm groothoek is niet echt heel erg groothoek, lang niet genoeg voor kleine ruimtes en 210mm tele is ook niet overtuigend veel zoom.

Dat worden dus 2 extra lenzen voor mij, waarschijnlijk beiden van Raynox. Ze kunnen zeggen wat ze willen over die kwaliteit van Raynox, maar ze zijn relatief goedkoop en vergeleken met digitale zoom echt 10x beter :) Tsja, je moet toch wat met een studentenbudget :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Grrrrrene schreef op 06 december 2002 @ 00:59:
Dat worden dus 2 extra lenzen voor mij, waarschijnlijk beiden van Raynox. Ze kunnen zeggen wat ze willen over die kwaliteit van Raynox, maar ze zijn relatief goedkoop en vergeleken met digitale zoom echt 10x beter :) Tsja, je moet toch wat met een studentenbudget :/
Ik zit in hetzelfde schuitje :) Als ik jou was, zou ik toch eerst m'n camera een tijdje uitproberen voordat je extra lenzen aanschaft. Die 6x zoom is toch echt aardig veel. Bovendien zijn die Raynox lenzen ook niet super goedkoop:
koopdigitaal.nl:
tele
Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji €162.00
Fuji TL-FX 9 tele-converter €141.00

wide
Fuji WL-FX 9 groothoekconverter - 0.79x €176.00
Raynox DCR-720 Groothoek - 0,72x Fuji €59.50
Raynox DCR 5000 - 0,5x voor Fuji €159.00

Die Raynox tele vond ik toch wat tegenvallen, dus ik blijf voorlopig gewoon bij de 6x van de camera. Voor Wide-angle foto's ga ik even opzoek naar voorbeeld foto's van Raynox :)

DCR 5000 geeft toch behoorlijk wat slechter beeld :(
Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/actualimage/s602-dcr5000-wall.jpg klik voor grotere versie

Naar de randen toe wordt het steeds onscherper en krijg je chromatische afwijkingen :/

Alle raynox lenzen op Fuji S602Zoom

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 06-12-2002 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Even een vraagje? Hoe en hoe vaak maken jullie de lens schoon van de S602 Zoom?

Ik heb het nu net met zo zacht brillendoekje gedaan en daarna ging ik eens kijken met een zaklamp erop dus kon je goed zien, maar lijkt wel nog erg vies te zijn. Of zullen dit krasjes zijn :| ??? Ik schrok wel een beetje...

edit:

Zijn geen krasjes :) Net schoongemaakt met brillendoekje en het is weg, was zeker wat beetje vet ofzo :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 11-12-2002 18:20 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 22:22:
Heb je de specs van die lens ??
Je moet ze wel vergelijken op specs vs. prijs en het prijsverschil moet meer zijn dan alleen het merknaampje.
neej sorry heb ik niet. ik zal het wel is kunnuh vragen wanneer ik weer in haarlem ben..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Weer even een vraagje, ik wil binnenkort zo'n adapterring voor filters en lenzen kopen (55mm) en dan koop ik er gewoon een UV filter bij (altijd handig) zo ook voor bescherming van de lens, maar waar kan ik die nou het beste aanschaffen?

bij www.geengeld.nl (www.koopdigitaal.nl) hebben ze een simpele 55mm B&W UV filter voor 21.00 en de losse filteradapterring voor 54.00 (hier kunnen dan later toch ook gewoon lensen op?)

Is dat wat of is dat erg duur? Ik vind 54 euro best veel geld voor zo'n (simpele) adapterring. Even kijken of er andere merken op kunnen behalve de Fuji ring zelf...

Edit: volgens mij geen andere merken die erop kunnen. Bedenk me ook dat ik dan waarschijnlijk een andere lens cap nodig heb of niet?

[ Voor 62% gewijzigd door Puck op 12-12-2002 15:56 ]

• miekol

miekol

erm

PuCK schreef op 12 december 2002 @ 15:39:
Weer even een vraagje, ik wil binnenkort zo'n adapterring voor filters en lenzen kopen (55mm) en dan koop ik er gewoon een UV filter bij (altijd handig) zo ook voor bescherming van de lens, maar waar kan ik die nou het beste aanschaffen?

bij www.geengeld.nl (www.koopdigitaal.nl) hebben ze een simpele 55mm B&W UV filter voor 21.00 en de losse filteradapterring voor 54.00 (hier kunnen dan later toch ook gewoon lensen op?)

Is dat wat of is dat erg duur? Ik vind 54 euro best veel geld voor zo'n (simpele) adapterring. Even kijken of er andere merken op kunnen behalve de Fuji ring zelf...

Edit: volgens mij geen andere merken die erop kunnen. Bedenk me ook dat ik dan waarschijnlijk een andere lens cap nodig heb of niet?
Bij www.d95.nl verkopen ze een filtersetje voor de Fuji. Dan heb je de (Fuji) ring, Hama UV Filter en Hama Pol. cir filter. Best handig en redelijk goedkoop. (heb zelf ook gekocht).

• T.T.

T.T.

Sowieso

PuCK schreef op 12 December 2002 @ 15:39:
Je kunt bij koopdigitaal ook een goedkope Raynox wide-angle lens kopen (onder converters):

Raynox DCR-720 Groothoek 0,72x Fuji 12 59.50 €
Daar zit volgens mij de adapter al bij. Als je dat met de losse prijs voor een adapterring vergelijkt, kun je beter de lens kopen :)

De Fuji AR-FX 9 Adapterring bij d95.nl is nog goedkoper: € 39,50

[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 12-12-2002 19:31 ]

Verwijderd

PuCK schreef op 12 december 2002 @ 15:39:

UTFS :( of nee, beter nog, LEES HET TOPIC :r

ok, no offence uiteraard... :7

TonD in Het Fuji digicam topic 'Over goedkope adapterringen' :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:47 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik zie die RT5255 niet meer bij http://www.budgetfoto.nl/ staan...

edit: wel dus, verkeerde pagina. Ze staan onder Lenzen/Filters :)
Raynox RT5255:
RT5255 52mm voor filters ed (?) 55mm (toestelkant) 35.5mm (lengte) Metal Tube for Fujifilm FinePix S602/6900Z/4900Z
voor 17.50€ :)

[ Voor 33% gewijzigd door T.T. op 12-12-2002 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:41:
[...]

UTFS :( of nee, beter nog, LEES HET TOPIC :r

ok, no offence uiteraard... :7

TonD in Het Fuji digicam topic 'Over goedkope adapterringen' :Y)
Oh hehe :D Ja ik heb wel hele topic doorgelezen (zelfs de vorige) maar dat was alweer een maandje terug en ik kan niet alles onthouden...

Maar ik ga waarschijnlijk toch maar voor die Hama filterset met ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

miekol schreef op 12 december 2002 @ 18:29:
Bij www.d95.nl verkopen ze een filtersetje voor de Fuji. Dan heb je de (Fuji) ring, Hama UV Filter en Hama Pol. cir filter. Best handig en redelijk goedkoop. (heb zelf ook gekocht).
Ik kan dat filtersetje maar niet vinden :(
Hoeveel kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€95,- volgens mij, zie hier

edit: de originele ring kost daar 'maar' 39.50 ipv 54 euro trouwens :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:35:
€95,- volgens mij, zie hier

edit: de originele ring kost daar 'maar' 39.50 ipv 54 euro trouwens :Y)
thanks, handig dat het niet onder "Accesoires Fujifilm" staat of "Filters en Lensdoppen" |:(

Ik vroeg me nog één ding af: je kan zo'n adapterring van Raynox kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/RT5255-for-FinePix4900Z.jpg
De "RT5255 Lens Holder"
• Deze adapter is 52 mm (als ik het goed begrijp) aan de kant waar je lenzen opschroeft.
• Vervolgens kan je ook de orginele Fuji AR-FX 9 adapterring kopen. Deze is echter 55 mm?
• Tenslotte kun je ook de Hama adapter kopen bij d95.nl en die is 55(??) mm

Dus je kunt beter niet de Raynox converter kopen (of levert die 52mm geen vignettering op?) Ik wil eigenlijk alleen maar een polarisatie-filter erop zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 13-12-2002 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, die 52mm is toch wat op de lens van je cam wordt geschroefd en 55mm waar je de lenzen op schroeft? Dat is ook wel te zien aan de typeaanduiding van de Raynox, RT5255, dus van 52mm naar 55mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Grrrrrene schreef op 15 december 2002 @ 12:28:
Euhm, die 52mm is toch wat op de lens van je cam wordt geschroefd en 55mm waar je de lenzen op schroeft? Dat is ook wel te zien aan de typeaanduiding van de Raynox, RT5255, dus van 52mm naar 55mm :)
Ik zou het echt niet weten, het zou ook 52mm aan de kant van de lens kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dan past hij weer niet op je cam omdat die s602z 52mm lens thread heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb zins gisteren een S 602 Zoom en daarmee lekker aan het experimenteren.
Daarover heb ik een vraagje: bij het opslaan van de foto’s en het daarna overbrengen naar de PC begint de telling van de opgeslagen foto’s steeds weer opnieuw als mijn microdrive leeg is. Kan je het ook instellen dat de telling door gaat ? ( in de camera)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Montana schreef op 15 december 2002 @ 13:39:
Ik heb zins gisteren een S 602 Zoom en daarmee lekker aan het experimenteren.
Daarover heb ik een vraagje: bij het opslaan van de foto’s en het daarna overbrengen naar de PC begint de telling van de opgeslagen foto’s steeds weer opnieuw als mijn microdrive leeg is. Kan je het ook instellen dat de telling door gaat ? ( in de camera)
Dat vroeg ik me ook af, want bij mijn Olympus C-3020 kon dat wel. Ik heb echter nergens de optie kunnen vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
T.T. schreef op 15 December 2002 @ 14:07:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, want bij mijn Olympus C-3020 kon dat wel. Ik heb echter nergens de optie kunnen vinden :/
Dit kan je een foutje in de firmware van de S602 noemen, hij kan inderdaad niet doornummeren. De 4900 en de 6900 kunnen het daarintegen wél, en ik maak er ook gebruik van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Dat scheelt weer zoeken, het geen ramp. Alleen even rekening mee houden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Je kan het laatste bestand laten staan (of een leeg bestand met dezelfde naam: DSCF102.JPG of vanwaar je de teling wil laten beginnen) en dan gaat is gewoon door (dus naar 103)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mischien een stom vraagje hoor, maar hoe kan ik met de S602 in manual zwart-wit foto's maken? Ik kan hem dus wel op SP zetten maar dan is alles dus auto.

Of moet ik het dan dus zwart-wit maken in de nabewerking?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste