Antenne en masten malloot
- Fuji Finepix S602Z
- GP Powerbank Rapid + 4x NiHM 1800 opl. batterijen
- LowePro D-RES 40 AW (Tasje)
Ehm, alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat voor geheugen ik erbij neem. SM of CF ? 128 of 256? Ach ik heb nog wel een maandje of 2 om daar over na te denken (tenzij me ouders wat willen voorschieten
Arrived anxious, left bored
Prijs is dus EUR 92.75 voor 256 Mb, das best goedkoop, maar zit een beetje in over betalen met creditcard, betaal liever onder rembours ofzo
ben nog een noob op fotogebied, maar wil een goede start maken
Same for me dudeMR_WAZOO schreef op 27 september 2002 @ 02:42:
dit topic heeft mij meer en meer overtuigd, zodra ik t geld heb koop ik een s602z
ben nog een noob op fotogebied, maar wil een goede start maken
Maarre kom op S602Z gebuikers, wat gebruiken jullie voor geheugen? SM of CF? Wat raden jullie mij aan?
CF:
+ Behuizing (aansluiting beschermd)
+ Controller CF in CF-card zelf
+ Wat dikker dus wat steviger
- Snelheid (zelf niet gemerkt)
SC:
+ Snelheid (zelf niet gemerkt)
- Dikte kaartje waardoor dus wat kwetsbaarder
- Goldplatings niet beschermd
- Bij andere type card zal een controller upgrade van camera gedaan moeten worden
*empty*
Hoe zit dat trouwens met die oplader die je erbij kan krijgen/kopen? Is die een beetje goed? Wat is de oplaadtijd van je batterijen? Want ik zit er toch sterk over te denken om er gewoon een GP Powerbank Rapid bij te kopen.
[ Voor 0% gewijzigd door Puck op 27-09-2002 10:44 . Reden: CG -> CF :D ]
Verder heb ik mijn camera inclusief lader van Fuji. Lader is goed en is klein. Laadtijd te vergeleijken met de powerbank rapid dus +/- 3 a 4 uur. Tevens zijn de fuji nimh die ik erbij heb gehad ook oged. Zijn volgens mij gewoon GP's. Als je toch een powerbank gaat halen. Geef dan iets meer geld uit voor een smart. Deze is beter compatibel met verschillende landen. (Werkt namelijk met een adapter die lichtnet omzet naar 12V. Je kunt hem met bijpassende kabel ook in auto hangen.)
*empty*
Nou, de meeste CF kaartjes schijnen te traag te zijn om dus op te nemen met een lengte die de volledige kaart aankan en stoppen dus meestal na 30 sec. ofzo. Dit heb ik in verschillende reviews gelezen en van verschillende S602Z gebruikers gehoort.MR_VIPER schreef op 27 september 2002 @ 11:14:
Wie zegt dat je met 128mb CF maar 30sec kan filmen??? Die filmpjes die ik gemaakt heb was niet om uit te testen hoe lang dat werkte maar hoe het eruit zag. Dus die 30 seconden is verzonnen. Klein nadeel van een microdrive is de toegangstijd en energieverbruik. En natuurlijk de kwetsbaarheid. Microdrive is gewoon een mini harddrive. Zitten mechanische delen in. (Persoonlijk houd ik dus echt niet van een MicroDrive, alhoewel 1Gb wel L337 is. Gelukkig gaat CF erg hard met groeien en binnenkort kan er ook XD in met CF-adapter. XD potentieel is 8Gb.)
zie ook: Smartmedia vs. Compactflash (snelheidsverschil?)
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:34:
Ik heb zelf ook een s602z en maak gebruik van 64 mb sandisk cf en 128 mb smartmedia.
het smart media is wel een stukje sneller. met het cf geheugen kom ik tot een filmpje van maximaal 30 seconden. met smart media langer tot hij vol is.
volgens mij is de datadoorvoer van zo'n microdrive snel genoeg om problemen te voorkomen.
Ridata is wel ff HEEL wat sneller dan Sandisk he. Ridata is 20x dat haalt Sandisk Ultra zelfs bij lange na niet. Ik heb trouwens op de dpreview.com forums gelezen dat mensen hun Ridata 512MB kaartje wel in een keer helemaal vol konden filmen (dus filmpje van 512MB). Dus zolang je Ridata koopt bij PIN kan je filmen wat je wilt. Ik heb het zelf niet echt getest maar wel al filmpjes van 2 minuten ofzo en dat gaat prima.PuCK schreef op 27 september 2002 @ 13:59:
[...]
Nou, de meeste CF kaartjes schijnen te traag te zijn om dus op te nemen met een lengte die de volledige kaart aankan en stoppen dus meestal na 30 sec. ofzo. Dit heb ik in verschillende reviews gelezen en van verschillende S602Z gebruikers gehoort.
zie ook: Smartmedia vs. Compactflash (snelheidsverschil?)
[...]
je kan hem ook als webcam gebruiken.. alleen het stekkertje voor naar de pc zit precies aan de onderkant van de camera... dus je kunt hem niet zo op je buro neerzetten...
nu ben ik op zoek naar een statief voor de cam...
iemand tips?? wat voor een is handig bijv.. en wat is een goede prijs ervoor??
Mocht je nog geen cardlezer hebben en overwegen om deze nog wel aan te schaffen dan zou je kunnen overwegen om deze cradle te kopen.
Ik heb ook een uit australie gehaald per creditcard.PuCK schreef op 26 september 2002 @ 22:42:
Ja dat had ik ook al opgemerkt, deze schijnt dus ook snel genoeg te zijn om filmpjes volop op te nemen?
Prijs is dus EUR 92.75 voor 256 Mb, das best goedkoop, maar zit een beetje in over betalen met creditcard, betaal liever onder rembours ofzo
Geheel geen probleem, zeer snel binnen. binnen een week.
Hij deed er langer over om van schiphol naar groningen te komen dan van australie naar nederland.
Opnemen van film is zeker ook geen enkel probleem, werkt prima. ik heb nog geen problemen ondervonden van filmpjes langer dan 30 seconden...
Ik zou er zeker voor gaan om zo'n Ridata te bestellen!
Ik heb hem net een paar minuten en ga hem nu eens lekker uitproberen
Dat je er veel plezier van mag hebben. Bij mij was het in iedergeval dagenlang telkens proberen en spelen, zo leer je je cam ook het snelste kennen qua bediening.T.T. schreef op 27 september 2002 @ 22:32:
en weer een extra Fuji S602 Zoom gebruiker erbij
Ik heb hem net een paar minuten en ga hem nu eens lekker uitproberen
Ja, mn vorige digicam was stuk eenvoudiger bedienen, maar tsjonge wat ziet dit ding er bruut uitTele schreef op 27 september 2002 @ 22:41:
Dat je er veel plezier van mag hebben. Bij mij was het in iedergeval dagenlang telkens proberen en spelen, zo leer je je cam ook het snelste kennen qua bediening.
Het heeft in ieder geval een hoge pats-factor
Nu weer doorspelen
eerste wat me opvalt is dat de bediening van de kwaliteit enz instellingen mbv SHIFT knop lastig is, gelukkig hoef je dat niet zo vaak te veranderen.
edit 1: en toen kwam ik achter de "SET-knop
edit 2: wat is die camera onwijs snel
Ik wilde nog even inhaken op de maximum duur van een filmpje; die is alleen gelimiteerd door de snelheid en grootte van het kaartje dat je gebruikt:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/F602/F62A7.HTM
• SmartMedia 128 MB: Limited only by card capacity
• Cheap Flash, 256 MB: Stopped after 15 seconds, even with empty card. Recorded movie produced error on playback.
• Lexar 12x Flash, 256 MB: Movie length limited to 63 seconds, even if card was empty. Recorded movies came out OK though.
• IBM 340MB Microdrive: Limited only by card capacity.
Is het een beetje te doen met dit fototoestel om daar foto's van te maken en welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik kan dus kiezen voor een langere sluitertijd en nog wat andere functies instellen zoals witbalans en EV.
Ik ga het zoiezo proberen ook al weet ik dat het geen proffesionele cam is en niet echt geschikt voor het donker. Maar een paar tips zijn natuurlijk altijd welkom.
handmatig instellen op S1/1000 ofzo??
-kunnen/zullen ze dat er ooit nog bijmaken (als een firmware upgrade ofzo? Volgens mij is dat heel eenvoudig te maken?
-heeft iemand ervaring met software die noise/gekleurde pixels verwijdert? ik heb http://www.neatimage.com gevonden, aardig programma, maar verwijdert geen gekleurde pixels
edit: ik heb gelijk maar een emailtje met de vraag naar Fuji gestuurd, tevens met het verzoek tot ontvangen van alle technische documentatie om zelf een firmware update te maken
Ik weet nu echt niet meer welke ik wil hebben
Zit nu te twijfelen tussen de
Sony F717
Canon G3
Canon S45
Fuji 602Z
Nikon Coolpix 5700
Formaat vind ik ook erg belangrijk dus eigenlijk denk ik dus meer in de richting G3, S45, alleen hebben die maar 3-4 x optisch zoom en ik wil eigenlijk meer
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ja als je dus niet een SLR (like) model wilt zul je daar uit moeten kiezen(G3/S45). Maar ik heb een keer een plaatje gezien van een G2 met de Olympus B300 1,7x erop geschroeft dus ik neem aan dat het ook op de G3 kan.ken schreef op 29 september 2002 @ 15:10:
De nikon coolpix 5700 heeft dit wel
Ik weet nu echt niet meer welke ik wil hebben
Zit nu te twijfelen tussen de
Sony F717
Canon G3
Canon S45
Fuji 602Z
Nikon Coolpix 5700
Formaat vind ik ook erg belangrijk dus eigenlijk denk ik dus meer in de richting G3, S45, alleen hebben die maar 3-4 x optisch zoom en ik wil eigenlijk meer
hierbij dan, ik heb foto's genomen met mn S602 en kan echt geen noise-reduction vinden aka zit er niet op.miekol schreef op 29 september 2002 @ 15:17:
Volgens mij wel hoor. Maar de noise reduction begint pas bij 2 seconden of langer sluitertijd. (correct me if Im wrong
iets met lenzen
misschien benoem ik het verkeerd, maar op mijn Olympus C-3020 kan je het iig in/uitschakelen. Gisteren wat nachtopnames gemaakt met lange sluitertijden, dan zie je duidelijk op de S602 dat er geen noise-reduction aan staatMorpheus_at_work schreef op 29 september 2002 @ 15:26:
noise reduction is een automatisch process en kun je dus niet zelf in of uitschakelen , dacht ik zo

je ziet gekleurde pixels en noise, iets dat ik ook op mn Olympus zie, wanneer ik noise-reduction uitzet.
counting a few hours till dark
iets met lenzen
Ook Miekol zegt het nog maals.
In Manual modus en bij een sluiter van ongeveer 2sec gaat de noise reduction aan.
Het gaat dus automatisch, je moet dus ff testen wanneer dit precies gebeurt.
Vaag, ik zal het even uitproberenRedje schreef op 30 september 2002 @ 00:01:
In Manual modus en bij een sluiter van ongeveer 2sec gaat de noise reduction aan.
Het gaat dus automatisch, je moet dus ff testen wanneer dit precies gebeurt.
Ik heb even snel een paar fotos van zo'n 3 seconden gemaakt, inderdaad geen enkele gekleurde pixel op te zien... maar dit is een voorbeeld van wat ik gisteren had:

instellingen:
Sluitertijd: 2.83 seconden
Lensopening: F2.8
Belichtingstijd: 3 seconden
ISO-400
Waar komen die gekleurde punten dan vandaan? Lijkt mij omdat de CDD te warm wordt door de lange sluitertijd? Of gebruik ik de verkeerde term en valt dit niet onder noisereduction, maar onder dark frame subtraction?
dpreview:
The S602Z allows for long exposures of up to 15 seconds in manual exposure mode. Overall it performed relatively well, especially considering the camera does not have a special dark frame subtraction noise reduction system. There were a scattering of 'hot pixels' in longer exposures but nothing too distracting or obvious (especially if you're going to reduce the image size before publishing).
Verwijderd
Ik heb er net een besteld, een 512mb maar direct, maar wat ik me afvroeg is of je geen invoerrechten moet betalenFreekdernatuur schreef op 27 september 2002 @ 21:41:
[...]
Ik heb ook een uit australie gehaald per creditcard.
Geheel geen probleem, zeer snel binnen. binnen een week.
Hij deed er langer over om van schiphol naar groningen te komen dan van australie naar nederland.
Opnemen van film is zeker ook geen enkel probleem, werkt prima. ik heb nog geen problemen ondervonden van filmpjes langer dan 30 seconden...
Ik zou er zeker voor gaan om zo'n Ridata te bestellen!
1. voor stof in me lens
2. omdat er 10000000 hot pixels zijn met lange sluitertijden... echt niet leuk zoveel stippen...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Hmmz zonde, hopen dat je hem snel terug hebtFirecow schreef op 30 september 2002 @ 00:31:
mijne gaat ook terug
1. voor stof in me lens
2. omdat er 10000000 hot pixels zijn met lange sluitertijden... echt niet leuk zoveel stippen...
![]()
Heb met 6900 tig hotpixels.. en dat schijnt te horen...
Verwijderd
ennuh hoe vinden jullie deze effect foto.. iemand wou een foto van me bril hebbn
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Heb je je focuspunt express zo ver naar achteren of niet? Denk dat de foto mooier was geweest als je het voorste punt van de bril als focuspunt had gepakt. Is een standaard focuspunt maar denk in dit geval wel de mooiste. Waarschijnlijk had je dan wat meer vervaging op de rest gehad waardoor de bril beter uitkomt.ReseTTim schreef op 02 oktober 2002 @ 15:52:
hoe weet je dat stof in je lens zit?
ennuh hoe vinden jullie deze effect foto.. iemand wou een foto van me bril hebbn
[afbeelding]
Maar goed dit is mijn mening.
*empty*
Verwijderd
BALEN dus..... ligt gewoon aan het kaartje.....denk ik maar zou ik er misschien aan kunnen doen??? want mij 64 mb kaartje doet het wel gewoon... zou ik hem gewoon bij de winkel kunnen inruilen voor een nieuwe als ik kan aantonen dat deze deffect is???
bvd
Verwijderd
Camera op nieuw opstarten (eerst uit en dan weer aan doen) meestal werkt ie dan wel weer.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:05:
misschien wel beetje offtopic maar ik heb dus laatst (3 weken geleden) een nieuwe smartmedia geheugenkaart gekocht van toshiba (128 mb) alles ging perfect totdat ik op een gegeven moment (vanmiddag dus) het kaartje er opnieuw instopte en dat het toestel (fujifilm 6800 zoom) "error card cannot be initialized"
BALEN dus..... ligt gewoon aan het kaartje.....denk ik maar zou ik er misschien aan kunnen doen??? want mij 64 mb kaartje doet het wel gewoon... zou ik hem gewoon bij de winkel kunnen inruilen voor een nieuwe als ik kan aantonen dat deze deffect is???
bvd
Anders moet je em ff eruit halen en er opnieuw indoen.
Werkt het dan nog niet??
Zorg dat je je opnames eraf hebt gehaald met behulp van een readertje.
Formateer dan dat kaartje in je camera.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hem bij fotohuset afgehaald. Mooie fotozaak, aardige verkoper.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:19:
heeft hier trouwens iemand zijn fuji s602z bij fotohuset besteld? ik heb dat vandaag gedaan, vraag me af hoe precies ze zijn met levering, werd mij verteld dat het vrijdag op de post gedaan zou worden, en dat ik het dan hoogstwaarschijnlijk zaterdag zou hebben, anders maandag. I hope so...
Ze hadden hem vorige week op voorraad en kreeg hem dus (na bestelling via internet) gelijk mee, prima geregeld allemaal
Verwijderd
mooi, werd net via mail bevestigd dat ie vrijdag opgestuurd zou worden, goeie zaak als het zo looptT.T. schreef op 02 oktober 2002 @ 19:00:
[...]
Ik heb hem bij fotohuset afgehaald. Mooie fotozaak, aardige verkoper.
Ze hadden hem vorige week op voorraad en kreeg hem dus (na bestelling via internet) gelijk mee, prima geregeld allemaal
• PZapGUI and PixelZap is zo'n programma (640*480 max voor shareware)
voorbeeld:

Heeft iemand anders nog goede ervaringen met andere programma's ?
Daaruit kan ik concluderen dat de AF gewoon wat trager wordt door de lens?Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:12:
[...]
Naast de IR AF die bovenin zit, zit er ook nog TTL (Through The Lens) AF dmv contrast detectie in. De IR dient alleen maar voor het grove scherpstel werk, is niet helemaal cruciaal dus..maar jet moet em wel uitzetten lijkt me, anders wil ie op de ring gaan focussen
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
O daar had fuji ook nog wat voor, dat verticale dingetjemarteltor schreef op 01 september 2002 @ 00:02:
[...]
ja, als mijn pa er een wilt wil ie een vrij onmogelijke combo...veel zoom, maar moet in binnenzak kunnen van ski-jack...Overigens zag ik laatst een nikon coolpix 5000, vrij compactmaar dit is te offtopic
wel duur
Ja die dusTele schreef op 27 september 2002 @ 19:48:
Voor de duidelijkheid, dat ziet er dus zo uit: [afbeelding]
ja maar ik heb het dan ook over point & shoot bij dat dinertjes 's avonds, dat is niet het beste wat deze cam kan...Morpheus_at_work schreef op 21 september 2002 @ 12:08:
[...]
lange sluitertijd is gewoon statief gebruiken , probeer maar is de vlekken op de maan te fotograferen zonder statief , das verdomde lastig
Verwijderd
Kijk eens op deze site voor programma's om hot pixels mee te verwijderen. Kies in het menu voor "HotPixels" (normale verwijdering hot pixels) of "BlackFrame".T.T. schreef op 03 oktober 2002 @ 10:31:
Aangezien er volgens mij geen hot-pixel removal op de Fuji FinePix S602 Zoom zit leek het mij handig om software te vinden die het op de computer doet:
• PZapGUI and PixelZap is zo'n programma (640*480 max voor shareware)
voorbeeld:
[afbeelding]
Heeft iemand anders nog goede ervaringen met andere programma's ?
BlackFrame is het meest geavanceerd; het vereist dat je een foto maakt met de lenskap erop (een zwart plaatje dus) en met een lange sluitertijd. Deze foto moet onder dezelfde omstandigheden (vooral temperatuur) worden genomen als de andere foto's die je maakt. Het idee is, dat op de zwarte foto dezelfde hot pixels verschijnen als op de rest van de foto's. Met BlackFrame worden alle foto's vergeleken met de zwarte foto, zodat alle hot pixels eruit gehaald kunnen worden.
Het resultaat dat je haalt met "HotPixels" is al heel aardig, maar met BlackFrame haal je nog betere resultaten, hoewel ik BlackFrame zelf nog niet heb getest (ik heb de software pas gevonden nadat ik de foto's met hot pixels al had gemaakt

Het verschijnsel "hot pixels" schijnt trouwens onvermijdelijk te zijn bij digitale camera's (met CCD techniek) die een lange sluitertijd aankunnen. Daarom is op de meeste digicams de sluitertijd ook beperkt tot een waarde waarbij er net geen/weinig hot pixels optreden.
Edit: o ja, het is nog freeware ook!
I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.
Dat klopt, maar m'n vorige camera had ingebouwde dark-frame removal. De CCD wordt gewoon te warm, waardoor bepaalde pixels van kleur "verschieten".Het verschijnsel "hot pixels" schijnt trouwens onvermijdelijk te zijn bij digitale camera's (met CCD techniek) die een lange sluitertijd aankunnen.
Nog hardstikke bedankt voor de site trouwens, eens even op rondkijken
Indien het in het vervolg nodig is, dan zal ik dus HotPixels Eliminator gebruiken. En wanneer ik foto's maak van de sterren, dan kan ik BlackFrame NR gebruiken. Ik denk dat HotPixels Eliminator voor de meeste gevallen wel goed genoeg werkt.
mijn dochter Amelie is geboren
Wil je alles van haar weten
dan is hier waar je moet wezen
Allemaal foto's gemaakt met mijn Fuji s602 Zoom (+ Metz flits)

*empty*
Ik bezit nu al sinds 7 Februari een Fuji 2800 zoom, en ik ben er helemaal niet blij mee, hij heeft veel dingen zoals te lange sluitertijden terwijl ik het niet wil... Teveel auto opties etc.
Dus ik ben van plan een Fuji F602z te kopen, weet iemand een goed adresje en kan iemand me even moed inspreken?
Intentionally left blank.
aKra:
Ik heb hem bij Fotohuset gehaald (incl. snellader) voor 757 euro. Op tasjes en geheugen kun je bovendien wel afdingen daar.
Fuji F602Zoom heb ik nu pas een paar dagen, maar het is wel een lekkere camera. Niet zozeer voor point-en-click, daar zijn compactere camera's denk ik meer geschikt voor. Wel als je wat meer tijd aan je foto's wilt besteden. De CCD kwaliteit had ik iets hoger gehoopt, maar bijvoorbeeld de 6x optische zoom is erg prettig
Verwijderd
Als er interesse is om het filmpje origineel te bekijken, onbewerkt van de camera, dan laten jullie maar iets horen dan zal ik het ergens online zetten (± 30MB)
Mag ik hier reacties vragen over de foto's betreffende belichting ?? Ik heb voor het eerst hier gewerkt met een externe Metz 30BCT4 flitser. Ik heb natuurlijk alleen de beter gelukte foto's op de site gezet
BTW de albums zijn gemaakt m.b.v. Arles Image Web Page Creator

ISO-160, 10sec, Manual
lmd
Stond je camera net aan (oftewel een koude camera)?Redje schreef op 05 oktober 2002 @ 13:17:
Hier een crop van een test nacht foto die ik ook heb gemaakt, beetje brak maar zoals je ziet, bijna geen hotpixels... lijkt me sterk dat Fuji niet aan noise-reduction doet want deze foto had een sluitertijd van 10sec en komt zo uit de cam
Zo ja, probeer het nog eens maar dan 4 foto's achter elkaar van elk 10 seconden ofzo? Of je hebt geluk, want hot-pixels worden niet verwijderd volgens dpreview.
Zou je er nog wat meer resultaten van kunnen posten? Heb je nog last van vignetteren of extra "paarse randjes"? Waar heb jij hem gekocht (incl. tasje?)
De TL-FX9 heb ik gekocht bij camera-express, tasje en 2 lensdoppen (voor/acher) zitten erbij. Ook de aluminium adapter tube krijg je erbij.
De FX9 heeft geen last van vignetting zodra je ongeveer over 2/3 bent van je zoom bereik, daaronder heb je altijd last hiervan, maar dat is logisch.
Soms heb je wel last van paarse randen en dat is wel jammer, nooit in het midden maar meestal aan de buitenkant.

Let op de overgangen van zwart naar wit, daar zie je vaak paarse randen.
Van de foto's die ik vorig weekend had genomen is dit degene die er het meeste last van heeft.
Al met al een leuke en goedkope lens, ding weegt niks en de kwaliteit, afgezien van af en toe paarse randjes, is goed.
Ik weet al welke tas, oplader en smartmedia, maarre ik wil ook nog (voor eventueel later) een goed statief aanschaffen. Hoeft niet perfect, maar wel dus gewoon stabiel, en graag zo klein mogelijk (om beetje makkelijk mee te nemen), maar toch goed uitschuifbaar (uitgeschoven minimaal ong. 1,5 meter hoog?) Iemand ervaringen of goede ideeen?
Zijn die Velbon dingen wat voor statief?
Maar krijg hem wel voor 'n mooi prijsje
URL waar jij hem hebt besteld dat ze hem klaar hebben liggen!
In de pricewatch heb ik al een computerwinkel uitgezocht waar ik hem wil kopen, en die hebben goede service... Alleen tijdje wachten
www.diga4u.nl
BTW:
Iemand nog info en/of ervaringen met die Velbon statieven?
Niet speciaal met die modellen, maar Velbon is wel een bekend merk op het gebied van statieven. Ik heb een oudere simpele driepoot, werkt prima. Ik heb er een draagtas bij, dat vind ik wel erg handig. Gewicht is vooral belangrijk als je eem heel eind moet gaan lopen met dat ding.
Misschien is het handig om in je lokale fotozaak gewoon een paar statieven te bekijken? Sommige statieven hebben een waterpas ingebouwd enz.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een slave flitser en sta eigenlijk al op het punt om de "Metz Mecablitz 34 CF-2 digital" aan te schaffen. Deze maakt gebruik van een voorflits (Monitor voorflits) waardoor de witbalans op de ccd wordt ingesteld. Er is bij mijn weten slechts een andere flitser die deze funktie ook heeft; de "Digi-Slave DSF-1". Helaas kent geen enkele fotozaak in Den Haag deze flitser die ca €70 goedkoper is.
Toch zit ik met wat vragen; Is iemand bekend is met de genoemde Metz ?
Vind er iemand een Metz mz-1 meer dan voldoende en ziet geen meerwaarde in de 34 CF-2 ?
Als dat zo is, wat zijn belangrijke verschillen tussen de Metz, Sunpack en Vivitar ?
Ik ga ondertussen even kijken wat die Sunpack en Vivitar kosten en waar ik ze kan kopen..!!
Zal ik nu ook zeker vaker gaan doen.
Vind het echt een top-toestel. Hiervoor had ik een Olympus 990zoom waar ik uitgegroeid ben. Vooral de 6 keer optische zoom vind ik geweldig van de S602.
Heb ook een website waar ik mijn foto's publiceer, http://www.autopics.nl
Ik heb mijn camera op 10-06-2002 gekocht, dus de foto's die op die site staan van NA die datum zijn met mijn S602 gemaakt. In het begin veel op AUTO maar ga nu ook wat meer spelen met sluitertijden en diafragma enzo.
Heb nog wel een vervelend iets in de EVF. Het lijkt net alsof er wat foutjes in de pixels zitten.......groen/blauw van kleur. Zal dit topic nog eens doorlezen over hot/dead pixels, misschien heeft het daar wat mee te maken.
ExTaxi
een hoek in New York in het oude gedeelte volgensmij. ik vond het erg geinig vanwege al die borden.
dit was op Times Square
al deze foto's zijn gemaakt met een Fuji S602
Ik wou gaan voor de IBM Microdrive van 1Gb maar ik hoor van teveel mensen dat je dat niet moet doen omdat er bewegende onderdelen in zitten...
Please help me out!
Ik heb sinds 2 maanden 128sm en 1gbMD en beiden werken prima voor filmpjes.aKra schreef op 17 oktober 2002 @ 13:54:
Ik heb vandaag mijn Fuji S602z gekocht, maar nu welke Smartmedia/Flash kaart kan ik het beste kopen? Ik wil ook af en toe een lang filmpje maken...
Ik wou gaan voor de IBM Microdrive van 1Gb maar ik hoor van teveel mensen dat je dat niet moet doen omdat er bewegende onderdelen in zitten...
Please help me out!
Als je voor compaq flash gaat moet je zeker weten dat het snel genoeg is!
Misschien moet je wachten tot de xD adapter er is, dan kun je de capaciteit die je nodig hebt krijgen zonder bewegende delen. Maar dan zal de prijs per Mb wel duurder zijn dan met de MD.
Verwijderd
ik heb bij powerinnumbers in australie een ridata 512mb cf card gekocht, en die is me tot nu toe vreselijk goed bevallen: besteld op zondag, woensdag binnen! echt ongelofelijk snel geleverd, en hij kan WEL door blijven schrijven bij full quality video, iets wat alleen sm cards en microdrives kunnen, de rest van de cf cards dus niet. Kortom, heel snel, heel snel geleverd en vrij betaalbaar: 200 euro incl verzend (256mb is iets van 110 ofzo, ook cheap)aKra schreef op 17 oktober 2002 @ 13:54:
Ik heb vandaag mijn Fuji S602z gekocht, maar nu welke Smartmedia/Flash kaart kan ik het beste kopen? Ik wil ook af en toe een lang filmpje maken...
Please help me out!
Ik ga hem meteen van het weekend uitproberen.
tot dat je batterijen op zijnaKra schreef op 20 oktober 2002 @ 17:34:
Ik heb m'n Fuji Finepix S602z binnen, met een 1Gb Microdrive, ik kan door blijven schieten met dat kreng, tering!
Ik heb 2200 batterijen, ik heb nu like 4 uur er mee gespeeld, en continue LCD aan, en toen begonnen ze moeilijk te doen en leeg te raken
En thanks voor de tip dat ik die S602z moest kopen
no problem..aKra schreef op 20 oktober 2002 @ 21:16:
[...]
Ik heb 2200 batterijen, ik heb nu like 4 uur er mee gespeeld, en continue LCD aan, en toen begonnen ze moeilijk te doen en leeg te raken
En thanks voor de tip dat ik die S602z moest kopen![]()
Maarja, kan ik alvast een gallery gaan maken om straks de foto's op te zetten op me website
Verwijderd

het is de lowepro TLZ mini, ik heb een fuji s602z, erg handig en goedkoper dan de d res 40 AW: 43 euro. jammer dat ik geen foto kan maken van de camera in het tasje. Ik heb em in het zwart btw.
Verwijderd
tasje bevalt goed!
Zal wel wat fotos online zetten dan (met de metz erop genomen uiteraard
De Metz geeft echt een meerwaarde, helaas is er (nog geen..??) geen omnibounce voor.
Ik schreef op 11 Oktober dat deze flitser een zgn "monitor voorflits" mogelijk maakt. Maar helaas kent de fuji 6900, en ik denk de S602 ook, deze functie niet.
Is er iemand die ervaring heeft met fuji's eigen lenzen en andere accessoires..??
Vertel vertelRainox DCR-1850Pro
Ik ben zelf ook op zoek naar een conversielens, dus ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt!
Ik las dat de kwaliteit een stuk beter is ten opzichte van de DCR-1800:
pdf'je van lenzen voor verschillende toestellen
voorbeeldfoto's van de Raynox lenzen van de officiele site

Ziet er ook wel cool uit
Waar heb jij hem gekocht? Bij fotokonijnenberg?
Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji 12 162.00
Een stukje terug staat een foto (van de raceauto) die met de Fuji converter is gemaakt: Door Redje - Sunday 06 October 2002 14:28Is er iemand die ervaring heeft met fuji's eigen lenzen en andere accessoires..??
Van de imaging-resource 602 review de volgende voorbeelden:T.T. schreef op 27 oktober 2002 @ 00:25:
Waarom kopen jullie aparte flitsers? Is dat zo veel mooier? En hoe weet je in hemelsnaam waar je op moet letten
Pop up flash van de 602 zelf
Met externe flash
Voor adviezen over een goeie flitser icm met de 602 kan je het beste ff op het Fuji forum op www.dpreview.com. Zo heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de Metz 32 Z2
Ongelooflijk, wat een verschil! Ik dacht altijd dat die harde schaduwen onlosmakelijk met het gebruik van de flits verbonden waren, maar nu zie ik die foto met externe flits en die is echt een stuk mooier!

Canon EOS 80D En wat glaswerk