Het Fuji digicam topic

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Het zij je vergeven!
Nja 'k heb nu ook een statief voor het ding, dus er komen nu goede nightshots aan.
Ik ben benieuwd.....

Antenne en masten malloot

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Woei, ik ga dus zeker voor de Fuji S602Z maar zal nog wel 1 a 2 maanden moeten sparen :( Maarja. Dit heb ik in ieder geval uitgezocht:

- Fuji Finepix S602Z
- GP Powerbank Rapid + 4x NiHM 1800 opl. batterijen
- LowePro D-RES 40 AW (Tasje)

Ehm, alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat voor geheugen ik erbij neem. SM of CF ? 128 of 256? Ach ik heb nog wel een maandje of 2 om daar over na te denken (tenzij me ouders wat willen voorschieten :D)

Arrived anxious, left bored

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Dat lijkt me duidelijk! Ridata CF van http://www.powerinnumbers.com.au :D

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja dat had ik ook al opgemerkt, deze schijnt dus ook snel genoeg te zijn om filmpjes volop op te nemen?

Prijs is dus EUR 92.75 voor 256 Mb, das best goedkoop, maar zit een beetje in over betalen met creditcard, betaal liever onder rembours ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
dit topic heeft mij meer en meer overtuigd, zodra ik t geld heb koop ik een s602z :D
ben nog een noob op fotogebied, maar wil een goede start maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MR_WAZOO schreef op 27 september 2002 @ 02:42:
dit topic heeft mij meer en meer overtuigd, zodra ik t geld heb koop ik een s602z :D
ben nog een noob op fotogebied, maar wil een goede start maken
Same for me dude :)

Maarre kom op S602Z gebuikers, wat gebruiken jullie voor geheugen? SM of CF? Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik ga voor CF. Controller van CF zit in de behuizing. Hij is wat degelijker en wat beter beschermd tegen stof. Verder kun je de goldplatings van SC nogal makkelijk beschadigen. Zeker als je nog wel eens wisseld dan kan dat op den duur gevolgen hebben. Ik ben gewoon voorstander van CF. Ze zeggen dat het wat minder snel is als SC maar ik merk het niet. Het werkt naar behoren en ik kan korte filmpjes maken.

CF:
+ Behuizing (aansluiting beschermd)
+ Controller CF in CF-card zelf
+ Wat dikker dus wat steviger
- Snelheid (zelf niet gemerkt)

SC:
+ Snelheid (zelf niet gemerkt)
- Dikte kaartje waardoor dus wat kwetsbaarder
- Goldplatings niet beschermd
- Bij andere type card zal een controller upgrade van camera gedaan moeten worden

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Lastig hoor. Met SM kan ik dus volledig filmpjes maken en met CF dus maar +- 30 s. CF is daarentegen beter beschermd. Maarja, aan de andere kant kan ik natuurlijk ook gewoon nu 128 Mb SM kopen en later nog eens 256 Mb CF of een Microdrive en deze kan ik dan allebei tegelijk gebruiken. Dat is toch wel een voordeel.

Hoe zit dat trouwens met die oplader die je erbij kan krijgen/kopen? Is die een beetje goed? Wat is de oplaadtijd van je batterijen? Want ik zit er toch sterk over te denken om er gewoon een GP Powerbank Rapid bij te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Puck op 27-09-2002 10:44 . Reden: CG -> CF :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Wie zegt dat je met 128mb CF maar 30sec kan filmen??? Die filmpjes die ik gemaakt heb was niet om uit te testen hoe lang dat werkte maar hoe het eruit zag. Dus die 30 seconden is verzonnen. Klein nadeel van een microdrive is de toegangstijd en energieverbruik. En natuurlijk de kwetsbaarheid. Microdrive is gewoon een mini harddrive. Zitten mechanische delen in. (Persoonlijk houd ik dus echt niet van een MicroDrive, alhoewel 1Gb wel L337 is. Gelukkig gaat CF erg hard met groeien en binnenkort kan er ook XD in met CF-adapter. XD potentieel is 8Gb.)

Verder heb ik mijn camera inclusief lader van Fuji. Lader is goed en is klein. Laadtijd te vergeleijken met de powerbank rapid dus +/- 3 a 4 uur. Tevens zijn de fuji nimh die ik erbij heb gehad ook oged. Zijn volgens mij gewoon GP's. Als je toch een powerbank gaat halen. Geef dan iets meer geld uit voor een smart. Deze is beter compatibel met verschillende landen. (Werkt namelijk met een adapter die lichtnet omzet naar 12V. Je kunt hem met bijpassende kabel ook in auto hangen.)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MR_VIPER schreef op 27 september 2002 @ 11:14:
Wie zegt dat je met 128mb CF maar 30sec kan filmen??? Die filmpjes die ik gemaakt heb was niet om uit te testen hoe lang dat werkte maar hoe het eruit zag. Dus die 30 seconden is verzonnen. Klein nadeel van een microdrive is de toegangstijd en energieverbruik. En natuurlijk de kwetsbaarheid. Microdrive is gewoon een mini harddrive. Zitten mechanische delen in. (Persoonlijk houd ik dus echt niet van een MicroDrive, alhoewel 1Gb wel L337 is. Gelukkig gaat CF erg hard met groeien en binnenkort kan er ook XD in met CF-adapter. XD potentieel is 8Gb.)
Nou, de meeste CF kaartjes schijnen te traag te zijn om dus op te nemen met een lengte die de volledige kaart aankan en stoppen dus meestal na 30 sec. ofzo. Dit heb ik in verschillende reviews gelezen en van verschillende S602Z gebruikers gehoort.

zie ook: Smartmedia vs. Compactflash (snelheidsverschil?)
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:34:
Ik heb zelf ook een s602z en maak gebruik van 64 mb sandisk cf en 128 mb smartmedia.
het smart media is wel een stukje sneller. met het cf geheugen kom ik tot een filmpje van maximaal 30 seconden. met smart media langer tot hij vol is.
volgens mij is de datadoorvoer van zo'n microdrive snel genoeg om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

PuCK schreef op 27 september 2002 @ 13:59:
[...]

Nou, de meeste CF kaartjes schijnen te traag te zijn om dus op te nemen met een lengte die de volledige kaart aankan en stoppen dus meestal na 30 sec. ofzo. Dit heb ik in verschillende reviews gelezen en van verschillende S602Z gebruikers gehoort.

zie ook: Smartmedia vs. Compactflash (snelheidsverschil?)

[...]
Ridata is wel ff HEEL wat sneller dan Sandisk he. Ridata is 20x dat haalt Sandisk Ultra zelfs bij lange na niet. Ik heb trouwens op de dpreview.com forums gelezen dat mensen hun Ridata 512MB kaartje wel in een keer helemaal vol konden filmen (dus filmpje van 512MB). Dus zolang je Ridata koopt bij PIN kan je filmen wat je wilt. Ik heb het zelf niet echt getest maar wel al filmpjes van 2 minuten ofzo en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sorry hoor, maar gaat deze topic nu over Fuji camera's of over de verschillende soorten geheugen..... Volgens mij zijn er voor deze laatste wel voldoende andere topics aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
heb een Finepix F601 gekocht... (lekker compact om vakantiefoto's te maken etc.. dus niet echt voor proffesioneel gebruik)

je kan hem ook als webcam gebruiken.. alleen het stekkertje voor naar de pc zit precies aan de onderkant van de camera... dus je kunt hem niet zo op je buro neerzetten...

nu ben ik op zoek naar een statief voor de cam...

iemand tips?? wat voor een is handig bijv.. en wat is een goede prijs ervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Ik heb via www.opus.nl de picture cradle gekocht voor de Finepix 601. Je kunt dit apparaat gebruiken als docking station om foto's in te lezen in je PC en om de batterijen op te laden. Met het bijgeleverde kabeltje is het ook mogelijk om via de cradle de camera aan te sluiten op TV. Daarnaast is de positie waarin de camera zich bevindt als hij in de cradle zit uitermate geschikt als webcam.

Mocht je nog geen cardlezer hebben en overwegen om deze nog wel aan te schaffen dan zou je kunnen overwegen om deze cradle te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, dat ziet er dus zo uit: Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/digitable/review/2002/finepixf601/images/26full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

PuCK schreef op 26 september 2002 @ 22:42:
Ja dat had ik ook al opgemerkt, deze schijnt dus ook snel genoeg te zijn om filmpjes volop op te nemen?

Prijs is dus EUR 92.75 voor 256 Mb, das best goedkoop, maar zit een beetje in over betalen met creditcard, betaal liever onder rembours ofzo
Ik heb ook een uit australie gehaald per creditcard.
Geheel geen probleem, zeer snel binnen. binnen een week.
Hij deed er langer over om van schiphol naar groningen te komen dan van australie naar nederland.
Opnemen van film is zeker ook geen enkel probleem, werkt prima. ik heb nog geen problemen ondervonden van filmpjes langer dan 30 seconden...
Ik zou er zeker voor gaan om zo'n Ridata te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

en weer een extra Fuji S602 Zoom gebruiker erbij :)

Ik heb hem net een paar minuten en ga hem nu eens lekker uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
T.T. schreef op 27 september 2002 @ 22:32:
en weer een extra Fuji S602 Zoom gebruiker erbij :)

Ik heb hem net een paar minuten en ga hem nu eens lekker uitproberen :D
Dat je er veel plezier van mag hebben. Bij mij was het in iedergeval dagenlang telkens proberen en spelen, zo leer je je cam ook het snelste kennen qua bediening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Tele schreef op 27 september 2002 @ 22:41:
Dat je er veel plezier van mag hebben. Bij mij was het in iedergeval dagenlang telkens proberen en spelen, zo leer je je cam ook het snelste kennen qua bediening. :)
Ja, mn vorige digicam was stuk eenvoudiger bedienen, maar tsjonge wat ziet dit ding er bruut uit :9
Het heeft in ieder geval een hoge pats-factor ;) Ik heb gelijk even een dead-pixel test gedaan, en 0 dead 0 hot bij 2 seconden. Nog bedankt voor dat proggie _/-\o_

Nu weer doorspelen :)

eerste wat me opvalt is dat de bediening van de kwaliteit enz instellingen mbv SHIFT knop lastig is, gelukkig hoef je dat niet zo vaak te veranderen.
edit 1: en toen kwam ik achter de "SET-knop :o
edit 2: wat is die camera onwijs snel :) Heerlijk sport-foto's maken dit weekend _/-\o_

Ik wilde nog even inhaken op de maximum duur van een filmpje; die is alleen gelimiteerd door de snelheid en grootte van het kaartje dat je gebruikt:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/F602/F62A7.HTM
• SmartMedia 128 MB: Limited only by card capacity
• Cheap Flash, 256 MB: Stopped after 15 seconds, even with empty card. Recorded movie produced error on playback.
• Lexar 12x Flash, 256 MB: Movie length limited to 63 seconds, even if card was empty. Recorded movies came out OK though.
• IBM 340MB Microdrive: Limited only by card capacity.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben een beginnende fotograaf en heb de fuji finepix a202 gekocht. Vanavond is het bij ons in de buurt taptoe.
Is het een beetje te doen met dit fototoestel om daar foto's van te maken en welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik kan dus kiezen voor een langere sluitertijd en nog wat andere functies instellen zoals witbalans en EV.

Ik ga het zoiezo proberen ook al weet ik dat het geen proffesionele cam is en niet echt geschikt voor het donker. Maar een paar tips zijn natuurlijk altijd welkom.

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
kan ik met die F601 ook sportfoto's maken (basketbal wedstrijd)...
handmatig instellen op S1/1000 ofzo??

• T.T.

T.T.

Sowieso

Aangezien de S602 geen noise-reduction heeft vroeg ik me twee dingen af:
-kunnen/zullen ze dat er ooit nog bijmaken (als een firmware upgrade ofzo? Volgens mij is dat heel eenvoudig te maken?
-heeft iemand ervaring met software die noise/gekleurde pixels verwijdert? ik heb http://www.neatimage.com gevonden, aardig programma, maar verwijdert geen gekleurde pixels :s

edit: ik heb gelijk maar een emailtje met de vraag naar Fuji gestuurd, tevens met het verzoek tot ontvangen van alle technische documentatie om zelf een firmware update te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Geen noice-reduction? Damn, ik dacht dus van wel. Ben ook wel benieuwd of hier software voor is. Een firmware update zou helemaal te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De nikon coolpix 5700 heeft dit wel

Ik weet nu echt niet meer welke ik wil hebben

Zit nu te twijfelen tussen de

Sony F717
Canon G3
Canon S45
Fuji 602Z
Nikon Coolpix 5700

Formaat vind ik ook erg belangrijk dus eigenlijk denk ik dus meer in de richting G3, S45, alleen hebben die maar 3-4 x optisch zoom en ik wil eigenlijk meer

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Volgens mij wel hoor. Maar de noise reduction begint pas bij 2 seconden of langer sluitertijd. (correct me if Im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

ken schreef op 29 september 2002 @ 15:10:
De nikon coolpix 5700 heeft dit wel

Ik weet nu echt niet meer welke ik wil hebben

Zit nu te twijfelen tussen de

Sony F717
Canon G3
Canon S45
Fuji 602Z
Nikon Coolpix 5700

Formaat vind ik ook erg belangrijk dus eigenlijk denk ik dus meer in de richting G3, S45, alleen hebben die maar 3-4 x optisch zoom en ik wil eigenlijk meer
Ja als je dus niet een SLR (like) model wilt zul je daar uit moeten kiezen(G3/S45). Maar ik heb een keer een plaatje gezien van een G2 met de Olympus B300 1,7x erop geschroeft dus ik neem aan dat het ook op de G3 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

miekol schreef op 29 september 2002 @ 15:17:
Volgens mij wel hoor. Maar de noise reduction begint pas bij 2 seconden of langer sluitertijd. (correct me if Im wrong :)
hierbij dan, ik heb foto's genomen met mn S602 en kan echt geen noise-reduction vinden aka zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 21-10-2024
noise reduction is een automatisch process en kun je dus niet zelf in of uitschakelen , dacht ik zo

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Morpheus_at_work schreef op 29 september 2002 @ 15:26:
noise reduction is een automatisch process en kun je dus niet zelf in of uitschakelen , dacht ik zo
misschien benoem ik het verkeerd, maar op mijn Olympus C-3020 kan je het iig in/uitschakelen. Gisteren wat nachtopnames gemaakt met lange sluitertijden, dan zie je duidelijk op de S602 dat er geen noise-reduction aan staat :/

je ziet gekleurde pixels en noise, iets dat ik ook op mn Olympus zie, wanneer ik noise-reduction uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 21-10-2024
ik ga hem vanavond wel op een statief zetten en testen :)

counting a few hours till dark ;)

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
De 602 heeft zeker wel noise reduction... dit heb ik al eens eerder gezegd.
Ook Miekol zegt het nog maals.

In Manual modus en bij een sluiter van ongeveer 2sec gaat de noise reduction aan.
Het gaat dus automatisch, je moet dus ff testen wanneer dit precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Redje schreef op 30 september 2002 @ 00:01:
In Manual modus en bij een sluiter van ongeveer 2sec gaat de noise reduction aan.
Het gaat dus automatisch, je moet dus ff testen wanneer dit precies gebeurt.
Vaag, ik zal het even uitproberen :)
Ik heb even snel een paar fotos van zo'n 3 seconden gemaakt, inderdaad geen enkele gekleurde pixel op te zien... maar dit is een voorbeeld van wat ik gisteren had:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/noise.jpg

instellingen:
Sluitertijd: 2.83 seconden
Lensopening: F2.8
Belichtingstijd: 3 seconden
ISO-400

Waar komen die gekleurde punten dan vandaan? Lijkt mij omdat de CDD te warm wordt door de lange sluitertijd? Of gebruik ik de verkeerde term en valt dit niet onder noisereduction, maar onder dark frame subtraction?

dpreview:
The S602Z allows for long exposures of up to 15 seconds in manual exposure mode. Overall it performed relatively well, especially considering the camera does not have a special dark frame subtraction noise reduction system. There were a scattering of 'hot pixels' in longer exposures but nothing too distracting or obvious (especially if you're going to reduce the image size before publishing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekdernatuur schreef op 27 september 2002 @ 21:41:
[...]

Ik heb ook een uit australie gehaald per creditcard.
Geheel geen probleem, zeer snel binnen. binnen een week.
Hij deed er langer over om van schiphol naar groningen te komen dan van australie naar nederland.
Opnemen van film is zeker ook geen enkel probleem, werkt prima. ik heb nog geen problemen ondervonden van filmpjes langer dan 30 seconden...
Ik zou er zeker voor gaan om zo'n Ridata te bestellen!
Ik heb er net een besteld, een 512mb maar direct, maar wat ik me afvroeg is of je geen invoerrechten moet betalen :? scheelt wel een hoop knaken namelijk (201 euro of 241 euro als ik het goed heb, uitgaande van 20% invoerrechten(dat heb ik van me pa) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

mijne gaat ook terug
1. voor stof in me lens
2. omdat er 10000000 hot pixels zijn met lange sluitertijden... echt niet leuk zoveel stippen...

:( :(

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Firecow schreef op 30 september 2002 @ 00:31:
mijne gaat ook terug
1. voor stof in me lens
2. omdat er 10000000 hot pixels zijn met lange sluitertijden... echt niet leuk zoveel stippen...

:( :(
Hmmz zonde, hopen dat je hem snel terug hebt :)

Heb met 6900 tig hotpixels.. en dat schijnt te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg em woensdag, als het goed is tenminste(s602z). Ik las ergens dat er een progje was om je hotpixels te testen ofzo? wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Weet iemand of de Fuji Lichtnetadaptor AC-5VH op de S602Zoom kan? Is wel handig als je em gewoon met een adaptor in het stopcontact stroom kan gebruiken i.p.v. batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Ik dacht dat die er gewoon op kan, maar ik zou een wat luxere (lees geschakelde ipv trafo) netadapter kopen, kan je gewoon bij conrad bestellen / onderdelenspecialist halen en is stuk goedkoper dan originele Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd hij was er nog niet :(:( moek weer wachte... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

hoe weet je dat stof in je lens zit?

ennuh hoe vinden jullie deze effect foto.. iemand wou een foto van me bril hebbn
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0052.JPG

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ReseTTim schreef op 02 oktober 2002 @ 15:52:
hoe weet je dat stof in je lens zit?

ennuh hoe vinden jullie deze effect foto.. iemand wou een foto van me bril hebbn
[afbeelding]
Heb je je focuspunt express zo ver naar achteren of niet? Denk dat de foto mooier was geweest als je het voorste punt van de bril als focuspunt had gepakt. Is een standaard focuspunt maar denk in dit geval wel de mooiste. Waarschijnlijk had je dan wat meer vervaging op de rest gehad waardoor de bril beter uitkomt.

Maar goed dit is mijn mening.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel beetje offtopic maar ik heb dus laatst (3 weken geleden) een nieuwe smartmedia geheugenkaart gekocht van toshiba (128 mb) alles ging perfect totdat ik op een gegeven moment (vanmiddag dus) het kaartje er opnieuw instopte en dat het toestel (fujifilm 6800 zoom) "error card cannot be initialized"
BALEN dus..... ligt gewoon aan het kaartje.....denk ik maar zou ik er misschien aan kunnen doen??? want mij 64 mb kaartje doet het wel gewoon... zou ik hem gewoon bij de winkel kunnen inruilen voor een nieuwe als ik kan aantonen dat deze deffect is???

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:05:
misschien wel beetje offtopic maar ik heb dus laatst (3 weken geleden) een nieuwe smartmedia geheugenkaart gekocht van toshiba (128 mb) alles ging perfect totdat ik op een gegeven moment (vanmiddag dus) het kaartje er opnieuw instopte en dat het toestel (fujifilm 6800 zoom) "error card cannot be initialized"
BALEN dus..... ligt gewoon aan het kaartje.....denk ik maar zou ik er misschien aan kunnen doen??? want mij 64 mb kaartje doet het wel gewoon... zou ik hem gewoon bij de winkel kunnen inruilen voor een nieuwe als ik kan aantonen dat deze deffect is???

bvd
Camera op nieuw opstarten (eerst uit en dan weer aan doen) meestal werkt ie dan wel weer.
Anders moet je em ff eruit halen en er opnieuw indoen.

Werkt het dan nog niet??
Zorg dat je je opnames eraf hebt gehaald met behulp van een readertje.
Formateer dan dat kaartje in je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had zondag zo'n ridata card vanuit australie besteld, vandaag op de mat! dikke klasse powerinnumbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft hier trouwens iemand zijn fuji s602z bij fotohuset besteld? ik heb dat vandaag gedaan, vraag me af hoe precies ze zijn met levering, werd mij verteld dat het vrijdag op de post gedaan zou worden, en dat ik het dan hoogstwaarschijnlijk zaterdag zou hebben, anders maandag. I hope so...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:19:
heeft hier trouwens iemand zijn fuji s602z bij fotohuset besteld? ik heb dat vandaag gedaan, vraag me af hoe precies ze zijn met levering, werd mij verteld dat het vrijdag op de post gedaan zou worden, en dat ik het dan hoogstwaarschijnlijk zaterdag zou hebben, anders maandag. I hope so...
Ik heb hem bij fotohuset afgehaald. Mooie fotozaak, aardige verkoper.
Ze hadden hem vorige week op voorraad en kreeg hem dus (na bestelling via internet) gelijk mee, prima geregeld allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.T. schreef op 02 oktober 2002 @ 19:00:
[...]

Ik heb hem bij fotohuset afgehaald. Mooie fotozaak, aardige verkoper.
Ze hadden hem vorige week op voorraad en kreeg hem dus (na bestelling via internet) gelijk mee, prima geregeld allemaal _/-\o_
mooi, werd net via mail bevestigd dat ie vrijdag opgestuurd zou worden, goeie zaak als het zo loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Aangezien er volgens mij geen hot-pixel removal op de Fuji FinePix S602 Zoom zit leek het mij handig om software te vinden die het op de computer doet:

PZapGUI and PixelZap is zo'n programma (640*480 max voor shareware)
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.tawbaware.com/pzapgui.jpg

Heeft iemand anders nog goede ervaringen met andere programma's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-09 17:08
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:12:
[...]

Naast de IR AF die bovenin zit, zit er ook nog TTL (Through The Lens) AF dmv contrast detectie in. De IR dient alleen maar voor het grove scherpstel werk, is niet helemaal cruciaal dus..maar jet moet em wel uitzetten lijkt me, anders wil ie op de ring gaan focussen :)
Daaruit kan ik concluderen dat de AF gewoon wat trager wordt door de lens?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
marteltor schreef op 01 september 2002 @ 00:02:
[...]

ja, als mijn pa er een wilt wil ie een vrij onmogelijke combo...veel zoom, maar moet in binnenzak kunnen van ski-jack...Overigens zag ik laatst een nikon coolpix 5000, vrij compact :) maar dit is te offtopic
O daar had fuji ook nog wat voor, dat verticale dingetje ;)
wel duur :)
Tele schreef op 27 september 2002 @ 19:48:
Voor de duidelijkheid, dat ziet er dus zo uit: [afbeelding]
Ja die dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Morpheus_at_work schreef op 21 september 2002 @ 12:08:
[...]

lange sluitertijd is gewoon statief gebruiken , probeer maar is de vlekken op de maan te fotograferen zonder statief , das verdomde lastig
ja maar ik heb het dan ook over point & shoot bij dat dinertjes 's avonds, dat is niet het beste wat deze cam kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.T. schreef op 03 oktober 2002 @ 10:31:
Aangezien er volgens mij geen hot-pixel removal op de Fuji FinePix S602 Zoom zit leek het mij handig om software te vinden die het op de computer doet:

PZapGUI and PixelZap is zo'n programma (640*480 max voor shareware)
voorbeeld:
[afbeelding]

Heeft iemand anders nog goede ervaringen met andere programma's ?
Kijk eens op deze site voor programma's om hot pixels mee te verwijderen. Kies in het menu voor "HotPixels" (normale verwijdering hot pixels) of "BlackFrame".

BlackFrame is het meest geavanceerd; het vereist dat je een foto maakt met de lenskap erop (een zwart plaatje dus) en met een lange sluitertijd. Deze foto moet onder dezelfde omstandigheden (vooral temperatuur) worden genomen als de andere foto's die je maakt. Het idee is, dat op de zwarte foto dezelfde hot pixels verschijnen als op de rest van de foto's. Met BlackFrame worden alle foto's vergeleken met de zwarte foto, zodat alle hot pixels eruit gehaald kunnen worden.

Het resultaat dat je haalt met "HotPixels" is al heel aardig, maar met BlackFrame haal je nog betere resultaten, hoewel ik BlackFrame zelf nog niet heb getest (ik heb de software pas gevonden nadat ik de foto's met hot pixels al had gemaakt :/ ).

Het verschijnsel "hot pixels" schijnt trouwens onvermijdelijk te zijn bij digitale camera's (met CCD techniek) die een lange sluitertijd aankunnen. Daarom is op de meeste digicams de sluitertijd ook beperkt tot een waarde waarbij er net geen/weinig hot pixels optreden.

Edit: o ja, het is nog freeware ook! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Heeft iemand nog opmerkingen op de Fuji A203 ...(zie mijn vorige post)

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Het verschijnsel "hot pixels" schijnt trouwens onvermijdelijk te zijn bij digitale camera's (met CCD techniek) die een lange sluitertijd aankunnen.
Dat klopt, maar m'n vorige camera had ingebouwde dark-frame removal. De CCD wordt gewoon te warm, waardoor bepaalde pixels van kleur "verschieten".

Nog hardstikke bedankt voor de site trouwens, eens even op rondkijken :)

Indien het in het vervolg nodig is, dan zal ik dus HotPixels Eliminator gebruiken. En wanneer ik foto's maak van de sterren, dan kan ik BlackFrame NR gebruiken. Ik denk dat HotPixels Eliminator voor de meeste gevallen wel goed genoeg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik wou dit even laten horen
mijn dochter Amelie is geboren
Wil je alles van haar weten
dan is hier waar je moet wezen

Allemaal foto's gemaakt met mijn Fuji s602 Zoom (+ Metz flits)

Afbeeldingslocatie: http://www.geuzens.be/amelie/images/Amelie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Gefeliciteerd GeFke

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratuliere GeFke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:41

aKra

Intentionally left blank.

Gefeliciteerd...

Ik bezit nu al sinds 7 Februari een Fuji 2800 zoom, en ik ben er helemaal niet blij mee, hij heeft veel dingen zoals te lange sluitertijden terwijl ik het niet wil... Teveel auto opties etc.

Dus ik ben van plan een Fuji F602z te kopen, weet iemand een goed adresje en kan iemand me even moed inspreken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Feli Gefke, hoop dat je nog leuke foto's van haar kunt maken met je Fuji :)

aKra:
Ik heb hem bij Fotohuset gehaald (incl. snellader) voor 757 euro. Op tasjes en geheugen kun je bovendien wel afdingen daar.
Fuji F602Zoom heb ik nu pas een paar dagen, maar het is wel een lekkere camera. Niet zozeer voor point-en-click, daar zijn compactere camera's denk ik meer geschikt voor. Wel als je wat meer tijd aan je foto's wilt besteden. De CCD kwaliteit had ik iets hoger gehoopt, maar bijvoorbeeld de 6x optische zoom is erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtige dochter,prachtige foto's Gefke! Heb het filmpje ook gezien,mooi. Met de fujis602 gemaakt? Trouwens mooi gemaakte albums. Heb je die zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Filmpje is ook gemaakt met de Fuji s602 Zoom, wel geconverteerd naar mpg-formaat.
Als er interesse is om het filmpje origineel te bekijken, onbewerkt van de camera, dan laten jullie maar iets horen dan zal ik het ergens online zetten (± 30MB)

Mag ik hier reacties vragen over de foto's betreffende belichting ?? Ik heb voor het eerst hier gewerkt met een externe Metz 30BCT4 flitser. Ik heb natuurlijk alleen de beter gelukte foto's op de site gezet :)

BTW de albums zijn gemaakt m.b.v. Arles Image Web Page Creator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Hier een crop van een test nacht foto die ik ook heb gemaakt, beetje brak maar zoals je ziet, bijna geen hotpixels... lijkt me sterk dat Fuji niet aan noise-reduction doet want deze foto had een sluitertijd van 10sec en komt zo uit de cam :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/fuji602_hotpixels.jpg
ISO-160, 10sec, Manual

lmd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Redje schreef op 05 oktober 2002 @ 13:17:
Hier een crop van een test nacht foto die ik ook heb gemaakt, beetje brak maar zoals je ziet, bijna geen hotpixels... lijkt me sterk dat Fuji niet aan noise-reduction doet want deze foto had een sluitertijd van 10sec en komt zo uit de cam :)
Stond je camera net aan (oftewel een koude camera)?
Zo ja, probeer het nog eens maar dan 4 foto's achter elkaar van elk 10 seconden ofzo? Of je hebt geluk, want hot-pixels worden niet verwijderd volgens dpreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Redje: nog een vraag. Ik zag dat jij de TL-FX9 lens hebt gekocht :)
Zou je er nog wat meer resultaten van kunnen posten? Heb je nog last van vignetteren of extra "paarse randjes"? Waar heb jij hem gekocht (incl. tasje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik had zo'n 10 foto's genomen met sluitertijden boven de 8sec, bij iso-400 zag je wel aardig wat noise. Volgens het gebruikers forum van dpreview heeft de 602 wel degelijk noisereduction. Als ik 10sec met mij nikon 880 bv. maak ziet het er niet meer uit, ook al is de camera "koud".

De TL-FX9 heb ik gekocht bij camera-express, tasje en 2 lensdoppen (voor/acher) zitten erbij. Ook de aluminium adapter tube krijg je erbij.

De FX9 heeft geen last van vignetting zodra je ongeveer over 2/3 bent van je zoom bereik, daaronder heb je altijd last hiervan, maar dat is logisch.
Soms heb je wel last van paarse randen en dat is wel jammer, nooit in het midden maar meestal aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/dtm_zandvoort_2002_5.jpg
Let op de overgangen van zwart naar wit, daar zie je vaak paarse randen.
Van de foto's die ik vorig weekend had genomen is dit degene die er het meeste last van heeft.

Al met al een leuke en goedkope lens, ding weegt niks en de kwaliteit, afgezien van af en toe paarse randjes, is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Woei! Nog maar 3 weken en ik ga de Fuji Finepix S602 Zoom kopen 8)

Ik weet al welke tas, oplader en smartmedia, maarre ik wil ook nog (voor eventueel later) een goed statief aanschaffen. Hoeft niet perfect, maar wel dus gewoon stabiel, en graag zo klein mogelijk (om beetje makkelijk mee te nemen), maar toch goed uitschuifbaar (uitgeschoven minimaal ong. 1,5 meter hoog?) Iemand ervaringen of goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

Zoef!!! mijn camera de finepix a203 (fuji) is al binnen bij de groot handel :) maar ik kan hem pas volgende week kopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

De winkel waar ik de 602 ga kopen (over 3 weken) heeft em wel al op voorraad, hoop dat ze hem dan nog hebben, reserveren doen ze niet aan :(

Zijn die Velbon dingen wat voor statief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

PuCK waar koop jij hem dan? Ik moet $%^&#@#^ wachten tot 1 November+!

Maar krijg hem wel voor 'n mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ehm, ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch. En zowieso ik bestel em pas over 3 weken (wacht even mijn salaris af, anders heb ik straks helemaal niks meer :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

PuCK ...

URL waar jij hem hebt besteld dat ze hem klaar hebben liggen!

In de pricewatch heb ik al een computerwinkel uitgezocht waar ik hem wil kopen, en die hebben goede service... Alleen tijdje wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ok kaap em maar voor me neus weg :D Ik heb hem dus nog niet besteld en ik heb geen flauw idee hoeveel ze er hebben maargoed:

www.diga4u.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb hem besteld op voorwaarde dat ze hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

:D nah, over drie weken zullen veel winkels hem wel weer binnen hebben. Dus ik hoop dat IK dan niet hoef te wachten. Deze stond trouwens gewoon in de pricewatch op 2e. Enne, ik heb ze dinsdag ofzo gemailt en toen hadden ze em nog op voorraad dus zal wel goed komen. Veel plezier er alvast mee.

BTW:
Iemand nog info en/of ervaringen met die Velbon statieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

PuCK schreef op 11 oktober 2002 @ 10:09:
Iemand nog info en/of ervaringen met die Velbon statieven?
Niet speciaal met die modellen, maar Velbon is wel een bekend merk op het gebied van statieven. Ik heb een oudere simpele driepoot, werkt prima. Ik heb er een draagtas bij, dat vind ik wel erg handig. Gewicht is vooral belangrijk als je eem heel eind moet gaan lopen met dat ding.

Misschien is het handig om in je lokale fotozaak gewoon een paar statieven te bekijken? Sommige statieven hebben een waterpas ingebouwd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ik heb, nu een jaar, de Finepix 6900 Zoom.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een slave flitser en sta eigenlijk al op het punt om de "Metz Mecablitz 34 CF-2 digital" aan te schaffen. Deze maakt gebruik van een voorflits (Monitor voorflits) waardoor de witbalans op de ccd wordt ingesteld. Er is bij mijn weten slechts een andere flitser die deze funktie ook heeft; de "Digi-Slave DSF-1". Helaas kent geen enkele fotozaak in Den Haag deze flitser die ca €70 goedkoper is.

Toch zit ik met wat vragen; Is iemand bekend is met de genoemde Metz ?
Vind er iemand een Metz mz-1 meer dan voldoende en ziet geen meerwaarde in de 34 CF-2 ?
Als dat zo is, wat zijn belangrijke verschillen tussen de Metz, Sunpack en Vivitar ?

Ik ga ondertussen even kijken wat die Sunpack en Vivitar kosten en waar ik ze kan kopen..!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
Hey grappig, dit topic had ik nog niet gezien. Ik ben ook een S602-bezitter van het eerste uur. In de eerste discussie over dit geweldige apparaat heb ik wel wat van me laten horen.
Zal ik nu ook zeker vaker gaan doen.

Vind het echt een top-toestel. Hiervoor had ik een Olympus 990zoom waar ik uitgegroeid ben. Vooral de 6 keer optische zoom vind ik geweldig van de S602.

Heb ook een website waar ik mijn foto's publiceer, http://www.autopics.nl
Ik heb mijn camera op 10-06-2002 gekocht, dus de foto's die op die site staan van NA die datum zijn met mijn S602 gemaakt. In het begin veel op AUTO maar ga nu ook wat meer spelen met sluitertijden en diafragma enzo.

Heb nog wel een vervelend iets in de EVF. Het lijkt net alsof er wat foutjes in de pixels zitten.......groen/blauw van kleur. Zal dit topic nog eens doorlezen over hot/dead pixels, misschien heeft het daar wat mee te maken.

ExTaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/NY0084.JPG
een hoek in New York in het oude gedeelte volgensmij. ik vond het erg geinig vanwege al die borden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/NY0140.JPG
dit was op Times Square :) om 12 uur s'nachts zonder een flitser te gebruiken :) :) waar kan je dat niet?

al deze foto's zijn gemaakt met een Fuji S602 :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb vandaag mijn Fuji S602z gekocht, maar nu welke Smartmedia/Flash kaart kan ik het beste kopen? Ik wil ook af en toe een lang filmpje maken...

Ik wou gaan voor de IBM Microdrive van 1Gb maar ik hoor van teveel mensen dat je dat niet moet doen omdat er bewegende onderdelen in zitten...

Please help me out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
aKra schreef op 17 oktober 2002 @ 13:54:
Ik heb vandaag mijn Fuji S602z gekocht, maar nu welke Smartmedia/Flash kaart kan ik het beste kopen? Ik wil ook af en toe een lang filmpje maken...

Ik wou gaan voor de IBM Microdrive van 1Gb maar ik hoor van teveel mensen dat je dat niet moet doen omdat er bewegende onderdelen in zitten...

Please help me out!
Ik heb sinds 2 maanden 128sm en 1gbMD en beiden werken prima voor filmpjes.

Als je voor compaq flash gaat moet je zeker weten dat het snel genoeg is!

Misschien moet je wachten tot de xD adapter er is, dan kun je de capaciteit die je nodig hebt krijgen zonder bewegende delen. Maar dan zal de prijs per Mb wel duurder zijn dan met de MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 17 oktober 2002 @ 13:54:

Please help me out!
ik heb bij powerinnumbers in australie een ridata 512mb cf card gekocht, en die is me tot nu toe vreselijk goed bevallen: besteld op zondag, woensdag binnen! echt ongelofelijk snel geleverd, en hij kan WEL door blijven schrijven bij full quality video, iets wat alleen sm cards en microdrives kunnen, de rest van de cf cards dus niet. Kortom, heel snel, heel snel geleverd en vrij betaalbaar: 200 euro incl verzend (256mb is iets van 110 ofzo, ook cheap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

Yes, eindelijk kon ik hem vandaag kopen de FujiFilm FinePix A203 >:)
Ik ga hem meteen van het weekend uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb m'n Fuji Finepix S602z binnen, met een 1Gb Microdrive, ik kan door blijven schieten met dat kreng, tering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aKra schreef op 20 oktober 2002 @ 17:34:
Ik heb m'n Fuji Finepix S602z binnen, met een 1Gb Microdrive, ik kan door blijven schieten met dat kreng, tering!
tot dat je batterijen op zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

ReseTTim schreef op 20 oktober 2002 @ 20:08:
[...]

tot dat je batterijen op zijn :D
Ik heb 2200 batterijen, ik heb nu like 4 uur er mee gespeeld, en continue LCD aan, en toen begonnen ze moeilijk te doen en leeg te raken :P

En thanks voor de tip dat ik die S602z moest kopen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aKra schreef op 20 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

Ik heb 2200 batterijen, ik heb nu like 4 uur er mee gespeeld, en continue LCD aan, en toen begonnen ze moeilijk te doen en leeg te raken :P

En thanks voor de tip dat ik die S602z moest kopen :) _/-\o_
no problem.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WOEI! heb em ook eindelijk bestelt (de Fuji Finepix S602Z). Net iets te laat eigenlijk want nu moet ik 4 weken wachten tot ze hem binnen hebben ;(

Maarja, kan ik alvast een gallery gaan maken om straks de foto's op te zetten op me website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie het wat interreseert: ik heb er gister een tasje bijgekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/tlzmini.jpg

het is de lowepro TLZ mini, ik heb een fuji s602z, erg handig en goedkoper dan de d res 40 AW: 43 euro. jammer dat ik geen foto kan maken van de camera in het tasje. Ik heb em in het zwart btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat pics, ja ik heb veel koffie gehad en ze zijn niet scherp, en ja ik moest met 1 hand schieten bij de eerste ;) bare with me:

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/albums/rommel/tasje3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/albums/rommel/tasje2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/albums/rommel/tasje1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Waar heb je die gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een local fotoboer in enschede, weet zo ff de naam niet, kral geloof ik
tasje bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Krijg van de week me Metz 32 Z-2 :Y) :9~ :D

Zal wel wat fotos online zetten dan (met de metz erop genomen uiteraard :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
miekol schreef op 26 oktober 2002 @ 18:59:
Krijg van de week me Metz 32 Z-2 :Y) :9~ :D
Goede keus, bevalt mij prima icm met 6900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Waarom kopen jullie aparte flitsers? Is dat zo veel mooier? En hoe weet je in hemelsnaam waar je op moet letten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Heb ondertussen die Rainox DCR-1850Pro converter en "Metz mecablitz 34 CF-2 digital" beiden bevallen prima. Met de Rainox maak je mooiere portretten maar heb hier en daar nog mooiere resultaten gezien met de B300 maar die is nergens te vinden.
De Metz geeft echt een meerwaarde, helaas is er (nog geen..??) geen omnibounce voor.

Ik schreef op 11 Oktober dat deze flitser een zgn "monitor voorflits" mogelijk maakt. Maar helaas kent de fuji 6900, en ik denk de S602 ook, deze functie niet.

Is er iemand die ervaring heeft met fuji's eigen lenzen en andere accessoires..??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Rainox DCR-1850Pro
Vertel vertel :)
Ik ben zelf ook op zoek naar een conversielens, dus ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt!
Ik las dat de kwaliteit een stuk beter is ten opzichte van de DCR-1800:
pdf'je van lenzen voor verschillende toestellen
voorbeeldfoto's van de Raynox lenzen van de officiele site

Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/dcr1850pro-s602.jpg
Ziet er ook wel cool uit :)
Waar heb jij hem gekocht? Bij fotokonijnenberg?
Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji 12 162.00
Is er iemand die ervaring heeft met fuji's eigen lenzen en andere accessoires..??
Een stukje terug staat een foto (van de raceauto) die met de Fuji converter is gemaakt: Door Redje - Sunday 06 October 2002 14:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

T.T. schreef op 27 oktober 2002 @ 00:25:
Waarom kopen jullie aparte flitsers? Is dat zo veel mooier? En hoe weet je in hemelsnaam waar je op moet letten :?
Van de imaging-resource 602 review de volgende voorbeelden:

Pop up flash van de 602 zelf

Met externe flash

Voor adviezen over een goeie flitser icm met de 602 kan je het beste ff op het Fuji forum op www.dpreview.com. Zo heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de Metz 32 Z2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ongelooflijk, wat een verschil! Ik dacht altijd dat die harde schaduwen onlosmakelijk met het gebruik van de flits verbonden waren, maar nu zie ik die foto met externe flits en die is echt een stuk mooier! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

wat kost tie Rainox DCR-1850Pro lens ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste