Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/intro.gif

Een paar maanden na de introductie van de Fuji S602 digitale camera wordt het nu tijd om ervaringen, tips en truuks uit te wisselen over deze veelzijdige camera. Omdat de Fuji 4900 / 6900 vele overeenkomsten met de S602 hebben, zijn de gebruikers van deze camera's ook van harte welkom.

Specificaties camera's (www.dpreview.com):

- Fuji Finepix 4900 Zoom
- Fuji Finepix 6900 Zoom
- Fuji Finepix S602 Zoom

Info & software (www.fujifilm.com):

- Fuji Finepix 4900 Zoom
- Fuji Finepix 6900 Zoom
- Fuji Finepix S602 Zoom

Lenzen & Filters:

- Raynox
- Tiffen
- Soligor
- Fuji
- Hama

Om een lens of filter op de Fuji's te kunnen plaatsen is een converterring nodig. Deze wordt door Fuji als 55mm - 55mm geleverd, door Hama ook als 55mm - 52mm.

Pricewatch:

- Fuji 4900
- Fuji 6900
- Fuji S602
- Geheugen

Flitsers:

Op de camera's zit een zeer eenvoudige flitsvoet (1-pens). Om deze te kunnen gebruiken moet op de flitser het diafragma en de lichtgevoeligheid (ISO) ingesteld kunnen worden. Heb je een (oude) flitser die aan deze eisen voldoet, dan kan je hier kijken of het voltage wat deze afgeeft op de besturingspen niet te hoog is voor de camera. Blijf het liefst onder de 10 volt!

Enkele bekende flitsers die veel op de Fuji's gebruikt worden:

- Metz MZ-1
- Sunpak 383
- Vivitar 285HV

Om schaduwvorming bij flitsers te voorkomen is er de Omnibounce, een diffuuskapje voor diverse soorten flitsers.

- Stroomvoorziening:

De 4900 & 6900 gebruiken een Lithium accu, bij Fuji heeft deze het typenummer NP-80. Andere merken voeren dezelfde batterij onder een ander typenummer voor een veel lagere prijs.

- Kodak: KLIC-3000
- Ricoh DB-20
- Toshiba PDR-BT1
- Unomat ??

De S602 haalt z'n energie uit een setje penlight batterijen. Het meest bekende merk met batterijen en laders is toch wel GP

- Doel van dit topic:

- Informatie over het fotograferen met deze camera's, problemen, accesoires, handigheidjes, enzovoort.

- Dus niét informatie uitwisselen over waar/hoe/wanneer/of je de camera koopt of melden dat je deze camera's fantaaastisch of verschrikkelijk vindt in vergelijking met je l33te camera. ;)

Iedereen veel plezier met je camera's, en als je iets te melden hebt omtrend je camera, post het dan snel hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Woei veel leuke info :)

mogen hier ook mooie foto's van deze camera's worden geplaatst ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ik heb zelf een canon S30, dus ik mag niets zeggen, maarrrr....dat dit een groot topic moge worden :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Firecow schreef op 24 augustus 2002 @ 20:41:

mogen hier ook mooie foto's van deze camera's worden geplaatst ?
Foto's plaatsen met mate.

Bijvoorbeeld hele reeksen van vakanties, 'zomaar' foto's, enz. allemaal richting de digicam foto topics (krijgen die ook meer mooie fuji-foto's ;) ), en de echt -hele- mooie foto's hier. (of als je veel fuji foto's hebt gewoon linkjes plaatsen :) )

Verder voorbeelden met bepaalde filters, flitsers, technieken, adapters, enzovoort kunnen hier geplaatst worden.

Let ook op de grootte bij het plaatsen van een foto. Maak het liefst een kleine versie (+/- 600 pixels breed) en een link of een clickable foto naar het grote exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Kan ik mijn oude Metz 45CT1 flitser zonder gevaar aansluiten op de S602Z? De Metzsite http://www.metz.de vind ik niet helemaal duidelijk hierin. Ik heb een aansluitblokje liggen (Hama), het aansluiten zal geen probleem zijn, maar is het safe voor de camera? Iemand ervaring?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Vulcan750 schreef op 24 augustus 2002 @ 21:21:
Kan ik mijn oude Metz 45CT1 flitser zonder gevaar aansluiten op de S602Z? De Metzsite http://www.metz.de vind ik niet helemaal duidelijk hierin. Ik heb een aansluitblokje liggen (Hama), het aansluiten zal geen probleem zijn, maar is het safe voor de camera? Iemand ervaring?
De pagina die ik eerder noemde geeft deze info over de 45CT1:
45CT1 No 600V
(Göran Samuelsson measured merely 218V on his, as did Toney Hall
Dus NOOIT deze flitser rechtstreeks met dat hama blokje aan de 602 hangen!
Dit kan wel met een converterblokje wat de spanning verlaagt naar 6 volt.

Dit dingetje heet een 'safe-sync' en staat hier op het midden van de pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kijk eens aan. Goede openingspost Tele. Kan ik morgen weer wat linkjes gaan uitpluizen ;)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
_/-\o_ Zeer mooie intro :*)

Ik ben zelf beginnend S602 gebruiker...
Mijn eerste shots zijn te zien op Pbase

Ik ben benieuwd naar de groei van dit topic :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

GeFke schreef op 25 augustus 2002 @ 00:10:
_/-\o_ Zeer mooie intro :*)

Ik ben zelf beginnend S602 gebruiker...

Ik ben benieuwd naar de groei van dit topic :9~
Die ladeknop foto vind ik zelf heel geslaagd! Mooie foto! ( http://www.pbase.com/image/4135210 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeFke schreef op 25 augustus 2002 @ 00:10:
Wellicht onbleefd om even verder te neuzen door je gallery maar ik vind de fotos van je dochter erg mooi. (http://www.pbase.com/image/3742206) Fotogeniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Okee dan. Kom ik weer aan. Ik heb wat vragen over de multiexposure. Hoe werkt die nu precies en wat is het effect. Als ik het goed begrijp zou je met de multiexposure meerdere foto's van zelfde opject kunnen maken op bijvoorbeeld verschillende afstanden. En die zouden dan samenvloeien in 1 foto :? Kan iemand voorbeelden geven van de multiexposure en uitleggen hoe hij/zij dit heeft gedaan. Ook uitleggen graag in combinatie met de werking van de camera. Soort mini-tutorial. Alvast bedankt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tele schreef op 24 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

[...]

Bedankt voor je reactie Tele! :) Maar lees ik daar 600 volt??? Weet je toevallig ook wat zo'n safe-sync blokje kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

MR_VIPER schreef op 25 augustus 2002 @ 07:54:
Okee dan. Kom ik weer aan. Ik heb wat vragen over de multiexposure. Hoe werkt die nu precies en wat is het effect. Als ik het goed begrijp zou je met de multiexposure meerdere foto's van zelfde opject kunnen maken op bijvoorbeeld verschillende afstanden. En die zouden dan samenvloeien in 1 foto :? Kan iemand voorbeelden geven van de multiexposure en uitleggen hoe hij/zij dit heeft gedaan. Ook uitleggen graag in combinatie met de werking van de camera. Soort mini-tutorial. Alvast bedankt.
Oke :) Stap voor stap
1.Zet je camera op de M stand
2.Stel de sluitertijd (draaiknop) en het diafragma in +/- knop ingedrukt houden en dan draaiknop...
3.als die goed staat ga je naar je menu en kies multie exposure
4.Zet je camera op een statief of iets waar hij niet op beweegt... Echt doen !
5.Kies een onderewerp wat je wilt fotograferen.... bijv een bakkie vissen voer
6.Je kan meerdere dingen met dat multieexposure doen wat je zelf wil... als jij 2 vissen voer bakjes wil hebben maak je eerst een foto met het bakje links in je beeld en je 2e foto (eerst op next drukken op je lcd) zet je heb bakje aan de rechter kant van de foto, eindres = 2 bakjes....of wat ik dus heb gedaan = bakje op de zelfde plaats eerste foto op 1 x zoom bijv 2e foto op 3 x zoom en 3e foto op 4x zoom of iets dergelijks... dan krijg je dus dit effect

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/visvoer.JPG

Hoop dat je het nu snapt...
tis niet zo super moeilijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Kan mij iemand even uitleggen hoe je dode & hotpixels vaststelt ?
Is een dode pixel hetzelfde als een hotpixel :?

Ik heb een fototje genomen met de lensdop erop en vond er volledig rechts en bijna onderaan een rood puntje op. Zie Lensdop

Het is niet echt een interessante foto zo volledig zwart maar is dit nu een hotpixel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Firecow schreef op 25 augustus 2002 @ 12:43:
[...]

2.Stel de sluitertijd (draaiknop) en het diafragma in +/- knop ingedrukt houden en dan draaiknop...
6.Je kan meerdere dingen met dat multieexposure doen wat je zelf wil... als jij 2 vissen voer bakjes wil hebben maak je eerst een foto met het bakje links in je beeld en je 2e foto (eerst op next drukken op je lcd) zet je heb bakje aan de rechter kant van de foto, eindres = 2 bakjes....of wat ik dus heb gedaan = bakje op de zelfde plaats eerste foto op 1 x zoom bijv 2e foto op 3 x zoom en 3e foto op 4x zoom of iets dergelijks... dan krijg je dus dit effect

Dit had ik al eens geprobeerd. Alleen gaf het niet het gewenste resultaat dus vandaar dacht ik dat ik iets fout deed met de settings ;) Maar thnx.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Firecow schreef op 25 augustus 2002 @ 12:43:
[...]

Kijk, dit vind ik nu nou leuk, van deze dingen. Nooit verder gekeken naar die multiexposure, is toch best cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Laten we van nu niet meer afwijken van het topic-item please, dit was niet echt de groei van het topic zoals ik die had willen zien, en ik denk dat ik daar niet alleen in ben...
In de plaats van onnodige reply's te geven :'( , had ik liever een reactie op mijn vraagje van hot- & deadpixels gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
GeFke schreef op 25 augustus 2002 @ 13:00:
Kan mij iemand even uitleggen hoe je dode & hotpixels vaststelt ?
Is een dode pixel hetzelfde als een hotpixel :?

Ik heb een fototje genomen met de lensdop erop en vond er volledig rechts en bijna onderaan een rood puntje op. Zie Lensdop

Het is niet echt een interessante foto zo volledig zwart maar is dit nu een hotpixel :?
Was ff zoeken maar idd dat is een hotpixel... je moet de sluitertijd nog ff wat verhogen dan wordt ie duidelijker...

Volgens de EXIF info is die shot genomen bij 1/4sec, ik zou een hotpixel verwachten boven de 1-2sec... je kan hem ervoor ruilen, mijn eerste Fuji had er 3 :(

Miekol nog bedankt voor je mailtje, ik had echter al een Fuji 1.5x besteld, dus ik w8 ff af.

* Redje vind het alleen jammer dat er veel posts in dit nieuwe topic niet on-topic zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Redje schreef op 25 augustus 2002 @ 15:59:
[...]

Was ff zoeken maar idd dat is een hotpixel... je moet de sluitertijd nog ff wat verhogen dan wordt ie duidelijker...

Volgens de EXIF info is die shot genomen bij 1/4sec, ik zou een hotpixel verwachten boven de 1-2sec... je kan hem ervoor ruilen, mijn eerste Fuji had er 3 :(

Miekol nog bedankt voor je mailtje, ik had echter al een Fuji 1.5x besteld, dus ik w8 ff af.

* Redje vind het alleen jammer dat er veel posts in dit nieuwe topic niet on-topic zijn
Wil je zeggen dat de fuji's die je later kreeg GEEN hotpixels meer hadden ?;) he das interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
majic schreef op 25 augustus 2002 @ 20:09:
[...]

Wil je zeggen dat de fuji's die je later kreeg GEEN hotpixels meer hadden ?;) he das interessant :)
Geen hotpixels die opvallen iig.
Ik heb ter compensatie ;) nu wel een dooie sub-pixel in het grote lcd, maar dat heb ik liever dat in het ccd zelf.
Ach er zitten zoveel pixels totaal in een digicam (lcd, evf & ccd) dat er makkelijk een paar niet goed kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
In m'n LCD en EVF heb ik er nog geen gezien gelukkig, moet ik mij nou echt zorgen maken om zo één pixeltje??
Ik het dezelfde shot genomen met 15 sec sluitertijd en vind diezelfde pixel niet meer terug 8)7 Slechts één heel klein wit puntje op een andere plaats.
Ik ga het niet risceren om mijn toestel om te ruilen wat misschien tref ik slechter.
Iemand al multiexposure voorbeeldjes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
majic schreef op 25 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

niet iedere fuji s602 gebruiker spit heel het forum door, toevallig heb ik de inkoopactie wel eens voorbij zien komen maar kon het waarderen dat ik er nog even aan herinnerd werd . Dus ja, dat soort posts zijn gewenst!
Sorry, ik ben het (in dit geval) niet met je eens; het betreffende topic staat al vanaf het begin op de hoofdpagina (omdat het een behoorlijk actief topic is). Dus spitten is echt niet nodig. Als je "Gadget Talk" opent, en je hebt batterijen nodig, dat zie je dat topic echt niet over het hoofd...
En laten we s.v.p. dit onderwerp verder rusten en ons met positievere zaken bezighouden! (zo erg was dit allemaal nou toch ook niet?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
GeFke schreef op 25 augustus 2002 @ 21:06:
In m'n LCD en EVF heb ik er nog geen gezien gelukkig, moet ik mij nou echt zorgen maken om zo één pixeltje??
Ik het dezelfde shot genomen met 15 sec sluitertijd en vind diezelfde pixel niet meer terug 8)7 Slechts één heel klein wit puntje op een andere plaats.
Ik ga het niet risceren om mijn toestel om te ruilen wat misschien tref ik slechter.
Iemand al multiexposure voorbeeldjes ??
De grap is dat in Manual modus de hotpixels en anders ruis wordt onderdrukt bij een sluitertijd hoger dan 3 sec. Je had hem dus eigenlijk is S modus moeten nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

miekol.... heb je al wat pics gemaakt met je b300 ???
je zou vandaag toch die ring binnenkrijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Jah zit met smart voor de deur te w8en maar de NPD neemt rustig ze tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

EINDELIJK! mijn is S602 binnen! :D
EN! ook nog de256 CF uit Australie!!! :*)
Nu kan ik eindelijk los!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Freekdernatuur schreef op 26 augustus 2002 @ 13:27:
EINDELIJK! mijn is S602 binnen! :D
EN! ook nog de256 CF uit Australie!!! :*)
Nu kan ik eindelijk los!! :7
Welkom in het clubke veel suc6 ermee :+
CF uit Australië :? :? Waarom, is ie daar veel goedkoper ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ja

http://www.powerinnumbers.com.au/

Site is geloof ik ff down maar ik heb zelf 190 euro betaald voor 512MB CF 20x Ridata :)

Nog steeds niks van NPD, is gewoon DONDERDAG op gestuurd ()*&^Q&$#^*&^#*(^$(@$^#&*#^bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

tis maandag...
hier ook nog geen post geweest hoor
op maandag zitten ze nog in het weekend stemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ja maar het is NPD, niet TPG en op hun website staat 'levering volgende ochtend' $(*&#()*&# :(

Net gebeld met NPD, ligt dat pakket voor de enevandere reden in Dordtrecht! |:( 8)7 (daar woon ik dus niet) dus nu wordt het morgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Ik heb een mooi progje gevonden om uw camera te controleren op hot/deadpixels
Deadpixeltest Lees het bijgevoegde Worddocument en proberen maar...
Op mijn eigen lenscapshot slechts 1 hotpixel >:) bij 1/4 sec sluitertijd, als ik straks thuis ben nog wat meer testen met andere sluitertijden.

Ik ben nog altijd aan het wachten op wat multiexposure voorbeeldjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

GeFke schreef op 26 augustus 2002 @ 13:35:
[...]

Welkom in het clubke veel suc6 ermee :+
CF uit Australië :? :? Waarom, is ie daar veel goedkoper ofzo ?
Dat ook, en hij scheen nog wel goed en snel te zijn...
(en dan kan ik mijn credit card weer eens gebruiken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Offtopic-geneuzel verwijderd.
Gelieve ontopic en vriendelijk te reageren :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Dank Oscar :)

Hier wat (engelstalige) informatie over begrippen in de fotografiewereld; oa depth of field, witbalans, iso, sluitertijden, interpolatie, enzovoort :)

http://www.megapixel.net/html/issueindex.html , en dan een onderwerp selecteren.

http://www.imaging-resource.com/BETTERPICS.HTM geeft veel info over hoe je foto's te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hoi !. Ik had laatst een probleem met m'n 64 Mb smart media , in mijn 4900Z.
Voorheen had ik al eens problemen maar met een 32 Mb SM kaartje , maar dit was met een 2400Z. Ik overweeg nu om ipv 1 128Mb kaartje , bijv. 4 32 Mb kaartjes te kopen,
als er dan eentje afsterft, heb ik in ieder geval nog "rolletjes" , en het risico
van het verliezen van foto's is kleiner.

Ben ik de enige die wel eens problemen heeft met z'n media ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
u_nix_we_all schreef op 26 augustus 2002 @ 17:36:
Hoi !. Ik had laatst een probleem met m'n 64 Mb smart media , in mijn 4900Z.
Voorheen had ik al eens problemen maar met een 32 Mb SM kaartje , maar dit was met een 2400Z. Ik overweeg nu om ipv 1 128Mb kaartje , bijv. 4 32 Mb kaartjes te kopen,
als er dan eentje afsterft, heb ik in ieder geval nog "rolletjes" , en het risico
van het verliezen van foto's is kleiner.

Ben ik de enige die wel eens problemen heeft met z'n media ?
Nee, mijn "oude" Nikon had af en toe moeite met Apacer compact flash, met de Fuji 602 werkt datzelfde geheugen al helemaal niet, Sandisk CF werkt weer prima.

Bij CF zit de controller in het kaartje, bij SM zit de controller in de camera, de kans op compatibiliteits issues is daardoor bij SM een stuk minder.

Overhet algemeen is Sandisk erg goed compatible.

Ik zou gewoon gaan voor 1x 128MB, 4x 32MB is zoooo onhanidg, dan blijf je swappen(als het regent bijvoorbeeld heb ik daar geen zin in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
miekol schreef op 26 augustus 2002 @ 13:41:
Ja

http://www.powerinnumbers.com.au/

Site is geloof ik ff down maar ik heb zelf 190 euro betaald voor 512MB CF 20x Ridata :)

Nog steeds niks van NPD, is gewoon DONDERDAG op gestuurd ()*&^Q&$#^*&^#*(^$(@$^#&*#^bedrijf
WAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! €238.5 voor een 20 gig imagetank? Klopt dit wel??????? zo ja dan ga ik er een kopen van die site. maar eerst eens een credit card aanvragen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Denk het wel eigenlijk. 190 euro voor 512MB CF is toch ook gewoon een schijntje in verhouding met NL?

Ik neem aan dat je dit gelezen heb
BUY IMAGE TANK NOW AND GET POWER BANK FREE

Store 20,000+ photos away from home.
Fast Transfer rate with new USB connection to Image Tank and after to PC.
USE IMAGE TANK AS USB READER/WRITER WITH CAPACITY OF 20 GIG
Unit Dimension: 13.2cm x 8.5cm x 2.8cm
Unit Weight: 250g

<knip>

Contains: Image Tank, USB Cable, AC/DC Converter, 100~240V auto-switched, Plug-in Car Charger 12~24VDC, CD (Drivers & Instruction Manual),

1 Year Warranty on the unit and 3 years warranty on Fujitsu Hard Drive

Pack Contains: Image Tank, Power Bank Battery, Case, Charger, Car Charger, CD Drivers and Manual, Cables, 20 GIG HAED DRIVE
AU $450.00 (app. USD 234/EUR 238.5)
Volgens mij is dat dus inc batterij, image tank en 20gb hd? Toch? Niet duur inderdaad!

Check dit btw: http://www.tweakers.net/pricewatch/33322 daar staat ie voor 255 bij powerinnumbers, prijs zal goedkoper nu zijn omdat de euro duurder geworden is?

Top service bij die winkel btw, ik had me CF kaartje en USB Reader in 3 dagen vanuit australie binnen! (Met DHL) en ze reageren ook altijd snel op je mailtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Even wat S602z pics voor de gein tussendoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert7.jpg

Kat in the hood

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert6.jpg

Dit vond ik wel een grappige foto. "De balende kat". Kan namelijk niet bij de eenden op de achtergrond :) In werkelijkheid interesseerden die eenden hem geen reet, maar dat weet jij niet. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert5.jpg

De vijver waar die balende kat zat van een afstandje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert4.jpg

Dit vond ik ook wel een aardige foto. Beetje post apocalyptisch, door die dooie berk.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert3.jpg

Nog een post-apocalyptische foto. Mocht Greenpeace ooit actie gaan voeren tegen deze bedrijven, zijn dit mooie pics voor hun campagne ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert2.jpg

Een stilstaand kanaaltje, niet meer in gebruik

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/s602z/tolbert1.jpg

Zonsondergang in Groningen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Captain Pervert schreef op 26 augustus 2002 @ 22:29:
Even wat S602z pics voor de gein tussendoor.

[afbeelding]

De vijver waar die balende kat zat van een afstandje

[afbeelding]

Een stilstaand kanaaltje, niet meer in gebruik
Vraagje voor wie ut dan ook mag weten: Zou op zo een foto een polarisatie filter nou handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Jaja! Eindelijk me adapterring binnen en met me Olympus B 300 kunnen spelen :D

Hier de eerste voorbeeldjes:

Met B 300 erop, geen zoom, ong 59,5mm

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082708s.jpg

Met B 300 volledige zoom, geen digitale zoom, ong 357mm

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082709s.jpg
(niet superscherp ofzo maar zijn ff snel genomen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Kun je mischien ff dit voor mij/ons doen

Foto zonderzoom met b300
Foto zonderzoom zonder b300

Foto met zoom en b300
foto met zoom zonder b300

bij die foto's hierboven zie je niet echt verschil eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Je bedoelt dus met helemaal niks, 6x optisch, en niks met b300 en 6x optisch met b300? :) Zal zo ff doen had eerst al gedaan maar die waren niet helemaal gelukt (had ut btje druk :P)

Zal gelijk ook ff kijken of ik nog een goed voorbeeldje van polarisatie filter kan maken :)

Maak ze morgen wel had ff gezeik met smartmedia kaartje/kopieren enzo maar op de enevandere manier zijn een zooitje fotos niet helemaal goed overkomen :? Snap het niet helemaal maar is iig wel irritant. Zal dus morgen de beloofde fotos nog een keer maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er eigenlijk iemand een Wide-convertor gekocht voor z'n 6900/S602? Ik zit nogsteeds een beetje te twijfelen eigenlijk. Meer tele lijkt me in sommige situaties erg leuk, maar die situaties komen nu ook weer niet zo heel erg vaak (200 euro vaak zegmaar :P ) voor. Misschien dat je (vooral voor vakantie-achtige foto's) wel veel hebt aan meer wide. Dus...heeft iemand ervaring met wide convertors van/voor Fuji ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nee maar ik zou er denk ik uiteindelijk wel een willen. Heb nu alleen geen geld :D Raynox maakt opzich veel verschillende (een Fish Eye lens lijkt ook me ook wel lachuh maar voor die ene keer dat je daar een leuke foto mee kan maken btje duur :P)

Deze url is denk ik wel een oude bekende:

http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm

Welke merken maken nog meer wide angle lenzen die compatible zijn met de 602?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

miekol schreef op 27 augustus 2002 @ 18:17:
Je bedoelt dus met helemaal niks, 6x optisch, en niks met b300 en 6x optisch met b300? :) Zal zo ff doen had eerst al gedaan maar die waren niet helemaal gelukt (had ut btje druk :P)

Zal gelijk ook ff kijken of ik nog een goed voorbeeldje van polarisatie filter kan maken :)
yup je snapt hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 27 augustus 2002 @ 19:42:
Nee maar ik zou er denk ik uiteindelijk wel een willen. Heb nu alleen geen geld :D Raynox maakt opzich veel verschillende (een Fish Eye lens lijkt ook me ook wel lachuh maar voor die ene keer dat je daar een leuke foto mee kan maken btje duur :P)

Deze url is denk ik wel een oude bekende:

http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm

Welke merken maken nog meer wide angle lenzen die compatible zijn met de 602?
Ik kende Raynox uiteraard wel, maar had tot nu toe eigenlijk alleen nog maar naar de Fuji en Hama convertors gekeken (omdat die goed verkrijgbaar zijn).

De DCR-6600PRO lijkt me echt wel wat eigenlijk, na wat "onderzoek" gedaan te hebben op bovenstaande site, thnx :Y) Weet iemand verkoopadressen van Raynox in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/dcr1800-s602.jpg
dees is >:) ben benieuwd naar de prijs alleen

[ Voor 0% gewijzigd door Firecow op 27-08-2002 22:04 . Reden: tja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de kwali van die DCR1800 veel minder dan van bijvoorbeeld een B300 ( :9~ ) Hopelijk is Raynox beter in groothoek-covertors, want de [b]DCR-6600PRO Pro-Wideangle lens 0.66X[b] vind ik echt een cool ding :Y)

Edit: niks gezegd...die test ging over een DCR1830 (bestaat ie dan?) Maar die had in ieder geval een hele boel hoop CA. Zelfs de 1850 "Pro" was IMHO minder dan de B300. Maarja, heb ook nog geen prijzen gezien, dus mischien rechtvaardigd dat een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
In het forum van DP review staat ook een leuk threadje over converters en met name het verschil tussen de Oly B300 en Fuji, qua scherpte schijnt het niet veel uit te maken echter is de Oly 1.7x en de Fuji 1.5x... (Fuji is rond de €140 incl. adapterring.)

Dit zijn beide, denk ik, ook de betere teleconvertors voor de 602, andere(Tiffen, Raynox) zijn toch minder... van Hama hoor en zie je weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

http://www.budgetfoto.nl verkoopt zo een beetje het hele assortiment. De Raynox 0,66x lijkt mij idd wel een goeie keus als groothoek lens. Jammer dat er geen vergelijkingen Fuji/Raynox/Hama etc. zijn van wide angle :(
Firecow schreef op 27 augustus 2002 @ 22:03:
[afbeelding]
dees is >:) ben benieuwd naar de prijs alleen
Raynox DCR-1800 (1,8x tele) € 117,50

Raynox DCR-1850 (1,85x tele) € 165,00

Valt erg mee alleen de 1850 is wel een betere keus, als je er 35 euro bijlegd heb je al een B 300 :P
Redje schreef op 27 augustus 2002 @ 22:43:
In het forum van DP review staat ook een leuk threadje over converters en met name het verschil tussen de Oly B300 en Fuji, qua scherpte schijnt het niet veel uit te maken echter is de Oly 1.7x en de Fuji 1.5x... (Fuji is rond de €140 incl. adapterring.)

Dit zijn beide, denk ik, ook de betere teleconvertors voor de 602, andere(Tiffen, Raynox) zijn toch minder... van Hama hoor en zie je weinig.
Iemand enig idee waar je deze hama converter kan kopen en wat dat dan wel niet mag kosten?

Plaatje van Raynox DCR-250 Macro lens:

klik dat vind ik nou :9~ :D

[ Voor 0% gewijzigd door miekol op 27-08-2002 23:14 . Reden: ben nou toch bezig :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor die Budgetfoto, is mooi zo'n winkel met alle (denk ik) Raynox stuff :) Is jullie ook de RT5255 Lens Holder (onderaan pagina) opgevallen. Dat dingetje kost zo'n 18 euro, ben benieuwd wat er zoveel beter zou zijn aan de Fuji van 54 euro (wat ik nog steeds belachelijk duur vind voor zoiets).

Verder zag ik op die site iets over een 0.65x Wide Angle (zonder "Pro" = veel CA volgens mij) voor bijna niks. Eens kijken of daar meer over te vinden is.

Die Hama 5.5X convertor kan ik niks over vinden, heb zelfs een PDF van Hama gedownload van 24Mb en dat was dan alleen nog maar de foto/video catalogus. Stond ie niet in :( Iemand anders misschien...

O ja, zomaar een vraagje van huishoudelijk aard...kan je eigenlijk met zulke brandpuntsafstanden nog wel zonder statief, lijkt me niet. Iemand ervaring tot hoever dat ongeveer goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Is idd belachelijk duur die Fuji en kan me niet voorstellen dat er veel verschil tussen zit. Tis namelijk gewoon een stukje metaal met 2 schroefdraden! Ik heb zelf voor zo een filtersetje (poli + uv filter + 55 mm lens dop + fuji 55mm adapter ring) bij www.d95.nl gekozen. Was 100 euro inc verzendkosten. Opzich redelijke voordeling, de adapterring was daar los 52,50 geloof ik en het filtersetje een euro of 70.

Jammer dat er niks over die Hama 5,5x te vinden is, kon zelf ook niks vinden. Ziet er wel super uit en 1890mm hahaha :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt toch een B300? Dan is het zelfs 1964mm :D :9~ Koop daar gerust een heeeel stevig ( == duur) statief bij zou ik zo zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ja, heb een B 300 :D Als die Hama 5,5x ooit te vinden is en ook maar lichtelijk betaalbaar is zal ik idd ook aan een zwaar statief moeten :D Maar ja voorlopig geen geld meer na de B 300 + Ring/Filterset :D Eerst maar es nieuw baantje zoeken :) Ennuh 1964mm, omg hoeveel x is dat wel niet (30x ofzo?). Niet praktisch, wel erg stoer :D
Jammer dat die vent op pbase geen voorbeeld fotos heeft van die combi (d7 + b 300 + hama 5,5x) of heb ik die gewoon niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

jammer dat die super marcro close up lens een 49 mm is
45 euro maar die lens alleen moet je meerdere kokers hebben als je meerdere lensen wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd ik net gebeld door iemand van Hama, had de catalogus aangevraagd >:) Waar zo'n domeinnaam wel niet goed voor is, denken ze zeker dat ik een webwinkel heb ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

die site van hama zuigt echt hard :r
staat maar 1 lens op ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Ik ben op zoek naar tas waar een paar dingen in zouden moeten kunnen.
* Fuji S602
* batterijlader (GP Powerbank smart)
* 4 x AA batterij

Euhm, ja dat was het eigenlijk al. (die batterijlader zou later vervangen kunnen worden door een extra lens oid).

Ik zit wat te denken in de richting Lowepro D-Res 40AW of Samsonite trekking 110.
Zijn er nog andere tassen in het bos, die wat in aanmerking komen?
Wat voor tassen/cases/bags/zakjes hebben jullie allemaal om je camera hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Hier dan ff wat voorbeeldjes van zoom vermogen van de B 300 :)
Fotos zijn niet echt goed gelukt, instellingen waren ook niet echt ideaal maar ach was maar foto('s) van achtertuintje :D

35 mm (Camera met niks erop en 0x zoom)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082801s.jpg

210mm (6x Optisch zoom van camera)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082802s.jpg

59,5mm (Camera met 0x zoom en B 300 erop)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082803s.jpg

357mm (Camera met 6x zoom en B 300 erop)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082804s.jpg

?? mm (Camera met 6x zoom, B 300 + digitale zoom)

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082805s.jpg

Scherp/mooi is anders maar zo heb je iig een idee van het bereik :) Heb wel steeds AF kadertje op het slotje gezet dus dat zou het scherpst moeten zijn

Omdat nog niemand gereageerd heb gooi ik dees er ff bij, maakt toch niks uit :P

35 mm (Camera met niks erop en 0x zoom), processed met photoshop

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/fotos/b300/02082801ps.jpg

Voor de enevandere reden hebben mijn originele foto vaak een beetje 'groene gloed' in de kleuren. Het was gewoon buiten in de zon en de WB stond ook op daglicht, snap niet waar die groene gloed vandaan komt? (Niet helemaal eerlijk omdat die 2e ook resized is maar je ziet iig dat de groene gloed weg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Firecow schreef op 28 augustus 2002 @ 14:47:
die site van hama zuigt echt hard :r
staat maar 1 lens op ofzo :?
Misschien meer op het Duitse gedeelte?

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

tja ik kan geen duits en ik vindt daar maar 1 lens hoor :?

Verwijderd

Van de week krijg ik de catalogus (in papiere versie :D ) als het goed is... hopelijk staat daar meer in, ik houd jullie uiteraard op de hoogte :Y)

Verwijderd

even een link naar de bewuste thread op dpreview :
http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=3262700

Vergelijking :
http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=2042260

Zitten die opzetlenzen trouwens niet in de weg voor de AF sensoren?
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://raynox.co.jp/comparison/images/dcr5000-s602.jpg

Op het moment heb ik nog geen s602 in bezit, maar hij komt er wel een keer aan :) Stagevergoeding :P

• Captain Pervert
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 02:32:
Zitten die opzetlenzen trouwens niet in de weg voor de AF sensoren?
Voorbeeld:
[afbeelding]
Hele goede vraag! B)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Denk het wel als ik dat zo zie :'( En de AF is al zo matig (in matige omstandigheden ;)

• Redje
Ja hij zit in de weg bij sommige lenzen... je moet dan via het menu instellen dat je een add-on lens gebruikt, je disabled dan de AF.

Verwijderd

Heb zojuist (is dat een Nederlands woord :? ) de catalogus van Hama gehad! En guess what? Geen 5,5x teleconvertor :( Dat boek is trouwens uit october 2001 :? Maar die foto op pbase staat er als sinds ergens 2000 geloof ik. (voorlopige) Conclusie, hij is uit het assortiment gehaald...

offtopic:
Captain Pervert, heb je een 928GTS of is het je droomauto ;) ?

• Captain Pervert
Is geen GTS maar een S4. De GTS zuipte teveel en is nu nog onbetaalbaar (voor mij dan). Het is een S4 en dat is inderdaad mijn droomauto ja :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Captain Pervert schreef op 29 augustus 2002 @ 14:26:
Is geen GTS maar een S4. De GTS zuipte teveel en is nu nog onbetaalbaar (voor mij dan). Het is een S4 en dat is inderdaad mijn droomauto ja :)
verkeerde topic ?:)

Verwijderd

Heeft iemand al iets gevonden over de 5,5x Hama? Ik vind dat ding zo grappig, zou er wel eens meer over willen weten.

offtopic:
Nee joh...Captain pervert vergat er bij te zeggen dat het offtopic was :D

Ahh ik gokte gts omdat ie er lekker modern uit zag ivm de 1977 928's :) Je droomauto is in ieder geval van het goede merk, maar doe mij maar een 1989 911 Speedster. En wat betaalbare droomauto's betreft een 968.

• miekol

miekol

erm

Hama neemt jou vrij serieus (anders krijg je geen catalogus :D) ik zou zeggen mail Hama er es over?

Ennuh over AF + Telelens, als ik set adapter ring = yes doe (dus met B 300) dan werkt de AF gewoon nog hoor en de B 300 zit wel half voor de TTL. Werkt waarschijnlijk niet helemaal ideaal maar het werkt echt nog wel :)

• Danneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

[[ the key to all my answers, are her eyes ]]

Verwijderd

Ik zal Hama eens mailen ja :) Stom dat ik er niet aan had gedacht.

Wat moet ik daar precies checken dan :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:06:
Ze hebben daar onder het kopje apparatuur een itempje over fuji 6900.

Nog net geen spam imho.

Verwijderd

miekol schreef op 29 augustus 2002 @ 20:53:
Hama neemt jou vrij serieus (anders krijg je geen catalogus :D) ik zou zeggen mail Hama er es over?

Ennuh over AF + Telelens, als ik set adapter ring = yes doe (dus met B 300) dan werkt de AF gewoon nog hoor en de B 300 zit wel half voor de TTL. Werkt waarschijnlijk niet helemaal ideaal maar het werkt echt nog wel :)
Naast de IR AF die bovenin zit, zit er ook nog TTL (Through The Lens) AF dmv contrast detectie in. De IR dient alleen maar voor het grove scherpstel werk, is niet helemaal cruciaal dus..maar jet moet em wel uitzetten lijkt me, anders wil ie op de ring gaan focussen :)

• miekol

miekol

erm

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:06:
Ik zal Hama eens mailen ja :) Stom dat ik er niet aan had gedacht.

Hou ons op de hoogtuh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Wat pics v/d Fuji TL-FX9 1.5x Teleconverter

Hanidg als je een 2e digicam hebt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/s602z+fuji_a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/s602z+fuji_b.jpg

Kwaliteit is hier minder, maar ff snel uit het raam geschoten ;)
De bovenste geeft het verschil weer met en zonder 1.5x in maximale zoom zonder digitale zoom.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/s602z+fuji_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/fuji602/s602z+fuji_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Wel mooi klein dingetje :) Jammer dat ze hem in het zilver hebben gemaakt, snap ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is opzich tamelijk jammer ja...maar aan de andere kant...die profi 500mm ofzo lenzen van SLR's zijn altijd grijs (ook oerlelijk maar ok).....conclusie...ziet er wel lekker profi uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
miekol schreef op 30 augustus 2002 @ 19:21:
Wel mooi klein dingetje :) Jammer dat ze hem in het zilver hebben gemaakt, snap ik niet helemaal?
Is oorspronkelijk voor de Fuji 4900, en die is in het zilver:

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-camerastore.com/fuji4900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen weten ook echt alles he :D Wat een oerlelijke cam zeg (nofi voor 0wnerz ;) ) Opzich vind ik die kleur wel weer een stap in de richting Raynox/B300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze is pas lelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.minoltaeurope.com/cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/IuD/digital_int1/G1309105_1.jpg
de FinePix6900 vind ik nog wel de mooiste van de 3..maar goed aar gaat het niet om he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik vind die s602 zo groot,
hij is wel mooi :)
ik zag iemand vandaag ermee lopen bij een vliegshow, maar hij is groter dan ik dacht :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
edit: dubbel ? :? vaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 31 augustus 2002 @ 16:13:
ik vind die s602 zo groot,
hij is wel mooi :)
ik zag iemand vandaag ermee lopen bij een vliegshow, maar hij is groter dan ik dacht :{
Je moet eens bedienen cq. in je handen hebben. Als de batterijen erin zitten is dat ding zo perfect in balans en voelt zo :9~ aan.

Als je een SLR-cam gewend ben dan is tie niet groot.

Vergeet niet dat ie een 6x optische zoom heeft he :? Dat maakt em iets groter.

De Sony DSC-707v mag iets compacter zijn maar die heeft niet de 'grip' en 'feel' als deze fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tele schreef op 24 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

[...]

Heeft iemand zo'n ding, en wa mag dakostte? Kheb nog niks hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Je moet eens bedienen cq. in je handen hebben. Als de batterijen erin zitten is dat ding zo perfect in balans en voelt zo :9~ aan.

Als je een SLR-cam gewend ben dan is tie niet groot.

Vergeet niet dat ie een 6x optische zoom heeft he :? Dat maakt em iets groter.

De Sony DSC-707v mag iets compacter zijn maar die heeft niet de 'grip' en 'feel' als deze fuji.
ja, als mijn pa er een wilt wil ie een vrij onmogelijke combo...veel zoom, maar moet in binnenzak kunnen van ski-jack...Overigens zag ik laatst een nikon coolpix 5000, vrij compact :) maar dit is te offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
marteltor schreef op 01 september 2002 @ 00:02:
[...]

ja, als mijn pa er een wilt wil ie een vrij onmogelijke combo...veel zoom, maar moet in binnenzak kunnen van ski-jack...Overigens zag ik laatst een nikon coolpix 5000, vrij compact :) maar dit is te offtopic
Tja, ook een mooie camera! Maar om 3x zoom nu "veel zoom" te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Vulcan750 schreef op 01 september 2002 @ 00:16:
[...]

Tja, ook een mooie camera! Maar om 3x zoom nu "veel zoom" te noemen...
ik dacht eigenlijk dat ie meer zoom had, maar idd, het is maar 3x
maar weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Het is echt fucked up weet je.

De beste camera's in deze prijsklasse hebben weer 3x zoom enzo. Ik had liever de Canon Poewrshot G2 gehad, 4 MP en gewoon scherpere foto's. Maar ja, deze zoomlens is wel geil, en hij is iets goedkoper, en ik had goede ervaringen met Fuji...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 01 september 2002 @ 00:02:
[...]

oly ultrazoompjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2MP :'(

Edit:

Shit niks gezegd, t is al (nou ja...) laat...was de 720UZ vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
is die 720 uz dan zo klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Was dit weekend op Spa.
Hier kon ik mooi testen met de 602 + 1.5x tele combo.

Conclusie is dat het niet mee valt om F1's met snelheden boven de 200 makkelijk te fotograferen...

Eéntje die wel goed gelukt is:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/pics/spa2002/spa2002_montoya.jpg
Zo uit de camera, alleen geresized.
Instellingen: shutter-priority modus(1/250), 5fps modus en whitebalance op sunny.

De camera is ook erg zuinig, de heledag maar 1.5 setje batterijen gebruikt, de camera stond de hele race aan (niet op auto-off 2min, preview aan). In de auto had het 2e setje nog genoeg juice om alle 300+ fotos te bekijken, thuis werkte ze nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Redje schreef op 02 september 2002 @ 18:46:
Was dit weekend op Spa.
Hier kon ik mooi testen met de 602 + 1.5x tele combo.

Conclusie is dat het niet mee valt om F1's met snelheden boven de 200 makkelijk te fotograferen...

Eéntje die wel goed gelukt is:
[afbeelding]
Zo uit de camera, alleen geresized.
Instellingen: shutter-priority modus(1/250), 5fps modus en whitebalance op sunny.

De camera is ook erg zuinig, de heledag maar 1.5 setje batterijen gebruikt, de camera stond de hele race aan (niet op auto-off 2min, preview aan). In de auto had het 2e setje nog genoeg juice om alle 300+ fotos te bekijken, thuis werkte ze nog :)
erg mooie foto, helemaal voor zo een snelle kar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 11-09 04:57

joep_k

......

Weet iemand misschien waar je de fuji tas kan halen voor de 602?
ik heb wel een vierkante versie gezien, maar die wil ik niet.
ik bedoel de driehoek-achtige:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joepkk/Image2.jpg

In de PDF folder stond deze altijd, maar ik ben h'm nog nooit tegengekomen.

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je konijnenberg maar ff mailen of ze een plaatje kunnen schieten voor je. ( post dat dan hier, ik weet ook niet hoe die er precies uitziet )

Ik weet wel (uit het oude topic) van iemand dat het een 'pistoolholster' tas is en dat je em aan je riem moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Heb weer een leuk speeltje gevonden >:) wat vinden we hiervan:

http://www.ckcpower.com/scopes.htm

:D Staat niks over mm thread ofzo dus weet niet of het zou werken met 602 maar je moet de samples eens moeten bekjiken. (Heb ze trouwens gemailed of dit zou werken met een 602 dus als ik antwoord krijg zal ik het hier posten :) Nou dit is dus niet bruikbaar met de 602 (teveel vignetting), die andere lens (link hieronder) zou wel moeten werken :))

dit is ook een leuke lens })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Heeft er toevallig iemand ervaring met Tonino Lamborghini camera tassen?
en doel ik op een van deze dingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/tweakers/tl1003.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/tweakers/tl1202.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/tweakers/tl1505.gif

ze zien er namelijk wel errug stoer uit
(zie http://www.tlmm.com/ voor meer info)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste