• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

* Chrasher

Zo effe dit draadje weer omhoog schoppen. :P Blijft een heerlijke camera die vooral erg snel is.
Beetje "pannen" tijdens een race of een landing? Geen enkel probleem. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/zandvoort/155130AA.JPG
Carlos Checa op Zandvoort.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/klm6.jpg
Tijdens de landing. :7

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekdernatuur schreef op 07 september 2002 @ 14:12:
Heeft er toevallig iemand ervaring met Tonino Lamborghini camera tassen?
en doel ik op een van deze dingen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ze zien er namelijk wel errug stoer uit
(zie http://www.tlmm.com/ voor meer info)
Ja.. ik heb de n1201 gekocht voor mijn s602. Is al mee geweest op vakantie enzo..prima en lekker compact tasje! ministatiefje en extrageheugen (en eventueel extra batts) passen er nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 09:42
Freekdernatuur schreef op 26 augustus 2002 @ 13:27:
EINDELIJK! mijn is S602 binnen! :D
EN! ook nog de256 CF uit Australie!!! :*)
Nu kan ik eindelijk los!! :7
Wat heb je totaal nu betaald voor je 256 MB CF? Bijvoorbeeld BTW/verzend/invoerrechten enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Ik heb zelf bij PIN 450-500 euro betaald voor:

2x 512MB Ridata
2x 6 in USB Reader
en shipping etc. Geen invoer belasting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

sjares schreef op 15 september 2002 @ 12:54:
[...]

Wat heb je totaal nu betaald voor je 256 MB CF? Bijvoorbeeld BTW/verzend/invoerrechten enz?
volgens mijn credit-card afschrift heb ik in totaal : 223 AUD betaald.
(koers -> 174,560) Dus: 127,86 Euro
Super ding.

Afgelopen weekend heb ik de 1505 van Tonino Lamborghini gekocht. Wel duur; 50 euro, maar wel heel mooi, meet aardig wat vakjes. Kan wel een lader in, genoeg extra batterijen etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:02:
[...]

Ja.. ik heb de n1201 gekocht voor mijn s602. Is al mee geweest op vakantie enzo..prima en lekker compact tasje! ministatiefje en extrageheugen (en eventueel extra batts) passen er nog bij :)
heb je ook al een statief?
zo ja, wat voor een, is ie goed/slecht...
Ik zoek er ook nog eentje nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Chrasher schreef op 14 september 2002 @ 19:22:
* GeFke

Zo effe dit draadje weer omhoog schoppen. :P Blijft een heerlijke camera die vooral erg snel is.
Beetje "pannen" tijdens een race of een landing? Geen enkel probleem. _/-\o_

[afbeelding]
Carlos Checa op Zandvoort.

[afbeelding]
Tijdens de landing. :7
Je hebt het over een lekkere snelle camera, hiermee doel je op de sluitertijd denk ik :?

Ik wil mijn Fuji s602 Zoom helemaal niet afbreken, onder normale lichtomstandigheden werkt ie perfect, maar binnenshuis met enkel wat sfeerlampen aan werkt mijn AF toch niet of niet erg snel ...
Doe ik iets verkeerd of hebben jullie dit ook ?
Eveneens 'klaagt' mijn toestel over beweging met het toestel (handje in lcd) terwijl ik toch met een (stevig) statief werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Dat handje geeft alleen maar aan dat je eventueel last kan krijgen van onscherpe foto's door beweging... staat gewoon vast, sluitertijd/iso combi ofzo, het is geen sensor iig. Dus ook al zit je cam op een statief dan komt dat handje gewoon in beeld :)

De AF heeft soms moeite maar dan moet je de iso verhogen, of manual gaan.

Crasher, het zijn weer mooi foto's... de 29e kan je weer op Zandvoort je best doen, dan is er DTM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

GeFke schreef op 15 september 2002 @ 22:35:
[...]

Je hebt het over een lekkere snelle camera, hiermee doel je op de sluitertijd denk ik :?

Ik wil mijn Fuji s602 Zoom helemaal niet afbreken, onder normale lichtomstandigheden werkt ie perfect, maar binnenshuis met enkel wat sfeerlampen aan werkt mijn AF toch niet of niet erg snel ...
Doe ik iets verkeerd of hebben jullie dit ook ?
Eveneens 'klaagt' mijn toestel over beweging met het toestel (handje in lcd) terwijl ik toch met een (stevig) statief werk.
Volgens mij gebruikt Chrasher altijd manual focus (dpreview.com forums) en heeft hij het over de vertraging tussen drukken en foto nemen.

En is dat handje niet alleen om te waarschuwen dan je weleens bewegings onscherpte kon krijgen bij de huidige sluitertijd? Is dus net al gezegd |:(

Ben het wel met je eens dat de AF niet supergoed is met slecht licht :( Jammer dat er geen AF Assist lamp op zit :(

offtopic:
Vette icon redje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Hmm, interresante topic. Ik blijf twijfelen tussen welke camera ik wil aanschaffen al blijft de Canon Powershot S30 altijd wel in de race. Maargoed, nu zit ik er dus over na te denken om de Fuji S602 Zoom te kopen. Al heb ik hier nog weinig foto's van gezien die tegen de kwaliteit van de S30 op kunnen. Wat ik wel mooi vind is natuurlijk de 6X Zoom en ook zeker de mogelijkheid om in 640 x 480 filmpjes op te nemen.

Wie heeft er hier zo'n filmpjes zodat ik kan zien wat de kwaliteit hiervan is?

En wie kan mij verder overhalen om de S602 aan te schaffen ipv de Canon S30? :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik zou zeggen bekijk de foto's van Crasher eens:

http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=3219432

http://www.dpreview.com/f...orum=1012&message=3037264

http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/vlinder1.jpg

http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/luipaard.jpg

http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/leeuwin.jpg

http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/antilope.jpg

Snap zoiezo niet dat je de S30 vergelijkt met de 602. Ze zijn volgens mij ook voor compleet andere doelgroepen, want volgens mij is de G2 het prosumer model van Canon en niet de S30. (nofi uiteraard :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Is wel waar, maar de G2 is natuurlijk wel een 4 mpixel camera, die in prijs toch een stuk hoger ligt. De 602 is ong. 100 euro duurder maar dan krijg je dus wel meer functies e.d. dan de S30. Tja, doelgroep, ik wil gewoon een goede digicam, waar ik later geen spijt van krijg in de term van: "had ik nou maar die andere gekocht" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Crasher trekt zijn foto's met manuele instellingen, zo krijg je de beste resultaten, al ondervonden met mijn beperkte kennis van fotografie, met de canon S30 kun je gemakkelijk en full auto ook mooie foto's maken. Met full auto op de 602 heb je niet altijd even mooie resultaten als met de S30 dus als point & shoot camera lijkt mij de S30 de voorkeur te krijgen.

[Edit]
Met manuele instellingen op 602 krijg je wel mooiere foto's als auto op de S30,
mijn persoonlijke voorkeur gaat dus ook uit naar de 602 die ik zelf heb :*)
(Een collega van mij heeft de S30 btw en is zeer tevreden en een beetje jaloers :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

PuCK schreef op 16 september 2002 @ 09:29:
Hmm, interresante topic. Ik blijf twijfelen tussen welke camera ik wil aanschaffen al blijft de Canon Powershot S30 altijd wel in de race. Maargoed, nu zit ik er dus over na te denken om de Fuji S602 Zoom te kopen. Al heb ik hier nog weinig foto's van gezien die tegen de kwaliteit van de S30 op kunnen. Wat ik wel mooi vind is natuurlijk de 6X Zoom en ook zeker de mogelijkheid om in 640 x 480 filmpjes op te nemen.

Wie heeft er hier zo'n filmpjes zodat ik kan zien wat de kwaliteit hiervan is?

En wie kan mij verder overhalen om de S602 aan te schaffen ipv de Canon S30? :P
Ik ga niet eens proberen je over te halen. Keuze van een camera is erg afhankelijk van hoe je je voelt bij zo een camera. Daarnaast spelen de specs mee. Wil je echt prosumer dan zeg ik ga voor de Fuji. Je kunt veel meer instellen als een s30 en als je richting full manual gaat dan kun je hele aardige foto's maken die je niet zult maken met een s30. Daarnaast moet je ook kijken hoe ligt de camera in de hand. Dit is echt puur gevoel. Vind je het prettig om een compact camera te gebruiken dan zul je sneller trekken naar de s30. Ben je een SLR gewend dan is de Fuji de camera als je ook nog een leuke prijs wil hebben. Ga gewoon naar fotozaak die ze beide heeft en voel gewoon de camera aan (met batterijen erin). De camera waar je het meest vertrouwd mee voelt is waarschijnlijk voor jouw smaak de beste. Qua specs kun je dan nog altijd mee laten wegen. Ze zijn allebei toch goed en ruim bemeten met goede specs en ieder heeft een ander puntje voor. (ikzelf neig echt naar de fuji... heb er zelf namelijk 1.) Ik heb een filmpje, thuis helaas, die ik wel kan proberen online te zetten. En anders wil ik er vanavond wel 1-tje maken. Voor foto's kun je het beste dit topic en het vorige topic over deze camera doorkijken. Ik denk dat je nog wel versteld zult staan van de diversiteit in foto's en kwaliteit. Kwaliteit hangt ook af van degene die de foto's maakt. Firecow is onder andere ook een gebruiker van de Fuji s602z en ik moet zeggen dat zijn foto's ook erg goed zijn. Lees dus ook even het algeme fototopic door.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Dank u! Dank u! _/-\o_ ik voel me vereerd..... O-)
GeFke schreef op 15 september 2002 @ 22:35:
[...]

Nee, niet de sluitersnelheid (alhoewel met 1/10.000 is hij veel sneller dan de meeste prof. kamera's) maar de algemene snelheid tijdens het fotograferen: snelle autofocus (in daglicht), zeer kleine "shutterlag", 5fps, video in 640x480x30fps.

Elke digicam zonder "autofocus hulp lamp" heeft problemen met focussen in "weinig" licht. (Zo'n lamp heeft trouwens ook een maximale afstand waarin het werkt) De S602 is niet eens zo slecht. Je moet onder weinig licht proberen te focussen op iets met "veel contrast" (scherpe overgang van een lichte naar een donkere kleur). Als je de prefocus-knop gebruikt kan je in noodgevallen op iets anders scherpstellen, wat op dezelfde afstand staat als wat je origineel wilt fotograferen.
miekol schreef op 15 september 2002 @ 23:44:
[...]
Volgens mij gebruikt Chrasher altijd manual focus (dpreview.com forums) en heeft hij het over de vertraging tussen drukken en foto nemen.

Ben het wel met je eens dat de AF niet supergoed is met slecht licht :( Jammer dat er geen AF Assist lamp op zit :(
Yep, ik heb de S602 bijna altijd op manuele focus staan en gebruik dan het meeste de quickfocus knop. Wat betreft de AF doet hij het bij mij s'avonds toch nog steeds goed onder een paar spaarlampen. Als je er maar voor zorgt dat je scherpstelt op iets dat een behoorlijk contrast heeft.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/s602/145508AA.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
miekol schreef op 15 september 2002 @ 23:44:
[...]
offtopic:
Vette icon redje :D
offtopic:
Hehe thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heeft iemand ff 30 mb voor een filmpje????

Oftewel kan op dit moment nog even geen filmpje tonen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Voor mij bedoel je zeker dat filmpje?

Ja ehm, kan je em niet even verzenden over MSN? Als dat kan geef ik je me adres wel even. Voor degen die em dan ook nog willen downloaden gooien ik em wel even op me webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ik ga ff kijken op een site die ik nog beheer. misschien heb ik daar nog genoeg ruimte.

edit:

helaas de upload gaat te lang duren. Kan hem wel sharen via edonkey.
Search op VIPER016.AVI ben voorlopig op de Anet ED2K Sunucusu server.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

anders knip je em door 2en ofzo, het gaat om een indruk van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekdernatuur schreef op 15 september 2002 @ 21:50:
[...]

heb je ook al een statief?
zo ja, wat voor een, is ie goed/slecht...
Ik zoek er ook nog eentje nl.
Ik heb zo'n ministatiefje met van die buigbare pootjes. Niet heel bijzonder, maar wel goedkoop en functioneel. Voor op vakantie erg praktisch. Gekocht bij Objectief in Leeuwarden (evenals die tas). Heb je ook wel in Groningen dacht ik die winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow en dan nog wat anders.. zijn er ook s602 gebruikers die last hebben van een groen waasje over sommige foto's? De kleurbalans neigt bij mij in sommige foto's wel iets teveel naar groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:53:
Ow en dan nog wat anders.. zijn er ook s602 gebruikers die last hebben van een groen waasje over sommige foto's? De kleurbalans neigt bij mij in sommige foto's wel iets teveel naar groen.
Die ben je helemaal kwijt als je een handmatige witbalans kiest. Dus niet onder "AUTO" schieten maar bijv onder "SP". Afhankelijk van de opname kan de kamera een verkeerde witbalans kiezen waardoor je dus soms een vreemde kleurzweem krijgt.
Elke digicam met een "auto-witbalans" heeft daar in meer of mindere mate last van. Bij Canon bijv. is dat vaak een "blauwe waas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Heeft er trouwens al iemand goede multiexposure voorbeeldjes geschoten ?
Bij mij is er in elk geval nog geen aanvaardbaar resultaat uitgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Chrasher schreef op 16 september 2002 @ 17:44:
Dank u! Dank u! _/-\o_ ik voel me vereerd..... O-)

[...]

Nee, niet de sluitersnelheid (alhoewel met 1/10.000 is hij veel sneller dan de meeste prof. kamera's) maar de algemene snelheid tijdens het fotograferen: snelle autofocus (in daglicht), zeer kleine "shutterlag", 5fps, video in 640x480x30fps.

Elke digicam zonder "autofocus hulp lamp" heeft problemen met focussen in "weinig" licht. (Zo'n lamp heeft trouwens ook een maximale afstand waarin het werkt) De S602 is niet eens zo slecht. Je moet onder weinig licht proberen te focussen op iets met "veel contrast" (scherpe overgang van een lichte naar een donkere kleur). Als je de prefocus-knop gebruikt kan je in noodgevallen op iets anders scherpstellen, wat op dezelfde afstand staat als wat je origineel wilt fotograferen.

[...]

Yep, ik heb de S602 bijna altijd op manuele focus staan en gebruik dan het meeste de quickfocus knop. Wat betreft de AF doet hij het bij mij s'avonds toch nog steeds goed onder een paar spaarlampen. Als je er maar voor zorgt dat je scherpstelt op iets dat een behoorlijk contrast heeft.

[afbeelding]
Domme opmerking misschien maar voor beide doel je toch op dezelfde knop vermoed ik, die centraal in de AF/MF schakelaar staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

GeFke schreef op 16 september 2002 @ 22:45:
[...]
Domme opmerking misschien maar voor beide doel je toch op dezelfde knop vermoed ik, die centraal in de AF/MF schakelaar staat :?
Yep correct, gaat u door voor de wasmachine.. eeehh... snellader ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/visvoer.JPG
multi expose :)
3 foto's steeds stukie meer zoom

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Chrasher schreef op 16 september 2002 @ 22:25:
[...]

Die ben je helemaal kwijt als je een handmatige witbalans kiest. Dus niet onder "AUTO" schieten maar bijv onder "SP". Afhankelijk van de opname kan de kamera een verkeerde witbalans kiezen waardoor je dus soms een vreemde kleurzweem krijgt.
Elke digicam met een "auto-witbalans" heeft daar in meer of mindere mate last van. Bij Canon bijv. is dat vaak een "blauwe waas".
Ik zet me WB toch altijd wel op sunlight of overcast of lampje etc. als ik in dat licht zit. Maar dan heb ik vaak nog een groene waas en dan met auto levels is het al veel beter. Is er dan iets mis met de camera ofzo? (Als Point & Shoot gebruik ik de camera meestal in P mode en dan doe ik dus zelf ISO, WB etc.).
En hoe moet je precies je eigen wit balans instellen, dan zet je hem dus op custom, en dan moet je op de lichtbron richten en dan dus de shutter indrukken? Of gewoon een algemene opname van het licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Ik dacht dat je een foto moest nemen van iets waarvan je zelf weet dat het wit is en dat de witbalans daarop wordt afgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Geeft de 602 ook veel geluid tijdens het zoomen of het scherpstellen?

De C720 van mij dus wel.
Die kraakt een beetje bij scherpstellen.

Is dat met de fuji 602 ook zo?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik vind dat de 602 weinig geluid maakt.
Natuurlijk hoor je het motortje, maar bij me Coolpix 880 hoor je het harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik kan het fout hebben, maar ik krijg aardig donkere foto's.

Hier heb ik een vergelijking tussen de foto van de Olympus C720 en de Fuji 602.
Beide foto's zijn op zelfde tijdstip gemaakt, met de lamp op mijn kamer aan, gordijnen dicht.
Beide foto's gemaakt met flits.

Aan de ene kant vind ik de donkere foto wel wat natuurgetrouwer, aan de andere kant vind ik de lichte ook wel weer wat hebben...

Jullie oordeel graag;

Foto van de olympus C720

Foto van de Fuji 602

En gelijk mijn vraag: Hoe kan ik de foto's lichter krijgen?
Deze foto's zijn gemaakt op de auto stand trouwens.

[ Voor 0% gewijzigd door freddyathlon op 17-09-2002 22:40 . Reden: Laatste vraag toegevoegd ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Je kan o.a.
- ISO Verhogen
- Sluitertijd verhogen
- Kracht Flash op +0,6 zetten
- Camera niet op auto zetten maar op P of SP waar je dus ISO etc. zelf kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op 16 september 2002 @ 22:25:
[...]

ok tnx!.. ik zal daar nog wat meer mee gaan experimenteren.
foto's van freddyathlon zijn hiervan ook wel een voorbeeld (niet zo zeer groene waas..maar toch). Heb gemerkt dat ik die groene waas soms heb bij foto's in de buitenlucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

And now for something completely different! :D

Welke externe flitsers zijn aan te raden icm met de 602?

Waar kan ik deze kopen en wat moet dat kosten? :)

En nog iets anders:

Buiten Raynox en Fuji, welke merken verkopen nog meer groothoek/fisheye lensen die op de 602 passen?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/time.jpg
Times Square..

soon meer fotoz van New York..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pzz.nl/usa/day%201%20and%202/times.JPG

ow koel ik ben benieuwd... me and my s602 waren daar 3 weekjes geleden ook :)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit te twijffelen tussen Minolta dimage 5 of een Fuji S602Z, maar als ik dit zo zie en reviews heb gelezen, heeft de S607 toch meer voordelen :)
De prijs is zo'n €100 hoger dan een dimage 5, maar dat is het volgens mij meer dan waard :)

Ik ga nog ff wat informatie zoeken en vergelijkingen, maar ik denk dat ik eruit ben welke het gaat worden :9

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Foxke schreef op 18 september 2002 @ 00:40:
Ik zit te twijffelen tussen Minolta dimage 5 of een Fuji S602Z, maar als ik dit zo zie en reviews heb gelezen, heeft de S607 toch meer voordelen :)
De prijs is zo'n €100 hoger dan een dimage 5, maar dat is het volgens mij meer dan waard :)

Ik ga nog ff wat informatie zoeken en vergelijkingen, maar ik denk dat ik eruit ben welke het gaat worden :9
De D'image 5 vreet veel meer batterijen en vind ik ook wat brakker. Het materiaal voelt veel losser aan.
Minolta is goed in spiegelrefelex camera's, maar digitale versies zou ik links laten liggen.

Van die d'image 5 heb ik ook al veel klachten gehad bij mij in de winkel. Met name dus over de batterijen.

Nofi voor eigenaren van deze camera, maar als je op punt staat om de Minolta of de Fuji te kopen, kies dan zeker voor de Fuji. Zul je meer plezier van hebben. Dat weet ik zeker.

Verwijderd

miekol schreef op 17 september 2002 @ 23:21:

En nog iets anders:

Buiten Raynox en Fuji, welke merken verkopen nog meer groothoek/fisheye lensen die op de 602 passen?
Das nog eens een goede vraag ;) Als ik ooit weer eens wat geld in het laatje heb, wil ik nl. ook een groothoek gaan kopen. Volgens mij heeft Hama er ook eentje, maar Hama is nogal onbekend wat kwaliteit betreft. Heeft Oly niks leuks of hebben die alleen maar tele?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
miekol schreef op 17 september 2002 @ 23:21:

Sunpak 383 or 144
Vivitar 285
Metz Mecablitz 32 Z-1

Ikzelf heb de Metz 32 Z1 bij konijnenberg gekocht, prima flitser. Alleen jammer dat de fuji's geen luxere flitsvoet hebben, waardoor je alles met de hand moet instellen. :)

• miekol

miekol

erm

Tele schreef op 18 september 2002 @ 13:33:
[...]

Sunpak 383 or 144
Vivitar 285
Metz Mecablitz 32 Z-1

Ikzelf heb de Metz 32 Z1 bij konijnenberg gekocht, prima flitser. Alleen jammer dat de fuji's geen luxere flitsvoet hebben, waardoor je alles met de hand moet instellen. :)
Ik zat ook aan die Metz 32 te denken, presteert die ook goed dichtbij?(macro enzo)?

• GeFke
Zou deze ook goed gaan ?
Metz Mecablitz 32 Z-3
Deze heeft een AF-assistlampje >:)

Past in elk geval volgens de site van Metz.de

• Foxke
  • Niet online
Weet iemand mischien toevallig waar ik de S602Z in het echt kan zien en voelen?
Bij mij in waalwijk hebben ze hem nergens :( (alleen een paar folders)

Liefst ergens in den bosch, tilburg, eindhoven

• GeFke
Zoek een dealer via de Fujifilm site 8)
Ik dacht dat er in Budel nog in voorraad waren. (829 eurootjes ofzo...)

• miekol

miekol

erm

Er is toch vast wel een Combi in Waalwijk? Die hebben hem volgens bijna altijd, tenzij hij uitverkocht is uiteraard :)

Verwijderd

Wie kan mij wat advies geven ?

Mijn Finepix 2800z vertoon kuren, ding is een maand oud, nu kan ik voor een meer prijs van slechts 300 euro(normaal een 350 :o) een FinePix S 602 Zoom krijgen, moet ik dit doen of heb ik als amateur niets aan deze camera ?

Of ben ik gewoon te hebberig ? :D

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:06:
Wie kan mij wat advies geven ?

Mijn Finepix 2800z vertoon kuren, ding is een maand oud, nu kan ik voor een meer prijs van slechts 300 euro(normaal een 350 :o) een FinePix S 602 Zoom krijgen, moet ik dit doen of heb ik als amateur niets aan deze camera ?

Of ben ik gewoon te hebberig ? :D
Ik zou het zeker doen.
Ik ben ook nog niet zo vergevorderd dat ik alle functies van de 602 gebruik. Maar misschien heb je ze later, als je het leuker gaat vinden, eens nodig, en dan is het altijd handig.

Verwijderd

Nee maar ik ben echt een leek, nu nog zo'n point en klik type.
Of leert dat ding je het wel af ?

Gelijk een vraagje hoe is de finder in het donker, met de 2800 zag je niets door de lcd/evf, bij deze wel wat ?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Foxke schreef op 18 september 2002 @ 16:12:
Weet iemand mischien toevallig waar ik de S602Z in het echt kan zien en voelen?
Bij mij in waalwijk hebben ze hem nergens :( (alleen een paar folders)

Liefst ergens in den bosch, tilburg, eindhoven
Combi foto video van kempen in Boxtel
Dixons Den Bosch

die twee zaken hebben hem op zeker. Van de dixons weet ik mega zeker ben daar ook al eens wezen kijken.

*empty*

• kmf
  • Niet online

kmf

Omgedoopt tot officiele topic voor Fujicams.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Foxke
  • Niet online
Op die digital dealer lijst staat ook een fotozaak in waalwijk op, maar daar was ik langsgeweest, en die hadden alleen folders
In de winkel hadden ze maar een stuk of 10 digicams staan, waaronder er maar 2 van fuji :(
En ze hadden em ook niet op voorraad
Ik wil gewoon eerst dat ding in m'n handen hebben gehad, voordat ik de beslissing neem

Dan ga ik morgen denk ik ff bij de dixons in db kijken :)

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

athlonkmf schreef op 18 september 2002 @ 19:43:
Zal tele leuk vinden :X
heeft hij net een mooie topic voor die 3 cams gemaakt...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Weet iemand hoe ik goede foto's krijg 's avonds in de schemering buiten?
Met flits aan wordt het donkerder.
Macro staat uit.
Sluitertijd op 1/400.
Diafragma knippert rood onderin op f2.8

Wat kan ik doen om een mooie foto te krijgen 's avonds??

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Wat vinden jullie van deze came :?

Zelf vind ik hem erg mooi, en ben hem dus ook van plan te kopen.( maar advies is altijd handig).
Bij de pricewatch is hij € 299,- .

Ik wil er hoofdzakelijk knappe foto's mee maken en af en toe wat simpels opnemen ( ideaal deze came toch :?).

Kopen of zeg je nee, je moet deze ... hebben.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pcg.schut/GOT/DC/203_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pcg.schut/GOT/DC/203move.gif

Specificaties

CCD 1/2.7", 2.11 miljoen vierkante pixels
Effectief voor beeld:2.0 miljoen pixels
Bestandsomvang 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Bestandstype JPEG (Exif 2.2), DPOF compatibel
Video: AVI, Motion JPEG (zonder geluid)
Opslagmedia xD Picture Card
Aantal opnamen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Mode                   16MB    32MB   64MB     128MB  
2M Fine ca. 620 kb      25      50     101     204 
2M Normal 
ca. 390kb
                        39      79     159     319 
1M 1280x960 
ca. 320 kb
                        49      99     198     398 
0,3M 640x480 
ca. 130 kb
                        122    247     479     997

Maximum videoscenes

(zonder geluid)
code:
1
2
3
              16MB      32MB         64MB      128MB 
320 X 240  1,5 min   3,1 min       6,4min     12,9min 
160 X 120  5,0 min  10,1 min     20,2 min    40,6 min

Objectief

Fujinon 3x zoom objectiefs,
vergelijkbaar met 38 - 114 mm op kleinbeeldcamera

Scherpstelbereik

60 cm ~ oneindig (Macro 10 - 80 cm)

Diafragma

F2,8-7,0( groothoek, F4,8-11,6 (tele) (automatisch ingesteld)

Zoeker

Helder beeld optische zoeker + LCD

Belichting

64 zone TTL meting, Programma AE, Belichtingscompensatie in manual stand

Gevoeligheid

Vergelijkbaar met ISO 100

Sluitertijden

1/2 ~ 1/2000 sec.
gecombineerd met mechanische sluiter

Wit balans

Automatisch Handmatig (Helder weer, Shaduw, 3 soorten TL.,gloeilampen)

Flits

Automatische flitsermet flits controle sensor
5 instellingen (auto,anti - rode ogen, bewust aan, bewust uit, slow synchro)
Effectief bereik ca 0,3-3,5m. (groothoek), ca. 0,6 - 3.0m. (tele)

LCD monitor

1.6" D-TFD LCD (60,000 pixels)

Digitale interface

USB

Voeding
2 x AA batterij, of AA Ni-MH accu
of lichtnetadapter AC-3V( optioneel)

Opnamen met volle batterijen
code:
1
2
3
4
LCD monitor aan         LCD monitor uit 
ca. 200 AA alkaline     ca. 300 AA alkaline
ca. 300HR3UF            ca. 400 HR3UF
Ni-MH 1700 mAh          Ni-MH 1700 mAh

( overeenkomstig Fujifilm testcondities)

Afmetingen

97 ( B ), 63,9 ( H ), 34,3 ( D )

Gewicht

ca. 145 g. (exclusief batterijen)

Eigenschappen

*Zelfontspanner, 10 sec. vertraging
*Intelligente automatische belichting
*Wissen, alles / enkel beeld
*Beschermen
*DPOF (afdruk order) instelling
*Afspeel zoom
*Afspelen enkelbeeld en negen beelden
*xD Picture Card

Standaard toebehoren

*16MB xD Picture Card
*2 x AA Batterij
*Hand Riem
*USB kabel
*CD-ROM met:
*USB driver Windows '98/ME/2000/XP/XP Prof.
*USB driver Macintosh
*FinePix viewer
*Image Mixer voor FinePix
*Exif Launcher
*DP editor
*Nederlandse gebruiksaanwijzing voor camera en installeren.****

****Voor zover geleverd via Fujifilm Nederland of Fuji België

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pcg.schut/GOT/DC/xD/xD_logo_groen_P.jpg

Hier nog een plaatje van het geheugen.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pcg.schut/GOT/DC/xD/xD_Card_al.jpg

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Heeft er al iemand een filmpje van de S602 voor mij kunnen uploaden? (In hoogste kwaliteit graag)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
athlonkmf schreef op 18 september 2002 @ 19:43:
Hoezoo omgedoopt!Je beargumenteerd het niet eens! Dit topic gaat speciaal over één type camera en is bedoeld dat bezitters (of aankomend) van zo'n camera van elkaar kunnen leren en tips kunnen uitwisselen. En dan ga jij er zo ineens een algemeen Fuji-topic van maken! :(
Dus volgens jou is elke Fuji een Fuji, en daarom flikkeren we alles maar op één hoop!? Doop deze topic dan maar net zo goed om tot "Het digitale camera topic", dan pakken we alles in één topic! NOT!!!!!! :( In dit geval zou ik zelfs willen zeggen; Waar bemoei je je in Godsnaam mee??????

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• kmf
  • Niet online

kmf

Vulcan750 schreef op 18 september 2002 @ 23:09:
[...]

Hoezoo omgedoopt!Je beargumenteerd het niet eens! Dit topic gaat speciaal over één type camera en is bedoeld dat bezitters (of aankomend) van zo'n camera van elkaar kunnen leren en tips kunnen uitwisselen. En dan ga jij er zo ineens een algemeen Fuji-topic van maken! :(
Dus volgens jou is elke Fuji een Fuji, en daarom flikkeren we alles maar op één hoop!? Doop deze topic dan maar net zo goed om tot "Het digitale camera topic", dan pakken we alles in één topic! NOT!!!!!! :( In dit geval zou ik zelfs willen zeggen; Waar bemoei je je in Godsnaam mee??????

Om wildgroei te snoeien

Athlonkmf is met slotjes aan het gooien!!!

Waar bemoei ik mee? Tja. daar was ik nou voor aangenomen.

PS. discussies over deze beslissing kunnen in bovenstaand link gebeuren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
athlonkmf schreef op 18 september 2002 @ 23:14:

[...]

Om wildgroei te snoeien

Athlonkmf is met slotjes aan het gooien!!!

Waar bemoei ik mee? Tja. daar was ik nou voor aangenomen.

PS. discussies over deze beslissing kunnen in bovenstaand link gebeuren.
Sorry, toch ff hier; wat wildgroei? Als je deze camera's (4900,6900 en S602) kent, zou je je toch moeten kunnen voorstellen dat dit heel specifieke camera's zijn, niet te vergelijken qua mogelijkheden en qua gebruikerspubliek met de rest van de Fuji's. Bovendien komt dit zo uit de lucht vallen ZONDER enige redelijke argumentatie! Valt me heel zwaar tegen! :'(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 00:29:
[afbeelding]

ow koel ik ben benieuwd... me and my s602 waren daar 3 weekjes geleden ook :)
lol die foto heb ik ook maar dan andrs of het zelfde :D
ik zie het nu dat ik net iets anders heb gestaan..

iig bij de empire state hebben we ook weer ong. dezelfde foto gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/empirestate.jpg
empire state..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 19 september 2002 @ 01:21:
[...]

lol die foto heb ik ook maar dan andrs of het zelfde :D
ik zie het nu dat ik net iets anders heb gestaan..

iig bij de empire state hebben we ook weer ong. dezelfde foto gemaakt :D

[afbeelding]
empire state..
Haha wat cool :).. wanneer en voor hoe lang was jij er dan?
Ben benieuwd naar de rest, laat maar even weten wanneer je die online hebt!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 09:43:
[...]

Haha wat cool :).. wanneer en voor hoe lang was jij er dan?
Ben benieuwd naar de rest, laat maar even weten wanneer je die online hebt!
ik was er vrijdag 13de sept 2002 tot 17 sept..
ik was er 4 dagen...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Aaargh, ik kom er maar niet uit. Kiezen tussen de Canon S30 (of S40/45 niet veel verschil) en de Fuji S602Z

Dus hier nog wat vragen:
Hoe zit het bij de S602Z met nightshots? Veel foto's die ik heb gezien hadden veel ruis. Komt dit ook door de laagste ISO waarde die je in kan stellen die toch best hoog is (160)?

Verder, kan je de S602Z een beetje aardig als point & shoot camera gebruiken? Hoeft niet superieur te zijn maar scherp en goed contrast is wel de bedoeling natuurlijk.

Is de camera een beetje makkelijk overal mee naar toe te nemen ondanks dat ie wat groter is dan de compacte Canon S30?

Tja, verder zal ik binnenkort wel nog meer vragen gaan stellen :P Maar daar is dit forum voor he

Oh en had er iemand nog een filmpje voor me gemaakt met de S602Z in hoogste resolutie? Ben benieuwd. En je kan dus echt zolang filmen als er ruimte is op je CF of heb je hier nog een bepaalde snelle CF voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Kan mij iemand zeggen hoe ik het best een kleine vingerafdruk :? kan verwijderen van de EVF ?? (klein dwz een vingerafdruk van mijn dochtertje van 3 jaar oud :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
PuCK schreef op 19 september 2002 @ 23:54:
Aaargh, ik kom er maar niet uit. Kiezen tussen de Canon S30 (of S40/45 niet veel verschil) en de Fuji S602Z

Dus hier nog wat vragen:
Hoe zit het bij de S602Z met nightshots? Veel foto's die ik heb gezien hadden veel ruis. Komt dit ook door de laagste ISO waarde die je in kan stellen die toch best hoog is (160)?

Verder, kan je de S602Z een beetje aardig als point & shoot camera gebruiken? Hoeft niet superieur te zijn maar scherp en goed contrast is wel de bedoeling natuurlijk.

Is de camera een beetje makkelijk overal mee naar toe te nemen ondanks dat ie wat groter is dan de compacte Canon S30?

Tja, verder zal ik binnenkort wel nog meer vragen gaan stellen :P Maar daar is dit forum voor he

Oh en had er iemand nog een filmpje voor me gemaakt met de S602Z in hoogste resolutie? Ben benieuwd. En je kan dus echt zolang filmen als er ruimte is op je CF of heb je hier nog een bepaalde snelle CF voor nodig?
De 602 staat juist bekend om weinig ruis...
Als je in full manual gaat kickt boven de 2sec oid. de noise reduction in werking.

Verder zijn de high quality filmpjes en het CF al ruiimschoots aanbod geweest ;)

Een S30 komt toch no way near een Fuji 602, ik snap de keuze niet helemaal, een prosumer vergelijken met een point & shoot cam... beetje vaag.
GeFke schreef op 20 september 2002 @ 08:16:
Kan mij iemand zeggen hoe ik het best een kleine vingerafdruk :? kan verwijderen van de EVF ?? (klein dwz een vingerafdruk van mijn dochtertje van 3 jaar oud :*) )
Probeer eens een schuurspons met veel Cif :P

Nah gewoon een zacht brillendoekje zou ik zeggen, maak me lens daar ook meer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Probleem is dat je in de EVF niet tot in de hoekjes raakt met een doekje zodat er nog altijd vegen staan op het glaasje van de EVF. :'(
Kan je dat rubbertje rond de EVF er gemakkelijk af halen zoals bij een analoge Canon Eos :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
MR_VIPER schreef op 16 september 2002 @ 19:55:
Heeft iemand ff 30 mb voor een filmpje????

Oftewel kan op dit moment nog even geen filmpje tonen.
Heb je die space nog nodig ? Ik heb nog 150 MB ter beschikking, en wil zo'n filmpje wel een weekje online zetten.
BTW iemand enig idee of die Metz Z3 met AF-assistlampje zou werken op de 602 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

GeFke schreef op 20 september 2002 @ 14:38:
[...]

Heb je die space nog nodig ? Ik heb nog 150 MB ter beschikking, en wil zo'n filmpje wel een weekje online zetten.
BTW iemand enig idee of die Metz Z3 met AF-assistlampje zou werken op de 602 :?
Zou mooi zijn maar waar kan ik hem uploaden..... met beetje redelijke snelheid.... bedenk wel dat upload met 14-16 kb gaat traag dus :)

Een tandenstoker kan helpen met het zachte doektje. Tandenstoker doormidden knippen en dan op de plek waar je geknipt hebt doekt erop doen. En zo in de hoekjes ff schoonmaken. Werkt perfect.

En voor puck.... Ben je nu al eens in de winkel die camera's gaan vergelijken. Doe dat eerst eens lees dpreview volledig door en kom dan eens terug. Lees ook het vorige topic door staat namelijk ook erg veel info in.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Stuur een mailtje dan maak ik effe een ftp-accountje aan en stuur ik de gegevens door, ik zal 35MB reserveren voor een weekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

GeFke schreef op 20 september 2002 @ 15:09:
Stuur een mailtje dan maak ik effe een ftp-accountje aan en stuur ik de gegevens door, ik zal 35MB reserveren voor een weekje
Dat doe ik dan vanavond ff zit nu op kantoor :) thnx. En dus voor Puck. Filmpje is onderweg.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Firecow schreef op 18 september 2002 @ 19:53:
[...]

Zal tele leuk vinden :X
heeft hij net een mooie topic voor die 3 cams gemaakt...
Idd, was mooi topic, maar ik ga me er niet druk om maken, wezuwazie waar dit op uitloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Account is reeds aangemaakt en vervalt automatisch deze nacht om 24.00 dus haast u straks een beetje >:)
Ik zal zelf een linkje plaatsen in dit topic voor het filmpje omdat ik die nog naar mijn webserver ga verplaatsen.
Houdbaarheidsdatum is tot eind september 2002 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MR_VIPER schreef op 20 september 2002 @ 15:05:
[...]

En voor puck.... Ben je nu al eens in de winkel die camera's gaan vergelijken. Doe dat eerst eens lees dpreview volledig door en kom dan eens terug. Lees ook het vorige topic door staat namelijk ook erg veel info in.
Ben nog niet in de winkel geweest (beetje druk enzo allemaal, zal ik binnenkort gaan doen: weet iemand een goede winkel in Amsterdam waar ze beide modellen zullen hebben?) maar heb wel alles op dpreview gelezen en ook het vorige topic.
Redje schreef op 20 september 2002 @ 10:01:
[...]

De 602 staat juist bekend om weinig ruis...
Als je in full manual gaat kickt boven de 2sec oid. de noise reduction in werking.

Een S30 komt toch no way near een Fuji 602, ik snap de keuze niet helemaal, een prosumer vergelijken met een point & shoot cam... beetje vaag.
Hmmm, automatisch op noice reduction? Ok :) Maarre, toch is 160 wel een hoge ISO waarde of merk je hier niks van verder?

Nou wat het probleem is dat ik niet kan kiezen is dat ik toch wel een camera wil om echte professionele foto's te gaan maken maar dus ook 1 om ehm zeg maar vakantiefoto's en dat soort simpele point & shoot foto's te maken.

Oh en ik las dus op de site o.a. dit:

** Compact Flash Cards niet bruikbaar met alle video scene opname- en afspeelfuncties

Kan iemand me vertellen welke functies dan niet bruikbaar zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Puck op 20-09-2002 18:02 . Reden: spelfouten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ze bedoelen dat niet alle compact flash kaartjes de (constante) data rate van video aan kunnen. Maar de Ridata kaartjes van www.powerinnumbers.com.au houden dit makkelijk bij (op dpreview.com was iemand die ze hele 512MB kaartje vol gefilmped had in 1 stuk) en zijn nog veel goedkoper ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Heb je wel de reviews gelezen van de 602?
Krijg iig niet de indruk ;)

Door de SuperCCD heeft de 602 bij ISO 160 vergelijkbare ruis als een ander bij 50/100.
De ISO 200 is ook nagenoeg ruisvrij.
Vergelijk bij www.dpreview.com gewoon de gallery tussen de 602 en S30...

Doordat CF te traag is voor het opnemen van HQ video, zal de cam niet de hele CF kunnen vullen, maar stopt het opnemen eerder. SmartMedia heeft dit niet maar die gaan maar tot 128MB, heb zelf 256MB CF van Dane, en heb de video functie nog nooit gebruikt :x

Al met al staat dit gewoon op elke review site zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Redje schreef op 20 september 2002 @ 18:43:

Door de SuperCCD heeft de 602 bij ISO 160 vergelijkbare ruis als een ander bij 50/100.

Doordat CF te traag is voor het opnemen van HQ video, zal de cam niet de hele CF kunnen vullen, maar stopt het opnemen eerder. SmartMedia heeft dit niet maar die gaan maar tot 128MB, heb zelf 256MB CF van Dane, en heb de video functie nog nooit gebruikt :x

De 512MB Ridata kan gewoon video aan hoor, tot ie vol is, 512mb aan een stuk dus (had dus iemand getest op dpreview.com forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

mijn filmpje is gemaakt met dane-elec 128mb. Gefke zal hem plaatsen upload naar gefke is inmiddels gedaan dus gefke do your stuff :)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-09 17:08
FF om dit topic leven in te blazen

Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/fuji_finepix3800.gif

Fuji Finepix 3800 is qua CCD een beetje de 3Mpixel opvolger van de 2800Z terwijl hij in een behuizing zit die meer aandoet als een S602S, met een aantal leuke features daarvan.. Zo kun je er extra lenzen op doen :)

Erg fijne cam, ik ga er voor sparen

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Vaagheit schreef op 20 september 2002 @ 20:32:
FF om dit topic leven in te blazen

[afbeelding]

Fuji Finepix 3800 is qua CCD een beetje de 3Mpixel opvolger van de 2800Z terwijl hij in een behuizing zit die meer aandoet als een S602S, met een aantal leuke features daarvan.. Zo kun je er extra lenzen op doen :)

Erg fijne cam, ik ga er voor sparen
Ik vind het ook een hele mooie camera voor het geld. Maar in de folder staat alleen ISO 100. Is dat geen nadeel ? De andere toestellen kunnen zelfs tot 1600.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met die nieuwe camera's gaan winkels het moeilijker krijgen, als een camera film kan opnemen valt het onder de categorie digitale video camera wat resulteert in import belasting

camera's worden dus duurder :'(

dus verwacht maar niet een schappelijk prijsje van die 3800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Ik ben er even tussenuit, ik moet even een persoonlijk verlies verwerken ... ;(

Hier nog de link voor het beloofde filmpje van Mr_Viper

[ Voor 0% gewijzigd door GeFke op 20-09-2002 22:29 . Reden: Filmpje is 30MB !!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
damn

[ Voor 0% gewijzigd door Makkelijk op 20-09-2002 23:11 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
mrknowitall schreef op 20 september 2002 @ 21:53:
[...]

Ik vind het ook een hele mooie camera voor het geld. Maar in de folder staat alleen ISO 100. Is dat geen nadeel ? De andere toestellen kunnen zelfs tot 1600.
Tja, dat is met alle oudere Fuji's, dat merk je idd als je in het donker fotografeert, de gevoeligheid is niet zo hoog, dus hoge lensopeningen maar dan heb je dus lagere kwaliteits foto's. Dat is zeker een nadeel :)

'T is ook een cam met veel functies maar wel met een CCD van een gewone minicam zoals de A303 :)

Zie het niet als een semi-prof cam. Maar als een vervanging voor mensen die net iets meer willen dan een A303...

• MR_VIPER

MR_VIPER

GeFke schreef op 20 september 2002 @ 22:26:
Ik ben er even tussenuit, ik moet even een persoonlijk verlies verwerken ... ;(

Hier nog de link voor het beloofde filmpje van Mr_Viper
Gecondoleerd GeFke. Sterkte ermee.

*empty*

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Vaagheit schreef op 20 september 2002 @ 23:10:
[...]

Tja, dat is met alle oudere Fuji's, dat merk je idd als je in het donker fotografeert, de gevoeligheid is niet zo hoog, dus hoge lensopeningen maar dan heb je dus lagere kwaliteits foto's. Dat is zeker een nadeel :)

'T is ook een cam met veel functies maar wel met een CCD van een gewone minicam zoals de A303 :)

Zie het niet als een semi-prof cam. Maar als een vervanging voor mensen die net iets meer willen dan een A303...
lange sluitertijd is gewoon statief gebruiken , probeer maar is de vlekken op de maan te fotograferen zonder statief , das verdomde lastig

iets met lenzen

• miekol

miekol

erm

Gecondoleerd GeFke :( Is niet leuk huisdieren verliezen :(

FF on topic...

Help mij ff beslissen! :D

Ik weet niet welke ext. flitser ik wil :)

Ik zoek eigenlijk dit:

- Met AF Assist lamp
- evt. een die compleet automatisch zich zelf instelt.

Nou heb de Metz 32 Z3 een AF Assist lamp maar die werkt dus niet vol automatisch icm met de 602, dus de vraag is of die AF Assist lamp dan uberhaubt ook werkt.

De Metz 34 zou speciaal voor digi cams zijn en zou compleet automatisch synchronizeren maar heb weer geen AF Assist lamp (en vind em niet mooi :P).

Is er misschien een flitser die wel beide kan/is misschien een externe AF Assist lamp een optie (dus externe flits en externe AF Assist lamp). Als die dus al bestaan :(

Help meeeeeeeee :?

• MR_VIPER

MR_VIPER

uhhh. tjah wat kan ik voor zinnig antwoord geven....

Als de 32 niet automatisch werkt dan ben ik ban dat de AF ook niet werkt. Misschien toch nog ff verder zoeken. Of ga ff naar fotowinkel voor info. Laat je dan niks aansmeren maar vraag gewoon welke flitser het wel kan misschien kan de 32 het wel AF zonder automaat. En voor externe AF. Zaklamp doet wonderen >:)

*empty*

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Redje schreef op 20 september 2002 @ 18:43:

Hehe, heb al genoeg reviews gelezen hoor, is toch wel het eerste wat je doet he. Ja ik heb dus de gallery's vergeleken. Toch valt me op dat de foto's van de S602Z wat meer noise hebben dan die van de S30.
While the S602's photos look great printed and downsized, when you look at the raw images, especially at the 6MP (interpolated) setting, the artifacts, jaggies, and noise will jump right out at you. Of course, most people don't show off their photos in that form -- they print them or shrink them to a more useable size. The S602 isn't the photo quality leader, but the photos are still very good. It's up to you to decide if the S602 is right for you. Does the FinePix S602 get my recommendation? You bet.
Maargoed, zoals ze al zeggen valt dat weg als je de foto's verkleind. Al met al zeer goede kwaliteit foto's en ik denk ook dat ik er wel een beetje uit ben. Ik ga voor de S602Z :)

Over dat opnemen, ja ik had zoiets wel gelezen dat CF dus "te traag" zou zijn om goed filmpjes op te nemen maar ik wou even weten of dat nou echt zo was. Blijkbaar kan het dus wel met een CF kaartje :)

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

Splasher schreef op 18 september 2002 @ 21:02:
Wat vinden jullie van deze came :?

Zelf vind ik hem erg mooi, en ben hem dus ook van plan te kopen.( maar advies is altijd handig).
Bij de pricewatch is hij € 299,- .

Ik wil er hoofdzakelijk knappe foto's mee maken en af en toe wat simpels opnemen ( ideaal deze came toch :?).

Kopen of zeg je nee, je moet deze ... hebben.

[...]
kan iemand er wat van zeggen of deze came nou wat is ( ben een klein beetje newby in dit wereld wat Digitale camera heet)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik kan er geen zinnig antwoord op geven. Heb je de revieuws etc etc al gelezen op dpreview. Ik heb absoluut geen ervaring in zo een camera. Denk dat de meeste hier ook meer ervaring hebben met de prosumer camera's. Misschien is er wel een topic over in een dpreview forum. Ikzelf kies voor de point en shoot camera's liever de Canon's. Qua design en opties vind ik die dan net ff wat prettiger.

*empty*

• MR_VIPER

MR_VIPER

PuCK schreef op 21 september 2002 @ 15:52:
[...]

Hehe, heb al genoeg reviews gelezen hoor, is toch wel het eerste wat je doet he. Ja ik heb dus de gallery's vergeleken. Toch valt me op dat de foto's van de S602Z wat meer noise hebben dan die van de S30.

[...]

Maargoed, zoals ze al zeggen valt dat weg als je de foto's verkleind. Al met al zeer goede kwaliteit foto's en ik denk ook dat ik er wel een beetje uit ben. Ik ga voor de S602Z :)

Over dat opnemen, ja ik had zoiets wel gelezen dat CF dus "te traag" zou zijn om goed filmpjes op te nemen maar ik wou even weten of dat nou echt zo was. Blijkbaar kan het dus wel met een CF kaartje :)
Mooie keuze. Heeft mijn filmpje nog wat nut gehad voor de kwaliteit? Anders heb ik voor noppes 30 mb zitten uploaden ;)

*empty*

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

Ik heb geen reviews kunnen vinden van de a203 maar wel een paar samples vanaf de Fuji site.

http://home.fujifilm.com/...camera/fxa203/sample.html

Hier staan 4 foto's en de kwaliteit vind ik erg goed.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dan vind ik de foto's van een Canon digital ixus V toch stuk beter.

*empty*

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

Ik heb maar 2 foto's (sample) gezien van de Canon digital ixus V maar die zijn allemaal van een afstand ik ben ook wel erg benieuwd hoe het er uit ziet als je een beetje een closeup heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na toch ook wat aarseling heb ik toch de Finepix 602 genomen. Ben er erg tevreden mee. De 2800 begon mij eigenlijk al na een maand te vervelen(en ik had em ook slechts een maand 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rboonstra/tweak/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rboonstra/tweak/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rboonstra/tweak/3.jpg

Zo iets was mij nooit goed gelukt met die 2800. Nu alleen nog een mini statief(iemand een idee waar goedkoop te halen, geld begint wel wat op te raken :) ) en een tas. Externe flitser heb ik al, ding moet worden opgeladen via stopcontact( ongeveer 20 jaar oud maar werkt perfect)

• GeFke
Eventjes omhoog kicken met een leuke link voor lenzen s602 van Raynox

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[quote]Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 09:27:
Na toch ook wat aarseling ............quote]

Off Topic:
Het valt me toch steeds vaker op hoe matig(en dan druk ik me voorzichtig uit) de gemiddeld Gotter Nederlands typt.

??? Aarseling - Een homofiele man die niet weet of hij wel van aarsjes houdt. ???

On Topic:
Maar goed je hebt wel mooie foto's gemaakt en dat heeft mij weer gesterkt in mijn keuze voor de Fuji S602 zoom.

Antenne en masten malloot

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0035.JPG
een standbeeld / kunstwerk dat bij de WTC heeft gestaan en zwaar beschadigd is en verhuisd is...

gemaakt met Fuji S602 op 13 sept. - 2002

binnenkort zal ik es een site maken met allerlei leuke New York foto's...

• Makkelijk
Morpheus_at_work schreef op 21 september 2002 @ 12:08:
[...]

lange sluitertijd is gewoon statief gebruiken , probeer maar is de vlekken op de maan te fotograferen zonder statief , das verdomde lastig
tja, maar met een fuji S602Z die op 1Mpixel zelfs 1600ASA benaderd wordt het al stukje makkelijker :)

Verwijderd

[quote]The_Wireless_Guy schreef op 25 september 2002 @ 23:11:
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 09:27:
Na toch ook wat aarseling ............quote]

Off Topic:
Het valt me toch steeds vaker op hoe matig(en dan druk ik me voorzichtig uit) de gemiddeld Gotter Nederlands typt.

??? Aarseling - Een homofiele man die niet weet of hij wel van aarsjes houdt. ???

On Topic:
Maar goed je hebt wel mooie foto's gemaakt en dat heeft mij weer gesterkt in mijn keuze voor de Fuji S602 zoom.
offtopic:
het was vroeg :) :+

Nja 'k heb nu ook een statief voor het ding, dus er komen nu goede nightshots aan.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste