Het Fuji digicam topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
De foto's zien er idd best wel brak uit. Men hoopt dan ook op een firmware update van Fuji die de JPEG-compressie (oorzaak van de brakheid :)) moet verbeteren.

Maar of die update er ook komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mottebelke schreef op 31 oktober 2003 @ 11:59:
De foto's zien er idd best wel brak uit. Men hoopt dan ook op een firmware update van Fuji die de JPEG-compressie (oorzaak van de brakheid :)) moet verbeteren.

Maar of die update er ook komt...
ik neem ook aan dat het door de brakke jpg compressie komt, maar breng die camera dan pas op de markt als je het ding GOED voor elkaar hebt!

dit kost klanten neem ik aan + slechte recenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er misschien iemand de nederlandse handleiding van de fujifilm S5000. Ik heb hem in Duitsland gekocht en dus geen nederlandse handleiding.

Groet,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 09:02:
Heeft er misschien iemand de nederlandse handleiding van de fujifilm S5000. Ik heb hem in Duitsland gekocht en dus geen nederlandse handleiding.

Groet,
Maurice
Die kun je bestellen bij Fuji, zijn alleen behoorlijk duur (voor een handleiding that is)

editje, over Fuji gesproken, ik heb de F700 dit weekend even mee naar huis om hem aan de tand te voelen. De spreekwoordelijke tand dan wel he, natuurlijk niet z'n echte tand.

Zelfde verhaal als de foto's van mn S5000 test: weer die jpg compressie he! Maar op sommige stukken is ie wel beter. Testfotos altijd op hoogste kwaliteit plus vermelde MPs.

kijk hier eens naar bv het kleed op de achtergrond:

Charly de rond zeikende kat van mn exvriendin:

3Megapixel, klikbaar voor fullsize. Recht uit de cam, geen photoshop oid.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/fujif700/DSCF0175_thumb.jpg

Ik maar eind vd middag even wat test shots in raw modus, dus kijken of het écht de compressie is >:)

[ Voor 53% gewijzigd door BaRF op 16-11-2003 08:50 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Ik was van plan om een S7000 aan te gaan schaffen maar als ik hier een en ander zo doorlees zie ik veel negatieve reacties op de fuji camera's. Kijk ik dan ook nog naar de foto van G-PHREAK hierboven dan weet ik het helemaal niet meer.

De reacties op dpreview leken toch wel veel belovend.

Wat moet ik doen,
toch voor de s7000 gaan?,
is er een beter alternatief voor dat geld?,
of bij mijn originele plan, een Nikon Coolpix 4300, blijven en er eventueel een leuk fotoprintertje bij kopen?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een camera ter vervanging van mijn Ixus en mijn analoge minolta dynax 500si

Iemand die mij een nuttige raad kan geven?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
Weten jullie of de Fuji A205s met dockingstation ook als webcam kan dienen? En misschien ook hoe dat dan zou moeten? Ik zit zelf te denken dat ie dan via TV-Out (digicam) en TV-In (videokaart) verbonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

uhm zonder het docking station is het simpel denk ik. Gewoon aansluiten mbv je usbpoort en dan de software draaien. Lijkt me in ieder geval!!!!

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
Dockingstation kan ook aangesloten worden mbv van USB. Zit die webcamsoftware er al bij als je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik heb ergens gelezen dat je de de 6900z via een Vivo videokaart ook kunt inzetten als webcam. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
xzoticate schreef op 15 maart 2004 @ 14:16:
Ik heb ergens gelezen dat je de de 6900z via een Vivo videokaart ook kunt inzetten als webcam. Iemand hier ervaring mee?
De TVOUT van m'n 6900 kon ik inderdaad gewoon aan de video in van m'n radeon 8500dv hangen. Dmv de wdm drivers van die kaart is het als webcam te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Heb een Geforce 4 (Gainward Ti4600), dus dan zou het daar ook mee moeten kunnen. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meerwaarde van een S7000 tov een S602Z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij het Gooimeer kitesurfers gefotografeerd. Snelle sluitingstijd (tussen de 1/1800 en de 1/2000)en hoge diafragma (tussen de 4.5 en de 7.0) Binnenkort zal ik ze plaatsen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:38
heeft er ook iemand ervaringen met zoom lensen voor de Fuji S5000? wat zijn de betere merken en welke de mindere? en waar zijn die lensen goedkoop te krijgen.
:)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Mijn vader wilt er Finepix 710. Hij vroeg of ik veel informaties van die dingetje wil vergaren. ik word niet zo wijzer van.
Nou meteen door de deur rammen: Vertel me nou waarom mijn vader hem niet moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 17-09 21:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Op de Duitse Finepix site, zowel in het Duits en Engels kan je de diverse Camera's van Fuji naast elkaar zetten en vergelijken. Zeer handig als je bv zoals ik misschien over wil stappen van een S602 naar een S7000.

http://www.finepix.de/en/...c3b9b5128832d674ce14d5d67

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sind een maand de Finepix S7000 en heb er geen spijt van, camera bied veel mogelijkheden voor zijn geld, 629 Euro.
Het ruisverhaal is zwaar overdreven, ik heb nu veel foto's gemaakt van allerlei onderwerpen, dichtbij en veraf, overdag en in het donker en er is geen ruis te zien.
Ik ben nog steeds niet achter alle mogelijkheden die de camera bied zo uitgebreid is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:28:
Ik heb sind een maand de Finepix S7000 en heb er geen spijt van, camera bied veel mogelijkheden voor zijn geld, 629 Euro.
Het ruisverhaal is zwaar overdreven, ik heb nu veel foto's gemaakt van allerlei onderwerpen, dichtbij en veraf, overdag en in het donker en er is geen ruis te zien.
Ik ben nog steeds niet achter alle mogelijkheden die de camera bied zo uitgebreid is ie.
ben ook een beetje aan het stunten met mijn pas aan geschafte S7000,
heb ook geen last van ruis,en ben vooral zeer tevreden over macro.
als ik zover ben post ik wel het een en ander.
grt,bouk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 18 september 2002 @ 19:49:

Dan ga ik morgen denk ik ff bij de dixons in db kijken :)
Probeer in Den Bosch ook eens Het Zuiden in de Vuchterstraat en City Foto in de Ortenstraat. ;)

Ik weet niet of ze hem daar hebben, maar het zijn 2 goede zaken waar ze altijd veel materiaal op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 22:46:
[...]

Probeer in Den Bosch ook eens Het Zuiden in de Vuchterstraat en City Foto in de Ortenstraat. ;)

Ik weet niet of ze hem daar hebben, maar het zijn 2 goede zaken waar ze altijd veel materiaal op voorraad hebben.
LOL
Ik heb de s602z alweer bijna verkocht :P
Heb een canon eos 300d gekocht :)

Dus je tip komt een beetje laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Ik zit nu hard te twijfelen wat ik voor mijn 6900 zal kopen qua Tele-lens.

De standaard Fuji (1.5x) of de Raynox 1850pro(1.85x). Qua prijs zitten ze redelijk dicht bij elkaar maar qua ervaring van beeldjes heb ik nog niet wat gelezen. (Of ik lees weer is ergens overheen)

Iemand suggesties?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kick light (Diet Kick in de VS)!

Ik heb sinds een kleine anderhalf jaar een S304 die me prima bevalt. Echter, sinds een tijdje krijgt hij een beetje kuren: bij scherpstellen (half indrukken van de afdrukknop) schakelt de camera zich tegenwoordig zes van de tien keer uit. Even uit en weer aan, en hij doet het weer.

Ik heb al even gezocht, en kwam op een review-site tegen dat het wel eens vaker voorkomt bij de S304. Bij DPReview heb ik het probleem niet kunnen vinden, maar daar wordt wel veel gesproken over het verwisselen van het knoopcelbatterijtje. Mijn idee is dat die twee zaken misschien iets met elkaar te maken hebben, maar ik heb daar verder geen bewijs van kunnen vinden. Weet iemand hier misschien iets van?

PS
Ik heb dit al op DPReview willen posten, maar het mailtje met mijn wachtwoord voor registratie wil maar niet binnenkomen... :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sorry voor de kick, maar ik hoop dat vele Fuji gebruikers het topic in de bookmarks hebben staan!

Ik heb mijn Fuji 6900z nu een jaar of 3 en het valt me op dat de foto's steeds slechter worden. Met name de lichtgevoeligheid gaat achteruit. Schakel ik een hoger ISO getal in dan wordt de foto heel erg spikkelig in de donkere gebieden.

Kan een CCD inderdaad minder gevoelig worden met de tijd? Is hier iets aan te doen? Of is dit de ideale smoes om toch de Canon 300D aan te schaffen, die ik al een tijd hoog op mijn lijst heb staan (lekker provoceren in een Fuji topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

**trap**

Ik heb een Fuji S304 van ongeveer 2 jaar oud. Nu geeft die camera bij het aanzetten heel vaak een focus error. Na een keer of 4 tot 6 aanzetten doet'ie het eindelijk eens.
Ik heb naar Fuji gemailed en ik kreeg als antwoord dat zeer waarschijnlijk de lens naar z'n grootje is :/ Heeft iemand enig idee of het nog zinvol is om de lens te laten vervangen of is het logischer dat ik een nieuwe camera koop en mijn S304 via marktplaats probeer te verkopen (uiteraard vermeld ik wel dat de camera niet meer goed werkt)?

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste