Ik hou eigenlijk niet zo van dat mesh-smooth, liever strakke lijnen..
hier mijn ahum.. 'mesh-smooth-versie'
hier mijn ahum.. 'mesh-smooth-versie'
Verwijderd
Verwijderd
het 'kristallen' uiterlijk heb ik al wel, ik heb het eigenlijk over die iets TE kristallen randjes daar onderinMagic schreef op 25 augustus 2002 @ 17:02:
[...]
een falloff map in de reflection slot zetten geeft meestal net dat "kristallen" uiterlijk, probeer het eens (desnoods ff de falloff type op fresnell zetten)
check ook deze tut: http://www.3dcafe.com/asp...x/simpleorb/simpleorb.asp
hmm, ja sorry, ik las ff te snel, misschien heb je de IOR iets te overkill gekozen? het lijkt erop dat dat alles "uit" het glas word gebroken, de onderste cylinders zijn gewoon niet zichtbaar? wat voor material heb je gebruikt? een raytrace matterial of een gewoon material met raytrace in reflection/refraction slot?Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:16:
[...]
het 'kristallen' uiterlijk heb ik al wel, ik heb het eigenlijk over die iets TE kristallen randjes daar onderin
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Verwijderd
Dan krijg je het water-idee, maar ik weet niet of dat wel zo mooi wordt...Tim Schuhmacher schreef op 25 augustus 2002 @ 17:47:
Type: Mischien kun je er wat bellen in maken die omhoog dwarrelen.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

ik vind die bovenkant een beetje erg klein in vergelijking met het onderstel..Magic schreef op 25 augustus 2002 @ 19:24:
ik wou net wat posten, en toen ging GOT downdus poging 2:
na een uurtje modellen:
[afbeelding]
zoek de fouten, ik zie er iig al 2:
* de dwarsspaken (heb er ff geen ander woord voor) kloppen niet, ik heb ze geextrude van de balken die naar boven gaan, ze sluiten alleen niet op elkaar aan, is er iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?
* de reflectie heeft geen AA, iemand een id?
Bier, Whiskey en Metal!!
Daarvoor is het ook nog een WIPLord_Mithril schreef op 25 augustus 2002 @ 19:56:
[...]
ik vind die bovenkant een beetje erg klein in vergelijking met het onderstel..
kan aan mij liggen maar nu lijkt het alsof het onderstel wel heel erg breed is.
of is het een sport model
Mja die pootjes hadden elk nog 10 segs bij Length en Width te veel dus die heb ik even weg gehaald en nus is ie 16k polys minder alXLerator schreef op 25 augustus 2002 @ 15:07:
[...]
Hunkie, wat een hoop polies heb jij
Ik heb met mijn paard, en die extra 3 bollen, en een kubus 3800 polys.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
ik kan het niet genoeg keren zeggen : koop een boek over 3dsmax. de meeste mensen sparen zich al de 3000 euro uit voor het programma, dus moeten ze niet moeilijk gaan doen over de 30 euro die het boek kostenriqueeeee schreef op 25 augustus 2002 @ 21:51:
beetje erg of topic en toch weer niet
kunnen jullie my misschien links geven waar ik dit soort dingen leer maken want ik vind dit echt prachtig en zou het zelf graag willen kunnen
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd

De vos loopt door het bos.
linkje: http://www.meta3d.com/tut...ser.php?tut_id=lig_01.xmlThis is used to create the effect of a light source such as lightbulbs or TV screens
hm, in dat geval, sorry for offending your intelligence, Type!Tim Schuhmacher schreef op 25 augustus 2002 @ 23:06:
ik denk dat type toch 'Self Illumination' niet begreep
[...]
linkje: http://www.meta3d.com/tut...ser.php?tut_id=lig_01.xml
Verwijderd
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik moet toegeven dat ik er zelf nog nooit wat mee gedaan heb, dus dat zou best kunnen dat het een rare manier is.gladiool schreef op 25 augustus 2002 @ 23:40:
hey tim dat linkje van je, beetje rare manier vind ik. Volgens mij kun je beter de ouput in de self illuminating map verhogen, dan de secondary diffuse energie in brazil verhogen.
traktor scratch!
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd

ff mezelf quoten, ik zit ff vast en ik zou graag een antwoord op puntje 1 zien zodat ik even verder kan.Magic schreef op 25 augustus 2002 @ 19:24:
ik wou net wat posten, en toen ging GOT downdus poging 2:
na een uurtje modellen:
[afbeelding]
zoek de fouten, ik zie er iig al 2:
* de dwarsspaken (heb er ff geen ander woord voor) kloppen niet, ik heb ze geextrude van de balken die naar boven gaan, ze sluiten alleen niet op elkaar aan, is er iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?
* de reflectie heeft geen AA, iemand een id?
Verwijderd
Verwijderd
Dat ga ik nu even proberen, ik post dadelijk wel de uitkomstgladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:16:
waarmee render je? als je met max renderd, dan moet je supersampling van het raytrace materiaal aanzetten.
Ik stem voor een huis, kan ook lekker abstract gedaan worden, de beginners kunnen leuke huisjes maken, en de gevorderden kunnen ook aan hun trekken komen.WILDEAAP schreef op 26 augustus 2002 @ 18:33:
Kunnen we niet hier een nieuw onderwerp bedenken voor v2.0? Ik stem voor draak
Verwijderd
Ok stoer, ik zal donderdag dan een nieuw topic openen. In de tussentijd zal ik es gaan brainstormen over het onderwerp. Draak iig niet hoorgladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:40:
hmm maar leuker is als je niet weet wat je krijgt.
Ik stel voor om deze nog even open te laten.
We kunnen hier wel iemand kiezen die een niew topic opent. Denk er wel overna voordatje een topic bedankt, niet alles is even geschikt,.
Verder nog wat aanpassingen op de regels:
Ik stel voor om, zoals ik het op andere fora gezien heb, een begin en eind datum en tijd aan vast te maken. Dus komende donderdag begint een nieuwe, en die eindigt zaterdag of zondag nacht. Het hele idee van dit is geen langlopend iets, maar een kort dingetje, wat je dan vaak kan herhalen. vandaar ook de tijdslimiet. 3 uur is een goed aantal.
Wildeaap, van mij mag je komende week een niew topic openen, maar ik denk dat je iets anders moet kiezen dan een draak. En copy de regels ofzo. Ik ben blij dat het goed ging, en dat mensen die posten ook echt meededen.
Verwijderd
aha, ik had dus gewoon de stargladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 19:03:
je hebt verschillende supersmaple filters, de standaard 3dsmax star is het minst goed, maar hammersly ofzo is al veel beter. Je kan ook de raytrace AA aanzetten in max maar dat is trager dan dikke poep.
Verwijderd

Verwijderd
Jaaaaa Geweldig Idee!!Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:56:
handige_harrie
je kan beter eerst makkelijke dingen nemen,ik denk niet dat iedereen hier een normaal gezicht kan maken , dus dat kunnen we beter niet doen .
maar een landschap maken lijkt me wel goed ( heb er nu al zin in :D:D:D)
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
ja graagWILDEAAP schreef op 26 augustus 2002 @ 21:12:
Voor landschappen en huisjes kun je ook terecht in het tweakville topic.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Verwijderd
Ehh Gladiool,gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:40:
Ik stel voor om, zoals ik het op andere fora gezien heb, een begin en eind datum en tijd aan vast te maken. Dus komende donderdag begint een nieuwe, en die eindigt zaterdag of zondag nacht. Het hele idee van dit is geen langlopend iets, maar een kort dingetje, wat je dan vaak kan herhalen. vandaar ook de tijdslimiet. 3 uur is een goed aantal.
Verwijderd
Ow ik weet al ietsVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:20:
misschien zijn er nog mensen aan het sleutelen met paard, dus kunnen we denk ik gewoon tot donderdag wachten ( en dat geeft wildmonkey de tijd om goed over de nieuwe opdracht tedenken).
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
gladiool schreef op 27 augustus 2002 @ 12:31:
dus van donderdag tot en met zondag ofzo lijkt me wel goed.

Verwijderd

Verwijderd
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Plaatje staat op eigen webserver, die alleen up is als mijn computer aan staat en chello niet weer eens platligtWILDEAAP schreef op 28 augustus 2002 @ 11:11:
Hier een overzichtje van alle creaties:
http://members.home.nl/wildeaap/Paard/Paard.html
Type, jouw plaatje was ff offline dus voeg ik later toe. Alles wat voor morgen wordt gepost zal ik ook nog toevoegen.
Verwijderd
Ehm als je toch overstapt (en dat werd tijd als je nog met r3 werkt)messi schreef op 28 augustus 2002 @ 21:35:
FF een vraagje tussendoor:
Ik kan kiezen uit 3D studio MAX 4 of 5
welke kan ik het beste nemen.
ik heb nu R3.1
voor 4 zijn veel tutorials lijkt me, maar is 5 beter dan 4 ??
alvast bedankt

Verwijderd
WILDEAAP: Vraagje: Render jij met Brazil oid?WILDEAAP schreef op 28 augustus 2002 @ 21:36:
Ok ik heb de website ff een update gegeven. type, je staat er nu ook bij + hij is wat mooier. Toekomstige Workshop resultaten zal ik ook gewoon daarop zetten.
ja je hebt gelijk, dan gaat iedereen cheaten met de tijd, maar op zich zou het wel meer animo enzo geven maar het gaat hier toch echt om het leren modelen enzo, never mind...handige_harrie schreef op 28 augustus 2002 @ 22:19:
ik zou er geen wedstrijd van maken, het is nou eenmaal een workshop. Anders gaan mensen 'foetelen' met de tijd enzo. Laten we het -zoals Gladiool zegt- simpel en overzichtelijk houden.

Dit topic is gesloten.
![]()