[3D] Workshop Snelmodeleren v1.0

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik hou eigenlijk niet zo van dat mesh-smooth, liever strakke lijnen..

hier mijn ahum.. 'mesh-smooth-versie'

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pix/mllpp01.jpg

Verwijderd

Magic schreef op 25 augustus 2002 @ 17:02:
[...]

een falloff map in de reflection slot zetten geeft meestal net dat "kristallen" uiterlijk, probeer het eens (desnoods ff de falloff type op fresnell zetten)

check ook deze tut: http://www.3dcafe.com/asp...x/simpleorb/simpleorb.asp
het 'kristallen' uiterlijk heb ik al wel, ik heb het eigenlijk over die iets TE kristallen randjes daar onderin ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 17:16:
[...]

het 'kristallen' uiterlijk heb ik al wel, ik heb het eigenlijk over die iets TE kristallen randjes daar onderin ;)
hmm, ja sorry, ik las ff te snel, misschien heb je de IOR iets te overkill gekozen? het lijkt erop dat dat alles "uit" het glas word gebroken, de onderste cylinders zijn gewoon niet zichtbaar? wat voor material heb je gebruikt? een raytrace matterial of een gewoon material met raytrace in reflection/refraction slot?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Raytrace material, falloff map in reflection en dat op fresnel gezet...

Ik heb het nu 'opgelost' door de refraction hoger te zetten (op 3,2 ipv 1,2). Dat is niet helemaal zoals ik het wou oplossen, maar het ziet er nu iig mooier uit

Afbeeldingslocatie: http://213.46.11.205/paardrefr.jpg

Verwijderd

Ik heb van iemand anders de tip gekregen een subtiele bumpmap en/of specular map erop te zetten en de diepte van mijn raytrace wat te veranderen, dus dat ga ik nu even proberen...

Wie weet wordt het straks nog wel mooi :o :D

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Type: Mischien kun je er wat bellen in maken die omhoog dwarrelen.

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 25 augustus 2002 @ 17:47:
Type: Mischien kun je er wat bellen in maken die omhoog dwarrelen.
Dan krijg je het water-idee, maar ik weet niet of dat wel zo mooi wordt...
Ik zal het eens proberen iig

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Of een groen chemisch stofje ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Magic
  • Niet online
ik wou net wat posten, en toen ging GOT down :( dus poging 2:

na een uurtje modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/schommelpaard2~.jpg
zoek de fouten, ik zie er iig al 2:

* de dwarsspaken (heb er ff geen ander woord voor) kloppen niet, ik heb ze geextrude van de balken die naar boven gaan, ze sluiten alleen niet op elkaar aan, is er iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?
* de reflectie heeft geen AA, iemand een id?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 17:44
Magic schreef op 25 augustus 2002 @ 19:24:

na een uurtje modellen:
[afbeelding]

* de dwarsspaken (heb er ff geen ander woord voor) kloppen niet, ik heb ze geextrude van de balken die naar boven gaan, ze sluiten alleen niet op elkaar aan, is er iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?
ik vind die bovenkant een beetje erg klein in vergelijking met het onderstel..
kan aan mij liggen maar nu lijkt het alsof het onderstel wel heel erg breed is.
of is het een sport model 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

• Magic
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 25 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

ik vind die bovenkant een beetje erg klein in vergelijking met het onderstel..
kan aan mij liggen maar nu lijkt het alsof het onderstel wel heel erg breed is.
of is het een sport model 8)7
Daarvoor is het ook nog een WIP ;)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
XLerator schreef op 25 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Hunkie, wat een hoop polies heb jij
Ik heb met mijn paard, en die extra 3 bollen, en een kubus 3800 polys. :)
Mja die pootjes hadden elk nog 10 segs bij Length en Width te veel dus die heb ik even weg gehaald en nus is ie 16k polys minder al :)
En die MeshSmooths op de staart (2 Iterations), nek (1 it.), en die hoorntjes op z'n kop zijn bij elkaar 16000 polys :o da's wel even wat meer dan dat ik dacht :+

Type: Mooie paardjes, erg mooi * Thunder houdt wel van dat moderne strakke :)

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

beetje erg of topic en toch weer niet

kunnen jullie my misschien links geven waar ik dit soort dingen leer maken want ik vind dit echt prachtig en zou het zelf graag willen kunnen >:)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• messi
  • Laatst online: 23:21
kijk eens op http://www.3dcafe.com

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Thunder: Bedankt :)

Ik ga nog proberen of ik er wat waterigs in kan doen, maar luchtbelletjes lukte niet helemaal goed :{

En waarschijnlijk ga ik alles gewoon maken, en op een gegeven moment hier een heel schaakspel posten :)

En zou iemand mij een goede uitleg van SelfIllumination kunnen geven, of een tutorial daarnaar, of iig zeggen waar ik het kan vinden ;) :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

enriqueeeee schreef op 25 augustus 2002 @ 21:51:
beetje erg of topic en toch weer niet

kunnen jullie my misschien links geven waar ik dit soort dingen leer maken want ik vind dit echt prachtig en zou het zelf graag willen kunnen >:)
ik kan het niet genoeg keren zeggen : koop een boek over 3dsmax. de meeste mensen sparen zich al de 3000 euro uit voor het programma, dus moeten ze niet moeilijk gaan doen over de 30 euro die het boek kost :P.

maar even zonder dollen, uit een boek leer je het vaak sneller en beter dan van het 'net. is mijn ervaring, dan.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~roman/horsehead2.jpg

Zo, vanavond weer even aan kunnen werken. Denk zo'n extra 1,5 uur. Is in principe klaar. Maar ga dus nog verder, even een beetje a-symetrisch maken en nog wat finals touches. En daarna rigging + texturen. Feedback is altijd ok.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Zeker mooi gemodelt. Hijs lekker creepy met die dichtgenaaide ogen :) Alleen moeten zn armen niet door de - speciaal daarvoor gemaakte - gaatjes?

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

[dubbel post]

Verwijderd

Dat gebeurt dus pas na het riggen. (ongv. het laatste wat ik doe)

• Yoozer

Yoozer

minimoog

type : als je "global illumination" bedoeld :

een lichtstraal komt van een lichtbron, en kaatst tegen een object aan. afhankelijk van de kleur (en de textuur van het object) verliest deze straal aan energie - m.a.w. hij geeft minder licht. verder zorgt de kleur er ook nog voor dat een aantal componenten (frequenties) van het licht niet doorgegeven worden - m.a.w., een rood object zal slechts rode stralen weerkaatsen, en de rest over het algemeen absorberen.

hoe gaat 't nu verder? we hebben bijvoorbeeld een blikje op een tafel staan. nou, de straal komt van je bureaulamp, kaatst tegen het blikje, wat toevalligerwijs een colablikje is. de straal kaatst verder, en raakt bijvoorbeeld de tafel waar het blikje op staat, en kaatst dan weer verder, naar het plafond.

van de miljarden stralen die er uitgezonden worden door de lichtbron bereikt slechts een relatief klein aantal je oog. dit zou betekenen dat, als je in 3d je blikje wilde maken, bijvoorbeeld maar een rendement van 0.5% zou hebben - zoveel raakt je oog als je je kop stilhoudt, de rest mist, en is buiten je gezichtsveld. ook zullen veel stralen eerst een stuk of tig-keer kaatsen, elke keer mag je hoeken uit gaan rekenen en de resulterende lichtsterkte. leuker nog, het zou kunnen dat een plekje lichter wordt omdat het licht heen-en-weer-blijft gaan. wordt knap lastig, zo'n lange berekening - voor EEN lullig straaltje dat ook nog niet eens gegarandeerd raak is.

wat is dan VEEL efficienter? draai het truukje om. de stralen komen niet van de lichtbron, maar van je oog. je weet de grootte van je gezichtsveld, en je trekt een straal totdat je iets raakt. raak je niets, is het zwart. dan vuur je altijd een goed aantal stralen af! eerst bereken je ook de lichtval en de schaduwen - en da's al helemaal makkelijk - gewoon een puntlichtbron, en dan gaan uitrekenen waar je het object raakt. alles daarbuiten is licht, alles daarbinnen krijgt een schaduwvermenigvuldiging mee (als RGB bijv. wit is - 255 255 255 - dan doe je "maal 0.05" en dan blijft er dus een RGB-waarde over van "13 13 13". test in photoshop en zie het verschil - dit zou dus de schaduwkleur kunnen zijn van een wit object - als er een ander object een schaduw op werpt.)

het werkt niet precies zo, maar voor 'ongeveer' is het goed genoeg.

anyway, het licht gaat maar een kant op. de schaduwen worden heel er precies uitgerekend - vergelijk dit met een maanlandschap. geen 'zachte' schaduwen, een felle puntlichtbron, geen atmosfeer die voor breking zorgt.

en daardoor ziet 't er 'plastic' uit. ook de zogenaamde 'gouraud' shading methode (die kijkt per vlak op het polygoon onder welke hoek de lichtval plaatsvindt en vermenigvuldigt dan de oppervlaktekleur ter plekke met het percentage licht) is niet natuurlijk genoeg - eenmaal, het licht kaatst, en kaatst, heeft vrijwel nooit 'harde randen', en een lichtbron is nooit een perfecte 'punt'.

een 'zachte schaduw' is simpelweg omdat er meerdere schaduwen door een breder object (een tl-buis is 'self-illuminating', zogezegd, net als neon, of een fluoriserende verf) geworpen worden. meer schaduwen van heel veel puntlichtbronnetjes in een rij resulteert in een 'zachte' overgang.

gelukkig kunnen we een beetje foetelen met 'shadow maps' - er word een vloeiende overgang 'gegokt' door de computer.

een van de redenen dat het mogelijk is om zonder een radiosity renderer toch met radiosity / GI-effecten te renderen, plaats gewoon 20 lichtjes van lage sterkte random in de scene, en dan krijg je genoeg 'zachte' schaduwen.

ga eens in een volledig witte kamer staan. doe de deur dicht, en zorg dat er geen randjes zijn.

het is donker.

nu, doe de deur een beetje open, en laat relatief sterk licht naar binnen stromen. 3dsmax laat de rest van de kamer normaal gezien donker, omdat het licht niet van het witte oppervlak door-reflecteert naar de rest van de kamer, zodat deze dan ook lichter wordt - en da's nou het punt waar 'radiosity' handig wordt - het licht mag kaatsen (daarom duurt renderen ook langer), en het kan een stuk of 1/2 keer heen en weer gaan.

hier is een wetenschappelijke uitleg te vinden (onderaan voor de PDF file - 5 meg).
http://graphics.stanford.edu/papers/veach_thesis/ waar het nog stukken beter in staat.

maar in 't kort komt radiosity veel dichter bij de werkelijkheid dan wat de default scanline renderer in 3dsmax tevoorschijn tovert.

zo.. dawas'd.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ik denk dat type toch 'Self Illumination' niet begreep :)
This is used to create the effect of a light source such as lightbulbs or TV screens
linkje: http://www.meta3d.com/tut...ser.php?tut_id=lig_01.xml

• Yoozer

Yoozer

minimoog

wat we dan verder nog hebben - GI gebaseerd op environment maps. in plaats van vanuit een lichtbron alles te calculeren kun je ook een foto op een bolletje plakken, en vanuit elk punt van het oppervlak een lichtstraal vuren naar het oppervlak, en het resultaat dan optellen. dit is ook weer een 'goedkope' maar erg effectieve methode, alleen heb je HDRI images nodig - ook weer zo'n term, maar het komt er op neer dat je 'meerdere soorten wit' hebt. in plaats van dat 255,255,255 bijvoorbeeld het maximum is heb je 255,255,255,1 (normaal 'wit'), of 255,255,255,10 ('lichtgevend' wit) waardoor je dus eigenlijk een oppervlak krijgt dat licht geeft. mooi voorbeeldje : "Fiat Lux", zoek maar eens op op pocketmovies.net . de achtergrond van de kathedraal is een hoge-resolutie foto die over een vrij eenvoudig model is geplakt. in dit geval is het 'wit' van de ramen 'lichtgevend' wit in verschillende gradaties.

(iedereen mag zich vrij voelen om mijn volledig incoherente lulverhaal te verbeteren :P)

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tim Schuhmacher schreef op 25 augustus 2002 @ 23:06:
ik denk dat type toch 'Self Illumination' niet begreep :)
[...]
linkje: http://www.meta3d.com/tut...ser.php?tut_id=lig_01.xml
hm, in dat geval, sorry for offending your intelligence, Type!

nou ja, misschien interessant voor de newbies die niet zoveel zin hebben in het doorspitten van 390 pagina's thesis over monte carlo light transport.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

Nou ik een paard had heb ik gelijk de rest ook ff gedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/schaakbord_af2.jpg

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Verwijderd

Yoozer, schattig verhaaltje over licht, maar ik heb ook natuurkunde en tekenen gehad, dus weet dat ook :P

Ik bedoelde inderdaad Self Illumination, wat zorgt dat het object zelf licht uitstraalt, maar ik wist niet hoe ik dit aan moest zetten :)
Dus bedankt Tim, en Yoozer: ook al had ik er weinig aan momenteel, toch bedankt ;)

• enriqueeeee
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik dank u allen :) _/-\o_

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• maratropa
  • Niet online
hey tim dat linkje van je, beetje rare manier vind ik. Volgens mij kun je beter de ouput in de self illuminating map verhogen, dan de secondary diffuse energie in brazil verhogen.

specs

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waren het ehhhh echt 3 uren? Of niet toevallig 3 weken? =)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

gladiool schreef op 25 augustus 2002 @ 23:40:
hey tim dat linkje van je, beetje rare manier vind ik. Volgens mij kun je beter de ouput in de self illuminating map verhogen, dan de secondary diffuse energie in brazil verhogen.
Ik moet toegeven dat ik er zelf nog nooit wat mee gedaan heb, dus dat zou best kunnen dat het een rare manier is.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

weet iemand nog goeie tutors over maya 4.0 & Mental Ray (3.05). Het werkt, maar hoe.. het is elke keer weer kloten.... en ik kom errrrh weinig tutors tegen op het web... iemand een idee?!

traktor scratch!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
ok ik heb gepost dus zal ik ook een paard maken. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Ook een poging gewaagd. Na ong. 3 uur zag het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hrse.jpg

Werktijd?
Om en nabij de drie uur. Met name om het hoofd proportioneel te krijgen

Gebruikte techniek?
3 Chamferboxen en een cylinder met FFD4x4x4 bewerkt.

Problemen tijdens modelen?
Er zitten wat gaatjes in de achterkant..

Wat geleerd?
Dat ik geloof ik de enige ben die niet geboxmodeld heeft. (dat kan ik echt niet. Zelfs tutorials mislukken compleet)

Aantal polygonen: 38000

Rendertijd: 8:15

• Magic
  • Niet online
Magic schreef op 25 augustus 2002 @ 19:24:

na een uurtje modellen:
[afbeelding]

ff mezelf quoten, ik zit ff vast en ik zou graag een antwoord op puntje 1 zien zodat ik even verder kan.
---------------------------

_paddo_: wat voor processor of speciale technieken heb je gebruikt om de rendertijd zo lang te krijgen?

of bedoel je 8 seconden 15 honderdste ;)

Verwijderd

/me heeft vraagje:

mijn paardjes (http://213.46.11.205/paardrefr.jpg), en dan bedoel ik de paardjes zelf, dus de dingetjes in het glas, hebben geen AA, waarom niet en hoe kan ik dit anders zetten/de AA aanzetten?

>>
Dit is trouwens een 1600*1200 render geweest die ik 50% heb verkleind, dus er zitten wel degelijk kartels in
ga nu een 800*600 renderen, niet verkeinen en hier plaatsen, dan zie je het beter...

• maratropa
  • Niet online
waarmee render je? als je met max renderd, dan moet je supersampling van het raytrace materiaal aanzetten.

specs

Verwijderd

ik wil nu wel een adere workshop :P (moeten we dan een nieuw topic openen?)

Verwijderd

gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:16:
waarmee render je? als je met max renderd, dan moet je supersampling van het raytrace materiaal aanzetten.
Dat ga ik nu even proberen, ik post dadelijk wel de uitkomst :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Kunnen we niet hier een nieuw onderwerp bedenken voor v2.0? Ik stem voor draak :P

• Magic
  • Niet online
WILDEAAP schreef op 26 augustus 2002 @ 18:33:
Kunnen we niet hier een nieuw onderwerp bedenken voor v2.0? Ik stem voor draak :P
Ik stem voor een huis, kan ook lekker abstract gedaan worden, de beginners kunnen leuke huisjes maken, en de gevorderden kunnen ook aan hun trekken komen.

• maratropa
  • Niet online
hmm maar leuker is als je niet weet wat je krijgt.

Ik stel voor om deze nog even open te laten.

We kunnen hier wel iemand kiezen die een niew topic opent. Denk er wel overna voordatje een topic bedankt, niet alles is even geschikt,.

Verder nog wat aanpassingen op de regels:

Ik stel voor om, zoals ik het op andere fora gezien heb, een begin en eind datum en tijd aan vast te maken. Dus komende donderdag begint een nieuwe, en die eindigt zaterdag of zondag nacht. Het hele idee van dit is geen langlopend iets, maar een kort dingetje, wat je dan vaak kan herhalen. vandaar ook de tijdslimiet. 3 uur is een goed aantal.

Wildeaap, van mij mag je komende week een niew topic openen, maar ik denk dat je iets anders moet kiezen dan een draak. En copy de regels ofzo. Ik ben blij dat het goed ging, en dat mensen die posten ook echt meededen.

specs

Verwijderd

Een draak is denk ik net iets te moeilijk voor de newbies hierin *zwaait( ;)

Iets simpels, maar niet iets dat te normaal is (dus niet 'een doos' ofzo ;) )
En doe iets waar je veel verschillende vormen aan kan geven...

gladiool: ik had supersampling aangezet, en nog steeds kreeg ik redelijk kartelige randjes... Heb nu even wat instellingen veranderd, ga even kijken hoe het er nu uitziet...

• maratropa
  • Niet online
je hebt verschillende supersmaple filters, de standaard 3dsmax star is het minst goed, maar hammersly ofzo is al veel beter. Je kan ook de raytrace AA aanzetten in max maar dat is trager dan dikke poep.

specs

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:40:
hmm maar leuker is als je niet weet wat je krijgt.

Ik stel voor om deze nog even open te laten.

We kunnen hier wel iemand kiezen die een niew topic opent. Denk er wel overna voordatje een topic bedankt, niet alles is even geschikt,.

Verder nog wat aanpassingen op de regels:

Ik stel voor om, zoals ik het op andere fora gezien heb, een begin en eind datum en tijd aan vast te maken. Dus komende donderdag begint een nieuwe, en die eindigt zaterdag of zondag nacht. Het hele idee van dit is geen langlopend iets, maar een kort dingetje, wat je dan vaak kan herhalen. vandaar ook de tijdslimiet. 3 uur is een goed aantal.

Wildeaap, van mij mag je komende week een niew topic openen, maar ik denk dat je iets anders moet kiezen dan een draak. En copy de regels ofzo. Ik ben blij dat het goed ging, en dat mensen die posten ook echt meededen.
Ok stoer, ik zal donderdag dan een nieuw topic openen. In de tussentijd zal ik es gaan brainstormen over het onderwerp. Draak iig niet hoor :)

Verwijderd

gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 19:03:
je hebt verschillende supersmaple filters, de standaard 3dsmax star is het minst goed, maar hammersly ofzo is al veel beter. Je kan ook de raytrace AA aanzetten in max maar dat is trager dan dikke poep.
aha, ik had dus gewoon de star

maar dan ga ik daar nog even mee spelen en derg :) :*

• handige_harrie
  • Laatst online: 18:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

id'tjes voor de workshop:

modeleren:
-een landschap
-een gezicht
-een vliegtuigje/spacetuigje
-spin (daar waren er al meerderen incl. me aan bezig)

texturen (persoonlijk heb ik er een hekel aan:
-de standaard theepot ofzo een zo cool mogelijk ontwerp geven.
-de LOTR ring zo goed/sfeervol mogelijk namaken.

animeren:
-geanimeerd gras en belichting (sfeer creeeren)
-geanimeerd poppetje (een draadmodel vor mijn part, maar een zo goed mogelijke animatie)
-explosie
-water

Verwijderd

heb hem ook af niet echt meer zin om aan te werken, ik moest hem helemaal opnieuw maken omdat mijn pc opnieuw geinstalled was maaar ja.
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/donkey.jpg
het is een donkey :)

Verwijderd

handige_harrie
je kan beter eerst makkelijke dingen nemen,ik denk niet dat iedereen hier een normaal gezicht kan maken , dus dat kunnen we beter niet doen .
maar een landschap maken lijkt me wel goed ( heb er nu al zin in :D:D:D)

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 17:00
Ik ben een beginner, 3 uur lopuh zweten, te veel opties, te veel lopen klooien, 10 x overnieuw begonnen, lopen spelen met animaties, afijn dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Paardjeupdate.jpg

Verwijderd

Calvin_and_Hobbes
paardje ziet er cute uit,lijkt op dat baby speelgoed :)

Verwijderd

C_&_H -> probeer je voetje eens meer sides te geven, een stuk of 100 ofzo, dan wordt het een echt rondje nml, en raakt het dat 'schokkerige' kwijt

>>
Zo ja ;)

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:56:
handige_harrie
je kan beter eerst makkelijke dingen nemen,ik denk niet dat iedereen hier een normaal gezicht kan maken , dus dat kunnen we beter niet doen .
maar een landschap maken lijkt me wel goed ( heb er nu al zin in :D:D:D)
Jaaaaa Geweldig Idee!!
Ik doe mee!!!!

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 06-07 10:25
Landschap is wel makkelijk :) terragen -> height map exporteren, texture map exporteren ...in max grote plane van 10000 bij 10000 maken en displacement map toepassen en texture map ook -> TADAA!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

gladiol ik geef jou de eer :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Voor landschappen en huisjes kun je ook terecht in het tweakville topic.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 17:44
WILDEAAP schreef op 26 augustus 2002 @ 21:12:
Voor landschappen en huisjes kun je ook terecht in het tweakville topic.
ja graag :) ik wil wel wat inzendingen de 31ste :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 17:00
Tadaaa!! Hij is echt af,

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Paardjeupdate2.jpg

Verwijderd

ZIet er goed uit man :-)

Verwijderd

ff offtopic.. maar kishan.. je moet geen reclame voor je site gaan maken als ie niet af is :P:P maak hem is af.

Verwijderd

gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 18:40:
Ehh Gladiool,
er zijn ook mensen die dit leuk vinden, maar op hun werkplek geen 3dsmax hebben. wanneer iemand een reden voor een loonadministrateur weet om 3dsmax te installeren, even mijn systeembeheerder mailen. Thuis heb ik geen internet, dus om aan zulke acties mee te kunnen doen heb ik iets meer tijd nodig. Donderdag tot dinsdag stelt mij bijv. in staat om in het weekend 3 uurtjes vrij te maken.

• HawVer
ik ben het eens met _Paddo_ Maar ik voel meer voor een spin!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Een landschap is wel meer als een plane met heightmap (vegetatie, water, belichting, overtuigende lucht, eventuele objecten erin)

Anders maakt iemand ff een poll wat er het liefste wordt gemaakt?

• maratropa
  • Niet online
nee juist niet, laat wildeaap kiezen, en dat heb je maar te maken. Als je al weet wat er gaat komen doet het wat af aan het snelmodeleren.

specs

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ja dat is waar. Het moet een opdracht zijn.

Ik weet niet of er nog mensen druk bezig zijn een paard te maken, maar kan de nieuwe workshop anders niet vandaag beginnen?

Verwijderd

misschien zijn er nog mensen aan het sleutelen met paard, dus kunnen we denk ik gewoon tot donderdag wachten ( en dat geeft wildmonkey de tijd om goed over de nieuwe opdracht tedenken).

• HawVer
Ik ben nog bezig met mijn paard. Ik heb nog een anderhalf uur. Morgen zal ik het resultaat laten zien.

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:20:
misschien zijn er nog mensen aan het sleutelen met paard, dus kunnen we denk ik gewoon tot donderdag wachten ( en dat geeft wildmonkey de tijd om goed over de nieuwe opdracht tedenken).
Ow ik weet al iets :P

Verwijderd

:P ok dan kunnen we netzo goed nu beginnen :) en deze open houden tot donderdag of niet?

• maratropa
  • Niet online
hmm laten wel het wel net houden. Deze officieel aflsuiten, en de bij de nieuwe ook goed aan de tijd houden. dus van donderdag tot en met zondag ofzo lijkt me wel goed.

specs

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

maak wel voor iedere een new topic please, dat is veel overzichtelijker
ik had bladzijde 4 niet gezien :P

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

gladiool schreef op 27 augustus 2002 @ 12:31:
dus van donderdag tot en met zondag ofzo lijkt me wel goed.
:( Jammer!

• vargo
  • Laatst online: 01-09 14:44
Ok. Mijn WIP na een uurtje of 2 werk:
Afbeeldingslocatie: http://131.211.226.148/public/horse.jpg

Ik geloof dat ik mijn paardje met boxmodelling heb gemaakt (vorm maken, mesh editen, mesh smoothen en dit een paar keer herhaald...)???
Ik ben onlangs met de tutorial van Oogst begonnen met modellen van een huisje (wanneer komt deel3!!!!) en verder heb ik ooit een wijnglas proberen te maken (probeerde glas met standaard materiaal te maken en toen ontdekte ik opeens raytrace ;)).
Dit is dus pas mijn 3e werk, maar kom maar op met de tips!!! Persoonlijk zou ik de ogen een 2e keer iets hoger plaatsen en ik maak er straks misschien nog manen bij...

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Kunnen we niet gewoon vanaf komende donderdag tot de donderdag erop?

Verwijderd

ik denk dat we dat beter kunnen doen, dan is er meer duidelijkheid van wanneer het begint en geeindigt is.

Verwijderd

Pomtidomtidom :)

thanx

• maratropa
  • Niet online
ja mij best, als het maar geordend doch informeel blijft. Dit ging goed, als het zo doorgaat vinden de modjes het best denk ik, dan kan er vaak zo'n topic komen.

specs

• vargo
  • Laatst online: 01-09 14:44
Het eindresultaat:
* 2uur modellen, 2 uur texturen e.d.
* 13700 polygons, 4objects, 2 lights
* +/- 2 mins renderen voor plaatje op duron900 met 512 MB RAM.
Afbeeldingslocatie: http://148pc226.sshunet.nl/public/horses.jpg

Ik heb de transparantie van de paardjes terug gebracht omdat ik anders het verschil tussen zwart & wit niet goed kon weergeven.

/Edit: wireframe
Afbeeldingslocatie: http://148pc226.sshunet.nl/public/horses_wireframe.jpg

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
ik ben hier nu dat je zegt net nieuw (eerste post) zal dus zo ook ff de faq enzo doorlezen. en ik wilde even komen melden dat ik mee zal doen met de eerst volgende workshop. ben nu een tijdje bezig met 3d max 4 en begin er aardig "goed" in te worden al zeg ik het zelf. maarja goed is nooit goed genoeg en aangezien ik hier zeer goede critiek gezien heb leek het me goed hier ook eens wat werk te laten becritiseren (hoop dat t goed geschreven is ;) )

Verwijderd

Je kan ook nog tot donderdag met deze meedoen toch?

Dus als je wil, kan je ook nog een paardje maken :)

• [BO]Legolas
das op zich ook een idee :P heb al eerder een paardje gemodeld, maar door een crash was ik die kwijt geraakt :( en had ik geen zin em nog eens te doen, maar op zich geen slecht idee om opnieuw te beginnen. misschien dat ik vanmiddag (na school) eens zal proberen iets koels te maken.

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Hier een overzichtje van alle creaties:
http://members.home.nl/wildeaap/Paard/Paard.html
Type, jouw plaatje was ff offline dus voeg ik later toe. Alles wat voor morgen wordt gepost zal ik ook nog toevoegen.

• Linc
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

VET :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Helaas... ik krijg morgen mijn cd met 3DsMax pas binnen... dus dan zou ik het morgen nog snel ff moeten leren, en meteen een paardje posten :D dat gaat denk ik niet lukken mensen...

*downloadt Vue d'esprit demo*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 28 augustus 2002 @ 11:11:
Hier een overzichtje van alle creaties:
http://members.home.nl/wildeaap/Paard/Paard.html
Type, jouw plaatje was ff offline dus voeg ik later toe. Alles wat voor morgen wordt gepost zal ik ook nog toevoegen.
Plaatje staat op eigen webserver, die alleen up is als mijn computer aan staat en chello niet weer eens platligt ;)

Afbeeldingslocatie: http://213.93.167.6/paardrefr.jpg
kan je denk ik het best gebruiken, dit was de laatste nml.

• messi
FF een vraagje tussendoor:
Ik kan kiezen uit 3D studio MAX 4 of 5
welke kan ik het beste nemen.
ik heb nu R3.1
voor 4 zijn veel tutorials lijkt me, maar is 5 beter dan 4 ??
alvast bedankt :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ok ik heb de website ff een update gegeven. type, je staat er nu ook bij + hij is wat mooier :) . Toekomstige Workshop resultaten zal ik ook gewoon daarop zetten.

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Die van 4 werken ook wel op 5, als je beide kan krijgen zou ik voor 5 gaan.

Verwijderd

messi schreef op 28 augustus 2002 @ 21:35:
FF een vraagje tussendoor:
Ik kan kiezen uit 3D studio MAX 4 of 5
welke kan ik het beste nemen.
ik heb nu R3.1
voor 4 zijn veel tutorials lijkt me, maar is 5 beter dan 4 ??
alvast bedankt :)
Ehm als je toch overstapt (en dat werd tijd als je nog met r3 werkt)
dan zal ik toch voor 5 kiezen, je moet toch een lichte overstap maken.

ik hou het nog mooi bij 4.2+brazil, ben er eindelijk een beetje gewend aan geraakt.

• ddtommie
  • Laatst online: 22-01 12:03
is het misschien een idee om er een stem-systeem bij te klussen, dan kunnen we elke week een snelmodelleerbikkel van de week uitroepen :D (erg cool trouwens WILDEAAP, alle plaatjes op een rij)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

ik zou er geen wedstrijd van maken, het is nou eenmaal een workshop. Anders gaan mensen 'foetelen' met de tijd enzo. Laten we het -zoals Gladiool zegt- simpel en overzichtelijk houden.

• [BO]Legolas
nou jongens. hier is mijn paardje dan. k ben dr 2 uur en 15 min mee bezig geweest, waarvan ongeveer 10-20 min voor de material (k moet me toch nog eens goed verdiepen in die editor). maja. hier issie dan

Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.183/lego/paardje/schaakpaardje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.183/lego/paardje/schaakpaardje2.jpg

best goed voor een noob al zeg ik t zelf :X
kritiek word natuurlijk altijd gewaardeerd.

• messi
Misschien een iets beter overgang tussen paard en mens nu lijkt het net of er een paard uit z'n **** (begint met R en eindigd op eet ;) ) komt

Verder ziet et er heel mooi uit!
ik zou het zelf niet kunnen maken.

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 28 augustus 2002 @ 21:36:
Ok ik heb de website ff een update gegeven. type, je staat er nu ook bij + hij is wat mooier :) . Toekomstige Workshop resultaten zal ik ook gewoon daarop zetten.
WILDEAAP: Vraagje: Render jij met Brazil oid?

en weet je welke goede instellingen enzo je dan moet hebben?
En kan ik je dan even de MAX file oversturen dat jij het even mooi rendered ;) :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

met +hij is wat mooier bedoelde ik die site
ik wil het wel even renderen, hoewel ik daar verder ook niet echt heel goed in ben :) Ik gebruik nu max5 daarvoor, in 4 was dat brazil. Je kunt em mailen naar weertsmaurice@hotmail.com, maar tis niet echt slecht gerendert ofzo...

• ddtommie
  • Laatst online: 22-01 12:03
handige_harrie schreef op 28 augustus 2002 @ 22:19:
ik zou er geen wedstrijd van maken, het is nou eenmaal een workshop. Anders gaan mensen 'foetelen' met de tijd enzo. Laten we het -zoals Gladiool zegt- simpel en overzichtelijk houden.
ja je hebt gelijk, dan gaat iedereen cheaten met de tijd, maar op zich zou het wel meer animo enzo geven maar het gaat hier toch echt om het leren modelen enzo, never mind...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mag mijntes er ook nog bij?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/Paardgroot.jpg
Box modeling. :)
Wel meer dan 3 uur, maar toch erg goed gelukt en erg veel geleerd :)

Verwijderd

xl: je bent z'n kloten vergeten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:56:
xl: je bent z'n kloten vergeten ;)
Merries hebben geen kloten ;)

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 20:02:
[...]

Merries hebben geen kloten ;)
LOL :D

Verwijderd

Ik doe deze verder maar dicht, hier is ronde 2 te vinden :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.