[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is door de discussie mijn vraag een beetje weg:

"Iedereen bedankt voor de hulp van de fixes, ik denk dat ik het wel begrijp, maar is die fix, moet dat ook een VOR zijn of iets dergelijks, of kan je gewoon zeggen vliegen maar die heading en zo ver en dan weer verder met de route. En dan weet ik inmiddels hoe ik airways in kan geven en zo, maar als je nou in een route alles ziet, waar kan je aan herkennen dan iets een airway is? Zelf dacht ik dat het altijd begon met UN of UM, klopt dit?
En nog een laatste , hoe kan je in een route (alweer herkennen ja) herkennen wat de SID en STAR is?"

En dan gelijk weer een extra (bekijk het positief: zal voorlopig wel de laatste zijn want veel mer vragen blijven er niet over :)): als ik het goed begrijp zet je dus zodra je op de localizer af gaat om de ILS te intercepten de VOR LOC aan, waardoor hij eropaf blijft gaan, en dan kan je manual de hoogte hanteren (dit zal wel niet kloppen :X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:34:
Volgens mij is door de discussie mijn vraag een beetje weg:

"Iedereen bedankt voor de hulp van de fixes, ik denk dat ik het wel begrijp, maar is die fix, moet dat ook een VOR zijn of iets dergelijks, of kan je gewoon zeggen vliegen maar die heading en zo ver en dan weer verder met de route. En dan weet ik inmiddels hoe ik airways in kan geven en zo, maar als je nou in een route alles ziet, waar kan je aan herkennen dan iets een airway is? Zelf dacht ik dat het altijd begon met UN of UM, klopt dit?
En nog een laatste , hoe kan je in een route (alweer herkennen ja) herkennen wat de SID en STAR is?"

En dan gelijk weer een extra (bekijk het positief: zal voorlopig wel de laatste zijn want veel mer vragen blijven er niet over :)): als ik het goed begrijp zet je dus zodra je op de localizer af gaat om de ILS te intercepten de VOR LOC aan, waardoor hij eropaf blijft gaan, en dan kan je manual de hoogte hanteren (dit zal wel niet kloppen :X)?
Airways herken, ums jah je herkent ze gewoon en idd ze beginnen als het goed is met 2 letters gevolgt door cijfers, maar dit kan anders zijn, want in het landje van Bush Bush (Uu Es of A :)) is het volgens mij ietsjes anders, maar het verschil tussen een VOR of een waypoint en een Airway herken je zo :)

SID en STAR? Dus hij staat er al in? Lijkt me gewoon naar de DEP/ARR page gaan :)

over die VOR LOAC en manual hoogte, ik kon dit eerst wel doen, maar nu lukt het mee ook niet, hij blijft de hoogte tegenhouden. Maar stel je vliegt op 2000feet, dan staat de AP op ALT HOLD!! <--!!!) maar het knopje staat uit (check maar je PFD) Ik weet niet hoe je dit weg krijgt, maar je moet dus als eerst je hele AP disengadgen, en dan weer aan met ALLEEN VOR LOC (maar bij mij blijft ie nog steeds tegenwerken :?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle-Sam, naar mijn weten is een fix gewoon een fix :) Oftewel een locatie. Dit kan een VOR, NDB, of coordinaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sow de DC10 ensow weer weggegooid bij gebrek aan een goed panel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ND schreef op 23 augustus 2002 @ 13:56:
Kijk even op www.fsplanet.com er is er laatst 1 langs gekomen dus kijk even naar de laatste paar dagen ook in het archief

Heeft iemand de cd patch voor de PSS 777? Wil ik net downloaden maar ze hebben hem van de server afgehaald :|

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst in Piloot en vliegtuig (trouwens ook in avia) dat er een bedrijfje is in rotterdam die cockpits maakt van de cessna Skyhawk 172 en ze verkoopt. (ik bedoel dus een echte cockpit die je kan gebruiken bij fs) Hij ziet er net echt uit. Alles werkt en dat bedrijfje heet TRC. (misschien kenne jullie het al) Maar voor de mensen die veel geld er aan overhebben om er zo een te kopen lijkt het me de moeite waard om effies op www.therealcockpit.com te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 23 augustus 2002 @ 13:57:
[...]

Kijk even op www.fsplanet.com er is er laatst 1 langs gekomen dus kijk even naar de laatste paar dagen ook in het archief

Heeft iemand de cd patch voor de PSS 777? Wil ik net downloaden maar ze hebben hem van de server afgehaald :|
Correctie, op fsplanet kan je (ik tenminste :?) niet meer downloaden, telkens doen ze het niet. Maar dat panel staat ook op FsFreeware.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 23 augustus 2002 @ 13:56:
Khebber nog wel eentje, zal wat later een pic posten, kan je elf bepalen of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Khebber nog wel eentje, zal wat later een pic posten, kan je elf bepalen of het wat is :)
Oki thanks alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik er niks meer van, ik vloog net ff EHBK EHAM, met de route die ND zei dat J-063 altijd vloog. Ik stijg op, zet me MCP alt op 10000 (was tevens mijn cruize alt want 6000 kon niet :?), gaat die stijgen, weer dalen, toen manual overgenomen en een stukje van de route gevlogen, toen zette ik de A/P weer aan, deed hij het, en omdat veel van jullie op MCP SPD vliegen en niet op VNAV dacht ik, laat ik het ook eens proberen, begint me plane plots te dalen :? Dus ik weer op VNAV, gaat ie goed, daalt ie weer (geen t/d gezien maar zal het wel zijn geweest want verder zag ik hem niet meer en eerst wel), ik zet MCP ALT op 2500, daalt lekker door en crashed kon niet meer manual ingrijpen :?

Oja, krijg ik op ene allemaal rook uit me beide engines:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Enginesmoke.JPG

Dus ik denk, wie weet is er brand ofzo (zag een ene melding staan op me master caution annunciator panel maar toch...), dus ik denk: neem het zekere voor het onzekere en sluit netjes de brandstoftoevoer af dmv de fuel pumps uit te zetten, nee hoor, geen effect...

Weet iemand welke (gok 100 ofzo) dingen er fout zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Zo daar ben ik weer ;) Nog steeds vanuit Oostenrijk :)
Zit in dit topic tenminste weer een hooop nuttige info :) Lees het thuis nog wel een keer aandachtig door.
* McFlipp gaat trouwens van Delft naar Schiphol fietsen omdat ie de trein te duur vindt :D
Dan ga ik ff een paar DoD kaarten kopen en neem ik de canon + telelens van me pa mee om nog wat mooie foto's te maken vanaf een aantal spottersplaatsen die Leon mij wel kan vertellen :)

* McFlipp gaat nu ff zwemmen >:)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:05:
Nu snap ik er niks meer van, ik vloog net ff EHBK EHAM, met de route die ND zei dat J-063 altijd vloog. Ik stijg op, zet me MCP alt op 10000 (was tevens mijn cruize alt want 6000 kon niet :?), gaat die stijgen, weer dalen, toen manual overgenomen en een stukje van de route gevlogen, toen zette ik de A/P weer aan, deed hij het, en omdat veel van jullie op MCP SPD vliegen en niet op VNAV dacht ik, laat ik het ook eens proberen, begint me plane plots te dalen :? Dus ik weer op VNAV, gaat ie goed, daalt ie weer (geen t/d gezien maar zal het wel zijn geweest want verder zag ik hem niet meer en eerst wel), ik zet MCP ALT op 2500, daalt lekker door en crashed kon niet meer manual ingrijpen :?

Oja, krijg ik op ene allemaal rook uit me beide engines:

[afbeelding]

Dus ik denk, wie weet is er brand ofzo (zag een ene melding staan op me master caution annunciator panel maar toch...), dus ik denk: neem het zekere voor het onzekere en sluit netjes de brandstoftoevoer af dmv de fuel pumps uit te zetten, nee hoor, geen effect...

Weet iemand welke (gok 100 ofzo) dingen er fout zijn gegaan?
1: De df heeft een bug dat hij niet onder fl150 kan vliegen
2: Waar stond je v/s op?
3: Waarschijnlijk ging je v/s uit op 2900 feet en daalde daarna recht naar beneden. Dit probleem heb ik dus ook :( Snel je alt weer verhogen zodat je de v/s weer kunt instellen en dan gewoon op 0 zetten
4: Die rook krijg je omdat je ergens tegen op bent geknald denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Dat zou kunnen, maar J-063 vliegt geloof ik altijd op 6000 voet bij EHBK - EHAM
2. Ik zei VNAV, das dus de speed, liet LNAV aanstaan, dus hij sprong ook niet over op ALT en V/S.
3. Na 2 dus n.v.t.
4. Hoe kan je in de lucht nou ergens tegenop knallen? En ik begon al op de baan dusss. En ik heb me realisme altijd op 'hard' dus als ik ergens tegenop zou knallen zou ik wel crashen o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:18:
1. Dat zou kunnen, maar J-063 vliegt geloof ik altijd op 6000 voet bij EHBK - EHAM
2. Ik zei VNAV, das dus de speed, liet LNAV aanstaan, dus hij sprong ook niet over op ALT en V/S.
3. Na 2 dus n.v.t.
4. Hoe kan je in de lucht nou ergens tegenop knallen? En ik begon al op de baan dusss. En ik heb me realisme altijd op 'hard' dus als ik ergens tegenop zou knallen zou ik wel crashen o.i.d. :)
VNAV is hoogte en snelheid. LNAV is voor de heading. VNAV berekend de V/S en de snelheid op basis van het punt waar je op dat moment bent en het punt waar je heen wilt, en op welke snelheid en hoogte het vliegtuig dan moet vliegen volgens de FMC.
(beetje brak gezegt, maarja die glühwein he ;) )

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 23 augustus 2002 @ 16:22:
[...]

VNAV is hoogte en snelheid. LNAV is voor de heading. VNAV berekend de V/S en de snelheid op basis van het punt waar je op dat moment bent en het punt waar je heen wilt, en op welke snelheid en hoogte het vliegtuig dan moet vliegen volgens de FMC.
(beetje brak gezegt, maarja die glühwein he ;) )
Maar me ALT ging niet branden, dat knoppie, evenals mijn V/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn panel veranderd af en toe in een 256-kleuren bitmap (zo lijkt met), iemand die dit herkend en er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Maar ik en J063 vliegen deze route NOOIT met VNAV. :) Waarom? SIM-PEL omdat dit de route op ATSIM heel vaak was, en je de hoogte en snelheid van ATC afhankelijk bent.
Wat ik doe is :
EHBK Ik stijg op
1 MCD Speed op 180 (vanwege die scherpe bocht in de SID na takeoff), Auto Throttle op de MCDU op ARM (oftewel aan) MCD IAS aanklikken
2 De ALT op 6000 (Transition level) zetten,
Eenmaal in de lucht AP A aan, VERTICAL SPEED aan (V/S op 2500 is goed)
3 LNAV aan zetten

Wedden dat je geen problemen krijgt? :) Btw voor zulke korte vluchtjes moet je geen VNAV gebruiken, daar is de afstand "tekort" voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:34:
Mijn panel veranderd af en toe in een 256-kleuren bitmap (zo lijkt met), iemand die dit herkend en er een oplossing voor heeft?
Welke panel? Defeault? :7 Videokaart? Drivers? (Welke MSDOS versie draai je? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mijn vliegtuig natuurlijk. Ik heb alle nieuwe drivers, dus ik heb toch meer het gevoel dat het met FS2002 te maken heeft, het gebeurd vaak als ik van view verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:39:
Die van mijn vliegtuig natuurlijk. Ik heb alle nieuwe drivers, dus ik heb toch meer het gevoel dat het met FS2002 te maken heeft, het gebeurd vaak als ik van view verander.
Je bedoelt dat je de panel heel vaag ziet met strepen? i.d.g zet hem op 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okidokie, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:18:
3. Na 2 dus n.v.t.
:? 6000ft de hele tijd, slaap jij ff verder :z >:)
Dat over die rook, dat is gewoon je smoke zeg maar, dan heb je knopje 'I' ingedrukt.
En dat over dat die meteen naar beneden knalt, heb je wel de goede flapsettings voor de bijbehorende snelheid? Het is toch dat die naar beneden knalt tijdens de app?

Kan iemand eigenlijk zeggen hoe het MOET die app, (vlieg in een 737-400)ik kom meest met 160 knopen aan. 15 degree flaps, dan als ik ongeveer 8 nm verwijderd ben van de runway dan verminder ik me snelheid langzaam naar 140 en doe ik me flaps ook naar 40 degree. Als ik ongeveer 5nm verwijderd ben dan gooi ik me gear uit en verminder ook nog snelheid naar 135 ofzo, net wat me gewicht is.
Doe ik dit allemaal goed eigenlijk? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

Dat over die rook, dat is gewoon je smoke zeg maar, dan heb je knopje 'I' ingedrukt.
En dat over dat die meteen naar beneden knalt, heb je wel de goede flapsettings voor de bijbehorende snelheid? Het is toch dat die naar beneden knalt tijdens de app?

Kan iemand eigenlijk zeggen hoe het MOET die app, (vlieg in een 737-400)ik kom meest met 160 knopen aan. 15 degree flaps, dan als ik ongeveer 8 nm verwijderd ben van de runway dan verminder ik me snelheid langzaam naar 140 en doe ik me flaps ook naar 40 degree. Als ik ongeveer 5nm verwijderd ben dan gooi ik me gear uit en verminder ook nog snelheid naar 135 ofzo, net wat me gewicht is.
Nee, dat naar beneden knallen doet ie niet tijdens APP, zover was ik nog niet :)
Net ook niet, geen kerozine meer en zat tv te kijken dus had niet door dat het bijna op was, had ik ff illegaal in de lucht bijgetankt >:)

En geef eens wat meer details, wanneer doe je die speed enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

Dat ligt er helemaal aan welk vliegveld ..
en hoe de wind en weer is .

Want dat kan je niet zo zeggen ..
het is niet zo als het opstijgen dat je een standaard iets kan uit voeren :)

Want het landen verschild zo van veel dingen ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 23 augustus 2002 @ 17:33:
[...]

Dat ligt er helemaal aan welk vliegveld ..
en hoe de wind en weer is .

Want dat kan je niet zo zeggen ..
het is niet zo als het opstijgen dat je een standaard iets kan uit voeren :)

Want het landen verschild zo van veel dingen ..
Ja dat weet ik natuurlijk, maar als je ff niet kijkt naar de wind en je kijkt bijv naar ILS 06 van Schiphol(zo, dan ben ik ff wat meer specifieker)
Volgens mij moet je bij iedere landing wel een beetje een volgorde hebben van snelheid enzo en de flaps en de gear, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een FMC invoer probleem.

Ik ga vanavond met J-063 van EGLL naar EHAM, en nu wil ik de route ingeven, deze kreeg ik:

BPK (das de SID)
Via UR125 naar CLM.
Via UL620 naar REDFA (das de star).

Nou doe ik het zo:
Ik geef in waar ik sta, bij route geef ik in waar ik sta en waar ik heen wil.
Dan ga ik naar de DEP/ARR page, daar ga ik naar DEP, kies rwy 27r, kies BPK6F, ga naar route, geef onder BPK6F (bij VIA dus) in: UR125. Dan geef ik bij TO in CLM, maar dan springt UR125 bij VIA weer naar DIRECT, dat heb ik ook bij de volgende airway, why?
Oja, als ik klaar zou zijn met die route, zou ik dus de STAR ingeven.

ps: Waarom staat de link naar rdluca's manuals niet meer in dit topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:56:

Ik ga vanavond met J-063 van EGLL naar EHAM, en nu wil ik de route ingeven, deze kreeg ik:

BPK (das de SID)
Via UR125 naar CLM.

Nou doe ik het zo:
Dan ga ik naar de DEP/ARR page, daar ga ik naar DEP, kies rwy 27r, kies BPK6F, ga naar route, geef onder BPK6F (bij VIA dus) in: UR125. Dan geef ik bij TO in CLM, maar dan springt UR125 bij VIA weer naar DIRECT, dat heb ik ook bij de volgende airway, why?

Hms, ik deed het ook zo, maar ik kreeg geen probz hoor :? Btw,Uncle Sam zorg ervoor dat je een DIRECT TO opdracht kan uitvoeren in je FMC ;) (heh J063? >:) :+) Anders moet je op je NAV instrumenten kijken, en de kans is groot dat je naar de verkeerde kijkt :) (like bij mij, ik kkek naar mijn ADF indi, stond ingesteld op OA, ik moest van ATC DIRECT to SPY, ik deed iets verkeerd met de FMC, kreeg em niet goed meer, toen op mijn instrumenten afgegaan, gingk dus richting OA :o :P)

J063 >
180/90 knots FLAPS 5 aanvliegen (hangt van je gewicht af, zie tabel in de quickstart manueel)
LOC intercept
Glide Slope active > GEAR DOWN
Alsie echt de Glide slope gaat intercepten > FLAPS 10, speed terugbrengen (zie tabel voor speed met FLAPS10+gewicht)
Zachtjes terugbrengen naar 140KTS (of VREF, tsjek gewicht) en volgens tabel ook je flaps uitdoen (140Knots FLAPS 25 als je minder als 40-0-40% feul hebt geloof ik)

Ik ga sporten :z

* Nd baalt dat ie een MIC heeft ZONDER standaard, toch maar gouw ff knutselen, baalt ook dat ie gaat sporten, ken net zogoed op VATSIM cq IVAO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:56:

BPK (das de SID)
Via UR125 naar CLM.

Nou doe ik het zo:

De plannen zijn veranderd uncle sam vanwege het weer, ik start (en als het goed is jij ook dan) om half acht, dus ik sta om half acht op Heatrow. Ik weet nog niet waar, op Vatsim of op Ivao, dat legt aan de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
IK heb een vaag Probleem met het GPS / AP :(

Ik was vanplan om van EDDW @ LOWI tevliegen op AP via de GPS .
maar bij het eerste check point gaat het in eens fout :( Vaag
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/GPS01.jpg[/img]

Hier gaat hij eerst ff een paar rondjes vliegen om dan recht door tegaan :(

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/GPS02.jpg[/img]

En dan gaat hij weer rondjes vliegen :(

Toen heb ik hem maar uit gezet en bij de diichts bij zijnde Airport neer gegooid :(

Hier heb ik nooit geen last van gehad .. dus blij ik dsit heel raar vinden .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plannen zijn veranderd uncle sam! ik vlieg niet!!!!!!!
Ik ga denk vanavond meedoen vanaf LOWI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:26:
Hoe laat en waar heen ..
PS bericht me ik ga zeker mee ..

Mist er geen ATC in de buurt is ..
heb gen MIC of dergelijk ..

Maar geef wel ff de goed course aan.
Of is het gewoon FREE voor Al en gewoon lekker over bergtoppen scheren met zn allen :)

Maar geef maar een gil als we gaan .

En met welke PLanes jullie gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:26:
Zie MP topic :)

ATC is der niet.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
-Sander_ schreef op 23 augustus 2002 @ 19:44:
[...]

Zie MP topic :)

ATC is der niet.
Ja ik had het al gelezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een flightplan geven van Honolulu Intl. naar Los Angeles??? Voor de PIC... THANX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:33:
Kan iemand mij een flightplan geven van Honolulu Intl. naar Los Angeles??? Voor de PIC... THANX!
PHNL-EBBER-R577-ELKEY.SADDE6-KLAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:31:
[...]

Nee, dat naar beneden knallen doet ie niet tijdens APP, zover was ik nog niet :)
Net ook niet, geen kerozine meer en zat tv te kijken dus had niet door dat het bijna op was, had ik ff illegaal in de lucht bijgetankt >:)

En geef eens wat meer details, wanneer doe je die speed enzo.
Ik had het tijdens de landing :( Was er bijna zag er goed uit opeens was het stil. Ik wtf! :? Had ik niet genoeg fuel meer |:( Ook geen waarschuwing ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 23 augustus 2002 @ 20:59:
[...]

PHNL-EBBER-R577-ELKEY.SADDE6-KLAX
Zelf gemaakt? Zo ja, hoe, waarmee? Zo nee, waar gevonden.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JOEPIE TSJAKKA KABOEM KNETTER KNAL FLITS DONDER TJSAKKA OKE DAN!!!!!

So, ND vroeg zich af wat er zo leuk was aan de APP landing, dat ga ik je vertellen:
Als jij aan het vliegen bent en je wilt gaan landen met een FPS van als het zou kunnen -79 zou jij het dan fijn vinden als het automatisch ging!!! Ik ook! :7

Dat wat betreft de automatische landingen...

Was vanavond op VATSIM, lekker gevlogen van EGLL naar EHAM, ging wel goed moest ik zeggen, ik heb niet hoeven te zeggen "maar meneer/mevrouw, ik ben maar een beginner..." want alles ging goed (tot het eind, vertel ik zo :7), lekker getaxiet op EGLL, clearance gevraagd om een runway te crossen tijdens taxieen (leuk he ;)), mocht opstijgen, moest de SID vliegen die ik al wilde dus dat kwam mooi uit. Toen was ik opgestegen: "KLM347 climb to FL320" ging allemaal goed en was op cruize level. "KLM347 you are leaving my airspace, goodbeye". Ik was lekker vliegen, begon iets te laat met dalen omdat ik het eerst vroeg en toen zei hij dat ik het niet hoefde te vragen (hij was eham_grd maar meer was er niet, ja eham_del :)) en ik zag geen t/d punt dus begon te laat met dalen, maarja, dan maar wat stijler (ongeveer -6000 op het laatste >:)), toen kwam ik op eham, mocht landen op 6, zoals gepland alweer, ik landen, app ingeschakeld, helaas iets te eel brandstof en door die -79 FPS kon ik me SPD niet adjusten want of je ging te ver naar beneden of om hoog te ver dus crashte, maar eigenlijk ging het dus perfect, want je moet je realiseren dat ik met normale FPS rond de 20 wel goed zou landen omdat ik de SPD dan ik kon stellen (oja, ik heb heel de vlucht gedaan op MCP ALT en SPD, en niet op VNAV :)), maarja...
Dus het was de moeite waard, en als je een aardige controller zoekt: Peter Buijsman, die lag me wel op EHAM_GRD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

LOL@ autolanding :+ :P

Owja Uncle Sam tip : Stel het is erg druk op EHAM (voobeeld) en je hoort of leest dat er veel gaan opstijgen, MAAR ER IS GEEN ATC dan moet je tijd tot tijd zeggen waar je bent Dus zoiets :
Pushing back from Gate C7
At the beginning of Taxiway S
Holding at W7
Lining up runway xx

of in de lucht
Climbing/descending to FL60

NIET TE VAAK doen, maar gewoon als je een ingrijpende verandering maakt en als je denkt dat er verkeer achter cq voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gaat er rond 2230 nog op VATSIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ben net klaar, ik niet, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 21:42:
Wie gaat er rond 2230 nog op VATSIM?
Misschien ik, hangt ervan of het MP topic nog leeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/delphimp22.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Ensinker op 23-08-2002 22:14 . Reden: omdat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
vast een voorproefje van waar jullie straks allemaal mee willen vliegen >:)

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/fsscr172.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/fsscr173.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/fsscr174.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/fsscr175.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/fsscr176.jpg

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Nieuws van het Interline Aviation front:

Pre-signup start binnen enkele dagen :) GoTTers krijgen voorrang op de registratie, hier is het toch een beetje ontstaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Hehe cool man! Wanneer mogen de eerste vluchten op VATSIM worden gevlogen? (Mag dit eik wel? :7) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Pics van de MP van vanavond :) (op het laatste geprobeerd formatie vliegen met Delphi32 :) Best moeilijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0601.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0602.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0603.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0604.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0605.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0606.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0607.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0608.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0609.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0610.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0611.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0612.jpg
Hehheeheheh >:) Allebei ON FINAL >:) Ik moest weer eigenwijs doen, zonder ILS landen :z (da doek wel met een Airliner :P)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0613.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs0614.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
-Sander_ schreef op 23 augustus 2002 @ 23:31:
Nieuws van het Interline Aviation front:

Pre-signup start binnen enkele dagen :) GoTTers krijgen voorrang op de registratie, hier is het toch een beetje ontstaan. ;)
Heb ikw at gemist of is dit nog onze ONLINE AIRLINE
?
Waar kan ik meer info vinden ..
en war kan ik die bak dll :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Blackhole schreef op 23 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

?
Die bak dll? Tsssk wat denk jij Onze motto :

Eerst aan Nofri betalen, dan pas een Interline bak halen :z

>:) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Blackhole schreef op 23 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

?
Specifieke info is beschikbaar wanneer de pre-signup van start gaat. Evenals die kist, die valt pas te download als de site open is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

-Sander_ schreef op 23 augustus 2002 @ 23:44:
[...]

Specifieke info is beschikbaar wanneer de pre-signup van start gaat. Evenals die kist, die valt pas te download als de site open is ;)
PS ik ben de belasting dienst heh? :P (en Ja ook luvhtvaart maatschappijen moeten belasting dokken >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Sander moet ik mij nou ook weer inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
ND schreef op 23 augustus 2002 @ 23:45:
[...]

PS ik ben de belasting dienst heh? :P (en Ja ook luvhtvaart maatschappijen moeten belasting dokken >:))
Whaaa!! Dat vind ik nou echtttt :r en ook gewoon :X en vooral 8)7 ! Is het goed als ik virtuele belasting afdraag? :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ND schreef op 23 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

Die bak dll? Tsssk wat denk jij Onze motto :

Eerst aan Nofri betalen, dan pas een Interline bak halen :z

>:) :P :+
GELD GELD !! waaar !!!!! oooh moet ik betalen .. :( nou doei dan ga ik wel weer weg . :)

Geef mijn eten maar een de volgende .

(ps laat het maar even weten hoe of wat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
The_FrankO schreef op 23 augustus 2002 @ 23:47:
Sander moet ik mij nou ook weer inschrijven?
Ja, de hele test-database is leeg en is nu gereed om alles te verwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

-Sander_ schreef op 23 augustus 2002 @ 23:47:
[...]

Whaaa!! Dat vind ik nou echtttt :r en ook gewoon :X en vooral 8)7 ! Is het goed als ik virtuele belasting afdraag? :D >:)
:+ een Eenmalige korting op een relaxte vlucht als passagier is ook goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

damn wat ben ik jaloers op jullie. fs2002 crashed nog steeds bij mij :((((

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 12-09 00:37

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Na de MP meteen een reboot :( Nouja, hier de pics. Het is erg grappig om te zien dat Gilly de hele tijd in het licht heeft gevlogen, terwijl ik real-time had aanstaan en dus weinig pics van het donker heb gemaakt.

Deel 1: van LOWI naar LSZS
Verzamelen op LOWI
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight00.jpg
En het werd nog druk ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight01.jpg

Deel 2: van LSZS naar LSZA, met ND. Weg met de jets :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight02.jpg

Near hit met een Extra:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight05.jpg

Tegelijk landen is ook een kunst :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight07.jpg

Soms is FS zoooo mooi om gewoon naar buiten te kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight11.jpg

Ja ik maak de pics, ND:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight09.jpg

ND vergat in alle commotie z'n gear :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight12.jpg

Daling ingezet, ND was al rechtsaf om zonder ILS te landen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight14.jpg

Turn to final
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight15.jpg
On final
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight16.jpg

En geparkeerd. Jammer dat ND nog ff snel mn wing eraf jaste >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/shots/gotflight17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Nice! :9~

ALLEN!! Check dit topic!!! ------------> De Schiphol Meeting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Wat is er zo bijzonder aan dat topic, ND? Enne, je mag je sig weleens aanpassen :) Die FS2002 Fly-Inn is best wel history >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nice pic's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ja, jammer dat je niet kon connecten. Volgende keer beter? Of is het structureel, dat je niet met FS MP mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Delphi32 schreef op 24 augustus 2002 @ 00:28:
Ja, jammer dat je niet kon connecten. Volgende keer beter? Of is het structureel, dat je niet met FS MP mee kan doen?
Nou de laatste tijd doet hij het niet meer :( Laatste keer dat ik een mp in fs heb meegedaan was met een fly-inn op TNCM :) (de eerste keer geloof ik daarna werd ik er elke keer uitgegooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het wel, ik heb het helaas ook ivm netwerk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Just got word from the shop...

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jfdercks/interline747.jpg

Het model lijkt nu lelijk, maar alstie strax glimt ist een beauty.

Have a good night rest verders... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:26
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/notams02/aria0823.htm
ariane's 737 (gmax) is bijna klaar!, check die screenies :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
Goeiemorguh :)
damn, dat zijn mooie screenies man >:)
3 september komt ie uit :)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Dat ziet er zeker mooi uit :9~ :)

Leuk voor de dreamfleet panel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Die plaatjes zijn zo intens mooi dat ik bijna niet geloof dat het echt in de simulator is. Alleen die met die taxibaan verraadt het, anders zou ik het niet hebben geloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Weet iemand waarom die atcbox het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, waar gooi je die vliegtuigen van ProjectAI neer? Heb geen zin om al die auto-installers te downloaden (heb de setup_base.zip wel natuurlijk). Alleen ik weet dus niet in welke dir die vliegtuigen moeten? Het moet zeker in die PAI-folders en dan bij het goede model?

En dat P-AI zorgt dus voor meer AI-traffic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Het is toch veel makkelijker om ff via een FTP progje al die exe files te downloaden. Dat kan dan gewoon in 1 keer. Dat handmatig plaatsen is toch veeeeeeel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik heb ff een vraagje over op VATSIM/IVAO NETVAT (DIes nieuw! :o check flightsim.com)

Stel je hebt een hele mooie DC10 vliegtuig(freeware), maar hoe wil je daarmee op VATSIM vliegen? Ik bedoel, een FMC heb je nodig en er is geen (freeware/payware) DC10 panel??? Is het dan uitgesloten om met freeware vliegtuigen op VATSIM te gaan?

Dan zou je alleen met een DF737, PSS series en PIC767 op VATSIM kunnen, toch? :7

Zou een losproggie, dat een FMC moet voorstellen, en dit gebruikt maakt van de FS2002 flightplan. Dus als je iets in je FMC route verandert, deze automatisch opnieuw zonder dat je het merkt ook je FS2002 flightplan verandert? Dan zou het namelijk wel kunnen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 14:31:
Klein vraagje, waar gooi je die vliegtuigen van ProjectAI neer? Heb geen zin om al die auto-installers te downloaden (heb de setup_base.zip wel natuurlijk). Alleen ik weet dus niet in welke dir die vliegtuigen moeten? Het moet zeker in die PAI-folders en dan bij het goede model?

En dat P-AI zorgt dus voor meer AI-traffic?
NOFI

Als je niet weet waar jij die planes moet installeren dan weet ik zeker dat jij ook niet weet hoe je die flightplans moet installeren dus download maar lekker die autoinstallers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
ND --> Dan zul je met FSnav wel redelijk je weg kunnen vinden of met charts en dan vreselijk druk zijn met VOR's etc

FMC plane is niet verplicht ofzo in ieder geval, maar wel verrekte handig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Wat betekent COWL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delphi -> Waar heb je je screenshooter staan, om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

ND schreef:
Stel je hebt een hele mooie DC10 vliegtuig(freeware), maar hoe wil je daarmee op VATSIM vliegen? Ik bedoel, een FMC heb je nodig en er is geen (freeware/payware) DC10 panel??? Is het dan uitgesloten om met freeware vliegtuigen op VATSIM te gaan?
Je hebt helemaal geen FMC nodig (geen verplichting iig)... je kunt ook gewoon met de standaard 7x7 rondkachelen op een GPS flightplan, al is dat een stuk minder qua realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Weet iemand wat je nodig hebt om een scenery te editten? Wil nl eens kijken of ik die nieuwe baan bij Lago Eham kan toevoegen :)

Als het niet teveel werk en moeilijk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
The_FrankO schreef op 24 augustus 2002 @ 16:04:
Weet iemand wat je nodig hebt om een scenery te editten? Wil nl eens kijken of ik die nieuwe baan bij Lago Eham kan toevoegen :)

Als het niet teveel werk en moeilijk is :/
Je kan beginnen met 3D studio MAX , Gmax gaan leren, denk dat je dna een heeel aardig eindje komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net gevlogen op IVAO, touch and go's op eham, ging wel aardig. Alleen had ik opeens stall, dat heb ik nooit, maar nu dus wel, denk dat ik me autopilot toch niet goed had ingesteld :P. Gilly keek de hele tijd toe, ging het goed gilly? :)

Alleen had ik eerst problemen met voice, brak een beetje op, maar daarna geen problemen, en ik kon hem ook moeilijk verstaan soms, dan gaf me autopilot aan '2500ft' aan en gaf de atc ook weer headings, dus dat kon ik dan niet verstaan. Conclusie van dit alles, ik heb nog wel een oefeningtje nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor weer een paar screens. Ben vanmdidag met m'n cessna opgestegen op samos in griekenland en maar kijken waar ik uit kwam.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/griek8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut tripod server. zal ffen nieuwe server zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist niet dat dat kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 16:52:
Zo, net gevlogen op IVAO, touch and go's op eham, ging wel aardig. Alleen had ik opeens stall, dat heb ik nooit, maar nu dus wel, denk dat ik me autopilot toch niet goed had ingesteld :P. Gilly keek de hele tijd toe, ging het goed gilly? :)

Alleen had ik eerst problemen met voice, brak een beetje op, maar daarna geen problemen, en ik kon hem ook moeilijk verstaan soms, dan gaf me autopilot aan '2500ft' aan en gaf de atc ook weer headings, dus dat kon ik dan niet verstaan. Conclusie van dit alles, ik heb nog wel een oefeningtje nodig :)
ja ik was net ook samen met airwalker op ivao (ik GM367 en airwalker KLM3123) maar je zei niet veel toen ik op het kanaal van eham_app zat, het zal wel een reden hebben.

Heb net een vlucht gemaakt lowi-eham de atc op lowi was niet echt goed maar op eham was ie weer uitstekend dus was een goede les voor me hopelijk kan ikooit perfect vliegen op ivao of vatsim!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 17:27:
[...]

ja ik was net ook samen met airwalker op ivao (ik GM367 en airwalker KLM3123) maar je zei niet veel toen ik op het kanaal van eham_app zat, het zal wel een reden hebben.

Heb net een vlucht gemaakt lowi-eham de atc op lowi was niet echt goed maar op eham was ie weer uitstekend dus was een goede les voor me hopelijk kan ikooit perfect vliegen op ivao of vatsim!!
Ik zei niet zoveel, omdat ik al geland was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:28:
Delphi -> Waar heb je je screenshooter staan, om te downloaden?
Op Avsim.com (general utilities), en hier op mn eigen server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Blackhole schreef op 24 augustus 2002 @ 16:10:
[...]

Je kan beginnen met 3D studio MAX , Gmax gaan leren, denk dat je dna een heeel aardig eindje komt :)
Nou ik ben even bezig geweest met GMAX :) Even een simpel huisje gemaakt met behulp van een tutorial :) Tja je moet ergens beginnen natuurlijk.

Maar dan heb je dus een huisje maar dan ben je er nog niet. Dan moet ik natuurlijk ook taxiways, rwy's aanleggen en waar doe ik dat mee?

En heb huisje nog niet kunnen testen omdat ik nog iets moet hebben (wat niet in de tutorial staat) maar het downloaden gaat niet :( denk dat het druk is

Weet iemand anders een goede tutorial waarin staat hoe je een scenery moet maken? wil het nl wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
ik had laatst een goede tutorial met hoe je een huisje in FS krijgt, ik zal ff kijken of ik het nog ergens kan vinden...

EDIT:
Ah hier op deze page staat naast een hoop sdk's ook een link naar 'gmax scenerey tutorial'. Ze leggen dus uit hoe je een huisje modelt, texturet, en dan op de goeie plek in fs2002 zet. Ikzelf zit nog een beetje met de vraag hoe runways enzo precies in elkaar zitten, en ik zou het ook wel fijn vinden om oude scenery te kunnen bekijken, zodat je bijvoorbeeld een toren kunt aanpassen en zo op dezelfde plek terugzetten...

iig succes :)

edit2: dooh dan vooral de link niet vergeten |:(
:)
http://zone.msn.com/flightsim/FS02DevDeskSDK00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

The_FrankO schreef op 24 augustus 2002 @ 22:55:
[...]

Nou ik ben even bezig geweest met GMAX :) Even een simpel huisje gemaakt met behulp van een tutorial :) Tja je moet ergens beginnen natuurlijk.

Maar dan heb je dus een huisje maar dan ben je er nog niet. Dan moet ik natuurlijk ook taxiways, rwy's aanleggen en waar doe ik dat mee?

En heb huisje nog niet kunnen testen omdat ik nog iets moet hebben (wat niet in de tutorial staat) maar het downloaden gaat niet :( denk dat het druk is

Weet iemand anders een goede tutorial waarin staat hoe je een scenery moet maken? wil het nl wel eens proberen :)
Je kan Airport gebruiken voor je runways and Taxiways, maar een echt goede tutorial heb ik niet kunnen vinden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
DocB schreef op 24 augustus 2002 @ 23:13:
ik had laatst een goede tutorial met hoe je een huisje in FS krijgt, ik zal ff kijken of ik het nog ergens kan vinden...

EDIT:
Ah hier op deze page staat naast een hoop sdk's ook een link naar 'gmax scenerey tutorial'. Ze leggen dus uit hoe je een huisje modelt, texturet, en dan op de goeie plek in fs2002 zet. Ikzelf zit nog een beetje met de vraag hoe runways enzo precies in elkaar zitten, en ik zou het ook wel fijn vinden om oude scenery te kunnen bekijken, zodat je bijvoorbeeld een toren kunt aanpassen en zo op dezelfde plek terugzetten...

iig succes :)

edit2: dooh dan vooral de link niet vergeten |:(
:)
http://zone.msn.com/flightsim/FS02DevDeskSDK00.asp
Ja die tutorial had ik ook :) maar iig bedankt :)

Dus jij bent ook bezig met GMAX? Voor vliegtuigen of voor scenery?

En jij bedoelt dat je al een bestaande wilt openen? Dat wil ik eigelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
eh nou ik heb gmax er nou wel opstaan, maar ik ben er nog niet echt mee bezig geweest. Wel een hoop geexperimenteert met 3dmax, dus modellen en texturen is niet zo moeilijk meer. Ik ben nu ff aan het kijken of ik een vliegtuig of stuk scenery in gmax kan krijgen. Er zijn een hoop sdk's op die link, maar het zijn vooral .doc jes om proggies uit te leggen die in je fs2k2 dir zitten... Ga nou weer ff wat uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
rollebol schreef op 24 augustus 2002 @ 12:43:
[...]
Die plaatjes zijn zo intens mooi dat ik bijna niet geloof dat het echt in de simulator is. Alleen die met die taxibaan verraadt het, anders zou ik het niet hebben geloofd.
dat is vaak zo... pas als je die pics van feel real flight ziet, (fs pleens irl enviroment) zie je hoe realistisch die models zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

The_FrankO schreef op 24 augustus 2002 @ 23:29:
[...]

Ja die tutorial had ik ook :) maar iig bedankt :)

Dus jij bent ook bezig met GMAX? Voor vliegtuigen of voor scenery?

En jij bedoelt dat je al een bestaande wilt openen? Dat wil ik eigelijk ook
Volgens mij kan je met GMAX geen bestaande scenery openen en bewerken; het is namelijk compiled stuff, en je krijgt bij GMAX helaas geen decompiler.
Je zou es naar Airport for Windows moeten kijken, die is meer gericht op airport design en heeft een flink aantal standaard objecten voor het aanleggen van runways, taxiways en het plaatsen van huisjes ed. Je kan met Airport for Windows ook bestaande scenery openen, maar ik weet niet precies hoever dat gaat.

Kortom, als je de moeite wilt nemen om door een extreem lastige configuratie te spitten, dan zou ik zeker Airport for Windows proberen. Als je het eenmaal werkend hebt, kan je heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Delphi32 schreef:
[...]

Kortom, als je de moeite wilt nemen om door een extreem lastige configuratie te spitten, dan zou ik zeker Airport for Windows proberen. Als je het eenmaal werkend hebt, kan je heel veel.
Als je serieus wilt gaan ontwerpen: vergeet alle modelling tools ooit gemaakt en duik direct in het GMax-diepe. FS2004 en toekomstige versies zullen uitsluitend third-party scenery en planes ondersteunen die in GMax zijn ontworpen... dat betekent dat:

1) LAGO's Schiphol niet compatible zal zijn met FS2K4
2) Alle noeste arbeid die in je extra landingsbaan is gaan zitten voor nop geweest zal zijn :+

[ Voor 0% gewijzigd door DroogKloot op 25-08-2002 00:19 . Reden: klote smileyparser ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ff bezig met Airport for Windows en had al een gebouwtje (kantine, moest namelijk gezellig prop-cluppie worden :)), en baan met ILS en die shit, maar wat is precies de ILS ID en Name? is dat hoe je je ILS noemt, net zoals een kind? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

DroogKloot schreef op 25 augustus 2002 @ 00:16:
[...]

Als je serieus wilt gaan ontwerpen: vergeet alle modelling tools ooit gemaakt en duik direct in het GMax-diepe. FS2004 en toekomstige versies zullen uitsluitend third-party scenery en planes ondersteunen die in GMax zijn ontworpen... dat betekent dat:

1) LAGO's Schiphol niet compatible zal zijn met FS2K4
2) Alle noeste arbeid die in je extra landingsbaan is gaan zitten voor nop geweest zal zijn :+
Hmmm... hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Laat ik voorop stellen dat er met de komst van Gmax een aantal nieuwe features is gekomen aan de vliegtuigen/scenery. Dat zien we allemaal; de Gmax-planes zien er stukken beter uit en bieden meer visuele trucjes (animaties e.d.). Om het nieuwste van het nieuwste in je vliegtuig te integreren, is GMax the way to go.

Echter, aan het eind van de ontwerp-cyclus in Gmax is daar de compiler. Die maakt van jouw ontwerp een keurig stukje binaire code, dat lekker snel door FS verwerkt kan worden. GMax kan een hoop, maar als de compiler de GMax-opties niet ondersteunt dan krijg je je ontwerp niet gecompiled en moet je gaan repareren (ik spreek uit ervaring :)).

GMax is nogal kaal; je begint met een leeg vlak en ga je gang maar. Een tool als Airport for Windows of FSDS heeft een berg aan standaard-objecten bij zich die je met sleur en pleur op je ontwerp kunt zetten. Het zal naar mijn idee nog wel even duren voor dezelfde object-library voor GMax beschikbaar zal zijn, als die op dit moment in de AfW/FSDS-scene gebruikt wordt. Voor het ontwerpgemak zijn AfW en FSDS dus de aangewezen tools.

En de toekomst, FS2k4? Ach, die zal meer Gmax opties gaan ondersteunen, daar twijfel ik niet aan. Maar aan het eind van Gmax staat nog steeds die compiler; ik kan me niet voorstellen dat de guys in Redmond een systeem gaan bouwen dat de Gmax scenery runtime gaat zitten compilen. Dat vreet teveel performance; een simpel aircraft compilen kost me nu al zo'n 3 minuten.

Het is dus zaak, dat AfW, FSDS en ook Lago de nieuwe compiler opties gaan ondersteunen. Want als jouw design tool, die vele malen handiger is dan Gmax, de input kan leveren waarmee de compiler (en daarmee FS2k4) overweg kan, dan is er niets aan de hand en kan FS nooit controleren of jouw ontwerp al dan niet gemaakt is met Gmax.

Neemt niet weg dat ik verwacht, dat het na het uitkomen van FS2k4 het enige tijd gaat duren voordat AfW en de rest compleet compatible is met de nieuwe binaire output; maar dat die er komt, lijkt me gezien de grote codebase die er al is, een zaak van tijd en niet van onmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Delphi32 schreef:
[...]

Echter, aan het eind van de ontwerp-cyclus in Gmax is daar de compiler. Die maakt van jouw ontwerp een keurig stukje binaire code, dat lekker snel door FS verwerkt kan worden. GMax kan een hoop, maar als de compiler de GMax-opties niet ondersteunt dan krijg je je ontwerp niet gecompiled en moet je gaan repareren (ik spreek uit ervaring :)).
:X

Daar ben ik ook tegenaan gelopen. Maar ja, ik had zowiezo "iets" teveel hooi op m'n vork genomen, dus geheel onverwacht (niettemin extreem frustrerend) was 't niet.
GMax is nogal kaal; je begint met een leeg vlak en ga je gang maar. Een tool als Airport for Windows of FSDS heeft een berg aan standaard-objecten bij zich die je met sleur en pleur op je ontwerp kunt zetten. Het zal naar mijn idee nog wel even duren voor dezelfde object-library voor GMax beschikbaar zal zijn, als die op dit moment in de AfW/FSDS-scene gebruikt wordt. Voor het ontwerpgemak zijn AfW en FSDS dus de aangewezen tools.
Ik heb wat met FSDS lopen aanklooien, maar ik vind het programma zelf, ondanks de ubergrote voorraad sleur&pleur objecten, minder intuitief werken dan GMax, waarvan de interface me veel beter ligt. 'Tis net een nieuw paar schoenen dat je ff moet inlopen, went erg snel. :)
En de toekomst, FS2k4? Ach, die zal meer Gmax opties gaan ondersteunen, daar twijfel ik niet aan. Maar aan het eind van Gmax staat nog steeds die compiler; ik kan me niet voorstellen dat de guys in Redmond een systeem gaan bouwen dat de Gmax scenery runtime gaat zitten compilen. Dat vreet teveel performance; een simpel aircraft compilen kost me nu al zo'n 3 minuten.
Nou, MS kennende... }) Ik verwacht in ieder geval wel een nieuwe compiler die 't onderste uit de GMax-kan trekt, want let's face it, het biedt nu eenmaal een shitload aan mogelijkheden waar ontwerpers dankbaar gebruik van zullen willen gaan maken (zinsopbouw B)).
Het is dus zaak, dat AfW, FSDS en ook Lago de nieuwe compiler opties gaan ondersteunen. Want als jouw design tool, die vele malen handiger is dan Gmax, de input kan leveren waarmee de compiler (en daarmee FS2k4) overweg kan, dan is er niets aan de hand en kan FS nooit controleren of jouw ontwerp al dan niet gemaakt is met Gmax.
Ik geloof dat de maker van FSDS al heeft besloten dat er *geen* updates meer voor zullen uitkomen... 't houdt voor wat betreft die tool op. AfW zal 't misschien langer uithouden, hangt verder van de userbase af.

En nu :Z

[ Voor 0% gewijzigd door DroogKloot op 25-08-2002 02:04 . Reden: tagjes ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.