Tannoy mercury MX serie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
oke bedankt,
dan laat ik het bij mx1,
hoef ik ook niet moeilijk te doen met geld ik heb namelijk al betaald :)
alleen hoog ophangen aan de zijmuur lukt niet omdat ik aan de ene zijmuur direct (na 20 cm) een raam hebt (of gaat dat wel :? ). andere zijmuur loopt schuin en zit metteen een deur dus kan alleen boven de deur, is misschien te hoog? het makkelijkste is voor mij op een plankje aan de achtermuur zelf maar dan is naar beneden richten moeilijk. of weten jullie misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
waarom hoog en schuin naar beneden shittyoldman?
op dolby.com staat deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/graphics/ht/HomeTheaterGuide_0110_fig03.jpg

zoals robbies opstelling, is toch het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zijn er nog mensen die hun ervaringen met de tannoy mercury mx-m willen delen??

is misschien ook leuk voor andere mensen die opzoek zijn naar boxen in deze prijsklasse.
dan houden we deze topic een beetje levendig :)

kritzier: wat is er mis met de tannoy sub-10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Ik heb juist begrepen dat surrounds het beste schuin achter je geplaats zijn. Wat op zich logisch klinkt, omdat je dan midden in het geluidsveld zit. Als je ze direct aan de zijkant zet heb je geen enkel geluid van achteren (tenzij je natuurlijk een 7.1 set hebt).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wordt het surround effect echt een stuk minder als je ze niet achter je kan plaatsen of valt dat wel mee.
maar toch staan bij alle tekeningen die ik op dolby.com gezien heb de surround speakers aan de zijkant.
alleen bij (zoals s_roubos al zei) een 7.1 setup staan er twee speakers achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
weet iemand of de tannoy mxstand ergens te koop is?
en wat kostie?
misschien wat voor m'n pa

is 80 cm een goeie hoogte voor mx2, kan ik plankjes al gaan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 16:12

Magic666

No one's neighbour!

www.hermeselectronics.nl dacht ik.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
thnx zijn wel van een ander merk maar zijn ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
is het eigenlijk noodzakelijk voor een goed surround effect als de front speakers wat meer naar binnen staan zoals in de dolby guide van dolby.com??? of als front en rear in de hoek zitten is het ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 11:45
Ik heb toevallig onlangs de MX series geluisterd en ze klinken niet slecht (echter geen match voor mijn elipsons) ik vond ze een beetje schel (niet iritant, maar de Mordaunt-shorts die ik erna hoorde vond ik dynamischer)

Maar zoals de meesten al zeggen. Zelf luisteren en vind je het goed dan zijn ze goed, of het nu speakers van 10 euro zijn of 1000. Je eigen oren bepalen het uiteindelijk

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
schel, ik kan het me bijna niet voorstellen, maarja het zijn jouw oren. dan vindt je een metal dome tweeter helemaal schel zoals b&w 600 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 09 september 2002 @ 12:11:
schel, ik kan het me bijna niet voorstellen, maarja het zijn jouw oren. dan vindt je een metal dome tweeter helemaal schel zoals b&w 600 serie?
Het gebruikte materiaal is echt geen garantie voor schelle harde of zachtere klanken hoor, al zijn dit wel bepaalde eigenschappen van een materiaal, maar als je naar de drivers van de mordaunt-short's kijkt zijn allemaal aluminium alloy.. dus dan zou je zeggen dat ze scherp klinken, maar integendeel ze klinken gewoon prima... zit hem gewoon in het ontwerp, al is het dus wel zo dat metalen tweeters langer moeten inspelen voordat ze wat "afzwakken" dus in theorie zouden de MS schel moeten klinken en de MX zachter..... in de praktijk valt dit dus heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:09:
[...]

Het gebruikte materiaal is echt geen garantie voor schelle harde of zachtere klanken hoor, al zijn dit wel bepaalde eigenschappen van een materiaal, maar als je naar de drivers van de mordaunt-short's kijkt zijn allemaal aluminium alloy.. dus dan zou je zeggen dat ze scherp klinken, maar integendeel ze klinken gewoon prima... zit hem gewoon in het ontwerp, al is het dus wel zo dat metalen tweeters langer moeten inspelen voordat ze wat "afzwakken" dus in theorie zouden de MS schel moeten klinken en de MX zachter..... in de praktijk valt dit dus heel anders uit.
Ik denk toch echt wel dat materiaal uitmaakt, anders heeft het ook geen zin om het van een ander materiaal te maken. Ik ben het met je eens dat het x-over van grote invloed is, maar toch kan je de verschillende materialen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
is het eigenlijk noodzakelijk voor een goed surround effect als de front speakers wat meer naar binnen staan zoals in de dolby guide van dolby.com??? of als front en rear in de hoek zitten is het ook goed?
Uitproberen lijkt me het beste... maar da's eenvoudiger gezegd dan gedaan. tenzij je twee familieleden hebt die de speakers even op de juiste positie houden terwijl jij lekker achteroverleunend een DVDtje aan het checken bent :)

Gaat niet op als je met stands werkt... in mijn geval gaan ze aan de muur hangen, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
4 familieleden moeten dan me speakers op de juiste positie houden.... :)
maar ik laat gewoon eerst door m'n pa en broer de twee front speakers op positie houden terwijl ik een dvdtje aan het checken ben. daarna de andere twee :)
ik w8 dus nog ff met ophangen tot ik ze binnen heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
is een actieve subwoofer eigenlijk niet overbodig, op een dts/prologic II receiver, een passieve is toch ook voldoende? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je moet het maar zo zien, de meeste "budget" receivers ( sorry voor de term) hebben niet echt hele ruime "stroom reserves" Kijk het is heel leuk dat er ergens 100 watt op staat bijvoorbeeld, maar je kan het het het beste zien als volgt... een autoaccu levert 12 volt, maar 8 penlite batterijen leveren ook samen 12 volt... denk echter niet dat jij met die 8 penlite's je automotor kan starten..., er zit gewoon meer ampère achter die autoaccu.

Het zelfde gaat op voor versterkers, de een zegt 100 watt en dan weegt het apparaat bijvoorbeeld amper 10 kilo, redelijk kleine voeding. De ander, bijvoorbeeld harman/kardon geeft op voor de avr 7000 ( die ik heb) dat hij 5x 100 watt levert met een totaal van 75 ampère aan stroom. Dit apparaat weegt 22 kilo en heeft een enorm grote ringkerntrafo. In de praktijk blijkt echter dat het apparaat onder dynamische omstandigheden 5x 160 watt aan 8 ohm levert en 5x 240 watt aan 4 ohm !!.

Een dergelijke receiver zal dus minder moeite hebben om een speaker met goede laag weergave erg laag te laten komen, ( of een passieve woofer)vermogen zat..., maar toch blijft het lastig voor een versterker omdat er gewoon heel veel stroom in gaat zitten die lage tonen. Dit heeft een negatief effect op de zuiverheid en de dynamiek van de rest van het geluid.

Zoals je inmiddels zult weten heb ik dus die MS thx set die actieve speakers heeft, dat betekent dus dat ze zichzelf voeden, zodat die harman kardon niet eens voor de bass hoeft te zorgen, alleen voor de hoog/mid/midlaag, dit gaat hem dan supergemakkelijk af zodat het resultaat extreem zuiver is. Bovendien mis je gewoon de extra informatie van het .1 kanaal als je geen subwoofer gebruikt, de lage tonen voor de front speakers zijn heel anders dan die voor het .1 woofer kanaal, het is ook gewoon een apart opgenomen kanaal.
Het is zelfs zo dat als je kleine speakers achter gebruikt dat de bass signalen voor die speakers naar de subwoofer worden gestuurd ( mits je dat kan instellen in het menu van je receiver, neem even aan voor het gemak dat dat kan)

conclusie van het lange verhaal, Koop een subwoofer, ontlast je systeem !! geniet meer van je films;) en een goed getunede sub-woofer kan zelfs geweldig zijn voor muziekweergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
bedankt darkman,
koop ik over een tijdje een actieve subwoofer er bij!
ik wil toch graag de tannoy mxsub10 nemen omdat,
dat toch een beetje in mijn prijsklasse ligt en zo een perfecte aanvulling is op m'n tannoy mx speakers.
toch hoor ik steeds dat ik beter een rel kan nemen omdat dat zeg maar de koning onder de subwoofers schijnt te zijn.
maar die prijzen staan me niet echt aan, goedkoopste is al 599.
tannoy mxsub kost 449 en heeft wel betere specificaties als de rel quake.
is die tannoy sub wel z'n geld waard of kan ik beter een rel nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem duncanvdlinden, tja over die subwoofer. Er word inderdaad gezegd dat Rel de betere subs produceert, maar ik kan niet uit ervaring zeggen dat ze de beteren zijn. Ik zou toch wel bij de aanschaf van een subwoofer bij Rel of bij Velodyne aankloppen denk ik zo , maar aan de andere kant, een subwoofer kan nog zo krachtig en mooi zijn, als die niet goed 'integreert' in het geheel, dus met de andere speakers, dan gaat het een of ander 'nep' klinken en dit wil je juist voorkomen.
Aangezien de subwoofer van tannoy beter bij jouw speakers aansluit ben ik geneigd te zeggen dat het integratieniveau met die woofer beter uit zal vallen dan met de REL... aan de andere kant , kijk eens of je ze naast elkaar kan horen in jouw opstelling, ik denk dat je dan vrij snel zult snappen wat ik bedoel met integratie.... De bass moet er zeker zijn lekker diep en hard, met film, maar het is vrij nep als je het punt waar de bass vandaan komt ( de sub zelf) kan aanwijzen .... daarom is plaatsing vrij belangrijk + de eigenschappen van de sub tov van de speakers die gebruikt worden.
Met muziek heb je liever dat je sub wat zachter staat en dat hij nu snelle en strakke bass produceert in plaats van de logge bass bij film.
Het blijft dus lastig, maar probeer ze beiden eens uit zou ik zeggen. Zoals ik al zei ik denk dat je het beste de tannoy kan kopen, maar ja sluit de REL niet uit, het is niet voor niets REL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
darkman, dat je een sub aan kan wijzen is niet helemaal waar, bass golven versprijden zich namelijk anders als hoge tonen, daarom is het zelfs mogelijk om een subwoofer achter een kastje te zeten.
zelf zou ik dit echter nooit doen. :)
maar ik zet m' toch zowieso tussen de 2 front speakers in dus dat kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Waarom stel je de koop van een sub niet 6 maanden uit ofzo. En ga ze allemaal beluisteren, dat ga ik ook doen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 10 september 2002 @ 17:53:
darkman, dat je een sub aan kan wijzen is niet helemaal waar, bass golven versprijden zich namelijk anders als hoge tonen, daarom is het zelfs mogelijk om een subwoofer achter een kastje te zeten.
zelf zou ik dit echter nooit doen. :)
maar ik zet m' toch zowieso tussen de 2 front speakers in dus dat kan niet missen.
Ja ok misschien overdreef ik wel een beetje met dat aanwijzen, maar als je ook maar het gevoel hebt aan te kunnen wijzen waar de bass vandaan lijkt te komen dan heb je al een probleem ... als de bass krachtiger is van rechts voor je terwijl er een vliegtuig van achter je hoofd aan komt vliegen ... Daarom zal ik ook proberen om nog 2 Mordaunt-Short 502 THX frontspeakers te bemachtigen dan heb ik 4 identieke speakers elk met een 150 watt subwoofer... ;) rock on .... Dat is kwa plaatsing van effecten en kwa bass natuurlijk ideaal... Het is ook altijd te adviseren om in grotere ruimtes minimaal 2 subs te gebruiken om dat plaatsings gevoel te minimaliseren. Ik neem echter aan dat deze sub bij jou voor je kamer bedoeld is en dat het dus allemaal prima zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
het is voor een (te) klein kamertje :) ik w8 er inderdaad nog een paar maandjes mee en luister eerst of ik zonder sub voldoende bas heb anders koop ik een sub....
zijn er eigenlijk plaatjes op het internet te vinden van de achterkant van de tannoy mx-sub10? weet ik ook hoe de versterker er uit ziet en wat voor aansluit, instel mogelijkheden er op zitten.
morgen krijg ik m'n tannoy's binnen!! :) :) :)

• duncanvdlinden
is er een plaatje op inet van de achterkant van de mxsub 10?

Verwijderd

Heb jij je speakers al binnen duncan? Je had ze toch al besteld? Of duurt dat erg lang via je 'goedkope' bron :)

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:58:
Heb jij je speakers al binnen duncan? Je had ze toch al besteld? Of duurt dat erg lang via je 'goedkope' bron :)
vanmiddag!! :9~ :9~ :9~ worden ze gebracht!

Verwijderd

Natuurlijk wel vertellen hoe het klinkt thuis :P.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Achter heb je de std. aansluitingen, verder nog de aan/uit/standby knop, 0°-180° switch, 2 draaiknoppen, volume en Hz.

Ik heb hem dus ook en hij klinkt fantastisch, hoe een REL klinkt weet ik niet maar zoveel geld wil ik er niet eens voor uitgeven.

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 11 september 2002 @ 12:13:
[...]

vanmiddag!! :9~ :9~ :9~ worden ze gebracht!
En? En? En?

w00t

• duncanvdlinden
ja ja ik heb ze!! aangesloten en al. :) :) :)
ben net uit m'n werk :(
echt mooi geluid geven ze hoor!
eerst had ik de mx2 alleen op de hoge tonen staan, ik schrok al!
een beetje een irritant verguld hakie dat precies tegen die low aansluiting moet zitten, met banana stekkers kun je dat ding er gewoon achter klemmen maar, ik heb die dingen niet.
zeer heldere hoge tonen met een een beschaafde bas.
niet zo heel veel maar genoeg voor mij.
het is in iedergeval wel een gecontroleerde bas.
ik heb ze wel in een grote kamer aangesloten, huiskamer.
omdat m'n eigen receiver niet was aangesloten en had geen tijd om draden te trekken.
dus de kleine ruimte in m'n kamer kan de bas alleen maar bevorden. :)
de fronts staan nu ook op jbl zuilen (misschien galmd het).
morgen maar eens in mijn kamer gaan zetten.
ik ben er dus echt heel tevreden mee, en de afwerking is ook echt top, ik had minder verwacht, in een winkel lijkt de afwerking op de 1 of andere manier toch weer anders als thuis.
maar bi-wiring is dat nou echt bevorderend?
ik heb 2x4mm kabels dus daar moet alles toch perfect door heen gaan?
staat in de handleiding dat je dan de speaker op 2 uitgangen moet aansluiten, ik heb dus a en b. maar dan komt er uit beide kanalen van de receiver bas en trebble toch? lijkt mij niet echt goed voor de versterker... Of kun je dat op de receiver instellen?

in ieder geval een aanradertje!!
ff voor de duidelijkheid ik heb,
2x mx2
2x mx1
1x mx3

• FireStarter
1x MX3?

Ow das die center speaker toch?

Misschien stel ik mijn koop nog ff uit. Maandje of 3 ofzo.

Met de kerst misschien die kenwood receiver kopen.

Dan moet ik ook 1 extra speaker kopen, maargoed :) .

Veel plezier alvast met je nieuwe set :P

w00t

• duncanvdlinden
thanx, dat gaat wel lukken :P , ik heb nou al weer zin om dvdtjes te gaan kijken met dd.
ik heb al getest met swordfisch, en die explosie aan het begin was echt super. echt het geluid kwam van alle kanten.

ik wil juist van het merk kennwood afstappen, ik heb een beetje merkenangst (van die kennwood die ik nou heb) gekregen. :)
maar die kennwood kan best goed wezen.
ik ga kijken naar panasonic, sony en marantz....
maarja eerst weer ff sparen...
ik bedoel trouwens mxc ipv. mx3.

• duncanvdlinden
ik weet niet wat er nou zo extra afgeschermd is aan die tannoy center, want ik heb de mx2 vlak naast m'n monitor staan en zie geen enkel magnetisch veld! :P goed afgeschermd dus!

Verwijderd

front en center speakers staan altijd 'vlak' bij de ( in de meeste gevallen) Tv, vandaar dat vaak ook de fronts goed zijn afgeschermd, sommige rear speakers zijn dat niet omdat die in een normale opstelling niet vlak naast een tv of monitor oid staan.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

welke kleur heb je? Ik heb de light maple kleur.

• FireStarter
Ga je dan toch een andere receiver halen :?

w00t

Verwijderd

Mooi om te weten dat al het getwijfel niet voor niets was ...

• duncanvdlinden
maple kleur ja, mooie kleur. :)
ik ga ook een andere receiver halen ja.
dat eigenlijk eerst bij nader inzien.
maar kan dit kwaad, ik had dat verbindingsklipje van het low kanaal naar het high kanaal niet goed verbonden zitten bij het rode kanaal (+) is dat schadelijk voor box receiver?
het geluid werdt er wel beter van (ja, duh).

• duncanvdlinden
nee ik heb m-chery als kleur, is denk ik dezelfde als light maple :?

Verwijderd

Kan geen kwaad, als het bij laag vermogen is.

• duncanvdlinden
dat was dus niet zo, gemiddeld vermogen stondt ie.
schadelijk voor wat? versterker?

• duncanvdlinden
wow ze klinken echt super in m'n kamer, net wat ik wilde, alleen mx2.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hahahaha ja die Tannoy's klinken errug lekker!

Verwijderd

Het werkt toch nog, dus ik zou me nergens zorgen om maken. En je bedoelt toch de bi-wiring aansluiting op de speaker? Als je veel vermogen stookt op alleen de tweeter, houden sommige tweeters d'r mee op.

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 12 september 2002 @ 16:04:
wow ze klinken echt super in m'n kamer, net wat ik wilde, alleen mx2.
Wat bedoel je met die MX2?
alleen mx2
:? 8)7 :?

w00t

• duncanvdlinden
een beetje onduidelijk van me,
ik bedoel dat ik in mijn kamer alleen mx2 heb opgesteld staan,
en dat klinkt superz. :P

• duncanvdlinden
misschien nuttige informatie voor degene die ook tannoy mercury willen kopen.

light mapple is de kleur van de oudere serie van tannoy mx, met het witte matriaal rond de conus. de nieuwe zijn rondt de conus zwart en is de kleur van de speaker Cherry (iets donkerder. de grille is zwart ipv. grijs. ik ben wel blij met deze kleur, past perfect bij de rest van m'n meubels. het is een beuken achtige kleur.
ik ben nog steeds verbaast van de details die ik nu in muziek hoort, meer als m'n vorige jbl's.

1 ding vindt ik toch jammer, ik zit precies met 1 front speaker voor me neus achter de pc. dus ik heb die manier niet echt leuk stereo.
achtespeakers zouden beter zijn om te gebruiken als ik achter de computer bezig ben. vanaf m'n stoel is het wel goed stereo. op m'n receiver heb ik geen optie om de speakers om te gooien, dom van hun. wat kan ik er wel aan doen? zit er in de nieuwere receivers wel een optie om de achterspeakers stereo te gebruiken?

• FireStarter
:D Nooit van Mapple gehoort :D

Hoeveel was je nou per MX2 kwijt? Hoeveel kostte ze gewoon daar in de winkel?

Kijk ik kan natuurlijk dit ook doen, en die ene kenwood receiver kopen, ik heb hier toch nog een goede pioneer stereoversterker staan. Die sluit ik erop aan, maargoed kan laat ik het project 6 maanden wachten/ of uitrekken.

Want het is wel weer ff veel geld. + nog een backspeaker. Das ook weer meer.

w00t

• duncanvdlinden
99 euro per mx2, kosten ze nu ook bij straffhorst utrecht.
maar daar klonken ze echt beroerd, volgens mij verkeerd gewired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
lees ik nou net in de handleiding dat ze minimaal 24uur ingespeeld moet worden, dan klinken ze pas optimaal, het kan dus nog beter al dit!!!? :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep inspelen is gewoon zeer belangrijk voor een speaker... Mijn THX systeem moest volgens de verpakking ook minimaal 36 uur inspelen ( aluminium alloy conussen) maar pas na zo'n 50 uur gingen ze echt voluit klinken. Je zal straks merken dat het hoog sprankelender zal klinken en de bass die nu niet boomy lijkt zal gecontroleerder en strakker gaan klinken.
Maar enjoy je nieuwe systeempje ! En wat betreft die Pioneer receiver 9060 D bedoelen jullie neem ik aan, goede keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 19:59:
Het werkt toch nog, dus ik zou me nergens zorgen om maken. En je bedoelt toch de bi-wiring aansluiting op de speaker? Als je veel vermogen stookt op alleen de tweeter, houden sommige tweeters d'r mee op.
oke dan, thanx
dus als er iets mis is aan de speaker valt de tweeter of basspeaker metteen weg, gaat dus niet brakker klinken door een verkeerde aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een speaker anders klinkt hoor je het meteen, en een opgeblazen unit klinkt zo brak, dat wil je niet horen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
nog een voordeel aan m'n tannoy's. klinkt niet zo hard door naar beneden. die jbl zuilen hiervoor op tapijt: kwam m'n ma iedere keer naar boven :) :)

• duncanvdlinden
is er een receiver waarbij je stereo van de computer kan luisteren met de achterspeakers?
luisterd wat beter, ik zit nu met 1 speaker voor m'n neus te computeren.
verstaan ze trouwens met 24 inspelen op een gemiddeld volume of is zacht ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
schop!

weer een vragie :)
ik heb met moeite die 4mm kabel op m'n receiver gekregen.
moest er zelfs stukken voor afsnijden, van het koperdraad.
wordt het geluid hier minder van tov van een dunnere kabel die er wel goed in past?
is dan iets waar ik rekening mee moet houden bij het kiezen van een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikte van een kabel maakt in zoverre uit, dat er dan minder weerstand is. tot aan 80 watt, maakt het echter niet zo veel uit of je 2.5 of 4 mm2 kabel gebruikt, al is 4mm wel aan te raden natuurlijk. stukken van het koperdraad wegsnijden is niet echt ideaal en je kan dan beter 2.5 mm2 gebruiken als dat gewoon beter past. Waarschijnlijk heeft je receiver spring-clips die niet ideaal zijn voor een goede stabiele connectie en passen de 4mm2 kabels daardoor niet ? in het geval van een schroefverbinding zou 4mm vrijwel altijd moeten passen met wat moeite, anders kan je ook nog bananenpluggen gebruiken voor je kabels, dit is echter weer een extra verbinding en komt de kwaliteit over het algemeen niet ten goede, maar het kan kwa klank positief uitvallen, dit moet je gewoon uitproberen.
Maar in jouw geval met die mx2's denk ik gewoon laten zoals het nu is of anders goede 2.5mm2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dankje Darkman,

Marantz heerst idd :p
ik ga ook eens luisteren naar een marantz receiver icm mijn mx2's
4300 past wel een beetje binnen mijn budget. :p

magic 666, wat heb jij voor een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gewoon de TNT Audio Triple T kabel, van CAT 5 utp. Is ongeveer 2,5 mm2

http://www.tnt-audio.com/clinica/triple_t_e.html

(je kan ipv 6 strengen ook 3 strengen gebruiken, als je geen bi-wire nodig hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat?! utp kabel voor muziek, ik kan me niet voorstellen dat je daar een goeie kwaliteit van krijg?
en ga die 4mm koperkabel zeker niet vervangen, dan eerder mijn receiver :)
banaplugs zou misschien een uitkomst zijn of gaan die dingen niet in de receiver?
wat kost een beetje banana plug eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 15 september 2002 @ 11:10:

magic 666, wat heb jij voor een receiver?
Ik heb een Yamaha RX-V420RDS
Mooi zwart ding, makkelijk in te stellen, geeft het geluid zeer mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een bananaplug heb je in feite in allerlei prijsklasse's vanaf misschien wel 5 -6 gulden per stuk, maar die bieden wel wat meer weerstand. Je hebt ze ook voor zo'n 100 gulden of meer maar dat vind ik onzin... gebruik dan geen bananaplugs maar de standaard schroefverbinding van de receiver. da's in theorie altijd de beste oplossing, bovendien hoef je je speakerkabel ook niet om de haverklap te vervangen dus dan is een bananaplug overbodig. Wat dus wel helpt is als je wilt bi-wiren met 2x 4mm2 kabel oid en dat niet in je schroefverbinding past, hoppa beide kabels in die plug, en deze steek je dan achterin de dichtgeschroefde verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Magic666 schreef op 15 september 2002 @ 18:18:
[...]
Ik heb een Yamaha RX-V420RDS
Mooi zwart ding, makkelijk in te stellen, geeft het geluid zeer mooi weer.
ook vergeleken met een marantz of niet?
ik zit er zwaar over te denken om een marantz te nemen omdat het stereo zo geweldig schijnt te zijn in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Welke dan?

Ik bedoel, als je het gekocht hebt, dan heb je het gekocht, geen weg terug. Ik merk ook dat iedere 50 eur erbij vrij veel scheelt. Hoe hoger je gaat hoe minder het verschil wordt.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:43

TdV

Ik vroeg me af, hoe klinkt die MX serie ten opzichte van de Revolution (R) serie? Ik heb namelijk 2 R1 speakers die ik als surround wil gebruiken in een 5.1 setup maar de r2 of r3 front speakers zijn behoorlijk aan de prijs. Is de klank van die speakers redelijk gelijk of gaat een combinatie niet klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
klank is zo goed als gelijk tussen de mx-m en de revolution serie.
het verschil is dat er een mooiere kast om de revolution zit en bij dure versterkers de revolution wat beter is.
je zou in jouw geval best een tannoy mercury mx kiezen als achterspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

duncanvdlinden schreef op 16 september 2002 @ 13:29:
het verschil is dat er een mooiere kast om de revolution zit en bij dure versterkers de revolution wat beter is.
Dat is goed nieuws, ben momenteel niet de rijkste dus...

Zijn er meer mensen die de mening van duncanvdlinden delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 16 september 2002 @ 10:32:
[...]

ook vergeleken met een marantz of niet?
ik zit er zwaar over te denken om een marantz te nemen omdat het stereo zo geweldig schijnt te zijn in die prijsklasse.
Nee........ een collega van mij (die al wat jaartjes DVD etc bekijkt/luistert) zei dat ik voor de Yamaha moest gaan omdat ie de "beste" zou zijn.

En eerlijk is eerlijk, de Tannoy/Yamaha combo is errug strak, alleen heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal....... :| Maar dit was het maximale van wat ik wilde uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09
Magic666 schreef op 16 september 2002 @ 20:11:
Nee........ een collega van mij (die al wat jaartjes DVD etc bekijkt/luistert) zei dat ik voor de Yamaha moest gaan omdat ie de "beste" zou zijn.

Sja, maar zo heeft iedereen weer eigen ervaringen. Ik ken een aardige audiozaak die sinds kort zelfs helemaal is gestopt met het verkopen van Yamaha, omdat ze naar eigen zeggen er zoveel problemen mee hadden. Van een andere audiozaak hoor je weer dat Yamaha een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft. En zo zijn er nog wel wat andere verhalen. (alhoewel ik denk ik eerder achter het prijs/kwaliteit verhaal zou staan, maar met een hoog budget zou ik er weer geen kopen).
Maar ach, niks is leuker dan met je eigen verzameling eens lekker een dagje te testen :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
duncanvdlinden schreef op 16 september 2002 @ 13:29:
Wel degelijk verschil, in het voordeel van de R serie, ik heb een rechtreeks vergelijk kunnen maken, op verschillende sets van low-fi (marantz design spul, tot mn eigen set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

hervaz schreef op 16 september 2002 @ 21:28:
[...]

Wel degelijk verschil, in het voordeel van de R serie, ik heb een rechtreeks vergelijk kunnen maken, op verschillende sets van low-fi (marantz design spul, tot mn eigen set).
Wat is dan het verschil? Kan je dat beschrijven? Is de MX serie minder "vol" of zo?

Ik ga overigens sowieso de setjes naast elkaar beluisteren hoor maar ik wil graag wat meningen van mensen hier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zelf testen is idd wel leuk maar dan moeten er wel zaken zijn waar je alles naast elkaar kan beluisteren.
dat is vaak het probleem, de 1 verkoopt marantz, de ander yamaha.
en ze kraken elkaar nog soms af ook :)
ik woon in emmen en heb niet echt audiozaken die veel merken verkoopt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
TdV schreef op 16 september 2002 @ 23:01:
[...]

Wat is dan het verschil? Kan je dat beschrijven? Is de MX serie minder "vol" of zo?

Ik ga overigens sowieso de setjes naast elkaar beluisteren hoor maar ik wil graag wat meningen van mensen hier hebben.
Het verschil vond ik vooral in plaatsing en detail zitten, de R serie klinkt wel 1 tikje "donkerder" afgestemd, het is een deel persoonlijke smaak (zoals altijd met speakers). Ik persoonlijk vind de R serie dus beter, en mooier, mooiste wat er is de subjectiviteit van audio :)

• duncanvdlinden
TDV, al een keuze kunnen maken?

ik zou gewoon als surround speakers en center mx speakers nemen,
omdat tannoy toch een bepaalde klank in de speakers heeft zitten die je eigenlijk kan combineren met al hun speakers.
ik hoor zelfs verhalen als je 1 tannoy speaker niet mooi vindt klinken vindt je de rest waarschijnlijk ook niks.
en je achterspeakers en center zijn natuurlijk nooit zo bellangrijk als je front speakers.
bij films, komt het praten 9 van de 10 keer uit de center, helicopters etc. uit de achterspeakers. maar je front speakers zijn altijd nog erg bellangrijk, dus je kunt best voor mx kiezen TDV. :)

Verwijderd

Ik heb zelf een Tannoy 5.1 setup.

Front 2x m2
Rear 2x m1
Centre mc
Sub msub

De set wordt aangeblazen door Philips FR995 (5*100 watt -> sub 150watt actief)

Ben ERG tevreden!

• duncanvdlinden
ik heb dezelfde maar dan mercury mx-m ipv. mercury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

duncanvdlinden schreef op 21 september 2002 @ 14:09:
TDV, al een keuze kunnen maken?

ik zou gewoon als surround speakers en center mx speakers nemen,
omdat tannoy toch een bepaalde klank in de speakers heeft zitten die je eigenlijk kan combineren met al hun speakers.
ik hoor zelfs verhalen als je 1 tannoy speaker niet mooi vindt klinken vindt je de rest waarschijnlijk ook niks.
en je achterspeakers en center zijn natuurlijk nooit zo bellangrijk als je front speakers.
bij films, komt het praten 9 van de 10 keer uit de center, helicopters etc. uit de achterspeakers. maar je front speakers zijn altijd nog erg bellangrijk, dus je kunt best voor mx kiezen TDV. :)
Op zich is dat waar maar ik heb nu 2 r1 speakers en dat zijn kleintjes, daar wil ik eigenlijk twee zuiltjes bij zetten en dan kan je toch beter de zuiltjes als fronts gebruiken of niet?

Het liefst zou ik de set van R's compleet maken maar die krengen zijn behoorlijk aan de prijs; om maar te zwijgen over de R subwoofer. Ik denk dat ik dus toch maar de mxjes erbij zet; dan maar niet perfekt maar dan kan ik tenminste noge eten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd revolution is behoorlijk aan de prijs maar, een amsterdamse hifi is bezig met een tannoy opruimactie van kortingen tot 50% misschien dat er wat voor jouw tussenzit.
ik zoek de link ff op. :)
wat betreft zuiltjes, ligt er maar net aan hoe groot je kamer is, is ie niet al te groot zou ik die r1's houden voor. maar dan wel een sub erbij nemen, bas blijft heel mager zonder sub. voor film zou ik zowieso sub nemen. het mooiste is natuurlijk 2 revolution zuilen voor :p en die r1's naar achter. en een sub erbij. maarja kost wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

duncanvdlinden schreef op 22 september 2002 @ 12:22:
idd revolution is behoorlijk aan de prijs maar, een amsterdamse hifi is bezig met een tannoy opruimactie van kortingen tot 50% misschien dat er wat voor jouw tussenzit.
ik zoek de link ff op. :)
wat betreft zuiltjes, ligt er maar net aan hoe groot je kamer is, is ie niet al te groot zou ik die r1's houden voor. maar dan wel een sub erbij nemen, bas blijft heel mager zonder sub. voor film zou ik zowieso sub nemen. het mooiste is natuurlijk 2 revolution zuilen voor :p en die r1's naar achter. en een sub erbij. maarja kost wel wat.
Ik heb wel een aardige technics sub erbij staan; geen topkwaliteit maar hij voldoet prima. De kamer is 24m^2.. Als je nog dat linkje kan sturen: graag!

Is dat deze? (lijkt er wel op) www.highquality.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ja het is die :)
tot 70% zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
en ik maar denken dat ik goedkoop heb betaald voor mijn tannoy speakers.....450 euro
in engeland kosten die krengen 199 pond compleet!!!
waarom zo groot prijsverschil met hier?!
http://www.petertyson.co.uk/specialdeals.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Engels merk he? Ik denk er ook serieus over om wat hifi in Engeland aan te schaffen. Er staan nl. nog wat Arcam en NAD dozen op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
s_roubos schreef op 23 september 2002 @ 18:59:
Engels merk he? Ik denk er ook serieus over om wat hifi in Engeland aan te schaffen. Er staan nl. nog wat Arcam en NAD dozen op het verlanglijstje.
da's jammer ja, dat prijsverschil in engeland.
is toch iets te ver om het grotere apperatuur aan te schaffen vindt ik.

Ik schop dit oude topic van mij weer omhoog omdat m'n pa ook wat andere speakers wil hebben.
daarom heb ik jullie advies weer nodig. :)

nu hebben wij vanmidag naar de tannoy's (2x mx2) van mij geluistert in de woonkamer en ze had voordelen en wat nadelen.
het voordeel was dat ze heel duidelijk, precies, gedetailleerd klonken.
de bas is strak maar eigenlijk te weinig.
ze hadden gewoon iets speciaals in het geluid t.o.v de jbl's (zuilen).
de jbl's die hij nu nog heeft hebben weer MEER bas en klinken wat warmer en voller. ze zijn wat meer aanwezig. Wel klinkt de bas wat rommelig. en de hoge tonen zijn langer niet echt zo sprankelend als de mx2 van tannoy.
een beetje wollig allemaal.
nu zit mijn pa er aan te denken om een paar mx3's voor te zetten omdat die wat lager kunnen.
en omdat wij denken dat de mx3 wat meer aanwezig is in de ruimte omdat het een zuil model is.
klopt dat? is een zuilmodel speaker meer aanwezig en voller? ook de mx3 t.o.v de 2? ;)

ook wil hij de jbl zuilen achter zetten als rear's maar,
die jbl's zijn 4ohm en de rear eindtrappen van de receiver zijn 8ohm.
maar op 80% vollume maakt dat toch nix uit of wel? :)

nog advies gevraagd voor mijn setje:
ik wil op de gok een subwoofer van tannoy bestellen, de mx10 sub.
ik denk namelijk dat ik nooit er een miskoop aan kan hebben.
het zou toch een perfecte aanvulling moeten zijn toch?
kan ik beter eerst gaan luisteren (wat ik een heel gedoe vindt) of kan ik hem wel blind kopen?
en heeft er iemand foto's van de achterkant van de tannoy sub. zodat ik de aansluitingen, knoppen, groote van de versterker kan zien?
ik heb internet al afgestruimd maar kan echt nix vinden.

brakke foto's van mijn home cinema tot nu toe staan hier:
http://members.home.nl/duncan/Homecinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Over het algemeen heeft een floorstander meer bas. Of ze meer aanwezig zijn weet ik niet, een goede luidspreker hoor je niet staan vind ik, je hoort de muziek. Verder ken ik de Tannoys niet, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik bedoel juist niet dat je ze hoort staan. met meer aanwezig bedoel ik dat ze neer de kamer vullen met het geluid.
dat het geluid voller word.
beter kan ik het niet omschrijven.
maar dit hadden die jbl zuilen wel of zou dat juist door meer bas komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
plz? kan iemand mij helpen?
dan kan ik misschien vanmiddag bestellen........
zie mijn vragen 2 post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Nu kan ik alleen de exacte vraag er niet helemaal uit halen :). Maar zoals eerder werd gezegd gaat een vloerstaander over het algemeen wat dieper door waardoor deze wat voller klinkt. Maar ik heb ook kleine speakers gezien welke erg ruimtelijk klinken (is ook een combinatie van de gedraaide muziek), dat waren een stel missions geloof ik.
Die jbl's klinken inderdaad wat doffer, ik heb er zelf ook last van. Alhoewel m'n receiver weer iets teveel hoog wil doorgeven :) valt het wat minder op. Sluit ik ze aan op een pioneer receiver van hiernaast dan klinkt het weer vrij anders. Wellicht dat je het kunt oplossen door er een sub bij te halen, gewoon hetzelfde als wat je zelf van plan bent dus.
Een sub blind kopen zou ik zelf niet doen. Vroeger dacht ik nog, laag is laag, maar na een aantal verschillende subs te hebben gehoord ben ik toch tot de conclusie gekomen dan sommigen compleet anders kunnen klinken. Hetzelfde met gewone speakers dus, een toon is ook niet zomaar een toon. Echter moet je wel ergens de mogelijkheid zien te vinden om meerdere subs met elkaar te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
thanx "shittyoldman",

een zuil klinkt dus voller omdat ie lager komt, jij hebt toch een lx1000 jbl zuil?
weet jij hoe laag die kan?
tannoy mx3 kan tot 35hz en de mx4 tot 31hz.

m'n pa zijn stereo:

het viel ons gewoon op dat wanneer wij de jbl er op hadden aangesloten dat de hele kamer ineens van muziek voorzien werdt. wat warmer geluid gewoon. maar wel rommelig en dof.
m'n tannoy's MX2 (gaat tot 48hz) waren weer zo mooi gedetailleerd en helder. en dat was ook weer mooi.
dus we moeten iets hebben wat een beetje van jbl heeft en van tannoy.
dus wij denken aan mx3/4.
zou zo'n zuilmodel die 12hz lager gaat dat in kunnen vullen of niet?

het geluid is gewoon precies wat m'm vader ook wil maar dat volle mist ie.
kwam wat meer power uit die jbl's.

2e vraag:

is het verstandig om 4ohm (de jbl's) speakers achter te zetten als je op 80% volume draait?

Mijn setup:

die sub bestel ik misschien wel op de gok maar daar denk ik nog ff over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
een zuil klinkt dus voller omdat ie lager komt, jij hebt toch een lx1000 jbl zuil?
weet jij hoe laag die kan?
tannoy mx3 kan tot 35hz en de mx4 tot 31hz.
Ik zou niet direct een conclusie willen trekken, er zijn meerdere factoren die meespelen, maar over het algemeen is mijn ervaring dat zuilmodellen t.o.v. boekenplank modellen wat voller klinken, inderdaad omdat ze wat lager gaan. "Lager gaan" is niet echt een fijne uitspraak, alsof dat het enige is dat telt, maar je begrijpt m'n punt. Ik denk dat het komt omdat de lagere tonen minder goed plaatsbaar zijn en van alle kanten lijken te komen. De hogere tonen kun je in deze illusie dan een beetje meetrekken. Net zoals wanneer je ergens een piepgeluid ofzo hoort, maar je weet niet waar het vandaan komt, dan lijkt het ook overal vandaan te komen. Wijst iemand echter aan waar die piep vandaan komt, dan hoor je ook opeens het geluid precies daar vandaan komen. Terwijl het dezelfde piep is. Wellicht dat deze 'illusie' ook een beetje meespeelt met speakers. Maar dat is enkel een gedachtengang van mij, kep het nooit onderzocht.

Een andere manier om geluid ruimtelijk te laten klinken is wanneer er sprake is van een kleine reverb, een hele kleine echo. Veel modernere tv's maken hier gebruik van (heet vaak spatial fo ambience). Hier gebeurt het electronisch, maar misschien dat het kastontwerp er ook voor kan zorgen.
m'n pa zijn stereo:

het viel ons gewoon op dat wanneer wij de jbl er op hadden aangesloten dat de hele kamer ineens van muziek voorzien werdt. wat warmer geluid gewoon. maar wel rommelig en dof.
m'n tannoy's MX2 (gaat tot 48hz) waren weer zo mooi gedetailleerd en helder. en dat was ook weer mooi.
dus we moeten iets hebben wat een beetje van jbl heeft en van tannoy.
dus wij denken aan mx3/4.
zou zo'n zuilmodel die 12hz lager gaat dat in kunnen vullen of niet?

het geluid is gewoon precies wat m'm vader ook wil maar dat volle mist ie.
kwam wat meer power uit die jbl's.
Die specificaties van tannoy zijn niet geheel volledig, en kunnen een beetje vertekend beeld geven. Het is namelijk niet zo dat de mx3 tot 35Hz gaat. Die 35Hz is slechts een punt waarbij het geluid een X aantal decibel lager ligt dan de gemiddelde waarde van de rest van de curve. Echter weet je nu niet hoeveel dB dat is. Bij de één nemen ze -3dB, de ander hanteert -6dB. Een aantal cheap ass fabrikanten gebruiken zelfs -12dB zodat ze kunnen zeggen dat "de speaker tot 22Hz komt".
Ik denk dat het -3dB van die mx3 op ongeveer 55Hz ligt en dat die 35Hz het -6 of zelfs -9dB punt is. Van de lx1000 zal het -3dB punt ergens liggen tussen 30 en 35Hz. Nee dit weet ik niet 100% zeker, maar het zal wel dicht in de buurt liggen.

Het beste van beide werelden moet je dan hebben. Maar ik zou je niet zo kunnen vertellen welke je dan moet nemen. Het beste kun je je pa ff meeslepen naar wat luisterruimte's om uit te zoeken wat hem bevalt. En schroom niet de volumeknop eens wat omhoog te gooien, dan kom je er achter hoe een speaker presteert als deze eenmaal thuis staan :).
2e vraag:

is het verstandig om 4ohm (de jbl's) speakers achter te zetten als je op 80% volume draait?

Mijn setup:

die sub bestel ik misschien wel op de gok maar daar denk ik nog ff over na.
Of dat gaat werken hangt geheel van de stabiliteit van de versterker af. Als je er eentje hebt die niet al te veel vermogen kan leveren, met een zwakke voeding, dan kun je wel eens problemen krijgen. Maar dit gebeurt echt niet zo snel. Ik heb ze zelf op een 80W marantz receivertje hangen, en heb deze nu 1 keer overstuur gekregen (beveiliging gelukkig) door uitzondelijk hard te draaien (jurassic park). (voordeel van de jbl's is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat ze kapot gaan of uit de ophanging scheuren, ze kunnen veel hebben). Maar ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te gaan maken...

(owja, b&w heeft altijd goeie specs. Ik zou alleen nog wel eens een impedantiegrafiekje willen zien, zie het vaak bij losse units namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Die sub10 heb ik ook (zoals je al weet), en het is echt een welkome aanvulling! Zowel voor de muziek als voor de film zeer geschikt.

Ik heb helaas geen webcam nog een digicamera dus ik kan geen pics maken.
Hij is niet al te groot, vind ik, en achterop heb je de volgende knoppen zitten:

180°-0° knop
Volume knop
Hertz knop
2 ingangen L R voor de tulip.
Aan/uit/stand by knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
thnx,
ik denk nog ff over die sub10 na, dan kan het geld ook weer binnenstromen ;)

maar als ik die specs zie van de jbl's komen die wel een heel stuk lager.
maarja dat hele lage heb je ook niet altijd nodig natuurlijk.
ik had laasts een subwoofer test op de jbl's gedraait en daar kreeg ik last van m'n oren van. want dat is echt laag.
maarja om te weten of mx3 voller klinkt zal ik m'n pa dan toch maar naar een luisterruimte mee moeten nemen, of hij besteld ze zonder te luisteren.
nogmaals hij vondt het geluid goed van de mx2 goed, alleen zo weinig aanwezig. de jbl's klinken vol en ruimtelijk. m'n ma vondt de mx2 zelfs schel klinken :( . ik vondt het in de woonkamer ook allemaal wat minder als in m'n eigen kamer.

advies is nog altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Als ze niet al te hard hun muziek luisteren, kun je de boel misschien wat bij equalizen, wat meer lage tonen erbij en het mid-hoog wat minder als dit te schel is. Maar als ik het goed begrijp moeten ze nog gekocht worden? Dan zou ik gewoon weer gaan luisteren, misschien naar wat grotere modellen. Om er dan toch even een persoonlijke ervaring in te gooien, ik was erg verrast door de Dali Suite serie, in tegenstelling tot wat andere Dali's klonken deze erg goed, helder maar vooral vol. Je ziet ze alleen niet zo vaak, maar wellicht het zoeken waard (ik zag ze bij staffhorst utrecht, half jaartje of jaartje terug ondertussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ik was erg verrast door de Dali Suite serie, in tegenstelling tot wat andere Dali's klonken deze erg goed, helder maar vooral vol. Je ziet ze alleen niet zo vaak, maar wellicht het zoeken waard (ik zag ze bij staffhorst utrecht, half jaartje of jaartje terug ondertussen)
Stafhorst heeft ze nog staan, Hobo hifi ook, en Hifi Centre Video in Nijmegen.

En ik vind ze erg vol en warm (best mooi), maar de bas is wat ongecontroleerd en boomy. Stereobeeld is niet super (Suite 2.5 geluisterd).

En serieuze audiofielen gebruiken geen tone controls, laat staan een equalizer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
En ik vind ze erg vol en warm (best mooi), maar de bas is wat ongecontroleerd en boomy. Stereobeeld is niet super (Suite 2.5 geluisterd).

En serieuze audiofielen gebruiken geen tone controls, laat staan een equalizer ;)
Ongecontroleerd zit misschien wat in ja, de term boomy heb ik nooit echt gevat daar het te vaak gebruikt wordt (bas is altijd boomy tenzij de bas/sublaag niet aanwezig is, zo lijkt het wel). Maar luistert en gij zult zelf vinden. Deze vielen me gewoon op. (ik dacht de 3.5 maar dat weet ik niet zeker)
Geen tone controls gebruiken lijkt me alleen nuttig als je de hele schakeling bypassed, dan zie ik het nut er wel van in. Echter ik hoor mensen maar wat vaak zeggen dat ze de muziek willen horen "zoals de muzikant het bedoeld heeft". Echter laat het nou net zijn dat ze in de afmix studio andere speakers hebben staan zodat het net ff wat anders klinkt :) en dus ook anders bedoeld is.
Maar da's mij verder te offtopic, daarnaast heeft een serieuze audiofiel ook geen lx1000 speakers staan denk ik B) (no flame, ik heb ze ook :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Trouwens, Duncan, heb jij het nu over de XL1000 of de LX1000? Want dat de XL1000 bestaat kwam ik ook vandaag achter, en ik heb je dat al eens eerder horen zeggen :) ). (kijk ff achterop, of ander aan de voorkant, bij xl zit het plaatje in het midden en bij lx helemaal links). Wat mijn verhaal gaat alleen op voor de LX, de XL heb ik geen ervaring mee (is overigens een goedkopere versie B))

Maareuh, ben je al wat verder enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ShittyOldMan schreef op 22 oktober 2002 @ 03:40:
Trouwens, Duncan, heb jij het nu over de XL1000 of de LX1000? Want dat de XL1000 bestaat kwam ik ook vandaag achter, en ik heb je dat al eens eerder horen zeggen :) ). (kijk ff achterop, of ander aan de voorkant, bij xl zit het plaatje in het midden en bij lx helemaal links). Wat mijn verhaal gaat alleen op voor de LX, de XL heb ik geen ervaring mee (is overigens een goedkopere versie B))

Maareuh, ben je al wat verder enzo?
ik had (m'n pa heeft), de xl1000, de goedkopere ;)
ik d8 dat ze gelijk waren :?

maareh ik denk dat ik de 5e november (=loon :+) maar is op pad ga voor een receiver, heb ik wel hard nodig.
ik kan niet eens m'n eigen dvd-speler surround gebruiken, ik heb tijdelijk met m'n broer gewisseld voor 1 met analoge output.

maareh als het als het zover is, laat ik het wel weten. >:)

m'n pa w8 weer ff met nieuwe speakers :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Voor de Marantz Fans, de site van marantz is upgedate, foto's van de nieuwe **300 serie staan op de site.

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4300_med.gif
dit is dan de uiterst betaalbare 4300 :9~ :9~ :9~

http://www.marantz.com/hifi/europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik schop m'n topic maar weer is de lucht in.

vraagje,
m'n oude receiver heb ik verkocht.
Dus ik heb een nood receiver van zolder gehaalt een (niet lachen) Hitatchi sr-2010.
Van 2x110w en een impedantie van 4-16 ohm.
Alleen als ik hem op drie draait begint het lampje van de tuner al te knipperen.
Kan dit kwaad voor de speakers? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

[megaschop] :)
Ik had een vraagje over de MX3 speakers.
Wat is het verschil ik klank als je zand in de speakers mikt?
Hoe (makkelijk) krijg je dit er weer uit? (kan het er uberhaupt uit?)
Zijn er nog tips/waarschuwingen voor het zand erin mikken?

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
Jeetje, wat een oud topic. Eens zien of er misschien nog een beetje leven in kan worden gebracht....

Ik heb al vele jaren een Marantz SR5023 in combinatie met een set Tannoy Mercury mx4. Deze set bevalt mij nog steeds erg goed, klinkt goed en gaat voorlopig dan ook niet weg.
Wél heb ik mijn zinnen gezet op de aanschaf van een Tannoy mx-sub 10. Waarom? Lastig, gewoon omdat het kan. Deze worden regelmatig aangeboden via marktplaats. Op mijn gezocht-advertentie op Tweakers (V&A gevraagd: Tannoy Mercury mX-SUB10) krijg ik helaas geen reacties, wat wellicht genoeg moet zeggen....
Maar goed, ik ben dus op zoek naar een mx-sub 10. Zijn er specifieke punten waarop je moet letten bij de aanschaf van een gebruikte sub? En, sorry, ben een noob, hoe sluit je deze nu het beste aan? Via de subuitgang van de versterker/receiver of via de luidsprekerkabels in/uit op de sub?
Pagina: 1 2 3 Laatste