Tannoy mercury MX serie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.926 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mX-M_LineUp.jpg

Heeft iemand ervaring met deze speakers?

Ze lijken me in iedergeval erg :9~

omdat ik geen winkel bij mij in de buurt kan vinden die deze speakers verkoopt hoop ik dat jullie een beetje ervaring hebben met deze speakers.

ja, speakers uitzoeken is zeer persoonlijk, maar is het de moeitewaard om ze te beluisteren?

ik d8 zelf aan een 5.1 setup.
2x mx1
2x mxr
1x mxc
1x mxsub10

is dit een goeie keuze? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Speakers = subjectief

Ga alsjeblieft luisteren voor je koopt... en bereidt je voor op een hoop slapeloze nachten :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 14:19
edit:

Al niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
G inderdaad luisteren, ik heb al eens weken op een bepaalde speaker staan""geilen"" en toen ik hem een tijdje gehoord had viel ie zo ontzettend tegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22

dodo79

witte dikke tonnie

ik verkoop ze zelf, en ik vind et nix, maar zoals gezegd , ga zelf luisteren wat je der van vind.
Ik zouw eerder voor kef gaan

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Um... dan heb je het over de Qs? Die zijn aanzienlijk duurder, minstens een factor 2 en misschien wel meer. Of je gaat voor de Cresta's (ook niet slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

s_roubos schreef op 12 augustus 2002 @ 22:00:
Um... dan heb je het over de Qs? Die zijn aanzienlijk duurder, minstens een factor 2 en misschien wel meer. Of je gaat voor de Cresta's (ook niet slecht).
Die Kef Q serie mag je kwa budget idd niet met de mx vergelijken, dan ga je eerder naar de tannoy R of eyris, en die vind ik mooier klinken dan de kef's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
s_roubos schreef op 12 augustus 2002 @ 20:51:
Speakers = subjectief

Ga alsjeblieft luisteren voor je koopt... en bereidt je voor op een hoop slapeloze nachten :)
dat ga ik ook zeker doen maar, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
dodo79 schreef op 12 augustus 2002 @ 21:53:
ik verkoop ze zelf, en ik vind et nix, maar zoals gezegd , ga zelf luisteren wat je der van vind.
Ik zouw eerder voor kef gaan
Waarom vind je ze nix?
s_roubos schreef op 12 augustus 2002 @ 22:00:
Q1 front speakers vallen enigzins mee, maar de rest van de serie is me wat te duur, cresta's zijn misschien wel wat alleen jammer dat er geen bijpassende sub is van cresta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met deze Tannoy boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

Tannoy maakt naar mijn mening lekkere speakers, echter valt het in sommige gevallen errug tegen zo een M1 of MX 1 heeft totaal geen bass dus die kan je beter neit los gebruiken , in een 5.1 setup zijn ze great!

Ik heb eiglijk alles beluisterd wat hier boven staat op een Hk 5.1 ampje klonk echt schitterend alleen de lage tonen waren een beetje onderstuurd zegmaar net of het amp van die sub het neit helemaal onder controle heeft. Dus subje weggehaald en Q100'tje neer gezet ( Rel natuurlijk :P ) klonk echt schitterend!

jammer dat ik het nog niet kan betalen ..... :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
waren de lage tonen onderstuurt met die sub10 van tannoy?
welke tannoy's had je verder nog aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:37
Ik heb zelf twee Tannoy MX3's als fronts en twee MX2's als rear en verder nog de MC als center. Ik heb ze aangesloten op een Onkyo 575X receiver, dus is het hele systeem niet echt high end te noemen. Wat eerder in deze topic al werd gezegd over deze serie klopt inderdaad. De Tannoys zijn niet uitgerust met een enorm bass (laag) vermogen, maar dat was nou precies wat mij zo aansprak aan deze luidsprekers omdat ik nou niet echt luister naar muziek met veel bass erin. Verder staan ze op dit moment in een 5.0 setup (dus zonder sub) en op mijn kleine kamer van 2,5 bij 2 is dit meeeeeer dan genoeg. Voor luidsprekers blijft desondanks gelden: ga luisteren.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
er hoeft van mij ook geen enorme bas in te zitten, als het maar een mooie bas is. echt dat discogeluid hoef ik niet. gewoon een mooie strakke bas. dat heeft deze tannoy's toch wel?

ik zit nu met jbl's xl1000 die pas bas weergeven als ze hard staan. op een lager volume valt de bas wat weg en hoor je alleen hoge tonen. Heeft tannoy mx ook een mooie strakke bas als ze zacht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
strak... tsja wat is strak.. deze Tannoys hebben geen harde bas maar bij normale volume hoor ik keurig de baslijnen in nummers (vind ik wel zo belangrijk). De bas zelf wordt nooit echt opdringerig maar is gewoon duidelijk hoorbaar. Als je bas echt belangrijk vind zou ik toch ook andere luidsprekers overwegen. Op mijn luidsprekers wordt voornamelijk rock/pop/folk en klassiek gespeeld waar bas imo niet zo belangrijk is als bij bijvoorbeeld hip hop of drum n bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Chocovla schreef op 14 augustus 2002 @ 16:16:
Ik heb zelf twee Tannoy MX3's als fronts en twee MX2's als rear en verder nog de MC als center. Ik heb ze aangesloten op een Onkyo 575X receiver, dus is het hele systeem niet echt high end te noemen. Wat eerder in deze topic al werd gezegd over deze serie klopt inderdaad. De Tannoys zijn niet uitgerust met een enorm bass (laag) vermogen, maar dat was nou precies wat mij zo aansprak aan deze luidsprekers omdat ik nou niet echt luister naar muziek met veel bass erin. Verder staan ze op dit moment in een 5.0 setup (dus zonder sub) en op mijn kleine kamer van 2,5 bij 2 is dit meeeeeer dan genoeg. Voor luidsprekers blijft desondanks gelden: ga luisteren.
Muziek zonder bass, Bedoel je nu dance muziek en harder bijvoorbeeld hard house en hardcore :?
En wat luister je dan :?
Maar als je het mij vraagt heeft iedere soort styl muziek veel laag. Neem nou de soundtrack cd van The Lord of the Rings nou daar zit echt wel een super goed laag in. En dat is nou niet echt dance muziek te noemen.

Voor de rest heb je echt een uitstekend setje staan, wat in prijs kwaliteit zeer goed is. Zeker de center is in zijn prijs klasse een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn 2 centjes:

B&W 600 serie ( t/m 600/601/602/602.5, 603 en 604 zijn wat te duur denk ik), Dali Blue series, KEF Cresta's.

Ik kom altijd weer bij de 600s van B&W terecht... ze klinken niet eens super allemaal, maar ze zien er zo :) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Tuurlijk heeft (bijna) ieder muziekstuk laag. Maar bij sommige muziekstijlen is het laag wat minder prominent aanwezig.Ik heb gewoon heel veel plezier aan de Tannoys juist vanwege het feit dat deze de bas er niet uit laat bleren in tegenstelling tot sommige andere (meestal ook goedkopere) luidsprekers. Het waren de eerste luidsprekers die ik hoorde waarvan ik zei ja die klinken precies zoals ik het graag wil , geen overdreven zware bas erin precies zoals,ik vindt dat het moet klinken. Maar nogmaals met luidsprekers is het gewoon iets persoonlijks ik heb zelf toen ik luidsprekers wilde aanschaffen wat Springsteen cd's meegenomen en de filmscore van Gladiator (wel grappig dat je in je post de LOTR score aanhaald ;) )omdat in grote lijnen de stijlen zijn waar ik graag naar luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 14 augustus 2002 @ 19:06:
Mijn 2 centjes:

B&W 600 serie ( t/m 600/601/602/602.5, 603 en 604 zijn wat te duur denk ik), Dali Blue series, KEF Cresta's.

Ik kom altijd weer bij de 600s van B&W terecht... ze klinken niet eens super allemaal, maar ze zien er zo :) uit.
Maar als je bij de B&W 600 serie kijkt naar de prijs kwaliteit heb je echt het beste van het beste in die prijs klasse.
Maar je zegt: maar ze zien er zo :) uit :/
Vind je dat belangrijker dan de klank :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chocovla schreef op 14 augustus 2002 @ 19:11:
Tuurlijk heeft (bijna) ieder muziekstuk laag. Maar bij sommige muziekstijlen is het laag wat minder prominent aanwezig.Ik heb gewoon heel veel plezier aan de Tannoys juist vanwege het feit dat deze de bas er niet uit laat bleren in tegenstelling tot sommige andere (meestal ook goedkopere) luidsprekers. Het waren de eerste luidsprekers die ik hoorde waarvan ik zei ja die klinken precies zoals ik het graag wil , geen overdreven zware bas erin precies zoals,ik vindt dat het moet klinken. Maar nogmaals met luidsprekers is het gewoon iets persoonlijks ik heb zelf toen ik luidsprekers wilde aanschaffen wat Springsteen cd's meegenomen en de filmscore van Gladiator (wel grappig dat je in je post de LOTR score aanhaald ;) )omdat in grote lijnen de stijlen zijn waar ik graag naar luister.
Ja maar ik zei ook dat je een super mooi set had, zeker voor de prijs kwaliteit *D
Ik luister zelf een heleboel muziek stylen. Alleen bij LOTR viel het gewoon op dat er en mooi en zwaar laag in zat.
Maar je hebt helemaal gelijk, je moet kopen wat je voor je zelf het beste vind klinken.

En als duncanvdlinden de Tannoy wel mooi vind raad ik hem aan om ook eens naar een Jamo speaker te luisteren omdat die wel wat weg hebben van Tannoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 10:27
duncanvdlinden schreef op 14 augustus 2002 @ 17:10:
er hoeft van mij ook geen enorme bas in te zitten, als het maar een mooie bas is. echt dat discogeluid hoef ik niet. gewoon een mooie strakke bas. dat heeft deze tannoy's toch wel?

ik zit nu met jbl's xl1000 die pas bas weergeven als ze hard staan. op een lager volume valt de bas wat weg en hoor je alleen hoge tonen. Heeft tannoy mx ook een mooie strakke bas als ze zacht staan?
De mx1 zal zeker niet het laag leveren dat je nu hebt, op zacht volume niet en op hard volume al helemaal niet. Daar ben ik toch wel 100% zeker van. Als je wel lage tonen wilt hebben op laag volume (ik kamp met hetzelfde probleem) zul je in veel gevallen moeten kijken naar een aktieve sub. Deze zijn daar veel sterker in. Even een voorbeeldje uit de praktijk, kijk eens naar die 5.1 home cinema setjes in megapool achtige winkels, of anders redelijke pc speaker setjes. Allen een aktieve sub en bij allemaal komt het laag sterker naar voren dan met je huidige speakers.
Echter, in veel gevallen, zeker bij de wat goedkopere subs, is het laag wat langzaam. Persoonlijk vind ik dat niet fijn voor muziek, rock, pop, trance whatever (excl. veel filmmuziek). De mx1's zullen dit niet invullen, je huidige speakers wel. Wat ik dus wil zeggen, is dat je ook de optie kunt openlaten om bij je huidige speakers een aktieve sub toe te voegen. Zo heb je het beste van beide.

Maar uiteindelijk zul je eens goed moeten gaan luisteren en vergelijken. Het liefst in een ruimte gelijk aan je eigen. Tis jouw smaak...

----------------------------------------------

Wat betreft lage tonen in muziek, er wordt veel gedacht (ik doel niet specifiek op hier btw) dat er in dance/hardcore veel laag zit. Echter dit valt best mee, met name het laag wat bedoeld is om een ritme aan te geven is wel hoorbaar op de meeste degelijke speakers. Het laag wat meer 'los erbij' is, zoals in veel filmmuziek zoals bijv. in die van Unbreakable (eerste nummer :)), gaat nog veel lager en is op de wat kleinere speakers soms niet eens hoorbaar!

Mijn Home Cinema in aanbouw

• duncanvdlinden
Geweldig bedankt voor jullie reacties!!

Dat de bas niet overmatig aanwezig is bij de mx's spreekt mij wel aan omdat ik er Toch een subwoofer bij wil nemen.
Maar toch raar dat er bij de meeste reviews (op het inet) JUIST de bas zo GOED is.

Die jbl's doe ik zowiezo weg omdat ik ze niet goed kan opstellen in mijn niet al te grote kamer.
Daarom wil ik plankspeakers die ik netjes kan ophangen.
Shityoldman, jij wilde ze toch graag kopen?

Ik ga maar eens zoeken naar een winkel die de tannoy mx's verkoopt. Ik ben nu toch echt benieuwd hoe ze klinken. :)

Anoniem: 12167

Heb je de Mordaunt Short declaration 900 serie speakers ook al eens bekeken ? die zijn erg universeel en hebben aparte subwoofer ingebouwd ( in zijkant speaker) bij de ms 908. hebben een mooi gedetailleerd sprankelend hoog, helder midden en mooi strak laag. In de HVT verden ze gereviewd en de reviewer kon de prijs niet geloven, dacht dat de importeur fout had gemaakt. ze zien er ook nog eens erg :9~ uit, daar is die 600 serie van b&w niets bij in mijn mening ( kwa uiterlijk) ik vind b&w overigens klankmatig erg goed, dus ik heb bij deze niets gezegd ;)

voor MS pics http://www.allec.nl/ms.htm

ze verkopen trouwens die tannoy's bij Smits in Arnhem en ik heb er ook naar gekeken, wilde ze eventueel ook kopen, luisterde naar de tannoy's en de b&w dm 603 s3's, vond de tannoy's wat gecontroleerder dan de b&w's maar de laatstgenoemde waren wel wat dynamischer en muziekaler... oftewel "more involving". De bass van die tannoy's , je moet er echt van houden , voor de een retestrak, voor de ander soft... maar ja het feit dat ik uiteindelijk die MS heb gekocht zegt genoeg denk ik zo... maarre veel succes bij je auditie.

• duncanvdlinden
wow!! die Mordount's zijn idd :9~

alleen dat merk, is dat bekend?
ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord.

die prijs voor dat 5.1 md setupje spreekt me wel aan.
daar koop je geen tannoy 5.1 setup voor! :-)

Mordaunt-Short is een Brits merk, net als Tannoy, maar zeker heel bekend ( bij de kenners althans) het blijven toch altijd wat eigenzinnige speakers en ik heb zelf die THX set die je daar in dat rijtje ziet staan, met de subwoofers geïntegreerd. ik wilde geen subwoofers los ( vind ik lelijk en die set die kickt me toch ass... hehe. Maar goed de normale versie van de speakers heeft dezelfde subwoofer geïntegreed, maar is niet actief, dwz dat je versterker die moet aansturen, dit gebeurt gewoon via de normale speakerkabel. Als je zelf van erg mooie gecontroleerde bass houd ( niet van de boomerige maar ook niet de softste die er is) gewoon mooi gecontroleerd "strak" dan zijn die MS en echt heerlijk en met een beetje mazzel heb je dan zelf geen losse subwoofers meer nodig. bovendien kan je veel uithalen met plaatsing bij die speakers.
De gebruikte materialen van die speakers zijn ook erg :9~ aluminium conussen en mooie vergulde bi-wireable binding posts. Als je de speakers ook ziet denk je WOW vet duur en al lijkt die THX set bijvoorbeeld duur.. reken eens uit wat je kwijt bent voor 5 goede speakers + 2 150 watt subwoofers ? denk wel wat meer dan wat zij er voor vragen. bovendien zijn de niet actieve versies slechts 400 euro per speaker ? veel ? valt wel mee als je het mij vraagt ... als ik MS was geweest had ik er meer voor gevraagd, ze klinken beter dan dat je zou verwachten voor die prijs... ( veel beter) ;)

ik zat destijds zelf te twijfelen tussen de THX set of de normale versie en dan losse subs erbij. maar de integratie van de subwoofers van de MS zorgt ervoor dat de sub wel hoorbaar is bij muziek ( erg mooi strak laag) maar dat je niet zou zeggen dat het een sub is.. maar gewoon goede bass van de speaker zelf.)

Een canadees wist me te overtuigen ( had zelf ook de THX set van MS) doordat hij 8 verschillende set ups had beluisterd van allerlei fabrikanten , maar de MS de beste vond die ertussen zat ( daar kosten die MS en wat meer vanwege import belasting en zo) hij zei en ik quote " there are better speakers than the MS THX system, but be prepared to pay more than double to hear any significant gain" daardoor ben ik toen voor deze set gegaan ( had hem ook al wel gehoord op een marantz sr 14 :9~ en was meteen verliefd ... heb zelf helaas geen sr 14 maar een toch ook niet misselijke harman kardon avr 7000

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[quote]s_roubos schreef op 14 augustus 2002 @ 19:06:
quote]
ik dacht al.. je komt zo bekend.. nu ook op hifi.nl :Y)
laat me nog jou keuzes weten (vooral in amps! :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Anoniem: 22716

kheb die twee towerspeakers allebei vorige week toevallig gehoord
Op zich een heel neutraal geluid imho, maar wel een beetje aan de doffe kant. En ze blinken eigenlijk nergens echt in uit vind ik. Die grotere ging iets verder door in het laag, daarentegen vond ik de kleinere versie iets helderder. Maar allebei nog steeds een heel saai geluid eigenlijk, geen bijzonder goed ruimtelijk effect, nix... niet echt mijn smaak :)

psyflux over welke speakers heb je het nu ? de Tannoy's of de MS ? Ik vond de MS in het begin een beetje tegenvallen, maar daar was ik al door iedereen voor gewaarschuwd: Dat komt omdat ze een enorme inspeeltijd nodig hebben, minimaal 50 uur voordat ze loskomen. Dan word het ietwat saaie boeltje een dynamisch feest ;) Ik heb het zelf mogen ervaren.

Die Tannoy's van de foto, weet het typenummer zo niet uit m'n hoofd :)
Mordaunt-Short heb ik nog nooit gehoord/gezien

• duncanvdlinden
is er een prijzelijstje op het inet van de B&w 600 en CM serie?
Ik heb gegoogeld maar kan geen winkels vinden voor prijzen.

Ik ga morgen maar es naar musifoon (in emmen) om te luisteren naar een aantal speakertjes.
Het is wel een high end zaakje dus ik hoop dat ze daar speakers van mijn budget verkopen.

• ShittyOldMan
duncanvdlinden schreef op 15 augustus 2002 @ 00:55:
Die jbl's doe ik zowiezo weg omdat ik ze niet goed kan opstellen in mijn niet al te grote kamer.
Daarom wil ik plankspeakers die ik netjes kan ophangen.
Shityoldman, jij wilde ze toch graag kopen?

Ik ga maar eens zoeken naar een winkel die de tannoy mx's verkoopt. Ik ben nu toch echt benieuwd hoe ze klinken. :)
Niet ik, maar wel iemand die ik ken. Die is zo eigenwijs dattie geen nieuwe set koopt en nog steeds op een sony pro-logic setje naar z'n 120 dvd's kijkt ;). Maar hijs voorlopig nog niet van plan te upgraden, dus het gaat over...

De mx1 staat bij Foka te koop voor 99,- euro en de mx-r voor 89,- (waarom niet 4 of wellicht 5x de mx1?). En de center voor 199,-.
Wellicht dat je ze hier kunt luisteren. Probeer anders eens Staffhorst of Stassen, die bieden over het algemeen een goede mogelijkheid naar een setup te luisteren.

• duncanvdlinden
Ik kan Tannoy's tegen de inkoopsprijs krijgen, dus nog goedkoper als jij zegt.
Daarom ben ik juist zo geinteresseerd in die tannoys :)
Maar ik zet m'n jbl's wel op een online veiling.
Of er moeten hier geinteresseerden zijn?...... :7

edit:
Zit straffhorst in Amsterdam?
Kan ik daar luisteren als ik volgende week naar pcdumpdag ga. Ik woon in emmen (drenthe) , een beetje ver weg om zomaar effe te gaan luisteren.

• ShittyOldMan
Dan moet je op de heen- of terugweg via Utrecht, staffhorst zit vlakbij het station. Maar kzou dan eerst ff informeren of ze die zowiezo wel hebben...

• Dr. Strangelove
dubbelpost

• Dr. Strangelove
Maar als je bij de B&W 600 serie kijkt naar de prijs kwaliteit heb je echt het beste van het beste in die prijs klasse.
Maar je zegt: maar ze zien er zo uit
Vind je dat belangrijker dan de klank
Ik vind uiterlijk niet belangrijker dan klank, maar om nou te zeggen dat ik uiterlijk helemaal niet belangrijk vind: nee. Een speaker mag er best een beetje leuk uitzien, zeker een floorstander van een meter hoog. In mijn kamer van 4 bij 4 gaan die dingen namelijk behoorlijk domineren... en dan vind ik de B&Ws er erg mooi uitzien in tegenstelling tot bv de Dali Suite die ik ook goed vind klinken...

Maar vanavond heb ik een paartje CDM7 NTs geluisterd (B&W)... mensen ik ben verkocht. Jammer dat die dingen €1000 per stuk zijn :)

Staffhorst heeft de MX1 en 2 in de aanbieding liggen!!!

• Dr. Strangelove
is er een prijzelijstje op het inet van de B&w 600 en CM serie?
Ik heb gegoogeld maar kan geen winkels vinden voor prijzen.

Ik ga morgen maar es naar musifoon (in emmen) om te luisteren naar een aantal speakertjes.
Het is wel een high end zaakje dus ik hoop dat ze daar speakers van mijn budget verkopen.
Bij Staffhorst zijn de 600s:

600 €159
601 €169
602 €250
602.5 €299
603 €409
604 €599

Sommige van deze prijzen zijn aanbiedingen... de standaardprijzen liggen hoger, 603 b.v. €475

De CMs bij Staffhorst (vanavond geluisterd :P):

CM2 €435
CM4 €794
CMC €635
ik dacht al.. je komt zo bekend.. nu ook op hifi.nl
laat me nog jou keuzes weten (vooral in amps! )
Ha Gitaarwerk! hifi is dicht vanavond :(

Ik heb mijn focus weer even teruggelegd bij de speakers, waar het allemaal om begon. Dynaudio en B&W geluisterd vanavond, eindelijk een speaker gevonden waar ik van onder de indruk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:D zo hoort et ...
ach..ik was niet eht onder de indruk..maar vond ze goed klinken..en ik krijg ze voor 1250 de set.. dus dat is wat goedkoper dan dat jij van dat lijstje van staffhorst haalde..
ook de cd speler (pioneer pd-s507) kan ik voor het spotprijse 179 euro krijgen! (bijna 80 euro minder!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb 2 M3's als front
de Mc als center
en de MX2's als rear
dit alles op een marantz sr 5000

Het laag is inderdaad niet zo denderend, maar misschien neem ik nog binnenkort een sub er bij.

In elk geval laat mijn versterker nog voldoende ruimte om het een en ander nog te upgraden naar evt. meer high-end achtige boxen.

Ik heb M-S zelf nog nooit gehoord, maar ze schijnen wel heet geil te wezen

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb vandaag de B&W 601 geluisterd!
Klonk echt geweldig, en dat disign (niet dat ik dat het belangrijkst vind) was ook zo mooi.
Mooie, niet te overdreven bas. en een geweldig scherpe hoge klank.
Kresta's vond ik naar mijn mening wat minder, ze leken wel iets muzikaler maar minder vol.
ik heb ook naar 2 kef 2005 sateliet speakers geluisterd maar vond dat totaal nix, leken wel koekblikken. de subwoofer zat er niet bij misschien dat die het wat opschroeft maar ik vindt het et geld niet waard.

Owja die B&W's zijn mooi afgewerkt en best zwaar, 6kg. er zitten vergulde bananenplug aansluitingen op (zo heten die dingen toch :) )

iig ik was zwaar onder de indruk van die 601's!

ik zoek nog ff naar een adresje voor tannoy mx's om die te beluisteren.
maar ik denk dat ik 2 B&W 601's koop met een goede surround versterker en later nog wat surround speakers er bij aanschaf. vindt versterker voor deze mooie speakers bellangrijker :)

Bedankt voor jullie hulp en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

duncanvdlinden schreef op 16 augustus 2002 @ 22:58:

Bedankt voor jullie hulp en tips!
6Kg zwaar?? :X hehe niet zwaar.. maar ze klinken wel goed!
(alles voor zijn prijs ofcourse) Al een versterker ook al uitgezocht?

(die gele speakers zien er zo :9~ uit. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
601s als fronts? Ga je dan 601s of 600s als surrounds gebruiken? Voorstel: 602s als fronts (veel meer volume en bas dan de 601s), en 601s of 600s als surrounds. En luister ook nog naar de DM303s van B&W, klinken IMHO beter dan de 601s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik denk dat voor mijn kamer die 601's prima zijn. mijn kamertje is maar 3 bij 5. ik denk dat 602's een beetje overkill zijn voor mijn kamer. ook is deze box aanzienlijk groter waardoor ophangen weer lastiger wordt. Ik had ze eigenlijk wel beter gelijk moeten luisteren. Maar was al zo onder de indruk van die 601's. maarja ik ben ook nix gewend wat speakers betreft. Ik ga die 303's nog wel ff luisteren.

Maar zijn die 303 echt beter als 601's? Die 600 serie is wel een hele nieuwe serie met onderdelen van de B&W Nautules speakers! Niet alleen de buitenkant is verbeterd bij deze 3e versie maar ook de binnenkant!

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik deze speakers in mijn bezit heb maar, wil toch nog w8en tot ik 20 augustus de Tannoy kan beluiteren.

Ik ga wel erg Offtopic maar,
is de Marantz 4300 DTS/DD/PL2 receiver wat voor deze speakers of niet? k vindt stereo bellangrijker dan surround dus denk ik dat het bij Marantz wel goed zit. die 4300 ondersteund wel alles op surround gebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind marantz wat minder in versterkers .. wat dof af en toe..
ik weet dat pioneer een hele mooie dts reciever eheft.. kost helaas ook wel wat!..
verder vind ik de yamaha voor reciever best wel leuk.. maar als je meer voor stereo gaat, moet je een aparte versterker ervoor nemen! (vind ik)
de meeste recievers vind ik niet erg mooi nog! maar das geheel mijn (on-onderbouwde) mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ik denk dat voor mijn kamer die 601's prima zijn. mijn kamertje is maar 3 bij 5. ik denk dat 602's een beetje overkill zijn voor mijn kamer. ook is deze box aanzienlijk groter waardoor ophangen weer lastiger wordt. Ik had ze eigenlijk wel beter gelijk moeten luisteren. Maar was al zo onder de indruk van die 601's. maarja ik ben ook nix gewend wat speakers betreft. Ik ga die 303's nog wel ff luisteren.

Maar zijn die 303 echt beter als 601's? Die 600 serie is wel een hele nieuwe serie met onderdelen van de B&W Nautules speakers! Niet alleen de buitenkant is verbeterd bij deze 3e versie maar ook de binnenkant!

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik deze speakers in mijn bezit heb maar, wil toch nog w8en tot ik 20 augustus de Tannoy kan beluiteren.

Ik ga wel erg Offtopic maar,
is de Marantz 4300 DTS/DD/PL2 receiver wat voor deze speakers of niet? k vindt stereo bellangrijker dan surround dus denk ik dat het bij Marantz wel goed zit. die 4300 ondersteund wel alles op surround gebied.
Jij vind je kamer te klein voor 602s? Ik heb een kamer van 4x4 waar over ruim een maand een paar CDM7 NTs staan :) De luisterruimtes waar ik ze gehoord heb zijn kleiner dan dat, en ze klinken super.

Ik ga mijn Marantz SR4200 inruilen. Klinkt rampzalig met de CDM7s. Een NAD klonk al veel beter, ik ga ook nog Denon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
weten jullie misschien een versterker die leuk is voor deze speakers.
Het zijn natuurlijk geen high end speakers dus een beetje een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
s_roubos schreef op 17 augustus 2002 @ 19:45:
[...]

Jij vind je kamer te klein voor 602s? Ik heb een kamer van 4x4 waar over ruim een maand een paar CDM7 NTs staan :) De luisterruimtes waar ik ze gehoord heb zijn kleiner dan dat, en ze klinken super.

Ik ga mijn Marantz SR4200 inruilen. Klinkt rampzalig met de CDM7s. Een NAD klonk al veel beter, ik ga ook nog Denon proberen.
Zet er eens een marantz uit de premium serie op (pm 14,16,17), heb de cdm 7 nt's hier 2 weken gehad, en het ging echt als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik ga nu ook een surround set kopen.

Hoeveel geld wil je eigenlijk per onderdeel betalen?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
rond de 800 euro totaal met alleen 2 front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Mooi zo ik ook, Kom maar op met dat advies :) .

Wat ik ga doen.

• 1. Contact opnemen met stassen.
• 2. Tekening maken van mijn zolder.
• 3. Profs maar ff laten rommelen wat het beste is.
• 4. Naar zo'n kasteel gaan, en in een ruimte het systeem laten testen/beluisteren, net zoals het over 1,5 jaar ofzo als complete 5.1 set moet klinken.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 18 augustus 2002 @ 22:50:
rond de 800 euro totaal met alleen 2 front speakers.
en wil je nu eerst een stereo versterker, of alvast een surround versterker voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anoniem: 22716 schreef op 18 augustus 2002 @ 23:36:
[...]

en wil je nu eerst een stereo versterker, of alvast een surround versterker voor de toekomst?
duncanvdlinden schreef op 12 augustus 2002 @ 20:35:

ik d8 zelf aan een 5.1 setup.
2x mx1
2x mxr
1x mxc
1x mxsub10

is dit een goeie keuze? :*)
Antwoord is al gegeven volgens mij.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ga voor een surround versterker in de toekomst.
Kenwood Receiver die ik nu heb is het stereo geluid niet goed.
veel te vlak.

Ik heb m'n jbl's xl1000 (waar ik vanaf wil) aangesloten op m'n pa z'n receiver Marantz Model 2325 (jaren 70) en het geluid was echt zoveel beter!
Het is een oudje maar zo'n mooi stereo geluid, en vermogen. zit ook midtone regeling op.
het liefst wil ik een 5.1 receiver die bij dit geluid in de buurt komt maar dat is denk ik niet goedkoop.

Robbie007, heb jij de 600 serie van B&w wel is beluisterd? klinkt best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Ik denk dat de DM303 van B&W ook een goede keuze is, in stereoplay stond een surroundset met 5x DM303 (ook als center) een B&W sub, deze combinatie was erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Taco? vindt je de 303 beter als 601?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

300 serie = budget 600 serie = gerennomeerd, dus wat denk je zelf dat beter klinkt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
darkman dat d8 ik ook al maar ik heb al 2x te horen gekregen dat de DM303 beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

Ik zelf heb ook naar beide speakers geluisterd ... maar vond de DM 601 stukken beter klinken dan de DM 303. Dus als je moet kiezen tussen deze 2, zou ik voor de 601 gaan.

Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar infinity's of missions. Ik zelf heb de Mission M72 gekocht. Vond ze erug mooi klinken en ze waren ook nog's afgeprijsd voor 129 euro (ipv. +/- 175 euro voor de DM 601). :)

Ik heb daarbij de Marantz PM7000 gekocht, stereoversterker dus niet wat jij zoekt.

Maargoed iig suc6 met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
he!, bedankt voor de tip TreBLA ik ga ze zeker ergens beluisteren die missions.
Die prijs spreekt mij ook wel aan!

heb je toevallig ook naar Tannoy mercury geluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Neem vooral de mission 780 ook mee, das echt high end voor 300 euro per stuk.

Maar ook in de aanbieding als je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

duncanvdlinden schreef op 19 augustus 2002 @ 18:51:
he!, bedankt voor de tip TreBLA ik ga ze zeker ergens beluisteren die missions.
Die prijs spreekt mij ook wel aan!

heb je toevallig ook naar Tannoy mercury geluisterd?
No problem :)

Nee ik heb niet naar de Tannoy's geluisterd ... dus kan daarover helaas geen oordeel geven. Ga gewoon zelf luisteren en neem je eigen muziek mee om te luisteren.

Btw. die missions heb ik gekocht bij Correct (rotterdam).

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m72sml.jpg
The Mission m72 is a stand-mount loudspeaker with powerful bass, dynamically detailed midrange and clean, crisp treble performance. Similar to the m71 but with larger bass unit, greater efficiency and deeper bass extension the Mission m72 is an outstandingly impressive loudspeaker, easy to drive and tolerant of a wide range of amplifiers.

Specifications:

Enclosure Type 2-Way Reflex Loaded
Frequency Response ± 3 dB 56Hz to 20kHz
Sensitivity SPL/m/2.83V 89 dB
Cross-Over Frequency 2.8 kHz
Effective Volume 12.5 Litres
Nominal Impedance 8 Ohm compatible (min. 4 Ohms)
Recommended amplifier power 25 - 100 W/Ch
Cabinet Dimensions (HxWxD) 335 x 200 x 305 (mm)
Finish Beech and Graphite Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anoniem: 13255 schreef op 19 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

No problem :)

Nee ik heb niet naar de Tannoy's geluisterd ... dus kan daarover helaas geen oordeel geven. Ga gewoon zelf luisteren en neem je eigen muziek mee om te luisteren.

Btw. die missions heb ik gekocht bij Correct (rotterdam).

[afbeelding]

[...]
Dat zijn toch ook redelijk mooie speakers.

Ik heb naar stassen mijn plattegrond gestuurd. Hopelijk kunnen ze mij een goed advies geven.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Waarom eigenlijk een plattegrond??

En mensen die nog een leuk speakers surround versterker advies hebben, kom maar op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 20 augustus 2002 @ 00:10:
Waarom eigenlijk een plattegrond??

En mensen die nog een leuk speakers surround versterker advies hebben, kom maar op! :)
Lees dit maar eens:

http://www.stassen.nl/html/4400.html

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
aha...goeie service, het is alleen voor mij zo'n end weg voor garantie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Denk je garantie dan nodig te hebben?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zekerz...er kan altijd iets mis zijn, er zal maar een kras op je nieuwe speakers zitten die je net uit de doos haalt. kun je hem niet ff snel ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kut...hifi studio bij mij in de buurt krijgt Tannoy mercury pas volgende week!
Hij zei: hoe ze het er voor kunnen maken, de prijs.
Dat was dus echt een Tannoy Fan, kraakte B&W af!
Hij zei B&W is alleen leuk als je 1000den guldens uitgeeft.
Toen ik hem vertelde van de 601 was ie er nog niet over te spreken.
andere hifi studio in emmen verkocht wel B&W geen Tannoy, omdat de meeste toch voor b&w en andere merken gaan ipv. Tannoy.

Is het de moeite waard om te w8en op die Tannoy mercury mx2 of gewoon voor de 601 gaan!

Vergelijken tussen 2 hifi studio's is ook moeilijk omdat het 2 totaal verschillende ruimtes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
sorry dat ik m'n topic nu weer omhoog schop....

maar wat zouden jullie kiezen als je 2 Tannoy mx2 speakers kon kopen voor de prijs van 1 B&W 601 s3. kan ze namelijk krijgen tegen inkoopsprijs :-P .

dit scheeld mij zo 200 euro

puur naar de prijs kwaliteit verhounding dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, de MX2-M heeft hele goede reviews gekregen... (in b.v. What Hifi). Ik vond ze wel aardig klinken, maar niet zo goed als de 303s van B&W (daar geef ik de voorkeur aan boven de 601s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

s_roubos schreef op 27 augustus 2002 @ 17:07:
Tja, de MX2-M heeft hele goede reviews gekregen... (in b.v. What Hifi). Ik vond ze wel aardig klinken, maar niet zo goed als de 303s van B&W (daar geef ik de voorkeur aan boven de 601s).
btw.. heb je al je amp gekocht? (ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 27 augustus 2002 @ 16:49:
sorry dat ik m'n topic nu weer omhoog schop....

maar wat zouden jullie kiezen als je 2 Tannoy mx2 speakers kon kopen voor de prijs van 1 B&W 601 s3. kan ze namelijk krijgen tegen inkoopsprijs :-P .

dit scheeld mij zo 200 euro

puur naar de prijs kwaliteit verhounding dus?
w00t, nu wij toch op 1 lijn zitten, kan er misschien... ff beetje regelen :P

Nou? _/-\o_

Heb je ICQ of MSN?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb niet alle topics gelezen maar ik wou zeggen dat ikvorig jaar ook een 5.1 set wou kopen en had ook de Tannoy mercury op mijn lijstje staan, toen heb ik er ook een topic aangemaakt om te vragen of het een goede keus was.
De meeste zei dat ik beter voor B&W kon kiezen en anderen zeiden dat ik beter in de winkel kan luisteren. Dus ik had nog een lijstje gemaakt met alleen maar B&W boxen wat een stuk duurder uit kwam als de Tannoy mercury set.

Maar goed in de winkel geluisterd in totaal 6uur lang daar geweest (moest ook tv bij enz)
Van alles gehoord en toch is het wat anders geworden wat ik nog beter vond klinken.
Namelijk:
KEF KHT 2005
Zonder de Sub daarvoor is een beter gekomen namelijk de:
Klipsch KSW-15 800W Subwover
(lijkt op een tafel maar is toch echt een subwoover) en de rest nog
Onkyo DR S2.0
Loewe Aconda 82cm

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je beter gewoon zelf in de winkel kan gaan luister en kiest wat jij mooi vind klinken en niet gaat kijken op Internet welke boxen goeie specificaties hebben omdat je dat misschien niet eens mooi vind klinken.
Dus een dag er voor uit trekken en gewoon alles luister wat ze in de winkel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
btw.. heb je al je amp gekocht? (ben benieuwd)
Nope... eerst speakers. Dan ergens in october/november de amp. Ik weet ook nog niet welke het wordt, ik heb de C160/270 combi van NAD gehoord, en vergeleken met de 761. Ik heb nl. wel een surround receiver nodig. De 761 kwam wat te licht over, dus ik ga in elk geval de 762 luisteren, maar voor dat bedrag (1500 euro) bieden andere fabrikanten denk ik ook wel wat mogelijkheden (Denon 3802, Marantz 7200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Robbie007 schreef op 27 augustus 2002 @ 17:47:
[...]

w00t, nu wij toch op 1 lijn zitten, kan er misschien... ff beetje regelen :P

Nou? _/-\o_

Heb je ICQ of MSN?
nee......sorry....daar kan ik je niet aan helpen......ik kan ze zo goedkoop krijgen via een kennis die dat 1-malig voor mij doet....hij verdient er zelf ook verder nix aan. het is tegen een inkoopsprijsje. als ik meer bij hem zou bestellen, zou ie dat niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Niet online
<--- Mordaunt-Short 902 :)

Het is al gezegd, maar die M-S'en moet je echt ff meenemen in je overweging.
De prijs-kwaliteitverhouding van die boxen is super, dus even gaan luisteren! Ik heb die van mij ongeveer een half jaartje geleden aangeschaft, en ondanks dat het de simpelste uitvoering is in de serie, kwijl ik nog elke dag over het geluid dat er uit komt :9~

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
lijkt mij ook wel een leuk speakertje alleen,
kan ze niet in de buurt beluisteren.
1 winkel heeft alleen de satelieten van het subwooferset van mourdount short.
koekblikjes noemde hij het zonder sub, heb ze ook niet beluisterd.
die 902 lijken mij wel erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:59

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de MX serie, 2 x MX3 2x MX1 de MC en de sub10, aangesloten op een yammie receiver. Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb, ik vind het geluid geweldig mooi helder en zuiver. Wat de bass betreft die hebben de boxen toch echt wel hoor! Laatst flower van Moby gedownload en ik stond versteld van de bass die uit de boxen kwam.

Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Magic666 schreef op 28 augustus 2002 @ 09:41:
Ik heb de MX serie, 2 x MX3 2x MX1 de MC en de sub10, aangesloten op een yammie receiver. Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb, ik vind het geluid geweldig mooi helder en zuiver. Wat de bass betreft die hebben de boxen toch echt wel hoor! Laatst flower van Moby gedownload en ik stond versteld van de bass die uit de boxen kwam.

Ik ben zeer tevreden!
he bedankt magic666!
heb je ze vergeleken met andere of gewoon als een wilde gok gekocht?

ik ben ook zeer benieuwd naar het geluid, ga vanmiddag een mx1 beluisteren, als ik ze goed vindt klinken bestel ik mx2. ik denk dat de mx2 er niet minder op wordt!

en de sub magic666? is dat een beetje wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb ze niet vergeleken, ja vergeleken met de Sony die ik had staan natuurlijk, maar op de gok. Ze waren in de aanbieding bij Pielanen in Gouda. Ik had alle 6 de boxen voor 952 euro.

Op internet had ik al wel diverse reviews gelezen en die zagen er goed uit, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Die sub (is 150 watt en mijn eerste echte sub) past zeer goed bij het geheel, als je LOTR draait (in het begin dat Sauron vernietigd wordt en je een whooooooomp laag hoort) trillen mijn glazen op de kast. Laag lager laagst! :)

Ik krijg binnenkort de Avia dvd om de set goed op elkaar af te stemmen maar het is nu iig een genot voor de oren (vinden de buren ook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
heb de tannoy mx1 en mx3 beluisterd.
tot mijn verbazing klonk die mx3 echt veel slechter als de mx1.
wat een mooi geluid kwam daar uit voor zo'n klein speakertje!
de rede van het een beetje galmende geluid is de lege kamer in de pilaar van de mx3.
zand in de onderste kamer (zit een gaatje in) verhelpt het probleem.
magic666 misschien een tip voor jouw.
ik bestel denk ik de mx2 neem omdat,
die een betere bas heeft als de mx1.
man zelf adviseerde zonder hem zelf op voorraad te hebben de mx2 ook.
beste van de serie vondt ie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 28 augustus 2002 @ 15:58:
de rede van het een beetje galmende geluid is de lege kamer in de pilaar van de mx3.
Hoeveel kost die speakers normaal bij die winkel dan?

Waar heb je geluisterd?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
spaan audio in emmen, 150 euro per speaker voor de mx2.

is een mooie prijs voor een goede speaker.
alleen je kunt hem het beste op een beetje goeie versterker aansluiten.
verschil tussen een goedkoop kennwood dolby surround versterkertje en een goeie stereo kennwood versterker was duidelijk hoorbaar...
een man die ik ken (werkt zelf in een dure audiozaak, waar ik ze van kan kopen) zegt dat Tannoy mx speakers moeilijker aanstuurbaar zijn als b.v. B&W.
komt duidelijk naar voren bij die stereo kenwood amp.
maar ik koop misschien ook een panasonic receiver en dat zal wel beter klinken (mos fet high qualitie sound).

voor het geld vindt ik het een mooi speakertje. B&w zal wel iets beter zijn maar dan betaal je ook 30% meer de box. en heb eigenlijk ook het idee dat je bij B&W ook voor de goeie afwerking betaald. kevlar is een duur stofje (duurtste matrie van de box) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

B&W is wat aan de dure kant voor wat je er voor krijgt ;). Maar dat verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 28 augustus 2002 @ 15:58:
hmmmm.... galmend geluid merk/heb ik niet. Ik heb de extra bass van de mx2 niet nodig aangezien ik, nagenoeg, alles over de sub laat lopen.

Dat met het zand zal ik eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El_GringO schreef op 28 augustus 2002 @ 00:47:
<--- Mordaunt-Short 902 :)

Het is al gezegd, maar die M-S'en moet je echt ff meenemen in je overweging.
De prijs-kwaliteitverhouding van die boxen is super, dus even gaan luisteren! Ik heb die van mij ongeveer een half jaartje geleden aangeschaft, en ondanks dat het de simpelste uitvoering is in de serie, kwijl ik nog elke dag over het geluid dat er uit komt :9~
Tja ik blijf erbij je moet MS echt gehoord hebben voor je je keuzes maakt ;) je weet niet wat je mist echt waar. Net als met alle speakers moet je zelf een beetje testen met de bron/versterking om het beste resultaat te krijgen, maar als het eenmaal draait ... ;) Waar woon je ergens topicstarter ? misschien kan ik je wel wat MS dealers opnoemen bij jou in de buurt. Ik woon zelf in Ede en hier zit een dealer die ze ook op voorraad heeft nu.

even off topic : De THX set van MS die ik heb kreeg deze maand 5 sterren in what hi fi , Vorig jaar juli/augustus heeft Jo Mullers (van het
blad MusicHomestudio)de Mordaunt Short MS908 getest. Hij was helemaal
lyrisch van deze forse vloerstaander, die slechts €399,- kost en hij dacht
dat de importeur een foutje had gemaakt vanwege die belachelijk lage prijs!!

Bovendien zijn die 902's wel voor zo'n 99-125 € te krijgen denk ik zo ?
kijk eens op www.vogelzang.nl

Daar kosten ze idd €99 incl btw per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
galmend is misschien niet het juiste woord, maar klonk wel iets slechter (anders) in MIJN oren dan he! speakers blijft een subjectief iets. :) maar de verkoper en mijn broer was het met me eens. jij hebt iets meer bas als de mx2 zelfs,
vanwege een iets grotere kast.

geen modder er in doen he :) kanarie zand er in doen adviezeerde hij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 12167 schreef op 28 augustus 2002 @ 18:19:
[...]

Tja ik blijf erbij je moet MS echt gehoord hebben voor je je keuzes maakt ;) je weet niet wat je mist echt waar. Net als met alle speakers moet je zelf een beetje testen met de bron/versterking om het beste resultaat te krijgen, maar als het eenmaal draait ... ;) Waar woon je ergens topicstarter ? misschien kan ik je wel wat MS dealers opnoemen bij jou in de buurt. Ik woon zelf in Ede en hier zit een dealer die ze ook op voorraad heeft nu.

even off topic : De THX set van MS die ik heb kreeg deze maand 5 sterren in what hi fi , Vorig jaar juli/augustus heeft Jo Mullers (van het
blad MusicHomestudio)de Mordaunt Short MS908 getest. Hij was helemaal
lyrisch van deze forse vloerstaander, die slechts €399,- kost en hij dacht
dat de importeur een foutje had gemaakt vanwege die belachelijk lage prijs!!

Bovendien zijn die 902's wel voor zo'n 99-125 € te krijgen denk ik zo ?
kijk eens op www.vogelzang.nl

Daar kosten ze idd €99 incl btw per stuk
ik woon in emmen.
ik vindt ze wel erg budget gepreist eigenlijk.. :)
Darkman heb je die ms ook vergeleken met andere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 28 augustus 2002 @ 17:29:
spaan audio in emmen, 150 euro per speaker voor de mx2.

is een mooie prijs voor een goede speaker.
alleen je kunt hem het beste op een beetje goeie versterker aansluiten.
verschil tussen een goedkoop kennwood dolby surround versterkertje en een goeie stereo kennwood versterker was duidelijk hoorbaar...
een man die ik ken (werkt zelf in een dure audiozaak, waar ik ze van kan kopen) zegt dat Tannoy mx speakers moeilijker aanstuurbaar zijn als b.v. B&W.
komt duidelijk naar voren bij die stereo kenwood amp.
maar ik koop misschien ook een panasonic receiver en dat zal wel beter klinken (mos fet high qualitie sound).

voor het geld vindt ik het een mooi speakertje. B&w zal wel iets beter zijn maar dan betaal je ook 30% meer de box. en heb eigenlijk ook het idee dat je bij B&W ook voor de goeie afwerking betaald. kevlar is een duur stofje (duurtste matrie van de box) :)
Oke, ff overnieuw, hoeduur wil jij je receiver maken.

Welk merk type enz enz, info please. Heb ik misschien ook iets aan :D .

w00t

• duncanvdlinden
Robbie007 schreef op 28 augustus 2002 @ 23:42:
[...]

Oke, ff overnieuw, hoeduur wil jij je receiver maken.

Welk merk type enz enz, info please. Heb ik misschien ook iets aan :D .
wat ik uiteindelijk wil is een home cinema met 2 goeie fronts, mooie dts versterker, 3 surroundboxen en evt. een sub.
maar aangezien ik het geld nog niet bij elkaar hebt moet ik later toch bij gaan kopen.

wat ik nu in m'n hoofd heb is dit:

-panasonic he-90 receiver. Waarom? omdat ik hem met m'n eigen jbltjes thuis heb beluisterd en hem mooi vindt klinken en veel features heeft. hij heeft veel vermogen voelt zwaar aan (zegt opzig weinig natuurlijk maar lichtgewicht is ook niet alles).
Mos-fet techniek zit er in. dit is een van de buizenversterkers afgeleide electroon die een bijna gelijke geluidskwaliteit heeft.

-panasonic rv-32 Dvd speler: Tja onderteunt alles en past leuk bij die receiver. geluid is ook goed te noemen. beeld is echt goed, zonder schokken. veel beter als een cyberhome van m'n broer.

setprijs is 470 in duitsland.

-Tannoy mx2 als front speakers, (niet beluistert btw, heeft meer bas als mx1)
-Tannoy mx1 als achter speakers (vindt deze al goed klinken :9 )
-Tannoy mxc als mid, prijs staat mij aan en geluidskwaliteit van een mid vindt ik net als rear speakers minder bellangrijk als fronts. (hoor goeie verhalen over deze dus dat zit wel snor)

ben ik later niet tevreden met de bas kan ik er later altijd nog een sub bijkopen.

nu nog bedenken wat ik eerst koopt, maar dit wordt mijn nieuwe home cinema hoogst waarschijnlijk.

ik heb btw 700 euro te besteden

Anoniem: 62484

Mos-fet techniek zit er in. dit is een van de buizenversterkers afgeleide electroon die een bijna gelijke geluidskwaliteit
Ik hoop dat er niet teveel buizenfans aanwezig zijn :) Wel een beetje mode woord Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect Transistor hijg ;) .....

Als je je een beetje in audio verdiept hebt Duncanvanderlinden, dan zou je ook weten dat prijs nooit een garantie is voor kwaliteit of andersom, dure speakers/versterkers kunnen vreselijk slecht klinken voor het geld, maar wat dus ook kan, is dat goedkopere producten klinken als veel duurdere producten, geef mij dat laatste maar ;)

MS staat erom bekend dat ze juist een extreem goed prijs/kwaliteits verhouding hebben, website trouwens www.mordauntshort.com
Distrubuteur in Nederland is Marantz je zou eens kunnen zoeken naar een dealer bij jou in de buurt.
Kijk de 908 speaker werd de hemel in geprezen door een musichomestudio zoals je hier boven ergens in mijn post kunt lezen, + de reviewer vond ze veel te goedkoop voor de kwaliteit. Ik heb zelf de THX set van MS met 2x actieve subwoofer geïntegreerd in de vloerstaanders. Dit is de eerste THX gecertificeerde set van een Britse fabrikant !!! Geen enkel brits bedrijf heeft dit voor elkaar gekregen om de power van een THX set te combineren met de finesse van een Hi fi speaker.. daarom kreeg die THX set ook 5 sterren in de what hi fi van september.
Dat zegt op zich ook wel wat over het merk al verschillen smaken natuurlijk enorm, ik heb in alle eerlijkheid de 902's zelf niet beluisterd ( al wil ik ze wel hebben om straks 7.1 te draaien met de THX set)
maar de 908's en THX set spelen vrijwel alles weg van B&W ( de 600 serie tenminste wel)
en de tannoy's worden in mijn oren ook kansloos verslagen. Tannoy is zowieso apart .. je moet er echt van houden. MS is wat neutraler wat mooier hoog ipv het ietwat doffe van tannoy. nadeel je moet MS speakers altijd lang inspelen voordat ze echt los komen vanwege de aluminium drivers.
maar het design van MS en het geluid voor dat geld is voor mij ongeevenaard.
Ik was altijd b&w fan maar ging op een gegeven moment toch wel overstag.
Nog een voorbeeld van de prijs performance van MS , de THX set kost in UK 1600 pond ( hier iets meer helaas) € 2699, maar werd in het blad wel mooi vergeleken met de M&K 750 THX select speakerset die daar dus 2700 pond moet opbrengen ... kan de vergelijking met gemak aan. da's pas kwaliteit ;) ik zou toch echt gaan luisteren naar die 902's als ik jou was !

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 00:22:
[...]

wat ik uiteindelijk wil is een home cinema met 2 goeie fronts, mooie dts versterker, 3 surroundboxen en evt. een sub.
maar aangezien ik het geld nog niet bij elkaar hebt moet ik later toch bij gaan kopen.

wat ik nu in m'n hoofd heb is dit:

-panasonic he-90 receiver. Waarom? omdat ik hem met m'n eigen jbltjes thuis heb beluisterd en hem mooi vindt klinken en veel features heeft. hij heeft veel vermogen voelt zwaar aan (zegt opzig weinig natuurlijk maar lichtgewicht is ook niet alles).
Mos-fet techniek zit er in. dit is een van de buizenversterkers afgeleide electroon die een bijna gelijke geluidskwaliteit heeft.

-panasonic rv-32 Dvd speler: Tja onderteunt alles en past leuk bij die receiver. geluid is ook goed te noemen. beeld is echt goed, zonder schokken. veel beter als een cyberhome van m'n broer.

setprijs is 470 in duitsland.

-Tannoy mx2 als front speakers, (niet beluistert btw, heeft meer bas als mx1)
-Tannoy mx1 als achter speakers (vindt deze al goed klinken :9 )
-Tannoy mxc als mid, prijs staat mij aan en geluidskwaliteit van een mid vindt ik net als rear speakers minder bellangrijk als fronts. (hoor goeie verhalen over deze dus dat zit wel snor)

ben ik later niet tevreden met de bas kan ik er later altijd nog een sub bijkopen.

nu nog bedenken wat ik eerst koopt, maar dit wordt mijn nieuwe home cinema hoogst waarschijnlijk.

ik heb btw 700 euro te besteden
Dat heb ik ook, maar ik koop geen DVD speler. Ik alleen de receiver + 2 frontspeakers.

w00t

Anoniem: 16941

dat zand in je speakers gooien werkt dat nou ook een beetje? wat doet het precies en hoeveel moet er precies in? ik wil het zelf namelijk ook wel proberen bij mijn tannoys R3, maar ik wil wel weten wat ik dan doe voordat ik het verneuk ofzo :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

van een audiowebsite:
Some speakers come with an option of adding sand or other weighty material to a cavity in the bottom of the speaker. The idea here is to lower the centre of gravity of the speaker (often most of the weight is at the top, from the drive units), thus making the speaker more stable. According to Image the major benefit though is that the sand helps damp resonances set up in the cabinet.
of het werkt weet ik niet.

• duncanvdlinden
je krijgt er echt een strakkere klank door. de reden dat ze dat niet zwaar maken in het fabriek heeft deels met transport te maken. raar maar waar, mx1 klonk veel strakker als de mx3. het gaatje is er speciaal voor gemaakt en het is een aparte kamer die los staat van je tweeter bas speaker. 1 ding moet ik er wel bij vermelden de mx3 stond op een houten vloer en de mx1 op een stand.

Anoniem: 62484

Het extra gewicht zorgt voor betere en strakkere demping en zo voor een betere resonantie en controle. Vooral lage tonen hebben hier profijt van.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 13:31:
je krijgt er echt een strakkere klank door. de reden dat ze dat niet zwaar maken in het fabriek heeft deels met transport te maken. raar maar waar, mx1 klonk veel strakker als de mx3. het gaatje is er speciaal voor gemaakt en het is een aparte kamer die los staat van je tweeter bas speaker. 1 ding moet ik er wel bij vermelden de mx3 stond op een houten vloer en de mx1 op een stand.
Mijn MX3's staan gewoon, zonder de bijgeleverde spikes, op de vloerbedekking en mijn MX1's staan op wandsteunen.

Zit dat gaatje (hoe groot is die ongeveer?) helemaal aan de onder kant? Of meer aan de achterkant? (tis mij niet eens opgevallen nl...)

• duncanvdlinden
aan de achterkant v.d speaker onder waar je je boxen aansluit. zwart dopje.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 15:06:
aan de achterkant v.d speaker onder waar je je boxen aansluit. zwart dopje.
ok, ik zal eens even kijken. Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als de box op een houten vloer (of iets dergelijks) staat.

• duncanvdlinden
wat voor vloer heb je dan? en heb je spikes eronder?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

duncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 15:50:
wat voor vloer heb je dan? en heb je spikes eronder?
Op mijn kamer staan ze gewoon op de vloerbedekking, de spikes heb ik er niet onder zitten, maar ik heb ze wel bewaard.
Pagina: 1 2 3 Laatste