als je ze hebt zou ik ze er zeker onderzetten!
Anoniem: 63383
een goeie installatie is een dure installatie!!duncanvdlinden schreef op 15 augustus 2002 @ 01:13:
wow!! die Mordount's zijn idd
alleen dat merk, is dat bekend?
ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord.
die prijs voor dat 5.1 md setupje spreekt me wel aan.
daar koop je geen tannoy 5.1 setup voor! :-)
he jij heb de JBL xl1000?? want ik heb ook nog es de LX10 maar die zijn egt superzzzzz, die geven egt een lekker geluid!! en ik blaas LETTERLIJk de schilderijtjes allemaal scheef in huis!!
en als je een echte goeie installatie wil moet je de Tannoy Dimension 12 nemen!! met de bijbehorende subwoofer en het Dolby setje. dan betaal je ook wel ongeveer 25000 gulden per 2 speakers!!! + dan de rest (subwoofer en dolby, versterkers......)
150 euro per speaker?? het lijkt me sterk dat je voor dat geld goeie speakers kan kopen!duncanvdlinden schreef op 28 augustus 2002 @ 17:29:
spaan audio in emmen, 150 euro per speaker voor de mx2.
is een mooie prijs voor een goede speaker.
alleen je kunt hem het beste op een beetje goeie versterker aansluiten.
verschil tussen een goedkoop kennwood dolby surround versterkertje en een goeie stereo kennwood versterker was duidelijk hoorbaar...
een man die ik ken (werkt zelf in een dure audiozaak, waar ik ze van kan kopen) zegt dat Tannoy mx speakers moeilijker aanstuurbaar zijn als b.v. B&W.
komt duidelijk naar voren bij die stereo kenwood amp.
maar ik koop misschien ook een panasonic receiver en dat zal wel beter klinken (mos fet high qualitie sound).
voor het geld vindt ik het een mooi speakertje. B&w zal wel iets beter zijn maar dan betaal je ook 30% meer de box. en heb eigenlijk ook het idee dat je bij B&W ook voor de goeie afwerking betaald. kevlar is een duur stofje (duurtste matrie van de box)
Je moet bij bose gaan werken, die zijn ook meester in gigantische onzin aanneembaar te makenduncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 00:22:
[...]
Mos-fet techniek zit er in. dit is een van de buizenversterkers afgeleide electroon die een bijna gelijke geluidskwaliteit heeft.
als je een beperkt budget hebt kun je makkelijk goeie boxen kopen voor rond 150 euro.
wat noem jij dan goeie boxen + prijs?
kef q1? betaal je alleen voor de afwerking.
wat noem jij dan goeie boxen + prijs?
kef q1? betaal je alleen voor de afwerking.
Anoniem: 2111
Het werkt gewoon als een halfgeleider, versterkt dus stroom, een buis versterkt spanning. Maar het geluid van een mosfet lijkt wel meer op die van een buis dan een std. transistor.duncanvdlinden schreef op 29 augustus 2002 @ 00:22:
[...]
Mos-fet techniek zit er in. dit is een van de buizenversterkers afgeleide electroon die een bijna gelijke geluidskwaliteit heeft.
Ben ik niet met je eens, er zijn veel dure versterkers die maar een fractie beter zijn dan een versterker voor de helft van het geld. Vooral in het High-End gebied zijn er veel merken die eigenlijk niet veel meer brengen dan de concurrent maar wel harstikke duur zijn.Anoniem: 63383 schreef op 30 augustus 2002 @ 08:38:
[...]
een goeie installatie is een dure installatie!!
Ook zijn veel zelfbouwspeakers /versterkers vaak net zo goed als een comerciele versterker die het dubbele kost.
ook al is het onzin, ik vindt het goed klinken.hervaz schreef op 30 augustus 2002 @ 09:27:
[...]
Je moet bij bose gaan werken, die zijn ook meester in gigantische onzin aanneembaar te maken![]()
Tja je moet ergens de grens trekken met hifi, rond de 300 euro vindt ik goed zat voor een receiver. het klinkt gewoon goed, vindt ik dan
ik bestel trouwens vanmiddag 5 speakers,
-2x mx2
-2x mx1
-1x mxcenter
ik kan niet wachten tot ik ze binnen heb.
alleen 1 ding is me een beetje onduidelijk, de B&W 600 serie schijnt voor de hoge tonen goed te zijn voor superaudio door die speciale tweeter. maar waarom heb je een hoger frequentieberijk nodig voor superaudio cd?
48hz 20khz is toch meer dan zat?
SACD gaat hoger dan 20 kHz en die B&W kan dat dus ook. Voor als je in de toekomst SACD koopt
.
En je hoort misschien niet boven de >20kHz maar de andere tonen die je wel hoord hebben wel componenten (boventonen) die hoger zijn dan 20kHz en het kan dus wel je geluid beinvloeden.
En je hoort misschien niet boven de >20kHz maar de andere tonen die je wel hoord hebben wel componenten (boventonen) die hoger zijn dan 20kHz en het kan dus wel je geluid beinvloeden.
de MX series zijn de goedkope series van Tannoy, als je de goeie tannoys wilt hebben dan ben je veel geld kwijt!! mijn pa heeft hier de Tannoy D900 staan, kosten tog alweer 10000 gulden per paar (alleen de speakers) verder komt daar nog zon 15 a 20000 gulden bij aan Dolby Surround en CDspeler, Klasse A versterker en voorversterker. tis duur maar dan heb je topklasse! zelf heb ik ook een setje gekocht, de JBL LX10, de speakers kosste 1600 gulden, zijn ook hele goeie maar je merkt het vershil wel!
voor 150 euro flinke speakers... die shit komt er bij mij niet in. als je egt goeie speakers wil hebben dan moet je opzoek gaan naar de JBL LX10, 300 W RMS per box, 8 Ohm, nieuwprijs is 4000 gulden, als je ze voor 1800 gulden kan krijg ist een mooie prijs! (ik kreeg dikke korting omdat mn pa daar ook alles koopt
)
maja, wie ben ik om te zeggen dat jij die speakers niet koopt, niemand. doe wat je zelf wilt. als je een keer de kans krijgt om naar de Tannoy D900 of de JBL LX10 te kunnen luisteren moet je het egt doen! dan hoor je pas egt BASSSSSS!!!!!
he laterz ik moet snel weg naar een bruilofttttttt
voor 150 euro flinke speakers... die shit komt er bij mij niet in. als je egt goeie speakers wil hebben dan moet je opzoek gaan naar de JBL LX10, 300 W RMS per box, 8 Ohm, nieuwprijs is 4000 gulden, als je ze voor 1800 gulden kan krijg ist een mooie prijs! (ik kreeg dikke korting omdat mn pa daar ook alles koopt
maja, wie ben ik om te zeggen dat jij die speakers niet koopt, niemand. doe wat je zelf wilt. als je een keer de kans krijgt om naar de Tannoy D900 of de JBL LX10 te kunnen luisteren moet je het egt doen! dan hoor je pas egt BASSSSSS!!!!!
he laterz ik moet snel weg naar een bruilofttttttt
je moet topklasse niet vergelijken met de low/mid klasse. voor het geld (zeker waar ik het voor kan kopen) zijn die tannoy's klasse boxen. ze worden niet voor nix goed getest in veel audiobladen.
idd, in veel audiobladen worden ze goed getest. Wie ben ik dan om te zeggen: nee ze zijn te goedkoop, ze zijn niet goed!
Ik heb het hele setje en het klinkt, in mijn oren, fenomenaal. Daar heb ik dus geen weetikhoeveelduizendeuro boxen voor nodig.
Ik heb het hele setje en het klinkt, in mijn oren, fenomenaal. Daar heb ik dus geen weetikhoeveelduizendeuro boxen voor nodig.
precies ik vindt ze in mijn oren ook fenomenaal klinken, zeker als je overstapt van een paar budget jbl zuilen.
ik heb ook wel naar high end installaties geluisterd maar, ik vraag me dan af moet zo'n kleine verbetering van het geluid nou zoveel meer kosten?
die tannoys klinken gewoon goed (net als b&w 601) vindt ik.
het verschil in geluid tussen high-end en low/mid end is nooit zo groot als tussen setje pc-speakers van 5 euro en een low end hifi installatie.
ik heb ook wel naar high end installaties geluisterd maar, ik vraag me dan af moet zo'n kleine verbetering van het geluid nou zoveel meer kosten?
die tannoys klinken gewoon goed (net als b&w 601) vindt ik.
het verschil in geluid tussen high-end en low/mid end is nooit zo groot als tussen setje pc-speakers van 5 euro en een low end hifi installatie.
Anoniem: 62484
Ik zou er echt een sub bij nemen die mx3's geven niet veel bas. Die tannoy mx sub is best wel oke voor z'n geld.
maar is de bas van de sub ook goed, ik heb verhalen gehoord over een ondergestuurde bas??? wat is het eigenlijk een onderstuurde bas?
sub 10 van tannoy is actief of passief? wat is het verschil tussen actief en passief?
sub 10 van tannoy is actief of passief? wat is het verschil tussen actief en passief?
sub10 van tannoy is actief en dat wil zeggen dat de speaker gevoed wordt door z'n eigen ingebouwde versterker. Een passieve sub zoals bv bij de ' goedkopere' bose a
oustimas enz worden gevoed met de frontkanalen van de versterker.
Ik heb die sub beluisterd en de bas gaat niet heel erg diep maar het klinkt best gecontroleerd. En er zit redelijk wat power in. Deze subwoofer is ter aanvulling van kleine zuilen perfect.
Ondergestuurde bas? nog nooit van gehoord.

Ik heb die sub beluisterd en de bas gaat niet heel erg diep maar het klinkt best gecontroleerd. En er zit redelijk wat power in. Deze subwoofer is ter aanvulling van kleine zuilen perfect.
Ondergestuurde bas? nog nooit van gehoord.
Het geheel klinkt zonder sub (je kan hem achter aan en uit zetten en ook op stand-by maar dat terzijde, hij is idd actief) ook goed hoor, ik neem als voorbeeld weer het nummer flower van moby. Toen dat nummer begon en de eerste bas dreun kwam dacht ik van: mijn hemel!
De muziek knal ik gewoon over de de twee MX3's, films uiteraard over het hele 5.1 setje.
Zoals ik al eerder zei klinkt de muziek helder en zeer zuiver, iets wat ik met de oude Sony dingen niet had, dat was echt een openbaring.
BTW ik luister veel metal (death/black, NY hardcore en pop) hoe de boxen klinken met hardcore (house/trance en al die andere, IMHO
, troep) weet ik niet.
Maar voor de prijs van 952 euro (de hele 5.1 set ben ik dik en dik tevreden) Dit alles loopt over een Yammie RDS (dacht ik...) 420 DD/DTS receiver en Pioneer 444 DVD speler.
De muziek knal ik gewoon over de de twee MX3's, films uiteraard over het hele 5.1 setje.
Zoals ik al eerder zei klinkt de muziek helder en zeer zuiver, iets wat ik met de oude Sony dingen niet had, dat was echt een openbaring.
BTW ik luister veel metal (death/black, NY hardcore en pop) hoe de boxen klinken met hardcore (house/trance en al die andere, IMHO
Maar voor de prijs van 952 euro (de hele 5.1 set ben ik dik en dik tevreden) Dit alles loopt over een Yammie RDS (dacht ik...) 420 DD/DTS receiver en Pioneer 444 DVD speler.
700 EUR zei, je en nu koop je ineens alle 5 de speakers gelijk
.
Nee, da kan ik niet, ik doe gewoon eerst 2 fronts kopen + receiver, en 3 maanden later 2 rear speakers erbij, en 3 maanden later de center en misschien al de sub.
Nee, da kan ik niet, ik doe gewoon eerst 2 fronts kopen + receiver, en 3 maanden later 2 rear speakers erbij, en 3 maanden later de center en misschien al de sub.
w00t
Ik heb die mx-3s beluisterd op de sr-6200 met en zonder sub en bij daft punk kon ie het laagste octaaf echt niet weer geven. Met sub klonk het toch wat meer in balans. ook bij muse werd het geluid gewoon wat realistischer.
Magic666, dan neem ik eerst 5 speakers! (462 euro) 
dan kan ik altijd nog een dreun sub-woofer voor de films bijkopen.
ga je ook voor tannoy Robbie007 of iets anders?
mx3 vindt ik zonder zandopvulling niet klinken. dan heeft de mx1 nog een mooiere bas.Anoniem: 62484 schreef op 30 augustus 2002 @ 16:30:
Ik heb die mx-3s beluisterd op de sr-6200 met en zonder sub en bij daft punk kon ie het laagste octaaf echt niet weer geven. Met sub klonk het toch wat meer in balans. ook bij muse werd het geluid gewoon wat realistischer.
Tja met zandopvulling ken ik hem niet maar ik vind de mx serie speakers zoiezo matig klinken als je hem vergelijkt met iets duurdere speakers.
De R serie is maar iets duurder inderdaad, en klinkt echt stukken beter, heb ze toen voor mn vriendin gekocht
Die Revolution serie heb ik toen ook geluisterd. Die klinkt idd al een stuk beter maar die speaker is mij iets te rustig. Ziet er trouwens wel strak uit hoor met die kersen fineer
de r serie kan ik ook nog wel betalen omdat ik korting kan krijgen op alle tannoy speakers. alleen ik vindt die speakers er echt niet uit zien!. lijken wel speakers van de jaren 70 die ik van de rommelmarkt hebt geraapt. uiterlijk is niet het bellangrijkste voor mij bij het kiezen van speakers maar het moet nog well een beetje aan te zien zijn.
Ligt er maar aan welke set er op speelt, ze speelt met een oude sansui amp, en een h/k cd spelertje, als ik er mijn eigen meridian cd speler en marantz pm 14 op zet klinkt ie zoveel beter, abnormaal wat er dan uit dat speakertje komt 
R serie rommelmarkt? Strak kersenfineer, mooie speaker imo, nouja smaken verschillen.....
R serie rommelmarkt? Strak kersenfineer, mooie speaker imo, nouja smaken verschillen.....
462 EUR, damn verdienen die gasten er zoveel aanduncanvdlinden schreef op 30 augustus 2002 @ 16:44:
Magic666, dan neem ik eerst 5 speakers! (462 euro)
Ik weet nog nie voor welke speakers ik ga, maar de kans is wel groot ja
w00t
Pardon
enorm. Die speaker is echt veel degelijker gebouwd als die mx veel zwaarder.
Veel mooier
smaken verschillenspeakers er echt niet uit zien!. lijken wel speakers van de jaren 70 die ik van de rommelmarkt hebt geraapt

Nee, budjet scheelt enorm. En dit is mijn eerste echte 5.1 set geen prul setje. En volgens mij voor de topicstarter ook.Anoniem: 62484 schreef op 30 augustus 2002 @ 17:41:
Pardon
[...]
smaken verschillenenorm. Die speaker is echt veel degelijker gebouwd als die mx veel zwaarder. [afbeelding] Veel mooier
En ja, ik hoor het verschil nog niet, dus waarom zou ik het duurder maken. Ik woon nog bij me ouders, en heb nog een heel jong broertje van 7 dus ja...

w00t
wil je beter gaat de prijs omhoog........ dat is nou het punt van het verhaal. Voor die prijs is de MX errug goed. En duurder hoeft van mij niet (nog niet........
)
Met zand opvulling toch beter? Toch maar eens proberen dan!
Met zand opvulling toch beter? Toch maar eens proberen dan!
precies deze speakers hebben een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding.
en is zeker niet te vergeleiken met die alles in 1 home cinema setjes die veel mensen in de woonkamer hebben staan!
ik woon ook nog bij m'n ouders en betaal alles van m'n bijbaantje.
edit: weet iemand trouwens hoe de magnetische afscherming is van de mx2's die komen namelijk talelijk dicht bij m'n tv te staan. anders moet ik maar eens gaan schuiven
en is zeker niet te vergeleiken met die alles in 1 home cinema setjes die veel mensen in de woonkamer hebben staan!
ik woon ook nog bij m'n ouders en betaal alles van m'n bijbaantje.
edit: weet iemand trouwens hoe de magnetische afscherming is van de mx2's die komen namelijk talelijk dicht bij m'n tv te staan. anders moet ik maar eens gaan schuiven
over een paar dingen wil ik nog graag advies:
-plaatsing van speakers? een plankje op oorhoogte of wat anders?
-speakers komen behoorlijk dicht naast m'n tv te staan, is dit slecht voor het surround geluid of niet? achterspeakers kunnen wel mooi ver uit elkaar.
dus het wordt zo zoiets:
-plaatsing van speakers? een plankje op oorhoogte of wat anders?
-speakers komen behoorlijk dicht naast m'n tv te staan, is dit slecht voor het surround geluid of niet? achterspeakers kunnen wel mooi ver uit elkaar.
dus het wordt zo zoiets:
-stond in m'n vorige bericht ook al, afscherming van de speakers?s.......................s
........stoel..........
....(s) (Tc) (s)......
s=speaker
Tc=tv/center speaker
zover ik weet zijn ze allemaal magnetisch afgeschermd maar correct me if I'm wrong.
Als het kan moet je je front speakers een meter of van je tv hebben, lukt dat niet dan is het ook geen ramp hoor. De rearspeakers moeten, als je zit, net boven je hoofd uitkomen (als je staat op hoffdhoogte neerzetten)
Als het kan moet je je front speakers een meter of van je tv hebben, lukt dat niet dan is het ook geen ramp hoor. De rearspeakers moeten, als je zit, net boven je hoofd uitkomen (als je staat op hoffdhoogte neerzetten)
Gebruik eens een tekening:

Misschien dat jullie mij ook met dit willen helpen dan:
Misschien dat jullie mij ook met dit willen helpen dan:
w00t
Anoniem: 12167
Robbie007, ik zou toch indien mogelijk de frontspeakers wat meer uit elkaar zetten en dan lichtjes naar binnen gebogen, dit resulteert in een veel beter stereobeeld en plaatsing van effecten.
voor degene die de mx3 willen opvullen heb ik hier een plaatje waar te zien is dat het een apparte kamer is.
plaatje doet het niet............. benwel benieuwd nl, maar hoeveel zand moet je erin gooien?
magic666 ik zal het plaatje wel ff naar een andere server uploaden 
nog een vraagje? zit er bij de mx1 en mx2 een basport aan de achterkant of is de kast dicht?
nog een vraagje? zit er bij de mx1 en mx2 een basport aan de achterkant of is de kast dicht?
Bij de MX1 iig wel, dus ik denk bij de MX2 ongetwijfeld ook.
ok ben wel benieuwd naar het plaatje nl..
plaatje is upgeloadMagic666 schreef op 01 september 2002 @ 16:00:
Bij de MX1 iig wel, dus ik denk bij de MX2 ongetwijfeld ook.
weet iemand hoever is ze van de muur af moet zetten, is 30cm voldoende

ik heb er eigenlijk niet zo bij stilgestaan, ik heb al zo'n klein kamertje

Bij mij staan ze gewoon tegen de muur aan..... maar dat komt omdat het nu niet anders kan. Mocht ik een ander huis kopen (ooit in de toekomst
) dan zullen ze wel anders gaan staan. Bedankt voor het plaatje!
bij mij kan de achterkant 20 cm van de muur ik denk dat dat voldoende is.
nog een vraagje:
bij de specs op de tannoy site staat het volgende,
recomment amp:
mx1: 10-70 w rms
mx2: 10-80 w rms
mx: 10-90 w rms
kan ik ze dan wel op een 100 watt versterker aansluiten?
nog iets: ik wilde eerst de mxr nemen nu heb ik de mx1 als achterspeakers besteld, verstandig? :x
nog een vraagje:
recomment amp:
nog iets: ik wilde eerst de mxr nemen nu heb ik de mx1 als achterspeakers besteld, verstandig? :x
hmmmm ik ben geen technicus wat de wattage betreft, ik heb ze aangesloten op een yamaha RDS 420 5x110 watt en bij een film hoef ik de versterker maar een kwart open te draaien om de buren te pesten
Dus volgens mij is dat geen probleem (staat er niks over in de FAQ?)
De MX1 zijn, in mijn oren, perfect als rearspeakers.
Ik kreeg nog bericht van tannoy:
Geachte heer,
Onder de aansluitpanelen van de mX-3 zit een afsluit dop.
Deze kunt u verwijderen en gebruiken om zand er in te doen.
1 kilo per luidspreker moet voldoende zijn.
dus toch maar eens proberen, een kilo is nog wel te doen.
De MX1 zijn, in mijn oren, perfect als rearspeakers.
Ik kreeg nog bericht van tannoy:
Geachte heer,
Nog een vraagje , hoeveel hebben jullie betaald voor de Tannoy sub10 ? Ik heb alleen de adviesprijs van Tannoy weten te vinden en verder biedt een hifi zaak hier in Groningen ze aan voor €299.
"Better ask questions before you shoot"
Jazeker kan dat, een speaker gaat eerder kapot door te weinig vermogen dan door te veel.duncanvdlinden schreef op 02 september 2002 @ 09:04:
bij mij kan de achterkant 20 cm van de muur ik denk dat dat voldoende is.
nog een vraagje:
recomment amp:
Heb zelf een jaartje op monsoon flatpanels gespeeld die volgens de specs (die vaak niets zeggen) 40 tot 100 watt op 4 ohm mochten hebben, ik heb er een rotel eindbak op gehad die 250 kon leveren en mn marantz pm 14 met 200 op 4, geen enkel probleem.
Mn huidige tannoys (dit weekend gekocht) geef ik volgens de specs ook te veel vermogen, maak je geen zorgen. Je verbruikt met een redelijk volume denk ik rond de 5/10 watt...
Idd, en vaak is een 'iets' te zware versterker ook lineairder in de 1e paar watt's aangezien zo'n versterker dat met meer gemak (lees overkill) kan leveren.hervaz schreef op 02 september 2002 @ 19:32:
[...]
Mn huidige tannoys (dit weekend gekocht) geef ik volgens de specs ook te veel vermogen, maak je geen zorgen. Je verbruikt met een redelijk volume denk ik rond de 5/10 watt...
ah dat gaat dus lukken op m'n versterker. 
achteraf had ik toch liever de mxrear gehad maar ik heb ze nu al besteld dus kan al niet meer.
omdat bij de mxrear de basport aan de voorkant zit, en wat smaller is.......
ik heb eigenlijk alleen maar voor mx1 gekozen omdat ie wat meer vermogen heeft (70 ipv 50)
verstandig?
ik hang de achterspeakers hoog op en de voorspeakers op oorhoogte (plank).
is toch wel goed voor het surround effect?
wat voor invloed heeft het eigenlijk op het geluid als je de achterspeakers strak tegen de muur aanzet?
achteraf had ik toch liever de mxrear gehad maar ik heb ze nu al besteld dus kan al niet meer.
ik heb eigenlijk alleen maar voor mx1 gekozen omdat ie wat meer vermogen heeft (70 ipv 50)
verstandig?
wat voor invloed heeft het eigenlijk op het geluid als je de achterspeakers strak tegen de muur aanzet?
Dat het geluid te boomerig word en de bass te veel gaat overheersen, vrij logisch dusduncanvdlinden schreef op 03 september 2002 @ 13:32:
ah dat gaat dus lukken op m'n versterker.
verstandig?
Kikj deze 2 topics de 1 over Tannoy en de andere over B&W staan nu goed tegenover elkaar.
Ik allebei de topics gaat het erover wat de beste koop zal zijn. Wel goede inhoudelijke topics zijn het.
Ik allebei de topics gaat het erover wat de beste koop zal zijn. Wel goede inhoudelijke topics zijn het.
w00t
Magic666 schreef op 02 september 2002 @ 11:01:
Geachte heer,
Hmm.
Wat voor zand zou er dan inmoeten, of is dat om het even.
(Waarschijnlijk is hier ook weer een ellenlange discussie over te voeren, en vindt de ene audiofiel wit zand veel beter klinken dan geel zand.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Anoniem: 32557
Eens!dodo79 schreef op 12 augustus 2002 @ 21:53:
ik verkoop ze zelf, en ik vind et nix, maar zoals gezegd , ga zelf luisteren wat je der van vind.
Ik zouw eerder voor kef gaan
Kef klinkt erg goed.
Zelf heb ik de Q7!
Maar nogmaals, ga zelf luisteren en luister naar meerdere merken, modellen, enz.
Succes
tja kef zit ook in een hele andere prijsklasse, behalve q1 die zit nog wel een beetje in de buurt van tannoy mx's. kef cresta2 (grootste boekenplanksp.) vondt ik overigens een heel stuk minder (ook door de verkoper) als de B&W 601. deze twee met tannoy vergelijken ging wat moeilijker omdat het 2 verschillende zaken waren. maar ik vondt mx1 gewoon goed klinken en ik kon er goedkoop aankomen dus ben ik voor mx2 gegaan.
speakers uitzoeken blijft moeilijk
speakers uitzoeken blijft moeilijk
Oscar the Grouch schreef op 03 september 2002 @ 16:03:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Hmm.
Wat voor zand zou er dan inmoeten, of is dat om het even.
(Waarschijnlijk is hier ook weer een ellenlange discussie over te voeren, en vindt de ene audiofiel wit zand veel beter klinken dan geel zand.)
De meesten gaan geloof ik voor dat vogelzand (wit met anijsgeur). Persoonlijk zou ik er wat grover zand indoen, zodat het niet zo plakt en overal tussen gaat zitten en je het tot de laatste korrel weer uit kunt halen mocht dat nodig zijn.
Het gaat er om dat het zand droog is, je kan ook plasticzak met zand in gooien, std. metselzand is gewoon vochtig en trekt dan in je hout. En volaire zand is al droog. Een speakerkast is luchtdicht dus ook zanddicht en in prinicpe is een kleinere korrel beter aangezien je dan meer massa er in kan stoppen.ShittyOldMan schreef op 03 september 2002 @ 17:40:
[...]
De meesten gaan geloof ik voor dat vogelzand (wit met anijsgeur). Persoonlijk zou ik er wat grover zand indoen, zodat het niet zo plakt en overal tussen gaat zitten en je het tot de laatste korrel weer uit kunt halen mocht dat nodig zijn.
heeft iemand al zand in een mx3/4 gedaan??
Wanneer krijg je je speakers?
w00t
deze week als het goed is....ken niet meer w8enRobbie007 schreef op 04 september 2002 @ 15:49:
Wanneer krijg je je speakers?
ik heb m'n kamer al opnieuw ingericht zodat ik de speakers beter kan opstellen.
alleen stoelen (later misschien een bank) komt wel vlak tegen de muur te staan. dus ben er nog niet over uit of ik de rearspeakers boven de stoelen/bank gaat ophangen of gedraait op oorhoogte naar de stoel/bank toe. zoals robbie's tekening.
wat is eigenlijk de aanbevolen ophanghoogte voor een goeie 5.1 weergave? dan kan ik alvast beginnen met het ophangen van plankjes.
Ik snap iher dus geen ene ruk van heh.
Hier in Nederland, kost de Onkyo 494 rond de 410 EUR incl.
Ga ik eens hier kijken http://www.mediacheckpoint.de/ , is het dus 300 EUR incl.
Wat zal ik nu doen? De kans dat een receiver kapot is, is natuurlijk vrij klein. Maar de kans is er. , Goed oke dat was het verhaal over receivers, verschil al 100 EUR, ongeveer, met verzendskosten komt het rond de 350 ongeveer.
Kwa boxen weet ik niet hoeveel het verschil zal zijn. Is het het risico waard?
Hier in Nederland, kost de Onkyo 494 rond de 410 EUR incl.
Ga ik eens hier kijken http://www.mediacheckpoint.de/ , is het dus 300 EUR incl.
Wat zal ik nu doen? De kans dat een receiver kapot is, is natuurlijk vrij klein. Maar de kans is er. , Goed oke dat was het verhaal over receivers, verschil al 100 EUR, ongeveer, met verzendskosten komt het rond de 350 ongeveer.
Kwa boxen weet ik niet hoeveel het verschil zal zijn. Is het het risico waard?
w00t
m'n pa, m'n broer en ik kopen vaak electroapperatuur in duitsland maar wonen ook vlak langs de grens. als er iets kapot is rijden we zo naar duitsland.
ik zit trouwens met het volgende dilemma (in vorige post er ook al iets over)
ik kan m'n bestelling nog weizigen omdat ik m'n mx's nog niet binnen heb. en heb als achter speakers tannoy MX1 genomen.
alleen heb ik een niet al te grote kamer, gedeelte voor surround ivm schuine muren is 2,5 meter diep en 3.30 meter lang.
langs de wand (lange wand) komen stoelen (later misschien bank).
dus afstand tussen voor en achter speakers is maar 2.5 meter.
nou zat ik er aan te denken om de rears met voorkant naar de bank toe te draaien op oorhoogte. (zoals schema van robbie hierboven, vorige bericht)
maar zag ook in de tannoy folder dat je de MXR hoog boven de bank kan ophangen als schilderijtjes zeg maar. (zie afbeelding hieronder)
ivm de ruimte in m'n kamer zit ik te twijfelen tussen deze twee, mx1 of toch mxr?
tannoy mx1

tannoy MxR

Zo?
plaatje met het de MXR hoog tegen de wand:

of zo?
plaatje met boxen gedraait naar bank (tegen de muur):

zelfgemaakt tekening:
ik zit trouwens met het volgende dilemma (in vorige post er ook al iets over)
ik kan m'n bestelling nog weizigen omdat ik m'n mx's nog niet binnen heb. en heb als achter speakers tannoy MX1 genomen.
alleen heb ik een niet al te grote kamer, gedeelte voor surround ivm schuine muren is 2,5 meter diep en 3.30 meter lang.
langs de wand (lange wand) komen stoelen (later misschien bank).
dus afstand tussen voor en achter speakers is maar 2.5 meter.
nou zat ik er aan te denken om de rears met voorkant naar de bank toe te draaien op oorhoogte. (zoals schema van robbie hierboven, vorige bericht)
maar zag ook in de tannoy folder dat je de MXR hoog boven de bank kan ophangen als schilderijtjes zeg maar. (zie afbeelding hieronder)
ivm de ruimte in m'n kamer zit ik te twijfelen tussen deze twee, mx1 of toch mxr?
tannoy mx1

tannoy MxR

Zo?
plaatje met het de MXR hoog tegen de wand:

of zo?
plaatje met boxen gedraait naar bank (tegen de muur):
zelfgemaakt tekening:
Sja, persoonlijk vind ik die mxr er bijzonder lelijk uitzien vergeleken met de mx1 en mx2, dus alleen daarom al zou ik voor de mx1 gaan als rear. Wat betreft de plaating, als je bank helemaal tegen de muur staat, kun je de rears het beste aan de zijkant plaatsen. En dan wat hoger dan nu op het plaatje en naar beneden gericht. Ik weet alleen niet of dat in deze situatie kan.
Op dolby.com staan nog wat tekeningen mbt plaatsing van speakers.
Op dolby.com staan nog wat tekeningen mbt plaatsing van speakers.
Kijk en daarom is het verstandiger om iets te beluisteren. Volgende week als het goed is, kan ik de hele Tonnoy lijn horen in alle combinaties, en misschien de B&W speakers ook.
IK zit nu naar de Onkyo 595 receiver te kijken. Kost best veel. En om in Duitsland te gaan halen
, misschien met de post
IK zit nu naar de Onkyo 595 receiver te kijken. Kost best veel. En om in Duitsland te gaan halen

w00t
Anoniem: 63812
Mordaunt-Short kwameneel lang uit dezelfde fabriek als tannoy zelfs
Mijn voorkeur Qua speakers gingen altijd uit naar: epos,dynaudio en tannoy
ik heb zelf verschillende speakers van tannoy gehad onder andere de m serie (voorloper van mx)
De mx serie zijn prachtige speakers voor een dolby/thx setje neem er wel de rel subwoofer bij inplaats van de tannoy sub, rel blijft koning der subwoofer!
Zakelijk (studioomgeving) was ik altijd wel van de tannoy system dmt mk2 serie "hele mond vol" dat waren zulke *kwijl* speakers zowel als studiomonitor als thuisspeakers heerlijk.
Dus als je nog een beetje budget gebonden bent, ga voor de mx set met rel sub (q30,q50 of q100 afhankelijk van hoeveel je wil uitgeven) maar kijk ook zeker even of je mooie tweedehands tannoy's kunt krijgen bij de betere audiozaken zie ik vaak nog prachtige sets voor het geld staan, die wel even getest worden door de echte luisteraars
Btw als je het geld hebt neem voor back de mx1's die hebben stuk mooiere units.
Mijn voorkeur Qua speakers gingen altijd uit naar: epos,dynaudio en tannoy
ik heb zelf verschillende speakers van tannoy gehad onder andere de m serie (voorloper van mx)
De mx serie zijn prachtige speakers voor een dolby/thx setje neem er wel de rel subwoofer bij inplaats van de tannoy sub, rel blijft koning der subwoofer!
Zakelijk (studioomgeving) was ik altijd wel van de tannoy system dmt mk2 serie "hele mond vol" dat waren zulke *kwijl* speakers zowel als studiomonitor als thuisspeakers heerlijk.
Dus als je nog een beetje budget gebonden bent, ga voor de mx set met rel sub (q30,q50 of q100 afhankelijk van hoeveel je wil uitgeven) maar kijk ook zeker even of je mooie tweedehands tannoy's kunt krijgen bij de betere audiozaken zie ik vaak nog prachtige sets voor het geld staan, die wel even getest worden door de echte luisteraars
Btw als je het geld hebt neem voor back de mx1's die hebben stuk mooiere units.
oke bedankt,
dan laat ik het bij mx1,
hoef ik ook niet moeilijk te doen met geld ik heb namelijk al betaald
alleen hoog ophangen aan de zijmuur lukt niet omdat ik aan de ene zijmuur direct (na 20 cm) een raam hebt (of gaat dat wel
). andere zijmuur loopt schuin en zit metteen een deur dus kan alleen boven de deur, is misschien te hoog? het makkelijkste is voor mij op een plankje aan de achtermuur zelf maar dan is naar beneden richten moeilijk. of weten jullie misschien een oplossing?
dan laat ik het bij mx1,
hoef ik ook niet moeilijk te doen met geld ik heb namelijk al betaald
alleen hoog ophangen aan de zijmuur lukt niet omdat ik aan de ene zijmuur direct (na 20 cm) een raam hebt (of gaat dat wel
zijn er nog mensen die hun ervaringen met de tannoy mercury mx-m willen delen??
is misschien ook leuk voor andere mensen die opzoek zijn naar boxen in deze prijsklasse.
dan houden we deze topic een beetje levendig
kritzier: wat is er mis met de tannoy sub-10?
is misschien ook leuk voor andere mensen die opzoek zijn naar boxen in deze prijsklasse.
dan houden we deze topic een beetje levendig
kritzier: wat is er mis met de tannoy sub-10?
Ik heb juist begrepen dat surrounds het beste schuin achter je geplaats zijn. Wat op zich logisch klinkt, omdat je dan midden in het geluidsveld zit. Als je ze direct aan de zijkant zet heb je geen enkel geluid van achteren (tenzij je natuurlijk een 7.1 set hebt).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
wordt het surround effect echt een stuk minder als je ze niet achter je kan plaatsen of valt dat wel mee.
maar toch staan bij alle tekeningen die ik op dolby.com gezien heb de surround speakers aan de zijkant.
alleen bij (zoals s_roubos al zei) een 7.1 setup staan er twee speakers achter.
maar toch staan bij alle tekeningen die ik op dolby.com gezien heb de surround speakers aan de zijkant.
alleen bij (zoals s_roubos al zei) een 7.1 setup staan er twee speakers achter.
weet iemand of de tannoy mxstand ergens te koop is?
en wat kostie?
misschien wat voor m'n pa
is 80 cm een goeie hoogte voor mx2, kan ik plankjes al gaan ophangen.
en wat kostie?
misschien wat voor m'n pa
is 80 cm een goeie hoogte voor mx2, kan ik plankjes al gaan ophangen.
www.hermeselectronics.nl dacht ik.........
thnx zijn wel van een ander merk maar zijn ook goed.
Ik heb toevallig onlangs de MX series geluisterd en ze klinken niet slecht (echter geen match voor mijn elipsons) ik vond ze een beetje schel (niet iritant, maar de Mordaunt-shorts die ik erna hoorde vond ik dynamischer)
Maar zoals de meesten al zeggen. Zelf luisteren en vind je het goed dan zijn ze goed, of het nu speakers van 10 euro zijn of 1000. Je eigen oren bepalen het uiteindelijk
Maar zoals de meesten al zeggen. Zelf luisteren en vind je het goed dan zijn ze goed, of het nu speakers van 10 euro zijn of 1000. Je eigen oren bepalen het uiteindelijk
Hop,hop,hop!
schel, ik kan het me bijna niet voorstellen, maarja het zijn jouw oren. dan vindt je een metal dome tweeter helemaal schel zoals b&w 600 serie?
Het gebruikte materiaal is echt geen garantie voor schelle harde of zachtere klanken hoor, al zijn dit wel bepaalde eigenschappen van een materiaal, maar als je naar de drivers van de mordaunt-short's kijkt zijn allemaal aluminium alloy.. dus dan zou je zeggen dat ze scherp klinken, maar integendeel ze klinken gewoon prima... zit hem gewoon in het ontwerp, al is het dus wel zo dat metalen tweeters langer moeten inspelen voordat ze wat "afzwakken" dus in theorie zouden de MS schel moeten klinken en de MX zachter..... in de praktijk valt dit dus heel anders uit.duncanvdlinden schreef op 09 september 2002 @ 12:11:
schel, ik kan het me bijna niet voorstellen, maarja het zijn jouw oren. dan vindt je een metal dome tweeter helemaal schel zoals b&w 600 serie?
Ik denk toch echt wel dat materiaal uitmaakt, anders heeft het ook geen zin om het van een ander materiaal te maken. Ik ben het met je eens dat het x-over van grote invloed is, maar toch kan je de verschillende materialen horen.Anoniem: 12167 schreef op 09 september 2002 @ 16:09:
[...]
Het gebruikte materiaal is echt geen garantie voor schelle harde of zachtere klanken hoor, al zijn dit wel bepaalde eigenschappen van een materiaal, maar als je naar de drivers van de mordaunt-short's kijkt zijn allemaal aluminium alloy.. dus dan zou je zeggen dat ze scherp klinken, maar integendeel ze klinken gewoon prima... zit hem gewoon in het ontwerp, al is het dus wel zo dat metalen tweeters langer moeten inspelen voordat ze wat "afzwakken" dus in theorie zouden de MS schel moeten klinken en de MX zachter..... in de praktijk valt dit dus heel anders uit.
Uitproberen lijkt me het beste... maar da's eenvoudiger gezegd dan gedaan. tenzij je twee familieleden hebt die de speakers even op de juiste positie houden terwijl jij lekker achteroverleunend een DVDtje aan het checken bentis het eigenlijk noodzakelijk voor een goed surround effect als de front speakers wat meer naar binnen staan zoals in de dolby guide van dolby.com??? of als front en rear in de hoek zitten is het ook goed?
Gaat niet op als je met stands werkt... in mijn geval gaan ze aan de muur hangen, dus...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
4 familieleden moeten dan me speakers op de juiste positie houden.... 
maar ik laat gewoon eerst door m'n pa en broer de twee front speakers op positie houden terwijl ik een dvdtje aan het checken ben. daarna de andere twee
ik w8 dus nog ff met ophangen tot ik ze binnen heb....
maar ik laat gewoon eerst door m'n pa en broer de twee front speakers op positie houden terwijl ik een dvdtje aan het checken ben. daarna de andere twee
ik w8 dus nog ff met ophangen tot ik ze binnen heb....
is een actieve subwoofer eigenlijk niet overbodig, op een dts/prologic II receiver, een passieve is toch ook voldoende? Of niet?
Nou je moet het maar zo zien, de meeste "budget" receivers ( sorry voor de term) hebben niet echt hele ruime "stroom reserves" Kijk het is heel leuk dat er ergens 100 watt op staat bijvoorbeeld, maar je kan het het het beste zien als volgt... een autoaccu levert 12 volt, maar 8 penlite batterijen leveren ook samen 12 volt... denk echter niet dat jij met die 8 penlite's je automotor kan starten..., er zit gewoon meer ampère achter die autoaccu.
Het zelfde gaat op voor versterkers, de een zegt 100 watt en dan weegt het apparaat bijvoorbeeld amper 10 kilo, redelijk kleine voeding. De ander, bijvoorbeeld harman/kardon geeft op voor de avr 7000 ( die ik heb) dat hij 5x 100 watt levert met een totaal van 75 ampère aan stroom. Dit apparaat weegt 22 kilo en heeft een enorm grote ringkerntrafo. In de praktijk blijkt echter dat het apparaat onder dynamische omstandigheden 5x 160 watt aan 8 ohm levert en 5x 240 watt aan 4 ohm !!.
Een dergelijke receiver zal dus minder moeite hebben om een speaker met goede laag weergave erg laag te laten komen, ( of een passieve woofer)vermogen zat..., maar toch blijft het lastig voor een versterker omdat er gewoon heel veel stroom in gaat zitten die lage tonen. Dit heeft een negatief effect op de zuiverheid en de dynamiek van de rest van het geluid.
Zoals je inmiddels zult weten heb ik dus die MS thx set die actieve speakers heeft, dat betekent dus dat ze zichzelf voeden, zodat die harman kardon niet eens voor de bass hoeft te zorgen, alleen voor de hoog/mid/midlaag, dit gaat hem dan supergemakkelijk af zodat het resultaat extreem zuiver is. Bovendien mis je gewoon de extra informatie van het .1 kanaal als je geen subwoofer gebruikt, de lage tonen voor de front speakers zijn heel anders dan die voor het .1 woofer kanaal, het is ook gewoon een apart opgenomen kanaal.
Het is zelfs zo dat als je kleine speakers achter gebruikt dat de bass signalen voor die speakers naar de subwoofer worden gestuurd ( mits je dat kan instellen in het menu van je receiver, neem even aan voor het gemak dat dat kan)
conclusie van het lange verhaal, Koop een subwoofer, ontlast je systeem !! geniet meer van je films;) en een goed getunede sub-woofer kan zelfs geweldig zijn voor muziekweergave
Het zelfde gaat op voor versterkers, de een zegt 100 watt en dan weegt het apparaat bijvoorbeeld amper 10 kilo, redelijk kleine voeding. De ander, bijvoorbeeld harman/kardon geeft op voor de avr 7000 ( die ik heb) dat hij 5x 100 watt levert met een totaal van 75 ampère aan stroom. Dit apparaat weegt 22 kilo en heeft een enorm grote ringkerntrafo. In de praktijk blijkt echter dat het apparaat onder dynamische omstandigheden 5x 160 watt aan 8 ohm levert en 5x 240 watt aan 4 ohm !!.
Een dergelijke receiver zal dus minder moeite hebben om een speaker met goede laag weergave erg laag te laten komen, ( of een passieve woofer)vermogen zat..., maar toch blijft het lastig voor een versterker omdat er gewoon heel veel stroom in gaat zitten die lage tonen. Dit heeft een negatief effect op de zuiverheid en de dynamiek van de rest van het geluid.
Zoals je inmiddels zult weten heb ik dus die MS thx set die actieve speakers heeft, dat betekent dus dat ze zichzelf voeden, zodat die harman kardon niet eens voor de bass hoeft te zorgen, alleen voor de hoog/mid/midlaag, dit gaat hem dan supergemakkelijk af zodat het resultaat extreem zuiver is. Bovendien mis je gewoon de extra informatie van het .1 kanaal als je geen subwoofer gebruikt, de lage tonen voor de front speakers zijn heel anders dan die voor het .1 woofer kanaal, het is ook gewoon een apart opgenomen kanaal.
Het is zelfs zo dat als je kleine speakers achter gebruikt dat de bass signalen voor die speakers naar de subwoofer worden gestuurd ( mits je dat kan instellen in het menu van je receiver, neem even aan voor het gemak dat dat kan)
conclusie van het lange verhaal, Koop een subwoofer, ontlast je systeem !! geniet meer van je films;) en een goed getunede sub-woofer kan zelfs geweldig zijn voor muziekweergave
bedankt darkman,
koop ik over een tijdje een actieve subwoofer er bij!
ik wil toch graag de tannoy mxsub10 nemen omdat,
dat toch een beetje in mijn prijsklasse ligt en zo een perfecte aanvulling is op m'n tannoy mx speakers.
toch hoor ik steeds dat ik beter een rel kan nemen omdat dat zeg maar de koning onder de subwoofers schijnt te zijn.
maar die prijzen staan me niet echt aan, goedkoopste is al 599.
tannoy mxsub kost 449 en heeft wel betere specificaties als de rel quake.
is die tannoy sub wel z'n geld waard of kan ik beter een rel nemen?
koop ik over een tijdje een actieve subwoofer er bij!
ik wil toch graag de tannoy mxsub10 nemen omdat,
dat toch een beetje in mijn prijsklasse ligt en zo een perfecte aanvulling is op m'n tannoy mx speakers.
toch hoor ik steeds dat ik beter een rel kan nemen omdat dat zeg maar de koning onder de subwoofers schijnt te zijn.
maar die prijzen staan me niet echt aan, goedkoopste is al 599.
tannoy mxsub kost 449 en heeft wel betere specificaties als de rel quake.
is die tannoy sub wel z'n geld waard of kan ik beter een rel nemen?
Geen probleem duncanvdlinden, tja over die subwoofer. Er word inderdaad gezegd dat Rel de betere subs produceert, maar ik kan niet uit ervaring zeggen dat ze de beteren zijn. Ik zou toch wel bij de aanschaf van een subwoofer bij Rel of bij Velodyne aankloppen denk ik zo , maar aan de andere kant, een subwoofer kan nog zo krachtig en mooi zijn, als die niet goed 'integreert' in het geheel, dus met de andere speakers, dan gaat het een of ander 'nep' klinken en dit wil je juist voorkomen.
Aangezien de subwoofer van tannoy beter bij jouw speakers aansluit ben ik geneigd te zeggen dat het integratieniveau met die woofer beter uit zal vallen dan met de REL... aan de andere kant , kijk eens of je ze naast elkaar kan horen in jouw opstelling, ik denk dat je dan vrij snel zult snappen wat ik bedoel met integratie.... De bass moet er zeker zijn lekker diep en hard, met film, maar het is vrij nep als je het punt waar de bass vandaan komt ( de sub zelf) kan aanwijzen .... daarom is plaatsing vrij belangrijk + de eigenschappen van de sub tov van de speakers die gebruikt worden.
Met muziek heb je liever dat je sub wat zachter staat en dat hij nu snelle en strakke bass produceert in plaats van de logge bass bij film.
Het blijft dus lastig, maar probeer ze beiden eens uit zou ik zeggen. Zoals ik al zei ik denk dat je het beste de tannoy kan kopen, maar ja sluit de REL niet uit, het is niet voor niets REL
Aangezien de subwoofer van tannoy beter bij jouw speakers aansluit ben ik geneigd te zeggen dat het integratieniveau met die woofer beter uit zal vallen dan met de REL... aan de andere kant , kijk eens of je ze naast elkaar kan horen in jouw opstelling, ik denk dat je dan vrij snel zult snappen wat ik bedoel met integratie.... De bass moet er zeker zijn lekker diep en hard, met film, maar het is vrij nep als je het punt waar de bass vandaan komt ( de sub zelf) kan aanwijzen .... daarom is plaatsing vrij belangrijk + de eigenschappen van de sub tov van de speakers die gebruikt worden.
Met muziek heb je liever dat je sub wat zachter staat en dat hij nu snelle en strakke bass produceert in plaats van de logge bass bij film.
Het blijft dus lastig, maar probeer ze beiden eens uit zou ik zeggen. Zoals ik al zei ik denk dat je het beste de tannoy kan kopen, maar ja sluit de REL niet uit, het is niet voor niets REL
darkman, dat je een sub aan kan wijzen is niet helemaal waar, bass golven versprijden zich namelijk anders als hoge tonen, daarom is het zelfs mogelijk om een subwoofer achter een kastje te zeten.
zelf zou ik dit echter nooit doen.
maar ik zet m' toch zowieso tussen de 2 front speakers in dus dat kan niet missen.
maar ik zet m' toch zowieso tussen de 2 front speakers in dus dat kan niet missen.
Waarom stel je de koop van een sub niet 6 maanden uit ofzo. En ga ze allemaal beluisteren, dat ga ik ook doen.
w00t
Ja ok misschien overdreef ik wel een beetje met dat aanwijzen, maar als je ook maar het gevoel hebt aan te kunnen wijzen waar de bass vandaan lijkt te komen dan heb je al een probleem ... als de bass krachtiger is van rechts voor je terwijl er een vliegtuig van achter je hoofd aan komt vliegen ... Daarom zal ik ook proberen om nog 2 Mordaunt-Short 502 THX frontspeakers te bemachtigen dan heb ik 4 identieke speakers elk met een 150 watt subwoofer...duncanvdlinden schreef op 10 september 2002 @ 17:53:
darkman, dat je een sub aan kan wijzen is niet helemaal waar, bass golven versprijden zich namelijk anders als hoge tonen, daarom is het zelfs mogelijk om een subwoofer achter een kastje te zeten.
het is voor een (te) klein kamertje
ik w8 er inderdaad nog een paar maandjes mee en luister eerst of ik zonder sub voldoende bas heb anders koop ik een sub....
zijn er eigenlijk plaatjes op het internet te vinden van de achterkant van de tannoy mx-sub10? weet ik ook hoe de versterker er uit ziet en wat voor aansluit, instel mogelijkheden er op zitten.
morgen krijg ik m'n tannoy's binnen!!
zijn er eigenlijk plaatjes op het internet te vinden van de achterkant van de tannoy mx-sub10? weet ik ook hoe de versterker er uit ziet en wat voor aansluit, instel mogelijkheden er op zitten.
morgen krijg ik m'n tannoy's binnen!!
is er een plaatje op inet van de achterkant van de mxsub 10?
Heb jij je speakers al binnen duncan? Je had ze toch al besteld? Of duurt dat erg lang via je 'goedkope' bron
vanmiddag!!Anoniem: 2111 schreef op 11 september 2002 @ 11:58:
Heb jij je speakers al binnen duncan? Je had ze toch al besteld? Of duurt dat erg lang via je 'goedkope' bron
Achter heb je de std. aansluitingen, verder nog de aan/uit/standby knop, 0°-180° switch, 2 draaiknoppen, volume en Hz.
Ik heb hem dus ook en hij klinkt fantastisch, hoe een REL klinkt weet ik niet maar zoveel geld wil ik er niet eens voor uitgeven.
Ik heb hem dus ook en hij klinkt fantastisch, hoe een REL klinkt weet ik niet maar zoveel geld wil ik er niet eens voor uitgeven.
ja ja ik heb ze!! aangesloten en al.

ben net uit m'n werk
echt mooi geluid geven ze hoor!
eerst had ik de mx2 alleen op de hoge tonen staan, ik schrok al!
een beetje een irritant verguld hakie dat precies tegen die low aansluiting moet zitten, met banana stekkers kun je dat ding er gewoon achter klemmen maar, ik heb die dingen niet.
zeer heldere hoge tonen met een een beschaafde bas.
niet zo heel veel maar genoeg voor mij.
het is in iedergeval wel een gecontroleerde bas.
ik heb ze wel in een grote kamer aangesloten, huiskamer.
omdat m'n eigen receiver niet was aangesloten en had geen tijd om draden te trekken.
dus de kleine ruimte in m'n kamer kan de bas alleen maar bevorden.
de fronts staan nu ook op jbl zuilen (misschien galmd het).
morgen maar eens in mijn kamer gaan zetten.
ik ben er dus echt heel tevreden mee, en de afwerking is ook echt top, ik had minder verwacht, in een winkel lijkt de afwerking op de 1 of andere manier toch weer anders als thuis.
maar bi-wiring is dat nou echt bevorderend?
ik heb 2x4mm kabels dus daar moet alles toch perfect door heen gaan?
staat in de handleiding dat je dan de speaker op 2 uitgangen moet aansluiten, ik heb dus a en b. maar dan komt er uit beide kanalen van de receiver bas en trebble toch? lijkt mij niet echt goed voor de versterker... Of kun je dat op de receiver instellen?
in ieder geval een aanradertje!!
ff voor de duidelijkheid ik heb,
2x mx2
2x mx1
1x mx3
ben net uit m'n werk
echt mooi geluid geven ze hoor!
eerst had ik de mx2 alleen op de hoge tonen staan, ik schrok al!
een beetje een irritant verguld hakie dat precies tegen die low aansluiting moet zitten, met banana stekkers kun je dat ding er gewoon achter klemmen maar, ik heb die dingen niet.
zeer heldere hoge tonen met een een beschaafde bas.
niet zo heel veel maar genoeg voor mij.
het is in iedergeval wel een gecontroleerde bas.
ik heb ze wel in een grote kamer aangesloten, huiskamer.
omdat m'n eigen receiver niet was aangesloten en had geen tijd om draden te trekken.
dus de kleine ruimte in m'n kamer kan de bas alleen maar bevorden.
de fronts staan nu ook op jbl zuilen (misschien galmd het).
morgen maar eens in mijn kamer gaan zetten.
ik ben er dus echt heel tevreden mee, en de afwerking is ook echt top, ik had minder verwacht, in een winkel lijkt de afwerking op de 1 of andere manier toch weer anders als thuis.
maar bi-wiring is dat nou echt bevorderend?
ik heb 2x4mm kabels dus daar moet alles toch perfect door heen gaan?
staat in de handleiding dat je dan de speaker op 2 uitgangen moet aansluiten, ik heb dus a en b. maar dan komt er uit beide kanalen van de receiver bas en trebble toch? lijkt mij niet echt goed voor de versterker... Of kun je dat op de receiver instellen?
in ieder geval een aanradertje!!
ff voor de duidelijkheid ik heb,
2x mx2
2x mx1
1x mx3
1x MX3?
Ow das die center speaker toch?
Misschien stel ik mijn koop nog ff uit. Maandje of 3 ofzo.
Met de kerst misschien die kenwood receiver kopen.
Dan moet ik ook 1 extra speaker kopen, maargoed
.
Veel plezier alvast met je nieuwe set
Ow das die center speaker toch?
Misschien stel ik mijn koop nog ff uit. Maandje of 3 ofzo.
Met de kerst misschien die kenwood receiver kopen.
Dan moet ik ook 1 extra speaker kopen, maargoed
Veel plezier alvast met je nieuwe set
w00t
thanx, dat gaat wel lukken
, ik heb nou al weer zin om dvdtjes te gaan kijken met dd.
ik heb al getest met swordfisch, en die explosie aan het begin was echt super. echt het geluid kwam van alle kanten.
ik wil juist van het merk kennwood afstappen, ik heb een beetje merkenangst (van die kennwood die ik nou heb) gekregen.
maar die kennwood kan best goed wezen.
ik ga kijken naar panasonic, sony en marantz....
maarja eerst weer ff sparen...
ik bedoel trouwens mxc ipv. mx3.
ik heb al getest met swordfisch, en die explosie aan het begin was echt super. echt het geluid kwam van alle kanten.
ik wil juist van het merk kennwood afstappen, ik heb een beetje merkenangst (van die kennwood die ik nou heb) gekregen.
maar die kennwood kan best goed wezen.
ik ga kijken naar panasonic, sony en marantz....
maarja eerst weer ff sparen...
ik bedoel trouwens mxc ipv. mx3.
front en center speakers staan altijd 'vlak' bij de ( in de meeste gevallen) Tv, vandaar dat vaak ook de fronts goed zijn afgeschermd, sommige rear speakers zijn dat niet omdat die in een normale opstelling niet vlak naast een tv of monitor oid staan.