Als je je een beetje in audio verdiept hebt Duncanvanderlinden, dan zou je ook weten dat prijs nooit een garantie is voor kwaliteit of andersom, dure speakers/versterkers kunnen vreselijk slecht klinken voor het geld, maar wat dus ook kan, is dat goedkopere producten klinken als veel duurdere producten, geef mij dat laatste maar
MS staat erom bekend dat ze juist een extreem goed prijs/kwaliteits verhouding hebben, website trouwens
www.mordauntshort.com
Distrubuteur in Nederland is Marantz je zou eens kunnen zoeken naar een dealer bij jou in de buurt.
Kijk de 908 speaker werd de hemel in geprezen door een musichomestudio zoals je hier boven ergens in mijn post kunt lezen, + de reviewer vond ze veel te goedkoop voor de kwaliteit. Ik heb zelf de THX set van MS met 2x actieve subwoofer geïntegreerd in de vloerstaanders. Dit is de eerste THX gecertificeerde set van een Britse fabrikant !!! Geen enkel brits bedrijf heeft dit voor elkaar gekregen om de power van een THX set te combineren met de finesse van een Hi fi speaker.. daarom kreeg die THX set ook 5 sterren in de what hi fi van september.
Dat zegt op zich ook wel wat over het merk al verschillen smaken natuurlijk enorm, ik heb in alle eerlijkheid de 902's zelf niet beluisterd ( al wil ik ze wel hebben om straks 7.1 te draaien met de THX set)
maar de 908's en THX set spelen vrijwel alles weg van B&W ( de 600 serie tenminste wel)
en de tannoy's worden in mijn oren ook kansloos verslagen. Tannoy is zowieso apart .. je moet er echt van houden. MS is wat neutraler wat mooier hoog ipv het ietwat doffe van tannoy. nadeel je moet MS speakers altijd lang inspelen voordat ze echt los komen vanwege de aluminium drivers.
maar het design van MS en het geluid voor dat geld is voor mij ongeevenaard.
Ik was altijd b&w fan maar ging op een gegeven moment toch wel overstag.
Nog een voorbeeld van de prijs performance van MS , de THX set kost in UK 1600 pond ( hier iets meer helaas) € 2699, maar werd in het blad wel mooi vergeleken met de M&K 750 THX select speakerset die daar dus 2700 pond moet opbrengen ... kan de vergelijking met gemak aan. da's pas kwaliteit

ik zou toch echt gaan luisteren naar die 902's als ik jou was !