Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
Antwoord : wij hebben genoeg op voorraad
Dus daar zal al geen probleem zitten
of mag je dat zelf verzinnen en heb je dat nodig bij de bevestiging?
[ Voor 0% gewijzigd door Galoptic op 22-08-2002 14:22 . Reden: verhelderen ]
Ik heb nu al elf jaar een eenmanszaak voor de hobby en nog nooit belastingcontrole gehad... Wel gewoon m'n zaakjes netjes opgegeven, maar wel vaak met verlies (omdat ik teveel spullen voor mezelf gekocht hadVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:35:
kan dit geintje trouwens nog problemen op gaan leveren bij belastingcontrole voor mensen die alleen hiervoor een zaakje bij de kvk hebben aangemaakt?
Tja dat had ik zelf ook kunnen bedenken, opbellen. Iig bedankt!Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:34:
ik heb opgebeld, en je mag zoveel bestellen als je wil
Verwijderd
ey, je hebt ze gebeld ofzo ?Duncan schreef op 22 augustus 2002 @ 16:00:
GSMStunter zei net tegen mij dat ik het pakket binnen 1 week heb
en wanneer heb je besteld ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dit zou ik ook wel eens willen weten, aangezien O2 er 3/4 weken over doet om je aansluiting te fixen?Duncan schreef op 22 augustus 2002 @ 16:00:
GSMStunter zei net tegen mij dat ik het pakket binnen 1 week heb
Nee O2 heeft binnnen enkele dagen je aansluiting gefixtRaZoRhEaD schreef op 22 augustus 2002 @ 16:24:
[...]
Dit zou ik ook wel eens willen weten, aangezien O2 er 3/4 weken over doet om je aansluiting te fixen?
Heb al ervaring met O2 abonnementen, ze zijn vrij snel :
Dezelfde dat dat dit topic geopend wasVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:09:
[...]
ey, je hebt ze gebeld ofzo ?
en wanneer heb je besteld ?![]()
Verwijderd
je moet dit zo niet zien, omdat jij eerst bij gsmstunter een contract afgeeft waarin staat dat jij een jaarabo wil met handtekening, hebben ze garantie dat ze geld van O2 krijgen! als je getekend hebt en je hebt het bij gsmstunter ingeleverd, dan zit je er aan vast. je ipaq wordt dan al naar je thuis gestuurd, alleen je gsm abo zal misschien wel wat later komenRaZoRhEaD schreef op 22 augustus 2002 @ 16:24:
[...]
Dit zou ik ook wel eens willen weten, aangezien O2 er 3/4 weken over doet om je aansluiting te fixen?
Verwijderd
ik heb maandag 12 besteld... als ik 't ook over 'n week in huis heb ben ik ECHT super tevreden !!Duncan schreef op 22 augustus 2002 @ 16:36:
[...]
Dezelfde dat dat dit topic geopend wasZondag 11 aug dus.
nuja, zonet ff gefaxet, morgenochtend ff bellen of ze de fax ontvangen hebben

kan alleen niet faxen hier, dus gaat met de post, zal wat langer duren.
ben benieuwd of ze genoeg telefoons en ipaqs hebben
ps: wie herinnert ons er over 11 maanden even aan om het abbo te cancellen
Verwijderd
Zullen we afspreken dat iedere mailinglist-member gaat proberen eraan te denken om half juni ofzo een mailtje te sturen naar de lijst ?kieskes schreef op 22 augustus 2002 @ 19:38:
*knip*
ps: wie herinnert ons er over 11 maanden even aan om het abbo te cancellen
Maar, dat zet je toch direct in je Ipaq (of alle 2, want ik heb er 2 besteldVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:49:
[...]
Zullen we afspreken dat iedere mailinglist-member gaat proberen eraan te denken om half juni ofzo een mailtje te sturen naar de lijst ?
Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.
Op www.bellen.com van ben kun je alle gegevens invulllen, en dan wordt de opzegbrief automatisch gemaild op de juiste datum ! Zeer handige functie, zeker met 341 abboŽs ;-)ps: wie herinnert ons er over 11 maanden even aan om het abbo te cancellen
Verwijderd
341.. uhm.. dat is een fictief getal toch, of heb je echt heel veel iPaqs besteld ?frankvanhoesel schreef op 22 augustus 2002 @ 21:05:
[...]
Op www.bellen.com van ben kun je alle gegevens invulllen, en dan wordt de opzegbrief automatisch gemaild op de juiste datum ! Zeer handige functie, zeker met 341 abboŽs ;-)
Iedereen aan wie ik het vertel trouwens die gelooft er niks van. Helemaal niemand. Allemaal reageren ze met groot ongeloof overŽde aanbieding.
Verwijderd
maar je hebt echt van iemand gehoord dattie ipaq en 6310 binnen had ? staat dat ergens op 'n forum gepost of heb je dat in real life gehoord ?
Ben wel benieuwd of er een bonnetje bij zit en of 't echt allemaal gloednieuw is en alles
9 + 6 is volgens mij toch echt 15 en geen 17frankvanhoesel schreef op 22 augustus 2002 @ 21:17:
Haha, nee ik heb er 17 besteld. De aanbieding van 9 en die van 6. Een setje verkoop ik, en de andere houd ik lekker zelf. Ben benieuwd of het lukt. De bevestiging was binnen, maar verder nog niks. En ik hoorde dat iemand al de spullen binnen had, ben dus wel benieuwd. Heb trouwens 14 aug besteld. Dus de weken beginnen nu wel af te tikken... Pas geloven als ik het binnen heb.
Iedereen aan wie ik het vertel trouwens die gelooft er niks van. Helemaal niemand. Allemaal reageren ze met groot ongeloof overŽde aanbieding.
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Hoe zit het trouwens met je "kredietwaardigheid"? Bestel je het op naam van een aardig groot bedrijf of niet? Anders haal ik er ook nog ff wat bijfrankvanhoesel schreef op 22 augustus 2002 @ 21:17:
Haha, nee ik heb er 17 besteld. De aanbieding van 9 en die van 6. Een setje verkoop ik, en de andere houd ik lekker zelf. Ben benieuwd of het lukt. De bevestiging was binnen, maar verder nog niks. En ik hoorde dat iemand al de spullen binnen had, ben dus wel benieuwd. Heb trouwens 14 aug besteld. Dus de weken beginnen nu wel af te tikken... Pas geloven als ik het binnen heb.
Op de site staat ook dat ze alleen nog telefoon van 9u tot 12u opnemen vanwege de enorme drukte op dit moment.. dus dat is niet zo vreemd..Galoptic schreef op 22 augustus 2002 @ 19:08:
Count me in...'k Heb om kwart voor vijf m'n fax (contract + kvkuittreksel + kopie legitimatie) gestuurd... Vreemd genoeg kon ik hun telefoonnummer helemaal laten uitrinkelen, want dat werd niet opgenomen... Ach ja, now it's time for the waiting...
Oh ja, over tekeningsbevoegden: doelen ze op de tekeningsbevoegde van de rekening of op de tekeningsbevoegde van de kvk-houder? Anyways, zouden ze het pikken - in het geval van het laatste - als de kvk-houder me - als gsm stunter belt - i.d.d. bevestigt als houder?
If so:
Verwijderd
Trouwens, nog iets anders... Een aantal creativelingen onder ons hebben een KvK inschrijving gedaan specifiek voor deze aanbieding.... Hoe creatief ben je geweest met je bedrijfsnaam :-)? En ben je nog wat anders met je toko van plan ?
Verwijderd
wat bedoel je hiermee? wat heeft dit ermee te maken? het maakt toch niet uit zolang de kvk het maar goedkeurd, en dat is volgens mij gebeurd...?Biedzjee schreef op 23 augustus 2002 @ 14:05:
Vanochtend kreeg ik trouwens een reply op m'n email: 3-4 weken levertijd. kHeb 'm besteld op 20 augustus, dus ik zou tussen 10 en 17 september een iPaq-er kunnen worden...:7
Trouwens, nog iets anders... Een aantal creativelingen onder ons hebben een KvK inschrijving gedaan specifiek voor deze aanbieding.... Hoe creatief ben je geweest met je bedrijfsnaam :-)? En ben je nog wat anders met je toko van plan ?
Verwijderd
[...]
wat bedoel je hiermee? wat heeft dit ermee te maken? het maakt toch niet uit zolang de kvk het maar goedkeurd, en dat is volgens mij gebeurd...?[/quote]
Zomaar, nieuwsgierig.... Ik wilde gewoon eens zien hoeveel mensen er bedrijfsnamen hebben waarin de woorden micro, soft, data, design etc. voorkomt, of dat er juist echte creatievelingen zijn die leuke namen kunnen verzinnen !
O2 belt namelijk het bedrijf op ter informatie en als je bedrijf niet langer bestaat dan een half jaar, gaat de deal niet door. Zeker niet, als je in de week van oprichting de aanvraag opstuurt.
Dat betekent een hoop
BVD MVG VDL
oeeei.. dat moet ik niet hebben.. hoe kom jij aan die info?? waar heb je dat gehoord???VDL schreef op 23 augustus 2002 @ 18:23:
Ik heb net gehoord dat je bedrijf langer dan een half jaar ingeschreven moet zijn bij de kamer van koophandel.
O2 belt namelijk het bedrijf op ter informatie en als je bedrijf niet langer bestaat dan een half jaar, gaat de deal niet door. Zeker niet, als je in de week van oprichting de aanvraag opstuurt.
Dat betekent een hoop
Wat een gelukVDL schreef op 23 augustus 2002 @ 18:23:
Ik heb net gehoord dat je bedrijf langer dan een half jaar ingeschreven moet zijn bij de kamer van koophandel.
Dat betekent een hoop
minder, hoe betrouwbaar is je bron?VDL schreef op 23 augustus 2002 @ 18:23:
Dat betekent een hoop
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
BVD MVG VDL
Ach het bedrijf is redelijk groot, ongeveer 80 a 90 medewerkers. Dat zal denk ik geen probleem zijn. Maar ik geloof het pas als het pakketje thuis bij de voordeur ligt. Trouwens je hoeft helemaal geen half jaar ingeschreven te staan ,ik denk dat je je vergist met maximaal 6 maanden oud uitreksel. Want als je een nieuw bedrijf begint dan mag je toch wel een paar abboŽs nemen ?
BVD MVG VDL
Nou ja, m'n ma d'r bedrijf staat al sinds een jaar of 8 ingeschreven... En als ze d'r bellen en ze haar gegevens willen hebben: het contract staat op mijn rekening en ik ben nog kredietwaardiger dan m'n maVDL schreef op 23 augustus 2002 @ 22:51:
Nee, ik vergis me niet met dat half jaar. Ik zeg niet dat het voor elk bedrijf geldt, maar ik weet wel dat O2 moeilijk doet als je bedrijf pas bestaat en ze je dus gaan opbellen om een aantal dingen te controleren. Daarna krijg je dus een krediet voor een x aantal aansluitingen. Misschien dat je er inderdaad wel 1 of twee krijgt, maar waarschijnlijk echt geen 6 of meer. Maar de tijd zal het leren...
Enne, voor de poster onder mij: kewl he, images.google.com

http://62.163.180.105/ipaq/
.
.
.
.
.
.
Nou eigenlijk niet, maar ik hou mezelf graag voor de gek, sorry guys
.Zo moet het er iig uitzien als we hem krijgen
Rotz*k........ Ik schrok me een hoedje. Zal het dan toch echt .......RaZoRhEaD schreef op 24 augustus 2002 @ 15:17:
Ik heb hem binnenn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://62.163.180.105/ipaq/
.
.
.
.
.
.
Nou eigenlijk niet, maar ik hou mezelf graag voor de gek, sorry guys![]()
.Zo moet het er iig uitzien als we hem krijgen
Maar nee hoor. Nooit meer doen, ok?
Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.
Of kan ik naar de Kvk toestappen en zeggen, "ik heb zojuist 10 mensen in dienst genomen, dus verander het maar even", krijg ik hier dan gezeur mee? 10x hogere Kvk inschrijvingskosten, belastingdienst etc? Of maakt dat helemaal niks uit?
* te(X)en wil ook een ipaq, maar moet wachten tot maandag met opsturen omdat z'n uittreksel van het kvk verlopen is
tja, op mijn kvk uitreksel staan ook 0 werkzame personen (wel 2 vennoten).te(X)en schreef op 24 augustus 2002 @ 17:23:
Maar zullen ze het nu accepteren als ik 6 abbo's (+ ipaq + 6310) aanvraag op een eenmanszaak die al ruim een half jaar bestaat, maar waar volgens het uitreksel van de kvk 0 personen werkzaam zijn (naast de eigenaar, ik dus). Iemand dit toevallig al eens nagevraagd bij Gsmstunter of O2?
Of kan ik naar de Kvk toestappen en zeggen, "ik heb zojuist 10 mensen in dienst genomen, dus verander het maar even", krijg ik hier dan gezeur mee? 10x hogere Kvk inschrijvingskosten, belastingdienst etc? Of maakt dat helemaal niks uit?
* te(X)en wil ook een ipaq, maar moet wachten tot maandag met opsturen omdat z'n uittreksel van het kvk verlopen is
verder sta ik pas 3 maand ingeschreven. Maar ik hoop dat de deal wel door gaat
Leuk linkje voor als je 'm hebt:
LINKJE
Ecodan warmtepomp
Bron : http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=591Gepost door mrn82 op 22/08 21:27 Rating: 0 (Niet gemodereerd)
Vandaag de bestelling van twee Nokia's 3310
incl. O2 ondernemer abonnementen ontvangen.
Alles was prima in orde!
Hartelijk dank GSMstunter!!
Martijn
Verwijderd
Deze nokia's hadden wij ook besteld, en binnen. Zonder problemen, nu alleen nog wachten op 't geld wat teruggestort moet worden. (Maar dit is bij eerdere aanbiedingen bij gsmstunter ook al goed gegaan)frankvanhoesel schreef op 26 augustus 2002 @ 00:27:
Op de website van de Telecomvergelijker staat een topic hierover, en daarin heeft ene "mrn82" geschreven dat hij al wat binnen had. Het gaat dan wel over de aanbieding met de 2 nokias + gratis officezone. Maar wel van gsmstunter, ook ondernemers aanbieding, en ook O2. Klinkt heel erg hoopvol
[...]
Bron : http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=591
want , zoals ik het lees is het aanvragen van een 'vereniging/stichting' niet mogelijk zonder notariele zaken.
Het beste lijkt me een eenmanszaak, zonder BTW nr.
Dan hoef je volgens mij geen jaarverslag te doen, en kan je gewoon een
normaal belastingbiljet blijven invullen.
Ik ben vooral benieuwd hoe dat praktisch nou gaat, zo'n inschrijving.
Je komt binnen bij de KVK en dan ? Wordt je apart genomen, en moet je dan allerlei zaken gaan verantwoorden (lees verzinnen) zoals een bedrijfsplan en een omzetverwachting etc. ?, of gaat dit zoals bij het postkantoor, formuliertje invullen en klaar.
Ben erg benieuwd naar de reacties..
Like this yall...
Verwijderd
Ik kan het je niet precies vertellen. Maar het duurde wel erg lang. Ik denk rond een maand, of iets meer... maar dan heb je ook watfrankvanhoesel schreef op 26 augustus 2002 @ 15:59:
Super, wanneer had je ze besteld ? Of beter gezegd hoe lang duurde het voordat je ze kreeg ? Ben toch wel benieuwd wanneer de eerste mensen hier hun ipaq krijgen
Ik vraag me alleen af of je wel gebruik kan maken van die actie van compaq (http://www.compaq.nl/ipaqactie/#) , omdat je hem dan voor 30 september binnen moet hebben. Aangezien 't volgens mij erg druk is voor deze aanbieding gaat dit misschien niet lukken
nee, bij de kvk moet je je echt neit druk om maken. Je komt apart met iemand te zitten en dan moet je wat dingen invullen (datzelfde formulier kun je ook op die site vinden, heb zo vlug geen link)mrFreeZe schreef op 26 augustus 2002 @ 16:07:
Kunnen de mensen die een KVK hebben aangevraagd misschien even reageren,
want , zoals ik het lees is het aanvragen van een 'vereniging/stichting' niet mogelijk zonder notariele zaken.
Het beste lijkt me een eenmanszaak, zonder BTW nr.
Dan hoef je volgens mij geen jaarverslag te doen, en kan je gewoon een
normaal belastingbiljet blijven invullen.
Ik ben vooral benieuwd hoe dat praktisch nou gaat, zo'n inschrijving.
Je komt binnen bij de KVK en dan ? Wordt je apart genomen, en moet je dan allerlei zaken gaan verantwoorden (lees verzinnen) zoals een bedrijfsplan en een omzetverwachting etc. ?, of gaat dit zoals bij het postkantoor, formuliertje invullen en klaar.
Ben erg benieuwd naar de reacties..
en verder maakt het niet uit wat je zegt volgens mij, alles mag denk ik.
Volgens mij als je geen btw nummer hebt, dan heb je ook niets met de belasting te maken en geen jaarverslagen. Ik durf het niet voor 100% te zeggen, maar ik heb het zelf ook gedaan, dus heb er wel vertrouwen in.
Zijn er mensen die dat kunnen bevestigen ?Ralpy schreef op 26 augustus 2002 @ 17:43:
[...]
Volgens mij als je geen btw nummer hebt, dan heb je ook niets met de belasting te maken en geen jaarverslagen.
Like this yall...
Dit klopt inderdaad.
Het beste is om de belastingdienst er zoveel mogelijk buiten te laten.
Zeker als student(!), zoals ik
- B.L.A.A.T. -
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie dat er nogal wat mensen zijn die denken dat je zo ff een bedrijf op kunt richten bij de KvK en dat de kous daarmee af is. ik kan je nu al verzekeren dat dat niet het geval is. Dat lijkt misschien nu zo en misschien over een half jaar ook nog, maar dan moet je aangifte gaan doen. Je bent als je een eigen bedrijf hebt VERPLICHT dit te melden bij de belastingdienst. En daar komt het gezeik. Je moet een hele uitgebreide aangifte gaan doen, een BTW-nummer aanvragen, een jaarverslag (stelt niet zoveel voor) indienen, een rekening courant openen bij een bank en Waz-premie betalen. Nu kun je natuurlijk denken, dat doe ik allemaal niet, het interesseert mij niks, ik wil alleen maar I-paq's hebben, maar neem maar van mij aan dat ze erachter komen. En zelfs al hef je je bedrijf meteen weer op, dan nog ben je in overtreding als je dat niet bij de belastingdienst meldt. Die gegevens blijven voorlopig nog wel bij de KvK bekend en op een gegeven moment klopt de belastingdienst bij je aan en zeggen dat je dat nooit bij hun gemeld hebt en dan gaan ze een schatting maken van de winst die je gemaakt zou kunnen hebben met je bedrijfje en daar kun je dan met terugwerkende kracht belasting over betalen. En neem van mij aan dat je je dan zou wensen dat je die Ipaq nooit besteld had, want dat gaat je allemaal een stuk meer kosten.
Het is geen bangmakerij hoor, maar een bedrijfje oprichten houdt gewoon iets meer in dan alleen een inschrijving bij de KvK. Als je er meer over wilt weten moet je eventjes het handboek voor startende ondernemers bij de belastingdienst halen, daar staat alles in en het is gratis.
En verder lees ik nog ergens dat je ALLES kan declareren. Moet je vooral doen, iedere ondernemer krijgt vroeg of laat een controlle van de belastinginspecteur (binnen een jaar als ze je bedrijf niet vertrouwen en daar komen heel wat bedrijven voor in aanmerking die hier worden opgericht als ik het zo lees) en dan denk ik toch dat hij wat bezwaar gaat maken over het feit dat jij je bonnetjes van de Mac opgeeft als zakendineetjes en om maar nog niet te spreken van de btw die je aftrekt van je mobiele abonnementen bij O2. Die gasten zijn niet gek en begrijpen heus wel dat er iets niet klopt als je als eenmanszaak zonder werknemers btw aftrekt van 6 mobiele abo's.
Nogmaals het is geen bangmakerij, maar ik heb zelf al 3 jaar een eigen bedrijf en was 1 keer een maand te laat met het omzetbelastingformulier en had meteen een boete van 2000 euro aan mijn broek. De belastingdienst kent echt geen pardon als ze het idee hebben dat jij iets fout doet. En terugdraaien van aanslagen die ze opleggen is als praten tegen een muur. Het is een heel groot ambtenarenapparaat aar je maar heel moeilijk doorheen komt.
Dus mijn advies, richt je een eigen bedrijf op, doe het dan goed en licht ook de belastingdienst in en doe het volgens de regels, want dat voorkomt later echt heeeeeel veel gezeik. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Grtz Guusje
-> Zolang je geen btw nummer aanvraagt lijkt me dat dat inderdaad kan.Ik zie dat er nogal wat mensen zijn die denken dat je zo ff een bedrijf op kunt richten bij de KvK en dat de kous daarmee af is.
->Volgens mij heb jij meer verstand van verzekerenik kan je nu al verzekeren dat dat niet het geval is.
->Nouw, zolang je geen omzet draait, hoef je ook geen aanslag in te vullen, lijkt me zo. Hoe wil ik immers iemand factureren als ik de btw niet af kan dragen. Laat ze maar aantonen dat ik omzet heb gedraait...Dat lijkt misschien nu zo en misschien over een half jaar ook nog, maar dan moet je aangifte gaan doen.
->Klopt, als je omzet draait dus., en bedrijf kan bijv. best een jaar lang opstartend zijn.Je bent als je een eigen bedrijf hebt VERPLICHT dit te melden bij de belastingdienst.
->Waar ?, bukkeeeenEn daar komt het gezeik.
-> Klinkt allemaal heel erg logisch, alleen ik draai nog steeds geen omzet, en ben opstartend, en heb gewoon een full-time job ernaast. Lijkt me een prima verhaal.Je moet een hele uitgebreide aangifte gaan doen, een BTW-nummer aanvragen, een jaarverslag (stelt niet zoveel voor) indienen, een rekening courant openen bij een bank en Waz-premie betalen.
-> Ik neem aan dat je met 'ze' de belasting dienst bedoeld, die jongens krijgen iedere zoveel tijd een overzichtje van nieuwe opgerichte bedrijfjes.Nu kun je natuurlijk denken, dat doe ik allemaal niet, het interesseert mij niks, ik wil alleen maar I-paq's hebben, maar neem maar van mij aan dat ze erachter komen.
-> Hoooo ff, waarom zou ik de belastingdienst 'iets' moeten vertellenEn zelfs al hef je je bedrijf meteen weer op, dan nog ben je in overtreding als je dat niet bij de belastingdienst meldt. Die gegevens blijven voorlopig nog wel bij de KvK bekend en op een gegeven moment klopt de belastingdienst bij je aan en zeggen dat je dat nooit bij hun gemeld hebt en dan gaan ze een schatting maken van de winst die je gemaakt zou kunnen hebben met je bedrijfje en daar kun je dan met terugwerkende kracht belasting over betalen.
Als er nou wat te vertellen viel. Ik draai geen omzet, en heb zodoende geen moer met de belastingdienst te maken. Laat ze dat maar eerst s hardmaken he..
En omzet schatten ?, hoe willen ze dat in godesnaam schatten ?!, met welke brongegevens dan ?
-> Oh well, denk dat dat wel losloopt dus..En neem van mij aan dat je je dan zou wensen dat je die Ipaq nooit besteld had, want dat gaat je allemaal een stuk meer kosten.
-> Als ik ooit een echt bedrijf ga starten zal ik dat doen ja, vooralsnog wil ik alleenHet is geen bangmakerij hoor, maar een bedrijfje oprichten houdt gewoon iets meer in dan alleen een inschrijving bij de KvK. Als je er meer over wilt weten moet je eventjes het handboek voor startende ondernemers bij de belastingdienst halen, daar staat alles in en het is gratis.
een handelsnaam deponeren, want dat is feitelijk waar het op neerkomt.
-> Dit is inderdaad geen goed idee. Als je gaat declareren ga je inderdaadEn verder lees ik nog ergens dat je ALLES kan declareren. Moet je vooral doen, iedere ondernemer krijgt vroeg of laat een controlle van de belastinginspecteur (binnen een jaar als ze je bedrijf niet vertrouwen en daar komen heel wat bedrijven voor in aanmerking die hier worden opgericht als ik het zo lees) en dan denk ik toch dat hij wat bezwaar gaat maken over het feit dat jij je bonnetjes van de Mac opgeeft als zakendineetjes en om maar nog niet te spreken van de btw die je aftrekt van je mobiele abonnementen bij O2. Die gasten zijn niet gek en begrijpen heus wel dat er iets niet klopt als je als eenmanszaak zonder werknemers btw aftrekt van 6 mobiele abo's.
gebruik maken van de voorzieningen die de belastingdienst/staat je bied.
Daar moet wel omzet tegenover staan natuurlijk.
Maargoed, declareren ?, gsmstunter betaald toch alles ? (incl btw
Nouw, tot slot, dat laatste is natuurlijk waar, de belastingdienst moet je te vriend houden. Ik heb zelf ook al een te laat een inkomstenbelasting ingeleverd waar ik ook een boete over moest betalen.Nogmaals het is geen bangmakerij, maar ik heb zelf al 3 jaar een eigen bedrijf en was 1 keer een maand te laat met het omzetbelastingformulier en had meteen een boete van 2000 euro aan mijn broek. De belastingdienst kent echt geen pardon als ze het idee hebben dat jij iets fout doet. En terugdraaien van aanslagen die ze opleggen is als praten tegen een muur. Het is een heel groot ambtenarenapparaat aar je maar heel moeilijk doorheen komt.
Dus mijn advies, richt je een eigen bedrijf op, doe het dan goed en licht ook de belastingdienst in en doe het volgens de regels, want dat voorkomt later echt heeeeeel veel gezeik. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Je moet je gewoon aan de regels houden, maar ik denk dat als je bij de KVK alleen een 'handelsnaam' deponeerd (desnoods uit bescherming tegen het inpikken door iemand anders) moet dat gewoon kunnen. Je krijgt gewoon een bewijsje dat de naam gedeponeerd is. En dat bewijsje heb je nodig om te kunnen bestellen.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd, ben immers ook geen expert, maar ik zie vooralsnog zelf geen financiele/justitiele belemmeringen.
Like this yall...
Verwijderd
dit is een beetje raar, je moet toch echt wel kunnen aantonen dat je minimaal 20u per week aan je bedrijf spendeert? lijkt me niet makkelijk met een fulltime job ernaast (en ook niet erg geloofwaardig als je inkomstenbelasting-aangifte doet).-> Klinkt allemaal heel erg logisch, alleen ik draai nog steeds geen omzet, en ben opstartend, en heb gewoon een full-time job ernaast. Lijkt me een prima verhaal.
Verwijderd
Er zijn 2 belangrijke criteria:
Ondernemer voor de inkomstenbelasting
Ondernemer voor de Omzetbelasting.
Iemand die alleen van de aanbieding gebruikt maakt en verder niets doet voldoet niet aan de criteria en is dus in beide gevallen GEEN ondernemer.
Je kunt dus NIET gebruik maken van allerlei ondernemersfaciliteiten zoals omzetbelasing declareren, zakendiners aftrekken van je inkomen, startersfaciliteiten. enz enz.
Maar
Je kan wel gewoon een kvk nummer aanvragen. Meld je niet aan bij de belastingdienst want je heb nog geen omzet. Je krijgt netjes een kvk nummer die je over een jaar niet meer verlengd.
Succes
Ze konder er geen antwoord op geven, ze waren nog bezig met bestellingen invoeren

Verwijderd
Je kan invullen dat je verwachting van de winst voor het komend jaar nog nul is. Na een jaar zeg je je kvk nummer op.
Zolang je geen BTW nummer aanvraagt, is er weinig aan de hand.
De kvk en de bd zijn 2 verschillende instanties, vergeet dat niet.
- B.L.A.A.T. -
Verwijderd
I know,.. maar als je echt een bedrijfje hebt kan je dit niet echt vaak flikkenVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:25:
zkywalker
Je kan invullen dat je verwachting van de winst voor het komend jaar nog nul is. Na een jaar zeg je je kvk nummer op.
Aan wie ?, de belastingdienst ?Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:19:
je moet altijd een schatting van je winst opgeven,.. aan de hand daarvan krijg je een aanslag. als je een paar jaar geen omzet hebt gedraaid kan je gegarandeerd een bezoekje verwachtten!
Mijn punt is eigenlijk, dat je als je met goede bedoelingen een echt bedrijf wil starten, je best je handelsnaam mag deponeren bij de KVK zodat ie niet in beslag genomen wordt.
In dit geval kan je na een jaar toch gewoon je kvk opzeggen ?
Like this yall...
Verwijderd
[...]
Aan wie ?, de belastingdienst ?
[quote]
ja, je moet een schatting opgeven voor het volgend jaar, maarja zie de post hierboven dan geef je gewoon 0 op. en beeindig je je bedrijf.
Okay, en hoe zit dat praktisch gezien dan?, waar vul ik dat in ?, op een aangifte ofzo ?.ja, je moet een schatting opgeven voor het volgend jaar, maarja zie de post hierboven dan geef je gewoon 0 op. en beeindig je je bedrijf.
Op het inschrijf-formulier voor een eenmanszaak van de kvk zie ik er geen invulvakje voor..
Like this yall...
Verwijderd
Op het inschrijfformulier voor startende ondernemers van de belastingdienst.mrFreeZe schreef op 27 augustus 2002 @ 13:42:
[...]
Okay, en hoe zit dat praktisch gezien dan?, waar vul ik dat in ?, op een aangifte ofzo ?.
Op het inschrijf-formulier voor een eenmanszaak van de kvk zie ik er geen invulvakje voor..
Verwijderd
WIE O WIE HEEFT ZIJN EERSTE iPAQ AL?????
Ik ben zeeeeer benieuwd =)
Jeh ok,Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:45:
[...]
Op het inschrijfformulier voor startende ondernemers van de belastingdienst.
nou die vul ik dus niet in...
Geen probleem dan dus .
Like this yall...
Verwijderd
Ownee...krijgen we nou een slotje???Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:47:
Ik denk dat we van het onderwerp afdwalen...

Dit alles heeft natuurlijk met het onderwerp te maken. Die iPaqs komen wel binnen...ooit. De eventuele problemen achteraf/tussendoor zijn ook wel belangrijk
MrFreeZe: Jawel, want de belasting stuurt die formulieren nadat je je KvK hebt. Het is dus netter om zelf die dingen aan te vragen, in te vullen en op te sturen. Heb je meteen een goede naam bij de belasting
Verwijderd
is dat zo? dan moet je dus echt wel ook:Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:52:
edit:
MrFreeZe: Jawel, want de belasting stuurt die formulieren nadat je je KvK hebt. Het is dus netter om zelf die dingen aan te vragen, in te vullen en op te sturen. Heb je meteen een goede naam bij de belasting
- winstschatting maken
- omzetbelasting invullen
- boeken bijhouden
- kans op bezoek vd bdienst
- min. 20 u pweek voor je bedrijf werken (aantonen mbv uren-bijhoudbriefje)
Verwijderd
Verwijderd
- winstschatting maken:Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 14:05:
[...]
is dat zo? dan moet je dus echt wel ook:
- winstschatting maken
- boeken bijhouden
Ja, hier vragen ze om: Winst = 0 Omzet = 0
Nee, want je wilt geen ondernemer zijn voor de omzetbelasting. Ook wil je geen problemen met de belastingdienst. Bovendien niet nodig want je verwacht nog geen omzet
- boeken bijhouden
Ja maar dat is vrij simpel als je geen winst en omzet maakt en geen ondernemingsactiviteiten uitvoerd zoals investeren
Tja, ik weet zeker dat ze wel wat anders te doen hebben als bij jou op bezoek gaan.
Ook dit hoef je niet te doen. Je wilt jezelf immers niet kwalificeren als ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als je wel je uren bij gaat houden krijg je problemen: dit moet je immers uit je duim zuigen. Dan kan je wel een bezoekje verwachten van de belastingdienst want je liegt tegen de belastingdienst.
Daar zou ik me niet te snel in vergissen, ze komen namelijk echt wel langs hoor. Daar zijn genoeg mensen voor bij de BD die dat als beroep hebben. Hebben ze ook het recht op, ze staan ineens voor je deur.- kans op bezoek vd bdienst
Tja, ik weet zeker dat ze wel wat anders te doen hebben als bij jou op bezoek gaan.
Maar als jij gewoon een bedrijf hebt genomen om die naam te registreren dan kan dat ook hoor, dan heb je dus niks met de rest te maken. Dan geef je dat gewoon even van te voren aan.
Kan nog iemand anders dit bevestigen? want dan ben ik er niet zo blij meeVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:21:
....
Je bent als je een eigen bedrijf hebt VERPLICHT dit te melden bij de belastingdienst.
...
Nee, voor zover ik weet is dat niet nodig.Ralpy schreef op 27 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Kan nog iemand anders dit bevestigen? want dan ben ik er niet zo blij mee
Mijn oom is een belastingaccountant en volgens hem is dat niet nodig.
Zou ook een beetje raar zijn.
Als een bedrijf een bedrijfsnaam wil deponeren, dan hoeft de bd daar niet direct alles over te weten.
- B.L.A.A.T. -
Ralpy schreef op 27 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Kan nog iemand anders dit bevestigen? want dan ben ik er niet zo blij mee
Bron: http://www.belastingdiens...arters/inhoud/5a591cb.htmAanmelden bij de Belastingdienst
Meteen bij de start van uw bedrijf meldt u zich als startende ondernemer bij de Belastingdienst. Een kantoor van de Belastingdienst heet 'eenheid'. De Belastingdienst heeft vier soorten eenheden:
eenheden Particulieren;
eenheden Ondernemingen;
eenheden Grote ondernemingen;
eenheden Douane.
Als startende ondernemer meldt u zich aan bij een eenheid Ondernemingen. Dat kunt u telefonisch of schriftelijk doen. Als u wilt, kunt u ook naar uw eenheid toegaan. U krijgt dan het formulier Opgaaf gegevens startende onderneming. Dit formulier vult u in en stuurt u binnen twee weken terug naar de Belastingdienst.
De Belastingdienst bepaalt vervolgens voor welke belastingen u in de administratie wordt opgenomen. Daarvoor worden in de eerste plaats de gegevens van het teruggestuurde formulier gebruikt. Naast de inkomstenbelasting zal dat waarschijnlijk de omzetbelasting (BTW) zijn. En als u direct personeel in dienst neemt, ook de loonbelasting. U krijgt automatisch aangiftebiljetten toegestuurd. Ook zal worden beoordeeld of u in aanmerking komt voor de Waz en de Zfw.
Sjah, dat wisten wel al, das de standaard weg om een bedrijf te starten
Maargoed dat willen we dus niet, en de hamvraag blijft, _moet_ het ? Of is het mogelijk om met alleen een KVK inschrijving het een jaartje uit te zingen ?
Like this yall...
Ik vraag me af waarom iedereen er gelijk vanuit gaat dat wanneer je je bij de kvk hebt ingeschreven dat je ook direct een BTW nummer moet aanvragen.HGM schreef op 27 augustus 2002 @ 16:31:
Je hebt volgens de KvK toch een bedrijf gestart hoor en zo denkt de belastingdienst daar ook over. Dat jij gaat invullen dat je 0 omzet gaat maken is iets anders.
Dit is namelijk niet zo.
Normaalgesproken is dit wel het geval, maar het is niet verplicht.
- B.L.A.A.T. -
Bij de belastingdienst is namelijk niet iedereen ondernemer.
Wel of geen ondernemer?
Zie: http://www.belastingdiens...arters/inhoud/5a5845b.htm
Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?In sommige gevallen is het niet duidelijk of u ondernemer bent voor de inkomstenbelasting. Als u bijvoorbeeld een winkel of een artsenpraktijk begint, zult u voor de inkomstenbelasting vaak wel ondernemer zijn. Maar de Belastingdienst zal iemand die een hobby uitoefent meestal niet als ondernemer beschouwen. Een hobbyist voldoet meestal niet aan de eisen die voor ondernemers gelden. En als bijvoorbeeld een administrateur een fulltime dienstbetrekking heeft en af en toe voor eigen rekening boekhoudkundige adviezen geeft, zal hij voor de inkomensbelasting in het algemeen geen ondernemer zijn. De Belastingdienst kijkt ook of u op een of andere manier reclame maakt of de aandacht van het publiek op uw werkzaamheden vestigt.
Daarnaast kan het voorkomen dat u voor de inkomstenbelasting geen ondernemer bent, maar voor de BTW (omzetbelasting) wel. Voor de inkomstenbelasting gelden namelijk andere eisen voor ondernemers dan voor de BTW. Het kan dus zijn dat u voor de inkomstenbelasting geen ondernemer bent, maar voor de BTW wel. Maar als u ondernemer bent voor de inkomstenbelasting, bent u het in het algemeen ook voor de BTW.
http://www.belastingdiens...arters/inhoud/5a58486.htm
Wanneer bent u ondernemer voor de BTW?Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Het doet er namelijk niet toe of u zichzelf als ondernemer beschouwt. De wet en de rechtspraak stellen bepaalde eisen waaraan ondernemers moeten voldoen. Na uw aanmelding als ondernemer beoordeelt de Belastingdienst aan de hand van uw feitelijke omstandigheden of u aan die eisen voldoet. Uw Aangifte inkomstenbelasting speelt bij de beoordeling soms ook een rol. Als u aan de eisen voldoet, dan mag u gebruikmaken van de speciale regelingen. De Belastingdienst let bij de beoordeling op de volgende punten:
Maakt u winst, en hoeveel?
Hoe zelfstandig is uw onderneming?
Beschikt u over kapitaal (in de vorm van geld of goederen)?
Hoeveel tijd steekt u in de onderneming?
Wat is de omvang (in tijd en geld) van uw werkzaamheden?
Hoeveel klanten heeft uw onderneming?
Hoe maakt uw onderneming zich bekend naar buiten?
Loopt u 'ondernemersrisico'?
Bent u aansprakelijk voor de schulden van de onderneming?
In bepaalde gevallen werkt u wel als zelfstandige, maar zal de Belastingdienst u niet altijd als ondernemer beschouwen. Als u freelance werk doet of aan huis verkoopt, moet u nagaan hoe uw inkomsten worden belast.
http://www.belastingdiens...arters/inhoud/5a586b5.htm
Als u voor de inkomstenbelasting geen ondernemer bent, kunt u toch ondernemer zijn voor de BTW. Voor de BTW bent u ondernemer als u zelfstandig een bedrijf of een beroep uitoefent. Het maakt voor de BTW niet uit in welke rechtsvorm u uw bedrijf of beroep uitoefent. U kunt uw activiteiten uitoefenen in de vorm van een eenmanszaak, een maatschap, een BV of NV. Ook een stichting of vereniging kan ondernemer zijn voor de BTW. Heeft de Belastingdienst u als ondernemer geregistreerd voor de BTW, dan krijgt u automatisch een BTW-nummer.
Om te beoordelen of u ondernemer bent voor de BTW, let de Belastingdienst op de volgende zaken:
Oefent u zelfstandig een bedrijf of beroep uit? Het is niet van belang of u winst maakt. Ook een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is niet doorslaggevend. U moet zelfstandig werkzaam zijn. Als u werkzaamheden in dienstbetrekking verricht, bent u daarvoor dus geen ondernemer.
Werkt u in dienstbetrekking én heeft u daarnaast andere werkzaamheden? Als u naast een vaste baan ook nevenwerkzaamheden uitvoert, dan kan het zijn dat u voor die nevenwerkzaamheden ondernemer bent en daarover BTW moet berekenen. Een stukadoor die naast zijn vaste baan regelmatig stucwerk doet, moet over zijn bijverdiensten BTW berekenen.
Exploiteert u een zogenoemd 'vermogensbestanddeel' of een recht? Als u een vermogensbestanddeel exploiteert (u verhuurt bijvoorbeeld een pand of u ontvangt octrooirechten voor een uitvinding), dan kunt u ook als ondernemer worden beschouwd.
Hoe regelmatig werkt u als zelfstandige? Als u incidenteel of alleen in besloten kring uw werkzaamheden uitvoert, dan bent u voor de BTW geen ondernemer. Als u bijvoorbeeld af en toe een boot verhuurt aan vrienden of familieleden, bent u daarvoor geen ondernemer en heeft u niets met BTW te maken.
Vooral als iemand pas voor zichzelf is begonnen of als freelancer werkt, is het wel eens onduidelijk of hij onder de BTW valt of niet. Ook als iemand ondernemer is, is het mogelijk dat hij geen BTW hoeft te betalen. Dit is het geval als:
het te betalen bedrag aan BTW gering is. Meer informatie hierover vindt u in het onderdeel ‘ Aangifte doen, belastingen en premies betalen ’ en in de brochure Vermindering van BTW voor kleine ondernemers.
er een vrijstelling van toepassing is. Meer informatie vindt u in het onderdeel 'Vrijstelling van BTW'.
Twijfelt u of u BTW moet berekenen, neem dan contact op met de Belastingdienst.
Voorbeeld
Een cameraman heeft een vaste baan bij een omroep. Daarnaast voert hij nog freelance-opdrachten uit. Hij kan zelf kiezen welke opdrachten hij aanneemt en voor wie hij werkt. Bij opnames volgt hij natuurlijk wel de aanwijzingen van de regisseur op, maar hij heeft alle vrijheid om zelf te bepalen hoe hij zijn werk uitvoert. Voor de freelance-opdrachten vraagt hij een honorarium. Hierover moet hij 19% BTW in rekening brengen.
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Suc6 ermee.
Verwijderd
Dan zou dat op die manier ook voor 'gewone' particulieren moeten gelden en dat doet het niet, zoals jullie weten, want daar doen ze heel moeilijk als je zelfs maar 2 of 3 abo's op 1 naam wilt registreren bij dezelfde provider. En de meeste van jullie zijn nu gewoon niet meer dan een 'gewone' particulier met een uitreksel van de KvK.
Maar goed, ook ik ben benieuwd, misschien zitten er wel een stelletje sukkels bij O2 die door de enorme hoeveelheid aanvragen niet meer zo goed opletten :-)
Grtz Guusje
Met 100 partimers staat dit dus nog steeds op 0?
Verwijderd
M'n moeder heeft een bedrijfje (0 werknemers, alleen directeur). Heb ik tijdje geleden 2 gratis O2 abbo's voor afgesloten (met 2 gratis nokia's). Hebben ze gewoon gedaan... wat moet een bedrijf met 0 werknemers met 2 abbo's? Ik denk dat ze d'r gewoon niet naar kijkenVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 17:40:
Met alle respect voor iedereen en ik snap best dat de meeste mensen hier heel graag willen horen dat je met een donatie aan de KvK een eigen bedrijf hebt en daarmee klaar bent, maar als je eventjes nadenkt dan kan je zelf natuurlijk ook wel bedenken dat dat niet zo is. Waarom zou een provider als O2 dan uberhaupt nog verschil maken tussen particulieren en bedrijven (wat trouwens voor elke andere provider geldt). Dat doen ze natuurlijk ook niet voor niks. Het lijkt me toch echt heel sterk dat als jij ze je uitrekseltje van een paar dagen oud opstuurt, waarop staat dat je een eenmanszaak hebt met 0 werkzame personen (als hier 1 staat klopt het zeker niet en moet je zeker naar de belastingdienst), zij denken, ach die meneer/mevrouw wil 6 abonnementen bij ons afsluiten, we checken niks, gewoon doen.
Dan zou dat op die manier ook voor 'gewone' particulieren moeten gelden en dat doet het niet, zoals jullie weten, want daar doen ze heel moeilijk als je zelfs maar 2 of 3 abo's op 1 naam wilt registreren bij dezelfde provider. En de meeste van jullie zijn nu gewoon niet meer dan een 'gewone' particulier met een uitreksel van de KvK.
Maar goed, ook ik ben benieuwd, misschien zitten er wel een stelletje sukkels bij O2 die door de enorme hoeveelheid aanvragen niet meer zo goed opletten :-)
Grtz Guusje
Maar na al dit offtopic geblaat, lees ik veel ergere berichten! GSMstunter die al een week (!) bezig schijnt te zijn met bestellingen in te voeren. Dat zou OF betekenen, het zijn nog eens veel meer dan 1000 aanvragen, of er klopt iets niet helemaal. Hoe komt GSMstunter nou opeens aan zeg 3000 ipaq's?
er staat bij: Op=opRickbv schreef op 27 augustus 2002 @ 22:14:
Hoe komt GSMstunter nou opeens aan zeg 3000 ipaq's?
Dus mischien hadden ze r maar 10, en is dit een vreselijk goedkope reclamestunt geweest
Of ergens in de voorwaarden staat dat als ze op zijn, dat je dan WEL verplicht bent je abbo te houden/betalen ofzo....
Dit topic is gesloten.