How to become a Dj... deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 8.908 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Flat
Review van je mix (eindelijk .. zoals beloofd):

Opbouw: 8
Opbouw is goed, het begint rustig en het wordt telkens wat harder (voorbij het midden).
Platenkeus: 7,5
Platenkeus is vooral in het begin goed, later vind ik in de mix vind ik niet alles 'perfect' bijelkaar passen (vind ik persoonlijk). Bijv. van nummer 7 naar 8
Techniek: 8,5
Geen fouten, strakke overgangen. Weinig risico genoemen ook, kan postief of negatief zijn. Af en toe wat spelen met de toonregelingen of faders kan wat toevoegen (hoeft niet).

Average: 8

Over het algemeen lekkere mix, die ik zeker nog vaker ga luisteren :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Flat© schreef op 05 september 2002 @ 13:54:
maar 't vervelende van die FTPd is dat er geen time-out is ingesteld, en als je niet netjes disconnect met je client, denkt de server dat je nog steeds ingelogd bent...
Het lukt mij ook al enige dagen niet meer om op de FTP te komen. Zowel sochtends als 's avonds niet. Lijkt er idd sterk op dat een paar mensen niet netjes uitgelogd zijn waardoor de 5 accounts steeds vol zitten. Wellicht kan de beheerder er ff naar kijken?? Alvast bedankt.

Heb namelijk al over een paar mixen gehoord die het beluisteren waard lijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Verwijderd

Precies datzelfde probleem heb ik (en waarschijnlijk meerdere mensen) Help!!!! :)

Hopelijk wordt er snel wat aan gedaan..

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 19:45

SvEn

a.k.a sv3nrg

eehm , ik wil eigenlijk ook wle beginnen met hardware , ik heb het altijd met mp3-deejay gedaan , nu zit ik te twijfelen tussen : 2 cd spelers met mengpaneel , of 2 platenspelers met mengpaneel , wat raden jullie me aan?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
PhoenX schreef op 05 september 2002 @ 20:23:
eehm , ik wil eigenlijk ook wle beginnen met hardware , ik heb het altijd met mp3-deejay gedaan , nu zit ik te twijfelen tussen : 2 cd spelers met mengpaneel , of 2 platenspelers met mengpaneel , wat raden jullie me aan?
Tja da's moeilijk te adviseren.. Ik vind het heerlijk om met platen te draaien, met cd's doe ik eigenlijk zelden maar ook dat is erg leuk om te doen.. Het belangrijkste is dat je met muziek bezig bent..

Een voordeel van vinyl boven cd's, vind ik, is het gevoel.. Vinyl raak je aan, het leeft haast.. ;) CD's hebben een sublieme geluidskwaliteit, zijn compacter en met een goede internet verbinding ook een stuk goedkoper.. ;)

Probeer het allebei eens en bepaal zelf wat je wil gaan doen.. Later kun je allebei gaan doen als je geld genoeg hebt.. :)

Verwijderd

huh?
wat is dit dan?

[code]
421 Timeout (360 seconds): closing control connection

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 22:07

JT

VETAK y0

Waarom kan niemand mij wat zeggen over die mixer ??

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Verwijderd

JT schreef op 05 september 2002 @ 21:08:
kheb uhm nog niet in me klauwen gehad! sorry :)

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
deze mixer?

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/VMX200/vmx200_medium.jpg

ik zou eerst eens kijken wat ie nieuw doet bij bijv. feedback.nl

125 voor een 2e handsje vind ik persoonlijk vrij hoog, ik heb zelf de behringer dx500 destijds voor 360 gulden gekocht (dat is een 3 kanaals met sampler)

wat kwaliteit betreft.. verwacht geen dateq ofzo, maar om mee te beginnen is het erg fijn spul, prijs kwaliteit verhouding is meestal meer dan zat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• jadjong
  • Niet online
JT schreef op 05 september 2002 @ 14:08:
Ik kan misschien van iemand een Behringer VMX 200 overkopen, is dit en leuk mixertje ? Is een S/N Ratio van 86 niet een beetje weinig ?

Edit: Hij moet 125 euro kosten, 4 maanden oud, bonnetje heb ik erbij gevraagd.
Ik zie op dat plaatje nergens een cue/pfl switch.

• JT

JT

VETAK y0

Ik zie hier alleen een draaiknop met pfl.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

JT schreef op 05 september 2002 @ 22:14:
Ik zie hier alleen een draaiknop met pfl.
Klopt, je kan met dat draaiknopje kiezen voor of kanaal 1, of kanaal 2, of allebei. Dus geen drukknopjes maar met een draaiknopje kiezen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
JT schreef op 05 september 2002 @ 21:08:
Zal ik heel eerlijk zijn -> donder je geld dan maar in de plee of geef het aan mij want 125€ voor een 2é hands is teveel (en het is een schijtmixer)

Zo en geen tijd om me nader te verklaren -> ik ga de stad in en is ff lekker op vrouwenjacht :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 05 september 2002 @ 23:13:
[...]

Zal ik heel eerlijk zijn -> donder je geld dan maar in de plee of geef het aan mij want 125€ voor een 2é hands is teveel (en het is een schijtmixer)

Zo en geen tijd om me nader te verklaren -> ik ga de stad in en is ff lekker op vrouwenjacht :)
Van je onderbouwing moet je het hebben....

• JT

JT

VETAK y0

jadjong schreef op 05 september 2002 @ 23:20:
[...]

Van je onderbouwing moet je het hebben....
Ja, idd, met zulke geweldige onderbouwing kan ik gelijk een betere mixer kiezen :{

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb ook eigen mixke gezet op mijne site...
aangezien ik niet op de Ftp site mijn mix kon plaatsen geef ik mijn link naar mijn sitepagina waar mijn mix te vinden is:
http://users.pandora.be/mutten/mp3s.html
zeg er eens van wat jullie ervan denken...let wel op : dit is geen pure trance, of groove of wat dan ook..maar mijn eigen blended-alles-omvattende stijl....( a la galaxie voor de kenners)
laat eens weten wat jullie ervan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zal m eens downloaden en reviewen :)

ah, jij bent zo iemand die op zaterdag in de grote zaal van de plaatselijke discotheek draait :D

ik wil niet echt negatief overkomen, maar als ik dit op de gebruikelijke punten platenkeus, opbouw en techniek zou moeten beoordelen komt er 'n vrij laag cijfer uit

maar als ik daar ff geen rekening mee houd... geef ik 'n 6.5 ofzo

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het ook niet komen dat die ftp steeds vol zit omdat mensen van hier ook op de ftp zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hmm

heb jij je echt geregistreed om oms dit te laten horen ???
a la galaxie voor de kenners
heb hem onmiddelijk gedownload natuurlijk, en daarom vergelijk ik ook met galaxie (mensen die discobar galaxie niet kennen check http://www.discobargalaxie.be )

Galaxie is een aaneenschakeling van foute/maar wel goeie platen magistraal in elkaar gemixt met het extreem dwaze gelul van een commentator dertussen

Wat ik hier net gedownload heb is een hoop hitjes aan elkaar gemixt, een eigen stijl kan ik het niet noemmen omdat dit op mij overkomt als een platte cafemix.

(altijd positief afsluiten)

je kan mixen, nu nog de goeie platen

* Yalopa wil ook een mix uppen maat de FTP is altijd bezet :(

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
:D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tijdje stilgelegen ongeveer een jaar...en ben terug begonnen nu ondertussen ook alweer een jaartje..maar inderdaad in de plaatselijke discotheek. Het probleem is een beetje dat ik inderdaad wel kan mixen en wel wat kan van vinyl ook, maar dat de baas nogal commercieel aangelegd is, en dit ook wel wil horen, vandaar dat ik er een wat vanalles doorheen draai, maar toch probeer een lekker beat te behouden. Het is immers al veel risicovoller om dergelijke mixen tot een goed einde te brengen dan wat vinyl, waar je meestal risicoloos platen aan elkaar kan rijgen. (en begrijp me niet verkeerd, maar ik heb minder moeite met vinyl aan elkaar te breien, dan dus die mix die bij mij online staat..) je hebt veel minder tijd om de "sync" te vinden, platenkeus is wel degelijk belangrijk want met een extro waar men nog zingt en een intro waar men ook nog zingt..zal het ook niet meer klinken hoor...
en leffe_blond>> neen ik heb mij niet geregistreerd om dit te laten horen, maar ben gewoon iemand die deze site nog niet zo lang kent... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Reind schreef op 05 september 2002 @ 23:13:

Je bent een goeie kerel maar af en toe moet je toch es leren om meteen niet alles 'kut' te noemen om het zo even te zeggen..

Behringer mixers zijn prima mixers voor weinig geld.. Een vriend van me heeft er ook 1 (vraag me zo even niet welke) en die is er heel erg tevreden over..

Check de nieuwprijs van dat ding en bepaal of ie het 2ehands waard is voor jou.. Ik heb er nooit mee gedraaid maar kwalitatief zijn het prima mixertjes voor zover ik weet..

Tenzij Reind klaar is met de vrouwtjes en ons uit kan leggen waarom het een schijtmixer is.. Alles dat geen A&H is is volgens Reind een schijtmixer volgens mij.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Zo, ff oefenen voor vanavond! Zijn er hier nog mensen die mee doen aan de «O» Trophy eigenlijk?

2 DJ Tom:

Tja...wat moet ik hiervan zeggen :? Op 'jouw' manier is het best leuk, ik kan me ook best voorstellen dat er discotheken zijn waar deze muziek werkt. Ik ben nu ondertussen op 15 minuten en daar draai je Fatboy Slim! _/-\o_

Beatmatchen lukt je wel, alleen jammer dat je 't op het verkeerde moment doet! Veel vocals die door elkaar heen lopen e.d... Da's erg zonde naar mijn mening. Platenkeus is een kwestie van smaak, daar valt dus niet over te twisten. Toch vind ik zelf dat je veel 'nét-niet' platen draait (verkeerde versies e.d.). Kun je proberen om een house-only (of hoe je het ook wilt noemen) mixje te maken? Daar kunnen we hier wat meer mee denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 08:47:
Kan het ook niet komen dat die ftp steeds vol zit omdat mensen van hier ook op de ftp zitten...
Denk dat je wel ns gelijk kan hebben. Nou ben ik altijd voor het motto: "hoe meer zielen hoe meer vreugd." helaas zal dat met maximaal 5 connections niet echt werkbaar zijn.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
TripleM schreef op 06 september 2002 @ 11:02:
[...]

Je bent een goeie kerel maar af en toe moet je toch es leren om meteen niet alles 'kut' te noemen om het zo even te zeggen..

Behringer mixers zijn prima mixers voor weinig geld.. Een vriend van me heeft er ook 1 (vraag me zo even niet welke) en die is er heel erg tevreden over..

Check de nieuwprijs van dat ding en bepaal of ie het 2ehands waard is voor jou.. Ik heb er nooit mee gedraaid maar kwalitatief zijn het prima mixertjes voor zover ik weet..

Tenzij Reind klaar is met de vrouwtjes en ons uit kan leggen waarom het een schijtmixer is.. Alles dat geen A&H is is volgens Reind een schijtmixer volgens mij.. :+
Zo ik ben klaar met de vrouwen hoor.

Maar om even terug te komen op de mixer. Owke ik vind snel iets kut maar als iets goed is dan zeg ik dat ook heus wel.
Owke die behringer -> allemaal leuk en aardig maar dat ding zit technisch net goed in elkaar als mijn neefje van 3 een huisje van duplo bouwt :) Dan even mijn ervaringen met behringer mixers -> Faders slijten snel en zijn van ultieme k*t kwaliteit (goh daar heb je dat k*t woord weer) de potmeters geven ook snel de geest en om over de lay out van de mixer nog maar te zwijgen -> dat ding is net zo propperig als mijn A&H en dat is gewoon klote als je nogal lomp ben aangelegd zoals mij :) Owke dat laatste daar wen je wel aan want dat is mij ook gelukt dus iedereen kan dat.

De behringer krijgt voor zijn uiterlijk een dikke + maar voor alles wat onder de deckplate zit durf ik nog geen - te geven.
Inbouwen -> forget it -> kan niet aangezien er ook knoppen op de zijkant (naja zijkant -> de kant die naar je toe staat als je er voor staat) op zitten en aangezien de mixer nieuw 160€ kost vind ik heel eerlijk gezegd dat je best wel een beetje genaaid word aangezien behringer nog wel is kuren heeft.
De BPM counter die er trouwens op zit geeft leuk licht maar das dan ook alles want die werkt voor geen meter :)

Nou is dit onderbouwing? Vast niet maar wel mijn mening over de behringer VMX2000 ->< je bent nog beter af met een DX500/1000 maar deze zijn niet meer te krijgen. Ik zou zeggen ga op zoek naar een andere mixer in de catagorie leuk maar wel cheap -> Numark Gemini Phonic Magnedine Aikiama e.d

Ow en de perfecte mixer bestaat nog steeds niet -> iets wat er in de buurt komt wel en mijn A&H is absoluut niet perfect want daar zitten ook nog wel dingen aan die ik heel graag anders zou zien maarja engelsen hé die zijn lekker dwars dus die veranderen niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Reind schreef op 06 september 2002 @ 14:06:
Nou is dit onderbouwing? Vast niet maar wel mijn mening over de behringer VMX2000 ->< je bent nog beter af met een DX500/1000 maar deze zijn niet meer te krijgen. Ik zou zeggen ga op zoek naar een andere mixer in de catagorie leuk maar wel cheap -> Numark Gemini Phonic Magnedine Aikiama e.d

Ow en de perfecte mixer bestaat nog steeds niet -> iets wat er in de buurt komt wel en mijn A&H is absoluut niet perfect want daar zitten ook nog wel dingen aan die ik heel graag anders zou zien maarja engelsen hé die zijn lekker dwars dus die veranderen niets ;)
Integendeel, ik vind het prima, ben trots op je jongen.. :P

Ach ik ben prima tevreden met mijn Stanton SK-TWO voorlopig.. Prima kwaliteit, alles wat erop moet zitten zit erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 10:52:
...
Het probleem is een beetje dat ik inderdaad wel kan mixen en wel wat kan van vinyl ook, maar dat de baas nogal commercieel aangelegd is, en dit ook wel wil horen, vandaar dat ik er een wat vanalles doorheen draai, maar toch probeer een lekker beat te behouden. Het is immers al veel risicovoller om dergelijke mixen tot een goed einde te brengen dan wat vinyl, waar je meestal risicoloos platen aan elkaar kan rijgen.
...
Ik heb je mix eens beluisterd en vond hem ook niet echt goed.
Volgens mij ligt dat helemaal niet aan of het nu commerciele plaatjes zijn ofzo, want aan de nummers op zich ligt het denk ik niet (en daar zitten wel een aantal goede tussen)

Het risico maak je volgens mij zelf en het lukt dan ook niet erg :
Het gaat van het ene genre in een totaal ander genre eigenlijk.
Als een liedje eenmaal een sfeer heeft opgebouwd vind ik niet dat je die zomaar kan afbreken door weer een liedje te draaien met een totaal andere sfeer, want zo bouw je niet echt iets op en begint het zelfs te vervelen vind ik.

Volgens mij kan je met identiek dezelfde nummers, maar gewoon anders gesorteerd en op een andere manier gemixed wel een tamelijk goede mix maken.

Ik weet ook wel dat er een groot publiek is dat dit allemaal niet hoort en gewoon hoort 'ow, dat liedje ken ik' en tevreden zijn, maar ik neem aan (hoop) dat je je mix hier hebt aangeboden om jezelf te kunnen verbeteren en niet om jezelf te promoten.
Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel en heb je er wat aan.

edit:
Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met 'wat vinyl mixen' tov deze mix.
Veel van deze liedjes kan je toch even goed op vinyl krijgen als op cd en omgekeerd?
Lijkt mij niet dat het medium er veel mee te maken heeft, eventueel wel waar je zelf het beste mee kan werken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het is immers al veel risicovoller om dergelijke mixen tot een goed einde te brengen dan wat vinyl, waar je meestal risicoloos platen aan elkaar kan rijgen.
Ik hoor geen risico in je set, ik hoor zeer korte mixjes, haast crossfades, met bekende plaatjes, ik denk dat je gewoon op een ander publiek mikt dan het gros van de mensen die hier zitten. Net zoals ik kiezen de meesten hier denk ik voor een "feeling". Zelf hoor ik graag deep/groovy house maar dat kan niet wegnemen dat ik hier al enkele pracht tracemixes gehoord heb.

Nu "aap noot mries - progressive 5" aan 't beluisteren, bevalt me uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, thanx voor je onderbouwing Reind :) Ennuh, ik had wat gehoord over een Ixos DJ koptelefoon die je o.a. bij de bijenkorf kon krijgen :X Welk model is dat ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
JT schreef op 06 september 2002 @ 19:10:
Ok, thanx voor je onderbouwing Reind :) Ennuh, ik had wat gehoord over een Ixos DJ koptelefoon die je o.a. bij de bijenkorf kon krijgen :X Welk model is dat ?
1001 t/m 1005
Varierend van 159.- tot 49.- dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ok, maar ze zijn allemaal wel aan te raden ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg ff tussendoor, van wie is deze [ dj_arjen_sas_-_hardhouse_essentials_volume_1 ] mix!

ik ben errug benieuwd naar de playlist nl.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
JT schreef op 06 september 2002 @ 19:16:
ik heb de dj1002 ruim 2 jaar gehad, en toen die wat gaar begon te worden na flink te zijn mis/gebruikt >:) een dj1003 gehaald.. echt superfijne koptelefoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ener-G schreef op 06 september 2002 @ 20:23:
[...]

ik heb de dj1002 ruim 2 jaar gehad, en toen die wat gaar begon te worden na flink te zijn mis/gebruikt >:) een dj1003 gehaald.. echt superfijne koptelefoontjes
Heb ook een 1003, toe nu toe nog geen kabelbreuk (2 maanden) en dat zegt al heel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Adion:
Idd, ik zal dit zeker niet gaan gebruiken om te gaan promoten maar idd om eens te luisteren naar wat jullie hier op dit forum erover vonden. Kritiek kan altijd natuurlijk,..misschien zal ik inderdaad eens dan een wat meer een non - commercële mix in elkaar boksen als ik wat tijd heb. Cafémixen moeten nu eenmaal snel na elkaar worden opgevolgd waardoor je niet echt lang je liedjes mag laten volledig "uitbollen". Vandaar idd misschien dat er veel sfeer verloren gaat, wat je bijvoorbeeld wel met vinyl veel langer kan aanhouden ipv allerlei radio mixes die maar 3min duren. Probleem is momenteel dat waar ik draai geen platendraaiers staan, maar die zijn wel bestelt...dus er is beterschap op komst. Wat betreft het publiek...ik mag toch zeggen dat met dergelijke toestanden van mixen veel volk komt (toch ongeveer 1000 man ieder weekend die wel komt) om alle genres in spoedtempo nog eens te horen maar dan wel aaneengemixt en niet gewoon liedjes die na elkaar gestart worden wat trouwens iedereen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
blaat

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over perfecte mixers gesproken, heb hier mijn nieuwe setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.648studios.com/images/1200s2.jpg

En ik moet zeggen dat die Vestax PCV 275 in het midden echt een GRUWELIJKE mixer is. Ik ben echt blij dat ik dat ding gekocht heb, hij roelt aan alle kanten :) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die vestax mixers zijn idd wel erg lekker -> Ik had er de voorloper van :) De PMC170A

Die was iets minder maar toch ook wel erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JT schreef op 06 september 2002 @ 19:16:
Ja en Nee want het is namelijk een koptelefoon die onder een aantal merken word verkocht :)

Ja het is een goede koptelefoon (erg lekker zelfs) Nee -> want als je hem van een ander merk koopt scheelt dat je gewoon wat knaken :)

Ik heb hem zelf ook gehad en ik vond hem lekkerder dan de Sony en vooral steviger :)
Nu heb ik een senheiser en die zit me gewoon lekkerder en hij geeft ook nog is een super geluid het enige nadeel is dat de koptelefoon een stuk minder hard gaat dan bijvoorbeeld een sony o.i.d maarja aan ieder nadeel zit een voordeel -> je verneukt er minder snel je oren mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Maar die Sennheiser gaat wel hard genoeg voor als je op een feest draait ofzo ? Over de kwaliteit van Sennheiser hoef je me niks te vertellen, heb de HD 570 en dat is een ZEER fijn ding :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/4485ger/$file/04485_pro2.jpg

Maar ja, niet echt geschikt om te DJen. Welk model van Sennheiser gebruik je ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
JT schreef op 07 september 2002 @ 01:34:
Maar die Sennheiser gaat wel hard genoeg voor als je op een feest draait ofzo ? Over de kwaliteit van Sennheiser hoef je me niks te vertellen, heb de HD 570 en dat is een ZEER fijn ding :) :
[afbeelding]

Ehh, "de kwaliteit van Sennheiser" is lang niet altijd even goed.. De klank is nooit echt slecht te noemen, maar de wat goedkopere modellen klinken plat, zonder echt hoog en echt laag, en voelen goedkoop aan als je ze vasthebt.. Van die plastic troep..

Om de DJen is eigenlijk maar 1 echt goede Sennheiser en dat is een koptelefoon die ik al een tijdje af en toe gebruik en Reind ook heeft, de HD25.. Kost een paar centen maar dan heb je wat.. ;) Ik denk dat je niet veel koptelefoons tegen gaat komen die zo ontzettend hard gaan, en daarbij ook strak blijven klinken..

Een nadeel van de HD25 is dat ie kleine oorschelpen heeft en vrij strak zit.. Daardoor duwt ie op je oor en is het niet echt comfortabel om hem langere tijd op te hebben..

Op dit moment heb ik de Koss UR-30 en UR-40, ik wacht eigenlijk nog op een Koss die nog wat harder gaat, da's eigenlijk tot nu toe het enige probleem.. Hij gaat op zich wel hard genoeg maar het mag gerust een stuk harder..

De UR-40 is trouwens een mooi ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/UR40_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, ieder merk heft slechte modellen, maar over het algemeen is de kwaliteit van Sennheiser toch echt wel goed vind ik...En waarom mag het harder ? Omdat jij dat wil of omdat ie niet hard genoeg gaat als je op en feest draait ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

TripleM schreef op 07 september 2002 @ 12:13:
[...]
...het een en het ander over koptelefoons...
[afbeelding]
* Yalopa heeft de UR 30, ben er zeer tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En wat kosten die Koss ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik heb 75 eur betaald, spotprijs voor goede koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

k, thanx

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het btw niet mogelijk het aantal users dat per keer inlogd kunnen zijn op het ftp servertje te verhogen. :+ ........ of trekt de lijn dat niet :P

/me kan er nog steeds niet in komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik heb nog ff een klein vraagje over mixers :
Komt de monitor/koptelefoon output voor of na de equalizer, of indien beiden bestaan, wat vinden jullie het beste?
Zoals jullie misschien wel weten ben ik al een hele tijd bezig aan mijn eigen pc-mp3 mix programma, en tot nu toe heb ik steeds de koptelefoon-out voor de equalizer gezet.
Ten eerste omdat dat wat processing power minder vergt, maar ten tweede vooral omdat je dan de bas kan stilzetten en terwijl in je koptelefoon toch precies synchronizeren.
Eventueel nadeel is dan weer dat je het niet exact hoort hoe het gaat klinken als je het volume openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Zeg mensen,

Ik heb er gelukkig geen last van :P maar ik krijg veel opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd dat de power-knop van de SL-1200 zo gesloopt is. Hoe hebben jullie dit opgelost, of hebben jullie hier überhaupt geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Komt de monitor/koptelefoon output voor of na de equalizer, of indien beiden bestaan, wat vinden jullie het beste?
bij mij na, en bij een vriend van me voor, na vind ik prettiger werken, omdat ik dan tijdens het voorbeluisteren om de snelheid goed te zetten, de snares (mid) wat kan verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Adion schreef op 07 september 2002 @ 14:49:
Zoals jullie misschien wel weten ben ik al een hele tijd bezig aan mijn eigen pc-mp3 mix programma, en tot nu toe heb ik steeds de koptelefoon-out voor de equalizer gezet.
Ten eerste omdat dat wat processing power minder vergt, maar ten tweede vooral omdat je dan de bas kan stilzetten en terwijl in je koptelefoon toch precies synchronizeren.
Eventueel nadeel is dan weer dat je het niet exact hoort hoe het gaat klinken als je het volume openzet.
bij alles wat ik heb gebruikt komt de headphone-out na de equalizer
maar aangezien je toch software aan 't maken bent: laat de user kiezen :)
voor en nadelen geef je zelf al aan in je post
(overigens bedenk ik me net dat bij mijn mengpaneel (numark DMnogwat) de kill-switches ná de heaphone komt :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
JT schreef op 07 september 2002 @ 12:20:
En waarom mag het harder ? Omdat jij dat wil of omdat ie niet hard genoeg gaat als je op en feest draait ?
Omdat ie maar net hard genoeg gaat als ik ergens draai.. Het is ermee te doen dus, maar ik heb liever dat ie wat harder kan zodat ik het nog net iets beter kan horen..
JT schreef op 07 september 2002 @ 13:28:
En wat kosten die Koss ?
Ik heb het voordeel dat mijn vader bij de importeur werkt die Koss voor de Benelux doet.. ;)
Na de equalizer is volgens mij het enige dat je tegenkomt.. Je wil bijvoorbeeld horen als je 2 platen op je koptelefoon hebt, hoe het klinkt als je van de ene de bas wegdraait.. Soms moet je namelijk wat minder of juist wat extra wegdraaien, draai je te weinig weg dan klinkt het niet best en draai je teveel weg dan klinkt het ook nie best.. :)
SONiCB00M schreef op 07 september 2002 @ 15:20:
Ik heb er gelukkig geen last van :P maar ik krijg veel opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd dat de power-knop van de SL-1200 zo gesloopt is. Hoe hebben jullie dit opgelost, of hebben jullie hier überhaupt geen last van?
Geen last van.. Ik zou ook niet weten hoe ik hem zou moeten slopen, ik bedoel dus dat ik gewoon netjes ben op m'n apparatuur.. Dan gaat er niks kapot hoor.. Als je nou zou zeggen dat die powerknop bij de SL1200 al verzonken had moeten zijn zodat je hem niet zo makkelijk uitstoot okee.. Maar slopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JT schreef op 07 september 2002 @ 01:34:
[afbeelding]

Ik gebruik de HD25 van Senheiser -> klinkt beter dan de sony vind ik zelf alleen hij gaat niet zo mega hard. Maarja ik heb er zelf om heel eerlijk te zijn geen last van. Het enige minpuntje is dat je ommenabij de 175€ voor de Senheiser betaald. Niet cheap dus.
Wel een voordeel is dat dit ding dus echt onverwoestbaar is -> vorige week heb ik dat even gedemonstreerd aan een collega dj -> Ik had mijn koptelefoon opgeborgen is zijn hoes en toen ik buiten liep heb ik hem zo ff een meter of 10 weg geslingerd -> koptelefoon uit de opbergzak en hij was nog steeds heel -> thuis aangekomen deed ie het nog steeds -> try that with your sony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zeg mensen,

Ik heb voor een tijdje terug nog op zo'n sl gedraaid -> moest je echt een beste ram op de knop geven voordat dat h**rending werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Gemini EM-300 al geprobeerd?

http://www.new-line.nl/webshop/cat/em300.jpg

Ik vind het persoonlijk een erg lekkere koptelefoon. Ook als je hem lang op hebt gehad zit die nog goed. Hij zit helemaal over je oren en dempt erg goed.

De bas had iets hoger gekund maarja, je kan niet alles hebben.

Misschien dat deze koptelefoon(zeker als je een laag budget hebt zoals ik arm studentje :) ) het overwegen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb ik nog een vraag:

Ik zag laatst een post dat ging over de muziek die uitgebracht wordt op cd. Hierin zei iemand dat er ook veel extended versies op cd uitkomen, maar ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nog niet ben tegengekomen.

De nummers die uitgebracht worden op cd zijn eigenlijk allemaal van die commeriële nummers of anders is het zo'n cd die gemixed is en das ook niet leuk om te draaien.

Weet iemand hier waar die extended versies legaal O-) op cd te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:41:

Ik vind het persoonlijk een erg lekkere koptelefoon. Ook als je hem lang op hebt gehad zit die nog goed. Hij zit helemaal over je oren en dempt erg goed.

Misschien dat deze koptelefoon(zeker als je een laag budget hebt zoals ik arm studentje:)) het overwegen waard is.
Ik heb hem nu een tijdje en hij bevalt zeer goed! Zit inderdaad heel goed om je oren en er komt een stuk harder geluid uit dan m'n vorige sennheiser.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
/me heeft ook maar es een bestelling gedaan :D
Ik ga beginnen met twee Gemini PT-2400's met een Ortofon Concorde Pro, met een Gemini PS-540i als mixer. Technics waren onbetaalbaar :(

Verder wilde ik even een oproep doen aan alle DJ's hierzo: Ik moet platen hebben! En er zijn ook oude nummers die ik dol- en dolgraag wil hebben (de oude trance medio 2000 vind ik beter dan van tegenwoordig). Dus daarom heb ik hieronder een lijstje gepost met platen die ik echt graag wil hebben. Als iemand deze aan mij wil verkopen ben ik ze -eeuwig- dankbaar!

Prodigy - Breathe
Yahel - Voyage
Driftwood - Toploader
M.O.R.P.H. - Consequence (Benicio Remix)
Tiësto - Magik Journey
C.REA.TIVE - Josephine 2002 (Delerious Instrumental Mix)
Jurgen Vries - The Theme (Altitude RMX)
Fast - Transmission
Mario Piu AKA Abaresque - The Vision
ATB - Let U Go (Wippenberg RMX)
Ian van Dahl - Will I?
Ian van Dahl - Try
Alibi - Eternity
Marco V - Simulated
Photon Project - Enlightenment
Lightforce - Join me
DaRude - Sandstorm (klassiekertje ;))
Balearic Bill - Destination Sunshine (idem)
Beam vs Cyrus - Launch in Progress
Dutch Force - Deadline
Gouryella - Walhalla
Ratty - Livin on Video
Future Breeze - Mind in Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een aantal van toen ik nog trance draaide, maar die doe ik zeker niet weg (sorry ;-) ) Aantal daarvan kan je zo nog krijgen of bestellen.
Ga eens langs een platenzaak of kijk 's op het internet.

www.dancegrooves.com
www.only-djs.com
www.recess.nl
www.vinyl.de
www.wantedvinyl.com
www.deejay.be <-- 2de hands vinyl

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
uiteraard altijd na, anders kan je niet zogezegd "pre equalisen". je hoort immers niet wat je aan het doen bent. er was geloof ik een mixer (cheap dingetje) waarbij ze dit dus verkeerd hadden gedaan. -> weg ermee, niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
SONiCB00M schreef op 08 september 2002 @ 16:24:
Verder wilde ik even een oproep doen aan alle DJ's hierzo: Ik moet platen hebben! En er zijn ook oude nummers die ik dol- en dolgraag wil hebben (de oude trance medio 2000 vind ik beter dan van tegenwoordig). Dus daarom heb ik hieronder een lijstje gepost met platen die ik echt graag wil hebben. Als iemand deze aan mij wil verkopen ben ik ze -eeuwig- dankbaar!

Prodigy - Breathe
Staat bij Rare Records in de schappen.
En dan heb ik nog een vraag:

Ik zag laatst een post dat ging over de muziek die uitgebracht wordt op cd. Hierin zei iemand dat er ook veel extended versies op cd uitkomen, maar ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nog niet ben tegengekomen.

De nummers die uitgebracht worden op cd zijn eigenlijk allemaal van die commeriële nummers of anders is het zo'n cd die gemixed is en das ook niet leuk om te draaien.

Weet iemand hier waar die extended versies legaal op cd te vinden zijn?
Op Trancemaster staan meestal extended versies

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

de desbetreffende cd singeltjes??

maar mischien zijn die wel nog moeilijker te vinden dan de vinyl versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 08 september 2002 @ 18:48:
de desbetreffende cd singeltjes??

maar mischien zijn die wel nog moeilijker te vinden dan de vinyl versies..
Argh singles.... Dan praten we al direct over commerciële trance |:(
Ik denk dat je voor Trancemaster moet gaan... Maar dat zijn maar 2 CD's, dus beperkt is het wel. Voor de rest zul je Vinyl-rips moeten nemen denk ik, en ik betwijfel dat die legaal te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

wibblemoo schreef op 08 september 2002 @ 17:19:
[...]
uiteraard altijd na, anders kan je niet zogezegd "pre equalisen". je hoort immers niet wat je aan het doen bent. er was geloof ik een mixer (cheap dingetje) waarbij ze dit dus verkeerd hadden gedaan. -> weg ermee, niet te gebruiken.
Een aantal Vestax mixers heeft de EQ NA de voorafluistering zitten.

Bij een aantal nieuwe mixers van Vestax hebben ze (30 jaar na de rest van de wereld) eindelijk het licht gezien en de EQ voor de voorafluistering gezet.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
wibblemoo schreef op 08 september 2002 @ 17:19:
ok, ik heb er nu een knopje bijgedaan waarmee je heel snel kan switchen tussen voor en na.
Tijdens een mix heb ik liever de koptelefoon voor de equalizer, zodat als de bas/treble dichtstaat dat je in je koptelefoon kan blijven luisteren of ze goed gesynched zijn.
Anyway, door dat knopje kan je nu zelf kiezen wat je het beste vind :)

Vinyl-rips kan je natuurlijk ook zelf legaal maken als je de vinyl koopt :)
Er zijn trouwens wel wat cd's die tamelijk geschikt zijn voor dj's maar ze zijn inderdaad moeilijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonicboom:

Stuur me even een emailtje (jaapvr@wxs.nl), ik heb sandstorm hier nog wel ergens liggen, en wil er best vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:45:

En ik moet zeggen dat die Vestax PCV 275 in het midden echt een GRUWELIJKE mixer is. Ik ben echt blij dat ik dat ding gekocht heb, hij roelt aan alle kanten :) (y)
Ik heb ook eens gemixed op zo'n Vestax. Is inderdaad een berefijne mixer, plus het feit dat'ie er nog eens strak uitziet ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

SONiCB00M schreef op 08 september 2002 @ 18:50:
[...]
Argh singles.... Dan praten we al direct over commerciële trance |:(
Ik denk dat je voor Trancemaster moet gaan... Maar dat zijn maar 2 CD's, dus beperkt is het wel. Voor de rest zul je Vinyl-rips moeten nemen denk ik, en ik betwijfel dat die legaal te vinden zijn.
als je ze zelf ript is er toch niets illegaals aan?? je kan dan zowel met vinyl mixen maar toch... dacht trowens dat roger sanchez het ook deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Zeg mensen,

ik ben weleens ruw tegen de draaiknopjes van m'n sl1200 gekomen
maar nooit gesloopt ofzo hoor, ook geen last van, gewoon normaal met je apparatuur omgaan scheelt een hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Waar haal ik het goedkoopst orthofon elementen?

heb een klein voordeeltje gehad, dus kan weer iets kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Misschien dat deze koptelefoon(zeker als je een laag budget hebt zoals ik arm studentje :) ) het overwegen waard is.
Ik heb deze nu ook besteld. Eens luisteren of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Jaap: Check je mail :)
leffe_blond schreef op 08 september 2002 @ 23:59:
[...]

als je ze zelf ript is er toch niets illegaals aan?? je kan dan zowel met vinyl mixen maar toch... dacht trowens dat roger sanchez het ook deed.
Als je zelf vinyl rips maakt dan kun je net zo goed met platen gaan draaien dan met CD's... draaitafels heb je dan toch al, dus dan zie ik het nut er niet echt voor in om er dan nog rips van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

SONiCB00M schreef op 09 september 2002 @ 13:08:
Jaap: Check je mail :)

[...]
Als je zelf vinyl rips maakt dan kun je net zo goed met platen gaan draaien dan met CD's... draaitafels heb je dan toch al, dus dan zie ik het nut er niet echt voor in om er dan nog rips van te maken.
Met een goedkope pick-up kan je ook vinyl-rips maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 20-05 13:00
dat zal de kwaliteit van de rip niet echt ten goede komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
een cheap-ass soundlab beltdrive TT'tje zal perfect rippen, mits ie gewoon netjes werkt. beetje knap element erop and your set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

volgens mij is ie gebaseerd op een oem samen met Ixos en Stanton, hij zou volgens mij gelijk moeten zijn aan een Ixos dj1003, en dan zit het wel snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
DJ-FreSh schreef op 09 september 2002 @ 14:44:
dat zal de kwaliteit van de rip niet echt ten goede komen denk ik
Het is zelfs zo dat een goede beld drive pick-up nog betere kwaliteit uitslaat dan een technics.

Dit omdat de motor bij een direct drive door de magnetische troep een beetje effect op het geluid heeft.

De mooiste HiFi pickups zijn ook meestal beld drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
't is nog altijd belT he ;)

**mieren zijn liev O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ener-G schreef op 09 september 2002 @ 15:06:
[...]
volgens mij is ie gebaseerd op een oem samen met Ixos en Stanton, hij zou volgens mij gelijk moeten zijn aan een Ixos dj1003, en dan zit het wel snor :)
Van het hele stel is Gemini wel degene met het vriendelijkste prijskaartje. Alleen hebben ze die Mono/Stereo schakelaar weggelaten (niet dat ik ook maar iemand ken die dat een probleem vindt ;-)

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
huisman schreef op 09 september 2002 @ 15:57:
[...]

Van het hele stel is Gemini wel degene met het vriendelijkste prijskaartje. Alleen hebben ze die Mono/Stereo schakelaar weggelaten (niet dat ik ook maar iemand ken die dat een probleem vindt ;-)
Wat is het nut van die schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
huisman schreef op 09 september 2002 @ 15:57:
[...]

uhm bij Ixos is de enigste met die schakelaar de dj1001 en daarmee ook gelijk het duurste in de serie

en ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen een 1001 en een 1002 qua geluid totaal niet hoorde, en het nut er niet van inzag om die schakelaar te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die vinyl rips: tis een leuk idee :)
Alleen dan zou ik dus 1 platenspeler moeten kopen: oke das nog te doen, maar dan ook elke plaat die ik wil op vinyl moeten kopen en dat heeft weinig nut want dan kan ik net zo goed met vinyl gaan draaien ja.
Ik wiljuist voor cd's kiezenomdat het voor mij de goedkoopste optie is, als ik wat meer geld te makken had zou ik zeker weten met vinyl gaan draaien natuurlijk!

Ik heb trouwens ook even gekeken welke nummers er op de Trancemaster cd's staan maar ik denk niet dat dat echt mijn nummers zijn.

Toch alvast bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
bedenk wel dat als je in een profi discotheek je met je cdrretjes aan komt zetten je al snel weer kan vertrekken, dus als je al je cd's officieel moet gaan kopen schiet het ook niet op

en de beste muziek staat meestal op vinyl

you do the math ;)

dj'en is nooit goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 09 september 2002 @ 16:33:

you do the math ;)

dj'en is nooit goedkoop
tja, ik weet het maar totdat ik genoeg geld heb blijf ik toch maar bij cd's. Ben voorlopig toch niet van plan om in een professionele discotheek te gaan draaien ;)

Ik ben gewoon benieuwd hoe iemand die met cd's draait aan de muziek komt: of die dat nou legaal doet en dus koopt ofdat iedereen het eigenlijk download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 18:02:
[...]

tja, ik weet het maar totdat ik genoeg geld heb blijf ik toch maar bij cd's. Ben voorlopig toch niet van plan om in een professionele discotheek te gaan draaien ;)

Ik ben gewoon benieuwd hoe iemand die met cd's draait aan de muziek komt: of die dat nou legaal doet en dus koopt ofdat iedereen het eigenlijk download.
waar is mr.don :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
bedenk wel dat als je in een profi discotheek je met je cdrretjes aan komt zetten je al snel weer kan vertrekken, dus als je al je cd's officieel moet gaan kopen schiet het ook niet op

you do the math ;)

dj'en is nooit goedkoop
Zelden heb jij zoveel onzin tegelijk uitgekraamd.. HULDE! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

you do the math ;)

dj'en is nooit goedkoop
Whahahaha lul toch niet man. In iedere profi discotheek staat een stel CDJ1000'svan pioneer of een CDN88 van numark of in ieder geval iets wat er op lijkt en het zal de eigenaar een worst wezen hoe je het doet zolang het publiek het maar naar z'n zin heeft.

Ik zag vorige maand zelfs een dj die alleen zijn laptop gebruikte met PCDJ red erop -> klonk perfect en ik heb niemand horen klagen. Who cares hoe je het doet als je het maar doet zeg ik altijd :)

Zo nog een biertje dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 09 september 2002 @ 19:54:
[...]

Whahahaha lul toch niet man. In iedere profi discotheek staat een stel CDJ1000'svan pioneer of een CDN88 van numark of in ieder geval iets wat er op lijkt en het zal de eigenaar een worst wezen hoe je het doet zolang het publiek het maar naar z'n zin heeft.

Ik zag vorige maand zelfs een dj die alleen zijn laptop gebruikte met PCDJ red erop -> klonk perfect en ik heb niemand horen klagen. Who cares hoe je het doet als je het maar doet zeg ik altijd :)

Zo nog een biertje dan maar ;)
Daarbij komt ook nog dat de eiegnaar een bedrag betaalt aan de buma/stemra waardoor je zelf niet verantwoordelijk bent voor de auteursrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
jadjong schreef op 09 september 2002 @ 20:16:
[...]

Daarbij komt ook nog dat de eiegnaar een bedrag betaalt aan de buma/stemra waardoor je zelf niet verantwoordelijk bent voor de auteursrechten.
jah okee, maar die buma stemra geldt dus niet voor gekopieerde cd's, buma/stemra wordt betaald om cd's waarvoor de rechten gelden (die rechten zijn normaal gesproken alleen zo dat je cd's thuis en in de prive sfeer mag gebruiken en niet in het openbaar zoals in een discotheek)

ik snap ook wel dat de gemiddelde bareigenaar het aan zijn reet zal roesten, als ie maar geld verdient

bij ons in het jc hebben we iig op ons dak gekregen omdat er vrijwel uitsluitend gekopieerde cd's gebruikt worden O-)

mocht er een keer gecontroleerd worden, heb je een boete van 80.000 euro aan je reet, dus zo erge onzin is het toch niet?

en bovendien, ik zeg maar zo de muziek moet het waard zijn om te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Ener-G schreef op 09 september 2002 @ 21:26:
[...]

jah okee, maar die buma stemra geldt dus niet voor gekopieerde cd's, buma/stemra wordt betaald om cd's waarvoor de rechten gelden (die rechten zijn normaal gesproken alleen zo dat je cd's thuis en in de prive sfeer mag gebruiken en niet in het openbaar zoals in een discotheek)

ik snap ook wel dat de gemiddelde bareigenaar het aan zijn reet zal roesten, als ie maar geld verdient

bij ons in het jc hebben we iig op ons dak gekregen omdat er vrijwel uitsluitend gekopieerde cd's gebruikt worden O-)

mocht er een keer gecontroleerd worden, heb je een boete van 80.000 euro aan je reet, dus zo erge onzin is het toch niet?

en bovendien, ik zeg maar zo de muziek moet het waard zijn om te kopen :+
je betaalt als discotheek buma stemra rechten, en onder die rechten die je dus betaalt mag je muziek afspelen via welk medium dan ook, hetzij origineel, hetzij gekopieerd, aldus het papier waarop de buma stemra regels bij P60 staan.....

zolang je dus die rechten betaald is er niets aan de hand, aldus de buma stemra...

owjah, ook op je werk moet je buma stemra rechten betalen als je cd's draait, aangezien dit een commerciele omgeving is...

meneer pim zat dus weer op zijn preekstoel, het enige dat niet toegestaan is is de nummers die je op cd gefikt heb op deze cd verkopen....

sorry voor deze flame, maare, ik ben blij met P60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hmm interessant :)

niet dat ik ooit iemand van de buma over de vloer zou verwachten in elf *proest*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Ener-G schreef op 09 september 2002 @ 23:05:
hmm interessant :)

niet dat ik ooit iemand van de buma over de vloer zou verwachten in elf *proest*
bij p60 ook niet, zolang je je zaakjes keurig geregeld hebt is der nix aan t handje, je moet alleen geen illegale cd's verkopen....

das alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 09 september 2002 @ 21:45:
[...]

je betaalt als discotheek buma stemra rechten, en onder die rechten die je dus betaalt mag je muziek afspelen via welk medium dan ook, hetzij origineel, hetzij gekopieerd, aldus het papier waarop de buma stemra regels bij P60 staan.....

zolang je dus die rechten betaald is er niets aan de hand, aldus de buma stemra...

owjah, ook op je werk moet je buma stemra rechten betalen als je cd's draait, aangezien dit een commerciele omgeving is...

meneer pim zat dus weer op zijn preekstoel, het enige dat niet toegestaan is is de nummers die je op cd gefikt heb op deze cd verkopen....

sorry voor deze flame, maare, ik ben blij met P60
Ik heb het is ff opgezocht en ik vond dit artikel:
http://www.bumastemra.nl/...4F/$file/tariefhoreca.pdf

Dit gaat over de horeca en zo staat er een heel rijtje op de website van buma stemra. Als ik het goed begrijp kan je dus zoveel downloaden als je wilt zolang je het maar ergens draait waar een horeca eigenaar er rechten voor betaald.

Das wel makkelijk op zich, hoef jij er niet meer op te letten en als je problemen krijgt kan je het mooi doorschuiven naar de tent waar jij in draaide.

Kweenie of het zo werkt maar zo lijkt het te gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:45:

[afbeelding]

Ik heb precies dezelfde set en kan alleen maar zeggen HOOOWIEEEE! _/-\o_

edit:
dat geldt dus tot en met de elementen en koptelefoon.

:P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
btw, weet iemand waarom icoon het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

probleempje tijdens het upgraden van de servers, waarbij een aantal icons weg waren (inclusief die van mij).

Ik kan die post niet meer vinden, maar check ook:
Geen icon, maar wel een kruisje.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

wibblemoo schreef op 09 september 2002 @ 14:48:
een cheap-ass soundlab beltdrive TT'tje zal perfect rippen, mits ie gewoon netjes werkt. beetje knap element erop and your set.
Heb een keer ergens voor 100 piek een SL1810 kunnen kopen. :) Goed element er op, en rippen maar idd. 2x 1200/10 was ik toch iets meer voor kwijt geweest. O-)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Joehoe!

Nou, hoe ik aan mijn muziek kom is eigenlijk vrij simpel:

Of ik koop het (Jaja! Gewoon in de winkel. De collectie van HedKandi is een stuk betaalbaarder geworden. En Reactivate is en blijft ook een top serie!)

Of ik huur het. Vlakbij mij zit een CD verhuur en dan draai ik er een kopietje van. Betaal ik dus ook nog netjes de rechten. Braaf dus...

Of ik zet het van vinyl op CD door het bij een vriend van me te rippen. (Doe ik vooral met muziek die ik wel aardig vind en hij heeft gekocht. Beetje proletarisch dus...)

Of ik download het van een nieuwsgroep (vaak OK kwaliteit, redelijke keuze, soms leuke verrassingen, lelkker snel) of met Kazaa. (Voor gericht zoeken. Helaas vaak mindere kwaliteit...)

Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MisterDon schreef op 10 september 2002 @ 12:33:
[...]

Beetje proletarisch dus...)
Mooi woord hé proletarisch ;) -> 9 van de 10 mensen weet niet wat het betekent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[quote]Reind schreef 10 september 2002 in zijn sig:

Wedje leggen dat ik vanmiddag weer een waarschuwing krijg omdat ik zogenaamd warez heb lopen verspreiden :PWat bedoel je daar nou weer mee? :?

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.