How to become a Dj... deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 8.845 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:44:
T3KST3P k hoop niet dat jij dat bent... man als dat zo is dat je nog leeft.. ik heb nog nooit iemand zo naar de klote gezien...
En dat allemaal op 3 flesjes bier en 3 flesjes spa.. geweldig he :7

Serieus: ik doe geen pillen of iets dergelijks.. :)

puur natuur (bier is ook natuurlijk >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2002 16:37 . Reden: gvd weer dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:10:
[...]
...dat ik vind ik jammer want daar draait muziek bij mij toch nog altijd om :?
Ik denk dat het hier om het verschil tussen het gevoel gaat van de muziek, en het gevoel van het medium waarmee je draait.
Het gevoel van de muziek veranderd niet als je met vinyl of met pc draait, het gevoel van het medium wel.

En bij dj'en gaat het niet om het gevoel van vinyl, want je kan, mits wat oefening evengoed mixen met cd-spelers of computer.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Met de computer heb ik zo mijn twijfels omdat je dan bijna geen controle hebt over het medium. De besturing moet je doorgeven met een muis, wat niet bij ieder even nauwkeurig kan.

Met cd's zijn daarentegen prima mee te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
SONiCB00M schreef op 04 november 2002 @ 18:45:
Met de computer heb ik zo mijn twijfels omdat je dan bijna geen controle hebt over het medium. De besturing moet je doorgeven met een muis, wat niet bij ieder even nauwkeurig kan.

Met cd's zijn daarentegen prima mee te mixen.
Met de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
even terug naar mijn opmerking??

is er behoefte aan een andere server met meer bandbreedte en eventueel voor buitenstaanders de mogenlijkheid om per dj een webpage te maken met daarop een aantal basisgegevens

eventueel zijn er ook nog andere zaken mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Keyboard shortcuts en remote controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MR_WAZOO schreef op 04 november 2002 @ 19:37:
even terug naar mijn opmerking??

is er behoefte aan een andere server met meer bandbreedte en eventueel voor buitenstaanders de mogenlijkheid om per dj een webpage te maken met daarop een aantal basisgegevens

eventueel zijn er ook nog andere zaken mogenlijk
wat is er mis met de huidige BB ?

volgens wat ik heb opgemaakt is er over de datatransferlimiet gegegaan (en veel) wat ongeveer wel klopt met het beeld van totaal connections (max5) die steeds vol zaten. Als ik al iets downloade/uploade dan had ik nooit BB klachten

Ik persoonlijk vind 10 per maand gewoon veel, ik kan voor dat geld 10 cd's rondsturen met de post en dan weet ik wie ze heeft (en krijg ik ook meer feedback)

Een site hebben de meeste mensen hier wel al, dus daarvoor moet je het ook niet gaan doen.

Kan er niet gewerkt worden aan een oplossing waar de echt pure leechers geen toegang meer krijgen, password voor aanvragen op irc ofzo (pasword blijft slechts enkele dagen geldig)

Ik waardeer de luxe/handigheid van die FTP ten zeerste en wil echt wel een bijdrage doen, maar 10 EUR per maand is teveel.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 01-08 20:06

Chiron

Moderator Discord
Gaan er nog mensen naar Underworld vrijdag? Ik draai aanstaande vrijdag tussen 17.00 en 20.00 in elf @ Underworld pre-party :) ff inbieren, en daarna met een blaadje bier in de hand lopend naar de HMH >:) dus mensen die erheen gaan zijn van harte uitgenodigd om in Ouderkerk ff alvast in de sfeer te komen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Adion schreef op 04 november 2002 @ 17:57:
[...]

Ik denk dat het hier om het verschil tussen het gevoel gaat van de muziek, en het gevoel van het medium waarmee je draait.
Het gevoel van de muziek veranderd niet als je met vinyl of met pc draait, het gevoel van het medium wel.

En bij dj'en gaat het niet om het gevoel van vinyl, want je kan, mits wat oefening evengoed mixen met cd-spelers of computer.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ener-G schreef op 04 november 2002 @ 23:15:
Gaan er nog mensen naar Underworld vrijdag? Ik draai aanstaande vrijdag tussen 17.00 en 20.00 in elf @ Underworld pre-party :) ff inbieren, en daarna met een blaadje bier in de hand lopend naar de HMH >:) dus mensen die erheen gaan zijn van harte uitgenodigd om in Ouderkerk ff alvast in de sfeer te komen :)
Ja! Ik heb kaarten.Woohoo! 8)

Maar ik zal niet in Ouderkerk zijn; ik heb eerst nog een decadente bijeenkomst van de Sotheby's Young Collectors (dat veilinghuis Sotheby's heeft eens in de zoveel tijd een soort van veiling/borrel/proletenfeestje. Altijd leuk dus om een beetje te freeloaden en elitaire figuren te zien. :D )

En dan ff over een FTP opzetten; ik kan me herinneren dat ik als eens heb betaald voor de FTP die nu draait. 10 pleuro per maand ga ik echt nooit betalen. Leuk idee, maar veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ga trouwens ook naar Underworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 05 november 2002 @ 00:43:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)
..ik vind 't anders maar slap gel*l... en zo als ik al eerder zei:
Het moet wel een kunst blijven ....en 't maakt mij ook geen zak uit waar je op draait maar op digitaliseerde draaitafels of op pc's is dat in ieder geval geen kunst.
Mensen noemen zich tegenwoordig veel te snel DJ en 't maakt wel degelijk uit hoe je 't doet dus doen details er wel toe.

Of ben jij zo'n dj die alleen zijn zakken wil vullen en de rest bijzaak vind...want dat maak ik een beetje op uit je woorden.

p.s.Ik was al house-dj toen jij waarschijnlijk je cito-toets nog moest maken dus als je er verder over wilt discussieren...i'm all ears ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm ideetje om een GoTdj meeting op te zetten daaro? :)

btw over die FTP ik denk dat het sowieso aan te raden is om 'publieke toegang' gewoon voor een tijdje uit te zetten en alleen de accounts van mensen die betaald hebben in te schakelen, even kijken hoe het dan gaat met de bandbreedte en als dat ruim binnen de perken blijft beperkte publieke toegang of toegang met tijdelijke accounts ofzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:41:

Het moet wel een kunst blijven ....en 't maakt mij ook geen zak uit waar je op draait maar op digitaliseerde draaitafels of op pc's is dat in ieder geval geen kunst.
Mensen noemen zich tegenwoordig veel te snel DJ en 't maakt wel degelijk uit hoe je 't doet dus doen details er wel toe.
Ok, dat veel mensen zonder wat te kunnen zich tegenwoordig DJ noemen merk ik wel vaker, maar in dit draadje heb je toch over het algemeen met mensen te maken die echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Zowel de vinyldraaiers als de CD-jocks.
Of ben jij zo'n dj die alleen zijn zakken wil vullen en de rest bijzaak vind...want dat maak ik een beetje op uit je woorden.

p.s.Ik was al house-dj toen jij waarschijnlijk je cito-toets nog moest maken dus als je er verder over wilt discussieren...i'm all ears ;)
Och, ik persoonlijk draai voor de lol in het draaien, en bij mij is het absoluut niet kostendekkend. Dus voor het zakkenvullen ga ik niet.

ps:Dat vindt ik dan weer een beetje jammere opmerking..... Alsof alleen maar je leeftijd telt....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ener-G schreef op 05 november 2002 @ 10:48:
Hmm ideetje om een GoTdj meeting op te zetten daaro? :)
...
Reind herken ik zo wel (als hij tenminste in zijn rok komt! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

code:
1
Aantal posts: 18

hmm waarom zijn het altijd de n00bs die de meeste onzin blaten

hence the name: DJ = DiskJockey of dat nu met vinyl is in de club, met cd's in de kroeg of voor mijn part zelfs met een lul-ijzer voor je smoel in de studio van je radiostation

of het kunst is of niet staat gewoon los van het feit of je jezelf dj mag noemen of niet, iedereen die muziek draait en het aanelkaar mixt is wat mij betreft een dj (ja de mp3 hobbyisten vind ik persoonlijk wel een iets lagere status hebben). Echte artiesten binnen het dj zijn zijn echt dun gezaaid, alleen de grote namen als Cox en Clarke mogen zichzelf artiest noemen imho. mensen die echt boven zichzelf uit stijgen en dingen doen die een 'normaal persoon' niet zo snel uit dezelfde apparatuur krijgt.

btw het feit dat jij er volgens jouw mening vroeg bij was vind ik niet echt een goeie reden om jezelf dj te mogen noemen, vertel eens wat meer over jouw 'carriere' dan , daar ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps:Dat vindt ik dan weer een beetje jammere opmerking..... Alsof alleen maar je leeftijd telt....
...uhm...dan begrijp je 't een beetje verkeerd - ik probeerde alleen aan te geven dat ik geen een of andere boerenl*l ben die ff op een dag besluit dit draadje te gaan verzieken met beweringen die nergens op gestoeld zijn maar al een tijdje meedraai en heus wel weet waar ik 't over heb..(uhm denk ik)

Kan mij 't bommen hoe oud een dj is... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm waarom zijn het altijd de n00bs die de meeste onzin blaten
hmm interessant.....dus 't aantal posts bepaald of ik een n00b ben op muziek-gebied :o ....nou wordt ie fraai :+ ......ben nog aan 't lachen...ja sorry hoor dat ik er geen dagtaak van maak forums vol te schrijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Echte artiesten binnen het dj zijn zijn echt dun gezaaid, alleen de grote namen als Cox en Clarke mogen zichzelf artiest noemen imho. mensen die echt boven zichzelf uit stijgen en dingen doen die een 'normaal persoon' niet zo snel uit dezelfde apparatuur krijgt.
Dan zijn enkel van Gogh, Rubbens, van Eyck, Breughel... artisten?

Nu noem je echt wel 2 namen die de werled rond gaan en overal hetzelfde doen, en wat mij betreft stijg je dan niet meer boven jezelf uit - dit staat los van het feit dat wat ze doen want dat blijft fantastisch- , maar niet als je ze al -tig keer gehoord hebt. Persoonlijk zoek ik naar de namen die ik nog nooit horen spelen heb,die mij kunnen verrassen en aan het dansen brengen en dan mogen ze van mij al eens een klein foutje maken als hun platenkeuze maar goed is, als ik er maar een goed gevoel van krijg.

Het aantal posts op GOT zegt niets over je skils als DJ, er hangen hier mensen genoeg rond met veel meer posts die er naar mijn smaak echt niets van bakken, meestal ligt dat aan de platenkeuze want ik ben daar erg kieskeurig aan.

Verder vind ik als DJ dat je het respect moet hebben om de muziek die je draait te kopen ipv te downloaden, maar dat is alweer een andere discussie.
btw het feit dat jij er volgens jouw mening vroeg bij was vind ik niet echt een goeie reden om jezelf dj te mogen noemen, vertel eens wat meer over jouw 'carriere' dan , daar ben ik wel benieuwd naar
Post hier idd een demotje, dan horen we het meteen en neem je al onze twijfels weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Ah hier hebben we weer zo'n typisch geval van -> Als je niet met vinyl draait ben je geen dj en je moet dat toch eigenlijk het liefst wel op een technics SL1200 doen.

Nou dan zal ik het zo zeggen -> Ik mijn zakken vullen met muziek? Dat dacht ik niet want dan had ik wel netjes dat cntract getekend bij Barkers. Maar nee daar had ik niet zo'n zin in -> Ik blijf liever nog een tijdje op zolder draaien want ik vind dat hele massa gebeuren geen ene fuck aan. Ten tweede -> Ik draai voor de fun en niet voor de knaken -> geld is een leuke bijkomstigheid en dat dat soms veel is -> Tsja soms zijn de bedragen inderdaad aso hoog maar die grote jongens hebben ook een k*tleven naar mijn idee -> Altijd maar vliegen van hot naar her en altijd maar presteren. Nou die ellende bespaar ik mezelf :)

Dus als jij denkt dat je alleen een dj bent als je alleen met vinyl draait dan moet je dat lekker denken maar val mij er niet mee lastig :)

Zo en nu gaat ik lunchen met mijn vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:22:
[...]

Kan mij 't bommen hoe oud een dj is... 8)
Waarom kom je dan met zulke dingen als -> Toen jij je CITO toets nog moest maken was ik al een house dj.

Goh lul jij jezelf even tegen zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MisterDon schreef op 05 november 2002 @ 11:16:
[...]

Reind herken ik zo wel (als hij tenminste in zijn rok komt! :+ )
N ee nu kom ik met mijn vriendin -> Dus je herkent me zo -> lelijk rotjong met een mooie vrouw d'r naast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kom je dan met zulke dingen als -> Toen jij je CITO toets nog moest maken was ik al een house dj.

Goh lul jij jezelf even tegen zeg. :+
..omdat ik de hik krijg van slap gel*l en zelfs water helpt dan niet meer,heb wel geprobeerd een luciferhoutje tussen mijn haren te steken maar een cigaret aansteken gaat dan zo moeilijk...cause i need nicotine,cafeine and instant flaming...yammie!!!!!

offtopic:....je hebt mij nooit horen zeggen op welk merk draaitafels er absoluut gedraaid zou moeten gaan worden en of dit op vinyl zou moeten zijn of dergelijke....dus ga nu geen dingen verzinnen he...

smakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:32:
[...]

hmm interessant.....dus 't aantal posts bepaald of ik een n00b ben op muziek-gebied :o ....nou wordt ie fraai :+ ......ben nog aan 't lachen...ja sorry hoor dat ik er geen dagtaak van maak forums vol te schrijven 8)7
LE-ZEN is ook een vak ;)

je hoeft niet tig posts te hebben maar je bevestigt zelf al dat je je niet vaak op forums begeeft, als je wat meer gelezen had had je hopelijk wel begrepen wat ik bedoelde

met n00b bedoel ik nieuw in dit draadje hier en dit betekent over het algemeen ook nieuw @ GoT, na 4 delen valt het me gewoon op dat juist degenen die dit soort ongefundeerde en lompe uitspraken doen als 'vinyl is alles en de rest is prut' degenen zijn die 'maar even komen kijken' in dit draadje en maar pas geregistreerd zijn op dit forum om het zo maar ff te zeggen.. ik bedoel zeg dan niks ofzo

en ik ben nog steeds benieuwd naar de reden waarom jij je wel een 'echte house dj' noemt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
klaar? Dan kunnen we weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, maar ik merk dat de locals hier af en toe ook wel eenbeetje autoritair beginnen te doen tegen elke nieuwkomer met enigszins attitude (houding/uitstraling dus, nix goeds of kwaads).
Vraag me af wat er gebeurt was als Reind nu zou joinen; had ie waarschijnlijk wel een aantal flinke flames gehad (En dat zegt dus niets over zijn posts; ik ben het 90% van de tijd met je eens RnD (toffe naam trouwens ;))).

Verder vind ik die muziek op soulfoolz erg lekker delamuerte! Van Jou? Site is nl weinig informatief (let the music be the info i presume?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Nu online
[...]
Waarom zou 't op pc geen kunst meer zijn? En gaat het er niet echt om dat jij er als dj, en het publiek dat naar je luisterd er plezier aan beleeft, en niet dat het een kunst is of niet.

De reden dat er in discotheken ofzo geen computer staat die gewoon automatisch mixed is NIET omdat het dan geen kunst meer zou zijn, maar wel omdat de dj het gewoon beter kan.
Dat pc-mixen in discotheken enzo weinig voorkomt is denk ik omdat er nog niet zoveel goede pc-dj's zijn, en omdat het jammer genoeg ook als minder aanzien wordt.

Bij mixen op de pc doe je toch hetzelfde als bij cd's of vinyl? De juiste plaatjes en momenten kiezen, pitch/snelheidsregeling gebruiken om de beats gelijk te krijgen, wat effectjes eventueel, inspelen op het publiek, ...
Het KAN allemaal ook op pc.
Dat er eventueel ook beat-detectie opzit lijkt mij geen argument tegen; er zijn namelijk ook draaitafels en hardware mixers die dit hebben.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 12:44

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 15:34:
Haha, maar ik merk dat de locals hier af en toe ook wel eenbeetje autoritair beginnen te doen tegen elke nieuwkomer met enigszins attitude (houding/uitstraling dus, nix goeds of kwaads).
Vraag me af wat er gebeurt was als Reind nu zou joinen; had ie waarschijnlijk wel een aantal flinke flames gehad (En dat zegt dus niets over zijn posts; ik ben het 90% van de tijd met je eens RnD (toffe naam trouwens ;))).
true..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
de prijs van 10 euro voor de ftp kan nog omlaag, maar waar t me om gaat is van is er interesse voor een server waar je zat bandbreedte hebt, plus een eigen stukje webspace voor een site met je gegevens inclusief support voor alle mogenlijke gekheid, van flash tot cgi, php etc
en een forum, oftewel, alles wat je maar leuk vind enzo, en gratis support omdat de server bij een andere commerciele server komt te draaien die 24/7 gesupport word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 15:34:

Verder vind ik die muziek op soulfoolz erg lekker delamuerte! Van Jou? Site is nl weinig informatief (let the music be the info i presume?).
Tsja ik denk dat het een klein beetje anders zit.

Kijk de vaste mensen in dit topic weten nu een beetje van elkaar hoe ze posten en op wat voor manier ze sommige posts moeten lezen. In al die tijd hebben we naar mijn mening toch wel een hoop van elkaar kunnen leren en tsja als er dan een nieuw iemand tussen komt die dan weer dezelfde vraag voor de zoveelste keer stelt kan ik engszins wel begrijpen dat er een beetje een kortzichtig antwoord op volgt (ik maak mezelf er ook schuldig aan ik weet het :) )

En ze bestaan dus toch -> mensen die het met me eens zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik ben nog steeds benieuwd naar de reden waarom jij je wel een 'echte house dj' noemt
...heb nie gezegd dat ik wel een "echte" house-dj was, 'k was een house-dj omdat ik toen indertijd 3 dagen per week in een discotheek house draaide en daar van rond kwam dus kan je wel zeggen dat 't toen mijn beroep was,toch?

..en laat dit even duidelijk zijn:

1) ik predik niet voor vinyl!!!!

2)als de mensen met de lange tenen een beetje tussen de regels door kunnen lezen dan zien zij dat ik bedoel dat 't de DJ's hedendaags wel heel gemakkelijk gemaakt wordt.

ik mix ook wel eens voor de gein met traktor en zijn aardige dingen mee te doen maar 't is toch niet 'tzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:00:
[...]

...heb nie gezegd dat ik wel een "echte" house-dj was, 'k was een house-dj omdat ik toen indertijd 3 dagen per week in een discotheek house draaide en daar van rond kwam dus kan je wel zeggen dat 't toen mijn beroep was,toch?

2)als de mensen met de lange tenen een beetje tussen de regels door kunnen lezen dan zien zij dat ik bedoel dat 't de DJ's hedendaags wel heel gemakkelijk gemaakt wordt.

ik mix ook wel eens voor de gein met traktor en zijn aardige dingen mee te doen maar 't is toch niet 'tzelfde.
t is niet t zelfde neej, duh, maar iemand die er lekker mee aan de gang is die kan er toch goed mee aan de gang

t enige waar ik mij aan stoor is dat het draaien met een pc zo goedkoop genoemd word, maar uiteindelijk moet je officieel gezien toch je nummers betalen en niet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

t enige waar ik mij aan stoor is dat het draaien met een pc zo goedkoop genoemd word, maar uiteindelijk moet je officieel gezien toch je nummers betalen en niet downloaden
en jij gelooft werkelijk dat mp3jays (leuk woord hé) hun muziek betalen? komaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Is er vrijdag een optreden van Underworld in Nederland? Die mensen reizen dan nog wat af! (Zou trouwens niets voor mij zijn) Want tegen 12 uur worden ze hier in België in Gent verwacht op I Love Techno (http:/www.ilovetechno.be) voor een live optreden van een uur. Er komen btw ook nog andere toffe namen langs. Was graag gegaan, maar 't zal voor volgend jaar zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:00:
[...]

Owke misverstand dus tussen ons allemaal.

Ik had er mijn beroep van kunnen gaan maken mischien maar daar heb dus echt geen zin in -> alleen het idee al dat ik MOET draaien dat staat me al niet aan -> Ik draai wanneer ik dat wil en anders niet :)
En ik denk dat mijn huidige vriendin het ook niet echt tof zou vinden als ik ieder weekend pleite was dus voorlopig zit zoiets er voor mij niet in. Mischien later als ik groot en sterk ben ;)

Maar dan het verhaal dat het dj's wel erg makkelijk gemaakt word. Ik bedoel maar van een LCD - beatcounter - Mastertempo - Reverse en 78 toeren optie ga ik echt niet beter draaien hoor. En ook al mixt een pc mijn plaatjes -> Ik zal toch nog altijd zelf de platen achter elkaar moeten zetten in de juiste volgorde. Dat is iets wat je niet door een PC kunt laten doen en dat kun je ook niet leren -> Dat moet je in je hebben.
Owke je kunt tegenwoordig meer maar probeer tegenwoordig maar is iets nieuws te brengen en je af te scheiden van de massa -> Das tegenwoordig een stuk moeilijker dan dat het in the good old days was. De jongens die nu aan de top staan hadden het veel moeilijker om er te komen dan de mensen van 10 jaar terug. Waar ik trouwens helemaal respect voor heb zijn mensen die van het begin af aan al aan de top mee draien -> Dimitri - Erick E - Joost van Bellen e.d -> Dat zijn de grondleggers van de NL house scene zoals ie nu is. Alleen is de kwaliteit er niet beter van geworden de laatste jaren maar dat heeft andere oorzaken die zichzelf wel weer oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 05 november 2002 @ 18:36:
[...]

en jij gelooft werkelijk dat mp3jays (leuk woord hé) hun muziek betalen? komaan....
ik zeg toch, officieel GEZIEN

dus ik bedoel daarmee

de buma stemra doet goede zaken met de mp3jocks en de cdjocks en dan houd je vanzelf de vinyldj's over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
leffe_blond schreef op 05 november 2002 @ 18:36:
[...]

Elk cafeclub moet een bepaald bedrag per nummer betalen, of je nou CD/MP#DVDLP/whatever gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan het verhaal dat het dj's wel erg makkelijk gemaakt word. Ik bedoel maar van een LCD - beatcounter - Mastertempo - Reverse en 78 toeren optie ga ik echt niet beter draaien hoor. En ook al mixt een pc mijn plaatjes -> Ik zal toch nog altijd zelf de platen achter elkaar moeten zetten in de juiste volgorde. Dat is iets wat je niet door een PC kunt laten doen en dat kun je ook niet leren -> Dat moet je in je hebben.
Owke je kunt tegenwoordig meer maar probeer tegenwoordig maar is iets nieuws te brengen en je af te scheiden van de massa -> Das tegenwoordig een stuk moeilijker dan dat het in the good old days was. De jongens die nu aan de top staan hadden het veel moeilijker om er te komen dan de mensen van 10 jaar terug. Waar ik trouwens helemaal respect voor heb zijn mensen die van het begin af aan al aan de top mee draien -> Dimitri - Erick E - Joost van Bellen e.d -> Dat zijn de grondleggers van de NL house scene zoals ie nu is. Alleen is de kwaliteit er niet beter van geworden de laatste jaren maar dat heeft andere oorzaken die zichzelf wel weer oplossen :)
..hier ben ik dus helemaal mee eens :)
'k heb trouwens een keer met dimitri gedraaid...ik ben geen grote dj geweest hoor,maar ik heb mijn leuke momenten wel gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe zit het dan als je ergens draait op een feestje met lp`s ..??
Je betaalt toch bij aanschaf van je lp`s toch buma rechten.....
Kan iemand uitleg geven...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

jadjong schreef op 05 november 2002 @ 19:26:
[...]

Elk cafeclub moet een bepaald bedrag per nummer betalen, of je nou CD/MP#DVDLP/whatever gebruikt.
van die dingen gaat zelden iets naar de juiste artisten, van de de plaat of cd die je koopt heb je meer kans dat er nog iets naar de artiest gaat en daar draait het mij om.

als ik een plaat/cd van vb [vul willlekeurige non op30 kwaliteitsartist in] KOOP dan krijgt hij/zij daar een beetje geld of de kans om nog een plaat te maken voor, als ik draai met illigale cd's maar het cafe/bar/club wel een bedragje betaald voor alles dan krijgen de platenbazen dat die het vervolgens weer in een nieuwe britney kloon :r steken, daar gaat het mij om...

Ik wil geen geld steken in dergelijke stront, ik wil wel geld geven aan mensen die het goed menen met hun muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:07:
maar hoe zit het dan als je ergens draait op een feestje met lp`s ..??
Je betaalt toch bij aanschaf van je lp`s toch buma rechten.....
Kan iemand uitleg geven...??
Hey ik ben ook maar een simpele DJ :+

Van zulke dingen heb ik helemaal geen verstand en zoiets is mijn pakkie an ook niet volgens mij mocht er gezeik over zijn in een club waar je zou staan draaien.

Tenzij je natuurlijk met een beste stapel gefikte cd's aan komt die je heel netjes gedownload hebt vanaf kazaa o.i.d ;)

Dus iemand anders die zich geroepen voelt om dit uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan er trouwens nog mensen naar ILT ? Ik vertrek vrijdag aan het eind v/d middag richting Gendt om daar twee nachten in een hotel te verblijven. Vrijdag alvast in Gendt pre-party-en voor zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ik ga er ook heen, maar gewoon zaterdag met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag met de trein; hoop dat ik optijd ben om Tomaz te zien openen, en dat ie net zo goed is als ik hoop (heb aantal platen van hem, maar hoop niet dat ie net zo voorspelbaar draait als zijn productiegeluid; hoewel dat ook door de filterheadz kan komen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25

Muggie

8 pm

Het schijnt niet uit te maken of je met officiele cd's komt of gebrande, de toko waar je draait betaald alle rechten.

Ik zou toch echt niet met een koffer vol originele cd's rond gaan lopen, ik zou ze branden en daarmee gaan draaien (wat ik dus ook doe), scheelt aanzienlijk in de kosten als er een of andere geinponem rondloopt die het in zijn of haar hoofd haalt om met de hele handel op de loop te gaan.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 28-07 14:57

DJT

Om even in te haken op het MP3 topic:

Sinds juni dit jaar gebruiken we in een Bar-Dancing waar ik werk BPM-Studio. Dit is een legale versie met controller. De redenen om het apparaat aan te schaffen waren:
1. Ruimtegebrek (we konden de CD's nergens meer kwijt)
2. Muziek voor overdag als het terras geopend is

Op het moment dat je een single zoekt die ergens tussen de andere >2.500 CD's staat ben je hééééél blij met zo'n computer. Daarnaast hoeft Sky Radio of 538 niet meer aan overdag, dit tot grote vreugde van de mensen die dan moeten werken.

Downloaden gebeurd in principe niet, dit is vooral om de kwaliteit van de MP3's in de computer te kunnen handhaven. Alle MP3's hebben een constante bitrate van 320kb/s en zijn ingepakt mbv. de Lame codec. Het is wel een pokkewerk om alles in de computer te zetten trouwens.

Ondanks dat mijn voorkeur uitgaat naar het draaien van vinyl merk ik dat ik de computer toch steeds meer ga gebruiken. Dit om een aantal redenen:
» Snelheid en overzichtelijkheid. Het zoeken en opzetten van muziek gaat vele malen sneller dan voorheen. Voor mij is dit erg handig omdat ik vaak lang wacht met het uitzoeken van het volgende nummer.
» Een aantal platen die al maanden standaard in mijn tas zitten (bijv. Marascia pres. The Rumbar - A Bailar mi Gente) heb ik laatst omgezet naar MP3 en nu draai ik ze van de computer. Scheelt mij weer een hoop gesjouw en m'n plaat wordt niet grijs gedraaid. Daarbij komt dat mijn waarde collega's hem nu ook tot hun beschikking hebben. Dus: WINNEN-WINNEN-WINNEN!

Er kleven mijns insziens ook wat nadelen aan een MP3 systeem:
» In de desbetreffende Bar-Dancing hangt een very High-End geluidssysteem en als je goed gaat luisteren hoor en voel je wel degelijk het verschil tussen een CD en een MP3. Gelukkig zijn mijn oren erg kritisch, een klant zal er dus niets van merken.
» Als ik na aan het denken ben over het volgende nummer gaan er geen titels, maar hoezen van platen en CD's door mijn hoofd. Het is zelfs zo erg dat ik van de helft van mijn platen niet eens de titel ken. Als je dan met een computer gaat draaien vereist dit dus een omschakeling. Er zijn DJ's die om die reden weigeren om de computer te gebruiken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd...blablabla... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ja, sorry, ILT is idd zaterdag. Was ff weg met m'n gedachten :) Maar er staan best wel een aantal goeie dj' s op de line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:49:
Zaterdag met de trein; hoop dat ik optijd ben om Tomaz te zien openen, en dat ie net zo goed is als ik hoop (heb aantal platen van hem, maar hoop niet dat ie net zo voorspelbaar draait als zijn productiegeluid; hoewel dat ook door de filterheadz kan komen...).
Carpoolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 22:43
Een negatieve kijk op het mp3-dj'en komt omdat veel DJ's (die met vinyl of cd's draaien) het idee hebben, dat de pc het beatmatchwerk doet. Overigens ziet het er voor het publiek niet zo "spectaculair" uit wanneer iemand gewoon achter een pc zit. Je hebt dan gauw het idee dat er niet live gemixd wordt. Daarom is een final-scratch eigenlijk de ideale oplossing (zouden ze ook voor cd-jocks moeten maken), je draait met het medium wat je het meeste ligt, het publiek heeft ook het idee dat er live gemixt wordt en als laatste voordeel: je tilt je geen breuk aan platen/cd's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een heel goed idee, als je een bus hebt waar je een man of 6 in kwijt kan :). Onze bobjes hebben zijn op het laatste moment gezakt voor hun rijbewijs, of uberhaupt te klein om zoiets moois als autorijden aan te kunnen (onee, want dat zou betekenen dat we daar helemaal niet naar binnen mogen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
yup.. niet zozeer dat men het met een pc 'automatisch' mixt maar ik vind persoonlijk mp3 (en in mindere mate cd's) echt niet boeiend om naar te kijken, in principe is het gewoon knopjes pielen en meer niet.. met cd's en vinyl zie je tenminste wat iemand doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ILT:

Ga niet denk ik, tis een beetje erg groot geworden, ook vind ik het jamer dat ze na al die jaren de zaak niet wat breder gaan zien, 5 zalen techno, er hadden daar ook wel enkele andere genres mogen vertegenwoordigd zijn. Dan heeft groove city het toch beter bekeken ( http://www.paygogrovecity.be ) beter publiek ook.

Ik was er de laatste 5,6? jaar bij en als je dan kijkt wie er toen stond en wie nu dan blijven dat toch weer dezelfde namen (cox, adam beyer, marco bailey, rush, marco carola, sven väth, t-quest, underword/darren price) aangevuld met een paar nieuwe namen, bovendin is het schandaalig duur.

maar voor zij die nog niet zoveel geweest zijn blijft het wel een belevenis natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 17:12:
[...]

Lijkt me een heel goed idee, als je een bus hebt waar je een man of 6 in kwijt kan :). Onze bobjes hebben zijn op het laatste moment gezakt voor hun rijbewijs, of uberhaupt te klein om zoiets moois als autorijden aan te kunnen (onee, want dat zou betekenen dat we daar helemaal niet naar binnen mogen :P).
Sja, dat gaat niet in mijn Renault 5 passen nee.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mja ik zag het al aan het logo wat ze verbouwd hadden, er moest ineens zo'n neppe g-sus prikkeldraad om het hartje heen, en zo'n oakley 'O' boven :r :r toen had ik al zoiets van ok hier ga ik niet heen, maar de dj's blijven op zich top, en er is nog steeds niet echt een vergelijkbaar techno evenement met dergelijke grote buitenlandse namen in NL, op Awakenings Festival misschien na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 17:12:
[...]
of uberhaupt te klein om zoiets moois als autorijden aan te kunnen (onee, want dat zou betekenen dat we daar helemaal niet naar binnen mogen :P).
Jawel hoor; 16+ (hoe halen ze 't in hun hoofd :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, zal dan een van e eerste feestjes worden waar ik legaal binnen ben; ook een van de tofste waarschijnlijk (hoewel het maandelijkse technoavondje in Zwolle zich de laatste tijd ook erg goed hersteld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ga deze draad is ff lekker irritant omhoog kicken.

En ik wou even kwijt dat ik net samen met Ellen ten Damme een tosti heb gegeten in paradiso. Ze vond het wel leuk dat een groepje mensen mij eerder herkende en heel hard schreeuwde -> hey dj en dat ze haar zo voobij liepen.
Mijn antwoord daar op was -> Ach ja je hebt beroemdheden en je hebt beroemdheden en verschil moet er wezen. :+

Ze is trouwens wel errug klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ellen ten Damme.....

Jammer dat je er niet met een lekker wijf zat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
rofl

ik vind 'r op zich niet verkeerd hoor ;)

wat vind je hiervan dan :+

http://www.djhana.com/ barbie on the wheels of steel :D

maaruhm over vanavond, als je een knalrood atari shirt voorbij ziet springen bij Underworld zeg dan ff hoi want dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Afbeeldingslocatie: http://www.djhana.com/img/pictures_2002_030.jpg

Oeioeioei dit is fout :D hoe maak ik reclame voor de PDT-6000 door Gemini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MisterDon schreef op 08 november 2002 @ 05:36:
Ellen ten Damme.....

Jammer dat je er niet met een lekker wijf zat! ;)
Tsja Birgit Schuurman komt al even niet meer in paradiso. Die is veel lekkerder :9

Maarja je kan iet alles hebben hé op zo'n avond. D'r liepen daar trouwens gisteren wel een hele hoop mooie vrouwen. Het zal wel weer zowat lente zijn ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 08 november 2002 @ 12:50:
[...]

Tsja Birgit Schuurman komt al even niet meer in paradiso. Die is veel lekkerder :9

Maarja je kan iet alles hebben hé op zo'n avond. D'r liepen daar trouwens gisteren wel een hele hoop mooie vrouwen. Het zal wel weer zowat lente zijn ofzo ;)
En wat was er te doen in Paradiso?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je de laatste tijd zoveel over zinloos geweld hoort...

hebben jullie eigenlijk te maken gehad met zinsloos geweld te maken gehad tijdens het draaien? (omdat je bv. een bepaald nummer niet wilde draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb wel eens een plaat in het publiek gegooid. Bedoel je dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat valt onder uiterst zinVOL geweld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MisterDon schreef op 08 november 2002 @ 16:37:
Ik heb wel eens een plaat in het publiek gegooid. Bedoel je dat? :+
ooit een plaat kapotgeklopt op randje van djhok, irritant persoon had een request (hij ging ons ff zeggen wat het publiek wou) daar schrok hij wel van..

Vroeger hadden we altijd wel ergens een plaatje dat niets waard was klaarliggen voor dergelijke "noodgevallen"

Nu zou ik het niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 08 november 2002 @ 17:31:
[...]

ooit een plaat kapotgeklopt op randje van djhok, irritant persoon had een request (hij ging ons ff zeggen wat het publiek wou) daar schrok hij wel van..

Vroeger hadden we altijd wel ergens een plaatje dat niets waard was klaarliggen voor dergelijke "noodgevallen"

koop een berg oude singletjes, haal de crap eruit en breek die crapsingels voor ze neus ;)

of neem een stapel oude cdtjes mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

leffe_blond schreef op 08 November 2002 @ 17:31:
[...]

Dat soort gasten negeer je toch? Ik in ieder geval wel... >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 08 november 2002 @ 17:46:
[...]
Dat soort gasten negeer je toch? Ik in ieder geval wel... >:)
BtM909 roept : "SECURITY!!??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm oke als je een vrouw bent en je wilt aandacht moet je DJ worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 08 November 2002 @ 14:47:
[...]

En wat was er te doen in Paradiso?
Crossing Border :)

Veel DnB in de grotre zaal en boven een live band. Maart beneden in de DnB zaal liepen de mooiste vrouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Hoi ben op zoek naar veel 80's en begin 90's muziek op VINYL... is er soms iemand die nog een bak heeft staan er hier vanaf wil?

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
leffe_blond schreef op 08 november 2002 @ 17:31:
[...]

Voordeel van vinyl t.o.v. een cd:

een plaat richt meer schade aan dan een cdtje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Owww.... Jongens. Ik ben net terug van Underworld!

Wat was dat gaaf zeg. Incredible! Ik ben nu wel helemaal kapot (nul drugs hoor, maar gewoon een beetje moe) maar wat zetten die lui een set neer. Mooie visuals erbij. Een keer een lekkere laser er doorheen en een goed lange set! Ze begonnen om elf uur, en om kwart over een waren ze pas klaar.

Daarna Ladt Aida die er niks van bakte (zeker in het begin) maar ja... ga maar eens ff tegenover Underworld staan; dat is natuurlijk wel heel erg lastig. Later deed ze het wel leuk gelukkig. Daarna C1. Had ik nog nooit gezien, maar die weet ook wel hoe je een plaatje moet draaien zeg! En als afsluiter Michel de Hey. Damn wat was dat weer lekker. Goed hard knallen dus.

Ik de andere zaal van de Heineken music hall stonden Josst van Bellen, maar die heb ik niet gezien omdat die tegenover Underworld geprogammeerd stond. Daane kwam Roog en die had er duidelijk weinig zin in en stond de standaard hitjes grafsaai af te werken. Quinten de Rosario werd daarna weggefloten omdat hij een wagonlading mixe en plaatkeuze fouten maakte.

Niet zo best dus in de tweede zaal. Maar main stage was werkelijk top! Wel erg veel snuivers en slikkers, maar gelukkig maar een of twee proleten met blote bast.

Al met al een topfeestje dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

djteddy schreef op 09 November 2002 @ 02:19:
Hoi ben op zoek naar veel 80's en begin 90's muziek op VINYL... is er soms iemand die nog een bak heeft staan er hier vanaf wil?
de 2dehandsmuziek winkel hier heeft BERGEN vinyl uit de jaren 70- 80 hij verkoopt ze aan 1 EUR het stuk, de beastieboys zijn ook nog bij hem geweest denk ik

ga daar zelf nu en dan ook eens snuffelen.

Wat betreft die plaat, tja ik spreek nu over 6 jaar terug (ik was jong en ontstuimig), toen ik techno begon te ontdekken, securety dat was toen nog allemaal niet, en je kon oude (3jaar oud) techno platen in de uitverkoop krijgen voor bijna niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit hier mag maar heb een Gemini DJ set te koop staan.
zgan met boekjes etc nog in plastic.

Het gaat om 2 x CDJ-20 CD spelers met jogwheel en pitch etc met een Gemini PS-540i mengpaneel in handige meeneemkoffer.

Contact me op msn als je interesse hebt: williamdekreek@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:24:

Het gaat om 2 x CDJ-20 CD spelers met jogwheel en pitch etc met een Gemini PS-540i mengpaneel in handige meeneemkoffer.

ga je een betere set aanschaffen of kwam je er achter dat draaien toch niet zo leuk is als je er moeite voor moet gaan doen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha ik draai al een jaar of tien dus moeite heb ik er al genoeg voor gedaan :)

Kan via via een betere set krijgen vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 13:53:
hahaha ik draai al een jaar of tien dus moeite heb ik er al genoeg voor gedaan :)

en komt natuurlijk de vraag: Wat voor set ga je nu halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:53:

zet het anders op de snuffelsite van www.licht.nl

raak je t vast sneller kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Al tien jaar met een CDJ-20 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee natuurlijk niet heb ook "gewone" draaitafels staan, maar ben ook cd's erbij gaan doen en ben dus begonnen met die CDJ-20's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MisterDon schreef op 09 November 2002 @ 07:19:
Owww.... Jongens. Ik ben net terug van Underworld!

Wat was dat gaaf zeg. Incredible! Ik ben nu wel helemaal kapot (nul drugs hoor, maar gewoon een beetje moe) maar wat zetten die lui een set neer. Mooie visuals erbij. Een keer een lekkere laser er doorheen en een goed lange set! Ze begonnen om elf uur, en om kwart over een waren ze pas klaar.

Daarna Ladt Aida die er niks van bakte (zeker in het begin) maar ja... ga maar eens ff tegenover Underworld staan; dat is natuurlijk wel heel erg lastig. Later deed ze het wel leuk gelukkig. Daarna C1. Had ik nog nooit gezien, maar die weet ook wel hoe je een plaatje moet draaien zeg! En als afsluiter Michel de Hey. Damn wat was dat weer lekker. Goed hard knallen dus.
Ik vond Lady Aida juist wel vet, ook wat ze in het begin deed.. het is alleen heel andere koek dan Underworld en veel mensen gingen direct na Underworld naar huis omdat ze eigenlijk alleen voor Underworld kwamen (het publiek bestond trouwens echt uit veeel eind 20ers en mid 30ers, geen enkele breezah chick gezien :D goeie zaak) Ze stond het 2e gedeelte van haar set trouwens inderdaad flink te beuken.

C1 vond ik een beetje tegenvallen, hij draaide wel relaxed maar het was over het geheel erg monotoon en saai, qua mixen deed ie het echter wel naadloos

En Michel was gewoon top, we kwamen hem nog tegen tijdens Underworld (hij stond zelf ook in de zaal mee te hossen, samen met Jay Samuel) en hij zei al dat ie z'n best ging doen :) hij draaide trouwens wel erg veel klassiekers
Ik de andere zaal van de Heineken music hall stonden Josst van Bellen, maar die heb ik niet gezien omdat die tegenover Underworld geprogammeerd stond. Daane kwam Roog en die had er duidelijk weinig zin in en stond de standaard hitjes grafsaai af te werken. Quinten de Rosario werd daarna weggefloten omdat hij een wagonlading mixe en plaatkeuze fouten maakte.
de 2e zaal ben ik eigenlijk helemaal niet geweest, eigenlijk alleen maar ff tijdens C1 in de main toen we ff gingen chillen op de tribune
Al met al een topfeestje dus! :)
Zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

leffe_blond schreef op 09 november 2002 @ 08:39:
[...]

de 2dehandsmuziek winkel hier heeft BERGEN vinyl uit de jaren 70- 80 hij verkoopt ze aan 1 EUR het stuk, de beastieboys zijn ook nog bij hem geweest denk ik

ga daar zelf nu en dan ook eens snuffelen.
Heej, mail me even: vincentteuben@home.nl

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He REIND,

Heb jij toevallig de playlist van Groovemaster Johnson van innercity 2001 (al weet ik dat je er geen grote fan van bent....)
Ik zoek vooral het liedje wat na azzido da bass - doomsnight (met die mc's er doorheen) komt.

:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:24:

je kan het proberen bij het new-line forum, http://www.new-line.nl/forum/forum.asp?f=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:42:
He REIND,

Heb jij toevallig de playlist van Groovemaster Johnson van innercity 2001 (al weet ik dat je er geen grote fan van bent....)
Ik zoek vooral het liedje wat na azzido da bass - doomsnight (met die mc's er doorheen) komt.

:) :) :) :) :) :) :) :) :)
Teebone feat MC Kie & MC Spark - Fli by.

Zo even uit het blote hoofd hoor. Mocht dit hem niet zijn dan moet je maar even het desbetreffende nummer op i-net zetten of een stukje ervan. Dan weet ik het namelijk zeker.
Ik heb die mix trouwens niet op mijn pc anders had ik ze allemaal waarschijnlijk zo voor je neer kunnen typen. Ik heb ook gezocht op kazaa maar ik kon hem zo 1-2-3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb vandaag een 2tal altec lansing speakers en versterkers gekocht, die ik ga opknappen enzo zodat ik uiteindelijk 106 db _KAN_ halen ghehehe tis voorlopig een set voor me kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is er eigenlijk naar dat feestje in de musichall geweest, met ben sims, andreas kremer, etc etc? Daar vond ik een flyer van in de trein vanochtend :).
En ik zat in die trein omdat ik terugkeerde van I Love Techno, klein reportje:

Ten eerste werd er in de trein en op et station heel intimiderend gecontroleerd op drugs, maar als je geen gigantische hoeveelheden mee had kwam je na een uur te zijn ondervraagd en een stripshow (10 kniebuigingen in je blote aars :() er vanaf. Naar mijn mening een beetje overdreven, omdat er aan de deur amper gecontroleerd werd, en de dealers dus toch wel binnenkwamen; in principe werd hun markt juist vergroot door het feit dat iedereen zijn eigen spul in moest leveren. Wat me wel opviel is dat ze in Belgie geen id hebben wat smartdrugs zijn; ze zien een ephedra-capsule daar aan voor een gigantische XTC-brok :P.

Anyway, drugs zijn natuurlijk verre van de reden waarom je naar zo'n feest gaat.
De sfeer:
Was heel anders dan wat ik in Nederland gewend was; veel minder persoonlijk; meer ieder voor zich, het thema "united as one" kwam dus niet echt tot z'n recht. Maar over het algemeen positief: geen lastige mensen, en het complex was redelijk mooi ingericht, zodat er een fijne vibe hing (inclusief gratis drinkwater, heerlijk!).
Wel neigde het geheel iets teveel naar commercieel toe; wat zich bv uitte in weinig echt vage diehards. Het gevoel dat je bijvoorbeeld op een awakenings hebt, werd hier bij lange na niet gehaald. Misschien komt dit door de afwezigheid van enkele hele grote namen, of toch door het feit dat je met 35.000 mensen minder snel intiem raakt (hoewel dit op bv dancevalley of de loveparade ook best aardig lukt :P).

De muziek:
Over het algemeen erg goed. Tomaz als warm-up viel me een beetje tegen, die draaide wel heel stereotiep "zijn" latin-groovy geluid, wat me wat snel verveelde. Stanny Fransen iets verderop was voor mij een fijne ontdekking. Minstens net zo groovy als Tomaz, maar dan lekker gevarieerd, met breaks en opbouw etc op het juiste moment. Na Fransen weet ik niet precies meer wat ik in welke volgorde gezien heb, maar een aantal herinneringen:
Oxia draaide precies wat ik veracht had; meeslepende melodieuze techno op heerlijk funky beats. Carl Cox' kwam het eerste gedeelte niet helemaal tot z'n recht (bij mij igg), omdat er even omgeschakeld moest worden naar zijn veel minder zweverige geluid. Maar na een uurtje oid ging hij dan ook wel erg lekker met zijn fantastische skills en dito platenkeus. Die man kan echt een set neerzetten waarbij je geen idee meer hebt welke platen je hoort.
Na Cox bleek underworld vol te zitten, en waren we moe, zodat we maar een beetje rond hebben gehangen, zonder dat ik me echt een hoogtepunt herinner.
Helaas was Rush ook al vol toen we aankwamen, maar wat ik door de ingang heen kon horen was zoals gebruikelijk hard en meedogenloos; je moest jezelf wel geven. De andere afsluiters mistress Barbara, Pascal FEOS en de man in de yellow (intec) room draaiden opzich ook gewoon goed, maar ik had de energie niet meer om dat volledig mee te maken.

Als ik dit morgen, uitgeslapen en wel, lees vind ik het waarschijnlijk een erg warrig verhaal; maar jullie hebben het er maar mee te doen (scrollen kan altijd nog) :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 10 november 2002 @ 01:22:
ik heb vandaag een 2tal altec lansing speakers en versterkers gekocht, die ik ga opknappen enzo zodat ik uiteindelijk 106 db _KAN_ halen ghehehe tis voorlopig een set voor me kamer
daar ben ik alleen niet blij mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 14:26:
[...]

daar ben ik alleen niet blij mee :(
je moe nie zeuren victor, die set van jou ken ook aardig hard lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wat mee gemaakt, stond gisteravond te draaien in een discotheek in het noorden van het land. En ja hoor gezeik van de politie. :( Of het wat zachter mog. OM HALF DRIE terwijl die toko tot half vier open is!

-----------

p.s. Reind, alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 22:20:
Nou wat mee gemaakt, stond gisteravond te draaien in een discotheek in het noorden van het land. En ja hoor gezeik van de politie. :( Of het wat zachter mog. OM HALF DRIE terwijl die toko tot half vier open is!

-----------

p.s. Reind, alles goed?
Whahaha ja dat heb ik ook wel is gehad en daarna volgede een fluitconcert voor de politie -> ik voelde me op dat moment heel wat als dj :)

Ow en Freek -> spreek je wizzard nog wel is -> Ik vraag me namelijk af waarom ik in godsnaam niets hoor en geen antwoord krijg op mijn mailtjes betreffende het djforum.nl
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt netjes en dat is dan netjes uitgedrukt. En dat meneer zijn PC kapot is -> hoe kan het dan dat zijn MSN vaak zat aan en uit springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam een bijzonder toepasselijk plaatje tegen (j/k) :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vrinds/gif/nijntjednb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 14:39: