How to become a Dj... deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 8.907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
KeeZ schreef op 10 oktober 2002 @ 18:04:
nog altijd ff een mixje voor jullie inelkaar zetten, maar goed, as promised, ik zou nog ff mijn systeempje plaatsen...

[afbeelding]

clickable :P

2x numark axis-2 (axis-8 was me nét wat te duur)
numark dm3001x mixer
sony mdr-v700 koptelefoon
in een leuke flightcase

gekocht bij new-line, andré dus :D
_/-\o_ WEER iemand die weet wat de meest ideale koptelefoon is _/-\o_

BTW hoe bevalt dat Koolance ding? :D

Weet je wat ook grappig is, mensen die voor het eerst in dit topic posten en meteen gaan schelden. Can't get enough of em :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

leffe_blond schreef op 12 oktober 2002 @ 13:36:
[...]

post dan maar eens jou konttrappende mix met vinyl
Sorry voor de knuppel-in-het-hoenderhok-modus, maar ik draai zelf niet.

Weet echter wel dat ECHTE DJ's zich niet verlagen tot een installatie met CD's om de doodeenvoudige reden dat ze dan vinden (dat vinden zij dus, en ik snap ze) dat ze te weinig contact met de muziek hebben. Met vinyl kun je gewoon veel creatievere dingen doen...
... Hey soms is er soms zo weinig voor nodig als iemand zijn mening niet onder stoelen of banken steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
D3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 16:18:

Weet echter wel dat ECHTE DJ's zich niet verlagen tot een installatie met CD's om de doodeenvoudige reden dat ze dan vinden (dat vinden zij dus, en ik snap ze) dat ze te weinig contact met de muziek hebben. Met vinyl kun je gewoon veel creatievere dingen doen...
... Hey soms is er soms zo weinig voor nodig als iemand zijn mening niet onder stoelen of banken steekt ;)
Haaaaaa, daar zat ik op te wachten :+

Hint: Het is niet slim om bevindingen te posten zonder dat je daar zelf ervaringen mee hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

[...]

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Vandaar dat op alle grote dance-feesten tegenwoordig ook standaard cd-spelers staan, en er behoorlijk gebruik van gemaakt wordt. Noem mij 1 'ECHTE' DJ die absoluut nooit CD gebruikt aub.....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
LangTall schreef op 12 oktober 2002 @ 17:29:

Vandaar dat op alle grote dance-feesten tegenwoordig ook standaard cd-spelers staan, en er behoorlijk gebruik van gemaakt wordt. Noem mij 1 'ECHTE' DJ die absoluut nooit CD gebruikt aub.....
Ikke O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

LangTall schreef op 12 oktober 2002 @ 17:29:
[...]

Wat nou hahahaha, alleen op die trieste mega-feesten zeker.
Zo'n mega-sukkeltje als tiesto , die jongen die snapt er echt helemaal niets van, schande voor dit land....

Volgens mij is Sonicboom er 1 van de oude garde, die snapt het nog.
Trouwens CD's klinken vet gaar in vergelijking met vinyl :r

edit: ik moet nu ophouden, anders ga ik uitspraken doen die GOT-onwaardig zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
D3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 17:56:
[...]

Zo'n mega-sukkeltje als tiesto , die jongen die snapt er echt helemaal niets van, schande voor dit land....

edit: ik moet nu ophouden, anders ga ik uitspraken doen die GOT-onwaardig zijn :7
alsof jij het verschil hoort tussen vinyl en cd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
*kuch* schande voor dit land? Dan zit je er toch ver naast kerel. Tiësto heeft stijl waar je u tegen zegt. Zijn reputatie heeft hij hard verdiend.

Grappig genoeg heb ik nu Allure - No More Tears op staan :+

Dat er persé met vinyl gedraaid moet worden? Beetje brede uitspraak, maar met cd's moet net zo goed te doen zijn. Ik snap wel dat mensen denken dat cd's "nep" zijn, maar ik zou best wel een stel CDJ-1000's willen hebben :9

Vinyl heeft idd ongekende akoustiek, maar je vergeet wel de ruis. In dat geval wint de CD het wel. Zo kent ieder medium zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

AFI !!! |:(

Dus jij die nog nooit een platendraaier + mixer of CD + mixer beroerd hebt gaat ff zeggen hoe het in elkaar zit.

Hoe kan jij de voordelen (die zijn er) en nadelen (die zijn er ook) van vinyl kennen

ian pooley, bob sinclair, roger sanchez, felix tha housecat, the orb (voeg nog 100 goede namen in) .... op een hoopje, rommel, geen echte DJ's, ze durven nl ook wel eens (varierend van nu en dan tot constant) cd's gebruiken..

I love techno is dan ook een megatriest feest (al jaren de grootste van europa, maar kom toch rommel) ook daar staan CD's

Ik wil NIX meer horen van jou voordat jij hier een topmix neegooit die je dus met dat vinyl gmixt hebt... FTP gegevens vind je in de eerste post

Roger Sanchez 2 jaar geleden in Brussel staat nog steeds in mn geheugen gegrift, en dat haast een CD only set...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
SONiCB00M schreef op 12 oktober 2002 @ 15:47:
[...]
_/-\o_ WEER iemand die weet wat de meest ideale koptelefoon is _/-\o_
die Sony?

neuh.. koppenkneller.. niet een van de robuustste koptelefoons, bovendien vervormt ie gigantisch in het laag, en is ie veel te duur voor wat je krijgt sinds dat ding gehyped is door o.a. Jean

:7

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ener-G schreef op 12 oktober 2002 @ 19:13:
die Sony?

neuh.. koppenkneller.. niet een van de robuustste koptelefoons, bovendien vervormt ie gigantisch in het laag, en is ie veel te duur voor wat je krijgt sinds dat ding gehyped is door o.a. Jean

:( Geen commentaar over mijn koptelefoon jij :P

Ik vind 'm heerlijk zitten, ik zit er nu nog steeds mee te luisteren (inmiddels een uur of 3 :D). Bij die platenboer in D'ter hebben ze dat Gemini-ding waar Dré wel over te spreken is... Komt wel goed geluid uit, alleen hij zit niet fijn. Deze roels harder :7. BTW ik snap niet dat Dré tot de conclusie komt dat hij niet hufterproof is. Hij is toch wel degerlijk en stevig, iig hij is wel SONiCB00M-proof, en dat zegt al heel wat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
[...]

MHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

ik denk dat jij hooguit de lengte van een dwerg hebt ofzo, want anders had je allang gezien dat chris liebing, tiesto, sven vath etc allemaal weleens een cdtje in handen hebben en die ook gebruiken

je maakt me avond goed gozer, want zoals ze weleens zeggen

Zo een goeie hebben wij nog niet gehad etc
[...]

en weer doe je het, maar ff terzijde dat ik me rotlach om je

vinyl is leuk, maar als je je vinyl release nog niet binnen hebt of em niet mag gebruiken omdat de artiest die je geremixed heb er geen toestemming voor geeft om em uit te brengen op plaat, dan moet je wel een cd gebruiken

ps

jij bent GOT-HTBADJ onwaardig man :D :D

sorry voor de flames btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 08:40
Mooi gezegd, leffe_blond, ik geef je volkomen gelijk!

Volgens mij heeft dj'en niets te maken met de middelen die hij gebruikt maar met het resultaat dat hij met die middelen kan bereiken.
Dat sommige mensen liever op vinyl of juist op cd draaien is hun eigen keuze, maar geen van de keuzes maakt dat ze minder 'echt' dj zijn.

Waarschijnlijk heb ik voor velen als 'mp3-dj' totaal geen kans om als 'echte' dj aanzien te worden, hoewel ik er toch net op dezelfde manier mee bezig ben.
Meer zelfs, de techniek is zelfs heel gelijkend (cue-pointen zoeken, pitch aanpassen, duwtje geven/afremmen,equalizer gebruiken,...)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het juist als mijn volgende uitdaging in het hele dj gebeuren om OOK met cd's te draaien, plus het is makkelijk om "oude" platen die je misschien kapot hebt gedraaid alsnog te kunnen draaien op cd, althans zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
[...]

die Sony?

dat te duur zijn is een 2e, (bijna 50 euro duurder geworden binnen een jaar) maar dat vervormen slaat echt nergens op. en waarom zou ie niet robuust zijn ? je kan gooien en smijten met die dingen zonder dat ze kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
SONiCB00M schreef op 12 oktober 2002 @ 19:28:
[...]

Ik vind 'm heerlijk zitten, ik zit er nu nog steeds mee te luisteren (inmiddels een uur of 3 :D). Bij die platenboer in D'ter hebben ze dat Gemini-ding waar Dré wel over te spreken is... Komt wel goed geluid uit, alleen hij zit niet fijn. Deze roels harder :7. BTW ik snap niet dat Dré tot de conclusie komt dat hij niet hufterproof is. Hij is toch wel degerlijk en stevig, iig hij is wel SONiCB00M-proof, en dat zegt al heel wat >:)
tja lekker zitten is een kwestie van smaak :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet dat jullie elkaar af zitten te zeiken op de spullen die je gebruikt. Alle goeie dj's zijn ergens begonnen. De beste dj's zijn in mijn bescheiden opinie mensen die goed kunnen luisteren en creatief zijn. Dan bedoel ik dus ook luisteren naar mensen met ervaring. Ik ben 10 jaar dj geweest en het maakte mij geen zak uit waar ik mee draaide. Ik draaide 80% vynil en 20 % cd's. "t hang er gewoon vanaf of je een plaat hebt of een cd, simpel. Als je net begint is het juist goed om met niet al te beste spullen te beginnen, daar wordt je creatief van. Overigens... er wordt tegenwoordig vanalles gebruikt, zelfs drumcomputers, samplers, sequencers, keyboards etc. In Zuid Frankrijk werken ze ook met saxofonisten en zangeressen. Het gaat er toch om hoe je als dj de muziek die je hebt tot een mooi dansbaar en lekker klinkend geheel kan maken. Goeie dj's kijken ook continu naar hun publiek en hebben meteen door als het inzakt. Daar moet je dan snel op reageren. Dat heeft dus niet echt veel te maken met welke naald je bijvoorbeeld gebruikt. Een goeie dj heeft altijd een volle dansvloer (daar herken je ze aan)

Dusssss dj's in spé, stop talkin'.... draaien met die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 21:25:
Ik snap echt niet dat jullie elkaar af zitten te zeiken op de spullen die je gebruikt. Alle goeie dj's zijn ergens begonnen. De beste dj's zijn in mijn bescheiden opinie mensen die goed kunnen luisteren en creatief zijn. Dan bedoel ik dus ook luisteren naar mensen met ervaring. Ik ben 10 jaar dj geweest en het maakte mij geen zak uit waar ik mee draaide. Ik draaide 80% vynil en 20 % cd's. "t hang er gewoon vanaf of je een plaat hebt of een cd, simpel. Als je net begint is het juist goed om met niet al te beste spullen te beginnen, daar wordt je creatief van. Overigens... er wordt tegenwoordig vanalles gebruikt, zelfs drumcomputers, samplers, sequencers, keyboards etc. In Zuid Frankrijk werken ze ook met saxofonisten en zangeressen. Het gaat er toch om hoe je als dj de muziek die je hebt tot een mooi dansbaar en lekker klinkend geheel kan maken. Goeie dj's kijken ook continu naar hun publiek en hebben meteen door als het inzakt. Daar moet je dan snel op reageren. Dat heeft dus niet echt veel te maken met welke naald je bijvoorbeeld gebruikt. Een goeie dj heeft altijd een volle dansvloer (daar herken je ze aan)

Dusssss dj's in spé, stop talkin'.... draaien met die hap
Dat zijn wijze woorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

die Sony?

Zie je wel ik ben niet de enigste die niet echt gecharmeerd is van dat ding.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Liever dat jij zulke dingen zegt dan iemand met zijn volle verstand :+

Sorry hoor maar tegenwoordig word er net zoveel van cd's gedraaid als van vinyl en alleen al om de dood eenvoudige reden dat je gewoon niet al het vinyl kunt kopen wat je leuk vind -> zelfs de grote jongens niet nou wat doe je dan -> je instaleerd kazaa (lite natuurlijk) en je download die plaatjes (die 2 of 3 kraait geen haan naar) en die fik je op cd -> zo kun je toch je ultieme set neerzetten. En mensen die denken dat ze er verstand van hebben zoals jij horen dat toch niet.

Ik ga van de week een nieuwe mix uploaden en als jij de platen ertussen uit kan halen die met cd gedraaid zijn dan krijg je van mij 100€ want dat zou ik een heel knap iets vinden :)

Ow en cd's zijn niet zo zwaar -> das ook wel weer fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
/me zoekt nog steeds
Future Breeze - Mind in Motion
Gereleased onder het label Alphabet City. Wie oh wie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

SONiCB00M schreef op 13 oktober 2002 @ 12:05:
/me zoekt nog steeds
Future Breeze - Mind in Motion
Gereleased onder het label Alphabet City. Wie oh wie :P
Het is een heel eindje voor je vrees ik, maar als je wat oudere dance platen zoekt moet je eens contact opnemen met music man in gent (belgie), ze zijn veel te duur, maar ze hebben een enorme backcatalog, mail ze anders ff... (www.musicman.be), nu en dan doen ze uitverkoop van de oudere stuff, dan kan je echte koopjes doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

D3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 12:55:
Als je je afvraagt hoe je een DJ moet worden, kun je beter gewoon naar een feest gaan en uit je stekkerblok gaan...

...en voor de mensen die met CD's mixen: forget it, losers, alleen mixen met vinyl trapt kont }) , dus koop een platenspeler |:(
50 posts... I shit on you domme newbie :r

Noem mij geen loser svp.

Ik heb op redelijk wat feestjes gedraaid, ook met bekende DJ's en zelfd die losers gebruiken CD. Bijvoorbeeld voor eigen producties he. Domme lul. Eerste die twee hersencellen laten werken en dan blaten. Je draait zelf niet eens. Rot dan helemaal een tyfuseind op van hier. SUKKELTJE!!!!! (en probeer je techposts eens ergens anders te scoren...)

He, lekker even opgelucht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

MisterDon schreef op 13 oktober 2002 @ 14:52:
[...]

50 posts... I shit on you domme newbie :r

Noem mij geen loser svp.

Ik heb op redelijk wat feestjes gedraaid, ook met bekende DJ's en zelfd die losers gebruiken CD. Bijvoorbeeld voor eigen producties he. Domme lul. Eerste die twee hersencellen laten werken en dan blaten. Je draait zelf niet eens. Rot dan helemaal een tyfuseind op van hier. SUKKELTJE!!!!! (en probeer je techposts eens ergens anders te scoren...)

HAHHAHAHA :P
damnn zullen we die detonator dildo gewoon negeren ofzo? gewoon NIET reageren op wat hij lult.
laat hem maar lekker in zn 'waarde' *kuch kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterDon schreef op 13 oktober 2002 @ 14:52:
[...]
Blijkbaar ja :D
( ik zat al te wachten op een reactie van je :) )

Maar ik geef je helemaal gelijk ... zulke mensen blaten maar wat voordat ze is wat lezen of ergens in verdiepen.

Maar laten we weer serieus verder gaan en laten we deze thread door dit soort mensen niet verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Waarom mag MisterDon wel van zulke taal uitslaan en ik niet?
Ik krijg linea recta een waarschuwing.

Maar je hebt gelijk MisterDon tis gewoon een domme {(*)(&%*IO&{()^)%*R#$T&)WQ^%*()(+)^$*&())YU(GFER(&*(U{)*^()P*IU_(*&%*)(&%^%)*&%^&%Y&_*(&^%$^T)(*&)(_)+)(^%%#EWSRTFYUHNMY&*Y$&&&*)(*U)(*)^&*%YU()PIUYTIYURT^%$#&(*)_RUOYIJ...

Zo en je wilt niet weten wat daar stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen een keer hier een paar foto's gepost (in het foto topic)

en reageer hier nu ook maar eens.

Ik heb 2 weken geleden een nieuw mengpaneel aangeschaft,
het is de Stanton RM 3s geworden van €300 bij Feedback hieronder wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Eigen%20Mixer/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Eigen%20Mixer/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Eigen%20Mixer/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Eigen%20Mixer/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djjust/DJ%20Gear/Eigen%20Mixer/2.jpg

Alle kleine foto's hier in een tabel http://members.lycos.nl/d...20Mixer/Eigen%20mixer.htm

En hier staan de grotere (800x600) http://members.lycos.nl/djjjust/Foto's/Mengpaneel/

Ik heb ook nog een Stanton str8-60 (niet of de foto's), en de 2e komt eraan.

that's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind schreef op 13 oktober 2002 @ 16:54:
Waarom mag MisterDon wel van zulke taal uitslaan en ik niet?
Ik krijg linea recta een waarschuwing.

Maar je hebt gelijk MisterDon tis gewoon een domme {(*)(&%*IO&{()^)%*R#$T&)WQ^%*()(+)^$*&())YU(GFER(&*(U{)*^()P*IU_(*&%*)(&%^%)*&%^&%Y&_*(&^%$^T)(*&)(_)+)(^%%#EWSRTFYUHNMY&*Y$&&&*)(*U)(*)^&*%YU()PIUYTIYURT^%$#&(*)_RUOYIJ...

Zo en je wilt niet weten wat daar stond :)
Omdat ik native CD ben en jij een overloper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

SONiCB00M schreef op 12 oktober 2002 @ 18:15:
[...]
Vinyl heeft idd ongekende akoustiek, maar je vergeet wel de ruis. In dat geval wint de CD het wel. Zo kent ieder medium zijn voor- en nadelen.
Het is met een CD recorder perfect mogelijk om alle fouten en problemen van Vinyl volledig te registreren. Andersom is een stuk moeilijker.

;-)

Anders gezegd: Als ik een plaat digitaliseer en jou daarna een vergelijk geef tussen originele plaat en digitale kopie dan weet ik ZEKER dat je het verschil NIET hoort.

Waarom klinkt vinyl dan vaak lekkerder? Ten dele omdat we de fouten kunnen waarderen als een positief iets (perfect hoeft immers niet altijd plezierig te zijn ;-) EN voor het grootste deel omdat de master voor een Vinyl TOTAAL ANDERS is dan een master voor een CD.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

[...]

Ik vind 'm heerlijk zitten, ik zit er nu nog steeds mee te luisteren (inmiddels een uur of 3 :D). Bij die platenboer in D'ter hebben ze dat Gemini-ding waar Dré wel over te spreken is... Komt wel goed geluid uit, alleen hij zit niet fijn. Deze roels harder :7.
Maar is ook bijna 3 x zo duur.
BTW ik snap niet dat Dré tot de conclusie komt dat hij niet hufterproof is. Hij is toch wel degerlijk en stevig, iig hij is wel SONiCB00M-proof, en dat zegt al heel wat >:)
Trieste ervaring van zo'n 10% van mijn V700 klanten (yikes, da's een hoog percentage no???). En da's dan alleen nog maar het percentage waarvan ik het WEET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ach, toen ie nog 350 GULDEN was was het prijs/kwaliteit geen verkeerde koop.. maar nu is ie gewoon te duur. er zijn gelijkwaardige alternatieven voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
wibblemoo schreef op 12 oktober 2002 @ 21:01:
[...]

dat te duur zijn is een 2e, (bijna 50 euro duurder geworden binnen een jaar) maar dat vervormen slaat echt nergens op. en waarom zou ie niet robuust zijn ? je kan gooien en smijten met die dingen zonder dat ze kapot gaan.
met dat vervormen bedoel ik die overrijke bassweergave die zo wordt geprezen door Sony, iets wat ik eigenlijk minder van belang vind.. en ja ik vind hem door die geweldige bassweergave minder helder klinken als enkele van zijn collega's in dezelfde prijsklasse

en minder robuust.. hij voelt mij gewoon een beetje rammelig aan, net zoals die Technics koptelefoon.. ik weet niet wat het is, maar het voelt net aan alsof er speling zit tussen de verschillende componenten, en niet echt stevig dus.. en van de mensen om me heen heb ik al een paar keer gehoord dat er dingen afbreken enzo en dat er drivers uitvallen na een paar fikse stuiterpartijen

en ja dan ben je als koptelefoon in die prijsklasse imho je geld niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

wibblemoo schreef op 13 oktober 2002 @ 21:31:
ach, toen ie nog 350 GULDEN was was het prijs/kwaliteit geen verkeerde koop.. maar nu is ie gewoon te duur. er zijn gelijkwaardige alternatieven voor minder.
WELKE???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MisterDon schreef op 13 oktober 2002 @ 17:47:
[...]

Omdat ik native CD ben en jij een overloper. ;)
Ow oké dan is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:47
Dus het alternatief voor de v700 is de v700? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
de headphonediscussie doe ik maar ff niet aan mee, ben tevreden met me eigen headphone

afgelopen weekend trouwens naar thunderdome a decade geweest

wat een ^%$#&^%$*$@&*^$#$#%*%*(^#@^$%&*%*^$ geweldig feest was dat zeg :D :D :D

alle oude en nieuwe hardcorehits, alle bekende dj's van toen en nu, een lichtshow waar menig feest een megapunt aan kan zuigen, en een sfeer waarbij ieder feest in mijn feestverleden in t niet valt :).

zelfs mensen die je in t verleden voorbij liep omdat je ze niet mocht kwamen ff een praatje maken met veel gezelligheid als gevolg en t geluid was zo reettehard en zuiver dat mijn oordoppen een welkome bijdrage vormden aan t feest

de nadelen :
De toiletten boven, as usual
het vroege eindtijdstip van 6:00 waardoor er op t metrostation een uur moest worden gewacht, wat niet bevordelijk was voor de sfeer daar
te weinig muntverkooppunten in t begin waardoor er een enorme rij voor ontstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Bij die platenboer in D'ter hebben ze dat Gemini-ding waar Dré wel over te spreken is...
Ik ga ook altijd naar Deventer, kom zelf uit Twello :)

Ga je naar Walk Inn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

Milde zucht... ;-)

En WELKE koptelefoon is volgens jou een alternatief voor de V700 (want DAT is waar het om ging!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Ministry of Sound dj1001 is een hele goede :*) Heel zuiver in zijn geluid en zeker in vergelijking tot de Sony waar ik het geluid erug "wollig" vondt, maar dat is slechts mijn nederige mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
huisman schreef op 14 oktober 2002 @ 18:00:
[...]
Milde zucht... ;-)

En WELKE koptelefoon is volgens jou een alternatief voor de V700 (want DAT is waar het om ging!)?
Pioneer SE DJ-5000
Sennheiser HD 280

die bv ? what's the issue ?

en gelukkig worden vragen altijd duidelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ah! Mijn Pioneertje! Wat wordt ie toch weinig genoemd, en wat ís dat toch een fijn koptelefoontje!

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/sedj5000.jpg
Is dat ding eigenlijk nog wel te koop? Ja, ik zie het op NewLine. 145 eutjes. Niet erg veel moet ik zeggen!

Jammer dat ze nogal jatgevoelig zijn; ik heb er al twee "versleten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb er hier ook nog 1 liggen zo'n pioneer.

Maar ik heb toch liever mijn HD25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

wibblemoo schreef op 14 oktober 2002 @ 19:13:
[...]
Pioneer SE DJ-5000
Sennheiser HD 280
Ik heb beiden hier liggen (en dus ook beiden direct vergeleken met de V700 (en vele anderen)). Beiden zijn geen alternatief voor de V700 als het echt hard moet gaan. Qua stevigheid winnen ze het wel natuurlijk (maar helaas is vrijwel elke koptelefoon sterker dan de V700).

De HD280 (Een van de eerste Sennheisers met een KRULSNOER ;-) viel me eigenlijk een beetje tegen. Ik plaats hem ONDER de V600 van Sony. Qua prijs zit hij daar ook (dus op zich is dat niet zo raar).

De SE DJ-5000 blinkt uit in demping van omgevingsgeluid. Het geluid dat uit de koptelefoon zelf komt houdt echter vrij snel op als het hard moet (vergelijkbaar met de flink goedkopere EM-300 van Gemini).
en gelukkig worden vragen altijd duidelijk gesteld.
Daar wil ik toch wel even op terug komen.

Jij schreef eerder "Gelukkig zijn er alternatieven". Mijn reactie daarop was "Welke". Daarop reageerde jij weer met "de V700".

Tja, laten we maar stellen dat we een beetje "uit sync" lagen ;-)

No hard feelings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
mjah vind het zeer discutabel, de stevigheid van een v700. zolang het niet stuk gaat is het goed toch, en met gewoon gebruik gaat ie gewoon NIET stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:40:
Ik heb alleen een keer hier een paar foto's gepost (in het foto topic)

en reageer hier nu ook maar eens.

Ik heb 2 weken geleden een nieuw mengpaneel aangeschaft,
het is de Stanton RM 3s geworden van €300 bij Feedback hieronder wat foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alle kleine foto's hier in een tabel
klik

En hier staan de grotere (800x600) klik

Ik heb ook nog een Stanton str8-60 (niet of de foto's), en de 2e komt eraan.

that's it :)
je links doen het niet, heb in deze quote maar meteen verbeterd, klik op klik :)

Meteen ook maar eens meedelen dat die mixer er erg mooi uitziet, zeker voor zijn geld goed gevuld met opties, voorral dat alle faders verwisselbaar zijn vind ik zeer ++++ Moet zelf mijn faders al een maand of 3 laten vervangen en daarvoor ben ik mijn mixer minimum een week kwijt, daardoor stel ik het ook steeds weer uit..

Een punt waar ik wel over val (erg zwaar zelfs) zijn de VU meters, ik vind ze klein, en ik zie geen PFL VU meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
wibblemoo schreef op 15 oktober 2002 @ 18:54:
mjah vind het zeer discutabel, de stevigheid van een v700. zolang het niet stuk gaat is het goed toch, en met gewoon gebruik gaat ie gewoon NIET stuk.
Vind ik ook wel een beetje. Als je met dit soort dingen gaat gooien ofzo vind ik dat je er vanuit moet gaan dat het kapot gaat.
Doet het dat niet dan is dat mooi meegenomen, maar ik zou een koptelefoon niet kopen op basis of ik er mee kan gooien of niet.

Dat hij goed zit is natuurlijk ieders persoonlijke mening.
Blijft alleen nog de geluidskwaliteit, de demping en het volume over als echte maten om een koptelefoon te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo djs .. wish me luck!

Morgen ga ik wat tracks van me laten horen, ben benieuwd wat ze ervan vinden?
Ik ga nergens van uit, maar hoop natuurlijk wel ergens op ;)

Als het niet lukt hoop ik op veel opbouwende kritiek, zodat ik dat kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

wibblemoo schreef op 15 oktober 2002 @ 18:54:
Zeg dat maar tegen die jongen die hem keurig netjes behandelde en altijd netjes in z'n mooie platentas vervoerde. Die zit nu met een V700 zonder ook maar EEN krasje MAAR wel met een gescheurde koppeling.

Ik denk dat hij HEEL blij zal zijn met je mededeling...

Het zal mij benieuwen wat Sony gaat doen (garantieclaim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 23:50:
yo djs .. wish me luck!

Morgen ga ik wat tracks van me laten horen, ben benieuwd wat ze ervan vinden?
Ik ga nergens van uit, maar hoop natuurlijk wel ergens op ;)

Als het niet lukt hoop ik op veel opbouwende kritiek, zodat ik dat kan gebruiken :)
mogen we ook ff luisteren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
huisman schreef op 16 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

Zeg dat maar tegen die jongen die hem keurig netjes behandelde en altijd netjes in z'n mooie platentas vervoerde. Die zit nu met een V700 zonder ook maar EEN krasje MAAR wel met een gescheurde koppeling.

Zullen we een pooltje maken?

Ik zeg dat Sony zegt -> Dikke mik en bekijk het lekker -> moet je maar zuinig met je spullen omgaan. :P

Of neem gewoon een Senheiser HD25 -> kan je inderdaad mee gooien. (heb ik geprobeerd) en dat ding heeft niet zo'n irritant krulsnoer wat iedere keer als je hem opgeborgen hebt in de war zit.
Das namelijk frustratie nummar 2 bij mij als ik moet draaien -> Nummer 1 is een pluisje onder je naald waar de zooi zo heerlijk K*T van gaat klinken. (heb ik de laatste dagen heel erg veel last van sinds ik dacht bij mezelf -> hey swiffer doekjes trekken stof aan dus vast en zeker ook wel de zooi van mijn platen -> NIET dus.
Nu kan ik gloeiende al mijn platen af gaan lopen soppen en drogen en daarna die swiffer bende met een kwast tussen mijn groeven vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op 16 oktober 2002 @ 03:24:
[...]

Zullen we een pooltje maken?

Ik zeg dat Sony zegt -> Dikke mik en bekijk het lekker -> moet je maar zuinig met je spullen omgaan. :P

Of neem gewoon een Senheiser HD25 -> kan je inderdaad mee gooien. (heb ik geprobeerd) en dat ding heeft niet zo'n irritant krulsnoer wat iedere keer als je hem opgeborgen hebt in de war zit.
Das namelijk frustratie nummar 2 bij mij als ik moet draaien -> Nummer 1 is een pluisje onder je naald waar de zooi zo heerlijk K*T van gaat klinken. (heb ik de laatste dagen heel erg veel last van sinds ik dacht bij mezelf -> hey swiffer doekjes trekken stof aan dus vast en zeker ook wel de zooi van mijn platen -> NIET dus.
Nu kan ik gloeiende al mijn platen af gaan lopen soppen en drogen en daarna die swiffer bende met een kwast tussen mijn groeven vandaan halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/dc100.jpg

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11086 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:58:
Ik ga ook altijd naar Deventer, kom zelf uit Twello :)

Ga je naar Walk Inn?
Jup. Klein zaakje hoor, van 4 schrappen aan vinyl ben ik niet onder de indruk :z. Maare er zit af en toe wel 1 of 2 leuke platen tussen, plus de verkoper is een aardige kerel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kwastje werkt ook perfect :)

Gewoon plaat op draaitafel -> aanzetten -> kwast erop en lichtjes blazen -> stof weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 16 oktober 2002 @ 00:55:
[...]
mogen we ook ff luisteren???
Ik zal vanavond wat op de ftp gooien of op mijn xs4all account :)

Btw... ben vandaag geweest en ze waren best onder de indruk wat ik tot nu toe al gemaakt had (ben zo'n 5 weken bezig met producen <-- niet fulltime ;) ).

Alleen misten ze nog iets in mijn tracks, ik heb wel een aantal tips gekregen waar ik op moet letten, wat belangrijk is , etc.

Als ik wat weer nieuws had moest ik maar weer langskomen, dat is wel vet dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zeker, zal de ftp in de gaten houden (hopelijk geraak ik er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

Reind schreef op 16 oktober 2002 @ 11:52:
[...]

Kwastje werkt ook perfect :)

Gewoon plaat op draaitafel -> aanzetten -> kwast erop en lichtjes blazen -> stof weg :)
Zoals wel vaker gezegd: Met je kop een spijker in het hout rammen werkt ook. Of het de BESTE methode is om een spijker in het hout te rammen durf ik te betwijfelen!

Een gemiddeld kwastje heeft TE DIKKE haren om diep in de groeven te komen. Wat dan eerder gebeurt is dat het stof de groef IN gedrukt wordt in plaats van eruit.

Maar als het voor jou werkt... prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
huisman schreef op 16 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

maandagmorgen modelletje ? je zet het nou net zo neer alsof je er al honderden terug heb gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
huisman schreef op 16 oktober 2002 @ 17:15:
[...]
Zoals wel vaker gezegd: Met je kop een spijker in het hout rammen werkt ook. Of het de BESTE methode is om een spijker in het hout te rammen durf ik te betwijfelen!

Een gemiddeld kwastje heeft TE DIKKE haren om diep in de groeven te komen. Wat dan eerder gebeurt is dat het stof de groef IN gedrukt wordt in plaats van eruit.

Maar als het voor jou werkt... prima natuurlijk.
Haha nee daar had ik ook al over nagedacht en ik heb zo'n modelbouw kwastje genomen -> lekker zacht en hele dunne haartjes :)

En het werkt :)

Beter dan die K*T swiffer doekjes die meer zooi acxhterlaten dan ze op pakken iig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op 17 oktober 2002 @ 11:11:
[...]

Haha nee daar had ik ook al over nagedacht en ik heb zo'n modelbouw kwastje genomen -> lekker zacht en hele dunne haartjes :)

En het werkt :)

Beter dan die K*T swiffer doekjes die meer zooi acxhterlaten dan ze op pakken iig :(
duurt het dan geen anderhalf uur voordat je zo'n plaat eindelijk een keer stofvrij hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

wibblemoo schreef op 16 oktober 2002 @ 18:54:
[...]

maandagmorgen modelletje ? je zet het nou net zo neer alsof je er al honderden terug heb gekregen...
4 stuks om precies te zijn (retour bedoel ik dan; op zo'n 40 stuks verkocht) tegen 1 Prodjuser (ca. 50 stuks verkocht), 0 Sennheisers (ca. 50 stuks verkocht) en 0 EM-300's (en van die laatste heb ik er ZEKER meer dan 100 verkocht).

See a pattern?

Maar goed... Iedereen moet het helemaal voor zichtzelf weten. Ik BLIJF er echter bij zeggen (wanneer iemand een V700 bestelt) dat hij/zij VOORZICHTIG met de koptelefoon om moet gaan omdat hij NIET zo stevig in elkaar zit als je zou vermoeden. En als dit sommigen tegen de borst stuit (want daar lijkt het wel een beetje op) dan "too bad"!!!

De opgestuurde V700 heb ik nog steeds niet retour mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
huisman schreef op 17 oktober 2002 @ 16:00:
[...]

4 stuks om precies te zijn (retour bedoel ik dan; op zo'n 40 stuks verkocht) tegen 1 Prodjuser (ca. 50 stuks verkocht), 0 Sennheisers (ca. 50 stuks verkocht) en 0 EM-300's (en van die laatste heb ik er ZEKER meer dan 100 verkocht).

See a pattern?

Maar goed... Iedereen moet het helemaal voor zichtzelf weten. Ik BLIJF er echter bij zeggen (wanneer iemand een V700 bestelt) dat hij/zij VOORZICHTIG met de koptelefoon om moet gaan omdat hij NIET zo stevig in elkaar zit als je zou vermoeden. En als dit sommigen tegen de borst stuit (want daar lijkt het wel een beetje op) dan "too bad"!!!

De opgestuurde V700 heb ik nog steeds niet retour mogen ontvangen...
dat die pro dj user kapot is gegaan verbaast me

ik heb er zelf een, en tis net een tank

ik ben overigens nog altijd op zoek naar zo een helicopterheadphone met zo een microfoontje eraan

(dus echt met van die groene schelpen en een draadstangmicrofoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
zoiets ?

Afbeeldingslocatie: http://www.autosportcompany.nl/media/headswrc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
89.00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hebbie meer gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 17 oktober 2002 @ 18:57:
[...]

dat die pro dj user kapot is gegaan verbaast me

ik heb er zelf een, en tis net een tank

ik ben overigens nog altijd op zoek naar zo een helicopterheadphone met zo een microfoontje eraan

(dus echt met van die groene schelpen en een draadstangmicrofoon)
Komop zeg die Pro DJ user dingen donderen al uit elkaar als je er naar kijkt. Sorry maar dat vind ik echt ondingen. Die lui hebben wel een goede garantie -> Ik ken namelijk jongens die dat ding ook gebruiken en waarbij ie na een paar stuiters uit elkaar flikkerde -> opsturen en ze kregen een nieuwe. Kijk das service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Iemand de nieuwe Pioneer al getest? Lijkt erg veel op de V700.
Afbeeldingslocatie: http://www.djsounds.com/images/headphonessmall.jpg
Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 270g (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Lijken? Dat ding is bijna identiek, ook de specificaties.

Overigens geloof ik niet dat de V700/Pioneer die 5Hz bereik haalt. Dat ding heeft strakke bas, maar zó diep gaat hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jimsterrr schreef op 18 oktober 2002 @ 01:36:
Iemand de nieuwe Pioneer al getest? Lijkt erg veel op de V700.
[afbeelding]
Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 270g (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight).
Zoek de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://www.djsounds.com/images/headphonessmall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/250x250/shots/mdrv700dj.jpg

En dan nog de sony specs:

- TypeClosed supra-aural, Dynamic
- Drive Unit50 mm
- DiaphragmPET
- MagnetNeodymium
- Impedance24 ohms
- Sensitivity107 dB/mW
- Power Handling Capacity3000 mW
- Frequency Response5 -- 30,000 Hz
- Headbandwide, adjustable single headband with folding earcups
- Earcupsswivel and reversible for single-sided monitoring; auto-return mechanism
- CordOxygen-free copper; Single-sided, 10 feet (3 m)
- PlugStraight, Gold-plated, stereo UniMatch plug with fixed miniplug and detachable phone plug

SonicBoom slaat de spijker wel héél erg op de kop dus... Ik vraag me alleen af hoeveel die Pioneer moet gaan kosten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Nu online

HuismAndré

SONiCB00M schreef op 18 oktober 2002 @ 10:21:
Lijken? Dat ding is bijna identiek, ook de specificaties.

Overigens geloof ik niet dat de V700/Pioneer die 5Hz bereik haalt. Dat ding heeft strakke bas, maar zó diep gaat hij niet.
Specs van koptelefoons worden nagenoeg volledig uit de duim gezogen door mensen op de marketing afdeling die hooguit de buitenkant van de doos hebben gezien.

Als je iets kunt dan doe je dat, kun je niets dan kun je altijd nog marketeer worden (enige vereiste is dat je moet kunnen liegen dat het gedrukt staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Reind schreef op 18 oktober 2002 @ 01:27:
[...]

Komop zeg die Pro DJ user dingen donderen al uit elkaar als je er naar kijkt. Sorry maar dat vind ik echt ondingen. Die lui hebben wel een goede garantie -> Ik ken namelijk jongens die dat ding ook gebruiken en waarbij ie na een paar stuiters uit elkaar flikkerde -> opsturen en ze kregen een nieuwe. Kijk das service :)
ik heb alveel gekke dingen gedaan met die pro dj user die ik heb, laten stuiteren enzo maar dat ding werkt nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
wibblemoo schreef op 17 oktober 2002 @ 20:08:
zoiets ?

[img=http://www.autosportcompany.nl/media/headswrc.jpg]
je heb verkeerd gekeken, dat ding kost 239 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
MR_WAZOO schreef op 18 oktober 2002 @ 19:59:
ik heb alveel gekke dingen gedaan met die pro dj user die ik heb, laten stuiteren enzo maar dat ding werkt nog prima
Lol, als je het htbadj topic een beetje volgt lijkt het erop of er nog wel wat dj's zijn die hun koptelefoon laat stuiteren of ermee gooit ofzo.
Dus misschien is het voor dj's toch wel belangrijk om hier rekening mee te houden bij de aankoop van een koptelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik gooi er niet mee, ik laat ze ook niet stuiteren, ik laat ze gewoon jatten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die sony figuren niet kunnen emmeren als ie bij normaal gebruik kapot gaat. een koptelefoon van 200 euro hoort gewoon minimaal 10 jaar probleemloos te werken (vind ik).

Er staat zoiets toch ook in de regels van de consumentenbond ofzo? Dat ook al heb je geen garantie meer, je toch geld terug/nieuwe kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MisterDon schreef op 18 oktober 2002 @ 20:40:
Ik gooi er niet mee, ik laat ze ook niet stuiteren, ik laat ze gewoon jatten... |:(
vertel?

dat je spullen gejat worden lijkt me een van de ergste dingen die je als dj kan gebeuren.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 18 oktober 2002 @ 21:43:
[...]

vertel?

dat je spullen gejat worden lijkt me een van de ergste dingen die je als dj kan gebeuren.. :{
Stel je voor, al me platen weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:12:
Ik denk dat die sony figuren niet kunnen emmeren als ie bij normaal gebruik kapot gaat. een koptelefoon van 200 euro hoort gewoon minimaal 10 jaar probleemloos te werken (vind ik).

Er staat zoiets toch ook in de regels van de consumentenbond ofzo? Dat ook al heb je geen garantie meer, je toch geld terug/nieuwe kan krijgen? :)
Dat staat niet in een willekeurig stel regels van een amateurclubje (nee, ik heb het niet zo op de consumentenbond :)), maar in de Nederlandse wet.

In het kort komt het erop neer dat je als je iets koopt, je mag verwachten dat het een deugdelijk produkt is. Deugdelijk wil zeggen dat het onder normaal gebruik normaal functioneert tijdens een normale levensduur. De invulling van dit "normaal" is vrij subjectief, maar ik vind dat van een DJ-koptelefoon verwacht mag worden dat hij tegen een (klein) stootje kan (en zeker van die sony a 200 euro).
Misschien zou je zelfs je el-cheapo dj-wannabe koptelefoon kosteloos kunnen inruilen op grond van deze wet, als blijkt dat hij niet hard kan, of een slechte demping vertoont; een wasmachine moet tenslotte ook je vieze kleren schoonmaken.
Maar om het zover te krijgen moet je vaak wel een rechtzaakje voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ener-G schreef op 18 oktober 2002 @ 21:43:
[...]

vertel?

Ik was een jaar of twee geleden geboekt voor vier dagen draaien achter elkaar, dus ik kon lekker m'n spullen daar laten liggen. Wel natuurlijk alles achter slot en grendel, alleen hadden een paar mensen als de schoonmakers een sleutel. Dus toen ik op dag twee weer wilde gaan draaien was ineens mijn koptelefoon en een handjevol CD's weg...

Gelukkig werd het wel allemaal vergoed, maar ja, als je vlak voor een feest staat en je komt erachter dat je geen koptelefoon hebt is het wel lastig. Ik heb toen maar de in-ears van m'n discman gebruikt.

En een andere keer is ie ordinair uit een van m'n flightcases gehaald. Gewoon opengemaakt op een onbewaakt ongenblik en hopla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik dacht ik komt weer 'ns hier kijken, druk met stage :) Wat heb ik allemaal gemist? :P (2 maanden niet gekeken volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
MisterDon schreef op 19 oktober 2002 @ 14:15:
Gelukkig werd het wel allemaal vergoed, maar ja, als je vlak voor een feest staat en je komt erachter dat je geen koptelefoon hebt is het wel lastig. Ik heb toen maar de in-ears van m'n discman gebruikt.
LOLOLOLOLOLOLOLOL 7(8)7 :D :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mries ik denk dat je naar wat mensen die een account op de ftp hadden weer ff een mailtje moet sturen omdat ze die kwijt zijn (naar ondergetekende o.a. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
*snip*

sorry dubbel

[ Voor 0% gewijzigd door Chiron op 19-10-2002 21:11 . Reden: ooops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al enig idee of de kinderfoutjes al uit de TT-X1 zijn gesloopt ?
zo jah... hoe het product dan nu werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

Ik heb even een vraagje voor de cd speler dj's hier. Ik zag laatst een advertentie op marktplaats waar een gemini cdj 20 aangeboden werd voor een leuke prijs. Maar ik was benieuwd waar ik nu op moet letten om te zien in welke staat die verkeerd.
Volgens die gast die hem wilt verkopen is die 1 jaar oud en doet hij hem weg omdat hij een dubbele speler heeft gekocht.

Dus heeft er iemand tips waar ik precies op moet letten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:23:
Ey,

Ik heb even een vraagje voor de cd speler dj's hier. Ik zag laatst een advertentie op marktplaats waar een gemini cdj 20 aangeboden werd voor een leuke prijs. Maar ik was benieuwd waar ik nu op moet letten om te zien in welke staat die verkeerd.
Volgens die gast die hem wilt verkopen is die 1 jaar oud en doet hij hem weg omdat hij een dubbele speler heeft gekocht.

Dus heeft er iemand tips waar ik precies op moet letten?

Alvast bedankt voor de reacties!
Tsja, lijkt me vrij standaard.. Probeer 'm eens uit, luister of je geen rare bijgeluiden hoort ofzo en of de speler er niet al te afgeragd uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!

Kreeg vandaag bericht dat ik geboekt ben. Ik mag een opwarmsetje draaien samen met een maat van me tijdens beats en beyond.

details:

Zaterdag 7 December 2002
Beats & Beyond @ 013

Kleine Zaal: Drum & Bass
DJ Tek & John Doe [fckn wckd*]
Esta
Zaphod [Live DnB Band]

23.00 - 04.00
Entree €6,00
Vvk €6,70 (vanaf 23/11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
T3KST3P nice ;)
Vandaag ff Rare Records lastig wezen vallen, altijd leuk daarzo :).

BTW: Ik verklaar degene die mij dit nummer kan vertellen heilig: http://www.lanpartyanimals.com/unknown.mp3 (335kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 19:42
SONiCB00M schreef op 21 oktober 2002 @ 20:12:
T3KST3P nice ;)

BTW: Ik verklaar degene die mij dit nummer kan vertellen heilig: http://www.lanpartyanimals.com/unknown.mp3 (335kb)
Klinkt als Menthal Theo... ;)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

T3KST3P nice ;)

Yoji Biomehanika - Look @ The Heaven (Remix van Impulz 2001)

WOEI! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
T3KST3P nice ;)

Yoji Biomehanika - look at the heaven.

Die had je laatst nog aangevraagd 8)7
Empathy schreef op 21 oktober 2002 @ 21:40:
[...]

Yoji Biomehanika - Look @ The Heaven (Remix van Impulz 2001)

WOEI! :)
Sodemieter op, ik was eerst })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:02:
YES!

Kreeg vandaag bericht dat ik geboekt ben. Ik mag een opwarmsetje draaien samen met een maat van me tijdens beats en beyond.

details:

Zaterdag 7 December 2002
Beats & Beyond @ 013

Kleine Zaal: Drum & Bass
DJ Tek & John Doe [fckn wckd*]
Esta
Zaphod [Live DnB Band]

23.00 - 04.00
Entree €6,00
Vvk €6,70 (vanaf 23/11)
wreed! neem je digicam mee, we willen dan pics zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
_/-\o_ U zijt heilig verklaard _/-\o_
Weet iemand waar de plaat te koop is ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
SONiCB00M schreef op 21 oktober 2002 @ 23:36:
Wat dacht je van de Albert Heijn?

Euhm probeer is een online platenzaak en ga anders is achter je pc vandaan morgen en ga naar de lokale platenboer.

Of je koopt net zoals mij een cd speler en je fikt zulke dingen lekker op cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

SONiCB00M schreef op 21 oktober 2002 @ 23:36:
't is een vrij oude plaat, en volgens mij niet meer (of heel moeilijk) op vinyl te krijgen...

edit:
Als je 'm toch weet te vinden, neem er dan 2 mee ('k wil em ook :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 21 oktober 2002 @ 23:56:
Wat dacht je van de Albert Heijn?
:X :X :X
Euhm probeer is een online platenzaak en ga anders is achter je pc vandaan morgen en ga naar de lokale platenboer.
Wheheh :). Die online platenboeren (OD, DC, recess) hebben 'm niet. Lokale platenboeren heb ik niet (Nijmegen :'(), ben gister nog ff naar Rare Records geweest en die hadden 'm ook niet.
Of je koopt net zoals mij een cd speler en je fikt zulke dingen lekker op cd :)
Ruik ik een sponsor? ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.