kan je ook vertellen welk verhuur bedrijf het was....
dan weten we iig dat we daar nix moeten halen
dan weten we iig dat we daar nix moeten halen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
bekijk altijd vantevoren wat je gaat huren en vraag er een garantie bij waarin staat dat alles in goede staat word afgelevert en dat je het geld voor datgene wat bij aflevering niet goed werkt gewoon trugkrijgt..Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 12:41:
Ik ken um, maar het was beetje kort dag allemaal, er is nu mail gegaan naar verhuurbedrijf met het verzoek om een deel vanhet geld terug te storten. Het was gewoon een drive-in show geleverd zonder DJ. En hij werd opgeleverd om half acht en het feest begon om 8 uur. Niet zo heel veel tijd om te testen (alles werd ook door hun opgebouwd BTW). En ja, mijn keus om op schoolfeesten te draaien, vind het ook niet zo erg ofzo. Ik meld het wel als ik geld terug krijg....
Verwijderd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zo doen ze het wel.Ener-G schreef op 05 oktober 2002 @ 19:07:
goed Ener-G's avontuur @ bijenkorf (ik had dat knalrode t-shirt aan)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Noem eens wat nummers en stijlen die je gedraait hebt, en was er nog een stijl die je abslouut niet mocht draaien?Ener-G schreef op 05 oktober 2002 @ 21:29:
ja er viel prima mee te draaien, al was daar alles wel mee gezegd.. ik miste een 3toonsregeling (was alleen bass en hoog) en de torque van de draaitafels kon wel een graadje hoger.. verder vrees ik dat de meegeleverde elementen/naalden geen lang leven beschoren zijn en is het koptelefoontje wat aan de magere kant
maar ja wat wil je voor 599 euro
die cd/mixer combinatie was ik minder over te spreken ivm het gemis van 3toonsregeling op de kanalen apart (toonregeling per kanaal was dus echt helemaal niet aanwezig) en dus ongeschikt om echt lekker mee te mixen, de cd spelers op zich waren wel prima dus evt wel met losse mixer maarja dan is 699 euro weer teveel geld voor het geheel
Verwijderd
Koop die pc, hang er een audiotrak maya44 in (is 2x in/uit stereo) en download BPM studio vanaf je favorite winkel, et volia, je kan mixen.Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 23:19:
Ik ga nu mischien weer een n00b vraag stellenmaar...
Ik ga een Amd Athlon Xp 2200+ kopen.En wil beginnen met mixen.Ik denk dat ik eerst maar eens begin met ECHT Mp3 mixen.Dus met 2 geluidskaarten en al die sh*t.
Kan ik dus iedere geluidskaart appart op een mengpaneel aansluiten zodat ik van daaruit de muziek fade etc.
En is er software die daar mee overweg kan?
En welke geluidskaarten zijn het beste? (lees: betaalbaarste)
En voor een Mp3 controller zoals Finalscratch heb ik het komende jaar geen geld
Nouja proberen jullie nu maar mijn vragen te beantwoorden
Lees eens wat er staat.Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 23:40:
Is het dan mogelijk om met een mengpaneel te werken?
Verwijderd
Je blijft me steeds verbazen over de hoeveelheid onzin die er uit je vingers/toetsenbord komt.Reind schreef op 06 oktober 2002 @ 01:05:
Neem geen BPM op een AMD systeem want dat crasht voortdurend -> Dat zouden jullie allemaal zo onderthand wel kmoeten weten mensen (of je moet je L2 cache uit gaan zetten maar zelfs dan is het niet echt stabiel)
Neem maar gewoon PCDJ red of iets in die geest -> gewoon eerst alle demo's downloaden -> lekker mee spelen en dan nemen wat je zelf het beste vind
Neem iig. een kaart die staat op http://www.alcatech.com en dan bij soundcards, weet je zeker dat ze werken onder mp3 programma's en dan je geen 3D emulatie nodig hebt om van het 2e kanaal gebruik te maken.Adion schreef op 06 oktober 2002 @ 11:58:
Voor soundcard lijkt mij een soundblaster live! 5.1 value ofzo wel voldoende.
Mits het programma dat je wil gebruiken het ondersteund kan je elke player naar 1 output sturen die je dan weer naar een extern mengpaneel kan sturen.
djDecks zal in 1 van de volgende versie ondersteuning hebben om een extern mengpaneel te gebruiken.
Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 14:33:
als je een geluidskaart koopt neem dan in godesnaam geen soundblaster... wat een ranskaarten zijn dat
Wat zou jij dan aanraden?Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 14:33:
als je een geluidskaart koopt neem dan in godesnaam geen soundblaster... wat een ranskaarten zijn dat
mwah G > ik ben uitermate tevreden over die soundblaster live platinum 5.1 van mij hoor, en ik kan nou niet zo snel verschil horen tussen een sb of een terratec ( getest in utrecht bij een of andere audiozaak )Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 16:57:
Terratec, of een Philips (die nieuwere modellen)
het gare van die soundblaster live serie is namelijk dat de chip intern altijd op 48 khz samplet... en je gebruikt voor muziek meestal 44.1 khz, en door het omzetten van 44.1 naar 48 en weer terug om het af te spelen gaat er een hoop dynamiek en geluidskwaliteit verloren
ik heb zelf een Soundblaster Live 1024, en ik ben van plan hem te gaan vervangen door een Terratec DMX 6fire
die heb ik dus ook gehoord en ik hoor dus in eerste instantie vrij weinig verschil, maar dat ken ook komen omdat t een winkel was, das meestal wat lastigerEner-G schreef op 06 oktober 2002 @ 17:46:
mja als je niet beter weet
ik was zelf eerst ook tevreden over m'n sb live, totdat ik een keer een terratec hoorde
Verwijderd
Same prob hier, maar dat is binnekort opgelost.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:58:
Ik heb ook alweer een tijd een terratec kaart, de X-Fire 1024. Perfecte geluidskwaliteit, alleen erg jammer dat er geen ASIO drivers voor zijn
mja heb je ze ook over dezelfde speakerset gehoord?MR_WAZOO schreef op 06 oktober 2002 @ 17:51:
[...]
die heb ik dus ook gehoord en ik hoor dus in eerste instantie vrij weinig verschil, maar dat ken ook komen omdat t een winkel was, das meestal wat lastiger
jah, waren 2 pc's naastmekaar, met alles t zelfde, stond daar toevallig voor een klant om te luisteren en ik heb toen ff meegeluisterd...Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 20:02:
[...]
mja heb je ze ook over dezelfde speakerset gehoord?
merkte gewoon dat muziek en spelletjes veel rijker en helderder werden weergegeven.. lastig te omschrijven zoiets
heel bot:Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:19:
Kan een SB Audigy Player 2 kanalen te gelijk aan?
2 kale stereo kanalen niet. 1x stereo + stereo achter kanaal wil wel lukken, software die van het 2e kanaal gebruik kan maken is PCDJ van visiosonic.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:19:
Kan een SB Audigy Player 2 kanalen te gelijk aan?
MOTU 828Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:50:
[...]
Welke kaart ga je kopen dan of komt er ASIO support aan?
Owja ik onzin?jadjong schreef op 06 oktober 2002 @ 01:39:
[...]
Je blijft me steeds verbazen over de hoeveelheid onzin die er uit je vingers/toetsenbord komt.
AMD duron 800 + VIA KT133A + BPM studio werkt hier perfect.
Superkaartjes zijn dat -> kosten geen fuck maar bieden een hoopEner-G schreef op 06 oktober 2002 @ 16:57:
Terratec, of een Philips (die nieuwere modellen)
het gare van die soundblaster live serie is namelijk dat de chip intern altijd op 48 khz samplet... en je gebruikt voor muziek meestal 44.1 khz, en door het omzetten van 44.1 naar 48 en weer terug om het af te spelen gaat er een hoop dynamiek en geluidskwaliteit verloren
ik heb zelf een Soundblaster Live 1024, en ik ben van plan hem te gaan vervangen door een Terratec DMX 6fire
Reind schreef op 07 oktober 2002 @ 00:21:
[...]
Dus ik zou zeggen check de FAQ van Alcatech en zoek dingen na voordat je je conclusies trekt smartass.
Waarom heb ik zo'n ontiegelijke schurft aan mensen zoals jou? -> Ah ik weet het al weer -> mensen die denken dat ze alles beter weten daar heb ik een schurft aan
Nou is dit onzin?
Ik dacht het niet en omdat jij je iedere keer zo verbaast over de onzin die ik typ -> doe mij is ff een paar quotes waar ik onzin typ? Dat word een moeilijke taak hé
Verwijderd
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:54:
Aangezien ik waarschijnlijk dinsdag een nieuw mengpaneel (Dateq XTC) heb doe ik mijn oude weg?
Lul dan in g*dsnaam niet zo dom.jadjong schreef op 07 oktober 2002 @ 08:45:
[...]
Wordt zeker een moeilijke taak, tis nogal groot topic (en nieteens 1 topic)
Waarom ik een Waveterminal wil -> Die kon ik voor 100€ overkopen van iemand. Dus ik wil wel is kijken wat dat is.Ener-G schreef op 07 oktober 2002 @ 00:36:
uhm je hebt het over die terratec neem ik aan? wat ga je met de kaart in kwestie doen als je hem gaat vervangen, en waarom wil je een waveterminal?
ik doelde meer op de onsubtiele manier van je mening geven enzo.Reind schreef op 07 oktober 2002 @ 13:37:
[...]
Lul dan in g*dsnaam niet zo dom.
Als je zo'n grote bek hebt over iemand dat ie onzin schrijft kom dan ook maar is met concrete dingen en ga niet zulkje dingen typen terwijl je het eigenlijk zelf niet eens weet.
Verwijderd
Rond de 75 €SONiCB00M schreef op 07 oktober 2002 @ 11:48:
TReBLA wat vraag je ervoor?
Heeft dit ding trouwens koptelefoon aansluiting op de bovenkant?
Verwijderd
Thanks! Ik heb er al een aantal keer op / meegedraaid, was me goed bevallen.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 10:29:
[...]
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Ik heb zelf ook een Dateq XTC en ben er erg tevreden mee
Weet je wat je dan in het vervolg doet -> snel het stukje waar ik iets achtergelaten heb hier op het forum voorbij scrollen -> hoef je die onzin ook niet te lezen.jadjong schreef op 07 oktober 2002 @ 14:54:
[...]
ik doelde meer op de onsubtiele manier van je mening geven enzo.
Nee het is niet de versie met die losse kast erbij. Maar die is vast en zeker nog wel ergens los te koop.Ener-G schreef op 07 oktober 2002 @ 14:00:
mmkay hou me op de hoogtebtw is het de retail (met die 'pluggendrive' erbij) of de LT versie
Verwijderd
info@new-line.nlVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:16:
ik ben op zoek naar de eigenaar van new line, dre heet ie. weet iemand hoe ik hem kan bereiken.
Ding dong...Ener-G schreef op 08 oktober 2002 @ 12:20:
uhm zal ff een poging wagen:
"speling verwijderen op een toonarm van een draaitafel is BULLSHIT!!"
*wacht*
André Huisman (www.new-line.nl)
Euhm wel goed quoten héEner-G schreef op 08 oktober 2002 @ 12:20:
uhm zal ff een poging wagen:
"speling verwijderen op een toonarm van een draaitafel is BULLSHIT!!"
*wacht*
Ach wel neeEmpathy schreef op 08 oktober 2002 @ 13:53:
'k ga morgen draaien bij iemand met 2 sl1200 tt's en een Apollo mixer.. es kijken of dat echt zoveel beter is dan mijn befaamde Numark TT1520 en MX1001
LOL het was meer niet-serieus bedoeld om dre hierheen te krijgen, en niet bepaald een quote (het betreffende zinnetje is geheel aan mijn eigen brein ontsprotenReind schreef op 08 oktober 2002 @ 13:42:
[...]
Euhm wel goed quoten hé
Het verwijderen van een klein beetje speling op je toonarm is niet echt nodig als je netjes gebruik maakt van je draaitafel. Het mixwerk dus -> Als je gaat scratchen dan heb je er wel degelijk last van.
Het is ook niet nodig om de speling te verwijderen tenzij het teveel is -> Speling zit zo'n beetje op iedere draaitafel uitgezonderd de SL. Maar heb je er last van? Nee in 9,5 van de 10 gevallen niet dus waarom ga je het dan verwijderen als het je niet tot last is?
Kijk als je zonodig wil raggen (lees scratchen) met een Shure naald in je toonarm ja dan moet je de zooi af laten stellen en speling laten verwijderen. Doe je het met een Stanton 500 of een ortofoon element dan is het helemaal niet nodig.
Als we dan toch met z'n allen gaan lopen zeiken ------>>>>>>>
Volgendeeeeeeeeeeeeeeee.......................
Das de 6fire, deze heeft een bay, de LT heeft alleen de sp/dif in optical uitvoering op een slotplaatje erbij.Reind schreef op 08 oktober 2002 @ 11:58:
[...]
Nee het is niet de versie met die losse kast erbij. Maar die is vast en zeker nog wel ergens los te koop.
Voor zover ik weet is er nooit een kastje met de DMX Fire 1024 meegeleverd toch? Das toch weer een andere versie?
Verwijderd
Bij mij zit ie alleen op de achterkant en om heel eerlijk te zijn heb ik de SP/dif nog nooit gebruikt.jadjong schreef op 08 oktober 2002 @ 14:50:
[...]
Das de 6fire, deze heeft een bay, de LT heeft alleen de sp/dif in optical uitvoering op een slotplaatje erbij.
Voor een pc is het handig, je hoeft maaar 1 kabeltje te leggen naar je home-cinema set. Voor een DJ mengpaneel zie ik het nut er ook niet van in.Reind schreef op 08 oktober 2002 @ 23:36:
[...]
Bij mij zit ie alleen op de achterkant en om heel eerlijk te zijn heb ik de SP/dif nog nooit gebruikt.
Ik snap er eerlijk gezegd ook het nut niet van op een PC. Same as digitale uitgangen op mengpanelen e.d -> Wat heb je er aan?
Bij deze nodig ik je uit om een direct A/B vergelijking te maken tussen een niet spelingsvrije arm en een wel spelingsvrije arm. Het resultaat is niet alleen dat de spelingsvrije arm stabieler is, het geluid wordt er ook nog eens een stukje beter van (dit laatste is vrij subtiel MAAR aanwezig).Reind schreef op 08 oktober 2002 @ 13:42:
Het verwijderen van een klein beetje speling op je toonarm is niet echt nodig als je netjes gebruik maakt van je draaitafel. Het mixwerk dus -> Als je gaat scratchen dan heb je er wel degelijk last van.
Hmmmmmmm op mijn TT1 zat ook iets speling op de arm -> heb ik daar ooit last van gehad -> NEEhuisman schreef op 09 oktober 2002 @ 11:45:
[...]
Bij deze nodig ik je uit om een direct A/B vergelijking te maken tussen een niet spelingsvrije arm en een wel spelingsvrije arm. Het resultaat is niet alleen dat de spelingsvrije arm stabieler is, het geluid wordt er ook nog eens een stukje beter van (dit laatste is vrij subtiel MAAR aanwezig).
Overigens was de "ping" over het "spelingverhaal" een grap om aan te tonen dat ik wel degelijk te bereiken ben (volgens mij was dat tenminste de bedoeling).
Tijd voor een Humeur Plus pil Reind ;-)
Ik denk dat jij die post van Ener-G toch maar ff moet nalezenReind schreef op 09 oktober 2002 @ 12:14:
[...]
Tijd voor een humeur plus pil? Waar die op slaat weet ik ook niet maar mijn humeur is goed hoor -> Eigen huis - vriendin terug uit kos - en net geboekt voor een paar leuke feestjes en het is nog is mooi weer op een dag dat ik vrij ben ook -> nou sorry maar dan heb ik geen reden om een slecht humeur te hebben
Ik had je trouwens ook niet nodig hoor? Als ik wat van je wil weten dan mail of bel ik wel -> gaat veel sneller toch
ja, dit is allemaal jou schuld
Verwijderd
Mensen lezen -> wie quote ik daar?Empathy schreef op 09 oktober 2002 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat jij die post van Ener-G toch maar ff moet nalezen
[...]
ja, dit is allemaal jou schuld
Reind... Even tijd voor koffie, achterover zitten, uitademen en her interpreteren.
Verwijderd
Vooral zijn mix van The ProdigyVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 17:35:
Hé mixers...
Mag ik jullie ook eens attenteren op deze site:
http://www.battlemix.com/forum/index.php
Er worden op dit moment goede mixen gepost maar veel te weinig..
Henk Binnenband moet je btw in de gaten houden.. dies echt GOED!
site is niet van mij dus geen spam..
Ow vandaar.huisman schreef op 09 oktober 2002 @ 14:54:
[...]
Reind... Even tijd voor koffie, achterover zitten, uitademen en her interpreteren.
Iemand stelde de vraag "hoe kan ik huisman bereiken".
Ener-G z'n antwoord was "even kijken.... 'speling op een arm verwijderen is flauwekul'".
De achterliggende bedoeling van deze GRAP is dat ik als een bok op de haverkist reageer als iemand dat zegt. Het is dus een perfecte manier om mij te BEREIKEN!
En dat was de hele CLOU van de post van Ener-G.
Het was een GRAPPIG BEDOELD STUKJE.
Deze plek is te koop.
ssst
Deze plek is te koop.
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Verwijderd
Platenspeler aansluiten, opnemen met cooledit/soundforge en daarna encoden naar mp3 met lame-mp3-encoder.Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 17:47:
Ik zou graag wat van mijn platen op cd willen zetten, er zitten wat zeldzame tussen en ik wil me geen zorgen maken over krassen of wat dan ook en dat ik ze later dus als ik met cd's erbij ga draaien kan gaan gebruiken. Nou is mijn vraag, hoe zet je ze het beste op cd, ik weet dat Mister Don het ook wel eens doet en ik ben benieuwd hoe, gebruik je hier een aparte naald voor, zet je ze als .wav vorm op je harde schijf. Ik heb al van Teratec zo'n tussenkastje waarmee ik ze op mijn computer op kan nemen. Alvast bedankt
Goed lezen, hij wil ze op cd.. Dan is mp3-en niet nodig..jadjong schreef op 11 oktober 2002 @ 18:46:
Platenspeler aansluiten, opnemen met cooledit/soundforge en daarna encoden naar mp3 met lame-mp3-encoder.
Vervang mp3-encoder door nero burning rom et voila.TripleM schreef op 11 oktober 2002 @ 21:06:
[...]
Goed lezen, hij wil ze op cd.. Dan is mp3-en niet nodig..
Maar inderdaad, opnemen met een programma zoals Cooledit of Soundforge is de beste optie, omdat deze programma's de meeste mogelijkheden bieden om de opname daarna nog te bewerken..
Na de opname wil je, als dat nodig is, normalizeren naar een niveau van -16 dB, sommigen nemen -12 maar da's wel vrij hard, waarbij dynamische compressie gebruikt wordt voor de te harde stukjes, zodat het niet vervormt..
Mocht het nou niet lukken tijdens het opnemen, dan is er hier vast iemand die je kan helpen..
traktor scratch!
nah, die hadden toch een freq-bereik van 10 hz - 30.000 hz? dus daar zou ik me geen zorgen over maken!Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 09:28:
Maar je gebruikt geen "betere" naald i.v.m geluidskwaliteit? Ik heb nu Tonar banaantjes.
traktor scratch!
denk dat jij eerder dood bent dan die draaitafel ghehehehe, tis geen harde schijf manErikie schreef op 12 oktober 2002 @ 08:46:
hey, ik heb hier pt2000 (gemini) draaitafels.. Ik ga effe checken hoelang ie rondjes kan draaien. hij draait nu al continu rond vanaf vorige maand ('k zet m nooit uit). een soort uptime benchmark
. hoelang zou ie zoeits uit kunnen houden? lampjes zijn ook nog steeeds niet stuk! (maar die druk ik wel uit)
zeg dan NIETS ofzoD3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 12:55:
Als je je afvraagt hoe je een DJ moet worden, kun je beter gewoon naar een feest gaan en uit je stekkerblok gaan...
...en voor de mensen die met CD's mixen: forget it, losers, alleen mixen met vinyl trapt kont, dus koop een platenspeler
post dan maar eens jou konttrappende mix met vinylD3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 12:55:
Als je je afvraagt hoe je een DJ moet worden, kun je beter gewoon naar een feest gaan en uit je stekkerblok gaan...
...en voor de mensen die met CD's mixen: forget it, losers, alleen mixen met vinyl trapt kont, dus koop een platenspeler
You don't need eyes to see, you need vision
Dan zou ik voor het opnemen een Ortofon Night Club E _naald_ in je banana zetten. Past probleemloos (de Banana is immers een Concorde Pro) en heeft een ZEER goede geluidskwaliteit.Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 09:28:
Maar je gebruikt geen "betere" naald i.v.m geluidskwaliteit? Ik heb nu Tonar banaantjes.
traktor scratch!
Verwijderd
Ik durf te wedden dat minstens 50% van jouw fav djs ook met cds draaitD3ton4tor schreef op 12 oktober 2002 @ 12:55:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq