Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Goedkope vervangende CM spullen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

alexandervisser schreef op 03 maart 2003 @ 22:22:
Sorry voor de onduidelijkhied :X

Ik bedoelde de straling die in de CD rom speler zit.
Dat staat er met zulke groote letters op :P
Straling??? is het niet de waarschuwing voor de laser? :?
Ik ik denk dat jij iets van gamma ofzo straling bedoeld? :?
Als er al iets vanaf zou komen, dan zou je monitor nog het meest afgeven.

Verwijderd

Straling die in een cdrom speler zit? Denk je dat zo'n ding op plutonium loopt ofzo? Je moet alleen uitkijken met de laser, maar dat ding sloop je er nu net uit als je er een baybus van maakt... 8)7

edit:
type vaudjuh

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 11:44 ]

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51
Nou zo heb ik er idd ook nog een paar;

Blowholes
Loop je lokale praxis, gramma, multimate binnen en loop eens naar de afdeling loodgieterswerk. Geheid had daar ook spullen bijliggen voor de afzuiging van wazemkappen en wc's etc. Daar zitten ook verloopstukken tussen van 110 naar 80 en andere formaten. Ideaal voor je blowhole.

resultaat
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/blowhole1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/blowhole2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/blowhole3.jpg

Ook erg handig om een blowhole te maken had ik laatst bij de Aldi; een gatenboor van 60 tot 95 mm. Ideaal aangezien ik een Aopen HQ08 heb. Deze heeft een bollen voorkant dus dremelen/snijden/decouperen was praktisch onmogelijk als je een goed resultaat wou. Dit in combinatie met een kolomboor van je lokale hobby buur(t)man verzorgt een perfect gat.

Ccfl's
Ook een leuk idee als je je ccfl in je kast wil vastzetten maar toch voor tijdens je groffere casemod werkzaamheden wil werken zonder dat ding is; Klitteband :) Deze kan je meestal vinden in het stoffenzaakje achter een winkelcentrum etc.

De zachte stukken klitteband lijm je met secondelijm (of een anders soort lijm die 't houd) aan de uiteinden van je ccfl vast (waar er dus krimpkous omheenzit :P). Gewoon er helemaal omheen rollen als 't ware. Voor de andere kant neem je een paar Tesa power strips waarmee je de harde klitteband vastzet.

Waarom nou Tesa power stips? Simpel, ze zijn weer te verwijderen. :P Anders zit je toch dat je ze of permanent vast (lijmt?) aan je kast of dat je kast moet verbouwen.

Baybus
Ook nog de tip voor de baybus bouwers. Meestal zie ik jullie een afdekplaatje pakken en daar doorheenboren en de zaak vastzetten. Ik heb 't iets anders aangepakt; Ik ben naar de lokale hobbyboer gegaan en heb daar een plastic boxje gekocht. Deze was precies even hoog als de afdekplaat. Na de randjes van de afdekplaat er met een haakse slijper eraf gehaald te hebben (hoezo overkill :) ) heb ik deze met plastic lijm vastgezet. Gaatjes erdoorheengeboord en hetzelfde als jullie weer verder gegaan. Het einderesultaat is dat m'n dradenboel netjes weggewerkt was in het boxje. De achterkant had ik 9 pins D-sub aansluitingen gemaakt zodat ik de baybus af kon koppelen van de fans en stroomvoorziening had ik een oude molex aan vast gemaakt.

resultaat
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/baybus1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/baybus2.jpg

Ook las ik hierboven nog iemand die 't had over naar sloopgebouwen gaan om stroompanelen of iets dergelijks te halen. Nou is er nog iets was je soms in dit soort gebouwen vind; Cat5 Utp aansluitingen; Wanddozen of van die wandbalken. Meeste bedrijven vinden 't namelijk niet waard deze te "recycelen" en kopen liever nieuwe.

Voor andere mensen die ook in 't hoge noorden van noord holland wonen.
Onderdelen zoals de plastic box van de baybus of de ccfl heb in gehaald in Den Helder bij Hobby DRama >:). Deze heeft ook nog andere artikelen die wel handig zijn voor modden. Maar pas op; Deze zijn hier snel duur!

Ook een ander productje is een dubbele rubbere ring met een rubben buisje ertussen. Ok ok, wazig omschrijving weer 8)7 * Red Cell pakt de digicam weer.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/casemod/rubber.jpg

Deze rubbertjes dus. Deze zijn ideaal als isolatie dempers. Ik heb ze in m'n server zitten tussen de HD en het frame waarin hij zit. Het is wat gepruts maar je kan deze rubbertjes door het gaatje van 't schroefje in 't frame krijgen (tenminste als je de goeie maat heb gekocht :+ Weet zelf ook niet, heb ze tot nu toe iedere keer op goed gelukt de goeie gekocht :D ) Eenmaal in 't gaatje zet je gewoon weer je hd ertussen en doe je 't schroefje door 't gaatje van 't rubber. Deze kleine speeltjes vangen naar mijn mening nog best van trillingen op van de hd.

Ik gebruik deze ook voor m'n cd-roms, voeding en casefan's. Ruim toepasbaar zou ik zeggen :)

Ook leuk als je nog een oude voeding heb liggen waarop je durft te experimenteren is een schakelaar inbouwen voor de fan van de voeding. Dit is meer van toepassing op oudere voedingen. M'n server fan was wat lawaaierig. Ik wou hem eigenlijk op 5 volt zetten maar ik wou de mogelijk houden om hem op 12 volt te zetten. (indien ie ooit eens z'n best moest doen)

Na m'n voeding opgegesloopt te hebben beleek dit heel eenvoudig en goedkoop te kunnen. Met 1 kleine 2 stands schakelaar :) Als je namelijk kijkt waar de 5 en 12 volt aansluitingen van de printplaat afkomen zie je als je mazzel heb nog een paar lege gaatjes over. Als je ff controleerd aan de hand van de printbanen of deze ook 5 en 12 volt zijn kan je hier 2 draden op vastsolderen. Deze aan de schakelaar solderen en de uitgaande poot van de schakelaar weer aan de voedingsdraad van de fan solderen (die je natuurlijk al heb losgehaald O-) ) Weer dichtschroeven en voila, een stille voeding, goedkoop en zonder een lelijke dradenboel.

Nou zover dit werkstuk over een paar opties goedkoop casemodden.... :+
Voor vragen of verzoeken voor meer foto's etc... Zie profiel :z

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
sapphire schreef op 03 March 2003 @ 15:34:
[...]

dat heb je toch niet toevallig uit het "post hier je kleine mods" topic ?

uuhm nee :? eigelijk niet...
(ik eet ze nogal eens, en toen vroeg ik me af hoe groot die dingen waren,
en tot mn verbazing paste ze er precies op...)

wel cool dat jij het zelfde heb gepost :Y)

• BuG2FiX
  • Laatst online: 22-11 09:17
in koelkasten zit trouwens vaak van die mooie glasplaten van hard en dik glas, prima te gebruiken als muismat/snijplank/casewindow

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

ik heb als Stoffilter Swiffer doekjes gebruikt :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ga naar je lokale doe-het-zelf-zaak en ga naar de pvc-pijp afdeling. Zoek naar een koppelstuk waarmee je 2 dikke pijpen aan elkaar kan maken. Dremel de helft er af en je hebt een fanduct van precies 80 mm dia. Je kan ook gewoon een normale pcv pijp nemen maar dat is misschien net geen 80 mm... Spuit hem, pak een dikke draad en haal het koper eruit, maak een snee aan een kant en werk daarmee je duct af.

Kijk maar op http://gsjosh.yabbsites.com/Site/main/mypc/modpics.htm en hier een pic (nog niet afgewerkt):

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.yabbsites.com/Pics/Mijn_MoD/deel_2/Smallies/P1010115.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.yabbsites.com/Pics/Mijn_MoD/deel_2/Smallies/P1010010.JPG

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11

sapphire

Die-hard pruts0r

ixl85 schreef op 04 March 2003 @ 12:36:
[...]

uuhm nee :? eigelijk niet...
(ik eet ze nogal eens, en toen vroeg ik me af hoe groot die dingen waren,
en tot mn verbazing paste ze er precies op...)

wel cool dat jij het zelfde heb gepost :Y)
ik vind de Pringles bus het lekkerste idee voor een fanduct :9

Gabriël AM5

Verwijderd

Raamrubbers van de Pacton (bedrijf dat trucktrailers maakt) neemt de vriend van me zus mee als het nodig is :)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Simpele muismod : Ik plak altijd kleine stukjes van die gewone huis&tuin plakband onder mijn muis ---> trekt veel stof aan,maar glijd supersnel

Prijs : Gratis te vinden in de lade

[ Voor 15% gewijzigd door Exe-cuter op 04-03-2003 21:31 . Reden: ff prijs vermeld :p ]

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 13:31
Als je toch bezig bent om je ccfl uit je scanner te slopen kan je ook gelijk de glasplaat gebruiken als window/muismat.

Verwijderd

een ouwe pentium I (200mhz ofsow) gebruiken als heuse jukebox

Verwijderd

bartje74 schreef op 03 September 2002 @ 21:50:
Rubber tip....

hier staan een aantal adressen waar je rubber kan krijgen
Glas in de trein heeft mooi rubber
die heb ik nu ( met glas ) })

offtopic:
slecht ben ik weer >:)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

iemand nog goede tips omgeving eindhoven waar ik niet al te duur lexaan van 5 mm of
dikker kan krijgen ?

(ik woon zelf in helmond....en bij de bouwmarkten hier houdt t bij 5 mm echt wel op...als ze dat al hebben) en aangezien ik een windowmod wil maken met water ertussen wil ik toch echt miniaal 5 mm ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 01:15:
[...]

Glas in de trein heeft mooi rubber
die heb ik nu ( met glas ) })

offtopic:
slecht ben ik weer >:)
krijg je eindelijk waar voor je geld bij de NS

Gabriël AM5

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 01:11:
een ouwe pentium I (200mhz ofsow) gebruiken als heuse jukebox
en wat is hier nu het goedkope/vervangende CM spul?

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
OliverBB schreef op 05 March 2003 @ 17:29:
[...]

en wat is hier nu het goedkope/vervangende CM spul?
Een oude pc ipv een heuse echte jukebox ? :+

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_10/OFF02.HTM
ff als toevoeging. Jammer alleen dat die actie nu afgelopen is aangezien ze wel weer binnen 5 minuten uitverkocht geweest zullen zijn..

Verwijderd

MaRc0 schreef op 09 August 2002 @ 20:30:
Hoe duur is plexiglas bij de Gamma? (serieuze vraag trouwens)
Gewoon ff vragen of ze nog een stukje achter hebben liggen dat mag je normaal gesproken altijd zo gratis mee nemen heb ik ook gedaan lekker goedkoop >:)
Want ik ben een echte Nederlander des te goedkoper des te beter 8)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:42:
[...]

Gewoon ff vragen of ze nog een stukje achter hebben liggen dat mag je normaal gesproken altijd zo gratis mee nemen heb ik ook gedaan lekker goedkoop >:)
Want ik ben een echte Nederlander des te goedkoper des te beter 8)
Precies, gewoon doen >:)

Heb ik ook gedaan. Kreeg een stukje mee dat precies even hoog was als de hoogte van een 5.25" Bay :D

Bay-bus in progress :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

bij de gamma was toch acryl en geen plexi ?

Gabriël AM5

• ixl85
  • Laatst online: 21-10 19:58
als kleine stukjes plexie nodig hebt,
moet je ergens naar toe gaan waar ze van die menu dingen op tafel hebben
(1 stuk plexie gebogen aan de bovenkant, en zit onder in een houten blokje)

had een jonge bij mij in mn klas gedaan,
mee genomen bij de conmar (vlak bij school)
had ie nm nodig voor een lamp/lichtopbject te maken (was een opdracht)
-nouja is toch beter dan een plaat van 50/50 te kopen toch?-

Verwijderd

Volgens Phreak (Kolomboormachine bij Aldi) moeten we hier ook gereedschap posten. Lijkt me niet handig om CM onderdelen en gereedschap door elkaar te gaan gooien, maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:59:
Volgens Phreak (Kolomboormachine bij Aldi) moeten we hier ook gereedschap posten. Lijkt me niet handig om CM onderdelen en gereedschap door elkaar te gaan gooien, maar dat is mijn mening.
Ben het helemaal met je eens, dit heeft geen moer met elkaar te maken! 8)7

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

misschien omdat je mod, met gereedschap ? :?

Gabriël AM5

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
waar halen jullie raam rubber vandaan???, heb bij een doeetzelver gevaagt, hadden ze niet..gamma anders???

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 06-03-2003 18:31 ]

One World Concepts

Verwijderd

ik heb een window gemaakt,

ik heb een compleet nieuw paneel gemaakt, ipv in mn paneel zagen.
ik heb het plexiglas van mn baas gehad, hadden we over na de vuurwerkpresentatie (vuurwerktbestendig plexiglas). dit was dus gratis.
we hadden ook nog alu profieltjes in de aanbieding. totale kosten hieraan 6 euro, dit was hoek, platte, en u-profiel.

voor de geluidsdemping heb ik vilt gebruikt dat ik in de werkbank van mn pa heb gevonden, en dit met bison-tix vastgelijmt op de profieltjes.

voor de voedingsdraden heb ik vijverslang gebruikt (zwarte) deze heb ik aan de zijkant doorgeknipt en de kabels ertussen gepropt.

het ziet er echt mooi uit

Verwijderd

B_FORCE schreef op 06 March 2003 @ 18:31:
waar halen jullie raam rubber vandaan???, heb bij een doeetzelver gevaagt, hadden ze niet..gamma anders???
Carglass + een aardige man daar = gratis raamrubber :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:52 ]

Verwijderd

nog even een foto van mn window

totale kosten ong 6 euro

http://groups.msn.com/cas...ction=ShowPhoto&PhotoID=1

het lampje koste ong 18 euro

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:04

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:32:
nog even een foto van mn window

totale kosten ong 6 euro

http://groups.msn.com/cas...ction=ShowPhoto&PhotoID=1

het lampje koste ong 18 euro
das gewoon een plexi plaat ipv je gewone zijkant? :/
of zit er niks :p

• OliverBB
mensen in (de buurt van) Enschede die nog plexiglas buizen , platen of staf materiaal willen bestellen?
zie:[rml]"[ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic"[/rml]

samen minder verzendkosten

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51
Heeft er al ooit iemand eigenlijk aan gedacht om een oude verwarmings radiator te gebruiken??
- is goedkoper
- geen fan nodig dus stiller
- je zit met je comp aan de rad vast
- je hebt wat meer demi water nodig

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pcmadman schreef op 13 March 2003 @ 16:59:
Heeft er al ooit iemand eigenlijk aan gedacht om een oude verwarmings radiator te gebruiken??
- is goedkoper
- volgens mij koelt het niet zo goed
- je hebt er een erg sterke pomp voor nodig
- met me pc aan de verwarming vast zitten lijkt me niet echt handig

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

leuk als je gaat lannen :+

Gabriël AM5

• Hoogheemraad
  • Laatst online: 03-11 10:55
pcmadman schreef op 13 March 2003 @ 16:59:
- is goedkoper
Maar de kleinste versie van zon radiator is al loeizwaar. Moet je maar eens gaan voelen in een bouwmarkt hoe zwaar dat ding is. En volgens mij krijg je dat ding nooit in een case, tenzij je een Tower(-van Pisa) hebt. en anders moet ie aan de zijkant van je kast. Maar dan valt je kast steeds om :9

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ipv auto of kachel rad, een scooter rad

Gabriël AM5

• Paul C
Zwaar:
Je kunt hem toch aan de muur hangen!! (ik verzet mijn computer praktisch nooit)
Koelt niet:
Dat zal niet als hij genoeg warmte kan afstaan om de ruimte waarin je computer staat warm te stoken dan kan hij je water ook wel koel houden, tenzij jij je computer niet in een kleinere kamer durft aan te zetten i.v.m. de hitte productie van je computer...
zware pomp:
Je radiator kan ook meteen als rad dienen als hij maar 9/10 vol zit maakt dat niks uit en dan hoeft niet heel je systeem onder druk te staan en dan valt dat best mee...

Enigste nadeel vind ik de mobieliteit, maar het was maar een idee.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

je mag dan ook wel een sterke pomp hebben hoor.

Gabriël AM5

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Straling van de CDROM speler noemt men ook wel laser, niets mee aan te vangen of je moet een rookmachine in je pc zitten hebben (wel leuk op SmokingCube LAN party's)
Ik heb fan's van overal gehaald, alles wat je hoort (of hoorde) zoemen zal waarschijnlijk een fan hebben, eruit slopen en spelen maar.
LED's, ik heb ze op een hoopje liggen (gekregen in zakjes per 100)
Van die microswitches (miniknopjes) (is wel es 1337) een videorecorder opendoen, soms ook nog lcd's eruit te halen en ook infraroodontvangers (met een beetje elektronica kennis kun je ze aansturen)
Ik heb hier nog veel shit ;). Vb: een 220 --> 10000V adapter (uit een microgolfoven), je zet dat met een weerstandje op een metalen netje en dat netje zet je rond de knop van je pc en jij alleen weet hoe die uit te schakelen (met zo'n multimedia-toetsenbord ofzo) dan kun je leuke effecten tegenkomen als je broertje wil op je pc spelen ;). Verder nog... Ga naar megaparty's, soms krijg je dan van die fluo-oplichtende-dingen aangeboden die je om je arm of je nek kunt binden is wel leuk. Oja: timers maken met horloges uit een kauwgomballenbak (je verbindt een elektronisch schakelingkje met de beeper)
een PICje is ook leuk, kun je afstandsbedieningen mee laten werken enzo (zoiets met 8 I/O poorten op een chip) ik heb zelfs een project gelezen om een webserver op een chip te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Guru Evi op 14-03-2003 18:11 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

SkullKeeper schreef op 14 maart 2003 @ 17:17:
[...]

Maar de kleinste versie van zon radiator is al loeizwaar. Moet je maar eens gaan voelen in een bouwmarkt hoe zwaar dat ding is. En volgens mij krijg je dat ding nooit in een case, tenzij je een Tower(-van Pisa) hebt. en anders moet ie aan de zijkant van je kast. Maar dan valt je kast steeds om :9
Ook leuk idee voor case mod

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
- Oude zooi, van familie ofzo, mijn pa wat vroeger elektronic hobbist en heb daar veel prints vandaan.
- Verder oude pc cases, voor de home made case-builder, die 3,5" en 5,25"rekken, ideaal
- Installatie bedrijf om 'afval' vrager (rest buis ed ideaal)
- de wildkamp (groot installatie bedrijf (veel pvc) altijd langkomen krijg je altijd korting (tot 50% als je het goede koopt)
- Bedrijven / scholen die nieuwe pc's kopen, oude krijg je vaak gratis mee, en er zit altijd wat bruikbaars in (al is het alleen de 8cm fan van de psu).
-PIC processoren (en ic's): producten vragen om wat 'examples' krijg je gratis een stuk of wat op gestuurd (ik heb zo 3.3v naar 5v, 5v naar 12v omvormens, en nog wat pics en atmel chippes :D )

[ Voor 18% gewijzigd door elgringo op 14-03-2003 18:41 ]

if broken it is, fix it you should

• OliverBB
aanbieding bij de kijkshop, misschien is dit iets als een goedkope dremel?

Black and Decker precisietool RT 550 A
Artikelnr. 38570
Vermogen 90 Watt. Toerental 8000-24.000 t.p.m. 6 Snelheden. 30 accessoires. Accessoire wisseling d.m.v. blokkeerknop zonder sleutel te gebruiken. Verwijderingsbijdrage e. 1,00 (excl.) OP = OP!
€ 30,00

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
ik had nog stukkie slang over van mijn aquarius 2 cooling set, hebbik open geknipt en als (mat transparant) raamrubber voor mijn radio mod gebruikt, kostte me geen poot, en het ziet er best aardig uit :P
en omdat het mattig is zie je ook de half scheef gedremelde randen niet :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/casemod/Raamrubber1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/casemod/Raamrubber2.jpg

en ja, hij zit er daar nog scheef op zonder window
en kheb me plexi (acryl) bij de karwei vandaan voor iets van 10 euro voor een stuk van 100 cm x 50 cm.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Dit topic mag toch wel een kickje?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

bij de gamma heb je spuitbussen staan van motip en van 'trendy colorlines'
Het is dezelfde verf, alleen is die trendy colorlines (ik dacht) 3 euro goedkoper.
Het logo van motip staat ook achterop die spuitbus.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je in amsterdam woont, ga dan ff naar Henxs, graffiti bussen halen, nog een stuk goedkoper en enorm veel RAL tinten.
Werkt net zo goed, zelfde verf.
Anders je lokale Britain, Smokeys of wat dan ook opzoeken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 10:58

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik kocht eerder altijd mijn waterkoeling slangen bij de NL webshops, a 3.25 E per meter of op zijn goedkoopst E 2.25.
Dan heb je van die dunwandige slangen die misschien wel makkelijk te buigen zijn maar daarmee ook gelijk erg snel knikken, en dan moet je weer van die lelijke spiraalveren gebruiken wat niet mooi staat in een mooie casemod.

Ik heb nu mijn slangen gekocht bij de lokale doe het zelf zaak, a E .66 per meter, en dan heb ik ook nog dikwandige slang die haast niet knikt !

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Verwijderd

Was gister bij benzinepomp en daar lag glowingwire, om je autointerieur mee op te vrolijken.Meestal voor vrachtwagenchauffeurs, maar ook prima voor de pc.12V.

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Wat ook erg handig is voor het maken van een blowhole: plastic bloempotjes.
ongveer 10 cm hoog en meestal zwart of terra. snij de bodenm er uit en eventueel een stukje van de onder kant. eventueel de zijkant open snijden zodat de diameter variabel is en dan in het gat jven je blowhole drukken. Je hebt dan meteen een mooie rand om je blowhole heen waarme je eventueele inperfectheden kunt verbergen.

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 12:30
raamrubber van de autosloperij :+ O-) :7

Verwijderd

pcmadman schreef op 14 March 2003 @ 17:30:
Zwaar:
Je kunt hem toch aan de muur hangen!! (ik verzet mijn computer praktisch nooit)
Koelt niet:
Dat zal niet als hij genoeg warmte kan afstaan om de ruimte waarin je computer staat warm te stoken dan kan hij je water ook wel koel houden, tenzij jij je computer niet in een kleinere kamer durft aan te zetten i.v.m. de hitte productie van je computer...
zware pomp:
Je radiator kan ook meteen als rad dienen als hij maar 9/10 vol zit maakt dat niks uit en dan hoeft niet heel je systeem onder druk te staan en dan valt dat best mee...

Enigste nadeel vind ik de mobieliteit, maar het was maar een idee.
water in een cv is loeiheet..maw een groot temp-verschil tussen water en omgeving..bij een wc is dat wel ff anders, en zal dus het rendament van de rad minimaal zijn....

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
Die lichtjes voor de fiets / hardlopers / ruiters, etc etc. hebben vaak een knipperstand, :o die zien er na wat soldeerwerk heel leuk uit met die knipperkleurtjes in je kassie ;)

prijs: een paar eurie
waar: fietsenboer

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Een ruberen slangetje kopen en daar plakjes vanaf snijden. Deze plakjes zijn dan eigenlijk rubberen ringetjes... ideaal voor geluidsisolatie voor in je kast! :)

www.gijsbesselink.com

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

aquariumslang gebruiken in plaats van cablemesh, kost geen drol en ziet er nog vet uit ook!!

zie pic

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodfotos/IMG_0087.jpg

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

floriske.nl schreef op 30 mei 2003 @ 18:00:
aquariumslang gebruiken in plaats van cablemesh, kost geen drol en ziet er nog vet uit ook!!

zie pic

[afbeelding]
wel een aquariumslang maar geen WC? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:16:
[...]

water in een cv is loeiheet..maw een groot temp-verschil tussen water en omgeving..bij een wc is dat wel ff anders, en zal dus het rendament van de rad minimaal zijn....
Dat mag neit uitmaken, dwz, inderdaad het temp-verschil is groter dus meer warmte afgifte, maar dan moet er ook meer lucht en meer water (respectievelijk verwarmt-afgekoeld worden).

Nu praten we over minder water-flow (dus water blijft langer in de radiator), en er blijft temp verschil, dus zal het koeler worden, en misschien maar 10 graden ofzo (ipv van bij normaal gebruik van radiator van 80 --> 40 graden, dus 40 graden verschil), maar je praat over andere schalen.

Ik denk zelfs dat het efficienter is, omdat het ijzer van de radiator zelf als heatsink kan fungeren....

T60P Widescreen

Verwijderd

floriske.nl schreef op 30 May 2003 @ 18:00:

zie pic

[afbeelding]
Mag ik twijfelen....

En nog iets: wel rounded voeding cables maar geen rounded ide cables.... :?

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 23:42:
[...]

Mag ik twijfelen....

Precies. Consequent blijven! :)

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

ik heb me power ledje( groen) vervangen door een ledje )blauw)van een mentos reclame knipper lampje, kosten: 0 euro!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 23:50:
ik heb me power ledje( groen) vervangen door een ledje )blauw)van een mentos reclame knipper lampje, kosten: 0 euro!!!
explain..mentos reclame... :? 8)7

Verwijderd

mmm 40 ledje 0p een rij van een 3e remlicht werkt perfect mooie rood licht O-)

Verwijderd

waar koop je dat??

Verwijderd

auto shop (halfords) of zo die van mij lagen gewoon in de auto die ik 2dehands kocht werkt perfect en breekt niet zo snel en werkt gewoon 12 v ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 00:36:
auto shop (halfords) of zo die van mij lagen gewoon in de auto die ik 2dehands kocht werkt perfect en breekt niet zo snel en werkt gewoon 12 v ;)
/me gaat morgen maar eens even naar de stad... 8)

Verwijderd

floriske.nl schreef op 30 May 2003 @ 18:00:

zie pic

[afbeelding]
Zo te zien nemen die aquariumslangen wel veel plaats in. of denk ik dat maar met mijn slaaperige koppie?

Verwijderd

jah idd de flex doet t ook ipv n dremel... en dan gewoon goed vijlen en schuren

ik heb eerst voor 2m bij 2m bij de karwei ongeveeer 20 euro betaald voor plexi glas

had best veel nodig moet je echt met rust bewerken... gaat vlug dood dat spul
en verven doe ik niet aan,,, 2 spuitbussen van 5 euro doen t ook en 2 euro aan terpentine als je t n keer moet over doen...

t is ff de feeling krijgen maar dan heb je n compje zo gesprayed...

Verwijderd

in plaats van een dure fanbus kan je ook gewoon schakelaartjes kopen bij je plaatselijke electriciteitsboer.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

casemodderpoel schreef op 30 mei 2003 @ 21:06:
[...]

wel een aquariumslang maar geen WC? :?
lol, ik das mijne oude pctje, die draait nu als server. Het is een P4 1400 willamette, niet echt WC waardig dus!!
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 23:42:
[...]

Mag ik twijfelen....

Nope idd geen rounded ide kabels, is dat systeem me ook niet waard, heb inmiddels een nieuw systeem en daar heb ik alle nuttige onderdelen die hier uit komen ingestoken (dus ook de rounded cables) deze draait nu als mijn servertje en ben ook niet van plan er nog veel geld in te steken (heb nu een nieuw speeltje :*) )
vormstreber schreef op 30 mei 2003 @ 23:48:
[...]

Precies. Consequent blijven! :)
zie boven......... ;)
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 01:15:
[...]

Zo te zien nemen die aquariumslangen wel veel plaats in. of denk ik dat maar met mijn slaaperige koppie?
nee hoor, dat valt best mee, uiteraard iets meer als gewoon losse kabels, maar geen extreem plaatsgebruik

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 01:16:
jah idd de flex doet t ook ipv n dremel... en dan gewoon goed vijlen en schuren

ik heb eerst voor 2m bij 2m bij de karwei ongeveeer 20 euro betaald voor plexi glas

had best veel nodig moet je echt met rust bewerken... gaat vlug dood dat spul
en verven doe ik niet aan,,, 2 spuitbussen van 5 euro doen t ook en 2 euro aan terpentine als je t n keer moet over doen...

t is ff de feeling krijgen maar dan heb je n compje zo gesprayed...
Precies, Ik heb ook zo'n B-merk dremel van de Lidl, werkt prima.
Ik was ongeveer 30 euro kwijt voor de hele set.

Niet te duur toch? :)

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Eey peeps...

let ff op: in de Blokker krant zag ik vanavond dat ze mini zaklampjes in de aanbieding hebbe. Mogen jullie raden wat voor lamp daar in zit...

Goed zo; een blauwe ultra bright LED...kosten: 1,99 :*) (iig niet duurder).

ff voor de duidelijkheid: by de lokale (zwolle) electroboer koste die LEDS zo'n 5 pleuro.

heil aan blokker _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Morgen ff naar de blokker dus :D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 03 June 2003 @ 23:36:
Morgen ff naar de blokker dus :D
Ckers ;)

• AirX
  • Laatst online: 21:01

AirX

Tweak Guru

kleine 12v TL bij de locale autoboer voor 5 euro kopen. Leuk stukje gekleurd plastic omheen rammen. En kijk en: 15 ero op een CFFl bespaard :D

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

ik denk alleen dat die tl wel warmte af zel geven wat een ccfl niet zal doen

Verwijderd

Joepho schreef op 04 June 2003 @ 22:52:
o neeej... die worden ook echt wel warm hoor... :r

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joepho schreef op 04 June 2003 @ 22:52:
Een TL wordt net zo min warm, het gebruikt hetzelfde principe als die van een CCFL :)

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 23:50:
1 blauw ledje kost ook zo veel he ;)

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 23:26:
Eey peeps...

let ff op: in de Blokker krant zag ik vanavond dat ze mini zaklampjes in de aanbieding hebbe. Mogen jullie raden wat voor lamp daar in zit...

Goed zo; een blauwe ultra bright LED...kosten: 1,99 :*) (iig niet duurder).

ff voor de duidelijkheid: by de lokale (zwolle) electroboer koste die LEDS zo'n 5 pleuro.

heil aan blokker _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zulke LEDs moet je gewoon bij een IA bestellen, zijn ze 30 eurocent...

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Voor (dunne) ALUMINIUM platen:
Ga langs bij je lokale drukkerij, daar kan je als je het lief vraagt (gebruikte) aluminiumplaten meenemen (de drukkerij moet meestal grof geld betalen om ze mogen af te voeren).

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

equinoxe schreef op 06 juni 2003 @ 13:03:
Voor (dunne) ALUMINIUM platen:
Ga langs bij je lokale drukkerij, daar kan je als je het lief vraagt (gebruikte) aluminiumplaten meenemen (de drukkerij moet meestal grof geld betalen om ze mogen af te voeren).
ja dat zijn die gebruikte offset platen... staat de krant van gisteren ook nog mooi op in spiegelbeeld :D

¯\_(ツ)_/¯

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Idd, ik heb hier een mooie kast voor mijn PC gemaakt, en op de binnenkant staat in spiegelbeeld zo'n formulier van de politie.. :P wel lachen eigenlijk.

Verwijderd

equinoxe schreef op 06 juni 2003 @ 14:13:
Idd, ik heb hier een mooie kast voor mijn PC gemaakt, en op de binnenkant staat in spiegelbeeld zo'n formulier van de politie.. :P wel lachen eigenlijk.
met een beetje polijst pasta boen je dat er zo af... ingevreten of niet.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Okee, ik had er al een topic over geopend, maar ik heb vandaag dus inderdaad zo'n blauw led-zaklampje bij de Blokker op de hoek gehaald. € 1,99 en lekker fel :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GsJosh schreef op 05 juni 2003 @ 17:36:
[...]

Zulke LEDs moet je gewoon bij een IA bestellen, zijn ze 30 eurocent...
moet er wel een IA lopen :(

Gabriël AM5

Verwijderd

koelkast schreef op 12 juni 2003 @ 23:07:
Okee, ik had er al een topic over geopend, maar ik heb vandaag dus inderdaad zo'n blauw led-zaklampje bij de Blokker op de hoek gehaald. € 1,99 en lekker fel :)
En hoeveel leds zitten er in zo'n zaklamp want 1.99 voor 1 blauw ledje en een paar batterijtjes is toch niet goedkoop hoor.

Bij sommige ia's is het goedkoper

Verwijderd

Op www.perfectsystems.nl zijn blauwe leds 1,69 per stuk.

• perjan
  • Laatst online: 18-11 16:34
RocketKoen schreef op 09 August 2002 @ 20:22:
dremel imitatie, onmisbaar, 30 euro's bij de meeste doe-het-zelvers
19,95 bij de kijkshop :7

Verwijderd

Je kan ook bij een staalbedrijf (voor radiators) vragen of ze nog wat restjes liggen, ik ben van plan om een eigen Case te bouwen en dan ga ik daar ook ff wat platen weg halen (mijn broer had laastst een plaat zo groot als een deur!) en die kan je goed gebruiken (het is geen alu maar gewoon plaatstaal (neit zo geweldig zwaar)
SUPER MOOI en GRATIS!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
_Badeend_ schreef op 02 January 2003 @ 23:27:
u neemt een plastic badeend (ofzoiets) u boort een gat in de onderkant en stop er een led in!!
check het resultaat toch leuk voor op je beeldscherm ter versiering!

[afbeelding]
_/-\o_ Kga maandag gelijk kijken voor een badeend

Verwijderd

JA + de verzendkosten :O :( :r :r :r

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
De verzendkosten zijn echt belachelijk bij perfectsystems idd,
je kan beter wachten op een mooie inkoopactie ^^

Verwijderd

PnD schreef op 25 June 2003 @ 22:03:
De verzendkosten zijn echt belachelijk bij perfectsystems idd,
je kan beter wachten op een mooie inkoopactie ^^
edit:

offtopic
Of je gaat naar Drome 10 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 23:42 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Expo verkoopt mini-geldtestertjes voor aan je sleutelbos. Zit een UV-ledje in. Kosten wel 6,95 dus oft onder de "Goedkope" vervangende dingen valt weedik niet. Krijgt er iig wel 6 knoopcellen bij B)
Is n superfel ledje overigens :)

Verwijderd

fricky: als je in de signature het woord verspillen bedoeld is het wel wasting en niet waisting.

• RammY
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

Pastasaus schreef op 05 June 2003 @ 16:17:
[...]

Een TL wordt net zo min warm, het gebruikt hetzelfde principe als die van een CCFL :)
Euh druk er geen tl in... dat heb ik ondervonden.. Mn hdd detecteerde ie niet bij het booten.. ding uit... opnieuw booten en hij deed ut perfect.. dus geen tl.. krijg je probs mee.. ding geeft straling. :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
nou ben net member, dit word mijn 1e post.

Ik heb even in dit topic rondgekeken en ben toen direct naar het grof vuil gereden, kon nml nog wel wat casefans gebruiken....
had ik 3x 80 mm en 1x 92mm uit een aantal voedingen geschroefd, zie ik een rijtje servers staan met allemaal 120 mm fans ( konden ook 92mm zijn, niet goed kunnen zien, maar zeker geen 80mm ) dus ik loop erop af, komt de ,,baas,, naar me toe en zegtdat ik weg moet.
Ik vroeg waarom? omdat ik van de man bij de ingang toestemming had ( 2e fase verhaal opgehangen ;) ) hij zie niks mee te maken je laat alles hier en je gaat lekker naar huis.
Gelukkig had ik die 4 fans al in mijn tas zitten, toch jammer dat ik niet die andere fans eruit mocht halen, schreofde namenlijk alles daarnaa weer dsicht en legde het terug.

1 tip voor jullie dus, vraag het eerst aan ,, de baas ,,

wat mensen neit weggooien een man kwam een p2 350mhz laptop brengen ik vroeg is die kapot? hij zegt nee perfect in orde maar accu is dood en heb een nieuwe p4. ik deed gelijk die laptop in mijn tas maar die zag die baas dus en moest ik terug leggen :(

lees de draad voordat je blaat

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lol, allereerst welkom op tweakers :*)

zo worden er nog eens spannende verhalen veteld hier ;) mooi klote, maar anders ga je toch gewoon 's avonds een keer het hek over ;) ove je vraagt het de volgende keer eerst idd :D

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
floriske.nl schreef op 26 June 2003 @ 18:26:
lol, allereerst welkom op tweakers :*)

zo worden er nog eens spannende verhalen veteld hier ;) mooi klote, maar anders ga je toch gewoon 's avonds een keer het hek over ;) ove je vraagt het de volgende keer eerst idd :D
dat hek lijkt mij niet zo slim, hangen namenlijk best veel camera's gok ik zo :(
ook voerde ze daar een SPIKSPLINTER nieuwe aprilla sr 50 racing af, weas een gestolen scoot :(

maar het rare is ik vroeg het ana die medewerkers die vonden het allemaal ok.. toen kwam er ineens een man op me aflopen die begon te flippen :( toen ben ik maar gegaan, ga gewoon dinsdag weer ofzo en dan vraag ik het netjes aan die man :*)

lees de draad voordat je blaat

• Puc van S.
  • Laatst online: 16:21
moet je gewoon een 2efase lulverhaal voor een schoolproject ophangen, zelf een energie zuinige en goedkope pc maken ofzo met een eigenstroom voorziening

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste