Nou zo heb ik er idd ook nog een paar;
Blowholes
Loop je lokale praxis, gramma, multimate binnen en loop eens naar de afdeling loodgieterswerk. Geheid had daar ook spullen bijliggen voor de afzuiging van wazemkappen en wc's etc. Daar zitten ook verloopstukken tussen van 110 naar 80 en andere formaten. Ideaal voor je blowhole.
resultaat
Ook erg handig om een blowhole te maken had ik laatst bij de Aldi; een gatenboor van 60 tot 95 mm. Ideaal aangezien ik een Aopen HQ08 heb. Deze heeft een bollen voorkant dus dremelen/snijden/decouperen was praktisch onmogelijk als je een goed resultaat wou. Dit in combinatie met een kolomboor van je lokale hobby buur(t)man verzorgt een perfect gat.
Ccfl's
Ook een leuk idee als je je ccfl in je kast wil vastzetten maar toch voor tijdens je groffere casemod werkzaamheden wil werken zonder dat ding is;
Klitteband 
Deze kan je meestal vinden in het stoffenzaakje achter een winkelcentrum etc.
De zachte stukken klitteband lijm je met secondelijm (of een anders soort lijm die 't houd) aan de uiteinden van je ccfl vast (waar er dus krimpkous omheenzit

). Gewoon er helemaal omheen rollen als 't ware. Voor de andere kant neem je een paar Tesa power strips waarmee je de harde klitteband vastzet.
Waarom nou Tesa power stips? Simpel, ze zijn weer te verwijderen.

Anders zit je toch dat je ze of permanent vast (lijmt?) aan je kast of dat je kast moet verbouwen.
Baybus
Ook nog de tip voor de baybus bouwers. Meestal zie ik jullie een afdekplaatje pakken en daar doorheenboren en de zaak vastzetten. Ik heb 't iets anders aangepakt; Ik ben naar de lokale hobbyboer gegaan en heb daar een plastic boxje gekocht. Deze was precies even hoog als de afdekplaat. Na de randjes van de afdekplaat er met een haakse slijper eraf gehaald te hebben (hoezo overkill

) heb ik deze met plastic lijm vastgezet. Gaatjes erdoorheengeboord en hetzelfde als jullie weer verder gegaan. Het einderesultaat is dat m'n dradenboel netjes weggewerkt was in het boxje. De achterkant had ik 9 pins D-sub aansluitingen gemaakt zodat ik de baybus af kon koppelen van de fans en stroomvoorziening had ik een oude molex aan vast gemaakt.
resultaat
Ook las ik hierboven nog iemand die 't had over naar sloopgebouwen gaan om stroompanelen of iets dergelijks te halen. Nou is er nog iets was je soms in dit soort gebouwen vind; Cat5 Utp aansluitingen; Wanddozen of van die wandbalken. Meeste bedrijven vinden 't namelijk niet waard deze te "recycelen" en kopen liever nieuwe.
Voor andere mensen die ook in 't hoge noorden van noord holland wonen.
Onderdelen zoals de plastic box van de baybus of de ccfl heb in gehaald in Den Helder bij Hobby
DRama

. Deze heeft ook nog andere artikelen die wel handig zijn voor modden. Maar pas op; Deze zijn hier snel duur!
Ook een ander productje is een dubbele rubbere ring met een rubben buisje ertussen. Ok ok, wazig omschrijving weer
* Red Cell pakt de digicam weer.
Deze rubbertjes dus. Deze zijn ideaal als isolatie dempers. Ik heb ze in m'n server zitten tussen de HD en het frame waarin hij zit. Het is wat gepruts maar je kan deze rubbertjes door het gaatje van 't schroefje in 't frame krijgen (tenminste als je de goeie maat heb gekocht

Weet zelf ook niet, heb ze tot nu toe iedere keer op goed gelukt de goeie gekocht

) Eenmaal in 't gaatje zet je gewoon weer je hd ertussen en doe je 't schroefje door 't gaatje van 't rubber. Deze kleine speeltjes vangen naar mijn mening nog best van trillingen op van de hd.
Ik gebruik deze ook voor m'n cd-roms, voeding en casefan's. Ruim toepasbaar zou ik zeggen
Ook leuk als je nog een oude voeding heb liggen waarop je durft te experimenteren is een schakelaar inbouwen voor de fan van de voeding. Dit is meer van toepassing op oudere voedingen. M'n server fan was wat lawaaierig. Ik wou hem eigenlijk op 5 volt zetten maar ik wou de mogelijk houden om hem op 12 volt te zetten. (indien ie ooit eens z'n best moest doen)
Na m'n voeding opgegesloopt te hebben beleek dit heel eenvoudig en goedkoop te kunnen. Met 1 kleine 2 stands schakelaar

Als je namelijk kijkt waar de 5 en 12 volt aansluitingen van de printplaat afkomen zie je als je mazzel heb nog een paar lege gaatjes over. Als je ff controleerd aan de hand van de printbanen of deze ook 5 en 12 volt zijn kan je hier 2 draden op vastsolderen. Deze aan de schakelaar solderen en de uitgaande poot van de schakelaar weer aan de voedingsdraad van de fan solderen (die je natuurlijk al heb losgehaald

) Weer dichtschroeven en voila, een stille voeding, goedkoop en zonder een lelijke dradenboel.
Nou zover dit werkstuk over een paar opties goedkoop casemodden....

Voor vragen of verzoeken voor meer foto's etc... Zie profiel
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis