Ik ben zoals jullie mss weten een serverkast van MDF aan het maken. MDF zelf is al goedkoop, makkelijk te bewerken en ze zagen het nog voor je op maat ook
Ik wou alle kabels zo goed en netjes mogelijk weggewerkt hebben en daar heb ik de volgende dingen op bedacht: oude/kapotte voedingen van school gevraagt en gekregen, kabels eruitgehaald en de fan. Met deze kabels alles psies op maat gemaakt zodat ik geen een te lange kabel heb.
Tip om kabels goedkoop af te werken: met van die zogenaamde bindruggen, waar ze boekjes mee maken.
http://www.vikingdirect.nl > Kantoor> bureautoebehoren > inbindsystemen en toebehoren. Om de kabels op hun plek te houden heb ik van die kleine schoefhaken gebruikt die ik zo in de kast draai en dan kunnen de kabels zo onder het oogje gewerkt worden. Gekocht bij Doeland, prijsklasse 1 (1.50€ ongv.) 1 stuks 20mm verzinkte schoefhaken.
Bij de Aldi was van de week (deze week ook nog wel) een gatenboor in de aanbieding (5€). Daarmee heb ik 4 fangaten geboord en de ronde schijfen die je dan overhoud kan je mooi gebruiken als pootjes onder je case

Mijn kast is van mdf maar die gatenboor kan ook plastic en alluminium aan.
In de nieuwste computer hier thuis mag ik dus niet meer klooien sinds in van de week de processor gemold had

Dus daarom ben ik nu begonnen met oa. een server te bouwen zodat ik alles zelf kan bepalen. Onderdelen zijn vrij duur dus daarom scharrel ik zo veel mogelijk bij elkaar. Vrienden en kennissen worden gevraagt of ze nog oude overbodige spullen hebben liggen (een oom had nog een complete pentium 2 staan

) Ook computerwinkels hebben vaak heeel veeel spul liggen.
Voor de rest gewoon goed opletten met van alles en ook school is een goede bron van materiaal

potje verf mag zo mee.. wat schroefen.. stukkie hout.. en kapotte/overbodige dingen al helemaal
Aangezien mijn digicam foto`s van zulke belabberde kwaliteit maakt zal ik jullie daar mee besparen, maar zodra ik knappe fotows ken maken zal ik dat wel laten zien hier!