[nare bijsmaak] Modje

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je probleem nou? Die topicstarter snapt er niks van, nee. Maar is dat een doodzonde oid? Ik programmeer jou ook ondersteboven, en jij zal daaruitvolgende wellicht een in mijn ogen wellicht domme vraag kunnen stellen, moet ik jou dan afzeiken oid?

Je kunt lol hebben om dit soort topics :) maar dat neemt niet weg dat zo'n persoon echt met een vraag zit waar hij geen antwoord op heeft, want hij SNAPT HET NIET. googlen heeft dan ook geen zin, want hij snapt nauwelijks wat een muis is.

Dat klinkt wellicht wrang, dat ook dat soort users op dit forum zitten en dat (en dit is wellicht hard) dit forum ALLANG op het niveau computeridee.nl zit, maar dat is inherent aan de massa die hier zit. Met 50.000 geregistreerde gebruikers kun je niet verwachten dat dat de 50.000 meest slimme computerusers van nederland zijn. In tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:51:
Is die link verdomme al twee keer niet goed doorgekomen.. Pokke forum :{

Dan maar zo:

[...]

Een reactie van iemand die hier net nog pleit voor aflossing van de crew. Nee, mods die reageren zoals hij zijn echt een verbetering :z
Jij schijnt te vergeten dat ik toen nog in feite een newbie was (geregd op Tuesday 15 January 2002 17:13)

Mijn houding is al veranderd en dat zal blijven gebeuren.

Jij zegt dat GoT voor mensen is die "er meer vanaf weten". Dus geen n00bs. Als jij zo'n forum wil dan moet je 'm verborgen maken en alleen maar mensen laten reggen waarvan je zeker weet dat ze geen n00b zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ken uzelf, ken het al.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren maar ik wil in ieder geval mijn excuses aanbieden voor de vrij botte sluitmessage. Het kwam er net even te rot uit, topic was trouwens sowieso op slot gegaan omdat de vraag gewoon te basis is. Wij willen het niet gebruiken van Google/de search ontmoedigen in /13 vandaar dat dit soort topics op slot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verontschuldigingen is niet waar het hier om gaat, het is zaak vooruit te kijken en problemen op te lossen, niet met vingers te wijzen...

ONtopic, nog goede, originele gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op 09 augustus 2002 @ 16:58:
Heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren maar ik wil in ieder geval mijn excuses aanbieden voor de vrij botte sluitmessage. Het kwam er net even te rot uit, topic was trouwens sowieso op slot gegaan omdat de vraag gewoon te basis is. Wij willen het niet gebruiken van Google/de search ontmoedigen in /13 vandaar dat dit soort topics op slot gaan.
Nobele actie, die excuses, maar ook jij snapt het niet: JIJ krijgt bij google wellicht in de 1e 10 pages genoeg antwoord op je vraag die je hebt opgezocht door de JUISTE keywords te kiezen bij google.

Echter, de meeste mensen hebben daar nog veel moeite mee. Je kunt wel google als 1e eis oplepelen, in /14 is voor de microsoft oriented vragen steevast wel een antwoord in de MSDN te vinden, maar als je niet KUNT zoeken dan krijg je wellicht wel 1 miljoen hits maar je kunt er geen reet mee. En na 3 keer google te hebben gebruikt zonder success ga je als groene proggert niet daar nog eens een 4e keer tijd aan verspillen: je dumpt je vraag en krijgt hopelijk binnen een uurtje antwoord. En ik zeg dan: waarom niet? Vragensteller blij en antwoordgever ook, want hij heeft iemand weer geholpen en blij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wekkel schreef op 09 augustus 2002 @ 17:00:
Verontschuldigingen is niet waar het hier om gaat, het is zaak vooruit te kijken en problemen op te lossen, niet met vingers te wijzen...

ONtopic, nog goede, originele gedachten?
Ik neem aan dat het opsplitsen van GoT in een n00b forum en tweakers forum geen optie is.
Als een persoon zich voldoende heeft bewezen in het n00b forum dan mag ie naar het tweakers forum. En als een tweakers dan nog een vraag heeft waarvan ie zelf al denkt, tja dit is een n00b vraag. dan kan ie die in het n00b forum stellen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:53:
[...]
*RRRRT*
'De gebruikers ergeren' -> onzin. Sommige mensen kunnen zich niet beheersen en hebben een ongebreidelde drang om ELK topic te openen en de vraag te bekijken en als die te simpel is in hun woorden, daar iets van te zeggen en daar worden die personen een beetje moe van.
Tsja, er is verschil tussen simpel, en simpel. Een complete code request bijvoorbeeld, of een vraag hoe je het register moet gebruiken vanuit VB. De laatste zou ik met plezier verwijzen naar een site, maar die andere, waarschijnlijk niet eens moeite doen om te replyen, of naar SM te gaan (doe ik sowieso al nooit eigenlijk, zoals de HTML "scrolling foto" topic in /14)

Hmm, lastig te verwoorden, ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik op doel (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Exirion

Gadgetfetisjist

[nohtml]
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:57:
Wat is je probleem nou? Die topicstarter snapt er niks van, nee. Maar is dat een doodzonde oid?
Beter lezen makker. Het ging me om deze post:
mwahahaha
n00b

Videokaart geheugen heeft niets te maken met de geheugen specificaties van je mobo
Notabene een post van iemand die net nog vond dat mods n00bs teveel afbekken.
Ik programmeer jou ook ondersteboven, en jij zal daaruitvolgende wellicht een in mijn ogen wellicht domme vraag kunnen stellen, moet ik jou dan afzeiken oid?
LOL! Goh, denk je dat? Wat maakt je daar zo zeker van ;)

Ik heb misschien nog wel meer programmeer ervaring dan jij, meneer de senior engineer :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 17:03:
[...]

Ik neem aan dat het opsplitsen van GoT in een n00b forum en tweakers forum geen optie is.
Als een persoon zich voldoende heeft bewezen in het n00b forum dan mag ie naar het tweakers forum. En als een tweakers dan nog een vraag heeft waarvan ie zelf al denkt, tja dit is een n00b vraag. dan kan ie die in het n00b forum stellen.
Is al besproken... toen ik registreerde deed ik dat om volgens mij iemand emt een winsock probleem in VB op te lossen.. terwijl ik erg veel ervaring had met VB. En als ik registreer ben ik dus eerst een n00b? Dat is dus het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben al vrij lang bezig met het bouwen van websites, niet op prof niveau, alleen html en php/mysql. Maar ik laat het uit mijn hoofd om hier op got daar vragen over te stellen. Ik heb gewoon bang dat ik weggehoond word met google, search enz. enz. Ik post die vragen nu op computertotaal of andere fora.
Op Got help ik alleen andere mensen en post ik in SG en HK. Verder heb ik ook heel veel aan de search.
Maar een vraag posten hier? Alleen als ik zeker weet dat het een moeilijk probleem is waar niet 123 een antwoord op te vinden valt.

Nu ben ik aan het zoeken naar een manier om te voorkomen dat heel mijn site steeds opnieuw opgebouwd moet worden. Het is een tabel met 4 rijen en 1 kolom. Ik heb al wat gevonden over de iframe tag, maar ik ga nog echt nix vragen hier. Het antwoord zal vast wel heel simpel zijn voor de experts en de modjes. Nee, voor problemen gebruik ik andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 17:04:
[nohtml][...]
[...]
[...]
Exirion, lees mijn posts nog ff door, de tweede post voor deze.

En kun jij ff een quote plaatsen van mijn reactie waaruit jij dat opmaakt? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik dat heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 17:07:
Exirion, lees mijn posts nog ff door, de tweede post voor deze.

Jaja, ok.. Het is je vergeven ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik vind het op zich ook een goed punt wat mensen als Chaos en Otis over proberen te brengen. Laat de moderators niet bepalen wanneer een vraag te simpel is, maar laat de users dat bepalen. Zodra iemand merkt dat er geen antwoorden komen op z'n vraag moet ie wel meer informatie gaan geven of zelf dingen gaan opzoeken. Het enige waar je tegen op moet treden is mensen die in dat soort topics gaan lopen zeuren. De users die zich ergeren aan het niveau moeten zich of gedragen als een regular (netjes, beleefd, behulpzaam wijzen op andere manieren om problemen op te lossen dan meteen een topic starten), of gewoon hun mond dichthouden en een draadje opzoeken dat ze wel bevalt.

Iedereen moet het ooit leren, en mensen die hier nieuw komen en merken dat mensen de tijd voor 'm nemen zal die trend waarschijnlijk ook zelf overnemen. Zo leert ie veel meer dan met een slotje, en krijg je er naar verloop van tijd weer een 'expert' bij die andere nieuwelingen kan helpen.

Het gevaar is natuurlijk dat er straks alleen nog maar topics met 'simpele' vragen staan, waardoor mensen met veel kennis zich gaan vervelen, maar dat kun je afvangen met speciale fora voor algemene discussies of vragen van hoger niveau.

Misschien gewoon eens mee experimenteren in 1 forum?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

WouterG

Dit is geen ondertitel

[quote]Wouter Tinus schreef op 09 augustus 2002 @ 17:10:
Een verhaal[quote]

Wow, dit vind ik echt een zwaar relaxt idee. Hulde _/-\o_
Toch zal de uitvoering ervan wel moeilijk zijn denk ik, er moet dan een hele verandering in de instellen van de mensen hier komen.

Welk subfora bied zich aan voor een test? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wouter Tinus schreef op 09 augustus 2002 @ 17:10:
Ik vind het op zich ook een goed punt wat mensen als Chaos en Otis over proberen te brengen. Laat de moderators niet bepalen wanneer een vraag te simpel is, maar laat de users dat bepalen. Zodra iemand merkt dat er geen antwoorden komen op z'n vraag moet ie wel meer informatie gaan geven of zelf dingen gaan opzoeken. Het enige waar je tegen op moet treden is mensen die in dat soort topics gaan lopen zeuren. De users die zich ergeren aan het niveau moeten zich of gedragen als een regular (netjes, beleefd, behulpzaam wijzen op andere manieren om problemen op te lossen dan meteen een topic starten), of gewoon hun mond dichthouden en een draadje opzoeken dat ze wel bevalt.
Ja maar hoe prent je alle al bestaande users in de kop dat ze niet in een n00b topic moeten reageren als ze geen antwoord hebben? Keihard bannen is een oplossing maar men schijnt hier niet van drastische aanpakken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 17:14:
Ja maar hoe prent je alle al bestaande users in de kop dat ze niet in een n00b topic moeten reageren als ze geen antwoord hebben? Keihard bannen is een oplossing maar men schijnt hier niet van drastische aanpakken te houden.
Keihard bannen hoeft niet :+. Tempbannen kan ook >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen idee meer heb hoe het er nou vroeger op GoT aan toe ging en wat toen het niveau was. Wat ik wel weet is dat het geroep dat alles vroeger beter was, van alle tijden is. Barre beelden schetsen van de situatie nu neem ik dan ook met een korrel zout.

Misschien moeten we eens wat meer van users genieten. Ik kan me nog levendig SebastianSK herinneren met zijn voodoo3 site en die onmogelijk kromme zinnen. Weinig inhoudelijk, maar wel erg vermakelijk. Ik kan groots genieten van die nOOb met zijn vraag net over DDR RAM en zijn videoplankie. Maar goed.

Als je het niveau hoog wilt houden, moet je m.i. bij het begin beginnen en dat is bij jezelf. Goed doet, goed ontmoet is toch een adagium wat maar al te vaak opgang vindt. Iemand zijn topic slotteren (nieuw woord? :P ) is geen probleem, maar de manier waarop misschien wel. Strikt genomen is slotteren eigenlijk mosterd na de maaltijd. Zodra iemand een vraag heeft gesteld, is de vraag levend en een slot dus achteraf gedoe om het niveau? hoog te houden (in mijn ogen dus repressief juist het hoog houden niet hoog houden, want geen antwoord, maar een leeg topic). Echt hoog houden zou in die optiek eigenlijk aan de voordeur moeten geschieden, dus voordat de vraag publiek wordt. Uit praktische overwegingen wordt natuurlijk de thread pas na openen besnuffeld en gewaardeerd, maar het idee is natuurlijk om voor de vraag deze toets toe te passen. Of we die kant op willen, is een tweede.

Laten we maar eens beginnen met alle negatieve reacties op een nOOb vraag eens te drukken. Een negatieve reactie voegt niets toe, en de nOOb wordt er ook niet gelukkiger van. Bovendien zijn er ook domweg mensen die het leuk vinden om simpele vragen te beantwoorden, daar moet je ook rekening mee houden. Zolang GoT geen test aan de poort heeft om geregisteerd te worden als user, blijf je dit soort nOOb vragen houden. Dit consequent met slotjes beantwoorden is misschien leuke opschoning, maar eigenlijk een nonoplossing, meer symptoombestrijding. Ergo, een echte oplossing is het niet, meer het opschonen van de winkel en een soort elite-gedachte creeren. Ondanks dat wij de Fokkers (naar het schijnt), niet zo trekken en vice-versa, kan ik me wel vinden in de klacht dat GoTTers zich blijkbaar zo goed vinden met hun elite (l337) groep en ‘minderwaardige, domme’ users weren in al hun godheid.

Daarom pleit ik meer voor een toets aan de poort als je echt wat wil veranderen aan het slotjes gedoe. Slotjes zijn m.i. meer voor warezrequests, ongewenst bloot, flames etc. Simpele vragen zijn juist een streling van ons ego omdat mensen blijkbaar hun vertrouwen in ons stellen. Als je geen zin hebt in het beantwoorden daarvan, simpel, sla het over. SIM-PEL.

Sloten zetten bij nOOb vragen zal waarschijnlijk meer werk geven achteraf (met onze nette mods, die overal een net antwoord op geven), dan gewoon de vraag rustig uit laten rollen en laten beantwoorden door een user. De negativos moeten gewoon wegblijven uit dat soort threads, wannabee mods als ze zijn (oke, ik maak me er ook wel schuldig aan :7 ).

Oftewel, je doet niets en blijft op deze weg doorgaan met modderen en sloten zetten of je benaderd het eens wat anders: (1) toegangsbeleid nieuwe users of (2) accepteren dat je nou eenmaal een techforum bent waar ook nOObs ongehinderd topics kunnen plaatsen.

Veel woordjes, wordt moeilijk voor users om 17:18 op vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Persoonlijk heb ik geen problemen met 'makkelijke vragen' als ze onder het volgende vallen:
Vragen die _jij_ moeilijk vind mag je best stellen, maar dan moet je wel aan de volgende voorwaarden voldoen:

• De manual (goed) hebben gelezen
• Support.website.com goed hebben uitgepluist *
• De gotfaq's (goed) hebben doorgenomen
• De search goed gebruikt *
• Leg je probleem luid en duidelijk neer, en verwacht _niet_ een kant en klare oplossing
• Neem genoegen met een zetje in de juiste richting :)

* met goed gebruiken bedoel ik dus _niet_ één keyword proberen, en als de eerste hit niks oplevert => open new topic
Verder zie ik in thread 'van een laag niveau' véééél liever dat iemand de hulpende hand biedt (en terloops Algemene gedragsregels (Netiquette) noemt) dan mensen die allemaal menen te moeten zeggen dat het zo'n simpele vraag is (als het zo'n simpele vraag is waarom beantwoord je um dan niet ?)

Over het modereren van dat soort draadjes: Als het topic nog weinig reacties heeft en die zijn niet echt van hetzelfde niveau (utfs enzo) laat ik dergelijke topic's lekker lopen. Is het iets waar ik wat van weet, of ik heb ff de tijd om te zoeken probeer ik ff een zetje in de rug te geven.

Is de thread onderhand zover dat iedereen aan het roepen is dat het een makkelijke vraag is gaattie dicht, maar eigenlijk eerder omdat de thread niet loopt dan dat het een makkelijke vraag is :)

Het zijn niet zozeer de makkelijke vragen die het um doen, maar eerder de replies die erop volgen die de veroorzaker zijn. Als 'we' die mensen gewoon rustig uitleg geven en onderwijl the way of GoT bijbrengen is dat veel beter.

Overigens vind ik roepen dat iets utfs is (maar dan met iets meer woorden), of welke (niet behulpzame)) variant hierop niet de way of GoT :)

Tuurlijk is het vervelend als je makkelijke vragen tegenkomt, maar weet je: Als je ze verder niet leest heb je er ook geen last van. Laat dat (if needed) maar aan de modjes over :7

Wekkel: waarom zeg je nou wat ik wil bedoelen (behalve de poortscan dan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:42:
[...]
* Exirion denkt ineens aan een quote:

"I know what you're thinking... Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I kinda lost track myself. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you got to ask yourself one question...
Do I feel lucky. Well... do ya punk?" :7
Quotes heersen 8-)

Wat dacht je van de volgende:
Zarathoestra spreekt tegen de zon:
O grote ster! Wat zou uw geluk zijn als u niet degenen had voor wie u schijnt!

of deze:
Wie een vreemde taal een beetje beheerst heeft er meer plezier aan dan wie haar goed spreekt. Het plezier is aan de half-kundigen.

Met andere woorden, de kundigen hoeven niet beschermd te worden tegen degenen die zij wat kunnen leren.
Waarschijnlijk halen zij meer plezier uit het opleiden dan op hun eigen niveau een discussie houden.

De 'history-repeating' antwoordpost op dit zal ik alvast intikken:
Ja er zijn misschien mensen die dermate moeilijk op het juiste spoor te zetten zijn dat je ze beter kunt bannen, dat hoeft ook niet te veranderen.
Maar de rest kun je beter opleiden dan klein houden.

In beleidsvorm hoeft dat voor het grootste gedeelte niet anders te zijn dan nu het geval is.
Ook nu wordt een foute poster niet gelijk geband, dat is goed.
Maar hij/zij wordt nog wel vaak een spreekwoordelijke tik gegeven, soms door users, soms door mods.
Door deze tikken wordt ontwikkeling niet gestimuleerd.
Dat moet veranderen en dat is dus modden op reacties.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 17:04:
[nohtml][...]
Beter lezen makker. Het ging me om deze post:
[...]
Maar hij is dan ook NU geen mod. Ik schoffel ook elke dag mensen onder het gras, maar ik ben dan ook geen crewlid noch een gezegende met een '+', dus een gewone user net als die persoon. En als hij zegt dat mods n00bs teveel afbekken, dan heeft dat toch geen enkele relatie met wat hij zelf doet? De opmerking an sig staat toch los van het verleden van degene die de opmerking (lees: constatering doet) geeft?
[...]
LOL! Goh, denk je dat? Wat maakt je daar zo zeker van ;)
Ik heb misschien nog wel meer programmeer ervaring dan jij, meneer de senior engineer :)
Je komt sowieso minimaal 6 jaar ervaring tekort ;) Maar ik overdreef uiteraard, om aan te geven dat het bepalen wat het niveau is van degene die je tegenover je hebt, knap lastig is, ookal staat er 'hio' of 'inf uni' en een geboortedatum van ver voor de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oh, leuk.. Gaan we quoten :P

Weet ik ook nog een leuke:
Hier, in de onmiddellijke nabijheid van het bovenste sterke en lichte principe, ondergaat de natuur van het donkere een verandering. Het spant niet langer samen tegen het sterke principe, maar onderwerpt zich aan zijn leiding. Deze bovenste der zwakke lijnen weet zelfs alle overigen naar de sterke lijn aan de top te leiden, gelijk een vorstin haar dienaressen 'als een school vissen' naar haar man voert en aldus zijn gunst verovert. Door zich op deze wijze vrijwillig in dienst van het hogere te stellen, vindt het lagere zijn geluk, en ook het hogere komt tot zijn recht. Zo werkt alles mede ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Otis schreef op 09 augustus 2002 @ 17:25:
Je komt sowieso minimaal 6 jaar ervaring tekort ;)
Geen idee wanneer jij begonnen bent. Zelf heb ik inmiddels ruim 17 jaar intensieve ervaring op allerlei vlakken en met allerlei talen en platforms. Maar goed, we zullen er geen persoonlijke strijd van maken ;)
Maar ik overdreef uiteraard, om aan te geven dat het bepalen wat het niveau is van degene die je tegenover je hebt, knap lastig is, ookal staat er 'hio' of 'inf uni' en een geboortedatum van ver voor de oorlog.
Snap ik wel. Daarom hapte ik maar niet al te hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Zodra iemand merkt dat er geen antwoorden komen op z'n vraag moet ie wel meer informatie gaan geven of zelf dingen gaan opzoeken.

Nee hoor, je schopt je topic gewoon eerst 10x omhoog, en als je dan nog geen antwoord krijgt begin je gewoon met crossposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mwoah, dat valt wel mee hoor. D'r zijn er genoeg die dat niet doen, maar die vallen niet zo makkelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
[totally offtopic]
Hey Jaymz, zou jij je icon ff kunnen spiegelen? Ik verwar 'm steeds voor |:( en da's niet plezierig, krijg 't gevoel dat jij je overal aan stoort :P
[/totally offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Twynn schreef op 09 augustus 2002 @ 17:36:
[...]

Nee hoor, je schopt je topic gewoon eerst 10x omhoog, en als je dan nog geen antwoord krijgt begin je gewoon met crossposten.
bitter&boos=onvermogen

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Nitrox, je bent de eerste in de (bijna) twee jaar da'k um heb. Ik vind het grootte verschil tussen de smiley en mijn icon wel duidelijk genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Jaymz schreef op 09 augustus 2002 @ 17:44:
Nitrox, je bent de eerste in de (bijna) twee jaar da'k um heb. Ik vind het grootte verschil tussen de smiley en mijn icon wel duidelijk genoeg :P
Nou, vanuit een ooghoek niet hoor. Maar als je 'm niet wil veranderen is't geen probleem :) Ik accepteer het wel....dat je een mopperkont bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Exirion? Waarom komt er geen stuurlui & wal-reactie op wat Wouter zei? Waarom vertel je 'm niet even dat ie onhaalbare dingen zegt?

Even een paar quotes onder elkaar om je geheugen op te frissen:
Laat de moderators niet bepalen wanneer een vraag te simpel is, maar laat de users dat bepalen. Zodra iemand merkt dat er geen antwoorden komen op z'n vraag moet ie wel meer informatie gaan geven of zelf dingen gaan opzoeken.
Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 12:11:
Je *hoeft* niet te reageren op vragen die je niet wilt beantwoorden hoor. Laat ze voor anderen liggen, die wel de vraag willen beantwoorden.

En misschien blijkt iedereen wel te vinden dat de vraag te onzinnig is, dan merkt de vragensteller dat vanzelf doordat er geen antwoord komt.. en zal hij z'n vraag misschien wel herformuleren. Of zoekt zelf elders verder naar een antwoord.
Het enige waar je tegen op moet treden is mensen die in dat soort topics gaan lopen zeuren.
Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 12:20:
En dus moet je de mensen die foute reacties plaatsen aanpakken, niet degenen die 'domme' vragen stellen.
Zijn woorden van blauwe usertjes anders dan woorden van zwarte usertjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 17:48:
[...]
Zijn woorden van blauwe usertjes anders dan woorden van zwarte usertjes ofzo?
Ja, rooie users zien blauwe users niet :P

sorry, beetje gein moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 17:48:
Exirion? Waarom komt er geen stuurlui & wal-reactie op wat Wouter zei? Waarom vertel je 'm niet even dat ie onhaalbare dingen zegt?

Als ik een paar keer een aantal dingen heb gelezen waar ik op gereageerd heb, en iemand komt het daarna nog een keer dunnetjes overdoen door weer een verhaal van dezelfde strekking af te steken, dan heb ik weinig zin om nog een keer dezelfde tegenargumenten aan te dragen.

Ik twijfel dan eigenlijk tussen de :{ smilie en de |:( smilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Woei! Topic in PMG loopt storm joh :P
Is deze discussie (dit draadje) nou over en word ie gesloten of gaan we hier ook door met ons "vragen-uurtje" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik aanvoeren dat in de soortgelijke thread in /14 het lijkt alsof de moderators aldaar je mening niet delen, Exirion? Alhier krijg ik de neiging dat je de mening van de crew vertegenwoordigd en dat niets meer zal helpen. Dat opperde ik daar, en kreeg de wind van voren.

Wat is het nou: de crew vindt dat wat je ook doet, het is al eens gedaan en het helpt niet, of staat volledig open voor IEDER idee en is welwillend dat te proberen?

offtopic:
Jaymz heeft zn icon van Testcase gekregen omdat Jaymz in bijna iedere posting een typo of wat maakte en die moest editen en daar steevast een '|:(' achter zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 18:12:
Mag ik aanvoeren dat in de soortgelijke thread in /14 het lijkt alsof de moderators aldaar je mening niet delen, Exirion? Alhier krijg ik de neiging dat je de mening van de crew vertegenwoordigd en dat niets meer zal helpen. Dat opperde ik daar, en kreeg de wind van voren.

Wat is het nou: de crew vindt dat wat je ook doet, het is al eens gedaan en het helpt niet, of staat volledig open voor IEDER idee en is welwillend dat te proberen?

offtopic:
Jaymz heeft zn icon van Testcase gekregen omdat Jaymz in bijna iedere posting een typo of wat maakte en die moest editen en daar steevast een '|:(' achter zette
Schop de mods uit /14 hierheen zou ik zeggen. Welk forum is /14 ook alweer?
LOL @ offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is heel simpel: fra zoals W&G en P&W en bijvoorbeeld ook NOS, hebben gemiddeld genomen met een ander soort publiek te doen dan massafora zoals de hardwarefora en de softwarefora naast NOS. Waarom? Omdat hardware en software fora zijn waar elke snotneus met een computer komt.

Het is een ander publiek, dus de problemen hebben soms ook een andere schaal en/of oorzaak. Hetzelfde geldt voor de oplossingen.

Maar ook ik sta open voor suggesties, getuige deze topic die ik heb geopend in PMG:

[rml][ Discussie] De moderatie in PMG[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

In mijn mod-tijd was het mijn streven geen enkele goedwillende user met een kut-gevoel van het forum te laten gaan. Een sluitmessage bevatte meestal wel een link in de goede richting, een vriendelijk woord of een verzoek toch echt eens een html boek in te gaan kijken bij voorkeur onder een grote boom in een mooie appelboomgaard onder een lekker zonnetje. Wat het ook altijd goed doet is een paar keywords die de user lekker zelf in google in kan tikken. Want wat Otis zegt klopt idd - google heeft weinig zin als je de keywords niet weet.

Soms ben je wel eens iets chagrijniger en dan sluit je wel eens ietwat onaardiger. Maar meestal ging ik dan gewoon niet modden. Net zoals modden met een slok teveel op, kan ik ook afraden. Veel spelfouten, verkeerd begrip van de post en echt aardiger werd ik er iig ook niet op. :/

Er is niets te doen aan het niveau, het enige wat je kunt doen is posts die volgens jou niet een voldoende niveau halen sluiten en dan hopen dat users een beetje snappen dat ze nog niet echt een niveau hebben om op GoT rond te darren. Als je dat aardig doet is er niets aan de hand. Mod-werk is gewoon mensenwerk. Persoonlijk had ik ook niet echt veel op met users die active topics aan hebben staan en in iedere vraag die nogal simpel is utfs enz enz gaan bleren. Heb daar ook menig mailtje over verstuurd. :Y

En 10 regulars in W&G :? dan heb je 10 regulars 3 lite-mods 1 mod 1 HGM en 1 HGA, een batterij 'Global Mods' en 70 active users. (kan iemand ff kijken hoeveel het er p'sies zijn in 1337) Beetje overkill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk meer dat het grotendeels Exirion's mening is, met een grote mate van "zo ziet de crew het" en af en toe "zo zie ik dat de crew het ziet" erdoor verweven.

Dat betekend absoluut niet dat elk crewlid het per definitie of 100% eens met Exirion is of moet zijn (ook niet dat elk crewlid dat niet is overigens ;) ).

Kortom, Exirion is een crewlid en niet "de crew", daar had je zelf al uit kunnen afleiden dat wat hij zegt niet perse als woordvoerder van "de crew" bedoelt is, maar al helemaal niet als "zo ziet _alle_ crew het".
Sterker nog, je loopt zelfs kans dat Exirion het expres wat overdrijft om de discussie wakker te houden >:)

En ik heb geen zin om nog meer te tikken hierover, maar als je hieruit denkt te moeten concluderen dat er onenigheid/ruzies/whatever binnen de crew zijn dan zit je gewoon fout :)

Sowieso is er _per_ forum nog een afwijkend beleid mogelijk, wat dus ook al betekend dat "wij van /14" er andere meningen op na mogen houden wat beleid betreft "hoe te modereren" dan in bijv PMG.

[btw]
ik n00b :) parse error
Dat soort threads blijven in P&W echt niet open hoor...
[/btw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ACM schreef op 09 augustus 2002 @ 18:26:
[nohtml][...][/nohtml]
Sterker nog, je loopt zelfs kans dat Exirion het expres wat overdrijft om de discussie wakker te houden >:)

O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij zijn er gewoon een aantal users en modjes met nogal grote ego's ;) en dat botst soms een beetje. Niets mis mee hoor, totdat het over politiek gaat. :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Twynn schreef op 09 augustus 2002 @ 17:36:
Als de moderators zich niet meer zo'n zorgen maken over het niveau dan hebben ze meer tijd over om te letten op crossposten en schoppen. Dit zijn nu eenmaal geen dingen die over 1 nacht ijs gaan, en ik wil ook tegen niemand zeggen van 'zo moet het', maar ik denk toch dat je niet zomaar je ogen moet sluiten voor het soort aanpak dat hier wordt voorgesteld.

Dat er meer en meer mensen komen - vooral ook mensen met een 'lager' niveau - kun je nu eenmaal niet tegengaan. Op dit moment probeert men met man en macht de mentaliteit van de users te veranderen, maar dat is IMO vechten tegen de bierkaai, zeker met een satijnen-handschoentjes aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wouter Tinus schreef op 09 augustus 2002 @ 18:45:
[...]
Op dit moment probeert men met man en macht de mentaliteit van de users te veranderen, maar dat is IMO vechten tegen de bierkaai, zeker met een satijnen-handschoentjes aanpak.
Precies, maar wat blijft dan over?
- Dezelfde aanpak als nu die deze discussies veroorzaakt en dus kennelijk niet goed werkt.
- Een drastische aanpak waar de mods met weerzin tegenaan kijken.

Het moet ergens anders gezocht worden, niet bij de users of de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 18:52:
[...]
- Dezelfde aanpak als nu die deze discussies veroorzaakt en dus kennelijk niet goed werkt.

Je vergeet de derde optie: vragen van laag niveau niet bestrijden maar in goede banen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wouter Tinus schreef op 09 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

Je vergeet de derde optie: vragen van laag niveau niet bestrijden maar in goede banen leiden.
Als je Exirion's posts goed zou lezen zou je dus weten dat dat als een drastische aanpak geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat zoals altijd de gulden weg in het midden ligt (Hmm, zouden ze het daarom misschien altijd over de 'gulden middenweg' hebben?)

In de meest positieve situatie (waar we noobs / newbies wel hebben) reageren alleen mensen die het 'leuk vinden' om mensen te helpen; mensen die meteen met de faq gaan lopen smijten of anderszinds niet on-topic en constructief reageren gewoon niet.
De 'mensen met een probleem' aan de andere kant nemen genoegen met 'hints, tips en zetjes in de rug' en gaan niet lopen mekkeren als ze niet binnen het uur een volledige oplossing hebben.

Moderators grijpen alleen in als threads (an sich) niet lopen of er zaken gebeuren die niet gewenst zijn en zullen als het opvalt als iemand wel heel erg lui is een mailtje de deur uit doen waarin zij vertellen wat nou wel de bedoeling is ( http://gatheirng.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag )

Geven en nemen dus ;)

Natuurlijk is dit niet een situatie waar we morgen om 12:00 op zitten, daar heb je een lange weg voor nodig die hebbelig en stijl is. In de tussentijd moeten we het echter wel met elkaar doen. Kijk es een keer de andere kant op als iemand een 'domme vraag' stelt, of geef hem/haar een hint en wijs hem/haar es op de FAQ waarin wordt verteld hoe verwacht wordt hoe je je probleem aan GoT dient voor te leggen.

Imho is er maar één weg, en die is onder het mom: We komen er samen wel uit. Tweerichtingsverkeer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Jaymz schreef op 09 augustus 2002 @ 19:04:
[..]
Imho is er maar één weg, en die is onder het mom: We komen er samen wel uit. Tweerichtingsverkeer dus :)
Ja, maar er zijn altijd van die lijpo's die deze visie niet delen, wat doe je met die mensen? Bannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Negeren, en proberen op te voeden. Als ze menen in hun recht te staan en irritant gaan doen ben ik opeens die 'lieve Jaymz' niet meer. (maar dat hebben de meesten van jullie nooit meegemaakt :+)

Maar ga er svp in topic's niet op in. Daar is SM voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:53:
[...]
*RRRRT*
'De gebruikers ergeren' -> onzin. Sommige mensen kunnen zich niet beheersen en hebben een ongebreidelde drang om ELK topic te openen en de vraag te bekijken en als die te simpel is in hun woorden, daar iets van te zeggen en daar worden die personen een beetje moe van.
Geen onzin. In /14 check ik alleen nog [C] / [C++] en een enkele keer eens [ALG]. De rest is teveel puin ruimen. En dat betekent dus dat mensen geen antwoord krijgen op echte problemen omdat die topics verzuipen in vragen waarvoor Google bedoeld is.
Ok, mijn referentie materiaal zijn gemodde USENET groups, en dat nivo is hier niet haalbaar ( nofi ). Evengoed zou ik als ik mod was
Sowieso vind ik dat niet de gebruikers het gewenste nivo bepalen. Dat is aan digenen die het werk verrichten. Als het je nivo onacceptabel hoog/laag vindt begin je maar een eigen GoT2. Dat ik het nivo in /14 laag vind is dus absoluut geen kritiek op de mods.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb kort voor 6 uur deze topic geopend:

[rml][ Discussie] De moderatie in PMG[/rml]

Nu, twee uur later, hebben we 23 goed onderbouwde reacties gekregen. Het is opvallend dat de meeste mensen een actieve aanpak toejuichen. De algemene stelling is dat de crew daar immers voor aangesteld is.

Enkele quotes:
Wat mij betreft mogen jullie flink actief blijven modden.
Anders wordt het nog een groter zootje.
Als iemand de FAQ niet leest schop wat mij betreft flink hard zodat ze het niet snel nog een keer zullen flikken.
Doe je het niet dan blijven ze gewoon nutteloze topics aanmaken. O-)
100% mee eens.

Zonder actieve moderatie zal het juist alleen maar erger worden.
waar zijn de mod's anders voor aangesteld dan actief beleid uit voeren.
het is hard nodig om blaters en nutteloze topics uit te ziften.
je moet toch op enige wijze je eigen site serieus nemen. (8>
ik vind ook dat er meer gelet moet worden op mensen die reageren en anderen af zeiken of van die nutteloze reply's geven zoals, "ik ook". :+
daar kan je dus absoluut niks mee en het maakt het topic langer en dus onoverzichtelijker.

Ik ben er voor dat er gewoon actief en streng gemod wordt.
Als moderator kun je echter niet alles doorlezen/bekijken dus de nodige SM topics zijn ook nodig.
Mijn mening: een vraag die heel makkelijk met de search te vinden is resulteerd iig in een note.
Als een user begint op te vallen met UTFS topics: direct een mailtje sturen, gaat ie nog door dan moet ie maar een OW hebben ofzo.
Het probleem van GoT op dit moment is dat er gewoon veel te veel overbodige topics en topics van een te laag niveau zijn. Dit haalt gewoon het algemene niveau te veel omlaag.

edit:
[...]
Ik ben ook n00b geweest, en heb ook een keer een dom topic geopend. Daar schaam ik me niet voor, en dat geef ik dus ook gewoon toe.
Ik ben er toen op gewezen dat ik eerst eens wat beter rond moest kijken voor een topic te openen. De nieuwe FAQ is hier zeer duidelijk in, dus iedereen kan dit weten.

Ik ben van mening dat de moderators dit moeten doen. Tegenwoordig is (helaas) het merendeel van de users van nogal laag niveau. Laat je het aan de users over waar een slot op moet dan zal dit dus nooit meer gebeuren. Gevolg: niveau keldert nog meer zodat GoT een soort beginnersweb wordt. Ik vind dat het niveau hoog moet blijven.

Opvallend is dat zelfs (ex)newbies zich erin kunnen vinden. Nou is 23 reacties nog niet echt heel erg veel, dus we wachten de rest van de discussie af. Maar ik denk toch dat we gerust mogen stellen dat we het als crew niet zo beroerd doen ;)

Dus het spijt me voor de gedreven critici, we kiezen nu voor een democratische aanpak, en het blijkt dat de aanpak van de crew in wezen aansluit op de wens van erg veel users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 20:11:
Dus het spijt me voor de gedreven critici, we kiezen nu voor een democratische aanpak, en het blijkt dat de aanpak van de crew in wezen aansluit op de wens van erg veel users.
:X

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tsja, als de crew toch alleen maar wil horen dat ze verder moet gaan met bot hakken zitten we hier een beetje onze tijd te verspillen lijkt me... Ik dacht dat jullie een oplossing wilden, blijkbaar niet dus.

[ Voor 0% gewijzigd door Chaos op 09-08-2002 20:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zijn mijn replies invisible ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 20:27:
Tsja, als de crew toch alleen maar wil horen dat ze verder moet gaan met bot hakken zitten we hier een beetje onze tijd te verspillen lijkt me... Ik dacht dat jullie een oplossing wilden, blijkbaar niet dus.

Sjongejonge zeg... ik dacht toch wel dat ik hier had geprobeerd om een goeie discussie te voeren. Daarna open ik notabene een topic in PMG om mijn eigen publiek te vragen wat ze zelf willen.

En als hun reactie toevallig niet aansluit op jullie mening dan heb ik het weer gedaan? :Z

Je bent nu wel heel erg lullig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 20:30:
[...]
Sjongejonge zeg... ik dacht toch wel dat ik hier had geprobeerd om een goeie discussie te voeren. Daarna open ik notabene een topic in PMG om mijn eigen publiek te vragen wat ze zelf willen.

En als hun reactie toevallig niet aansluit op jullie mening dan heb ik het weer gedaan? :Z

Je bent nu wel heel erg lullig bezig.
Nee, wees maar gerust hoor, jij blijft buiten schot :)

Maar de meesten die tot nu toe hebben gereageerd, stuk of 8 (:P) zijn volgens mij van het type "geen drastische veranderingen". Tja, als de rest van GoT ook zo is dan kan ik daar mee leven.

Je moet geen conclusies trekken voordat het topic iets van 1000 posts heeft, vind ik dan :)

Maar mocht eruit komen dat de mods moeten blijven doorgaan zoals ze nu doen, gaan jullie dan ook mensen straffen die weer zo'n topic over het niveau openen? Want dat lijken mij dan nutteloze topics te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 20:50:
Je moet geen conclusies trekken voordat het topic iets van 1000 posts heeft, vind ik dan :)

Dat heb ik net zelf gezegd, toch? Maar ik had toch wel een massale afslachting verwacht als we het echt zo beroerd doen ;) Dat is uitgebleven en tot nu toe zijn de reacties zelfs tamelijk positief.

We zullen zien hoe het zich ontwikkelt, maar de toon van de discussie lijkt hier wel al mee gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jij verwijst direct deze hele discussie naar de prullenbak vanwege een paar mensen die het eens zijn met het beleid waarvan al anderhalf jaar lang bewezen wordt dat het niet werkt.

Hier staat toch een pracht van een discussie met vele argumenten en zelfs bepaalde punten waarover bijna iedereen het eens is? Waarom moet er dan een nieuwe thread gestart worden waar iets heel anders uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Misschien hoeft de oplossing helemaal niet drastisch te zijn..daar hebben we het nu juist over dacht ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 20:53:
Jij verwijst direct deze hele discussie naar de prullenbak vanwege een paar mensen die het eens zijn met het beleid waarvan al anderhalf jaar lang bewezen wordt dat het niet werkt.
Waar zeg ik dat ik deze discussie weggooi? Jij gaat meteen al van het negatiefste uit. Ik heb aan het einde van deze discussie nog gezegd dat ik open sta voor ideeen, en ik heb dat ook in m'n eigen forum gezegd. Waarom? Omdat elk forum z'n eigen publiek en z'n eigen problemen heeft. Dat neemt niet weg dat argumenten uit beide topics kunnen bijdragen tot een oplossing.
Hier staat toch een pracht van een discussie met vele argumenten en zelfs bepaalde punten waarover bijna iedereen het eens is? Waarom moet er dan een nieuwe thread gestart worden waar iets heel anders uitkomt?

Dat heb ik net uitgelegd.

[ Voor 0% gewijzigd door Exirion op 09-08-2002 20:59 . Reden: grrrrr... forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 20:53:
[...]

Waarom blijft iedereen dan terugkomen als het zo slecht is? En waarom post jij hier nog als we toch niet luisteren en alles zo slecht doen. Als ik me anderhalf jaar loop te ergeren ergens ben ik allang weg hoor.

Die argumenten van je zijn heel leuk, maar het is teveel de wereld door een roze bril bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 20:11:
Zijn 23 bezoekers van een enkel subforum represeantatief voor bezoekers over het hele forum? Dit schaar ik onder de 'wel heel erg snel getrokken conclusies' :)

Overigens is adhv de PNS discussie gebleken dat de harde aanpak daar niet de vruchten heeft afgeworpen die men voor ogen had, en is men nu bezig met een hele andere aanvliegkoers terwijl die @ de DevSchuur juist wel werkt (of iig geaccpteerd is)

'T enige dat je zou kunnen concluderen is dat het er naar aan het uitzien is dan men @ PMG wel oren heeft naar de harde aanpak. Maar ik durf te betwijfelen of dit forumbreed geldt :)

Ik heb al genoeg positieve mailtjes teruggehad van mensen die ik (op een normale, nette manier) eens op hun 'helpdeskgedrag' heb gewezen wat in tegenstelling is tot wat de FAQ van je verlangt. Ze begrepen goed wat er aan de hand was (ze beaamden het zelfs) en zouden er op gaan letten.

Dus niet iedereen onderschrijft de harde aanpak, net zoals een aantal mensen @ LA in deze thread die volgens mij forumbreed bezig zijn. Daar hecht ik dan meer waarde aan dan mensen uit een enkel subforum (welke dan ook, wat in de één wel werk werkt in de ander niet. Je zou de TMF policy for instance niet GoT-breed willen inzetten, dat gaat echt niet werken :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:00:
Die argumenten van je zijn heel leuk, maar het is teveel de wereld door een roze bril bekijken.

Opzich wel waar, maar er bestaat zoiets als een middenweg. We hebben allemaal onze eigen meningen en visies, en die moeten op een bepaalde manier te combineren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
41.6C.6D.61.72 schreef op 09 augustus 2002 @ 20:56:
Misschien hoeft de oplossing helemaal niet drastisch te zijn..
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik alles goed heb gelezen, hebben ze juist geen drastische maatregelen getroffen. En met drastisch bedoel ik meer bannen of accepteren dat het niveau verlaagd moet worden. Dat laatste schijnt er bij een paar modjes niet in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 21:02:
[nohtml][...][/nohtml]
Opzich wel waar, maar er bestaat zoiets als een middenweg. We hebben allemaal onze eigen meningen en visies, en die moeten op een bepaalde manier te combineren zijn.

Ja, ik bedoel ook dat je soms een andere kleur bril moet proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 21:03:
[nohtml][...][/nohtml]
Ja, ik bedoel ook dat je soms een andere kleur bril moet proberen :)

Ja, en natuurlij k niet zo'n kreng van Kruidvat ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Jullie moeten 's wat minder breezah's zuipen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 21:07:
Jullie moeten 's wat minder breezah's zuipen :P

Wie? Ik heb van m'n leven nog geen Breezer gedronken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Is mijn voorstel over indexering en trashing niets? (zoek de reactie zelf maar :P)

Is wel een effectieve manier om het forum wederom overzichtelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer vind dat Sinterklaas zijn best doet en geeft daarom drie hoeraatjes voor hem.

Hoera!
Hoera!
Hoera!

Een andere mod was al chagrijnig gaan reageren... Hebben mods trouwens standaardantwoorden?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
PcDealer schreef op 09 augustus 2002 @ 21:11:
* PcDealer vind dat Sinterklaas zijn best doet en geeft daarom drie hoeraatjes voor hem.

Hoera!
Hoera!
Hoera!

Een andere mod was al chagrijnig gaan reageren... Hebben mods trouwens standaardantwoorden?
De mods zullen ongetwijfeld hun best doen, dat word hier niet betwist. Waar hierover geblaat word is of de manier waarop 't allemaal gebeurd wel goed is.

Op je laatste vraag:
ALT-F1: Pleur op
ALT-F2: Op slot
ALT-F3: Ja
ALT-F4: Nee
ALT-F5: Ik ben een moderator
ALT-F6: NitroX infinity is mijn meester

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PcDealer schreef op 09 augustus 2002 @ 21:11:

Hoera!
Hoera!
Hoera!

Ik iig niet.. Elk antwoord dat ik ergens geef is tailormade by * Kaj. :)
Interessante discussie dit. Ook ben ik dezelfde mening toegedaan als Sinterklaas: kennelijk doen we toch wat goed en werkt onze aanpak, want we bestaan nog steeds en we groeien nog steeds. Go figure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42

Destruction

(ex-)Automonteur

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 21:15:
[...]De mods zullen ongetwijfeld hun best doen, dat word hier niet betwist. Waar hierover geblaat word is of de manier waarop 't allemaal gebeurd wel goed is.

Op je laatste vraag:
ALT-F1: Pleur op
ALT-F2: Op slot
ALT-F3: Ja
ALT-F4: Nee
ALT-F5: Ik ben een moderator
ALT-F6: NitroX infinity is mijn meester

En ALT-F7: UTFS & slotje

Op het topic zelf kom ik zo terug, even de reactie in mn gedachten afmaken, heb maar een halve reactie bedacht ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
't is al 20 minuten later, heb je nou nog niet die ene zin af? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik heb nog niet alles gelezen aangezien er wel _erg_ veel gepost is. Deze discussie is al talloze keren gevoert en het komt vrijwel altijd op hetzelfde neer.

Natuurlijk hebben Chaos en Otis hele goede punten, zeker vanuit het userperspectief. Wat is er mis met mensen helpen die (in de ogen van de meer gevorderde user) simpele vragen stellen vragen jullie je af? Op zich natuurlijk helemaal niets, je helpt iemand met je kennis en dat geeft een goed gevoel, en diegene die geholpen wordt is ook blij omdat hij of zij een antwoord heeft.

Nu vraagt de geachte lezer zich natuurlijk af waarom we dan toch dat soort draadjes sluiten. We zijn een groot forum; als we draadjes van lager niveau* gaan toestaan trekken we mensen aan die dit als een soort vraagbaak gaan zien. Dit soort mensen zijn over het algemeen mensen die zelf vrij weinig kennis meebrengen en dus weinig bijdragen aan het forum. Op zich is dit niet het ergste aangezien iedereen onderaan is begonnen. Maar helaas blijkt dat die mensen het vaak makkelijker vinden om hun vraag hier neer te planten dan zelf eerst moeite te doen. Gevolg is dat er op een gegeven moment alleen maar draadjes staan van mensen met basis vragen, langzaam krijgt het forum steeds minder niveau en daalt de intresse van de mensen die de antwoorden hebben op al die vragen.

Uiteindelijk houden we dan een forum over met mensen die alleen maar vragen stellen en geen antwoorden geven (want ze weten zelf ook weinig). De mensen met kennis verliezen hun intresse in dit forum omdat ze niet meer mensen kunnen helpen of met mensen kunnen discusseren die hetzelfde niveau hebben aangezien de mensen van een ander niveau zich ook met die draadjes gaan bemoeien.

Wij (GoT Crew / MT) hebben besloten dat we een bepaalde doelgroep hebben, namelijk de gevorderde computergebruiker. True, iedereen moet ergens beginnen maar dus niet op GoT. Er zijn zat fora (o.a. beginnersweb en ComputerTotaal forum) die zich richten op beginners. Wat is er mis mee om daar te beginnen en eventueel later door te groeien naar GoT?

Feit blijft dat een hoop sluitmessages veel beter kunnen. Er kan veel netter worden omgegaan met nieuwe gebruikers, dat klopt zeker. Vandaar ook mijn excuses, mijn sluitmessage was gewoon veel te bot. En inderdaad, ook een sluitmessage kan gebruikt worden om een gebruiker verder op weg te helpen. Maar met het slotje geven we toch een duidelijk signaal af dat de gebruiker niet voldoet aan de eissen die wij aan onze gebruikers stellen. (Voor alle duidelijkheid; ik betrap mezelf hier regelmatig op en ben me ervan bewust dat ik af en toe gewoon wat meer geduld moet hebben met mensen)

Als iemand een brief stuurt naar de C'T met de klacht dat hij de artikelen te moeillijk vindt zal de redactie hem/haar ook doorverwijzen naar ComputerIdee aangezien de C'T zich helemaal niet richt op beginnende gebruikers. Als ze hun inhoud namelijk zouden aanpassen aan de wensen van de ComputerIdee-doelgroep zouden ze geen lezers meer overhouden in de doelgroep die ze nu proberen aan te spreken.

* Met laag niveau bedoel ik een (veel) lager niveau dan de gemiddelde veel bijdragende user in dat forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ohja, toch nog even een opmerking; als mensen niet dezelfde mening als jou hebben hoef je het nog niet meteen op de persoon te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dik 200 posts verder (ja, ik heb alles meegelezen) en is heeft topicstarter toch een aardige discussie weten los te maken met een simpel frames-probleempje :P

Ik kan me in sommige meningen heel goed vinden, in andere minder, maar het zou teveel tijd gaan kosten om alles wat hier inmiddels de reveu heeft gebaseerd op te gaan rakelen en daar mijn visie op los te laten. Ik laat het dus bij een korte omschrijving van hoe ik ertegen aan kijk als 'regular' in W&G:

Een jaar of 4 geleden (voor mijn GoT tijd) kwam ik veel op het computertotaal forum (ja, daar schaam ik mij niet voor). Na verloop van tijd merkte ik echter dat het niveau van dat forum niet meer aansloot op mijn kennis niveau. Gelukkig ontdekte ik toen GoT waar het niveau een stuk hoger lag, en wat voor mij dus gewoon interessanter was.

Eerst ben ik mij intensief gaan bezighouden met DPC (zelfs nog crew-lid geweest), en was ik voornamelijk lurker in de Devschuur. Nadat ik uiteindelijk zelf(!) mijn kennis op webdesign en scripting gebied op een behoorlijk niveau heb weten te brengen kon ik ook vragen van anderen gaan beantwoorden wat ik nog steeds met veel plezier doe.

Het niveau binnen de devschuur is zeker nog niet slecht te noemen, maar wat jammer is is dat het gedragen wordt door een handjevol mensen (die we liefkozend 'goeroes' noemen binnen W&G). Het gevaar bestaat er echter in dat als je de teugels laat vieren dat dan steeds meer van die mensen juist weg gaan lopen omdat het algehele niveau dan afzakt.

Ik was laatst weer ens even op het computertotaal forum, en kan je mededelen dat het niveau hier (gelukkig) nog steeds een stuk hoger ligt, maar ik ben inderdaad van mening dat we dat wel minimaal moeten weten vast te houden.

Ik weet dat niet alle users zijn zoals ik (ik haal het niet in mijn hoofd een topic te openen als ik weet dat ik het met wat zoeken ook ergens anders kan vinden - dat is mijn eer ook te na :) ), maar ook ik moet wel eens diep zuchten als er weer eens een topic voorbij komt als deze. Het is dat de search het nog steeds niet goed doet, maar dit soort dingen kan je neem ik aan elders ook wel vinden.

Hoe los je dit op? Een aantal ideeen zijn al geopperd, waarvan ik de volgende de meest bruikbare vind:

-Bepaalde topics markeren of ze wel of niet in een search query naar boven moeten komen
-Eventueel aan goede topics 'keywords' toekennen zodat ze hoger scoren in een normale zoekopdracht
-Een sticky FAQ topic met links naar topics die veel voorkomende vragen goed beantwoorden (hoewel dit bij een goede implementatie van bovengenoemde 2 uiteindelijk overbodig zou moeten worden)
-Streng doch rechtvaardig slotjesbeleid waarbij de slotteraar echter wel vriendelijk dient te blijven (is moeilijk ja, ook ik heb wel eens last van een 'bad temper' zeker na iets teveel alcohol ;) )

Ik hoop dat dit iets bijdraagt....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders is er altijd nog beginnersweb.nl. Dit forum kenmerkt zich door het hoge niveau. Wordt dit losgelaten, dan verzand het hier net als in andere 10tallen fora waar gebruikers hun eigen vragen stellen en niet de dagelijks terugkerende problemen van andere gebruikers. het heet hier niet voor niets Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nu denk je die VV gaat een gigantisch lange post maken, mis.
Ik geef je een link, als je die gelezen hebt en je bent bijgekomen van de lachbui (of huilbui) weet je precies hoe het niet moet.

486 (jaja!) Externe (parallel) CDROM?

Door zulke personen word het op deze forum dus echt niet beter op.
Personen bij wie 'stank voor dank' hun hoofdmotto is, mogen van mij met een trap onder de kont weg. :)

* Vae Victis denkt dat zijn punt wel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:09:
Anders is er altijd nog beginnersweb.nl. Dit forum kenmerkt zich door het hoge niveau. Wordt dit losgelaten, dan verzand het hier net als in andere 10tallen fora waar gebruikers hun eigen vragen stellen en niet de dagelijks terugkerende problemen van andere gebruikers. het heet hier niet voor niets Tweakers
Inderdaad, dit sluit aan met wat ik hiervoor probeerde te vertellen. Op het moment dat dit forum niet meer interessant genoeg is voor de 'harde kern' dan gaan ze weg (zoals ik weggegaan ben bij het computertotaal forum).

De vraag is dus: hoe wil je je als forum profileren? Ik neem aan dat je toch een bepaald niveau voor ogen hebt, en dat je dat wilt vasthouden.
Het is dan gewoon heel jammer voor de n00bs, maar die zouden gewoon eerst op een forum van lager niveau hun kennis moeten opdoen.

Wat echter een probleem is is dat 'tweaker' nogal een breed begrip is; iemand kan heel goed zijn op het hardware-vlak, maar toch een n00b-vraag stellen binnen de devschuur; het is dan een beetje 'hard' om zo iemand dan maar te gaan verwijzen naar een ander forum.

mensen die echter na het behalen van de 'verplichte' 150 techposts alleen nog maar in HK posten mogen van mij echter linea directa naar scholieren.com verband worden, aangezien die toch nooit meer bij zullen dragen aan het algemene niveau op GoT

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Vae Victis schreef op 10 augustus 2002 @ 00:42:
Nu denk je die VV gaat een gigantisch lange post maken, mis.
Ik geef je een link, als je die gelezen hebt en je bent bijgekomen van de lachbui (of huilbui) weet je precies hoe het niet moet.

486 (jaja!) Externe (parallel) CDROM?

Door zulke personen word het op deze forum dus echt niet beter op.
Personen bij wie 'stank voor dank' hun hoofdmotto is, mogen van mij met een trap onder de kont weg. :)

* Vae Victis denkt dat zijn punt wel duidelijk is.
Gaap, wat een lachbui zeg, gaap.
Maaruh, dat is inderdaad niet de manier waarop 't moet.

Ik zie net dat er in de PMG discussie iemand zit te blaten over het includen van het aantal posts bij je username/icon/onderschrift.

IPV dat topic te vervuilen met offtopic posts plaats ik hier wel mijn blaat.

Ik ben tegen dat. Ik heb voor een forum gewerkt (niet een zeer grote maar toch) en daar werd dat gebruikt. Je kunt merken dat er meer gespamd word puur om het feit van "Ik heb lekker een heleboel posts".

Het liefst zou ik zien dat het aantal posts helemaal onzichtbaar wordt voor normale users. Dan is er een stuk minder spam en hoeft er minder gemod te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSalters schreef op 09 augustus 2002 @ 20:02:
[...]
Geen onzin. In /14 check ik alleen nog [C] / [C++] en een enkele keer eens [ALG]. De rest is teveel puin ruimen. En dat betekent dus dat mensen geen antwoord krijgen op echte problemen omdat die topics verzuipen in vragen waarvoor Google bedoeld is.
Ik deel die mening niet. Ik kijk wel net als jou in een klein groepje topics binnen /14 (sommige ASP/VB/C++/SQL/.NET en de alg) maar ik vind dat men wel degelijk snel antwoord kan krijgen op 'echte' problemen. Verder, voor de 10.000e keer, kan lang niet iedereen goed overweg met searchengines! Dat veronderstellen plaatst je al ver weg van een oplossing voor dit 'probleem'.
Ok, mijn referentie materiaal zijn gemodde USENET groups, en dat nivo is hier niet haalbaar ( nofi ). Evengoed zou ik als ik mod was
Mwah, hetis maar wat je onder niveau verstaat natuurlijk :) Ok, de Moderated C++ newsgroup is erg ok, maar ik vind bv de unmodded .net newsgroups op de microsoftserver (met toch meer dan 300 postings per dag, per groep!) zeer redelijk. Volgens mij heb je overigens een zin niet afgemaakt :)
Sowieso vind ik dat niet de gebruikers het gewenste nivo bepalen. Dat is aan digenen die het werk verrichten. Als het je nivo onacceptabel hoog/laag vindt begin je maar een eigen GoT2. Dat ik het nivo in /14 laag vind is dus absoluut geen kritiek op de mods.
Ik weet uit de tijd dat ik nog irc kanalen modereerde/beheerde, dat hoe strenger je was, hoe minder je het in de hand had. Verder vind ik het niveau in sommige unmodded newsgroups een bewijs dat moderatie geen MEDICIJN is voor een niveauverhoging. Eerder kans op niveauverlaging, door het dooddrukken van ontluikende aanwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Otis, hoe kun jij IRC kanalen vergelijken met Forums? Dat is een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 09 augustus 2002 @ 21:01:
[...]
Overigens is adhv de PNS discussie gebleken dat de harde aanpak daar niet de vruchten heeft afgeworpen die men voor ogen had, en is men nu bezig met een hele andere aanvliegkoers terwijl die @ de DevSchuur juist wel werkt (of iig geaccpteerd is)
Wat werkt ern WEL in de devschuur? Hardere aanpak? (whatever that may be) ? Waarom krijgen we daar dan eens in de 2 maanden een discussie ala deze over 'niveau zus en zo' ?

Verder snap ik de houding van Exirion hier niet, want zijn uitlatingen botsen gigantisch met de mods van de devschuur, nota bene de hoek waar op dit moment discussies over lopen HOE daar het 'niveau' te verhogen / de gang van zaken beter te regelen.

Make up your mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 10 augustus 2002 @ 11:36:
Otis, hoe kun jij IRC kanalen vergelijken met Forums? Dat is een wereld van verschil!
Nee. Bij beide heb je mensen die achter toetseborden communiceren met anderen. Hier is dat wat meer slow paced, maar wel degelijk met dezelfde basis: gemakkelijk teksten ventileren. Dat is nl. het probleem: in een zaal met 100 mensen gaan alleen de echt moedigen op staan om een vraag te stellen. Op een forum waar je anoniem met je nickname en je toetsenbordje ook een vraag kunt stellen of je mening kunt ventileren over een onderwerp, is dat heel anders: daar staat menigeen op en stelt een vraag. Ergo: de drempel OM te vragen is erg laag, zo laag zelfs dat het, als je het logisch bekijkt, masochistisch lijkt eerst zelf een middag te gaan modderen met een probleem ipv hier een vraag te stellen en na 10 minuten verder te kunnen met waar je mee bezig was.

Het gaat om de psychologische achtergrond, hoe mensen omgaan met communicatie via digitale weg, zoals een chatkanaal of forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:36:
Verder snap ik de houding van Exirion hier niet, want zijn uitlatingen botsen gigantisch met de mods van de devschuur, nota bene de hoek waar op dit moment discussies over lopen HOE daar het 'niveau' te verhogen / de gang van zaken beter te regelen.

Make up your mind!

Lees jij uberhaupt wel wat een ander post?

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 18:18:
[nohtml][...][/nohtml]
Het is heel simpel: fora zoals W&G en P&W en bijvoorbeeld ook NOS, hebben gemiddeld genomen met een ander soort publiek te doen dan massafora zoals de hardwarefora en de softwarefora naast NOS. Waarom? Omdat hardware en software fora zijn waar elke snotneus met een computer komt.

Het is een ander publiek, dus de problemen hebben soms ook een andere schaal en/of oorzaak. Hetzelfde geldt voor de oplossingen.

Let wel, 'massaforum' slaat hier niet op het aantal bezoekers, maar wel op het _soort_ bezoekers. In hardware en software fora komen voor het grootste gedeelte gemiddelde gebruikers die allemaal aan hardware sleutelen en allerlei software gebruiken, terwijl de NOS'ers, W&G'ers en P&W'ers gemiddeld genomen toch uit een ander publiek te bestaan omdat ze zich met specifiekere dingen bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Misschien heeft otis dan nu wel de oplossing voorgedragen;
Alle subfora voorzien van IRC chat kanalen die je via java applets (of een irc client natuurlijk) kunt bereiken op GoT zelf. En de topics dichtgooien en posting rechten wegnemen voor users.

Krijg je dus in feite dit: (voorbeeld)

GoT
- PMG
- - Sticky topics
- - IRC Java applet
- - Op slot gegooide topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NitroX_infinity schreef op 10 augustus 2002 @ 11:48:
Misschien heeft otis dan nu wel de oplossing voorgedragen;
Alle subfora voorzien van IRC chat kanalen die je via java applets (of een irc client natuurlijk) kunt bereiken op GoT zelf. En de topics dichtgooien en posting rechten wegnemen voor users.

Krijg je dus in feite dit: (voorbeeld)

GoT
- PMG
- - Sticky topics
- - IRC Java applet
- - Op slot gegooide topics

Yeah right... Dan kunnen we net zo goed heel GoT opheffen en er een IRC community van maken. Dit kun je toch niet serieus gaan overwegen als forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Exirion schreef op 10 augustus 2002 @ 11:52:
[...]
Yeah right... Dan kunnen we net zo goed heel GoT opheffen en er een IRC community van maken. Dit kun je toch niet serieus gaan overwegen als forum.
Nee, maar hierdoor kwam ik wel weer op het idee om zo'n irc applet in elk subforum te plaatsen.
Dan zullen de n00bs die snel een antwoord willen en niet willen zoeken daar hoogstwaarschijnlijk de vraag stellen ipv het forum te vervuilen.

Kijk, en zo komen we nog wel ergens :)

'k zit weer te denken, kun je heel got behalve de sticky's en de IRC applets onzichtbaar maken voor nieuw geregistreerden. Kunnen ze het forum helemaal niet vervuilen. En na een poos (bepaalde quota die behaald moet worden?) kunnen ze de rest van got zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op 09 augustus 2002 @ 23:12:
Ik heb nog niet alles gelezen aangezien er wel _erg_ veel gepost is. Deze discussie is al talloze keren gevoert en het komt vrijwel altijd op hetzelfde neer.
Ik bedacht me ook net dat er een enquete is geweest met vragen over niveau, wat er moet veranderen e.d. Is daar niet iets uitgekomen?
Natuurlijk hebben Chaos en Otis hele goede punten, zeker vanuit het userperspectief. Wat is er mis met mensen helpen die (in de ogen van de meer gevorderde user) simpele vragen stellen vragen jullie je af? Op zich natuurlijk helemaal niets, je helpt iemand met je kennis en dat geeft een goed gevoel, en diegene die geholpen wordt is ook blij omdat hij of zij een antwoord heeft.
Je vergeet een aantal mensen waaronder Justmental, die nog betere ideeen hadden en het nog beter verwoorden.
Nu vraagt de geachte lezer zich natuurlijk af waarom we dan toch dat soort draadjes sluiten. We zijn een groot forum; als we draadjes van lager niveau* gaan toestaan trekken we mensen aan die dit als een soort vraagbaak gaan zien.
HELLO!!! WAKEUPCALL!!!
/13 en /14 ZIJN Q/A fora en dus vraagbaken (vraagbaaks? ;)). Kijk dan eerst eens naar de lijst met topics die er staan! 8 van de 10 zijn vragen over allerlei onderwerpen.
Dit soort mensen zijn over het algemeen mensen die zelf vrij weinig kennis meebrengen en dus weinig bijdragen aan het forum.
ERG veel mensen heeft tov een paar mensen ERG WEINIG kennis. Aankomen kakken met 'vrij weinig kennis' is subjectief. Voor het gros is de hoeveelheid kennis die de gemiddelde poster meesleept 'genoeg' althans, genoeg zodat de gemiddelde user ook een vraag kan beantwoorden (niet onbelangrijk!). En JA, /13 en /14 zijn Q/A topics, dus je bent als bezoeker vooral vragen aan het doorlezen en beantwoorden en eventueel antwoorden aan het bekritiseren/ventileren.
[skip]
Wij (GoT Crew / MT) hebben besloten dat we een bepaalde doelgroep hebben, namelijk de gevorderde computergebruiker. True, iedereen moet ergens beginnen maar dus niet op GoT. Er zijn zat fora (o.a. beginnersweb en ComputerTotaal forum) die zich richten op beginners. Wat is er mis mee om daar te beginnen en eventueel later door te groeien naar GoT?
Dit vond ik toch zo'n opmerkelijk staaltje onzin. 'wij (GoT Crew/MT)'... Nu zie ik hier boven ene Wouter Tinus een goed verhaal posten. WT is IMHO onderdeel van de top van T.net. Je kunt nu wel met 'wij' op de proppen komen maar daar is volgens mij echt weinig sprake van. Ook als ik de meningen van verschillende mods HIER vergelijk met de meningen van verschillende mods in de soortgelijke thread die nu loopt in /14 over ditzelfde onderwerp, kan ik niet echt concluderen dat er een 'wij' bestaat. Integendeel.
Feit blijft dat een hoop sluitmessages veel beter kunnen. Er kan veel netter worden omgegaan met nieuwe gebruikers, dat klopt zeker. Vandaar ook mijn excuses, mijn sluitmessage was gewoon veel te bot. En inderdaad, ook een sluitmessage kan gebruikt worden om een gebruiker verder op weg te helpen. Maar met het slotje geven we toch een duidelijk signaal af dat de gebruiker niet voldoet aan de eissen die wij aan onze gebruikers stellen. (Voor alle duidelijkheid; ik betrap mezelf hier regelmatig op en ben me ervan bewust dat ik af en toe gewoon wat meer geduld moet hebben met mensen)
Na de zoveelste thread over ditzelfde onderwerp, komen jullie er nou NOG NIET achter dat het sluiten van een topic NIET het signaal geeft dat je wilt? In /13 en /14 werkt het iig VOOR GEEN METER, anders was deze en de lookalike thread in /14 niet nodig en waren er veel meer mensen tevreden. En ik roep echt niets nieuws als ik zeg dat dit gedrein over niveau al jaren speelt in /14.
Als iemand een brief stuurt naar de C'T met de klacht dat hij de artikelen te moeillijk vindt zal de redactie hem/haar ook doorverwijzen naar ComputerIdee aangezien de C'T zich helemaal niet richt op beginnende gebruikers. Als ze hun inhoud namelijk zouden aanpassen aan de wensen van de ComputerIdee-doelgroep zouden ze geen lezers meer overhouden in de doelgroep die ze nu proberen aan te spreken.
C'T is een blad, dit is een forum. C'T bindt een doelgroep aan zich door te KIEZEN tussen content, en alleen die content te bieden die de doelgroep(en) die C'T heeft uitgekozen willen zien. Hier leveren de users de content, en dan ook nog op een interactieve manier, nl. reageren op elkaar. Dat laatste is het verschil met passieve communicatie vanuit 1 bron (anders zou je dmv moderatie eenzelfde filtering aan kunnen brengen, wat bv wel op de frontpage gebeurt door de keuze van newsitems): hier levert de interactie tussen gebruikers een GROOT deel van de bron van de content, en IMHO de motor van dit forum. Geen interactie, geen forum. Door foutieve moderatie zorg je wel voor filtering, maar je maakt de interactie ook voor een deel onmogelijk, en wel de interactie tussen mensen die simpele vragen stellen en simpele vragen als ENIGE kunnen beantwoorden (want de moeilijke zijn te moeilijk). Daarnaast speelt een ander probleem en dat is EGO en de daaraan gekoppelde zelfbedachte STATUS: er zijn mensen die vinden dat ze dermate goed zijn/ van een dermate hoog niveau zijn dat ze alleen over bepaalde topics WILLEN praten en andere topics / onderwerpen BEWUST mijden. Daar die andere topics, helaas, de overhand hebben, lijkt het niveau te laag te zijn voor het EGO en de daaraan verbonden status van de persoon. Onvrede groeit. Interactie, en dus bestaansrecht voor het forum, voor die persoon is moeilijker, want er zijn weinig mede-forummers waarmee hij/zij interactie wil aangaan zodat het forum gevuld kan worden met teksten op het niveau behorende bij die interactie.

Voor de loonies onder ons: dit los je dus niet op door de topics die voor die persoon met het status/ego probleem te laag zijn, weg te halen: de hoeveelheid mensen waarmee interactie MOGELIJK is, wordt daardoor niet verhoogd, percentueel wel, kwantitatief totaal niet.

Wat daarentegen verlaagd wordt is de mate waarin anderen interactie kunnen plegen, en als zodanig het forum van teksten kunnen voorzien.

Is dit wat je wilt? Ik weet ZEKER van niet. Want van de aantallen mensen die overblijft kan Tweakers.net BV echt niet bestaan. Om even terug te komen op je 'wij (GoT crew/MT)' statement: ik geloof er geen BARST van dat het MT besloten heeft zich te gaan richten op een subset van de huidige bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

/me moet maar de nieuwe trainer van ajax worden ;)
de toonzetting is wat fel maar dit stuk vind ik erg goed:
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:01:

...Hier leveren de users de content, en dan ook nog op een interactieve manier, nl. reageren op elkaar. Dat laatste is het verschil met passieve communicatie vanuit 1 bron (anders zou je dmv moderatie eenzelfde filtering aan kunnen brengen, wat bv wel op de frontpage gebeurt door de keuze van newsitems):
hier levert de interactie tussen gebruikers een GROOT deel van de bron van de content, en IMHO de motor van dit forum.

Geen interactie, geen forum.

Door foutieve moderatie zorg je wel voor filtering, maar je maakt de interactie ook voor een deel onmogelijk, en wel de interactie tussen mensen die simpele vragen stellen en simpele vragen als ENIGE kunnen beantwoorden (want de moeilijke zijn te moeilijk).

Daarnaast speelt een ander probleem en dat is EGO en de daaraan gekoppelde zelfbedachte STATUS: er zijn mensen die vinden dat ze dermate goed zijn/ van een dermate hoog niveau zijn dat ze alleen over bepaalde topics WILLEN praten en andere topics / onderwerpen BEWUST mijden. Daar die andere topics, helaas, de overhand hebben, lijkt het niveau te laag te zijn voor het EGO en de daaraan verbonden status van de persoon. Onvrede groeit. Interactie, en dus bestaansrecht voor het forum, voor die persoon is moeilijker, want er zijn weinig mede-forummers waarmee hij/zij interactie wil aangaan zodat het forum gevuld kan worden met teksten op het niveau behorende bij die interactie.
heb de alinea wat meer breaks gegeven, om wat punten meer aandacht te geven.

wat belangrijk is dat de gebruikers het forum zijn, het 'niveau' is iets wat zich niet/nauwelijks door beleid laat leiden.
Slotjes plaatsen op threads die goed verlopen, waar behulpzaam wordt gereageerd vind ik twijfelachtig, omdat je dan niveau eigenlijk definieert door enkel kennis en ervaring, en dan sluit je direct mensen met bepaalde capaciteiten buiten, en 'niveau' gaat verder dan kennis en ervaring; houding en capaciteiten horen er zeker bij.

Ik denk ook dat een 'natuurlijk verval' in een forum normaal is, dat bepaalde gebruikers op een gegeven moment niet meer komen, dat is jammer, maar dat proberen te voorkomen is niet reeel; natuurlijk zou ik graag zien dat mensen als Arien, Tuinhark, mbravenboer nog steeds tot de 'vaste bezoekers' behoorden, maar dat zij op een gegeven moment ook andere prioriteiten leggen is hun goed en zeer verklaarbaar recht,

Als mbravenboer zou beloven iedere dag voorbij te en een leuke thread te openen, op de voorwaarde dat er openbaar dagelijks een n00b gevierendeeld zou worden, zou dat best overwogen mogen worden, maar uiteindelijk niet uitgevoerd, dat is geen juist gedrag.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Het zal al vaker gezegd zijn: Ik hoop dat de reacties op 't forum wat coulanter en vriendelijker zullen zijn dan gebruikelijk, nu de search gewoon 3x brak is en voor geen kloot werkt. Ik los altijd veel problemen die ik heb via deze GoT-search op, met als uitwijkmogelijkheid google. Google vindt veel, maar dan moet je wel goede zoektermen hebben. GoT is gewoon de grootste databank met oplossingen in moederstaal die ik op het internet ben tegengekomen. En ik mis de search echt. Als het aan mij had gelegen, dan had ik Parse maar een aantal weken laten testen met het overzetten van databases, en het neerzetten van een goede search. Want ik baal er echt enorm van. En daardoor kun je wellicht dit soort reacties van mods krijgen. De vraag is 'dom', voor zover een vraag dom kan zijn. Maar McVirusS, je moet je ook realiseren dat de search naar de knoppen is. Je hebt je excuus al aangeboden, da's prima. Maar hopelijk houden zowel users als crewleden er rekening mee dat de search 3x brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil toch even reageren in deze topic, nadat hij volledig bijgelezen heeft ;)

Tja, door dit hele topic proef ik een aantal dingen telkens weer.

• Nummer een, is de vriendelijkheid van de crew richting n00bs/newbies. Meningen van moderators zijn daar redelijk over verdeeld. Binnen de crew weet men dat ik iemand ben, die absoluut voor de altijd vriendelijke aanpak ben. Men weet dat ik tot vervelens toe hamer op vriendelijke, duidelijke en uitgebreide (sluit)msg's of sturende opmerkingen. Ik ben nog altijd van mening, dat je op een dergelijke manier veel meer bereikt dan op een botte manier dingen willen "forceren". Dit heeft deels te maken met een stukje ervaring die je op doet i.r.l. Als ik iets gedaan wil hebben op mijn werk,. dan kan ik wel als "dictatortje" gaan lopen roepen, dat het een en ander moet gebeuren op de manier zoals ik het wil. Uiteraard zal men het die keer dan ook doen zoals ik het voor ogen heb. Neemt niet weg, dat men ondertussen hoogstwaarschijnlijk onderling over je loopt te praten, de relatie tussen jou en het personeel (de user in het GoT geval ;) ) verslechterd is en zelfs de kans bestaat dat men expres recalcitrant is/wordt. Als je daarentegen het probleem duidelijk uitlegt, vervolgens aangeeft waar je heen wil en tot slot om een stukje bevestiging vraagt (betrekken van de persoon en meteen een controle of het overgekomen is), dan zul je veel meer bereiken. De sfeer is goed, je krijgt dingen gedaan. De volgende keer zal men bepaalde dingen al zelf inzien etc. DIt hele verhaal gaat natuurlijk ook op voor de relatie mod <-> users ;)

Zoals ik al zei, verschilt de mening binnen de crew nogal over de te volgen tactiek. Misschien, dat die discussie (en ik kan mededelen, dat daar redelijk heftige discussies over gevoerd zijn) eens echt goed uitgepraat moet gaan worden, want dat is i.m.o. iets dat nog steeds niet goed gebeurt is.

Uiteraard heeft een mod ook wel eens een mindere dag. Ondanks dat ik me inzet voor de vriendelijke positieve aanpak, zal er bij mij ook wel eens een minder vriendelijk reply/post uitschieten. We zijn allemaal maar mensen ;) Het gaat mij dan ook niet erom om alle posts van crew altijd even politiek correct te krijgen, als de algemene tendens maar de vriendelijke en usergerichte insteek is.

• Punt twee, is het eigenlijke n00b-probleem en dat een deel van mening is, dat je niveau op moet leggen en een ander deel dat dit onmogelijk is en je dat gewoon niet van mensen kunt verlangen. I.m.h.o. kom je dan op het regular gebeuren uit. Uiteraard hoor je nu al weer mensen denken/roepen "weer zo'n exponent, van het bureaucratische GoT, dat overal een naampje en functie voor bedacht heeft". Ik kan je verzekeren, dat dat toch echt niet de achterliggende gedachte is van het regulars concept. Toen ik daar een behoorlijke poos over nagedacht heb en uiteindelijk een eerste aanzet gaf tot het uiteindelijke regulars concept, was dat toch echt om mensen "aan te stellen", die andere mensen op een nette en correcte manier wezen op hoe bepaalde zaken beter aangepakt konden worden. Verder is/was het de bedoeling om de mensen op een nette manier te helpen. Hier komt weer heel sterk het verhaal van hierboven over de relatie staf/crew <-> werknemer/users naar voren. Op een behulpzame vriendelijke manier kom je i.m.o. verder dan op een manier, waarbij je bepaalde dingen wil forceren. Uiteraard zit er bij mij ook een ondergrens aan wat toelaatbaar is aan het stellen van een vraag op GoT.

• Punt 3. Aangezien bepaalde denkbeelden van mensen omtrent deze "problemen" zo linea recta tegenover elkaar staan is het onmogelijk om een beleid te voeren, waarin iedereen zich kan vinden. Ik denk dat we ons daarzelf zeer bewust van moeten zijn allemaal.

Als ik eerlijk ben (en uiteraard ben ik zo bevooroordeeld als maar zijn kan; daar ben ik me ook terdegen van bewust ;) ), dan is NOS absoluut het forum, zoals ik graag heel GoT zou zien. Uiteraard klagen wij als mods (Jotti, ik en deadinspace) wel eens over het niveau van NOS, echter als ik diep van binnen kijk, dan probeer je een bepaald niveau te behouden, aangezien je zelf een bepaald niveau hebt. Een niveau dat vele malen hoger ligt dan het niveau in "je" forum. Dat is niet om op te scheppen o.i.d. Je hebt gewoon zelf een bepaald niveau. Als iedereen dat niveau zou hebben, dan kan je het hele forum wel opdoeken, want dan zou er namelijk nog iets te beantwoorden zijn namelijk ;) Als mod moet je proberen, om je "eigen" forum niet te laten verzanden in een grote speeltuin, waarin offtopic replies etc. zegevieren. Dat is gewoon helemaal funest voor een forum. Kortom als mod probeer je discussies in goede banen te leiden (en te houden) en uiteraard zorg je wel voor een bepaalde ondergrens in het forum, qua vraagstelling. NOS heeft het voordeel een grote groep actieve users te hebben, die nooit te beroerd zijn om dingen uit te leggen, ook al is iets al meerdere keren gevraagd. Het gehalte "guru's" is in verhouding redelijk hoog. Dit zorgt er voor dat de sfeer in NOS meestal als compleet anders ervaren wordt dan op andere plaatsen op GoT. Een veel gehoorde opmerking, van GoT-ers die voor het eerst actief in NOS terecht komen, is dat de sfeer er zo compleet anders is dan op de rest van GoT en dat men daar nog graag mensen helpt. Dit soort opmerkingen zorgen er voor dat die mensen zich op den duur ook binnen dat clubje diehard bezoekers zulen gaan mengen, wat de weer een garantie voor de sfeer en gang van zaken is binnen het forum. Persoonlijk voel ik mij in NOS, dan bijvoorbeeld ook veel minder de "moderator" dan op de rest van GoT. Ik voel me veel meer als een van de vaste bezoekers, die toevallig wat extra knopjes heeft. Niets doet ons dan ook zo veel plezier dat de users in NOS ons dan ook nauwelijks zien als de mod.

Goed, dit is denk ik voorlopig wel weer genoeg inbreng van mijn kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:00:
* NitroX infinity wil toch even reageren in deze topic, nadat hij volledig bijgelezen heeft ;)

AAAAHHH! Teveel tekst! ;)
Tja, 't enige wat in mij opkomt is:
NELSKE RULES!
Oftewel, ik ben 't met 'm eens. Of zit ik mezelf nu tegen te praten? :P

Vriendelijkheid is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik ga hier ook geen nieuw topic voor maken, post het hier wel.
Als 't niet goed is pech, m'n punt komt wel over dacht ik :)

Ik heb net in SeM dit topic gepost: [rml][ SPIELERIJ] Reclame[/rml]

Okee, topic is gesloten, fijn. Maar het doel van de topicstarter was adverteren/werven van leden.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de meeste users net als ik wel in een "rood" gesloten topic kijken. En een groot deel daarvan zal weer op de links klikken in dat topic uit nieuwsgierigheid.
Missie volbracht voor de topicstarter! Reclame is gemaakt.

Ik vind dat die reclame/werving posts niet alleen op slot moeten maar ook moeten worden verwijderd of tenminste onzichtbaar worden gemaakt.

punt duidelijk dacht ik zo
Stront :/ bedenk me net dat dit ook al eens is voorbijgekomen. dacht ik zo. stront :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Indeed. * Jaymz had dit dan ook naar TC moeten mikken, of de URL weg moeten slopen. Gaan we regelen :P

'T is zaterdagavond hè, ook voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het regularsconcept is aardig, maar die mensen hebben wel de lasten maar niet de lusten: ze moeten mensen aanspreken, maar krijgen daar ook de shit die daarbij hoort ("WTF ben jij, met je kruisje") en kunnen verder weinig doen. Een burgerwacht die een bewapende overvaller betrapt, zeg maar.

Maak die mensen dan lightmod. 'moderator' legt toch wat meer gewicht in de schaal dan 'hi, ik ben regular hier', want een newbie kan zich ook wel 'regular' voelen.

Verder begrijp ik niet echt waarom vriendelijkheid bij 'regulars' terecht hoort te komen, mods moeten dat IMHO ook doen, anders moet je IMHO geen mod blijven maar fijn als normale user aan de discussies deel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Alles wat gezegd moest worden is gezegd denk ik.

Nu een moeilijke vraag aan de crew:
Zijn jullie bereid een proef te doen met een concept met:
-slotjes zetten pas ls het echt nodig is (illegale zaken/draad die uit de hand loopt)
-vriendelijkheid door iedereen tegen iedereen
-streng modden op reacties (deleten, editten)

Het verwachte resultaat wordt:
-in eerste instantie meer topics van laag niveau boven in de lijst
-betere sfeer onder de bezoekers
-meer kans voor medioren om wat aan de junioren te leren

Op langere termijn:
-beter niveau
-betere sfeer
-betere omgangsvormen van de bezoekers (het wordt niet meer sociaal geaccepteerd om bot te doen)

Vooral het 'in eerste instantie meer topics van laag niveau' is iets wat hier vaak als de ultieme hel wordt beschouwd, maar wat door de hoog niveau bezoeker (welke gebruikt wordt in de argumentatie hierbij) waarschijnlijk helemaal niet als erg wordt ervaren.
Anywayz, nu verval ik in herhaling.

Proberen of over twee maanden herhalen?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Geef de naam van regulars een ander kleurtje zou ik zeggen. Geel is nog niet in gebruik.
Een ander kleurtje dwingt wel enige vorm van respect af aangezien normale users zwart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 11 augustus 2002 @ 13:11:
Geef de naam van regulars een ander kleurtje zou ik zeggen. Geel is nog niet in gebruik.
Een ander kleurtje dwingt wel enige vorm van respect af aangezien normale users zwart hebben.

Er staat al een groen kruis remember, dat zou jouw bedoeld effect al moeten hebben ;)

Verder vind ik dat Otis gelijk heeft in zijn laatste post over de regulars, wel de lasten maar niet de lusten.
Ook deze quote vind ik juist :
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:43:
Verder begrijp ik niet echt waarom vriendelijkheid bij 'regulars' terecht hoort te komen, mods moeten dat IMHO ook doen, anders moet je IMHO geen mod blijven maar fijn als normale user aan de discussies deel te nemen.

Echter wil ik hierbij aanvullen dat users natuurlijk ook vriendelijk moeten blijven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

justmental schreef op 11 augustus 2002 @ 13:07:
Alles wat gezegd moest worden is gezegd denk ik.

Nu een moeilijke vraag aan de crew:
Zijn jullie bereid een proef te doen met een concept met:
-slotjes zetten pas ls het echt nodig is (illegale zaken/draad die uit de hand loopt)
-vriendelijkheid door iedereen tegen iedereen
-streng modden op reacties (deleten, editten)

Het verwachte resultaat wordt:
-in eerste instantie meer topics van laag niveau boven in de lijst
-betere sfeer onder de bezoekers
-meer kans voor medioren om wat aan de junioren te leren
Ik weet niet of dat gaat werken. Zogenaamde "n00bs" zijn niet op een gegeven moment "op", die blijven komen, dus wat je dan doet is het niveau van de topics bewust omlaag halen om ja waarvoor eigenlijk? Zoals al eerder gezegd, de doelgroep van GoT/13 & 14 is niet de beginnende, maar de wat gevorderde user, dat is een keuze, en naar mijn mening is dat de afgelopen paar jaar prima gelopen, en ja dan krijg je slotjes.
Topics van verhoudingsgewijs laag niveau blijf je natuur houden. De meeste mensen lezen niets, dus ook geen faq's. De enige vraag is dan of je zo'n topic met een rotopmerking, of met een helpende hand dichtdoet. Ik ben voor dat laatste.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 13:17:
[...]
Er staat al een groen kruis remember, dat zou jouw bedoeld effect al moeten hebben ;)
Tja, maar valt dat nou wel op? Ik heb nog nooit een regular gezien hoor. Een gekleurde naam zou IMHO beter zichtbaar zijn dan zo'n kruis.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste