Toon posts:

Drop-Down menu

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een drop-down menutje gemaakt (http://www.geocities.com/skypoint2/fcdbfans.htm ). En nu heb ik het volgende probleem: als ik het in een frame zet verschijnen de sub-menutjes achter het frame, is vrei logisch.. alleen is het mogelijk dat ik de submenutjes ervoor laat openen zonder ik het frame groter hoef te maken?

hoop dat iemand mij kan helpen.. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 20:47 . Reden: url doet het nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Hoi
dit soort dingen horen in W&G
zie ook Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen
P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat het al verplaatst is... sorry dat ik hem verkeerd heb neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 20:46:
Ik heb een drop-down menutje gemaakt (http://www.geocities.com/skypoint2/fcdbfans.htm ). En nu heb ik het volgende probleem: als ik het in een frame zet verschijnen de sub-menutjes achter het frame, is vrei logisch.. alleen is het mogelijk dat ik de submenutjes ervoor laat openen zonder ik het frame groter hoef te maken?
Nee, dat kan niet. Wat je wel zou kunnen doen is de menuutjes in de andere frame openen. De meeste standaardmenu's bieden daar wel een optie voor. Daar kun je het vast wel van afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat je zoiets als dit bedoelt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
browservenster (ongeveer):
|                     |
|                     |
|                     |
|_____________________|

je kan het zo maken dat die "dropdown"(zijn eigenlijk niet dropdown, maar dat terzijde)menutjes in het frame met de content tevoorschijnkomen, dat is een mooie en handige oplossing, MAAR dan moet je wel zorgen dat je in beide frames javascript heb die met elkaar communiceren om dat te bereiken, de ene frame (met t menutje) moet een mouseover herkennen, en dan de javascript in het andere frame vertellen dat ie een lijssie met keuzes moet laten zien. Ik weet zelf niet hoe dat moet, maar t is niet echt het makkelijkste wat je kan verzinnen, ik zou gewoon niet met frames werken dan...
edit:
potverdorie, terwijl ik mijn asciiart perfectioneer is Blues me voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, menuutje werkt iig niet onder mozilla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ha, standaard vraag nummer 6: hoe krijg ik een dhtml dropdown menu dat over frames gaat. Men gaat naar www.dhtmlcentral.com en downloadde daar coolmenus 3 (dus niet 4 maar 3) Daar zit frame suppor in.

News-update: Vanaf 2 augustus heeft ook versie 4 framesupport http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Zie cutter.. ik weet het de search werkt nog niet optimaal, maar dan was je het onderwerp daar waarschijnlijk 30+ keer tegengekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.