Misschien dan een paar fora waar je alleen toegang krijgt door een Mod als je je eenmaal "bewezen" hebt.
Dat worden dan de die-hard fora.
Dat worden dan de die-hard fora.
DankExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 14:47:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar: DWAAS
Als je dit beleid gaat toepassen (en dat hebben we een tijdje min of meer gedaan) dan vraagt iedereen maar raak, want waarom zou je zelf nog moeite gaan doen als je toch wel geholpen wordt? GoT wordt dan echt een grote helpdesk. N00bs-paradise. Is dat dan wat jullie willen? Ik in ieder geval niet.
Kunnen we net zo goed meteen gaan fuseren met Computer Idee en Beginnersweb.
Who is John Galt?
* Wokschotel agrees.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 14:47:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar: DWAAS
Als je dit beleid gaat toepassen (en dat hebben we een tijdje min of meer gedaan) dan vraagt iedereen maar raak, want waarom zou je zelf nog moeite gaan doen als je toch wel geholpen wordt? GoT wordt dan echt een grote helpdesk. N00bs-paradise. Is dat dan wat jullie willen? Ik in ieder geval niet.
Kunnen we net zo goed meteen gaan fuseren met Computer Idee en Beginnersweb.
De islam kan uw vrijheid schaden
justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 14:56:
Vriendelijker omgaan met n00b topics gaat deze mensen meer stimuleren om zich te ontwikkelen en gaat je uiteindelijk dus juist meer helpen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
We zijn hier op GoT omdat we dat leuk vinden, niet omdat we voor Femme een zo groot mogelijke knowledge-base moeten aanleggen. En juist al die onbeantwoord op slot gegooide vragen zorgen er voor dat de 'waarde' van GoT als naslagwerk flink vermindert. Je moet eerst -tig threads doorworstelen waar alleen maar mensen lopen te schreeuwen dat de vraag al geweest is.Ik zou ervoor kiezen om zo'n topic te sluiten omdat het weinig toevoegt aan GoT, maar ik zou er ook voor kiezen om de gebruiker een flinke zet in de goede richting te geven.
Je kunt lang niet altijd beoordelen of iemand iets grondig heeft uitgezocht of niet. Dat mensen zich nu al uitgebreid verontschuldigen voor hun vraag en meerdere keren zeggen dat ze echt wel gezocht hebben uit angst afgebekt te worden door de elite is toch ronduit triest?Mensen die topics openen zonder enig zelfonderzoek te hebben gedaan krijgen natuurlijk niet zo'n behandeling.
Het risico lopende om deze draad (ook weerExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:08:
[...]
Uit ervaring weten we dat het gros van de n00bs hier komt om ff lekker snel geholpen te worden, daarna gaan ze zo snel mogelijk de techfora volblaten om de HK in te kunnen, en daarna zie je ze niet meer terug (als je mazzel hebt).
Met wat pech blijven ze rondhangen om voor elke scheet een topic te openen.
Ja, dit is zwaar overdreven en generaliserend, maar het is om de trend op het hele forum te illustreren.
Ik weiger aan dit soort kleuterig gedrag toe te geven. En het klinkt misschien dramatisch, maar de mentaliteit en instelling van veel jongeren van nu is om te janken. Helaas vormen die het overgrote deel van de GoT-bevolking.
Who is John Galt?
als je dan even teruggaat naar de thread waarvoor deze draad was opgestart, al was het maar om onder die generalisatie-vloek uit te komen,Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:08:
Ja, dit is zwaar overdreven en generaliserend, maar het is om de trend op het hele forum te illustreren.
Ik weiger aan dit soort kleuterig gedrag toe te geven. En het klinkt misschien dramatisch, maar de mentaliteit en instelling van veel jongeren van nu is om te janken. Helaas vormen die het overgrote deel van de GoT-bevolking.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Toen ik met computers begon waren er nog geen andere mensen in m'n omgeving die zich met computers bezighielden. Laat staan dat er voor de consument Internet beschikbaar was, en al helemaal geen luxe forum zoals GoT.Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:15:
Je kunt lang niet altijd beoordelen of iemand iets grondig heeft uitgezocht of niet. Dat mensen zich nu al uitgebreid verontschuldigen voor hun vraag en meerdere keren zeggen dat ze echt wel gezocht hebben uit angst afgebekt te worden door de elite is toch ronduit triest?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wekkel schreef op 09 augustus 2002 @ 15:18:
Als nOObs alleen maar afgeketst worden en uberhaupt niet binnen komen, kan je ook met deze info weer je voordeel doen. Meten is weten.
Dat soort topics kunnen dan wat mij betreft ook getrashed worden en er is ook een voorstel geweest om in de search geen topics mee te nemen die op slot zijn gegooid. Ik heb ook niet gezegd dat je helemaal geen antwoord meer moet geven, maar dat je de user een zet in de goede richting hebt gegeven. Dan kun je vanaf daar mooi zelf verder zoeken. Dus niet zomaar pats boem een slot, maar (bij een goedwillende gebruiker!) netjes aangeven wat en hoe.Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
We zijn hier op GoT omdat we dat leuk vinden, niet omdat we voor Femme een zo groot mogelijke knowledge-base moeten aanleggen. En juist al die onbeantwoord op slot gegooide vragen zorgen er voor dat de 'waarde' van GoT als naslagwerk flink vermindert. Je moet eerst -tig threads doorworstelen waar alleen maar mensen lopen te schreeuwen dat de vraag al geweest is.
Nee, dat is zoals het hoort. Je stelt het ook wel erg zwart-wit. Ik vind het prima als een user een vraag heeft die eenvoudig te beantwoorden is, mits hij duidelijk aangeeft waar ie heeft gezocht. Wellicht kunnen we hem ook helpen zoeken, door bijvoorbeeld te wijzen op bepaalde keywords? Zoeken is ook iets wat je moet leren.Je kunt lang niet altijd beoordelen of iemand iets grondig heeft uitgezocht of niet. Dat mensen zich nu al uitgebreid verontschuldigen voor hun vraag en meerdere keren zeggen dat ze echt wel gezocht hebben uit angst afgebekt te worden door de elite is toch ronduit triest?
Prima toch? Waarom doe je dat op het forum dan anders? Je kunt de persoon dan toch ook gewoon vragen wat hij al geprobeerd en voor de verandering eens niet meteen een slot erop gooien? Hierdoor leert die persoon ook meteen dat hij bij volgende vragen meer informatie moet geven over zijn probleem.Als iemand mij in real life vraagt van 'ik krijg het niet voor elkaar om ...', dan vraag ik hem ook wat ie zelf heeft geprobeerd, en waar het precies fout gaat.
Een ledenstop zou kunnen helpen, maar dan moet er ook gezorgd worden voor de opleiding van de mensen die binnen zijn.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:24:
[...]
Zolang GoT een openbaar forum is kan dat niet. Ik pleit er dan ook al heel lang voor om een ledenstop te zetten, want anders krijg je dit niet onder controle. Maar het is logisch dat er ook geld binnen moet komen, en adverteerders zullen niet blij zijn als de groei stagneert.
Who is John Galt?
Ik had het niet zozeer over een bepaalde benadering, maar meer over het in kaart brengen van de (door)stroom van bestaande en nieuwe users. Waar zitten ze, hoe lang, hoeveel posten ze, hoeveel slots etc. Meten is weten, met een overview van de stand van zaken kan je pro actief bijdragen aan het in goede banen leiden van GoT, althans in de richting sturen waarheen je zelf wil.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:24:
[...]
Zolang GoT een openbaar forum is kan dat niet. Ik pleit er dan ook al heel lang voor om een ledenstop te zetten, want anders krijg je dit niet onder controle. Maar het is logisch dat er ook geld binnen moet komen, en adverteerders zullen niet blij zijn als de groei stagneert.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:30:
Prima toch? Waarom doe je dat op het forum dan anders? Je kunt de persoon dan toch ook gewoon vragen wat hij al geprobeerd en voor de verandering eens niet meteen een slot erop gooien? Hierdoor leert die persoon ook meteen dat hij bij volgende vragen meer informatie moet geven over zijn probleem.
Een ledenstop lijkt mij voor het niveau ook wel een goede zet, maar commercieel is het natuurlijk niet te verantwoorden. En, wat ook belangrijk is, de mensen die wel ergens verstand van hebben weer je dan ook.justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 15:32:
[...]
Een ledenstop zou kunnen helpen, maar dan moet er ook gezorgd worden voor de opleiding van de mensen die binnen zijn.
De pyramide van niveau gaat dan langzaam omhoog.
Maar als de opleiding van de users door middel van positieve stimulatie goed draait dan hoeft een ledenstop imho niet nodig te zijn.
Eigenlijk zou de rol van moderator moeten verschuiven van straatveger naar leraar.
Verwijderd
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 13:55:
Stel, iemand post deze vraag in P&W:
[...]
of bijvoorbeeld:
[...]
Wat zou er dan gebeuren? Krijgt hij dan een vriendelijk antwoord? Of niet?
En wat als de tweede persoon op een linkje naar de perl-license reageert met:
[...]
Dan maak je van een moderator een lopende band medewerker, zitten ze niet op te wachten denk ikWokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 15:35:
[...]Een ledenstop lijkt mij voor het niveau ook wel een goede zet, maar commercieel is het natuurlijk niet te verantwoorden. En, wat ook belangrijk is, de mensen die wel ergens verstand van hebben weer je dan ook.
Het zal praktisch gezien wel niet haalbaar zijn, maar eigenlijk zou je nieuwe leden op moderated moeten zetten. Hun berichtje moet dan eerst worden goedgekeurd door een modje.
Who is John Galt?
Ik heb m'n probleem nu dus opgelost (o.a. met dank aan de reacties)....zephyer schreef op 09 augustus 2002 @ 08:43:
* Zephyer neemt het Mcvirus ook niet enorm kwalijk..... maar toch kreeg ik een raar bijsmaakje
Wellicht de volgende keer kauwgom nemen
justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 15:32:
Eigenlijk zou de rol van moderator moeten verschuiven van straatveger naar leraar.
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:35:
Wat jullie willen vreet tijd en energie. Tijd en energie die een normaal mens met een normaal leven niet heeft.
'We' hebben geen tijd? Alle 50.000 niet?We hebben geen tijd om in elke topic te vragen wat iemand gedaan heeft, en dan later nog eens gaan checken of diegene heeft gereageerd en nog info heeft toegevoegd.
Door die instelling jaag je de nieuwe users weg voordat ze ooit bij die paar procent zullen gaan horen, dit is gewoon een gevolg van het beleid en geen oorzaak.Er is nu de situatie ontstaan dat een paar procent van de users capabel genoeg is om de vragen van de andere >90% goed te beantwoorden. Dat is een scheve verhouding, we moeten de overbodige vragen gewoon filteren.
Ik heb geen idee hoeveel berichten er door nieuwe users worden geplaatst. Het lijken me er erg veel, en zoals ik al zei is het praktisch niet toepasbaar. Maar het zou wel een oplossing kunnen zijnjustmental schreef op 09 augustus 2002 @ 15:38:
[...]
Dan maak je van een moderator een lopende band medewerker, zitten ze niet op te wachten denk ik
Bovendien 'straf' je daar de goeie newbie's ook weer mee, omdat ze moeten wachten tot hun bericht doorkomt.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:40:
'We' hebben geen tijd? Alle 50.000 niet?
(1*) Als een post van een user involledig is dan komt hier te staan wat ie even moet posten.Je post is ietwat onvolledig qua informatie, post even het volgende:
(1*)
Heb je al andere manieren geprobeerd om de oplossing te vinden? Bijvoorbeeld een zoekmachine of de search van GoT.
Als je zoekt op (2*) dan vind je waarschijnlijk wel de oplossing.
Mogelijke oplossingen zijn:
(3*)
Als je de oplossing hebt gevonden laat het dan even weten en dan zal er een slotje op dit topic komen.
Vind je de oplossing niet? reageer dan met welke mogelijke oplossingen je hebt gevonden en uitgeprobeerd en dan zullen wij kijken of we je snel verder kunnen helpen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
En bereik je dat met het gevoerde beleid?Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:40:
Ben je het principe van een forum vergeten? "Voor users, en _door_ users". Het forum moet op users drijven en niet op moderators.
En dan? Dan zijn er dus gemiddeld moeilijkere vragen, en is het percentage gebruikers dat een vraag kan beantwoorden dus nog lager.Er is nu de situatie ontstaan dat een paar procent van de users capabel genoeg is om de vragen van de andere >90% goed te beantwoorden. Dat is een scheve verhouding, we moeten de overbodige vragen gewoon filteren.
En uh.. hoe verwacht je dat er meer input komt?Als ik de tijd en de zin zou hebben, dan zou ik de hele dag overal hulp kunnen bieden aan mensen, maar dan blijf je bezig. Er komt gewoon veel te weinig goeie input van mensen, dus de verhouding tussen helpers en consumenten is totaal scheef getrokken.
En hoe sluit dat aan op je voor users, door users ideaal?Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:42:
Ik heb het over 'we' als zijnde de crew.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:40:
Door die instelling jaag je de nieuwe users weg voordat ze ooit bij die paar procent zullen gaan horen, dit is gewoon een gevolg van het beleid en geen oorzaak.
Yogho schreef op 09 augustus 2002 @ 15:47:
Het blijft gewoon een feit dat GoT gewoon ongelovelijk populair is en dat er steeds meer beginners komen. Want de meeste experts kennen GoT al, dus het percentage nieuwe experts ten opzichte van nieuwe beginners is aardig aan het zakken.
Als ik een auto kan maken die vlak boven de grond vliegt en zo het brandstofverbruik kan halveren dan maak ik me ook geen zorgen of het in principe nog wel een auto is.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:40:
Ben je het principe van een forum vergeten? "Voor users, en _door_ users". Het forum moet op users drijven en niet op moderators.
Mee eens dat de verhouding scheef is, maar het oplossen door het afklemmen van de onderkant vind ik een stuk slechter dan het stimuleren om omhoog te komen.Er is nu de situatie ontstaan dat een paar procent van de users capabel genoeg is om de vragen van de andere >90% goed te beantwoorden. Dat is een scheve verhouding, we moeten de overbodige vragen gewoon filteren.
In P&W loopt een zelfde discussie en daar heb ik voorgesteld om het met een groep users uit te voeren.Als ik de tijd en de zin zou hebben, dan zou ik de hele dag overal hulp kunnen bieden aan mensen, maar dan blijf je bezig. Er komt gewoon veel te weinig goeie input van mensen, dus de verhouding tussen helpers en consumenten is totaal scheef getrokken.
Je kunt moeilijk de crew hier voor op laten draaien, want we hebben nu al meer te doen dan we aankunnen.
Who is John Galt?
Verwijderd
Van alle reacties van moderators in deze thread heeft NIEMAND begrepen wat hierboven staat. Hierboven wordt exact bewoord wat IMHO eraan scheelt en ook wat eraan te doen valt. Justmental:justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 14:56:
Waarschuwing, d'r komt een moeilijk te accepteren stukje aan:
-Je kunt de bezoekers die hier komen niet filteren of sorteren.
VETTE PECH
Dus kun je onwijs veel moeite doen om de niveausgewijze onderkant zo monddood mogelijk te maken, maar daar wordt iedereen op den duur negatief van.
De sfeer wordt helemaal niet zo sterk bepaald door het niveau van de topics, maar veel meer door de negatieve reacties hierop.
Vriendelijker omgaan met n00b topics gaat deze mensen meer stimuleren om zich te ontwikkelen en gaat je uiteindelijk dus juist meer helpen.
Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 15:46:
[...]
En bereik je dat met het gevoerde beleid?
[...]
En dan? Dan zijn er dus gemiddeld moeilijkere vragen, en is het percentage gebruikers dat een vraag kan beantwoorden dus nog lager.
Effectieve oplossing hoor.
[...]
En uh.. hoe verwacht je dat er meer input komt?
[...]
En hoe sluit dat aan op je voor users, door users ideaal?
Hier moeten we toch een keer doorheen:Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:48:
[...]
GoT is het grootste computerforum van Nederland, en het staat dan ook bekend als een plaats waar je lekker makkelijk vragen kunt stellen aan 'deskundigen'. Jij gaat er nog altijd heel naief vanuit dat al die mensen hierheen komen om het te leren van de guru's.
Wake up. We weten gewoon (en dat heb ik nu al een paar keer gezegd) dat de _meesten_ helemaal niet WILLEN leren. Ze komen gewoon handig gebruik maken van de kennis en ervaring van anderen, en het zal ze verder worst wezen. Ze zullen dan ook nooit deel gaan uitmaken van die paar procent, ook al geef je ze een VIP behandeling.
En hier ligt nu precies het verschil tussen een newbie en een n00b. De newbies zijn mensen die nieuw zijn en iets willen leren, en de n00bs zijn gewoon afval op het forum. Klinkt hard, maar zo is het.
Who is John Galt?
Maar kun jij die mensen zo aanwijzen? Ik ben benieuwd.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:48:
Wake up. We weten gewoon (en dat heb ik nu al een paar keer gezegd) dat de _meesten_ helemaal niet WILLEN leren. Ze komen gewoon handig gebruik maken van de kennis en ervaring van anderen, en het zal ze verder worst wezen. Ze zullen dan ook nooit deel gaan uitmaken van die paar procent, ook al geef je ze een VIP behandeling.
Wat dacht je van een groepje mensen met een groen plusje, oftewel de.... tada.... regulars. Deze doen imho goed werk in WOS/SA. Zij leveren input aan 'n00b-topics', geven een duwtje in de goede richting, wijzen op fouten m.b.t. de regels. Misschien is het tijd voor nog wat plusjes?justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 15:49:
In P&W loopt een zelfde discussie en daar heb ik voorgesteld om het met een groep users uit te voeren.
Modplichten heb je er niet voor nodig.
Het enige lastige is de waardering voor degenen die het dragen, daarvoor had ik voorlopig een feestje met veel bier en een stripper staan.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 15:55:
Maar kun jij die mensen zo aanwijzen? Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Maar dat is het hem juist! De moderators klappen threads dicht voordat USERS er iets mee kunnen doen, dat is PRECIES wat justmental aangeeft: je modereert nu op de topicstarter's posting maar je zou moeten modereren op basis van de reacties.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:40:
[...]
No offence, maar zoals ik al eerder aangaf: alles is beschikbaar op internet, althans echt bijna alles. Voor mij is bijna geen enkele vraag interessant, soms een discussie. Dat vind ik niet erg, ik help graag mensen op /14, ook met overbodige vragen. ergo: wat voor de een overbodige vraag is, is voor de ander een leuke vraag om even te beantwoorden, even testen of je de kennis en kunde nog hebt om een vraag binnen 10 seconden te voorzien van een goed antwoord.Er is nu de situatie ontstaan dat een paar procent van de users capabel genoeg is om de vragen van de andere >90% goed te beantwoorden. Dat is een scheve verhouding, we moeten de overbodige vragen gewoon filteren.
Wat is er mis met 'jammer maar helaas' ? Als iemand een vraag stelt en niemand beantwoord die vraag, tja, c'est la vie. Is dat dan lullig? waarom? het is echt wel ergens beschikbaar, en anders koopt de vragensteller een goed boek.Als ik de tijd en de zin zou hebben, dan zou ik de hele dag overal hulp kunnen bieden aan mensen, maar dan blijf je bezig. Er komt gewoon veel te weinig goeie input van mensen, dus de verhouding tussen helpers en consumenten is totaal scheef getrokken.
Dan breid je de crew uit, kanaliseert de taken beter, schopt tijdrovende zaken als HK e.d. eruit en laat fora meer op zn beloop. Newsgroups hebben GEEN moderators en bestaan ook, mensen komen daar ook soms graag omdat er veel mensen zijn die iets toevoegen. Overal en altijd ter plekke moeten zijn met een mod-squad... ik denk dat dat je opbreekt en dan heb ik het niet alleen over tijdtechnische zaken.Je kunt moeilijk de crew hier voor op laten draaien, want we hebben nu al meer te doen dan we aankunnen.
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:02:
No offence, maar zoals ik al eerder aangaf: alles is beschikbaar op internet, althans echt bijna alles. Voor mij is bijna geen enkele vraag interessant, soms een discussie. Dat vind ik niet erg
Eigenlijk is het heel vergelijkbaar jablackd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:57:
[...]
Wat dacht je van een groepje mensen met een groen plusje, oftewel de.... tada.... regulars. Deze doen imho goed werk in WOS/SA. Zij leveren input aan 'n00b-topics', geven een duwtje in de goede richting, wijzen op fouten m.b.t. de regels. Misschien is het tijd voor nog wat plusjes?
Ik ben er zelf stiekem ook eentje, al ben ik nu vakantiemodje
Who is John Galt?
Wekkel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:02:
Wat al eerder gezegd is, -> de domweg positieve benadering. Keil dat slotje er even hard op als normaal, maar dan met een dikke glimlach. Kort maar krachtig even aangeven waarom er ge'slot' wordt en iedereen is happy. Dit gebeurt al in grote mate, maar consequent doorvoeren is misschien de volgende stap.
Dat hoeft nog niet eens zo ver te gaan dat bij een slot ook een superlink komt te staan. Positieve benadering, is dat nu onoverkomelijk? Meer een kwestie van een andere Ctrl-V bij een slot lijkt me..
ugh, zie vorige reply punt 2justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 16:05:
[...]
Eigenlijk is het heel vergelijkbaar ja
Alleen zoek ik een bredere basis, en een vorm van waardering.
De formele regeling is niet wat ik zoek, alleen een groep mensen die begrijpen dat de positieve insteek 'the way to go' is.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Ik quote mezelf nog een keer:Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:02:
Dan breid je de crew uit
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:35:
[nohtml][...][/nohtml]
En dan voorspel ik de volgende reactie al: 'waarom nemen jullie dan niet nog extra mods erbij'. Dat werkt gewoon niet. Net als bij werken met een team: tot een bepaald punt is mensen toevoegen zinvol, maar daarna wordt het alleen maar inefficient. Mensen lopen elkaar voor de voeten, nemen strijdige beslissingen, etc.
Ja maar hoe zit het dan met de reeds al bestaande topics? Die gewoon laten staan? Want uitzoeken duurd waarschijnlijk wel een jaar.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 16:08:
Interessant verhaal
Klinkt als een uitdagingExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:07:
[...]
Hier heb je wel gelijk in. Bedenk je echter wel dat wij ook maar mensen zijn, en als we aan het opruimen zijn en 20 slotjes achter elkaar moeten zetten in topics waar iemand de luiheid zelve is, dan raak je onherroepelijk geirriteerd.
Maar dat het soms wat minde kortaf zou kunnen, dat is opzich waar. Maar stel dat jij moderator zou worden, dan zou je het nog geen 2 maanden volhouden om zo vriendelijk en correct te blijven. Bij mij is dat niet gelukt, en zelfs bij mijn nieuwe collega in PMG is dat niet lang gelukt(bij elke nieuwe mod wordt het voorspeld, en je ontkomt er gewoon niet aan).
Who is John Galt?
... in principe. Maar doen alle newbies dat ook en handelen ze daar ook naar? Dat betwijfel ik.Yogho schreef op 09 augustus 2002 @ 16:13:
Regulars lopen elkaar niet voor de voeten, ze blijven netjes, kunnen geen slotjes plaatsen waardoor discussies onstaan, ze ontlasten de crew, newbie's weten dat een regular iemand is naar wie ze beter kunen luisteren, enz...
Je bent mod, ik verwacht onmenselijke robotachtige prestaties van je. Je bent toch niet menselijk?Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:07:
[...]
Hier heb je wel gelijk in. Bedenk je echter wel dat wij ook maar mensen zijn, en als we aan het opruimen zijn en 20 slotjes achter elkaar moeten zetten in topics waar iemand de luiheid zelve is, dan raak je onherroepelijk geirriteerd.
Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:15:
[...]... in principe. Maar doen alle newbies dat ook en handelen ze daar ook naar? Dat betwijfel ik.
Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:15:
[...]... in principe. Maar doen alle newbies dat ook en handelen ze daar ook naar? Dat betwijfel ik.
Who is John Galt?
En denk je dat een slotje hem wel interesseert dan? Ban de user, delete de thread en klaar. Met het huidige beleid maak je alleen je eigen database maar tot een ongeordende puinzooi waar niemand meer wat zinnigs in kan vinden.Twynn schreef op 09 augustus 2002 @ 16:18:
[...]
Nope.. Als een n00b echt uit is op een antwoord zonder zelf inspanning te willen leveren (probleemuser dus), dan interesseert het hem echt niet dat 'iemand met een groen kruisje' hem wat probeert duidelijk te maken. Daar krijgt hij immers geen antwoord van.
[eNeRGy] schreef op 09 augustus 2002 @ 16:18:
Je zou als iemand post gewoon zijn topic even door google kunnen halen en dan de eerste 10 topics in een lijstje geven en daaronder de knop: 'toch posten' / 'niet posten'
Dat bedoel ik. Natuurlijk zijn er altijd mensen die wel luisteren, maar ook mensen die reageren zoals jij schetst. Gewoon een slot erop en verder geen woorden aan vuil maken. Mensen die wel normaal reagerem kun je verder op weg helpen, alhoewel ik besef dat modjes af en toe best gefrustreerd kunnen raken van het soort users dat alleen maar een grote bek geeft en volstrekt onacceptabel gedrag vertoontExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:17:
[...]
Zelfs HGA's krijgen een grote smoel van een 13-jarige puber die pissed is omdat ie geen topic mag openen over het formatteren van een floppy. En nee, dit is niet eens denkbeeldig. Dit soort dingen komen (te vaak) voor.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 16:21:
En denk je dat een slotje hem wel interesseert dan? Ban de user, delete de thread en klaar. Met het huidige beleid maak je alleen je eigen database maar tot een ongeordende puinzooi waar niemand meer wat zinnigs in kan vinden.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 16:21:
En denk je dat een slotje hem wel interesseert dan?
Excuses voor de herhaling, maar het geen zin om te focussen op dingen die niet kunnen.Twynn schreef op 09 augustus 2002 @ 16:18:
[...]
Nope.. Als een n00b echt uit is op een antwoord zonder zelf inspanning te willen leveren (probleemuser dus), dan interesseert het hem echt niet dat 'iemand met een groen kruisje' hem wat probeert duidelijk te maken. Daar krijgt hij immers geen antwoord van.
Who is John Galt?
Dat is onzin. Ik heb een duidelijke mening die ik ook best wil verdedigen. Dat het een andere mening is dan de jouwe zegt niet meteen dat ik het nooit ergens mee eens ben. Dat dat niet zo is kun je zelf ook wel zien trouwens. Verder is mijn mening over het sluiten van threads en de 'sfeer' op GoT al jaren onveranderd, ook dat kun je nazoeken. (met de search die niet werkt, je weet wel)Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:52:
Of het nu zwart, wit, rechts of links is.
No offense, maar lees je wel?Hoe zou jij al mod/HGA op dit forum beleid willen voeren. Wat zou jouw beleid zijn? Hoe kunnen we GoT het beste op de rails krijgen?
Omdat je vasthoudt aan bepaalde uitgangspunten die misschien wel niet haalbaar zijn, en die ik iig niet deel.Wat ik tot nu toe van je gelezen heb is echt geen oplossing,
Ik snap prima dat het uitvoeren van het huidige beleid veel tijd kost.en ik vraag me serieus af of je enig idee hebt van wat de activiteiten van de crew inhouden, en hoeveel tijd en energie het vreet.
Dat ben ik met je eens en dat vereist inspanning van modjes, users en de nieuwe users zelf natuurlijk. Helaas is de mentaliteit van veel van die nieuwe users behoorlijkjustmental schreef op 09 augustus 2002 @ 16:24:
[...]
Excuses voor de herhaling, maar het geen zin om te focussen op dingen die niet kunnen.
Ik ben ervan overtuigd dat er voldoende users op het goede pad te helpen zijn om de algemene sfeer goed te maken en het niveau te doen groeien.
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 15:59:
[nohtml][...][/nohtml]
Ik vind het niet netjes om te doen, maar dit is van de afgelopen twee uur:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/61011
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/51152
Ik post het maar omdat je anders waarschijnlijk zegt dat ik bluf
Dit soort users komen we dagelijks met minstens 5 of 10 tegelijk tegen. En dat is alleen maar wat ons opvalt, dus het bekende topje van de ijsberg.
Klopt, en de newbie's hebben gewoon een moeilijke start. Dat moeten we gewoon slikken als ze het allemaal nog niet direct begrijpen. Ze komen er vanzelf wel.justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 16:24:
[...]
Excuses voor de herhaling, maar het geen zin om te focussen op dingen die niet kunnen.
Ik ben ervan overtuigd dat er voldoende users op het goede pad te helpen zijn om de algemene sfeer goed te maken en het niveau te doen groeien.
Onno schreef op 09 augustus 2002 @ 16:25:
Is het wel juist om een forum met voornamelijk inhoudelijk interessante vragen na te streven? Of erger, om dat proberen af te dwingen? Misschien wringt daar de schoen wel
Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:26:
Dat ben ik met je eens en dat vereist inspanning van modjes, users en de nieuwe users zelf natuurlijk. Helaas is de mentaliteit van veel van die nieuwe users behoorlijk
Geef newbies een max/postings per dag in de eerste periode.. een read-only schiet niet op, maarwat je wel vaak ziet is dat iemand die nieuw is meteen -tig postings maakt, maak dat onmogelijk, de eerste week op je gemak ervaring op doen zonder dat meteen alle mods moeten ingrijpen.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:22:
[...]
Serieus, dat hebben we als users en als crewleden een hele tijd gedaan. Resultaat: User wordt nog luier omdat ze TOCH wel geholpen worden. Hoe bont ze het ook maken met RTFM/UTFS vragen. Het niveau begon toen alleen maar harder te dalen, en snap dan ook waarom ik niks zie in het hier voorgestelde beleid.
Jullie zullen ongetwijfeld blijven volhouden dat jullie manier de beste is, maar luister asjeblieft ook eens naar ons met onze ervaring in de _praktijk_. Wij hebben (ook achter de schermen, want vaak gebeuren die dingen onaangekondigd en ongemerkt voor de meeste users) vanalles uitgeprobeerd, en een tolerant en n00b-friendly beleid werkt absoluut niet niveau-verhogend. Integendeel.
Ze komen er wel als ze ZELF zoeken. Voor vragen die -en dat kun je echt wel objectief bekijken- inhoudelijk niets voorstellen kunnen ze beter ergens anders heen.Yogho schreef op 09 augustus 2002 @ 16:27:
[...]
Klopt, en de newbie's hebben gewoon een moeilijke start. Dat moeten we gewoon slikken als ze het allemaal nog niet direct begrijpen. Ze komen er vanzelf wel.
Nee. Ik ben begonnen met alles zelf uit te zoeken en niet meteen beginnen te gillen als ik iets niet snap. Ik wil mezelf niet tot voorbeeld maken, maar het gemak waarmee topics worden geopend (zie voorbeeld Exirion) stuit mij tegen de borst.We zijn allemaal zo begonnen toch
Ik ook, maar ik bedoel meer de start op het forum (groeten onder post enz.)Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:30:
Nee. Ik ben begonnen met alles zelf uit te zoeken en niet meteen beginnen te gillen als ik iets niet snap. Ik wil mezelf niet tot voorbeeld maken, maar het gemak waarmee topics worden geopend (zie voorbeeld Exirion) stuit mij tegen de borst.
Chaos schreef op 09 augustus 2002 @ 16:29:
Is het misschien een idee om eens te gaan praten met beheerders van andere grote fora? Het is toch typisch dat je op een forum als dat van Anandtech nauwelijks slotjes ziet en de slotjes hier dik een kwart van het totaal uitmaken?
Stel je GoT voor als een cafe met stamgasten. Als ik in een cafe binnenkom waar ik voor het eerst kom ga ik ook niet meteen naar de bar lopen om te gaan schreeuwen om bier. Ik kijk de sfeer eerst even aan en ga me dan mengen in het publiek. Dus: eerst lurken, dan blaten.Yogho schreef op 09 augustus 2002 @ 16:32:
[...]
Ik ook, maar ik bedoel meer de start op het forum (groeten onder post enz.)
En dat voorbeeld van Exirion moet je bannen, dat zijn users die we niet kunnen gebruiken, en wat waarschijnlijk ook niets kan worden.
Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:35:
Stel je GoT voor als een cafe met stamgasten. Als ik in een cafe binnenkom waar ik voor het eerst kom ga ik ook niet meteen naar de bar lopen om te gaan schreeuwen om bier. Ik kijk de sfeer eerst even aan en ga me dan mengen in het publiek. Dus: eerst lurken, dan blaten.
En dan trekken we vergelijking nog even door: modjes zijn uitsmijters die de persoon in kwestie terechtwijzen of buiten flikkeren. Of overdrijf ik nu?Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:38:
[...]
Hmm... da's niet coolEen beetje macho puber smijt de deur open, pakt z'n wapen en schreeuwt keihard: 'IK WIL BIER!', en als je niet opschiet dan breekt ie de tent af
Dat ik ben goed en de anderen moeten maar als mij zijn is een leuk bedachte virtuele situatie, maar het helpt de praktijk niet.Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:30:
[...]Ze komen er wel als ze ZELF zoeken. Voor vragen die -en dat kun je echt wel objectief bekijken- inhoudelijk niets voorstellen kunnen ze beter ergens anders heen.
[...]Nee. Ik ben begonnen met alles zelf uit te zoeken en niet meteen beginnen te gillen als ik iets niet snap. Ik wil mezelf niet tot voorbeeld maken, maar het gemak waarmee topics worden geopend (zie voorbeeld Exirion) stuit mij tegen de borst.
Who is John Galt?
Wokschotel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:39:
[...]En dan trekken we vergelijking nog even door: modjes zijn uitsmijters die de persoon in kwestie terechtwijzen of buiten flikkeren. Of overdrijf ik nu?
Dat met die opleiding ben ik dus met je eens: goedwillende users een zet in de goede richting, kwaadwillende users een zet over de rand van de afgrond. Ik geloof in het goede van de mens: wie goed doet, goed ontmoet. Dus niet alleen maar negativisme, maar mensen sturen. Probleem is dat je de groep kwaadwillenden altijd zult houdenjustmental schreef op 09 augustus 2002 @ 16:39:
[...]
Dat ik ben goed en de anderen moeten maar als mij zijn is een leuk bedachte virtuele situatie, maar het helpt de praktijk niet.
Niveauverschil is er nou eenmaal en laag niveau kun je alleen maar verbeteren door opleiding.
De huidige methode van afknijpen en eruitschoppen van de onderkant levert dermate veel irritatie op dat het hiermee bereikte hogere niveau volledig overschaduwt.
Bingo! Helemaal mee eens. Volgens mij zien de meeste mods dit niet omdat ze al helemaal zat zijn van die n00b vragen, tijd voor een aflossing van de mods.justmental schreef op 09 augustus 2002 @ 16:39:
[...]
Dat ik ben goed en de anderen moeten maar als mij zijn is een leuk bedachte virtuele situatie, maar het helpt de praktijk niet.
Niveauverschil is er nou eenmaal en laag niveau kun je alleen maar verbeteren door opleiding.
De huidige methode van afknijpen en eruitschoppen van de onderkant levert dermate veel irritatie op dat het hiermee bereikte hogere niveau volledig overschaduwt.
Harry deed het wel erg drastisch, ik mag toch niet hopen dat er modjes met wapens bij elke user komen te staanExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:42:
[...]
* Exirion denkt ineens aan een quote:
"I know what you're thinking... Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I kinda lost track myself. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you got to ask yourself one question...
Do I feel lucky. Well... do ya punk?"
Wekkel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:42:
Tijd voor conclusies?
En dan? Probleem opgelost? De gebruikers ergeren zich er ook aan hoor. (zie /14)NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 16:43:
[...]
Bingo! Helemaal mee eens. Volgens mij zien de meeste mods dit niet omdat ze al helemaal zat zijn van die n00b vragen, tijd voor een aflossing van de mods.
[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 09-08-2002 16:46 . Reden: typo ]
Waarschijnlijk gaat GoT tenonder aan z'n eigen succes. Iets waar zeer weinig tegen te doen is als je geen drastische maatregelen wil nemen.Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:44:
[...]
Je loopt achter, want de conclusies zijn al lang getrokken. Vraag is alleen hoe weweer een beetje niveau terug krijgen. Onze aanpak werkt misschien niet goed genoeg, maar de door jullie voorgestelde aanpak ook zeker niet.
Dus.... wat moet het worden.
NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 16:43:
Bingo! Helemaal mee eens. Volgens mij zien de meeste mods dit niet omdat ze al helemaal zat zijn van die n00b vragen, tijd voor een aflossing van de mods.
Zo? Ik lach 'm uit, maar ik geef hem wel een redeleijk (en tevens ook goed) antwoord op z'n vraag.
NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 16:49:
Zo? Ik lach 'm uit, maar ik geef hem wel een redeleijk (en tevens ook goed) antwoord op z'n vraag.
Het is een n00b vraag, maar mensen geven gewoon (goede) antwoorden. De vraag is: wil je dat of moet zo'n vraag gelijk weg omdat het een n00b-vraag is?
Een reactie van iemand die hier net nog pleit voor aflossing van de crew. Nee, mods die reageren zoals hij zijn echt een verbeteringmwahahaha
n00b
Videokaart geheugen heeft niets te maken met de geheugen specificaties van je mobo
In dit geval had je dus de posting van NitroX_infinity moeten verwijderen en alles wat daar een reactie op was.. klaar.. wat hou je over: een topic waar iemand gewoon antwoord krijgt op zijn vraag, en laat dan het topic doodbloeden ipv een slotje meteen de strot eraf te snijden en het hart eruit te rukken.
Ik klaag verder niet ofzo, ik vindt dat de mods hier goed werk doen (niet om te slijmen oid, maar het is gewoon zo)Wekkel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:49:
GoT gaat niet zo snel ten onder, dat is doemdenkerij eerste klas. Wel zal een naar verhouding steeds kleinere groep mensen een steeds grotere groep moeten tillen. Dat is zwaar, maar niet onmogelijk. We gaan overigens vanzelf naar een situatie toe waar we in golven zitten, niet in alsmaar voortgaande groei. We zijn Nederlands, dat heeft zijn beperkende werking, gelukkig.
Als je de reactie die je bedoeld hier nou ff quote, bespaard je ook wat ergenisExirion schreef op 09 augustus 2002 @ 16:51:
Is die link verdomme al twee keer niet goed doorgekomen.. Pokke forum
Verwijderd
*RRRRT*41.6C.6D.61.72 schreef op 09 augustus 2002 @ 16:45:
[...]
En dan? Probleem opgelost? De gebruikers ergeren zich er ook aan hoor. (zie /14)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq