Het grote GeForce FX topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
*en de spanning stijgt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

spanning is er altijd rondom de release van zo'n nieuwe kaart. Speculaties en voormalige benchmarks spekken die alleen maar aan.

Maar je zult zien, als hij uitkomt is al die geilheid binnen een maand weer over en hoort de kaart er gewoon bij :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dan nu even een offtopic vraagje tussendoor --> merk ik het verschil tussen een Geforce2 Titanium en Geforce3 Classic goed ???

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

marzzman schreef op 26 augustus 2002 @ 14:02:
Dan nu even een offtopic vraagje tussendoor --> merk ik het verschil tussen een Geforce2 Titanium en Geforce3 Classic goed ???
Ja, vooral op 1280x1024 and up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je er eentje voor nop? Of moet je er nog 130Euro voor neertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NVIDIA Might Pre-Launch NV30

http://www.vr-zone.com
http://www.theinquirer.net/?article=5121
The latest nightmare to haunt ATI executives' dreams is their suspicion that Nvidia might paper launch its NV30 graphics chip early – like on the 9th of September – just to throw dust in the face of the R300 technology.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Goh, paper launches zijn wel populair tegenwoordig, niewaar? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zolang het geloofwaardige cijfers zijn, vind ik het best. De reviewers wijzen wel op de consequenties van een paper launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATJE nVidia komt met AGP8x versies van:
GeForce4 MX 440
GeForce4 MX 440SE
GeForce4 MX 420
GeForce4 Ti 4600
GeForce4 Ti 4200

De Ti4400 zit er niet meer bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:00:
UPDATJE nVidia komt met AGP8x versies van:
GeForce4 MX 440
GeForce4 MX 440SE
GeForce4 MX 420
GeForce4 Ti 4600
GeForce4 Ti 4200

De Ti4400 zit er niet meer bij....
NV18 ja en die is ter vervanging van de MX serie maar dan op hogere clockspeed. Daarnaast heeft de NV18 nog een hele leuke verrassing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Source schreef op 27 augustus 2002 @ 09:46:
[...]

NV18 ja en die is ter vervanging van de MX serie maar dan op hogere clockspeed. Daarnaast heeft de NV18 nog een hele leuke verrassing >:)
NV18 ter vervanging van de MX serie en NV28 als vervanging van de TI series, waarschijnlijk met DDR-II.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interview van zondag, met de CEO van nVidia. De NV30 wordt nog steeds voor kerst uitgebracht.
We're very confident that NV30 (Nvidia's next-generation chip) will be available for you this Christmas season. . . .
http://www.sfgate.com/cgi...BU74251.DTL&type=business

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trek in een nieuwe driver? Bijvoorbeeld de nVidia Detonator 40 ?

http://nvidia.com/view.asp?IO=IO_20020828_7569
Free of charge, and available for download today at http://www.nvidia.com/drivers, the new Detonator 40 driver features:

nView™ 2.0 multi-display technology to increase productivity and provide the necessary tools to control the way users access and view applications.
NVRotate™, enabling image rotation on today’s advanced flat panel displays.
NVKeystone™, allowing for real-time image correction on portable projectors and heads-up displays
Digital Vibrance Control 2™ (DVC2) allowing users to adjust color controls to achieve accurate, bright colors under all conditions.
In addition to these new, exciting features Detonator 40 also provides up to 25% performance improvement in popular consumer and professional applications.

Verwijderd

enneuh hoe duur gaat zo'n kaartje nu eigelijk kosten he? :)
iemand een schattinkje wagen? offeuh zijn er al sites die dit gedaan hebben? :9

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Reken maar op rond de 500 euro bij introductie! *wild guess*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Vergeet maar dat de NV30 voor kerst verkrijgbaar is. Misschien op papier...
Het zal ook nog een tijd duren voordat de NV18 in de winkel te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.vr-zone.com/#2640

nvidia GPU roadmap tot NV40

"Shipment of NV30 at around Feb 2003"

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
The Source schreef op 27 augustus 2002 @ 09:46:
Daarnaast heeft de NV18 nog een hele leuke verrassing >:)
wat dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op 06 september 2002 @ 07:22:

nvidia GPU roadmap tot NV40

"Shipment of NV30 at around Feb 2003"
Hier vind je dezelfde bewering. Ik kan helaas geen japans lezen. :P

http://dutchgeforce.nl/ne...ion=article&articleid=538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik sta onder NDA dus ik mag helaas niets zeggen. Echter zal de NV18 niet meer zo lang op zich laten wachten. Maar zoals je weet is NV18 ter vervanging van het MX segment dus het lijkt mij logisch dat je geen performance king hoeft te verwachten.

Maar reken maar niet dat je de NV30 dit jaar nog in je winkelmandje kunt stoppen. Dit komt volgens de geruchten omdat nVidia veel geld en tijd (R&D) heeft gestoken in haar XBox partnership with Microsoft. Hierdoor was in juli al bekend dat de NV30 een delay zou hebben tot Q1 2003.

Maar de NV28 staat nog wel gepland voor dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
The Source schreef op 06 september 2002 @ 16:31:
[...]

Ik sta onder NDA dus ik mag helaas niets zeggen. Echter zal de NV18 niet meer zo lang op zich laten wachten. Maar zoals je weet is NV18 ter vervanging van het MX segment dus het lijkt mij logisch dat je geen performance king hoeft te verwachten.
dat ik geen performace king hoef te verwachten weet ik, maar volgens The Source zit er een verassing in en ik wil die natuurlijk al van te voren weten >:)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.nvmax.com/#1031434512

NV30 to be launched at Fall 2002 Comdex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
En 1 a 2 maanden later is hij op de markt (ongeveer het zelfde als ATI9700 werd half juli gepresenteerd is nu net een week leverbaar)

Is dus leverbaar in januari begin februari, haalt de kerst niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nieuws: Lange termijn planning nVidia GPU's

NV30 zou pas te koop zijn in februari 2003.
De NV35 zou pas eind 2003 komen.

Dat is toch een grote achterstand? Ati komt met de R350 in de eerste helft van 2003.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Puur blaatspecs, gewoon om te aandacht van ati weg te trekken, beide de r300 en omen zullen elkaar niet veel ontlopen, en al helemaal niet als ati komt met de 0.13µm versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij moet ook wel snel zijn als hij ati voorbij wil racen.
waarom geloven sommige dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, en de bewering dat hij pas in februari op de markt komt, waar halen ze dat vandaan? Als je de roadmap bekijkt die de DutchGeforceFanclub gepost heeft, zijn veel conflicten te vinden. En ik kan geen japans lezen, maar uit de plaatjes kun je februari niet definitief bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik zie het zo 9700 is uit.
ATI heeft zijn troef uitgezet en de lat weer 'n stuk hoger gezet.
nVidia weet dit en past zijn nV30 daar aan.

1)problemen met 0,13 productie van partner.
2)spect waren laag 4 naar 6pipes ipv 8 Design rework.
3)de keuze voor 'n 0,13 produkt ipv 0,15 ten koste van produktcycle tijd ingekalkuleerde late release.

nV30 moet minsten geliik of beter zijn dan de huidige king vanuit nVidia oogpunt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Damn, dubbelpost.

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op 06 september 2002 @ 16:31:

Maar reken maar niet dat je de NV30 dit jaar nog in je winkelmandje kunt stoppen. Dit komt volgens de geruchten omdat nVidia veel geld en tijd (R&D) heeft gestoken in haar XBox partnership with Microsoft. Hierdoor was in juli al bekend dat de NV30 een delay zou hebben tot Q1 2003.

Maar de NV28 staat nog wel gepland voor dit jaar :)
New Prolink models:

NVGA-NV18A w/VIO DVI - NVIDIA GeForce 4 MX440, 128MB 4ns DDR, core / memory clock rate - 275/520 MHz, Flash ROM, w/VIO, DVI

Nou, hierin geen verassing te vinden. Nog ff wachten tot andere info te vinden is.

• The Source

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op 18 september 2002 @ 10:13:
....
NV18 details

Lancering soon :)
Hmm, helaas geen nieuwe details, geen verassingen. 5% verbetering AGP8x t.o.v. 4x. Hetzelfde als de Xabre heeft laten zien. Zou dat het maximum zijn? (5% is aardig, als je bedenkt hoe erg de prestaties afhankelijk zijn van het hele systeem.)

Andere links zijn ook interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-6-21-11-55-9.jpg

http://babelfish.altavist...3Ftype%3Dnews%26id%3D7289

Over geklokt loopt het geheugen "700 MHz et le core à 378 MHz" :)
De 3DMark 2001 verbeterde met 10%.

• Voutloos
  • Niet online
De NV30 wordt binnen 2002 verscheept.
NVidia heeft al heel vroeg toegegeven dat de 9700 beter zou worden dan de GeF4ti4600 en zit daar ook niet mee. NVidia laat ATI 2 maanden de beste kaart hebben en dan komt de NV30. Deze planning hadden ze al. De roadmap van NVidia is erop gebaseerd dat elk half jaar een nieuwe productenlijn komt.

NVidia past plannen niet echt aan vanwege ATI.
NVidia loopt niet zoveel uit door "medewerking aan de XBox", want ze hebben meerdere ontwerpteams.

{signature}

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nvidia heeft op zich niet zo'n probleem, zolang de NV30 maar op tijd komt met DX9 en voor Doom III. Dat spel zal een aardige klapper vormen voor hardware, UT2k3 is zelfs nog redelijk speelbaar op een GF2 MX.

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
HOT NEWS

I think many people concluded that NV30 will have a 256 bit memory interface since the Radeon 9700 PRO and Parhelia has it, but I am sorry to say my sources tell me that's incorrect....

Everyone expects NV30 to be the next big thing and especially a Radeon 9700 PRO killer. µ

* WE UNDERSTAND NV30 finally, between 10 and 14 days ago.

Bron : http://www.theinquirer.net/?article=5417

Toch geen ATI9700 killer ?!? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Is een beetje raar geschreven, zogezegd door een niet-engels-als-moedertaal persoon. :)

Als je het artikel leest, hebben ze eigenlijk alleen over geruchten, en een stelling dat er met >900MHz geheugen en speciale architektuur van een toendertijds door 3Dfx aangekocht patent de 'beloofde' prestaties (beter dan de 9700) gehaald kunnen worden.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Je kan speculeren wat je wilt maar ik hecht geen waarde aan hypes en op hemelen van toekomstige hardware. Zodra een videokaart van een bepaald merk wordt aangekondigd beginnen de aanhangers te brullen hoe goed ie wel niet is (hoge verwachten om vervolgens teleurgesteld te worden) en de tegenstanders dat het toch een crap ding word.

Waarom wacht je niet gewoon tot het ding uit is en kijk je dan hoe ie presteerd in plaats van 3 maanden van te voren al te gaan roepen hoe goed/slecht ie wel niet gaat worden.

Bijvoorbeeld , de titel van het 1e parhelia topic voorspelde dat nvidia een probleem zou hebben, 2 maanden later blijkt dat flink mee te vallen, niet dat ik het een slechte kaart vind ofzo maar het geeft wel aan dat je van te voren nooit kan voorspellen hoe het zal lopen

Tuurlijk is nieuwe hardware leuk maar sommigen hier doen alsof het het belangrijkste in hun leven is, wat stelt een hoge 3dmark score nou eigenlijk voor en waarom zou je onnodig geld voor uitgeven?

De nieuwe nvidia kaart wordt sneller dan de radeon 9700. Hoe ik dat weet? Omdat de nieuwste kaart ook de snelste is als het tussen ati en nvidia gaat. Als Ati daarna een kaart uitbrengt is dat de snelste en daarna zal nvidia weer een snellere uitbrengen. Nix bijzonders aan.

Verwijderd

Manie Riets schreef op 18 september 2002 @ 17:43:

Je kan speculeren wat je wilt maar ik hecht geen waarde aan hypes en op hemelen van toekomstige hardware. Zodra een videokaart van een bepaald merk wordt aangekondigd beginnen de aanhangers te brullen hoe goed ie wel niet is (hoge verwachten om vervolgens teleurgesteld te worden) en de tegenstanders dat het toch een crap ding word.
Waarom wacht je niet gewoon tot het ding uit is en kijk je dan hoe ie presteerd in plaats van 3 maanden van te voren al te gaan roepen hoe goed/slecht ie wel niet gaat worden.
Bijvoorbeeld , de titel van het 1e parhelia topic voorspelde dat nvidia een probleem zou hebben, 2 maanden later blijkt dat flink mee te vallen, niet dat ik het een slechte kaart vind ofzo maar het geeft wel aan dat je van te voren nooit kan voorspellen hoe het zal lopen
Het is gewoon leuk om over een toekomstige kaart te discuseren en hier steeds het nieuws te melden wat over de kaart is vrijgegeven.

[quote]

Tuurlijk is nieuwe hardware leuk maar sommigen hier doen alsof het het belangrijkste in hun leven is, wat stelt een hoge 3dmark score nou eigenlijk voor en waarom zou je onnodig geld voor uitgeven?

[/qoute]

Het gaat niet om een hoge 3dmark score, als je een videokaart hebt die spellen niet meer goed draait moet je een nieuwe hebben, en hier kun je dan bijvoorbeeld wat info vandaan halen.
De nieuwe nvidia kaart wordt sneller dan de radeon 9700. Hoe ik dat weet? Omdat de nieuwste kaart ook de snelste is als het tussen ati en nvidia gaat. Als Ati daarna een kaart uitbrengt is dat de snelste en daarna zal nvidia weer een snellere uitbrengen. Nix bijzonders aan
Hier klopt gewoon niks van :z

De nieuwe perhelia heeft de geforce 4 toch ook niet ingehaalt?

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Het woord matrox komt geloof ik ook niet in die alinea voor |:(

• The Source
Mhh... lancering nv18 en nv28 gaat nog ff duren, weer een delay :(

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
man, ik haat dit.
ik wou net een nieuwe vid. kaart halen en dan komt deze uit. dan moet ik nog langer wachten.

denken jullie dat de gf4 ti's prijzen gaan dalen als de omen komt?

• peke
Die nieuwe gf4ti agp8x kaarten gaan hogere clockspeeds krijgen, dus dan koop je een ti4600 agp8x op 325MHz, oftewel een r9700 :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.C4 schreef op 28 september 2002 @ 21:25:
man, ik haat dit.
ik wou net een nieuwe vid. kaart halen en dan komt deze uit. dan moet ik nog langer wachten.

denken jullie dat de gf4 ti's prijzen gaan dalen als de omen komt?
Denk van wel, maar alleen de hoogst geprijsde, en dan ook slechts een paar procenten. De Ti4200 heeft de Gf3Ti bijv. nauwelijks beinvloed.

Als je een Ti4200 wil kopen, denk ik dat je die paar euro niet zult voelen.

• HCMarX
  • Laatst online: 21:38
Wow. Als dat ding echt zo enorm gaat huis houden dan is het toch een heel knap staaltje werk van Nvidia. Maarjah ik heb toch niet zo veel aan zo`n kaart. Op mijn systeem is de CPU toch de bottleneck.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Blaatschaap11 schreef op 28 september 2002 @ 23:35:
Wow. Als dat ding echt zo enorm gaat huis houden dan is het toch een heel knap staaltje werk van Nvidia. Maarjah ik heb toch niet zo veel aan zo`n kaart. Op mijn systeem is de CPU toch de bottleneck.
ik denk eerlijk gezegd de videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaXiMizE schreef op 29 september 2002 @ 00:01:
[...]

ik denk eerlijk gezegd de videokaart..
IK denk eerlijk gezegd dat hij bedoeld dat en ZO snelle kaart geen zin heeft omdat de winst vanaf een TI4200 niet noemenswaardig is op een PIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022

The fastest NV 30 will work on the nice round number of 1000MHz, bringing graphics memory to a 1GHz speed for the first time in history.

dat is het dubbele van de cpu die ik tot december 2001 gebruikte >:)

And it's very unlikely be called Geforce 5.

hmm wat zouden de marketing dudes van nvidia nu weer verzinnen :)

eindelijk eens revolutie in 3dkaarten land sinds de GF1 introductie :) daar keek ook iedereen naar uit :)
quote uit een gesloten NV30 topic, van mezelf :) (niet de topic maar wat gequote wordt)

btw ff de quotes gewoon [i ] gemaakt :)

sorry guys, ik dacht dat ie in de active list stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 20:30
Mooie is dat op 15 November de NV30 aangekondigd wordt. De produktie is echte al op volle gang en de NV30 (Geforce 5) moet vanaf eind November beschikbaar zijn.

Met een beetje mazzel staat er weer zo'n mega grote vrachtwagen op de HCC met de NV30 in een aktie. Ik herriner mij de Voodoo Banshee nog, stond ook zo'n megavrachtwagen.

Daar komt bij, als de NV30 op de HCC te verkrijgen is, dan moet de prijs van de Geforce 4 wel omlaag gaan en wordt de Ti4600 aantrekkelijk voor mensen die geen 500+ euro over hebben voor een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

HCC lijkt me sterk, al zou het wel leuk zijn, maar meestal zit er nog ruim een maand tussen aankondiging en release.

Dit gerucht ving ik op:

By Fuad Abazovic: Friday 18 October 2002, 09:37

IN THE GRAPHICS CARD BUSINESS, a good chip alone is not enough to make a good card. Of course, you need memory on the card that runs as fast as it possiblly can.
But even that's still not enough. The third key element is finding the most effective way to use the memory on the card, which leads us into marchitecture territory, since the memory implementation is often hidden behind many marketing names, such is LMA [Light speed memory architecture, as used on the Geforce 4 aka NV25 and 28].

Since many of you still have doubts about the NV30, we are about to disclose the final part of the NV 30 puzzle -- its own, unique memory secrets.

As we previously said, the NV 30 will have only 128-Bit interface which is half the speed of the one used on the fastest gaming card around, ATi's Radeon 9700 PRO.

What we haven't yet mentioned is what kind of memory it sports and what is the actual clock speed of it. That's where the surprise comes in. Assuming that the NV 30 would use standard DDR memory was a big mistake. The NV 30 will use DDR II memory, the (r)evolutionary memory marchitecture. But there's even more.

Many thought that Nvidia will use 700 MHz to 800 MHz memory which is not true, at least for the fastest implementation of chip, as we expect several cards based on same core.

The fastest NV 30 will work on the nice round number of 1000MHz, bringing graphics memory to a 1GHz speed for the first time in history.

One of the key questions is, who has this kind of memory? And if you search the net for a while you will find that Samsung promised volume production of this DDR II memory capable of up to 1GHz speeds in Q1 2003.

This means that some volumes will exist for December, when this card should appear on the shelves. Nvidia's CEO, Jen Hsun, never said that there will be loads of cards but there will be some cards shipping and on the shelves for that time.

DDR II memory at 1000MHz -- almost 400 MHz faster than the memory used on the Radeon 9700 PRO -- are key elements of the NV30's architecture that Nvidia expects will help it blow ATi's offering out of the water.

So, I guess we've told it all now, except for the name of this product. And it's very unlikely be called Geforce 5.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je gaat toch geen nv30 kopen he Edward?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zal wel een NV30 gaan kopen

Als hij tenminste net zo'n lekkere aanbieding krijgt als met de GF4

Ik heb toen een LeadTek GF4 Ti4600 Td gekocht voor 180 pleuro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.reactorcritical.com/#l1244 Als tegengewicht voor de Inquirer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel gaat die NV30 kosten?? rond de 550 euro ?
Wanneer vind de release zich plaats ? November?

Jaja.. wil ik ff weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Op de HCC is zeer zeker nog geen NV30 te verkrijgen anders had ik al lang samples in mijn had gehad.

Tegen die tijd is de NV28 wel beschikbaar maar enkel in zeer kleine Q'tys dus die zal wel op de HCC te krijgen zijn, maar mondjesmaat en enkel van enkele grote merken. Maar of NV28 nu zo spannend is...? En gezien de marktsituatie betwijfel ik of de prijs van de 4200 en 4600 nog omlaag zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst een Ati radeon 9700 kopen maar omdat spellen nog steeds goed te doen zijn op mijn geforce 2 Ti ga ik wachten op de NV30. Wat denken jullie dat ie ongeveer gaat kosten, en komen er meerdere versie's uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarom 128 bit geheugen? Het is dan wel aan 1 GHz maar 1000x128/8 = 16 GB/s, minder dan de Radeon 9700 Pro.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:52:
Ik zou eerst een Ati radeon 9700 kopen maar omdat spellen nog steeds goed te doen zijn op mijn geforce 2 Ti ga ik wachten op de NV30. Wat denken jullie dat ie ongeveer gaat kosten, en komen er meerdere versie's uit?
nv18 heeft het MX440 segment vervangen
nv28 heeft het TI4200 segment vervangen

nv30 komt in meerdere smaken. Te denken aan geheugen variaties, Vivo, etc. en kloksnelheid variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

corpseflayer schreef op 18 oktober 2002 @ 15:36:
Je gaat toch geen nv30 kopen he Edward?
:D
Hoe noemen ze ook al weer een vraag waarvan je het antwoord al weet ? :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

edward2 schreef op 19 oktober 2002 @ 14:26:
[...]

Hoe noemen ze ook al weer een vraag waarvan je het antwoord al weet ? :)
retorische vraag :Y)

Vreemd dat er eigenlijk al zo lang geen duidelijke info is over de NV30, over de Geforce 3 serie wisten ze het al vrij snel.
Zelf wil ik heel graag een andere 3dkaart omdat me ti4200 de sloomste factor is in m'n pc.
Hopelijk is de NV30 wel voldoende beschikbaar in januari :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Kaap schreef op 18 oktober 2002 @ 13:09:
Mooie is dat op 15 November de NV30 aangekondigd wordt. De produktie is echte al op volle gang en de NV30 (Geforce 5) moet vanaf eind November beschikbaar zijn.

Met een beetje mazzel staat er weer zo'n mega grote vrachtwagen op de HCC met de NV30 in een aktie. Ik herriner mij de Voodoo Banshee nog, stond ook zo'n megavrachtwagen.

Daar komt bij, als de NV30 op de HCC te verkrijgen is, dan moet de prijs van de Geforce 4 wel omlaag gaan en wordt de Ti4600 aantrekkelijk voor mensen die geen 500+ euro over hebben voor een videokaart.
*offtopic* welke core heeft jou P4 2.4 eigenlijk? is het een C1 stepping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Homedisc schreef op 19 oktober 2002 @ 15:45:
[...]

retorische vraag :Y)

Vreemd dat er eigenlijk al zo lang geen duidelijke info is over de NV30, over de Geforce 3 serie wisten ze het al vrij snel.
Zelf wil ik heel graag een andere 3dkaart omdat me ti4200 de sloomste factor is in m'n pc.
Hopelijk is de NV30 wel voldoende beschikbaar in januari :)
Dat bedoel ik ;)

De geruchten zijn ook maar matig ja, 8 pipes met 2TMU's met; 1000 mhz DDRII met een 128 bits bus, of 256 bits met (aanzienlijk) langzamer DDR(II)

Verder zegt het verschil tussen 128 en 256 nog weinig over de performance, mogelijk heeft nV weer een paar leuke bandbreedte besparende technieken en wie weet echte HSR.

Eén ding is zeker, hij "moet" sneller worden dan de R9700, tenminste ik ga er vanuit dat ze daar op staan bij nV :)

Ben benieuwd of ATI direct reageert met de R350 en hoe deze zich dan verhoud (400 mhz + DDRII?)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 22 oktober 2002 @ 00:59:
[...]
Eén ding is zeker, hij "moet" sneller worden dan de R9700, tenminste ik ga er vanuit dat ze daar op staan bij nV :)

Ben benieuwd of ATI direct reageert met de R350 en hoe deze zich dan verhoud (400 mhz + DDRII?)
Ik ben benieuwd in welk licht we dan dat optreden van een ATi-medewerker op Tech TV moeten zien, die daar een volledig werkende R300 met DDRII op hogere kloksnelheden core/mem liet zien...

Oh ja, en er werd hem gezegd dat ATi verwacht dat deze DDRII versie op snelheden van 550 Mhz of hoger zou draaien... dus 1100 Mhz effectief... :o toch weer iets sneller dan nV. Maar goed, het zal altijd wel baas boven baas blijven.

Maar waar het mij om ging... Zal ATi dan toch gaan voor de DDRII versie van de R300? En als-ie inderdaad op een hogere core (min. 400 Mhz) + 550 Mhz DDRII of hoger geheugen draait, dan kan NV30 het misschien wel moeilijk gaan krijgen..

Hier het topic over de R300 op DDRII: http://66.224.5.66/board/...4&perpage=20&pagenumber=1

Edit 2: ATi heeft vandaag een persbericht op haar site geplaatst waarin wordt vermeld dat ze de eerste is die een VPU met DDRII heeft gedemonstreerd! En weer zijn ze nVidia een stapje voor... Eerst waren ze de eerste met 8 pipes en DX9. Nu komen ze met DDR2 op een 256-bits geheugeninterface...

http://mirror.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html

[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 22-10-2002 17:07 . Reden: link toegevoegd ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jman
  • Laatst online: 25-08 09:09

Jman

jfphoto.nl

NU snap ik het ff niet, die Radeon 9700Pro zou 1600x1200 maar 85hz aan kunnen terwijl de Radeon 9000 tot 120hz aankan op die resolutie??

Ennuh die 9700pro All-in Wonder is die net zo snel als die gewone 9700pro?

Anders wacht ik zowiezo op de NV30 want die refreshrate moet bij mij toch echt op 100 staan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw nVidia "Are you ready?" schermpje. :o Ooooh... LOL

http://www.nvidia.com/content/areyouready/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De vraag is, zijn zij ready ;) (slaat op het feit dat volgens de geruchten de NV30 pas begin 2003 in grote getale leverbaar is)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ikke ben al lang ready :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:P Ze zijn nog niet klaar met pesten/lekker maken:
http://www.nvidia.com/content/areyouready/player_select.html

(De "Are you ready?" flash is te klikken, om op een news-mail te abonneren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:52:
Zeker tussen de 400 en de 480 Euro, als niet meer is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op 19 oktober 2002 @ 02:42:
[...]

nv18 heeft het MX440 segment vervangen
nv28 heeft het TI4200 segment vervangen

nv30 komt in meerdere smaken. Te denken aan geheugen variaties, Vivo, etc. en kloksnelheid variaties.
En natuurlijk klasse variaties, zoals de :

Go lijn
MX lijn
Classic lijn
Pro lijn
Ultra lijn

en de Quadro lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Filmpje gezien van RU ready? Stelt niet veel voor, maar is wel beetje humor. Ze gebruiken het lange wachten als een "promotie" tool. :P

http://www.nvidia.com/con...oads/trailer_download.wmv
Rechtsklikken en "Save as..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
kijk dat maar eens :)

speed more than 2X Geforce 4 http://www.frazpc.pl/komentarz/5439-15 :) ;)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt dus 1200 fps in q3 :D gaaafff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier ogv hetzelfde:
http://www.technoa.co.kr/notes/content.asp?content_id=14249
"Capable of rendering more than 100 Jurassic Park dinosaurs at 100fps."

Meer info komt binnen:
http://www.nvidia.com/content/areyouready/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Welke Geforce4? GF4MX? >:) Of GF4Ti4200?
En met aniso en AA aan of zonder?

Ik blijf het nog byzonder 'vaag' vinden allemaal. Ik had liever dat ze er iets neer hadden gezegd als "2X Radeon9700Pro" ofzo. Dat was pas indrukwekkend geweest. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Formule -> 2x (Geforce 4 Ti 4600/Radeon 9700 Pro) Dan heb je een indicatie. Ligt natuurlijk onder 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
noch 10 dagen en we gaan zien de spec. vam mijn :) NV30
Ik hoop dat de karten gebaseerd op de NV30 goed gaan werken op KT400 met de AGP8X !! want ik heb een Abit AT7-MAX2 :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:43
het is natuurlijk een via chipset en das minder positief, wel positief is dat het abit is en die hebben meestal wel erg goeie produkten..

zal wel lukken hoor :)

i hope :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op 05 november 2002 @ 22:39:
noch 10 dagen en we gaan zien de spec. vam mijn :) NV30
Ik hoop dat de karten gebaseerd op de NV30 goed gaan werken op KT400 met de AGP8X !! want ik heb een Abit AT7-MAX2 :?
nog 10 dagen ? ik lees stukjes dat de nv30 nog niet goed te produceren is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 00:13:[...]
nog 10 dagen ? ik lees stukjes dat de nv30 nog niet goed te produceren is!
Tijdens de Comdex 2002 zal de nVidia geintroduceert worden (Dus eigenlijk 12-16 dagen. Waarschijnlijk dan ook de 1e reviews kort daarna. Dat de yield laag is, was bekend. De eerste kaarten zullen, voor de kerst, natuurlijk eerst in Azie en Noord-Amerika opduiken in beperkte aantallen. Na de kerst zullen de eerste ook gesignaleerd kunnen worden in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:03:
[...]
Tijdens de Comdex 2002 zal de nVidia geintroduceert worden (Dus eigenlijk 12-16 dagen. Waarschijnlijk dan ook de 1e reviews kort daarna. Dat de yield laag is, was bekend. De eerste kaarten zullen, voor de kerst, natuurlijk eerst in Azie en Noord-Amerika opduiken in beperkte aantallen. Na de kerst zullen de eerste ook gesignaleerd kunnen worden in Europa.
Duurt dus nog wel eventjes dat-ie hier in de schappen ligt... En na de kerst kunnen we ook de introductie van de NV30-killer "R350" van ATi verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kan die NV30 16 monitors aansturen?

Afbeeldingslocatie: http://www.technoa.co.kr/notes/latestnews/2002/11/04/v/17_s.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45
lijkt erop, dacht je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Das wa anders dan die Matrox Parhelia :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens Anandtech zal NV30 (of kunnen we het al Nitro noemen?) ook pas begin 2003 verkrijgbaar zijn.

Om het gat naar Radeon9700Pro en een beetje te dichten komt nog wel GF4Ti4800 uit, wat gewoon een 8xAGP GF4Ti4600. Ook is er sprake van een GF4Ti4800SE, wat een 8xAGP GF4Ti4400 zou zijn... Over confusing gesproken...

Quote van Anandtech:
Unfortunately timing for NV30 doesn't seem to be working out as perfectly as once hoped. Although there may be something to show off later this year, NVIDIA is telling their partners that chips will be available early next year. The whole situation is very much like the GeForce3 launch where we'll see a technology release at the end of the year but with actual product shipping in the 1st quarter of next year.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1741&p=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
shit, hope not !!!! ik wil hem nu hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op 07 november 2002 @ 00:17:
shit, hope not !!!! ik wil hem nu hebben!
Je hebt niets te willen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm wel leuk zo'n NV30, maar ik ga liever voor me gloed nieuwe Quadro4 900 XGL gecombneerd met me nieuwe sys: Dual AMD Athlon MP 2400+, als ze leverbaar worden. Het mobo wordt een Tyan Thunder K7X Pro met 1GB ram PC 2100 Reg.ECC van Dane Elec. en Win 2K Pro U.S.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 18:56:
hmm wel leuk zo'n NV30, maar ik ga liever voor me gloed nieuwe Quadro4 900 XGL gecombneerd met me nieuwe sys: Dual AMD Athlon MP 2400+, als ze leverbaar worden. Het mobo wordt een Tyan Thunder K7X Pro met 1GB ram PC 2100 Reg.ECC van Dane Elec. en Win 2K Pro U.S.A.
Wil je zo graag laten weten dat je zo'n systeem hebt?
Ps meer FP power dan een cray computer heeft de nv30!, (die ook in een quaddro versie uitkomt, of gratis om te modden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als je goed bij Nvidia leest, kan de GeForce4 Ti series vergeleken met de Quadro4 series niet zo zuinig met zijn geheugen om te gaan, als bij een Quadro 4 geheugen dat niets zit te doen, dan wordt het automatisch voor de volgende taak voort gezet, en trouwens die dingen zijn niet voor niets 2 a 3 keer zo duur als zo'n GeForce ding.

In 3D modeling is de Quadro4 XGL 900 wel soms 50 tot 70 procent sneller, omdat hij efficienter met zijn geheugen om ga. :7

In other words read this testament and find out ;)

http://www.nvidia.com/doc...P/quadro_geforce_6-02.pdf

Dat ommodden kan inderdaad maar de prestaties van een gemodde GeForce4 Ti 4600 kan een echte Quadro4 900 XGL nooit bij houden, het zal zeker wel zijn dat de Quadro 900 XGL 30 a 40 % sneller in Professional 3D apps is als die Gemodde GeForce4 Ti 4600 en de Quadro zal ook veel stabieler werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 20:47
het meeste verschil zit meestal in de aangepaste drivers. dus als je de quadro drivers bij je gemodde gef installeerd zal het verschil wel meevallen...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde een paar maand geleden ook dat ze de Ti 4400 niet meer zouden produceren. Hebben ze dat plan nu al doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel.

Dat zou de AGP 3.0 [AGPx8] versie worden: De Ti 4800SE zou de Ti 4400 moeten gaan vervangen.

Dat had ik een tijdje geleden hier gelezen:

nieuws: nVidia GeForce4 Ti4800 mogelijk in aantocht

Daar was onder meer deze tekst te vinden :

"Naast de Ti4800 zou er ook een Ti4800SE komen. Deze 'snelle' naam is mogelijk nog meer misleidend, omdat de Ti4800SE slechts een Ti4400 met AGP8x ondersteuning zou zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1037029039
It's confirmed by the CEO of NVIDIA, himself:

Just as we stated, NVIDIA wanted to improve the yields and reduce the costs of manufacturing. With almost two months time, they will definitely be able to achieve higher yields and maybe even improve the speed of their graphics processor. Apparently, NVIDIA’s developers have been able to play with certain hardware samples of NV30 technology since February 2002. According to NVIDIA, the cost of developing the NV3x family of products will be close to $400 million. At this moment I know for sure that there will be NV30, NV31, NV34 and NV35 code-named graphics processors as well as chipsets with integrated NV3x graphics core. Keeping in mind that there may be some problems with the NV31, NV34 and NV35, just as there were a lot of them with the NV30, the cost of developing will eventually be close to a half of a billion ($500 million). A lot amount of money even for NVIDIA, whose revenue for 2003 fiscal year will achieve $1.8 or $1.9 billion (keeping in mind that the Q4 will be flat, according to the CEO).

All in all, do not expect to get yourself a nice gift powered by NVIDIA’s next-generation graphics processor, which name is still not revealed to the masses, this Christmas. Grab the RADEON 9700 PRO or put your $399 back to your pocket.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 15:47:
Ik hoorde een paar maand geleden ook dat ze de Ti 4400 niet meer zouden produceren. Hebben ze dat plan nu al doorgevoerd?
Productie van de ti4400 chip is al ~2 maanden geleden stop gezet en sinds die tijd ongeveer niet meer leverbaar in het channel en er is ook geen vervanger voor. Een 4400 met AGP 8x staat niet gepland maar zoals het 'gerucht' rond gaat komt er waarschijnlijk een 4800SE die iets langzamer zal zijn dan de 4600 en dus als vervanger van de 4400 kan doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
ik heb de mijne 2 weken geleden gekocht, maar toen waren ze al niet meer overal te krijgen
als je er nog een wilt moet je snel wezen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 19:40
Zal deze kaart sneller zijn dan de Radeon 9700 ?

er komt toch ook een nv31 en nv35 ofzo zijn die dan nog sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
NV31 gaat de nieuwe mx versie worden geloof ik, de NV35 zal een doorontwikkeling zijn zoals de NV25 (=GF4ti) op de NV20 (=GF3) was

ik denk dat de kans groot is dat ie sneller zal zijn dan de R9700pro, normaal gezien moet ie een hogere klok hebben en uit vgl tss de 9500 en de 9700 (en tegenvallende Parhelia)zou ik zeggen dat 256bit ram niet zo extreem nuttig is
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.