Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb me ook opgegeven voor ADSL van KPN bij XS4all en nu staat dit in de status check

02-10-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 1901-01-01. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
01-10-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
30-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

1901-01-01: Waars slaat dit op? ze bedoelen toch niet 1 jan 2003???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Bij mij stond er eerst 01-01-9999 dus ben maar blij, jij bent 100 jaar geleden al aangesloten... :D

nee ze bedoelen geen 1 jan 2003, als je dit topic eens goed doorleest, dan weet je ook waarom...gewoon stuk of 5 paginas terug gaan...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, op aanraden van iemand hier even deze week afgewacht. het lijkt erop dat bbned inderdaad postcode check heeft aangepast. Staat nu een ander bericht dan eerst. Maar zit er niet bij, dus ga voor mxstream.

Doet versatel uberhaupt nog wat trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1901-01-01: Waar slaat dit op? ze bedoelen toch niet 1 jan 2003???
Nee, ze bedoelen 30-11-2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 22:10
Nee, die data zijn weg gehaald omdat klanten anders gaan klagen als het een paar weken later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu gekeken maar ik weet niet welke modem ik moet kiezen? de ethernet of multi pc. Ik hbe mn isdn nu via router en hub op 3pc's. Het liefst wil ik dat emt adsl ook weer. Maar kan dat ook via de ethernet + hub of moet ik dan de multi pc modem kiezen(die is voor 4pc's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee dat kan niet met ethernet en hub. BTW dat je topic gesloten wordt, betekent niet dat je je kansloze vragen in een ander topic moet gaan stellen... Met wat zelf uitzoeken kan je echt HEEL ver komen. Wil je dat niet, dan kan je beter je vraag op www.beginnersweb.nl uitzoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 13 oktober 2002 @ 21:56:
nee dat kan niet met ethernet en hub. BTW dat je topic gesloten wordt, betekent niet dat je je kansloze vragen in een ander topic moet gaan stellen... Met wat zelf uitzoeken kan je echt HEEL ver komen. Wil je dat niet, dan kan je beter je vraag op www.beginnersweb.nl uitzoeken.
kansloze vragen nou nou zeg. Worden de modjes tegenwoordig ook al newbie onvriendelijk?? gaat wel erg hard met de sfeer hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

kansloze vragen nou nou zeg. Worden de modjes tegenwoordig ook al newbie onvriendelijk?? gaat wel erg hard met de sfeer hier!
Niet newbie-onvriendelijk maar n00b-onvriendelijk. Dat soort vragen hoort gewoon niet op GoT thuis, zo simpel is het. Het woord dat hierbij opkomt is ' niveau'. Maargoed, da's een andere discussie, nu weer ontopic :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

Dit kan jij ook beter via LA doen, maar ik wil er wel heel kort op reageren. Als iemand een topic opent en dat gaat dicht omdat het al 100 keer gevraagd is, dan kan je even de FAQ doorlezen of eens zoeken naar gelijkwaardige topics, je vraag dan heel bijdehand posten in een groot topic vind ik dan not done en dat krijg je dan te horen. Er is al veel te doen om het niveau in zulke grote topics, omdat er niet in te modden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bijbaantje bij KPN 8) en ik weet via via dat sommige mensen NOOIT Adsl zullen krijgen. Wanneer de telefoonlijn nl. onderbroken 3,5 km of langer is (dus geen schakelkasten ertussen) is Adsl onmogelijk..........ai! ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik werk er ook, maar de telefoonlijn kan wel langer zijn met adsl hoor, alleen hanteert de kpn een hemelsbrede afstand van 3,5km aan, omdat daarbinnen de meeste kabels wel onder de 5km zitten (ongeveer de max voor adsl). Zie ook: [rml][ ADSL] Wanneer moet ik de lengtetest doen?[/rml]

Overigens heb je ook nog altijd de gevalletjes "glasvezel", mensen die in een nieuwbouwwijk zitten met een minitelefooncentrale, waarvandaan een glasvezeldraad naar de 'echte' op adsl omgebouwde telefooncentrale gaat. Die mensen krijgen een positieve postcodecheck (ze zitten immers op een omgebouwde telefooncentrale) maar kunnen geen adsl nemen, omdat dat niet over die glasvezeldraad kan... Da's ook mooi balen. Dan moet die mini-wijkcentrale omgebouwd worden en dat kunnen ze voorlopig shaken :o...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

JvS schreef op 14 oktober 2002 @ 11:16:
Ik werk er ook, maar de telefoonlijn kan wel langer zijn met adsl hoor, alleen hanteert de kpn een hemelsbrede afstand van 3,5km aan, omdat daarbinnen de meeste kabels wel onder de 5km zitten (ongeveer de max voor adsl). Zie ook: [rml][ ADSL] Wanneer moet ik de lengtetest doen?[/rml]

Overigens heb je ook nog altijd de gevalletjes "glasvezel", mensen die in een nieuwbouwwijk zitten met een minitelefooncentrale, waarvandaan een glasvezeldraad naar de 'echte' op adsl omgebouwde telefooncentrale gaat. Die mensen krijgen een positieve postcodecheck (ze zitten immers op een omgebouwde telefooncentrale) maar kunnen geen adsl nemen, omdat dat niet over die glasvezeldraad kan... Da's ook mooi balen. Dan moet die mini-wijkcentrale omgebouwd worden en dat kunnen ze voorlopig shaken :o...
Kun jij me dan ook vertellen of er een manier is om kpn duidelijk te maken dat een stad met 15000 inwoners (volgensmij maar 1 centrale in stad) en een groot industrie gebied wel een interessante markt is.

Kan ik daar met een bep persoon over bellen, of krijg ik zoiets nooit aan het rollen ?
(evt. kan ik het de Industriele Kring vragen een soort enquete te houden, dan kan men van bijna alle Bedrijven zien of deze interesse hebben )

Ik zou ook zelf een enquete voor particulieren op kunnen zetten.

maar maak ik een kans?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

jaja we krijgen ook eindelijk ADSL (hebben al kabel btw) begin 2003. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

xychix schreef op 14 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

Kun jij me dan ook vertellen of er een manier is om kpn duidelijk te maken dat een stad met 15000 inwoners (volgensmij maar 1 centrale in stad) en een groot industrie gebied wel een interessante markt is.

Kan ik daar met een bep persoon over bellen, of krijg ik zoiets nooit aan het rollen ?
(evt. kan ik het de Industriele Kring vragen een soort enquete te houden, dan kan men van bijna alle Bedrijven zien of deze interesse hebben )

maar maak ik een kans?
zoals ik paar dagen geleden ookal zei:

www.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:41:
Ik heb een bijbaantje bij KPN 8) en ik weet via via dat sommige mensen NOOIT Adsl zullen krijgen. Wanneer de telefoonlijn nl. onderbroken 3,5 km of langer is (dus geen schakelkasten ertussen) is Adsl onmogelijk..........ai! ;( ;(
heeh, kan jij niet ff checken wanneer ik aan de beurt ben 2871 DM 1 ?
jullie hebben als het goed is lijsten waarop de aanpasing v/d centrale staat, op de kpn site staat nog steeds 1e kwartaal 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is er hier niet iemand die bij de kpn werkt en meer informatie heeft over waneer en of er nog een volgende uitrol van centrales komt?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op 15 oktober 2002 @ 10:40:
Is er hier niet iemand die bij de kpn werkt en meer informatie heeft over waneer en of er nog een volgende uitrol van centrales komt?
ALS er al een volgende uitrol komt zal deze volgens de laatste berichten pas eind 2003 komen...........

let op het ALS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:41:
Ok dus als er wel schakelkasten tussen zitten kan het bijv wel?? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

xychix schreef op 14 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

maar maak ik een kans?

Ik gok eerlijk gezegd van niet. De enige nummers die jij hebt en die je kan hebben, zijn van helpdesks en die kunnen niets met die informatie (en worden er alleen maar moe van :P). Je kan eens op die site met die centrales kijken daar staan ook een paar knipperende tussen, daar zijn al acties aan de gang. Mischien eens informeren bij mensen die al een actie hebben lopen :).

Ik zou het niet weten hoe je dit moet fixen eerlijk gezegd
schnumi schreef op 15 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

Ok dus als er wel schakelkasten tussen zitten kan het bijv wel?? :)
Neej, ik weet niet welk baantje masteralone bij de kpn heeft, maar z'n verhaal klopt *kuch* niet helemaal. Ten eerste moet de lijn niet langer zijn dan 5km, en wordt er verder dan 3,5km hemelsbreed niet geleverd afaik. Ten tweede is er maar één laatste centrale waarna er een koperdraad naar je huis gaat, die laatste centrale moet geschikt zijn voor adsl. Schakelkastjes kunnen daar niets aan verbeteren (sterker nog, soms loopt er glasvezel naar zo'n schakelkastje en dan kan je adsl helemaal shaken, ook al zit je nog binnen de afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:31:
[...]

ALS er al een volgende uitrol komt zal deze volgens de laatste berichten pas eind 2003 komen...........

let op het ALS
dat ALS kan je weglaten die komt er zeker, moeje maar es bellen met de kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:27:
[...]

oh :? hebben ze dit alweer aangepast dan :? die lui weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:54:
[...]

oh :? hebben ze dit alweer aangepast dan :? die lui weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen
nee inderdaad. maar het zou dus zo zijn dat er voor het 3e en 4e kwartaal nog centrales worden gedaan. En zelfs in 2004 nog.. dus voor sommigen zal het nog heel lang wachten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja waarom zouden ze niet verder uitbreiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als de KPN niet verder zou uitbreiden zou er ook wel melding van gemaakt worden op d epostcodes zonder adsl op hun postcode check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

JvS schreef op 15 oktober 2002 @ 12:23:
[nohtml]
Neej, ik weet niet welk baantje masteralone bij de kpn heeft, maar z'n verhaal klopt *kuch* niet helemaal. Ten eerste moet de lijn niet langer zijn dan 5km, en wordt er verder dan 3,5km hemelsbreed niet geleverd afaik. Ten tweede is er maar één laatste centrale waarna er een koperdraad naar je huis gaat, die laatste centrale moet geschikt zijn voor adsl. Schakelkastjes kunnen daar niets aan verbeteren (sterker nog, soms loopt er glasvezel naar zo'n schakelkastje en dan kan je adsl helemaal shaken, ook al zit je nog binnen de afstand).
Even een hele kleine correctie hierop. Mijn vriendin (je weet wel :P ) woont op 5 km van de centrale. Echter, er staat 'iets' tusen waardoor de gemeten lijnafstand 3195 meter is. Vraag me niet wat en hoe, maar het is bevestigd door KPN, BBned en Cistron. Dat zal dus wel goed zijn :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 23:39:
[...]heeh, kan jij niet ff checken wanneer ik aan de beurt ben 2871 DM 1 ?
jullie hebben als het goed is lijsten waarop de aanpasing v/d centrale staat, op de kpn site staat nog steeds 1e kwartaal 2003.
De centrales die nu nog op 1e kwartaal 2003 staan komen (eind) januari. Ergens in november kun je daarvoor gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat jij iemand aan de lijn hebt gehad die jou OF zat was (kan, sommige mensen blijven maar zeuren waarom zij nou geen adsl krijgen) OF die wat verkeerds gehoord heeft of die gewoon zin had om wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wokschotel schreef op 15 oktober 2002 @ 18:52:
[...]
Even een hele kleine correctie hierop. Mijn vriendin (je weet wel :P ) woont op 5 km van de centrale. Echter, er staat 'iets' tusen waardoor de gemeten lijnafstand 3195 meter is. Vraag me niet wat en hoe, maar het is bevestigd door KPN, BBned en Cistron. Dat zal dus wel goed zijn :)

Dan zit er in die centrale een adsl ding ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 15 oktober 2002 @ 21:53:

[...]

Ik denk dat jij iemand aan de lijn hebt gehad die jou OF zat was (kan, sommige mensen blijven maar zeuren waarom zij nou geen adsl krijgen) OF die wat verkeerds gehoord heeft of die gewoon zin had om wat te zeggen.
nee hoor, ik ben denk ik een van de weinige die nog sociaal een gesprek kan voeren met een helpdesk :)

maar als ik jou verhaal zo lees komt er volgens jou geen uitbreiding meer. Mag ik vragen waar jij dat dan op baseerd. Of is het natte vinger werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

maar als ik jou verhaal zo lees komt er volgens jou geen uitbreiding meer. Mag ik vragen waar jij dat dan op baseerd. Of is het natte vinger werk?
dit heeft de topman van kpn zelf aangegeven namelijk, nog geen 2 maanden geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hoe kom ik er eigenlijk achter of we hier in de nieuwbouwwijk glasvezel hebben liggen of niet?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:53:
[...]

dit heeft de topman van kpn zelf aangegeven namelijk, nog geen 2 maanden geleden....
bron? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

planet multimedia en emerce als ik het goed heb. Moet je zelf maar even zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Misschien is de vraag al beantwoord maar het zijn nogal veel pagina's om door te lezen..

Ik krijg vanaf januari 2003 beschikbaarheid van ADSL van KPN. Komt er over het algemeen in zo'n centrale ook snel BBNED? Of is de kans groot dat dit nooit zal komen.. Ik wil namelijk graag het Cistron MAXX abbonement.. 100euro p/m en ik dok nu 140p/m voor ISDN ALL Day..

Anders zal ik maar aan het tragere KPN moeten geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is dat zo'n probleem dan? Je zit dan al voor bijna 1 derde van de prijs die je nu betaald 8x zo snel online. Lijkt me goed uit te houden tot BBned er komt :P
Ik wacht nog steeds tot ADSL komt :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Ja dat is zeker zeer goed uit te houden. Alleen je zit er een jaar aan vast ;) Dus als ik dan na 2 maanden BBNED kan krijgen baal ik natuurlijk goed..

Maar idd ik ben al blij dat adsl eindelijk komt in dit gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grinder schreef op 18 oktober 2002 @ 17:46:
Ja dat is zeker zeer goed uit te houden. Alleen je zit er een jaar aan vast ;) Dus als ik dan na 2 maanden BBNED kan krijgen baal ik natuurlijk goed..

Maar idd ik ben al blij dat adsl eindelijk komt in dit gat.
nope, bbned kan je vergeten. De postcode checks zijn laatste weer geupdate, andere melding, maar geen dekking. Ik ga nu ook voor kpn. Altijd beter dan isdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Nahja mijn abbo loopt april 2003 af, dus begin april ga ik ADSL aanvragen.. Wie weet in die tijd iets bekend :'( Maar het komt! Dus ik bel allang blij.. 750kb/s was alleen leuk geweest.

Is het misschien bekend of KPN iets snellers gaat leveren dan 1024/512 als max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grinder schreef op 18 oktober 2002 @ 18:46:
Nahja mijn abbo loopt april 2003 af, dus begin april ga ik ADSL aanvragen.. Wie weet in die tijd iets bekend :'( Maar het komt! Dus ik bel allang blij.. 750kb/s was alleen leuk geweest.

De downstream wordt als het goed is vanaf januari van alle abbo's bij kpn de helft sneller
edit:
niet het dubbele maar de helft sneller :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grinder schreef op 18 oktober 2002 @ 18:46:
KPN levert maximaal een upload van 256kb en geen 512! Vanaf januari 2003 wordt het 1024/256 abbo 1536/256. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
Hmm 1536 begint er op te lijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepie bij mij is ook vanaf december adsl verkrijgbaar!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
ik las net iets over een grotere plaats met een groot industrie gebied, of iemand even bij kpn duidelijk kan maken dat er adsl moet komen.

Nou kan ik eigenlijk heel kort in zijn zo'n plaats tjah, als ze goed gehumeurd zijn..
maar een industriegebied werkt juist in het nadeel!!

Op zo'n industriegebied zitten nu allemaal dure huurlijntjes etc etc... veel inkomsten voor kpn dus, ga je daar adsl aanbieden dan zullen er aardig wat mensen overgaan uit kosten aspect. En wie voelt dat in de portomonee? KPN! industriegebieden worden maar heel mondjes maat aan gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op 20 oktober 2002 @ 01:32:
ik las net iets over een grotere plaats met een groot industrie gebied, <knip> ....industriegebieden worden maar heel mondjesmaat aan gesloten.
Bijna goed! Tweede kenmerk van een industriegebied is lagere klantdichtheid! Minder klanten per m2, per centrale, etc. Enne, helaas maar kwalitatief kan ADSL (best effort dienst) nog steeds niet tippen aan een huurlijn (gegarandeerd kwaliteitsniveau)...
Anders zou dit DE uitdaging zijn voor BBned... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw goed nieuws voor de Klazienaveners en Stiensenaren, die kunnen nu ook adsl bestellen, evenals de mensen in de zuidoostelijke wijken van Deventer en Heerenveen..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

nee hoor, ik ben denk ik een van de weinige die nog sociaal een gesprek kan voeren met een helpdesk :)

Ik zeg niet dat er geen uitbreiding komt, ik zeg alleen dat jouw verhaal niet waar is en dat een 1e of 2e lijns helpdeskmedewerker daar al helemaal niets van weet (de mensen die je aan de telefoon krijgt dus).

Dat dat verhaal wat je verteld is, gewoon een beetje dikke duimwerk is. Ik zeg dus niet dat het nooit zal gebeuren (wie weet in 2003 wel?), ik zeg alleen dat wat jou gezegd is door een helpdesk totaal verzonnen is of dat iemand dat zeker weten gehoord denkt te hebben. (dat gebeurt namelijk best weleens, helaas). Er zijn in elk geval totaal geen plannen om het verder uit te rollen.

Overigens heb ik ook nog nooit gehoord dat er officieel gezegd is dat het helemaal niet meer uitgerold wordt. Dus het KAN wel, maar dat weet niemand zegmaar. Dus dat "als" kon het beste mooi blijven staan (je bracht het alsof het 100% zeker is dat eind 2003 nog een uitrol komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 13:46:
[nohtml]
[...]

Overigens heb ik ook nog nooit gehoord dat er officieel gezegd is dat het helemaal niet meer uitgerold wordt. Dus het KAN wel, maar dat weet niemand zegmaar. Dus dat "als" kon het beste mooi blijven staan (je bracht het alsof het 100% zeker is dat eind 2003 nog een uitrol komt).
jawel hoor, dit is 'officieel' gezegd. In een intervieuw met de kpn topman. Die vond dat men moest blijven investeren, maar dat er gewoon 10% van nederland niet geschikt wordt gemaakt. kosten/baten verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ze zaten nu toch al bijna aan 90% landelijke dekking!?!

edit:

ik bedoel, na deze aansluitronde...

ennuh als ze nu al aan 85% zitten, dannuh wordt die andere aansluitronde wel een hele kleine als ze nog maar 5% hoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer "Butrosgali"
We hebben goed nieuws voor u, ADSL is namelijk vanaf heden bestelbaar op uw adres. Dit houdt in dat ook u gebruik kunt maken van ons nieuwe aanbod.

Planet Internet heeft nu al een ADSL-abonnement voor €34,90 per maand.
Bestelt u voor 31 oktober dan krijgt u bovendien een gratis ADSL USB-modem! Maar dan moet u er wel snel bij zijn, want op is op.

Met ADSL kunt u snel internetten en betaalt u geen telefoontikken. Bovendien kunt u continu online zijn en bent u toch telefonisch bereikbaar als u aan het internetten bent.

Als u erover denkt om over te stappen op ADSL, dan is dit hét moment. Wacht daarom niet te lang en meld u direct aan. Kijk op www.planet.nl/adsl of ga naar Primafoon, Tell me, Dixons, Dynabyte en Kijkshop.
Met vriendelijke groet,
dit mailtje kreeg ik vrijdag, maar volgens de postkodecheck is het pas in 2003 beschikbaar! is die check niet uptodate?

Ga ze morgen maar even bellen bij planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

dat betekent dat binnen 3 maanden je centrale geschikt is voor adsl...dus wees blij, er is nix fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:21:
[...]

jawel hoor, dit is 'officieel' gezegd. In een intervieuw met de kpn topman. Die vond dat men moest blijven investeren, maar dat er gewoon 10% van nederland niet geschikt wordt gemaakt. kosten/baten verhaal

mjah met de huidige kosten is dat zo, maar er zullen ook goedkopere methodes en modems komen om adsl op te zetten. En hoe meer mensen het nemen, hoe meer de kpn het aan kan bieden op afgelegenere plaatsen. Dat het niet overal zal komen, lijkt me niet gek, maar ik denk dat hij dat eerder heeft gezegd om geen valse hoop te wekken. Niet om aan te geven dat er nu nooit meer iets mee zal gebeuren :).

Telefonie is in de afgelegend gebieden in friesland ook niet echt rendabel, maar gemiddeld genomen kan de kpn het voor 45 euro aansluitkosten aanbieden (die overigens hoger zijn dan de aansluitkosten voor adsl, die zijn 34,03 euro), doordat de massalitiet er voor zorgt dat het gemiddeld kostendekkend is :).

butrosgali, je kan het gewoon aanvragen alleen komt je aanvraag dan in de parkeerstand. Als je dat voor november doet, heb je ook nog eens een gratis modem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 16:06:

[...]

mjah met de huidige kosten is dat zo, maar er zullen ook goedkopere methodes en modems komen om adsl op te zetten. En hoe meer mensen het nemen, hoe meer de kpn het aan kan bieden op afgelegenere plaatsen. Dat het niet overal zal komen, lijkt me niet gek, maar ik denk dat hij dat eerder heeft gezegd om geen valse hoop te wekken. Niet om aan te geven dat er nu nooit meer iets mee zal gebeuren :).

Telefonie is in de afgelegend gebieden in friesland ook niet echt rendabel, maar gemiddeld genomen kan de kpn het voor 45 euro aansluitkosten aanbieden (die overigens hoger zijn dan de aansluitkosten voor adsl, die zijn 34,03 euro), doordat de massalitiet er voor zorgt dat het gemiddeld kostendekkend is :).

butrosgali, je kan het gewoon aanvragen alleen komt je aanvraag dan in de parkeerstand. Als je dat voor november doet, heb je ook nog eens een gratis modem :).
uh, je haalt hier iets compleet door elkaar.....kpn MOET namelijk die telefoonlijnen verzorgen, zelfs als het niet rendabel is. staat in het contract.

bij adsl ligt dit helemaal anders, kpn is daar niks verplicht.

En kpn heeft heus wel een planning voor het komend jaar. NATUURLIJK heeft zegt hij voorlopig NIET meer uitbreiden. Er kan altijd wat anders, maar er komt geen nieuwe uitrol voor eind 2003. s-i-m-p-e-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 19:28:
[...]

uh, je haalt hier iets compleet door elkaar.....kpn MOET namelijk die telefoonlijnen verzorgen, zelfs als het niet rendabel is. staat in het contract.

bij adsl ligt dit helemaal anders, kpn is daar niks verplicht.

En kpn heeft heus wel een planning voor het komend jaar. NATUURLIJK heeft zegt hij voorlopig NIET meer uitbreiden. Er kan altijd wat anders, maar er komt geen nieuwe uitrol voor eind 2003. s-i-m-p-e-l
:O

Geachte -----,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Een telefoonaansluiting op postcode -----, huisnummer -- is
aangesloten op telefooncentrale Hattem-Wapenveld.
Deze centrale is niet geschikt voor ADSL van KPN Telecom. KPN Telecom
werkt hard aan de uitbreiding van het aantal ADSL-centrales. Begin 2003
zal hierdoor ongeveer 85% van de Nederlandse gezinnen een breedband
aansluiting kunnen aanvragen. Na deze datum zal er een nieuwe uitrol
in de plannning liggen, de kans is groot dat uw gebied na die
datum een ADSL aansluiting kan aanvragen. Wij raden u aan regelmatig de
postcodecheck op www.kpnadsl.nl te doen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Grietje de Wit
KPN Telecom

------------------------------------------

s i m p e l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Nu online
Zoiets is mij ook via de telefoon verteld.
Zou ik dan eindelijk ADSL krijgen? :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grietje de Wit
KPN Telecom
wat een namen daar bij KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:25:
[...]

wat een namen daar bij KPN!
Ach die naam haalt me niks uit :) ze brengen tenminste nog een beetje hoopgevend nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 19:34:
[...]

:O

Geachte -----,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Een telefoonaansluiting op postcode -----, huisnummer -- is
aangesloten op telefooncentrale Hattem-Wapenveld.
Deze centrale is niet geschikt voor ADSL van KPN Telecom. KPN Telecom
werkt hard aan de uitbreiding van het aantal ADSL-centrales. Begin 2003
zal hierdoor ongeveer 85% van de Nederlandse gezinnen een breedband
aansluiting kunnen aanvragen. Na deze datum zal er een nieuwe uitrol
in de plannning liggen, de kans is groot dat uw gebied na die
datum een ADSL aansluiting kan aanvragen. Wij raden u aan regelmatig de
postcodecheck op www.kpnadsl.nl te doen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Grietje de Wit
KPN Telecom

------------------------------------------

s i m p e l
nee je hebt helemaal gelijk, inderdaad weet een type miep van de helpdesk meer dan de topman :Z

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
* delyver moet een maand wachten op BBned..
zou eerst 15 okt aangesloten worden :(

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

nee je hebt helemaal gelijk, inderdaad weet een type miep van de helpdesk meer dan de topman :Z

succes
natuurlijk stellen deze 'tiepmiepjes' (welke ook normaal hun werk doen overigens :S) deze mailtjes ook helemaal zelf op 8)7. Zou overigens wel heel leuk zijn als deze vrouwtjes daadwerkelijk de uitrol zouden kunnen bepalen.

Maargoed je weet dus duidelijk niet hoe het gaat in een bedrijf. Maarja daar moet je ook voor uit Heerde komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

En zullen we het hier maar bij laten qua :Z, :O 8)7 en steekjes onder water? Lijkt me niet nodig is om elkaar af te bekken wie beter weet hoe het er bij kpn aan toe gaat :o.

BTW ik weet het toch het best 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 16:06:

[...]

Maar als ik we op de site wil aanmelden, voor Planet ADSL comfort lukt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:23:
[...]

Maargoed je weet dus duidelijk niet hoe het gaat in een bedrijf. Maarja daar moet je ook voor uit Heerde komen :+
ah een tromp zie ik. tja, zegt genoeg. Daar hoef ik niet eens mee in discussie te gaan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:47:
[...]

ah een tromp zie ik. tja, zegt genoeg. Daar hoef ik niet eens mee in discussie te gaan........
:+

i wasn't assulting you maar probeerde je duidelijk te maken hoe ik denk dat het er bij de kpn an toe gaat :) Erg jammer dat je niet meer met me in discussie wil gaan, kheb je toch niet (persoonlijk) aangevallen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

succes
helemaal mee eens maar die topman kan wel eens gevoelig zijn voor een goed duidelijk helder verhaal waarin je hem duidelijk maakt dat hij absoluut een belangrijk mark segment over het hooft heeft gezien bla bla bla.... en hij is diegene die beslissingen kan nemen/beinvloeden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 21 oktober 2002 @ 22:29:
[...]

helemaal mee eens maar die topman kan wel eens gevoelig zijn voor een goed duidelijk helder verhaal waarin je hem duidelijk maakt dat hij absoluut een belangrijk mark segment over het hooft heeft gezien bla bla bla.... en hij is diegene die beslissingen kan nemen/beinvloeden ....
yep, heb je helemaal gelijk in. In datzelfde intervieuw gaf bij ook aan 'nieuwe ontwikkelingen in de gaten te houden' maar op dit moment nog geen plannen voor verdere uitbreiding hierna. er werd specifiek gesproken over de kleinere dorpen, hij begreep het, maar gaf aan dat dit gewoon (nog ) niet commercieel interresant was.

Misschien als bbned of een andere provider gaat uitbreiden. Maar op dit moment loopt bbned nog achter op kpn, tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier waneer je het doe het zelf pakket ontvangt als je je 15-9 bij xs4all hebt aangemeld en de centrale in november 2002 beschikbaar is?
ik wil dan namelijk me andere internet abbonenment opzeggen voor december.
ps me postcode is 1231ak nr 12.
ik vind het ook raar dat ik na een brief van xs4all en kpn niks meer vd status heb vernomen, heeft iemand hier meer informatie? en wat moeten ze dan allemaal doen om zo'n centrale gereed te maken en hoe lang duurt dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 02-10 07:26
Dieren (6951/0) is druk bezig met aanleggen van ADSL :). Ik zag ze vandaag al bezig met de centrale :9~, apperatuur ana het binnenslepen. En kabels :? , worden ook getrokken. Alle stoepen open :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en krijg je dat doe-het-zelf pakket met de postbode of via TNT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik wil eigenlijk geen ADSL als dat HSDI goed gaat, ongeveer zelfde snelheid, maar voor minder geld. Blijf nog maar ff weg KPN >:)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

2Dutch schreef op 23 oktober 2002 @ 16:52:
ik wil eigenlijk geen ADSL als dat HSDI goed gaat, ongeveer zelfde snelheid, maar voor minder geld. Blijf nog maar ff weg KPN >:)
mijn ouders willen geen paal opt hun dak :'(
en ze zijn bang voor bliksem inslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reageerd er iemand nog op me vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Nu online
xychix schreef op 23 oktober 2002 @ 17:23:
[...]

mijn ouders willen geen paal opt hun dak :'(
en ze zijn bang voor bliksem inslag.
Mijn ouders willen ook geen antenne, ook bang voor blikseminslag. Maar ze zijn banger voor de telefoonkosten die ik maak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:47:
en krijg je dat doe-het-zelf pakket met de postbode of via TNT>
KPN gaat hier in de eerste twee weken van november leveren. Dan gaat de normale levertijd van een week of 2 a 3 in tot je het pakket krijgt.
Het wordt bezorgd door de postbode (van TNT?!), dus als je niet thuis bent krijg je een briefje dat je het de volgende dag kunt ophalen op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 14:33

beerns

it is I, Leclerc

weet je wat ik nog altijd mooi vind; ik heb sinds nov. 2001 ADSL. Nu is het mooie (voor mij dan) dat sinds een paar maand het niet meer mogelijk is om op mijn adres of het adres van de buren, die NET iets dichter richting de telefooncentrale wonen, ADSL aan te vragen. Afstand richting centrale te groot. En hier doet ie het nog prima. Ben ik blij.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
beerns schreef op 23 oktober 2002 @ 19:17:
weet je wat ik nog altijd mooi vind; ik heb sinds nov. 2001 ADSL. Nu is het mooie (voor mij dan) dat sinds een paar maand het niet meer mogelijk is om op mijn adres of het adres van de buren, die NET iets dichter richting de telefooncentrale wonen, ADSL aan te vragen. Afstand richting centrale te groot. En hier doet ie het nog prima. Ben ik blij.
Wie zegt dat de afstand te groot is.
Het kan ook zijn dat de centrale gewoon vol zit.
Ik denk dat dit eerder het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb een vraagje, volgens de site van KPN (en ADSLmetacrawler) kan ik nu ADSL bestellen en dan krijg ik het in januari 2003 (met de volgende uitrol dus)...
ik wil eigenlijk geen 1024/256 maar de volle mep (7800/512), het probleem is alleen dat dit niet via het kpn netwek aangeboden wordt maar via BBned en dat werkt met linesharing.

Wat moet ik doen, ervanuit gaan dat BBned bij mij nooit beschikbaar komt en gewoon adsl van kpn bestellen of afwachten?

en, als ik het gewoon bestel, welke provider is dan het meeste aan te raden?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Of BBNed komt weet niemand, als je niet bij de volgende aansluitronde van bbned zit dan duurt het waarschijnlijk nog even, maar of het ooit komt en hoe lang het dan duurt kan niemand je vertellen. De meeste mensen vinden hier XS4ALL de beste provider, al heb ik zelf geen ervaring met hun, ik zit namelijk te ver van de centrale en heb daarom Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de postcode check op Bbned NU niet aangeeft dat je kan bestellen, dan duurt het waarschijnlijk nog een jaar of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Hmmm ik krijg nog steeds de melding bij kpn dat de afstand te groot is... kan ik dan nooit hiero adsl krijgen of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstand te groot? Ik woon 1 km van zo'n telefoon centrale. KPN site zegt dat er "nog geen" adsl beschikbaar is voor mij. Dus er zal ooit wel eens ADSL komen voor mij (hoop ik zooo).

Volgens mij is de maximum afstand dat je van een centrale af kan zitten 4 KM

weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:28:
Afstand te groot? Ik woon 1 km van zo'n telefoon centrale. KPN site zegt dat er "nog geen" adsl beschikbaar is voor mij. Dus er zal ooit wel eens ADSL komen voor mij (hoop ik zooo).

Volgens mij is de maximum afstand dat je van een centrale af kan zitten 4 KM

weet ik niet zeker
Ik kan ook nog steeds geen adsl krijgen in het dorp waar ik woon terwijl het toch nog een redlijk dorp is. Maar als je de melding krijgt dat de afstand te groot is dan zou ik als ik jou was gewoon bellen om te vragen of ze toch geen lengte test willen doen om te controleren of het toch niet mogelijk is. Ik ken ook iemand die eerst de melding kreeg dat het te ver weg was en nu toch adsl heeft omdat het toch getest is en de kwaliteit van de kabels toch goed genoeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

DrJamez schreef op 23 oktober 2002 @ 18:38:
[...]

Mijn ouders willen ook geen antenne, ook bang voor blikseminslag. Maar ze zijn banger voor de telefoonkosten die ik maak :+
die tel kosten moet ik toch zelf betalen...! 8)7

http://www.worldwebplanet.com/nl_satelliet.html

WAT IS DIT ??

geen antenne ?? een punt moet een antenne (schotel) hebben en je moet 50 abbo's afnemen in een straal van 1 km....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beerns schreef op 23 oktober 2002 @ 19:17:
Wat vind je er mooi aan dat je buren geen adsl kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

certefied schreef op 23 oktober 2002 @ 21:12:
[...]

Wie zegt dat de afstand te groot is.
Het kan ook zijn dat de centrale gewoon vol zit.
Ik denk dat dit eerder het geval is.
Dat zegt de site EN van XS4all EN van die van de KPN. Dus ik gok niet maar wat hoor

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Wat vind je er mooi aan dat je buren geen adsl kunnen krijgen?
Dat is niet the point. The point is dat het opvallend is dat (mocht ik het nu weer opnieuw willen), dat ik dan geen adsl meer zou kunnen krijgen en m'n buren kunnen het nu ook niet krijgen. Niet dat ze dat willen, want het zijn niet zulke computer minded mensen. Het gaat me erom dat de kpn dus de afstand aan het verkleinen is geweest. Ik kan me herinneren dat die gozer die het hier installeerde me vertelde dat technisch gezien het makkelijk tot 5km van de centrale kan, maar dat de KPN dit verkleind heeft naar 4km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier toevallig wanneer KPN de postcodecheck weer gaat updaten aangezien er in november heel wat centrales gereed moeten zijn. zal er dan 1-11-2002 staan beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Ik denk dat deze centrales ergens in November gereed gemaakt worden, het kan dus van de 1e tot de 30e zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, en weet jij hoeveel het nu in totaal kost(aansluitkosten) voor een xs4all basic abbonement? zie nl verschillende prijzen. per maand is het 51 euro nog wat, maar wat moet je betalen aan KPN voor dat modem en splitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Kijk gewoon even op xs4all.nl zou ik zeggen, het is wel een redelijk groot bedrag, je moet al snel aan 200 euro denken, vaak is het ethernet modem een stuk duurder dan het USB modem, maar een ethernet modem is wel veel beter compatible en geeft veel minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

die modems zijn bij elke kpn aanbieder even duur, de ethernet modems dan...ze willen alleen nog wel eens stunten met usb-modems...

en ethernetmodem is 238 euro, incl splitter en aansluitkosten [gewoon alles wat je eigenlijk nodig heb]

dit kan je gewoon vinden op http://www.kpnadsl.nl/ onder het kopje prijzen [duh!]

hieronder nog wat knip en plakwerk:

Modemtype Aanschaf Aansluitkosten Totaal
USB € 140,- € 34,03 € 174,03
Ethernet € 204,- € 34,03 € 238,03
Ethernet ISDN € 204,- € 34,03 € 238,03
Multi-PC € 320,- € 34,03 € 354,03
Multi-PC ISDN € 320,- € 34,03 € 354,03
Wireless € 755,-* € 34,03 € 789,03
Wireless ISDN € 755,-* € 34,03 € 789,03
ADSL zonder modem € 45,- € 34,03 € 79,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 24 oktober 2002 @ 20:34:
die modems zijn bij elke kpn aanbieder even duur, de ethernet modems dan...ze willen alleen nog wel eens stunten met usb-modems...

en ethernetmodem is 238 euro, incl splitter en aansluitkosten [gewoon alles wat je eigenlijk nodig heb]

dit kan je gewoon vinden op http://www.kpnadsl.nl/ onder het kopje prijzen [duh!]

hieronder nog wat knip en plakwerk:

Modemtype Aanschaf Aansluitkosten Totaal
USB € 140,- € 34,03 € 174,03
Ethernet € 204,- € 34,03 € 238,03
Ethernet ISDN € 204,- € 34,03 € 238,03
Multi-PC € 320,- € 34,03 € 354,03
Multi-PC ISDN € 320,- € 34,03 € 354,03
Wireless € 755,-* € 34,03 € 789,03
Wireless ISDN € 755,-* € 34,03 € 789,03
ADSL zonder modem € 45,- € 34,03 € 79,03
Waarom neem je dan niet bijv. zo'n etech adsl modem/router/switch combo?
Die zijn te koop voor zo'n 160 euro.
Dan heb je meteen alles. Nu heb je voor die prijs alleen het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:26:
weet iemand hier toevallig wanneer KPN de postcodecheck weer gaat updaten aangezien er in november heel wat centrales gereed moeten zijn. zal er dan 1-11-2002 staan beschikbaar?
De postcodecheck is alleen op maandniveau, niet op dagniveau. Dus gedetailleerder dan "november" wordt het niet! In dit geval zal het de tweede helft van november zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je HEEL even wacht met aanvragen, kan je zo'n nieuw modem aanschaffen. Die zijn VEEL en VEEL beter als die ouwe ethernet dingen :).

Maken zelf verbinding, router ingebouwd en als je wil ook met 4 utp poortjes leverbaar :). check www.kpnadsl.nl > service en support en dan staan ze onder ethernetmodems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

JvS schreef op 25 oktober 2002 @ 02:53:
als je HEEL even wacht met aanvragen, kan je zo'n nieuw modem aanschaffen. Die zijn VEEL en VEEL beter als die ouwe ethernet dingen :).

Maken zelf verbinding, router ingebouwd en als je wil ook met 4 utp poortjes leverbaar :). check www.kpnadsl.nl > service en support en dan staan ze onder ethernetmodems :)
dan hoop ik maar dat er wel een goede portforwarder in dat modem zit..
anders zullen veel mensen toch voor een oude gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al blij dat we in Nieuw-Namen (Zeeuws-Vlaanderen) vanaf december kabel krijgen (zeelandnet). Dus op ADSL ga ik helemaal al niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom post je dit hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

xychix schreef op 25 oktober 2002 @ 06:46:
[...]

dan hoop ik maar dat er wel een goede portforwarder in dat modem zit..
anders zullen veel mensen toch voor een oude gaan.

net zo goed als op een getweaked modem, alleen VEEL gebruikersvriendelijker (bijvoorbeeld met de mogelijkheid een pc als server te bestempelen en alle binnenkomende poorten daar in een keer naartoe door te mappen).

Maar waarom zullen veel mensen voor het oude modem gaan? Je bedoelt die drie mensen die EN een ftp server willen draain EN niet snappen hoe je een poort moet mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

JvS schreef op 25 oktober 2002 @ 11:20:

[...]

net zo goed als op een getweaked modem, alleen VEEL gebruikersvriendelijker (bijvoorbeeld met de mogelijkheid een pc als server te bestempelen en alle binnenkomende poorten daar in een keer naartoe door te mappen).

Maar waarom zullen veel mensen voor het oude modem gaan? Je bedoelt die drie mensen die EN een ftp server willen draain EN niet snappen hoe je een poort moet mappen?
hmmm ja je hebt idd gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

JvS schreef op 25 oktober 2002 @ 02:53:

ik kan dat anders niet [duidelijk] vinden.

maarruh die oude modems heten volgens hen mxstream modems en die nieuwe ADSL modems dan...

maarruh weet je zeker dat er op die nieuwe adsl modems 4 poorten zitten?

naja, iig, krijg je zo'n modem ook als je hebt voorbesteld [en de centrale nog niet gereed is??]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.