Websites die niet onder niet-IE browsers werken...

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 november 2003 @ 18:25:
Overigens heb ik in de documentatie van het W3C niets kunnen vinden over de leftmargin= tags, dus vraag ik mij sterk af of dit ooit tot de standaard heeft behoord. Wel staat er wat over op microsoft.com (om precies te zijn hier) alhoewel dat ook nog niks zegt ;)
Dat komt dus omdat het eigen intepretaties zijn van Microsoft en vroeger ook Netscape. Beter lezen wat Gordijn zegt.
Ik wens je veel plezier met frontpage-express als je dat liever gebruikt. Ik schrijf nu al n jaar of 4 webpaginatjes, heb dit altijd met notepad gedaan (of gedit ;)) en zie geen andere manier om dit te doen. Frontpage-achtige toepassingen zijn leuk, maar ondersteunen geen dingen als PHP script invoegen oid. ik prefereer toch echt handwritten boven wysiwyg.
Naja, de stap na notepad is toch niet altijd een wysiwyg editor? Je hebt ook nog prima tools zoals HomeSite, Editplus, PHPEdit, wat allemaal veel beter en prettiger werkt dat notepad. En zeg nou niet dat jij Notepad prettiger vind, want daar is al eens een discussie over geweest en bijvoorbeeld het ontbreken van inspringen in notepad is al een grote irritatiefactor bij het maken van webpages.

offtopic:
Dit is trouwens wel erg off-topic van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

MadEgg

Tux is lievvv

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:56:
Ik wil toch wel eventjes een opmerking maken, en ik schaar me aan raptorix's kant.

[...]

Je kunt overigens ook erg makkelijk zeggen, anchor tags zijn niet bedoeld voor de functie als DIV elements. Ik kan je genoeg voorbeelden geven uit de praktijk waar je tags moet gebruiken voor andere zaken dan mogelijk, omdat het volgens de W3C implementaties anders niet mogelijk is een bepaalde oplossing voor elkaar te krijgen.
Zoals? Alle functionaliteit kan je met CSS en DIV-tags bereiken. Maar niet in IE dus...
Je kunt volgens de officiele Box-model specs volgend is onmogelijk een element te tonen dat 100% hoogte pakt, min 100px aan boven- en onderkant.
Dat is dan ook de meest logische definitie die je kan bedenken. Als je iets IN een box stopt, is de box toch groter dan wat je erin stopt, niet even groot en schaaf je wat van het object zelf af? En zelfs als je het niet logisch vind, MS kan niet, omdat ze het er zelf niet mee eens zijn, tegen de standaard ingaan.
Het gezeur over PNG implementaties, mensen vergeten even de leeftijd van de IE browser tov een Mozilla, Opera, watdanook browser. Het heeft geen zin om te gaan zeuren over missende functionaliteit als je spreekt over een toch alweer verouderde browser.
De browser had niet verouderd mogen raken. Ze hebben een product gemaakt die ze ongelovelijk gepushed hebben, hebben ze eindelijk een 'monopolie' te pakken, laten ze alle development vallen, terwijl de ontwikkeling gewoon doorgaat.
Het gaat ze er niet om een goed product te maken, het gaat ze erom om te zorgen dat iedereen hun product gebruikt.
En of het W3C het nu aanraad of niet, veelal blijkt het PNG formaat een grotere filesize te hebben dan het GIF formaat. Het is dus dom om een preferent formaat te hebben, het hangt van de toepassing af.
PNG is veel veelzijdiger dan GIF en volledig royalty-free. Voor simpele afbeeldingen is het zeker net zo geschikt en net zo klein als GIF, mits je het goed opslaat.
Xml support in MSIE? Ik hoop dat je hier een foutje hebt gemaakt, want MSIE biedt juist een enorme support voor XML. Dmv xmlHttp en de MSXML parser kun je alles doen wat je wilt. Mozilla ondersteund alleen xmlHttp, en Safari en Opera doen er al helemaal niets mee. Die ondersteunen totaal geen XML. Dat is pas slecht.
Hun eigen bedachte standaard ondersteunen ze ja.
Maar probeer deze pagina maar eens te bekijken in IE: http://www.w3.org/TR/1999...es-19990114/xml-names.xml

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadEgg schreef op 16 november 2003 @ 20:25:

Zoals? Alle functionaliteit kan je met CSS en DIV-tags bereiken. Maar niet in IE dus...
Dat is onzin, ook in Mozilla en Opera moet je de meest onlogische constructies gebruiken om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen. Werk maar eens een aantal grote projecten uit in 100% css layout en dan ga je wel anders piepen.
Dat is dan ook de meest logische definitie die je kan bedenken. Als je iets IN een box stopt, is de box toch groter dan wat je erin stopt, niet even groot en schaaf je wat van het object zelf af? En zelfs als je het niet logisch vind, MS kan niet, omdat ze het er zelf niet mee eens zijn, tegen de standaard ingaan.
Nee het gaat hier om puur layout technisch iets opbouwen. Er zijn een aantal zaken waarbij css steken laat vallen. Iets heel simpels, het creeren van footers, dat is echt een groot probleem.
De browser had niet verouderd mogen raken. Ze hebben een product gemaakt die ze ongelovelijk gepushed hebben, hebben ze eindelijk een 'monopolie' te pakken, laten ze alle development vallen, terwijl de ontwikkeling gewoon doorgaat.
Het gaat ze er niet om een goed product te maken, het gaat ze erom om te zorgen dat iedereen hun product gebruikt.
Ik kan het hier niets anders dan eens mee zijn. Alleen los je daarmee niet de oudere versies van de browsers op. Er zal altijd een beperking zijn voor css, iig de komende jaren, en dat zijn de oudere versies van browsers.
PNG is veel veelzijdiger dan GIF en volledig royalty-free. Voor simpele afbeeldingen is het zeker net zo geschikt en net zo klein als GIF, mits je het goed opslaat.
Dat PNG veel veelzijdiger is, absoluut, maar voor 16x16 icons kun je nog steeds beter het GIF formaat gebruiken. Royalties hoeven alleen te betaald worden indien je als developer gebruik wil maken van de compressietechniek van Unisys die in het GIF formaat wordt gebruikt. Dan zie ik nog het probleem indien je zelf een GIF implementatie wilt maken, om te betalen voor iets waar mensen tijd en geld in hebben gestoken :)

Kleine afbeelding in GIF zijn nog steeds veel kleiner dan in het PNG formaat, daar kan ik je geen gelijk in geven. Het enige waar PNG momenteel echt nuttig voor is zijn de alpha mogelijkheden in het 24bits formaat.
Hun eigen bedachte standaard ondersteunen ze ja.
Maar probeer deze pagina maar eens te bekijken in IE: http://www.w3.org/TR/1999...es-19990114/xml-names.xml
Goed hij werkt niet in MSIE, maar betekend dit nu dat je essentiele functionaliteit niet kunt toepassen in MSIE? Ik gebruik voor mijn CMS diverse zelf ontwikkelde widgets die hun structuur geheel uit XML documenten halen.

De enige browsers die het kunnen zijn MSIE, en Mozilla. De rest heeft geen enkele mogelijkheid voor het uberhaupt parsen van een XML document. Dat is veel lastiger dan het missen van een bepaalde functie die in uitzonderlijke gevallen perse nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:58:
[...]

IE *moet* stoppen met renderen als er fouten inzitten. Op die manier wordt de designer er met zijn neus ingewreven dat het niet klopt.

Een applicatie waarin foute code zit crashed ook, een website moet dat ook doen. Punt uit. IE/MS hoeft helemaal niet beslissen welke fouten ze wel en niet erg vinden. Code is juist of fout, en als ze fout is mag ze NIET werken.
|:(

Mijn god, mag ik vragen wat je ervaring is met het ontwikkelen voor veeleisende klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
En vooral die mensen die zeuren over het monopoly systeem van Microsoft, och vergeten zeker dat netscape rond 1997/1998 een groter aandeel had als IE, en dat netscape heerlijk een monopoly probeerde te bereiken (UPC installeerde destijds bijvoorbeeld standaard Netscape bij mensen thuis, en ondersteunde IE zelfs niet eens qua support!, om maar iets simpels te noemen.) Nog maar niet te spreken over het aantal cd-rommetjes met gratis browsersoftware wat zei pushden, je kon geen computerboek kopen of het werd je wel in je mik gedouwt.

Feit is Netscape na versie 4.7 niet meer doorontwikkelt is, en microsoft dit wel deed, het is niet vreemd als je een product laat versloffen dat je gebruikers verliest (zie Wordperfect,Quark, CorelDraw,etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

raptorix schreef op 16 november 2003 @ 21:51:
Feit is Netscape na versie 4.7 niet meer doorontwikkelt is, en microsoft dit wel deed, het is niet vreemd als je een product laat versloffen dat je gebruikers verliest (zie Wordperfect,Quark, CorelDraw,etc).
Dan mag ik dus hopen dat IE op korte termijn afschuwelijk aan gebruikers gaat verliezen (voor zover dat nog niet gebeurt), want daar is de afgelopen jaren dus helemaal NIETS aan veranderd. IE is een verouderde browser waaraan (te) veel moderne features ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

raptorix schreef op 16 november 2003 @ 21:51:
En vooral die mensen die zeuren over het monopoly systeem van Microsoft, och vergeten zeker dat netscape rond 1997/1998 een groter aandeel had als IE, en dat netscape heerlijk een monopoly probeerde te bereiken (UPC installeerde destijds bijvoorbeeld standaard Netscape bij mensen thuis, en ondersteunde IE zelfs niet eens qua support!, om maar iets simpels te noemen.) Nog maar niet te spreken over het aantal cd-rommetjes met gratis browsersoftware wat zei pushden, je kon geen computerboek kopen of het werd je wel in je mik gedouwt.

Wie heeft dan gezegd dat dat wel goed was? Netscape was ook een hel om websites voor te maken, zeker als ze dan ook nog in IE moesten werken.

Het verschil is alleen een beetje dat Microsoft het OS ook maakt en daar nog steeds dezelfde browser bijlevert, dus zelfs enorm lang na de laatste update wordt het nog steeds naar alle nieuwe computers gepushed; iedereen die Windows gebruikt krijgt IE op zijn computer.
Netscape heeft dit nooit kunnen doen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wzzrd schreef op 16 november 2003 @ 22:01:
[...]

Dan mag ik dus hopen dat IE op korte termijn afschuwelijk aan gebruikers gaat verliezen (voor zover dat nog niet gebeurt), want daar is de afgelopen jaren dus helemaal NIETS aan veranderd. IE is een verouderde browser waaraan (te) veel moderne features ontbreken!
Je hoopt het natuurlijk wel, maar wees nou is reeel. Elke Windows installatie heeft standaard een browser, nl. IE. Er zijn maar weinig bedrijven die tijd en geld gaan steken in het installeren van moderne browsers op de systemen.

Ondanks dat er een heleboel mist in IE en er enorm veel bugs zijn blijf ik het een leuk product vinden. Het product IE is denk ik wel een van de meest innovatieve producten, of je het nu wel leuk vind of niet. Microsoft is met een hoop functionaliteit die perfect aansluit op de ontwikkeling van webapplicaties (oa gray filter voor disabled 16x16 buttons in een toolbar), en heel goed heeft nagedacht op welke manier de developer deze functionaliteit kan toepassen. Nadeel is hier natuurlijk het IE only verhaal.

Zaken als contentEditable, window.createPopup (popup windows zonder borders welke buiten het canvas van een browser mogen komen, verdwijnend op een blur() event), en filters worden door de bouwers van Mozilla als geweldige features beschouwd in IE, en er is de laatste tijd een beetje lawaai ontstaan want de bouwers vinden dat Mozilla deze ook zou moeten ondersteunen en ook nog onder dezelfde aanroep, api, etc en nog het liefst ook als standaard. Midas is hier een voortvloeing uit, en ondanks de mindere mogelijkheden kan dit ook nog wel wat worden, er zijn al diverse projecten waarin contentEditable en Midas gecombineerd worden alleen zijn deze nogal buggy.

Het punt is alleen dat het W3C een trage logge dromerige organisatie is die hier totaal geen moeite aan besteed. Ze zijn te wetenschappelijk bezig, hebben weinig aandacht voor de kant van developers.

Ik kom zelf nog regelmatig vreemde eigenschappen tegen in IE, die gewoonweg niet te omzeilen zijn. Background reloads vanaf de server ipv vanaf de cache van de browser, vastlopen van de browser bij het laden van images, het niet uitvoeren van een float op een parent div als de child div geen width heeft, innerHTML en insertAdjacentHTML veroorzaken overruns op wininet.dll, tbody kan geen overflow krijgen zodat je een static thead krijgt, etc..

Desondanks is de doelgroep waarvoor we ontwikkelen voor het grootste gedeelte een IE gebruiker, en zijn we als bedrijf geen filantropische organisatie die 50% meer tijd gratis aan de klant geeft voor crossbrowser ontwikkeling. De baas kiest liever voor de winst. Gaan er vervolgens gebruikers klagen over het niet kunnen bekijken van de website in zeldzame browsers, dan moet de klant maar meer betalen. Tot dat moment is het niet werken van de website een probleem van de klant, of moet de gebruiker kiezen voor een meer marktconform browser. Ik ga ook niet klagen bij mijn garage dat mijn auto niet op azijn rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Maar je gaat wel klagen als je auto niet op grindpaadjes wil rijden...

Altijd als ik een website voor een bedrijf maak, maak ik heb 100% cross-browser. No way around it. De bedrijven hebben toch geen flauw benul van wat er onder steekt dus of ik nu een paar uur extra bezig ben of niet om het in alle browsers aan de gang te krijgen zal ze niet boeien. Ze willen een mooie site die werkt en fucntioneel is, en daar betalen ze voor. Dat lever ik.

De extra tijd gaat er bij mij juist inzitten om het ook in IE aan de gang te krijgen aangezien ik in Linux de sites bouw; en dus voor Mozilla/Konqueror/Opera. Om de zoveel tijd check ik het dan in IE om te kijken of het werkt en vaak blijkt dan dat ik dan weer work-arounds moet inbouwen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadEgg schreef op 16 november 2003 @ 22:40:
Nee want dan had ik niet moeten kiezen voor een fiat panda, maar een nissan patrol. En als ik weet dat mijn auto niet op die paadjes goed uit de voeten kan waarom doe ik het dan alsnog. Dat noemen ze eigenwijs.
Altijd als ik een website voor een bedrijf maak, maak ik heb 100% cross-browser. No way around it. De bedrijven hebben toch geen flauw benul van wat er onder steekt dus of ik nu een paar uur extra bezig ben of niet om het in alle browsers aan de gang te krijgen zal ze niet boeien. Ze willen een mooie site die werkt en fucntioneel is, en daar betalen ze voor. Dat lever ik.

De extra tijd gaat er bij mij juist inzitten om het ook in IE aan de gang te krijgen aangezien ik in Linux de sites bouw; en dus voor Mozilla/Konqueror/Opera. Om de zoveel tijd check ik het dan in IE om te kijken of het werkt en vaak blijkt dan dat ik dan weer work-arounds moet inbouwen.
Kijk en dat is nu het verschil. Raptorix en ik ontwikkelen websites en webapplicaties die een doorlooptijd hebben van min. 1 maand fulltime werk. Dat zijn een ander soort sites dan de bakker op de hoek sites.

Webdevelopment is een vak apart. Mensen die zeggen "och mijn zusje kan het ook", die hebben duidelijk geen kaas gegeten van het vak. Je hebt webpagina's en webpagina's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:50:
Nee want dan had ik niet moeten kiezen voor een fiat panda, maar een nissan patrol. En als ik weet dat mijn auto niet op die paadjes goed uit de voeten kan waarom doe ik het dan alsnog. Dat noemen ze eigenwijs.
Ik had het niet over een of ander bergpad of een of ander niet-pad-te-noemen geval door een tropisch regenwoud...
Maar ik wil de vergelijking nog wel anders opstellen; je gaat toch ook klagen als je de auto op de een of andere niet nader toe te lichten manier alleen rechtshandig kan besturen terwijl je linkshandig bent? Iedereen moet erin kunnen rijden, en iedereen moet een website kunnen bezoeken.
Kijk en dat is nu het verschil. Raptorix en ik ontwikkelen websites en webapplicaties die een doorlooptijd hebben van min. 1 maand fulltime werk. Dat zijn een ander soort sites dan de bakker op de hoek sites.

Webdevelopment is een vak apart. Mensen die zeggen "och mijn zusje kan het ook", die hebben duidelijk geen kaas gegeten van het vak. Je hebt webpagina's en webpagina's.
WAT is nu het verschil. Wil het feit dat ik mijn sites crossbrowser maak zeggen dat ze voor de bakker op de hoek zijn? Juist ALS het voor de bakker op de hoek was zou het minder belangrijk zijn dat het in alle browsers goed werkt. Hoe groter en gecompliceerder het systeem, hoe minder het afhankelijk moet zijn van de gebruiker omdat die steeds meer gaan variëren.

Als je toch al zo lang bezig bent met het maken van de site/applicatie, wat zijn dan nog die 3 extra uurtjes om het cross-browser te maken.
Vooral bij webapplicaties zijn het vooral de internal workings die de meeste tijd in beslag nemen; in vergelijking daarmee is de uitvoer naar HTML/CSS peanuts.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
MadEgg schreef op 16 november 2003 @ 22:40:

En dan hebben we het over welke sites?
De klanten waar wij voor bouwen eisen gewoon keihard dat de site ook werkt in Netscape 4.7, dan kan je wel heel hard gaan blerren dat je dan nauwelijks volgens de W3C standaarden kan werken, maar een klant zegt dan: goh moeten we dan al onze consumenten gaan vragen of zei hun browsers massaal gaan updaten?

Kortom vrijwel alle grote bedrijven in nederland denken nog in IE 4,5,6 Netscape 4 en Netscape 6.

Jij denkt maar dat het komt door luie developpers, terwijl ik toch echt mijn sites blind W3C valide ontwikkel, maar voor mijn proffesionele werkzaamheden moet ik vaak wel gekke hacks doen om het werkzaam te houden.

Daarnaast denk ik dat je ook nog eens onderschat hoe vaak het voorkomt dat je met aanleveringen zit van derden die niet correct zijn, denk je dat ik tijd van mijn opdrachtgevers krijg om alle HTML uit te pluizen op correctheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
MadEgg schreef op 16 november 2003 @ 22:59:
WAT is nu het verschil. Wil het feit dat ik mijn sites crossbrowser maak zeggen dat ze voor de bakker op de hoek zijn? Juist ALS het voor de bakker op de hoek was zou het minder belangrijk zijn dat het in alle browsers goed werkt. Hoe groter en gecompliceerder het systeem, hoe minder het afhankelijk moet zijn van de gebruiker omdat die steeds meer gaan variëren.

Als je toch al zo lang bezig bent met het maken van de site/applicatie, wat zijn dan nog die 3 extra uurtjes om het cross-browser te maken.
Vooral bij webapplicaties zijn het vooral de internal workings die de meeste tijd in beslag nemen; in vergelijking daarmee is de uitvoer naar HTML/CSS peanuts.
Nogmaals W3C valide websites maken kost weinig moeite, maar ga maar es lekker hacken op vage bugjes in NS 4 (en dan ook nog allerlei subversions), IE5 (zonder SP), mensen die allerhande third partie blockers, adremovers installeren, etc. Ik denk dat je dan wel even iets anders praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Het begint nu wel heel off-topic te raken, maar ik had het over cross-browser sites, niet over W3C-valide sites.

Het een sluit het ander niet uit, maar impliceert het ook niet. Cross-browser betekent dat het in elke browser werkt; niet alleen in de nieuwste versies van de nieuwste browsers.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
MadEgg schreef op 16 november 2003 @ 23:19:
Het begint nu wel heel off-topic te raken, maar ik had het over cross-browser sites, niet over W3C-valide sites.

Het een sluit het ander niet uit, maar impliceert het ook niet. Cross-browser betekent dat het in elke browser werkt; niet alleen in de nieuwste versies van de nieuwste browsers.
Dat is nu het hele punt, bepaalde zaken krijg je niet en W3C valide EN Crossbrowser, simpelweg omdat bepaalde browsers dus de W3C standaarden niet correct volgen, dan wel dat in die tijd de browsers nog geen rekening konden houden met toekomstige standaarden. En dan sta je dus voor de keuze om:

-Functionaliteit weg te laten (wat klanten dus niet accepteren, immers de klant is al accoord gegaan met een ontwerp)
-Browser afhankelijke versies maken (wat je vaak niet wilt omdat het technisch veel werk is, en het vaak qua onderhoudbaarheid erg lastig maakt)
-Functionaliteit maar zo implementeren dat het in ieder geval voor gros van de mensen werkt (meeste fair, maar deze oplossing wordt het 9 van de 10 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

[lul-er-maar-tussendoor-modus]

Ik kwam er vandaag achter dat Achmea er ook een zooitje van maakt..
Op http://www.averoachmea.nl/ krijg je zelfs doodleuk de mededeling dat je maar Internet Explorer moet instaleren, en geen enkele mogelijkheid om zelf maar iets te bekijken. Maar bij die site zet ik sowieso al mij twijfels denk ik :X

http://www.achmea.nl/
http://www.centraalbeheer.nl/

Beetje vreemd vind ik het wel. Achmea is nou niet echt een klein bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
En wat betreft styles snap ik ze ook niet :? Wel bovenin een style gedeelte definieren, maar vervolgens doodleuk allerlei rotzooi in de body zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Zouden raptorix en Gordijnstok enerzijds en MadEgg anderzijds even een paar voorbeelden kunnen noemen van sites die door hen gemaakt zijn? Dan weten we a. waar we over praten als iemand zegt 'ik ben 100% cross-browser' en b. waar we over praten als iemand zegt 'dat kan ik niet want mijn sites zijn te l337'.

Overigens, om nog maar even wat olie op het vuur te gooien: wanneer je een keuze moet maken, zoals Raptorix zegt, tussen W3C compliant en cross-browser, wat is je keuze dan?

Het doel van een standaard is om zo veel mogelijk eenheid te krijgen in het gebruik van een bepaald iets. Uitwisselbaarheid. MS zit op dat vlak soms dwars. Als je nu door iets af te wijken van de standaard tóch een cross-browser site krijgt (die dus werkt), dan bereik je precies datgene waar eigenlijk die standaard voor had moeten zorgen. Je kunt heel legistisch blijven zeggen dat je de standaard moet volgen, maar je kunt ook in de geest van de standaard zo veel mogelijk mensen trachten te bereiken. Weliswaar door van de standaard af te wijken, maar je bereikt uiteindelijk het voornaamste doel van diezelfde standaard wel.

Persoonlijk zou ik dus kiezen voor cross-browser. Dat is de logische keuze imho.

[ Voor 61% gewijzigd door wzzrd op 17-11-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben oa verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de websites van oa heineken.nl, heineken feestje.nl, bmw.nl, rivella.nl, liptonice.nl, nuon.nl, motorola.nl, content.nl, chipper.nl, kellogs.nl, kpnqwest.nl, interim.nl (spherion), sisi.nl, sigma.nl etc.

Waarbij een aantal projecten, met de huidige css technieken niet haalbaar zouden zijn vanwege oa het pixel preciese werken. Ik weet niet alles en ben geen wandelende encyclopedie maar weet op het gebied van web ontwikkeling heb ik wel redelijk wat ervaring :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mailtje terug van de politie:
Geachte heer R,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw e-mail.

Wij gebruiken Internet Explorer 4.0 omdat deze veel in gebruik is bij de
meeste huishoudens. Een enkele keer komt het wel eens voor dat er een
gebruiker, zoals u, niet gebruik kan maken van onze aangiftesite. Helaas
komt dit voor ons te sporadisch voor om onze site daar voor aan te passen.
Ik adviseer u om, als u deze tool niet heeft, de Acrobat Reader tedownloaden.
Hiermee is het wel mogelijk om op de aangiftesite te komen.
Mocht uw internetaangifte toch niet lukken, dan geef ik u het advies om via
0900-8844 aangifte te doen of lang het bureau te gaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,
Politie Rotterdam - Rijnmond
Callcenter, bureau Telebeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:09:
Ik ben oa verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de websites van oa heineken.nl, heineken feestje.nl, [...]
Bij bezoeken heineken.nl met mozilla 1.4.1 en Fedora core krijg ik een popup met:
code:
1
2
3
We hebben geconstateerd dat je de Heineken site via een Apple computer 
wilt bekijken.  Hierbij willen we je erop wijzen dat sommige onderdelen
van de site op Apple computers niet optimaal functioneren.

Kijk, cross-browser mag je desnoods consessies doen, maar een verkeerde mededeling is wel vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door mocean op 17-11-2003 22:06 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocean schreef op 17 november 2003 @ 22:06:
[...]

Bij bezoeken heineken.nl met mozilla 1.4.1 en Fedora core krijg ik een popup met:
code:
1
2
3
We hebben geconstateerd dat je de Heineken site via een Apple computer 
wilt bekijken.  Hierbij willen we je erop wijzen dat sommige onderdelen
van de site op Apple computers niet optimaal functioneren.

Kijk, cross-browser mag je desnoods consessies doen, maar een verkeerde mededeling is wel vreemd.
Ik heb aan de nieuwe heineken site niet meegewerkt. Ik vind het wel vreemd, omdat de sites vroeger altijd ook op de apple identiek eruit moesten zien, en oa omdat de bureaus die voor Heineken het marketing budget mogen besteden vaak reclamebureaus zijn welke veel gebruik maken van apple systemen. Apple ondersteuning was een pre.

Het is een beetje gemeengoed dat dergelijke bureaus op jaarbasis bekijken wie er voor dat jaar de leverancier wordt van de websites. Het ene jaar is bureau zus de gelukkige en het andere jaar een ander bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Zou iemand met de latest & greatest Konqueror CVS even willen kijken of www.vi.nl in hun Konq. versie ook zo 'knippert'? BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
www.connexxion.nl en cisco.netacad.net hebben beide bepaalde javascript-functies die een nieuw venster moeten openen, maar die dus niet goed werken in Mozilla Firebird.

Overigens werken de sites behalve deze twee kleine puntjes wél goed, al ziet de connexxion-site er niet precies uit zoals hij er in IE uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 23 november 2003 @ 20:25:
www.connexxion.nl en cisco.netacad.net hebben beide bepaalde javascript-functies die een nieuw venster moeten openen, maar die dus niet goed werken in Mozilla Firebird.
Weet je zeker dat dat niet de popup-killer is? Ik dacht laatst ook dat de reply-functie Outlook Web Access niet werkte met Mozilla, maar het bleek dat OWA eerst het venster sluit vanwaar je een reply doet en dan vanuit het hoofdvenster een nieuw window opent, die wordt vervolgens geblokkeerd door de popup-killer. Even popup-killer voor de OWA-site uitzetten en alles werkt weer.

Ik heb met Mozilla 1.5 naar de Connexxion site gekeken en als ik boven dat kaartje klik wordt er een nieuw venster geopend, en dat werkt bij mij gewoon... waar kom je dit probleem tegen?

De Cisco Net Academy site kon ik zo gauw geen links vinden die een nieuw window openen, maar de layout is hetzelfde als de Cisco site, dus ik vermoed dat ook dezelfde javascripts gebruikt zullen worden, en daar heb ik nooit problemen mee gehad...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 20:38 . Reden: Cisco verhaaltje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:35:
Weet je zeker dat dat niet de popup-killer is? Ik dacht laatst ook dat de reply-functie Outlook Web Access niet werkte met Mozilla, maar het bleek dat OWA eerst het venster sluit vanwaar je een reply doet en dan vanuit het hoofdvenster een nieuw window opent, die wordt vervolgens geblokkeerd door de popup-killer. Even popup-killer voor de OWA-site uitzetten en alles werkt weer.
Je hebt gelijk. Voor beide sites. Wel raar dat die pop-up blokker het niet detecteert dat als ik ergens op een knop druk dat ie dan niet die pop-ups moet blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

ddc schreef op 23 november 2003 @ 22:10:
[...]

Je hebt gelijk. Voor beide sites. Wel raar dat die pop-up blokker het niet detecteert dat als ik ergens op een knop druk dat ie dan niet die pop-ups moet blokkeren.
Nee, dat is niet raar. Een pop-up killer blokkeert pop-ups. Klaar. Anders zou je na elke 'submit' nog steeds een stapel van die dingen op je scherm krijgen. Gewoon even rekening mee houden en evt. uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

terabyte schreef op 22 november 2003 @ 20:03:
Zou iemand met de latest & greatest Konqueror CVS even willen kijken of www.vi.nl in hun Konq. versie ook zo 'knippert'? BVD.
Hier (CVS van eind vorige week) ziet alles er goed uit. Het enige dat een beetje irritant is: de titels krijgen een kleiner lettertype als je er met de muis overheen gaat, waaardoor de tekst eronder een beetje opschuift. Daar kan Konqueror weinig aan doen en het maakt de site niet minder bruikbaar :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
he jakkes ik surf altijd met mozilla op mn werk en nu zon stomme leverancier die me gaat dwarsbomen :(

https://www.elinepapier.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

M4RTiN schreef op 24 november 2003 @ 16:16:
he jakkes ik surf altijd met mozilla op mn werk en nu zon stomme leverancier die me gaat dwarsbomen :(

https://www.elinepapier.nl/
Wat 'n dombo's. Ik heb geen login voor die site, dus kan niet verder testen, maar met de user agent switcher extension ( Klik ) werkt in ieder geval de eerste pagina. Zeker als jullie klant zijn wil een mailtje sturen misschien wel helpen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Gewoon op het logo klikken, en ik zie niet wat het probleem is. Misschien de uitlijning :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Af en toe wil je wel eens zien wat de overheid te bieden heeft. Zo kwam ik op www.zwijndrecht.nl. Deze is duidelijk alleen maar ontwikkeld voor IE. In Opera doet het nog wel aardig, maar onder Mozilla 1.4 ziet het er niet uit en mis je meer dan de helft van de content. Ik heb al meerdere malen een mailtje gestuurd, maar zelfs daarop krijg ik (uiteraard) geen antwoord. Als zelfs de overheid al lak heeft aan standaarden..

//edit: De tekstversie biedt uiteraard wel uitkomst ;) . Opzich wel netjes dat ze daar dan wel aan gedacht hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door FendtVario op 24-11-2003 23:23 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

bredend schreef op 24 november 2003 @ 20:51:
Gewoon op het logo klikken, en ik zie niet wat het probleem is. Misschien de uitlijning :?
Uw browser is incompatibel met uw Web Applicatie. Gebruikt uw aub Internet Explorer 4.x of hoger

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
precies datte, op het logo klikken kom je op de normale website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro_1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01-2020
Met Mozilla naar de site van Orange levert dit op:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0124/gathering/mozilla-orange.jpg

En de site werkt verder prima...

[ Voor 27% gewijzigd door pyro_1979 op 29-11-2003 12:48 ]

"Ik denk dus ik besta" - Descartes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen....

Ik las dus waar jullie het over hadden.....maar weten jullie toevallig ook
welk lettertype de Postbank tegenwoordig voor zijn logo gebruikt.
Overigens wordt dit lettertype ook gebruikt voor onderandere brochures
en dergelijke.......
Mocht iemand het toevallig weten "graag"

Groeten

A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Jongens, misschien wel een dikke kick.. maar ik wil even reclame maken voor een bank die het allemaal wel wat beter snapt. Ik ga dan ook bij de Fortis weg en naar de SNS bank toe.

Een quote van hun site:
Welke browser heb ik nodig voor Internet Bankieren?
De dienst Internet Bankieren is geoptimaliseerd voor gebruik met versie 5.5 browsers en hoger. Wij raden u aan om een browser te gebruiken die hieraan voldoet. De internetsite is getest voor zowel Netscape Navigator (of Mozilla) als voor MS Internet Explorer.
Wilt u een nieuwere versie van Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator of Mozilla downloaden, ga dan naar een van de volgende internetsites:
www.microsoft.nl I www.netscape.com I www.Mozilla.org
_o_ :)
edit: klik deze link aan:
http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationId=3839
Hier zie je dus dat je voor een besturingssysteem kan kiezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 24-01-2004 16:41 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac, Linux *of* een van de 10 windows varianten, omdat die allemaal min of meer incompatible met elkaar zijn ;)

http://www.undeclinable.nl/ :/ toch jammer, zo'n punkbandje dat even de onrechtvaardigheden in de wereld wil aangeven, en dan gaan ze een beetje geen linux ondersteunen :?
hee wacht hij doet t nu weer wel :9 zeker veranderd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
Als we dit topic toch weer openen...

Kijk eens naar Heineken. Ik krijg daar een melding dat ik met een Apple computer werk, en dat het kan zijn dat niet alles goed werkt. Op zich al irritant...

Maar ik draai Mozilla op Linux?!? 8)7

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Loesje schreef op 24 januari 2004 @ 20:03:
Als we dit topic toch weer openen...

Kijk eens naar Heineken. Ik krijg daar een melding dat ik met een Apple computer werk, en dat het kan zijn dat niet alles goed werkt. Op zich al irritant...

Maar ik draai Mozilla op Linux?!? 8)7
Ik krijg niks? (mozilla-firebird 0.7/Gentoo)

Krijg je die melding meteen al? Of op een speciaal gedeelte van die site?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hier werkt die site ook perfect.

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7
Debian unstable. 2.4.23 pre9

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 24-01-2004 20:53 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Laatst online: 02-07 17:57
Ik krijg de melding nadat ik heb bevestigd dat ik ouder ben dan 18 jaar. En het is een pop-up, dus als die uitstaan zie je niets...

Ohja: Fedora 1 core, met Mozilla 1.4.1

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aangezien het topic weer gekickt is kan ik even wat oude posts quoten:
raptorix schreef op 16 november 2003 @ 23:07:
[...]

En dan hebben we het over welke sites?
De klanten waar wij voor bouwen eisen gewoon keihard dat de site ook werkt in Netscape 4.7, dan kan je wel heel hard gaan blerren dat je dan nauwelijks volgens de W3C standaarden kan werken, maar een klant zegt dan: goh moeten we dan al onze consumenten gaan vragen of zei hun browsers massaal gaan updaten?
Het gekke is dat veel bedrijven juist wel van hun klanten eisen dat ze upgraden, dat is de reden van dit topic.
Jij denkt maar dat het komt door luie developpers, terwijl ik toch echt mijn sites blind W3C valide ontwikkel, maar voor mijn proffesionele werkzaamheden moet ik vaak wel gekke hacks doen om het werkzaam te houden.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de stylesheets niet (of alternatieve) te laten laden bij oudere browsers, op die manier krijgen ze een mindere opmaak maar is alle content nog wel makkelijk te bereiken, natuurlijker is dit wat moeilijker als je intensief gebruik maakt van JavaScript.
Daarnaast denk ik dat je ook nog eens onderschat hoe vaak het voorkomt dat je met aanleveringen zit van derden die niet correct zijn, denk je dat ik tijd van mijn opdrachtgevers krijg om alle HTML uit te pluizen op correctheid?
Dat is de reden waarom stricte standaarden nodig zijn.
FendtVario schreef op 24 november 2003 @ 23:22:
Af en toe wil je wel eens zien wat de overheid te bieden heeft. Zo kwam ik op www.zwijndrecht.nl. Deze is duidelijk alleen maar ontwikkeld voor IE. In Opera doet het nog wel aardig, maar onder Mozilla 1.4 ziet het er niet uit en mis je meer dan de helft van de content. Ik heb al meerdere malen een mailtje gestuurd, maar zelfs daarop krijg ik (uiteraard) geen antwoord. Als zelfs de overheid al lak heeft aan standaarden..

//edit: De tekstversie biedt uiteraard wel uitkomst ;) . Opzich wel netjes dat ze daar dan wel aan gedacht hebben.
De overheid heeft honderden, zo niet duizenden verschillende websites die allemaal door verschillende instellingen worden beheerd, toegankelijkheid van websites is vaak een groot speerpunt omdat gemeentelijke informatie voor iedereen beschikbaar moet zijn, ook voor mensen met textbrowsers (visuele handicaps). De gemeente Zwijndrecht is duidelijke een uitzondering. Als je er heel erg mee zit kun je een brief naar iemand uit de gemeenteraad of de burgemeester sturen en ze hier op wijzen (moet je ergens die regel opzoeken).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Johnny schreef op 24 januari 2004 @ 22:21:
De overheid heeft honderden, zo niet duizenden verschillende websites die allemaal door verschillende instellingen worden beheerd, toegankelijkheid van websites is vaak een groot speerpunt omdat gemeentelijke informatie voor iedereen beschikbaar moet zijn, ook voor mensen met textbrowsers (visuele handicaps). De gemeente Zwijndrecht is duidelijke een uitzondering. Als je er heel erg mee zit kun je een brief naar iemand uit de gemeenteraad of de burgemeester sturen en ze hier op wijzen (moet je ergens die regel opzoeken).
Een tijdje terug stond er op de FP dit nieuwsbericht: Advies Overheid.nl adviseert 'next generation' websites en daarin was te lezen dat een of ander overheidsorgaan besloten had dat overheidssites zoveel mogelijk compatibel zouden moeten zijn met de nieuwste standaarden. Dus als het meezit, gaat er in de toekomst op dit gebied zeker wel wat veranderen, gelukkig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

http://www.zadkine.nl, hier doet het menu het bij mij niet in Mozilla Firebird op Windows. Maar hun scholen zijn toch al :r dus wat had je anders verwacht :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 25 januari 2004 @ 13:25:
http://www.zadkine.nl, hier doet het menu het bij mij niet in Mozilla Firebird op Windows. Maar hun scholen zijn toch al :r dus wat had je anders verwacht :p.
Die site doet sowieso nogal weinig als je geen Flash geïnstalleerd hebt, dus alleen daarom zou ik hem afschrijven. Maar ach, je kunt er een mailtje aan wagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-09 10:57
http://www.averoachmea.nl/
U tracht de website van Avéro Achmea te openen met de browser: Netscape

Voor het bekijken van deze site heeft u Microsoft Internet Explorer nodig.
Klik op de link om de meest recente versie te downloaden.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leshy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 00:35
Nog komischer is het als hij weigert te openen omdat je Opera gebruikt, vervolgens naar MSIE identificatie switcht, en de site direct aan je voeten ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

LOL! :D

Dit is helemaal erg:

http://www.powerball-nederland.nl
Deze site is Internet Explorer only !!! Ga naar http://www.microsoft.com/ie om een geschikte browser te downloaden. Bestel hier uw PowerBall/PowerBalls voor een zeeer gunstige prijs.
Vervolgens staat er dit in http://www.powerball-nederland.nl/asp/index_ie.asp (de source):
(als je ff stiekem met IE kijkt)
Uw browser kan niet omgaan met frames opgemaakt volgens de W3C standaard.<br>
Kijk voor meer informatie op <a href="http://www.w3.org">http://www.w3.org</a>.<br>
Ga naar <a href="http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=32550">Microsoft</a> om een van de laatste browsers te downloaden.<br>
LOL en dan komen ze aan dat je IE moet downloaden.
Welke browser behandeld er nou een goede W3C standaard?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

idd vreselijk, heb een keer de volgende melding gekregen (+/-):
There's only 1 decent browser that doesn't bitch with you: IE! And you don't use it, stupid brainwashed hippienerd!

:(

O nog 1: de 'homedrive' van @home (soort webFTP) werkt alleen met IE...

Om over de honderden site's waar de plaatjes niet aansluiten (in Opear 7.23) nog maar te zwijgen.

Bijv:
http://www.partymobiel.nl
http://www.ctrlaltdel-online.com/

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

statline.cbs.nl werkt niet onder Konqueror 3.1.5 als JavaScript aanstaat.
Als je JS uitzet, kun je de HTML versie (brak) van de statistieken wel bekijken...

(Dit is nou typische een toepassing waar optioneel XML output heel erg gewenst+handig zou zijn).

De Java statistiek selectie werkt ook zeer slecht terwijl ik de laatste versie van de officiele Sun JRE gebruik. (Het is nl gemaakt voor de antieke Microsoft Java VM).

Wilt iemand met Konqueror 3.2 proberen een aantal statistieken te selecteren met de applet en deze vervolgens weergeven, terwijl JS aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.gibsonusa.com

We are sorry but our web site can't be dispalyed on this version of Netscape browser. Please download latest version of "Microsoft Internet Explorer," install it on your computer, and come back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:28:
www.gibsonusa.com

We are sorry but our web site can't be dispalyed on this version of Netscape browser. Please download latest version of "Microsoft Internet Explorer," install it on your computer, and come back.
idd :/
while ((browserName!="Microsoft Internet Explorer") || (browserName=="Microsoft
Internet Explorer" && version<5))
{
window.location="error.php";
break
}

if (browserName=="Microsoft Internet Explorer" && navigator.appVersion.indexOf("
Mac") != -1){
window.location="/mac/";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

www.mijnpostbank.nl werkt ook niet, zie deze thread.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Laatst online: 14-09 14:44
Jongens waarom deze thread?

Rapporteer alle niet werkende sites veel liever bij de blacklist van http://promozilla.org/ en meld ze aan op Mozilla Bugzilla, component Tech Evangelism/Dutch. Dan wordt gestructureerd bijgehouden welke sites niet werken, wie er al wat aan gedaan heeft, wat de reactie was van de beheerder enz. enz. Zo'n topic van 35 pagina's is toch niet doorheen te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Site: www.zrb.info

Met Mozilla sluit ie vanzelf

Crimineel :(

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 11:27

FCA

LaLaLand schreef op 14 februari 2004 @ 19:46:

Onder Firefox 0.8 (op dit moment op Windows 98SE, ouders) doet ie het gewoon.
Nou ja, ze gebruiken Java ergens voor, waarvoor zou ik niet weten, en de lay-out is niet je van het. Veels te breed, en veels te lang (heel erg veel witruimte).

Maar ja, onder IE6 ziet ie er net zo brak uit, dus dit was echt een incompetente website ontwerper.

Ze beginnen ook 3 keer in de source met <html> :?

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:28:
www.gibsonusa.com

Lol als ik hem met konquer oproep dan zie ik de site inladen incl. opzet menu wn plaatjes (4stuks) waarna die ineens naar de error pagina springt :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaLaLand schreef op 14 februari 2004 @ 19:46:

Mozilla 1.6 geeft de site gewoon weer (wel lelijke site trouwens :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 14-09 17:30
http://www.asetek.com/

Wat hier misgaat is wel heel erg.

Met mozilla Firebird en fox is de website totaal niet te bekijken.... allerlei errors in elke tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Semetrix schreef op 15 februari 2004 @ 00:23:
http://www.asetek.com/

Wat hier misgaat is wel heel erg.

Met mozilla Firebird en fox is de website totaal niet te bekijken.... allerlei errors in elke tabel.
Met Mozilla 1.5:
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

Please try the following:

* Click the Refresh button, or try again later.
* Open the www.asetek.com home page, and then look for links to the information you want.

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

* Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A0009)
Subscript out of range: '[number: 1]'
/browserInclude.asp, line 45

* Browser Type:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007

* Page:
GET /default.asp

* Time:
15. februar 2004, 14:40:06
:X 8)7

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LaLaLand schreef op 15 februari 2004 @ 14:40:
[...]

Met Mozilla 1.5:

[...]

:X 8)7
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Dat is wel heel fout idd... overigens zijn dit geen tabellen maar frames :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
De volgende sites heb ik met Mozilla Firefox 0.8 bekeken, en kom ik de volgende dingen tegen die in IE wel goed gaan:

Dancelinx.com
Opzich werkt deze site goed, maar het menu links-boven is heel raar uitgelijnd (hij pakt de enters niet zegmaar)

Ericke.com
Site ziet er strak uit (net als in IE), maar als je op een willekeurig menu-item klikt, dan krijg je de content niet te zien--> kortom.. site is onbruikbaar

Id-t.com
Als je links in het menu op bijvoorbeeld programma klikt, dan komt er in een IE een submenu tevoorschijn.. --> onbruikbaar

TPG telefoongids
Als je iets invult bij bijvoorbeeld NAAM BEDRIJF, dan staat dat er in (onleesbaar) grijs (alsof het disabled is).

Ik vind dit vrij slecht, ook aangezien ID-T.com, en de telefoongids sites zijn met echt heel veel bezoekers..

[ Voor 3% gewijzigd door JozyDaPozy op 15-02-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Bekeken met Mozilla 1.5:
Dancelinx.com
Opzich werkt deze site goed, maar het menu links-boven is heel raar uitgelijnd (hij pakt de enters niet zegmaar)
Ik denk zelf dat ie het loginmenu niet goed plaatst ;)
TPG telefoongids
Als je iets invult bij bijvoorbeeld NAAM BEDRIJF, dan staat dat er in (onleesbaar) grijs (alsof het disabled is).
Klopt, mouse-over over het tekstveld maakt de tekst grijs.

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 15-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Met Mozilla 1.5 : http://nozzman.nl/reacties.php?ID=215 ( alleen het reactie-gedeelte ) scrollfunctie is b0rked.

De reacties zijn geladen in een scrollframe en laadt met IE 6.0 wel goed ( replyvenster onderaan zou zichtbaar moeten zijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site is echt wel de max moet ik zeggen
het betreft hem hier een webdesign bedrijfje:

http://www.softlynotes.com/

enkele leden op een ander forum hebben hun al een mailtje gestuurd met de melding dat hun sites niet zichtbaar zijn onder Mozillafirebird:
lees hier het verhaaltje:

http://www.onlinehelpdesk.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:35

sll

De Belastingdienst is hier al enkele malen ter sprake gekomen, maar deze wil ik jullie niet onthouden:

Sinds de restyling wordt ook Netscape 7 ondersteund, getuige de helptekst:
Browserondersteuning

Deze website is geschikt voor Netscape 7 en Microsoft Internet Explorer versies 5 en 6. U heeft een minimale beeldschermresolutie van 800 bij 600 pixels nodig.
Echter niet overal op de website, zo blijkt :X
http://www.belastingdiens...fte/wwformulier/index.htm

code:
1
2
3
Error: window.frames.fraWizContent.document.all has no properties
Source File: http://www.belastingdienst.nl/reken/js/wiz_lib.js
Line: 51

Straks maar even het feedbackformulier invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op 24 januari 2004 @ 22:21:
Aangezien het topic weer gekickt is kan ik even wat oude posts quoten:
Het gekke is dat veel bedrijven juist wel van hun klanten eisen dat ze upgraden, dat is de reden van dit topic.
Dat hangt van de toepassing af. Op een backoffice systeem via het web kun je gerust voorwaarden leggen. In vergelijking heeft personeel heeft ook niet de keuze of hij of zijn liever Debian dan Win98 gebruikt :)

Wil personeel eigenwijs zijn, dan moeten ze het zelf maar weten, maar loop dan niet te klagen.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de stylesheets niet (of alternatieve) te laten laden bij oudere browsers, op die manier krijgen ze een mindere opmaak maar is alle content nog wel makkelijk te bereiken, natuurlijker is dit wat moeilijker als je intensief gebruik maakt van JavaScript.
Dit is op geen enkel punt een probleem. Wat wel een probleem is dat ik in de praktijk tegenkom dat een klant niet de eis stelt dat het op elk platform functioneel moet zijn, maar dat het voor het gros van de gebruikers uit commercieel oogpunt te browsen is. Met een 85%+ aandeel van Internet Explorer en een kostenplaatje van crossbrowser ontwikkeling aan de andere kant maakt de klant snel de keuze om minder aandacht te besteden aan ontwikkeling voor nog steeds zeldzame browsers.
Dat is de reden waarom stricte standaarden nodig zijn.
Met de standaarden bereik je niets. Strict of niet, de vendor extensions die steeds meer opdoemen duwen de gehele ontwikkeling van standaarden weer terug naar het IE VS NS tijdperk. Het hele doel van standaarden was oa, door met behulp van een vaste set aan specificaties een presentatielaag neer te zetten op een zo groot mogelijk gebied aan presentatiemiddelen.

Wat zien we vervolgens, -moz-opacity, moz-padding, overflow:mozilla-vertical-scroll, verschillen in box models (waarbij je ziet dat het overgrote gedeelte gebruiker automatisch de source terugzet naar padding en/of border box in zijn css), diverse knutselkarweitjes om in quirk mode alles er goed uit te laten zien.

Sterker nog, we zijn momenteel terug bij af. Met heel veel moeite kun je een niet simpele weblog layout crossbrowser krijgen zonder css hacks, maar in de praktijk kom je er niet onder uit. We zijn gewoon weer terug bij af, alleen is het nu Mozilla High End CSS support weinig marktaandeel VS IE Middle End CSS support maar veel marktaandeel.

Iemand die niet dagelijks in het vak zit is het niet te begrijpen dat deze situatie er is. Iemand die af en toe een website in elkaar zet, is daarvan nog moeilijker te overtuigen want sommigen zien zichzelf direct als ultieme web developer.

*wrom typte ik dit grote stuk nu :? .. naja ..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Bedankt, NOS!
Om die uitzendingen goed te bekijken is een breedbandverbinding noodzakelijk. Dat geeft een stabiel beeld dat de kijker graag tot zich neemt. De vernieuwing is dan ook aangegrepen om over te stappen op Windows Mediaplayer. Ook dat kwam ons op een groot aantal boze mails te staan. Begrijpelijk want wie net RealPlayer had geïnstalleerd of liever niet met Windows werkt, ziet weinig meer.

Toch is het een bewuste keuze. Als Publieke Omroep willen we onze internetsite voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar stellen. Windows is het meest gebruikte systeem dus is het logisch om daar aansluiting bij te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Wordt de NOS niet gefinancierd met belastinggeld?

edit:
Soms snap ik het niet: men zet wel een doctype aan de bovenkant van hun html file (zie NOS site), maar als je het valideert vind je tientallen, soms honderden fouten.

Hebben deze 'webdesigners' wel de klok horen luiden, maar weten ze niet waar de klepel hangt?

[ Voor 52% gewijzigd door terabyte op 20-02-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
terabyte schreef op 20 februari 2004 @ 20:39:
edit:
Soms snap ik het niet: men zet wel een doctype aan de bovenkant van hun html file (zie NOS site), maar als je het valideert vind je tientallen, soms honderden fouten.

Hebben deze 'webdesigners' wel de klok horen luiden, maar weten ze niet waar de klepel hangt?
Tja, bij Homesite zit in de "new document" template standaard al een html 4.0 doctype. Maar als ik die niet weghaal, en ik schrijf rotte html, dan krijg je dit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

ddc schreef op 21 februari 2004 @ 00:15:
[...]

Tja, bij Homesite zit in de "new document" template standaard al een html 4.0 doctype. Maar als ik die niet weghaal, en ik schrijf rotte html, dan krijg je dit dus...
t.net heeft trouwens ook onterecht een html4.01 transitional doctype :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 20:53
http://www.pvdi.nl

Op dit moment is het forum niet bereikbaar, maar ik onder IE zie ik de mogelijkheid om te reageren/posten, terwijl ik die onder mozilla niet zie.
Misschien zijn ze dat nu aan het verbeteren :?

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

breedbandportal.kpn.nl... heb ze er al n berichtje over gestuurd, maar niks teruggezien :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Het nieuwe fokforum, dat draait IE-only (volgens zeggen).
Ik merk er eerlijk gezegtd weinig van in ForeFox, alleen zo af en toe werken er dingetjes niet, of ziet het er net eventjes anders uit.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Laatst online: 12-09 20:53
Ik kan het forum van fok gewoon bekijken onder mozilla.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forumfok functioneerd gewoon onder Opera, Mozilla en Firebird/fox (alleen de frontpage nu even niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Nou, FokForum is hier met Opera7.23 onder windows alleen bruikbaar als ik de CSS eruit gooi.. Anders is het onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

FokForum: Ik zie in Konq 3.1.5 alleen de eerste post van een topic... ;(

edit: en het lukt me ook niet om een topic hierover te openen in de bugmeld forum

[ Voor 38% gewijzigd door terabyte op 23-02-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:54

Fua

Nog een leuke:

Probeer je hercules ati drivers eens te downloaden met Opera v7.23. (als hercules eindelijk z'n drivers eens uitgeeft :+)
http://ts.hercules.com/eng/index.php

Werkt trouwens wel met mozilla en firefox

Fua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Update; ik kreeg zojuist een mailtje van Alex.nl:
Geachte heer AlterEgo,
Om een goede werking van de Alex-site te garanderen, hebben wij ervoor gekozen om onze website te optimaliseren voor een platform. Dit houdt in dat Alex optimaal werkt bij de combinatie Microsoft Windows en Internet Explorer. Mocht u een andere browser dan Internet Explorer gebruiken, dan ondervindt u wellicht enige hinder bij het gebruik van de Alex-site. Wij adviseren u daarom Internet Explorer 6.0 te installeren. U bent er dan zeker van dat u in de toekomst probleemloos van de Alex-site gebruik kunt maken.

Hoe installeert u Internet Explorer 6.0?
[snip]
Als u hierover nog vragen heeft, stuurt u dan een e-mail naar info@alex.nl.

Met vriendelijke groet, Alex
Ik heb in het verleden uitgebreid met Alex gecorrespondeerd over ondersteuning door andere OS-sen en browsers; de site is nagenoeg onbruikbaar onder Opera, de Mozilla-familie en Konqueror (zie eerder dit topic IIRC), dus ik heb ze naar aanleiding van dit nieuwe mailtje laten weten dat ik niet langer gebruik wens te maken van hun "diensten".

Vote with your money >:)

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 04-03-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
De nieuwe site van BCC, www.bcc.nl gebruikt een hoop javascript linkjes, maar de helft werkt alleen onder Internet Explorer, althans, niet onder Mozilla Firebird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ook onder Opera 7.23 gaat het bij bcc niet helemaal lekker. Het feit dat ook deze site op IIS/ASP draait is weer een extra puntje voor mijn stelling (zie m'n eerdere postings in dit topic hierover..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik zag net dat pathé.nl ook niet helemaal goed werkt met Mozilla. Als je een bioscoop wilt kiezen kun je klikken op Amsterdam, maar alleen bij IE verschijnt dan het keuzemenuutje links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hiep hoi een legale muziekdownloadl-site voor nederland:

www.download.nl

Helaas:
De site die je probeert binnen te gaan vereist Internet Explorer 5 (of hoger) op Windows XP, 2000, ME of 98. Gebruik aub onze Dr Download applicatie om je te helpen bij het instellen van je configuratie. Klik hier om onze Doctor Download applicatie te gebruiken. Of stuur een e-mail aan Dr Download.

Probeer aub opnieuw.
Weer heel erg jammer dit. Email is verstuurd, maar daar hoeven we weinig van te verwachten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Probeer de site van Nrc.nl maar eens in opera te openen... vooral het linker menu...

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
MrScratch schreef op 25 maart 2004 @ 16:50:
Hiep hoi een legale muziekdownloadl-site voor nederland:

www.download.nl

Helaas:

[...]

Weer heel erg jammer dit. Email is verstuurd, maar daar hoeven we weinig van te verwachten.
grmbl, grmbl.. microsoft ook altijd met 'hun' HTML en 'hun' monopolie

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MiStErMaNiAc schreef op 26 maart 2004 @ 00:02:
grmbl, grmbl.. microsoft ook altijd met 'hun' HTML en 'hun' monopolie
Ach, ik kon het niet laten om even vmware op te starten met een WindowsXP om even te kijken. Ik zoek een cd op uit 1994 ofzo die ik heb, vragen ze 25 Euro voor!!!! Ze zijn dus nog eens F*&%ing duur ook. We missen er waarschijnlijk dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Het rendert wel, maar toch is ie onbruikbaar in zowel Mozilla Firefox als Konqueror 3.2:

http://www.chartertrains.nl

vanwege een JS alert:

This page does not support your browser. A browser version 4.0 or higher is
 required!

(En dat in een oneindige loop)

[ Voor 3% gewijzigd door terabyte op 26-03-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mozilla Firebird 0.7+ doet het ook niet.
Idd een irritante loop... :r
Crimineel gewoon.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van deze site:

http://www.bakker-hillegom.nl

doet iedere link die wordt aangeklick het niet. Het totale menu links en verder alle overige links.

Site is onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
http://www.citt.nl doet het niet bepaald onder mozilla 1.6

Alleen de achtergrond wordt weergegeven.

[ Voor 28% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 27-03-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 12:21:
Van deze site:

http://www.bakker-hillegom.nl

doet iedere link die wordt aangeklick het niet. Het totale menu links en verder alle overige links.

Site is onbruikbaar.
Het is niet zo zeer dat de menus niet werken maar dat de server maar 1 pagina lijkt te kunnen leveren. Ook als je de links handmatig in tikt dan nog krijg je de default.asp pagina.

En dit is ook niet niet zo netjes aangezien het met cookies ook niet correct werkt :)
Cookies are not accepted
You don't accept cookies right now. This site will not work correctly if cookies are not accepted.

Please try the following to view this site correctly:

* Change your browser's settings to accept cookies and close and restart the browser.

Cookies not accepted

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook last van. :(
OV9292.nl doet het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een leuke:

www.veendam.nl

Als je de site met Internet Explorer opent kom je op de normale weergave van de site terecht. Op de je site staat ook een link voor visueel gehandicapten.

Als je de site met Mozilla bezoekt dan kom je standaard op het gedeelte voor visueel gehandicapten terecht.

Oftewijl voor de gemeente Veendam is iedereen met Mozilla visueel gehandicapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
www.syntus.nl -> onder geen enkele mogelijkheid kun je de reisinformatie krijgen, althans, in Mozilla Firebird 0.7 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog een site ..

http://www.menterwolde.nl/

Compleet onbruikbaar onder niet-IE browsers. Blegh, Centric kan gewoon geen websites bouwen :P

edit:
Hmmm, het lijkt erop dat het er in Galeon iets beter uitziet dan de laatste keer dat ik in Mozilla FireFox 0.8 keek ... nou ja :)
Trouwens, zie de gelijkenis tussen de site van Veendam en die van Menterwolde ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
GoT :p

Als ik "Lekkere (jonge? :9) meiden topic deel 3 HK2.0" laatste deel probeer te openen in m'n Mozilla, dan sluit 'm vanzelf af (na een minuutje hd-geratel).

Maar dat zal wel aan m'n versie van mozilla (1.6) of m'n crappy computertje liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Deze is helemaal leuk:

http://www.achmea.nl

Met Firebird 0.7 ziet het er "cool" uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

ddc schreef op 29 maart 2004 @ 23:32:
Deze is helemaal leuk:

http://www.achmea.nl

Met Firebird 0.7 ziet het er "cool" uit...
Ik heb ze daar een aantal maanden geleden een mailtje over gestuurd, compleet met link naar een screenshot, hoe hun pagina er met Mozilla uitziet. Nooit wat op gehoord. Maar sowieso zijn alle achmea sites vreselijk brak, dus dat bedrijf mijd ik als de pest.

Overigens heb ik zondag een mailtje gestuurd naar een bedrijf (www.betalux.nl) waarvan de pagina niet naar behoren werkte. Direct de volgende dag een mail terug dat er naar gekeken ging worden en ik heb zojuist even gekeken, maar het is al aangepast. Kijk zo kan het dus ook.

Ik zeg hierbij dus hulde voor www.betalux.nl (een bedrijf dat markiezen verkoopt). _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.