En wat zegt dat?Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 09:03:
Wow, ik ben denk ik de meest gequote tweaker in dit forum.... Jammer dat de meeste mensen niet geprobeerd hebben om mijn invalshoek eens te bekijken. Het is maar een mening (enigsinds aangedikt). Kennelijk kunnen veel mensen daar niet tegen, en dat zegt toch wel wat.
Dat wij geloven in de programmatuur die wij gebruiken?
Dat wij het eens zijn met organisaties die in het leven geroepen zijn om een standaard te maken, waaraan iedereen zich dan zou houden zodat iedereen met iedereen fijn kan communiceren.
Dat wij vaak heel erg moe worden van de zoveelste microserf die het evangalie van dominatie komt verkondigen.
of zegt dat gewoon dat je in een niet windows forum zit te zeggen dat men maar IE moet gaan gebruiken, en het dan opmerkelijk en veel zeggen vind dat er veel op word gereageerd.
Hoe ging dat /. spreekwoord ook al weer. "If you want to do something under linux, but don't know how? Just Tell /. people that windows kan do that thing much beter then linux. And be rejoiced with the excesive amount of replies, telling you how to do it." of zo iets iig.
opzich kan het al met 3 machines. 1 windows, 1 linux en een mac voor IE:mac versie met extra wazige bugs.Op zich kan het logisch zijn dat een site de deur sluit voor non-IE gebruikers. Als je je site openstelt voor andere gebruikers, dan moet hij ook correct werken zal de gedachtengang er achter zijn. Als je je site niet test met andere browsers en dus niet het correct werken van de site kunt garanderen dan is het een verdedigbare optie om de site te sluiten vor non-IE gebruikers. Het kan dus zijn dat een site wel werkt met andere browsers maar dat er eenvoudig weg niet de moeite genomen is om dat te testen. Testen kost ook veel tijd en geld immers.
En het gemidelde webdesign bedrijf, zal dat toch echt makkelijk kunnen bekostigen.
Je site sluiten voor bepaalde browsers is imho het meest slechte wat je kan doen.
Dit geeft een foute boodschap mee aan klanten die er niet in komen. Al werkte er helemaal niks op je site, dan is het imho nog beter om de klant dat gewoon te laten zien.
Mits de site geen IE:Mac hoeft te ondersteunen zal het wel mee vallen.Ook ben ik het niet eens dat het voldoen aan de w3c standaard het probleem op zou lossen. Een site die 'voldoet' aan de standaard kan toch met verschillende browsers een hoop problemen geven. Dus los van de standaard zou je de hele site moeten testen met alle browsers die je wilt ondersteunen. Zomaar zeggen dat het voldoen aan een W3C standaard voldoende is voor het correct functioneren van een site is echt niet correct.
(IE:Mac is zoals elke web designer/developer je kan vertellen een ramp gebied)
Maar nadat je er achter bent wat wel waar en niet waar en verkeerd waar werkt. (waar overgenst ook gewoon boeken over te krijgen zijn van o.a. o'reily) Dan is het ook niet meer dan de truuks toepassen om het recht te breien.
En zo veel extra tijd kost dat niet, maar je kunt dan wel tegen de klant zeggen dat de site cross-browser is, en in een x-aantal browsers werkt, en in de rest goed genoeg werkt.
Nee, ik denk niet bepaald dat we er hetzelvde over denken. En ja ik denk wel dat ik je goed begrepen heb.Mocht je nou op het punt staan om een 'minder aardige' reply hierop te posten, realiseer je dan dat je me kennelijk niet begrepen hebt. Probeer het eens opnieuw te lezen op een andere manier. We denken er allemaal wel het zelfde over hoor. Ik kies alleen een andere insteek die best wat toe kan voegen aan deze discussie (hoop ik).
Dat ligt er totaal aan, vaak is het ook een glimlach op mijn gezich, als ik weer eens zie wat de 1 of andere amateur heeft bekokstooft.Als ik Linux of ander NWOS zou gebruiken zou ik er ook van balen hoor als ik problemen heb met het bezoeken van diverse websites.
Enkel bij grote bedrijven zoals banken, verzekerings maatschapijen en vooral regerings instantsies kan ik het niet tolereren dat men prutsts