Wat dacht je zelf, wereldvrede?

Dat alle websites die alleen goed met IE werken zich eventjes aanpassen aan een kleine groep gebruikers? Of dat iedereen zich aan een standaard gaat houden? Kan iemand dan met een concreet voorstel komen over hoe je dat aan wilt gaan pakken dan?
De tweede optie dus, dat iedereen zich aan een standaard gaat houden. Het eenvoudigst gaat dat door te zorgen dat Microsoft zich aan standaarden gaat houden, maar als zij dat niet winnen is wereld-dominantie van browsers die zich wel aan de standaard houden een goede tweede optie.
Of een diploma's voor webdesigners die zich aan de standaarden houden. Of helemaal mooi: wettelijke regels waar sites aan moeten voldoen, bijvoorbeeld een NEN norm.

Ik werk gewoon met IE en heb dus geen problemen met allerlei websites. Wat is er nou eenvoudiger dan?
Ik werk niet met IE, en heb dus ook geen probleem met allerlei websites. Het zou nog eenvoudiger zijn als je met geen enkel site problemen had.
Ik weet dat dit NWOS is en dat IE vaak geen optie is voor veel mensen hier. Ik zie mijn OS echter als iets ondergeschikts wat nodig is om applicaties te kunnen starten. Ik moet zeggen, windows slaagt er goed in om IE op te starten. Ik draai de keuze dus eigenlijk om. Wat wil ik? Alle websites bekijken. Daarvoor heb ik IE nodig. Een requirement voor mijn OS is dan dat IE er op werkt. Een OS is voor mij echt iets ondergeschikts. Sommige mensen verheffen een OS tot iets almachtigs, ik begrijp dat niet goed. Wat heb je nou aan een OS op zich? Helemaal niets dus.
Ik kies liever een stevig fundament en bouw daar mijn applicatie-collectie op. Dat jij in de modder begint moet je zelf weten.

Let even op dat je goed leest dat ik een andere invalshoek probeer te geven. Ik geef ook geen 'dit is goed en dat is slecht' uiteenzetting. We moeten wel even opletten dat we niet het OS als onderwerp gaan maken van de discussie, topic gaat over IE only sites.
Jij begint hier als eerste over het OS hoor.

Ik blijf er verder bij dat het volkomen normaal is dat een site geen rekening houdt met een kleine groep gebruikers. Ideaal zou die alle bezoekers aan moeten kunnen en aan de w3c standaard moeten voldoen. Echter dat is zeer idealistisch en sluit niet aan bij commerciele gedachten. Waarom moeite (= $$$) doen om iets aan een of andere standaard te laten voldoen als de meeste bezoekers apparatuur hebben om 'meer' (?) te zien/kunnen en de tooling voor het maken van een website dit ook nog eens kant en klaar eenbiedt?
Wat is eigenlijk een standaard? Is een standaard niet gewoon dat wat de meeste mensen gebruiken?
Het kost niet meer geld om je aan een standaard te houden hoor, als je maar een juiste opleiding hebt gevolgd. Ik denk dat het juist geld oplevert als je je aan de standaarden houdt: een bedrijf dat dat niet doet loopt klanten mis.
Standaarden zijn er juist om je werk te besparen. Als MS in een volgende versie van IE de compatibiliteit met sommig features van IE 5 of 6 breekt, wat ga jij als webdesigner dan doen? Toch twee versies maken, voor beide IE's eentje? Als beide browsers zich aan de standaard houden hoeft zoiets dus niet. En zolang MS jouw standaard bepaald, staat het ze compleet vrij die te wijzigen, zonder dat jij daar iets aan kunt doen.
En om de discussie wat verder te laten gaan. Moet een standaard publiek eigendom zijn?
Zie ook hierboven; wat versta je onder 'publiek eigendom'? Dat het het eigendom van 1 enkel bedrijf moet zijn lijkt me vanzelf sprekend.
Mijn mening is dat een standaard wordt bepaald door wat de meeste mensen gebruiken. Een standaard mag ook gewoon 'eigendom' zijn van 1 partij, andere partijen mogen daar best voor moeten betalen. In de praktijk zal een standaard zich meestal pas vestigen als hij gratis te gebruiken is.
Zo'n 'standaard' bepaald door 1 bedrijf waar anderen voor moeten betalen vind ik geen standaard. Dat lijkt me voer voor anti-monopolie politie. Als je dat niet ziet heeft de indoctrinatie van MS bij jou zijn werk al gedaan helaas.
offtopic:
Ik denk dat de meesten in dit forum zo verstandig zijn niet op hasse_m's berichtt e reageren, maar ik kon het even niet weerstaan

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum