wzzrd schreef op 05 April 2003 @ 23:39:
[...]
De afgelopen 50 reacties of zo (ik heb dit topic nl. wel enigszins gevolgd) heb jij het niet over <hr/ > gehad in combinatie met een zekere stylesheet.
Ok, één pagina terug:
En toch draait het in Mozilla niet helemaal lekker, er worden marges veranderd op plekken die helemal niet mogen

. Maar over het algemeen ziet de pagina er in de drie browsers (Mozilla en Opera en IE) hetzelfde uit. Alleen Opera vind het nodig om mijn
hr's als een zwart streepje weer te geven (
terwijl ik nog zo expliciet aangeef dat de kleur 'wit' moet zijn), zo blijf ik bezig

.
Dat expliciet aangeven doe ik dus in een stylesheet, maar laat ik hier maar over ophouden want voor dit soort dingen verwijs ik je graag door naar mijn ondertitel

.
De manier waarop je hier reageert op een eenvoudig te beantwoorden vraag acht ik dan ook bijzonder ongepast. Ik zou het op prijs stellen als je dingen als

in het vervolg achterwege zou laten. Niet alleen in reactie op mij, maar ook in reactie op andere mensen waarvan jij 'vindt' dat ze zich niet genoeg hebben ingelezen in jouw situatie.
Ok, hierin geef ik je gelijk máár dan wil ik toch even zeggen, en neem er ook even de moeite voor a.u.b.:
Veel mensen verklaren mij voor gek dat ik zeg dat de standaard brak is. Misschien is
brak dan wel niet het goede woord, maar wat wil zeggen is dat de standaard zoals die nu is op het internet, onvolledig is. En dan kan je mij wel vertellen dat de
implementatie ervan niet goed is, maar daar gaat het niet over. Het is nu
niet zo dat de standaard uitmaakt hoe de website moet worden opgebouwd, maar dat dat de
browser dat bepaald. En dan maakt het niet uit welke browser dat is, elke webdesigner (zo noem ik het even) gaat zich vormen naar een browser, je pakt één browser en daar test je het in. De betere webdesigner testen het met meerdere browsers, maar dat gebeurt minder frequent dan met de 'primaire' browser van de webdesigner (uitzonderingen daargelaten). Ik geloof overigens heus wel dat er ook wel een browser zal zijn die het wél 100% volgens de standaard kan. Maarja, daar kom je niet ver mee als je een beetje de grafische kant op wil.
En omdat dat hele W3C nu eigenlijks niets te zeggen heeft (of iig misschien een adviserende taak) wordt de standaard nu gevormd door de ontwikkelaars van de browsers. En daar zit het hele probleem: W3C ontwikkelt de standaard niet, maar de ontwikkelaars ontwikkelen hem. Maar dat is in principe vrij logisch, als je als bedrijf een product op de markt wil zetten dan moet je altijd je eigen standaard e.d. maken. En het gaat dan om de opbouw van de structuur.
Want als we kijken naar HTML opzich, dan is het heel eenvoudig:
<hml><body>blaat</body></html>. Je opent je tags en je sluit ze. Daar is ook helemaal niks mis mee (en ik moet toegeven, dit topic heeft gezorgd dat ik altijd dubbele quotes gebruik binnen tags) alleen het gaat om het
omzetten van die taal naar een grafisch beeld. En ik vind, dat dat omzetten naar dat grafische beeld onvolledig is omschreven in de standaard.
En door die onvolledigheid vind ik dat de standaard brak is. En in de praktijk blijkt dat ook: bijna niemand werkt volgens de standaard omdat je er a) vrijwel niets mee opschiet ('ach, die 5% moet maar genoegen nemen dat de letters iets groter zijn') en b) dat het je veel extra tijd kost.
Overigens is het niet opvolgen van een standaard niets nieuws, kijk maar naar de Nederlandse taal (is ook een standaard): heb jij wel eens gezien hoeveel mensen daar nog fouten in maken?
Ik zal nu nog even een aantal reacties gaan doornemen:
Nou ik heb mijn leven gebeterd

, dat is toch juist goed? En ik begrijp (nu) heel goed het nut van GZip. Alleen je moet wel realistisch blijven: eerst een file aanmaken van 1 MiB en daarna inpakken tot 200 KiB waarna de browser weer een file van 1 MiB ontvangt vind ik geen slimme oplossing. Met javascript kan je iig ervoor zorgen dat de server minder wordt belast. En ik durf te wedden dat je minimaal 3 keer zoveel verzoeken door een webserver kan afhandelen als je javascript gebruikt en geen GZip.
Ik verzoek je
dringend eens wat minder arrogant en stokerig te gaan reageren. Je doet erg uit de hoogte en smijt met

smilies, wat veel mensen op de zenuwen werkt.
Tja, maar als ik telkens maar in herhaling moet vallen dan word ik daar toch gewoon moe van

(dus ook nu weer).
Ja, maar is dat een probleem met DHTML, of met het gebruik van de non-standaard "filter:glow" style?
Ik volg het even niet, ik geloof dat jij vond dat de standaard juist goed was

.
En nogmaals, ik heb het beste met jullie (én de standaard) voor maar de standaard die er nu is is onvolledig. De enige oplossing imo is het herschrijven van de standaard (en dus en nieuwe standaard de afwijkt van de oude).
[
Voor 12% gewijzigd door
LauPro op 24-04-2003 00:01
]