Zo, de download van de F50 is rond, morgen ff kijken
In the meantime heb ik de oogst van Flightsim-browsing van gister eens getest. Met name een Embraer 120. Ziehier het resultaat:

Exterior view is van behoorlijke kwaliteit. Goed, er zitten wat rare dingen aan maar ik ga niet op alle flaps zout leggen
Default panel van dat ding is een ramp, snel de panel update ophalen. Dan kijk je naar rechtsvoor en zie je dit:

Ik heb geen shotje van right view gemaakt; daar zit een foutje in wat je zelf mag ontdekken: smile guaranteed!
Es kijken hoe die vliegt. Taxi ging goed, plane is op de grond goed bestuurbaar, remt alleen wat slecht. Dat is geen ramp, een vliegtuig moet vliegen en niet rijden. In de lucht ontdekte ik iets heel geks:

U ziet het goed: op vol vermogen, met een attitude van 10, een vertical speed van 2000, en dan moet je gas terugnemen om niet in overspeed te raken

Ofwel we hebben hier te maken met een aerodynamisch wonder met stiekum 4 jets in plaats van 2 turboprops, ofwel het flight model klopt niet helemaal

Op 11000 ft had ik het wel gezien, dus ik doe de motoren uit. Houdt dat kreng een snelheid van ver boven de flap extension speed! Ik moest gewoon mijn best doen om te dalen.
Dat ging uiteindelijk wel (visual op Orly 25L)

beetje hoog maar wat wil je zonder navaids, kwam toch nog netjes neer
Ok wat hebben we dus:
+een niet onaardig visual model
+een goodlooking panel (die ene gauge die zwart is, moet best aan de praat te krijgen zijn)
-een hele brakke air file
-de sounds van de B777
Niet doen dus.
Verdere reviews die gaan komen: de BAe146 met uitgebreid panel en handleiding, de Cessna 206 ook met fotorealistic panel, een Gulfstream V en dan natuurlijk de Fokker50. Ik hoop maar dat jullie het een beetje aardig vinden om te lezen; persoonlijk baal ik dus altijd enorm dat dit soort reviews van freeware stuff niet of nauwelijks op de download sites te vinden is.