Op zaterdag 13 juli 2002 15:47 schreef Blackhole het volgende:
Zijn er al nieuwe dingen of tips voor die F50 UIt gekomen ..
want het lijkt me wel leuk om samen ff een kleine hand leiding te schrijven ..
omdat hij nog al best wel pittig is om mee tebeginnen .
Dus zo iets als Snelstart schema
Heb vanavond weer gevlogen met de F50, wat is dat ding toch heerlijk lastig
Stom van me, ik had de quality nogal laag staan en dat zag ik pas achteraf

Nou ja, 2 mooie van de landing dan. Laten we zeggen dat vanuit technisch oogpunt het toestel heelhuids op de grond is gekomen, maar vanuit passagiers-oogpunt ik waarschijnlijk de cabin kan gaan schoonmaken
Ik kan nu redelijk snel de complete startup uitvoeren, dus ik kan je vertellen wat je moet doen.
TIP 1:
als je bij het punt Engine Startup aangekomen bent, doe dan het volgende.
1. Switch engine main starter en engine 1&2 ignition switches on. (op overhead panel)
2. Zet Fuel Control op pedestal van beide engines op Start
3. Doe start van beide engines (op overhead panel, grote draaiknop) en wacht tot je bevestiging krijgt van 20% en 66%
4. Op pedestal, Fuel Controls helemaal naar Open schuiven. BOVENAAN klikken anders schuift ie naar beneden en dan slaat ie af.
5. Op overhead panel, ignition switches allemaal uit.
Verder kan ik bevestigen dat het vrij lastig wordt om de F50 met de standaard ATC te vliegen, omdat je in de lucht de course & heading maar per 10 graden kan instellen. Ik heb het idee
moet ik nog controleren dat heading en course per graad instelbaar zijn onder bepaalde snelheden, rond de 140 kts. Want dan lukt het ineens wel
En dan het engine shutdownknopje: Control-E (dat was tip 2) en alles valt ineens uit.
Ik had onderweg (ELLX-LFRD, 1:30 flighttime @15000) weer ruzie met de a/p, maar dat was alleen na mn descent. Met geen mogelijkheid viel de boel zo in te stellen dat ie 2200 ft vloog met 140 kts. Da's jammer, maar dat betekent dus vrijwel altijd manual lands, en dat is ook wel wat waard.
Deze plane gaat dus in mijn vaste collectie. Hij vliegt echt heerlijk, de hoeveelheid knopjes om mee te spelen (ook tijdens het vliegen) is heerlijk, heb zelfs voor het eerst de chronometer gebruikt

Als er behoefte is aan een soort van handleiding, zoals Blackhole suggereert, dan werk ik daar graag aan mee.