Ik vind het niet erg dat je het resized dat doe ik zelf ook. Is ook wat prettiger bekijken inplaats van de hele tijd naar rechts scrollen. Maar het gaat mij om de kwaliteit. Heb je het met standaard paint gedaan van windows? Ik zoe het altijd met paint shop pro en dan gaat de kwaliteit alleen maar op vooruit.Op zondag 30 juni 2002 20:21 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
twee redenen, teneerste waren het best wel veel pics (46) en op 1280 x 1024 zijn dat best wel veel mb's en ten tweede zit ik bijna bovenaan de lijst van traffic generated bij mijn provider.
Hoewel ik verwacht dat het geen probleem is wil ik geen problemen uitlokken
Vanaf morgen (nieuwe maand)zal ik ze op hun volle glorie posten.
Airbussen 
Waarom schakkel je de tweede AP niet in tijdens de landing??
AP2 is ingeschakkeldOp zondag 30 juni 2002 20:24 schreef Gilly het volgende:
Airbussen
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ja verkeerde vraagstelling 
Waarom heb jij tijdens de landing AP1 en AP2 (Beide) niet ingeschakkeld, voor een Dual cat3 landing
Waarom heb jij tijdens de landing AP1 en AP2 (Beide) niet ingeschakkeld, voor een Dual cat3 landing
yep, met screenshooter gedumped en dan met PSP geresized.Op zondag 30 juni 2002 20:23 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je het resized dat doe ik zelf ook. Is ook wat prettiger bekijken inplaats van de hele tijd naar rechts scrollen. Maar het gaat mij om de kwaliteit. Heb je het met standaard paint gedaan van windows? Ik zoe het altijd met paint shop pro en dan gaat de kwaliteit alleen maar op vooruit.
Ik vind zelf dat screenshooter beter werkt dan FSscreen mijn plaatjes waren met FSscreen meestal corrupt en dan moest ik ook nog de format gaan veranderen terwijl screenshooter gelijk jpg's van maakt
Ik schakkelde AP2 in maar dan ging AP1 automatisch uit, misschien is runway 10 alleen CAT3 Single capable. Als ik bij EGLL of EHAM op de ILS zit dan brand beide AP lampjes.Op zondag 30 juni 2002 20:28 schreef Gilly het volgende:
Ja verkeerde vraagstelling
Ik ga het uitzoeken
ik gebruik ook screenshooter. Is ook veel makkelijker met dat format en ook geen kwaliteit verlies.Op zondag 30 juni 2002 20:30 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
yep, met screenshooter gedumped en dan met PSP geresized.
Ik vind zelf dat screenshooter beter werkt dan FSscreen mijn plaatjes waren met FSscreen meestal corrupt en dan moest ik ook nog de format gaan veranderen terwijl screenshooter gelijk jpg's van maakt
Eigelijk moet er nog een optie inzitten dat hij het auto resized.
Idee voor de maker?
Och dat hoef je niet uit te zoeken hoor. Ik vroeg het me gewoon af, mischien had je er een reden voor of had je wat geleerd
Hij reageert niet/niet goed op de input die ik op de autopilot geef.Op zondag 30 juni 2002 18:01 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Heb jij het zelfde probleem dan?
EN wat is je probleem met die a320?
Hier is wat meer info over SBGL.Op zondag 30 juni 2002 20:35 schreef Gilly het volgende:
Och dat hoef je niet uit te zoeken hoor. Ik vroeg het me gewoon af, mischien had je er een reden voor of had je wat geleerd
http://www.wapf.com/world/SBGL.html
De ILS is catergory 1 wat ik wel vreemd vind eigenlijk voor een internationale luchthaven. Dit zal wel een verklaring kunnen zijn waarom de AP1 niet werkte en dus geen DUAL CAT3 ILS aangeeft.
Heb ik naar gekeken, maar de resize routine die ik had was niet goed. Ik wil er zeker nog verder naar kijken, aangezien er behoefte aan blijkt te zijnOp zondag 30 juni 2002 20:34 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
ik gebruik ook screenshooter. Is ook veel makkelijker met dat format en ook geen kwaliteit verlies.
Eigelijk moet er nog een optie inzitten dat hij het auto resized.
Idee voor de maker?
Tweede optie die ik in wil bouwen is Standaard filename prefix. Nu slaat ie op als ss123.jpg, maar ik wil maken dat je die ss kunt vervangen door EHAMtoEGLL, dat browst wel zo gemakkelijk door je pics.
En er moet nog een fix komen voor het afsluiten. Iemand al opgevallen dat daar een heel klein foutje in zat ?
Tweede optie die ik in wil bouwen is Standaard filename prefix. Nu slaat ie op als ss123.jpg, maar ik wil maken dat je die ss kunt vervangen door EHAMtoEGLL, dat browst wel zo gemakkelijk door je pics.Op zondag 30 juni 2002 21:18 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Heb ik naar gekeken, maar de resize routine die ik had was niet goed. Ik wil er zeker nog verder naar kijken, aangezien er behoefte aan blijkt te zijnTrouwens, een paar topics terug was de overheersende mening juist 'niet resizen, dat is mooier'
![]()
Tweede optie die ik in wil bouwen is Standaard filename prefix. Nu slaat ie op als ss123.jpg, maar ik wil maken dat je die ss kunt vervangen door EHAMtoEGLL, dat browst wel zo gemakkelijk door je pics.
En er moet nog een fix komen voor het afsluiten. Iemand al opgevallen dat daar een heel klein foutje in zat ?
Nou dat is echt iets nuttigs en voor de rest een prima stuk software wat doet wat ie moet doen namelijk screenshots maken
trouwens wat is er fout bij het afsluiten dan ? bij mij sluit ie gewoon goed af.
Nee vertel?Op zondag 30 juni 2002 21:18 schreef Delphi32 het volgende:
En dat van die naam vind ik niet zo erg. Maar dat resizen lijkt me erg handing.
Heb zitte denken om dit zelf te programmeren maar heb geen zin om me erin te verdiepen
Zijn er in dit forum nog meer mensen die VFR op vatsim vliegen???
Anoniem: 51137
Geweldig idee, ik ben vooral voor de 2eOp zondag 30 juni 2002 21:18 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Heb ik naar gekeken, maar de resize routine die ik had was niet goed. Ik wil er zeker nog verder naar kijken, aangezien er behoefte aan blijkt te zijnTrouwens, een paar topics terug was de overheersende mening juist 'niet resizen, dat is mooier'
![]()
Anoniem: 8911
Op dit plaatje staat "as filed". Hoe krijg je het voor elkaar om in de PSS Airbus ook ATC tot je bestemming te krijgen?Op zondag 30 juni 2002 20:09 schreef Slechtotophetbot het volgende:
Vlucht van vandaag:
Santiago Chile naar Rio De Janeiro Brazil
+/- 1800 NAM.
Fuel used was 25500 lbs
TakeOff fuel was 38000 lbs
Landing Fuel was 12500 lbs
Flight time +/- 3 1/2 hours
Ik heb de plaatjes iets meer geresized (kleiner gemaakt) als dit niet bevaltlaat het mij weten !
Ik doe geen ATC volgen met de airbus alleen met opstijgen en landen. Ik maak eerst een flightplan en dan laad ik die in mijn MCDU. Nadat ik clearance van de tower heb gekregen om op te stijgen luister ik niet meer naar ATC totdat ik op de ILS zit van mijn bestemming.Op zondag 30 juni 2002 22:23 schreef jww het volgende:
[..]
Op dit plaatje staat "as filed". Hoe krijg je het voor elkaar om in de PSS Airbus ook ATC tot je bestemming te krijgen?
De MCDU van de airbus voert de vlucht uit en daar heeft MS ATC niks mee te maken
Zodra MS ATC iets zegt van contact departure dan druk je op acknowledge maar daarna NIET op contact departure. Je kan op deze manier tijdens de vlucht op de verschillende controllers instemmen en dan hoor je ze met de andere vliegtuigen in de buurt praten. Druk dan niet op contact center anders gaat MS ATC zeuren dat je niet op de juiste hoogte zit of of je zit niet op koers ofzo.
Ik vind deze manier beter omdat jij je eigen koers en hoogte dan kan kiezen, want hoe lichter je wordt hoe hoger je kan vliegen enzovoort.
zo ik hoop dat dit stukje een beetje duidelijk is
Anoniem: 8911
Yup, is duidelijk, zo doe ik het ook. Ik maak een plan in FS Navigator en dat zet ik dan in de MCDU. Maar ik dacht dat Fs2002 dan je bestemming niet kende. Bij jou praat die ATC makker wel over je bestemming. Maak jij soms je plan in de flightplanner van FS2002?Op zondag 30 juni 2002 22:39 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
Ik vind deze manier beter omdat jij je eigen koers en hoogte dan kan kiezen, want hoe lichter je wordt hoe hoger je kan vliegen enzovoort.
zo ik hoop dat dit stukje een beetje duidelijk is
ja met de fs2002 flightplanner ik moet wel wat beters hebben maar voorlopig is het voldoende.Op zondag 30 juni 2002 23:12 schreef jww het volgende:
[..]
Yup, is duidelijk, zo doe ik het ook. Ik maak een plan in FS Navigator en dat zet ik dan in de MCDU. Maar ik dacht dat Fs2002 dan je bestemming niet kende. Bij jou praat die ATC makker wel over je bestemming. Maak jij soms je plan in de flightplanner van FS2002?
Wat is nou de MCDU???Op zondag 30 juni 2002 23:12 schreef jww het volgende:
[..]
Yup, is duidelijk, zo doe ik het ook. Ik maak een plan in FS Navigator en dat zet ik dan in de MCDU. Maar ik dacht dat Fs2002 dan je bestemming niet kende. Bij jou praat die ATC makker wel over je bestemming. Maak jij soms je plan in de flightplanner van FS2002?
En ook nog wat jah, ik heb ook FSNavigator, en dan maak ik een plan, maar die kan ik dus niet loaden naar me FMC, hoe kan ik zorgen dat dit wel kan?
Mensen die de versie van ScreenShooter willen die filename prefixes ondersteunt, kunnen als vanouds hier terecht.
Er zit ook een resize-optie in, maar die levert zulke
resizing op dat ik iedereen aanraadt deze opties vooral niet te gebruiken. Ik ben op zoek naar een betere resizer, maar dat kan ff duren.
BTW al een stuk of wat real-life pilots hebben instemmend gereageerd op mn Flightsim artikel
Er zit ook een resize-optie in, maar die levert zulke

BTW al een stuk of wat real-life pilots hebben instemmend gereageerd op mn Flightsim artikel
sorry hoor maar je vraagt altijd van die dingen die heel makkelijk te vinden zijn in de manual of documentatie !Op zondag 30 juni 2002 23:29 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Wat is nou de MCDU???
En ook nog wat jah, ik heb ook FSNavigator, en dan maak ik een plan, maar die kan ik dus niet loaden naar me FMC, hoe kan ik zorgen dat dit wel kan?
RTFM
ik heb ff de introfilmpjes bekeken [aardige mensen ;)] en ik denk dat die eerste tutorial met die cessna me nog wel gaat lukken deze week
[gelukkig is de week pas 6 minuten bezig ;)]
Strax ff installen en dan maar proberen
De systemspecs lijken redelijk laag en de screenies zien er lekker uit. is bijv 1600x1200 een beetje te doen op een GF3ti500 of kan ik beter een lagere reso kiezen [meer FPS]. Of maakt FPS niet zoveel uit voor een flightsim¿
De systemspecs lijken redelijk laag en de screenies zien er lekker uit. is bijv 1600x1200 een beetje te doen op een GF3ti500 of kan ik beter een lagere reso kiezen [meer FPS]. Of maakt FPS niet zoveel uit voor een flightsim¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik ben benieuwdOp zondag 30 juni 2002 23:30 schreef Delphi32 het volgende:
Mensen die de versie van ScreenShooter willen die filename prefixes ondersteunt, kunnen als vanouds hier terecht.
Er zit ook een resize-optie in, maar die levert zulkeresizing op dat ik iedereen aanraadt deze opties vooral niet te gebruiken. Ik ben op zoek naar een betere resizer, maar dat kan ff duren.
Dat ff installen kun je wel vergeten. Dat duurt echt zo langOp maandag 01 juli 2002 00:07 schreef -=!ME!=- het volgende:
ik heb ff de introfilmpjes bekeken [aardige mensen ;)] en ik denk dat die eerste tutorial met die cessna me nog wel gaat lukken deze week[gelukkig is de week pas 6 minuten bezig ;)]
BIj die lessons van fs is die co-pilot wel erg moeilijk te verstaan. Je bent gewaarschuwd
Tot aan 56% [bij CD3] ging het redelijk snel, alleen daarna flipte ie totaal [windows is wat over de zeikOp maandag 01 juli 2002 00:09 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd
[..]
Dat ff installen kun je wel vergeten. Dat duurt echt zo lang
BIj die lessons van fs is die co-pilot wel erg moeilijk te verstaan. Je bent gewaarschuwd
Met goede headphone en juist volume is het denk ik wel te doen, in het filmpje kon ik hem wel goed verstaan...
Ik zie hier ook heel veel termen/afkortingen etc, worden die in de lessons ook afgekort gebruikt, of geven ze de full name¿
En: hoe veel lastiger als een cessna is het om zon huge-mega-500-pagagiers-scheepje in te lucht te brengen/houden¿
Lijkt me cool om zon ding te sturen, maar ik neem aan dat ik dan al heel wat train uurtjes achter de rug heb met me standaard v'tuigje
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Er zijn afkortingen die gebruikt worden in FS2002, maar er is een flink aantal afko's die afkomstig zijn uit de payware add-ons eigenlijk uit real-life maar goed. Maar het gros van de 'professionele' afkortingen komt niet voor in FS2002, en zeker niet in de lessonsOp maandag 01 juli 2002 00:21 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik zie hier ook heel veel termen/afkortingen etc, worden die in de lessons ook afgekort gebruikt, of geven ze de full name¿
Ligt eraan wat je doet en wat je gewend bent. Met de standaard big irons vlieg je in FS2002 net zo gemakkelijk als de Cessna's, het is allebei een kwestie van op de runway staan, brakes uit, gas vol en bij Vr optrekken dat ding. De mate van realisme die je nastreeft, bepaalt hoe moeilijk of gemakkelijk de planes te besturen zijn. Je kunt met FS allebei de kanten op, en dat vind ik nou net een van de sterke kanten van FS2002.En: hoe veel lastiger als een cessna is het om zon huge-mega-500-pagagiers-scheepje in te lucht te brengen/houden¿
Lijkt me cool om zon ding te sturen, maar ik neem aan dat ik dan al heel wat train uurtjes achter de rug heb met me standaard v'tuigje
Nou ik heb het net getest en ik vind de resize optie niet echt geweldig, plaatjes zijn niet zo mooi vind ik maar dat had je al gezegd.Op zondag 30 juni 2002 23:30 schreef Delphi32 het volgende:
Er zit ook een resize-optie in, maar die levert zulkeresizing op dat ik iedereen aanraadt deze opties vooral niet te gebruiken. Ik ben op zoek naar een betere resizer, maar dat kan ff duren.
Trouwens ik krijg na 26 plaatjes een fout melding dat er niet genoeg storage space was op mijn HD maar heb er zat,700 MB.
De optie waar jij je file prefix kan kiezen vind ik wel handig. EHRD --> EHAM
De laaste 2 plaatjes zijn gemaakt zonder de resize optie.

zonder resize optie !!

Even voorop; de FS serie is een serieuze flightsim. Zo'n Cessna achtig type is best makkelijk te besturen, maar een grote kist vereist meer kennis om het gevaarte in de lucht te houden. Een cessna vereist voor een simpele vlucht niet meer als inzicht, vervolgens gas op de plank en sturen maar. Bij een grote kist, ook bij de kleintjes trouwens, moet je veel in de gaten houden. Staat dit goed, staat dat goed? Staat iets niet goed, dan kan dat zorgen voor een mindere prestatie van de kist. Maar met inzet en goede wil valt veel te leren, ga alleen niet vragen of mensen hier wel is geprobeerd hebben een kist in een gebouw te vliegen want dan ben je ietsje aan het verkeerde adresOp maandag 01 juli 2002 00:21 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
En: hoe veel lastiger als een cessna is het om zon huge-mega-500-pagagiers-scheepje in te lucht te brengen/houden¿
Welcome to the club
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Tja, die resize is echt slecht, ik weet het.... enige spul wat ik tot nu toe gevonden heb is payware, maar ik heb nog 2 opties over (later meer).Op maandag 01 juli 2002 00:39 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
Nou ik heb het net getest en ik vind de resize optie niet echt geweldig, plaatjes zijn niet zo mooi vind ik maar dat had je al gezegd.
Hmm ik zal proberen uit te vinden wat dat is.Trouwens ik krijg na 26 plaatjes een fout melding dat er niet genoeg storage space was op mijn HD maar heb er zat,700 MB.
mensen. Ik ben jarig
tampert, kriminalpolizei
Je vraagt eromOp maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Evilernie het volgende:
mensen. Ik ben jarig
Gefeli met je verjaardag!
***** happy birthday Evilernie ******Op maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Evilernie het volgende:
mensen. Ik ben jarig
sja....als niemand het zelf zegtOp maandag 01 juli 2002 01:03 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Je vraagt erom:
Gefeli met je verjaardag!
maar hartstikke bedankt
tampert, kriminalpolizei
NOFIOp maandag 01 juli 2002 01:04 schreef Evilernie het volgende:
[..]
sja....als niemand het zelf zegt
Ik persoonlijk vind een 737 bijvoorbeeld makkelijker manual vliegen dan een cessna, die vin ik te licht hanteerbaar.Op maandag 01 juli 2002 00:21 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, k kan alleen nergens meer een cadeautje vindenOp maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Evilernie het volgende:
mensen. Ik ben jarig
En ik ben ook begonnen met vliegen van 737's, niks lessons, dat was al wel in FS98 zonder joystick, en ik heb wat zweefvlieg ervaring.Op maandag 01 juli 2002 09:02 schreef Spotter het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind een 737 bijvoorbeeld makkelijker manual vliegen dan een cessna, die vin ik te licht hanteerbaar.
Hey feliOp maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Evilernie het volgende:
mensen. Ik ben jarig
* The_FrankO kijkt op zijn horloge en ziet dat hij zondag jarig is
Gefeliciteerd!Op maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Evilernie het volgende:
mensen. Ik ben jarig
* Anoniem: 30318 Sam heeft zijn toetsweek heel erg verneukt
[off topic]
Cijfers
Nederlands : 4,2
Wiskune : 4 (WTF!!! Me 1e onvoldoende voor WI
Aardrijkskunde: 4,8
Duits : 5,8
Engels : 4,3
Scheikunde : 5,4
Geschiedenis : 7,3
Frans : 6,5
Biologie : 3,5
[/off topic]
Ik zal mijn proefwerkweek ook wel zwaar verneukt hebben, maarja, ik heb nog altijd FS
[b]DOOR[/b] FS heb ik me PW-week verneuktOp maandag 01 juli 2002 10:59 schreef Spotter het volgende:
Ik zal mijn proefwerkweek ook wel zwaar verneukt hebben, maarja, ik heb nog altijd FS
Happy verjaardag to Evilernie, Happy verjaardag to Evilernie, Happy verjaardag to Evilernie, Happy verjaardag to Evilernie,.........hierperdepiep, HOERA!, hierperdepiep, HOERA!

Moge je nog lang en gelukkig leven en flightsimmen en IRL vliegen!
btw waar blijft de taart?
Moge je nog lang en gelukkig leven en flightsimmen en IRL vliegen!
btw waar blijft de taart?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Op maandag 01 juli 2002 10:39 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
* Anoniem: 30318 Sam heeft zijn toetsweek heel erg verneukt
[off topic]
Cijfers
Nederlands : 4,2
Wiskune : 4 (WTF!!! Me 1e onvoldoende voor WI)
Aardrijkskunde: 4,8
Duits : 5,8
Engels : 4,3
Scheikunde : 5,4
Geschiedenis : 7,3
Frans : 6,5
Biologie : 3,5
[/off topic]
offtopic:
woei

woei
- Nederlands : 5 Wiskune : 6 Aardrijkskunde: 8 Duits : 6.9 Engels : 8.5 Scheikunde : 7 Geschiedenis : 6.7(sta een 8.5 op mn rap *D) Frans : 4 ;( Verzorging( :? maarja) : 5.7
feli evilbert
eh jah dat kan natuurlijk ook, ik laat jullie morgen mijn cijfers weten.Op maandag 01 juli 2002 11:00 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
[b]DOOR[/b] FS heb ik me PW-week verneukt
thx iedereen.... zo ontroerend
tampert, kriminalpolizei
Wie weet hoe het zit met die NavData upgrades voor de PIC767? Ik heb net een pakketje met SIDs gedownload voor EHAM, maar als ik het bestand open dan zie ik geen enkel .txt bestandje waarin staat waar je het kwijt moet. Ook op de site is niks te vinden?
Waar naar toe moet ik het pakketje uitpakken?
Waar naar toe moet ik het pakketje uitpakken?
Sander, reageer ff op MSN, gaat over de DF
(zet em aan)
Ik moet over 2 minuten weg
Ik moet over 2 minuten weg
Iemand al bezig voor de fly in ism met Karlok?
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Mensen groot nieuws ik heb mijn Athlon XP2100+ er nu inzitten. Temps zijn in oorde dus dat word weer lekker overclocken 
Geheugen krijg ik ook waarschijnlijk deze week
word weer lekker mooie shotjes posten dus 
Tot zover deze belangrijke mededeling
Geheugen krijg ik ook waarschijnlijk deze week
Tot zover deze belangrijke mededeling
Jazekers, want voor ScreenShooter heb je héééél veel geheugen nodigOp maandag 01 juli 2002 13:15 schreef The_FrankO het volgende:
Geheugen krijg ik ook waarschijnlijk deze weekword weer lekker mooie shotjes posten dus
Er zit een mem leak in hij lekt 1 bmp per screenshot. Ontdekte ik gisteren 3 minuten nadat ik de pc had uitgezet. Is vervelend, en wordt verholpen.
BTW evil, leuke verjaardag gewenst.
Sander! HELP!! Reageer ff op MSN, volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan
Anoniem: 44189
wahahhaha das echt ziekOp zondag 30 juni 2002 11:12 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
Na enige speurwerk kwam ik deze tegen PH-DBH Boeing 757-230 24748 Dutch Bird, Amsterdam
Kan ook PH-DBB zijn zelfs met inzoomen op reg nummer is het moeilijk te zien .
Aan zijn stropdas te zien is het geen KLM'er
En hier heb je wat plaatjes van de buitenkant
http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=PH-DBB
JIJ BENT GOED!!!
klopt in dat vliegtuig hebben we gezeten.
nu nog uitzoeken waar ik DIE dag naar toe ging en je krijgt 10 euro van me=) DAMN.
in samenwerking met het GOT schoolforum kan ik melden dat ik van m'n boeken af ben.
Wat was die dag, kan ik wel uitvissen. Het zijn alleen 2 vluchten, maar als ik je naam ook weet kan ik waarschijnlijk wel uitvogelen welke het was, met een beetje geluk ook op welke stoel je zat.Op maandag 01 juli 2002 14:19 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
wahahhaha das echt ziek
JIJ BENT GOED!!!
klopt in dat vliegtuig hebben we gezeten.
nu nog uitzoeken waar ik DIE dag naar toe ging en je krijgt 10 euro van me=) DAMN.
Zo, kom ik er net toch achter om voor dat VATSIM gezeur eens te kijken of ze hem niet alsnog hadden gestuurd naar me oude mail adres, en ja hoor, staat daar een mail van VATSIM van confirmation account.
Ik dus ff e-mail veranderd naar het e-mail adres wat ik gebruik, ik dus helemaal weer blij
Ik dus ff e-mail veranderd naar het e-mail adres wat ik gebruik, ik dus helemaal weer blij
sow ik ben weer terug van het weekend
ik zie dat er weer een nieuw deel is (goed opgemerkt heh
) waarom gebeurd dat nou altijd als ik er niet ben?? 
naja, boeiend. ik ben iig aangenomen voor AirHolland VA
ik ben benieuwd
mijn flght number is HLN007
naja, boeiend. ik ben iig aangenomen voor AirHolland VA
Op maandag 01 juli 2002 15:12 schreef nealzie het volgende:
sow ik ben weer terug van het weekendik zie dat er weer een nieuw deel is (goed opgemerkt heh
) waarom gebeurd dat nou altijd als ik er niet ben??
naja, boeiend. ik ben iig aangenomen voor AirHolland VAik ben benieuwd
mijn flght number is HLN007
Die is nog vollop in aanbouw.. Meanwhile we're checking out other VA's.Op maandag 01 juli 2002 15:16 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
je had toch zelf met sander een maatschapij opgericht? Of is dat alweer verdwenen.
Op maandag 01 juli 2002 15:22 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Die is nog vollop in aanbouw.. Meanwhile we're checking out other VA's.
lama...
ja , badtobone@hotmail.comOp maandag 01 juli 2002 01:05 schreef Evilernie het volgende:
[..]
thx alot...! own je trouwens msn?
mensies, mensen die mij iets willen vragen, vertellen of de huid vol willen schelde (liever niet;) ) kunne dat doen op MSN (jurgenradier@hotmail.com)
Ik heb net ff een zut flighttrainings gedaan en het lukt me al aardig [ben nog nooit gecrasht zelfs].
Alleen snap ik nik van dat navigeren.
Bijv: ik wil van Schiphol naar rotterdam vliegenm takeoff gaat dan wel [ik sta al op de runway dus taxien hoeft niet :?] Maar na het opstijgen heb ik geen ID waar ik heen moet. Moet ik dan aan de hand van de map dan maar gokken waar ik ongeveer heen moet [denk het niet]¿
Of kan ik ergens een coordinaat invoeren [waypoints dus, staat wel op de map "show waypoints" maar ik kan ze nergens instellen
:?]
Die ingame guides werken niet [acrobat reader WEIGERT hier te installeren :(]
Alleen snap ik nik van dat navigeren.
Bijv: ik wil van Schiphol naar rotterdam vliegenm takeoff gaat dan wel [ik sta al op de runway dus taxien hoeft niet :?] Maar na het opstijgen heb ik geen ID waar ik heen moet. Moet ik dan aan de hand van de map dan maar gokken waar ik ongeveer heen moet [denk het niet]¿
Of kan ik ergens een coordinaat invoeren [waypoints dus, staat wel op de map "show waypoints" maar ik kan ze nergens instellen
Die ingame guides werken niet [acrobat reader WEIGERT hier te installeren :(]
\o/
Na mijn VATSIM account ben ik me toch ook wat meer gaan verdiepen in het online vliegen. Vooral de ATC vind ik wel leuk als je dat allemaal zou weten, dus daar ben ik nu druk mee bezig, nou heb ik ook even van een site (ik geloof de site van BAV Speedsbird) een test ATC-filetje gedownload, je hoort hier alles van taxi-en toe naar de landing en dan word er som wat uitgelegd, nou hoor ik dus heel vaan iets van Q 1 8 (spreek dit op zijn Engels uit en je weet wat ik bedoel
), het klinkt als kjoe-wan-eet, wat is dit nou elke keer?
Via Taxiway Q naar 1 naar 8
? 
Aaargh ik wil op vatsim vliegen!!! (gvd, moet ff snel geld bijelkaar schrappen voor een joystick
)
Aaargh ik wil op vatsim vliegen!!! (gvd, moet ff snel geld bijelkaar schrappen voor een joystick
Nee, want ik hoorde het net ook op de stream van schiphol app/dep.Op maandag 01 juli 2002 18:36 schreef ND het volgende:
Via Taxiway Q naar 1 naar 8?
Het is QNH (kjoew en eetsj) de luchtdruk in Hpa (milibar). Wat is die site???Op maandag 01 juli 2002 18:00 schreef Uncle-Sam het volgende:
Na mijn VATSIM account ben ik me toch ook wat meer gaan verdiepen in het online vliegen. Vooral de ATC vind ik wel leuk als je dat allemaal zou weten, dus daar ben ik nu druk mee bezig, nou heb ik ook even van een site (ik geloof de site van BAV Speedsbird) een test ATC-filetje gedownload, je hoort hier alles van taxi-en toe naar de landing en dan word er som wat uitgelegd, nou hoor ik dus heel vaan iets van Q 1 8 (spreek dit op zijn Engels uit en je weet wat ik bedoel), het klinkt als kjoe-wan-eet, wat is dit nou elke keer?
jupz, en bij schiphol is het geloof ik QNH 1007Op maandag 01 juli 2002 18:57 schreef Spotter het volgende:
[..]
Het is QNH (kjoew en eetsj) de luchtdruk in Hpa (milibar). Wat is die site???
je kan meestal gewoon op B rammen, maar bij bergens enzo is het wel zo slim om hem goed in te voeren.
bij de DF kan je bij de alt meter aan zoon dingetje draaien, dan zie je bij die kleine getalletjes onder het grote getal je QNH staan.
ik hoop dat het lukt...
http://www.speedbirdonline.co.uk/Downloads/speedbird/flighthi.zipOp maandag 01 juli 2002 18:57 schreef Spotter het volgende:
[..]
Het is QNH (kjoew en eetsj) de luchtdruk in Hpa (milibar). Wat is die site???
Dat is hem, komt van de site van Speedbird van British Airways Virtual.
luchtdruk is toch geen vaste waarde? Ik zie op teletekst dat de druk nog schiphol nu 1000 hPa isOp maandag 01 juli 2002 19:02 schreef nealzie het volgende:
[..]
jupz, en bij schiphol is het geloof ik QNH 1007
klopt, die luchtdruk veranderd idd steeds. Boven de transition altitude zet je de altimeter trouwens weer op de standaardwaarde (1013 hPa / 29,92 inch).Op maandag 01 juli 2002 19:05 schreef rellehenk het volgende:
[..]
luchtdruk is toch geen vaste waarde? Ik zie op teletekst dat de druk nog schiphol nu 1000 hPa is
Betekenis volgens Jeppesen Airway Manual (JAR-OPS):Op maandag 01 juli 2002 19:30 schreef Spotter het volgende:
wat is transition alt btw?
TRANSITION ALTITUDE (QNH) - The altitude in the vicinity of an airport at or below which the vertical position of an aircraft is controlled by reference to altitudes (MSL)
TRANSITION HEIGHT (QFE) - The height in the vincinity of an airport at or below which the vertical position of an aircraft is expressed in height above the airport reference datum
TRANSITION LAYER - The airspace between the transition altitude and the transition level. Aircraft descending through the transition layer will use altimeters set to local station pressure, while departing aircraft climbing through the layer will be using standard altimeter setting (QNE) of 29.92 inches of Mercury, 1013.2 millibars, or 1013.2 hectopascals.
TRANSITION LEVEL (QNE) -The lowest flight level available for use above the transition altitude.
ok, thanx a lot, but I still don't know what altitude it is.....
altitude = hoogte sjeck babelfish
This is the Way.
sorry maar ik bedoelde welke altitude is de transition altitude?
Gefixte versie van ScreenShooter is weer hier te vinden, vanaf morgen op avsim. Sorry voor het ongemak.
Tijd voor wat pics 
Mallorca naar Menorca in een Constellation.. lekker kort vluchtje

Ik zag geen grotere kisten op de parking (behalve dan die static dingen die in de scenery gebakken zitten), dus The_FrankO, je hebt weer wat te doen.. die small parkings rechts op het laatste plaatje kunnen best medium worden

Ik zag geen grotere kisten op de parking (behalve dan die static dingen die in de scenery gebakken zitten), dus The_FrankO, je hebt weer wat te doen.. die small parkings rechts op het laatste plaatje kunnen best medium worden
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Echt heel kewle pics Meneer Carnage !!!! een connie zie je hier niet zo vaak.Op maandag 01 juli 2002 21:36 schreef Major Carnage het volgende:
Tijd voor wat pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Petje af
Ik ben net opgestegen van Almere airport en onderweg naar schiphol. Ik vlieg nu wat op de gok [af en toe op de map kijken of ik nog goed ga] maar is het mogelijk om een waypoint of whatever in te stellen ofzow zodat ik ook zonder de map er heen kan vliegen¿¿
\o/
idd mooie picsOp maandag 01 juli 2002 21:46 schreef Slechtotophetbot het volgende:
[..]
Echt heel kewle pics Meneer Carnage !!!! een connie zie je hier niet zo vaak.
Petje af
en ze vliegt erug lekker, alleen het dalen gaat makkelijker als je enginges 2 en 3 uitzet
ik zal over een uurtje of anderhalf uur mijn FAQ site weer online gooien... ik denk dat je daar wel wat aan hebtOp maandag 01 juli 2002 22:02 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik ben net opgestegen van Almere airport en onderweg naar schiphol. Ik vlieg nu wat op de gok [af en toe op de map kijken of ik nog goed ga] maar is het mogelijk om een waypoint of whatever in te stellen ofzow zodat ik ook zonder de map er heen kan vliegen¿¿
tnx, dan kan ik eens een echt vluchtje gaan makenOp maandag 01 juli 2002 22:03 schreef nealzie het volgende:
[..]
ik zal over een uurtje of anderhalf uur mijn FAQ site weer online gooien... ik denk dat je daar wel wat aan hebt
edit:
O, ik heb nu clearance voor runway 6. Dus gewoon naar het einde van die groene pijl bij runway 6 vliegen en w88 op verdere berichten¿
O, ik heb nu clearance voor runway 6. Dus gewoon naar het einde van die groene pijl bij runway 6 vliegen en w88 op verdere berichten¿
[edit2]
hé, dit is helemaal niet zo moeilijk
Gewoon de ATC volgen
Als alleen die outside view het nou nog eens deed had ik ook nog screenies kunnen nemen
[/edit2]
\o/
nou, een vlucht van schiphol naar diagoras (griekenland)
helaas... na meer dan 5 uur vliegen, liep FS vast door een msn berichtje van frank
ik ben zeer verdrietig dus geen blije smilies graag
. komt er nog eens bij dat mijn 5:30 uur niet eens gelogd is op vatsim! terwijl ik toch echt op vatsim vloog!! HLN230... (Orange 230) 
nou, hier zijn de pics die ik had gemaakt. night textures zijn

helaas... na meer dan 5 uur vliegen, liep FS vast door een msn berichtje van frank

Mooie pic's hoorOp maandag 01 juli 2002 21:36 schreef Major Carnage het volgende:
Tijd voor wat pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar die parkings zijn al medium.

Dat zijn ze in het echt ook.
Maar heb je op Barcelona ook bij die parkings dan dat er geen planes staan? Want daar is het gewoon het zelfde.
Ik zou niet weten wat het dan is.
Mooie pics, en leuk dat je naar Rhodos bent gevlogen, daar was ik in de meivakantieOp maandag 01 juli 2002 23:28 schreef nealzie het volgende:
nou, een vlucht van schiphol naar diagoras (griekenland)
helaas... na meer dan 5 uur vliegen, liep FS vast door een msn berichtje van frank![]()
ik ben zeer verdrietig dus geen blije smilies graag
. komt er nog eens bij dat mijn 5:30 uur niet eens gelogd is op vatsim! terwijl ik toch echt op vatsim vloog!! HLN230... (Orange 230)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat is de URL¿Op maandag 01 juli 2002 22:03 schreef nealzie het volgende:
ik zal over een uurtje of anderhalf uur mijn FAQ site weer online gooien... ik denk dat je daar wel wat aan hebt
FF een vraagje over dat VATSIM, is dat net als offline maar dan met andere mensen IPV AI¿
\o/
Zoiets jah, online vliegen met echte mensen en dus ook echte controllers, en dus ook de echte regels, ik geloof dat je zelfs toestemming moet vragen om je motoren te starten, behoorlijk pittig dus.Op dinsdag 02 juli 2002 00:05 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
wat is de URL¿
FF een vraagje over dat VATSIM, is dat net als offline maar dan met andere mensen IPV AI¿
De ATC wilde me geen parkeerplekkie geven, terwijl wel bijna alles leeg was..Op maandag 01 juli 2002 23:42 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Mooie pic's hoor
Maar die parkings zijn al medium.
[afbeelding]
Dat zijn ze in het echt ook.
Maar heb je op Barcelona ook bij die parkings dan dat er geen planes staan? Want daar is het gewoon het zelfde.
Ik zou niet weten wat het dan is.
Ik heb net m'n AI traffic ff doorgespit, en er vliegen wel degelijk een paar A320's, 737's en 757's op dat veld..
Laten we het er maar op houden dat het niet druk was
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
En alles ook via die menuutjes, of RW ofzow¿Op dinsdag 02 juli 2002 00:14 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Zoiets jah, online vliegen met echte mensen en dus ook echte controllers, en dus ook de echte regels, ik geloof dat je zelfs toestemming moet vragen om je motoren te starten, behoorlijk pittig dus.
\o/
Moet je nou toch lezen:http://nu.nl/document?n=58903
STUTTGART/MOSKOU - Twee vliegtuigen zijn maandagavond boven Duitsland tegen elkaar gevlogen. Daardoor zouden zeker 71
doden zijn gevallen, onder wie vijftig kinderen.
De crash tussen een passagierstoestel en een vrachtvliegtuig deed zich even voor middernacht voor, nabij Überlingen aan de
Bodensee in het uiterste zuiden van Duitsland, aan de grens met
Zwitserland.
STUTTGART/MOSKOU - Twee vliegtuigen zijn maandagavond boven Duitsland tegen elkaar gevlogen. Daardoor zouden zeker 71
De crash tussen een passagierstoestel en een vrachtvliegtuig deed zich even voor middernacht voor, nabij Überlingen aan de
Zwitserland.
Mensen ik ben over, dus volgend jaar 4H.
Cijfers later
Cijfers later
Anoniem: 43679
Ja, ik zag het vanmorgen op de duitse TV. Echt niet fijn.Op dinsdag 02 juli 2002 09:09 schreef Delphi32 het volgende:
Zwitserland.
De CAS (Collision Avoidance System) had beide vliegtuigen opgedragen om lager te gaan vliegen... En er zou een taalbarriere zijn tussen de ATC en het russische toestel.
BAH!!!
wow. maar er staat niet dat ze zijn neergestort, dus zal wel een 'lichte' schamping zijn geweest?Op dinsdag 02 juli 2002 09:09 schreef Delphi32 het volgende:
Zwitserland.
morguh, trouwens
ik ben zelf een keer naar Rhodos en toen door naar Karpathos gevlogen met Air Holland....vandaarOp maandag 01 juli 2002 23:59 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Mooie pics, en leuk dat je naar Rhodos bent gevlogen, daar was ik in de meivakantieMoet er zelf ook nog heen vliegen als ik de DF737 onder de knie heb
maar vandaag ism ijn echte assignment aan de beurt:
Your Assignment
Flightnumber HLN241/ HLN216
Route Maastricht - Dalaman - Amsterdam
Aircraft type and registration Boeing 757-200, PH-AHS
Flying time 06:55
Passengers 211
Your PIREP has to be received by: Sunday, July 14
Departure EHBK 15:20 UTC
Arrival LTBS 18:50 UTC
Departure LTBS 19:40 UTC
Arrival EHAM 23:15 UTC
Op dinsdag 02 juli 2002 10:45 schreef nealzie het volgende:
wow. maar er staat niet dat ze zijn neergestort, dus zal wel een 'lichte' schamping zijn geweest?
denk het ja, dat het nog vroeg is voor diegene want als je op 12 km hoogte ook maar schampt denk je dan echt dat de boel blijft vliegen?
nee, lees detais maar op www.airdisaster.com.
Heel triest deze gebeurtenis.
De russische crew heeft atc meldingen genegeerd ....
nee, lees detais maar op www.airdisaster.com.
Heel triest deze gebeurtenis.
De russische crew heeft atc meldingen genegeerd ....
cabin crew, yellow door selectors, automatic
oow... ja... ik las alleen wat jij vet had gedrukt...Op dinsdag 02 juli 2002 11:06 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Tis nog vroeg zeker
Lees het hele bericht bij nu.nl maar
Dit topic is gesloten.