Het grote NWN ervaringen/hulp topic 1 **Spoilers**

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Over die put bij de South road:

Helm of true seeing. moet alleen lvl 15 zijn om 'm te gebruiken. Om te kunnen zwemmen door die put is dit stukje van belang:

"Constitution is not only important for Hit Points but also plays a large factor when performing strenuous tasks such as swimming long distances and holding your breath"

Bovendien is het vinden van welgeteld 7 endurance potions wel een hint. :)
Op dinsdag 02 juli 2002 22:26 schreef NG het volgende:

[..]

niet echt super bijzondere dingen, iig niets wat ik kon gebruiken en ben het dus al vergeten :)

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op woensdag 03 juli 2002 14:14 schreef ItSnows het volgende:
NWN theme:
http://nwvault.ign.com/Files/other/data/NWN%20Desktop%20ThemeWydraz.shtml
niet echt geweldig imo, wallpaper was wel oke =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:05 schreef Belgar het volgende:
Over die put bij de South road:

Helm of true seeing. moet alleen lvl 15 zijn om 'm te gebruiken. Om te kunnen zwemmen door die put is dit stukje van belang:

Bovendien is het vinden van welgeteld 7 endurance potions wel een hint. :)
Welk boek heb ik nodig bij die gast? Hij vraagt wat zijn clan is, maar ik heb alle boeken ergens in een huis gestashed.... voor dat i die ga halen moet ik wel weten welk boek natuurlijk :)

Ik dacht dat dat lijk in de buurt de naam zou hebben, maar das dus niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Op woensdag 03 juli 2002 15:00 schreef H3!N het volgende:

[..]

Welk boek heb ik nodig bij die gast? Hij vraagt wat zijn clan is, maar ik heb alle boeken ergens in een huis gestashed.... voor dat i die ga halen moet ik wel weten welk boek natuurlijk :)

Ik dacht dat dat lijk in de buurt de naam zou hebben, maar das dus niet zo
Dat lijk heeft een journal dat verteld dat ie op zoek is naar de leider van de ...... die een af andere lich hebben bevochten. Hij is ook goed te verslaan hoor. Als cleric heb ik natuurlijk wel een groot voordeel tegen hem

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 15:05 schreef Belgar het volgende:

[..]

Dat lijk heeft een journal dat verteld dat ie op zoek is naar de leider van de ...... die een af andere lich hebben bevochten. Hij is ook goed te verslaan hoor. Als cleric heb ik natuurlijk wel een groot voordeel tegen hem
edit: kep hem al. Watchmen's Helm met truevision. Wat ik eraan heb weet ik niet. Hij geeft alleen licht zo te zien.

Weet iemand waar die Axe van Dealen Red Tiger ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op woensdag 03 juli 2002 15:12 schreef H3!N het volgende:

[..]

edit: kep hem al. Watchmen's Helm met truevision. Wat ik eraan heb weet ik niet. Hij geeft alleen licht zo te zien.

Weet iemand waar die Axe van Dealen Red Tiger ligt?
die doublehanded axe heb ik ergens in het begin van chapter 2 gevonden, maar weet echt niet meer waar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Think!, damned!, think! :)

Wat doet truevision eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:46 schreef H3!N het volgende:

[..]

Bij de heks in haar huis. Die grot zit ook ergens bij die waterval in de buurt. Je ziet hem zo.
Welke heks bedoel je? Die Nymph ofzo (waar die slaven waren) daar zit er toch maar 1 in huis?

Dit is echt hopeloos heb al 20x dat hele bos uitgekamt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Euh. ben ik gek of werkt dat hele gamespy niet hier? Ligt natuurlijk aan mij, maar zijn er al known issues ofzo?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 2 dagen op zoek, in de fame in adam: uitverkocht, freerecordshop uitverkocht...

Weet iemand een plek waar ze het verkopen in het centrum van adam of van hilversum?

Greetzzzzzzzzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 03 juli 2002 17:12 schreef Aneurism het volgende:
Ik ben al 2 dagen op zoek, in de fame in adam: uitverkocht, freerecordshop uitverkocht...

Weet iemand een plek waar ze het verkopen in het centrum van adam of van hilversum?

Greetzzzzzzzzzzzzz
Hmm? Maandag heb ik em nog in de grote freerecord in de kalverstraat gezien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was gisteren daar, nothing... Q.Q

Helaas zijn ze al uitverkocht.. Q.Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Wat is Q.Q? Naja, ik zag em gister nog vrij veel plaatsen in utrecht, maar vandaag weet ik niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:44 schreef RaceAap_NL het volgende:

[..]

Welke heks bedoel je? Die Nymph ofzo (waar die slaven waren) daar zit er toch maar 1 in huis?

Dit is echt hopeloos heb al 20x dat hele bos uitgekamt ;(
kijk eens verder dan je neus lang is :)
Gebruik anders een light source zoals een ring/helm of de vertrouwde torch. Je kan gewoon verder het bos ingaan en daat zit een grot waar een heks woont, tevens is daat dat altaar waarvoor je dat magische mes nodig hebt. Eventje die heks wegvagen en hoppa je 3e druid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 17:24 schreef DarkX het volgende:
Wat is Q.Q? Naja, ik zag em gister nog vrij veel plaatsen in utrecht, maar vandaag weet ik niet :{
Huil oogjes =P
O.o

Maareh.. ik kom nooit in utrech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***SPOILER***

Damn! ik ben nu bij die ice dragon in de snow globe. Maar hoe versla je deze? Tering wat is dat ding sterk, en doet ook steeds ene attack van 30 ofzo. Heb die Red Tiger bij me.

Kan ook Stone of Recall niet gebruiken, dus dat truucje werkt niet meer :).

Edit: laat maar, ik had nog een "Greater Swordman's Belt", die absorbt 25piercing dmg dacht ik. Hierdoor kon de draak miuj gewoon NIKS doen :D! Hele tijd knockdowns enzo, maar nx deed mij damage. Het gevecht duurde wel even, omdat die draak wel veel afweerde.

Die Red Tiger was wel direct dood, maar die heb ik zo snel mogelijk weer opgehaald :).

Met zo'n belt wordt het spel denk ik nog wel erg makkelijk :). Maarja, ik zie het wel :).

Ik ga nu op zoek naar de 2de rune, ergens in dat Fort, waar die Orc tribe schijnt te zitten...

Ik moet ook een adamantite hebben, of ironwood, om m'n zwaard te laten forgen! Ik heb wel een armor en een diamant, wat zou moeten werken, maar dat vbentje zegt dat er nx bruikbaars in m'n inventory zit, maja... ik ga weer verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie die draak eigenlijk verslagen? Het lijkt mij redelijk onmogelijk om dat zonder die Belt voor elkaar te krijgen. Of is die Greater Swordsmen Belt soms een plot-item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben net in Chapt. 2 en die fireballs gaan goed, hier 613 HP's eraf met 1 fireball :D

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jklop/nwn/613hp.JPG

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Yeah, dit spel roelt. Fighter/Wizard/Thief en dan zonder henchman en zonder armor is lekker intens. Nu is et nog gewoon slap, aangezien ik pas Fighter2 ben en pas 1lvl Wizard/Rogue heb. Ik heb wat meer spells nodig, met magie kom ik maar tot AC19, need more spells.

Ik zit nu alleen beetje vast bij die klote devourer in de prison. Heb ongeveer al mijn cure potions verbruikt en hij is nog niet dood. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II_BurN_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:39
Tóch maar een henchman nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ prophet. Ik begrijp wat je bedoeld... ik dacht ook dat ik het allemaal zelf wel ff aan kon tot ik bij de devourer was aanbeland. Toen maar ff die steen gebruik en ff een henchman wezen halen :) (kan je ook weer makkelijk terugzappen zonder dat tyfes end te moeten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, leuk weetje misschien..

Ik ben lekker aan het experimenteren met mijn character.
Ik had dus een lvl 10 druid en vond het wel eens tijd om te gaan dualclassen (ben ik niet zo voor..maar toch..je moet wat :P )

Dus, wat kies je dan ??... juist, een Wizard :)

Ik ben nu dus een dualclass Druid/Wizard.

Eerst had ik wat problemen met mijn BASE intelligence (was maar 11, moet 12 zijn blijkbaar voor lvl 1 spells :) )
Maar na de volgende level-up, kon ik mijn BASE int. eentje opschroeven.
Dus nu begin ik een leuk arsenaal aan spells te krijgen...die van een Druid EN die van een Wizard.
EN mijn druid was een behoorlijke toughguy, met dualwielding feat en weapon focus mety Scimitars (heb nu 2 +2 scimitars).

Bijkomend pluspunt is dat ik nu dus 2 familiars kan summonen, eentje van de druid (animal companion) en eentje van de wizard...TEGELIJKERTIJD!!
Combineer dat met ook nog eens 2 Summoned creatures (een lvl 5 en lvl 1 creature) en een henchman...en ik kan mijn eigen kleine hitsquad beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nou bij dat Fort, wat quests aan het doen voor die commander, nu begint het pas echt KOEL te worden. Allemaal iets moeilijker, je loopt neit meer overal zo door heen.

Maar ik moet nu eerst een inenting gaan halen voor nekkramp :(! Strax maar weer verder dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Whehe, Devourer was gisteren rond 03:00 dood. :P Ik denk ga maar eens wat door je inventory rondbladeren en ja hoor. Vind ik een lekkere chainskirt, aangezien ik al mijn spells al verkloot had heb ik die aangetrokken en samen met een barkskin potion en dodge kon ik et nog net overleven. :P

Nu een ander probleem. Ik heb dus echt alles dood in die prison, bij de devourer vind ik niks bijzonders, hij lost gewoon in mist op. Wel een Greatsword +1, das leuk, want daar heb ik Weapon Focus op. Dus ik loop terug naar de HQ van de militia en vraagt die vrouw me of ik bewijs heb dat wat zich daar beneden ook bevond ook dood is. Wtf moet ik daarvoor hebben? Of heb ik een ruimte gemist ofzo, lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

klopt het dat je de soort van je farmiliar alleen maar kan veranderen als je een lvl omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Dunno, toen ik lvl 1 Wizard werd heb ik maar Panther gepakt en die bevalt me nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 11:37 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Dunno, toen ik lvl 1 Wizard werd heb ik maar Panther gepakt en die bevalt me nog steeds.
lvl 1 wizard had ik een pixie, daarna een panther, maar ik wil me pixie eigenlijk meteen terug, mijn fighter/wizard kan niet lockpicken of trap disablen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Warrior, et kan zijn dat ik em gewoon niet gezien heb tussen de classes, maar in origineel D&D zit geen warrior. Misschien dat je Barbarian bedoelt?

Nog ff een vraagje over de difficulty-slider. Past dat ding heel veel dingen aan of alleen area-effect spells?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 11:57 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Warrior, et kan zijn dat ik em gewoon niet gezien heb tussen de classes, maar in origineel D&D zit geen warrior. Misschien dat je Barbarian bedoelt?

Nog ff een vraagje over de difficulty-slider. Past dat ding heel veel dingen aan of alleen area-effect spells?
Oeps, ik bedoelde dus Wizard ;) tis nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Het eeuwenoude excuus. :P

Anyway, ik heb ff het topic doorzocht naar prison. Men zegt dat je de brains van de devourer moet pakken en naar Aribeth brengen. Toen ik dat beest doodmepte lag er dus niks op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 12:29 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Het eeuwenoude excuus. :P

Anyway, ik heb ff het topic doorzocht naar prison. Men zegt dat je de brains van de devourer moet pakken en naar Aribeth brengen. Toen ik dat beest doodmepte lag er dus niks op de grond.
huh, ik weet zeker dat ik daar die brains wel gewoon mee kon nemen. Wel goed gekeken? tis nog vroeg he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Toen was het laat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Weet iemand welke combinatie ik moet kiezen bij deze pilaar?
Of waar ik die combinatie kan vinden? Kheb heel charwood doorzocht maar kan nix vinden ;(

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~kluin03/screenshots/pilar.jpg

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 11:32 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Whehe, Devourer was gisteren rond 03:00 dood. :P Ik denk ga maar eens wat door je inventory rondbladeren en ja hoor. Vind ik een lekkere chainskirt, aangezien ik al mijn spells al verkloot had heb ik die aangetrokken en samen met een barkskin potion en dodge kon ik et nog net overleven. :P

Nu een ander probleem. Ik heb dus echt alles dood in die prison, bij de devourer vind ik niks bijzonders, hij lost gewoon in mist op. Wel een Greatsword +1, das leuk, want daar heb ik Weapon Focus op. Dus ik loop terug naar de HQ van de militia en vraagt die vrouw me of ik bewijs heb dat wat zich daar beneden ook bevond ook dood is. Wtf moet ik daarvoor hebben? Of heb ik een ruimte gemist ofzo, lijkt me sterk.
Die Devourer hoort een zakje te droppen,. met daarin de brains (en die moet je aan Aribeth geven). Als je nog een savegame van IJN het gecht hebt, die even loaden en opnieuw doen. Kan ook zijn dat dat zakje "in" een muur valt namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Zakje lag verborgen achter een stukje hout ofzo. Moest je echt helemaal inzoomen om het te zien. Ben nu weer lekker op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 12:52 schreef xerix het volgende:
Weet iemand welke combinatie ik moet kiezen bij deze pilaar?
Of waar ik die combinatie kan vinden? Kheb heel charwood doorzocht maar kan nix vinden ;(

<KNIP PLAATJE>
"Nether, shall, rule" is de goede combo.
Als je de journal uit een van de lijken had gelezen had je het ook geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

War gebeurd er dan? Ik had maar wat gedaan, en toen werd er in 1x een beest gesummond, toen maar laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Op donderdag 04 juli 2002 14:25 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
War gebeurd er dan? Ik had maar wat gedaan, en toen werd er in 1x een beest gesummond, toen maar laten gaan...
Er komt dan een portal naar een ruimte waar een of andere mummy staat. Als je die neerslaat krijg je 400exp en een speciale heavy flail die je kan verkopen voor 8000gp.

Ik heb nu geloof ik alles van chp2 gehad alleen ik kan nog steeds die port llast mines niet in :( Iemand enig idee waar je die sleutel kan halen? Als die er uberhaubt al is.

--edit
Ik weet het al. Als je 4 van de 5 oren bij Kandrick hebt ingeleverd krijg je de sleutel van de mine.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik ben nu op zoek naar die 3 jongens die weerwolf zijn, 1 heb ik gevonden in Port Llart, weet iemand precies waar de andere zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:57 schreef NG het volgende:
Ik ben nu op zoek naar die 3 jongens die weerwolf zijn, 1 heb ik gevonden in Port Llart, weet iemand precies waar de andere zijn?
- Ergens in de buurt van de Troll Caves
- In een grot langs de weg naar Charwood
- In een grot langs de weg naar Luskan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je wat aan die quartz cristals hebt in chapter 2, heb er nu stuk of 20 en geen idee wat ik er mee moet :?

Ook die besjes en blaadjes van struiken/bomen(ben de naam even vergeten)

En heeft iemand ook al een 'Empty bottle' gevonden? Staat heel droog bij dat het 1 van de rare items in het spel is, maar je kan het niet identifien of gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ik weet niet of hij al is langs gekomen maar ik vond hem wel leuk (als D&D n00b :P)
What D&D Character are you?

Ik heb hem eerlijk ingevuld en kijk eens wat eruit kwam :
Chaotic Evil Human Fighter

_Precies_ hoe ik mijn NWN char samengesteld heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:48 schreef The_tWiStEr het volgende:
Ik weet niet of hij al is langs gekomen maar ik vond hem wel leuk (als D&D n00b :P)
What D&D Character are you?

Neutral Evil Human Fighter Thief
Follower Of Cyric

Alignment:
Neutral Evil characters believe in Number One. Their personal gain takes precedance over all else, and they will work with whomever necessary and whatever institutions necessary to further their own goals.

Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.

Primary Class:
Fighters are the warriors. They use weapons to accomplish their goals. This isn't to say that they aren't intelligent, but that they do, in fact, believe that violence is frequently the answer.

Secondary Class:
Thieves are the most roguish of the classes. They are sneaky and nimble-fingered, and have skills with traps and locks. While not all use these skills for burglary, that is a common occupation of this class.

Deity:
Cyric is the Neutral Evil god of death, murder, the dead, strife, tyranny, deception, and illusion. His followers are working to secure his position as a new god, and are in conflict with many worshippers of other deities. They wear black or dark purple robes, with silver trimming, and wear silver bracelets. Cyric's symbol is a skull set in a purple starburst.

Hmm , speel wel een fighter maar geen thief , nog niet tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Chaotic Neutral Human Ranger Fighter
Follower Of Silvanus

Alignment:
Chaotic Neutral characters are unstable, and frequently insane. They believe in disorder first and foremost, and will thus strive for that disorder in everything they do. This means that they will do whatever seems 'fun' or 'novel' at any given time.

Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.

Primary Class:
Rangers are the defenders of nature and the elements. They are in tune with the Earth, and work to keep it safe and healthy.

Secondary Class:
Fighters are the warriors. They use weapons to accomplish their goals. This isn't to say that they aren't intelligent, but that they do, in fact, believe that violence is frequently the answer.

Deity:
Silvanus is the True Neutral god of nature. He is also known as the Patron of Druids. His followers believe in the perfect balance of nature, and believe that nature's bounty is preferable to any other 'civilizing' method. They wear leather or metallic scale mail, constructed of leaf-shaped scales. Silvanus's symbol is an oak leaf.
Leuk he. Ik had em al eens gedaan, toen was ik Chaotic Good Fighter Ranger. Neutral klinkt wel cooler. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spel was een uur geleden gecrasht. Ik kan niet meer grimnash de corpse hand geven in chapter 2. Ik ben al level 15. Zelfs een reinstall mag niet baten. Het deed voordat het crashte wel. :( Wat moet ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:48 schreef The_tWiStEr het volgende:

Mijn uitslag:

Lawful Evil Dwarf Thief Bard

Ongeveer hetzelfde als ik in NWN speel. Dwarf moet alleen Half-Elf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het zo niet een beetje offtopic?

Edit: wel gedaan die test, kwam zoiets uit als Lawful Neutral Halforc Paladin Fighter, met als 2de race human.

Ik ben human fighter true neutral, dus klopt wel ene _beetje_ :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

You Are A:

Lawful Neutral Human Fighter Paladin
Follower Of Helm
Mwah.. in NWN ben ik Chaotic Good Human Fighter/Wizard =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 17:05 schreef bad1tje het volgende:
Weet iemand of je wat aan die quartz cristals hebt in chapter 2, heb er nu stuk of 20 en geen idee wat ik er mee moet :?

Ook die besjes en blaadjes van struiken/bomen(ben de naam even vergeten)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/0001.JPG *D

Ik weet denk ik al waar ik die uit moet voeren, heb er alleen nog geen tijd voor gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/0002.JPG

Hier heb ik die Fire Beetle Belly + quartz crystal in die kom gestopt en een fireball spell erop losgelaten, komt wel mooie vlam terug, maar gebeurt verder niets :{ Iemand die hier al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al? Dat is toch ergens in chapter2? Heb ik gewoon overgeslagen :) Direct doorgelopen :).

Niet moeilijk gaan lopen doen :).

Edit:
Ik ben nu ergens in een cave van die creator race bij de ruins, ten zuiden van Fort Llkard. Wel koel daar in die omgeving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 22:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Al? Dat is toch ergens in chapter2? Heb ik gewoon overgeslagen :) Direct doorgelopen :).

Niet moeilijk gaan lopen doen :).

Edit:
Ik ben nu ergens in een cave van die creator race bij de ruins, ten zuiden van Fort Llkard. Wel koel daar in die omgeving :).
Dit is in het kasteel voorbij Charwood Village waar je twee oaths moet ophalen en die moet laten judgen oid =)

edit:
Als ik niet moeilijk wil gaan doen en altijd maar stug door wil lopen ga ik wel Diablo spelen ofzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:39 schreef NG het volgende:
[afbeelding]

Hier heb ik die Fire Beetle Belly + quartz crystal in die kom gestopt en een fireball spell erop losgelaten, komt wel mooie vlam terug, maar gebeurt verder niets :{ Iemand die hier al is?
Moest toch een burning hands spell zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op donderdag 04 juli 2002 23:45 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

Moest toch een burning hands spell zijn.
hmm... in het boek wat ik vond stond fireball, ik zal morgen wel even burning hands proberen als ik die tenminste uit kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/0003.JPG

:D :D Met burning hands summon ik opeens dit wezen, alleen krijg ik hem niet dood :{ Al mijn weapons zijn ineffective. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:46 schreef NG het volgende:
[afbeelding]

:D :D Met burning hands summon ik opeens dit wezen, alleen krijg ik hem niet dood :{ Al mijn weapons zijn ineffective. Iemand een idee?
Dit is geen Diablo! Het is ook niet de bedoeling hem te doden. Hint: lees de book de kamer ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op vrijdag 05 juli 2002 12:14 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

Dit is geen Diablo! Het is ook niet de bedoeling hem te doden. Hint: lees de book de kamer ervoor.
ja hallo, hij begon! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinter Nights Tops the Charts!
[Jul 03] Gamespot is reporting that Neverwinter Nights is the best-selling PC game for the week of June 16-22, 2002, based on NPD Techworld's latest weekly list of best-selling games.
Woei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op vrijdag 05 juli 2002 12:14 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan vinden is dat die Lord al eens eerder is geprobeert op te roepen maar dat hij er maar niet achter kwam met welke spreuk, ik kan nergens vinden wat ik moet doen om die Fire Lord onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Eindelijk heb ik NWN ook, straks ruimte vrijmaken en dan spelen maar :) :)
True Neutral Elf Mage Ranger
Follower Of Azuth

Alignment:
True Neutral characters are very rare. They believe that balance is the most important thing, and will not side with any other force. They will do whatever is necessary to preserve that balance, even if it means switching allegiances suddenly.

Race:
Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.

Primary Class:
Mages harness the magical energies for their own use. Spells, spell books, and long hours in the library are their loves. While often not physically strong, their mental talents can make up for this.

Secondary Class:
Rangers are the defenders of nature and the elements. They are in tune with the Earth, and work to keep it safe and healthy.

Deity:
Azuth is the Lawful Neutral god of wizards and mages. He is also known as the High One, and is the Patron of Wizards. His followers believe that a systematic approach to magic is the best, and they strive for calm and caution in order to avoid accidents. They wear shimmering robes, and are well-versed in magic, as well as typical priest spells. Azuth's symbol is a hand with a raised, glowing index finger.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Op vrijdag 05 juli 2002 12:33 schreef NG het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan vinden is dat die Lord al eens eerder is geprobeert op te roepen maar dat hij er maar niet achter kwam met welke spreuk, ik kan nergens vinden wat ik moet doen om die Fire Lord onder controle te houden.
Je hebt protection from evil en protection from good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Beh, een Chaotic Neutral Human Ranger Fighter... ik haat rangers, vin ik helemaal niet cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:39 schreef NG het volgende:

Dat moet ook niet. Je moet wel goed lezen hé? :)
Een kamer verderop vind je een journal. Daarin staat dat de tovenaar alles heeft geprobeerd behalve 1 formule en dat is er een die hij al sinds kind zijnde niet meer heeft gebruikt. Weer verderop vind je een toverstaf en bij de disscription staat dat het wel een toverstaf van een kind lijkt..

je raadt het verder al wel denk ik :)

oh en je wilt zeker saven voordat je het gaat proberen in die kamer. Trust me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawful Neutral Elf Monk Bard
Follower Of Helm

Alignment:
Lawful Neutral characters believe in the triumph of law and order above all else. It does not matter whether the leader is for good or evil; the leader will be followed, because the order they provide is the most important thing.

Race:
Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.

Primary Class:
Monks are strange and generally not understood by the world at large. They live apart from people, and follow strict codes that restrain their behavior and lifestyle. They have an exceptionally calm outlook on life, and generally do not resort to violence unless absolutely necessary. Even when they do, their code of conduct forbids the use of all weapons - except their hands. As such, monks are extremely skilled at hand-to-hand combat, and no other style.

Secondary Class:
Bards are the entertainers. They sing, dance, and play instruments to make other people happy, and, frequently, make money. They also tend to dabble in magic a bit.

Deity:
Helm is the Lawful Neutral god of guardians and protectors. His followers believe in vigilance and preparedness, and are always ready for whatever confronts them. They wear plate mail, sometimes with gold embossing, with an open eye set into the breastplate, and an open-faced helmet. Helm's symbol is an open eye in a gauntlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op vrijdag 05 juli 2002 14:59 schreef H3!N het volgende:

[..]

Dat moet ook niet. Je moet wel goed lezen hé? :)
Een kamer verderop vind je een journal. Daarin staat dat de tovenaar alles heeft geprobeerd behalve 1 formule en dat is er een die hij al sinds kind zijnde niet meer heeft gebruikt. Weer verderop vind je een toverstaf en bij de disscription staat dat het wel een toverstaf van een kind lijkt..

je raadt het verder al wel denk ik :)

oh en je wilt zeker saven voordat je het gaat proberen in die kamer. Trust me :P
Het is me gelukt, ben in het midden gaan staan en protection spell op mezelf en op henchman gecast, daarna burning hands spell gecast op dat geval (altaar oid) en toen kwam Lord of Fire tevoorschijnlijk terwijl hij me niets kon doen, heb hem een oath laten geven zodat ik die mee kan nemen naar de kamer waar ik moet judgen over de broeders en nu dus ook over Lord of Fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een heel tijd aan het spelen en heb al 3 waterdhavian creatures terug, maar ineens valt mijn henchmen iedereen aan en bij ik val als ik op een normale inwoner klik ook gelijk aan. Dit was eerder nooit zo en waren ze allemaal "vriendelijk".
Hoe kan dit ineens en kan ik het oplossen? ik sta nog steeds op chaotic good (6)

help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je soms een keer een burger "met de rechtermuisknop" aangevallen? Bij ging mn nechman ook alle kippen afslachten, omdat ik per ongeluk een kip had gedood :D!

En je moet em ook ff als "follow" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:33 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Heb je soms een keer een burger "met de rechtermuisknop" aangevallen? Bij ging mn nechman ook alle kippen afslachten, omdat ik per ongeluk een kip had gedood :D!

En je moet em ook ff als "follow" zetten.
Ja maar het probleem is dat ik ook automatisch lui ga aanvallen als ik op ze klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Op vrijdag 05 juli 2002 16:36 schreef leoviinus het volgende:

[..]

Ja maar het probleem is dat ik ook automatisch lui ga aanvallen als ik op ze klik
Ben je evil ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:12
Lezen KreKkeR ;)
Op vrijdag 05 juli 2002 16:24 schreef leoviinus het volgende:
Ik ben nu al een heel tijd aan het spelen en heb al 3 waterdhavian creatures terug, maar ineens valt mijn henchmen iedereen aan en bij ik val als ik op een normale inwoner klik ook gelijk aan. Dit was eerder nooit zo en waren ze allemaal "vriendelijk".
Hoe kan dit ineens en kan ik het oplossen? ik sta nog steeds op chaotic good (6)

help...

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Ow sorry, overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 16:34

scorpie

Supra Addict

bij Act 1 (jaja...) moet ik de (een?) dire spider doden, maar ik ben een lvl 3 fighter, en heb het idee dat ik nog iets te zwak voor hem ben, klopt dat? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Dire Spider mollen? Enige die ik kan bedenken is in een huisje in Docks district. Als het die is, ga daar weg en doe eerst Peninsula district ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 16:34

scorpie

Supra Addict

Op vrijdag 05 juli 2002 21:07 schreef The Will het volgende:
Dire Spider mollen? Enige die ik kan bedenken is in een huisje in Docks district. Als het die is, ga daar weg en doe eerst Peninsula district ;)
ja, die was het ja :)
ik ben maar 1 deur terug gelopen (was dus peninsula district idd) en ik ben nu lekker aan het choppen daar, thnx :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje verdwaald in Port Llast, ik heb nu de East/North en South road gecleard en een oneindige questlijst (van Luskan tot aan Charwood) en ben even de weg kwijt. Wat is het handigst om te doen (de rooie draad van het verhaal volgen met zoveel mogelijke subquests) Neverwoods in? Of eerst naar Charwood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Woei net 6 uur nonstop gespeeld en heb nu 3 van die monstertjes uit chapter 1. Ben helemaal geen RPG persoon maar dit spel is best leuk :)

Kmerk wel dat ik beetje een diablo verslaafde ben geweest en wil zo snel mogenlijk exp. Daarom sloop ik vaak een aantal guards :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 05:44 schreef Peertje het volgende:
Woei net 6 uur nonstop gespeeld en heb nu 3 van die monstertjes uit chapter 1. Ben helemaal geen RPG persoon maar dit spel is best leuk :)

Het is ook "minder RPG" dan Baldur's Gate 1 en 2. Qua spelen voelt het een beetje als Diablo onder D&D, maar dan met veel meer NPC's en verhaal. (ImHO :P) Ondanks dat het qua spelen wat op Diablo lijkt, vind ik het toch een veel beter spel.

Kmerk wel dat ik beetje een diablo verslaafde ben geweest en wil zo snel mogenlijk exp. Daarom sloop ik vaak een aantal guards :X

Als je Good bent: slecht idee. Dan gaat je alignment naar Evil. Het lijkt erop dat je hier wel aardig kunt RP'en: je kunt een guard of een NPC doodmaken, en als anderen dat niet zien, dan heeft het op hen geen effect. In BG en IWD "wist" iedeern wat je gedaan had, zelfs als ze het niet hadden gezien. Het reputation system zoog best wel een beetje. In NWN kun je iemand afraggen, als hij irritant is, terwijl dat op andere NPC's geen invloed heeft. Niet dat ik dat continue doe, maaar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja inderdaad. Ik ben een Paladin met lawful/good. Oftewel een 'everybody's friend' :)
Maar ik hak wel vaak 'goeie' characters, ik moet toch ook een beetje punten scoren. En als ik teveel evil ben geef ik 100 gold aan een 1 of andere tandenloze crackhoer met een baby en allign ik weer naar good :)

Was het in het leven ook maar zo simpel :)

Ps. de stad Luskan is wel HEEL erg makkelijk of ben ik te sterk? Ik fietste echt door de hele stad heen zonder ook maar een schrammetje. Bovendien alle wapens/armors e.d die ik vond waren allemaal zwakker dan diegene die ik al had. Beetja jammer allemaal. Hopelijk volgende chapter is het weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu eindelijk mijn NWN kopie kunnen halen. Nu nog wachten op mijn videokaart zodat ik 'm kan draaien :)

alleen heb ik 1 vraag, naar aanleiding van deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwn.jpg

die 'quick reference card' en de map die bij die set zitten, zitten die er standaard bij, want bij mij ontbreken die dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Die horen er gewoon bij te zitten ja, als ik jou was zou ik even teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht ofzo.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:02 schreef The Will het volgende:
Die horen er gewoon bij te zitten ja, als ik jou was zou ik even teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht ofzo.
ik had al zo'n vermoeden. de prutsers :(

zul je dan wel weer zien dat ze gaan zeiken dat ze 't er wel bij gedaan hebben, blah blah blah.

Koop ik (eens een keer) een spel, krijg ik niet eens alle goodies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies daarom koop ik ook nooit spellen :)
Sinds '98 niet meer in een pc winkel geweest :x

en zo'n map ach ik loop wel een paar rondjes meer hoor :)
en de manual zit er gewoon bij 2,5 mb pdf file(alsof je er OOIT in kijkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:45 schreef H3!N het volgende:
Precies daarom koop ik ook nooit spellen :)
Sinds '98 niet meer in een pc winkel geweest :x

en zo'n map ach ik loop wel een paar rondjes meer hoor :)
en de manual zit er gewoon bij 2,5 mb pdf file(alsof je er OOIT in kijkt...)
het gaat me om het principe. Als ik iets koop wil ik gewoon dat alles erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Ik heb de laatste tijd nogal vaak dat als ik van wapen verwissel hij het wapen wat ik op het moment van verwisselen op de grond pleurt en stug zegt dan m'n inventory vol is terwijl ik zowat 2 lege 'bladzijden' heb in mn inventory?!
En al gooi ik dan ook nog eens de helft weg uit m'n inventory, hij pakt het wapen gewoon niet meer op. Vaak zit er dan niets anders op dan hetzelfde wapen nog een keer te kopen... :(
Is dit een bug of hoort dit zo? Ik vind het nergens op slaan in ieder geval.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Het hoort zeker niet, dus het lijkt me inderdaad een bug. Misschien te veel weight, of pak je dan nog wel items op?

Ik zou BioWare er eens over mailen iig. (of nieuwste versie proberen, als je die nog niet hebt)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 19:42 schreef xerix het volgende:
Ik heb de laatste tijd nogal vaak dat als ik van wapen verwissel hij het wapen wat ik op het moment van verwisselen op de grond pleurt en stug zegt dan m'n inventory vol is terwijl ik zowat 2 lege 'bladzijden' heb in mn inventory?!
En al gooi ik dan ook nog eens de helft weg uit m'n inventory, hij pakt het wapen gewoon niet meer op. Vaak zit er dan niets anders op dan hetzelfde wapen nog een keer te kopen... :(
Is dit een bug of hoort dit zo? Ik vind het nergens op slaan in ieder geval.
Dat hoort wel(hoe onhandig het ook is). De inventory probeert namelijk niet om je spullen zo efficient mogelijk in te delen, maar gooit het er gewoon in. Zo kan een heel tabblad vol zitten met 2 armors. Veel magic bags kopen om alles in te proppen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:04 schreef H3!N het volgende:

[..]

Dat hoort wel(hoe onhandig het ook is). De inventory probeert namelijk niet om je spullen zo efficient mogelijk in te delen, maar gooit het er gewoon in. Zo kan een heel tabblad vol zitten met 2 armors. Veel magic bags kopen om alles in te proppen dan maar.
Die dingen zijn vooral handig voor de enorme hoeveelheid potions die je vindt. Ik heb er een voor potions, wapens, en een voor ander spul... het gaan er nog wel meer worden denk ik. Bijkomend voordeel is dat ze het gewicht van de spullen verminderen. Die vermindering loopt van 20% tot 80% zo te zien. Zit er ook een "echte" bag of holding in het spel, die bijna een onbeperkt aantal items kan bevatten en die het gewicht met 100% vermindert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 17:34 schreef Vision het volgende:
heb nu eindelijk mijn NWN kopie kunnen halen. Nu nog wachten op mijn videokaart zodat ik 'm kan draaien :)

alleen heb ik 1 vraag, naar aanleiding van deze foto:

[afbeelding]

die 'quick reference card' en de map die bij die set zitten, zitten die er standaard bij, want bij mij ontbreken die dus :(
Het wordt tijd dat ik royalties ga vragen voor dat plaatje... :P

Het klopt inderdaad, die kaart en de Quick Reference Card moeten er gewoon inzitten. Die zitten in elk spel van Bioware dat ik heb.

Edit:
Dufkop. Dat had je natuurlijk ook in de vorige post kunenn zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
FirePower: Jep, kon ik kopen by Aribeth voor zo'n 40k :+

Jammer dat ik level 1 was ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:33 schreef The Will het volgende:
FirePower: Jep, kon ik kopen by Aribeth voor zo'n 40k :+

Jammer dat ik level 1 was ;)
Debiel die level restricties. Dat is zeker overgenomen van Diablo?

Zijn die level restricties een "feature" van D&D 3E, of bestaan die alleen in NWN? Want ik vind nu niet dat ik een bepaald level nodig heb om iets in een Bag of Holding te kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Dat level 1 bedoelde ik meer mee dat ik pas 300 GP had ofzo :+

Ben je bekend met het fenomeen 'Munchkin'? Dat zijn users die alleen spelen om supergoed te worden, en zoveel mogelijk sterke enemies crushen. Die level restricties zijn er om Munchkins tegen te gaan (denk ik). Persoonlijk lijkt me er geen flikker aan om met een Sword of the Gods +10, Full Plate Mail +10, Shield dat Saving Throws +20 doet, etc.. (heel erg overdreven, but you get my point ;))

En vergelijk NWN nooit, maar dan ook nooit met Diablo! Het heeft zoveel meer diepgang, zoveel meer gespreksmogelijkheden, en ga zo nog maar even door.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 21:11 schreef The Will het volgende:
Dat level 1 bedoelde ik meer mee dat ik pas 300 GP had ofzo :+

Ben je bekend met het fenomeen 'Munchkin'? Dat zijn users die alleen spelen om supergoed te worden, en zoveel mogelijk sterke enemies crushen. Die level restricties zijn er om Munchkins tegen te gaan (denk ik). Persoonlijk lijkt me er geen flikker aan om met een Sword of the Gods +10, Full Plate Mail +10, Shield dat Saving Throws +20 doet, etc.. (heel erg overdreven, but you get my point ;))

Inderdaad, daar is geen zak aan. Maar ik vind het belachelijk dat, indien ik een zwaard vind, dat ik het niet kan gebruiken omdat ik nog een level te weinig heb of zo. Je vind sowieso veel minder spul dan in de BG series... niet dat dit slecht is hoor. Nu is het vinden van een level 6 spell weer de moeite waard! :P

En vergelijk NWN nooit, maar dan ook nooit met Diablo! Het heeft zoveel meer diepgang, zoveel meer gespreksmogelijkheden, en ga zo nog maar even door.

Natuurlijk. Maar sommige dingen zijn echt wel geïnspireerd op Diablo. (Bijvoorbeeld de werking van je Inventory.) Ik vind dat heel D&D 3E erg op Diablo's leveling systeem lijkt. Die feats die je krijgt, required feats voor dat je bepaalde anderen kunt krijgen, level restricties op items, de generale XP tabel... dat geeft qua spelen een gevoel van "diablo onder D&D", al is het dan qua spel veel uitgebreider.

Edit:
Spelfout. Er staan teveel -d -t -dt fouten op dit forum. Ik begin ze zelf ook al te maken als ik niet oplet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
"Bijvoorbeeld de werking van je inventory"

Leg uit... Bedoel je met hokjes, en vakjes waar je armor/wapen/schild/etc in moet slepen? Dat is echt niet van Diablo hoor ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 01:54 schreef The Will het volgende:
"Bijvoorbeeld de werking van je inventory"

Leg uit... Bedoel je met hokjes, en vakjes waar je armor/wapen/schild/etc in moet slepen? Dat is echt niet van Diablo hoor ;)
Ja, dat bedoelde ik, onder andere.
De henchman opzet...
De classbased skills...

Begrijp me hier niet verkeerd: niet alles aan Diablo is slecht. Er zaten best goede ideeën in, en het was zelfs een leuk spel. Maar geen RPG, IMHO. NWN is een mooi spel, vooral ook de mogelijkheid om eigen modules te maken is mooi. Maar de official campaign is op RPG gebied minder goed (ik zeg met opzet niet "slechter") dan de BG serie. Torment was qua RPG het beste, maar daarvan beviel me de setting niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
[score een post mode]

WOEI :D IK heb hem ook EINDELIJK (moest er 2 mensen op het postkantoor voor wurgen maar ja, das een ander verhaal ;)).

Zo, en nou cd'tjes er in flikkeren :D

[/score een post mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 10:11 schreef IceStorm het volgende:
[score een post mode]

WOEI :D IK heb hem ook EINDELIJK (moest er 2 mensen op het postkantoor voor wurgen maar ja, das een ander verhaal ;)).

Zo, en nou cd'tjes er in flikkeren :D

[/score een post mode]
En nu maar hopen dat je playcd niet stuk is of zo, waarna je de kopie moet omwisselen, wat dan weer 2 maanden duurt... :P

(ok, ok, ik hou m'n kop al :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
ben net begonnen met het spel, wel wennen met 1 char en een henchman, maar wel cooler zo, anders veels ste makkelijk.

ben al bezig en genoeg te doen maar iemand weet hoe ik hier doorheen moet komen ?

beggars nest naast de academy

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dtjiang/pics/nwn.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm is dit spel ook geschikt voor iemand van 14 jaar? Mijn engels is perfect maaruhm, of ik het leuk vind :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Als je van RPG's houdt: Ja. Als je er niet van houdt zou ik het niet doen als ik jou was.

En FirePower ik zeg ook zeker niet dat Diablo slecht is ofzo, ik heb het zelf, net als vele anderen, met veel plezier gespeeld. Het enige wat ik slecht vind, is dat het is uitgebracht als RPG terwijl het overduidelijk een Hack & Slash is. (nou ja, en dat alle difficulties hetzelfde zijn, is saai ;))

Maar goed, nu weer terug naar NwN ;)

There is no magic.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste