Het grote NWN ervaringen/hulp topic 1 **Spoilers**

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
<center>Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/NWN.jpg</center>

Aangezien er een hoop mensen al een lange tijd op NeverWinter Nights (vanaf hier lekker NWN te noemen :+) zitten te wachten en het spel vanaf heden ook legaal in den Nederlandschen winkelsch te koop is een groot mooi centraal topic.

Ten eerste: Wat is NWN?
NWN is een Roleplaying Game (RPG) gebaseerd op de D&D 3rd edition rules. Voor de mensen die D&D spelen is het spelen van NWN dus een eitje (wat regels betreft ;)) en voor de mensen die geen idee hebben wat (A)D&D is is het ook een eitje aangezien alles helder uitgelegd is.
Voor een uitgebreidere beschrijving kun je hier terecht: KLIK

Naast de singleplayer actie gaat NWN (hopelijk) de geschiedenis in als de eerste RPG waarbij je je eigen werelden en adventures kan maken en die lekker online kan gaan spelen. Als alles is zoals men beloofd heeft kan iedereen zometeen zijn eigen DM zijn en lekker maken wat hij (of zij ;)) wil om vervolgens die avonturen aan mensen voor te schotelen.

Nog wat links:

Officiele NWN page: http://nwn.bioware.com/
Officiele NWN forum: http://nwn.bioware.com/forums/

[topic=213973]

Waar is dit topic voor bedoeld?
Gewoon om iedereen een indruk te geven van het spel, dus inclusief vragen, opmerkingen, screenshots, etc :).

Pas op, er kunnen (komen ;)) SPOILERS in voor als mensen oplossingen aangereikt krijgen voor bepaalde quests. Lees dus voorzichtig als je dat NIET wil horen ;).

Mocht ik voor de rest nog iets vergeten zijn dan voeg ik dat later wel in.

Nog een klein vraagje afhandelen. Er is nogal wat verwarring geweest in wat voor verpakking NWN op de markt zou komen.
Een van onze mede-GoT-ters (FirePower had mazzel en kreeg als een van de eerste mensen in Nederland (nou ja, gok ik :)) NWN mee bij Dynabyte. Resultaat, eindelijk opheldering in de vorm van een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwn.jpg

Oftewel,

- "Grote" DVD doos
- 3 Cd's in sleeves
- Handleiding a 218 pagina's
- Reference card
- Map (helaas geen 'cloth' map zoals eerder werd gesuggereerd).

Veel plezier met het spelen van NeverWinter Nights!

* IceStorm is nog in afwachting van zijn eigen NWN exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Mooie introductie, paar taalfouten maar zo'n puritist ben ik ook weer niet. :)
Enjoy!!

Wie maakt 'Het grote NWN builders topic 1' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het spel eerst nog krijgen :(
Maarja...je kan niet alles hebben...Beta was al leuk genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bid al 2 jaar dat ik die BoiWare server kan bereiken door die *** router/firewall :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nog maar begonnen met spelen en kzit al vast. (nog nie veel gespeeld maar toch)
In de trainingzaal kom ik niet verder.
Iemand?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het probleem dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!
vanmiddag om 1uur wordt er mij in de GameMania te Merksem een exemplaar van NWN overhandigt 8-) 8-) 8-) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 10:34 schreef Hacku het volgende:
Nog maar begonnen met spelen en kzit al vast. (nog nie veel gespeeld maar toch)
In de trainingzaal kom ik niet verder.
Iemand?
In de zaal moet je 2 npc's aanspreken en wat trainen. Daarna moet je nog, bij b.v. rogue, een class specifieke cursus volgen. Fighter en barb volstaan met enkel combat-training. Clerics en paladin moet divine training doen, magic users arcane-training.
Mocht je daarna nog vastzitten horen we het wel...
Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm ,ik ken nix maar dan ook niks van D&D ,wat voor een char zou ik dan maken ??

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
what! issie uit?

how could that happen without my knowledge. anyways, ik spoed mij maar direct naar de winkel.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 10:49 schreef yegor het volgende:
euhm ,ik ken nix maar dan ook niks van D&D ,wat voor een char zou ik dan maken ??
Fighters zijn standaard het makkelijkste om mee te beginnen (in 'echt' (A)D&D iig).Een fighter hoeft namelijk alleen maar te slaan en niet na te denken welke spel hij NOU weer eens zou moeten gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 10:50 schreef Marruk het volgende:
what! issie uit?

how could that happen without my knowledge. anyways, ik spoed mij maar direct naar de winkel.
In Belgie maat :p
Fighters zijn standaard het makkelijkste om mee te beginnen (in 'echt' (A)D&D iig).Een fighter hoeft namelijk alleen maar te slaan en niet na te denken welke spel hij NOU weer eens zou moeten gaan proberen.
thx :) zal dan maar een barbarian ofzow pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 10:54 schreef yegor het volgende:
In Belgie maat :p
In Nederland wordt hij ook al verkocht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

ik heb nu wat meer ervaring met mijn dwarven (fighter 1) (cleric X) combinatie en dat schopt kont. Vooral ff uitgeleefd in de beggar area.

'you cannot stop me, i have incredible power, i'll show you'

*enter zombie lord*

hmmm.. wat zou 'turn undead' doen? >:)

Henchman nog niet nodig gehad. Kost alleen maar XP. Als ik het alleen niet red heb ik altijd nog mijn 'dire wolf' ;)

Vooral leuk door powerattack/cleave combo.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm vraagje : kan je al online spelen of is dat nog niet n orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kun je de key vinden van de middelste kamer in de warren of the damned hal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is "DM" ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 11:31 schreef k0ekie het volgende:
Oh uhm sorry ;).

DM staat voor Dungeon Master. In (A)D&D is dat de persoon die een spelsessie leidt. Hij vertelt de spelers wat ze zien en neemt de rol van bijv omstanders/marktkooplui op zich. Hij is de persoon die de wereld 'bedenkt' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 11:31 schreef k0ekie het volgende:
Dungeon Master ofwel Dice Maniac... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu ook tekoop bij...errr...wacht ff...ik zeg het wel als ik hem hem...anders gooi ik straks mijn eigen ruiten in :D
iig...hij is nu ook bij veel andere winkels tekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Kan ik ook ergens een demo downloaden? Het ziet er namelijk erg kicken uit ...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 12:02 schreef GuaRRand het volgende:
Hij is nu ook tekoop bij...errr...wacht ff...ik zeg het wel als ik hem hem...anders gooi ik straks mijn eigen ruiten in :D
Maxx Software in Rotjeknor toch... :)
Sorry, kon het niet nalaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Is er nou al informatie over de collectors edition?? Wil nl. wel graag weten of deze komt of niet enzo wel, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 12:04 schreef Knakker het volgende:
Kan ik ook ergens een demo downloaden? Het ziet er namelijk erg kicken uit ...
Er komt geen demo heb ik ergens gelezen (op NWN forum ;)). Omdat hij veels te groot zou worden onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Ok, ik heb een aantal vragen

Misschien

>>>> SPOILER <<<<<<

In Blacklake heb je links onderin een meisje zitten voor een deur. Binnen is een boekenkast die open gaat met een spreuk. Maar daarbinnen is een deur, hoe gaat die open?

In Beggar's nest is ook een huis met een blauwe magical deur in een huisje iemand een id hoe die open gaat?

En ik heb een ketting van Masterson met quest, wat moet ik daar mee?

Verder erg leuk spel, toch vind ik het jammer dat ik maar de controle heb over 1 persoon ipv allemaal zoals BG2

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Op donderdag 27 juni 2002 11:14 schreef ingeni het volgende:
waar kun je de key vinden van de middelste kamer in de warren of the damned hal?
in een van de hoekkamers geloof ik. er zijn er twee. Ze liggen op enkele corpses. gewoon ff alle lijken doorzoeken

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 19:38
Ik hoop dat dit topic ook voor techinische problemen is :) Zo niet dan sorry ;)
Vaak als ik NWN afsluit krijg ik een fijne vastloper. Ik zie me desktop dan en hoor een kleine tuut en thats it dan moet ik resetten. Meestal als gevolg dat mijn save games ook corrupted zijn en das niet zo fijn :'(

Weet iemand hier iets meer van?

Ik draai:
Windows XP op een Athlon XP +1800 met een asus 8200 Geforce 3 ti-200 met de 23.11 detonator drivers. Het geluid wordt verzorgt door mijn Soundblaster Audigy player met nieuwste drivers.
Nieuwe drivers voor de gf3 nog niet geprobeerd alleen dat lijkt me het geval ook niet echt want grafisch gaat er niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 12:02 schreef GuaRRand het volgende:
Ik ga *nu* op zoek naar een winkel hier in de buurt waar ze spellen verkopen, in de hoop dat hij er ligt..
Ik dacht dat hij morgen pas uit zou komen in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

[b]Op donderdag 27 juni 2002 12:49 schreef
Nieuwe drivers voor de gf3 nog niet geprobeerd alleen dat lijkt me het geval ook niet echt want grafisch gaat er niets mis.
zou toch ff detonator 28.xx / 29.xx installeren. Het is gewoon eng hoeveel jouw systeem op de mijne lijkt en ik heb nooit problemen.

Technisch:

23.xx drivers zijn (geloof ik) niet volledig compatible met de nieuwste DX en openGL. dus zou toch kunnen

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Op donderdag 27 juni 2002 12:15 schreef Holy_Paladin het volgende:
Is er nou al informatie over de collectors edition?? Wil nl. wel graag weten of deze komt of niet enzo wel, wanneer?
Ik ga zo maar ff naar Infogrames bellen.

Heeft iemand dat informatie nummer nog bij de hand?
Stond wel ergens in 1 van die topics maar geen id waar. Misschien dat iemand 'm had opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxx Software in Rotjeknor toch...
Sorry, kon het niet nalaten....
Bijna... Niet in R'dam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Zijn er trouwens nog GoTters die naar de NWN release-party in het Cybergate Cafe in Tilburg gaan??
Zelf heb ik het spel gistermiddag al opgehaald, zou eigenlijk vanavond gaan... maar ja; thuis spelen of in Cybergate... :?
Als er GoTters gaan ben ik wellicht geneigd mijn tronie te laten zien... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff snel een modje gemaakt.. (gewoon een leveltje met beesten :))

Alleen weet niet hoe je het opstart iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[quote]

Op donderdag 27 juni 2002 09:58 schreef Bajo:
--------------------------------------------------------------------------------
Dit las ik net op de forum...
Hopelijk krijg ik hier geen problemen mee.
Ook windows 2000 gebruikers die problemen hebben, moeten een patch halen bij M$.
We may need to prevent any background programs from interfering with our program. To do this, we just need to make a couple of modifications to the system.

Go to the Start menu, and choose Run. Delete anything on the Open line that you'll find there, and type in the work MSCONFIG. Click on OK, and that will bring up a program called the System Configuration Utility.

Look down the list of startup items (not the tab labeled Startup), and choose Selective Startup. If you don't see this, make sure you've clicked on General, near the top of the window. Once you've chosen Selective Startup, uncheck every item beneath it, except for 'Process System.INI file' and 'Process Win.INI file'. Once you're done here, click OK, and let it reboot your computer.

This procedure prevents any programs from starting up when you boot your computer, stopping them from running in the background. They will stay disabled until you actively turn them back on, which you can do by repeating this procedure, but choosing 'Normal Startup' when you'd normally choose 'Selective Startup'.

First, go to the Start Menu, and choose Settings, then Control Panels. That will activate your Control Panels. Once that's up, double-click on Multimedia, which will bring up a window displaying some information about your sound card.

Check your Preferred Device, listed under the Playback section. Make sure it is set to your sound card, and not something like Game Compatible Device or Wave for Voice Modem. That done, check 'Use Only Preferred Devices' at the bottom of the window.

In order to change the Sound Hardware Acceleration, you'll need to click on Advanced Properties, under the Playback box. If you find one under the Recording box, ignore it. Then, once the Advanced Properties are open, click on Performance, and you'll see the Sound Hardware Acceleration.

Turn that setting down to the second notch, called Basic Acceleration. That should disable the Sound Hardware Acceleration enough for your game to operate properly. Once you've done that, click Ok, and close down all of those windows.
[/quote]

Iemand dit al geprobeerd?
Zo, ja helpt het?

Dit gaat over het tijdelijke `freeze` probleem, dit maakt het spel heel iritant speelbaar.
Ik heb een gf4ti4400, 512ddr en athlon1.33 en een audigy.
Het zou moeten draaien dus.

Kijk ook op het Bioware NWN forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 13:54 schreef k0ekie het volgende:
Ik heb ff snel een modje gemaakt.. (gewoon een leveltje met beesten :))

Alleen weet niet hoe je het opstart iemand een idee?
Gewoon in je modules map gooien in nwn install dir en dan nieuw game. Daar ken je ook kiezen voor other modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Icestorm, kun je niet een appart problemen topic maken?
Als ik op het Bioware forum kijk zijn dit er genoeg en als iedereen z`n mening dropt wordt hier niemand mee geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 14:02 schreef Maiar het volgende:
Icestorm, kun je niet een appart problemen topic maken?
Als ik op het Bioware forum kijk zijn dit er genoeg en als iedereen z`n mening dropt wordt hier niemand mee geholpen ;)
I agree.
Als ik hulp zoek en moet dit tussen eventuele spoilers gaan doen ben ik niet blij. Over een maand, als iedereen de campaign van Bioware heeft uitgespeeld, dan mag het geen probleem heten.
Nu zou een aparte 'Het grote NWN probleem topic 1' en 'Het grote NWN ervaringen topic 1' een goede scheiding zijn.
Mijn eerdere optie van een 'Het grote NWN builder topic 1' is wellicht niet nodig of onder de 'probleem' topic te plaatsen.
Just my 2 Euro-cents... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAARGH!!

Nog een uur wachten....
15:00 op z'n vroegst...

Wordt gek van die JoJo acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 14:20 schreef GuaRRand het volgende:
AAARGH!!

Nog een uur wachten....
15:00 op z'n vroegst...

Wordt gek van die JoJo acties
En zometeen krijg je het bericht dat het feestje niet doorgaat... ;(
Is er dan geen enkele winkel bij jou in de buurt die het spel al heeft?? :?
Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHA JIPIE PRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
[/flipmode] :D

He's installed and ready to play *tromgeroffel*
this is the first time running NWN on this machine ...Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met je character van je eigen mod online spelen ?

zo ja,hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Op donderdag 27 juni 2002 13:09 schreef Belgar het volgende:

[..]

zou toch ff detonator 28.xx / 29.xx installeren. Het is gewoon eng hoeveel jouw systeem op de mijne lijkt en ik heb nooit problemen.
Ik heb toch maar de nieuwe 29.nogwat drivers geinstalleerd en tot zover geen crash problemen. Het was ook niet elke keer dat die crashde dus dat maakte het al extra vaag. Nou hopelijk kapt ie er nu mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag: hoe versla ik het slangemens yuan-ti in de warren of the death(ofzo)

ze summoned shadow fiends en die zijn vet sterk... zijzelf trouwens ook :)

ik ga elke keer hard kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Kun je van internet adventures downloaden voor in een single player campaign? Of is dat alleen mogelijk als je multiplayer speelt? Ik ga NWN voornamelijk SP spelen, dus dit zou voor mij wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

5 minuten en ze was dood. Dire wolf op af gestuurd en wat silence spells etc gegooid. Daarna doodleuk afhakken. Niet eens een heal gebruikt.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 15:10 schreef Vertex het volgende:
Vraagje:

Kun je van internet adventures downloaden voor in een single player campaign? Of is dat alleen mogelijk als je multiplayer speelt? Ik ga NWN voornamelijk SP spelen, dus dit zou voor mij wel interessant zijn.
Check the files sectie van The Vault (zie sig.)

Trouwens; ik zie een hoop vragen die gewoon in de manual beantwoord worden of in de FAQ van NWN-site staan... Wordt er niet meer gelezen :?
NFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:10 schreef Belgar het volgende:
5 minuten en ze was dood. Dire wolf op af gestuurd en wat silence spells etc gegooid. Daarna doodleuk afhakken. Niet eens een heal gebruikt.
ik ben een paladin en heb die rooie halforc als buddy
ik kan geen majic gebruiken en mijn henchman is na 1 vuurbal dood....

onmogelijk bijna dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuan-ti versla je door alleen op haar te orienteren, als zij dood is verdwijnen die andere undead want die zijn onder haar spreuk.

Ik ben zelf een monk, beste techniek tegen casters is ze eerst met stun fist slaan, en dan knockdown's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41
ZO Nu ben ik ook trotse bezitter ven het ORG spel NWN :9~

En nu maar hopend at die kleine foutjes er uit zijn :)

zo niet dan blijft het een goed spel ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 18-10 04:47
Ik ben ergens beland, waar achter de kast een dungeon zit, na een aantal simpele skeletons te hebben uitgeschakeld, staat er ergens in het hoekje een kist die met een rode gloed wordt aangegeven.

Dit betekend dus dat de kist op springen staat, maar hoe open je zonder hem aan te raken die kist? <--
Ik ben Fighter en ben zielig laag met spells.
Ik zit op 4500 naar 6000 toe voor level up.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:29 schreef bad1tje het volgende:
Yuan-ti versla je door alleen op haar te orienteren, als zij dood is verdwijnen die andere undead want die zijn onder haar spreuk.

Ik ben zelf een monk, beste techniek tegen casters is ze eerst met stun fist slaan, en dan knockdown's gebruiken.
het vervelende is dat mijn henchman op die summoned gasten gaat inrammen en niet op dat wijf :(
dat kan je nergens instellen... best wel minder eigelijk hij pakt gewoon wat ie ziet. soms gaat ie ook zelf op avontuur. erg vervelend ik wil dat ie doet wat ik zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Op donderdag 27 juni 2002 15:38 schreef H3!N het volgende:

[..]

het vervelende is dat mijn henchman op die summoned gasten gaat inrammen en niet op dat wijf :(
dat kan je nergens instellen... best wel minder eigelijk hij pakt gewoon wat ie ziet. soms gaat ie ook zelf op avontuur. erg vervelend ik wil dat ie doet wat ik zeg ;)
Ehm, je kan je henchman WEL commando's geven hoor. Ik weet niet precies meer of je exact kan aangeven welke vijand hij precies moet aanvallen, dacht het niet. Maar je kan wel aangeven 'blijf hier', 'val dichtsbijzijnde figuur aan' etc.

Als ik me goed herinner op hem klikken dan rechtermuisknop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:38 schreef H3!N het volgende:

[..]

Tomi valt altijd degene aan die ik ook aanval, ook al was hij in gevecht met iemand anders. Ik weet niet of dat door zijn character komt of omdat ik altijd 'Guard me' zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:38 schreef Bajo het volgende:
Ik ben ergens beland, waar achter de kast een dungeon zit, na een aantal simpele skeletons te hebben uitgeschakeld, staat er ergens in het hoekje een kist die met een rode gloed wordt aangegeven.

Dit betekend dus dat de kist op springen staat, maar hoe open je zonder hem aan te raken die kist? <--
Met alle ranged weapons, pijl/bolts/bullet. Ik gebruik altijd lightbow, de kist ontploft(samen met de trap) en dan komt er een zakje met de inhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 15:38 schreef Bajo het volgende:

Ik ben wizard en blaas hem dan gewoon op met een fireball oid. Of ik incasseer hem gewoon, bijna altijd lukt dat wel. De trap doet ook elke x een ander hp's damage dus je kan het proberen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k i know maar toch een vraagje : ingame klopt de "skins" vd chars nietzo ,juiste kleuren maar voor de rest klopt het echt niet (enkel de chars)

kan dit omdat ik bij de instalatie enkel 64bit blabla heb geinstaleert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net in de prison dat ventje in die Head Goaler 'verslagen'. Maaruh wat moet je nu doen in die kamer?
Of moet je daar helemaal weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 16:38 schreef RaceAap_NL het volgende:
Ik heb nu net in de prison dat ventje in die Head Goaler 'verslagen'. Maaruh wat moet je nu doen in die kamer?
Of moet je daar helemaal weg :?
Iets van die brains pakken en dan idd terug gaan naar aldireth(?). Via die steen gaat snelst

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
De eerste met een probleem mag een algemeen problemen topic maken maar doe het wel helder (anders moet ik er in gaan rommelen :P).

Telefoonnummer van Infogrames Benelux:

040-2393555

Ik hou me aanbevolen voor info over de Collectors Edition :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Op donderdag 27 juni 2002 16:58 schreef IceStorm het volgende:
Ik hou me aanbevolen voor info over de Collectors Edition :).
Ik heb de hele Bioware site hiernaar afgezocht, kan geen officiele statement hierover vinden.. :?
Mocht er toch een uitkomen zou je gerust een paar maanden kunnen wachten. Gewoon de huidige kopen of hem uit de States laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik kwam vandaag bij de plaatselijk Games boer om ff te zien welke versie hij verkocht.
(Doos of DVD ect.)
Ik zag 'm niet in de rekken staan (duh :P) dus ik vroeg die kerel wanneer ie 'm kreeg.
Hij is uitgesteld, hij komt in ongeveer midden Augustus uit.
Okay dan :? |:(
Ik heb 'm trouwens al, maar als de multiplayer echt zo goed is als mensen zeggen wil ik 'm wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k tis weer zo'n kutzooi :
door mijn *** router kannie niet naar Gamespy connecten :'(

langs welke poort connect het spel ?
en hoe configureer ik de firewall ??
[router:DLINK DI-804]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:20 schreef yegor het volgende:
k tis weer zo'n kutzooi :
door mijn *** router kannie niet naar Gamespy connecten :'(

langs welke poort connect het spel ?
en hoe configureer ik de firewall ??
[router:DLINK DI-804]
Poorten en connecties: staat allemaal in de Readme.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat de minimale system specs zijn voor NWN? Ik kan hier op 't werk raar genoeg niet op de site van bioware :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Op donderdag 27 juni 2002 17:26 schreef Vision het volgende:
weet iemand wat de system specs zijn voor NWN? Ik kan hier op 't werk raar genoeg niet op de site van bioware :?
min=
P2 450
WIN 98 2000(sp2) XP
98 MB ram
1,2 gig hd
8 x cdrom of dvd
16 MB tnt2 kaart

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:29 schreef Blackhole het volgende:

[..]

min=
P2 450
WIN 98 2000(sp2) XP
98 MB ram
1,2 gig hd
8 x cdrom of dvd
16 MB tnt2 kaart
ah. morgen dan maar aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinter Nights System Requirements

The current Windows system requirements for Neverwinter Nights are as follows:

450 MHZ processor is vereist, 800 MHZ is aanbevolen.

96 MB ram is vereist in Win98, 128 aanbevolen.

Een TNT2 is vereist, Geforce aanbevolen.

1,2 GB HD ruimte vereist, 2.0 Aanbevolen.

Kortom, op alle vlakken voldoe je net aan alle vereisten maar zit je ruim onder het aanbevolen systeem. Het kan dus net, maar verwacht niet dat het soepel loopt, en je zult op lage resolutie/texture-details moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fightclub (gauntlet) onder de bar in blacklake is best wel koel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 17:46 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Is dat in die bar aan het pleintje op het begin?
Er zit daar nl wel een deur die niet open wil :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:40 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Neverwinter Nights System Requirements

The current Windows system requirements for Neverwinter Nights are as follows:

450 MHZ processor is vereist, 800 MHZ is aanbevolen.

96 MB ram is vereist in Win98, 128 aanbevolen.

Een TNT2 is vereist, Geforce aanbevolen.

1,2 GB HD ruimte vereist, 2.0 Aanbevolen.

Kortom, op alle vlakken voldoe je net aan alle vereisten maar zit je ruim onder het aanbevolen systeem. Het kan dus net, maar verwacht niet dat het soepel loopt, en je zult op lage resolutie/texture-details moeten spelen.
ik zit overal (ruim) boven aanbevolen, behalve videokaart (heb een brakke voodoo2), maar die wordt dus volgende week vervangen (ben nog aan 't twijfelen tussen Radeon/GF4 4200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II_BurN_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 16:00
Op donderdag 27 juni 2002 17:46 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Vooral als je die baas verslaat ! $$$ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 17:59 schreef Vision het volgende:

[..]

ik zit overal (ruim) boven aanbevolen, behalve videokaart (heb een brakke voodoo2), maar die wordt dus volgende week vervangen (ben nog aan 't twijfelen tussen Radeon/GF4 4200)
1 × 900 MHz = 900 MHz
AMD Athlon 900MHz 256 MB SDram 80 gig hdd storage diamondspeedstar a70 creative labs voodoo2 12 mb

Die?
Met andere video kaart kan je het zeker prima spelen ja

Maarre hoe kom je bij die gaunlet dan? Is dat door die deur in die bar die bij mij dicht blijft?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Voor de liefhebbers heb ik een appart problemen topic gemaakt: [topic=536354/1/200]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:14
Waarom worden er geen pics meer gepost? ;(

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me da Headbanger zal wat screenshots maken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik de key kan vinden van de middelste kamer van de warrens of the damned??

ik loop nu al 3 uur te zoeken want ik weet dat ik hem ergens heb laten slingeren.

hulp zou erg geapprecieerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 17:50 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Is dat in die bar aan het pleintje op het begin?
Er zit daar nl wel een deur die niet open wil :(
Je moet erest een pasje halen bij de trade of blades, bij zo'n gast die daar staat. Dan ga je naar die bar, ruil je die pas in voor een sluetel,dan meot je ff het toernooitje winbnen,en dan wordt je eigenaar,en kan je af en toe je geld op komen halen :) (prijzengeld enzo).

Zorg wel voor een henchman, anders kan dat toernooi best taai zijn (niet ECHt moeilijk). Ik was level 7 fighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 18:28 schreef II_BurN_II het volgende:

[..]

Vooral als je die baas verslaat ! $$$ !
idd, krijg je 200 caH, EN JE KAN LATER JE " WINSTEN" GAAN OPHALEN :).

kut caps hangt :) soz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
vraagje, hoe is het grafisch? dungeon siege vond ik bijvoorbeeld grafisch geen fluit voorstellen (ik is nogal kritisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:14
Op donderdag 27 juni 2002 19:58 schreef VeldKoe het volgende:
vraagje, hoe is het grafisch? dungeon siege vond ik bijvoorbeeld grafisch geen fluit voorstellen (ik is nogal kritisch)
Als je Dungeon Siege niks vind qua graphics raad ik je toch echt aan om een ander genre te gaan spelen (FPS ofzo)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 20:13 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Als je Dungeon Siege niks vind qua graphics raad ik je toch echt aan om een ander genre te gaan spelen (FPS ofzo)
nou, probleem met dungeon siege was de enorm geringe diepte, puur hack&slash zonder enige diepgang was dat, en zo'n game heeft om het algehele niveau omhoog te trekken en om het interessant voor mij te maken iets nodig wat dan die mindere gameplay weer goed maakt, maar als nwn zoveel beter is in gameplay.. dan boeit het me grafisch weinig wat het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II_BurN_II
Ik heb als Fighter de Feat 'Weapon Focus' en 'Weapon Specialization' maar daat staat tussen haakjes Longsword achter , hoe kan ik dit veranderen in Greatsword? of heb ik daar niks aan?

Ik gebruik namelijk GreatSword...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 19:53 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Je moet erest een pasje halen bij de trade of blades, bij zo'n gast die daar staat. Dan ga je naar die bar, ruil je die pas in voor een sluetel,dan meot je ff het toernooitje winbnen,en dan wordt je eigenaar,en kan je af en toe je geld op komen halen :) (prijzengeld enzo).

Zorg wel voor een henchman, anders kan dat toernooi best taai zijn (niet ECHt moeilijk). Ik was level 7 fighter.
Ahh ok dan, thnx, ik ben nu ook bar eigenaar :)

Ik vond die gevechten trouwens super simpel. Mijn panther+half orc henchman erop af sturen en zelf (Elf Wizard Evoker) fireball erop en dood :)

Iemand trouwens antwoord hierop?

In Blacklake heb je links onderin een meisje zitten voor een deur. Binnen is een boekenkast die open gaat met een spreuk. Maar daarbinnen is een deur, hoe gaat die open?

In Beggar's nest is ook een huis met een blauwe magical deur in een huisje iemand een id hoe die open gaat?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je geloof ik een nieuwe feat leren, maar dan als greatsowrd. Anders zou je dat steeds kunnen wissleen al;s je een ander wapen zou gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 27 juni 2002 20:51 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Dan moet je geloof ik een nieuwe feat leren, maar dan als greatsowrd. Anders zou je dat steeds kunnen wissleen al;s je een ander wapen zou gaan gebruiken.
U is correct. Voor niets gaat de zon op. :)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje. Ik ben van plan om een SP campaign te maken (ben al druk bezig de scripttaal onder de knie te krijgen), maar wat denken jullie dat leuker is: een normale verhaallijn die voor alle rassen hetzelfde is, of een iets kortere verhaallijn die voor alle rassen anders is (dus dat je op een andere locatie begint, en ook andere objectives hebt), maar wel zo dat de verhaallijnen elkaar kruisen en beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

****SPOILER KINDA*****

Ok ik heb iemands hulp hier nodig. In chapter 2 wordt je erop uitgestuurd om 2 bewijsstukken te vinden waar de cult zich bevind. Ik heb er een gevonden in neverwinter wood.
MAAR diegen in charwood kan ik NIET vinden... ik kan in een of andere vage crypt komen onder charwood. Ik heb het probleem in het kasteel opgelost en het stadje gered maar ik heb nog geen bewijs gevonden.
Kan iemand mij een paar hints geven? De oplossing aandragen. Ik heb nu 2 volledige avonden en een hele middag daar rondgelopen en ik vind het effe genoeg ik wil iets anders zien als die pokkebomen... ik wil je allemaal platfikken...fireball fireball fireball..... oops got carried away.... please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 18:51 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Nou, vooruit dan maar..
M'n screenshots: www.outofbody.nl/nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II_BurN_II
Op donderdag 27 juni 2002 20:49 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Ahh ok dan, thnx, ik ben nu ook bar eigenaar :)

Ik vond die gevechten trouwens super simpel. Mijn panther+half orc henchman erop af sturen en zelf (Elf Wizard Evoker) fireball erop en dood :)

Iemand trouwens antwoord hierop?

Had in Peninsula (d8 ik) een boek gevonden waarin stond dat er 3 tombs zijn , Die in dat huis met dat kleine meisje is er dus een van. Er stond ook in t boekje dat je een Emerald ofzo in 't kistje naast de deur moet doen om die deur dus open te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10 09:16
Op donderdag 27 juni 2002 18:51 schreef -]MaRc0[- het volgende:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/nwn-einde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 21:59 schreef II_BurN_II het volgende:

[..]

Had in Peninsula (d8 ik) een boek gevonden waarin stond dat er 3 tombs zijn , Die in dat huis met dat kleine meisje is er dus een van. Er stond ook in t boekje dat je een Emerald ofzo in 't kistje naast de deur moet doen om die deur dus open te krijgen...
thnx, ik heb het kistje alleen al opgeblazen :)
nouja dan maar niet

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een screenshot van een grappige conversatie:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwnscreen1.jpg

Het plaatje kan niet verkleind worden, omdat dan de kwaliteit best slecht wordt... en de tekst bijna onleesbaar. (Najaa, nu zijn 800x600 plaatjes in .jpg formaat 72 kb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinter Nights v1.19 English

Simply press the Update button on your Neverwinter Nights Launcher.

This patch was put together to address creatures not using their Special Abilities.

1.19 Patch details:

- Creatures will now use their spell-like abilities again.
- Bards will no longer become illegal characters when changing modules after leveling up and removing spells.
- The chat client now ignores all non-existing '/' commands.
- Fixed the 'Bad Strref' GameSpy connection message.
- The game now sorts Community Names alphabetically in the chat portion of the Server Browser area.
- Made Neverwinter Nights work with DirectX debug DLLs.
- Added a Tech Support chat area in the Server Browser area.
- Fixed an issue with save game characters and moving between single and multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 18-10 16:08

delorean7

Let's take the Aston toni

Op donderdag 27 juni 2002 15:29 schreef bad1tje het volgende:

Dude mep gewoon die pillar weg en dan heb je ALLEEN die Yuan-ti nog maar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh... net geprobeerd met nieuwe char.. een sorc of wizard..

ligt het aan mij of is het echt bijna onmogelijk met 4hp?!?!?!
en die spells doen echt 0 damage. Je begint ook met te weinig geld om meteen een mercenary te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 18-10 04:47
Op donderdag 27 juni 2002 23:54 schreef ingeni het volgende:

en die spells doen echt 0 damage. Je begint ook met te weinig geld om meteen een mercenary te kopen
Het is idd wat moeilijk in het begin, maar met de juiste spells en summons moet het lukken.
Hoop saven en laden :)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:54 schreef ingeni het volgende:

Vind zo snel mogelijk een warrior-type henchman. Gebruik een familiar die kan vechten, zoals de panther of de Hell-Hound.

Als je genoeg spells krijgt, heb je ook defensieve spells. Dan wordt je wizard echt sterk. Maar hij zal nooit in de frontline kunnen staan. Je kunt level 20 zijn, als je onverwacht door een warrior wordt gepakt als wizard, dan ben je "de lnl".

(Als een wizard een goede spell zoals Sleep, of Confuse onverwacht op een warrior kan casten, dan is DIE genaaid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 21:59 schreef II_BurN_II het volgende:

[..]

Klopt, dat had ik ook gelezen, maar waar haal je die emerald?

edit: voor degene die het boek nog neit hebben:

In Peninsula, helemaal links, zit ergens in een huis een toegang tot een tombe, daar moet je in, door de volgende deur, en dan spreken met zo'n gast. Dan zit het boek in die chest die er staat.

Edit2: ik heb gister even allemaal subquests gedaan (art theft, the gauntlet, enz). Heb nu net met die Farmosa gesproken, maar ik meot even die mansion van die tovenaqar zien te vinden. FF zoeken nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:52

JJJ

Ik ben nu bezig met chapter 2, na Port Llast moet ik naar de grotten ten noorden van de stad. Nu loop ik erheen, en verderop is nog een (evil) stad, met ertussen een graveyard. Daar ben ik naar binnen gegaan, en op het einde is er een soort van mage die ik moet verslaan. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Hij is best wel erg sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik zoek OPHALA , waar zit dat mens ???

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste