_Christiaan_ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:14:
[...]
Ik wil dus wel boven en onder snijden

Uitgerekt beeld vind ik walgelijk en ik wil wel groot beeld, dus dan maar snijden. De TV detecteert automatisch zwarte balken, dus je hoeft nooit iets in te stellen. Echt heel mooi systeem en aan dat snijden ben je zo gewend.
Smarron schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:38:
[...]
Ik snij zeker niet. Ik wil geen vervormde lichamen zien. En bovendien. 4:3 uitzendingen vind ik de moeite niet eens waard om te gaan zoomen. Je verliest imho teveel boven en onder. Zijn toch alleen standaard programma's en series.
Ik heb de Sony KDL-40X2000 en daar kan ik op verschillende manieren een 4:3 uitzending "breedbeeld" bekijken:
1) wide: gewoon uitrekken, dat ziet er niet uit bij niet anamorfe 4:3 uitzendingen
2) zoom: zo ver ingezoomd dat boven- en onderkant weggesneden is, zonder zwarte balken anywhere. Alleen geschikt voor letterboxed 4:3 uitzendingen
3) 14:9: te vergelijken met zoom, maar dan minder ver ingezoomd. Nog kleine zwarte balken aan linker en rechterkant zichtbaar. Te gebruiken als er nog ondertiteling wegvalt bij een gezoomde 4:3 letterboxed uitzending
4) Smart: is te vergelijken met 14:9, maar dan wordt het beeld aan de zijkanten iets gerekt, waardoor de zwarte zijbalken wegvallen. Het midden van het beeld wordt echter met rust gelaten zodat het "rekeffect beperkt blijft (valt dan meestal niet op).
Meestal bekijk ik 4:3 uitzendingen dus in "Smart". Letterboxed 4:3 uitzendingen (zonder ondertitelingen of met ondertitelingen in het beeld zelf) bekijk ik in "Zoom". Wanneer de ondertiteling wegvalt (dooordat het in de zwarte "onderbalk" zit) dan bekijk ik die uitzendingen in "Smart". Wanneer ik het rekeffect toch op de één of andere manier te veel vind opvallen dan zou ik "14:9" kunnen kiezen, maar dat doe ik zelden...
Klinkt ingewikkeld, maar het is met 1 druk op de knop gedaan...
[
Voor 15% gewijzigd door
The_Sukkel op 26-05-2007 16:16
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450