Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
ik heb dus het mini lcd 20 x 4 met controller.
ik heb hem niet gesoldeerd zoals word verteld op de site van willumpie.
hij werkt wel, nog niet helemaal zoals het hoort, maar hij hij doet ut.
als ik hem nu wel zou omsolderen,..
gaat ie het dan beter doen?
wat is dan eigenlijk het verschil? en wie moet hem nu wel en wie moet hem niet omsolderen??
Thnx... helaas net te laat ...Creepy schreef op 16 augustus 2002 @ 12:42:
speed24: Een screen toevoegen in LCDInf. Dat je rows kan selecteren zonder screen is een bug in LCDInf ja
Als je LCD helemaal leeg is, wordt ie in elk geval goed geinitialiseerd.
ik heb de wijziging van Willumpie doorgevoerd, in de hoop dat LCD Smartie e.d. dan iets zouden gaan doen... maar helaas
Nu doet LCDInf ook niks meer...
Wordt het dan wordt het weer terugsolderen en dan LCDInf proberen ?
als je een kant en klaar lcd hebt laat dat dan lekker zo...speed24 schreef op 16 augustus 2002 @ 12:59:
[...]
Thnx... helaas net te laat ...
ik heb de wijziging van Willumpie doorgevoerd, in de hoop dat LCD Smartie e.d. dan iets zouden gaan doen... maar helaas
Nu doet LCDInf ook niks meer...
Wordt het dan wordt het weer terugsolderen en dan LCDInf proberen ?
de software komt wel voorelkaar.. het is gewoon wachten tot Creepy zo'n kabel heeft ..
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Het is de bedoeling een eigen driver te schrijven... maar eerst wil ik zeker zijn van de werking van m'n LCD.
Ik heb ff gekeken... Maar er is iets mis gegaan in mijn administratie...
Ja sorry
Het is dus zo dat de mensen die nu geen LCD hebben, er wel een besteld hebben gekregen...
Alleen door een voutje zijn die LCD's naar mensen gestuurd die niet betaald hebben, die ik er per ongeluk nog niet uitgehaald had!
Ik heb net een uurtje zitten te schuimen in mijn papieren archief, en kwam tot de ontdekking dat de aantallen precies kloppen met wat ik nog nodig had!
Ook dat die mensen dus daadwerkelijk niet betaald hebben... (volgens mijn formulieren)
Ik ga straks alle betalingsgegevens thuis vergelijken en bekijken om nog maals 1000% zeker van mijn zaak te staan...
Mocht het zo kloppen dan worden die mensen per mail aangeschreven en krijgen ze een brief thuis met een voorgefrankeerde enveloppe om de lcd's naar mij terug te sturen... Eenmaal binnen worden ze meteen doorgestuurd naar de eigenlijk eigenaren!
Als dat eenmaal gebeurd is, is deze actie officieël ten einde!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Een groot LCD + controller? Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Een groot LCD is dacht ik wel een standaard HD44780 controller, maar door die controller is de wiring net iets anders. Ik had wel 2 schema's gemaakt voor de HD66712, maar niet voor de HD44780. Als je hem omsoldeert zou het meteen moeten werken als je de HD44780 selecteert, en een bijkomend voordeel is dan dat het ook met Smartie, LCDdriver e.d. werkt zonder aanpassingen.speed24 schreef op 16 augustus 2002 @ 13:14:
Ik heb een groot 20x4 LCD ... die zou overal ondersteund moeten worden na de wijziging van Willumpie ( toch ?).
Het is de bedoeling een eigen driver te schrijven... maar eerst wil ik zeker zijn van de werking van m'n LCD.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik hoop van harte dat deze mensen willen meewerken en anders GOT_Knokploeg !!zwahiel schreef op 16 augustus 2002 @ 13:37:
Mensen...
Ik heb ff gekeken... Maar er is iets mis gegaan in mijn administratie...
Ja sorry![]()
Het is dus zo dat de mensen die nu geen LCD hebben, er wel een besteld hebben gekregen...
Alleen door een voutje zijn die LCD's naar mensen gestuurd die niet betaald hebben, die ik er per ongeluk nog niet uitgehaald had!
Ik heb net een uurtje zitten te schuimen in mijn papieren archief, en kwam tot de ontdekking dat de aantallen precies kloppen met wat ik nog nodig had!
Ook dat die mensen dus daadwerkelijk niet betaald hebben... (volgens mijn formulieren)
Ik ga straks alle betalingsgegevens thuis vergelijken en bekijken om nog maals 1000% zeker van mijn zaak te staan...
Mocht het zo kloppen dan worden die mensen per mail aangeschreven en krijgen ze een brief thuis met een voorgefrankeerde enveloppe om de lcd's naar mij terug te sturen... Eenmaal binnen worden ze meteen doorgestuurd naar de eigenlijk eigenaren!
Als dat eenmaal gebeurd is, is deze actie officieël ten einde!![]()
Ja, dan heb ik denk ik een soldeerfout gemaakt of zo... geen van de programma's werktCreepy schreef op 16 augustus 2002 @ 13:42:
[...]
Een groot LCD + controller? Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Een groot LCD is dacht ik wel een standaard HD44780 controller, maar door die controller is de wiring net iets anders. Ik had wel 2 schema's gemaakt voor de HD66712, maar niet voor de HD44780. Als je hem omsoldeert zou het meteen moeten werken als je de HD44780 selecteert, en een bijkomend voordeel is dan dat het ook met Smartie, LCDdriver e.d. werkt zonder aanpassingen.
Thnx iig voor de hulp.
Probeer dat maar eens te zoeken in een dorp als waar ik woonxychix schreef op 16 augustus 2002 @ 13:06:
[...]
de software komt wel voorelkaar.. het is gewoon wachten tot Creepy zo'n kabel heeft ..
go Creepy.. go..
En die kabels hebben ze ook niet op het strand.. vervelend vervelend
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Da's erg k*t ... maar hopen dat iedereen eerlijk is.
Offtopic: Is het uit met Cobie? Zie haar nl niet meer in je profile staan... maar wel een fout mbt een [bold]-tag
Speed24 schreef:
Offtopic: Is het uit met Cobie? Zie haar nl niet meer in je profile staan... maar wel een fout mbt een [bold]-tag
Nee hoor, we gaan nog gewoon met elkaar hoor
Ik had 't niet eens gezien, er stond namelijk nog een regel onder, maar door de eerste regel is die weggevallen... Was me niet eens opgevallen...
Daarom ook die [b fout...

[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 16-08-2002 15:32 . Reden: Cobie ]
Gelukkig maar ... dit komt wel goed.
* Gutteguttegut hoopt ook dat er alleen eerlijke GoT'ers zijn....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik wil wel een gefrankeerde enveloppe naar hun opsturen om 'm daarin te laten verzenden!
Dus de enige moeite is om 't ff in de enveloppe te doen en op de bus te doen!
Nu hoop ik 't vanharte dat ze 't een beetje snel doen!
Zijn het bekende GoT'ers?zwahiel schreef op 16 augustus 2002 @ 16:52:
De mensen in kwestie hebben al een mailtje gekregen waarin ik vraag of ze 't ff terug willen sturen...
Ik wil wel een gefrankeerde enveloppe naar hun opsturen om 'm daarin te laten verzenden!
Dus de enige moeite is om 't ff in de enveloppe te doen en op de bus te doen!
Nu hoop ik 't vanharte dat ze 't een beetje snel doen!
(wil geen namen weten hoor maar dan is het gewoon wat zekerder dat ze mee willen werken..)
Thanx!! Goed bezig zwahiel!
Als ik die kabel heb maandag zou dat perfect wezen.. kan ik het maandag ff werkend maken, en dat mini-LCD naar de echte eigenaar sturen
Als dat maandag niet lukt (lees: als ik die kabel dan niet heb), dan duurt het nog een weekje langer, aangezien ik dinsdag op vakantie ga, en een dag of 8 later pas weer terug ben. Voor mij maakt dat niet uit, maar voor jullie wel denk ik
zwahiel schreef op 16 augustus 2002 @ 12:54:
[...]
Kun je geen beveiliging daarop zetten Creepy.
Dus als je nix invoert dat je dan een foutmelding krijgt of zo? Veel mensen schijnen daar last van te hebben volgens mij namelijk!

Tuurlijk.. dit was ook de bedoeling.. als je bijv. geen port invult kan je dat scherm niet verlaten. Ben dat gewoon vergeten.. ik lag alweer te

Ik had wat mail adressen van beta testers.. misschien toch maar eens een beta-mailing lijst opzetten ofzo.
Verwijderd
hee speed check mijn site ff en vergelijk de draadbruggen ff. (als je je lcd nog niet opgeblazen hebtspeed24 schreef op 16 augustus 2002 @ 14:47:
[...]
Ja, dan heb ik denk ik een soldeerfout gemaakt of zo... geen van de programma's werkt
Thnx iig voor de hulp.
[url=http:\\www.willumpie.nl]willmpie.nl[/url]
Bijvoorbeeld:
Bij LCD de blauwe kant naar de buitenkant (niet richting PCB)
Bij Controller blauwe kant zover mogelijk naar buiten de controller (dus de blauwe kant niet richting de LPT aansluiting)
Verder: Ik test het nu op een Laptop met een losse voeding, dus een ECP printerpoort ipv EPP. enige kans dat het dan toch gaat werken?
20*350ZO45°
ik kan alleen met de eerste hd66712 wat zien
hij geeft aan als ik alles op tijd zet
1
2
3
4
| :52:40 40 40 Time: 11:52:40 40 |
ter info tis en kant en klaar minilcd
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
kan op 4 manieren waarvan 1 juist.Richard schreef op 17 augustus 2002 @ 11:12:
Zou iemand kunnen omschrijven hoe het flatcable-tjû tussen de LCD en de controller precies moet zitten voor een goede functionaliteit.
Bijvoorbeeld:
Bij LCD de blauwe kant naar de buitenkant (niet richting PCB)
Bij Controller blauwe kant zover mogelijk naar buiten de controller (dus de blauwe kant niet richting de LPT aansluiting)
Verder: Ik test het nu op een Laptop met een losse voeding, dus een ECP printerpoort ipv EPP. enige kans dat het dan toch gaat werken?
Bij mij zit de blauwe kant bij lcd naar buiten.
bij controller zit witte kant naar de printerpoort gericht.
Let op dat je de lcd helemaal (bij mij dan) dicht draait, want dan laat ie pas tekst zien ipv. blokjes
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
OK, dan heb ik 'm dus wel goed aangesloten.pilsjesman schreef op 17 augustus 2002 @ 15:16:
[...]
kan op 4 manieren waarvan 1 juist.
Bij mij zit de blauwe kant bij lcd naar buiten.
bij controller zit witte kant naar de printerpoort gericht.
Let op dat je de lcd helemaal (bij mij dan) dicht draait, want dan laat ie pas tekst zien ipv. blokjes
Als ik in LCDinf de 2e 66712 neem krijg ik op de eerste & tweede regel alleen blokjes, derde regel een soort underscore maar dan van boven.
Als ik in LCDinf de 1e 66712 neem krijg ik veel voorbij scrollende zooi met veel " en de teksten: gw"2ffr""Brfg
Ik heb een mini kant en klaar (ongesoldeerd)
20*350ZO45°

let niet op wat ik geselecteerd heb, want dat slaat nergens op.
ik krijg trouwens het beeld nog niet zoals het hoort, maar ik kan het iig wel aflezen.
[ Voor 0% gewijzigd door OliverBB op 17-08-2002 15:43 . Reden: let wel dat dit de oudere versie van lcdinf is!! ]
Telefoons flashen over Parallelepoort werkt ook niet lekker, en GBA games flashen met een Flashadvancelinker is ook al niet goed te doen.
20*350ZO45°
Dan ligt het zeker aan je parallele poort..ik heb ook een laptop (Dell) en zowel telefoon als GBA linker werkten prima (al een tijdje niet meer geprobeerd).Richard schreef op 17 augustus 2002 @ 15:48:
Nou, die instellingen van jou werken helemaal niet, echt k#t zoIk ben nu wel op een laptop bezig, zou ook best probleem kunnen zijn.
Telefoons flashen over Parallelepoort werkt ook niet lekker, en GBA games flashen met een Flashadvancelinker is ook al niet goed te doen.
Ik heb het mini-lcdtje nog niet getest....laat ik aan jullie over
20*350ZO45°
jpesCreepy schreef op 17 augustus 2002 @ 23:27:
Ik ben niet meer achter die kabel aangegaan, aangezien er maandag 1 mijn kant op komt.
Gelukkig maar!
Een dingetje nog:
Iemand had nog een paralelle controller besteld met een 20*4 LCD groot.
Nu is het zo dan een iemand deze controller al aangepast heeft en zo gemaakt heeft dat ie werkt.
Ik neem wel contact op met degene die ook zo'n bestelling nog open hadden staan.Ik heb hem al aan elkaar gesoldeerd. Hij is nu helemaal werkend (zelfs de aanpassingen aan de kaart met de aansluiting voor de printerpoort). ik heb hem gecontroleerd.
Maar er hebben in elk geval al 4 van de 5 mensen gereageerd!
20*350ZO45°
En dan meteen gaan zeuren wanneer de nieuwe LCDInf komt heRichard schreef op 18 augustus 2002 @ 12:20:
Zwahiel, ik weet niet of ik het al aan je hebt laten weten, maar mijn mini-LCD + Controller waren vrijdag dus binnen gekomen.
dan maar toch alle hoop op creepy vestigen! (voorzover we dat al niet deden)
Welk andere topic ?? en als Creepy straks alles al heeft uitgezocht is het voor (bassie) de smartie progger toch een koekie om het ff toe te voegen. Dat moet toch wel lukkenOliverBB schreef op 19 augustus 2002 @ 00:45:
voorzover ik uit het andere topic begrijp, kunnen we smartie wel vergeten voor onze mini lcd???
dan maar toch alle hoop op creepy vestigen! (voorzover we dat al niet deden)
Zoals bekend uiteraard met een beetje scheve regeltjes, maar daar hebben we Creepy voor
20*350ZO45°
maarja drukdrukdruk en warruuum daar boven op mijn slaapkamer..
oplossing 30 meter utp uit je raam,
dit heb ik dus gistern gedaan, toen bleek de kabel niet te werken
(en JA het is wel een nette straight kabel)
oranje wit
oranje
groen wit
blauw
blauwwit
groen
bruinwit
bruin..
en dat aan beide kanten!
mag ik hieruit concluderen dat jij WinXP op je gewone pc draait?Richard schreef op 19 augustus 2002 @ 07:35:
Ik kan natuurlijk niet voor OliverBB praten, maar ik denk dat hij dit topic bedoeld. Op één of andere wazige manier werkt mijn LCD nu wel helemaal zoals het hoort. Ik heb de LCD op mijn draaiende laptop gestoken en toen deed ie het direct. Nu doet ie het ook gewoon als de stekker er vanaf het begin opzit.
Zoals bekend uiteraard met een beetje scheve regeltjes, maar daar hebben we Creepy voor
Heb DPORTIO al geinstalleerd (of hoe 't ook heet)...
WinXP heeft bij mijn pc de nasty eigenschap al mijn LCD's niet juist te laten zien...
Allemaal vage taal erop en zo... terwijl de LCD's perfect werken, zo heb ik al 4 LCD's om gesoldereerd tot ze 't helemaal niet meer deden (nee geen van deze actie)...
Tot ik ze op mijn lapdoos probeerde, toen werkte 't wel!
't kan ook aan je mobo liggen, mijn mobo (Gigabyte GX2000) heeft een of andere vage printerpoort, waardoor bij elke win versie die aansturing niet goed gaat, ongeacht welk poorttype ingesteld is in de bios...
Ik heb gewoon een oude ISA printerpoort erin gezet, en toen werkte ie perfect, enige nadeel: Veel WinAmp plugins werken niet, ze staan allemaal op poort 378 ingesteld en ik heb poort 278...

Bovendien doet die winamp carplugin 't ook niet goed... deed 't eerst wel, maar nu blijft ie errors geven van illegal functions die gedaan worden door de plugin...

* zwahiel moet gewoon WinXP weer eens opnieuw installeren!
nog even over de wachtende mensen:
[b]jullie LCD's komen eraan![/b]
Heb nog even geduld, maar ze komen eraan! Er doet slechts een iemand errug moeilijk erover...
Maar voor de rest is 't al bijna geregeld, ze moeten nog even mijn kant op komen (of bij sommige meteen naar de tweaker die 'm besteld had!)
Eentje is zoals jullie al konden lezen al voor gesoldeerd en volledig werken
Alvast bedankt daarvoor Maestro1980
einde bericht
Xychix: een UTP kabel moet NIET straight!!! draai draad nummer 3 en 6 eens aan beide kanten om, en probeer het dan nog eens. Hmmm.. als ik je schema zo kijk HEB je 3 en 6 al omgedraaid....30M is wel lang trouwens... misschien is het gewoon te lang, of zet de snelheid van de kaarten eens geforceerd op 10Mbit i.p.v. 100
Any postbodes in tha house? Of zijn jullie allemaal op vakantie? Ik heb nog geen post, en dus geen kabel, gehad vandaag
We wachten het nog ff af. Maar als het nog lang gaat duren vandaag, dan duurt het een weekje langer aangezien ik vannacht vertrek voor mijn (welverdiende!
Xychix:Uit de NT FAQ
Hoe maak ik zelf UTP/STP/FTP kabel(s)?
Het komt vaak voor dat mensen zelf een nieuw UTP netwerk aan willen leggen, en dus graag een schema willen hebben van hoe de diverse kleurtjes in de RJ-45 connector geprikt dienen te worden. Bij deze een schema voor een Straight en een Cross kabel. Beide zijn gezien met het lipje van de connector naar boven, vanaf de voorkant van de connector:
Gewone kabel (Straight) :

Creepy: UTP kabeltjes mogen maximaal 100meters lang zijn
Je kunt dan de volledige snelheid gebruiken... Na 100 meter kan er near end crosstalk optreden of te wel het signaal is dan niet meer gegarandeerd en kan dus ook slecht zijn en dus geen verbinding geven! Je kunt dat door een repeater oplossen, of je kunt er een hubje of switch neer leggen om 't signaal dan te versterken.
30 meter kan dus wel
* zwahiel heeft een netwerkkabeltje van 75 meter op zijn kamertje liggen, voor als ik in de tuin zit (gelukkig heb ik nu in de huiskamer achter 't gordijn een patchdoosje geplaatst
ik ga na mijn verjaardag (morgen) een upt tester solderen.. gewoon een utp wantcontactdoos. (2 aansluitingen) met een soort schakel ding erachter ofzo...Creepy schreef op 19 augustus 2002 @ 13:45:
* xychix ontwikkeld en draait LCDInf op XP.. dus een re-install zou misschien geen kwaad kunnen
Xychix: een UTP kabel moet NIET straight!!! draai draad nummer 3 en 6 eens aan beide kanten om, en probeer het dan nog eens. Hmmm.. als ik je schema zo kijk HEB je 3 en 6 al omgedraaid....30M is wel lang trouwens... misschien is het gewoon te lang, of zet de snelheid van de kaarten eens geforceerd op 10Mbit i.p.v. 100
Any postbodes in tha house? Of zijn jullie allemaal op vakantie? Ik heb nog geen post, en dus geen kabel, gehad vandaag
We wachten het nog ff af. Maar als het nog lang gaat duren vandaag, dan duurt het een weekje langer aangezien ik vannacht vertrek voor mijn (welverdiende!) vakantie!
BTW ik heb al veel vaker een utp geknipt... altijd goed (tot nu toe)
Ik heb ook kabels gezien die het op 10Mbit perfect deden, en op 100Mbit niet! Na 3 en 6 extra getwist te hebben, deden deze kabels het wel. Zoek maar een schema op voor 100Mbit utp, zul je zien dat 3 en 6 extra getwist zijn. Uiteraard wel twisten aan beide kanten
[/offtopic]
Ik heb dus de aanpassing van Willumpie gedaan op een groot LCD met controller ( alles van kernelconcepts).
De init lijntjes komen na opstarten. Dan start ik LCDSmartie 5.1 ( nieuwe versie! ) op, en dan wordt alleen het scherm leeggegooid. Meer gebeurd er niet
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
dat klopt , dat topic bedoelde ik.Richard schreef op 19 augustus 2002 @ 07:35:
Ik kan natuurlijk niet voor OliverBB praten, maar ik denk dat hij dit topic bedoeld. Op één of andere wazige manier werkt mijn LCD nu wel helemaal zoals het hoort. Ik heb de LCD op mijn draaiende laptop gestoken en toen deed ie het direct. Nu doet ie het ook gewoon als de stekker er vanaf het begin opzit.
als ik dit zo zie dan MOET mijn kabel goed zijn ( * xychix had de kabel ook gemaakt om te internetten in de tuin!zwahiel schreef op 19 augustus 2002 @ 13:58:
[...]
Xychix:
[afbeelding]
Creepy: UTP kabeltjes mogen maximaal 100meters lang zijn
Je kunt dan de volledige snelheid gebruiken... Na 100 meter kan er near end crosstalk optreden of te wel het signaal is dan niet meer gegarandeerd en kan dus ook slecht zijn en dus geen verbinding geven! Je kunt dat door een repeater oplossen, of je kunt er een hubje of switch neer leggen om 't signaal dan te versterken.
30 meter kan dus wel
* xychix heeft een netwerkkabeltje van 75 meter op zijn kamertje liggen, voor als ik in de tuin zit (gelukkig heb ik nu in de huiskamer achter 't gordijn een patchdoosje geplaatst)
ik zal de draadjes eens een voor een doormeten er zit vast een breuk in (ik heb toch een 100m rol staan dus dan proberen we het nog een keer.)
Creepy, hebbie de kabel nog binnen gekregen (voor lcd)
Wat snap je er niet van dan?
Verwijderd
Ik snap niet hoe ik hem fasoenlijk in mijn kast moet bouwen.
Moet ik hem in zo'n plastic voor zetfrontje bouwen?
Ik zal niet weten hoe.
Ik heb nl 1 met knoppen het past allemaal voor geen meter.
Moet ik gaan boren in mijn chieftec kast?
Always outnumbered, never outgunned!
Eindelijk terug uit Afrika en ja hoor, in een mooi opgerolde Van Gogh enveloppppeee: Mn LCD! W00t Thanks he Zwahiel
vandaag maar eens aansluiten

Had je dat niet kunnen bedenken vóór je hem bestelde?Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:26:
[...]
Ik snap niet hoe ik hem fasoenlijk in mijn kast moet bouwen.
Moet ik hem in zo'n plastic voor zetfrontje bouwen?
Ik zal niet weten hoe.
Ik heb nl 1 met knoppen het past allemaal voor geen meter.
Moet ik gaan boren in mijn chieftec kast?
[update]
oh btw, ik heb net mn lcd aangesloten, en hij werkt perfect! Thanks again!
[/update]
[ Voor 0% gewijzigd door BaRF op 22-08-2002 17:25 . Reden: lcd werkt! :D ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Het heeft 3 rollen plakband gekost maar hij zit vast.
Het is geen gezicht maar goed.
Ik heb eerst geprobeerd om met een schroevendraaier gaten te beuken in my chieftec.
Maar helaas werkte dat niet.
Heb alleen maar deuken nu. (:
what are you, stoned or stupid?Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 01:36:
Ik hem nu met plakband vast geplakt.
Het heeft 3 rollen plakband gekost maar hij zit vast.
Het is geen gezicht maar goed.
Ik heb eerst geprobeerd om met een schroevendraaier gaten te beuken in my chieftec.
Maar helaas werkte dat niet.
Heb alleen maar deuken nu. (:
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
weet niet maar kan niet snel genoeg zijnVerwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 16:58:
Wanneer komt creepy terug van vakantie ??
hij ging de 19de weg.
Verwijderd
This is due to the "Autoline Wrap" feature of the display not being turned on.
Create an event as follows:
- Event "Sys->On Start"
- Event parameters "" (none availabe)
- Action "Dsp->Process Commands"
- Action parameters "AutoLineWrapOn"
Please note that multiple commands can be sent at the same time,
so you can append the data from the next FAQ to this,
so that Action parameters says "AutoLineWrapOn,CursorBlinkingBlockOff,CursorUnderlineOff"
Ik heb dit stukje ff in dat topic over LCD Studio gepost, misschien dat die er ook iets mee kunnen...Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:38:
Lines 2 and 3 are mixed up on my display?
This is due to the "Autoline Wrap" feature of the display not being turned on.
Create an event as follows:
- Event "Sys->On Start"
- Event parameters "" (none availabe)
- Action "Dsp->Process Commands"
- Action parameters "AutoLineWrapOn"
Please note that multiple commands can be sent at the same time,
so you can append the data from the next FAQ to this,
so that Action parameters says "AutoLineWrapOn,CursorBlinkingBlockOff,CursorUnderlineOff"
Verwijderd
Maar het lijkt een beetje op het probleem wat wij ook hebben
geen bericht van de TPG, geen kabel binnen??? Zal morgen of overmorgen eens een kabel gaan halen (vandaag te moe voor)
ehy hij's wel verstuurdCreepy schreef op 27 augustus 2002 @ 13:50:
* zwahiel is back....
geen bericht van de TPG, geen kabel binnen??? Zal morgen of overmorgen eens een kabel gaan halen (vandaag te moe voor)
Verwijderd
Klopt het dat mijn LCD nog niet verstuurd is en wanneer kan ik die dan ongeveer verwachten ?
Ik heb precies hetzelfde probleem ja, en ik weet zeker dat ik de aanpassingen goed gedaan heb.speed24 schreef op 19 augustus 2002 @ 15:22:
Ik heb nu eindelijk tijd gevonden om weer met m'n LCD te kloten...
Ik heb dus de aanpassing van Willumpie gedaan op een groot LCD met controller ( alles van kernelconcepts).
De init lijntjes komen na opstarten. Dan start ik LCDSmartie 5.1 ( nieuwe versie! ) op, en dan wordt alleen het scherm leeggegooid. Meer gebeurd er niet
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Meer mensen met dit probleem??
Leeg

Heeft niemand ze teruggestuurd of wachten we nog op een of twee personen?zwahiel schreef op 28 augustus 2002 @ 13:39:
hmmm ik ben nog steeds aan het wachten op de LCD's die terug gestuurd worden!
Moeten we ze ff platbombarderen met kwaaie e-mails?
Verwijderd
Wil je die van mij kopen?Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:37:
Zwahiel,
Klopt het dat mijn LCD nog niet verstuurd is en wanneer kan ik die dan ongeveer verwachten ?
Ik kan hem zo weer van mijn kast af trekken.
Die plakband bungelt toch alweer los.
Verwijderd
In ieder geval 2Keizer schreef op 28 augustus 2002 @ 14:18:
[...]
Heeft niemand ze teruggestuurd of wachten we nog op een of twee personen?
Moeten we ze ff platbombarderen met kwaaie e-mails?
Ik wacht ook nog steeds op mijn lcd
Ik had gelukkig nog een gender changer liggen, dus kon de verleng kabel zo gebruiken om het LCD aan te sluiten.
En hij werkt! (ook leuk voor diegene voor wie dit LCD eigenlijk is
Ik ga nu ff uitzoeken hoe ik de regels goed moet krijgen..... wordt vervolgd.
Eigenlijk veel te mooi weer om binnen te zitten.. ah. ben toch net wakker.. ga straks nog wel naar het strand..
* Gutteguttegut gaat weer rechtop zitten en wacht afCreepy schreef op 29 augustus 2002 @ 13:44:
Zwahiel: De TPG kan zijn werk nog doen! Ik heb je kabels binnen
Ik had gelukkig nog een gender changer liggen, dus kon de verleng kabel zo gebruiken om het LCD aan te sluiten.
En hij werkt! (ook leuk voor diegene voor wie dit LCD eigenlijk is)
Eigenlijk veel te mooi weer om binnen te zitten.. ah. ben toch net wakker.. ga straks nog wel naar het strand..
[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 29-08-2002 13:48 . Reden: Post no. 1250 ]
Wat een asocialen!
Reageren deze lui niet op je emails of weigeren ze gewoon?
Moeten we tegen ze in actie komen
Verwijderd
Ja zeker leukCreepy schreef op 29 augustus 2002 @ 13:44:
Zwahiel: De TPG kan zijn werk nog doen! Ik heb je kabels binnen
En hij werkt! (ook leuk voor diegene voor wie dit LCD eigenlijk is)
Verwijderd
Trouwens wel ASO van de mensen die er wel 1 gehad hebben, maar niet betaald hebben. Hebben ze wel gereageerd op je mails Zwahiel? Zo niet wordt het dan niet tijd om bekend te maken welke rakkers lopen te gallen?
Verwijderd
Yep is de mijne ,ik heb hem namelijk "opgeofferd" voor jullie mede-tweakersVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 14:58:
Weet je zeker dat het de jouwe is?Ik zit er namelijk ook nog steeds op te w88.
Trouwens wel ASO van de mensen die er wel 1 gehad hebben, maar niet betaald hebben. Hebben ze wel gereageerd op je mails Zwahiel? Zo niet wordt het dan niet tijd om bekend te maken welke rakkers lopen te gallen?
Maar goed.. success! Mini-LCD kant-en-klaar draait hier nu in volle glorie! Onder Linux nog wel (zwaai zwaai Xychix??
Damn.. had ik er maar 2.. passen precies in mijn HP slimline
Voor de techneuten onder ons. De HD66712 heeft 1 extra pin die je hoog/laag moet schakelen voordat je gebruik kan maken van de extension driver. Standaard kan de HD66712 maar een 4x12 LCD aan. M.b.v. de extension driver ook 4x20. Het 13de teken komt standaard ook op de tweede regel terecht, TENZIJ je m.b.v. de extension driver het LCD op 4 regels initialiseerd (zoals Hellsmurf al had gezegd moest er wat extra ge-initialiseerd worden.
Wat je extra moet doen in de initialisatie is zeggen dat je de extension driver wilt benaderen, dan de extension driver op 4 regels initialiseren en dan weer zeggen dat je de extension driver niet meer wilt benaderen. 3 regels code extra (6 inclusief de nodige (u)sleeps. Daarna kan je het display gewoon benaderen als een HD44780, op de posities na.
Regel 1 begint op adres 0
regel 2 op adres 0x20;
regel 3 op adres 0x40
en regel 4 op adres 0x60 (een stuk logischer dan de HD44780)
En nog een edit: Radjatoe: Ik stuur het LCD morgen naar je op!
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 29-08-2002 15:47 . Reden: foutje.... ]
Wat is wachten soms toch "vervelend"Creepy schreef op 29 augustus 2002 @ 15:28:
Maar goed.. success! Mini-LCD kant-en-klaar draait hier nu in volle glorie! Onder Linux nog wel (zwaai zwaai Xychix??) Zal straks of vanavond de Windows versie ff aanpassen en een nieuwe versie releasen.. zal ook meteen de crash als je geen schermen hebt gedefinieerd oplossen.
Creepy schreef op 29 augustus 2002 @ 15:28:
Maar goed.. success! Mini-LCD kant-en-klaar draait hier nu in volle glorie!
+ nog een heel verhaal
Zo te lezen is het een zeer kleine aanpassing, zouden we die LCD smartie dude heel misschien toch zover kunnen krijgen.....
Niet dat ik jouw progje niet wardeer Creepy, maar Smartie heef zoveel coole functies.... (winamp, het weer, cnn headlines).
Maargoed zodra de windows LCDinf online is is het feest!!!!
Nogmaals:
eeh, wanneer ik LCD smartie nou als een 4x12 instel, gaat ie dan werken?
En nee, het zal nog steeds niet werken, aangezien de controller een ander connectie schema gebruikt dan het standaard schema wat hier ook op GoT rondzwerft.
Het zijn in feite dus 2 aanpassingen. 1 voor het schema, en 1 voor de HD66712.
Ik zal LCDInf zo aanpassen dat er voor de HD66712 2 schema's zijn en ook 2 schema's voor de HD44780 (voor diegene die de grote LCD kant en klaar hebben). Als je je controller hebt omgesoldeert is het eerste schema voldoende. Als je de grote hebt, met een omgesoldeerde controller werkt deze als het goed is ook met Smartie. De mini-LCD dus niet, vanwege de HD66712 i.p.v. de HD44780.
1. niet omgesoldeerde grote lcd
2. niet omgesoldeerde mini
3. omgesoldeerde mini
Wel erg tof dat je dit allemaal voor ons doet, terwijl je zelf niet eens zo'n ding hebt. HULDE!
Verwijderd
Ben erg benieuwd.
ik hoop dat de aanpassing klein zijn dan kunnen ze dit misschien ook voor smartie software aanpassen
Goed.. nieuwe versie van LCDInf is gereleased. Geen nieuwe features, wel een aantal bugfixes.
mini-lcd kant en klaar: HD66712 schema 1
mini-lcd omgesoldeerd: HD66712 schema 2
grote lcd los of omgesoldeerd: HD44780 schema 1
grote lcd kant en klaar: HD44780 schema 2
En ff een teaser: Ik heb Yarvieh ook de info gegeven voor het aansturen van de HD66712, dus waarschijnlijk komt in LCD studio ook support voor dit LCD.
De aanpassingen op een HD44780 driver zijn erg klein, maar aangezien BasieP niet zijn eigen HD44780 driver heeft geschreven denk ik van niet. BasieP heeft ook al aangegeven dat hij het waarschijnlijk inbouwt als iemand hem een kant en klare driver geeft om te gebruiken, iets wat ik niet doe. Alle info kan hij van me krijgen, een kant en klare driver niet.Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:35:
Netjes creepy.
Ben erg benieuwd.
ik hoop dat de aanpassing klein zijn dan kunnen ze dit misschien ook voor smartie software aanpassen

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Haal in de reg HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\LCDInf eens helemaal weg. Start hem dan opnieuw op, dan zou het probleem verholpen moeten zijn.messi schreef op 29 augustus 2002 @ 23:00:
Misschien is dit al langs geweest, maar ik krijg deze fout als ik lcdinf opstart en alle instellingen goed heb gezet
[afbeelding]
Als je het dan nog hebt, zeg dan ff precies wat je hebt ingesteld en welk OS je draait.
Hij doet het.
Het modden kan weer beginnen.
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
Duizend maal dank. En trouwens Zwahiel ook voor al die moeite die hij gedaan heeft (nog steeds)
Hmm.. binnenkort misschien zelfs ook wel een HD66712 kopen.. ding heeft nog een aantal leuke extra's die ik in LCDinf nu niet gebruik (o.a. inverted text, hardware matige smoothscroll (pixel voor pixel!!), grotere fonts etc.)
Grote klasse dan kan het porteren naa FreeBSD weer beginnen !Creepy schreef op 29 augustus 2002 @ 15:28:
Volgens radjatoe en zwahiel, en volgens mijn mail-box behoord het LCD aan radjatoe toe
Maar goed.. success! Mini-LCD kant-en-klaar draait hier nu in volle glorie! Onder Linux nog wel (zwaai zwaai Xychix??) Zal straks of vanavond de Windows versie ff aanpassen en een nieuwe versie releasen.. zal ook meteen de crash als je geen schermen hebt gedefinieerd oplossen.
Damn.. had ik er maar 2.. passen precies in mijn HP slimline
Voor de techneuten onder ons. De HD66712 heeft 1 extra pin die je hoog/laag moet schakelen voordat je gebruik kan maken van de extension driver. Standaard kan de HD66712 maar een 4x12 LCD aan. M.b.v. de extension driver ook 4x20. Het 13de teken komt standaard ook op de tweede regel terecht, TENZIJ je m.b.v. de extension driver het LCD op 4 regels initialiseerd (zoals Hellsmurf al had gezegd moest er wat extra ge-initialiseerd worden.
Wat je extra moet doen in de initialisatie is zeggen dat je de extension driver wilt benaderen, dan de extension driver op 4 regels initialiseren en dan weer zeggen dat je de extension driver niet meer wilt benaderen. 3 regels code extra (6 inclusief de nodige (u)sleeps. Daarna kan je het display gewoon benaderen als een HD44780, op de posities na.
Regel 1 begint op adres 0
regel 2 op adres 0x20;
regel 3 op adres 0x40
en regel 4 op adres 0x60 (een stuk logischer dan de HD44780)
En nog een edit: Radjatoe: Ik stuur het LCD morgen naar je op!
Verwijderd
Ach ja graag gedaan jongensCreepy schreef op 30 augustus 2002 @ 00:24:
Thanx! Maar je vergeet radjatoe die nu nog steeds zijn LCD niet heeft
Nogmaals erg bedankt voor de moeite
Ook dat is super nieuws....Creepy schreef op 29 augustus 2002 @ 22:18:
En ff een teaser: Ik heb Yarvieh ook de info gegeven voor het aansturen van de HD66712, dus waarschijnlijk komt in LCD studio ook support voor dit LCD.
Bedankt Creepy!
Verwijderd
Een lekker biertje op z'n tijd is nooit weg (kwak, leffe, grimbergen, palm).. een wijn liefhebber ben ik niet.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 07:07:
[...]
Ach ja graag gedaan jongensHee dat is heel fijn dat het je gelukt is Creepy(heb je nog voorkeur voor wijn...??of wat anders stuur ik je wel wat op voor de moeite ok?) Had je mijn adres nog?? Ik mail hem wel voor de zekerheid
Nogmaals erg bedankt voor de moeite

Mocht je het toch doen, denk dan ook aan Zwahiel, want als er iemand moeite heeft gedaan is hij het wel.
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 30-08-2002 13:47 . Reden: Zwahiel niet vergeten ;) ]
Hij werkt nu perfect.
ff een stapje verder, kan er winamp support op de lcd voor de id-3?
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Dit topic is gesloten.