Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tuurlijk.. was al ff bezig met WinAmp support (2.x) trouwens.pilsjesman schreef op 30 augustus 2002 @ 13:56:
Thx Creepy !
Hij werkt nu perfect.
ff een stapje verder, kan er winamp support op de lcd voor de id-3?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb trouwens een vreemd bugje gespot... om te testen had ik 'm op de volgende manier gezet:
CPU USAGE
total memory usage
total memory usage
CPU USAGE
een nutteloze setting natuurlijk, maar ik kwam erachter dat die 2e cpu usage zo altijd op 100% staat....
Niemand die deze setting ooit wil gebruiken, maar ik meld het toch maar ff
[edit]
Die full screen klok functie is best wel leuk
[edit2]
Is het misschien een idee om er ook een lege regel optie in te zetten?
Een setting van CPU-MEM-Leeg-tijd is dan bijv mogelijk
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
Mensen met 2 cpu's?Keizer schreef op 30 augustus 2002 @ 15:36:
een nutteloze setting natuurlijk, maar ik kwam erachter dat die 2e cpu usage zo altijd op 100% staat....
Niemand die deze setting ooit wil gebruiken, maar ik meld het toch maar ff

In een wat oudere versie had ik de optie zitten voor een regel met eigen ingevulde tekst, ik zal die er wel weer inzetten, die kan je dan ook leeglaten natuurlijk.
Is het gebruik van meerdere screens (en het de screen een eigen naam geven i.p.v. screen1) duidelijk?? Ik wil ook nog een optie maken om op 1 of andere manier met een mooie rand de titel van de pagina weer te kunnen geven op 1 van de regels van het LCD.
Oh ja.. ik zit er ook aan te denken om de eerste 5 tekens (cpu : ) in te laten stellen door de gebruiker, inclusief de optie om deze in z'n geheel weg te laten.
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 30-08-2002 17:45 . Reden: nog meer zooi... ]
en ik heb ook ff gekeken mijn 2e cpu staat op 0%
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
[url="http://www.tech.nhl.nl/~homan000/keize001/lcd.JPG"]LCD :)[/url]
[url="http://www.tech.nhl.nl/~homan000/keize001/lcd2.JPG"]LCD klok in het donker[/url]
tenzij ik de cpu usage erbij inzet.
ik draai op xp en alles doet het goed, maar zodra ik de cpu usage aan zet en op ok klik krijg ik die range check error.
doe ik de cpu er weer weer uit dan is het weer ok.
die key had ik verwijderd maar na een opstarten schijnt het weer terug te zijn?
mooi gedaan! maar hoe heb je hem vast gezet?Keizer schreef op 31 augustus 2002 @ 11:30:
Hier pics (1280x960) van de werkende LCD:
[url="http://www.tech.nhl.nl/~homan000/keize001/lcd2.JPG"]LCD klok in het donker[/url]
Netjes hoorKeizer schreef op 31 augustus 2002 @ 11:30:
Hier pics (1280x960) van de werkende LCD:
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Woei !
1x LCD binnengekregen vandaag maandag gaat ie richting...
ff kijken: deze is voor Moonchild!
Op de andere zit ik nog te wachten!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik probeer daar nog iets voor te regelen... Ik weet niet wat ik nu nog terug ga krijgen, maar er zijn berichten van TPG-ers die hun werk weer te goed gedaan hebben (kapot)...

Daar snap ik dus nix van, want zoals jullie hebben gezien zijn alle pakken fatsoenlijk ingepakt zelfs die in gewone enveloppen kwamen zijn degelijk ingepakt en geseald zodat ze niet kapot gingen, k snap 't af en toe echt niet meer hoor met TPG post!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
En onder die 2 tal mensen vallen?zwahiel schreef op 31 augustus 2002 @ 13:06:
ik ga wel vrezen dat er een 2 tal mensen geen LCD meer gaan krijgen maar hun geld terug...
ik (SuperJERK) en ?
Nouja jij kan er ook niks aan doen, maar wel beetje vervelend zo allemaal...
LCD's hebben barstjes, maar de controllers niet, en aangezien jij als 2e in mijn lijstje stond krijg je die terug gestuurde controller, en ik heb nog een LCD met kabeltje!
Dus ff combineren en jij hebt je bestelling
Dan moet ik alleen ff kijken voor de rest!
//edit
Ik probeer 't voor iedereen zo goed mogelijk te regelen... Gelukkig was er al iemand die liever zijn geld terug wilde...
ow en de volgorde van de lijst die ik hanteer is gewoon op geluk hoor, ik bevooroordeel niemand...
Woewie!zwahiel schreef op 31 augustus 2002 @ 13:32:
nee, jij hebt geluk!
LCD's hebben barstjes, maar de controllers niet, en aangezien jij als 2e in mijn lijstje stond krijg je die terug gestuurde controller, en ik heb nog een LCD met kabeltje!
Dus ff combineren en jij hebt je bestelling
Dan moet ik alleen ff kijken voor de rest!
(alleen dan beetje jammer voor die ander...
Nou ik zie de spullen wel verschijnen (als de TPG deze keer dan wel netjes meewerkt...)
het probleem van die rangecheck error ligt dus aan cpu-usage.
Als je de pc opnieuw opstart en cpu-usage stond aan in de opties, dan werkt hij goed.
Verander je 1 van de opties, dan krijg je een rangecheck errors als je dus die cpu-usage nog gebruikt en als 1 van de opties hebt staan.
Gebruik je geen cpu-usage, dan houden de rangechack errors weer op.
Winxp
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Iemand een idee?
Edit: hij doet het nu, geen idee wat ik gedaan heb.
Ik laat deze post maar staan als een simpele how-to
zet de printerpoort eens op 378 en op SPP in je bios, vaak wil dat ook wel helpen... Tenminste bij mij hiero...pioneer5 schreef op 31 augustus 2002 @ 15:04:
Ik heb de LCD aangesloten, maar alle blokjes blijven op zwart (geen initialisatie ofzo?). Ik draai LCDInf 0.5, op XP, met die Port driver. MiniLCD, niet omgesoldeerd en een Parallel verlengkabel om hem aan te sluiten. Printerpoort staat op EPP (en ECP hielp ook niet). Netjes de goede LCD geselecteerd in LCDInf en ook adres 0378 (uit Device manager gehaald)
Iemand een idee?
dat was toch gewoon dat je het contrast iets bij moest regelen?pioneer5 schreef op 31 augustus 2002 @ 15:04:
Ik heb de LCD aangesloten, maar alle blokjes blijven op zwart (geen initialisatie ofzo?). Ik draai LCDInf 0.5, op XP, met die Port driver. MiniLCD, niet omgesoldeerd en een Parallel verlengkabel om hem aan te sluiten. Printerpoort staat op EPP (en ECP hielp ook niet). Netjes de goede LCD geselecteerd in LCDInf en ook adres 0378 (uit Device manager gehaald)
Iemand een idee?
CPU usage die range check errors geeft is wel erg vaag... heb je misschien 2 of meer cpu's? Ik ontwikkel zelf onder XP, dus daar zal het niet aan liggen.
Dat de tweede CPU balk leeg is, is een bugje ja, maar de CPU balk geeft de TOTALE cpu usage weer (van ALLE CPU's tegelijk dus!! Niet per cpu!)
Dat met die tijd is ook wel suf.. ik lijn namelijk helemaal niks uit, maar plak ze domweg achter elkaar met een spatie er tussen.. nah ja... neem dat morgen ook nog wel mee.
Plak je datum + spatie + tijd aanelkaar? Gister had ik alleen de tijd... vond ik wel zo mooi om eerlijk te zijnCreepy schreef op 01 september 2002 @ 20:59:
Dat met die tijd is ook wel suf.. ik lijn namelijk helemaal niks uit, maar plak ze domweg achter elkaar met een spatie er tussen.. nah ja... neem dat morgen ook nog wel mee.
Voor de rest een super progje, goed werk!
* Keizer wacht met smart op custom regels + winnamp 2.x support
ik heb er helemaal geen datum bij staanKeizer schreef op 01 september 2002 @ 13:19:
Creepy -> ik heb iets zeer vreemds met LcdInf: wanneer ik time in een scherm toevoeg zag ik tot gister gewoon de tijd. Maar vandaag (nieuwe maand) staat er ineens "Time: 1-9-0213:18:42" De datum wordt er dus zonder spatie voorgezet.... Bug?
Verwijderd
Ik heb de LCD fff met plakband in mijn server geplakt. Dan kom ik 1 probleempje tegen. Ik moet inloggen om LCDinf te starten. Ik had LCDinf in de "run" key geplakt, maar dan start het pas op als er een user inlogt. Het liefst laat ik mijn server niet gelocked staan, maar gewoon uitgelogt. Is er een mogelijkheid om LCDinf als service te draaien???
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 13:57 . Reden: typo ]
Ik ben bezig met een aantal ideeen. Een aantal hiervan zijn:
- Losse GUI en aansturing (zodat de aansturing een service kan worden)
- Functies in een DLL (plugins worden hier mee mogelijk gemaakt)
Ik ben al een poosje zover dat de LCD drivers helemaal los staan. Ik ben nu bezig om de functies (dus WAT er wordt getoond) los te halen. Daarna maak ik 2 programma's, het instel gedeelte, en het deel wat de zooi op het LCD zet. Dat tweede deel kan een service worden.
Ik had natuurlijk ook eerst fatsoenlijk over de opzet van m'n programma kunnen nadenken voordat ik er aan begon
Dat past dus ook niet! Voor de ongelovigen onder ons:OliverBB schreef op 01 september 2002 @ 22:32:
[...]
ik heb er helemaal geen datum bij staanzou ook niet eens passen volgens mij (20 x 4)
Verwijderd
Ik heb er nog wel 1 te koop.Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 01:22:
Zwahiel, ik ben dus 1 van die personen die naast de pot piest?
ik heb hut ding angesloten op mijn laptop (gevoed door mijn bsd pc) en draaien !!
perfect !..
ik moet de linux variant eens open gaan trekken en porteren naar bsd !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Hier staat voor een andere exe beschreven hoe het moet. Maakt gebruik van gratis (op bovenstaande link te downloaden) resource-kit appies.
Het werk bij mij niet als ik de service onder het local systemaccount laat draaien, wel onder een admin account. Vink ook aan dat ie mag "interacten" met de desktop.
Ik hoop dat meer mensen hier wat aan hebben. LCD inf is erg handig op een server.
Verwijderd
Xychick: Ik zal je de source wel ff mailen.. is nog steeds lichtelijk een rommeltje en draait alleen op dat kant en klare mini LCD (dus maar 1 driver!). Maar dan kan je in elk geval verder. Mail mij dan de BSD aanpassingen weer terug, dan probeer ik het zo te maken dat dit allemaal at compile time wordt uitgezocht, zodat we met 1 source zowel BSD als Linux compatible zijn.
Keizer: Ik denk dat het iets te maken heeft met de landen instellingen. In de 0.5 plakte ik de spatie er nog niet tussen, dus vandaar dat alles aan elkaar staat. Dat is in de 0.6 verholpen (zal ik vanavond of morgen ff online zetten.. zit ook Winamp song title in!)
Ik heb de range check error m.b.t. de CPU usage nog niet kunnen vinden... ik vind hem ook errug vreemd.. maar ja.. zal nog eens verder spitten...
p.s. als ik verf mors op mijn printplaat geeft dat een probleem ??
zorgt het voor kortsluiting ??
tussen mijn lcd en 2 plexiglas plaatjes zit nl een spleet van 0.2 milimeter, ik hoop dat de verf dit lelijke spleetje opvult.
het is echter niet uitgesloten dat er netbij het spuiten een paar spatters tussendoor zijn gegaan.
deze zitten dan aan de voorkant op de print aan de linker kan van het lcdschermpje (bij vooraanzicht op het lcd)
Ik heb het glas goed afgetaped..
als ik alles klaar heb post ik wel foto's (als ik mijn usb hp photosmart 215 onder FreeBSD draaiend krijg)
maargoed het lcd zit werkend in zijn 5 1/2 inc bay..
ik kan hem nu van pc naar pc meenemen..
Nu aan de BSD software...
Creepy:
Ik heb nu everybuddy geinstalleerd in BSD, maar ben weer al mijn contacts kwijt
Edit: Mijn systeem thuis staat uit, dus kan niet mij m'n source... humpf... dus dat wordt vanavond of morgen pas....
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 04-09-2002 11:26 . Reden: Humpf... ]
Dus de 0.6 laat nog ff op zich wachten? Ik heb met win98 geen cpu usage problemen.....Creepy schreef op 04 september 2002 @ 11:22:
Hmm.. heb LCDInf ff gedraaid op m'n werk.. en jawel.. een Range check error op het moment dat ik kies voor CPU usage.. eens kijken of ik die zo op kan lossen...
Edit: Mijn systeem thuis staat uit, dus kan niet mij m'n source... humpf... dus dat wordt vanavond of morgen pas....
De 0.6 laat nog ff opzich wachten ja totdat ik deze bug heb weggewerkt. Ook zag ik nog een bug m.b.t. het instel gedeelte met LCD's van 2 regels hoog.
op een kant en klaar lcd...
creepy:
Ik hoop de linux source snel te ontvangen
Maar ff om er zeker van te zijn: Iedereen die een range check error melding krijgt bij het gebruik van de CPU usage draait win2k of winXP op een NIET Engels systeem?? (lang leve Microsoft die dacht slim te zijn om hun PDH counter names taal afhankelijk te maken! .. blegh).
Word het niet eens tijd om de e-mail adressen van die lui hier te posten?zwahiel schreef op 05 september 2002 @ 10:42:
ja ik zit hier nog steeds te wachten op de lcd's die nog binnen moeten komen
Dan kan deze IA mooi afgerond worden
Er is er begin van deze week nog eentje verstuurd (de klare) en ik hoop dat de volgende maandag op de bus kan gaan
Nu krijgt er eentje zeker zijn geld terug, ik moet nog ff zoeken wie, maar er was iemand die dat aangegeven had, liever te hebben...
kan je ook een pic laten zien hoe jij dat lcd/paralelle controller aan je mobo hebt aangesloten van achter of van binnen?Keizer schreef op 02 september 2002 @ 16:55:
[...]
Dat past dus ook niet! Voor de ongelovigen onder ons:![]()
[afbeelding]
Dit is volgens mij de makkelijkste / meest nette oplossing:
je ropt je mobo eruit, je drukt die "plaat met de gaten" eruit. Je pakt een ijzerzaag een maakt een gat (kutwerk, plaatje biedt weinig houwvast + was ook nog eens uit 2 lagen opgebouwd... en nog in mn vinger gezaagd ook
Vervolgens zet je de zooi weer inelkaar
hebbie al kans gezien de sources te mailen ??
ik kan haast niet wachten tot ik kan beginen
Ik wil er eigenlijk een soort lcd classe of lcd dll van maken...
ik weet nog niet welke van de 2 precies..
met een aantal IFDEF's moet het wel mogelijk zijn hem voor meerdere platformen bruikbaar te maken
Verwijderd
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/589736
Protheus: Heb je iets van programmeer kennis?? Dat is toch wel een vereiste..... Dan moet je uitzoeken hoe je direct de LPT poort kan aansturen (dus niet domweg karaktertjes sturen zodat een normale printer deze print, maar nog iets meer low-level). En als je dat kan, dan pak je de specs van het LCD er bij (van de HD44780 (=groot LCD) zijn ze op erg veel plaatsen te vinden, die van de HD66712 (=mini LCD ook) zodat je weet welke connecties op het LCD hoog/laag moeten zijn voor welk commando, en dan nog het connectie schema erbij zodat je weet welke pinnen je van de LPT poort hoog/laag moet zetten.
Kleine tip: van de HD44780 zijn howto's en sources te vinden als je ff zoekt.
En nog een tip: T.o.v. het standaard connectie schema dat op GoT wordt gebruikt zijn de pinnen C1 en C2 op de LPT poort andersom gesoldeerd.
Verwijderd
Ik heb wel programmeer ervaring maar meer met perl, php en java. Nog weinig low level gedaan. Dus het zal wel even studeren worden maar goed dan heb je ook wat hoop ik.Creepy schreef op 06 september 2002 @ 12:20:
Xychix: Hmm.. ben ik helemaal vergeten... Linux source is comming up!
Protheus: Heb je iets van programmeer kennis?? Dat is toch wel een vereiste..... Dan moet je uitzoeken hoe je direct de LPT poort kan aansturen (dus niet domweg karaktertjes sturen zodat een normale printer deze print, maar nog iets meer low-level). En als je dat kan, dan pak je de specs van het LCD er bij (van de HD44780 (=groot LCD) zijn ze op erg veel plaatsen te vinden, die van de HD66712 (=mini LCD ook) zodat je weet welke connecties op het LCD hoog/laag moeten zijn voor welk commando, en dan nog het connectie schema erbij zodat je weet welke pinnen je van de LPT poort hoog/laag moet zetten.
Kleine tip: van de HD44780 zijn howto's en sources te vinden als je ff zoekt.
En nog een tip: T.o.v. het standaard connectie schema dat op GoT wordt gebruikt zijn de pinnen C1 en C2 op de LPT poort andersom gesoldeerd.
alvast bedankt voor je info ik zal eens wat van die sources opzoeken.
Heb ik nog een vraagje voor je welke taal raad je me aan c++, visual basic of het bij mij meer onbekende delphi
Dan kun je er ook een webtablet van maken ,zodat je 'm via JAVA kan besturen op afstand, is geloof ik al eens voorbij gekomen in een andere topic. maar is wel gaaf!
Persoonlijk vind ik Java een rampzalige taal: geef mij maar Delphi (pascal dus)zwahiel schreef op 06 september 2002 @ 13:26:
woei! Als 't nou in JAVA kan![]()
Dan kun je er ook een webtablet van maken ,zodat je 'm via JAVA kan besturen op afstand, is geloof ik al eens voorbij gekomen in een andere topic. maar is wel gaaf!
Verwijderd
Gaaf idee ik wou je trouwens even laten weten dat mijn lcd het doet. Nog bedankt voor de inkoopactie ondanks de vele problemen die je bent tegengekomen.zwahiel schreef op 06 september 2002 @ 13:26:
woei! Als 't nou in JAVA kan![]()
Nou en nu eens een driver schrijven
Helaas kun je met Java geen low level acties uitvoeren wanneer die uitgevoert wordt als applet
Verwijderd
Ja daar ben ik het wel met je eens maar ja ik word gedwongen om in die taal te programmeren het is dus ook niet mijn eerste keus.Keizer schreef op 06 september 2002 @ 14:45:
[...]
Persoonlijk vind ik Java een rampzalige taal: geef mij maar Delphi (pascal dus)
Als je een mogelijkheid hebt om direct I/O poort aan te kunnen sturen zul je in principie altijd een driver kunnen maken..
Delphi, C, C++, C#, Java, etc. etc. Pak de taal die jij het handigst er voor vind (en die je dus al kent
Oh.. en nog een tip: in /14 (P&W) zijn ook al een aantal topics voorbij gekomen m.b.t. de aansturing van de HD44780.
Xychix: Zou je mij ff een mailtje kunnen sturen?? Ik kan je mail adres niet meer vinden... heb m'n mailbox laast een beetje teveel opgeschoond..
Verwijderd
Verwijderd
En mijn programmaatje om het aan te sturen begint ook al vormen te krijgen.
Tip voor de programmeurs: Kijk uit dat je je delay tussen het sturen van karakters niet te lang maakt, daar wordt de boel enorm traag van.
Btw, dat gedoe met het maken van de software kan imho beter in een apart topic.
Verwijderd
En waar heb jij het dan nu over dat hoort toch ook onder software. Die software komt natuurlijk wel ten goede van jullie lcd's maar goed zodra ik mijn eigen software draaiende heb kan ik misschien wel eens kijken naar lcd studioTHPSrulez schreef op 06 september 2002 @ 22:28:
Hoe staat het eigenlijk met die plugin die misschien voor LCD Studio zou worden gemaakt?
offtopic:
Btw, dat gedoe met het maken van de software kan imho beter in een apart topic.
Wat ik bedoel heeft nog redelijk betrekking tot deze inkoopactie omdat dat te maken heeft met de compatibiliteit van de LCD's. Maar de basis van het schrijven van een prog voor LCD's lijkt me meer iets voor een apart topic.....Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:31:
[...]
En waar heb jij het dan nu over dat hoort toch ook onder software. Die software komt natuurlijk wel ten goede van jullie lcd's maar goed zodra ik mijn eigen software draaiende heb kan ik misschien wel eens kijken naar lcd studio
Et zijn mijn 2 centjes maar hoor
Het is een grote 4*20 die gewoon aan een kant GEBOGEN is! Daardoor is de hele LCD gebroken ('t glas) en doet i dus nix meer
Kan ik dat niet verhalen op TPG, 't zat goed verpakt en zo, en zo'n lcd buig je niet zomaar door hoor, er zit een behoorlijk degelijk ijzeren frame omheen!
Beter VB lerenVerwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:19:
Ja hoe krijg je die delay eigenlijk voor elkaar in visual basic want dat is me nog niet duidelijk.
Kijk eens naar sleep. Dat is de simpelste methode en kost geen CPU tijd (maar ook een vrij trage!). En anders kijk eens naar QueryPerformanceCounter.
Als je nou echt nog meer vragen e.d. hebt m.b.t. programmeren, kan je dat beter in P&W doen denk ik (en lees ff de FAQ daar, want als je bijv zomaar om wat code vraagt is de kans groot dat je topic daar meteen dicht gaat!)
Woei! Thanks tweakers!
Ik heb nu volgens mij alle LCD's terug, ik weet 't niet zeker misschien mis ik er nog ééntje, maar vandaag kwam er nog eentje binnen...
Er is helaas wel een grote 4*20LCD kapot...
Ik heb de linux variant naar BSD geport (geprobeerd) hij komt door de compiler heen maar bij het starten krijg ik een segmentation fault..
jij hebt deze vaker gezien begreep ik. waar moet ik het zoeken ?
bij het starten komen er wel delen van de initialisatie tevoorschijn op het lcd (op willekeurige, niet juiste plekken)
daarna klapt het proggie..
Waarom doet die 13373 klok 't niet bij een 16*2 display (die heb ik namelijk!
Die klok is afgestemd op een LCD van 4 regels hoog (i.v.m. eigen gemaakte karakters). Ik kan eens kijken of ik iets kan maken zodat het er ook uitziet op een LCD met 2 regels.
Xychix: Hmm.. dan zou ik je source ff moeten bekijken... Het is NA de init?? Dan gaat er iets de mist in m.b.t. strings die je op het LCD wilt zetten denk ik. Als je dingen op verkeerde plekken van het scherm krijg, dan is zeer waarschijnlijk je timing te snel.
ik heb bijna niets gewijzigd aan de source.Creepy schreef op 09 september 2002 @ 08:31:
Open het zou ik zeggen
Die klok is afgestemd op een LCD van 4 regels hoog (i.v.m. eigen gemaakte karakters). Ik kan eens kijken of ik iets kan maken zodat het er ook uitziet op een LCD met 2 regels.
Xychix: Hmm.. dan zou ik je source ff moeten bekijken... Het is NA de init?? Dan gaat er iets de mist in m.b.t. strings die je op het LCD wilt zetten denk ik. Als je dingen op verkeerde plekken van het scherm krijg, dan is zeer waarschijnlijk je timing te snel.
alleen ioperm vevangen door I386_func_ioperm (of iets wat hierop lijkt) en een include vervangen.
de init gaat ook niet goed !
er springen letters op een aantal plaatsen op het scherm (per keer starten op een andere plek) uit deze letters kan ik soms Bosselaar / creepy ed. opmaken.
het komt vaak voor dat de letters zich herhalen je krijgt dan zoeits als:
//^crreeeppppyyy 00^ ^ ..
Daarom weet ik dat het de init moet zijn.
is dat ook timing ?? hoe kan ik die zetten ?
zou bsd dan een snellere clock hebben dan linux ?? want daaronder werkt hij toch ?
hij wacht de init vertraging af en daarna klapt het proggie in een segmentation fault.
De laatste 4 pakken van deze inkoopactie!
Moonchild, SuperJerk, Just_Started en Fauna, kijk maar naar jullie brievenbussen want deze week is 't raak!
Jullie bestellingen komen eraan!
Ze zijn op de post gegaan 10 minuten geleden!
Dan kan ik deze inkoopactie als gesloten en afgesloten beschouwen, topic wel graag open houden modjes ivm de software van Creepy! Is een beetje onoverzichtelijk als hij een nieuw topic daarvoor moet openen!
Thanx ya'll!
zwahiel schreef op 09 september 2002 @ 10:06:
zow daar gaan ze dan...
Moonchild, SuperJerk, Just_Started en Fauna, kijk maar naar jullie brievenbussen want deze week is 't raak!
Dan kan ik deze inkoopactie als gesloten en afgesloten beschouwen, topic wel graag open houden modjes ivm de software van Creepy! Is een beetje onoverzichtelijk als hij een nieuw topic daarvoor moet openen!
Thanx ya'll!Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met jullie LCD's, en dat deze lange actie de moeite waard was!
Het was de moeite waard.
Het was de eerste inkoop waar ik aan medeed!
Echt perfect. dat het zolang duurde kon je (in iedergeval in de begin fase ) niets aan doen.
Verderop zijn er bij het versturen wat foutjes gemaakt ( door jou volgensmij)
je hebt dit hier openlijk neergezet en opgelost. daarom denk ik dat iedereen uiteindelijk wel tevreden is !!
echt toppie !
Verwijderd
Had je mijn LCD ook al opgestuurd, ik heb namelijk nog niets onvangen en ik sta ook niet bij de laatste 4.
nee... Als 't goed is heb je een uurtje geleden een mailtje gekregen.Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 10:13:
Zwahiel,
Had je mijn LCD ook al opgestuurd, ik heb namelijk nog niets onvangen en ik sta ook niet bij de laatste 4.
Daarin staat 't een en 't ander uitgelegd...
Je krijgt wel iets!
//edit:
Ik heb 't mailtje nu pas verstuurd, sorry, stond in de Drafts folder opgeslagen...
Als ik er meerdere had besteld had ik je er eentje gestuurd!
Ook Willum die met zijn site bijzonder nuttig was voor menige deelnemer aan deze IA... En zijn doorbraak met de controller en 't grote LCD display!
wie weet, doen we er over een tijdje nog eentje daar! Ze waren wel billig op zich als je 't na gaat!Creepy schreef op 09 september 2002 @ 12:35:
Hehe.. thanx Zwahiel! Toen ik zo'n LCD ff in huis had was het een kleine moeite om m'n bestaande driver aan te passen. Als je nog eens een inkoopactie doet, dan weet je mijn adres he
* SuperJERK zal met veel spanning de brievenbus in de gaten houden!zwahiel schreef op 09 september 2002 @ 10:06:
zow daar gaan ze dan...
Thanx ya'll!Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met jullie LCD's, en dat deze lange actie de moeite waard was!
Zwahiel bedankt voor al je inspanningen en voor het (volgens mij) heel netjes afsluiten van deze inspannende inkoopactie!
Verwijderd
Joepie!!! wacht vol ongeduld tot ie hier op de mat roltzwahiel schreef op 09 september 2002 @ 10:06:
zow daar gaan ze dan...
Zwahiel hartelijk dank voor al je moeite
nu nog ff het halve topic terugbladeren om te kijken hoe ik die software werkend krijg
Zwahiel bedankt!
(+ nogmaals bedankt voor het extra meegeleverde FDD kabeltje!)
Alleen had ik nog een vraag.. als je weer een poging doet tot 'de langst lopende inkoop actie ooit' dit even van tevoren te melden
* SuperJERK gaat nu fijn met zijn lcd'tje spelen...
Wel bout dat ik naar het werk moet, maar vanavond toch eens flink gaan knutselen...
Moet ik nu voor die aangepaste LCDInf nu omsolderen of niet?
Heb je de mini of de gewone?Fauna schreef op 10 september 2002 @ 14:27:
Ik wil net naar me werk gaan, komt de postbode eraan.. Met een envelop van het VvGI...
Wel bout dat ik naar het werk moet, maar vanavond toch eens flink gaan knutselen...
Moet ik nu voor die aangepaste LCDInf nu omsolderen of niet?
Wanneer je de gewone hebt werkt ie zonder omsolderen met LCDinf, na het omsolderen is ie ook LCD-smartie compatible....
Heb je een mini, dan is is zonder omsolderen compatible met LCDinf...
Verwijderd
Zwahiel thanks voor al je moeite
ik heb de source goed doorgekeken en de timing van senddata2 veranderd maar ik krijg nog geen goede init...
Ik ben tijden met de timing bezig geweest, keine veranderingen extreem hoge/lage waardes.
Gettimeofday weer vervangend door usleep(1) usleep(5). het mag niet baten..
per keer dat ik de exe draai (zonder recompile) ziet het schermpje er ook anders uit !!!!
ik het ken letters ook zitten er vreemde tekens en halve letters door.. veel letters komen meermalen achter elkaar voor..
hoe kan ik berekenen/uitvinden welke timing ok is ?
dattie daarna foutgaat is waarschijnlijk dat /proc onder bsd niet hetzelfde is/doet..
Hmm.. dat de init zo vreselijk de mis ingaat is wel vaag... Ik zou er bijna een *BSD voor gaan installeren
Ik weet niet hoe snel een usleep(1) is, maar de senddata moet een delay hebben van zo'n 40 microseconden, en de senddata2 een delay van 1.64 milliseconden dacht ik.
Onder Linux is een usleep(1) minimaal 10 milliseconden dacht ik (i.v.m. scheduler etc.).
Maak er in beide gevallen gewoon een msleep(2) van.. weet je zeker dat je langzaam genoeg zit
ja dat zal ik doen!SuperJERK schreef op 10 september 2002 @ 14:01:
Alleen had ik nog een vraag.. als je weer een poging doet tot 'de langst lopende inkoop actie ooit' dit even van tevoren te melden
Voorlopig even niets, al komen er wel vragen binnen wanneer de volgende is ...
Zoals ik al aangaf heb ik al extreem hoge waardes geprobeerd. ik zal de msleep eens proberen..Creepy schreef op 10 september 2002 @ 19:34:
De /proc interface is onder Linux wat anders dan onder *BSD ja...
Hmm.. dat de init zo vreselijk de mis ingaat is wel vaag... Ik zou er bijna een *BSD voor gaan installeren
Ik weet niet hoe snel een usleep(1) is, maar de senddata moet een delay hebben van zo'n 40 microseconden, en de senddata2 een delay van 1.64 milliseconden dacht ik.
Onder Linux is een usleep(1) minimaal 10 milliseconden dacht ik (i.v.m. scheduler etc.).
Maak er in beide gevallen gewoon een msleep(2) van.. weet je zeker dat je langzaam genoeg zitAls het dan nog mis gaat, dan is er toch heel iets anders aan de hand.
senddata word in de init niet gebruikt. alleen senddata2.. dus deze moet eerst maar eens werkend gemaakt worden.
een versie die ook voor BSD te compilen is word lastig, niet ivm aansturing LCD maar ivm het verkrijgen van systeem info...
Bij linux staat dit in proc bij BSD gaat dit met systemcalls..
Het stuk code wat het splashscherm tekent op het LCD gebruikt wel degelijk de senddata en NIET de senddata2! Verlaag (of is het verlaag?? hmm.. maak hem trager
Het lampie doet wel, maar nu moet ik nog leesbare tekens op het scherm krijgen.
Ik heb het als volgt aangesloten (heb ik dus ook uit dit topic gehaald).
LCD: blauwe strippie van de lcd-printplaat af.
Connector printplaat: blauw strippie van de poort af (dus blauw strippie van de printplaat af)
Nu heb ik LCDinf gedownload en dat extra proggie (ik draai Windows XP), in LCDinf heb ik HD44780 (connection 1) geslecteerd met size 20x4 en port 0378.
Ik krijg geen foutmeldingen maar verders ook niks op het lcd'tje te zien
Wat doe ik fout
DOOS!SuperJERK schreef op 11 september 2002 @ 13:45:
Nou ik heb dus me lcd binnen en ook aangesloten, maar hij doet niks
Het lampie doet wel, maar nu moet ik nog leesbare tekens op het scherm krijgen.
Ik heb het als volgt aangesloten (heb ik dus ook uit dit topic gehaald).
LCD: blauwe strippie van de lcd-printplaat af.
Connector printplaat: blauw strippie van de poort af (dus blauw strippie van de printplaat af)
Nu heb ik LCDinf gedownload en dat extra proggie (ik draai Windows XP), in LCDinf heb ik HD44780 (connection 1) geslecteerd met size 20x4 en port 0378.
Ik krijg geen foutmeldingen maar verders ook niks op het lcd'tje te zien
Wat doe ik fout
Je moet die andere pakken!

Je moet die 62 huppeldepup pakken en dan connectie een, en presto via LCDinf zal je LCD'tje dan perfect werken! En ik weet dat 't kan, omdat ik zo'n klein ding ook uitgeprobeerd heb in WinXP en dat werkte perfect, die klok vind ik echt 1337 Creepy!
nu nog een versie voor hd447800 16*2, want ik wil die klok ook!
Ehhh ik deed dit alleen maar om jouw uit te testen... 0-)zwahiel schreef op 11 september 2002 @ 13:50:
[...]
DOOS!
Je moet die andere pakken!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je moet die 62 huppeldepup pakken en dan connectie een, en presto via LCDinf zal je LCD'tje dan perfect werken! En ik weet dat 't kan, omdat ik zo'n klein ding ook uitgeprobeerd heb in WinXP en dat werkte perfect, die klok vind ik echt 1337 Creepy!
nu nog een versie voor hd447800 16*2, want ik wil die klok ook!![]()
Jeetje wat stom van me... en volgens mij had ik die ander toch echt uitgeprobeerd.. (nouja vast niet goed genoeg..) Alles werkt nu in iedergeval!
* SuperJERK gaat zich nu ffies afzonderen en nogmaals diep schamen...
Ok, maar help me hier dan ff bijzwahiel schreef op 11 september 2002 @ 13:50:
[...]
nu nog een versie voor hd447800 16*2, want ik wil die klok ook!![]()
Voor de "full screen" klok maak ik gebruik van eigen gemaakte karakters. Er kunnen maximaal 8 eigen gemaakt karakters worden gebruikt.
Op het moment wordt de 4 regelige klok met 3 (drie!) karakters gemaakt
1: Een heel blokje zwart
2: De bovenhelft van het blokje zwart
3: De onderhelft van het blokje zwart
(hm.. en de 8 kan nog net iets mooier.. zal ik wel aanpassen in een nieuwe versie)
Dit omdat de horizontale bar's 5 karakters in gebruik hebben (1 karakters is 5 pixel breed
"Opdracht 1"
Bedenk 3 eigen gemaakte karakters (5x7 pixels) zo, zodat je daarna 10 (0-9) cijfers ken maken van 2 karakters hoog.
"Opdracht 2"
Mocht 3 karakters nou echt te weinig zijn (zeer waarschijnlijk), bedenk dan maximaal 8 verschillende karakters om zo 10 cijfers te kunnen maken van 2 karakters hoog. Ik moet dan wel tijdens het wisselen van "scherm" nieuwe custom karakters uploaden, dus probeer aantal gebruikte karakters zo laag mogelijk te houden.
Algemeen:
De breedte van de cijfers (=aantal karakters) mag je zelf bepalen zolang ze maar dun genoeg zijn om een digitale klok (= max 5 "cijfers" 12:30) op het LCD te kunnen toveren.
(voor de liefhebber: Je mag ook de bestaande karakters voor de 4 regelige displays opnieuw maken als je ze niet mooi of duidelijk genoeg vindt
Hoe je de karakters aan mij aanlevert moet je zelf weten (paint, word document, whatever...)
disclaimer: Ja, ik ben lui, en heb het weer ff druk. Dus je zou me enorm helpen als je dit echt wilt
ps. Ja, dit is eigenlijk flink offtopic, dus als je hier mee aan de slag gaat, mail me dan ofzo, zodat we dit topic gewoon open kunnen houden voor LCD problemen. Mocht een mod. vinden dat ik met deze post over de scheef gaat, dan haal ik em asap weg.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| void initdisplay(void) { char *tekst[4]; int i; senddata2(48,COMMAND); usleep(5000); senddata2(48,COMMAND); usleep(150); senddata2(48,COMMAND); //entry mode set (32), 8 bits mode (16) 2 lines (8) senddata2(32 | 16 | 8 ,COMMAND); /* Extra voor HD66712 */ senddata2(LCD_FUNCSET | 0x10 | 0x08 | 0x04, COMMAND); /* enter ext-func-set */ usleep(240); senddata2(LCD_EXTFUNC | 0x01,COMMAND); /* Set 4-line mode */ usleep(240); senddata2(LCD_FUNCSET | 0x10 | 0x08,COMMAND); /* leave ext-func-set */ usleep(240); /* Einde extra */ displayoff(); cleardisplay(); tekst[0]="LCDInf v0.1"; tekst[1]="By Creepy"; tekst[2]="www.bosselaar.net"; tekst[3]="/lcd"; for (i=0; i<4; i++) { setpos((20-strlen(tekst[i])) / 2,i+1); settext(tekst[i]); } displayon(); } |
ik zie hier toch alleen maar senddata2 in terug ..
je hebt me toch geen oude source gemaild ?
Dit topic is gesloten.