"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wie-o-wie verteld mij wat ik moet solderen en/of moet doorkrassen?
Edit: heeft er trouwens al iemand gevraagd ofz BasieP eventueel zijn software kan aanpassen voor dit soort controlers?
is al es naar gevraagd, maar ik begreep dat ie er niet zoveel zin aan hadSuperJERK schreef op 11 september 2002 @ 16:51:
Had iemand trouwens nog een schema (liefst foto) voor het ombouwen van de HD66712 controler naar de versie waarmee ook LCDSmartie werkt? Ik heb alle posts van deze topic gelezen maar helaas zijn de foto's niet meer beschikbaar (rood kruisje) tevens werkt die site van Willempie.nl niet...
Wie-o-wie verteld mij wat ik moet solderen en/of moet doorkrassen?
Edit: heeft er trouwens al iemand gevraagd ofz BasieP eventueel zijn software kan aanpassen voor dit soort controlers?
[rml][ LCD]LCD Smartie 5.1 released[/rml]
Om de HD66712 (al dan niet met omgesoldeerde controller) aan de gang te krijgen is een software aanpassing noodzakelijk.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Kunnen we nog niet een poging wagen om BasieP zover te krijgen dat ie de mini lcd-opschuif-bug fixt? Dat was toch maar 5 regels code? Kun jij hem helpen Creepy? (niet dat ik LCD niet wardeer, maar smartie heeft (nog?) veel meer functies)OliverBB schreef op 11 september 2002 @ 17:16:
is al es naar gevraagd, maar ik begreep dat ie er niet zoveel zin aan had
[rml][ LCD]LCD Smartie 5.1 released[/rml]
Always outnumbered, never outgunned!
BasieP heeft z'n HD44780 driver niet zelf geschreven. Ook weet ik niet hoe zijn driver in elkaar steekt. In mijn geval wat het een toevoeging van een paar regels, en het aanpassen van 2 constanten, met een beetje mazzel is de aanpassing net zo triviaal als bij mij, met een beetje pech is het een flinke aanpassing.
Het laatste wat ik van BasieP weet is dat hij het alleen inbouwt als iemand een kant en klare HD66712 driver aan hem geeft, iets waar ik geen zin heb.
Voor BasieP is Smartie een hobby. LCDInf is voor mij ook een hobby. Noem me

[sarcasme]
En voordat er iemand begint "Creepy, wat ben je toch een arrogante lul". Inderdaad , en als je het niet bevalt, dan maak maak je het zelf maar
[/sarcasme]
Dus zolang BassieP geen oplossing kan/wil verzinnen kan ik geen LCDSmartie draaien?Creepy schreef op 11 september 2002 @ 17:50:
Voor de HD66712 (=mini LCD) kan je je het omsolderen besparen. Dit gaat niet werken. Het omsolderen is alleen omdat de connectie tussen PC en adapter net iets anders is dan het veelgebruikte schema op GoT. Het omsolderen werkt dus alleen als je een HD44780 (=grotere LCD) hebt.
Om de HD66712 (al dan niet met omgesoldeerde controller) aan de gang te krijgen is een software aanpassing noodzakelijk.
Nou Creepy dan wil ik graag dat je de volgende features aan jouw programma toevoegd
- MBM
- WinAmp
- Eigen Teksten (volgens mij is dit nog de makkelijkste
Nou veel plezier met programeren
In welke taal schrijf je het programma trouwens?
Zelf kan ik een (klein) beetje programeren in Visual Basic en C++, denk je dat er een kans bestaat dat ik met bijv. Visual die lcd kan aansturen? Ik las namelijk dat je doormiddel van jouw programma opdrachten kan verzenden naar de lcd? (of sla ik nu wartaal uit
Nouja ik ben in iedergeval erg blij dat ik iets op mijn lcd scherm kan laten zien!
hmmm...SuperJERK schreef op 11 september 2002 @ 22:46:
[...]
Dus zolang BassieP geen oplossing kan/wil verzinnen kan ik geen LCDSmartie draaien?
Nou Creepy dan wil ik graag dat je de volgende features aan jouw programma toevoegd![]()
- MBM
- WinAmp
- Eigen Teksten (volgens mij is dit nog de makkelijkste)
Nou veel plezier met programeren
In welke taal schrijf je het programma trouwens?
Zelf kan ik een (klein) beetje programeren in Visual Basic en C++, denk je dat er een kans bestaat dat ik met bijv. Visual die lcd kan aansturen? Ik las namelijk dat je doormiddel van jouw programma opdrachten kan verzenden naar de lcd? (of sla ik nu wartaal uit)
Nouja ik ben in iedergeval erg blij dat ik iets op mijn lcd scherm kan laten zien!
* zwahiel heeft bij deze post zo z'n bedenkingen, ik hoop dat 't in de lol modus was...
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Gedeeltelijk weljah..zwahiel schreef op 11 september 2002 @ 23:10:
[...]
hmmm...
* SuperJERK heeft bij deze post zo z'n bedenkingen, ik hoop dat 't in de lol modus was...
Over dat zelf programeren was trouwens wel serieus bedoelt... Misschien kan Creepy ervoor zorgen dat je doormiddel van een simple stukkie code die regels kan aansturen. Dus bijv;
[line1] = string
[line2] = string
[line3] = string
[line4] = string
(Geen idee of dat zo makkelijk allemaal kan hoor...) Maar dan is het wel makkelijker om zelf wat in elkaar te zetten. En Creepy behoudt natuurlijk alle credits
Winamp songtitle heb ik werkende.. en als ik de CPU usage bug op niet engelse systemen er uit heb, dan probeer ik vandaag een nieuwe versie te releasen.
Moek ff overdenken hoor...
DVbeek... u heeft snalemail... of je moet nog ff naar 't postkantoortje toe, dat grote pak ophalen
Verwijderd
Waarom is het dat als ik bij 1 van de 4 selected screen options, total cpu usage invul in nog steeds een foutmelding krijg ?? (maakt niet uit op welke postite)
De andere options doen het wel goed.
P.s.
Ik heb me lcd ingebouwd in me monitor.
Ik zal als deze af is een topic openen voor pics en uitleg.
Lees dit topic ff door.. 1 of 2 pagina's terug staat dat er een bug in LCDInf zit (die ik nog steeds NIET heb opgelost...) dat op een NIET Engelse Win2k/XP/NT je die error krijgt, omdat MS zo handig is geweest om bepaalde dingen taal-afhankelijk te maken, en ik zo handig was om daar niet op te lettenVerwijderd schreef op 13 september 2002 @ 21:48:
Creepy,
Waarom is het dat als ik bij 1 van de 4 selected screen options, total cpu usage invul in nog steeds een foutmelding krijg ?? (maakt niet uit op welke postite)
De andere options doen het wel goed.
P.s.
Ik weet hoe ik het op moet lossen, ik moet daar alleen ff tijd voor maken...
Ennuh.. rustig.. * Creepy doet ook wel eens een lang weekend zonder computer.. ik doe net alsof ik WEL een prive leven heb
Je hebt helemaal niet betaald...Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 10:28:
Hoe zit het met mijn lcd??
Je mag mijn geld ook wel terugstorten.
Wanneer zou je dat gedaan hebben dan, ik kan hier niets vinden van een betaling van jouw!
[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 16-09-2002 11:59 . Reden: Verklaring ]
Doe ik af en to ook Creep, vandaar nog steeds geen BSD variant en goede timing.. wel Trillian op mn laptop gezet en jou ge-add.Creepy schreef op 16 september 2002 @ 11:31:
[...]
Lees dit topic ff door.. 1 of 2 pagina's terug staat dat er een bug in LCDInf zit (die ik nog steeds NIET heb opgelost...) dat op een NIET Engelse Win2k/XP/NT je die error krijgt, omdat MS zo handig is geweest om bepaalde dingen taal-afhankelijk te maken, en ik zo handig was om daar niet op te letten
Ennuh.. rustig.. * xychix doet ook wel eens een lang weekend zonder computer.. ik doe net alsof ik WEL een prive leven heb
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
K sorry,Creepy schreef op 16 september 2002 @ 11:31:
[...]
Lees dit topic ff door.. 1 of 2 pagina's terug staat dat er een bug in LCDInf zit (die ik nog steeds NIET heb opgelost...) dat op een NIET Engelse Win2k/XP/NT je die error krijgt, omdat MS zo handig is geweest om bepaalde dingen taal-afhankelijk te maken, en ik zo handig was om daar niet op te letten
Ennuh.. rustig.. /me doet ook wel eens een lang weekend zonder computer.. ik doe net alsof ik WEL een prive leven heb
Dan heb ik het in het topic over het hoofd gezien.
Dus ik d8 vraag het maar ff.
Ik merk het wel. Thx Creepy.
en proggies ??
oftewel einde actie ?

SoCreepy schreef op 18 september 2002 @ 12:57:
.. ik heb ook een full-time baan waar ik al heel de dag achter de computer zit, en een prive leven...
* Gutteguttegut bedoeld dit natuurlijk niet serieus
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Grmbl&^%&^%&***#*#*#***#**!!!!!!!!!!
Ah* Creepy bedoeld dit natuurlijk niet serieus
toverstafmode=onGutteguttegut schreef op 18 september 2002 @ 14:29:
[...]
So
* zwahiel bedoeld dit natuurlijk niet serieus
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Pics zijn er nu http://gathering.tweakers...ist_messages/603017/last]Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 21:48:P.s.
Verwijderd
Wtf?zwahiel schreef op 16 september 2002 @ 11:35:
[...]
Je hebt helemaal niet betaald...
edit:
Wanneer zou je dat gedaan hebben dan, ik kan hier niets vinden van een betaling van jouw!
Ik heb zeker wel betaald, 38,56 euro!
Hier een copy/paste uit me internetbankieren:
03-06-2002 tb [..] Wiel Van Horck af 38,56
Inkoopaktie lcd, nrg28
[ Voor 0% gewijzigd door Jordi op 24-09-2002 03:38 . Reden: persoonlijke info weggehaald ]
ow...Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:37:
[...]
Wtf?
Ik heb zeker wel betaald, 38,56 euro!
Hier een copy/paste uit me internetbankieren:
03-06-2002 tb P00xxxxxxx Wiel Van Horck af 38,56
Inkoopaktie lcd, nrg28
hmmm... dan moet ik ff wat na gaan kijken...

Sorry... je hebt gelijk... had erover heen gelezen!
Je krijgt morgen je geld terug gestort! Mijn nederige excusses!
[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 23-09-2002 20:23 . Reden: voutje! ]
Verwijderd
Ok, tnx.zwahiel schreef op 23 september 2002 @ 20:20:
[...]
ow...
hmmm... dan moet ik ff wat na gaan kijken...
edit:
Sorry... je hebt gelijk... had erover heen gelezen!
Je krijgt morgen je geld terug gestort! Mijn nederige excusses!
Ik heb de crash gevonden dus.. weet ook precies hoe ik deze op moet lossen.. moet heb alleen nog steeds inbouwen.. maar dat wil er wel eens bij inschieten als je al 8 tot 9 uur op je werk zit te coden.
dit is allemaal hardcoded verwerkt dus niemand heeft er eigenlijk iets aan. Mocht er veel vraag naar zijn dan wil ik het ding wel met config file maken zodat iedereen hem kan gebruiken.
Bij mij checkt ie de ping naar de volgende machines:
server1 (co-located)
server2 (co-located)
isdn gateway in local network
laptop (als testdoel, deze kan ik heelmakkelijk ontkoppelen om de offline functie te testen)
Ik heb een poosje weinig tijd gehad voor het lcd schermpje maar ben er weer aan begonnen!
Onder win98 met LCDinf werkt hij niet omdat hij een aantal dll'en mist, daardoor start LCDinf dus niet op. Weet iemand misschien hoe dat komt?
Nu gebruik ik CrystalControl en dat bevalt echt prima, het heeft zeer veel dingen om te laten zien en werkt goed op een oude p120.
Oh ja ik heb de grote 4 x 20 met omgesoldeerde controller.
Thnx Zwahiel, robje is een tevreden klant!
Leeg
Je draait de NT/2000/XP versie van LCDInf i.p.v.. de me/9x versie.reskobon schreef op 12 oktober 2002 @ 10:12:
Even voor de leuk!!!
Ik heb een poosje weinig tijd gehad voor het lcd schermpje maar ben er weer aan begonnen!
Onder win98 met LCDinf werkt hij niet omdat hij een aantal dll'en mist, daardoor start LCDinf dus niet op. Weet iemand misschien hoe dat komt?
Ben er toch wel heel zeker van dat ik de goede gedownload heb maar zal het nog eens proberen.Creepy schreef op 12 oktober 2002 @ 11:01:
[...]
Je draait de NT/2000/XP versie van LCDInf i.p.v.. de me/9x versie.
Leeg
1
| The lcdinfnew9x-05.exe is linked to missing export oleaut32.dll:VarNot |
Leeg
zijn er al mensen die een backlight potmeter hebben ??
dan zou ik er snachts ook geen last van hebben !! is misschien ook een idee.
Ja graag want deze doet het echt niet al is het wel win98 de eerste editie en ik ga hem vanavond upgraden naar tweede editie.Creepy schreef op 16 oktober 2002 @ 08:54:
oleout32.dll????? eeehhhh... he? Hmm toch maar eens compilen/testen op een echt win9x systeem.
Leeg
Wat denk je zelf??? Tuurlijk wordt er nog verder gewerkt aan LCDInf.......quote]
zijn er ondertussen al vorderingen?
Dit topic is gesloten.