Creepy schreef op 14 augustus 2002 @ 08:28:
[...]
Die dingen werken WEL zoals het hoort! Dat JIJ aan een inkoop actie heb meegedaan ZONDER dat je PRECIES wist wat je kreeg is je EIGEN schuld en probleem natuurlijk. Je had ook deze info kunnen opzoeken VOORDAT je ging bestellen. NIET elk LCD is hetzelfde, maar blijkbaar denken een hoop mensen van wel. Niet elk connectie schema's is hetzelfde, EN er is meer in de wereld dan GoT alleen.
Waar zie je me voor aan !!
Ik heb dit hele topic vanaf het begin bijgehouden.
Er is dus meerdere malen gezegd dat hij HD44780 compatible zou zijn, terwijl hij dat dus niet 100% is.
Je wilt niet weten hoe vaak er werd gezegd : "Download smartie 5 gewoon ff"
(notabene een paar keer door zwahiel zelf)
Quote van jouwzelf Creepy:
Heb het topic zelf niet zo gecheckt, maar LCDInf linux stuurt een HD44780 compatible controller aan, volgens de tig verschillende schema's die hier rondslingeren. Dus als deze LCD's een HD44780 of compatible controller hebben dan werkt het.
edit:
Ze hebben een HD44780 comp. controller dus LCDInf, Smartie, LCDProc, LCDDriver, LCDCenter etc. moeten er zonder problemen mee werken.
Dat mini-LCD is opgezet a.d.v. een artikel in een Duits (linux) computer blad, met software (voor Linux dus) die te downloaden is. Dat er nog geen Windows software voor deze LCD's was, was allang bekend. Dat het een net iets andere chipset betrof, was allang bekend. Dat het connectie schema net niet helemaal overeen komt met dat wat hier op GoT wordt gebruikt was ook allang bekend.
Dat de lcd iets anders was was inderdaad bekend.
Maar hij zou dus HD44780 compatible zijn !!!
Waarom zijn er dan nog steeds mensen die een min-LCD hebben die dit NIET weten? Zijn er dan echt mensen die het risico nemen iets te komen, ZONDER dat ze weten of het dor hun zelf aan de gang te krijgen is??
(ja.. ik kan me hier over op winden ja.. al dat gezeur dat het niet "klopt" dat het niet"werkt" bla bla bla. LCD's werken prima, en werken volgens de specs! Dat dat net iets anders is dan hier op GoT, boeiend hoor, zit het hier nou vol met tweakers, of met mensen die hun PC kant en klaar kopen en alleen maar games installeren?)
Ik zeg ook niet dat ze het niet doen, maar niet zoals ze het horen te doen.
Dat neemt niet weg dat ik het erg waardeer dat je bezig bent met software.
als ik kon programeren had ik graag geholpen
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 14-08-2002 12:52
. Reden: bla ]