[IA] *gesloten* 4*20 kant en klaar part 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
nog ff op een w98 bak geprobeerd,.. maar daar kreeg ik de software niet aan de praat.

(is ook een 98 versie die fouten bevat, moet hem nog es formatteren enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmmm... gaan we weer..

De aangepaste versie van LCDInf werkt ALLEEN onder 2000/XP/NT. Je moet ook DLPortI/O geinstalleerd hebben.
De aangepaste versie moet het LCD initialiseren en aansturen. De regels komen nog wel steeds omgedraaid en verschoven op het LCD. Ik heb deze versie uitgebracht omdat ik ff wilde kijken of de initialisatie goed gaat, en om te kijken of er tekens op het LCD komen. Dit allemaal met de NIET GEMODIFICEERDE controllers (dus gewoon alles aansluiten zoals je dat van Zwahiel hebt gehad!)

Mijn vraag nu: werkt dat nu ook? Als ik een aantal reports lees, lijkt het van wel

Ik ga van de week een nieuwe versie maken, die beter loopt, minder crast :+, en die de regels GOED op het LCD zet..

De WEL gemodificeerde controllers, daarmee werkt LCDInf al, alleen staat alles dus nog steeds verdschoven!

Als je uit de reg HKEY_CURRENT_MACHINE\software\lcdinf weghaalt, zou de range check error opgelost moeten zijn. Ik heb heel de source op de schop gehad, en er zitten nog wat foutjes in het aanmaken en verwijderen van meerdere schermen, de meeste heb ik in mijn DEV versie al opgelost

* Creepy benadrukt het nog maar eens: De speciaal aangepaste versie van LCDInf is een BETA...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Dank je voor je reactie Creepy,
Inderdaad werkt hij met wat problemen maar die haalde je net zelf aan.
BTW Heb je wat aan die links gehad die ik gepost heb?

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
volgens mij voldoe ik aan alle bovenstaande dingen, maar geen tekens op beeld hoor

ik btw wel die mini lcd met controller ongesoldeerd.

zie ook de eerder genoemde link waar ik foto's geplaats heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

OliverBB: weet je 100% zeker dat de bandkabel goed zit? (deze kan op 4 verschillende manieren waarvan 3 verkeerd!). Zet je LPT poort anders eens op SPP of ECP.

Falconnl: dat asm ding heb ik niks aan, die grote PDF zijn de specs van de HD66712 (en die had ik al :) ), en die kleine PDF is een tabel van commando's, en geheugenindeling (!!), en die had ik nog niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

hij werkt!

ik heb alleen in de bios aangegeven (bij lpt) DMA 1 (stond op 3) verder staat ie op ECP.

de kabel was dus wel goed.
maar nu werkt ie gewoon goed, behalve dat ie niet samen met MBM wil draaien smartie ook niet trouwens, maar die doet het verder ook niet met dit lcd.

de onderste 2 regels zijn iets verschoven,... de eerste letter staat op het eindmaar de rest gaat goed.
ik moet het allemaal nog ff bekijken,.. maar het ziet er al goed uit!

[ Voor 0% gewijzigd door OliverBB op 12-08-2002 02:14 . Reden: na een herstart doen de 1e de 3e en de 4e regel het wel goed maar is de 2e regel iets verschoven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 25-10 21:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mooi dus er is dus software voor dit soort LCD's :) :D

* zwahiel komt net terug van de Zomer Park Feesten in Venlo (www.zomerparkfeest.nl) en is behoorlijk....

laten we zeggen
zat !!! :9 :9 :9

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
zwahiel schreef op 12 augustus 2002 @ 03:04:

* OliverBB komt net terug van de Zomer Park Feesten in Venlo (www.zomerparkfeest.nl) en is behoorlijk....

laten we zeggen
en dan toch nog ff op GoT posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

welkom terug Zwahiel !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

zwahiel schreef op 12 augustus 2002 @ 03:04:

* Creepy komt net terug van de Zomer Park Feesten in Venlo (www.zomerparkfeest.nl) en is behoorlijk....

laten we zeggen
EN ik hier maar nuchter zitten wezen, op deze veel te vroege maandag ochtend! :( ;)

Ik zorg er vanavond voor dat de regels goed op het scherm komen. Als dat dan goed werkt, breng ik een "officiele" versie van LCDInf uit. (de test versie zal ik hier eerst ff posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/lcd/werkend3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/lcd/werkend2.jpg

in het eerste plaatje zie je dat de tweede regel pas na het midden begint

je kan in het 2e plaatje goed zien dat hier de 2e regel gegevens van de eerste bevat. ( dit gebeurd dus alleen als de eerste regel teveel karakters te verwerken krijgt? en had deze dan niet moeten gaan scrollen op zijn eigen regel?)

tijdens het posten van dit bericht zijn de onderste 2 regels ook verschoven.

zoals al eerder door iemand genoemd, kun je inderdaad niet de cpu gegevens laten verschijnen, want dan geeft ie die herhalende error.
dit gebeurd ook wanneer men MBM aan het draaien heeft.

en als je allemaal blokjes ziet,.. kun je je contrast gewoon helemaal dicht draaien zodat ze verdwijnen, de text zal echter gewoon verschijnen.

als ik verder nog wat zie/ontdek, whatever, zal ik dat hier wel medelen.

[ Voor 0% gewijzigd door OliverBB op 12-08-2002 10:09 . Reden: ooh ja, ik zag dat er in de eerdere versies van LCDinf de mogelijkheid bestond om eigen text in te voeren??? of vergis ik me nu met andere software? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
onderstaande kwam ik net tegen op:

http://lcdproc.omnipotent.net/hardware.php3

HD44780 Fast & cheap -

The content here is a mirror of Rocco Valotta's hd44780 page. Look there for the most up-to-date info.
First off the schematics needed for LCDProc and a HD44780 Controlled Display is as follows:

Afbeeldingslocatie: http://lcdproc.omnipotent.net/gfx/HD44780_Schem.gif

The hd44780 problems with V0.4-pre6 are fixed as of V0.4-pre8.

What this page has to come in the future

I have a working version of a HD44780 that does not require a power source and also runs in 8 bit mode. I am working on a driver for it and will make the schematic available here as soon as I have a functionalo version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Nofi OliverBB maaruh: Die info is allang bekend. LCDProc ken ik ook, en gebruikt standaard een ander schema!. Als je in LCDProc het "Winamp" schema gebruikt, heb je het "standaard" schema van GoT te pakken.
Het opschuiven van de regels is ook al bekend, en ik heb ook al aangegeven dat ik weet waarom het verschuift. MEt de link van falconnl weet ik nu ook de oplossing.

Maar toch bedankt voor het aangeven van de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Deze is cool, deze hoeft geen voeding !! ons lcd wel... dat betekend een 2e lelijke kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bij dat schema wat daar staat moet er nog wel een voeding bij , staat ook in de text dat ie dat schema nog een keer moet maken. Die tekst staat er echter al meer dan een jaar, en een schema heb ik nog steeds niet gezien. En uiteraard is het ZONDER backlight dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Creepy schreef op 12 augustus 2002 @ 11:54:
Bij dat schema wat daar staat moet er nog wel een voeding bij , staat ook in de text dat ie dat schema nog een keer moet maken. Die tekst staat er echter al meer dan een jaar, en een schema heb ik nog steeds niet gezien. En uiteraard is het ZONDER backlight dan..
Hey is er al een win ME of Linux versie ??

Helaas kan ik je niet meer bereiken op icq. ik had je verteld dat ik BSD op mijn systeem ging gooien, alles geformatteerd had ik geen BSD cd's liggen.

toch maar weer terug naar windows (ME deze keer) nog geen tijd gehad op proggies te downen. (a la trillian/icq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Xychix, deze lcd's waren volgens mij voor Linux bedoeld, dus als op je op kernelconcepts.de kijkt vind je vanzelf de linux drivers voor deze lcd's ...

Misschien nog een optie om deze drivers te porten? :?

En ja acht Creepy, ik zit hier nu op mijn werk, met knallende koppijn ( :| ) en een duizeligheid van hier tot tokio... :| Gelukkig ben ik wel niet de enige die er zo bij zit! :)

BTW Soulvation waren echt 1337! :9~ Echt vet! gewoon echt 1337!!!
Zomerparkfeesten roeleren echt wel :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

xychix schreef op 12 augustus 2002 @ 12:54:
[...]

Hey is er al een win ME of Linux versie ??

Helaas kan ik je niet meer bereiken op icq. ik had je verteld dat ik BSD op mijn systeem ging gooien, alles geformatteerd had ik geen BSD cd's liggen.

toch maar weer terug naar windows (ME deze keer) nog geen tijd gehad op proggies te downen. (a la trillian/icq)
Ik update eerst ff de windows versie aangezien die het meest wordt gebruikt. Op het moment dat het geen test versie meer is, dan maak ik ook de ME/9x versie (is een extra compile ronde, maar daar was ik gewoon ff te lui voor op dat moment :z )

En de Linux versie.. die krijg een COMPLETE rewrite, in de vorm van een deamon (zoals LCDInf Linux nu is) + een GTK (of zelfs Gnome) app. waarmee die deamon te configgen is ala de Windows GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

zwahiel schreef op 12 augustus 2002 @ 13:23:

BTW Soulvation waren echt 1337! :9~ Echt vet! gewoon echt 1337!!!
Zomerparkfeesten roeleren echt wel :)
offtopic:
Ik heb Soulvation vorig jaar op Dancevalley gezien :9~
Dus ik naar de cd winkel...luisteren naar hun cd toen ie uitkwam begin dit jaar.. :r

Conclusie.....Soulvation is live perfect...en moet geen cd's meer gaan maken.

* Gutteguttegut is een paar jaar terug ook op zo'n Venlo's zomerfeest geweest...best geinig ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Creepy schreef op 12 augustus 2002 @ 13:37:
[...]

Ik update eerst ff de windows versie aangezien die het meest wordt gebruikt. Op het moment dat het geen test versie meer is, dan maak ik ook de ME/9x versie (is een extra compile ronde, maar daar was ik gewoon ff te lui voor op dat moment :z )

En de Linux versie.. die krijg een COMPLETE rewrite, in de vorm van een deamon (zoals LCDInf Linux nu is) + een GTK (of zelfs Gnome) app. waarmee die deamon te configgen is ala de Windows GUI.
Maak je hem PLEASE wel zo dat hij ook op webservers ed. kan draaien (die hebben vaak geen X !!!)

Ik ben natuurlijk erg geinteresseerd in de source.

Zodra je een Linux C test versie hebt tot op niveau:
code:
1
schrijfregel(regelnummer, text);

Of iets wat er bij in de buurt komt,
dan hoor ik het graag (kan ik ook vast aan BSD variant sleutelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Gutteguttegut schreef op 12 augustus 2002 @ 13:55:
[...]
offtopic:
Ik heb Soulvation vorig jaar op Dancevalley gezien :9~
Dus ik naar de cd winkel...luisteren naar hun cd toen ie uitkwam begin dit jaar.. :r

Conclusie.....Soulvation is live perfect...en moet geen cd's meer gaan maken.

* zwahiel is een paar jaar terug ook op zo'n Venlo's zomerfeest geweest...best geinig ;)
Soulvation live was echt echt über 1337!!!!! :9~

sja dan maar geen CD hé! :)

Euhm mensen! Een dringende mededeling voor wie zijn LCD nog niet opgehaald heeft bij 't postkantoor!

Ik begin een paar pakkies terug te krijgen van nog niet opgehaalde!
Hierbij wil ik ff vermelden dat degenen die niet op 't lijstje stonden van een paar pages terug hun LCD al verstuurd hebben! Die moeten er dus al eentje hebben!

Heb je je LCD niet opgehaald, kun je als je pech hebt 'm kwijt zijn!
Niet op alle verpakkingen staat een retour adres! Toevallig is de postkamer er eentje tegen gekomen toen ze de post weg brachten (er is ook zoveel te doen hiero hé! :P ) doordat ik zo'n opvallende verpakking gebruikte, hij lag in een container retourpost volgens hun!

Dus dat betekend dat als je 'm niet gehaald hebt, je ook nix krijgt, er zit maar een kleine kans in dat je 'm dan gaat krijgen! Dus niet aan komen zeuren ik heb nix, als je 'm zelf niet opgehaald hebt!

Dusss.....bij deze!

edit:

Er is trouwens maar één Zomer Park Feest Gutteguttegut! :P
't mooie van 't feest is dat 't voor nix is, en dat je (als je een echte Venlonaar bent) er gewoon 4 dagen leeft, je leeft gewoon in 't Julianapark, 4 dagen lang van 's morgens tot 's nachts 2 uur... en de volgende morgen kom je gewoon weer terug...

Of je doet net als mij, wilt gaan, maar komt er telkens niet van... vooral als ik in me portmonnee kijk.. :'( :|
Maar ja, 2 avonden kunnen er nog wel af! ;)

Bier was dit jaar iets duurder... ¤ 1,60... :| ;(
Nou ja... er is wel genoeg geschonken, zoals altijd! :9~ :9

[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 12-08-2002 14:48 . Reden: vanalles :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Xyphix: De Linux versie die je al hebt (en van mijn site te downloaden is) is op het nivo van:

setpos(0,0); //links boven in de hoek
settext('blaaaaaaaat');
setpos(0,1); // regel 2
settext('DINGES!!!!!!!');

Uiteraard loopt de deamon ook ZONDER de GUI erbij. De GUI is een extra om in te stellen, maar niet nodig. Er komt een mooi config filetje, of parameters, om LCDInfd te configureren. Hij moet namelijk ook gaan lopen op mijn firewall, en aangezien ik daar niet eens een monitor heb aanhangen (laat staan iets van X geinstalleerd) :) .

Benaming is trouwens LCDInfd en LCDInfg waarschijnlijk.. tenzij iemand met wat beters komt :)
Ik wil ook de Windows variant op deze manier gaan ombouwen, zodat LCDInfd als NT service kan draaien. Maar dat komt nog wel eens... ooit... in de verre toekomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Creepy schreef het volgende:
Benaming is trouwens LCDInfd en LCDInfg waarschijnlijk.. tenzij iemand met wat beters komt
Ik weet wel een naam! wat dacht je van CreepyLCD... dat bekt ook wel lekker en meteen is je naam eraan verbonden! :) :P
Of BosLCD of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

zwahiel schreef op 12 augustus 2002 @ 14:56:
[...]

Ik weet wel een naam! wat dacht je van CreepyLCD... dat bekt ook wel lekker en meteen is je naam eraan verbonden! :) :P
Of BosLCD of zoiets...
LCDBoss :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
*stond voor gesloten deur :(

heb het eergisteren al ingepakt, moet morgen dus ff postzegels gaan halen (VOOR de winkel dicht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Creepy schreef op 12 augustus 2002 @ 14:33:
Xyphix: De Linux versie die je al hebt (en van mijn site te downloaden is) is op het nivo van:

setpos(0,0); //links boven in de hoek
settext('blaaaaaaaat');
setpos(0,1); // regel 2
settext('DINGES!!!!!!!');

Uiteraard loopt de deamon ook ZONDER de GUI erbij. De GUI is een extra om in te stellen, maar niet nodig. Er komt een mooi config filetje, of parameters, om LCDInfd te configureren. Hij moet namelijk ook gaan lopen op mijn firewall, en aangezien ik daar niet eens een monitor heb aanhangen (laat staan iets van X geinstalleerd) :) .

Benaming is trouwens LCDInfd en LCDInfg waarschijnlijk.. tenzij iemand met wat beters komt :)
Ik wil ook de Windows variant op deze manier gaan ombouwen, zodat LCDInfd als NT service kan draaien. Maar dat komt nog wel eens... ooit... in de verre toekomt :P
Jou huidige linux ding werkt niet met het lcd toch ??

XychiX is de naam (komt van IK ZIE CHICKS !!) nu vergeet je dat vast niet meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:09

Brazza

Byte me!

Zwahiel> Je hebt zo je best gedaan voor deze Actie, het is alleen jammer dat niemand hem GOED werkend heeft.

En hoe staat het met die LCDinfo de aangepaste dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Zwahiel is die van mij nu eindelijk verstuurd zo als je een paar post geleden gezegt hebt dat je ze zou opsturen.
Het gaat om een grote lcd en een kabeltje ( GEEN CONTROLLER )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Brazza schreef op 12 augustus 2002 @ 19:24:
Zwahiel> Je hebt zo je best gedaan voor deze Actie, het is alleen jammer dat niemand hem GOED werkend heeft.

En hoe staat het met die LCDinfo de aangepaste dan??
Lees de draad??????? Of moet ik het nog een keer gaan herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

xychix schreef op 12 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

Jou huidige linux ding werkt niet met het lcd toch ??

XychiX is de naam (komt van IK ZIE CHICKS !!) nu vergeet je dat vast niet meer !
Sowwy!! :) Maar Xy hier geen chiX :'(

Hmm.. nee de Linux versie heb ik nog niks aan gedaan
Maaruh... vervang de 6 achter #DEFINE TEXT eens door een 0.. kijk en huiver ;) Moet alleen de geheugen indeling nog hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Creepy schreef op 12 augustus 2002 @
Het opschuiven van de regels is ook al bekend, en ik heb ook al aangegeven dat ik weet waarom het verschuift. MEt de link van falconnl weet ik nu ook de oplossing.
Ik ben blij dat ook ik een steentje heb kunnen bijdragen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:36:
Hoi Zwahiel is die van mij nu eindelijk verstuurd zo als je een paar post geleden gezegt hebt dat je ze zou opsturen.
Het gaat om een grote lcd en een kabeltje ( GEEN CONTROLLER )
Is vrijdag naar de postkamer gegaan... Moet vandaag of vrijdag verstuurd zijn, moet dus morgen of overmorgen bij jouw zijn!

Je herkent de enveloppe vanzelf wel :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

zwahiel schreef op 13 augustus 2002 @ 00:59:
[...]

Is vrijdag naar de postkamer gegaan... Moet vandaag of vrijdag verstuurd zijn, moet dus morgen of overmorgen bij jouw zijn!

Zwahiel, ben je wel mens ? of loop je op batterijen en heb je een snellader. (en slaap je du nooit ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

xychix schreef op 13 augustus 2002 @ 07:49:
[...]

Zwahiel, ben je wel mens ? of loop je op batterijen en heb je een snellader. (en slaap je du nooit ?)
Ik ben stiekem echt een mensje ja :+
Heb zelfs een vriendin O+

En jawel ik slaap wel hoor, alleen op de raarste tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

zwahiel schreef op 13 augustus 2002 @ 11:09:
[...]

Ik ben stiekem echt een mensje ja :+
Heb zelfs een vriendin O+

En jawel ik slaap wel hoor, alleen op de raarste tijden...
Ah mijn analise-sydroom-kwab snapt het al, je bent een ......

STUDENT!

Definitie:
Doet zich voor als mens
Claimt altijd druk te zijn
Overmatig alcohol gebruik is normaal
slaapt weinig op vreemde tijden
en vreet uiteindelijk niets uit...

mhh.. mijn analise-syndroom-kwab ziet nu dat ik ook Bijna aan de omschrijving voldoe...

ikke heeft ok vriendin

offtopic:
[HKMODUS]
PIC'S !!!
PIC'S !!!
PIC'S !!!
[/HKMODUS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

xychix schreef op 13 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

Ah mijn analise-sydroom-kwab snapt het al, je bent een ......

STUDENT!

Definitie:
Doet zich voor als mens
Claimt altijd druk te zijn
Overmatig alcohol gebruik is normaal
slaapt weinig op vreemde tijden
en vreet uiteindelijk niets uit...

mhh.. mijn analise-syndroom-kwab ziet nu dat ik ook Bijna aan de omschrijving voldoe...

ikke heeft ok vriendin

offtopic:
[HKMODUS]
PIC'S !!!
PIC'S !!!
PIC'S !!!
[/HKMODUS]
Bijna goed, ik zit inderdaad nog op school ja... Maar een student ben ik niet echt te noemen...

Ik doe een BBL opleiding en moet nog mijn stage afronden (in 't gekkenhuis)...

edit:

Maar ik heb nu wel al 3 dagen knallende koppijn van al dat bier en gefeest in 't Park! :) :D

[ Voor 0% gewijzigd door zwahiel op 13-08-2002 14:10 . Reden: koppijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Creepy

is het misschien handig om een LCDinf-wind, LCDinf-winc, LCDinf-linuxd, LCDinf-linuxc te maken,

dan kun je de windows client gebruiken om een config file te maken welke op een samba schijf komt te staan, deze zal dan bruikbaar zijn voor zowel linux als windows machines ..
dus ze gebuiken dezelfde config standaards (hint: XML)

--
als ik dan toch voorstellen aan het doen ben
zorg dan dat ze ook overweg kunnen met
<invoerbestand>/tmp/invoer</invoerbestand>

als dit bestand bestaat word de inhoud hiervan op het lcd gezet...

het bestand "/tmp/invoer"

ziet er zo uit:

<xml>
<regel1>Regel 1 txt</regel1>
<regel2>Regel 2 txt</regel2>
<regel3>Regel 3 txt</regel3>
<regel4>Regel 4 txt</regel4>
</xml>

of iets in deze richting (plugin mogelijkheid) is ook goed dan maak ik wel een plugin die bovenstaande doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 13 augustus 2002 @ 14:18:
Creepy

is het misschien handig om een LCDinf-wind, LCDinf-winc, LCDinf-linuxd, LCDinf-linuxc te maken,

dan kun je de windows client gebruiken om een config file te maken welke op een samba schijf komt te staan, deze zal dan bruikbaar zijn voor zowel linux als windows machines ..
dus ze gebuiken dezelfde config standaards (hint: XML)

--
als ik dan toch voorstellen aan het doen ben
zorg dan dat ze ook overweg kunnen met
<invoerbestand>/tmp/invoer</invoerbestand>

als dit bestand bestaat word de inhoud hiervan op het lcd gezet...

het bestand "/tmp/invoer"

ziet er zo uit:

<xml>
<regel1>Regel 1 txt</regel1>
<regel2>Regel 2 txt</regel2>
<regel3>Regel 3 txt</regel3>
<regel4>Regel 4 txt</regel4>
</xml>

of iets in deze richting (plugin mogelijkheid) is ook goed dan maak ik wel een plugin die bovenstaande doet)
Ja lijkt me handig ja.... :? :+
Damn ,kant-en-klaar....begrijp hier dus helemaal niks van...Als mien lcd maar gaat werken.. Go Creepy go creepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hmm.. config uitwisselbaar tussen windows en Linux...

De windows versie slaat alles op jn de reg. en dat wilde ik zo houden. De linux versie krijg een config file dat ergens in /etc/ komt te staan (lcdinfd.conf ofzo).
Maar de windows versie heeft alles nu nog in 1 (config + deamon). Terwijl de linux versie nog niet eens te configgen is :)

En plugins ben ik ook min of meer mee bezig, maar ben eerst ff wat code aan het cleanen, zodat het makkelijk wordt om plugins te gaan gebruiken... maar laat ik eerst maar ff een fatsoenlijk werkbare versie maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoe zit het nou met de MiniLCD? Ik heb mijne gesoldeerd, en ik heb nog steeds het probleem met de verspringende regels.. Is hier al een oplossing voor?

(disclaimer: Ik heb niet het hele topic doorgelezen, anders wordt mn baas gek denk ik..)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hey fijn zo'n update, zijn er meteen een aantal posts weg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
*heeft vanmiddag post verstuurd naar Zwahiel

moest 1,17 betalen (19 cent voor de plakband dus >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Meelobee schreef op 13 augustus 2002 @ 15:23:
Hoe zit het nou met de MiniLCD? Ik heb mijne gesoldeerd, en ik heb nog steeds het probleem met de verspringende regels.. Is hier al een oplossing voor?

(disclaimer: Ik heb niet het hele topic doorgelezen, anders wordt mn baas gek denk ik..)
Ja.. software aanpassing... Voor LCDInf doe ik dit van de week (hmm.. morgen waarschijnlijk, anders vrijdag). Voor andere software zul je dit aan de makers moeten vragen. De aanpassing is vrij simpel, en is zo op te maken uit de specs van het LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

hoebenp schreef op 13 augustus 2002 @ 20:36:
*heeft vanmiddag post verstuurd naar Zwahiel

moest 1,17 betalen (19 cent voor de plakband dus >:) )
THX hoebenp da's dus mijn LCD + Controller ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Creepy had je de nieuwe testversie al af??.
ik zit met smart te wachten :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mooi ik hoop dat ze het vandaag hebben opgestuurd anders is er iets misgegaan denk ik want dan had ik het vandaag al gehad. Nou morgen de postbode maar eens aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus wat meer info gevonden over de lcd's

Op dat ding zit dus een HD 66712 controller chip

BT42003 LED

Ik bedoel het is gewoon kut dat die dingen niet werken zoals het hoort. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Sorry Dissection maar dat wisten we al, dat had ik namelijk al gepost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 04:25:
Ik heb dus wat meer info gevonden over de lcd's

Op dat ding zit dus een HD 66712 controller chip

BT42003 LED

Ik bedoel het is gewoon kut dat die dingen niet werken zoals het hoort. :(
Die dingen werken WEL zoals het hoort! Dat JIJ aan een inkoop actie heb meegedaan ZONDER dat je PRECIES wist wat je kreeg is je EIGEN schuld en probleem natuurlijk. Je had ook deze info kunnen opzoeken VOORDAT je ging bestellen. NIET elk LCD is hetzelfde, maar blijkbaar denken een hoop mensen van wel. Niet elk connectie schema's is hetzelfde, EN er is meer in de wereld dan GoT alleen.

Dat mini-LCD is opgezet a.d.v. een artikel in een Duits (linux) computer blad, met software (voor Linux dus) die te downloaden is. Dat er nog geen Windows software voor deze LCD's was, was allang bekend. Dat het een net iets andere chipset betrof, was allang bekend. Dat het connectie schema net niet helemaal overeen komt met dat wat hier op GoT wordt gebruikt was ook allang bekend.

Waarom zijn er dan nog steeds mensen die een min-LCD hebben die dit NIET weten? Zijn er dan echt mensen die het risico nemen iets te komen, ZONDER dat ze weten of het dor hun zelf aan de gang te krijgen is??

(ja.. ik kan me hier over op winden ja.. al dat gezeur dat het niet "klopt" dat het niet"werkt" bla bla bla. LCD's werken prima, en werken volgens de specs! Dat dat net iets anders is dan hier op GoT, boeiend hoor, zit het hier nou vol met tweakers, of met mensen die hun PC kant en klaar kopen en alleen maar games installeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ow ja.. ff nog iets positief dan :)

Ik maak vanavond een versie van LCDInf waarbij ook de regels goed worden aangestuurd, en mocht ik nog wat extra tijd hebben, dan gooi ik er nog wat extra features in (winamp info wordt erg veel om gevraagd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ tegen Creepy! :)

Hij regelt wel ff de software voor die alles moois :)

Creepy keep up the good work!!!!

edit:

750e post in dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Creepy schreef op 14 augustus 2002 @ 08:28:
[...]

Die dingen werken WEL zoals het hoort! Dat JIJ aan een inkoop actie heb meegedaan ZONDER dat je PRECIES wist wat je kreeg is je EIGEN schuld en probleem natuurlijk. Je had ook deze info kunnen opzoeken VOORDAT je ging bestellen. NIET elk LCD is hetzelfde, maar blijkbaar denken een hoop mensen van wel. Niet elk connectie schema's is hetzelfde, EN er is meer in de wereld dan GoT alleen.

Dat mini-LCD is opgezet a.d.v. een artikel in een Duits (linux) computer blad, met software (voor Linux dus) die te downloaden is. Dat er nog geen Windows software voor deze LCD's was, was allang bekend. Dat het een net iets andere chipset betrof, was allang bekend. Dat het connectie schema net niet helemaal overeen komt met dat wat hier op GoT wordt gebruikt was ook allang bekend.

Waarom zijn er dan nog steeds mensen die een min-LCD hebben die dit NIET weten? Zijn er dan echt mensen die het risico nemen iets te komen, ZONDER dat ze weten of het dor hun zelf aan de gang te krijgen is??

(ja.. ik kan me hier over op winden ja.. al dat gezeur dat het niet "klopt" dat het niet"werkt" bla bla bla. LCD's werken prima, en werken volgens de specs! Dat dat net iets anders is dan hier op GoT, boeiend hoor, zit het hier nou vol met tweakers, of met mensen die hun PC kant en klaar kopen en alleen maar games installeren?)
Great, dan krijgen we vast ook een compilatie ronde voor win98/95* xychix ! ?

Thanks Creepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

zwahiel schreef op 14 augustus 2002 @ 10:13:
Ik zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ tegen Creepy! :)

Hij regelt wel ff de software voor die alles moois :)

Creepy keep up the good work!!!!

edit:

750e post in dit draadje
Er moet echt een bloos/verlegen smiley bij op GoT :)

Hmm.. ik pas alleen LCDInf aan he :)
Ik geef de info ook nog door aan in elk geval 1 LCD programmeur zodat waarschijnlijk zijn software ook deze wel gaat ondersteunen (LCD Studio.. zwaai zwaai Yarv :) )

De aanpassingen zijn trouwens errug simpel, en simpel uit te leggen, dus iedereen die een LCD aansturing heeft gemaakt, kan het vrij snel doorvoeren. (en waarom durt het dan zo lang voordat er een nieuwe versie van LCDInf is???? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

xychix schreef op 14 augustus 2002 @ 11:00:
[...]

Great, dan krijgen we vast ook een compilatie ronde voor win98/95* Creepy ! ?

Thanks Creepy
Tuurlijk.. als ik de Win versie "echt" uitbreng (voor de site dus) dan doe ik dat...

Hmm.. die kernelconcepts.de maar een mailtje sturen dat mijn software hun kant en klare LCD ondersteunt, eens kijken of ze een link willen plaatsen op hun site hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 14 augustus 2002 @ 08:28:
[...]

Waar zie je me voor aan !!

Ik heb dit hele topic vanaf het begin bijgehouden.
Er is dus meerdere malen gezegd dat hij HD44780 compatible zou zijn, terwijl hij dat dus niet 100% is.
Je wilt niet weten hoe vaak er werd gezegd : "Download smartie 5 gewoon ff"
(notabene een paar keer door zwahiel zelf)

Quote van jouwzelf Creepy:

Heb het topic zelf niet zo gecheckt, maar LCDInf linux stuurt een HD44780 compatible controller aan, volgens de tig verschillende schema's die hier rondslingeren. Dus als deze LCD's een HD44780 of compatible controller hebben dan werkt het.
edit:
Ze hebben een HD44780 comp. controller dus LCDInf, Smartie, LCDProc, LCDDriver, LCDCenter etc. moeten er zonder problemen mee werken.
Dat de lcd iets anders was was inderdaad bekend.
Maar hij zou dus HD44780 compatible zijn !!!

Ik zeg ook niet dat ze het niet doen, maar niet zoals ze het horen te doen.

Dat neemt niet weg dat ik het erg waardeer dat je bezig bent met software.
als ik kon programeren had ik graag geholpen :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 12:52 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik zag 't ook pas nadat ik van mensen te horen kreeg dat ie niet volledig comp was...

Sorry hoor... :(

De grote LCD's zijn wel volledig comp. en dat werd door die Duitsers ook telkens verteld... Ze zeiden er niet bij de de kleintjes dat niet waren... Je kon 't lezen op de site van hun, maar daar kwam ik pas erg laat achter... :'(

maar goed, met wat aanpassingen zullen ze dan toch draaien! Maak je maar niet zo druk 't werkt straks wel! Zodra Creepy de aanpassingen heeft gemaakt, kunnen we de rest van de club toch aanschrijven zodat die ook ff een aanpassinkje kunnen doen, ik weet zeker dat het gros van de LCD programmeurs dat wel wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NP zwahiel, shit happens !! 8)7

Ik heb er ook goede hoop in, maar dat wil niet zeggen dat het niet kut is.
In het begin was het kant en klaar en nu moeten alsnog fratsen uithalen
om het helemaal lekker te laten lopen.
Ach ja het houdt de tweakert weer bezig :)
Maar samen komen we er wel uit !!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 13:13 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:11:

That's the spirit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:11:

hij blijft kant en klaarn. als Creepy klaar is met zijn software dan hoeft er NIETs omgesoldeerd te worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 12:48:
[...]

Waar zie je me voor aan !!

Ik heb dit hele topic vanaf het begin bijgehouden.
Er is dus meerdere malen gezegd dat hij HD44780 compatible zou zijn, terwijl hij dat dus niet 100% is.
Je wilt niet weten hoe vaak er werd gezegd : "Download smartie 5 gewoon ff"
(notabene een paar keer door zwahiel zelf)
Nofi en sorry, maar er zijn wel degelijk mensen die wel zo zijn (en gaan zeuren als het te lang duurt e.d. blegh!)
Quote van jouwzelf Creepy:

Heb het topic zelf niet zo gecheckt, maar LCDInf linux stuurt een HD44780 compatible controller aan, volgens de tig verschillende schema's die hier rondslingeren. Dus als deze LCD's een HD44780 of compatible controller hebben dan werkt het.
edit:
Ze hebben een HD44780 comp. controller dus LCDInf, Smartie, LCDProc, LCDDriver, LCDCenter etc. moeten er zonder problemen mee werken.

[...]

Dat de lcd iets anders was was inderdaad bekend.
Maar hij zou dus HD44780 compatible zijn !!!
Qua aansturing IS deze chip HD44780 compatible! dat de duitsers een iets ander connectie schema gebruiken kunnen we ook weinig ana doen. Qua aansturing veranderd er NIKS! Ik gebruik mijn HD44780 driver om dit LCD aan te sturen. Ok.. de geheugen indeling is wat anders (logischer zelfs), maar dit maakt voor het daadwerkelijk aansturen ook niks uit.
[...]

Ik zeg ook niet dat ze het niet doen, maar niet zoals ze het horen te doen.

Dat neemt niet weg dat ik het erg waardeer dat je bezig bent met software.
als ik kon programeren had ik graag geholpen :(
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

creep is het veel werk om de oude LCDinf linux ook nog ff om te gooien ?? dan heb ik zelf een simpele opensource als basis.. als jij straks een zeer compleet product neer zet (zal vast nog wel ff duren) moet ik deze eerst helemaal gaan strippen (als ik daar al uit kom)

of kun je me vertellen wat er moet veranderen ivm dat geheugen dan probeer ik het zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

xychix (damn.. in 1 keer goed.. ik vergeet dat echt nooit meer :P ): Is niet veel werk.. erg weinig zelfs :)
Kom me vanavond ff pesten op ICQ zou ik zeggen, dan leg ik het wel ff uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

paas me dan je ICQ nr nog een keer .. deze is kwijt geraakt ij het formateren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

IK heb hem binnen hoor. Moet hem alleen nog even testen dat wordt pas wanneer ik de bestelling binnen krijg van conrad.

bedankt zwahiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik nog helpen bij de software of lukt het al. Anders wil ik wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta ook bij de aftiteling van de hardware ;) :P

mijn display werkt nog steeds perfect, heb een paar leuke winamp plugins
heb alleen nog geen tijd gehad voor mijn kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Zie LCDInf site :)

Nieuwe versie. Met support voor de HD66712, met 2 schema's. Ook het regel probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Helaas Creepy :'( :'( :'( :'( :'(
Zowel onder de nieuwe NT versie en de Nieuwe 98 versie krijg ik het display niet aan de praat.
De regels zijn nu helemaal erg verschoven en eigenlijk is alleen regel 3 goed. Maar het laastste deel regel 3 komt weer op regel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Oja en het 2e HD66712 schema werkt helemaal niet, ik krijg niets op de display

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Willum geef die link eens naar je site, heb 'm niet meer zo...

Ik kan me nog wel herrinneren dat de vorige keer de site niet werkte... :S

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
zwahiel schreef op 15 augustus 2002 @ 00:04:
Willum geef die link eens naar je site, heb 'm niet meer zo...

Ik kan me nog wel herrinneren dat de vorige keer de site niet werkte... :S
Ej, ik neem aan dat je mijn LCD inmiddels op de post hebt gedaan?

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 17:56

pilsjesman

GEEN icon !

falconnl schreef op 14 augustus 2002 @ 22:40:
Helaas Creepy :'( :'( :'( :'( :'(
Zowel onder de nieuwe NT versie en de Nieuwe 98 versie krijg ik het display niet aan de praat.
De regels zijn nu helemaal erg verschoven en eigenlijk is alleen regel 3 goed. Maar het laastste deel regel 3 komt weer op regel 4
idd, bij mij ook nix te zien (nt versie).
Wel met de vorige versie.

Klein foutje?

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• OliverBB
ik heb de nt versie ff geprobeerd onder xp, maar dat gaat helaas ook niet goed

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zwahiel, heb je mijn mini-LCD+Controller al van hoedenp mogen ontvangen? Zo ja, wanneer ben je 'm van plan mijn richting in te sturen?

20*350ZO45°

• Creepy

Creepy

Je moet voor het mini-LCD de HD66712 selecteren, en NIET de HD44780 (wat in de test versie wel zo was). Er moet bij 1 van de twee HD66712 (er staan er 2 in, vanwege de 2 schema's!) in elk geval IETS op het scherm verschijnen (zoals bij falconnl).

Humpf... er gaat toch iets mis dan. heb het naar mijn idee volgens de specs gedaan.. hmm.. weer ff naar kijken dan... en ff een LPT kabel halen zodat ik zelf kan testen hier ;)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Richard schreef op 15 augustus 2002 @ 08:05:
Zwahiel, heb je mijn mini-LCD+Controller al van hoedenp mogen ontvangen? Zo ja, wanneer ben je 'm van plan mijn richting in te sturen?
Woei! rustig rustig! :P

Ik heb 'm gistermiddag binnen gekregen en vandaag gaat ie weg, ik heb 'm net een enveloppe geduwd en ik ga 'm zo posten :) Dus dat betekend dat je morgen of overmorgen moet hebben!

En Speed24 je moet 'm ook al hebben als 't goed is!

1 pakje mooi ingepakt in de tape en een enveloppe waarin de kabel zat (was ik vergeten in 't pakje te doen)... 't kan zijn dat je de kabel eerder krijgt als 't pakje omdat de kabel gewoon via bedrijfspost is gegaan... de rest namelijk niet!

• Keizer
  • Niet online
Help, Creepy!
Ik heb net ff de nieuwe lcdinf getest. De eerste HD66712 geselecteerd, met als weergave: tijd, cpu usage, memory usage en real memory usage.
Dan krijg ik elke seconde een list index out of bounds error, die ik weg moet klikken. Progje is dan alleen met ctrl-alt-del te killen. Wanneer ik het opnieuw opstart is dit meteen weer het geval, dus het is in principe onbruikbaar geworden.
Wat doe ik verkeerd? Hoe kan dit opgelost worden?

iig bedankt dat je de mini-lcd bezitters een helpende hand toesteekt :D

Always outnumbered, never outgunned!

• Creepy

Creepy

Je hebt wel 1 screen toegevoegd? Als je geen screen hebt toegevoegd crasht ie ja (jaja.. ik moet controleren of er wel screens zijn...)

• Speed24
  • Niet online
zwahiel schreef op 15 augustus 2002 @ 09:50:
[...]

Woei! rustig rustig! :P

Ik heb 'm gistermiddag binnen gekregen en vandaag gaat ie weg, ik heb 'm net een enveloppe geduwd en ik ga 'm zo posten :) Dus dat betekend dat je morgen of overmorgen moet hebben!

En Speed24 je moet 'm ook al hebben als 't goed is!

1 pakje mooi ingepakt in de tape en een enveloppe waarin de kabel zat (was ik vergeten in 't pakje te doen)... 't kan zijn dat je de kabel eerder krijgt als 't pakje omdat de kabel gewoon via bedrijfspost is gegaan... de rest namelijk niet!
Ohkee, dan zal ik dalijk ff kijken... zit nu nog op een lan.

• Keizer
  • Niet online
Creepy schreef op 15 augustus 2002 @ 11:37:
Je hebt wel 1 screen toegevoegd? Als je geen screen hebt toegevoegd crasht ie ja (jaja.. ik moet controleren of er wel screens zijn...)
Eeeeh, daar twijfel ik aan :|
Maar hoe krijg ik 'm weer normaal? Hij crasht nu meteen bij het opstarten...

• Creepy

Creepy

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\lcdinf leeghalen, en opnieuw starten.

• OliverBB
Keizer schreef op 15 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

Eeeeh, daar twijfel ik aan :|
Maar hoe krijg ik 'm weer normaal? Hij crasht nu meteen bij het opstarten...
dan moet je heel snel zijn,...
nog voor de eerste error naar settings en dan de cpu van je beeld afhalen,.. dan is het over!

maar goed,....

creepy,.. met die hd66712 krijg ik wel beeld en het ziet er redelijk goed uit, maar er zijn maar 2 regels! de eerste en de derde.
2 en 4 vertonen niets.

• Creepy

Creepy

2 en 4 tonen niks, en 1 en 3 zijn helemaal correct? Hmm.. vaag..
Zal de specs van de HD66712 nog eens doorspitten.
Je selecteerd voor de size wel 20x4?

• Keizer
  • Niet online
ik voel me nu heel dom -> welke poort moet ik selecteren?
[edit]
ga nu werken, zie morgen wel weer
Suc6, Creepy :)

• OliverBB
Creepy schreef op 15 augustus 2002 @ 13:11:
jazeker

ik heb nu ff geen tijd meer ,.. maar ik zal vanavond nog wel ff een beetje er mee gaan spelen
kijken wat er precies wel en niet gebeurd.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 17:56

pilsjesman

GEEN icon !

Als ik nu op elke regel "Time" laat weergeven dat is 1e regel uur+minuut en 2e regel seconde; 3e regel weer uur minuut en 4e regel seconde.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

Hoe zit het met de "overigen" lijst?
Ik heb namelijk nog steeds nix.
Je hoeft voor mij geen extra lcd te bestellen in Duitsland, dan heb ik liever me geld terug.

• Speed24
  • Niet online
Bedankt Zwahiel!

Ik heb um binnen :D

Ik ga um nu solderen volgens het schema van Willumpie.
Waarvoor dank aan Willumpie voor het opzetten van de handige site.

Verwijderd

mijn site is www.willumpie.nl en dan de knop lcd-site

Verwijderd

speed24 schreef op 15 augustus 2002 @ 15:53:

Ik ga um nu solderen volgens het schema van Willumpie.
Waarvoor dank aan Willumpie voor het opzetten van de handige site.
:P thnx dude!!

• Creepy

Creepy

Keizer schreef op 15 augustus 2002 @ 13:13:
ik voel me nu heel dom -> welke poort moet ik selecteren?
[edit]
ga nu werken, zie morgen wel weer
Suc6, Creepy :)
378 voor LPT1, 278 voor LPT2, of kijk anders ff in Windows op welk I/O adres je LPT poort zit

En dank je :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

over die overigen wordt morgen meer info gegeven!

• falcon2001
Creepy schreef op 15 augustus 2002 @ 13:11:
Zelfs dat krijg ik niet, Bij mij is alleen regel 3 normaal maar komt weer te voorschijn op het begin van regel 4.
Alle instellingen al geprobeerd..... In het BIOS de Lpt mode veranderd, de beide schema's etc etc etc.
Werkt deze controller wel met een normaal 4 x 20 schermpje?
Ik begin er een beetje moe van te worden (no offence _/-\o_ Creepy _/-\o_ , jij doet verschrikkelijk je best :*) )
Het duurt alleen zo lang, wil mijn case afmaken en zolang dat LCD schermpje niet werkt zit ik in de troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
pilsjesman schreef op 15 augustus 2002 @ 14:15:
Als ik nu op elke regel "Time" laat weergeven dat is 1e regel uur+minuut en 2e regel seconde; 3e regel weer uur minuut en 4e regel seconde.
als ik dat nu doe krijg ik:

code:
1
2
3
4
Time:  0:25:15
5            Time:  0:25:1
Time:  0:25:15
5             Time  0:25:1

maar dat was bekend want het is de oudere versie van lcdinf

die andere versie wil nu helemaal niet meer fatsoenlijk draaien :?
krijg of rotzooi in beeld of steeds weer die foutmelding om de seconde.

de 5 op de 2e regel is niet de 5 die mist bij de tijd die er achter staat! maar een stukje dat herhaald word van de eerste regel.
dat is dan weer te zien als je op de eerste regel wat anders laat verschijnen.

[ Voor 0% gewijzigd door OliverBB op 16-08-2002 00:32 . Reden: kleine aanvulling erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmmz maar goed dat ik geen programmeur ben, althans niet van dit soort dingen...

*burp*

dus jullie weten al hoelaat 't is :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
eeuh ja ,.... 2:45 staat er op mijn lcd,... ik ga gauw naar bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Naar bed? Watjes! :P
Hmm.. morgen maar eens kijken of in dit dorp hier een LPT kabel te krijgen is... zou een stuk schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ok de echte dy hards gaan tot diep in de nacht door.. ik neem het s'ochtends vroeg wel weer over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik heb LCDInf ff geprobeerd ( voor deze wijziging van Willumpie ) en het enige dat ie doet is dat het scherm nu wel leeg is, en ik nogal veel List Index out of Bounds errors krijg...

ligt dat aan mijn soldeerkwaliteiten, een bug in LCDInf of mijn instellingen-goed-zetten kwaliteiten ?
Heb beide HD66712's geprobeerd, grootte op 20x4 gezet en de poort op 3BC gezet ( zo staat ie in de bios en onder windows ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

speed24: Een screen toevoegen in LCDInf. Dat je rows kan selecteren zonder screen is een bug in LCDInf ja ;)
Als je LCD helemaal leeg is, wordt ie in elk geval goed geinitialiseerd.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.