[IA] *gesloten* 4*20 kant en klaar part 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 07 augustus 2002 @ 00:25:
[...]

Die van jouw lag toevallig bovenop :X
Die had ik te groot gemaakt, is kleiner gemaakt en is óf vandaag al weg naar TPG of hij gaat morgen!

De vorige zending had ik zaterdag afgegeven, was maandag opgehaald en maandag middag hadden de eersten al hun LCD's...
Dus dat gaat over 't algemeen wel snel...
;) sorry dat we allemaal zo ongeduldig zijn.

Wij lijken nu net allemaal van die kinderen 1 dag voor Sinterklaas / Kerst,
die zitten te w88 op hun cadeautjes.

We willen er gewoon mee spelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hmm, kan het zijn dat ik ook bij de lijst van "vergetenen" / "foutlopers" sta?

Ik heb er nog steeds geen nl ... en had eig. al bij de eerste serie wat moeten hebben ...

* Speed24 denkt nu: "Was ik um maar ff zelf gaan halen bij Wiel thuis" :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

speed24 schreef op 07 augustus 2002 @ 11:28:
Hmm, kan het zijn dat ik ook bij de lijst van "vergetenen" / "foutlopers" sta?

Ik heb er nog steeds geen nl ... en had eig. al bij de eerste serie wat moeten hebben ...

* zwahiel denkt nu: "Was ik um maar ff zelf gaan halen bij Wiel thuis" :Z
euhmm....

euhm.....

* zwahiel zit te denken...

Die van jouw moet ik nog op de post doen! DIE LIGT NOG THUIS! ;(
Shit nu dat je 't zegt... ik ga straks me kamer een beetje opruimen en ik heb alle post die nog weg moest in een bak gedaan beneden... Dus als je wilt kun je 'm nog ophalen :) :X

edit:
Ik miste nog een kabeltje dat had ik in Venray liggen!

/me wordt een beetje verstrooit... alles ging goed, begint ie nu voutjes... :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
AARGH!
Waarom moet ik nu NOG langer w88? :'(
Ik hoop toch dat die 'verloren' mini-lcds toch snel terecht komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi zwahiel ik wil niet zeuren maar ik heb er helaas ook nog geen ontvangen gehad. Is die van mij eigenlijk wel de deur uit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
zwahiel schreef op 07 augustus 2002 @ 13:02:
[...]

euhmm....

euhm.....

* Speed24 zit te denken...

Die van jouw moet ik nog op de post doen! DIE LIGT NOG THUIS! ;(
Shit nu dat je 't zegt... ik ga straks me kamer een beetje opruimen en ik heb alle post die nog weg moest in een bak gedaan beneden... Dus als je wilt kun je 'm nog ophalen :) :X

edit:
Ik miste nog een kabeltje dat had ik in Venray liggen!

/me wordt een beetje verstrooit... alles ging goed, begint ie nu voutjes... :'(
Uhm ... ik heb dalijk een verjaardagsfeestje in de Industriestraat ... is het goed als ik um dan ff kom ophalen ?
Rond 20:30 zal het dan wel worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

speed24 schreef op 07 augustus 2002 @ 18:23:
[...]Uhm ... ik heb dalijk een verjaardagsfeestje in de Industriestraat ... is het goed als ik um dan ff kom ophalen ?
Rond 20:30 zal het dan wel worden...
godver dan ben ik er niet! :(
Ik moet zo ff de systeembeheerder uithangen bij Toekan...

Protheus... 't kan best zijn dat ie morgen pas komt..
Ik heb die bak gisteren nog snel op de post gedaan, wacht 't gewoon ff af!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
zwahiel schreef op 07 augustus 2002 @ 18:32:
[...]

godver dan ben ik er niet! :(
Ik moet zo ff de systeembeheerder uithangen bij Toekan...

Protheus... 't kan best zijn dat ie morgen pas komt..
Ik heb die bak gisteren nog snel op de post gedaan, wacht 't gewoon ff af!
Dan kom ik wel een andere keer langs... hoef ik dat ding tenminste niet vannacht met m'n zatte kop naar huis te slepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm streep door mijn naam heen. Heb ik iets verkeerd gezegt. Dat is was in ieder geval niet de bedoeling. Maar goh je wacht al zolang en ik loop iedere dag naar de postbus om vervolgens weer huilend binnen te komen.
OP zich allemaal niet zo erg maar ja wachten is nou helaas niet mijn deugd. Verder wil ik zeggen dat ik je jou niet de schuld geef van de lange wacht tijden.
Dat ligt nog altijd aan die f*ck*ng duitsers. in der krieg waren ze toch wel sneller (helaas )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy heeft nog geen LCD binnen zien liggen vandaag... dus zal wel morgen (=donderdag) worden... dat is mooi, want ik had er vandaag toch geen tijd voor om een driver te schrijven :-)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit! kom net terug van vakantie had het lcdtje al in de bus verwacht ;( neem jou nix kwalijk hoor Zwahiel maar enig idee hoe lang het nu gaat duren als je bij moet bestellen? als het weer zo lang gaat duren dan heb ik liever mijn geld terug en kijk ik wel of ik er ergens anders 1 kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

En heeft de postbode zijn ronde alweer gedaan ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Zwahiel je hebt nog een foutje gemaakt :(

ik heb een normale 20x4 LCD besteld.
dit staat ook op de 'brief'
maar heb 1x controller + 1x mini LCD :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

hoebenp schreef op 08 augustus 2002 @ 10:57:
Zwahiel je hebt nog een foutje gemaakt :(

ik heb een normale 20x4 LCD besteld.
dit staat ook op de 'brief'
maar heb 1x controller + 1x mini LCD :'( :'(
Dan is er alvast 1tje terecht :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
Gutteguttegut schreef op 08 augustus 2002 @ 11:03:
[...]
Dan is er alvast 1tje terecht :)
of de mijne juist niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

hoebenp schreef op 08 augustus 2002 @ 11:06:
[...]

of de mijne juist niet :'(
Zwahiel had nog 2 grote lcd's over...dus dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
Gutteguttegut schreef op 08 augustus 2002 @ 11:07:
[...]
Zwahiel had nog 2 grote lcd's over...dus dat klopt wel.
ok, sorry heb de topic niet echt bijgehouden had namelijk belangrijkere dingen te doen ;) (lees: stappen, filmpjes kijken en chatten)

[edit]
zal de topic vanaf nu weer gaan volgen, ben ziek :(
[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

Hij is binnen !

Postbode gooide hem al door de brievenbus (letterlijk :) )

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zwahiel, als jij hoebenp nu eens een grote stuur, dan kan ik die kleine + controller van hoebenp krijgen (ik ben namelijk iemand die zowel de controller als kleine LCD besteld heb)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Richard schreef op 08 augustus 2002 @ 12:46:
Zwahiel, als jij hoebenp nu eens een grote stuur, dan kan ik die kleine + controller van hoebenp krijgen (ik ben namelijk iemand die zowel de controller als kleine LCD besteld heb)
Dat had ik ook al in gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HoubenP moet morgen zijn post eens na kijken, dat was namelijk ook mijn id!

En ik heb zijn pak al op de bus gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman

pilsjesman

GEEN icon !

Ik heb de boel niet echt gevolgt meer, maar Creepy gaat dus een driver schrijven zodat ie het gaat doen zonder extra soldeerwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is de postduif neergestreken(komt vast door het betere weer), en de bestelling klopt hier wel.
1x 4x20 + controller.

Zwahiel bedankt voor de moeite. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
zwahiel schreef op 08 augustus 2002 @ 12:51:
HoubenP moet morgen zijn post eens na kijken, dat was namelijk ook mijn id!

En ik heb zijn pak al op de bus gedaan! :)
tnx :)

als richard nu ff z'n adres m@ilt :)

en zwahiel moet ik postzegeltjes gaan halen en er 98 cent opplakken?

of kan k m ook zo doorsturen? is namelijk nerges afgestempeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

pilsjesman schreef op 08 augustus 2002 @ 12:58:
Ik heb de boel niet echt gevolgt meer, maar Creepy gaat dus een driver schrijven zodat ie het gaat doen zonder extra soldeerwerk?
Yep... ik krijg een miniLCD kant en klaar opgestuurd.. die maak ik eerst compleet werkende.
edit:
in LCDInf dus, aangezien ik mijn eigen drivers daarvoor schrijf. Die zijn NIET te gebruiken in andere prog's, aangezien ze nog intern zitten. IK ben vna plan om er een soort van plugin-structuur van te maken, en dan zou in theorie andere progjes ook gebruik kunnen maken van mijn drivers, maar de meeste "LCD programmerus" schrijven volgens mij hun eigen drivers

De grotere kant en klaar werken op precies dezefde manier als de miniLCD's alleen hebben de grotere GEEN andere geheugen indeling. Dus om deze compleet werkende te krijgen is makkelijker dan de mini'lcd.

Mochten jullie Smartie willen gebruiken (can't blame you, het stikt van de features) en BasieP zwerft hier nog ergens op het forum rond, dan kan ik aangeven wat er veranderd moet worden zodat deze LCD's zonder te solderen ook met Smartie werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I say _/-\o_ to zwahiel :)

Spul is vandaag binnegekomen. Redelijk fanatiek ingepakt (ben bijna 10 min bezig geweest met openmaken :)) maar alles is compleet en onbeschadigd.

Tnx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 08 augustus 2002 @ 13:04:
[...]

Yep... ik krijg een miniLCD kant en klaar opgestuurd.. die maak ik eerst compleet werkende.
edit:
in LCDInf dus, aangezien ik mijn eigen drivers daarvoor schrijf. Die zijn NIET te gebruiken in andere prog's, aangezien ze nog intern zitten. IK ben vna plan om er een soort van plugin-structuur van te maken, en dan zou in theorie andere progjes ook gebruik kunnen maken van mijn drivers, maar de meeste "LCD programmerus" schrijven volgens mij hun eigen drivers

Mochten jullie Smartie willen gebruiken (can't blame you, het stikt van de features) en BasieP zwerft hier nog ergens op het forum rond, dan kan ik aangeven wat er veranderd moet worden zodat deze LCD's zonder te solderen ook met Smartie werken.
Woeiii en dat allemaal door mijn "opgeofferde"lcd... Nou ik hoop dus maar dat alle mede-tweakers hier wat mee kunnen met hun mini-lcd als de mijne gaat werken onder XP B)

Creepy roelsssss!! enne Zwahiel ook wel hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:39:
I say _/-\o_ to zwahiel :)

Spul is vandaag binnegekomen. Redelijk fanatiek ingepakt (ben bijna 10 min bezig geweest met openmaken :)) maar alles is compleet en onbeschadigd.

Tnx man
Je zult wel de super verpakking hebben ;)

Een A4 enveloppe met daarin de LCD in de roze folie en schuim gewikkeld daarlangs de controller en dan de enveloppe dicht gevouwen en opgerold en dicht getaped over de brede en lange weg :)
Sommige "pakken" hebben ook nog een dik kartonnen "balk" erin zitten, alleen als 't pakje een beetje te buigzaam was heb ik dat voor de zekerheid erbij gedaan!

Óf je hebt een andere verpakking een mooie enveloppe met daarin een A4'tje waarop je bestelling staat, en daarin een ander A4'tje waarop de LCD's goed ingetaped en gewikkeld in schuim en tape inzitten (veelal minisetjes of alleen grote lcd's zonder verdere dingen). De 2 a4'tjes zijn om elkaar heen gevouwen, zodat als het geheel scheurd de LCD's dicht tussen 2 a4'jes ingeplakt zitten!

Je ziet, de verpakking is behoorlijk goed gedaan (al zeg ik 't zelf :P )
En de LCD voor Richard komt! Evenals voor de anderen... ik wacht nog ff op antwoord van sommige mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Zwahiel :)

Vandaag is het eindelijk binnengekomen, van het weekend er maar is mee gaan klooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem binnen :)
btw mini is ie zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Dan zou Creepy hem ook moeten hebben... we wachten af in spanning creepy ! ik heb er zelf echt geen tijd voor ! (en ik kan het niet :P.. nog niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Wow, wat is dat ding mini! Ik dacht dat mijn 2x16 LCD klein was, maar dit slaat alles ;)

Mooi pakketje trouwens.. bandkabeltje insteken, floppy power connector erop en gaan!
Heb hem nog niet aangesloten.. ga ik zo eerst ff doen ;P

Nice ingepakt ook Zwahiel, mooi met alle gegevens die ik nodig heb voor het doorsturen. Mooi werk!

Ow ja zwahiel.. ik heb wel een titel voor m'n naam, maar dat is geen Dr hoor.. met Dhr was ik ook al tevreden geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Klasse Zwahiel, hij is hier ook binnen. Net uitgepakt ga nu eerst ff snacken en daarna kijken of ik 'm aan de praat kan krijgen :)

hij is idd wel mini! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

humpf... de driver die ze bij kernelconcepts.de aanraden krijg ik niet eens gecompileerd.. wilde ff het LCD gewoon testen.... ik weet namelijk niet zeker of mijn kabel de goede is, zou best wel eens een null-modem kabel kunnen wezen... ach ja, ga zo wel ff stoeien met m'n eigen driver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas vandaag mocht ik ook niks ontvangen even voor de duidelijkheid zwahiel was die van mij nu wel of niet verstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
Creepy schreef op 08 augustus 2002 @ 13:04:
[...]

edit:

De grotere kant en klaar werken op precies dezefde manier als de miniLCD's alleen hebben de grotere GEEN andere geheugen indeling. Dus om deze compleet werkende te krijgen is makkelijker dan de mini'lcd.

werkt de grote LCD dan ook niet 'normaal' zonder extra controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Zwahiel hij is ook hier binnen gevallen.
Nu nog wachten op Creepy....:P

Morgen alvast beginnen met de voorbereidingen voor het inbouwen

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De grote LCD's zonder controller werken volgens mij zonder problemen.. MET controller werken ze NIET, tenzij je ze omsoldeert, of ik m'n bestaande driver aanpas

Hmm.. volgens mij is mijn 25 polige kabel een null-modem, ik krijg echt helemaal NIKS uit het LCD... blegh... krijg je met oude kabels.. kan ik weer een normale25 polige kabel gaan kopen...

Ook wel vaag.. ik heb blokjes op alle 4 de regels i.p.v. op 2 regels... ook als ik alleen de power aansluit.. moet wel kloppen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
en ook ik heb hem binnen!! yes!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/minilcd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Als iemand zo lief zou willen zijn om deze versie ff te testen :)

http://www.bosselaar.net/lcd/files/LCDinfNew.exe

HD44780 LCD selecteren, 20x4 en je LPT poort instellen (in HEX dus voor LPT dus 378 invoeren). Screen toevoegen, custom screen selecteren, en voor de 4 lines wat selecteren. Klik op OK, en kijk of het LCD wat doet.... volgens mij moet ie zo werken, maar kan dat dus niet testen....
De geheugen indeling klopt nog niet op de Mini-LCD's, maar je moet al wel wat fatsoenlijks op je LCD zien..de grote LCD's met controller zouden zo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

hoebenp schreef op 08 augustus 2002 @ 13:00:
[...]

tnx :)

als richard nu ff z'n adres m@ilt :)

en zwahiel moet ik postzegeltjes gaan halen en er 98 cent opplakken?

of kan k m ook zo doorsturen? is namelijk nerges afgestempeld >:)
Zwahiel, vind je het goed als ik dit onderling met hoedenp regel, als jij maar een grote naar hoedenp stuurt anders is hij weer pissed ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een LCD over?

is dat een 4*20 LCD...

de mijne is "overleden" vandaag, ik heb dus dringend een nieuwe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Creepy schreef op 08 augustus 2002 @ 21:29:
Als iemand zo lief zou willen zijn om deze versie ff te testen :)

http://www.bosselaar.net/lcd/files/LCDinfNew.exe
Deze is dus voor mensen die hun controller niet "omgesoldeerd" hebben. Wanneer je de aanpassingen voor de mini lcd doorvoert, maak je daar dan ook een "omgesoldeerde" versie van, of moet ik mijn soldeerwerk weer ongedaan maken.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Een nulmodem heeft toch aan beide uiteinden dezelfde aansluiting en een LPT verlengkabel niet !!? ik kan hem helaas niet testen want ik heb mijn laatste windowsbak gisteren geformatteerd :)
maar daarna kwam ik erachter dat ik nergens werkende FreeBSD cd's had ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Keizer schreef op 08 augustus 2002 @ 23:19:
[...]

Deze is dus voor mensen die hun controller niet "omgesoldeerd" hebben. Wanneer je de aanpassingen voor de mini lcd doorvoert, maak je daar dan ook een "omgesoldeerde" versie van, of moet ik mijn soldeerwerk weer ongedaan maken.
Voor de omgesoldeerde versie maak ik ook wat ja. Het enige verschil is dan de geheugen indeling, en NIET de connectie ;)

Maaruh.. iemand die het al getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

xychix schreef op 09 augustus 2002 @ 06:51:
Een nulmodem heeft toch aan beide uiteinden dezelfde aansluiting en een LPT verlengkabel niet !!? ik kan hem helaas niet testen want ik heb mijn laatste windowsbak gisteren geformatteerd :)
maar daarna kwam ik erachter dat ik nergens werkende FreeBSD cd's had ! :(
Ik heb wel een kabel met de goede uiteinden ja, maar volgens mij is het een seriele, en is dus niet alles bedraad. Ff een multi-meter van m'n werk lenen en ff doormeten. Of van het weekend gewoon ff een paralelle kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

hmm moet je dan poort voor poort doormeten ? of kun je het ook sneller testen.. ik heb nu ook geen idee wat voor kabel ik eigenlijk heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Yep heb hem getest Creepy maar ik krijg de volgende foutmelding:

Kan het bestand PDH.DLL niet starten

Met de andere versie krijg ik deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
falconnl schreef op 09 augustus 2002 @ 10:18:
Yep heb hem getest Creepy maar ik krijg de volgende foutmelding:

Kan het bestand PDH.DLL niet starten

Met de andere versie krijg ik deze melding niet? maar doet het LCD het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik was er ff vergeten bij te zetten dat deze test versie alleen voor 2000/xp/nt is.... dus als je dat niet draait, dan doet ie het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Hum heb ik net een andere machine half gesloopt om dit te testen... Dan moet ik hem later maar testen.

En om nou even snel een 200 installatie te doen :-(

Wordt vanavond getest dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Richard schreef:
Zwahiel, vind je het goed als ik dit onderling met hoedenp regel, als jij maar een grote naar hoedenp stuurt anders is hij weer pissed
Houbenp moet op zijn deurmat kijken vanmiddag :)
Ik had 'm 'n briefje erbij gedaan dat ie 't naar mij terug stuurde en dat ik 't weer naar jouw stuurde, maar als jullie 't onderling verder willen regelen is dat mij ook goed!

Protheus:
Ik heb wel nog grote LCD's, maar geen controllers meer!
Ik zal je een grote LCD sturen met de rest van de bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

btw ik zei toch al aan het begin van de actie dat de goederen voldoende en goed ingepakt zouden worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

zwahiel schreef op 09 augustus 2002 @ 11:02:
[...]

Houbenp moet op zijn deurmat kijken vanmiddag :)
Ik had 'm 'n briefje erbij gedaan dat ie 't naar mij terug stuurde en dat ik 't weer naar jouw stuurde, maar als jullie 't onderling verder willen regelen is dat mij ook goed!

Protheus:
Ik zal je een grote LCD sturen met de rest van de bestelling...
Zwahiel, regel jij het maar eventjes, en stuur het dan maar weer door naar mij. Als ik iets met houbenp regel, wordt het misschien alleen maaronoverzichtelijker.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de LCD ook binnen, maar er zit geen kabeltje bij om de controller te verbinden met de LCD, heeft iemand nog zo'n kabeltje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:52:
ik heb de LCD ook binnen, maar er zit geen kabeltje bij om de controller te verbinden met de LCD, heeft iemand nog zo'n kabeltje???
jij had toch zo'n miniset met nog een aparte flatcable...

Daar zit toch wel die gewone kabel bij die bij de miniset hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
zwahiel schreef op 09 augustus 2002 @ 14:44:
[...]

jij had toch zo'n miniset met nog een aparte flatcable...

Daar zit toch wel die gewone kabel bij die bij de miniset hoort?
Heb mijn compleet Mini setje al binnen voor dat ik op vakantie ging, maar ik mis die kleine flat cable van lcd naar controller.
Ik zie dat de andere dat wel hebben.
Wie heeft er nog zo'n kabel liggen, of kan ik die zelf maken?

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds nix ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
YES! Kwam vandaag terug van vakantie en mijn LCD is afgelopen week binnen gekomen!!
Thnx Zwahiel !

Ik ga hem snel testen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Hey Zwahiel, eindelijk ff een post uit een ranzig Tanzaniaans internet cafe, maar ff voor de lol: zou mijn lcd al thuis liggen te wachten? nog geen antwoord van het thuisfront dus ik vraag het maar ff hier :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mensen die degene die die kleine flatcabletjes kwijt zijn moeten eens de verpakking na kijken!

Dat kabeltje zit namelijk onder de plakband van de schuim!
Daar zat ie echt overal, bij ELKE mini set!

nrg28 jij staat ook op die overigen lijst... Ik ben nog aan het kijken wie wat en hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001

Eraser127

Nijkerk

k'heb dus de 4*20+controller, maar weet iemand al hoe het moet met die backlight regeling?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

gewoon schroevendraaier in die witte potmeter stoppen en draaien.. en tada... het contrast veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001

Eraser127

Nijkerk

Creepy schreef op 09 augustus 2002 @ 17:21:
gewoon schroevendraaier in die witte potmeter stoppen en draaien.. en tada... het contrast veranderd.
LOL :D

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protheus:
Ik zal je een grote LCD sturen met de rest van de bestelling...[/quote]

Dat klopt dan ook zwahiel ik had namelijk die controller bij je genannuleerd je hebt toen 8,50 euro weer terug overgemaakt naar mij. de resterende 0,50 eurocent was voor de moeite :-) weet je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
:? :?
mijn oude lpt kabels hebben aan beide zijden een mannelijke connector!
de lcd heeft ook een mannelijke :'(

mmz mot ik toch nog solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:58:
mensen die degene die die kleine flatcabletjes kwijt zijn moeten eens de verpakking na kijken!

nrg28 jij staat ook op die overigen lijst... Ik ben nog aan het kijken wie wat en hoe!
ik had niet goed gekeke, hij zat er wel bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD Display 20x4 mini met knopjes en controller prijs per stuk ¤ 67,00 1
Serial cable voor knopjes display prijs per stuk ¤ 2,50 2

Is er iemand hier op got die deze voor mij werkend kan krijgen?
En dan ingebouwd, in zo'n zwart voorzet dingetje dat je bij je computer krijgt.
(waar je cdrom heeft gezeten ben de naam effe kwijt)

Ik geef er 10 euro voor.
Heb nl totaal geen zin om met deze zooi aan de slag te gaan.
Ik dacht nl dat ie compleet en werkend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he creepy moet die nwe versie van lcd inf ook werken met de "gemodificeerde" versie van de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Creepy,
Draait nu onder XP.
Krijg continue de melding "Range Check" error.
Regel 2 begint halverwege.
Regel 4 idem
Laatste deel regel 3 begint op regel 4
Nog niet helemaal perfect dus.
Kan ff geen shots maken anders stuurde ik die mee.
Voor de duidelijkheid ik draai dus de ongemodde versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Eh Creepy ik vermoed dat de laatste deel van regel 3 wordt gekopieërd naar het begin van regel 4.
Kan je ff laten zien wat de display moet laten zien tijdens initialiseren?
Wat op welke regel staat bedoel ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
LCDinf 0.4
0.4 a.k.a C
by c.p.Bosselaar
sselaar (c) 2001

Dit krijg ik initialiseren

Karakter 13 en 14 van regel 1 komen op regel 2 op 1 en 2
Karakter 9 op regel 2 en 4 zijn het begin van regel 2 en 4

En ik krijg nog steeds de range check error als ik de screens aan pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman

pilsjesman

GEEN icon !

Ik krijg nix te zien ???
voordat ik het proggie opstart moeten alle tekens dan zwart zijn of helemaal nix op de lcd
en welke mode moet ik gebruiken in bios voor de printerpoort (epp ecp ???? )

ik krijg ook die range check errors btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Je moet de contrast in het midden zetten en na de initialisatie kan je het verder regelen tot hij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
trouwens werkt deze controller wel goed met een normaal LCD?
Of moet ik dan toch solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Zwahiel ?

Is het mogelijk dat ik de LCD vandaag kom ophalen of zo ?

Auto staat toch maar niks te doen hier voor de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
zwahiel schreef op 09 augustus 2002 @ 16:58:

nope,
zit er niet bij :(

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 19:14:
LCD Display 20x4 mini met knopjes en controller prijs per stuk ¤ 67,00 1
Serial cable voor knopjes display prijs per stuk ¤ 2,50 2

Is er iemand hier op got die deze voor mij werkend kan krijgen?
En dan ingebouwd, in zo'n zwart voorzet dingetje dat je bij je computer krijgt.
(waar je cdrom heeft gezeten ben de naam effe kwijt)

Ik geef er 10 euro voor.
Heb nl totaal geen zin om met deze zooi aan de slag te gaan.
Ik dacht nl dat ie compleet en werkend was.
Heb je 'm al eens aangezet?
Die werkt zo al, maar alleen niet onder Smartie. wel onder veel ComControl proggies... En onder de nieuwe versie van Creepy's LCDinf...

Als je 'm aanzet (heb ik natuurlijk al gedaan :D ) dan geeft ie mooi een bios schermpie!
En je hebt nog een briefje gekregen met een gebruiksaanwijzing, moet je ff naar Creepy doorsturen denk ik en je hebt je vernieuwde LCDinf, want daar staan de aansturingen van die LCD letterlijk en figuurlijk in...

Euhm Speed24... ben er dadelijk wederom niet meer... :(
Maar morgen ben ik tot 16.00 uur thuis... Dus als je wilt komen ben je welkom!
Gaat het dit weekende niet, dan stuur ik 'm maandag gewoon naar je op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
*ziet dikke envelop van HET gekkenhuis tussen de post zitten

k ga maandag ff postzegeltjes en envelop halen :)

zwahiel moet ik er gewoon 98 cent opplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Creepy.

Ben even verder gegaan met testen
Regel 2 uit LCDinf verschijnt op regel 3 op de 9e character
Regel 3 uit LCdinf verschijnt op regel 2 op de 9e character
en zoals ik al eerder zei 13 t/m 20 uit de regels worden gekopieërd naar de 1e posities op de regels eronder.
Moet de parr poort nog op een bepaalde stand staan in het BIOS?

kan je heir wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
zwahiel schreef op 10 augustus 2002 @ 14:49:
[...]

Heb je 'm al eens aangezet?
Die werkt zo al, maar alleen niet onder Smartie. wel onder veel ComControl proggies... En onder de nieuwe versie van Creepy's LCDinf...

Als je 'm aanzet (heb ik natuurlijk al gedaan :D ) dan geeft ie mooi een bios schermpie!
En je hebt nog een briefje gekregen met een gebruiksaanwijzing, moet je ff naar Creepy doorsturen denk ik en je hebt je vernieuwde LCDinf, want daar staan de aansturingen van die LCD letterlijk en figuurlijk in...

Euhm Speed24... ben er dadelijk wederom niet meer... :(
Maar morgen ben ik tot 16.00 uur thuis... Dus als je wilt komen ben je welkom!
Gaat het dit weekende niet, dan stuur ik 'm maandag gewoon naar je op! :)
Ik ben morgen naar de Marlboro Masters ... misschien dat ik daarna nog naar NoL ga, maar denk niet dat ik dat nog haal :(

Ik denk dat het dan opsturen wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

is er al een win98 / milennium versie Creepy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 22-09 22:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Pff, heb ik alles gesoldeerd, kan ik geen software vinden :|

Iemand toevallig wat links bij de hand?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
http://www.qscomp.cz/str30/pdf/bt_42008.pdf
http://www.data-modul.de/de/produkte/imagessuche/index.html de Site van www.batron.com (de minidisplay)
http://www.electronic-assembly.de/deu/pdf/doma/p204-3.pdf verteld iets over de instelling van dit display omdat anders alles vanaf de 13e character dubbel wordt aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
http://www.actron.de/controller/hd66712.pdf zegt alles over de controller maar gaat ruimschoots mijn pet te boven. Creepy dit zegt jou wel iets denk ik

F: Letzte Woche habe ich von Ihnen das Display EA P204-3N bekommen. Im Prinzip läuft es, aber wieso blinken 2 Cursor ? Ist das Display defekt ?

Mit freundlichem Gruß

S.

A: Nein. Ihr Display ist nicht defekt.
Auf den Displays EA P204-3N(LED) wie auch auf dem EA 8204-3N(LED) ist der Kontroller-IC HD66712 enthalten. Dieser ist zwar weitgehend kompatibel zu dem weit verbreiteten Standard HD44780, aber bei der Verwendung von 4-zeiligen Displaymodulen ist ausdrücklich "4-zeilig" einzustellen. Andernfalls wird ab dem 13. Zeichen jedes Zeichen doppelt angezeigt. So z.B. auch ein zweiter Cursor. Achten Sie also auf den Befehl Extension function set. Ein Datenblatt des Displays mit einer kurzen Befehlsbeschreibung können Sie hier als pdf Dokument (198kB) laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
http://www.data-modul.de/de/service/download/HD66712.zip
Pdf file en een of ander asm bestand...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Ben ik de enige die zich druk maakt om dit display want het is een beetje stil geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je nou wel of niet solderen om dat ding GOED werkend te krijgen ?
Ik snap er nu geen bal meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Creepy is bezig met een versie van LCDinf waarbij je niet hoeft te solderen.
Deze versie werkt nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ej falconnl, misschien doet 't tijdstip van je posts iets vermoeden waarom 't hier niet druk is :P

Ik kom ook maar net terug van de stad (van te voren ff gewerkt :) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Oke wacht wel ff af wat er nog van komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

falconnl, ik ben het met je eens hoor, krijg ook het gevoel dat niemand zich er meer druk om maakt. Ik hoop dat zwahiel de mijne zeer spoedig opstuurd!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
ik maak me er best wel druk om,...
maar tot en met het solderen snap ik het wel, maar de rest gaat me ff een beetje boven de pet, dus blijf ik rustig meekijken hoe jullie (die er volgens mij wat meer van snappen) het een en ander oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
zonder solderen en andere veranderingen, maar alleen lcdinf:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/error.jpg

verder het hele beeld constant vol blokjes zodra er spanning op word gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Dat heb ik ook zodra ik bijv. de cpu op het scherm erbij zet.
Als ik alleen de Mem en Real mem gebruik werkt het LCD goed (behalve de positieveranderingen

Maar heb je het contrast wel terug gedraaid? Als je alleen maar blokjes hebt kan je contrast wel eens helemaal dicht /open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 06 augustus 2002 @ 16:11:
ÁH!

Fout gevonden! :(

Ze waren nog niet verzonden! :(
grr........ :'(
er waren pakkies bij die te groot waren, dus hadden ze de hele zending vast gehouden...
maar goed ook, omdat 't anders 4,88 per pakkie koste ipv 1,55 ... :( Dus wel blij dat ze 't vast gehouden hebben... :)

Nou ze worden nu verzonden!

maar ik ontdek net iets anders... :(
Volgens mij is er ergens een foutje in geslopen! :(

argh nee... :'(

Rberto,
Protheus
Moonchild
Fauna
DvBeek
Richard
SuperJerk
Just_stated

hebben géén LCD'tje... :'(

óf ik heb ergens teveel mee gestuurd... óf het is niet besteld!
Ik heb namelijk wel 2 grote 4x20 lcd's en 1 kleine mini LCD over...
Maar geen controllers... Ik kom net de bonnen tegen toen ik alles aan het controleren was, na aanleiding van o.a. reacties hier in dit topic...

Sorry sorry... |:(

wil dus iedereen die z'n LCD gaat krijgen (of al heeft) zijn bestelling even controleren...

Is er al bekend wat hiermee gaat gebeuren?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
hij werkt niet maar foto's met smartie staan hier.

met een kleine beschrijving van wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
Met smartie (win ME) doen bij ook alleen de bovenste 2 regels het.
Ter info. de aansluiting voor de flatcable is de bovenkant :-)

Met LCDinf (alleen onder win2K) doet het LCD het wel. Alleen niet goed.
Heb je geen Xp of win2000 ?? kan je zien dat hij wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
ik heb dus alleen xp!

maar ondertussen ben ik er wel achter dat wanneer je voeding erop zit en het beeld vol blokjes komt, dan moet je idd het contrast een beetje dicht draaien en dan krijg je weer die onderste 2 regels met die smalle lijn erboven

edit:
mmm er stond nergens "this side up"
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.