[ALG] Ergste nachtmerrie van een programmeur

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35
offtopic:
Hier nog iemand die de VS6 IDE eigenlijk prettiger vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 14 juli 2004 @ 21:13:
[...]

Nee, ik vroeg alleen welke (belangrijke) delen van de C++ standaard niet (correct) ondersteund werden.
Nou, dat valt dan tenminste weer mee :)
offtopic:
(Olaf weet het nu, maar voor diegene die meelezen zie de meegeleverde documentatie voor de lijst met dingen die niet ondersteund worden)
Dat zegt niks over de IDE.
En de IDE van 7 en 7.1 vind ik op een aantal punten ook gewoon minder lekker werken.
Welke punten dan eigenlijk? Ik heb iniedergeval nog wel geprobeerd om de cl.exe van VS7 met de IDE van VS6 te laten werken en andersom, maar dat lukte niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al je maandenlang geprogde files uppen naar de hd van je broertje om ze naar een uurtje durende format weer terug te halen.

Blijkt dat die goser zijn hd aan het opschonen was en daarbij ook mijn directory weggegooit had.

Dat is niet echt leuk kan ik je vertellen. Denk niet dat hij het ook echt leuk heeft gevonden het uur daarna. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Ik heb trouwens sterk het gevoel dat alle Microsoft software (dus ook alle IDE's) na een bepaalde datum willekeurig fouten begint te genereren zodat je (voor veel geld) over gaat op de nieuwe versie. En ik denk dat daar onze meeste nachtmerries vandaan komen.

Hoe kun je trouwens ooit een bugvrij programma bouwen in een bug-saturated-programma?? Grom

Een nachtmerrie die je als programmeur hebt hoeft toch niet iets te zijn wat reeds is gebeurt? Wat mijn ergste nachtmerrie is (wat dus hopelijk nooit gaat gebeuren) is dat ik door een ongeluk mijn werk niet meer kan doen. Of dat ik zo hevig last krijg van RSI dat ik niet meer achter een computer kan/mag werken. Dat ik tegen een boom rij en me vervolgens niet meer voor langere tijd kan concentreren. Of dat ik word ontslagen omdat alles geoutsourced word in india.

offtopic:
En waarom stopt GOT in IE nooit met het laden van de pagina? Weird...

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:27:
Al je maandenlang geprogde files uppen naar de hd van je broertje om ze naar een uurtje durende format weer terug te halen.

Blijkt dat die goser zijn hd aan het opschonen was en daarbij ook mijn directory weggegooit had.

Dat is niet echt leuk kan ik je vertellen. Denk niet dat hij het ook echt leuk heeft gevonden het uur daarna. >:)
GetDataBack for NTFS of FAT? werkt erg goed naar mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ook leuk: de dag voor de eindpresentatie van een tamelijk groot project (lees: 12 studiepunten / bijna 500 uur werk p.p voor 6 personen) nog een 'kleine' wijziging aanbrengen en die niet goed genoeg testen, zodat je tijdens de presentatie een NULL-pointer exception tegenkomt, omdat je toch vergeten was de wijzig-pagina bij te werken :X
En er dan meteen (we zijn nog aan het presenteren) achterkomen dat een kwart van het systeem dat 2 groepsgenoten zouden maken eigenlijk gewoon nog helemaal niet werkt :/

Ik durfde op het laatst nergens meer te klikken ;(

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39

Robtimus

me Robtimus no like you

seweso schreef op 15 juli 2004 @ 09:13:
offtopic:
En waarom stopt GOT in IE nooit met het laden van de pagina? Weird...
offtopic:
[paranoia]omdat ze willen dat je overstapt op Firefox }) [/paranoia]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Shedman schreef op 15 juli 2004 @ 09:38:
Ook leuk: de dag voor de eindpresentatie van een tamelijk groot project (lees: 12 studiepunten / bijna 500 uur werk p.p voor 6 personen) nog een 'kleine' wijziging aanbrengen en die niet goed genoeg testen, zodat je tijdens de presentatie een NULL-pointer exception tegenkomt, omdat je toch vergeten was de wijzig-pagina bij te werken :X
En er dan meteen (we zijn nog aan het presenteren) achterkomen dat een kwart van het systeem dat 2 groepsgenoten zouden maken eigenlijk gewoon nog helemaal niet werkt :/

Ik durfde op het laatst nergens meer te klikken ;(
Het is soms verstandig om in een presentatie alleen screenshots te laten zien (hoewel dat misschien niet echt het gewenste vertrouwen bij het publiek opwekt).

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Het aansturen van een indiase ontwikkelafdeling... :|

Ghe ghe... of... bij het in gebruik nemen / laatste keer doorspreken van het systeem er achter komen dat er nog test data in staat... was een project management systeem en ik had een project gekke henkie genoemd... die stond dus als eerste project in de lijst... (was geintje bij ons op de afdeling, gekke henkie!!)... heet die project leider daar ook henk, en dat wist ik :|

[ Voor 79% gewijzigd door IWriteCode op 15-07-2004 10:54 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat ik word ontslagen omdat alles geoutsourced word in india.
Dat lijkt me ook een redelijk nachtmerrie scenario. Als dat gebeurt, en je wilt je beroep blijven uitoefenen, dan zou je dus eigenlijk mee naar India moeten verhuizen. Zie je het al voor je? 10.000 nederlanders die allemaal naar India emigreren en daar dan weer voor Nederlandse bedrijven gaan werken? Uiteindelijk gaat de bestedings ruimte van nederlanders in Nederland dan omlaag, zodat diegene die outsourcen het niet meer kunnen volhouden om goedkoop in India te produceren en duur in Nederland te verkopen. Er zal dan verkocht moeten gaan worden in India zelf, zodat je weer met dezelfde winstmarge zit. Je hebt dan feitelijk alleen alle 'problemen' verplaatst. Dat lijkt me nu echt een nachtmerrie! (voor zowel ontwikkelaars als managers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Een nachtmerrie die je als programmeur hebt hoeft toch niet iets te zijn wat reeds is gebeurt? Wat mijn ergste nachtmerrie is (wat dus hopelijk nooit gaat gebeuren) is dat ik door een ongeluk mijn werk niet meer kan doen. Of dat ik zo hevig last krijg van RSI dat ik niet meer achter een computer kan/mag werken. Dat ik tegen een boom rij en me vervolgens niet meer voor langere tijd kan concentreren. Of dat ik word ontslagen omdat alles geoutsourced word in india.
Wij hebben net het tegenovergestelde gedaan, we hebben alle geoutsourcede projecten terug gehaald naar interne ontwikkeling.

En mijn nachtmerrie is nu het verder werken op de projecten die door die Indiers zijn gemaakt... :( Wat een bagger code, mijn neefje van 12 kan nog nettere code maken. :(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shedman schreef op 15 juli 2004 @ 09:38:
Ook leuk: de dag voor de eindpresentatie van een tamelijk groot project (lees: 12 studiepunten / bijna 500 uur werk p.p voor 6 personen) nog een 'kleine' wijziging aanbrengen en die niet goed genoeg testen, zodat je tijdens de presentatie een NULL-pointer exception tegenkomt
Eigenlijk valt dat onder het algemene principe van een code freeze: Tenminste een week (afhankelijk van de grote van het project langer) voordat een project wordt opgeleverd / live gaat / wordt gepresenteerd / gereleased wordt, geen wijzigingen meer aanmaken, maar alleen nog maar testen en met grote voorzichtigheid eventuele bugs fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

LuCarD schreef op 15 juli 2004 @ 11:23:Wij hebben net het tegenovergestelde gedaan, we hebben alle geoutsourcede projecten terug gehaald naar interne ontwikkeling.

En mijn nachtmerrie is nu het verder werken op de projecten die door die Indiers zijn gemaakt... :( Wat een bagger code, mijn neefje van 12 kan nog nettere code maken. :(
Yup... bekend probleem... wij hebben een X aantal man in India zitten omdat dat zogenaamd geld bespaart. Maar goede programmeurs zijn daar bijna net zo duur als hier. Dus heb je minder goede programmeurs (want het moet wel geld besparen) en bagger code.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamal schreef op 15 juli 2004 @ 11:26:
[...]
Yup... bekend probleem... wij hebben een X aantal man in India zitten omdat dat zogenaamd geld bespaart. Maar goede programmeurs zijn daar bijna net zo duur als hier.
Dat hoor je wel vaker ja en nu India steeds sneller moderniseerd is de verwachting dat dat alleen nog maar zal toenemen. Over een aantal jaar zal naar alle waarschijnlijkheid de loonkosten zelfs helemaal op hetzelfde niveau liggen. Als dat gebeurt mag 'men' weer opzoek gaan naar een ander goedkoop land.

offtopic:
Leuk opgezette persoonlijke site heb je btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:42:
offtopic:
Leuk opgezette persoonlijke site heb je btw :)
Ghe ghe... tja... moet ik nog eens echt tijd in gaan steken en zo :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01
Mijn grootste nachtmerrie is wanneer je bij een bepaalde taal maar uit twee fatsoenlijke IDE's kunt kiezen: ééntje van microsoft, en ééntje van borland. AAArrrrrgghh!!!

Helaas zit ik nu midden in die nachtmerrie, maarja, wat moet je anders als je in c# bezig bent. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook SharpDevelop proberen of gewoon hardcore bikkelen zonder fancy IDE's :) . Visual studio vind ik overigens na wat customizen best een fijne omgeving... beter dan dat apparaat van borland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een baas die een dikke piemel krijgt van interfaces volgepropt met foood icons, pastel kleurtjes, en denkt dat development hedendaags gelijk staat aan delphi development en dat het allemaal maar een kwestie is van controls naar je canvas slepen. Alsof ik voor Barbie Inc. bezig ben.

Of dat je in je vrije tijd lekker hobbiet aan componenten schrijven, controls maken, en zodra je baas het ziet met de opmerking komt "wanneer zit het in onze produkten?" .. dan staan me haren recht overeind.

geloof me.. naja je begrijpt het wel ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn grootste nachtmerrie: op stage heb ik 2 weken lang vast gezeten op een fout die geen fout bleek te zijn. Ik moest de laatste wijzigingstijd van een bestand weten, en daar was een mooie functie voor, die me ook een redelijk kloppende datum/tijd terug gaf. Bij nieuwe bestanden dan. Als ik een bestaand bestand opende, aanpaste (spatie toevoegen, weer verwijderen, opslaan) en weer uploadde, dan bleek de wijzigingstijd niet te veranderen, dus ik nam aan dat de server die zooi cachete.
Geprobeerd te zoeken in de documentatie van ASP op MSDN en alle andere gangbare sites, topic gehad op GoT, 2 weken lang code zitten kloppen, en zelfs een random leraar bij mij op school lastig gevallen. Niets mocht baten, tot ik de grootste onbenul die ik ken vroeg of hij geen oplossing wist (meer als geintje, omdat ik niet dacht dat hij zou kunnen helpen). Hij een bestand aanpassen en weer uploaden, bleek het bij hem wel goed te gaan!
Uiteindelijk bleek dus dat waar Windows een bestand als gewijzigd beschouwd als het opgeslagen wordt, dit voor IIS niet helemaal op gaat, IIS kijkt blijkbaar naar een checksum van de inhoud van het bestand of iets dergelijks, waardoor het bestand bij mijn edit als niet aangepast bestempeld werd. :X
Leuk dat zoiets gedocumenteerd staat... Niet dus...

Dat heeft dus mijn stage 2 weken opgehouden.... Daarna lag ik nog maar 3 weken voor op schema... 8)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn grootste blunder was:

Ik was met een opdracht bezig voor iemand anders, vorderde al lekker, de eisen zaten er al lekker in. Had alleen 1 backup van een maand terug, dus alleen een basis. Na wat kloten met wat dingen in Apache deed ie het niet meer, toen wou ik ik hem opnieuw installeren.
Ik had even alles gebackupt, opdracht ook even en in de dir /www/ gezet. Toen dacht ik even /www/Apache2/ directory te verwijderen met SHIFT + DELETE. Verwijderde ik mijn opdracht directory :(. Kon ik dus overnieuw beginnen :(

Of ik was is een keer 2 maanden bezig met me site, DB in InnoDB type gezet (iemand zei dat het sneller was :/). Toen wou ik gaan formateren dus ging ik even me database backuppen. Geen SQL dump maar ik dacht gewoon de files uit de data dir te kunnen kopieren. Er stonden toen een file van over de 50MB dus dacht ik die niet nodig te hebben. Wou ik MySQL weer installeren kon ik geen ene tabel meer openen omdat dat ene bestand er niet meer was :(. Kon ik dus me structuur opnieuw bouwen.

Voor de rest niet veel blunders gehad :P

[ Voor 36% gewijzigd door Hans1990 op 15-07-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 20-10 15:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

jaaaaren geleden, voegâh, toen ik nog met de Sinclair ZX Spectrum bezig was, had ik eens een spelleke gemaakt. Het werkte dus ik opzoek naar een casetterecorder (jahaa, met bandjes) om de boel te saven. wil ik die pokke jackplugjes in de zijkant van de spectrum pleuren, kom ik met mn hand tegen de RESET knop (ja, die zit ernaast). hele zooi weg..
Tis me ook meerdere keren gebeurd dat de stroomkabel druit viel toen ik tegen de tafel stootte..
dat waren nog eens tijden :P

[ Voor 1% gewijzigd door mentalmadnizz op 15-07-2004 22:33 . Reden: typo verwijderd ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Staat MSVC6 er al bij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:29:
Maar de ergste nachtmerrie blijft natuurlijk de gebruiker/hobby prutser. Dan heb je uuuren in een applicatie gestoken, je bent blij met het resultaat, het wordt grondig getest... en hoppa de eerste beste gebruiker weet de boel aan gort te helpen, data vernaggelt, applicatie crashed en dan zeggen: Ik vond die excel macro toch handiger om 50k aan records te bewerken. (Stenigen mag niet meer hè?)
Waarschijnlijk is er iets mis met het test scenario/methode/set .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

mentalmadnizz schreef op 15 juli 2004 @ 22:32:
jaaaaren geleden, voegâh, toen ik nog met de Sinclair ZX Spectrum bezig was, had ik eens een spelleke gemaakt. Het werkte dus ik opzoek naar een casetterecorder (jahaa, met bandjes) om de boel te saven. wil ik die pokke jackplugjes in de zijkant van de spectrum pleuren, kom ik met mn hand tegen de RESET knop (ja, die zit ernaast). hele zooi weg..
Tis me ook meerdere keren gebeurd dat de stroomkabel druit viel toen ik tegen de tafel stootte..
dat waren nog eens tijden :P
Microdisc was je vriend... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans1990 schreef op 15 juli 2004 @ 22:29:

Ik was met een opdracht bezig voor iemand anders, vorderde al lekker, de eisen zaten er al lekker in. Had alleen 1 backup van een maand terug, dus alleen een basis. Na wat kloten met wat dingen in Apache deed ie het niet meer, toen wou ik ik hem opnieuw installeren.
Ik had even alles gebackupt, opdracht ook even en in de dir /www/ gezet. Toen dacht ik even /www/Apache2/ directory te verwijderen met SHIFT + DELETE. Verwijderde ik mijn opdracht directory :(. Kon ik dus overnieuw beginnen :(

knip
Daarom staat mijn document root op een aparte partitie. Die partitie die laat ik elke dag inpakken en uploaden naar mijn hosting account. (gaat maar om een MB of 10, de oude opdrachten brand ik op CD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verliezen van sources hebben we op het werk gelukkig geen last van. Gewoon een cvs systeem gebruiken en vaak commiten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 20:05

Tomatoman

Fulltime prutser

Hans1990 schreef op 15 juli 2004 @ 22:29:

Had iemand je al eens verteld dat de prullenbak op je bureaublad juist is bedoeld om dit soort blunders te voorkomen? Misschien is het een idee om dat ding voortaan gewoon te gebruiken (dus geen Shift+Del maar gewoon Del) :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:14
tomatoman schreef op 15 juli 2004 @ 23:58:
[...]
Had iemand je al eens verteld dat de prullenbak op je bureaublad juist is bedoeld om dit soort blunders te voorkomen? Misschien is het een idee om dat ding voortaan gewoon te gebruiken (dus geen Shift+Del maar gewoon Del) :)
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tomatoman schreef op 15 juli 2004 @ 23:58:
Had iemand je al eens verteld dat dat hele prullenbak geval alleen maar ruimte vreet op je HDD? Gewoon goed uitkijken voor je op (shift+)del drukt haalt veel meer uit... Ik gebruik al jaren shift+delete, dus er belandt nooit wat in de prullenbak, en ik heb nog nooit iets verloren.

Wat ik wel een keer (oké, 2x :P) gedaan heb is mijn HDD formatteren, en dan vergeten mijn dev-mapje te backuppen, waardoor ik de eerste keer al mijn sources kwijt was (jong en onervaren, geen backups :+), en de tweede keer alle code van de afgelopen week (waarin ik godzijdank praktisch niks uitgevreten heb :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Het volgende mailtje krijgen.
how are you, everthing fine in AMS?

after correcting a customer via SQL Command in <OUR CRM>, one number is double (CUSTOMER xxxxxxx, Pietje Puk)
the wrong Customer is Klaas Vaak
Could you please move the wrong one and inform us please how this could happen.
Thx in advance
Ik heb dit dus net gekregen van een systeembeheerder. Die niks te zoeken heeft in de database met de query analyzer.

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

LuCarD schreef op 23 juli 2004 @ 14:23:

[...]

Ik heb dit dus net gekregen van een systeembeheerder. Die niks te zoeken heeft in de database met de query analyzer.

Zorg dan dat ie geen toegang heeft -> enterprise manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

RwD schreef op 23 juli 2004 @ 14:35:
[...]

Zorg dan dat ie geen toegang heeft -> enterprise manager
Hij heeft toegang tot de sluis met alle wachtwoorden. Ook de wachtwoorden van de sql server :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LuCarD schreef op 23 juli 2004 @ 14:40:
[...]
Hij heeft toegang tot de sluis met alle wachtwoorden. Ook de wachtwoorden van de sql server :(
sluis=kluis? :+

Die wachtwoorden stop je toch in een envelop met de tekst "alleen openen in geval van nood".

Maar op weer OT te komen.

-programma gemaakt, paar dagen getest. In produktie gezet. Programma blijkt in plaat van commit(); commit; te bevatten. Heeft dat bedrijf misschien wel honderd duizenden pleuros gekost omdat er data weg was. het ging pas fout als je er namelijk veeeeel data doorheen stuurde en de rollback buffer volliepen. (Een niet functionerende 2e lijns helpdesk vervolmaakte de ramp)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:17

MicroWhale

The problem is choice

grootste nachtmerrie?

Legacy Code van je voorgangers (ex-collega) van de afgelopen 10 jaar refactoren.

die verhalen over code kwijtraken komen me absoluut niet bekend voor. Met een beetje spitwerk kan ik volgens mij nog mijn eerste stukje code terug krijgen van een jaar of 18 geleden. Of er nog media zijn die het kunnen lezen is een tweede vraag :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op 23 juli 2004 @ 14:23:

[...]

Erm.. unique constraints? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie maanden aan een project werken in versie XYZ van een product om dan tot de conclusie te komen dat het bedrijf een 5 jaar oude buggy versie van hetzelfde product gebruikt en dus niets aan kan met je project 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ow, ik bedenk me net nog een nachtmerrie. Op stage moest ik voor een ziekenhuis een forum in elkaar kloppen. Mijn stagebegeleider, vond vervolgens de layout niet mooi, ging ie het aanpassen, met Frontpage. Halve code waar ik die dag aan gewerkt had was weg, kon ik weer opnieuw beginnen met een überlastige query, die ik net eindelijk werkend had. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

_Nooit_ andere mensen op jou productiecode laten werken. Als ze een backup verknoeien is het niet zo erg, indien ze het wel goed doen kan je altijd nog copy-pasten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
AtleX schreef op 23 juli 2004 @ 16:45:
_Nooit_ andere mensen op jou productiecode laten werken. Als ze een backup verknoeien is het niet zo erg, indien ze het wel goed doen kan je altijd nog copy-pasten.
Je kunt beter version control zoals CVS of SVN gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tuurlijk, maar dat is niet overal beschikbaar. Wij werken @stage met 1,5 programmeur, dan is zo'n systeem niet echt nodig als je goed afspraken maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
AtleX schreef op 23 juli 2004 @ 18:03:
Tuurlijk, maar dat is niet overal beschikbaar. Wij werken @stage met 1,5 programmeur, dan is zo'n systeem niet echt nodig als je goed afspraken maakt.
Voor een project met maar een developer is version control al handig.
En in plaats van "_Nooit_ andere mensen op jou productiecode laten werken." is het ook handig.
Verder zijn CVS en SVN vrij makkelijk op te zetten onder zowel Linux als Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo'n systeem is wel nodig. Als je met meer dan 1 persoon werkt is het noodzaak, als je in je eentje werkt is het verdomd handig. Fuckup? Binnen 5 minuten gerevert. Je houdt alle oude versies van de code bij de hand.

Zelfs als je goed afspraken maakt gaat het mis (ervaring, medestudent die version control systemen ook 'overdreven' vond.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Inderdaad. Als je versies van alle oude executables beschikbaar houdt, kun je makkelijk uitvinden in welke versie een bepaalde bug is geintroduceerd.
Dan kun je via version control uitvogelen welke code er in die versie is veranderd en dat maakt het een stuk makkelijker bugs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

@CyBeR: Ik zeg niet dat ik het overdreven vindt. Mijn baas vindt het voor de kleine projectjes niet nodig en dus maken we goede afspraken over wie wat doet en wanneer.

Maar dit is geen discussie over wel of geen version control gebruiken, dit gaan over de ergste nachtmerrie's van een programmeur. Laten we dus maar weer on-topic gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AtleX schreef op 23 juli 2004 @ 16:45:
Ik heb hem ook netjes verteld dat ik er niet van gediend was, en hij heeft dan ook nooit meer aan mijn code gezeten. Betekende wel meer layout-werk voor mij. Overigens heb ik sindsdien voor de zekerheid zelf ook gebackupt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 24-07-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:36
Hmm, je executables houden en version control?

SourceSafe <-- Super

SourceSafe is wel on topic toch?

[ Voor 42% gewijzigd door dixon op 24-07-2004 01:07 ]

Wat een onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Laatst online: 17-10 12:21

Chielos

Inno Mini Cooper

Ik had deze week een mooie, ik wilde excel "beveiligen" zodat niemand mijn formules kon zien cq wijzigen, meteen maar mooi gemaakt door ook alle taakbalken te "verbergen"

In vba een stukje geschreven dat alle taakbalken verwijderde bij het laden van het werkblad.. Maar niet een functie teruggeschreven die dat ongedaan maakte.

Gevolg : excelsheet niet meer bewerkbaar, en excel had al zijn functies uitgeschakeld, zelfs als ik excel los opstartte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:33
Version control is altijd handig, al werk je alleen. Het laat je toe om wijzigingen die je eerder gemaakt hebt te bekijken, te rollbacken, etc....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit weleens een onderdeel over het hoofd gezien tijdens het programmeren van een CMS. Ieder onderdeel en sub-onderdeel kon apart beveilgd worden, behalve één gedeelte dus. Laat daar nou precies alle admin zooi in staan... Na enkele weken er achter gekomen, geluukig stond er niet in de logs.

Een andere keer bij het omzetten van wachtwoord encryptie (van eigen encryptie naar md5) een klein foutje gemaakt met '' in de functie. Uitslag: duizenden gebruikers moesten hun wachtwoord resetten (backup was enkele weken oud dus nutteloos).

Of een unlimited loop die e-mails verstuurd. Binnen no-time 50mb mailbox vol en er maar niets van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01
ergste nachtmerrie:
Flink betalen voor een activeX module, en er achter komen dat in die module waarschijnlijk de volgende constructie is gemaakt:

try {
// alle code
}
catch (Exception e){}

:X :X :X

En ik vroeg me maar af waarom m'n programma zo raar deed, zonder dat ie foutmeldingen gaf :X

Nu vraag ik me af wat de reden hier van is, maar misschien is het om eventuele rare exceptions en stacktraces te omzeilen om betalende klanten geen verkeerde indruk te geven 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door JeroenTheStig op 06-08-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dixon schreef op 24 juli 2004 @ 01:06:
Hmm, je executables houden en version control?

SourceSafe <-- Super

SourceSafe is wel on topic toch?
sourceSafe dat heeft mij al meerdere keren gered :)

Ik had laatst een SMS dienst ontwikkeld voorde Politie "MiddenWestBrabant".
Ze alameren daar de burgers van een bepaalde wijk als er bijvoorbeeld een kind vermist is. Nu gaf de politie een kleine "persconferentie" met een LIVE-DEMO.

Ik was daar bij, en op het moment dat die beste man zei "en nu gaan we beginnen stuur nu allemaal een SMS" toen was ik het liefste weggerend

Ik zag de server al net een crash hebben, de connectie er al uit liggen, alles wat mis kon gaan schoot zo ongeveer door mijn hoofd. Gelukkig ging alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Niet meer zeker weten of je nou bepaalde code al geschreven hebt, het helemaal opnieuw maken en vervolgens toch ergens die code in een andere map terugvinden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 01:12

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik zit nu op m'n werk met een bug die erg irritant is: het is een client server systeem, gebruikmakend van een bepaalde IM toolkit, zodra de client uitlogt geeft de server een exception.
Alles blijft werken, de exception komt niet uit mijn code maar uit de toolkit, en nergens info te vinden over de fout.

Ben al 2 weken bezig 'm te traceren maar omdat hij niet uit mijn code komt is 't erg lastig.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een c bestand de verkeerde function verwijderen van een paar honderd regels en weten dat je het verkeerd heb gedaan en uit gewoonte op CTRL+S drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 02:01:
In een c bestand de verkeerde function verwijderen van een paar honderd regels en weten dat je het verkeerd heb gedaan en uit gewoonte op CTRL+S drukken....
Dan revert je 'm ff. Zo gedaan.

Oh, je was zo slim om geen version control systeem te gebruiken? Tsja... :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op 07 augustus 2004 @ 02:04:
[...]

Dan revert je 'm ff. Zo gedaan.

Oh, je was zo slim om geen version control systeem te gebruiken? Tsja... :P
Ik had toen geen version control idd. Wel een backup van een dag geleden... maar ik had een hele dag er aan gewerkt en dat is goed klote dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als die een paar honderd regels lang was, kon het volgens mij niet veel kwaad dat die verwijderd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Is nou niet echt mijn grootste nachtmerrie, maar leuk is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Eergisteren nog per ongeluk het verkeerde filetje verwijdert :X
Gelukkig had ik eerst een commit van m'n werk gedaan voordat ik het bestand uit de CVS repository gooide. Nu kon ik gewoon de voorgaande versie uitchecken. Nou ja, niet helemaal gewoon, omdat het GUI tooltje geen revisienummers maar alleen datums accepteren en de klok nogal scheef loopt. Maar toch, gelukkig had ik CVS :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bestand dat files moet verwijderen, nadat er is gecheckt of deze veilig naar het backup medium zijn geschreven.
...loopt echter mis met de directories, en het ding verwijdert eerst rustig alle bestaande dingen in dezelfde map, waarna ook zichzelf spontaan mee te verwijderen en het voor bekeken te houden in het hiernamaals. Dag bestandje waar dus ook geen copietje meer van bestaat :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Hoe kan het zichzelf verwijderen als het in gebruik is?

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Twee dagen zoeken waarom mijn prolog compiler bij een prolog programma`s in een benchmark suite een oneindig aantal oplossingen blijft maken.. en dan erachter komen dat het de programma`s altijd oneindig veel oplossingen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 12-10-2004 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 13:46
Per ongeluk het verkeerde bestand verwijderen (via ftp) en er dan achterkomen dat je terug moet naar de backup van de dag daarvoor == hele dag werk weg... :(

Nooit meer gedaan sinds die nachtmerrie uit is gekomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ergste nachtmerrie van een programmeur, een 404 op got :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

questa schreef op 12 oktober 2004 @ 09:11:
Ergste nachtmerrie van een programmeur, een 404 op got :+
http://gathering.tweakers.net/gotruled :?
nou daar lig ik niet wakker van :o

wat wel erg irritant is, is het zien verdwijnen van al je source door een verkeerde rename actie :X
en uiteraard had ik mijn werk nog niet gecommit naar mijn cvs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ongedocumenteerde applicatie in onderhoudsbeheer geschoven krijgen die bestaat uit 2 Mb ongedocumenteerde gecopypaste c-source code. De code bevat *geen enkele* klasse maar alles is opgelost met recursieve functies en buffertjes bestoken met void pointers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:47:
......gecopypaste c-source code. De code bevat *geen enkele* klasse ......
:)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:47:
Een ongedocumenteerde applicatie in onderhoudsbeheer geschoven krijgen die bestaat uit 2 Mb ongedocumenteerde gecopypaste c-source code. De code bevat *geen enkele* klasse maar alles is opgelost met recursieve functies en buffertjes bestoken met void pointers.
Dat klinkt als een uitdaging. ;)

Mijn grootste blunder:
Een wachtwoord van een Oracle account wijzigen waarvan ik dacht dat het toch niet gebruikt werd. Bleek dat het altijd gebruikt werd om te controleren of de gebruiker überhaupt geautoriseerd was voor de applicatie.
Gevolg: gebruikers die probeerden aan te loggen werden eruit gegooid met een vage melding. Gelukkig wist ik het originele wachtwoord nog en kon ik het terug wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Laatst online: 17:56

Tuxie

En WeL nU!

Die gaat door voor de koelkast :D

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 20-10 09:50
Ik ben nu bezig met een systeem met oude code. Een ASP systeem van een paar jaar oud, geprogrammeerd door iemand die niet weet wat programmeren is. Alle code zit in een interbase database opgeslagen. Als procedures. En die procedures poepen HTML uit.

Pure OMFG dus. Pagina's met vijf maal <html> en </html> er in is geen uitzondering. Wat raar dat het alleen in IE werkt en dat het systeem niet bedrijfszeker is :?

Maar ja, die man kon wel lekker snel proggen... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 12-10-2004 15:01 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:16:
[...]

Mijn grootste blunder:
Een wachtwoord van een Oracle account wijzigen waarvan ik dacht dat het toch niet gebruikt werd. Bleek dat het altijd gebruikt werd om te controleren of de gebruiker überhaupt geautoriseerd was voor de applicatie.
Gevolg: gebruikers die probeerden aan te loggen werden eruit gegooid met een vage melding. Gelukkig wist ik het originele wachtwoord nog en kon ik het terug wijzigen.
Hum, applicaties die niet meer werken als je een wachtwoord wijzigt is best wel :X :X
Als het wachtwoord dus gelekt wordt, zit je met een serieus probleem.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:07

Macros

I'm watching...

C ondersteund ook geen klassen, dus niet zo gek dat er geen klassen zijn ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:16:
[...]

Mijn grootste blunder:

Een wachtwoord van een Oracle account wijzigen
Uitdaging. dat is manager speak. Ik volg het motto: Als je een probleem hebt noem het dan een probleem.

Enne... Wachtwoord wijzingen is meestal geen programmeur actie maar een beheerder actie. die heeft hier vast ergens zijn eigen topic.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Een mooi, leuk en onderhoudbaar stukje code geschreven (+/- 300 sources met een MVC framework). En ik ga lekker 4 weken op vakantie. Kom ik terug, heel mijn code verkloot en vervuild met hardcoded shit, mijn classes aangepast in plaats van extended, DAO's die HTML genereren en DBconnecties in de JSP's en de actions :'(

Ik heb er bijna ontslag door genomen :(

Maar goed, koste me iets meer dan een week om alles weer een beetje netjes te krijgen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macros schreef op 12 oktober 2004 @ 16:52:
C ondersteund ook geen klassen, dus niet zo gek dat er geen klassen zijn ;)
Inderdaad, C niet. De code werd wel gecompileerd met g++, klasses hadden gebruikt kunnen worden. De volledig herbouwde applicatie in C++ was bijna 200K source. Toch een factor 10 eraf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vroeger: scripts downloaden als binairy, en die verbouwen :X? Ik vond PHP toen al een raar ingewikkeld taaltje :? (begin)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is een tijdje oud, het gebeurde bij een organisatie voordat ik daar zelf aangenomen was. Het verhaal werd vaak gebruikt als reden om IT-projecten te outsourcen. Het is heel erg geweest, de verantwoordelijke wannabe-programmeur heeft er een eind aan gemaakt.

Een organisatie voert voor het Rijk een of ander onderzoek uit. Om gegevens op te slaan heeft de organisatie een zelf inelkaar geboetseerd databaseje. Op analyses van de gegevens hierin zijn inmiddels een paar lieden gepromoveerd. Ook is er enige jaren geleden een besluit door de kamer gekomen, gebaseerd op de gegevens in de database.

Echter, de organisatie is erachter gekomen dat de gegevens in de database wel fout moeten zijn. Bij nadere inspectie van de database blijkt een verwijderactie lukraak records te verwijderen; de inhoud van de databse is daardoor altijd onzin geweest.

De database opnieuw samenstellen is een uitdaging: de originele gegevens staan op circa 2500 compleet verstofte diskettes.

De schade bedroeg minstens 15 miljoen ECU. De gepromoveerde personen zijn nooit ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het maken van een memory manager voor windows NT up and running in kernel ring 0 waarbij ik vergat dat de virtual page manager ook mijn geheugen manager omleiding gebruikt, en de hele harde schijf inhoud en partitie tabellen een voorspoedig einde vonden, en ik weer een aantal uren zot was met vervelende installatie perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39

Robtimus

me Robtimus no like you

Standeman schreef op 12 oktober 2004 @ 17:13:
Een mooi, leuk en onderhoudbaar stukje code geschreven (+/- 300 sources met een MVC framework). En ik ga lekker 4 weken op vakantie. Kom ik terug, heel mijn code verkloot en vervuild met hardcoded shit, mijn classes aangepast in plaats van extended, DAO's die HTML genereren en DBconnecties in de JSP's en de actions :'(

Ik heb er bijna ontslag door genomen :(

Maar goed, koste me iets meer dan een week om alles weer een beetje netjes te krijgen.
Geen backup gemaakt voordat je op vakantie ging?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

bloog, jij maakt het wel erg bont. "er een eind aan gemaakt" betekent hoop ik "ontslag genomen"? Anders wel je ook een beetje geestesziek, als je zo leeft voor je werk ipv andersom.

Maar om maar ff wat aan de draad toe te voegen:
Ik had in mijn vroege jaren als programmeur aardig wat kleine tooltjes gemaakt en daarvan bewaar ik natuurlijk alle source. Maar toen crashte de harddisk (in de tijd van die enorme 2,5GB stoeptegels). Harddisk teruggebracht, of ze het wilde maken en de data erop wilde laten staan.

Blijkt dat ik een nieuwe kreeg. Dus ik bellen, krijg ik te horen "ja meneer, wij zijn niet verantwoordelijk voor de data". Ik had wel een gevoel van "ja waar de fuck koop ik dan een hdd voor?!" en aan de andere kant is data natuurlijk niet vervangbaar, in veel gevallen.

Maargoed, *alles* kwijt dus. Alleen nog een backup van 2 maanden oud, op 30 floppies :(

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn nieuwe ergste nachtmerrie sinds het begin van dit schooljaar: les krijgen van een leraar die amper Nederlands spreekt over de basisprincipes van OOP, maar zelf geen idee heeft waarover hij lult. Hij lapt zo'n beetje elke regel aan zijn laars, en lijkt gewoon at random met termen als aggregatie en specialisatie te gooien in de hoop dat wij dan niet merken hoe weinig er klopt van wat ie zegt. Intussen weet niemand in mijn projectgroep hoe de opdracht in elkaar zit, gewoon omdat we volgens de opdrachtbeschrijving alles wat we weten over OOP af moeten leren, en foute dingen moeten toepassen. |:(
* NMe vraagt zich af hoe deze meneer ooit aan zijn baan is gekomen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe84 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:51:
Mijn nieuwe ergste nachtmerrie sinds het begin van dit schooljaar: les krijgen van een leraar die amper Nederlands spreekt over de basisprincipes van OOP, maar zelf geen idee heeft waarover hij lult. Hij lapt zo'n beetje elke regel aan zijn laars, en lijkt gewoon at random met termen als aggregatie en specialisatie te gooien in de hoop dat wij dan niet merken hoe weinig er klopt van wat ie zegt. Intussen weet niemand in mijn projectgroep hoe de opdracht in elkaar zit, gewoon omdat we volgens de opdrachtbeschrijving alles wat we weten over OOP af moeten leren, en foute dingen moeten toepassen. |:(
/me vraagt zich af hoe deze meneer ooit aan zijn baan is gekomen. :r
Gek is dat eigenlijk, ik had op de universiteit soms moeite vooral bij buitenlandse vrouwelijke leraren en hoorcolleges het boerenkool engels te volgen. Het komt veel vaker voor dan je denkt. Gelukkig kan/kon ik wel de duitse leraren altijd goed volgen zoals voor Calculus I/II, ook de turkse kon ik altijd goed volgen zoals voor Lineaire Algebra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op 12 oktober 2004 @ 19:57:
bloog, jij maakt het wel erg bont. "er een eind aan gemaakt" betekent hoop ik "ontslag genomen"? Anders wel je ook een beetje geestesziek, als je zo leeft voor je werk ipv andersom.
Nee, ik bedoel dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Ik neem aan dat hij erg bij zijn werk betrokken was en de rest uit het oog verloren had.

Maar deze misser had ook nogal wat impact. In die promotieschriften zat circa 20 manjaar. De wet die was aangenomen ging over een veiligheidsaspect waar Nederland zwaar aan tilde. Sommige organisaties werden hiermee gedwongen prijzige apparatuur aan te schaffen terwijl achteraf de effecten op z'n best onduidelijk waren. Een nieuw, 4 jaar durend, onderzoek moest opgezet worden. De nieuwe richtlijnen zijn pas 5 jaar na ontdekking van de fout ingevoerd, 8 jaar nadat het systeem werkend had moeten zijn. Hierdoor zijn mensen dood gegaan en dan niet alleen de ex-databasebeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:49
je eigen server waar je php op ontwikkeld, de harde schijf zien crashen. Daarbij denkend gelukkig heb ik nog een backup op andere computer, leuk genoeg crashde die harde schijf een aantal dagen later :(

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:55

Standeman

Prutser 1e klasse

IceManX schreef op 12 oktober 2004 @ 18:38:
[...]
Geen backup gemaakt voordat je op vakantie ging?
Alles stond netjes in MKS (1 of ander bagger Version Control System) en er was een hoop nieuwe functionaliteit toegevoegd en gewijzigd. Dus kon ik alle wijzigingen opnieuw gaan zitten maken, maar dan op de juiste manier.

Ze huren wel niemand meer in als replacement voordat ik ze gesproken heb :Y) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 12-10-2004 22:40 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FAD schreef op 12 oktober 2004 @ 22:33:
je eigen server waar je php op ontwikkeld, de harde schijf zien crashen. Daarbij denkend gelukkig heb ik nog een backup op andere computer, leuk genoeg crashde die harde schijf een aantal dagen later :(
nou en..., PHP wordt toch door meerdere mensen gebouwd, t is toch opensource :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op 12 oktober 2004 @ 22:41:
Ik neem aan dat hij het over programmeren in PHP had, en niet letterlijk programmeren aan PHP, en hij dus al zijn sources kwijt is. :P

:w Grijze Vos. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 12-10-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
AW_Bos schreef op 12 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

hij bedoelt denk ik zn eigen php scripts, niet de php source zelf. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In PHP een webinterface schrijven voor nieuwsbrieven te kunnen versturen ... tijdens het testen ontdekken dat het versturen in een loop geraakt ... probleem fixen maar door vergissing vergeten online te zetten ... buggy code bleef dus online staan ...

Week later nieuwsbrief schrijven & versturen
... 180 mensen ongeveer 500 keer de zelfste mail in hun mailbox 8)7 |:(

Verder ... in plaats van files van je local harddisk naar je ftp te slepen omgekeerd doen ... van de ftp naar je local harddisk slepen en zo je nieuwe code overschrijven :+

mysql.inc online gezet ... was echter vergeten dat de server .inc files niet ging verwerken als .php :P ...

niet echt programmeer fout ... maar ipv shutdown -r ... enkel shutdown getypt in shell :P en dan ontdekken dat je APC switch login niet meer geldig is 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:48:
In PHP een webinterface schrijven voor nieuwsbrieven te kunnen versturen ... tijdens het testen ontdekken dat het versturen in een loop geraakt ... probleem fixen maar door vergissing vergeten online te zetten ... buggy code bleef dus online staan ...

Week later nieuwsbrief schrijven & versturen
... 180 mensen ongeveer 500 keer de zelfste mail in hun mailbox 8)7 |:(
Maar je rookt niet? :P

Nah, hoe los je dat als bedrijf netjes op? Korting als excuus? Of was het niet voor een bedrijf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe84 schreef op 12 oktober 2004 @ 22:50:
[...]

Maar je rookt niet? :P

Nah, hoe los je dat als bedrijf netjes op? Korting als excuus? Of was het niet voor een bedrijf? :P
Het was voor een community ... meensten mensen konden er wel mee lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3:00 AM, ik lig zat met mijn huisgenoten voor MTV. Belt iemand "de clubserver zit server zit vol, gooi even de cache leeg". Inloggen, &^% de hele zwik draait onder root account.

code:
1
2
3
4
su -
cd /www/clubsite/cache
rm -fR /

F*CK, freudiaanse verspreking.
Anderdaags 't systeem maar herinstalleert en de backup teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 03:20
HUIL :'( :'(

vandaag bezig met een update voor een website, moest ook het een en ander gebeuren aan het CMS.

* gaat naar de CMS pagina
* voer nieuwsbericht in en drukt op opslaan
* kijkt naar scherm:

Notice: Undefined index: voerhierwatin in bladiebla/index.php on line lijnnummer

doe dit maal 15 en ook verspreid over het bestand.

Als je dan ook nog eens ziet dat dit zo'n beetje de netste uitlijning / opmaak van het bestand is :

PHP:
1
2
3
if ($k=='O'){ $id=mysql_insert_id();}
if ($k=='W'){ $id=$_POST['id'];
if (file_exists("".$uploaddir."foto_".$id.".jpg")){unlink("".$uploaddir."foto_".$id.".jpg");}

over de rest zwijg ik maar :'(

stagiares... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Laatst online: 21:07
Ik heb een keer 1500 mails moeten versturen met een zelfgemaakte nieuwsbrief aplicatie (jaja spammert :P). Ik was alleen meerdere dingen vergeten waaronder time limit in te stellen. (het product moest nogal snel af). Ook ging er wat fout met id's. Bij het opvragen van id's van de laatst ingevoegde rij in de mysql database, gebruikte ik de waarde die terug werd gegeven van het aantal ingevoerde rijen. Oftewel: er kwam allemaal dubbele data in de database en ook de juiste klanten werden niet afgevinkt, waardoor ze een nieuwe mail kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrandir schreef op 12 oktober 2004 @ 15:00:
Ik ben nu bezig met een systeem met oude code. Een ASP systeem van een paar jaar oud, geprogrammeerd door iemand die niet weet wat programmeren is. Alle code zit in een interbase database opgeslagen. Als procedures. En die procedures poepen HTML uit.

Pure OMFG dus. Pagina's met vijf maal <html> en </html> er in is geen uitzondering. Wat raar dat het alleen in IE werkt en dat het systeem niet bedrijfszeker is :?

Maar ja, die man kon wel lekker snel proggen... :X
Een eigen blunder maken die grote gevolgen heeft blijft natuurlijk nachtmerrie nummer 1, maar een dergelijke situatie is een goede 2de.

Zelf ken ik dit ook wel. Erger is het nog als (tijdelijke) collega's op dergelijke wijze werken en jij telkens als een schoonmaker de boel mag opruimen.

• Collega's die niet in formatering van de source geloven en rustig 5 haakjes recht onder elkaar schrijven.

• Collega's die niet in refactoring geloven en met het grootste gemak de zelfde code 4 keer neerzetten en dan zeggen dat het in 1 keer opschrijven de boel nodeloos complex maakt en het zo ook werkt |:(

• Collega's die hun loop condities niet strak houden, maar overal in de body vage testen zetten met break's erachter, soms wel tig keer dezelfde test om de 5 regels code. En dan het eeuwige argument dat het wel werkt, dat er soms wat randgevallen misgaan maar dat dat zo weinig voorkomt dat ze het niet zo erg vinden. 8)7

• En mischien wel ergenis nummer 1, collega's die een kluwe spagheti produceren zonder ook maar 1 regel commentaar en dan een opmerking maken dat de klant de source code toch niet leest. Nee, maar ik wel! :(

Het meeste onder het mom van snel snel snel... liever gisteren af dan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14
Uiteraard ben ik het met vrijwel alle nachtmerries hier eens. Daar zit wel heel veel herkenbaarheid in bij sommige voorbeelden :o

Waar kan me echter ook aan ergeren: in een bedrijfssituatie, waar dus geld verdiend moet worden enzo ;), tijdens het ontwikkelen van een applicatie teveel lopen zeuren over nette code. Dan heb ik het dus niet over de zaken die altijd goed moeten zijn, dus niet 10x dezelfde check, classes/functies hergebruiken enzovoorts, maar om puristische zaken. Dat is leuk voor de hobby-projecten maar je moet ook een beetje efficiënt werken anders schiet het ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ach bij ons kan het nog wel erger... ze proberen het allemaal netjes te houden, maar als ik de code bekijk, ik snap er geen hout van. Nergens wordt de juiste case (Blaat of BLAAT of blaat dus) gebruikt, niemand gebruikt dezelfde naming conventions, niemand weet of identifiers nou engels of nederlands moeten, niemand gebruikt dezelfde indentation.

Daarbij is het systeem een wirwar van classes (die aangepast worden ipv extended!) en losse globale functies en variabelen. Tel daarbij op dat het systeem vanaf 1996 bestaat en er elke dag in gerommeld en in gehackt wordt. Een van de programmeurs die er het meest intensief mee bezig is, heeft de ontwikkeling in den beginne actief doorstaan, dus hij weet wel wat ie doet, maar ik snap er helemaal niets van.

Of ik dus iets wil fixxen, nou mooi niet dus. M'n chef vraagt een hoop van me, maar dat doe ik niet voor hem (en dat weet ie).

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

delete this; in een destructor tegen komen, onder het mom van "ja, anders wordt het geheugen niet opgeruimd" 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Als dat je ergste nachtmerrie is :P
Mijn ergste heeft niks met programmeren te maken, maar als het programmeer-gerelateerd moet zijn is het wel je perfect aan de regels van een taal houden. Maar het werkt niet doordat er een fout in de compiler of wat dan ook zit. In Omnimark (een script-dingetje) kom ik dat regelmatig tegen, en dan wil je echt persoonlijk langs gaan bij de makers en ze een schop verkopen omdat je vieze truukjes moet gaan doen om wat je wilt te verwezelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

.oisyn schreef op 14 oktober 2004 @ 11:18:
delete this; in een destructor tegen komen, onder het mom van "ja, anders wordt het geheugen niet opgeruimd" 8)7
Bijna net zo erg als een exception gooien in je dtor, als het opruimen mislukt :P
Overigens mag elke 'suicide' wel heel goed gedocumenteerd worden 'waarom', ook in andere functies.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste